• JMT

    Momentálně mám Levely TLM a jejich funkci nepovažuji za ideální. Jednak mají moc dlouhý chod (i v nastavení nejdelšího reache pořád kontakt až u gripu, při přiblížení jde až do gripu a nebrzdí-v kombinaci s tim, že když jsou nové desky tak naopak mají prakticky nulový krok…nechápu co to je za šmejd) pak také nebrzdí nikterak zázračně a nakonec žerou hrozně desky. Jako fakt hodně…Takže asi nadešel jejich čas uložit je do krabice a naladit něco jiného. Musí to být spolehlivý, nenamačkávat se, rozumě lehký a musí to brzdit. Nejprve jsem chtěl XTR 4 pístky, ale uplně se mi na komplet sram kolo nehodí japonec+spoleh­livost nových shiman už není taky asi co bývala+ta šedá barva se mi nehodí. Druhá možnost mě napadla Magura MT7 4 pístky (ale v minulosti magura nebývala uplně 100%) a ještě jsem koukal na Hope, asi Tech3 páka+e4 Třmeny (kde se bojím aby dostatečně brzdily+ten vzhled je trošku retro)…jo a ještě Trickstuff…jenže ty jsou totálně nedostupné a čekačka rok…Poradí někdo něco jiného ? Nebo mám vzít něco z tohoto ? Určení XC/Maraton/Tra­il,Kolo, Scott Spark, Váha jezdce 85kg. Kotouče mám centerline sram 180/160 a líbějí se mi, asi bych je rád nechal-ale podmínka to není

    • jonti  
      1. Řešil jsem podobnou situaci a nakonec jsem skončil u SLX M7000. Magury jsem nechtěl, lepší než Shimano nejsou. Občas se trochu mění délka kroku, ale o dost míň než u M9000.
      2. Levely TLM musíš mít nějak rozbité, na dvou párech vozených přes 4 roky jsem neměl problém se zmenou délky chodu v souvislosti s opotřebením desek. Jako kdyby nefungovala expanzka nebo byly přeplněné. Desky opravdu žerou dost, vozím proto už jen sintry.
      • JMT  

        Mám levely 2020, jsou nějak dost přepracované…tudíž je možné že vyvinuli nějaký nový bug. Přeplněné asi ne-když je kapaliny méně tak jde páka do řídítek a už to ani nebrzdí+reach páky samozřejmě na max. Spíš jak kdyby ta vyrovnávací nádržka nefungovala jak píšeš…ale dělaj to obě, ne jen jedna. SLX neni uplně to co bych si chtěl dát na kolo. Nějak jsem tam nenapsal že jsem si po letech pořídil dreambike a brzdy musej bejt zapadající do konceptu :-)

        • Mr.Duck  

          Kamo tak ti asi nezbyde nic jinyho nez XTR. Ja si ted stavim neco ve stylu svyho dema, ale trmeny sem dal SLX na vyzkouseni, jestli sou lepsi nez Saint, nybrz sem se neukecal ze dam vic doslova za barvu trmenu :(

          Je pravda ze Shimano neni tak spolehlivy jak bejvalo, ale porad je to jedna z nejspolehli­vejsich brzd co mi prochazej rukama, a M9100 je i pekny, i kdyz 8100 by podle me lip ladilo… 4pist podle me zbytecny na maratony ne? Ale jestli nehrotis kazdej gram tak proc ne.

          Sram poslednich par let funguje dost kratkodobe a sila tam taky moc neni, no a u vseho ostatniho bohuzel dost casto vidam nekoho kdo je nakou dobu bez brzdy, protoze mu neco odeslo a lokalne to nejde sehnat, a uprimne i tak nevim jestli je neco opravdu spolehlivejsi. Na TRP sem slysel dost chvalu, ale sou hnusny :(

          • jonti  

            Nevim jak ty Hope jsou na tom se servisem, nemyslim ze budou brzdit lip nebo se lip servisovat nez Shimano. A jen kvuli znacce a vzhledu bych to neresil, kdyz to tak beru za poslednich 15 let jezdeni, tak brzdy jsou nejporuchovejsi soucastka kola.

          • Atilla  

            Mám TRP g-spec trail a s shimano metal deskama jsem spokojený. Ale jako brzdu na velké parkové tratě bych to asi nechtěl. Ale ta dávkovatelnost je skvělá a k vaření jsem se nikde ani nepřiblížil(90kg+)

    • adam320  

      Proc se bojis ze by Hope e4 nebrzdil? Ja do nich prave asi pujdu, mam zkusennost s V4 a V2 moto na predchozich kolech a nedam na to dopustit tak ocekavam ze i enduro verze bude OK

      • JMT  

        Někde v testech občas píšou, že to až tak nebrzdí…a teď se zjevil další problém…zadní stavba Sparku až tak každou brzdu nepojme :-/

        • adam320  

          Aha zkusim jeste pohledat, mne se libi i ty magury co jsi zminoval, ale zadny brzdy od nich mi nikdy o prsty nezavadily tak tam vubec netusim. Kazdopadne ted resim evidentne uplne stejnou vec jako Ty tak diky za tema

          • JMT  

            Nakonec to vypada na Hopy. Dopředu E4 a dozadu asi holt X2…E4 se asi nevleze…musim vyzkoušet

    • Marek.Kv  

      TRP DH-R EVO? Trochu těžší, ale pěkné a neokoukané, v testech bezproblémové viz. Pinkbike review a nestojej smrt…

      • JMT  

        To vůbec nevim co je za značku (asi jsem už starej) plus jesli jedna holá brzda važí 310 tak to už je na „KPŽ použití“ asi trošku dost :-)

    • Tulipanek666  

      Za me nejlepsi brzdy co se tyce cena-spolehlivost-jednoduchy servis-vymena kapaliny-cena nahradnich dilu atd = Shimano Zee nebo Shimano Saint a nic jineho, sintrove(metalicke) desky samozrejmosti :-)

      Edit: Ted ctu ze jezdis teda jen XC a traily, tak v tom pripade Shimano Deore nebo SLX jsou velmi vyborne brzdy a se spravnymi destickami ubrzdi skoro vse :-)

      Jinak na vsech kolech vozim kotouce SRAM CENTERLINE a vsechny brzdy mam od Shimano, Deore na trech kolech XC, dirtak a dirtak a na celoperu enduru mam Zee a v pohode, desky vozim jen metalicky :-)

    • yetti  

      Nedávno jsem z podobných důvodů měnil kamarádovi na Epicu 2018 Levely TLM za Hope Tech3 a můžu říct, že Hope chodí i brzdí hodně pěkně. Z mého pohledu mají příjemnější projev než moje XTR 9020.

      Ohledně TLM vůbec nechápu jak takovej šmejd může někdo chválit. Brzdnej účinek mizernej, brzdová páka snad není karbon, ale nějakej pružnej plast u kterýho se v čepu za pár set km udělala vůle jako prase a navíc servis je snad ještě větší peklo než starý Avidy.

    • vojtechposmourny  

      K těm Hope Tech3 E4.

      Mám je na 27,5, kotouče Hope 200/180, opletené hadice. Pilot metrák, s výbavou určitě dost přes.

      Takhle kolem Prahy je to super, dostatečný výkon a výtečná modulace. Ale už jsem se přistihnul, vždycky někde v pakru či trailcentru, kde to pouštíš na plno, protože nehrozí kontakt s pěšákem za rohem, že by mi občas bodnul trochu ostřejší projev.

    • Lister  

      Přecházel jsem z XTR na Hope – ale teda jen Race páka a X2 třmeny, dlouho jsem si zvykal na chod – dlouhý, měkký. Výkon tam je, ale je potřeba si pro nej sáhnout. Často jsem měl z té brzdy strach, že už se musí začít vařit, že už musí zvadnout, ale nikdy se to nestalo. Co se musí nechat, tak fakt vůbec nepumpuji.

      Na nové kolo jsem hodně uvažoval o Hope s X4 třmeny a zase s Race pákou, protože Tech 3 páka je pro mne moc dlouhá. Ale nakonec tam vrazil ta stará XTR a teď se zase peru s něma. Nevím, jestli se dá Tech páka naladit tak, aby zabírala dřív než Race, to ale určitě napíše někdo jiný.

      Co tím chci říct – že moderní brzdy už většinou fungují dobře a výkonu mají dost, liší se projevem, ale ten člověku většinou rychle přejde do krve, takže to je jen o zvyku.

      No a kdybych ty XTR chtěl dát dolů, tak tam ty Hope asi dám, protože mě nic lepšího nenapadá.

      • kubad  

        :D

        • Lister  

          No jo no

          Ta zelená víčka mi pořád nejdoui z hlavy. Ale ona je ta zelená naštěstí mnohem tmavší než je DVO zelená…

          Ale fakt mi teď přišlo zbytečné dávat skoro 10 tis za brzdy kdyz se mi doma valela ta XTR. Já si určitě zase zvyknu. Maximálně dám Shimano organiku a do Hope metalické desky, aby se rozdíl trochu srovnal.

