• Divadbike

    Ahoj bikeři, chci se zeptat na osobní zkušenosti s brzdami Magura MT7 či MT5.

    Mám Guidy RS předtím Shimano Zee, ty Guidy mi nevyhovují, přijde mi že brzdí poměrně líně :/

    Potřebuji aby brzdy byli agresivní a co jsem četl různě tak ty Magury by to měli splňovat (čtení recenzí v časopisech atd.)

    Má někdo osobní zkušenosti a srovnání oproti Guidům, Zeečkám či Saint?

    MT7 je za dvojnásobnou cenu, co sem četl tak brzdový účinek by měl být stejný, jen není potřeba nářadí na štelování chodu páčky a koločko navíc k nastevení momentu kdy se desky dotknou kotouče..

    dík za info

    • Vyvy86  

      Ahoj, rád bych obnovil tohle téma koupil už sis nejaký z těhdle brzd ? nebo někdo jiný rozhoduji se taky nad novýma brzdama místo stávajících shimano xt m 8000 díky za každý typ

      • milan.v  

        Někdo ti dá určitě tip na nějaký typ … Já třeba na Shimano XT BR-M785, ať nemusíš chodit s výběrem daleko …

        Je tu toho o výběru brzd mraky, osvědčené jsou jasně dané …

    • Vyvy86  

      Když už něco tak bych určitě rád zkusil 4 pístky Magury se mi libí jen se bojím poruchovosti oproti Shimanu popřípadě Sramu

      • Tehu  

        Myslím že není to dávno je tu chválil Logomann.

      • tomfree  

        Mám Maguru MT trail,letošní sezonu jeté bez problémů,jsou lepší než cokoli co jsem zkoušel,takže za mě dobrá volba.

        • Baba-Ji  

          Mel jsem kdysi Sainty, ted mam Magury MT5/MT4 a zavzdusnovani Magur je teda castejsi, oproti Saintum. Samotne odvzdusnovani mne u Magur prijde neohrabane, jak z praveku. U Shimana behem odvzdusnovani nedoslo k unikum brzdovky, pokud clovek nechtel. U Magur mas brzdovy trmen zakydany vzdycky.

          Za mne hodnoceni:

          Magury – pokud chces nizku vahu, dobry brzdny ucinek, nevadi ti docela dost a relativne casta (spinave) prace s udrzovanim brzd v dobre kondici

          Shimano – vaha nic moc, brzdny ucinek dobry, udrzba skoro zadna(cim jsou brzdy starsi, tim ji chcou casteji), desticky k dostani na kazdem rohu

          …jeste k te udrzbe – u novych MT brzd jsem s cetnosti potreby servisu na tom stejne, jako jsem byl se Saintama po 5 letech provozu (jejichz udrzba spocivala jen v odvzdusnovani, zpocatku ledva jednou za sezonu, po tech peti letech tak 2–3× pri obcasnem zavodnim pouziti )

    • DaD  

      Za mě také Magury. Jsou to velmi dobré brzdy.

    • Vyvy86  

      Je velký rozdíl mezi mt7 a mt5 nebo to je opravdu jen v tom štelovacím šroubu?? Popřípadě jaké kotouče by jste k tomu doporučily

      • Baba-Ji  

        kamos ma MT7, ja MT5 a nejaky zasadnejsi rozdil v brzdnem projevu jsme nezaznamenali, takze tezko rict

    • Divadbike  

      koupil sem ty MT5 a dokoupil jednoprstovou HC páčku a Magura storm HC kotoučema a brzdí brutus. Oproti těm Guidám dost ostřeji, přesně co sem chtěl. Hlavně ten Třmen je skoro dvakrát větší než Guid třem :)

      Odvzdušnění je úplně easy, dělal sem že odšroubuji torx šroub na páčce a jen to tlakuji přes stříkačku a paráda.

      • Baba-Ji  

        Jestli jsi jen povolil šroub na páčce a namontoval tam sříkačku tak věř, že jsi víceméně prd odvzdušnil

      • Acanthophis  

        MT5 a HC páčka je kompatibilní? :) já jen, že výrobce uvádí pouze MT7… jestli jo, tak jsem asi na příští sezónu není co řešit…

    • Divadbike  

      Slo o serizeni chodu aby packa nemala „spozdeni“ a zabirala na dotek. Jinak to privezli od odvzdusnene uz tak po zkraceni bowdenu to nebylo treba, byt jednu sem udelal i ze sem strikacku napojil na trem a protahl to a druhou sem udelal pouze z packy..:)

      HC packa je uz tusim na vsechny mt brzdy, koupil sem na bike24.com

      Rozdil je pouze u mt6 a mt7 HC packy kde maj to udelatko na stelovani vzdalenosti manualne.

