• Rednefstr

    Ahoj chtěl bych poprosit o pomoc a názory pro vývěr asi ideálně rámového setu pro gravela.

    Požadavek je ocel, ideálně Reynolds 853 nebo 725, případně Columbus a obdoby.

    Požaduji dostatek montážních bodů ideálně pro 3 košíky, nosič, ale čím víc tím líp takže se hodí na blatníky na další brašny na rámu, na boční brašny na přední vidlici na přední nosič…

    Vedení bovdenů nejlépe venkem v kuse.

    Cena za rámový set cca do 35000

    Hodně se mi líbí třeba Niner RLT 9 Steel což je sice už lehce přes limit ale má vše co chci.

    Takže zde je seznam zatím objevených:

    Niner RLT 9 Steel

    Bombtrack Hook 2

    Genesis Fugio

    Rondo Ruut

    Fairlight Secan

    Ritchey Outback

    Ribble CGR 725

    Najít se toho dá asi dost, ale spíš bych rád dostal typ co z toho je kvalitní a povedené – tedy to co člověk na fotce nepozná – čisté sváry, správně zarovnané patky, závity, promyšlený návrh.

    Kolo bude jako takový univerzál, na dojíždění do práce 40 km (OSVČ čas neřeším) na vyjížďky do 150 km a párkrát do roka na bikepacking.

    Pokud by mi někdo dal návrh na opravdu kvalitní karbon v této ceně s nějakým rozumným odůvodněním proč raději upřednostnit před ocelí klidně nad tím mohu zauvažovat, ale prosím bez nějaké provokace.

    Nejde mi o gramy a vteřiny jde mi o spolehlivost a odolnost a ten rám chci na 20 let (tedy samozřejmně s řádnou údržbou a péčí) prostě nechci kupovat za 3 roky jiný.

    Děkuji.

    0 0
    • MrtweyUbrus  

      Upřednostil bych karbon pře ocelí protože nerezne, obzvlášt pokud budeš jezdit i v zimě a v soli.Jinak za 35 by se dalo nechat uvařit něco od Singlebe a tam můžeš mít podle sebe všechno, montážní body, geometrii i barvu.

      0 0
      • Rednefstr  

        Nedalo cena je ,,od” 35 tisíc a mají jen samotný rám a né rámovou sadu což je za kvalitní vidlici + 10000 navíc a to pro mne už není akceptovatelné.

        Z toho důvodu něco hotového.

        Jj karbon nerezne, ta rez je problém s tím počítám na pravidelnou kontrolu laku a dávat na to pozor. Na druhou stranu mám staré mtb cca 25 let a zatím nemá díru skrz ani vykvetlé kytičky.

        U karbonu bude zas problém stárnutí pojiva (pryskyřice) UV záření, reznutí vlepených kovových dílů, nebo kvalita výroby kterou z venku nepoznám. Po pádu praskliny uvnitř které nebudou vidět dokud se to nerozlítne.

        Zatím v tom nějakou výhodu nevidím.

        Je to těžký…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Začínám mít strach, že se mi karbon na slunku rozteče a začnou z něj vypadávat rezavé železné kusy :)

          Mnohem větší obavy bych měl z toho, co se děje uvnitř ocelových trubek.

          0 0
          • kamaro  

            Jak jsem již uvedl, uvnitř ocelových trubek se toho moc neděje. Sériovky nebudou moc ošetřené proti korozi, pokud má někdo strach tak by se to dalo pořešit dodatečně (ale s částečnou demontáží středu a hlavové části).

            Pro ty co se bojí ještě více je tady ještě nerez. A třeba Reynolds 921 je za rozumnou cenu (nižší než 853).

            0 0
            • Rednefstr  

              A neměl bys typ na 921? No právě jelikož to budu skládat tak si rám klidně vystříkám, šak starý auto sem si taky vystříkával kdysi.

              0 0
              • kamaro  

                Myslel jsem to tak, že cena materiálu R921 je o fousek nižší než R853. Jestli z toho někdo dělá rámy nevím, ale já o podobném materiálu uvažuji pro budoucí silnici 622×28 / gravel 650b x48 se dvěma sadami kol. Já si ale rámy dělám sám. U té 921 by možná byl problém s tvarovanými řetězovými vzpěrami – nevím, ještě nejsem tak daleko. A nebo to udělám z Columbus Life, který má nově tvarované vzpěry. Popř. kombinace různých materiálů i nerez/Cr-Mo, to je taky cesta.

