• Divadbike

    Ahoj bikeři, chci se zeptat na osobní zkušenosti s brzdami Magura MT7 či MT5.

    Mám Guidy RS předtím Shimano Zee, ty Guidy mi nevyhovují, přijde mi že brzdí poměrně líně :/

    Potřebuji aby brzdy byli agresivní a co jsem četl různě tak ty Magury by to měli splňovat (čtení recenzí v časopisech atd.)

    Má někdo osobní zkušenosti a srovnání oproti Guidům, Zeečkám či Saint?

    MT7 je za dvojnásobnou cenu, co sem četl tak brzdový účinek by měl být stejný, jen není potřeba nářadí na štelování chodu páčky a koločko navíc k nastevení momentu kdy se desky dotknou kotouče..

    dík za info

    0 0
    • Vyvy86  

      Ahoj, rád bych obnovil tohle téma koupil už sis nejaký z těhdle brzd ? nebo někdo jiný rozhoduji se taky nad novýma brzdama místo stávajících shimano xt m 8000 díky za každý typ

      0 0
    • Vyvy86  

      Když už něco tak bych určitě rád zkusil 4 pístky Magury se mi libí jen se bojím poruchovosti oproti Shimanu popřípadě Sramu

      0 0
      • Tehu  

        Myslím že není to dávno je tu chválil Logomann.

        0 0
      • tomfree  

        Mám Maguru MT trail,letošní sezonu jeté bez problémů,jsou lepší než cokoli co jsem zkoušel,takže za mě dobrá volba.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Mel jsem kdysi Sainty, ted mam Magury MT5/MT4 a zavzdusnovani Magur je teda castejsi, oproti Saintum. Samotne odvzdusnovani mne u Magur prijde neohrabane, jak z praveku. U Shimana behem odvzdusnovani nedoslo k unikum brzdovky, pokud clovek nechtel. U Magur mas brzdovy trmen zakydany vzdycky.

          Za mne hodnoceni:

          Magury – pokud chces nizku vahu, dobry brzdny ucinek, nevadi ti docela dost a relativne casta (spinave) prace s udrzovanim brzd v dobre kondici

          Shimano – vaha nic moc, brzdny ucinek dobry, udrzba skoro zadna(cim jsou brzdy starsi, tim ji chcou casteji), desticky k dostani na kazdem rohu

          …jeste k te udrzbe – u novych MT brzd jsem s cetnosti potreby servisu na tom stejne, jako jsem byl se Saintama po 5 letech provozu (jejichz udrzba spocivala jen v odvzdusnovani, zpocatku ledva jednou za sezonu, po tech peti letech tak 2–3× pri obcasnem zavodnim pouziti )

          0 0
          • Pavel5347  

            Nejlepší je Shimano páčka(XT) a magura třmen(mt7)

            0 0
            • Sulka  

              Nejlepsi napln do kombinace shimano/magura?

              0 0
              • adam320  

                Do obou patri to mineralni olej, takze to

                0 0
                • Sulka  

                  Mineralni olej od shimana mam. Asi ho i pouziju. Jen me zajima jestli neprinese lepsi funkci olej od jineho vyrobce. Predevsim co se tyka prehrivani. Trmen MT5, paka XT.

                  0 0
                  • adam320  

                    Uz jsi nekdy uvaril olej v brzdach?

                    Varny bod shimano oleje je vyssi nez oleje royal blood od magury. Takze tam dej shimano

                    1 0
              • kubad  

                Podle páky :)

                0 0
            • Koleslav  

              Zdravím mam také třmeny magura mt7 a vyměním jsem originální packy za Shimano slx a je to příšerné a to nevim proč páky jsou gumové propadají se až ke gripu odvzdusnoval jsem to tak milionkrát několika způsoby ze spodu z vrchu obojí a furt nic vyměnil jsem obě hadičky i desky a furt se to děje někde jsem dočetl ze ty packy nejsou kompatibilní s mt7 chtěl bych se zeptat jestli jste měl problém s xt packy a jaky je jejich chod dekuju

              0 0
              • kubad  

                ne s shimano pákama to funguje super, páka je tvrdá, problém asi v odvzdušnění

                3 0
              • novas752  

                Odvzdušnit znovu a lépe. Hydraulická část SLX páky je naprosto totožná s XT pákou. Chod páky má být krátký (třmen má větší pístky než shimano) a tvrdý.

                3 0
    • DaD  

      Za mě také Magury. Jsou to velmi dobré brzdy.

      0 0
    • Vyvy86  

      Je velký rozdíl mezi mt7 a mt5 nebo to je opravdu jen v tom štelovacím šroubu?? Popřípadě jaké kotouče by jste k tomu doporučily

      0 0
      • Baba-Ji  

        kamos ma MT7, ja MT5 a nejaky zasadnejsi rozdil v brzdnem projevu jsme nezaznamenali, takze tezko rict

        0 0
    • Divadbike  

      koupil sem ty MT5 a dokoupil jednoprstovou HC páčku a Magura storm HC kotoučema a brzdí brutus. Oproti těm Guidám dost ostřeji, přesně co sem chtěl. Hlavně ten Třmen je skoro dvakrát větší než Guid třem :)

      Odvzdušnění je úplně easy, dělal sem že odšroubuji torx šroub na páčce a jen to tlakuji přes stříkačku a paráda.

      0 0
      • Baba-Ji  

        Jestli jsi jen povolil šroub na páčce a namontoval tam sříkačku tak věř, že jsi víceméně prd odvzdušnil

        0 0
      • Acanthophis  

        MT5 a HC páčka je kompatibilní? :) já jen, že výrobce uvádí pouze MT7… jestli jo, tak jsem asi na příští sezónu není co řešit…

        0 0
    • Divadbike  

      Slo o serizeni chodu aby packa nemala „spozdeni“ a zabirala na dotek. Jinak to privezli od odvzdusnene uz tak po zkraceni bowdenu to nebylo treba, byt jednu sem udelal i ze sem strikacku napojil na trem a protahl to a druhou sem udelal pouze z packy..:)

      HC packa je uz tusim na vsechny mt brzdy, koupil sem na bike24.com

      Rozdil je pouze u mt6 a mt7 HC packy kde maj to udelatko na stelovani vzdalenosti manualne.

      0 0
    • Baba-Ji  

      Můžete mně někdo poradit nějaké fígle, jak odvzdušnit MT brzdy?

      Za boha se mně nedaří solidně Magury odvzdušnit.

      Zkoušel jsem jen přes páku (jen mačkáním páky s nasazenou stříkačkou, teď jsem zkoušel je i tlakovat tam a zpět).

      Zkoušel jsem s dvěma stříkačkama zároveň (na páce a na třmenu), protlačovat to tam a zpět, klepatpo hadicích, po třemnu (demontovaný z rámu)

      … a stejně to hovno brzdí a chová se to zavzdušněně, resp. ne adekvátně k takovému mrdání se s odvzdušňováním

      Zatím jsem rozhodnutý pro výměnu za nějaké čtyřpístkové Shimana, pokud nenajdu nějaký efektivní způsob odvzdušňování/ser­visu.

      0 0
      • Martinc5  

        Videonávod přímo od Magury

        https://youtu.be/bpstjYqLehI

        0 0
        • Baba-Ji  

          U Shimana mne to takoveto odvzdusnovani fungovalo krasne. U Magury ne, mozna kdybych to zkousel cely den. Proste i kdyz odvzdusnuju jako v tom video navodu, tak ten vysledek neodpovida vynalozene praci, natoz 100% odvzdusnene brzde s ostrym brzdnym ucinkem, ktery MT5/7, kdyz fungujou, maji.

          0 0
          • mirorek2  

            Nedávno mi říkal kamarád že se sral s MT5 co má na kole jeho syn. Vyřešeno novým třmenem a pákou. Odvzdušňovali to tak dlouho, až jim prdlo těsnění v páce, zbytek už jsem raději neposlouchal, vzhledem k tomu, že můj mladý je má na kole taky:-)))

            Vše dělali správně, třmen dole, páka nahoře, sundané z kola atd. Chovalo se to jako u tebe, měkké a zavzdušněné.

            Takže tak

            0 0
      • kesu  

        dvě dekády ježdění magury:

        1. alfa a omega je mít dva plnící šrouby oba s okroužkem
        2. uvolni pásky tak, aby pokud možno mezi třmenem (dole) a pákou (nahoře) byl sklon pouze nahoru bez „vln“
        3. našroubuj horní plnící šroub do páky s kraťounkou hadičkou a hned na to stříkačku, pouze spodní část – prázdnou. Když dáš extra krátkou hadičku, nepotřebuješ ani pomoc druhýho člověka, bude to držet samotný. Jo páku do vodorovný polohy.
        4. vyšroubuj šroub z třmenu a rychle našroubuj plnící šroub s hadičkou a téměř plnou stříkačkou. Ihned po našroubování mírně vytáhni bublinku z třmenu (tu jsi tam dostal tím našroubováním). Snaž se, ať nezůstane v hadici.
        5. protlač celou stříkačku do horní stříkačky a sleduj bubliny.
        6. mačkáním páky (do třmenu předtím dej záslepku) přepumpuj opět obsah horní stříkačky do spodní. Dej bacha, ať ti tam nevleze bublinka
        7. znovu vytlač obsah stříkačky nahoru, tentokráte ale otáčej a klepej třmenem tak, aby nezůstala bublinka v nějakým „schovaným“ nejvyšším místě třmenu.
        8. pokud nešla bublinka nahoru, tak ok. Pokud jo, tak znovu a trošku ještě klepej s hadicí.
        9. nech vrchní střákačku pořád plnou!
        10. zmáčkni páku na doraz k řídítkům (tohle je důležitý) a nech ji zmáčklou (přivaž drátem, pokud jsi sám)
        11. vyšroubuj spodní plnící šroub a nahraď záslepkovým
        12. vyzkoušej chod se záslepkou (plastová je měkká, takže je to mírně horší než pak s kotoučem. Musí být ale patrný bod záběru a v žádným případě nesmí jít páka k řídítkům)
        13. teď teprve vyšroubuj horní plnící stříkačku a dej bacha, ať je tam pořád hladina i za cenu toho, že pár kapek spadne na zem. Případně před zavřením dolej.
        14. našroubuj nahoru záslepku a dej si sakra bacha, ať to nestrhneš
        15. odmasti, dej kotouč a vyzkoušej

        Dá se ještě udělat to, že před odšroubováním vrchní stříkačky dáš desky a necháš písty mačkáním najet ke kotouči a pak teprve odšroubuješ stříkačku. Vystavuješ se ale riziku, že pokud byly desky sjetý, už tam pak nedostaneš nový a budeš muset odlejt. MT5 mají poměrně malou expanzku.

