• JMT

    Momentálně mám Levely TLM a jejich funkci nepovažuji za ideální. Jednak mají moc dlouhý chod (i v nastavení nejdelšího reache pořád kontakt až u gripu, při přiblížení jde až do gripu a nebrzdí-v kombinaci s tim, že když jsou nové desky tak naopak mají prakticky nulový krok…nechápu co to je za šmejd) pak také nebrzdí nikterak zázračně a nakonec žerou hrozně desky. Jako fakt hodně…Takže asi nadešel jejich čas uložit je do krabice a naladit něco jiného. Musí to být spolehlivý, nenamačkávat se, rozumě lehký a musí to brzdit. Nejprve jsem chtěl XTR 4 pístky, ale uplně se mi na komplet sram kolo nehodí japonec+spoleh­livost nových shiman už není taky asi co bývala+ta šedá barva se mi nehodí. Druhá možnost mě napadla Magura MT7 4 pístky (ale v minulosti magura nebývala uplně 100%) a ještě jsem koukal na Hope, asi Tech3 páka+e4 Třmeny (kde se bojím aby dostatečně brzdily+ten vzhled je trošku retro)…jo a ještě Trickstuff…jenže ty jsou totálně nedostupné a čekačka rok…Poradí někdo něco jiného ? Nebo mám vzít něco z tohoto ? Určení XC/Maraton/Tra­il,Kolo, Scott Spark, Váha jezdce 85kg. Kotouče mám centerline sram 180/160 a líbějí se mi, asi bych je rád nechal-ale podmínka to není

    • jonti  
      1. Řešil jsem podobnou situaci a nakonec jsem skončil u SLX M7000. Magury jsem nechtěl, lepší než Shimano nejsou. Občas se trochu mění délka kroku, ale o dost míň než u M9000.
      2. Levely TLM musíš mít nějak rozbité, na dvou párech vozených přes 4 roky jsem neměl problém se zmenou délky chodu v souvislosti s opotřebením desek. Jako kdyby nefungovala expanzka nebo byly přeplněné. Desky opravdu žerou dost, vozím proto už jen sintry.
      • JMT  

        Mám levely 2020, jsou nějak dost přepracované…tudíž je možné že vyvinuli nějaký nový bug. Přeplněné asi ne-když je kapaliny méně tak jde páka do řídítek a už to ani nebrzdí+reach páky samozřejmě na max. Spíš jak kdyby ta vyrovnávací nádržka nefungovala jak píšeš…ale dělaj to obě, ne jen jedna. SLX neni uplně to co bych si chtěl dát na kolo. Nějak jsem tam nenapsal že jsem si po letech pořídil dreambike a brzdy musej bejt zapadající do konceptu :-)

        • Mr.Duck  

          Kamo tak ti asi nezbyde nic jinyho nez XTR. Ja si ted stavim neco ve stylu svyho dema, ale trmeny sem dal SLX na vyzkouseni, jestli sou lepsi nez Saint, nybrz sem se neukecal ze dam vic doslova za barvu trmenu :(

          Je pravda ze Shimano neni tak spolehlivy jak bejvalo, ale porad je to jedna z nejspolehli­vejsich brzd co mi prochazej rukama, a M9100 je i pekny, i kdyz 8100 by podle me lip ladilo… 4pist podle me zbytecny na maratony ne? Ale jestli nehrotis kazdej gram tak proc ne.

          Sram poslednich par let funguje dost kratkodobe a sila tam taky moc neni, no a u vseho ostatniho bohuzel dost casto vidam nekoho kdo je nakou dobu bez brzdy, protoze mu neco odeslo a lokalne to nejde sehnat, a uprimne i tak nevim jestli je neco opravdu spolehlivejsi. Na TRP sem slysel dost chvalu, ale sou hnusny :(

          • jonti  

            Nevim jak ty Hope jsou na tom se servisem, nemyslim ze budou brzdit lip nebo se lip servisovat nez Shimano. A jen kvuli znacce a vzhledu bych to neresil, kdyz to tak beru za poslednich 15 let jezdeni, tak brzdy jsou nejporuchovejsi soucastka kola.

          • Atilla  

            Mám TRP g-spec trail a s shimano metal deskama jsem spokojený. Ale jako brzdu na velké parkové tratě bych to asi nechtěl. Ale ta dávkovatelnost je skvělá a k vaření jsem se nikde ani nepřiblížil(90kg+)

    • adam320  

      Proc se bojis ze by Hope e4 nebrzdil? Ja do nich prave asi pujdu, mam zkusennost s V4 a V2 moto na predchozich kolech a nedam na to dopustit tak ocekavam ze i enduro verze bude OK

      • JMT  

        Někde v testech občas píšou, že to až tak nebrzdí…a teď se zjevil další problém…zadní stavba Sparku až tak každou brzdu nepojme :-/

        • adam320  

          Aha zkusim jeste pohledat, mne se libi i ty magury co jsi zminoval, ale zadny brzdy od nich mi nikdy o prsty nezavadily tak tam vubec netusim. Kazdopadne ted resim evidentne uplne stejnou vec jako Ty tak diky za tema

          • JMT  

            Nakonec to vypada na Hopy. Dopředu E4 a dozadu asi holt X2…E4 se asi nevleze…musim vyzkoušet

    • Marek.Kv  

      TRP DH-R EVO? Trochu těžší, ale pěkné a neokoukané, v testech bezproblémové viz. Pinkbike review a nestojej smrt…

      • JMT  

        To vůbec nevim co je za značku (asi jsem už starej) plus jesli jedna holá brzda važí 310 tak to už je na „KPŽ použití“ asi trošku dost :-)

    • Tulipanek666  

      Za me nejlepsi brzdy co se tyce cena-spolehlivost-jednoduchy servis-vymena kapaliny-cena nahradnich dilu atd = Shimano Zee nebo Shimano Saint a nic jineho, sintrove(metalicke) desky samozrejmosti :-)

      Edit: Ted ctu ze jezdis teda jen XC a traily, tak v tom pripade Shimano Deore nebo SLX jsou velmi vyborne brzdy a se spravnymi destickami ubrzdi skoro vse :-)

      Jinak na vsech kolech vozim kotouce SRAM CENTERLINE a vsechny brzdy mam od Shimano, Deore na trech kolech XC, dirtak a dirtak a na celoperu enduru mam Zee a v pohode, desky vozim jen metalicky :-)

    • yetti  

      Nedávno jsem z podobných důvodů měnil kamarádovi na Epicu 2018 Levely TLM za Hope Tech3 a můžu říct, že Hope chodí i brzdí hodně pěkně. Z mého pohledu mají příjemnější projev než moje XTR 9020.

      Ohledně TLM vůbec nechápu jak takovej šmejd může někdo chválit. Brzdnej účinek mizernej, brzdová páka snad není karbon, ale nějakej pružnej plast u kterýho se v čepu za pár set km udělala vůle jako prase a navíc servis je snad ještě větší peklo než starý Avidy.

    • vojtechposmourny  

      K těm Hope Tech3 E4.

      Mám je na 27,5, kotouče Hope 200/180, opletené hadice. Pilot metrák, s výbavou určitě dost přes.

      Takhle kolem Prahy je to super, dostatečný výkon a výtečná modulace. Ale už jsem se přistihnul, vždycky někde v pakru či trailcentru, kde to pouštíš na plno, protože nehrozí kontakt s pěšákem za rohem, že by mi občas bodnul trochu ostřejší projev.

    • Lister  

      Přecházel jsem z XTR na Hope – ale teda jen Race páka a X2 třmeny, dlouho jsem si zvykal na chod – dlouhý, měkký. Výkon tam je, ale je potřeba si pro nej sáhnout. Často jsem měl z té brzdy strach, že už se musí začít vařit, že už musí zvadnout, ale nikdy se to nestalo. Co se musí nechat, tak fakt vůbec nepumpuji.

      Na nové kolo jsem hodně uvažoval o Hope s X4 třmeny a zase s Race pákou, protože Tech 3 páka je pro mne moc dlouhá. Ale nakonec tam vrazil ta stará XTR a teď se zase peru s něma. Nevím, jestli se dá Tech páka naladit tak, aby zabírala dřív než Race, to ale určitě napíše někdo jiný.

      Co tím chci říct – že moderní brzdy už většinou fungují dobře a výkonu mají dost, liší se projevem, ale ten člověku většinou rychle přejde do krve, takže to je jen o zvyku.

      No a kdybych ty XTR chtěl dát dolů, tak tam ty Hope asi dám, protože mě nic lepšího nenapadá.

      • kubad  

        :D

        • Lister  

          No jo no

          Ta zelená víčka mi pořád nejdoui z hlavy. Ale ona je ta zelená naštěstí mnohem tmavší než je DVO zelená…

          Ale fakt mi teď přišlo zbytečné dávat skoro 10 tis za brzdy kdyz se mi doma valela ta XTR. Já si určitě zase zvyknu. Maximálně dám Shimano organiku a do Hope metalické desky, aby se rozdíl trochu srovnal.

          Řekl bych že zrovna tyhle dva typy brzd jsou svým projevem přesně na opačném spektru – Shimano dost digitální a po dobrém odvzdušnění je chod dost krátký. Hope přesně naopak – páka chodí opravdu ve velkém rozsahu a kontaktní bod je hodně daleko (ten bych rozhodně ocenil trochu výš, nevím jestli ta Tech páka by v tomhle pomohla – snad jo, protože si nedovedu představit, proč by někdo chtěl tohle ještě prodlužovat). Náběh výkonu velmi pozvolný. Je pravda, že s Hope brzdama se v těchnickem pomalém terenu méně zasekávám – v případě panických reakcí toho odpustí víc.

          • Lynch  

            Tak zrovna u Tech paky si muzes nastavit vzdalenost paky od riditek a i vzalenost brzdovych desticek, takze mas pak i kratsi chod paky. Kde jsi videl Hopy se zelenyma vickama?

            • kubad  

              nemůžeš si nastavit vzdálenost destiček, ale délku mrtvého chodu

              a zelených krytek tu mám asi na 4 brzdy

              • Lynch  

                Jo, mas pravdu. A co tak zelene brzdy, to by jsi umel splasit? :-D https://m.vitalmtb.com/…ceman2058,94

                • kubad  

                  zelené Hope brzdy jsou neprodejné – mají je jen sponzorovaní jezdci

                  já mám krytky brzdiče na X2 a M4 možná pasují i na E4 a t štelovací kolečka na jedny Tech páky tuším 4ks

                  • Lynch  

                    Ano, zelena je bohuzel pouze pro tovarni jezdce, kdysi jedny prodaval Kamil Tatarkovic, skoda ze jsem je tehdy nevzal.

              • Lister  

                A dá se teda Tech páka nastavit na kratší chod než má nastavený Race? Protože ta tohle v rámci úspory hmotnosti neumí, jen se nastavuje vzdálenost od řidítek.

                • kubad  

                  Race i Tech maji po odvzdušnění stejně krátký !!! opravdu krátky chod – na Tech se se dá už jen kurvit :D

                  • Lister  

                    Takže Tech páka je vlastně skoro k ničemu :-P

                    Jinak s tím chodem si nemyslím. Odvzdušněno mám pořádne a Shimano diky servovave zabírají rozhodně dřív – netvrdím že to budou centimetry, ale prostě mají kratší chod a po dosednutí se dají domáčknout tak na 2/3 co Hope – a tomu odpovídá i rozdíl v projevu.

                    • kubad  

                      jestli se hecnu udělám ti video co tu mám nově montované Tech3 páky

                      bohužel Race nemám po ruce

                      • JMT  

                        Hlodate me. Ta race paka vypada dobre. Lze se spolehnout na to, ze to bude mit porad stejny chod bez ohledu na teplotu, nadmorskou vysku, sjetost desek a pod ? Proste ze lze prezit ze nejde ladit behem jizdy tocitkem ?

                        • kubad  

                          Race už se nevyrábí skoro rok, jedině že by měl někdo skladovky

                          • JMT  

                            Aha. Tak pak je to jednoduchy

                          • Lister  

                            Fakt se už nedělá? Takže už jen Tech nebo je náhrada? Jdu se podívat.

                            No tak to si na kolo Hope asi nedám.

                            Jinak pro JMT – Tech páka z brzdy vytáhne větší výkon – lépe řečeno díky větší páce nemusíš tolik mačkat abys to z jich dostal.

                          • Lister  

                            Na stránkách vidím brzdy Race Evo X2 a pak Trial Zone. Páka u obou vypadá hodně podobně – jen jiné víčko expanzky a Race má páčku odvrtanou, což Trail asi nemá. Ale funkčně to asi bude úplně stejné.

                            A obě vypadají vlastně stejně jako ta moje…

                            • kubad  

                              podle info od dovozce s už nevyrábí a nejde objednat, jestli bude náhrada netuším

                • Lynch  

                  Nevim jak dlouhy chod ma Race paka, ale u Tech se da nastavit hodne kratky

      • jonti  

        XTR Trail nebo Race?

        • Lister  

          Trail 985 s metalickýma deskama. Ale nikdy jsem tam neměl chladiče.

      • JMT  

        Jsem dost senzitivní na to přesný nastavení bodu kontaktu a na pumpování…takže jesli nepumpuje tak by mi teoreticky možná stačila i ta race páka…jesli to nepumpuje a je to navždy stejný tak to jednou naladíš imbusem a hotovo…nevim no

      • Lister  

        Asi problém. Čím víc ne těch Shimano brzdach jezdim, tím víc mám pocit, že si na ně zpětně asi nezvyknu.

        Kubad se směje a už připravuje rozpočet :-D

        • kubad  

          mám tu z mého kola jeté Tech3 X2 – půjčím ti je na vyzkoušení ?

          • Lister  

            No já bych to chtěl právě spíš přesně naopak – Race + E4

            Ta Tech páka je.prp moje prsty fakt extrémně dlouhá. I ty Race mám nastavené cca 3.5 cm od objímky gripu.

    • p@X  

      Nejlepší brzdy jsou přece XTR M9100, to ví každý, lehoučké :)

    • Tydlii  

      co formula cura?

      Vozím level TL, ještě o dost horší než TLM, takže jsem taky řešil za co je vyměním.Taky jsem se zabýval 4-pístky XTR 9120, nicméně dostal jsem dobrou radu, že to není úplně dobrej nápad kombinovat takovouhle brzdu a XC vidlici, protože by taky z XC vidlice mohla bejt osmička. Popravdě řečeno se mi taky na kolo který je komplet ve sramu nechce dávat shimano brzdy. Zatím jsem se nerozhodl jak to chci, takže furt vozím ty levely…

      pokud shimano tak nový XT 8100 jsou už snad funkčně bez problému, váhově si pohoršíš ale není to katastrofa..

      o XTR race 9100 tu nikdo nepíše tak předpokládám že víš oč tu běží a proč ne-e :)

      vzhledem k tomu, že uvažuješ i o trickstuff, tak peníze asi nejsou zrovna určující? – potom by bylo řešení vzít XTR 9000 třmen, kterej má ještě normální destičky a k tomu XTR 9020/9120 servowave páku… Bude to lehký a bude to narozdíl od XTR Race setu brzdit…

      Jinak super lehký a zároveň dobrý brzdy, který bych si dal kolo osazený ve sramu jsem na trhu prostě nenašel…

      • JMT  

        Trickstuffy maj cekacku rok. Bejt dostupny, tak asi neresim. XT urcite nechci a XTR bych bral jen kdyby byly zasadne lepsi nez cokoli jineho…a to evidentne nejsou. Takze se asi vydam cestou Hope a budu hope ze s nima budu happy :-)

      • JMT  

        Jo a Sid to musi vydrzet. A kdyz ne, tak aspon duvod naprasit tam Lefty ocho :-D

        • jonti  

          vidlice muze mit problem s prenasenou silou brzdeni, je jedno, jestli ze ctyrpistku nebo slabsi brzdy, kde voc tlacis na paku. Navic s 85kg bych se toho nebal.

          • JMT  

            Chapu ze je jedno kolik to ma pistku. Ale myslim ze v dnesni dobe uz je to v poho. Moderni vidle zvladaj brzdy v klidu. Doba skarebu je pryc

    • mr.antik  

      S novým XTR neporadim, ale jestli jsi senzitivní na polohu páky, tak určitě vynech XTéčka, protože na to trpěj furt… 4 či 2 pístky je asi jedno. Beru to jako daň za cenu a spolehlivost, dostupnost dílů kdy se člověk nemusí bát že to hned odrbe, odvzdušní to na parkáči.......

      Neřešit výše uvedené, zkusil bych Hayesy Dominion.

      • p@X  

        8100 pumpují?

        • mr.antik  

          jasně… prostě shimano standard, ale jen tenchnicky – nenazval bych to vyloženě klasickým pumpováním, ale prostě nekonzistentní poloha páky při kontaktu.

          • p@X  

            XTR bez servowave (kromě toho, že nebrzdí:) zatím cajk, pravda se ukáže až v mrazu.

            Jinak rozčiluje mě nový XT RT-MT800 kotouč na předku, kroutí se i po krátkém brždění, vydává pazvuky.

    • Tehu  

      Nechci vyvolávat opětovnou diskuzi ohledně Magur, já jsem na negativní reference nedal, věřil v ty dobré a testy v zahr. časopisech a koupil MT5 a musím říci že maximální spokojenost. Oproti XT785 na IceTech, XT8000 obrovský výkon a výdrž zároveň. Se Saintama nemám srovnání, ale myslím, že oproti Zee mám výkonu mnohem více… Navíc obrovské + je váha. Tak pokud není někdo jelítko a umí si odvzdušnit (myslím že důvod nenávisti) nemyslím, že potřebují častěji servis jak Shimano a výkonu podají více… toť má zkušenost po 3 měsících používání ;) MT5 a 7 bych se nebál.

      Jinak slovo nejlepší, všeobecně myšleno hlavně u brzd je sci-fi

      • JMT  

        Jeden z dulezitych bodu je, ze dane brzdy musi nekdo spickove namontovat a spickove odvzdusnit. Zadny pokusy brigadniku…A o ni­kom takovem na magury nevim. Jeden nejmenovany top servis v motole se dnes pri vysloveni magura zatvaril tak, ze budu mit asi dnes nocni mury :-)

        • kubad  

          přesně jak píšeš, mám s něma servisně roky a roky zkušeností ale vyhýbám se jim jak to jde :D

          • JMT  

            Pujdou Hopy. Kam se vejde E4, tak E4…kam se nevleze tak X2 (mozna zadni stavba)

            Hotovo, konec ;-)

            • tonik666  

              trickstuff, trickstuff!!

              • JMT  

                Ty jsou na obednani s dostupnosti (mozna) za rok…

                • mpIII  

                  Hele nevím, třeba R2 bike píše 1–3 měsíce nebo léto 2020:

                  https://r2-bike.com/…st-Mount-Set

                  • JMT  

                    Bral jsem to přímo ze stránek trickstuff a ty píšou tohle :

                    https://www.trickstuff-shop.de/…86.sf/en_GB/?…

                    • mpIII  

                      Zajímavé. Možná se nejdřív musí dostat na velké shopy, až pak na lidi, co objednají přímo.

                      Zkus schválně napsat do R2-bike ;0)

                      • Lynch  

                        Tak zrovna trickstuff odvzdusnit je taky slusny aerobik a carovani dle videi na YT, ale jsou moc pekne to jo

                        • mpIII  

                          Plus dostupnost náhradních dílů je taky otázka. Za mě je nejlepší řešení používat komponenty, kdy problémy vyřeší každý servis, náhradní díly jsou dostupné kdekoliv a nemusíš kolem toho tančit šamanský tanec.

                          Ale krásné jsou a brzdí dle testů neskutečně (Maxima, Direttissima). :0)

                          Na XC bike bych dal ale Piccolu nebo tu Piccolu HD :0)

                        • kubad  

                          Piccola sem dával na kolo – proti Maguře brnkačka :D

                          • mpIII  

                            Je problém jen v Magura páce, nebo i ve třmenech? Docela mě zajímá spojit Shimano páky a Magura třmeny (mají ty krásné krytky pístků, kde můžeš měnit barvičky :-D)

                            • kubad  

                              u magury je problém páka

                            • Bafoon  

                              To uz jsem hodnekrat videl – na netu to je, nejak shigura nebo tak tomu rikaj :)

                            • krabica  

                              Mně by zajímalo, jaký je pocit na páce, jestli jako Shimano, nebo spíš Magura.

                            • Lynch  

                              to je celkem běžná konfigurace, třeba trialisti dávali kombo Magura HS33 a páka RB Design nebo Shimano

      • LM  

        Tenhle návod jak odvzdušnit Magury nevypadá jako něco, co bych chtěl s brzdou někdy dělat :-)

        • Mr.Duck  

          Přijde mi že v tom návodu chybí ještě druhá půlka toho postupu, kde sundáš páku z řídítek a proces opakuješ ve všech myslitelných polohách páky. Pak modlitba k satanovi a je to.

      • Tehu  

        Já vám nevím, tak snad mě tohle nikdy nepotká :D Koupil jsem, namontoval, pokrátil, odvzdušnil a vyšlo to na výbornou :) Je fakt, že na zatoulanou bublinu asi budou citlivější jak Shimana. Nebylo to za 15min.

    • Raider  

      Příživím se na tématu, jaké jsou podle Vás nejlepší silniční ráfkove brzdy na trhu? Koukám po uchycení direct mount, mají být lehké ale funkční..

      • kubad  

        z těch normálních Shimano Ultegra a DuraAce

        • Raider  

          Nyní mám 105ky a jsou to těžítka ale asi funkční, bude to velký rozdíl přejít na dury?

    • Pikaču  

      Mně se to nejak nezdá. Mám TLM brzdy a centerline kotouče jako zakladatel a brzdi to skvele na mých 88/90 kg.

      Je vsak pravda ze jsem destičky opotreboval po 570km. S dlouhým chodem nemam sebemensi problém.

      Kdybych vsak chtel lepsi brzdy ( coz nechci) tak jedine XTR i s kombinací SRAM.

      • JMT  

        Několikrát se mi stalo že jsem chtěl kousek jet po přednim, nebo se přes přední kolo otočit a brzda prostě nepodržela. I obyčejný XT brzdilo víc

        • Pikaču  

          chápu, když byly brzdy nové tak jsem taky říkal zlaté XT. Ale to bylo tim kotoučem první 2 vyjížkdy.

          teď naprosta spokojenost. po výměně destiček je chod 40% pouze, jsem tak 2,5 cm od esi extra gripu.

          jinak jediné co mě faktu udivuje je ta spotřeba obou destiček po 570 km. Je ale pravda že Luxe používám jinak než RB CRR290.

          • JMT  

            Druhou ctvrtinu sjeti desticek to je fajn. Prvni ctvrtina ma moc kratky chod, treti moc dlouhy a ctvrta nepouzitelne dlouhy. To vse behem nevim…treba 400–500km xc jezdeni za sucha. Tohle proste ne

    • tomfree  

      https://www.cycology.cz/…ar-p1263920/

      Mám tyhle magury už tři roky,jezdím je spolu se sainty a code rsc a jsou nejlepší z trojce jmenovaných.

      • Breakpain  

        Hmmm, abych si udelal predstavu o Tvem nazoru, jak hodnotis Code vs Saint? Vim jak to citim ja, tak me zajima, jak to hodnotis Ty, abych si mohl prevest Tvou zkusenost s Magurou :)…

        • tomfree  

          Co se týče brzdné síly,je mi to jedno,obě brzdí dostatečně,ale saint má tendenci častěji dělat nějaké zvuky,při zahřátí se mění chod páky,code nemá tak ostrý nástup,mnohem lepší dávkovatelnost a menší tlak na páce pro stejný účinek,vozím páky u gripu,nemám rád natažené prsty u brždění.

    • JMT  

      Tak a jak to dopadlo ? Hope tech3 páky, dopředu E4 prase, dozadu X2 (E4 se nevejde) a kotouče Swissstop 180/160…tak snad to bude na 248 místo KPŽ a turistuku pro brdech stačit :-)

      • jonti  

        Hezky. Nahod potom i fotku celeho kola.

      • Lynch  

        Tak to je velmi dobre kombo. Dozadu bych dal taky 180 mm kotouc, na XC jsem vozil 160 mm s X2 prasetem a tech 160 mm je proste malo

        • JMT  

          Problem je ze spark ma zadni brzdu pres adapter. A na 180 bych musel davat adapter na adapter…a s tim ma problem modni policie ;-)

          • Lister  

            No tak si prostě koupíš ten správný adaptér…

            Jinak 4 vs 2 pístky a k tomu i rozdílná velikost kotoučů to mi už přijde jako fest rozdíl ve výkonu.

            • JMT  

              To znamena obednavani u druhy strany zemekoule. Hlodas…hlodas…,ale asi nejprve zkusim. Vzadu to musi s hladkym plastem zablokovat cokoli

            • mpIII  

              Zase to tolik nedramatizuj. Měl jsem E4/X2 na 203/183 a bylo to přesně tak akorát. Zadní brzda výkonem naprosto stačila.

              • Lister  

                Každý to asi vnímá jinak.

                Mě osobně vůbec nevyhovuje, kdyz zadní brzdí min. Ona už primárně brzdí min kvůli delší hadici, k tomu jiný třmen, menší kotouč. Vozil jsem menší kotouč jen jednou a už to tak nechci.

          • kubad  

            existuje adapter PM +20mm ten máš a pak PM+40mm takže vždy jen jeden :D

            • Lister  

              Jestli má vzadu 160mm kotouč a adaptér, tak tam asi nemá PM.

              • kubad  

                spousta XC rámů má úchyt na 140mm kotouč

                • Lister  

                  No tady to spíš vypadá že tam je nějaký jejich spešl adaptér a proto psal, že by se musel objednávat.

                  Měla by být 160 a 180mm verze.

                  • kubad  

                    netuším, ale vypadá to na PM+20

                  • JMT  

                    Jo to je presne ono. Lze to tesit adapterem k tomuto adapteru, nebo obednat 180 verzi

                • JMT  

                  Scott spark ma proste rovnou adapter. Nema uchyt na zadny bezny rozmer. Ani is ani pm…-jen uchyt na adapter…a ano existuje adapter rovnou na 180…ale jeho dostupnost je mizerna

          • Lynch  

            Modni policii bych neresil, navic Hope ma pekne adaptery :-)

            • Lister  

              Myslíš pěkně drahé :-)

              Taky pár mám, líbí se mi, že jsou černé i stříbrné, takže se dá i trochu ladit.

              Jen teda jeden adaptér IS-PM co jsme dával na SC byl fest křivý. Člověk by řekl, že to je nesmysl, když je to CNC, ale bohužel není. Dal jsme nějaký levný a těžký, co se i doma válel a brzda najednou rovně a přestala pískat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.