    • Baba-Ji  

      Můžete mně někdo poradit nějaké fígle, jak odvzdušnit MT brzdy?

      Za boha se mně nedaří solidně Magury odvzdušnit.

      Zkoušel jsem jen přes páku (jen mačkáním páky s nasazenou stříkačkou, teď jsem zkoušel je i tlakovat tam a zpět).

      Zkoušel jsem s dvěma stříkačkama zároveň (na páce a na třmenu), protlačovat to tam a zpět, klepatpo hadicích, po třemnu (demontovaný z rámu)

      … a stejně to hovno brzdí a chová se to zavzdušněně, resp. ne adekvátně k takovému mrdání se s odvzdušňováním

      Zatím jsem rozhodnutý pro výměnu za nějaké čtyřpístkové Shimana, pokud nenajdu nějaký efektivní způsob odvzdušňování/ser­visu.

      • Martinc5  

        Videonávod přímo od Magury

        https://youtu.be/bpstjYqLehI

        • Baba-Ji  

          U Shimana mne to takoveto odvzdusnovani fungovalo krasne. U Magury ne, mozna kdybych to zkousel cely den. Proste i kdyz odvzdusnuju jako v tom video navodu, tak ten vysledek neodpovida vynalozene praci, natoz 100% odvzdusnene brzde s ostrym brzdnym ucinkem, ktery MT5/7, kdyz fungujou, maji.

          • mirorek2  

            Nedávno mi říkal kamarád že se sral s MT5 co má na kole jeho syn. Vyřešeno novým třmenem a pákou. Odvzdušňovali to tak dlouho, až jim prdlo těsnění v páce, zbytek už jsem raději neposlouchal, vzhledem k tomu, že můj mladý je má na kole taky:-)))

            Vše dělali správně, třmen dole, páka nahoře, sundané z kola atd. Chovalo se to jako u tebe, měkké a zavzdušněné.

            Takže tak

      • kesu  

        dvě dekády ježdění magury:

        1. alfa a omega je mít dva plnící šrouby oba s okroužkem
        2. uvolni pásky tak, aby pokud možno mezi třmenem (dole) a pákou (nahoře) byl sklon pouze nahoru bez „vln“
        3. našroubuj horní plnící šroub do páky s kraťounkou hadičkou a hned na to stříkačku, pouze spodní část – prázdnou. Když dáš extra krátkou hadičku, nepotřebuješ ani pomoc druhýho člověka, bude to držet samotný. Jo páku do vodorovný polohy.
        4. vyšroubuj šroub z třmenu a rychle našroubuj plnící šroub s hadičkou a téměř plnou stříkačkou. Ihned po našroubování mírně vytáhni bublinku z třmenu (tu jsi tam dostal tím našroubováním). Snaž se, ať nezůstane v hadici.
        5. protlač celou stříkačku do horní stříkačky a sleduj bubliny.
        6. mačkáním páky (do třmenu předtím dej záslepku) přepumpuj opět obsah horní stříkačky do spodní. Dej bacha, ať ti tam nevleze bublinka
        7. znovu vytlač obsah stříkačky nahoru, tentokráte ale otáčej a klepej třmenem tak, aby nezůstala bublinka v nějakým „schovaným“ nejvyšším místě třmenu.
        8. pokud nešla bublinka nahoru, tak ok. Pokud jo, tak znovu a trošku ještě klepej s hadicí.
        9. nech vrchní střákačku pořád plnou!
        10. zmáčkni páku na doraz k řídítkům (tohle je důležitý) a nech ji zmáčklou (přivaž drátem, pokud jsi sám)
        11. vyšroubuj spodní plnící šroub a nahraď záslepkovým
        12. vyzkoušej chod se záslepkou (plastová je měkká, takže je to mírně horší než pak s kotoučem. Musí být ale patrný bod záběru a v žádným případě nesmí jít páka k řídítkům)
        13. teď teprve vyšroubuj horní plnící stříkačku a dej bacha, ať je tam pořád hladina i za cenu toho, že pár kapek spadne na zem. Případně před zavřením dolej.
        14. našroubuj nahoru záslepku a dej si sakra bacha, ať to nestrhneš
        15. odmasti, dej kotouč a vyzkoušej

        Dá se ještě udělat to, že před odšroubováním vrchní stříkačky dáš desky a necháš písty mačkáním najet ke kotouči a pak teprve odšroubuješ stříkačku. Vystavuješ se ale riziku, že pokud byly desky sjetý, už tam pak nedostaneš nový a budeš muset odlejt. MT5 mají poměrně malou expanzku.