          Řekl bych že zrovna tyhle dva typy brzd jsou svým projevem přesně na opačném spektru – Shimano dost digitální a po dobrém odvzdušnění je chod dost krátký. Hope přesně naopak – páka chodí opravdu ve velkém rozsahu a kontaktní bod je hodně daleko (ten bych rozhodně ocenil trochu výš, nevím jestli ta Tech páka by v tomhle pomohla – snad jo, protože si nedovedu představit, proč by někdo chtěl tohle ještě prodlužovat). Náběh výkonu velmi pozvolný. Je pravda, že s Hope brzdama se v těchnickem pomalém terenu méně zasekávám – v případě panických reakcí toho odpustí víc.

          • Smazaný účet  

            Tak zrovna u Tech paky si muzes nastavit vzdalenost paky od riditek a i vzalenost brzdovych desticek, takze mas pak i kratsi chod paky. Kde jsi videl Hopy se zelenyma vickama?

            • kubad  

              nemůžeš si nastavit vzdálenost destiček, ale délku mrtvého chodu

              a zelených krytek tu mám asi na 4 brzdy

              • Smazaný účet  

                Jo, mas pravdu. A co tak zelene brzdy, to by jsi umel splasit? :-D https://m.vitalmtb.com/…ceman2058,94

                • kubad  

                  zelené Hope brzdy jsou neprodejné – mají je jen sponzorovaní jezdci

                  já mám krytky brzdiče na X2 a M4 možná pasují i na E4 a t štelovací kolečka na jedny Tech páky tuším 4ks

                  • Smazaný účet  

                    Ano, zelena je bohuzel pouze pro tovarni jezdce, kdysi jedny prodaval Kamil Tatarkovic, skoda ze jsem je tehdy nevzal.

              • Lister  

                A dá se teda Tech páka nastavit na kratší chod než má nastavený Race? Protože ta tohle v rámci úspory hmotnosti neumí, jen se nastavuje vzdálenost od řidítek.

                • kubad  

                  Race i Tech maji po odvzdušnění stejně krátký !!! opravdu krátky chod – na Tech se se dá už jen kurvit :D

                  • Lister  

                    Takže Tech páka je vlastně skoro k ničemu :-P

                    Jinak s tím chodem si nemyslím. Odvzdušněno mám pořádne a Shimano diky servovave zabírají rozhodně dřív – netvrdím že to budou centimetry, ale prostě mají kratší chod a po dosednutí se dají domáčknout tak na 2/3 co Hope – a tomu odpovídá i rozdíl v projevu.

                    • kubad  

                      jestli se hecnu udělám ti video co tu mám nově montované Tech3 páky

                      bohužel Race nemám po ruce

                      • JMT  

                        Hlodate me. Ta race paka vypada dobre. Lze se spolehnout na to, ze to bude mit porad stejny chod bez ohledu na teplotu, nadmorskou vysku, sjetost desek a pod ? Proste ze lze prezit ze nejde ladit behem jizdy tocitkem ?

                        • kubad  

                          Race už se nevyrábí skoro rok, jedině že by měl někdo skladovky

                          • JMT  

                            Aha. Tak pak je to jednoduchy

                          • Lister  

                            Fakt se už nedělá? Takže už jen Tech nebo je náhrada? Jdu se podívat.

                            No tak to si na kolo Hope asi nedám.

                            Jinak pro JMT – Tech páka z brzdy vytáhne větší výkon – lépe řečeno díky větší páce nemusíš tolik mačkat abys to z jich dostal.

                          • Lister  

                            Na stránkách vidím brzdy Race Evo X2 a pak Trial Zone. Páka u obou vypadá hodně podobně – jen jiné víčko expanzky a Race má páčku odvrtanou, což Trail asi nemá. Ale funkčně to asi bude úplně stejné.

                            A obě vypadají vlastně stejně jako ta moje…

                            • kubad  

                              podle info od dovozce s už nevyrábí a nejde objednat, jestli bude náhrada netuším

                • Smazaný účet  

                  Nevim jak dlouhy chod ma Race paka, ale u Tech se da nastavit hodne kratky

      • jonti  

        XTR Trail nebo Race?

        • Lister  

          Trail 985 s metalickýma deskama. Ale nikdy jsem tam neměl chladiče.

      • JMT  

        Jsem dost senzitivní na to přesný nastavení bodu kontaktu a na pumpování…takže jesli nepumpuje tak by mi teoreticky možná stačila i ta race páka…jesli to nepumpuje a je to navždy stejný tak to jednou naladíš imbusem a hotovo…nevim no

      • Lister  

        Asi problém. Čím víc ne těch Shimano brzdach jezdim, tím víc mám pocit, že si na ně zpětně asi nezvyknu.

        Kubad se směje a už připravuje rozpočet :-D

        • kubad  

          mám tu z mého kola jeté Tech3 X2 – půjčím ti je na vyzkoušení ?

          • Lister  

            No já bych to chtěl právě spíš přesně naopak – Race + E4

            Ta Tech páka je.prp moje prsty fakt extrémně dlouhá. I ty Race mám nastavené cca 3.5 cm od objímky gripu.

    • p@X  

      Nejlepší brzdy jsou přece XTR M9100, to ví každý, lehoučké :)

    • Tydlii  

      co formula cura?

      Vozím level TL, ještě o dost horší než TLM, takže jsem taky řešil za co je vyměním.Taky jsem se zabýval 4-pístky XTR 9120, nicméně dostal jsem dobrou radu, že to není úplně dobrej nápad kombinovat takovouhle brzdu a XC vidlici, protože by taky z XC vidlice mohla bejt osmička. Popravdě řečeno se mi taky na kolo který je komplet ve sramu nechce dávat shimano brzdy. Zatím jsem se nerozhodl jak to chci, takže furt vozím ty levely…

      pokud shimano tak nový XT 8100 jsou už snad funkčně bez problému, váhově si pohoršíš ale není to katastrofa..

      o XTR race 9100 tu nikdo nepíše tak předpokládám že víš oč tu běží a proč ne-e :)

      vzhledem k tomu, že uvažuješ i o trickstuff, tak peníze asi nejsou zrovna určující? – potom by bylo řešení vzít XTR 9000 třmen, kterej má ještě normální destičky a k tomu XTR 9020/9120 servowave páku… Bude to lehký a bude to narozdíl od XTR Race setu brzdit…

      Jinak super lehký a zároveň dobrý brzdy, který bych si dal kolo osazený ve sramu jsem na trhu prostě nenašel…

      • JMT  

        Trickstuffy maj cekacku rok. Bejt dostupny, tak asi neresim. XT urcite nechci a XTR bych bral jen kdyby byly zasadne lepsi nez cokoli jineho…a to evidentne nejsou. Takze se asi vydam cestou Hope a budu hope ze s nima budu happy :-)

      • JMT  

        Jo a Sid to musi vydrzet. A kdyz ne, tak aspon duvod naprasit tam Lefty ocho :-D

        • jonti  

          vidlice muze mit problem s prenasenou silou brzdeni, je jedno, jestli ze ctyrpistku nebo slabsi brzdy, kde voc tlacis na paku. Navic s 85kg bych se toho nebal.

          • JMT  

            Chapu ze je jedno kolik to ma pistku. Ale myslim ze v dnesni dobe uz je to v poho. Moderni vidle zvladaj brzdy v klidu. Doba skarebu je pryc

      • Frenky Vlk  

        Zdravím,

        taky mám brzdy SRAM LEVEL TL po dvou letech mi začala slzet pravá páka, ale už dřív jsem byl rozhodlý že je vyměním za brzdy XTR 9100 případně XTR 9120 protože zbytek kola CANYON LUX už mám na XTR 1×12.Mám 75kg a nejsem nějaký STŘELEC který to rád pustí z kopce,ale i přesto mě všichni odrazují od dvoupístkových 9100…Nevím,teď se navíc brzdy 9120 prakticky nedají sehnat tak váhám co udělat.Další problém který řeším je nevíte někdo jestli se dá použít zadní brzdová hadice od SRAMU která je komplet vedena vnitřkem rámu i zadní stavbou CANYONU na brzdy shimano,nebo jestli budu muset nechat tuto vyměnit a natáhnout tam hadici od shimana.Díky všem za názor a radu Frenk.

        • mirorek2  

          Tak chceš dávat nové brzdy za randál a necháš tam starou hadici na DOT? To mi nedává smysl…

          Sh dvoupístky (od Deore výše) jsou naprosto super brzdy, co tě ubrzdí s přehledem.

          • Frenky Vlk  

            Díky za názor,o té hadici jsem si to myslel…:-)

            • mirorek2  

              Tak minimálně budeš mít novou s novou brzdou, nevidím důvod nepoužít ji. Navážeš novou hadici na starou a během minuty protáhneš

              použiješ toto

              • Frenky Vlk  

                Dík moc,ten přípravek na protażení hadice se mi líbí,něco podobného jsem si chtěl nechat udělat na protahování bowdenu rámem…nepasuje náhodoui na bowdeny…

                • Mr.Duck  

                  Pasuje.

                  lepší

                    • Mr.Duck  

                      Zajímavý, chtěl bych si to prohlédnout v ruce ale přijde mi že to co dělá PT tool tak dobrý tam chybí – dlouhé lanko se závitem na konci co se šroubuje do bowdenu. Přijde mi že to tam je ale člověk si to musí sešroubovat, což u některých rámů může být problém. No až budu mít tolik peněz možná to zkusím pro srovnání :)

                      S tím PT je výmena vnitřního vedení jednodušší než vnější, často o hodně. Pokud to není trek s eska páskou zespoda v rámu za což bych trek zapálil :)

                      • Frenky Vlk  

                        Přemýšlím který přípravek na protahování rámů pořídit.Jak jsem psal výše mám CANYON LUX který má vedenou jak brzdovou hadici,tak i řadící bowden komplet celé jak rámem tak i zadní stavbou.Navíc když jsem měnil presfit středové složení tak mi přišlo že jsou jak hadice tak i bowden ještě vedené v nějaké ochranné hadici zřejmě aby to neklepalo v rámu…nemáte někdo zkušenosti jestli nemají podobné protahovače s těmito chrániči problém ,nebo to funguje i v nich normálně.Díky za info Frenk.

