• cat

    Jak nastavujete utlum, kompresi a podobne vychytavky na pruzicich komponentech? Existuji nejake tabulky, ci nastavujete podle citu? Rok od roku je to vychytanejsi a nastaveni pribyva a uz se vtom ztracim a ocividne to svoje neumim naladit- porad zkousim.

    0 0
    • vlk  

      Nastavuji podle citů a jak tak koukám tak i různí kamoši. Např jedn co znám má zpětný hodně moc, nechápu, že se mu ta tora stačí v kamenitých sjezdech vracet a apk znám druhého kamoše který ji zas má tak málo(zpětný útlum), že mám pocit, že mě kope. No já ji nastavoval tak abych při pohoupání na řidítkých zpětný cítil, pak jsem stále ubíral, až mi to přišlo stejný a malilinko vrátil. Kompresní podle toho jak jsi zvyklý rychle jezdit v terénu,–to chce odzkoušet-aby to dobře kopírovalo a přitom se nehoupalo.

      0 0
    • Archer  

      Utlum na vidlice musi byt mensi (rychlejsi), na tlumice naopak, spis vetsi (pomalejsi).

      Napriklad, rebound na fox tlumice ma 8–9 „clicks“. Nastavujem na 3 „clicks“ od nejpomalejseho. Vidlice – na 2–4 (z 12) od nejrychlejsiho.

      Co se tyka kompresi – tady nejsou vseobecni pravidla, spis bych si mel ridit navodem od vyrovbce a svyma pocitami a potrebami.

      Jaku mas vidlice? ;)

      0 0
      • madcat  

        3 clicks od nejpomalejšího? takhle když jsem měl nastavenou vanillu r (a teď i swingera coil 4way), tak by mně to asi vyklepalo duši z těla – to se absolutně nemá šanci stíhat vracet na nějakých kořenech a šutrech, to fakt takhle jezdíš?

        0 0
        • madcat  

          já na vanille vozil myslím 6 – 7 clicks od nejpomalejšího, teď na manitou to mám ještě myslím o 2 kliky rychlejší, ale přesnej počet neznám, můžu si to dovolit to mít celkem na rychlo, je tam SPV a to ten tlumič trochu brzdí tak jako tak…

          0 0
        • Archer  

          Ano, tak jezdim. Mam Fox RP23, doladeny pro muj ram a vahu v PUSH, a te tri klika je doporucene nastaveni.

          0 0
          • hanz  

            a jak zohledníš u jiných tlumičů nafoukání a výrobní nepřesnosti?…a co když změníš jízdní styl trochu a budeš potřebovat přitvrdit/upustit? na doporučení výrobce prdet..pokud tomu nerozumím nechat nastavit od někoho kdo zná na nějakej střed a až si zvyknu na kolo tak s tím pomaličku začít laborovat…pro takový pousmání: 6way tlumák jsem nastavil zhruba po několika měsících ježdění abych zjistil že ten tlumák stojí zaprd, ted mám dhx5 a v jakýmkoli setupu žere líp jak ten swinger…prostě s tlumičema je to pořád dokola.

            0 0
        • MlokCZ  

          Já jsem taky opačný případ, vozím taky všechny odskoky hodně narychlo. Obyčejnou verzi RP23 vozím na nejrychlejší odskok, občas maximálně 2 cliky z nejrychlejšího na pomalejší.

          0 0
          • JSt  

            tak to zalezi hodne, kde jezdis. v nejake trialovejsi pasazi by te to kolo setrepalo :-).

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano to určitě, těžší trialové pasáže nejezdím, protože mi to stejně moje technika nedovolí. A taky je to dané mojí menší vahou, pro menší tlaky v tlumiči je třeba i rychlejší odskok.

              0 0
              • JSt  

                ja kdyz s nastavenim laboroval, tak jsem se malem vysypal na trosku nepravidelnych schodech, ktery jsem vpohode daval na celopevnaku. se to se mnou tak rozhoupalo… :-))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Schody jsem ještě nejel na novém Cubu, ale už jsem jel několik delších úseků s opravdu velkými kořeny, kde je jeden za druhým a tam se to napak chová super. Ale asi bude velký rozdíl v tom, že nejsou zcela pravidelně za sebou jako schody.

