• Dekl99

    Zdravím všechny kolaře i nekolaře.

    Mám takový problém. Chci si koupit nové kolo, ale těch je strašně moc a vůbec teda nevím, které by bylo pro mě vhodné (pro váhu 125–130kg). Cenu bych rád viděl kolem 15 k, ale kdyby to bylo o něco víc, nevadilo by to. Moje velikost M

    Mohl by mi prosím vás někdo poradit?

    Předem moc děkuju.

    0 0
    • tsunami  

      Největší nosnost obecně mají asi treková kola, od některých výrobců až 140kg jestli si dobře pamatuji, horská kola mívají kolem 125–135kg. Na jaké použití to kolo chceš? Na silnice/stezky nebo nějaký terén?

      0 0
    • novas752  

      Drtivá většina kol je oficiálně do 110–130kg včetně váhy kola.

      Za 15k bohužel neni moc co vymyslet – chtělo by to lepší záplety+náboje, vidlici a i brzdy, ale sériovky za 15 jsou přesnej opak – na nábojích se šetří, vidlice má vakl už nová a brzdy nebrzdí zrovna úžasně. Stavba na zakázku by mohla být lepší ale i tam bych přitlačil ke 20k.

      Jinak samozřejmě jde koupit o kategorii odolnější kolo než bude používané – např. slušný trailový hardtail nebude mít při běžnym rekreačnim ježdění žádný problém ani pod těžšim jezdcem.

      0 0
      • Prazak0  

        Kolo za 15 tisíc by mohlo být použitelné. Optimální by bylo dát dozadu výplet s 40 dráty. Ale s tím bych počkal, že se zadní kolo koupeného kola trochu zrasuje. Náboj by stačil Deore nebo Alivio, ale hlavně přesně seřídit a dát dosti mazacího tuku. Nemyslím, že by pod větší hmotností měl odcházet právě náboj, když bude aspoň to Alivio, dobře seřízené. Hlavně by to chtělo dobře vycentrovaný zadní výplet, nemyslím jen přesnost, ale i správné vypnutí, tj. aby nebyl měkký nebo naopak přetažený. Snad jsou i dráty, které jsou o něco pevnější. Drahé jsou spíš zeslabované dráty, nezeslabované poslouží stejně a zde nemá cenu honit jednotky gramů.

        Pak bych vybíral rám, aby tam šly dát široké pláště, tím myslím ne 35 či 37 mm, ale nějakých 42 nebo i více, přesně ty rozměry neznám. Mít tam trochu vůli i pro případ rozcentrování. Při ježdění sledovat, jestli výplety jsou stále vycentrované, nechat včas docentrovat.

        Kdosi si tady jinde pochvaloval nejlevnější „silničku“ z Decathlonu. Je za 6500, rám vypadá bytelný, asi masivní ocel. Prodávají to s širokými plášti, které odpovídají spíš trekovému kolo, dal bych tam hned ještě širší, i jejich skutečné silničky pojmou 35 mm pláště, tady by to mohlo vzít i nějakých 40 mm. K tomu kolu si hned pořídil nový zadní výplet, dal tam deore a nějaký bytelný ráfek, třeba Remerx Grand Rock. Asi osmičkové nebo devítkové řazení, možná i dvojpřevodník nebo stávající jednopřevodník vyměnit za menší.

        0 0
    • JendaH  

      Mám Arcore Cross 1.1, jezdil jsem na tom i když jsem měl 118 kg, ale navíc jsem měl nosič s přiměřeným nákladem. Po asi 6000 km jsem zlomil střed (nevybouráš se, jenom přestane jít šlapat), po 8000 se vymlel konus v zadním náboji, jinak se nic nestalo. Určitě bych teda nedoporučoval skákat. A je to podstatně levnější než 15k. Až jízdou na kole zhubneš, můžeš si koupit něco lepšího už bez omezení na nosnost :)

      0 0
      • onuce  

        Pozor, jízdou na kole se dá i tloustnout, moje zkušenost. Člověk si myslí, co vydá energie, a tomu i přizpůsobí vezené zásoby. Jenže ouha, onehdá jsem si spočítal, že na jeden průměrný obložený chlebíček se ujede po cca rovině třináct kilometrů!

        0 0
        • zdenal8  

          nj, ale taky by si mu měl přiblížit ty tvoje vezené zásoby a nezapomenout na skládací gril :-)

          0 0
        • puffbodie  

          Na 2 hodinovou vyjizdku neni treba nic, protoze se jede na zasoby glykogenu v jatrech. A cca po te dobe je treba neco doplnit, ale urcite ne chlebicek :-D

          0 0
          • scalar  

            Tohle je dost individuální.

            0 0
            • puffbodie  

              Tak nebavime se tady o zavodech a podobne. Ale zakladem u kazdeho cloveka je v jatrech zasoba tak na hodinu a pul. To valna vetsina uz v te dobe zase nekde na zahradce stoji a lije do sebe pivo, cpe brambrurky a tak :-)

              0 0
        • plysovykozisek  

          Jízdou na kole se dá hubnout, protože se spotřebuje energie.

          0 0
          • petrx  

            Při spalování cukrů, ale se ta spotřebovaná energie projeví na úbytku svalové hmoty a ne na tukových polštářích.(Takoví „maratonci“ jsou typickou ukázkou).

            0 0
    • Bruca  

      Se 130kg jsem začal jezdit na favoritu a bez nějakých větších problémů. Sice to chtělo vyměnit ráfky za dvoustenne místo těch původních potvor, ale jinak nebyl problém ;)

      Leda bych si dal aspoň do zadu nějaký plast, co půjde foukat aspoň na 5 baru, jestli nechceš cvaknout o první díru. Pokud se teda bavíme o trekové variantě

      0 0
    • Dawe007  

      nemáte někdo zkušenost jak je na tom Sup XP939 s reálnou nosností? v papírech mají 100 – 115Kg ( oblečení + váha kola) … Mám 108kg a když jsem se byl na to kolo dívat, tak ten rám teda nebudí moc důvěry. Jezdím stezky + lehký terén.

      0 0
      • Vilém  

        Tak si vyber neco jinyho, ne? Prece nebudes jezdit na necem co v tobe nebudi duveru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.