        Máme doma 3 páry MT5 a po neuvěřitelnejch lapáliích z první sadou už další plním na první pokus. Ale bez těch plnících šroubů (dvou kusů) jsi naprosto v háji.

        • Baba-Ji  

          Ještě než jsem do tohohle vlákna napsal svůj první post-dotaz, chtěl jsem ty brzdy házet z okna. Ale řek jsem si, dám jim ještě šanci a zkusím jim dát „ten správný“ servis.

          Teď, když jsem si přečet tvůj příspěvek, zůstala jen chuť házet všechno z okna…

          :p

          …a objednat nové čtyřpístkové Shimana, které jsou sice těžší, ale o to bezstarostnější

          • kesu  

            Nedělej to, měli jsme doma jak m810 tak 820. Já je vyměnil za MT5 a žena za V4.

            Takhle to zní strašně, ale v reálu je to stejný jako u Saintu. Poslední Shimana, který se plnily dobře byly m810.

            Zkus to podle toho co jsem napsal, až budeš plnit třetí pár, bude to na 5 minut…

            MT5 jsou super brzdy..

            • Divadbike  

              Souhlasím, poprvý to nešlo úplně hladce ale dělal sem to u svých mt5 podle magura návody a brzdí bomba, kámoš má Hope tech4 a je to stejna kotva možná i lepší (dávám race desky dopředu nebo také křížem race/performance).

              Doporucim ještě až protlacis kapalinu od třmenu skrz páku a zopakuješ parkrat (vytlačíme bublinky), tak vytáhni hadičku ze třmenu, zašroubuj sroubek, mezi deštičky strc 2–3 vizitky, zmáčkni packu ať se vytlačí bubny. Pak dotlakuj kapalinu přes stříkačku, párkrát zapumpuj páčkou (už by to mělo ztvrdnout) vytáhni stříkačku (musí tam být ta dirka vyvrtana, viz návod na YouTube u Magury, aby ti nevystrikla všude kapalina), zasroubuj šroubek na pacce a pak roztáhni destičky abys tam narval kotouč a máš to krásné tvrdý.

              Na druhý a třetí pokus to půjde samo a přijde ti to jak úplně easy věc.

              • Baba-Ji  

                jak často odvzdušňuješ?

                …to je otázka i pro Kešua

                • Divadbike  

                  Za rok ani jednou. Dělal jsem zatím pouze z důvodu když sem chtěl upravit chod páčky (přitvrdit) takže v ramci toho sem si to i odvzdusnil.

                  Jinak i po x jízdách v bikeparku atd sem neměl potřebu, brzdy byli stále jak sem potřeboval (nevadili, neměkli,, drželi jak sem od nich ocekaval)

                  • Baba-Ji  

                    OK

                    Mne zmeknou behem nekolika jizd. Kamos je servisuje/odvzdus­nuje cca co 5 vyjizdek, tj treba kazdy mesic, aby mely slusny chod a chovani. On to povazuje za normalni. Ja ne, proto se ptam.

                    • Divadbike  

                      Tak je možný že třeba někde v uchycení hadičky může být problém, nebo pokud ti jde páčko příliš blízko vtipům tak si nastav větší vzdálenost ty packy. To sem měl ze začátku že jedna láká mi přišla měla a bylo to tím že byla nastavena moc blízko riditkum.

                      Jinak každý měsíc si myslím že to je zbytečný, pokud jezdíš vyloženě závody třeba bo tak. Pokud jí to baví tak jako špatně na tom nic není určitě. Mě to drží fakt minimálně 3mesice tak jak potrebuji

                • kesu  

                  Hele nikdy, kašlu na to, vím, měl by se olej měnit ale znáš to…

                  Některý mám třetí sezonu a nic se nemění (na DH kole, takže to i trošku používám)

                  Jen teda to chce po dojetí každé druhé sady destiček trošku vypumpovat pístky a namazat, jinak pak choděj jak se jim zlíbí.

                  • Baba-Ji  

                    ještě mně napadá, kolo v autě převážím vzhůru nohama, možná i tohle je zdroj problémů se zavzdušňováním

                    • Divadbike  

                      Nemyslím si, jakmile převrátis a párkrát zapracuješ vše by se mělo vratit do normalu

                    • kesu  

                      To ne, Shimana se zavzdušňovaly až po několika měsících visení. Magury vůbec.