        Máme doma 3 páry MT5 a po neuvěřitelnejch lapáliích z první sadou už další plním na první pokus. Ale bez těch plnících šroubů (dvou kusů) jsi naprosto v háji.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Ještě než jsem do tohohle vlákna napsal svůj první post-dotaz, chtěl jsem ty brzdy házet z okna. Ale řek jsem si, dám jim ještě šanci a zkusím jim dát „ten správný“ servis.

          Teď, když jsem si přečet tvůj příspěvek, zůstala jen chuť házet všechno z okna…

          :p

          …a objednat nové čtyřpístkové Shimana, které jsou sice těžší, ale o to bezstarostnější

          0 0
          • kesu  

            Nedělej to, měli jsme doma jak m810 tak 820. Já je vyměnil za MT5 a žena za V4.

            Takhle to zní strašně, ale v reálu je to stejný jako u Saintu. Poslední Shimana, který se plnily dobře byly m810.

            Zkus to podle toho co jsem napsal, až budeš plnit třetí pár, bude to na 5 minut…

            MT5 jsou super brzdy..

            0 0
            • Divadbike  

              Souhlasím, poprvý to nešlo úplně hladce ale dělal sem to u svých mt5 podle magura návody a brzdí bomba, kámoš má Hope tech4 a je to stejna kotva možná i lepší (dávám race desky dopředu nebo také křížem race/performance).

              Doporucim ještě až protlacis kapalinu od třmenu skrz páku a zopakuješ parkrat (vytlačíme bublinky), tak vytáhni hadičku ze třmenu, zašroubuj sroubek, mezi deštičky strc 2–3 vizitky, zmáčkni packu ať se vytlačí bubny. Pak dotlakuj kapalinu přes stříkačku, párkrát zapumpuj páčkou (už by to mělo ztvrdnout) vytáhni stříkačku (musí tam být ta dirka vyvrtana, viz návod na YouTube u Magury, aby ti nevystrikla všude kapalina), zasroubuj šroubek na pacce a pak roztáhni destičky abys tam narval kotouč a máš to krásné tvrdý.

              Na druhý a třetí pokus to půjde samo a přijde ti to jak úplně easy věc.

              0 0
              • Baba-Ji  

                jak často odvzdušňuješ?

                …to je otázka i pro Kešua

                0 0
                • Divadbike  

                  Za rok ani jednou. Dělal jsem zatím pouze z důvodu když sem chtěl upravit chod páčky (přitvrdit) takže v ramci toho sem si to i odvzdusnil.

                  Jinak i po x jízdách v bikeparku atd sem neměl potřebu, brzdy byli stále jak sem potřeboval (nevadili, neměkli,, drželi jak sem od nich ocekaval)

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    OK

                    Mne zmeknou behem nekolika jizd. Kamos je servisuje/odvzdus­nuje cca co 5 vyjizdek, tj treba kazdy mesic, aby mely slusny chod a chovani. On to povazuje za normalni. Ja ne, proto se ptam.

                    0 0
                    • Divadbike  

                      Tak je možný že třeba někde v uchycení hadičky může být problém, nebo pokud ti jde páčko příliš blízko vtipům tak si nastav větší vzdálenost ty packy. To sem měl ze začátku že jedna láká mi přišla měla a bylo to tím že byla nastavena moc blízko riditkum.

                      Jinak každý měsíc si myslím že to je zbytečný, pokud jezdíš vyloženě závody třeba bo tak. Pokud jí to baví tak jako špatně na tom nic není určitě. Mě to drží fakt minimálně 3mesice tak jak potrebuji

                      0 0
                • kesu  

                  Hele nikdy, kašlu na to, vím, měl by se olej měnit ale znáš to…

                  Některý mám třetí sezonu a nic se nemění (na DH kole, takže to i trošku používám)

                  Jen teda to chce po dojetí každé druhé sady destiček trošku vypumpovat pístky a namazat, jinak pak choděj jak se jim zlíbí.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    ještě mně napadá, kolo v autě převážím vzhůru nohama, možná i tohle je zdroj problémů se zavzdušňováním

                    0 0
                    • Divadbike  

                      Nemyslím si, jakmile převrátis a párkrát zapracuješ vše by se mělo vratit do normalu

                      0 0
                    • kesu  

                      To ne, Shimana se zavzdušňovaly až po několika měsících visení. Magury vůbec.

                      0 0
        • woblacek  

          Chtěl bych se zeptat, jaké „plnící šrouby“ používáš? Mám nově Magury MT7 a po prvním odvzdušnění nejsem moc nadšenej z toho řešení strčit do páky na hulváta stříkačku… extra když je tam závit a dala by se našroubovat koncovka. Třmen je jasný k tomu tu plnící matici prodávají ale k páce ne. Nikde jsem žádnou takovou koncovku nenašel a vzhledem k tomu že to tělo je „plast“ tak tam nechci rvát něco čím bych zmršil závit.

          Díky

          0 0
          • kejda  

            Prodává se plnící a odvzdušňovací šroub asi za 50 Kč

            0 0
          • jeniiiik  

            Originál Magura odvzdušňovací sada… :) Koncovka netřeba.

            0 0
            • kejda  

              Tohle by taky stačit mělo, ne? Tenhle trn se závitem. Plus dvě stříkačky a hadička. Cenově do 130 Kč…

              https://www.spoke.cz/…ura-mt-a-hs/?…

              0 0
              • Šéňa1  

                Ten odvzdušňovací šroub do expanzky by mě taky zajímal. Závit v expanzce má jiné stoupání než ve třmenu (kam pasuje ten tvůj z odkazu). Nějaké tipy? Vím akorát že Parktool má redukci v nějaké odvzdušnovací sadě.

                0 0
                • Šéňa1  

                  Nikdo nic?

                  0 0
                • kesu  

                  závit je stejnej. Je to tak u MT5, 6 i 7…

                  0 1
                  • Mr.Duck  

                    Je to chvile co jsem magury delaval ale pamatuju se ze teda u MT5 a MT7 byl v pace zavit jiny nez ve trmenu.

                    0 0
                    • kesu  

                      to se mi nechce verit jde tam stejnej plnici sroub uplne v pohode rukou jak do trmenu tak do paky. Ted sem tak plnil novy mt7 2 pary a vse funguje. Srouby original magura, nic strzenyho neni a ze sem tech brzd uz naplnil

                      0 0
                  • Šéňa1  

                    Mr.Duck má pravdu. Ve třmenu je M6×1, v páce M6×0.75 viz tutorial od Parktoolu a vlastní zkušenost. Někde výše postovaný adapter co se běžné prodává je pouze pro třmen. Většina odvzdušňovacích šroubů co jsem našel je M10×1 příp. M7×1.

                    0 0
                • adam320  

                  Nic tam nesroubuj, strc do toho strikacku s dirkou a protlac kapalinu ze spodu

                  2 0
                  • Ondrejst  

                    Presne tak. Rozbiehal som už niekoľko magúr a vždy len striekačka – bez problému.

                    0 0
                • Petr L2  

                  Jj. V té sadě od Park Tool je redukce, co tam pasuje :-)

                  0 0
          • pp37  

            Ta strikacka neni v kontaktu se zavitem. Pod zavitem je konicky krcek, do ktereho ta strickacka dosedne. O zavit bych se bal spis pri dotahovani toho plniciho sroubu.

            1 0
          • Jáchym 1  

            Tohle je taky dobrý k vytažení schovaných bublinek.

            https://youtu.be/RtqwQB8wtYQ

            0 0
    • Ondrejst  

      Ja mám čerstvé MT7 odvzdušnoval som po skrátení hadíc a išlo to v pohode, páka zostala tvrdá. Poriadne som vypápil dosky a kotúč dolekopcom až poriadne smrdeli a brzdilo to super. Prvá jazda pohoda, pri druhej jazde predná stratila výkon a páčka akoby zavzdušnená, tak som len na páke odvzušnil a zas je to ok. Výkon by som si vedel predstaviť ešte o kúsok silnejší na nejaké trial hrátky, modulácia je lepšia ako som mal na guidách R na ktorých mi vadil neskorší nábeh na páke inak som bol s nimi spokojný.

      Inak nastavenie strmeňa aby nešúchal mi robilo neskutočné problémy, Máte na to nejaký fígeľ?

      0 0
      • kesu  

        Myslím, že podle tvého popisu to budeš muset odvzdušnit pořádně, viz můj příspěvek nahoře. Jinak se mi po pořádným naplnění žádný MT5 ani MT6 NIKDY nezavzdušnily a mám jich několik párů.

        Co trošku sleduju je zvětšující se vakl na páce na brzdách na sjezďáku (3 sezony), ale s ohledem na cenu (150euro/pár) neřeším.

