• jenda78

    Tak jsem si oblíbil jedno kolo z inzerátu – ocelový HT. Byl jsem se na něj podívat a při obhlídce zjistil, že horní rámovou trubku zdobí důlek a rám v okolí středu zdobí puchýřky oxidace (viz fotky). Asi nebrat co? S ocelí nemám zkušenost, ale jak se do toho pustí rez, tak předpokládám, že už se nepustí.....

    0 0
    • Bubaaak  

      Dulek v pohodě, ale pokud už jsou puchýře pod lakem, jak na tom bude rám uvnitř?

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      To asi nic nebude, ale chce to novou povrchovku. Takze opiskovat, a novy lak. Zevnitr vylit ram nejakou antikorozni veci. Uzivatel kamaro, easyrider ci dalsi by mohli poradit

      0 0
      • jenda78  

        No, nechar opískovat a novej lak, kolik to bude? Počítám minimálně 7 – 10 000. To si asi radši ty prachy přihodim k ceně tohohle kola a koupím něco v karbonu a bude bez starostí. Byť bez kouzla ocelovýho rámu.....

        0 0
        • Nimrod  

          před lety 1500,– přes frantu mrázka, jestli se dobře pamatuju

          0 0
          • Singlespeed  

            Dnes ti to p. Kutin stříkne klidně za 15 litrů :-)

            0 0
            • Nimrod  

              ano, bavím se o komaxitu, ne o tom, aby to bylo co nejdražší…

              0 0
              • Singlespeed  

                Pokud má kolo od p. Kutina, tak dávat komax je zločin :-).

                0 0
                • Nimrod  

                  neštudoval jsem, od koho ten rám je, no. nicméně v tom případě mi celkem překvapujou ty puchýřky, vždyť zas tak starý ten rám být nemůže. ten musel fungovat jako zimák, nebo nevím…

                  0 0
                  • jenda78  

                    Bylo mi řečeno, že kolo je staré 5 let, když jsem ho viděl, byl jsem taky hodně překvapenej

                    0 0
                • jenda78  

                  Koukám, že ho máš v lásce :)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Ve svém oboru (oceláky, laky) kapacita, o tom žádná.

                    0 0
                    • jenda78  

                      Mě se kola od něj líbí, proto jsem se na něj jel taky přes 100 km podívat, ale právě ty puchýřky, kterých je na rámu fakt hodně, ty mě dost zaskočily......

                      0 0
            • jenda78  

              No, kolo je z jeho dílny, tak by byla třeba sleva :)

              0 0
        • kamaro  

          Nový lak bude stát podle toho, co si od toho laku představuješ. Nejlevnější je komaxit, který je odolný, levný, ale hnusný. No a potom mokré laky, tady záleží kolik barev a jakých si vymyslíš.

          Jinak odstranit původní lak, opískovat povrch (zvolit ale jemnější písek a šetrnější přístup), vnitřek vystříkat voskovým sprejem na dutiny… Ale to tu již psali, takže já jen že je to tak správně.

          0 0
          • jenda78  

            Díky za reakci. Já cenu odhaduji jen na základě jedné mé komunikace s jedním lakýrníkem, u kterého chci přelakovat karbon vidlici – 1400,– bez DPH, celý rám 7000,– Nevím kolik stojí opískování?

            0 0
    • Nimrod  

      vyndej alespoň sedlovku a mrkni do rámu. nejlíp je to asi poznat, když bys sundal střed, jak to vypadá uvnitř. ale pokud je tam jen trošku liška, tak to ničemu nevadí a fakt by stačilo opískovat a dát novou povrchovku + třeba voskem vylít vnitřek

      0 0
    • Singlespeed  

      Dúlek nevadí, těch jsem měl na oceláku s trubkama tloušťky plechovky od coly mraky. Ale rez je svině, nakonec mi sežrala celý spodní můstek:

      0 0
      • pepek  

        Měls udělat dírku

        0 0
      • kamaro  

        spodní můstek odřezat, na ten můstek ten rám nejezdí… Jinak se to dá samozřejmě nechat opravit.

        0 0
        • TK75  

          Počkej, to jako jde bez můstku u jakéhokoliv rámu?Jsem myslel, že to na to musí být dělaný, ta geometrie

          0 0
          • kamaro  

            Ten můstek tam je na ztužení zadní stavby. Bez toho můstku to bude fungovat, teoreticky to bude méně tuhé, ale taky to možná nebude vůbec poznat – záleží na spoustě jiných kritérií. Čím kratší je zadní stavba a čím blíže je ten můstek středu, tak tím menší je jeho vliv na tuhost. Ale i tak ta trubička tu tuhost nezachrání. U spousty silničních ocelových kol se jede bez můstku, u biků to jde taky. Když tam ten můstek není, tak to alespoň nechytá bláto a lépe se to čistí.

            Druhou funkcí je montáž blatníku, ale to jde vyřešit i jinak.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.