                0 0
                • Rednefstr  

                  Aha já si říkal, že sem na to nikde nenarazil když prochazim web a hledám.

                  To vystříkám a je to.

                  0 0
      • kamaro  

        No ono to s tou ocelí není zase tak hrozné, pokud se rám prostříkne vhodným přípravkem i zevnitř, tak je to nadosmrti.

        Ale souhlasím s tím, že za 35k by to již mohlo být i na zakázkovou stavbu u které by jsi si mohl nadefinovat téměř vše. Počítej ale s delší dodací lhůtou. Výhodou by mohlo být i to, že se do ocelového rámu dá za pár let opět hrábnout a některé věci upravit dle aktuálních potřeb. Např. doplnit další návarky, vyměnit patky, vyměnit uchycení brzd, upravit vedení a pod. Kola se totiž vyvíjejí a nikdo neví co bude standardem za pár let. V nedávné době bych třeba zmínil přechod na pevné osy, přechod na flatmount brzdy, omezení přesmykačů a pod. Ocel ti umožní třeba za 7 let až bude lak okoukaný a trochu obitý do rámu lehce hrábnout a udělat pár změn s novým lakem a kolo může dále perfektně fungovat i vypadat na aktuálních standardech. Toto ti nenabídne žádný karbon, hliník ani titan.

        0 0
        • Rednefstr  

          Jj tak pevný osy jsou standard – nepsal jsem ale u gravelu se snad novej rám bez nich nedělá.

          Flat Mount je také častý. Vedení venkem je ,,blbuvzdorné” takže i kdybych chtěl já nevím vést nájaký kablík navíc mohu to snadno dodělat. Přesmykač nechci chci jednoplacku, ale navářka se třeba hodí na vodítko i když i to muže být s objímkou a není nutné.

          Jinak to vystříknutí jak sem psal nahoře s tím bych i počítal – ta trocha váhy je prd a jednou za pár let to udělat znovu není problém.

          Stejně tak nástřik nového laku po větším opotřebení.

          Tohle se mi líbí. Mít něco k čemu si člověk vytvoří vztah.

          0 0
    • kapo111  

      Podívej se na Author Ronin SL2020, trubky reynolds, návarky tam jsou taky.

      0 0
      • Rednefstr  

        O tom vím ale neviděl jsem samostatný rámový set. A tedy zrovna ty patky se mi dost nelíbí, zas kdyby se dal sehnat samostatně cena by mohla být slušná.

        0 0
    • Libores  

      A co třeba Salsa? Vaya nebo Marrakesh.

      https://www.bike24.com/p2313221.html?…

      https://www.bike24.com/p2313281.html

      0 0
      • PatrikKalista  

        Ty bych Ti mohl prodat obě, akorát jsou malinko starších ročníků:-)

        Nicméně nové…

        0 0
        • Libores  

          Mám pro Slasu velkou slabost, hlavně teda pro Fargo, to je sen. Bohužel ani Slasa, stejně jako většina výrobců, nedělá kola v mé velikosti…:)

          0 0
      • Rednefstr  

        Cr-Mo to už asi bude dost těžítko, jak sem psal o váhu zas tak nejde ale chtěl bych to určitě pod 10 kg

        0 0
        • Vilém  

          Tak to jsem zvedav cim to osadis aby ti to vyslo.

          0 0
        • Libores  

          Hmotnosti máš v těch odkazech. Jinak teda držím palce:)

          0 0
          • Rednefstr  

            Ať čumím jak čumím tak jí tam nevidím a ani na webu výrobce.

            Osazení jako GRX 1 placka, Rapid Red, a lehký zbytek – podle toho co vyberu za rám ale dá se to v klidu možná to bude i 9,5kg.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Projdi si kolik váží Al gravely …

              0 0
            • Vilém  

              Tak to cumis blbe, koukni do Fact Sheet. Je tam 2,3kg (asi jen ram) a 3,7kg (asi jako set).

              S vahou bych rekl, ze jsi dost optimista.