                        • Mr.Duck  

                          Funguje to s nima v pohodě. Někdy ten „chránič“ začne trochu vylézat ale stačí protáhnout trochu zpátky, a na podruhé to vyjde, někdy s tím je třeba trochu zahejbat ale nikdy jsem neměl problém.

                        • lubosalbi  

                          Ve Strivu to mám taky, je to taková mirelonová trubička, já postupoval tak, že jsem jí z hadice stáhnul a na novou navlíknul

            • kubad  

              stejně by ti nepasovaly koncovky , a musel bys hadici hodně dobře propláchnout + měnit těsnění

        • danis7  

          Většina nových brzd je J-kit, takže máš stejně páku zvlášť a hadici připojenou k třmenu

    • mr.antik  

      S novým XTR neporadim, ale jestli jsi senzitivní na polohu páky, tak určitě vynech XTéčka, protože na to trpěj furt… 4 či 2 pístky je asi jedno. Beru to jako daň za cenu a spolehlivost, dostupnost dílů kdy se člověk nemusí bát že to hned odrbe, odvzdušní to na parkáči.......

      Neřešit výše uvedené, zkusil bych Hayesy Dominion.

      • p@X  

        8100 pumpují?

        • mr.antik  

          jasně… prostě shimano standard, ale jen tenchnicky – nenazval bych to vyloženě klasickým pumpováním, ale prostě nekonzistentní poloha páky při kontaktu.

          • p@X  

            XTR bez servowave (kromě toho, že nebrzdí:) zatím cajk, pravda se ukáže až v mrazu.

            Jinak rozčiluje mě nový XT RT-MT800 kotouč na předku, kroutí se i po krátkém brždění, vydává pazvuky.

    • Tehu  

      Nechci vyvolávat opětovnou diskuzi ohledně Magur, já jsem na negativní reference nedal, věřil v ty dobré a testy v zahr. časopisech a koupil MT5 a musím říci že maximální spokojenost. Oproti XT785 na IceTech, XT8000 obrovský výkon a výdrž zároveň. Se Saintama nemám srovnání, ale myslím, že oproti Zee mám výkonu mnohem více… Navíc obrovské + je váha. Tak pokud není někdo jelítko a umí si odvzdušnit (myslím že důvod nenávisti) nemyslím, že potřebují častěji servis jak Shimano a výkonu podají více… toť má zkušenost po 3 měsících používání ;) MT5 a 7 bych se nebál.

      Jinak slovo nejlepší, všeobecně myšleno hlavně u brzd je sci-fi

      • JMT  

        Jeden z dulezitych bodu je, ze dane brzdy musi nekdo spickove namontovat a spickove odvzdusnit. Zadny pokusy brigadniku…A o ni­kom takovem na magury nevim. Jeden nejmenovany top servis v motole se dnes pri vysloveni magura zatvaril tak, ze budu mit asi dnes nocni mury :-)

        • kubad  

          přesně jak píšeš, mám s něma servisně roky a roky zkušeností ale vyhýbám se jim jak to jde :D

      • LM  

        Tenhle návod jak odvzdušnit Magury nevypadá jako něco, co bych chtěl s brzdou někdy dělat :-)

        • Mr.Duck  

          Přijde mi že v tom návodu chybí ještě druhá půlka toho postupu, kde sundáš páku z řídítek a proces opakuješ ve všech myslitelných polohách páky. Pak modlitba k satanovi a je to.

          • Willy Zanej  

            Nemusí se sundavat páky z řídítek. Jde to odvzdušnit v pohodě.

            • Mr.Duck  

              Z Magury mi psali něco jinýho když jsem po 4té a naposled před reklamací odvzdušňoval.

              • Willy Zanej  

                Odvzdušnil jsem dvoje MT5 a jedny MT7. Postup je stejný jak mají v YouTube návodu. Až na dvě věci. Po vytlaceni kapaliny ze spodu do horní stříkačky a zpět je potřeba páku mačkat dost rychle. A ta druhá věc je potom nechat trochu kapaliny v horní stříkačce, odpojit spodní stříkačku, zašroubovat záslepku a zmáčknout párkrát páku dokud neztuhne. A je to. Měl jsem zavzdušněnou zadní brzdu na novém kole. Tak jsem to udělal podle postupu výše a od té doby žádný problém.

                • Mr.Duck  

                  Taky jsem s několika neměl problém, ale dvoje brzdy není nic. Dělám to denně a myslím že vím jak odvzdušnit brzdu. Nebudu teď znova hledat ty návody od Magury co dělat když to nefunguje tak jak popisuješ..

                  • kejda  

                    hele nic ve zlém, možná to umíš, ale jsou i jiní „machři“. Byl jsem svého času u Cyklo Cibulka – prsí se tím, že má servis od roku 1992 nebo tak nějak. Do XTR mi nalil dotku a to mne ještě předtím upozorňoval, že tyhle brzdy ještě nedělali, maximálně XT. Už tehdy jsem významně povytáhl obočí, ale čekal jsem, co to bude za pecku, a nakonec to takto vyvedli…

                    Tragédie největší…

                • Tehu  

                  Jasný, taky nemám problém a zářím radostí z projevů oproti minulejm XTčkám. A to jsem je v březnu nasadil, odvzdušňil a fungují. Jsem zvědavý až teď nasadím nové destičky a v zimě budu měnit kapalinu. Znamy na MT7 taky vše fcajku. Buď jsme měli štěstí na kusy, nebo tomu nerozumím že má tolik lidí problém s ovzdusnovanim.

      • Tehu  

        Já vám nevím, tak snad mě tohle nikdy nepotká :D Koupil jsem, namontoval, pokrátil, odvzdušnil a vyšlo to na výbornou :) Je fakt, že na zatoulanou bublinu asi budou citlivější jak Shimana. Nebylo to za 15min.

    • Raider  

      Příživím se na tématu, jaké jsou podle Vás nejlepší silniční ráfkove brzdy na trhu? Koukám po uchycení direct mount, mají být lehké ale funkční..

      • kubad  

        z těch normálních Shimano Ultegra a DuraAce

        • Raider  

          Nyní mám 105ky a jsou to těžítka ale asi funkční, bude to velký rozdíl přejít na dury?

    • Pikaču  

      Mně se to nejak nezdá. Mám TLM brzdy a centerline kotouče jako zakladatel a brzdi to skvele na mých 88/90 kg.

      Je vsak pravda ze jsem destičky opotreboval po 570km. S dlouhým chodem nemam sebemensi problém.

      Kdybych vsak chtel lepsi brzdy ( coz nechci) tak jedine XTR i s kombinací SRAM.

      • JMT  

        Několikrát se mi stalo že jsem chtěl kousek jet po přednim, nebo se přes přední kolo otočit a brzda prostě nepodržela. I obyčejný XT brzdilo víc

        • Pikaču  

          chápu, když byly brzdy nové tak jsem taky říkal zlaté XT. Ale to bylo tim kotoučem první 2 vyjížkdy.

          teď naprosta spokojenost. po výměně destiček je chod 40% pouze, jsem tak 2,5 cm od esi extra gripu.

          jinak jediné co mě faktu udivuje je ta spotřeba obou destiček po 570 km. Je ale pravda že Luxe používám jinak než RB CRR290.

          • JMT  

            Druhou ctvrtinu sjeti desticek to je fajn. Prvni ctvrtina ma moc kratky chod, treti moc dlouhy a ctvrta nepouzitelne dlouhy. To vse behem nevim…treba 400–500km xc jezdeni za sucha. Tohle proste ne

    • tomfree  

      https://www.cycology.cz/…ar-p1263920/

      Mám tyhle magury už tři roky,jezdím je spolu se sainty a code rsc a jsou nejlepší z trojce jmenovaných.

      • Breakpain  

        Hmmm, abych si udelal predstavu o Tvem nazoru, jak hodnotis Code vs Saint? Vim jak to citim ja, tak me zajima, jak to hodnotis Ty, abych si mohl prevest Tvou zkusenost s Magurou :)…

        • tomfree  

          Co se týče brzdné síly,je mi to jedno,obě brzdí dostatečně,ale saint má tendenci častěji dělat nějaké zvuky,při zahřátí se mění chod páky,code nemá tak ostrý nástup,mnohem lepší dávkovatelnost a menší tlak na páce pro stejný účinek,vozím páky u gripu,nemám rád natažené prsty u brždění.

