• Iron Maiden Man

    Zdravím.

    Chtěl bych požádat o radu/názor. Mám necelé 2 měsíce kolo Cannondale habit3 s vidlicí lefty 2. Dnes jsem chtěl poprvé sundat přední kolo, kvůli očištění kola. Postupoval jsem podle videí na youtube (i když sundat třmen mě napadlo i bez videa :-) ). Poté jsem povoloval šroub v kole, který je zašrounován do pevné osy vidlice. Asi po 8 otáčkách (±) se při poslední otáčce zvýší síla (né nějak moc) potřebná k povolování a pak jakoby přeskočí a opakuje se to (protáčí se). V tuto chvíli se již kolo na ose trochu vyklá, ale nelze vysunout z osy vidle. A nemám odvahu do toho nějak mlátit. Na videích postupují stejně, jen po těch ± 8 otáčkách (nebo mi alespoň nepřišlo, že by vyšroubovávali více otáček) kolo bez použití jakékoliv větší síly vyvyklaj a vysunou bez problémů z vidle. Když zpětně zašroubovávám šroub, tak se hned chytne a udělám těch cca 8 otáček a pak již dotahuji. Vše se zdá v pořádku. Takto jsem to udělal i při prvním nasazení kola a až nyní jsem se jej pokusil poprvé sundat. Zítra ho povezu k prodejci, aby se na to podíval. Ale nebudu moc spát. Neměl jste někdo podobný problém, nebo netušíte v čem by mohl být problém. Pokud někdo máte lefty 2, kolik musíte udělat otáček imbusem, než se kolo povolí. Díky za každou radu

    • novas752  

      Když koukneš z druhé strany náboje na větší ložisko, zůstává v náboji na stejnym místě, nebo se v průběhu stahování z osy v náboji posouvá? Nebo se žvejknul začátek závitu šroubu nebo na ose a jedno ložisko se nechce z osy stáhnout. Pár desítek kol s Leftynou jsem stavěl a myslim, že je tam těch otáček víc než 8. Zkus to povolit co to jde a pak trochu praštit do kola z levý strany.

      • Iron Maiden Man  

        Ahoj. Děkuju za informace. Přesně jak píšeš na začátku: velké ložisko zůstává na ose na stejném místě a jakmile povoluji tak se k němu přibližuji kotoučem a za ním pojistným kroužkem. Jakmile se o ložisko (s těsněním) takto opřu, tak pak nastává to „protáčení“, jak jsem popisoval. Povolil jsem tedy kotouč a poté vysunul kolo. Velké ložisko zůstalo na náboji a rukou větši silou) jej nejsem schopen sundat. Myslím si, že je špatně, že je tam ložisko takto nalisováno na ose a naopak kluzně uloženo v náboji.

        V náboji pak byly patrny asi 2 hodně krátké šponky (asi stržený závit) – dohromady to mohlo udělat půl otáčky závitu – takovímto kouskem by se takto nalisované ložisko určitě nepovedlo stáhnout.

        Zde je je obrázek, jak vypadá ten šroubek v náboji: https://www.ebay.com/…7/2256090438 . Jde zde vidět, že šroub má na začátku čep bez závitu – to jsem vypozoroval i v sundaném kole – původně jsem myslel, že celá tato část je servaný závit.

        Poprvé jsem kolo nasadil a zašrouboval dle instrukcí v návodu a dotáhl momenťákem (15Nm). Nic jsem nerval přes závity, vše naprosto v pohodě. Dnes to povezu do prodejny, tak jsem zvědavej, co mi na to řeknou.

        Podle mě má buď špatné tolerance ložisko nebo čep vidlice, nebo se to sečetlo. Nepůsobí na mě dobrým dojmem ani to, že ložisko je v náboji při utažené poloze umístěno několik mm od jistícího kroužku (za kotoučem), který by měl vlastně ložisko stahovat již od začátku (nebo by tam měla být nějaká „trubka/nátrubek“, která by tuto vůli odstanila a kolo by se začalo stahovat hned od začátku.

        • novas752  

          Je to tak jak píšeš no.

          To samotný ložisko rukou nedáš, na to je potřeba stahovák. Pak se buď povede ložisko vlepit do náboje a případně nějak pojistit o kotouč, nebo se bude muset měnit náboj nebo spodní noha vidlice…

          Osobně jsem ty plochy pod ložiskama na ose lehounce mazal vazelínou, to docela pomůže.

    • ZdenekM  

      Radu nemám, ale taky to vždycky sundávám s pomocí poklepu paličkou.

    • shauriq  

      spatne lozisko… rovnou objednej novy.. .. musi sedet zalisovane v naboji.. .ne na trnu

      • kyl  

        Nebo má náboj větší díru.

      • novas752  

        Jen aby to bylo ložiskem, to může být i moc velká díra v náboji. nebo moc velkej průměr osy nebo se sešlo obojí i s tim ložiskem. :) Každopádně je to na reklamaci.

      • Iron Maiden Man  

        Jsem zvědavej co to bude. Podle mě japonský ložiska (aspoň to tam je napsané :-) ), takže asi NSK jsou vyráběna sériově, takže u těch bych odchylku rozměrů asi vyloučil (ale kdo ví). Takže buď větší hřídel, nebo větší díra v náboji – ta se mi zdá nejpravděpodob­nější. Když jsem tam volal, hned věděli o co jde, takže asi celkem běžný problém. Jsem zvědav, jak se to vyřeší. Vlepovat ložisko do náboje se mi moc nechce :-/

        • novas752  

          Je to běžnej postup, některý náboje, středy apod. maj lepení přímo servisnim v manuálu. Dělaj se na to lepidla na ložiska. Ale samozřejmě uvidíš co ti nabídnou za řešení.

          • Iron Maiden Man  

            Tak mi to bylo vysvětleno a pravděpodobně se ložisko skutečně vlepí do náboje (prý to doporučuje i Cannondale). Pokud nepřijdou na ještě na jinou závadu. Díky všem za postřehy.

        • kyl  

          Tohle lepidlo používám v práci.Bez nahřátí to ložisko ven pak nedostaneš.

          • Iron Maiden Man  

            Super. Mě to tam budou vlepovat nějakým doporučeným loctajtem. Hned jsem se ptal, jestli půjde ložisko nějak vyndat při případné výměně.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.