        0 0
    • Ondrejst  

      Ešte ma napadlo že mám tie magury na kotúčoch Galfer, ktoré sú relatívne dosť dierované a pri tom možno mi chýba ten total stop efekt :(

      No akých kotúčoch ich vozíte?

      0 0
      • wladeq  

        Na styčné ploše vpodstatě nesejde, kór při takhle nízkých rychlostech

        0 0
    • Ondrejst  

      Bol som v tom, že vztyčná plocha je dôležitá.

      A výrobcovia sa hrajú s dobrým pomerom materiál,plocha,vá­ha,chladenie.

      Ale rád sa poučím.

      0 0
      • wladeq  

        Pak by stačilo třeba 4× zvětšit plochu desek a ze všech brzd by byly kotvy žejo, těch pár desítek gramů navíc by určitě za ten výkon každý ochotně vyměnil. I kdyby ta deska měla cenťák na cenťák, brzdí stejně

        Ale je mi jasné, že se tady setkám s tvrdým odporem ;-)

        0 0
    • Ondrejst  

      Prečo by si sa stretol s odporom, veď sme tu všetci rovnako strelený ;)

      Chodíme sem aby sme sa niečo dozvedeli, poučili, poprípade sa poučili z chýb druhých :)

      V príklade zväčšiť 4× dosky, s tým strmene, by zrejme nešlo len do desiatok gramov ale rapidne viac si myslím.

      Keď vravíš, že plocha nemá taký význam, tak keď sú v jednej brzde až 4 platničky môžem dať kludne 2 preč a som na to istom výkone? Sa mi to nejako nezdá.

      0 0
      • wladeq  

        Nikdy jsem brzdu se čtyřma deskama neviděl, ale nejspíš je to o tom, že má každý píst svou desku. Silná brzda generuje více tepla které se na větší desku lépe rozloží, a taky jde o výdrž té desky, větší plocha, víc materiálu, větší výdrž, která je potřeba opět kvůli většímu opotřebení u silnější brzdy

        Myslíš že by za ty desetiletí nikoho nenapadlo udělat desku třeba přes půl kotouče? Neříkám že to má nulový vliv, ale je naprosto zanedbatelný

        0 0
    • hovado_cz  

      Mam MT4 za léto sem vyzkoušel XT, Levely, Guidy. V podstě všechny bezdily skvěle jen každá brzda má trochu jinej projev a po laborování sem se rozhod, že Magury zatim necham – mají mě nejpříjemější rychlej nástup brždění (to vozim swiss stop sintry a icetech XT kotouče – kvuli centerlocku). Myslim že 5 a 7 by měly kotvit víc než dost :-)

      0 0
      • DaD  

        Také mám MT4 na trailovém kole a oproti Guidům vůbec nevadnou. Nástup brzd je příjemný a brzdí velmi dobře. Za mě rozhodně lepší než nová XTčka.

        0 0
        • kejda  

          Mám Guide RSC na enduru a že by vadly, silně pochybuji. Mám přes 100 kilo a preferuji jízdu dolů :). Výkon srovnatelný s Hope e4.

          0 0
          • DaD  

            Já pod sedmdesát! Po hodně technickém sjezdu v kamenech při minimální rychlosti na brzdách už toho měli plné brejle. Já ostatně potom také:( Nebyly tam ale origo desky a tak to možná bylo tím.

            0 0
          • Atilla  

            Ale vadnou a hodně. Jen to chce trochu kopec.

            0 0
            • kejda  

              Aha, tak Kopřivná nebo Kouty asi nebudou dost pořádný kopce. Uf, to se mi ulevilo, že to vadnutí asi nikdy nepoznám…

              0 0
              • Atilla  

                Tak i na českých brdkách je jde v pohodě utavit. Když si je Vacan polévá v létě vodou i na našich trailech a to fakt není brzdič(2. a 3. místo na Garbanzo DH). O tom, že se zavzdušňují asi nemá moc smysl mluvit… prostě brzda od Sramu

                0 1
                • kesu  

                  Brzdy Avid byly, jsou a vždycky budou šílenej odpad. To, že se náhodou jedna z mnoha povede, ještě nic neznamená. Což ale rozhodně není případ Guidů.

                  0 0
                • Breakpain  

                  A ty doporučuješ na DH jaké?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jezdím ke vší spokojenosti sainty. Mám i Zee, ale brzdí o něco méně.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      fakt Zeecka brzdi min, jo? Dyt je to uplne stejna brzda az na stelovatko vzdalenosti na pace, ne?

                      To bych spis veril, ze ten rozdil bude delat rozdil v povedenosti zpracovani jednotlivych kusu.

                      Ale treba se myslim, rad se necham poucit.

                      0 0
                • kejda  

                  Pevně věřím, že tak 75% uživatelům, běžným uživatelům, se to asi nestane. No a vy profíci, co poznáte každé prdnuti, ozývající se od kola případně jeden špunt na plášti nakřivo, holt si musíte koupit něco jiného. Tak to je.

                  1 0
                  • snas89  

                    :)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Koukám, že máš hodně zkušeností…

                    0 0
                    • kejda  

                      Ani ne. Bavíme se o běžném ježdění, ne? Nebo jsme přeskočili do závodního? Jen abych věděl, jestli se ještě můžu zapojit :)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        bavíme se s kolegou, předpokládám, o využití v BP a na DH lajnách… tedy jízda na čas směrem dolů po sjezdovce

                        0 0
                        • kejda  

                          No, moje první reakce byla na srovnání MT4 – poměrně obyčejná a dvoupístková brzda na trailovým kole, kdy ji DaD srovnal s Guidy – čtyřpístková brzda, (neřeším, jestli R, RSC, Ultimate) s výrokem, že Guidy vadnou. A potom se na to začalo nabalovat DH a FR a skončili jsme pomalu na sjezdu Skull…

                          Nepředpokládám, že DaD na trailovým biku se zdvihy třeba 130/130 drtí sjezdovku nebo černý lajny na čas. Tam by ty laciné Magury asi uvařil hned.

                          0 0
                    • kejda  

                      Ale jinak jsem prošel standardním vývojem:

                      XT – průměr

                      XTR 9020 – až moc ostrý, blbá dávkovatelnost

                      Hope e4 – super, krásné dávkování, akorát pořád šmatlaly plovoucí kotouče

                      Guide RSC – to samé co Hope, kotouče obyčejné Galfer, bez nežádoucích zvuků

                      0 0
                      • wladeq  

                        bezne jezdeni je neskutecne siroky pojem…bud ti ta brzda staci nebo ne

                        XT hruza

                        XTR nemel jsem

                        Od hope V2 davkovani je etalon mokre koreny poznas nejvic

                        Avid/sram jsem se uspesne vyhybal

                        zalezi na preferencich… a hlavne schopnostech

                        0 0
                      • suslos  

                        srovnávat guide RSC a hopy je trochu nešikovné… měl jsem oboje a je to jiný vesmír :-) (neřeším „absolutní“ stopping power. ale celkový projev a hlavně stále stejný chod…)

                        0 0
                        • kejda  

                          Tak každý máme jiný pohled na vesmír. Najel jsem na Hopech 7000 km a troufám si tvrdit, že Guidy jsou stejné. Můj pocit. Na Guidech mám skoro dvojku za 3 měsíce, tak můžu trochu porovnat. Samozřejmě u nového kola jsem chtěl zkusit jiné brzdy, kdyby byly RSC horší, koupím si znovu Hope. S penězi problém nemám. Ale ony nejsou horší…

                          0 0
                          • suslos  

                            z pohledu modulace jsou horší, to tak prostě je :-) 12min RZ v Koutech a chod páčky byl na konci jiný než na začátku (to jsem měl brzdy 3tí týden, takže zavzdušněné asi nebyly) to se mi s Hopy celou sezónu nestalo. Nicméně až budu kupovat nové brzdy ani jedny z nich to nebudou…

                            0 0
    • Sorrex  

      Mám prosbu k majiteľom MT5.

      Mám Magury MT5/MT4 na ebajku. Mal som mäkkú prednú brzdu (MT5) tak som ju nechal nastaviť v servise. Tam mi vymenuli platničky za nové (staré už boli dosť zodraté) a vymenili mi kvapalinu. Brzdy boli OK, ale po 1–2 dňoch úplne zmäkli. Pozeral som spodnú skrutku a bola na nej zdeformovaná a seknutá gumička. Ja si však nie som celkom istý či na tej skrutke gumička má vôbec byť.

      Na ebay ponúkajú náhradné skrutky aj s gumičkami (https://i.ebayimg.com/…8/s-l500.jpg), ale nikde inde som gumičky nevidel (napr. https://assets.probikeshop.fr/…66891197.jpg).

      Môžete mi prosím povedať či tam gumička original je alebo nie je. A prípadne akú by som tam mal použiť. Na schéme nič také nevidím (https://cdn.bike-discount.de/…_1803146.jpg).

      0 0
      • kesu  

        Nevím sice co znamená „skrutka“, ale na plnícím šroubu gumička být nemá. Na banju pak z každe strany být musí.

        0 0
        • Sorrex  

          skrutka = šroub, podobne ako čučoriedky = borůvky :)

          v každom prípade mi tvoja info pomohla, ďakujem

          0 0
    • Mr.Duck  

      Tak uz mam taky zkusenost s Magurou, a nez zacnu nadavat a plivat ohen, zkusim se zeptat na radu.

      Je to MT7 s HC3 pakou.