              0 0
              • Rednefstr  

                Vidíš no a ten Niner má v 56 nějakých 2,78kg i s vidlicí ;) a celé kolo je hned 9,5kg i s pedálama.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale 5.000 $.

                  0 0
                  • Rednefstr  

                    Já chci jen rámovou sadu a ta je s vidlicí a hl složením za 37000,–

                    Zbytek si osadím dle vkusu.

                    0 0
                • Vilém  

                  Ten ram na furt temer 2,2kg, Abys to dostal na 9,5kg celkove tak to bude dost gramareni.

                  0 0
                  • Rednefstr  

                    Hele zas tolik ne.

                    Rám s vidlicí a hlávko 2,8

                    Záplety 1,7

                    Pláště 0,9

                    Komplet sada s řetězem 2,5

                    Řídítka, představec, sedlovka, sedlo 0,8

                    Pedály 0,3

                    Hrubý komplet 9,0 kg

                    K tomu nějaké ty drobnosti jako jeden bovden, jedno lanko, středová ložiska, omotávka, dva ventilky, trocha mlíka to víc jak 0,5kg mít nebude.

                    Na 9,5 mi to zhruba vychází.

                    No a i kdyby… nejsem gramař jen to chci pod 10kg.

                    To že je to váha běžného hliníku nebo laciného karbonu ano, ale on už nikdo nekouká, že tu váhu dělají laciné komponenty.

                    0 0
            • Libores  

              Kam koukáš?:)

              Vaya:

              rám na webu bike24.com – 2324g

              rám na webu výrobce – 5lb 2oz

              vidlice na webu výrobce 1lb 6oz

              Marrakesh je ingot…

              0 0
    • Dejv0  

      Co Sour Purple Haze? https://sour.bike/…/purple-haze?…

      0 0
    • F.i.l.a.s  

      Nejprve si nadefinuj geo rámu a porovnej, jestli se tebou vybraný rám v optimální velikosti vůbec nabízí.

      Koukej alespoň na základní parametry,

      délka horní rámové trubky

      délka sedl. trubky

      délka řetěž. vzpěry – budu škrtat patou o brašny?, spousta gravel biků má dost krátkou zadní stavbu pro použití s brašnami (420–430mm) a je to pak fest natěsno, počítá se většinou s dnes velmi populární bikepacking koncepcí

      Dále si ujasni, jakou velikost kol (584/622) a šířku plášťů chceš používat. Zrovna gravel kategorie se v parametru prostupnosti plášťů hodně liší.

      Jestli nemáš zkušenost s podobným kolem a tím pádem jasno, jakou geo zvolit, obětuj tomu čas a peníze a skoč se někam změřit. Dále si půjč několik kol, aby si měl co nejvíc praktických poznatků a určitě si zkus obě velikosti kol (584/622).

      Eliminuješ výrazně možnost, že tvoje vysněná rámová sada za 35k na 20 let, ti nebude sedět v nějakém ze zásadních parametrů, což bys zjistit nejdříve po prvních desítkách/stovkách kilometrů.

      0 0
      • Rednefstr  

        Jasný tohle je v pohodě, jezdil jsem silničky se sportovní geo i endurance a gravel jsem si taky projel, mtb už nechci.

        Třeba Ritchey a Niner mají super prostupnost na 622 chci výhradně 622. Niner má krásných 50mm a Ritchey myslím 48mm, sice takovou prostupnost nevyžaduju ale vždy je lépe víc než míň a hodí se rezerva kor do bláta. Možná bych využil pro dlouhé cesty s ,,plnou polní”.

        Geo je taky ok u obou jinak jsem zvyklej na trochu delší představce takže i kdyby bylo něco delší max použiju normální. Chci né úplně sportovní posed spíš tak něco na úrovni Endurance silniček což třeba tyto rámy splňují pro mne.

        Délka zadní stavby by měla být ok. Jinak bych dal spis přednost podsedlové brašně – zadní nosič potom spíš na přikurtování stanu a nějaké ty brašny ano ale spíš menší rozměr. Už jsem takto jel a nemám moc rad velkou váhu v bočních brasnach.

        0 0
    • Rednefstr  

      A někdo kdo třeba jel na některém z těchto rámů, případně ho aspoň viděl?

