Nevydařená krádež kola z nosiče Thule ProRide 591 - sekat ruce!

49 nepřečtených
  • dr.thomas

    Pánové, tady na sev. Moravě se krade stále více… Dnes po trailech v Bílé jsem zaparkoval ve dvoře v centru Havířova. Jako už mnohokrát jsem vyběhl s várkou věcí do bytu a za cca 4 – 5 minut, ne více, jsem byl zpět ve dvoře. Co moje oči vidí… Nějaký zmrd stál u mého auta, kolo u něj rozmontované… Od vchodu jsem zařval a zmrd se dal na útěk. Nosič byl zamčený. Vím, že kolo v ProRidu není v pevnosti… a zámek už tady byl mnohokrát diskutovaný. Nad lankovým zámkem „příčník – rám“ jsem přemýšlel už dříve… Zámek na nosiči byl zamknutý, nepoškozený, na střeše bordel z hlíny, kolo tak rozhodně jemně nesundával… Ale proč bylo sundané zadní kolo? Teorie? Při přizvednutí kola v nosiči, následném sundání zadního kola /samo rychloupínák/, lze za rám snáz zapáčit a vyškubnout trubku z čelisti nosiše? Nevím. Každopádně to byla otázka hodné krátké chvilky. A já měl hodně velké štěstí… Auto naštěstí snad nikde nepoškozeno (střecha apod.). Zmrda jsem jel hledat, ale to samo bez úspěchu. Na sídlišti se ztratí lehce. Sekat zmrdům ruce!

    Poučení? S kolem na střeše bez dozoru už klidný nikdy nebudu. Kolo neopouštět! Dříve jsem si i na kafe zašel do některých černějších měst… Asi jsem měl štěstí. :-) Po přečtení opak. nekomplikovaných krádeží nosičů ProDrive. Pořízení řádného lankového zámku (napíšu do FAB, ať mi ind. dají slušně dlouhé ocelové lanko, jejich zámky se mi zdají relativně festovní), odbroušení čísla už tady zaznělo…

    Překvapila mne ta rychlost.

    Má někdo další nápady? Dík.

    • krabica  

      To je jeden z důvodů, proč vozím kolo v autě, ale je mi jasné, že ani tam to není dvakrát bezpečné.

      OT: Taky jsem byl dnes na Bílé a bylo to super. Ještě teď mě bolí za krkem z držky, kterou jsem hodil. :D

      • daymaker  

        v autě ti k tomu ještě naskočí škoda za okna… :-) nenechávat bez dozoru nikde, ani, kdyby bylo pod proudem…

      • dr.thomas  

        Ahoj, já byl ten tragéd, co jezdil na hardtailu… :-). Tož 3× nahoru na vlastní pohon parádička. Beru singletracky jako dobrý trénink… Ve srovnání s Rychl. stezkama to není vůbec špatné, některé klopenky by snad mohly být větší, po slušném deští to musí být v bahně o držku (vysapat štěrkem?)… Ale v Beskydech je mrtě výborných sjezdů… A na držky bacha, jinak se mi dostaneš do spárů… :-) A jako dárce orgánů jsi vhodnější adept jak motorkáři… Ti jsou tak leda do Eurestu.

        • JakubCh  

          Dobře vědět, že tady v Havru máme doktora bikera, až se někde vymelu :D Neděláš doufám teda jen „studenou“ chirurgii… :D

          Mimochodem, přidej se pokud máš FB a zájem do skupiny „MTB Havířov a okolí“, děláme společné akce a doktor se vždycky hodí…pro jistotu :D

          • dr.thomas  

            Ahoj Kubo, FB nemám, pokud vše klapne, rád bych od Nového Roku pracoval u jižních sousedů… Když bys něco potřeboval, moje jméno a kontakt vygoogliš přes Lezec.cz, event. Hedvabnastezka.cz, heslo např. Kanchenjunga… :-). Jsem ortoped. Dělám vše, abych studenou chirurgii dělat nemusel… Je to hodně papírů na vypsání… :-)

            • JakubCh  

              Díky moc za ochotu a ať Ti to vyjde s prací!