      Vymenil jsem zakaznikovi trmen, odvzdusnil, vsechno chodilo fajn ale zakaznik prisel za dva dny a paka sla na grip jak kdyby v ni nebylo ani trochu oleje. Tak jsem napodruhe tu brzdu protahl olejem nekolikrat, nikde zadne bubliny, paka tvrda, zkusim to projet a vsechno je ok. Klient si kolo vezme, a za tyden je zpet, ze pred jizdou porad vsechno dobry, sel to projet a paka jde na grip.

      Nikde neni zadny leak, co ctu ruzne zpusoby odvzdusneni, nevidim nic co bych vynechal, jen jak pise kesu, pri zavirani trmenu jsem nezatahl paku k riditku (pocitam ze proto, aby se system uzavrel a kapalina nevytekla ven) a misto toho ho uzavrel na hadicce nahore. Dokazu si predstavit, ze by to udelalo rozdil, ale ne takovy ze paka pujde na grip bez jakehokoliv brzdneho ucinku. Aspon u jakekoliv jine brzdy to neni problem, a jestli jsou opravdu tak citlive na to tak potes koste :)

      0 0
      • kubad  

        vítej ve světě Magura , buď tam vzduch zůstal, nebo je páka ko a přisává si, na tohle dojelo spousta Magur

        0 0
      • kesu  

        Hele zkus to jak jsem psal, hlavně tam nech až do konce tu horní stříkačku s otevřenou hladinou. To dej pryč až budou desky sestavený ke kotouči, třmen na místě a všechno ready. Pak teprve zavři vršek. Mám za to, že to má malou expanzku v páce a na ty 4 pístky je to celý nedoraz, takže stačí malinko bublinek a je po zábavě.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak myslim ze se mi tak povedlo dostat par bublin z MC, no zkousel jsem tu brzdu s kolem na boku, na druhym, vzhuru nohama a vypada ze je to ok. Jen me desi to, ze to naposled bylo ok a prestalo to fungovat kdyz na tom zakaznik jel, tak bych si rad byl jisty ze se to nestane zas, no asi mi ted nezbyde nez to zkusit a doufat :)

          Diky moc!

          0 0
      • Willy Zanej  

        Mám k tomu ještě poznatek, že páka musí být nastavená na nejdelší vzdálenost od řídítek aby při pumpovani nazpět chodila po celé délce. A ještě po zatažení šroubu na třmenu je nutné párkrát zmáčknout páku s nasazenou stříkačkou aby se pořádně odvzdušnila

        0 0
    • Ondrejst  

      Niekedy stačí dať na páku striekačku ( s tou dierkou) s trochou oleja a urobiť podtlak, bublinka víde, zatlačiť naspäť. Zopakovať a potom podtlakom vísť až nad bublinku, olej si sám klesne a pri vybraní striekačky doplním ešte po kvapkách olej do páky aby pri zašróbovaní šróbu vytekal.

      Niekde to je aj na videu.

      Toto mi dosť pomohlo.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Diky za tip, pohral jsem si s tim s vasimi radami a vypada to ok, tak doufam ze to i opravdu je ok!

        0 0
    • Tehu  

      Jelikož jsem koupil dle recenzí Magura MT5, přeci jen doufám, že nenarazím na špatnej kus a zároveň že zas nebudu tak levej, že bych je nedokázal odvzdusnit, no uvidíme… :) Teď k nim potřebují kotouče, mám tři adepty, zkusit…

      Storm HC

      Shimano Ice-tech

      Galfer

      Doteď jsem jezdil Shimano 785 + IceTech a troufnou si říci, že až na pár výjimek OK.

      0 0
      • Ondrejst  

        Vpredu Storm, vzadu Galfer a spokojnosť. Brzdia super, hlavne ten storm ale tam mám tie ostrejšie platničky :) Bol aj vpredu Galfer ale jemný kontakt so synovým bikom ho dosť zdevastoval a nepodarilo sa mi ho tak presne pozohýbať späť. Ten Storm mi príde pevnejší.

        0 0
        • Tehu  

          Co znamená ostřejší destičky? Jsem si říkal že bych nacpal duo Galfer/Galfer, ale Galfer snad pro Maguru ani nedělá jiný než Standart, chtělo by to aspoň ty zelený 

          0 0
      • krabica  

        Ty budu muset zkusit. Jinak používám kotouče Galfer a bez problémů.

        0 0
      • Tehu  

        Race je oproti Performance s rychlejší ostřejším nástupem, když to řeknu blbě „směs na závody“ a performance má pomalejší nástup? Takovej turista mode?

        0 0
        • atty  

          Obráceně ne? – Race (závod, maximální účinnost), Performance (výkonostní, hobíci, turisti, běžnější použití).

          0 0
    • Jiří999  

      Ahoj,

      Nové jsem si koupit MT 5 jelikož mám krátké prsty tak se chci zeptat. Jde to nějak natlakovat tak aby mě to bralo hned nebo to mám ještě stále zavzdušněné? Brzdy brzdí když za to pořádně zmačknu tak páku dam až k řiditkum.

      Díky za rady.

      0 0
      • kubad  

        Špatně odvzdušněno. Jakou jinou odpověď čekáš?

        0 0
        • Jiří999  

          Třeba nějaký typ. Pravě dle videí sem odvzdušnoval 4× tam a zpět. Tak projedu to ještě víckrát díky.

          0 0
      • Willy Zanej  

        Jj špatně odvzdušněné. Chce to vědět jak na to. MT5 i MT7 mají krátký chod páky.

        0 0
        • Jiří999  

          Díky to sem nevěděl ani. Znovu to budu projíždět než to nebude Ok!

          0 0
    • Editioner  

      Zdar, prave jsem dostal MT7. Pri lehcim zmacknuti brzdy maji desky vůli a chodi kolo.Pri plnem zmacknuti ok.Je treba neco nastavit nebo je to vlastnost?Diky

      0 0
      • Baba-Ji  

        Jako že se při lehkém zmáčknutí bike rozejde… krokem? :D

        0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
      • my_dudesty  

        Zvláštní, že při plném zmáčknutí je to ok. Já před pár dny právě takto zkoušel MT7 od kámoše a při stání na místě a zmáčknuté brzdě se desky znatelně hýbaly, takže na obvodu kola to udělalo 1–2cm. Bylo to divné, ale cestou z kopce moc často dozadu nejezdím, takže by mě to netrápilo ;)

        0 0
      • rasto  

        Tvůj popis na mě působí dojmem zavzdušněné brzdy. ani po 20 letech, kdy jsem opustil julii (od magury) se magury nepolepšily :-/

        0 0
        • rasto  

          ale díky maguře jsem se je naučil perfektně odvzdušňovat

          0 0
    • Tehu  

      Tak se mi povedlo dneska padnout na levou páku MT5ek :( Páka trochu ohla, ale hlavně nefunguje, páč uteče olej a netěsní ten pistek co do nej tlačí ten stavitelnéj šroubek. Co koupit, klasiku, nebo to jde nějak „potunit“? Celkově jsem byl dost spokojenej, jak s účinností tak projevem…

      0 0
      • kubad  

        jediné co jde koupit, je nová páka

        0 0
        • kesu  

          ne, uplne nejlepsi je na bikedoscountu koupit celej novej par. Soucet ceny hadice a desek avid se rovna skoro cely novy brzde mt5…

          0 0
          • Tehu  

            Nechápu, proč bych kupoval hadici s deskami Avid?

            0 0
            • kubad  

              chtěl napsat Magura

              prostě jediné co je jako díl je celá páka, ale ta je ofiko tak drahá že je lepší koupit celou brzdu

              0 0
        • mirorek2  

          A nebo dvě shimano páky :-)

          1 0
      • logoman  

        Kdyz by nahodou nekdo chtel tak po vymene magura pacek za shimano se mi tu jedna Ok MT5 paka vali.

        0 0
    • logoman  

      Cau, povedlo se mi vlastni nesikovnosti vytlacit jeden pistek ven, zatlacil jsme ho zpet, ale ted pres nej unika olej. Nejaky napad v cem by mohl byt problem?

      Novy trmen jsem nasel za 2k … To je skoro jak cela brzda.

      0 0
      • mirorek2  

        Napadá mě, že jsi skřípl těsnění. Stalo se mi to kdysi u nějakého asi avidu. Rozeber to a podívej se, nic tam asi nevymyslíš z venku

        0 0
      • Luen  

        Stalo se mi to samé, vytlačil jsem ho ven, porovnal těsnění šroubovákem a zkusil nasadit zpět. Nejdřív to šlo ztuha, stačilo pístek narovnat a párkrát pootočit a zajel dovnitř hladce. Pak už zbývalo modlit se a to se nakonec vyplatilo 

        0 0
        • logoman  

          A jak se ti to povedlo porovnat? Ja to zkousel jen tak prstem, ale ani jsem nenahmatal zadny tesneni.

          0 0
          • Luen  

            Prstem mi to nešlo, šroubovákem jsem v té díře šmejdil a tak nějak naslepo na co jsem narazil, to jsem zamáčknul. Asi štěstí. On ten tlak oleje to zřejmě vyltačil ven, tak jsem to ze zoufalství jen zkusil dát zpět co to půjde. Horší bylo tam dostat ten pístek, vůbec se mu nechtělo, nakonec jako kdyby si to sedlo a šel dovnitř úplně hladce

            0 0
    • palomjr  

      Zdravim, pokial niekto hlada technicku podporu k Magura MT5, MT7 nech sa pozrie aj na slovensku stranku www.magurabrake.sk, su z Bratislavy, maju tam okrem praktickych informacii aj vsetky nahradne diely ktore su dostupne od vyrobcu, staci im napisat.

