• náčelník

    Vůle u brzd jsou už tak velké, že špalíky nelze pořádně nastavit. Jedná se o úplně první véčka XT z roku 1996, takže opotřebení odpovídá věku a provedení. Nicméně než je sundám, neodpustím si poslední otázku: dá se s tím ještě něco udělat?

    0 0
    • fousac  

      netusim presne jak konkretne tyhle vypadaj, ale kdyz vyjdu z obecne konstrukce V-brzd, zkusil bych asi tohle reseni: rozlisovat cep na brzde, telo pripadne uvnitr vystruzit nebo jinak zarovnat „to vyvaklany“, vyrobit novy cepy, slisovat…

      otazka, jestli se to vyplati.. :/

      0 0
    • Pekáček  

      Pokud to jsou ty staré co neměly pružinky na předepínání pantografu jedním směrem, viděl jsem tam uvázaný gumičky z nastříhaný duše. Třeba LX ty pružinky má, zkus s nima zaviklat, hrůza! Ale díky jim jsou špalíky tlačený do jednoho směru.

      0 0
      • miťo  

        Da, charašó Pekáčku. Vozím LX pantograf a dost se vaklá (teď už na bahňáku). Naštěstí pružinky tu vůli stahují do jednoho směru, dolů. O DOST kvalitnější je XT 93, známé mohutné čelisti. Provedení čepů je kvalitnější a hlavně jsou zde větší rozestupy mezi nimi. Skoro se nevaklají (asi 0,1mm) po dvou závodních sezónách! Jen ta přední píská při brzdění. Bacha na nové XT, jsou to LX v jiném kabátě! Je vidět že JAPONEC chce, aby se prodávaly kotouče!!!

        0 0
        • McBlacky  

          dobrá volba jsou čelisti deore, teda pokud někomu nevadí že jsou to jen deore, tuhost mají super a vakl po 3tkm co jsem je měl neměly. Nemaj sice paralelogram, ale to není nutně špatně…

          0 0
          • miťo  

            Hned bych je vozil, jenže můj Duratec Stream má čepy na zadní brzdu hrozně vysoko. Špalky mám až nadoraz dole a to se bez pantografu nedá. Sklápějí se po kružnici s malým poloměrem, tak za časů Sram pětek jsem musel nastavovat špalky skoro po každým švihu v marastu… Prostě lezly pod ráfek. Proto raději vozím rozvaklaný LX.

            0 0
    • náčelník  

      Rameno brzdy je na čepu zajištěno takovou roztemovanou podložkou, kterou se mi podařilo překvapivě velmi lehce vydloubnout šroubovákem. Zpátky jsem to poskládal kladivem.

      Dotaz: v jiném příspěvku píše Daf, že u XTR je rameno na ložisku (kuličkovém ?), které se dá štelovat. Jak je to tam vyřešeno ?

      0 0
      • MartinXC  

        Podobně Avid Ultimate (na 2 ložiscích). Šroub dotáhne oba vnitřní kroužky ložisek a opře je o osazení čepu (u podkovy). Pak to chodí jen na těch ložiscích, vůle po 2500km žádná.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.