                  0 0
      • vifon  

        U tlmica je praveze doporucovany co najrychlejsi odskok bez toho aby kopal. Tak to doporucuje priamo fox aj hafo bikerskych casopisov. Svoju RP 3 mam na 3 kliky od maxima (ma 9 poloh). V Mountain biku to radia tak, ze ak stlacis tlmic pri zatlaceni biku na sedacku, mal by sa bike vratit do vychodzej polohy bez zdvihnutia zo zeme.

        0 0
        • cat  

          taky mam 3 kliky… obcas 2. Stim zvednuti od zeme sem to nepochopil…kdyz na bike zaplacim, taxe ani moc neprohne.

          0 0
          • vifon  

            Ak zatlacis celou vahou na sedacku a pustis, nemalo by sa zadne koleso odlepit od zeme. Naskenujem obrazok..

            0 0
            • vlk  

              to by mě teda zajímalo-vždyť záleží vždy na tom-tlumení, jak je tlumič nafouknut a když ho budu mít nafouknut na svoji váhu, tak by mě zajímalo, jak ho budu ztlačovat, aniž bych na něm seděl. A když na něm budu sedět, jak ho budu zprudka „odlehčovat“

              0 0
              • vifon  

                Viem blbo sa to skusa. Ja som to robil tak, ze som celou vahou na obidvoch rukach zhupol a hned pustil sedacku.

                0 0
            • vifon  

              str.1

              0 0
            • MlokCZ  

              Tohle je úplně zcestný test. To když udělám na obou svojich kolech, tak ani náznak toho, že by se kolo odlepilo od země a přitom na obou mám odskok na nejrychlejší (jak na RP23, tak na MC 3.R). Na MC 3.R jsem nikdy pomalejší nevozil, na RP23 občas 1–2 clicky tlumení přidám.

              Proč to ale takhle testovat, když i na nejrychlejší nic neodskakuje, ale přitom v terénu už to je na nejrychlejší na hranici kopání a někomu už by to třeba vadilo.

              To je zajímavější spíš jiný test a to projetí nějakou dírou a pozorování jak se tlumič vrací zpět a jestli tam nedojde k druhémou malém zhoupnutí. Je doporučeno, aby k němu už nedošlo. Na MC 3.R ani na nejrychlejší nedojde, na RP23 tam nepatrné malinké druhé zhoupnutí mám, pokud 2 clicky přidám, tak už ne. Ale přesto to tak na rychlo někdy vozím, v rychlejdoucích překážkách po sobě se to chová lépe.

              0 0
              • pepek  

                Tak tak, podle rychlosti. Normálně to dám co nejrychlejší tak, aby mě to jenom netahalo za ruce, ale když je nějaký trialový sjezd (kultovní), tak to dám včecko do pomala, aby to nekopalo nazpátek

                0 0
                • JSt  

                  taky tak. dobra testovaci draha jsou schody na ceste s.k. neumanna v bilovicich ;-).

                  0 0
              • vifon  

                Dal som len priklad ako to odporucaju v nemenovanom casopise. Vsetko je to ale o pocitoch. Co jednemu vyhovuje, druhemu nemusi. Ked mam navoleny najrychlejsi odskok, tak uz naozaj citit kopanie (odpozorovane pri zjazde s mnozstvom korenov stromov).

                0 0
              • hanz  

                tadle věc kolem odskoku je celá dost individuelní bych řekl..třeba na dh kolech 90% lidí(včetně mě) vozí tlumiče lehce přetlumené, protože když ho nastaví aby se vracel rychleji tak už celý kolo kope…přičítám to za vinu dlouhýmu kroku tlumiče a tím že člověk v subjektivním testu vidí jen konec kroku kde je už síla na tlumič minimální..kdežto v pracovním pásmu(40–80% kroku) je tlak na tlumič mnohem větší a tudíš tam se to vrací rychleji než na konci. naopak u krosáka nebo endura vozím taky rychlejší odskok než na dh… Vidle vozím celkem rychlé, na hranici kopnutí odskok je podle mě prostě strašně subjektivní a jízdnímu stylu podlehající věc.