      Co mam ja skusenosti tak Magury sa bezproblemovo odvzdusnuju, len treba mat original striekacku ktorej sosak pekne zapasuje do konickeho otvoru v packe, potom to ide ako po masle (s neoriginal striekackami tam moze byt „fuga“ , potom sa s tym clovek morduje a pise po forach ze ako to maju na prd vyriesene alebo spekuluje ze by tam nieco nasroboval co sa urcite neoplati, zavit je len na zaslepku odvzdusnovaka a strasne lahko sa strhne – zaslepka sa ma dotahovat 0,5 Nm). Mody olej Royal Blood ma nizsiu viskozitu ako Shimano olej a páčka ma menej „zákutí“, bublinky sa dobre „vytahuju“ von z packy jemnym podtlakom (za sucasneho tlacenia kvapaliny druhou rukou od spodu). Striekacka drzi v tom kónickom otvore dobre aj ked sa bike polohuje v stojane, netreba sa obavat ze by netesnila alebo vypadla.

      Vseobecne su Magura nedocenene brzdy, MT5 a MT7 maju nizsiu hmotnost nez dvojpiestikove Shimana, malokto si to uvedomuje = mozu ich v pohode vozit aj maratonci, budu mat vacsi pocit sucha a istoty :-)

      Vykon je fenomenalny ale hlavne davkovatelnost. U tak extremne silnej brzdy ako MT5 / MT7 clovek nikdy nema pocit ze by ten vykon vadil, ani na slizkom podklade, v zime na lade a podobne. Kontrola trakcie – modulacia je paradna.

      Co sa tyka rozdielov v prasiatku MT5 a MT7 tak samotna Magura pise:

      "

      Upon close inspection the MT5 has a noticably larger airspace between the rotor and the brake pads. The reason for this is a greater piston retraction space as a result of different contruction on the inside of the caliper. Overall this means that the MT5 is easier to set up without grinding and has a bitepoint that feels less direct than the MT7.

      With a higher transmission ratio, the MT7 offers overall more braking power und a more direct braking sensation. The bite point however feels slightly softer that the MT5.

      "

      https://www.magura.com/…y-different/

      0 0
      • kubad  

        Jj kdyby se tolik nestaly a měly servis a náhradní díly tak super brzdy A ze sem Magur měl.

        0 0
      • MatS  

        Nedavno jsem jedny mel tu cest odvzdusnovat na Speslu Epic. Olej origo fakt vypada ridsi nes Shimano. Mel jsem jen origo strikacku na trmen, na paku jsem vzal obyc z lekarny. A porod to teda byl, protoze bubliny sly z paky i po devatem prohnani oleje tam a zpet. Delane presne dle navodu. Moc neverim, ze jejich strikacka je necim zazracna nez ta obyc z lekarny, kterou jsem tam bodnul. Leda by se ty bubliny drzely kolem hrotu strikacky.

        Jinak brzdy vypadaj fajn udelane a roztahnout pistky je pohodicka oproti Shimanu.

        Divne je, ze se oproti Shimanu casteji zavzdusnuji (dle majitele).

        0 0
    • DaD  

      Magury MT7 mě hrozně serou! Na každém e-biku S-works mají tyto brzdy. Brzdí výborně, ale seřídit je na novém kole, aby neškrtaly, je hrozný porod! Mezi deskama a kotoučem jsou setiny. Navíc jsou tam velké kotouče a tak jen jejich rovnání je pěkný oser. Fakt na setiny a výsledek je občas ten, že se brzda stejně napumpuje a není možné to udělat. Už jsem pár kusů musel reklamovat. Občas bych si přál mít borce z Magury u sebe, když musím kolo odstavit a říct klientovi, že kolo mít prostě nebude a musí počkat než ty jejich debilní brzdy vyřeším.

      0 0
      • Mr.Duck  

        +1

        Uprimne prispevek nahore ze staci mit originalni strikacku mi po 6 reklamacich prijde usmevny :)

        0 0
      • Jáchym 1  

        Borec z Magury by nepřežil jeden den.Ten by nestačil uhýbat.

        Já bych ho vzal pedálovou patnáctkou na plocho.

        Seřídíš,bouchneš kolem o zem a můžeš začít znovu.

        0 0
    • palomjr  

      Odvzdusnenie – ta original striekacka naozaj pasuje „ako riť na šerbeľ“, viem ze s inymi striekackami je vo vacsine problem, preto som to pisal, diabol sa casto skryva v detailoch…

      Originalnych navodov je viac, je aj taky v ktorom si borec da piest zo striekacky preč a ma striekacku iba ako otvorenu nadobu podobne ako Shimano funnel. To z mojej skusenosti je slabota u hociakeho modelu brzd takto robit, je to na nahodu, povacsinou ostanu bublinky v packe aj ked je momentalne tvrda. Na efektivne vytiahnutie bubliniek treba mat v striekacke piest a robit j e m n y podtlak pri sucasnom tlaceni zo spodu. Obcas pobrnkat s packou, poklepat hadicky, toto zopakovat 3–5× (neponahlat sa, pockat si az sa bublinky vyzrazaju na vrchu pri pieste striekacky) a bude odvzdusnene k dokonalosti.

      K šúchaniu MT7– ako dopadlo tych 6 reklamacii…?

      Ked som sa na problematicke vyštelovanie MT7 pytal na svetaku v Leogangu vraveli ze idealne je aj na novej brzde postupne povysuvat a namazat piestiky, rozpohybovat ich (na jazdenej brzde to robit v ramci servisu).

      Ze tesnenie dost silno prilieha (v porovnani s inymi brzdami) a v prasiatku je extra malo miesta na piestiky, robili to kvoli profi jazdcom ktori pozaduju urcity konkretny feel aj ked je brzda zahriata na vysoku teplotu.

      Zrejme technicky kompromis.

      Vraj ked na MT7 platnicky aj jemne suchaju a nie je zaroven vyvijany tlak na packu tak brzda meratelne nespomaluje jazdca, ze to maju telemetricky zistene…

      Z mojej skusenosti bol vacsi problem ked si jazdec robil odvzdusnovanie na packe, tzv. „bubble bleed za živa“ pricom mal aj platnicky aj koleso vo vidlici. Pridal vela oleja do systemu a MT7 vyrazne suchala. Pomohlo otvorit system z hora a odpustit olej ale aj tak bolo treba ocistit a rozcvicit piestiky.

      Tento isty problem sa stava aj v servise pri prvotnej instalacii ked to robi daky „zajac“ a len skrati hadicky a spravi bubble bleed, nezaobera sa poriadnym preplachnutim systemu.

      Podla mojho nazoru je MT7 pre fajnšmekrov ktori su zvyknuti mat bike v top stave, pre beznych ludi a e-bikerov je lepsia volba MT5.

      Aj ked musim povedat, ze zazil som mnoho e-bikerov a maloktory si vobec vsimol ze mu sucha brzda (hociktora brzda, ebikeri maju bezne krive kotuce az za roh a len sa divia ze maju casto zožraté platnicky).


      Mozno bude niekomu uzitocne:

      „Bubble bleed“ (z mojej skusenosti ide iba o „nudzovu“ techniku ked nie je cas alebo naradie pre plnohodnotne odvzdusnenie)

      https://www.youtube.com/watch?…

      Premazanie a rozcvicenie piestikov/tesneni podla Park Tool

      https://www.youtube.com/watch?…

      Rozcvicenie piestikov podla Magura (vhodne predtym ocistit piestiky nech sa nenatlaci bordel do tesneni, eventuelne tiez namazat)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • MatS  

        Jak jsem psal vys, postup jsem musel opakovat 9×. A to jsem to delal bez pistu ve strikacce i s nim. Bulblin jak v ropovodu Druzba. Nakonec uz se zadarilo.

        U Shiman to prozenu jednou, max dvakrat a hotovo. Jako nebavi se mi s tim tak dlouho babrat.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Jak píše MatS, postupy odvzdušnění jsem taky zkoušel různé, originál stříkačku mám, s pístem i bez pístu, je to prostě hrozná alchymie oproti normální brzdě. Řešil jsem to i přímo s technickou podporou Magura, snažili se pomoct dost ale stejně třeba nešlo odvzdušnit a páka byla potřeba vyměnit.

        Reklamace byly vždy že něco teklo, většinou páka ale i třmen úplně nové brzdy nebo třeba banjo hadice tam kde je stažené na hadici, takže to nemohla být chyba instalace. Magura se k nim staví dobře a vždy pošlou nový díl, ale to mi bude úplně jedno prakticky kdekoliv na výletě kde nemůžu čekat až mi někdo brzdu opraví.

        O vlastní kolo se vždy starám jako kdybych měl jet zítra závod, a vzhledem k tomu že Saint jsou pro mě více méně bezúdržbové brzdy a zdají se mi i silnější, nevidím prostě důvod se takhle trápit kvůli pár gramům..

        Na druhou stranu věřím že jsou to fajn brzdy když fungují, a znám lidi co je mají rádi i když kupují litr oleje každý měsíc (s trochou nadsázky), nicméně mě ještě do shopu nepřišel pár co by fungoval..

        Jednou jsem třeba servisoval MT8 (sice jiná brzda, ale problém stejný), vzdal jsem to že je to nepoužitelný, zkusili to ostatní mechanici a taky nic. Zákazník si to vyzvedl, dcera s tím jela někam na závody a říkala že to bylo ok.. Přitom já se bál jestli zastavím na rovince, asi brzdíme každý trochu jinak :)

        0 0
    • palomjr  

      "

      Moc neverim, ze jejich strikacka je necim zazracna nez ta obyc z lekarny, kterou jsem tam bodnul. Leda by se ty bubliny drzely kolem hrotu strikacky.

      …Bulblin jak v ropovodu Druzba…

      "

      Ked mas s tou z lekarne taketo problemy tak je ina, v tom ich konuse netesni dobre, prisaval si bublinky. S original striekackou neprisavas.

