Vypustit na zimu tlak z tlumiče a vidlice?

88 nepřečtených
  • Pavouk88

    Ahoj lidi jak to vidíte není lepší na zimu pokud člověk nejezdí upustit tlak aby se neničilo těsnění? Nebo je to scestná myšlenka?

    0 0
    • jIrI___  

      Jak konkrétně ten tlak ničí těsnění?

      0 0
      • Pavouk88  

        Tak pokud je tam tlak tak je to těsnení namahaný, při vypuštění není…

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Tak to čekej

      0 0
    • Smazaný účet  

      já vzduch vypouštím i když jezdím… nechci aby mi to zvýšení tlaku po doskoku zničilo těsnění.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Četl jsem v některých příručkách od Foxe, RS a dalších, že doporučují jezdit na kole zásadně s tlakem menším než 5psi, nejlepší je mít cca. tlak 0psi a jezdit.

        0 0
        • unitak  

          To už je něco jak saxovy beztlumičáky ne? :-D

          0 0
    • Pavouk88  

      Koukám že většinou reagujou jenom idioti, a že by někdo napsal něco rozumnýho to nee…

      0 0
      • Smazaný účet  

        pro klid duse muzes trohcu upustit, ale ljinak je to imho zbytecne(= nevypoustim)…akorat zarad prevod mala-mala az neunavis pera…

        0 0
        • Pavouk88  

          Díky za reakci, s tím vyřazením dobrá poznámka…

          0 0
          • Vilém  

            Jo a taky vypust kola, povol vyplet a vsechny srouby.

            0 0
            • Pavouk88  

              S těma plečkama co máš v profilu se nedivím že se o kolo nestaráš :D

              0 0
              • Vilém  

                Ty musis byt dobra pica chlapce.

                Jinak nemej strach vetsinu tech plecek mi nejaka ***** ukradla.

                0 0
                • Pavouk88  

                  Na blbou odpověd´ blbá reakce nevím co jsi čekal :) Já mám ještě svýho prvního horáka a to na něm jezdím do práce a víceméně všude po městě kam to nemám tak daleko abych vytáhnul mašinu… Na věci si dávám pozor, letos jsem koupil fula tak hod scháním informace. Slušně jsem se zeptal a čekal jsem normální odpovědi od normálních lidí…

                  0 0
                • Pavouk88  

                  Na blbou odpověd´ blbá reakce nevím co jsi čekal :) Já mám ještě svýho prvního horáka a to na něm jezdím do práce a víceméně všude po městě kam to nemám tak daleko abych vytáhnul mašinu… Na věci si dávám pozor, letos jsem koupil fula tak hod scháním informace. Slušně jsem se zeptal a čekal jsem normální odpovědi od normálních lidí…

                  0 0
                  • ememem  

                    sa cudujes ale keby sme extrapolovali „Na blbou odpověd´ blbá reakce nevím co jsi čekal :“ dalo by sa povedat na blbu otazku blba odpoved.

                    0 0
                  • pepek  

                    Opravdu máš mašinu? Co vypouštíš na zimu z mašiny?

                    0 0
                    • ancistrus  

                      +1

                      0 0
                    • Pavouk88  

                      Třeba vyndávám baterku a u snížím předpětí pružin, jak ve vidlích tak v tlumiči . . .

                      0 0
              • felix.org  

                A co mas za plecku ty, ze se chces tak starat?

                0 0
              • nox159  

                hradečáci zacinaji byt jeste horsí než pražaci a to už je co řict :D

                0 0
                • JakeF  

                  Začínaj? To sis všimnul až teď? :D

                  0 0
                • chemik  

                  Tak to zas prrr! Neupírej nám pražákům pracně vydobytý post the best of sobecká namyšlená hovada, jo? Buď tak mlaskav.

                  0 0
            • Pavouk88  

              S těma plečkama co máš v profilu se nedivím že se o kolo nestaráš :D

              0 0
            • Smazaný účet  

              a pravidelně otáčej koly ať se ti nepřeleží pláště!!

              0 0
      • Vilém  

        Tak si je vypust, tim nicemu neuskodis. Ono, kdyz se krapet jako idiot ptas…

        0 0
        • Pavouk88  

          Neřekl bych že otázka je stupidní, mám kolo rád a chci aby mě vydrželo co nejdýl, tím pádem se ho snažím šetřit. A jako strojařoj mě přijde logický že součásti který nenamáháš vydržej dýl. Při práci s tlakovejma zařízeníma se taky většinou vypouští tlak v části kde je těsnění(za kohoutem) aby těsnění neodcházelo… A proč to tedy neudělat stejně i s kolem když na něm člověk nejezdí…

          0 0
          • martin_bakov  

            no tak to vypust a neres to, minulej rok se tu ptal jeden tydyt jestli ma pres zimu vypoustet i plaste aby se mu neopotrebovaly duse, jestli ma povolit prehazovacku,roz­nytovat retez a dalsi podobny chujoviny…

            0 0
            • Kosta  

              do posledního článku..