              Ortoped, no ten se mi tři roky zpátky hodil, vysekal jsem se na skútru, lidově „zvrtlé koleno“, jinak správně (snad) vazy. Dostal jsem se k doktoru Marešovi, vyfasoval na měsíc sádru (ortézy neuznává) a rehabilitaci si udělal sám na kole – žádnou mi nedal (dotaz doktora Mareše: jezdíš na kole? Ano? Tak jezdi, to máš nejlepší rehabilitaci.) :D Dneska je to ok, ale občas se to ozve, s tím ale tak nějak počítám když slyším zkušenosti kamarádů…tak to mám asi už „na furt“

        • krabica  

          Ahoj,nahoru jsem to dal jen jednou pro zahřátí, pak jsem se nechal vozit, jezdil jsem sám celý v černém. :D Kdyby byl někdy nějaký problém, tak se ozvu, kontakt na tebe mám přes tatíka. Když zaměníš k za H v mém nicku, tak ti to asi bude jasné. ;-)

    • Bombík  

      Presne! Mel jsi velke stesti. Mi prijdou lidi co nechavaji kolo v Thule jako vylozene riskujici. A vidim jich na parkovistich docela hodne. Kolo bych nenechal bez dohledu (ani zamcene na aute) ani na chvili. Klidny nebudu ani kdyz kolo bude v kufru rozlozene a nepujde videt. Cim horsi je v tomhle state ek. situace, tim vynalezavejsi a drzejsi budou zlodeji. (Zname nedavno vlezl zlodej ve 3h v noci po zebriku do 1.patra do bytu, vzal scotta, zabouchl byt a odesel… :-(

    • lumyr  

      no já první co udělám, když dorazím domů s kolem je, že ho uklidím (současně s tím hodím na tu chvíli do kufru nosič, není to řešení, ale aspoň není vidět). Když nás jede víc (jediný důvod dávat kolo na střechu), tak vždy někdo v autě zůstává, když někde zastavíme. Takovej střelec, abych nechal kola bez dozoru fakt nejsem… ale proti gustu..

      • bestom  

        Zažil sem už na závodech že borcům ukradli kola ze střechy i když spali v autě ,proto vozím kolo jen uvnitř ,v případě krádeže z auta mám kolo pojištění v rámci pojištění domácnosti ,stojí to pár korun.

        • lumyr  

          tak se podívej jak to máš pojištěné.. Kamarádka takle nahlásila ukradenej batoh z auta na dovolený (v rámci pojištění zavazadel) a pojišťovna řekla nas..t. Pojistka se vztahuje pouze na čas tuším 7–22, tohle bylo v noci.. Celkem slušná finta jak nic neplatit.

          • bestom  

            Přes noc naštěstí kolo nikdy v autě nechávat nemusím ,vždycky přespím někde kde ho mám u sebe v místnosti

      • Lister  

        no já první co udělám, když dorazím domů s kolem je, že ho uklidím, současně s tím hodím na tu chvíli do kufru nosič

        Nápodobně, jen s tím rozdílem, že nosič neřeším, protože ho už docela dlouho nepoužívám – kolo hážu celé nerozebrané do auta.

        Když jsem kolo na nosiči ještě vozil, tak jsem ho bral vždy jen jako způsob transportu, bez dozoru bych tam kolo nenechal, ani kdyby to byla stará skládačka.

        • lumyr  

          tak v 90% případů vozím kola v autě, situace kdy je musím vozit na střeše je ve 4 lidech a to už je skoro lepší vzít 2 auta.. ale jak píšeš, nosič je na transport (stejně ale tak i kolo v autě) a jen se dívím, že tu všichni věří těm zámkům a nechají kolo bez dozoru

    • rasto  

      gratuluji Ti k nerozsireni klubu okradenych!

      mno, me takto svihli, taky ze strechy auta. v centru Kladna. ja s dcerkou nahoru, manzelka tasky. vratil jsem se za 3' a kolo fuc. bohuzel, nezamcene. nahlasil jsem policajtum. prekvapili me, nasledne vyslychali sousedy, zda nevideli neco podezrele. (kolo se nenaslo, ocel sfinx stavene na miru…).

      od te doby kdyz opoustim kolo na strese, jistim podkovou.

      co se tyce zamykani v aute, znamemu takto svihli z auta. mel v kufru octy, edit: na sudetech. on v penzionu. nevim, zda mel pojistku.

    • hekynen  

      Hmm, a proto mi pořád nadává manželka, když v autě cokoliv nechám (byť blbou bundu)… Jsem holt zvyklý od nás z jihu. Sice taky máme celkem černo, ale tak moc se tady nekrade.