    • Ondrejst  

      Ja mám čerstvé MT7 odvzdušnoval som po skrátení hadíc a išlo to v pohode, páka zostala tvrdá. Poriadne som vypápil dosky a kotúč dolekopcom až poriadne smrdeli a brzdilo to super. Prvá jazda pohoda, pri druhej jazde predná stratila výkon a páčka akoby zavzdušnená, tak som len na páke odvzušnil a zas je to ok. Výkon by som si vedel predstaviť ešte o kúsok silnejší na nejaké trial hrátky, modulácia je lepšia ako som mal na guidách R na ktorých mi vadil neskorší nábeh na páke inak som bol s nimi spokojný.

      Inak nastavenie strmeňa aby nešúchal mi robilo neskutočné problémy, Máte na to nejaký fígeľ?

      • kesu  

        Myslím, že podle tvého popisu to budeš muset odvzdušnit pořádně, viz můj příspěvek nahoře. Jinak se mi po pořádným naplnění žádný MT5 ani MT6 NIKDY nezavzdušnily a mám jich několik párů.

        Co trošku sleduju je zvětšující se vakl na páce na brzdách na sjezďáku (3 sezony), ale s ohledem na cenu (150euro/pár) neřeším.

    • Ondrejst  

      Ešte ma napadlo že mám tie magury na kotúčoch Galfer, ktoré sú relatívne dosť dierované a pri tom možno mi chýba ten total stop efekt :(

      No akých kotúčoch ich vozíte?

      • wladeq  

        Na styčné ploše vpodstatě nesejde, kór při takhle nízkých rychlostech

    • Ondrejst  

      Bol som v tom, že vztyčná plocha je dôležitá.

      A výrobcovia sa hrajú s dobrým pomerom materiál,plocha,vá­ha,chladenie.

      Ale rád sa poučím.

      • wladeq  

        Pak by stačilo třeba 4× zvětšit plochu desek a ze všech brzd by byly kotvy žejo, těch pár desítek gramů navíc by určitě za ten výkon každý ochotně vyměnil. I kdyby ta deska měla cenťák na cenťák, brzdí stejně

        Ale je mi jasné, že se tady setkám s tvrdým odporem ;-)

    • Ondrejst  

      Prečo by si sa stretol s odporom, veď sme tu všetci rovnako strelený ;)

      Chodíme sem aby sme sa niečo dozvedeli, poučili, poprípade sa poučili z chýb druhých :)

      V príklade zväčšiť 4× dosky, s tým strmene, by zrejme nešlo len do desiatok gramov ale rapidne viac si myslím.

      Keď vravíš, že plocha nemá taký význam, tak keď sú v jednej brzde až 4 platničky môžem dať kludne 2 preč a som na to istom výkone? Sa mi to nejako nezdá.

      • wladeq  

        Nikdy jsem brzdu se čtyřma deskama neviděl, ale nejspíš je to o tom, že má každý píst svou desku. Silná brzda generuje více tepla které se na větší desku lépe rozloží, a taky jde o výdrž té desky, větší plocha, víc materiálu, větší výdrž, která je potřeba opět kvůli většímu opotřebení u silnější brzdy

        Myslíš že by za ty desetiletí nikoho nenapadlo udělat desku třeba přes půl kotouče? Neříkám že to má nulový vliv, ale je naprosto zanedbatelný

    • hovado_cz  

      Mam MT4 za léto sem vyzkoušel XT, Levely, Guidy. V podstě všechny bezdily skvěle jen každá brzda má trochu jinej projev a po laborování sem se rozhod, že Magury zatim necham – mají mě nejpříjemější rychlej nástup brždění (to vozim swiss stop sintry a icetech XT kotouče – kvuli centerlocku). Myslim že 5 a 7 by měly kotvit víc než dost :-)

      • DaD  

        Také mám MT4 na trailovém kole a oproti Guidům vůbec nevadnou. Nástup brzd je příjemný a brzdí velmi dobře. Za mě rozhodně lepší než nová XTčka.

        • kejda  

          Mám Guide RSC na enduru a že by vadly, silně pochybuji. Mám přes 100 kilo a preferuji jízdu dolů :). Výkon srovnatelný s Hope e4.

          • DaD  

            Já pod sedmdesát! Po hodně technickém sjezdu v kamenech při minimální rychlosti na brzdách už toho měli plné brejle. Já ostatně potom také:( Nebyly tam ale origo desky a tak to možná bylo tím.

          • Atilla  

            Ale vadnou a hodně. Jen to chce trochu kopec.

            • kejda  

              Aha, tak Kopřivná nebo Kouty asi nebudou dost pořádný kopce. Uf, to se mi ulevilo, že to vadnutí asi nikdy nepoznám…

              • Atilla  

                Tak i na českých brdkách je jde v pohodě utavit. Když si je Vacan polévá v létě vodou i na našich trailech a to fakt není brzdič(2. a 3. místo na Garbanzo DH). O tom, že se zavzdušňují asi nemá moc smysl mluvit… prostě brzda od Sramu

                • kesu  

                  Brzdy Avid byly, jsou a vždycky budou šílenej odpad. To, že se náhodou jedna z mnoha povede, ještě nic neznamená. Což ale rozhodně není případ Guidů.

                • Breakpain  

                  A ty doporučuješ na DH jaké?

                  • Atilla  

                    Jezdím ke vší spokojenosti sainty. Mám i Zee, ale brzdí o něco méně.

                    • Baba-Ji  

                      fakt Zeecka brzdi min, jo? Dyt je to uplne stejna brzda az na stelovatko vzdalenosti na pace, ne?

                      To bych spis veril, ze ten rozdil bude delat rozdil v povedenosti zpracovani jednotlivych kusu.

                      Ale treba se myslim, rad se necham poucit.

                • kejda  

                  Pevně věřím, že tak 75% uživatelům, běžným uživatelům, se to asi nestane. No a vy profíci, co poznáte každé prdnuti, ozývající se od kola případně jeden špunt na plášti nakřivo, holt si musíte koupit něco jiného. Tak to je.

                  • snas89  

                    :)

                  • Atilla  

                    Koukám, že máš hodně zkušeností…

                    • kejda  

                      Ani ne. Bavíme se o běžném ježdění, ne? Nebo jsme přeskočili do závodního? Jen abych věděl, jestli se ještě můžu zapojit :)

                      • Breakpain  

                        bavíme se s kolegou, předpokládám, o využití v BP a na DH lajnách… tedy jízda na čas směrem dolů po sjezdovce

                        • kejda  

                          No, moje první reakce byla na srovnání MT4 – poměrně obyčejná a dvoupístková brzda na trailovým kole, kdy ji DaD srovnal s Guidy – čtyřpístková brzda, (neřeším, jestli R, RSC, Ultimate) s výrokem, že Guidy vadnou. A potom se na to začalo nabalovat DH a FR a skončili jsme pomalu na sjezdu Skull…

                          Nepředpokládám, že DaD na trailovým biku se zdvihy třeba 130/130 drtí sjezdovku nebo černý lajny na čas. Tam by ty laciné Magury asi uvařil hned.

                    • kejda  

                      Ale jinak jsem prošel standardním vývojem:

                      XT – průměr

                      XTR 9020 – až moc ostrý, blbá dávkovatelnost

                      Hope e4 – super, krásné dávkování, akorát pořád šmatlaly plovoucí kotouče

                      Guide RSC – to samé co Hope, kotouče obyčejné Galfer, bez nežádoucích zvuků

                      • wladeq  

                        bezne jezdeni je neskutecne siroky pojem…bud ti ta brzda staci nebo ne

                        XT hruza

                        XTR nemel jsem

                        Od hope V2 davkovani je etalon mokre koreny poznas nejvic

                        Avid/sram jsem se uspesne vyhybal

                        zalezi na preferencich… a hlavne schopnostech

                      • suslos  

                        srovnávat guide RSC a hopy je trochu nešikovné… měl jsem oboje a je to jiný vesmír :-) (neřeším „absolutní“ stopping power. ale celkový projev a hlavně stále stejný chod…)

                        • kejda  

                          Tak každý máme jiný pohled na vesmír. Najel jsem na Hopech 7000 km a troufám si tvrdit, že Guidy jsou stejné. Můj pocit. Na Guidech mám skoro dvojku za 3 měsíce, tak můžu trochu porovnat. Samozřejmě u nového kola jsem chtěl zkusit jiné brzdy, kdyby byly RSC horší, koupím si znovu Hope. S penězi problém nemám. Ale ony nejsou horší…

                          • suslos  

                            z pohledu modulace jsou horší, to tak prostě je :-) 12min RZ v Koutech a chod páčky byl na konci jiný než na začátku (to jsem měl brzdy 3tí týden, takže zavzdušněné asi nebyly) to se mi s Hopy celou sezónu nestalo. Nicméně až budu kupovat nové brzdy ani jedny z nich to nebudou…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse