• pepovnik

    Chci se zeptat jestli nemá někdo zkušenost s brzdami Magura MT5. Téma jsem nenašel tak snad jsem zbytečně nezakládal.Díky

    • Elwing  

      Ráda bych ti něco řekla, ale mám je už přes měsíc objednané u dovozce a nejsou schopni mi je dodat :-)

    • jonti  

      Tak to rychle zruš a kup je od někoho, kdo je ma na kole a nechce je.

      • Elwing  

        proč? jsou špatný?

        • jonti  

          Kecam, spletl jsem si je s MTS, co maji stejnou paku, ale jen dva pistky. Ty moc nebrzdi. Stejne mam ale podezreni, ze v testech vychazeji dobre jen diky delsi pacce a kdyz brzdis bliz stredu riditek, tak to neni uplne ono.

          • Elwing  

            Delší páku chci právě zkusit, ta na saintech je sice pěkná, ale její chod mi na mé malé ruce moc nevyhovoval.

    • RUSH  

      MT5 nevím, ale MTS mám na bajku. Dle mého brzdí dobře, jediný problém, který jsem měl na začátku byly vibrace kotouče (vpředu i vzadu). Vepředu jsem to nějak zajel a doseřídil, vzadu si mi to stále nedařilo, až jsem pak zkusil vyměnit kotouč za méně zubatý a od té doby to brzdí taky dobře. Používám destičky Koolstop (červené). Pomáhá sražení hrany na destičkách (pilníkem) a občas odmastit.

      • tuhyz  

        Já mám MT2, brzdí ok, jsou lehounké, trochu houbovité, ale je to nejnižší model. MT5 už budou lepší.

        Vibrace byly značné hlavně v nižších rychlostech, podle rad na zahraničních fórech jsem pilníkem obrousil hrany destiček přesně jak píšeš, teď už je to ok.

        U destiček s označením V3 se objevují pazvuky (šustění-kov na kov, nikoli kvílení), je to dáno směsí z Číny, buď si musím zvyknout nebo koupit jiné destičky.

    • Elwing  

      Tak jo, měla jsem je objednané od začátku května ale dneska dorazily :-))

      Po víkendu bude recenze ;-)

      • Hef  

        taky sem si na ně dělal zálusk.. napiš potom recenzi jak to chodí :-)

        • Elwing  

          Vypadá to, že mi poslali už nový model. Těším se na to, snad to nebude průšvih :-)

      • darkmagic  

        Najdu někde tvoji recenzi?

          • Hef  

            tak vidim že magury nebrat to me mrzi celkem :/

            • DaD  

              Bohužel si na ně musím taky stěžovat.MT6 ježděné letošní sezónu.Zadní také neustále zavzdušněná.Dělal jsem to snad po každém závodě a nic.Zpracování nic moc a páka zadní dost vrzala.Ten jejich carbotecture,nebo jak se tomu jejich materiálu brzdy nadává je taky pěkná prašivka.Sice je to lehoučké ale utáhování momentem nula,nula,nic je fakt na nic:)Prasklá objímka páky mi přišla na Scalpelu už od výrobce.

              Na druhou stranu brzdí fakt skvěle.

              • Hef  

                njn ale otazkou je jestli to fakt je taková hustárna za ty prachy. U brzdy zatakové penize bych čekal dokonalost a ne že s tim je něco v nepořádku :D

                • DaD  

                  Určitě nestojí.Nervy na startu jestli dojedu kvůli brzdě je k nezaplacení­.Příště hned nasadím XT bude klid.

    • Hef  

      kdes to objednávala btw?

    • kesu  

      Takže přikládám finální recenzi po dvou dnech ježdění DH s mejma 100kg.

      plusy:

      • rozhodně brzdnej účinek, je to fakt kotva. Brzdí líp než Saint, GustavM, Guide atd. Srovnání s Hope V4 dodám asi docela brzo:-)
      • hmotnost, pár bez adaptérů, šroubů a kotoučů váží pár 510g, tedy oproti Saintu s opletenou hadicí úspora 200g. Jsou lehčí než XT.
      • nehřejí se, vozím je s 203mm Ventidiskem a je to k neutahání, konečně brzda, za kterou jde minimální silou vzít a okamžitě dosáhnout maximálního účinku
      • slušná cena
      • příjemnej chod, není to houba
      • na rozdíl od veškerých Shiman (Saint m810, m820, SLX, XT, Deore vyzkoušeno), se nezavzdušňují ani když dlouho visí za přední kolo
      • perfektní tvar páky

      mínusy:

      • páka je z odpudivýho plastu, do kterýho něco našroubovat a nestrhnout to je boj, stejně tak objímka. Zatímco šrouby jsou snad z bláta, plnící šroub na páce je plastovej!!
      • pro někoho horší dávkovatelnost
      • pořádně to naplnit mi trvalo celou sezonu, je nutný mít dva originální!! plnící šrouby, plnit to odspodu nahoru a pak zpět, celý proces opakovat pětkrát (minimálně). Dolu dát stříkačku a nahoru taky, ale pouze spodní díl. Co je podstatný je, že během tlačení kapaliny se musí jak s třmenem tak pákou ve všech osách hýbat a otáčet. Protože ti idioti nedali odvzdušňováky do nejvyšších bodů. Takže v páce zůstává bublina a projeví se to až po zahřátí propadnutím páky. Podotýkám, že dát páku do úhlu 5 stupňů jako je v manuálu nepomáhá..
      • řekl bych, že mají malou expanzku, protože při zahřátí se trošku protáhne chod páky. Saint m810 to dělal taky, ale tady je to markantnější.

      Ve výsledku jdou Sainty do rezervy a Magury zůstanou na DH kole, protože to fakt brzdí pekelně. Ale 100% výrobek to není.V poměru cena výkon to jde.

    • doubleingram  

      Zlomili jsme plastovy telo brzdy (packa je ok) u MT5 a Magura s Pellsem ukoncila znenadani spolupraci. Dala by se pouzit jina brzdova paka (napr XT) spolu s MT5 trmenem? Priapne napady na vyreseni.

      Predem diky.

    • Martinc5  

      Nová MT5 páka na prodej v Německu za 25 eur.

      https://www.ebay-kleinanzeigen.de/…371-217-4819?…

    • doubleingram  

      Diky moc vsem.

    • logoman  

      Nevite kdo k nam dovazi maguru? Mam brzdu ktera se uz po druhe posrala, ale je to vic jak 2 roky a koloshop mi pry nepomuze, ze o 5 lete zaruce nic nevedi …

      https://www.magura.com/…f-guarantee/

      • krabica  

        Asi to budeš muset poslat do Němec…

        • logoman  

          Njn, to zaplatim vic za postu nez ma ten kram hodnotu, divny, ze se to casto stane po jezdeni v rychlebech na tech starych kamenitych trailech, asi to nema rado natrasani :-D …

          • krabica  

            Mně se teď po jednom kolečku na Rychlebech změnil chod zadní brzdy, musel jsem doladit polohu páky imbusem a je to takové měkčí, jak kdyby se to zavzdušnilo. Stejně mám v plánu rozpojení brzdy, takže budu odvzdušňovat a zabiju 2 mouchy jednou ranou. Rychleby jsou na Magury zlo… :-D

            • logoman  

              A co mas za brzdy, taky magury? Jako prijde mi ze nejzlatejsi brzdy co jsem mel jsou stary elixiry 3 :-D … Jeste ted je pouzivam jako zalozni kdyz se magury pokazi.

              • krabica  

                Jo MT Trail Sport, odvzdušním ten zadek a uvidím. Mohlo se stát, že jsem je uvařil, mám nekontrolovatelné nutkání přibržďovat zadní… :-D

      • wilda81  

        neni to bartonicek?

        edit: asi ne, jsem si spletl s formuli

        • kubad  

          bartoniček má Magury v nabídce, jestli je dovozce netuším,

      • kubad  

        napiš přímo do magury, poslat to pujde v obálce za relativně pár korun

        • krabica  

          Zkusil bych třeba www.zaslat.cz, nebo podobnou službu, může to vyjít lépe…

          • knihomol  

            Dřív byl dovozce Pells. Teď nevím, kdo to dělá. Já bych objednal díly na Magury https://www.bike-discount.de/en/magura

            Osobně mám Magura Louise Bat na 10 starém kole a jsou funkční (jen občas musím odvzdušnit, páč lehce sákne na páce) a teď na dalším kole mám Magura MT5 a jsou 2 roky ježděné a bez jakéhokoliv zásahu (nepočítám výměnu destiček a občasné vyčištění) fungují naprosto výborně.

            • Baba-Ji  

              Axit bike z Náchoda má taky docela široký sortiment od Magury

        • logoman  

          Napsal jsem jim, ale nikdo se neozval … Jako zatim to jsou nejshitovejsi brzdy co jsem mel, 1× za sezonu se pokazi.

          • kubad  

            vítej ve světě Magura – super brzdy když fungují :D

          • kesu  

            pořád lepší než avid, ten dal vždy jedny desky. Podle mého smůla na kus, drží nám doma 4 páry už roky..

            • logoman  

              Mne se vzdycky na stridacku pokazi zadni a pak predni. Oboji jsem posilal na reklamaci. Naopak stary elixiry 3 vytahnu ze sklepa a hned funguji.

              • kesu  

                a odkud to teče?

                • logoman  

                  Prave, ze vubec nevim, nikde zadnou mastnotu nevidim …

                  • kesu  

                    AHA!

                    jak jsi to plnil a čím?

                    • logoman  

                      Já je neplnil, jen posílal na servis. Mas nejaky tip?

                      • kesu  

                        Hele jestli si to neplnil sám, tak to musíš udělat. Většina servisů to prostě neumí, protože návod na webu přímo od Magury je k ničemu a nejde !! to pomocí toho naplnit.

                        Potřebuješ 2 plníc šrouby z okroužkem, to je jediná možnost, jak to naplnit pořádně. Pak dáš klasicky jednu stříkačku nahoru a jednu dolu. Během plnění klepej na třmen (jako u Avidu) a tlač kapalinu tam a zpět. Stačí dvakrát. Pak nahoře zmáčkni páku (a hlavně tam pořád nech tu stříkačku s olejem, pokud možno to nedotáhi jako blbec, protože to urveš) a drž páku zmáčklou. Třeba gumičkou. A pak během té zamáčklé páky odšroubuj plnící šroub dole a zavři. Pak sundej gumičku a pořád nech nahoře hadičku se stříkačkou s olejem. Odmasti a dej desky. Zmáčky a namačkej desky kam mají jít. A pak teprve sundej ten vršek. Jinak si zavzdušníš třmen a dělá to hovadiny.

                        Odkud seš?

                        prosím přes SZ

                        • kubad  

                          Jj tak tak odvzdusnovaci tanecky Hula Hula ještě :)

                          • Baba-Ji  

                            a to vše za přesně stanovené teploty, rosného bodu, povětrnosti a geomagnetizmu země panující v dané lokalitě v danou hodinu

                            …jinak ku*va neodvzdušníš!

                            …nebudu to dělaat… více zde http://milujipraci.cz

                            • kesu  

                              furt lepší než avid…

                              • Baba-Ji  

                                čéče, náhodou se ke mně dostali SRAM Code, není to sice úplně Avid, ale je to jedna rodina :D. Byl jsem zpočátku skeptický, ale i zvědavý.

                                Jediné co mně na těch brzdách vadí je, že jim na konci chybí trochu progrese v síle, ale dle všeho co sjem se dočet by to zpravila RSC páka, která má lepší přepákování, mimo jiné. Každopádně, i ten SRAM/Avid už dneska mají blbec-proof odvzdušňování, které je za pár minut hotové se 100 % výsledkem. Bez jakéhokoliv laborování, dávání si pozor na každý závan větru a hlavně, hlavně s čistýma třmenama bez jediné uniklé kapky brzdovky ;). Prostě 21. století ;)

                              • Baba-Ji  

                                až Magura udělá jednoduché a fakt funkční odvzdušňování, kdy brzda vydrží dýl než měsíc nezavzdušněná, budou to jedny z nejlepších brzd.

                                • kesu  

                                  Stačí to jenom umět (a mít ty dva šrouby), pak je to stejný jako u shimana.

                                  :)

                                  • Baba-Ji  

                                    není, u Shimana nebudeš mít celý třmen od brzdovky, minimálně ;)

                                    • goofy  

                                      Maguře fandím a věřím, že ty brzdy jsou dost dobré. Ale jak čtu tyhle peripetie, tak jsem hodně rád, že jsem se tehdy rozhodl pro Sainty a ne Magury… :-)

                                      • DJRabbitcz  

                                        Tak to máme oba stejné. Sainty spokojenost nemůžu si na nic stěžovat při mých 100 kg

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.