Nastavení úhlu brzdových a řadicích páček

8 nepřečtených
  • Aleshek

    Konkrétně mám sadu Shimano LX, řazení Rapidfire. Jde mi o to, jestli je nějaké „jediné správné“ nastavení úhlu páček brzd a řazení, řekněme vůči vodorovné rovině nebo je to čistě individuální, jak to každému vyhovuje?

    A druhá věc, co mě zajímá je, jestli existuje nějaká „poučka“, jak správně držet řidítka s ohledem na namáhání zápěstí, tlumení nárazů apod.

    Vše se samozřejmě týká krosových nebo MTB kol. Díky za podněty.

    • Endless  

      aby jsi mel – kdyz jedes z kopce – neohnute zapesti. To co se zda na rovine normalni muze byt problem kdyz neco budes sjizdet a budes potrebovat jit trochu za sedlo, muze se stat ze budes mit packy mimo dosah. Samozrejme aby ti to bylo pohodlny a mohl si mit jeden / dva prsty na packach dost rychle na to, aby jsi stihl zabrzdit.

      Drzeni riditek – nevim, obecne pri sjezdech je dobrej sirsi postoj – kolena od sebe, lokty od sebe ( http://www.singletracks.com/…b_stance.jpg )

      jinak na to podle me finty moc nejsou… =D

      • Aleshek  

        Aha, a za jízdy po rovině to zápěstí má být jak?

        Jinak mám oboje páčky tak 60° od vodorovné roviny směrem dolů a na brzdy dosáhnu vsedě i vestoje bez problémů, totéž platí i o řazení. Takhle mi to vyhovuje, ale právě nevím, jestli to nemám nastavený blbě a není to z nějakého důvodu špatně. Většinou vidím, že jiní nemívají ty páčky až tak dolů.

        • pepek  

          Lepší je otočit brzdový páky dozadu. Při brzdění pak nastává servoúčinek: setrvačností brzdíš rozhodně více, adekvátně k adhezi předního kola a k hmotnosti pilota. Dosáhneš tak nejvyšší možné zpomalení pro dané podmínky.

          • kubad  

            jj tak jsme to vozili zamlada na Fačku s obrácenýma beranama :D

          • lidumil  

            Jj a pro těžší pak stačí i úplně obyčejný Véčka !!

    • TSw  

      Ja to vozim tak, že pokud sedíš v normální pozici a natáhneš dlaň a prsty rovnoběžně s předloktím, tak prsty leží na páce. Je to prostě tak, abys při brždění neohýbal zápěstí na jednu nebo druhou stranu.

    • RendyD  

      V sedě při pohledu na řidítka mám páky v zákrytu, resp.horní hrany brzdových pák korespondují s horní částí gripů a tak na ně nejlíp dosáhnu i v sedě, i ve stoje.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.