      Pro příště to chce asi „nehoukat“ (nezařvat), aby se nevyplašil a nezdrhl, ale v tichosti následně zkopat do kulata…

      Ruce sekat je málo…

      • Hank Moody  

        Já v autě nenechám nic. Občas si připadám jak kretén, když sbírám všecko od mikiny přes klíče od bytu a navigaci i když jdu na 10 minut do obchodu, ale nechci jim to ulehčovat.

        Jednou jsem se dostal do situace, kdy jsem vystartoval na pochybné individum, ale naštěstí jsem ho nakopnec mlátit nemusel.. když si uvědomím pak ten strach ze žloutenky nebo kdo ví čeho, co jsem mohl chytit, kdybych se o něj poranil, jsem rád, že se nechtěl prát, když jsem ho „lehce“ žduchl na zem.

        Proto bych mlátit feťáka vykrádajícího auto moc nedoporučoval.

        Leda jen dlouhou tyčí, hadicí, teleskopem. :)

    • MirosPikos  

      Pánové a dámy, všechno je to smutné. Nejhorší na tom je, že bude jenom hůř (když tak koukám na ty volební preference). Kolo zkrátka nenechávat nikde bez dohledu. Snad jen když ho nechám doma nebo na zahradě, mám klid. A to jen proto, že bydlím na samotě u lesa.

      V Rakousku (městečko Rauris) jsem měl kolo za barákem asi 3–4 noci. Bylo to nepříjemné, ale zůstalo.

    • pocestny  

      Já po příjezdu sundávám bajky jako první. Teprve potom se vracím k autu a beru další věci.

      Bike je na nosiči uzamčen dost směšným zámkem (Thule), takže někdy navíc používám spirálu a bike přimknu ke konstrukci nosiče.

      Dražší dětskou autosedačku v autě taky zamknu, takže ji náhodný zlodějíček neodnese (tohle asi dělá málokdo). Když jsem v kempu nechal bika přes noc v autě, tak jsem měl taky divný pocit. Už se celkem traduje, jak jdou ty auta lehce otevřít, že.

      Tohle i jiná vlákna mě každopádně motivujou k tomu, abych si pořídil lepší zámek na kolo. A zamykal to i na lodžii (5. patro) a bike zakryl aspoň igelitem.

      • Dejv94  

        Někde byl článek, že borci zkoušeli ukrást kolo tuším ze 4. patra v paneláku.

        Kolemjdoucí nic neřešili, když lezl borec na barák po balkonech (měli domluveno z policii). Ve finále to trvalo pár vteřin. Koukal jsem na to jak puk, že to tak rychle jde, i když je to vcelku vysoko.

        • lumyr  

          no tohle už je dost extrém (kromě balkonu v posledním patře), navíc když máš to lodžii ještě zasklenou.. Když jsem ještě dělal na škole vejškovky, tak jsem naopak 2× zažil „zásah“ policie. Prý někdo volal, že se vloupáváme lidem přes balkony do bytů (dělala se nová hydroizolace, lidi nechctěli nic tahat přes byty, tak vše z lana..). Takže ono je to asi i věcí náhody, jestli někdo zavolá nebo ne..

        • pocestny  

          Takových případů je asi víc, kdy ukradli kolo z balkónu

          Myslím, že jakmile se už zloději podaří dostat do bytu nebo do sklepa, nebo i na ten balkón – tak už to má skoro v kapse. Většinou pak má dostatek času přepilovat zámek, cvaknout zámky kleštěma atp. Jen jde o to, mu to příliš neusnadnit. Případně natolik ztížit, aby ho to stálo více času (třeba už jsou policajti na cestě, protože je zavolal aktivní alarm nebo všímavý soused).

          podobným zámkem už bude potřebovat opravdu hodně času a dobré nářadí.

          • lumyr  

            na balkon bych raději vzal pořádnej řetěz s kvalitním zámkem..

            • pocestny  

              čau, to video znám, objevilo se ve starém vláknu myslím z roku 2010. Ale řetězy tam cvakají celkem lehce. Přecvakli všechny.

              • lumyr  

                no jo, ale čím :-) zámky se otevírají snadněji, hlavně ty co je na těch podkovách a kloubových plátech..

                • pocestny  

                  Zdá se mi, že ty pláty vydrží v boji s kleštěma více než řetězy. Pokud dají na ty plátové zámky nekvalitní uzamykací část, tak je to k prdu.