      0 0
    • palomjr  

      Originalna striekacka ma oznacenie Item number: 0431894 / EAN: 4055184022719

      (oznacenie sa moze v case menit, momentalne ma taketo)

      0 0
      • DaD  

        Ta zázračná stříkačka vypadá jako úplně obyčejná jebka z lékárny za 15 kaček…

        1 0
        • MatS  

          Taky ze je, jen stoji cca 70kc + postovne.

          0 0
          • DaD  

            No protože je zázračná:)

            0 0
            • MatS  

              Asi si na ten sosak strikacky priste navleknu silikonovou sprcku, aby to lepe tesnilo a neprisaval jsem si vzduch :)

              0 0
              • kubad  

                ono to těsní i s obyč :D posledně sem posílal olej nahoru a dolu a nic kolem ní nevzlínalo

                0 0
      • konarider1  

        Tvl, stříkačka za 10Kč v lékarně za 70.- aka Magura… Dobrej team :-D

        0 0
        • MatS  

          Jeste ze na ni nemaji svoje logo, to by stalo o dost vic ;-)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Stanislavxyz  

      Zdravím vespolek,

      využiji tohoto existujícího tématu, abych nemusel zakládat nové- ostatně odvzdušňování se tu dosti probíralo.

      Pořídil jsem si Magury MT5 na kolo pro technické ježdění. Vedla mě k tomu cena a avizovaný výkon. Však i zcela nové brzdy nebrzdily, jak bych si představoval. Provedl jsem „rychlé odvzdušnění“ podle tohoto návodu: https://www.youtube.com/watch?… a situace se zlepšila. Zadní brzda kouše tak, že nemám výhrad, bohužel přední se mi zdála stále slabá.

      Tedy jsem zkoušel dál. Šel jsem na to nejdříve podle tohoto návodu: https://www.youtube.com/watch?… , načež jsem vyzkoušel ještě mnoho dalších, ovšem výsledky nic moc. Někdy to brzdilo lépe, jindy hůře, no pořád málo, zejména v porovnání s tou zadní, kde je ke všemu ještě menší kotouč (180 mm oproti 203 vpředu), takže by to mělo být o pár procent horší…

      Takže budu rád za každou dobrou radu od zkušenějších. Případně, kdyby se našel nějaký dobrodinec v okolí (Kroměříže), který MAgury provozuje a servisuje s dobrými výsledky, a byl by ochoten se mi na to za přiměřenou odměnu podívat, byl bych mu vděčný.

      0 0
      • HT Adam  

        Mt5 jsme odvzdušňoval asi tak 5× (když jsme brzdy montoval a pak servis) a nikdy jsme s tím problém nemě a to nejsme žádný extra šikula, asi jsme měl vždy štěstí.

        Používal jsme na to magura olej, velkou stříkačku s hadičkou (ezmtb) na třmenu a kalíšek na páce – taky ezmtb.

        Kolo jsem měl ve stojanu, nejdřív dal kalíšek do páky a dolil kapalinou a celou brzdu jsme proklepal madlem šroubováku a promačkal, v třmenu žlutý magura bloky. Na třmen jsme nasadil stříkačku a nasál olej z kalíšku na páce, případné bublinky jsme dostal k pístku a kapalinu jsme protlačil párkrát do páky a zpátky, v průběhu jsme hýbal s třmene a klepal do celé brzdy a promačkával páku.

        Až jsme byl spokojený tak jsem ucpal kalíšek, zadělal třmen, znovu odšpuntoval kalíšek a zkusil jestli je brzda tvrdá.

        Jestli je to správný postup nevím ale vždy mi to fungovalo

        Častou chybu co jsme dělal při mých servisních začátcích bylo že jsme nedával pozor a zavzdušnil jsem si páku tím že jsem měl málo oleje v kalíšku a pak když jsem dostal bublinky někam dál tak se to pak blbě řeší. To my pak přijde nejlepší brzdu ideálně celou sundat nebo aspoň co nejvíc narovnat hadici a nechat to třeba přes noc a ráno to zkusit znovu

        0 0
      • Šéňa1  

        Předpokládám že máš měkkou páku a ptáš se na odvzdušnění. Zkoušel jsi použít stejnou techniku jako v návodu od Magury ale u třmenu? Tzn. zmáčkni páčku co to půjde, stříkačkou u třmenu vytvoř podtlak a páčku uvolni. Někdy pomůže i páku a třmen různě naklápět. Pak si už jen dát pozor a zavírat třmen v úrovni páky ať si neuděláš svinčík. Jakmile zavřeš třmen páka už by měla být tvrdá.

        0 0
        • Stanislavxyz  

          Pánové, děkuji oběma za rady a tipy. I já jsem (zejména se třmenem) točil kolem všech jeho os, poklepával všechny součásti brzdy, protlačoval kapalinu tam i zpět a v jednu chvíli dokonce uvažoval o tom, že bych se zkusil modlit (ano, jsem sice ateista, však co kdyby, že?), ale nic…

          Každopádně ještě jednou díky, zkusím to dnes znovu a vezmu v potaz vaše doporučení.

          Pro ostatní- další tipy a validní názory k tématu uvítám, případně i doporučení nějakého osvědčeného servisu Magur, ideálně u nás na Hané…

          0 0
          • TinkTink  

            Mně pořád chybí ta informace, jestli řešíš zavzdušnění nebo jenom výkon.

            Osobně se mi vyplatilo vyhodit originál dodané desky (došly zelené) a jejich náhrada za nové Performance. Do teď nevím čím to bylo, ale prostě nebrzdily ani za nic, i když bylo vše nové. Vzadu to jakž takž šlo, vepředu se to vůbec nechytalo.

            0 0
          • K2  

            Pokud je páka tvrdá, tak bych zkusil odmastit kotouče, případně vypálit/vyměnit destičky. Třeba je někdo v minulosti při montáži zamastil…

            3 0
            • Stanislavxyz  

              Opět si dovolím jedním příspěvkem reagovat na dva komentáře- řeším výkon, jelikož pokud toto je „ono“, tak zahazuju „hydrauliky“ a nasazuju osvědčené „mechaniky“, protože u těch dokážu zařídit, aby brzdily lépe a v podstatě bez údržby…

              Vzhledem k tomu, že je vepředu nový 203 mm kotouč (Magura), brzdy jsou komplet nové, nové desky- verze pro E-bike (tedy prý lepší než standard), tak mě jako jediná možnost mizerného výkonu přišlo zavzdušnění. Je pravda – a tady bych dodatečně odpověděl na dotaz člena „Šéňa1“ – že páčka není o mnoho měkčí než zadní. Ovšem zamaštěné desky jsou málo pravděpodobné, na toto si dávám pozor, kolo vyndávám, nebo kotouč poctivě zakrývám a při stínu podezření ho preventivně odmastím benzínem, na tom nešetřím. Ano, znovu důkladně odmastím kotouč a dám nové desky, to mám více méně v plánu.

              Pokud by to bylo destičkami, tedy v jejich rozkolísané kvalitě, tak je to pro mě ovšem šok, protože vpředu i vzadu jsou stejné a na zadním kole skáču s jedním prstem na páčce a kolo se ani nehne, zato když to chci postavit na přední, tak pokud opravdu pořádně nepohnu zadnicí a nezvednu to nohama, tak se zadní sotva odlepí od země, jak píšu- Avid BB7 mi na druhém kole (na 180 mm kotouči) brzdí lépe…

              Každopádně děkuji i za tyto názory a podněty- beru je v potaz.

              0 0
              • adam320  

                Takze mas nezajety desky a kotouc?

                1 0
                • Stanislavxyz  

                  No, „nezajetý“- vše je nové, vše naráz na kolo nasazené a já myslím, že zajeté. Vzhledem k tomu, že zadní brzda se už dávno „rozbrzdila“ (a brzdí opravdu dobře), a přední je horší jak slušně seřízené ráfkové „Včka“…

                  Ta přední byla horší od samého začátku, ale říkal jsem si právě, že se musí zajet desky atp., takže jsem nepanikařil. Jak se ale zajela zadní a ještě jsem provedl to „fast bleeding“ (a z obou to vytáhlo pár bublinek), tak vidím jasný nepoměr ve výkonu.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    jinak – kolik jsi na těch brzdách najel (km)?

                    Jinak pokud máasfungl nove desky+kotouce, uz jsem od par lidi slisel doporuceni pomatlat kotouc trochou blata/blative vody treba z kaluze.

                    2 0
                    • wladeq  

                      Tohle funguje ale jenom za úplňku, a musíš tančit na vřesu, a Jupiter musí být v opozici s Marsem…normální člověk to vezme šmyrglem…slišel je co?

                      0 0
                      • Baba-Ji  

                        nez doma pul hodiny+ smirglovat desky, o kotouci nemluve, neni lepsi na zacatku vyjizdky aplikovat brusnou pastu(=blato), cimz se poresi obe kontaktni plochy zaroven a mit o to nejiste brouseni delsi vyjizdku?

                        0 0
                        • duvenblejt  

                          Přesně,než se někde ***** s broušením atd,tak radši aplikace bláta a prasit.....

                          0 0
                        • Jáchym 1  

                          To šmirglování je na 5 minut.

                          0 0
                          • duvenblejt  

                            Není

                            0 0
                            • Jáchym 1  

                              Je

                              0 0
                              • duvenblejt  

                                Tak jsi bůh…Jestli za 5 minut minut dáš kolo do stojanu,povolíš a vyndáš osy,sundáš kola,vytáhneš desky,ošmirglu­ješ,nasadíš zpět desky,nasadíš zpět kola,dáš osy a vše dotáhneš a doseřídíš,tak jsi búh

                                1 1
                                • Jáchym 1  

                                  Bavíme se o předním kole.

                                  0 0
                                  • duvenblejt  

                                    Já teda řeším brzdy obě,ale i tak.....

                                    1 0
                                    • Jáchym 1  

                                      On píše,že zadní je OK,jen to nemůže ,,postavit,,na přední.

                                      Pak teda jestě píše,že to odmašťuje benzínem,což může být důvod.

                                      Nechci vyprovokovat nějaký přestřelky,aby bylo jasno.

                                      0 0
                                      • -b-n-x-  

                                        Já se stejně divím, že tady ještě nikdo nezmínil toto: tahání autem a při jízdě brzdit.

                                        0 0
                                        • duvenblejt  

                                          To už dnes není in,to by málokdo zvládl bez újmy a pak řešit soudy atd.....

                                          0 0
                                      • duvenblejt  

                                        Jj,jasné.....Jen mě těch 5 minut trochu zvedlo tlak,že jsem neschopný.....

                                        0 1
                                        • Jáchym 1  

                                          To nebyl žádný útok na tvou manuální zručnost.

                                          V rychlosti postup.

                                          Kolo na stojan – pár vteřin

                                          Točím předním kolem ve vidlici,smirek držím přeložený o kotouč.Minu­ta stačí.

                                          Zdemontuju kolo,vytáhnu desky.Párkrát je líznu po smirku,nasklá­dám zpět.

                                          Plus mínus 5 minut

                                          0 0
                                          • duvenblejt  

                                            Já ale mám postižení,že když už sundám kolo,tak kontroluju ložiska......Když jsou desky venku,tak kontroluju písty.....No a pak je 5 minut pro mě nemožných:-)

                                            1 2
                                            • Jáchym 1  

                                              Já jsem reagoval na smirkováni,ne na dalši servisní úkony.

                                              To je jiná písníčka

                                              0 0
                                          • yetti  

                                            Pokud má desky mastný, jako že si myslím, že to tak bude, tak nic jiného než vypálení a následné přebroušení nepomůže. Oni se všichni dušujou, že to nemohli zamastit, ale pak vidíš jak mažou sporejem kluzáky na vidlici, aniž by zakryli brzdu. Nebo odvzdušńujou brzdu s destičkama a kapalina jim vzlíná po celém brzdiči. Už jsem fakt viděl lecos a rozhodně mi přijde mnohem pravděpodobnější, že tu brzdu někdo zamastil, než že jde o nějakou výrobní vadu desek.

                                            2 0
                                            • K2  

                                              Jen tak ze zvědavosti, anketa…

                                              Jakou teplotou a jak dlouho desky vypalujete?

                                              0 0
                                              • duvenblejt  

                                                Po předešlých zkušenostech už desky nevypaluju.Když je zamastím,tak si naliskám a vyhodím je,už nikdy nebudou jak mají být

                                                2 0
                                              • yetti  

                                                organiky 300°C, sintry 450 a jak dlouho netuším, ale asi tak 15–20s než brzdná plocha začne organik začne měnit barvu. Tu sesklovatělou vrstvu pak zbrousím na jemném smirku až je celá plocha matná (jako nová). Samozřejmě nejlepší řešení je koupit nové desky, ale jako nouzová záchrana to funguje a nikdy se mi nestalo, že bych tím destičky zničil (vždy to začalo rozumně brzdit) a zbytek už se vypálí ježděním

                                                0 0
                                              • Jenda  

                                                Cca 300, ale dělal jsem to i nad svíčkou a prostě aby se to nepřehřálo a dokud z toho šel dým. Naštěstí už jsem ale dlouho takto šikovný nebyl :-)

                                                0 0
                                              • K2  

                                                Jednou mi začala téct vidle na vyjížďce na hřebenu Beskyd a zpozoroval jsem to, až když to přestalo brzdit. Ovázal jsem vidli kapesníkem, aby to tam nechcalo a překvapilo mě, že se zamaštěná destičky sjezdem vypálily a začalo to znova celkem slušně brzdit.

                                                Desky jsem následně vyměnil (a ty zamaštěné nechal pouze jako nouzovou rezervu)

                                                0 0
                                            • Stanislavxyz  

                                              Nevím, jestli má ještě smysl reagovat, ale jak jsem již psal výše- kontaminaci mastnotou sice nemůžu vyloučit, však je velmi nepravděpodobná. Od mazání kluzáků vidlice to jistě nebude- mám pevnou, a při odvzdušňování pochopitelně desky vždy vyndávám ven.

                                              0 0
                                • skaj  

                                  Jako smirglovani na pet minut mozna neni, ale na moc vic taky ne. Ale proc by kvuli tomu nekdo sundaval kola a znovu serizovat jiz serizeny trmen nechapu. Na osmirglovani desek ani nedavas kolo do stojanu, ne?

                                  Jen pomijim, ze podle me zadnym smirglovanim, vypalovanim atd. se jednou zasvinene desky uz na top stav vratit nedaji.(respektive na stav, co bych povazoval za prijatelny dolekopcom, na turistiku asi ok) Tam je jedine funkcni reseni a to vymena vymenit.

                                  0 0
                                  • duvenblejt  

                                    Tak já,když sundávám kolo,tak dávám do stojanu.Samozřejmě ještě nemám tu zručnost místních mistrů, kdy se šmirgluje bez sundání kola a jde vše z brusného papíru nevím kam…

                                    0 0
                                    • skaj  

                                      Ale proc sundavat kolo na brouseni desticek?:) To si snad vyndas desky a brousis je nekde bokem. Na to nemusis byt uplne mistr abys na takovou vec prisel… Treba ja jsem spis silnej nez zrucnej a nemam s tim problem:)

                                      0 0
                                      • duvenblejt  

                                        Tak třeba kontrétně u MT5 s původními deskami(což se tu řeší),tak myslím,že to snad ani jinak nejde…Buď sundat kolo,nebo třmen

                                        Ale tŕeba jsem dost blbej a nepřišel jsem na to

                                        0 0
                                        • skaj  

                                          Mea culpa, sypu si popel na hlavu, virzinko si nedam – ja kamosovi delal s jednotlivyma a ty jdou horem a tohle mi nedoslo. Mas pravdu, sorry. Tak na tuhle akci bych kolo do stojanu samozrejme dal, o tom zadna.

                                          0 0
                                • adam320  

                                  Ale desky u Magury vytahnes asi za deset vterin bez stojanu a bez sundavani kola. Takze pet minut predek zadek je hovore receno uplne v poradku

                                  0 0
                                  • RttB  

                                    Origo desky v čtyřpístech MT5/MT7 se nedají vytáhnout horem! Buď kolo dolů, nebo sundat třmen. Až ty dělené destičky jdou vyndat nahoru jako např. u Shimana.

                                    0 0
                                    • adam320  

                                      Tak to snad nikdo, kdo chce aby to i brzdilo nevozi ne:)

                                      0 0
                                      • adam320  

                                        Jinak teda u mt7 jsem videl zatim vzdycky i OEM ctyri desticky a ne to co ty popisujes

                                        1 0
                                      • RttB  

                                        Blbost. Ta řada Performance (černé) od Magury brzdí úplně dostatečně (myšleno na běžné jezdění, né na DH).

                                        I já jsem v MT5 měl tyto https://www.koloshop.cz/…sticky/90721

                                        0 0
                                        • adam320  

                                          Kazdej ma jiny meritko, urcite to brzdi lepe nez jiny zakladni desky treba od Shimana, ale to neopovida mymu ocekavani vzhledem k urceni toho produktu. Ze vsech dostupnych desek pro tuhle brzdu to brzdi diametralne hur nez treba Galfer, nebo i ta mt7 verze. Mimo to je sjedu za jeden den v bike parku uplne na plech, Finale Ligere vikend a je hotovo. Proste fakt spatny vozit tohle, kdyz muzu koupit za stejnou cenu x krat lepsi produkt. A ver mi, ze jsem jich mel jednu dobu plnej suplik z prace, nastesti zadarmo:)

                                          Jinak nevim co je normalni jezdeni, to je zase problem bikefora. Je to snad enduro/dh brzda ne:) nebo jako tady hodnotime, ze Lojza mel moc penez a nakoupil Mt5 na crossovy kolo a cestou do Alberta pro pivo to brzdilo fajn?

                                          Ja tu oem dvoudesku hodnotim jako naprd produkt a nemapadlo by me, ze to nekdo dobeovolne koupi znova

                                          0 0
                                          • RttB  

                                            No rozepsal jsi se hezky, ale „ale to neopovida mymu ocekavani vzhledem k urceni toho produktu.“ je jen tvůj subjektivní názor na výkon vzhledem k tvému použití a nárokům a tvůj subjektivní názor je i to, na co by to mělo býti používáno. Každopádně to nic nemění na tom, že na běžné jezdění pro třeba 90% cyklistů jsou ty desky v pohodě stejně, jako jsou pro tento účel v pohodě i např. běžné polymerové Shimana. ;)

                                            Co se tvé poslední věty týče, tak souhlasím, ale ne kvůli výkonu, ale kvůli té debilní nemožnosti vyjmutí desek bez demontáže kola / třmene. :)

                                            0 0
                                            • mirorek2  

                                              Bavíme se pořád o EN/DH a polymerových Shimano? To si asi nepokecáme :-D

                                              0 0
                                              • RttB  

                                                Ne, nikdo nikde ve vlákně nespecifikoval kategorii kola, což lze i jasně vydedukovat z věty „na běžné jezdění pro potřeby 90% cyklistů“ …

                                                0 2
                                                • mirorek2  

                                                  na běžné ježdění 90% cyklistů potřebuje 4p brzdy?

                                                  0 0
                                                  • va-bo  

                                                    Na běžné ježdění z kopce pro 90% DH střelců ano.

                                                    1 0
                                                  • RttB  

                                                    Nepotřebuje. Ale mají je. Ptej se jich, a né mě, proč. Proč mají endura, když sotva sjedou obrubník. Proč mají fully na cyklostezky… Trochu ale OT, ne?

                                                    0 0
                        • wladeq  

                          A jsi si jistý, že to bláto, cos někde nabral, někdo, třeba nezavinil olejem? V nouzi ok, ale jinak to je trošku hokus pokus, a k tobě bych si asi cokoliv servisovat nenechal…ten šmyrgl je na 5 minut, jak tu padlo

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            pokud by nekdo blato kontaminoval olejem, urcito byto slo videt :), jinak ja nikomu kolo neservisu

                            0 0
                  • RttB  

                    Jestli je máš nezajetý, tak se nediv. Zadní brzda si sedne rychleji, protože s ní prostě brzdíš víc, častěji a intenzivněji. Někdy to prostě trvá, než si to sedne. Pokud je páka tvrdá a nepruží, tak neřeš odvzdušnění. Pokud jsou desky a kotouč nové, tak je to asi jasné.

                    0 0
              • va-bo  

                Plán B, nasadit třmeny Shimano.

                0 1
                • Yatza  

                  Nedavaji se Shimano paky ke trmenum Magura?

                  0 0
                  • va-bo  

                    To je plán B, krok 2. Ale ne, Magury se vždycky podařilo poladit tak, aby to brzdilo. Chvíli to trvá.

                    1 0
                • Stanislavxyz  

                  No, popravdě můj „plán B“ je nasadit BB7ky, na co největší kotouč jaký seženu, dát tam co nejlepší desky, jaké opatřím a co nejtužší bovden, jaký je k mání, a jít jezdit. Život je příliš krátký, abych ho trávil v dílně s rukama od oleje…

                  Ne, vážně- u Magur se tak nějak traduje rozumná cena, nízká váha (nezajímá mě), dobrý výkon a trošku horší údržba. Pod slovním spojením „trochu horší údržba“ jsem si představoval, že místo deseti minut budu brzdu odvzdušňovat třeba minut dvacet…

                  1 2
              • Stanislavxyz  

                Teď mě napadlo, že přehodím desky ze zadní na přední a hned se uvidí, je-li to příčina.

                1 0
                • yetti  

                  To můžeš, ale nezapomeń pořádně odmastit kotouč

                  0 0
                • Stanislavxyz  

                  Tak pánové (a dámy?),

                  včera jsem přehodil přední desky za zadní a zázrak se konal. Přední brzda okamžitě ožila a zadní naopak zvadla! Ty „slabé“ destičky se mi zamaštěné nezdají, ostatně, jak jsem psal- byly nové a já si na kontaminaci dávám velký pozor, i když ji pochopitelně nemůžu zcela vyloučit.

                  Spíš se mi zdá, že je buď dosti rozkolísaná kvalita, nebo jsou to snad jiné desky?! Nějaké „hobby“, co nekoušou, aby se „hobby jezdec“ nevypleskal? Díval jsem se na stránky Magury a přišlo mi, že přímo tyto tam nejsou… Jsou jakoby šedivé/hnědé (barva plechu) a v jednom kuse.

                  Ty „líné“ desky jsem zahodil a nasadil černé Galfery. Ty začaly kousat asi po dvou prudších zabrzděních a s každým dalším je to lepší a lepší (jezdil jsem jen „před barákem“)! Zkusil jsem ještě druhé Galfery, a to samé. No, ty kousavější desky jsem zatím nechal, asi je sjedu, ale pak už raději Galfery. Kde kdo je doporučuje a možná na tom něco bude.

                  Závěr- brzdy brzdí solidně, destičky to však můžou hodně pozdvihnout, nebo naopak pokazit. Stále si nemyslím, že mám dokonale odvzdušněno (páky se mi zdají relativně dost měkké, ovšem nemám srovnání- v mém okolí asi nikdo Magury nevozí, a možná to tak má být), však pokud to bude brzdit tak, jak nyní, budu spokojený. A jestli budou destičky od Galferu fungovat tak, jak včera začaly, nebudu mít důvod kupovat jiné.

                  Každopádně děkuji všem za rady a tipy, některé možná v budoucnu ještě využiju.

                  0 0
                  • duvenblejt  

                    Ještě se zbavit těch jejich plastových pák(zde je možnost tvého pocitu měkkosti-pruží a dost) a dát třeba páky XT a máš super brzdy.Já sám provozuji Shigura(MT5 třmeny,XT páky) a nic jiného už neřeším.A ano,ty jejich původní desky jsou úplně k ......

                    P.S.Kotouče po dlouhém strastiplném zkoušení nakonec Sram centerline(což je sranda,protože jejich brzdy jsou žalostné)

                    0 0
                    • Ukrutony  

                      Magura Performance desky nebrat! :D Taky mám ten dojem. Nechal jsem na XC HT dát Shigury MT4 a ty performance destičky trvalo rozbrzdit věky a stejně naprd… Teď mi došla trpělivost tak jsem koupil Galfery. Performance již brzy k vidění na bazaru s popiskem „brzdí jako nové“ :D

                      0 1
                    • K2  

                      Čím to máš naplněné? Magura nebo Shimano olejem.

                      Zvažuju SLX páky. Magura dávkování zůstalo, nebo mají rychlejší náběh jako Shimano?

                      0 0
                      • duvenblejt  

                        Náplň mám royal blood,shimano mineral jsem nezkoušel.Páky SLX budou asi stejné,jako XT,jen dost ušetříš.Já bral XT kvůli freestroke ale ten mně příjde,že stejně moc nefunguje.Náběh mi příjde rychlejší

                        0 0
                        • Ukrutony  

                          Mám SLX páky v kombinaci s MT5 i MT4 třmeny a v obou případech je ten tupý chod páčky naprázdno o dost kratší. Asi mají v třmenu tenčí kanálky či co, ale je to tak. To mě na Shimano třmenech primárně sralo, že se 2 cm nic nedělo :D

                          0 0
              • yetti  

                pokud máš páku tvrdou, tak to na 99% není chyba v brzdách, ale tím, že někdo zamastil destičky (nemusel jsi to nutně být ty, ale někdo v prodejně, servisu atp).

                Destičky vyndej vypal je horkovzduškou a přebruš na jemném šmirglu, který položíš na rovnou plochu a destičku na něm přebrousíš až bude plocha rovnoměrně matná. Kotouč pak odmasti čističem na brzdy, nebo alespoň technickým benzínem. Pokud to ani po téhle proceduře nezačne brzdit, kup nové destičky.

                0 0
              • Šéňa1  

                No benzínem bych určitě nic neodmašťoval, jedině čistič brzd nebo IPA.

                Ad desky – vozil jsem na Magurách origo OEM desky, Goldfreny a naposledy Race/Performance a všechny po zajetí brzdily dobře.

                0 0
                • Stanislavxyz  

                  Vyjádřil jsem se nepřesně- myslel jsem pochopitelně technický benzín (případně čistič brzd, což jsem si ale vždy myslel, že je technický benzín ve spreji). IPA používám leda na optiku, ale tam musí být velmi čistý, nejlépe p.a., a ten sice doma mám, ale na brzdy mi to přijde škoda.

                  0 1
                  • va-bo  

                    Benzín, ani technický úplně neodmastí. Lepši je po bezinu, na odstranění hrubých nečistot, použít isopropyl. IPA nebo čistič brzd.

                    0 0
                  • kubad  

                    ani technivcý benzin není na brzdy dobrý

                    4 0
              • filipes  

                Můj tip, že je to zamaštěný, ale ještě bych zkontroloval jestli je správně srovnaný třmen. Také jsem čekal, že to při montáži udělají pořádně, ale to jsem se mýlil.

                0 0
              • TinkTink  

                OK, tak to je ta moje varianta, kdy jsem ty ebikovy desky taky vyhodil a nasadil lepší. Pak to teprve začalo fungovat.

                Možná tedy stejný problém.

                0 0
                • Jenda  

                  Nevím, jen tipuju, te Ebikový budou mít lepší teplotní odolnost ale budou míň kousavý, ne?

                  0 0
    • Jenda  

      Zkoušel jste někdo u 4 pístku kombinovat v případě dělených destiček 2 druhy – třeba stříbrný se zelenejma?

      Jestli by tím nešlo dosáhnout rychlejšího nástupu brzdný síly ale zároveň teplotní odolnosti?

      0 1
      • va-bo  

        Zkoušel jsem kombinaci destiček organika a sinter. Jedna destička organika, druhá sinter. Někdo to vozí na DH. Předpoklad byl takový, dosáhnout dřivější nástup a delší výdrž po zahřátí. Lepši výsledek je kombinace přední brzda organika, zadní sinter. Brzdy Code, kotouče Magura.

        1 0
        • filipes  

          To jsi špatně pochopil. MT5a7 mají dělené destičky, celkem unikát, takže lze kombinovat 2 různé polo(destičky) na pravo vpředu a levou přední mít stejnou kombinaci.

          0 0
          • va-bo  

            Já vím, Magury tady mám taky, ale na nich jsem to nezkoušel. Jen na Code, každou stranu jinou. Ale nepozoroval jsem žádnou výhodu.

            0 0
            • duvenblejt  

              No mně by spíš přišlo, když už kombinovat různé desky,efektivnější vždy stejný pár na protilehlých pístech,čili jeden typ dole ve třmenu v levo i pravo a to samé s druhým typem nahoře

              0 0
              • va-bo  

                Jo jo, zkus to, ale myslím, že efekt bude podobný. Nic výrazného jsem nezaznamenal, ani rozdílné opotřebení kotouče.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.