Problém s hydraulickýma brzdama

39 nepřečtených
  • Dáša

    Ahojky, prosím Vás, poraďte mi. Při vyjmutým zadním kole jsem omylem zmáčkla brzdovou páčku. Zadní kolo už nejde nasadit (nelze vložit brzdový kotouč mezi brzdové obložení). Co myslíte, jak to napravit?Děkuji za každou radu.

    0 0
    • mar_tin1  

      strč plochý šrobovák medzi platničky a roztiahni ich.

      0 0
    • chodec  

      Pokud si nezmáčkla tak moc, že vyběhly pístky a vytekla kapalina ( to bys asi poznala – prostě vyteklá hromada něco mastného), tak prostě vezmi něco tenkého, pevného a bez ostrých hran (třeba půlku kolíčku, plastovou násadu štětce a pod. a cpi to přiměřenou silou mezi destičky až je roztáhneš hodně od sebe – klidně to přežeň. Pak tam dáš kolo s kotoučem a budeš muset několikrát zmáčknout brzdu, aby si destičky sedly zpět na kotouč (několikrát zmáčkneš jakoby naprázdno, než to začne znovu brzdit). Nic jiného s tím nebude třeba dělat.

      0 0
    • juli  

      Pokud ti nevytekla kapalina pres pistek, tak muzes postupovat, jak ti radi mar_tin, jen misto sroubovaku pouzij radeji nejaky plochy predmet bez ostrych hran, abys nevystipala desticky. Nejlepsi by bylo desticky vyndat a zatlacit primo na pistky.

      0 0
      • pepek  

        Teď jsem to zrovna dodělal (Sh 525) takže ideál je kartáček na zuby: po ořezání na šířku cca: 5 mm se s ním pěkně vyčistí vnitřek třmenu, pak se stříkne TFko na obvod pístku a opačným koncem kartáčku kývavým pohybem se pístky zatlačí-musí se tlačit aji na tu vzdálenější stranu pístku, jinak má snahu se vzpříčit. Pak se vloží kolo s kotoučem a mačkání páky je někdy potřeba provádět s kolem ve svislé poloze-pokud to bylo na zadnim kole.(přední kolo nahoře)

        0 0
        • juli  

          Neni co dodat. A kartacek – dobry napad :-)

          0 0
        • jonti  

          K comu je dobre to robit v zvyslej polohe? Nejak mi ten mechanizmus nie je jasny.

          0 0
          • pepek  

            Když je ta bublinka vzadu tak prostě až k nádržce sama nedopluje, pokud je vpředu, kde je hadička vodorovná, tak ji taky nic nenutí aby putovala vodorovně, ne?

            0 0
            • maxtor  

              Pokud vím, tak se tady řeší vysunutí pístků a ne zavzdušnění. Taky mi to není jasné.

              0 0
              • pepek  

                No ale i po zatlačení pístků ta páka jde až na doraz, takže asi nějaký vzduch bude min. vpředu u nádržky. Aspoň u moji brzdy to tak je.

                0 0
                • maxtor  

                  S tím jsem se ne setkal, i když je pravda, že jsem zatlačoval pístky pouze při výměně destiček. Podle manuálu Shimana je ale při tomto potřeba otevřít expanzku, což jsem udělal…

                  0 0
                  • pepek  

                    NO ono se to nejlíp dělá vzhuru nohama-je tam líp vidět a nemusím se ohýbat (záda :-), takže expanzku neotvírám (ani jsem o tom nevěděl, že se to má dělat).

                    0 0
                • Blade  

                  Ta páka jde až na doraz z toho důvodu, že jedním stisknutím páky se do systému nenažene tak velký množství oleje, aby se pístky mohly posunout z „nulové“ pozice o tak velký kus směrem ke kotouči. Takže když máš nový desky a roztahneš pístky, tak nemusíš pákou pumpovat tolik, jako když máš destičky sjetý. IMHO je blbost, aby se ti do hadičky poblíž páky při roztahování pístků dostal vzduch. Když roztahneš pístky, tak vytlačuješ olej zpět do expanzky. Vzduch by se do hadičky moh dostat jen při opačným směru toku oleje(expanzka → hadička), což se tady neděje. A nebo při roztahování pístků s kolem otočeným koly vzhůru, což při tvé pohodlnosti a nechuti se ohýbat, je víc než pravděpodobný ;-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Co Ty o tom tak asi můžeš vědět?......na spinningu to nenajdeš :-)

                    0 0
                    • Blade  

                      :-P

                      0 0
                      • pepek  

                        Mám tam slovo: „NĚKDY“ – tzn. třeba když si soudruh(ka) nedopatřením zmáčkne páku, když je kolo venku, nebo je mu zmáčknuta zvědavým kamarádem, nebo vyšší mocí.

                        0 0
                        • Blade  

                          Ale to já nepopírám :o) Ti jen vysvětluju, čím je způsobený to, že musíš pákou zapumpovat a proč je hovadina, aby se ti do hadičky u páky dostal vzduch ;-) Nehledě na to, že když je expanzka dobře naplněná a uzavřená, tak v ní není ani bublinka vzduchu, takže se pak nemá systém jak zavzdušnit. Ale na druhou stranu si myslím, že pokud dojde k takovýmu zmačknutí, že se kolem pístku dostane dovnitř vzduch, tak už seš stejně v čudu, protože ti pístek sklouzl z těsnení ve třmenu a to se pak nebude jednat o bublinku, ale spíš o hodně bublinek :o) a určitě ti vyteče menší množství oleje a to je pak lepší brzdu normálně odvzdušnit, protože ze třmenu vzduch jen tak lehce nevyženeš.

                          0 0
    • nobody  

      můžou se hydrauliky zavzdušnit jen tím, že otočím kolo vzhůru nohama?

      0 0
      • Vilém  

        Muzou.Nektery jsou na to nachylnejsi a taky zalezi,jak to bylo slozeny pri plneni.

        0 0
      • Blade  

        Pokud je hydra dobře naplněná (mluvím o LX a nejspíš i o Shimanu obecně, u jiných typů brzd nevím) tak se nemá otočením jak zavzdušnit.. A i pokud se v expanzce vyskytuje vzduch, tak pokud při otočeným kole nezmáčkneš brzdu, tak se taky nezavzdušní..

        0 0
        • pepek  

          NO ale to právě dělám: procvičuju pístky, když se nevracejí za současné aplikace TFka.

          0 0
          • Blade  

            No to si musíš ujasnit priority. Buď ohneš hřbet a nezavzdušníš si brzdu, nebo se neohneš a zavzdušníš si brzdu :o) I když teda uznávám, že u 525 není přístup shora k pístům, nicméně by se to dalo řešit pověšením kola na hák ke stropu, bo tak podobně.. Takhle akorát zbytečně šíříš poplašnou zprávu, že roztahováním a mazáním pístků se brzda zavzdušní :o) Buď brzdu dobře naplň (čti: bez vzduchu v expanzce), nebo pověs kolo pro lepší přístup zespodu, nebo si pod kolo lehni jak automechanik pod auto :o) Jo jinak, já pístky mažu minerálním olejem.. proč tam cpát něco jiného, že? ;-)

            0 0
            • pepek  

              No v tom Tišnově musíš mít tepy na 190 eště ani nezačneš šlapat, ne? Tak pozor na ty laktáty. Zavzdušnění mně netrápí, a to TFko si myslím lépe rozpustí ten bordel, který ty pístky brzdí. Aspoň zatím to vždy zafungovalo.

              0 0
              • Blade  

                No normálně mám průměr nad 180 a maximálku nad dvě sta. Jinak mě velmi těší tvůj zájem :o)

                0 0
          • chodec  

            S tím TFkerm a podobnejma věcma opatrně – neznám to, ale podle jména to vypadá jako nějakej olej s teflonem. Ne každé těsnění (kroužky na pístcích) tohle snášejí dobře. Pokud trefíš kombinaci, která si nesedne, tak to naopak těsnění naleptá a to pak o to víc přidrhává.

            Třeba prachovky a těsnění na vidlích je obvykle dělané na silikonové bázi a co mám informace, tak specielně oleje s jinými přísadami je dokážou poničit (včetně tolik oblíbené WD a pod).

            0 0
      • cabbage  

        ne, tedy alespoň ne ty současný.

        0 0
      • prvniodkonce  

        Uf,ještě že nemám kotoučovky :-)

        0 0
        • pepek  

          Proč? je s nimi tak asi 10× míň starostí, jak s Večkama. Jednou za rok vyměníš deatičky a hotovo. Žádný zeslabený, praskající a osmu chytající ráfky, brzdí po celý rok aji ve vodě a ve sněhu, jsou citlivé a dávkovatelné – neletíš přes řidítka quli náhle zablokované brzdě…atd.

          0 0
          • maxtor  

            Ráfkové brzdy jsou NEJLEPŠÍ – pokud se sice časem pružina v nedné čelisti unaví dřív než ta v druhé, tak to je potom lahůdka to seřizovat. Správné nastavení špalků je taky někdy alchymie, rozdělávání brzdy jen proto, aby člověk mohl vytáhnout kolo z rámu je otázkou zvyku (hlavně brzdu pak i ve stresu při defektu v závodě složit zpět), osmice na ráfku nebo probržděný ráfek jsou taky supr věc…

            Navíc, véčka můžeš klidně zmáčknout, i když je kolo z rámu pryč a nemusíš se bát, že se ti nevrátí zpět:-)

            0 0
            • Vilém  

              Jinak k te vratne pruzine.Staci ji trosku napruzit a vse se vrati do starych koleji.

              0 0
        • chodec  

          No tak – musíš začínat s touhle šaškárnou i na štědrej den – :-(

          0 0
          • cabbage  

            A takový krásný flame pod stromeček to mohl být:-D

            0 0
            • ivaneck  

              neblbni, vzdyt ten stromecek shori :))

              0 0
              • Vilém  

                Stromeček Ježíši Kriste co se to děje JÉ JÉ JÉ Ježíši Kriste co se to děje JÉ JÉ JÉ

                Hoří hoří hoří zapálil jsem (vánoční) stromeček Hoří hoří hoří to jsem ale pěknej blbeček.

                A můj táta ten mi dá až se to dozví A můj táta ten mi dá až se to dozví

                Že oheň vzal nábytek i s televizí Že oheň vzal nábytek i s televizí

                0 0
                • Fak  

                  Visáči :) si mne motivoval, hned si to jdu pustit :D

                  0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.