      0 0
      • Rednefstr  

        Nikdo tady nejel žádnou z uvedených ocelí? Ani neviděl v reálu?

        0 0
    • fetr  

      Hele, jezdím 853 reynolds. Tvoje požadavky jsou blbost. Ocelovej gravel nemůže být ***** na kotoučích s rovnou vidlí a už vůbec ne 853 – je to moc tenký na nějaké seriózní návarky a zátěž navíc je to blbost.

      Já jí jezdím na silnici a mám u ní i zahlou vidli ze stejného materiálu. Nejlepší kolo jaké jsem kdy měla. Jezdí to i chlap a při 95 kg to při brždění z kopce přední brzdou nevibruje jako karbonka na kotoučích :) takže na endurance silničku je to pecka materiál. Po 200 km slezeš a nejsi rozbitej.

      Ale mrdky jako Ronin a cokoli jiného s rovnou vidlí, to jsou kola pro „dementy“ kteří si myslí, že kotouče dělají kolo. Hovno. Nedělají. Kantíky i mini V jsou úplně v pohodě. A hlavně můžeš mít rám klasické konstrukce.

      Podívej se, jak se dělaly rámy v 50. letech. Od té doby není žádný posun. Jenom píčoviny a ještě větší píčoviny. Mám lepší materiál, tak co s ním udělám? No zkurvím konstrukci, protože je materiál dnes pevnější a můžu si to dovolit. Říkají tomu nový design :)

      Zeptej se rámařů, ti ví o čem mluvím. Každopádně na gravel nepotřebuješ zeslabované trubky :) – stačí ti 0,8mm po celé délce. Odvděčí se ti to delší životností. Vidli zásadně rohlík. Pokud ti někdo řekne, že rovná pruží v krku tak ti tvrsí, že voda teče do kopce a nahoře se vlévá do moře.

      Výstup: pořiď ocelový rám a ocelovou zahnutou vidli.

      Já ocelové rámy sbírám, jezdím – stejně jako celá rodina po mnoho generací a mám to i rám po dědovi s nájezdem nad 300.000 km z 50. let, který prošel renovací – nové patky, návarky, atd… velikost 60, váha 2280g a vidle je určitě pod kilo. Síla stěny 0,8. Bude na tom jezdit chlap a po něm ještě syn.

      Stačí, když člověk používá hlavu a nenechá si jí ******* v obchodě nebo recenzema v odborných časopisech.

      Všichni píčujou jaké dělají kvalitní a lehké komponenty… no.. tak třeba rybáři neumí vyrobit ani dlouhý kliky :) – chlap má 185mm kliky od stronglightu na čtyřhran po dědovi, s převodníky váží 695g s téhle délce a je na nich natočeno přes 150.000 km :)

      Tak s čím se rybáři od Shimano u duraace furt mrdaj? Vždyť nedělají ani kliky a po chlapech co mají nad 190cm chtějí aby jezdili kliky jak 165cm vysoký loutky z divadla :) – jak jim potom mohou v kopci stačit když nemají na klikách pořádnou páku?

      Zkrátka a dobře, používat vlastní hlavu je zakázáno.

      Pokud budeš chtít rozumného gravela na míru a neočekáváš, že ti u toho budu lízt do ******, dá se vybrat solidní rám nebo ho vyrobit z materiálu, který bude odpovídat způsobu použití.

      Ale nečekej kotouče, nečekej karbonovou ani hliníkovou vidli. Jebky nedělám.

      0 0
      • vojtechposmourny  

        :-)

        0 0
      • kamaro  

        Svědomí mi nedovolí alespoň v rychlosti reagovat:

        R853 na gravel rám – není nejmenší problém. Návarky tady budou bez problémů, ty trubky nejsou zase tak tenké, ve střední zeslabené části 0,5 – 0,6mm. Reynolds doporučuje podložení návarků na košíky pouze u 953, což je extrémní nerezový materiál s tl. stěny 0,3 – 0,4mm.

        S kotoučovými brzdami nebude žádný problém, v dnešní době není jediný důvod osazovat gravel kantíky. Dnes už nemá ani cenu to osazovat i jinými než hydraulickými brzdami. Autorem předchozího příspěvku proklínané Shimano má u svých gravel sad GRX solidní škálu možného osazení v různých cenových úrovních od 2×10 po 2×11 či 1×11, vše na hydraulických brzdách a pokud je libo, tak i s el. řazením.

        To jestli vidlice bude rovná nebo zahnutá možná bude poznat na silničních kolech s plášti do 25mm. Nad tuto šířku budou určující pláště, zejména jejich objem a tlak.

        Co se týče geometrie, je pravda že staré rámy z dřevních dob měly poměrně nataženou geometrii s delší zadní stavbou a více skloněnou sedlovou i hlavovou trubkou. Ta delší stavba je poměrně zásadní pro chování kola, je to pohodlnější a kolo lépe vede stopu. Ale je to hůře obratné a rám ztrácí na tuhosti. Mimo speciální účely není důvod toto využívat.

        K délce klik. Jízdu v kopcích umožňují správné převody, ne délka klik. Délka klik pouze musí odpovídat velikosti jezdce, ale pokud plánuje jezdit v kopcích tak na to musí mít přizpůsobené převody. S dlouhými klikami bude naopak problém ve frekvenční jízdě po rovině.

        Nevím proč byl v příspěvku použit takový „jazyk“, všechno se to dá napsat v klidu a slušně.

        0 0
        • makimaki  

          Je zajímavé číst poslední dva příspěvky, jak se dají dvě stejne a v podstatě jednoduché věci vysvětlit, i ten jazyk v podání příspěvků vypovídá o něčem, o pristupu. Já jsem konzervativní, na oceli už nejezdim ale oba příspěvky mají svoji hodnotu, pouze záleží na člověku který směr si vybere. Byt progresivní není chyba, ale přednost.

          0 0
        • Marskatin  

          Nejel si v neděli od Studénky na Jistebník? Kolem cca 17h…

          0 0
        • Vilém  

          K jazyku. Prijde mi, ze mel vcera nejakou spicku. Na to jak je tu dlouho, tak o nem nebylo vidu slechu a vcera hotovy vodopad prispevku.

          Pusobi to na mne, ze tu chlapec chce predevsim rozjizdet kseftiky a tudiz je potreba napred vytvorit auru znalce a svetaka.

          0 0
          • Cavendish  

            Tam slovním průjmem si moc nepomohl :) Kdybych chtěl ocel, tak půjdu ta Jardou a nebo kamarem. Za ním určitě ne…

            0 0
          • Vilém  

            EDIT: Ted koukam, ze je to devce, ne chlapec:(

            0 0
          • AussigBiker  

            Děvče dalo stejnej příspěvek i do vlákna, kde někdo hledá karbonovej gravel. Asi si opravdu chtělo udělat trochu reklamu :-)

            0 0
            • Vilém  

              Nabizela i kolo do mesta (nejlepsi je pry na to Favorit) a MTB pro tezkeho jezdce.

              Uz asi nashromazdila dostatek CrMo ramu, ktere shanela pro celou rodinu v jinem vlakne, tak ted je potreba procistit sklady,

              0 0
              • fetr  

                Tak se tady pokochejte slovníkem.

                Ty vole, to asi na silnicích potkávám lepší lidi :) protože jejich slovník je podobný.

                Teď k věci – zeptejte se někoho a hlavně se na něj podívejte při jízdě, kdo jezdí kliky odpovídající svojí výšce. Bodlo by, kdyby měl alespoň nad 190 a nějaký slušný nájezd. No a nezapomeňte se ho zeptat, jak se mu jezdilo na klikách od ubohých rybářů :) – kde končí na 180mm. Jasně, může to točit na turbo :) – páka totiž není třeba, tak určitě. Já hodnotím to, že výrobci mrdají na lidi. Neřeší podstatný věci. A kliky jsou pro výkon a jízdu jako takovou důležitější než kotoučovky.

                Ocelový gravel s ocelovou vidlí a kotoučema je ********** – absolutně nepohodlná. Ale protože není relevantní argument, šosácky se ohradíme proti slovníku. Na to seru, píšu věci jak jsou a pohrdání mým slovníkem mě moc těší. Tímto všem pohoršeným diskutujícím moc děkuji.

                Doufám, že se nepotkáme na silnici, mohli byste po mém slovníku spadnout z kola a to bych nechtěla.

                Kecy o vidli :) — no jak říkám, voda bude téct do kopce a tam se vlévat do moře. Nad 25mm to nebude poznat :) jestli je rovná nebo zahnutá. Takže znovu, srovnáváme stejnou šírku plášťů, stejný tlak (abychom předešli na švizích kolem 200km defektům) a teprve potom můžeme porovnávat rovnou a zahnutou vidli. Jinak to není porovnání.

                Přeberte si to jak chcete. Ideálně použijte to, co je v té hlavě nebo si dojděte k sedlákovi pro rozum a něco vám z toho vypadne.

                Za mě je R853 ********** a tak to zůstane. Průměry trubek a jejich sílu vám sem může pan rámař fouknout, nemám chuť si to z desek scanovat nebo fotit. Ve středu mají od 0,35–0,5mm. Na silnici je to super, na gravel je to hovadina nejen prakticky ale i cenově. R725 udělá stejnou službu a té se při jízdě vyrovná nejlevnější řada Columbus Cromor (všechno toto a mnohem víc mám ježděné).

                Co já tvrdím je to, že se za 50 let u konstrukce rámů nic nezměnilo. Nic zásadního, co by přidalo na rychlosti :) – kotoučovky na silnici :) … Ó a hydraulické :) jděte se vycpat…

                0 0
                • fetr  

                  Vycpat se mají jít ti výrobci, nikoli diskutující – poprosím o BAN a pokud mi může admin zrušit učet, budu nadšená.

                  Děkuji, nevím, jak to provést :)

                  0 0
                • Cavendish  

                  Doporučuji si ráno vzít prášky a bez nich nevycházet :)))

                  0 0
                • kamaro  

                  Mohl bych se zeptat, proč je špatně ocelový gravel s kotoučema? A proč by toto mělo být nepohodlné? Já se jen ptám, protože jeden takový právě testuji a řekl bych, že z hlediska úrovně pohodlí mě to velice mile překvapilo. Na druhou stranu musím uznale uznat, že to opravdu nejde za pedálem :-)

                  Ale pohodlí je dáno především pneumatikami (zde 622×50), velkým rozvorem (1118mm) a dlouhou zadní stavbou (531mm). To jestli je vidlice zahnutá nebo rovná nebude mít na výsledek vliv. Tady je zahnutá, protože nejširší sehnatelná korunka na vidlici s průchodností cca 74mm se dělá pouze pro zahnuté nohy. Kdyby se dělala i s vestavěným úhlem, použil bych spíše rovné nohy.

                  R853 není problém použít na gravel, pokud budou sedět délky trubek. Vyšší cena sady trubek se v celkové ceně rámu až tak moc neprojeví, je to zlomek ceny vzhledem k ceně práce.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Právě. Se 188cm jezdím spokojeně ocelový rám, karbonovou vidlici a sedlovku, kliky 175mm, karbonová kola a hydr. kotoučovky. Je to špatně nebo dobře? Můžu na tom jezdit i na dále? A co na to Jan Tleskač?

                    0 0
                    • krabica  

                      Můžeš, ale až potkáš fetr, tak jí jebne… :-)

                      0 0
                      • kamaro  

                        A fetr jednoznačně poznáš, protože její vyjadřování nemá jen tak někdo. Navíc proletí kolem tebe na ocelovém Cromoru a zásadně nezastavuje.

                        0 0
                        • wilda81  

                          Pravda. Buď proletí nebo bude stát se svými kamarády dlaždiči u kraje silnice.

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    Smím mít laický dotaz? Jaké výhody pro tebe má tak brutálně dlouhá zadní stavba?

                    0 0
                    • kamaro  

                      Už jsem to tu kdesi psal a brzy budou kola dokončená a budou v galerce ve finální podobě, takže to tam chci také rozvést.

                      Je to z důvodu lepšího rozložení hmotnosti. Pokud se na běžné kolo umístí zadní brašny, tak je zadní kolo daleko více zatížené než přední. Kromě vyššího zatížení od jezdce se k zatížení přidají ještě brašny, které jsou na běžném kole až za osou zadního náboje. Takto osazené kolo se špatně ovládá, dokonce když se vede těžším terénem, tak má přední kolo snahu se odlepovat od země.

                      Dalším důvodem je to, že aby mohly být brašny na normální rám umístěny tak, aby nebyly v kolizi s botou, tak brašny vycházejí poměrně vysoko. V podstatě se standardně uchycují za nosič, který je nad zadním kolem. Já mám na těchto kolech nosič, kdy je poloha brašny v těžišti (délkově i výškově) téměř v ose zadní náby. Čili jsou ty brašny o cca 175mm níže než u standardního provedení, což je obrovský rozdíl při chování kola. Toto ovšem vyžaduje speciální nosič, který zasahuje hluboko pod osu zadního kola.

                      Dále mám na kole i přední menší brašny (opět relativně nízko), na nosiči nad zadními brašnami již není nic plánováno. Opět lepší rozložení hmotnosti, resp. přesun části hmotnosti zezadu dopředu.

                      Do celého rámového trojúhelníku i do prostoru mezi sedlovou trubku a zadní kolo se šijí na míru brašny. Ta u zadního kola bude sloužit i jako blatník (šířka 100mm, plastová výztuha). Obě brašny jsou z hlediska rozložení v ideální poloze v těžišti kola, takže tam přijdou ty nejtěžší věci (vaření, stativ, stanové tyčky, …).

                      Obecně delší zadní stavba zvyšuje pohodlí při jízdě. Jak je delší, tak je pochopitelně pružnější. O trochu větší rozvor také má na pohodlí svůj vliv, kolo lépe drží přímý směr. Zlepšení ovladatelnosti je také dáno snížením středu, BB drop mám tady 80mm.

                      Testovací jízdy ukázaly, že i v plné zátěži se to chová na štěrku velice stabilně, nečiní tomu problém ani hlubší volný štěrk. S tímto jsem maximálně spokojený, pocitově to i s plnými brašnami na štěrku jede fantasticky. Na asfaltu je to ale líná mrcha, když chceš zrychlit tak to má odpich jak nákladní vlak :-) Ze všech mých kol je toto nejlínější v odezvě za pedálem.

                      Přikládám fotku, kde je vidět rám i s předním a zadním nosičem. Mrkni na jejich polohu a porovnej s běžným provedením. Je to prostě jednoúčelový stroj, pro svůj účel co nejlépe odladěný, pro jiný účel ale plný kompromisů.

                      0 0
                  • fetr  

                    Špatně je rovná vidle pro mojí osobu a moje lítání po silnici nebo lesních cestách. Zahnutá vidle mnohem lépe žehlí. Nejlépe se to pozná na kočičích hlavách. Projeď se na totožných zapletených kolech a ocelové rámovce s rovnou a zahnutou vidlí. A porovnej rozdíl v tom co dostáváš do řidítek. A to je ten důvod. Ocelová vidle u kotoučovek velmi často při brždění vibruje a proto koutouče ne.

                    0 0
                • TK75  

                  A co takhle dát do placu aspoň jednu fotku, rád bych si prohlédl jak vypadá fungující štěrkolet

                  Děkuji

                  0 0
                • kubad  

                  naštěstí se těma tvýma kecama nikdo řídit nemusí – ty si samo dělej co uznáš za vhodné

                  0 0
      • iceduck  

        Odkdy velcí jezdci nestíhají mrňousům protože mají krátké kliky a nemohou mít páku – tedy moment? Ale notak..

        Fyzika dostává na prdel. To by asi mělo vadit spíš těm mrňousům ne?

        Frekvence šlapání – ano, to je jiná.

        0 0
    • fetr  

      Ještě než budu odstraněna, když si necháš u libovolného rámaře udělat rám z Cromoru se zahnutou vídlí :) – nebudeš litovat při jízdě…

      Ale nebudeš dělat parádu :) u 150 hospod, kolem kterých za švih bez zastavení proletíš :)

      To je můj názor …

      0 0
      • kubad  

        ten rámař si jako ty?

        k smíchu

        0 0
      • AussigBiker  

        Jsou i ocelový rámy, s kterejma parádu dělat budeš… Je spousta malejch rámařů, v Anglii, Itálii, u nás Repete…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.