              0 0
          • Smazaný účet  

            proč se tedy ptáš na fóru když sis vlastně teď poradil sám?

            0 0
            • Pavouk88  

              Mám fula první rok a nemám s tímhle zkušenosti pro to se ptám, mám pouze strojaařský myšlení, ale občas je praxe jinde pro to se ptám…

              0 0
              • martin_bakov  

                jeste me napada pred zazimovanim jit na servis nebo to provest doma a rozdelat si loziska a promazat to a vyndat bordel at ti to pak nekde nezrezivi

                0 0
                • Pavouk88  

                  Servis jsem si samozrejme udelal, vyčistit a namazat konusy, kladky prostě normální údržba…

                  0 0
                  • xshreck  

                    Rozdělat vidlu, namazat všechny ložiska (konusy), řetěz, rozborku brzd jsem letos taky dělal O:-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      s konusama opatrne..treba je umet dotahnout a predejit tak vetsim problemum:)

                      0 0
                      • xshreck  

                        Dotáhnout konusy není problém. Horší je to s kontramatkama. U mě to odnesla jendou osa. Průmysly to jistí :)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Hlavní je ten řetěz pořádně vyčistit. Už to tu sice bylo, ale sem se to taky hodí, zvlášť pro zakladatele vlákna

                      http://sheldonbrown.com/chainclean.html

                      0 0
                  • hovanec  

                    Konusy dotáhnout na krev, ať se to náhodou nepovolí. :)

                    Jinak teda přetáhnout konus je dost jednoduché a vydžené ložiskové dráhy v těle náboje nikdo nespraví. Pokud si na 100% nevěříš a chceš si ušetřit dost peněz, tak ty kola dej do servisu (klidně i s povolenými konusy, promazat si to můžeš sám), mechanik ti to nastaví.

                    0 0
              • ememem  

                mám pouze strojaařský myšlení – si robis srandu nie?

                0 0
          • Vilém  

            Tak kor jako strojar, bys takovou otazku vypoustet nemusel a proste si to udelal podle toho, jak si myslis, ze je to spravne. Kolo povesit na haky, vypustit kola, odlehcit pruzinam v razeni a pnuti v lankach, vypletu …

            Nicemu tim neuskodis, ale zaroven si myslim, ze ani moc neprospejes.

            Pochopit to vsak dokazu, mel jsem kolegu, ktery auto v garazi parkoval na spalcich, s otevrenejma dverma, aby se mu neotlacily pneu, neunavily pruziny s tlumicema, nevymackaly tesneni ve dverich…

            0 0
            • Pavouk88  

              Taky mě zajmalo jestli to někdo dělá, a jestli to má nějakej smysl smysl. Zas takovej magor nejsem, ale na některý věci jsem možná trochu pečlivější :) Ale myslím si že když se to nepřehání není to na škodu…

              0 0
            • fíha  

              No zrovna to nevymackanie tesneni dveri napr. u takej fabie by som uplne neodsudzoval. Mat garaz.

              0 0
              • notobi  

                problem by u odemčený Fabie s otevřenýma dveřma nastal, ale s baterkou která by se vybíjela, protože by to auto takzvaně neuslo

                0 0
            • Joseph de Sax  

              a pak to nezapomeň ještě dát na špalky…

              0 0
            • xshreck  

              Jak mu dosedaj potom dveře? Nemá problém je zavřít? :D

              0 0
        • MirosPikos  

          Čekal jsem, kdo první takto zareaguje. +1

          0 0
      • karliner  

        Možná mají pocit, že nějakej idiot položil naprosto idiotskou otázku?

        0 0
    • scalar  

      Tlaky klidně nechej, ale určitě tak jednou týdně všechno pořádně propruž, aby se nepřilepila těsnění, gufera a tak.

      0 0
    • jonti  

      Nema cenu to resit, neni to problem, tesneni se nenici tlakem.

      0 0
    • vasek80  

      Důstejné by bylo to zamknout

      0 0
      • Smazaný účet  

        a co když nemá lock ale propedal?

        0 0
        • vasek80  

          Potom pomůže nasadit do tlumiče a vidle mravence. 1 vědecká teorie zabývající se vlivem mravenců na tlak tu už publikovaná byla

          0 0
    • Dan.45  

      kámo myslím si, že ty si to dnes zabil :D

      0 0
    • Joseph de Sax  

      nechej to nafoukané a vyndej jenom těsnění na zimu…v létě nandej těsnění a vypusť vzduch a zabiješ hned dva bejky jednou ranou…avotomtoje.