    • JMT  

      Tak a jak to dopadlo ? Hope tech3 páky, dopředu E4 prase, dozadu X2 (E4 se nevejde) a kotouče Swissstop 180/160…tak snad to bude na 248 místo KPŽ a turistuku pro brdech stačit :-)

      • jonti  

        Hezky. Nahod potom i fotku celeho kola.

      • Smazaný účet  

        Tak to je velmi dobre kombo. Dozadu bych dal taky 180 mm kotouc, na XC jsem vozil 160 mm s X2 prasetem a tech 160 mm je proste malo

        • JMT  

          Problem je ze spark ma zadni brzdu pres adapter. A na 180 bych musel davat adapter na adapter…a s tim ma problem modni policie ;-)

          • Lister  

            No tak si prostě koupíš ten správný adaptér…

            Jinak 4 vs 2 pístky a k tomu i rozdílná velikost kotoučů to mi už přijde jako fest rozdíl ve výkonu.

            • JMT  

              To znamena obednavani u druhy strany zemekoule. Hlodas…hlodas…,ale asi nejprve zkusim. Vzadu to musi s hladkym plastem zablokovat cokoli

            • Smazaný účet  

              Zase to tolik nedramatizuj. Měl jsem E4/X2 na 203/183 a bylo to přesně tak akorát. Zadní brzda výkonem naprosto stačila.

              • Lister  

                Každý to asi vnímá jinak.

                Mě osobně vůbec nevyhovuje, kdyz zadní brzdí min. Ona už primárně brzdí min kvůli delší hadici, k tomu jiný třmen, menší kotouč. Vozil jsem menší kotouč jen jednou a už to tak nechci.

          • kubad  

            existuje adapter PM +20mm ten máš a pak PM+40mm takže vždy jen jeden :D

            • Lister  

              Jestli má vzadu 160mm kotouč a adaptér, tak tam asi nemá PM.

              • kubad  

                spousta XC rámů má úchyt na 140mm kotouč

                • Lister  

                  No tady to spíš vypadá že tam je nějaký jejich spešl adaptér a proto psal, že by se musel objednávat.

                  Měla by být 160 a 180mm verze.

                  • kubad  

                    netuším, ale vypadá to na PM+20

                  • JMT  

                    Jo to je presne ono. Lze to tesit adapterem k tomuto adapteru, nebo obednat 180 verzi

                • JMT  

                  Scott spark ma proste rovnou adapter. Nema uchyt na zadny bezny rozmer. Ani is ani pm…-jen uchyt na adapter…a ano existuje adapter rovnou na 180…ale jeho dostupnost je mizerna

          • Smazaný účet  

            Modni policii bych neresil, navic Hope ma pekne adaptery :-)

            • Lister  

              Myslíš pěkně drahé :-)

              Taky pár mám, líbí se mi, že jsou černé i stříbrné, takže se dá i trochu ladit.

              Jen teda jeden adaptér IS-PM co jsme dával na SC byl fest křivý. Člověk by řekl, že to je nesmysl, když je to CNC, ale bohužel není. Dal jsme nějaký levný a těžký, co se i doma válel a brzda najednou rovně a přestala pískat.

    • Tydlii  

      nazdar, někdo už zkušenosti s ultimate 2020? prý by měly brzdit lépe…

      https://flowmountainbike.com/…-disc-brake/

      a tady tuten pán je dlouhodobě nabízí za půlku ceny:

      https://www.cyklobazar.cz/…zadni-1500mm

      tak si říkám jestli přecijen…

      • JMT  

        TLM 2020 peklo. Ultimaty jsou snad stejny, jen vic nobl…

        • Tydlii  

          A mas novej model co už má zase “starý” destičky ? Stejný tvar jako level TL, se zajišťovací dirkou uprostřed , ne na kraji.

          • JMT  

            Jo…tyhle https://www.brujulabike.com/…2020-brakes/

            Neskutečnej klump, neskutečnej…

            • Tydlii  

              Dík za info no, mám TL a ty kinklajici se páky na plastovým čepu jsou fakt vtipný. Na druhou stranu nezavdusnujou se a neskrtaj (jsou slabý ale zas se nedá říct ze by nebrzdily , ubrzdí mě i na –30% )

              • JMT  

                Ty TLM 2020 mají vlastně nakonec asi tu brzdnou sílu docela dobrou…ale v kombinaci s těma všema průserama a bídnou modulací…nevim, to je takovej klump že by mi hamba fackovala to dát i na bazar snad…strašnej šmejd. Měl jsem Sramy troje a všechny šly pryč…sramy prostě ne

              • novas752  

                Tak –30% je prd, po tom se ještě dá jet nahoru. :)

                • Tydlii  

                  Plot bys vyjel horekopcom? Ten má –27%

                  • JMT  

                    bejt to možný technicky a povrchem tak možná i jo ne ?

                    • Tydlii  

                      Těžko říct – čísla mám ze sigmy tak nevím kolik reálně vyjedu… spis bych asi neudržel přední kolo na zemi

                  • Breakpain  

                    Dobrovolně říkám NE :)

                  • novas752  

                    27% průměrně? Maximum tam bude určitě o dost prudší, ono je potřeba si uvědomit že 100% klesání je úhlem „jen“ 45°, některé sjezdy mají na kratších kouskách klidně 50–70% a pokud to neni nějak extra technické tak to ani nevypadá moc hrozivě.

                    Nějakých 25–30% sklon má nejprudší část té nové cyklotrasy na prostějším svahu, od parkoviště nahoru nad minizoo. A tam to vyjet jde, limitem je fyzička, žádné stavění kola na zadní vlivem příliš velkého stoupání apod. tam ještě nenastává.

                    • Atilla  

                      Jezdil jsem traily s průměrem 33% a i 40% a to prostě nahoru vyjedeš tak na MX. Tohle je taková debata o ničem. Na silnici, šatolině se dá vyjet lecos, ale v terénu unreal.

                      • novas752  

                        No, jasně. Právě že to neni zdaleka jen o sklonu a ještě k tomu asi průměrnym na x set metrů úseku.

                    • Tydlii  

                      Cyklo nad zoo jsem jezdil uphill celej květen/červen na 36×50, když jsem po 800km poprvé změřil řetěz (GX) , s tím ze by měl být asi tak v půlce životnosti, tak jsem zjistil ze má 133,1mm. Este ze byl na mrtvý kazetě. Kadence na tomhle kopci samozřejmě mizerná , bral jsem to jako silovej trénink.

                • Esi  

                  Jel jsem 28% po šotolině v Alpách ten úsek měl asi 100m a i s převodem 22/36 žádná velká hitparáda, být to o 20m delší tak jsem šel pěšky :-)

      • Karaya  

        Kdybys chtěl, mám na prodej Level Ultimate 2017, jeté jen trochu. Dám je za míň, než pán v inzerátu.

    • THORX  

      Saint nebo G2 RSC nebo CODE RSC.

      • hrota  

        Pokud chceš ultimátní kotvy, tak Sainty.

      • MichaelSimek  

        Ja presel z Guidu na Sainty, a plánuju urcite zustat. Guidy po trejlech narocnejsich na brzdeni krute vymekli a pak nezbylo nez odvzdusnit, v servisu jsem s nima byl furt, neveril jsem jim a mam radsi citlivejsi brzdy nez kdyz musim za paku tahat jako krava.

        Sainty pohoda, jednou ci dvakrat do roka odvzdusnit (coz delam o dost radsi u shiman nez u guidu), krasne citliva brzda, verim ji, konzistentni a spolehlivej vykon.

        • Breakpain  

          To jen tak bokem, tak ono hlavně Guidy jsou o levl níž i výkonem, Sainty = Code. Jinak to, co popisuješ, je samozřejmě taková klasika, hlavně u Guidů jsem to zažil také a nakonec to vedlo stejným směrem ⇒ Sainty.

          Ale nové Code mají být opravdu dobré a pořád ve mně hlodá myšlenka … normálně mě ta myšlenka užírá a nejraději bych si je někde půjčil (jen nevím kde) a dal jim šanci. Ta modulace na Guidech se pro změnu mně líbila :-). Né, že by se nedalo naučit se Sainty – nemám problém, že bych lítal přes řidítka ;) …

          • theedge  

            Code RSC jsou pecka. Naprosta spokojenost. Ta davkovatelnost je navykova. Jsou to kotvy ale nekousou.

            Loni jsem jezdil Code R a letos RSC nemel jsem s nima sebemensi problem.

            Maji uzkou mezeru mezi deskama a kotoucem – jsou narocny na dobry zarovnani navarku na ramu / vidlici.

            • JakeF  

              Blbý je, že třeba moje přišly rozbitý už z výroby :)). Ale když zrovna brzdí, tak jsou celkem fajn. Pokud teda zrovna není mokro, to vydávaj hrozný zvuky… Takže když zrovna fungujou a je sucho, tak jsou celkem fajn :)).

              • Moppet  

                Moje takisto, a dokonca dvakrat. Tak som sa kaslal na ne a kupil si sainty. A som nad mieru spokojny:)

                • filipino_23  

                  zrovna sa tu predavaju na bazaru cisto nove za 6500

                  • ceo  

                    Tak to je super, když nové sainty z obchodu přijdou na 6400 Kč se zárukou…

                    • filipino_23  

                      asi mam blby vyhledavac. najlacnejsie som nasiel od 3790 (predna+zadni=7580)

                      • Breakpain  

                        Německo

                        • filipino_23  

                          to jo zahranicie. ale v CR?

                          • Breakpain  

                            Netuším, 70÷ nakupují ze zahraničí, protože je to levnější než u nás;). Nevidím v tom rozdíl. Prostě je koupíš tam, kde jsou aktuálně nejlevnější…

                            • filipino_23  

                              pozeral som teraz po nemeckych strankach na rychlo a vsade mi vyslo ± 7500

                              • Breakpain  

                                Já to nehledal … Ale skoro vždy jsem je v DE našel v nějaké akci

                                • filipino_23  

                                  tak pokud to je aj s pakou tak jo. Aby niekomu neprisiel len trmen

                                  • goofy  

                                    Já jsem je v raichu kupoval za 230 euro. Světe div se přišly celé, v krabičkách a se vším forichtungem. Jestli jsou teď v akci netuším, ale hodně pravidelně se objevují kolem těch 250 euro.

                                    • filipino_23  

                                      ja sa priznam, kupil som ich od neho za 6500. som spokojny

                                      • Breakpain  

                                        Ten dotycnej vykuk je bere na kšeft, jestli myslíš toho, co je má pravidelně a skoro vždy je najdeš logicky levněji v DE. Ale mívá přirážku 500–1000, pokud někdo spěchá nebo tak něco… Tak je to v klidu…

          • Mr.Duck  

            Že by Saint = Code bych neřek.

            Code sice brzdí (dokud brzdí..), ale ta síla se se Saint pořád nedá srovnávat.

            Konec konců proto má tolik lidí problém s modulací, když za Saint vezmeš silou jak za Code tak letíš. Tím nijak nechci shazovat Code (ty shazuju jen kvůli poruchovosti :)), jsou to vcelku silný brzdy ale ta účinnost není tam kde Shimano.

            Maximální výkon může být podobný, ale já radši brzdy kde nemusím používat sílu při běžným brzdění na trailu :)

            • theedge  

              Copak se na Code sere ? Kdyz rikas poruchovost. Vozim je rok a pul a kolem mne dalsi 2 lidi a zadnej problem …

              • Mr.Duck  

                Páky. Tenhle týden jsem měl v shopu 4. A je jedno jestli RSC nebo ne, někdo věří že rsc se to netýká :)

                • JakeF  

                  Potvrzuju, i RSC…

                  • theedge  

                    Co se v tech pakach tak hromadne kazi? R a RSC jsou ve vnitř trochu jiny.

                    • Mr.Duck  

                      Pístek sbírá bordel dokud se nezasekne. Dělá to hlavně v létě když se teplem roztáhne, ale vypadá to že důvodů je víc.

                      Pístky jsou jiný, ale týká se to všech.

                      On je to obecně problém všech brzd co znám, ale většinou je řeč o letech používání, a u většiny to nedojde do stavu kde by to dělalo problém, jen u sramu se to řeší pořád.

                      • McBlacky  

                        nn roztahuje se tím, že ho leptá Dotka :/

                        • vrawer  

                          Mám Guidy RS, koupil jsem titanové pístky a je klid, výměna cca 10 minut na jedné páce, můžu jen doporučit.

                        • Mr.Duck  

                          Hele já si tím nejsem úplně jistej. Servisuju je dost často a nikdy jsem nemusel brousit pístek jak se říká, vždy stačilo vše pořádně vyčistit pokud jsem pístek neměnil. Musím to změřit až to budu zas řešit, ale doufám že ty co mám v shopu teď řešit nebudu muset a nastolim Shimano místo nich :)

                          Neříkám že nemáš pravdu, nijak extra jsem to neřešil nýbrž to nepovažuju za seriózní brzdu, ale mám pocit že ten pístek samotný bývá ok.

                          • McBlacky  

                            oni maj tech problému víc, ten s dotkou se projevuje když brzda dlouho stojí. Typicky přes zimu, kdo nejezdi, tak na jaře se to začne projevovat jakmile vzrostou teploty.

                    • JakeF  

                      Mně na nich nejde otočit tím štelovacím kolečkem. Podle internetů to je častej problém a řeší se výměnou v záruce, já to zatím nechal bejt, ať nejsem bez kola. Ale na důvěře mi to moc nepřidalo, když vím, že ty páky se u nich serou často…

                      • theedge  

                        Me jedno to stelovaci kolecko jde trochu ztuha ale jinak OK. Tak uvidime.

            • Breakpain  

              Já myslel, když chceš srovnávat brzdy na podobné úrovní, že to co nabízí Shimano a Sram pro danou kategorii, jsou Code a Saint, Guide jsou níž.

              Přesně tyhle komenty mě vždycky skopnou na zem, protože si vzpomenu na trable s pákou u Guidů a jako vocásek už mám 3 páry Saintů ;o) … Takže já nenadávám :-), jen si tak chodím kolem a říkám si, co by mohlo fungovat jako Sainty a mít lepší modulaci – za sucha nemám problém, za mokra je to náročnější – sice tak nějak modualce v prstu je, ale dokázal bych si představit, že by mi v tom pomohla brzda :-) …

    • THORX  

      Některé komenty, mě od Saintu trošku odrazují

      • Breakpain  

        „zvláštní“ komenty dokážeš najít na obojí, ale nevěřím tomu, že by byly dané brzdy špatné – prostě jde o to, co Ti pocitově víc sedí ;-) …

        chceš modulaci, kde je určitá daň za DOTku

        chceš citlivou brzdu, s easy servisem

      • mirorek2  

        zkoušel odvzdušňovat, nové součástky, těsnění…

        už toto mi stačí, týpek v životě neměl sainty v ruce, natož aby je servisoval

        jestli chceš cody nebo jiné sramy tak doporučuji k nim vzít rovnou profi odvzdušňovací sadu, dot vazelínu atd

    • Octopuss  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • Atilla  

      Teď jsem nasadil TRP g-spec DH, tak doufám, že to budou ty nejlepší brzdy na světě:) po pozitivních zkušenosti s TRP g-spec trail sl v to hluboce věřím.

      • krabica  

        A co ti Traily?

        • Atilla  

          Ty teď půjdou na HT místo code R .super brzdy, skvělá modulace, žádné vadnutí. Jen se musí trochu víc mačkat. Jestli bude DH verze stejná jen s o něco větší s maximální výkonem budu šťastný

      • Breakpain  

        Dodal bys srovnání vs Sainty, pokud máš?

        • Atilla  

          Mám saint, code R, TRP trail DH. Ještě mám slx m666.

          Až to zajedu, tak dám vědět.

          • Breakpain  

            Sainty vs Code vs TRP DH … to by byla krásná recenze ;o) …

            Jezdím Sainty, ale pořád si říkám, jestli to nejde nějak upgradovat :) … ještě vylepšit ;) … ale jsem v armoru na 100kg plus devětadváca na sjezďáku… takže nějaký ten výkon brzd potřebuji :-) …

            • mirorek2  

              trickstuff!

              • Breakpain  

                Jo, pardon, chtěl jsem dodat, že nechci, aby to stálo jako polovina rozpočtu kola ;o) … tzn porovnávám normální věci typu :

                Shimano, TRP, Sram, možná Magura … u Hopu si nejsem jistý, ty prý moc silné nejsou.

                Shimano jsou fajn, jen by se mi líbilo, kdyby nebyly tak „houbovité“ nebo jak ten pocit popsat a kdyby tam byla trošku větší modulace. Jezdí mna nich bez problému, ale prostě mi to pořád vrtá v hlavě ;-) … to je tak, když se člověk nudí a nejezdí :-)…

                • mirorek2  

                  Hopy 4 pístky jsou silné jako prase…

                • suslos  

                  Cura4 – nejsilnější brzda na který jsem kdy jel

                  Saint vs V4… sainty jsou pocitově silnější, Bo na packu nemusíš vyvinout žádnou sílu aby jsi brzdil na max… u Hopu týden modelujes a pak musíš macknou pevněji – já to miluji a zpět na sh bych nešel, ale sedět to fakt nemusí.

                  • wladeq  

                    Měl jsem shimana (starší XT se servowave, on off stájl, ale věřím že ušli dlouhou cestu), měl jsem formuly (oro bianco, minnnar je jezdil na světáku), měl, mam Hope, všechny jsem nějakou dobu používal…sainty dříve nebo později vychčijou, buď páka nebo třmen, ve formulach se furt kopeš, protože závodní brzda… vyšlo mi nejlépe celkem drahé Hope… Pocit na páce, modulace, servis..

                    • suslos  

                      Nový Formuly jsou ale něco úplně jiného…

                      • wladeq  

                        Jasan, proto píšu že to byly všechno „starší“ kousky. Ono se to všude posunulo o parník…kromě Hayesu

                        • LM  

                          Takže máš zkušenost i s Hayes Dominion A4? (v „recenzích“ je chválili:-))

                          • wladeq  

                            Měl jsem kdysi hfx9

                            • LM  

                              No tahle je nová a úplně přepracovaná (ale v ruce jsem ji neměl).

                            • goofy  

                              No tak HFX9 i Mag jsem taky vozil, ale to už je hoooodně velký kus historie. To jako chceš srovnávat se současnými? :-)

                              • wladeq  

                                Nechci, to vubec…ten text byl o dost delší…akorát jsem zjistil, že když napíšu smajlíka, tak text za ním se neodešle, nějaká chyba, dělá to ještě někomu?

                                • krabica  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    • Breakpain  

                      Hmmm, pěkné srovnání ;), děkuji.

            • Esi  

              Aerodynamické brzdy, nebo padák. Jinak ti rozumím, nejezdím na sjezdaku, ale když je nějaký technický složitější sjezd na XC tak mě taky jen tak něco nezastaví těch 100kg mám bez kola :-)

              • Breakpain  

                Pár stromů už jsem nedobrzdil, takže tak nějak tuším, jaké parametry jsou vyžadovány :-) …

                • Esi  

                  Taky tak, už jsem se těsně spřátelil se stromem a byla z toho nová helma :-)

              • novas752  

                Na druhou stranu bych se trochu držel disciplíny, hrozně silné en/dh brzdy jsou sice velice fajn věc, ale když to při silnym brždění zkroutí lehčí xc vidlici tak, že přestane pracovat, je to docela kontraproduktivní.

            • Mr.Duck  

              M8120.

              Mam na DH 820, na trail biku 8120 a jsou jeste o neco lepsi :)

              • orm  

                8120 metal destickama mne dnes prisly. Mam je na xc kolo, kde mam ted dvojpistky 8000 a mam problem s tim, ze to mejch 125kg neubrzi tak jak bych potreboval. Tak doufam, ze to 8120 alespon trosku vyresi :-).

            • embi  

              tohle jsem myslel, ze zna kazdy

              • suslos  

                Bohužel to nevypovídá o tom jak se realne ty brzdy chovají, to mnohdy udělá více než čísla z “laborky”. Ale jako odrazový můstek je to fajn.

                • embi  

                  Souhlasim, ale rozhodne to vypovida o sile brzdy. Modulace a vadnuti je vec jina.

                • JFB  

                  To je z testu na enduro-mtbr.com – a tam je i poměrně podrobný popis chování těch brzd…

              • my_dudesty  

                Ta čísla jsou tam nějaká zvláštní – např. Magury MT5 vs MT7 – zpomalení 30–15 mají 1.7 a 1.6, ale ze 45–0 to je najednou 10.4 a 5.2? Nebo o Zee se tvrdí, že to jsou Sainty bez pár točítek na páce a přitom taky rozdíl ve zpomalení 45–0 12 vs 8.8s ve prospěch Saintu.

                • Mr.Duck  

                  To zee vs Saint (a v porovnaní s Guide) mi říká že to má k realitě daleko. Maximální síla je o ničem, jednou zastavit ze 40 na 0 evidentně taky o ničem nevypovídá. Na Guide musíš použít o hodně víc síly než Zee, na který potřebuješ cca to samé co Saint a na únavě rukou je to obrovský rozdíl který vůbec neodpovídá těmhle výsledkům. Hope by byly někde mezi a podle tý tabulky to taky nedává moc smysl.

                  Což je konec konců proč si tolik lidí myslí že Shimano nemá dobrou modulaci, když jsou zvyklí za to brát že všech sil jak je potřeba u sramu :)

                  • lubosalbi  

                    Na tom něco bude, protože já u Zee nemám s modulací problém

                    • Atilla  

                      Léta jsem jezdil jen zee, Saint a Slx a myslel si, že je modulace dobrá, ale když jsem pak zkusil TRP… Tady úplně jasné cítíš jak moc zabíráš na páce. Na saintu za mokra, nebo prachu kolikrát stačí fakt málo a kolo se blokne, ale jsou to super brzdy na DH a do velkých kopců.

                      • lubosalbi  

                        Tak já netvrdím, že nejsou brzdy s lepší modulací, ale když občas čtu ty hlášky on/off a podobně, tak s tím ten člověk neumí zacházet.

                        • jonti  

                          souhlas, stridam na kolech slx a level tlm, driv guide a xtr a nevidim u slx zadny problem s modulaci, mozna jen na velmi kluzkem terenu o neco casteji jde zadni so smyku. kdyz se ale brzdi vic je uz modulace dostatecna.

                        • novas752  

                          Každej to vždycky s něčim srovnává, ať chce nebo ne. Z pohledu lépe modulovatelné brzdy skutečně Shimano působí jako on/off brzda. Jsou i jedovatější brzdy, proti kterým je Shimano naopak dávkovatelné krásně…

                          Například mě se při mírném přibrždění na Guidech R (což je extra houba) v podstatě nestávalo, že bych nechtěně zablokoval kolo, na Shimanech M8120 na stejném kole v místech kde to moc nedrží nechtěně smykuju daleko častěji. A to i při daleko menší síle stisku páky, brzdy jsou od počátku daleko silnější, razantnější, je tam mnohem menší „hrana“.

                • Atilla  

                  Problém toho testu je, že jsou každý na jiném kotouči. A to právě může dělat rozdíl mezi zee a Saint. I když zee je o maličko slabší.

                  Kdyby vzali jeden kotouč a na něm zkoušeli všechny brzdy, tak to bude daleko přesnější. Ve výsledku by bylo nej vzít i desky že stejného materiálu.

                  • suslos  

                    Tohle je velká otázka jak uchopit. Já jsem třeba zastánce brzda + kotouc od značky + desky od značky… hopy mi nejlépe funguji na Hope kotouči (zkoušel jsem ještě s centerline a smrt86). To same destičky, zkusil jsem jich x a spokojeně se vrátil k origo organikam, protože funguji úplně nejlépe.

                    Tím chci rict, ze testovat na jednom kotouči a stejných deskách by mohlo výsledky u různých značek různé zkreslit (ač samozřejmě některá si s jiným materiálem muže poradit lépe/hůř)

                    • Atilla  

                      Tak zrovna u Hope je to jasný, ty si dělaly i širší a vyšší kotouče. Ale když srovnaš obyč kotouč od Shimano s ICE tech top kotoučem, tak je rozdíl velký.

                      Co jsem četl recenze(hlavně od lidí co si je koupili) na g-spec tak psali origo desky pryč a dát Shimano. To se mi potvrdilo, červené desky trp nejsou dobré ( půjdou na Saint). A teď tech nových taky narvu hned Shimano desky ať mám srovnání. Pak prý má DH verze skoro stejný max výkon jako Saint.

                      • suslos  

                        Super kombinace, nebál bych se, ze to nebude brzdit :)

                        I proto mi ten laboratorní test přijde trochu mimo. Zohledňuje strasne málo faktoru které jsou k formálnímu výsledku důležité.

                      • Breakpain  

                        dej tomu zelenou, dej tomu zelenou ;o) … začíná se mi to líbit :-)

                    • Smazaný účet  

                      Shimano kotouče jsem nikdy nejel, ale XTR brzdy fungují s Trickstuff kotoučema moc hezky, lépe než se Sram Centerline. Žádné vadnutí (jsem srab a brzdím víc než by bylo třeba), žádné cinkání po zahřátí jako u Sramu, žádné vibrace a brzdí to jako čert. Akorát mi přijdou kousavější než se Sram Centerline, s čímž jsem měl na Špičáku v sobotu docela problém… Ještě tady mám připavené Trickstuff destičky, tak jsem zvědavý.

                      • tomfree  

                        Tohle je přesný popis shimana,měl jsem to taky tak,pořád jsem něco zkoušel,pak jsem dostal nové kolo,kde byly code rsc,což mě celkem štvalo,ale řekl jsem si,že jim dám šanci,no a už tak zůstaly a nepotřebují žádně experimenty,o­riginální destičky,původní kotouče a funguje to,páka pořád stejný chod,na saintu se rád měnil za jízdy.

                        • Atilla  

                          Nikde nepíše, že by musel něco zkoušet.

                          RSC by měli být super brzdy( Ještě aby ne za ty prachy) a snad ti budou dlouho fungovat. Mě minule zabili cody R hned při nasazení. Odvzdušnit to není žádný med a myslel jsem si, že srovnám třmen na střed kotouče a docvakám k nim desky. Ale to né, takhle to u nich nefunguje. Musíš namačkat s rozpěrkou a pak teprve nainstalovat na kolo jinak brzdí furt.

                          Sainty mám 8 let a že by se chod nějak zásadně měnil…

                          • tomfree  

                            Kamarád má code R a když jsem je zkoušel,tak to jsou úplně jiné brzdy,moje zkušenost se sainty je taková,že když jedu nějaký dlouhý sjezd a neuvolním páku do koncové polohy,jedu s namáčklou pákou,protože mi zabírá až na konci,tak se postupně bod záběru vzdaluje od gripu.

                            • lubosalbi  

                              Tak to je logické, protože je zavřená expanzka a brzděním se zahřívá olej, tím pádem zvětšuje objem a tím pádem je páka dál od gripu. Stačí brzdy občas povolit

                              • tomfree  

                                To je pravda,ale někdy to prostě vadí a code ani magura,co mám teď to nedělají,nebo ne tak,abych si toho všiml.

                                • Cavendish  

                                  Olej vs brzdovka?

                                  • tomfree  

                                    Shimano olej, magura taky, code brzdovka, takže tím to asi nebude.

                                • kubad  

                                  to ale dělá každá brzda :D

                                  otázka je jen jak moc, a jak to vnímáš

                                • Mr.Duck  

                                  Jak píše kubad, každá brzda kterou držíš dlouho bez pouštění ti ztvrdne, nebo ji uvaříš. Rsc je pořád o dost slabší než Saint, ale jinak to není tak zlá brzda. Bohužel ale pořád má dot a spolehlivost Sram brzd která není žádná hitparáda..

            • wilda81  

              Nemyslím si, že by TRP byla pro tebe ta správná cesta. Výkon mají, ale je třeba vyvinout větší sílu na páce než u Saintů. Jejich devíza je spíš modulace + konzistence a ne výkon. Taky tvar páky nemusí sednout úplně každému.

      • wilda81  

        vítej do klubu

        • THORX  

          Vítejte buzici v klubu… Jo ty časy kdy jste na TRP nadávali.

          • wilda81  

            Myslíš to jak jsi nadával, že ti nebrzdí a chtěl jsi měnit za saint? ;-)

            • THORX  

              Jo, přední je ok. Zadní brzdu jen blokuje kolo při 2 prstech. Ta zadní mě sere no.

    • THORX  

      Málo je taková divná nevím jestli to je její vlastnost nebo něco je špatně.včera jsem odvzdušnoval po 700km a pár velkých bublin vylezlo. Ale chod zadní je pořád takový houbovitý. Zabírá až u páky. Nemůže tam být nějak blbě nastaven chod páky?

      • kubad  

        tak určit jde nastavit vzdálenost páky o řídítek, ale spíš si myslím že si musíš umýt pořádně ruce a pak se podaří to pořádně odvzdušnit. u zadní brzdy je to dost o poloze brzdiče v které to odvzdušňuješ

        • THORX  

          Můžeš být konkrétnější?

          • kubad  

            pokud ti šla dobře přední , tak nastav polohu brzdiče vzadu stejně jak je ve předu při odvzdušňování

            nebo si najdi video na YT

    • THORX  

      Třmen dát na výšku? To nebude moc dobrý nápad jak povolil šroub tak olej prosakuje.

    • THORX  

      Jo tohle video znám moc dobře. První problém jsem měl když píše že bude zapotřebí 7 klíč na povolení v mém případě je to 6ka.

      Vyndavat brzdu kvůli odvzdusněni se mi nechce. Tak jedině že bych kolo zaaretovat do stojanu na výšku. Jinak teď jsem zkoušel chod zadní páky je stejný jak přední stejná délka jen je to více houbovité a prostě pro max výkon 2 prsty. V servisem mi říkali že je to normální delší hadice = toto chování. Moc se mi to nezdá.

      • kubad  

        dělej jak myslíš, prostě to nemáš dokonale odvzdušněné

        • THORX  

          I když klepu po bowdenech 5 minut jak kokot?

          • Breakpain  

            Ano, pokud nemáš hadici vzhůru bez ohybů ;-) tzn pokud se Ti to u třmenu kroutí (obvykle ano) a ty nesundáš třmen, tak to málokdy vyjde ;-) …

            Já ho sundávám dolů vždy, když dělám standardní odvzdušnění, protože se mi tam hadice ohýbá. Někdy to jde řešit tím, že zvedneš předek, ale třeba na Metě je ten ohyb tak velký, že nepomůže ani tohle.

          • bruco  

            Klepanim po bowdene este nikto brzdy neodvzdusnil. To uz viac pomaha buchat stehennou kostou po vlnitom plechu. ;-)

          • kubad  

            pokud není třmen ve správné poloze může tam zůstat vzduch – jednoduché

            proto máš přední OK a zadní ne

            nevím co ti k tomu víc napsat

          • Stingray  

            Tobě fakt nic nepomůže :-DD

    • THORX  

      Zase se nezdá že by tam byli nějaké brutální ohyby

      • wilda81  

        Pokud to odvzdušňuješ v této poloze, tak je jasné proč to nejde.

      • kesu  

        V týhle poloze pořádně odvzdušnit brzdu určitě nejde…

      • kubad  

        a přitom stačí povolit 2 šrouby a brzdič nechat viset dolu na hadici, pak nemusíš klepat 5 minut jak kokot :D

        • THORX  

          Tím že povolím jen brzdič z rámu si jako fakt pomůžu? Já myslel že to bude nutné odstranit i ze zadní stavby. Aby to bylo od středu bez nějakého většího ohybu

    • THORX  

      Spokojenost?

      • kubad  

        Notvl :)

        Děláš to pro sebe ne pro nás.

        Je to lepší?

        • THORX  

          Nechám do rána

          • kubad  

            Musíš zespodu protlačit kapalinu jen to ze to je takhle je k prdu :)

            • p@X  

              +1

            • Mr.Duck  

              Neni. Kdyz to nechas takhle chvili, idealne se solidne stlacenou pakou, ty bublinky se ti dostanou do expanzky a pak to pres kalich odvzdusnis.

              Na novych Shimano jsem zkusil je naplnit a odvzdusnit podle navodu – kalisek nahore a nechat protect dolu. Od te doby jsem na brzdy nesahl. Nemyslim ze mam perfektni bleed ale zaroven nemam absolutne zadny problem, a ze ty brzdy nesetrim :)

              Byl to spis takovy experiment jelikoz mi ten postup prisel jako blbost, ale funguje. Zkusim to obcas aplikovat v praci a uvidime jestli narazim na problem. Hadice mi vede nahoru dolu a vliv to na to zda se nema.

              • kubad  

                jo jenže pokud má bublinu v brzdiči tak takhle ji ven nedostane

      • unitak  

        Já bych tu brzdu raději komplet sundal a zavěsil za páku na lustr a zbytek nechal svisle viset :-)))

      • wilda81  

        teď to vypadá, že máš bubliny zase v oblouku před pákou :D

    • ceo  

      Je nějaký funkční rozdíl mezi Saint a Zee a XT a SLX kromě toho, že vyšší ráda má na pákách freestroke nastavení?

      A existuje objektivní rozdíl mezi Saint(Zee) a 4 pistkama XT(SLX)?

      Má někdo reálnou zkušenost, že by sainty ubrzdily něco, co 4 pístky XT nedaly, nebo modulace?

      (Myšleno vše na stejném kotouči a srovnatelných deskách, takže čistě rozdíl na třmenu a páce)

      • Mr.Duck  

        M8120 ma trochu lepsi pocit na pace nez M820, mozna jsou trochu silnejsi ale to bude spis placebo :) Modulace je v prstech :)

        • ceo  

          Nemám s modulací problém. Mívám nastaveno hodně natvrdo.

          Spíš řeším, jestli od dob 4 pístku nejsou Sainty/Zee jen image a pokud nestojí o freestroke, jestli nestačí SLX/Deore ve čtyřlístku

          • Mr.Duck  

            SLX M7120 trmeny mam na svym kole. Zbytek je XT, ale paky XT uz jsem mel a ve trmenu je rozdil $20 za to ze ma jinou barvu, coz sem si pred sebou nedokazal obhajit jako dobrou investici :) Myslim ze SLX paky budou stejny pripad, nevim jak nove Deore, moc jsem je nezkoumal ale trmen maji jiny, podle me podobny M520.

            Uprimne podle moji zkusenosti vsechno od M520 nahoru funguje velmi solidne, ma slusny vykon a je to spis o tom jak to chces mit pekny, a mozna lehky jestli to nekoho jeste zajima :) Nemuzu rict ze by to fungovalo stejne, na M820 mam urcite lepsi pocit nez na M520, a ta M8120 je jeste o neco lepsi.

            • ceo  

              Mně z toho vyplývá, že Saint/Zee jsou momentálně podstatě póza. Pár výborných jezdců volí XTčka i na kruté akce. Někteří ještě pořád 2 pístky (třeba Gaspi). Takže 8120 momentálně TOP a Saint/Zee jsou jen image vykoupená vyšší cenou a hmotností, bez funkčního přínosu.

              Řeším nový allmountain a řízením osudu tam teď mám Guide T a dost se mi líbí tvar páky (oproti ještě 786). Říkal jsem si, že jim dám šanci, ale fakt se za ně musí tahat, což teda někteří vydávají za modulaci a hlavně od počátku se vracejí vzpomínky na Avid – pořád někde drhnou a mezera od kotouče minimální. Tak přemýšlím, jestli je vykopat zrovna, nebo dát šanci.

              • THORX  

                Jaký je váhový rozdíl Saint vs XT 8120 v či prospěch

              • Breakpain  

                No, ono „prý“ vyšší hmotnost ⇒ více materiálu ⇒ lepší odvod tepla … tak to někde ospravedlňovali.

                • ceo  

                  Já jsem na ty humanitní vědy, ale nějak mi to nesedí.

                  Chápal bych víc materiálu → větší odolnost proti tepelné deformaci. A celkově větší odolnost.

                  Pokud se bavíme o stejném materiálu, tak mám za to, že nejlepší odvod poskytuje co nejméně materiálu na co největší ploše. Naopak víc materiálu na stejné (podobné) ploše → větší akumulace → horší odvod.

                  Ale klidně mě opravte.

                  Pokud nemelu srance, tak mi dává smysl, že Sainty budou díky vyšší váze mechanicky odolnější. Což na DH apod dává smysl. Na brzdění samotné asi bude mít větší vliv desky/kotouč a stav oleje než Saint/XT.

                  Faktem je, že Sainty jsou ověřené mašiny a nové 4 pístky XT/SLX/Deore můžou časem zklamat.

                  • ceo  

                    Produktové info https://productinfo.shimano.com/#…(Hydraulic%20dis­c%20brake)

                    Zajímavé, že 8020 (první 4-pístky XT) používají stejné desky i hadici jako 820 (Saint) .. 8120 už mají svoje.

                    • McBlacky  

                      mezi 8020 a 8120 se pro uživatele nic extra neudálo. Oboje brzdí super a trochu to staví Saint do jiné pozice než dříve. Osobně pro Saint dneska nevidím důvod, v době kdy 4 pístek je slx i xt…

                      • ceo  

                        Vidím to stejně. Viz výše. U 8020 bych viděl výhodu právě shodných desek se Saint, kterých je všude dost.

                        Ještě se mi celkem zamlouvá myšlenka Magury – vepředu 4 a vzadu 2.

                        Vzadu nepotřebuju takovou sílu ani modulaci, nižší váha, poloviční pravděpodobnost vysrání se pístku. Akorát pak člověk musí tahat 2 sady destiček…

                        • wilda81  

                          Jako náhradní můžeš vozit nějaké bez chladiče a nemusíš tahat dvoje. Případně můžeš „saint desky“ napadnout pilníkem a budou pasovat do obou.

                          • ceo  

                            Jakože desky na 4 a 2 pístkový třmen jsou stejné?? Mně přišly 4 písky vždycky delší

                            • wilda81  

                              Jo tys myslel 4/2 pístek. Tak to se tahání dvou nevyhneš. Jsem myslel 8020 vs 8120

                      • wilda81  

                        Ladí ke ka$hime :)

                    • Smazaný účet  

                      I moje XTR mají stejně desky jako Saint

                      • wilda81  

                        U 9120 jsou jiné (min teda u verze s chladičem).

                        • Atilla  

                          Základní jsou stejné. A po pravdě ten chladič je stejně jen předražená sranda.

                          • wilda81  

                            U desek asi jo. U kotoučů chladič funguje, ale zase mají jiné neduhy.

                            • Atilla  

                              Kotouče jsou v pohodě a hlavně se i zaplatí, ale dát za desky pomalu 600 aby bylo za pár dní ve Francii po nich …

                          • McBlacky  

                            presne, efekt nula v reálu. nekdo to i měřil a dával výsledky, ale hledat to nebudu.

                          • Mr.Duck  

                            Hele já od doby co vozím chladiče měním desky tak jednou za sezónu, před tím mnohem víc. Možná jsem se naučil brzdit, ale už i několik zákazníků mi potvrdilo že díky životnosti se vyplatí připlatit.

                  • goofy  

                    Tak musíš to brát tak, že Sainty/Zee jsou prostě o 2 generace starší model, takže se to všechno zase posunulo na jejich úroveň nebo je dokonce předčilo. Sám jsem Sainty kupoval proto, že byly v hodně dobré akci, 8020 byly poměrně novinka a 8120 byly asi jenom na papíře. Další bod byl, že se mi prostě líbí. Tečka. Víc není co řešit. :-) Asi bych zkusil ty nové 8120 jak píše nahoře Kachna, ale vůbec nevím jak se které pohybují cenově, a zda-li to má smysl připlácet. :-)

            • JBC  

              Jezdím M8120 (origo sintry) + kotouče Galfer na kole v profilu a za mě max. spokojenost – slušný a konstantní až mírně progresivní výkon, krátký chod pák, a hlavně absence jakéhokoliv vrzání a skřípání, i to za mokra, což jsem na žádných brzdách doposud nezažil. Najeto přes 500km a desky jsou určitě víc jak 50% a to rozhodně nejezdím jen po rovinkách.

              Předtím jsem měl na kole Code R, které byly sice s organikama (Galfer) jedovatější (na kole s poloviční hmotností), ale jinak ve všech ohledech za M8120 zaostávaly.

    • THORX  

      Tak ráno ani bublina když byla pak celou noc stisknuta. Protahnul jsem nový olej systémem bez bublinky něco je špatně ne? Nebo žeby se podařilo?

      • kubad  

        hurá, tak už víš jak odvzdušnit zadní brzdu a máš to v cajku

    • Tydlii  

      Je opravdu možný, ze XT8120 brzdy jsou lehčí než XTR9120? Nebo na kupkole píšou kraviny?

      • p@X  

        Web shimano:

        páka 9120 – 385g, třmen 9120 s chladičem – 385g

        páka 8120 – 410g, třmen 8120 s chladičem – 410g

        Asi myšleno dohromady.

        • Tydlii  

          Ty čísla nedávají smysl…

          a to je prave ono, kazdej váží něco jinyho ale nikdo to poradně nedopíše a pak je to o koze a o voze.

      • Smazaný účet  

        Nezapomeň že XTR mají dvě verze – se sintr destičkami a s organickými. Sintry mají kovový plech, organické ne, proto jsou lehčí. Jak to je ale u XT nevím.

        • Tydlii  

          Srovnáváš 2-píst a 4-píst

          • Smazaný účet  

            A jo, moje chyba… pak ale kupokolo kecá, XT nemůže být lehčí než XTR.

            • p@X  

              Možný je všechno, když XTR 9100 jsou asi nejslabší brzdy z portfolia.

              • Tydlii  

                Tak update – mají stejnou váhu u 2-pístu a

                4-pístu , takže kecaj na kupkole. Jen to zkopirovali do popisu a nepřemýšleli o tom.

                Snažil jsem se ještě dobrat kolik váží moje brzdy a dočetl jsem se neskutečný bláboly a lži o brzdach od sramu, ze už nevěřím ničemu :D . Třeba ze level T/TL/TLM/ULT jsou stejný brzdy jenom čím lepší tím lehčí. Řeknete tomu plastovými cepu co mi na něm plandá brdová páka :D

              • Tydlii  

                Tak o těch vůbec neuvazuju. Ty nedávají smysl :D

                Ale jestli je pravda, ze moje TL váží 520g/pár a XTR9120 ~544g pár, tak mohu poslat brzdný výkon do jiný dimenze, aniž by mě to stalo zajímavý gramy.

                Jasne, stačily by mi XT 2pistky , to vím moc dobře (vozil jsem na starým kole SLX 675 a byl jsem s nima až nebezpečnej těm co je-li za mnou). Ale stejně mi to furt hloda v palici, ze by třeba ty 4pisty byly ostresjsi :DD

                • Atilla  

                  Spíš mají o něco lepší modulaci a déle vydrží, než že by nějak extrémně narostl max výkon.

                  • Tydlii  

                    Lepší modulace zní dobře, to je jediný co mi u SLX vadilo (nebo… nevadilo ale co ke modulace jsem zjistil až se sramem, což je ale k ničemu když to proste nemá výkon)

                • 4daš  

                  Mám na kole tlm, a ta páka co furt skáče na tom čepu už mě taky docela štve. Objednal jsem nové dvoupístkové xtčka i s kotoučema, tak dám vědět až dorazí.

                  • 4daš  

                    Už se nemůžu dočkat až je rozhejbu

                    • Tydlii  

                      krása, a já furt nějak bojuju sám se sebou, ty xtr 4-pisty jsou taková marnotratnost, ale když já vždycky chtěl mít na kole něco v XTR. achjo :D .

                      • 4daš  

                        Mít na kole XTR je hezký, ale taky bych (potřeboval) kazetu, ovál převodník, karbon rodla, představec a na silnici by byly karbonový kastary taky moc pěkný

                        • Tydlii  

                          jasný… moje silnice by potřebovala do muzea a nahradit, takže tak :D

                      • Smazaný účet  

                        Xtr je fajn ;0) Ale bacha, až budeš mít jedno, budeš chtít i další :-D u mě to začlo pedály… pak brzdy, kliky a nakonec řazení s přehazkou :0)

                        • Tydlii  

                          :DD kliky mám XX1, tam se není z čeho léčit naštěstí. zbytek je v permanerntním ohrožení, tak uvidíme časem xD

                      • 4daš  

                        Já ty kotouče žeru

                      • 4daš  

                        .

                    • THORX  

                      Taky čekám na zadní 8120. Jinak bych dal rotory SLX 66. ICE TECH už mi do předu nesmí. Strašné cinkátko.

    • THORX  

      https://youtu.be/A_9og3MmZ-s záhada vyřešena je to vlastnost brzdy.

    • Mr.Pavka  

      Tak mi teda reknete jestli ty rozdily v kvalite posuzujete podle brzdnyho ucinku, „gumovitosti“ a popripade vahy?

      .

      Jsou tam i rozdily v dilenskym zpracovani?

      .

      Myslim tim materialy valce a pistu (lepsi hlinikovy slitiny, tvrdsi povrch trecich ploch mezi pistem a valcem). Hladsi povrchy?

      Kvalitnejsi tesneni? Mensi nebezpeci, ze ty brzdy budou nekdy v budoucnu tect?

      • Mr.Duck  

        Sram ma anodizovany vnitrky master cylindru, Shimano ne. Takze Shimano se tam trochu vydira po par letech pouzivani nebo nesikovnosti.

        Nicmene zrovna v tom miste ma Sram neskutecny problemy, co se tyka zasekavani/za­naseni/prochca­vani pistku,