                  Ale určitě je více zlodějů, co použijí raději hrubou sílu, než pinzety, tak jsem zatím hledal jen ty co odolají největší hrubé síle. Ale řešme to spíš ve vláknu o zámcích. Já ještě nekupuju nic, musím ještě omrknout všechny recenze.

                  Zajímavé video jak jde cvaknout zdánlivě kvalitní zámek bez toho, aby si opřeli kleště o zem.

                  • sharkeeCZ  

                    jak se říká, co vymyslí člověk jako ochranu, najde zase jiný člověk způsob jak ji prolomit…bohužel

                    PS: obvykle pak platí že čím více člověk nějak na sebe upozorňuje (2–3 zámky, kamery apod), tím větší pozornst zlodějů přiláká

            • Markony  

              Lepší než řetěz je ocelové lano to nestřihneš.

          • Dejv94  

            Používám zámek na motorku, takovou obrovskou podkovu, cca 3cm v průměru.

    • lukas aka mitro  

      Jka uz psali nade mnou..kolo na strese bez dozoru nenecham. naposledy v patek jsem ho radeji sundal a behem cekani jsem hodinu krouzil po okoli (nechtelo se mi jenom sedet v aute), nez abych se na kolo na strese dival z okna bytu…

    • Carloss  

      to mě překvapilo na bobr cupu, kolik luxusních kol tam bylo úplně bez dozorunejen v nosičích, ale i jen opřené o auta a podobně.. a já si tu svoj plečku střežil jak oko v hlavě:)

      • pocestny  

        Hodně lidí na to kašle – nehlídá si to. Případně jim na majetku nezáleží. Případně předpokládají, že společnost není tak špatná… Pokud půjde zloděj cestou nejmenšího odporu, nebude to tvoje kolo, které změní majitele.

    • sharkeeCZ  

      řekl bych to asi takto

      kolik je kol a kolik se jich ročně ukradne

      kolik je aut a kolik se jich ročně ukrade…samozřejmě je snažší ukrást kolo, nežli auto, ale je zase snažší a zajímavější prodat auto, nežli kolo

      pokud bych trpěl paranoiou, pak asi neparkuji nikde auto a raději jej ani nevlasním

      neříkám, že je špatné minimalizovat pravděpodobnost zcizení (zámek apod), ale trpět strachem kvůli krádeži, to si ten daný předmět raději ani nekoupím

      PS: kolo mi bylo ukradeno 2×, auto vykradeno 1× a doufám, že už to stačilo

      • lumyr  

        no a teď si ven, že dost lidí má kolo, převyšující cenu auta.. Takle uvažovat můžeš u kola v ceně 5k, a i tady bych se nad sebou zamyslel.. Proč dávat šmejdům příležitost..

        • sharkeeCZ  

          nemám kola jen v hodnotě 5k a ani to ukradené nebylo v tak nízké hladině

          jak jsem psal…není důvod poskytovat příležitost, ale není potřeba trpět paranoiou

          PS: škoda na tom vykradeném autě byla vyšší, než cena většiny kol (beru, že většina je do 100.000 Kč)

      • Stingray  

        Snažší a zajímavější je prodat kolo než auto. Kradený auta se blbě vracej do provozu a tak se prodávaj za babku.

        • Hank Moody  

          Jj, před pár lety jsem někde četl článek (snad Svět motorů), kde psali, že kradená Fabie se od čorkařů vykupuje okolo 20 tisíc. Jedničková Oktávka do 30. A tehdy to byly auta v ceně klidně 200 litrů.

          Myslím, že kolo ten šmejd prodá snadněji, ale poměr původní cena/prodejní cena do frcu bude asi podobný jak u toho auta..

          • sharkeeCZ  

            poměr ztráty hodnoty při prodeji bude stejný, ale ukradených kol s hodnotou nad třeba 100.000 Kč bude jistě výrazně nižší, nežli u aut

    • camlost  

      předloni (?) jsem jel Krakatit v Dobříši, ten blátivý ročník, možná poslední.

      přijel jsem do cíle na kole, jehož původní barva nebyla snad vůbec vidět, protože bylo komplet obaleno blátem.

      ten „obal“ fungoval dokonale – lidi se kolu vyhýbali obloukem, aby se náhodou neumazali. :-)

      takže jsem jej ani nezamykal.

      třeba by to fungovalo jako ochrana před zloději. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.