      0 0
    • skain  

      Anebo jezdi i v zimě ;-)

      0 0
    • scret  

      trochu mne mrzi jak tu mnozi reaguji:( zakladatel je zrejme novacek a ikdyz dotaz je v ocich odbornika hloupy, vubec se nedivim, ze se pta na neco podobneho…

      Kazdeho novacka pak podobna hysterie az temer lyncovani rozhodne odradi:( je to skoda, forum by podle meho nazoru melo slouzit i k tomu, aby zde clovek nasel i par rad atd.

      A k veci: pokud nechas tlak, nicemu to neublizi… Ja pres zimu tlak nepatrne snizuju, ani nevim proc, ale proste to delam:)

      Jinak daleko dulezitejsi je nechat odpocinout pruziny na saltru a smyku, takze odradit vzdy na nejmensi… Stejne tak rozepnu V-breaky, ale predpokladam ze moc lidi uz dnes vecka nevozi…:)

      0 0
      • shark.jd  

        +1

        0 0
      • xshreck  

        To rovnou sundat i kola, ulehčíš hazce, plášťům, někdy reznou i kotouče pod deskama… :D

        0 0
        • jIrI___  

          Ty nesundáváš desky, abys nechal odpočinout pružiny mezi nimi?

          0 0
          • xshreck  

            Noooo, ne všechny brzdy mají pružiny mezi sebou .-))

            scret: ale jo, obrzdíš. Ale v dírách to bude furt vyrezlé. Oku nelahodící a tudíž uplně nahouby :D:D A kontíky mi vydržely celou sezonu a ještě mají 50% vzorku, na sněhu drží parádně O:-)

            0 0
            • scret  

              tak je namaz at nezreznou:D

              0 0
              • xshreck  

                asi naložím celé kolo do vazelíny. To bude jistější!!

                0 0
        • scret  

          kotouce obrzdis:) plaste nepotrebujou odpocivat, ty se stejne sjizdej max. za dve sezony, vic snad nikomu dnesni gumy nevydrzej, tzn. guma nema cas zpuchret atd. atd. Co tam mas dal?:)

          0 0
        • Joseph de Sax  

          a odmontovat na zimu sedlo a pověsit jej do špajzu mezi uzené a prázdné flašky…

          0 0
          • scret  

            tak dej na jare pozor, abys misto na sedlo sis nesedl na sisku salamu:)

            0 0
      • pepek  

        Až na to, že vyskakovat a nadávat do idiotů začal jako první „nováček“.

        0 0
        • scret  

          tak po prvnich posmesnych reakcich se trochu neni cemu divit, je mladej, horka hlava:) Mel ho nekdo umravnit, srovnat a pak poradit… ale jak se rika, po bitve… Takze nemoralizuju, kaslu na to:)

          0 0
        • Pavouk88  

          Přečti si to pořádně, každej se zařadil kam potřebuje :)

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak já třeba taky přes zimu snižuju tlak. Ale pouze u plášťů. I když je pravda, že tam to dělám po celý rok, ale jen pomalu a jistě :-)

        Na nějaké odřazování na přehazce z vysoka kašlu a nikdy jsem kvůli tomu žádnou pružinu neodrovnal (momentálně nejstarší přehazku tu mám XT 2004 a řadí pořád zcela ok). Pro zajímavost jsem se šel podívat jaké jsou momentálně zařazené převody na kolech doma a na všech bylo něco kolem střední placka a prostředku kazety.

        Možná u těch v-ček, ale ani tam to není tak žhavé. Moje kolo z roku 1998, stále fungující u kamaráda a stále původní v-čkové XT čelisti. Tam už tedy znát je trochu únava pružin a jsou už více předepjaté, ale pořád brzdu v pohodě vrací.

        A nikdy jsem na zimu v-čka nevyhakoval.

        0 0
        • notobi  

          1+ jediný co bych maximálně dělal je jednou za čas pootočit kola (pokud stojí kolo na zemi)jinak nic

          0 0
      • Pavouk88  

        No konečně někdo kdo dokáže normálně zareagovat a nechová se jako debil +1

        0 0
      • Georrge  

        a to já tlak na zimu zvyšuju :) protože jak vyjedu, tak se vzduch srazí a chodí to moc po dorazech :D

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Starej se radsi takhle o zenu, nez o kolo;)

      0 0
    • rexa  

      Trochu upouštím vidli, tlumič i pláště. Odřazuju smyk i šaltr.

      Sice to dle odborníků nemá smysl, ale já jsem pověrčivěj. Stejně budu na jaře kontrolovat tlak ve vidli, tlumiči i pláštích. Tyto operace zaberou minimum času a úsilí,tak co…

      0 0
      • Joseph de Sax  

        a já na zimu vyndávám i motor z auta, aby zbytečně neběžel…

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce