Gravel hliník nebo ocel pro jezdce +-110 kg?

43 nepřečtených
  • 4Bart

    Váha cyklisty kolem 110 kg. Vybrat gravel hliník nebo ocel?

    Ahoj. Otázka shrnuta výše, ale detailněji – aktuálně mám kolem 110 kg a rád bych si pořídil gravela. Využití mj. i pro bikepacking, takže i to přinese nějakou váhu navíc (ne moc, ale stejně). Doteď jsem jezdil pouze hliníkový HT, tak možná blbá otázka, ale odpověď neznám a nikde jsem nenašel – má mít fakt mé vyšší váhy vliv na výběr materiálu? Bude mít ocel výrazně jiné vlastnosti než hliník právě s ohledem na mou váhu? Obecné rozdíly znám, ale jde mi právě o vliv většího zatížení.

    S představami o rozpočtu jsem v hladině 35–40k (tedy např. RB RX vs. Author Ronin).

    Předem díky!

    • novas752  

      Bral bych ocel. Pevnej rám dostává víc zabrat než hardtail.

      Navíc ten Ronin má spoustu různých návarek na nosiče atd.

      • makimaki  

        Pevnej rám dostává víc zabrat než hardtail … ?

        • novas752  

          Ano, hardtail má jedno kolo odpružené, rám na gravelbike (tedy rámová sada s vidlicí) odpružená obvykle neni, rám dostává víc zabrat.

          • TK75  
            • 40 mm pneumatiky.To taky rámu moc nepřidá
            • Kanec  

              Jak to myslíš? Mohl bys to rozvést?

              • TK75  

                Úzká pneumatika netlumí náraz tak jako pneumatika široká.

                • p@X  

                  Vozívali se i 19 mm a rámy to přežily.

                  • roud  

                    já mám na bajku 17mm myslím dodnes :) 26crossmax a 2,2 gumy

                    • brtníček  

                      Na biku 17mm? Za mlada jsem vozil 19mm na silnici. Teď 25mm.

                    • TK75  

                      17 mm myslíš ale ráfek.Já mluvim o pneumatice, že rám bude víc namáhanej s úzkou gumou než s odpruženou vidlicí a širokou pneumatikou.Na silnici ne, ale s gravelem v terénu jo

                • Kanec  

                  Chápu. Ale hodil jsi rozměr 40mm, že tomu rámu to nepřidá. Ale třebas jsem to špatně pochopil. Ale díky za vysvětlenou.

    • Tom-T45  

      Myslím, že to je jedno. Mám hliníkovou Auru XR a při podobné váze za rok a půl provozu žádný problém.

    • petrx  

      přes dva roky jsem jsem vážil stejně a jezdil (a jezdím doteď na tom samém) s karbonovým HT a ani náznak, že by měl tendenci se nějak poškodit.

    • roupik  

      Z těch dvou variant bych vzal Ronina

    • khonza  

      Kolem 40 je dobrá cena. To se dá najít ledacos.

      Asi bych volil ocel. Ale je to subjektivní názor. Je mi sympatičtější. A vzhledem k zatížení i pohodlnější a mohla by víc vydržet. A třeba i oprava by mohla být snadnější.

      Líbí se mi v této kategorii

      Trek 520

      https://www.trekbikes.com/…isc/p/24000/

    • orm  

      Mam 125+kg a krome kol nedelam zadny kompromis ve vyberu. Lehci kola ted nevozim, ale ve 110kg jsem to vozil normalne :-). V rozpoctu 35–40KKc bych se podival klidne i po karbonu. Ja za to koupil on-one bish bash bosh a jsem spokojeny. Z tech dvou bych vzal RB.

      • Fran-tic  

        Mě fascinuje, jak jsou stále všichni uchcaní z toho gravel RB. Vždyť to je hnusné a i to provedení je bídné. Zbyla přidaná hodnota české značky, resp. svářeče, a to přece za to nestojí. Nebo se pletu? Takový canyon grail je proti tomu na míle daleko. A to nemluvím o tom karbonu z planet x

        • michomin  

          Obávám se, že v tomto případě jsi se svou fascinací vedle jak ta jedle, neboť jde zejména o nosnost. Proto RB.

          Tebou zmiňovaná kola jsou snad vhodná pro lidi s váhou dost nad 100 kg? Dokonce jsi reagoval na 125+ kg.

          • Kanec  

            Cube u má 150kg. Nemám osobně ověřeno, ale tuto informaci jsem dostal. Takže jako že co?

            • michomin  

              Dobré by bylo dát odkaz na to Cube s nosností 150 kg, aby to, co jsi napsal, nebyla úplná hovadina.

              • Kanec  

                Hledal jsem to a nemůžu to najít. Informaci mám od borce z Rideka. Oficiální prodejce, tak snad ví, o čem mluví.

                • michomin  

                  Gravel s nosností 150 kg u Cube, no nevím.

                  • Kanec  

                    Tak jsem si to ověřil a kola Cube mají nosnost silniční 115kg a kola typu Treking a Cross 140kg.

            • tsunami  

              Nosnost až 150kg mívají u některých výrobců treková kola. Horská kola mají často do 120kg a silničky 110–120kg. Většinu to je i s hmotností kola, takže na jezdce a užitečný náklad zůstává o 10–15kg míň. Rám často vydrží fakt hodně, jen se to chce vyhýbat extrémům (dlouhá sedlovka vražená v, poslední dobou tak oblíbeném, nízkém rámu s komínkem pro sedlovku na mtb apod.). Hodně na nosnosti dělají kola a přední vidlice. Ale i tak je samozřejmě nutné dávat pozor na techniku jízdy a vyhýbat se tvrdým nárazům.

              • TK75  

                Rám se slopingem je díky menšímu trojúhelníku zase pevnější a vysunutá karbonová sedlovka dělá kolo snesitelný mimo silnici

          • Fran-tic  

            to jsou kecy, rám to vydrží, pokud je dobře zpracován a nestavěn na co nejnižší hmotnost. A pokud je správně zvolena velikost a smysl užití…nosnost limitují hlavně kola, a ty se dají vyměnit vždycky. Kámoš má 120 kg a jezdí s brašnama na těžko na hliníkovém gravelu. A? Přežil to, on i kolo.

        • orm  

          Nejsem fanousek noveho RB gravel, ale z tech dvou, ktere dal na vyber, bych si vybral RB.

    • 4Bart  

      Ty dva modely byly jen jako příklady. Ano, jsou v hledáčku jako favorité, ale tady to bylo hlavně pro ilustraci kde se pohybuju cenově. Když by to dávalo velký smysl, zvýším rozpočet a budu se pohybovat v úvahám např. Ronin SL vs. Norco Search XR A1. Moje otázka (a důvod zakládání tématu) směřovala hlavně na materiály. Jestli s ohledem na váhu dává jeden materiál větší smysl a ten druhý je naopak nesmysl. Témat o výběru modelu je tady dost. Ocel nebo hliník, to je to oč tu běží :-)

      • orm  

        Myslim, ze to je jedno. 110kg neni, z meho pohledu, zadna vaha. Neboj s zadneho z tech materialu. Osobne mam zimaka na ocelovem ramu, mtb na hliniku a gravel na karbonu. Ani jedno neni se 125+kg problem. Problem mohou byt kola, ale zase 110kg je v pohode. Ja uz to resit musim.

        • 4Bart  

          Díky!

          Když už to zmiňuješ – můžeš trochu rozvést ta kola? Jsem víceméně laik. Co je vhodné a čeho se vyvarovat? Náboje, ráfky, výplet… Jak vybírat? Pevné osy jsem už pochopil :-) Jak to v popisech na e-shopech poznám?

      • vt  

        Normalne kup to co se ti bude libit. Na materialu nezalezi, to si spis pohlidej kola, ale ono v teto cenove kategorii nic nebude ultralight, takze pro tebe to je vlastne vyhoda.

    • AussigBiker  

      Co karbon? Trek uvádí nosnost kol tuším 134 kg včetně kola, jezdce, nákladu, mají to na webu. Navíc ono tohle bejvá všechno předimenzovaný, takže 110 kg je pohoda :-)

    • Dumbo  

      Volil by som ocel, teoreticky by to malo byt komfortnejsie vozenie sa ako hliník,

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.