                0 0
                • vifon  

                  amen

                  0 0
                • cat  

                  Bude to tak. Ja vsak nejsem schopen pri sjezdu-nebo spis kurvasjezdu vnimat chozeni tlumice. Nejlepsi je na toto obrubnik- nechat kolo projet. Jedinej problem by nastal pri vetsim utlumu- chovani na nekolika nerovnostech zasebou.

                  0 0
                  • hanz  

                    no to poznáš jednoduše… to kolo nežere když je přetlumený :-))

                    0 0
                  • pepek  

                    To je právě ono, když dáš větší utlum, tak po rychlých rázech za sebou se to nestačí vracet, vidla zůstává furt částečně stlačená, nemá plný zdvih a eště pracuje už častěji v progresivní části zdvihu – kope.

                    0 0
                    • cat  

                      Teorie je jasna, ale nestacim to vnimat. Samo kdyz dam max utlum poznam, ale pro nejake presne serizovani vubec.

                      0 0
                    • hanz  

                      no dobře si to popsal ale blbě pojmenoval..to že vidla kope je ten opačnej případ…přetlumená vidle nežere a zustavá zanořená.....ne­tlumená vidle odskakuje od nerovností=kope

                      0 0
                      • pepek  

                        No jo, jsou to dvě ruzný věci, myslel jsem kope, jak už nebere ta další hrby, nemá na ně vlastně už k dispozici zdvih. Mluvím furt o rychlých rázech, kdy při pomalé jízdě by byla dobrá, ale v rychlosti už to nestíhá.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        To on myslel tu souvislost, že když je přetlumená, tak se nevrací dost rychle. Následkem toho se postupně zanořuje až se dostane i na menší překážkách skoro do celého zdvihu a pak může kopnout z důvodu toho, že výchozí stav je zanořená vidle a je v tu chvíli pod mnohem větším tlakem než by byla po najetí na překážku s výchozím stavem nezanořená vidle. Jaký vliv v tu chvíli ale bude mít na jedné straně to, že je zanořená a ty větší tlaky a na druhé straně, že je v tu chvíli přetlumená to nedokážu posoudit. Jestli to pak ve výsledku může kopat ještě více než když je odskok nastavený na rychlejší.

                        0 0
                        • hanz  

                          jj vím jak to myslel kopací vidle je mnohem větší zlo než přetlumená vidle…přetlumená vidle tě omezuje v rychlosti, ale do určité rychlosti je plně funkční kdežto u kopací vidle nevíš kdy ti odskočí blbě a ležíš..a je jedno v jaký rychlosti

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Chtělo by to nějaký inteligentní tlumení, které by poznalo, kdy je třeba přitlumit více a jinak by to nechávalo na rychlejší odskok.

                      0 0
                      • cat  

                        Jasny. Jak inteligentni boty od Adidasu. Dnes uz se prodavaj misto 8000 za 4:)

                        0 0
                      • vlk  

                        no já měl za to, že to je to co některé firmy testují a shimano dokonce jednu dobu prodávalo(sice s nízkými zvihy a hodně těžké). Na vidli jsou nějaké čidla, které zjišťují nerovnosti na cestě a dle rychlosti a těch nerovností upraví rychle tlumení jak kompresní tak zpětné.

                        0 0
                  • JSt  

                    tak pokud to nevnimas, mas to asi dobre nastaveny. jinak by se ti neco nezdalo ;-).

                    0 0
    • madcat  

      tak jak sám cítíš že ti to vyhovuje… já třeba mám zas rači vidlici trochu pomalejší, ale ne moc, prostě jenom sem si oproti standardnímu oleji SAE 7,5 dal SEA 10, na tlumiči mám odskok trochu do rychla, ale aby to nekopalo, trochu se to houpe když projedu nějakou muldu, ale nevadí to…

      0 0
    • Archer  

      Docela uzitecny odkaz, ale chce znalost anglictiny (je to video): www.specialized.com/suspensionsetup

      0 0
      • cat  

        Dikes. Zase su chytrejsi. Az na tu komerci..ale co bych taky chtel.:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.