• kolombo

    Zrovna dnes jsem opět musel vyměňovat brzdové špalky a vždycky mi neskutečně dlouho trvá, než nastavím správnou polohu špalků proti ráfku. Respaktive, nastavené je to hned, ale při dotahování se to vždycky posune a tak to dělém na několikrát :-( Máte na to někdo nějakou fintu, jak to trefit hned?

    0 0
    • smallbrother  

      nejdřív to zlehka dotáhni se stisknutou brzdou na ráfku, pak si to podrž druhou rukou a utáhni přesně. To že je brzdá vyháknutá je asi samozřejmost. :)

      0 0
    • mato tope  

      Jsem na to viděl někde přípravek,jinak mě to taky ser.

      0 0
    • nOra  

      Dela se na to pripravek. Ale IMHO je to na Vcka zbytecny. Staci podrzet rukou. Jestli's menil cantilever, chce to trochu vic trpelivosti.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, V-čka jsou pohoda, ty jsem zvládal v pohodě hned nastavit i já (a to jsem fakt dost levej). S cantíkama jsem se kdysi dost trápil.

        0 0
      • multib  

        Přípravek se jmenuje Drittehand (třetí ruka) a byl určen hlavně pro staré silniční čelisti, kvůli napnutí a dotažení lanka.

        0 0
    • BH  

      das novy spalky ( predpokladam ze se nejedna o cartrige, tam tento problem odpada)),regulacni sroub na pace brzdy si zasrubujes az nadoraz k pace(ev nechas 1–2 zavity) pak nastavis lanko brzdy tak, aby jsi mel spalky optimalne vzdalene od rafku(2–3 mmm). regulacnim sroubem na pace si pote pritahnes spalky az k rafku.Pokud oba spalky dosedaji na rafek tak neni problem nastavit spravne jejich polohu vuci rafku.. No a pak si zase zasrubujes ten regulacni- stelovaci sroub predpeti bowdenu na pace ,aby jsi mel spalky ve spravne vzdalenosti od rafku.

      0 0
    • Daf  

      Seridit brzdy neni takova sranda jak se na pvni pohled muze zdat. Ja nejdriv vyhaknu perka z vecek. Pak primacknu celist k rafku, tak ze zmacknu celist se spalkem spolu s rafkem. Pak to lehce dotahnu, aby zustala zafixovana poloha spalku. Pak jednou rukou pridrzuju spalek a dotahnu na fest. Casto to lidi delaji tak, ze k rafku primacknou spalky normalne brzdovou pakou, jenze diky ruznym deformacim pak spalek po dotazeni nikdy neni v pozadovane poloze vuci rafku.

      0 0
    • maxtor  

      Nidky jsem véčka na biku nejezdil,ale zajímá mě jedna věc: pro správou funkci silničních brzd se doporučuje, aby špalky byly mírně pootevřené – jejich vzdálenost od sebe v předu byla menší než vzdálenost od sebe v zadu (zhruba o 1mm). Tím je docíleno lepší citlivosti a hlavně to nevirbure a nepiští. Fakt to funguje. Dělá se na biku totéž???

      0 0
      • bikaf  

        samo, jak říkáš..

        0 0
        • maxtor  

          Ptám se proto, že podle předchozích příspěvků většina bikerů o tom asi ani nemá tušení. Nikdo se tady o tom ještě ani nezmínil.

          0 0
          • Daf  

            Protoze to neni potreba ;) Staci trochu bahna a mas spalky stejne zarovnane rovnobezne s rafkem.

            0 0
            • maxtor  

              No comment…

              0 0
            • kolombo  

              Já jsem to dělal do „V“, dokud jsem nepřešel na tříbarevné BBB špalky. O to déle mi to nastavení trvalo. Prostě, když něco, co dělám 2× ročně si nemám šanci natrénovat …

              0 0
            • bikaf  

              :o)

              0 0
            • Bulda  

              ono taky zalezi na tuhosti ramu a vidle, oboji se pri brzdeni trochu krouti a o to pak mas ty spalky „zarovnany“ jinak, nez rovnobezne s rafkem, vepredu jak pise maxtor „do sipky“, vzadu opacne (u oceli sem to pozoroval dost), taky zalezi, jakou mas vuli v celistech (klasickej kluznej cep, XTR ma treba seriditelny kulickovy lozisko) a pripadne v paralelogramu, me prijde nejlepsi to seridit tak, aby se spalek ojizdel ±rovnomerne, tak kdyz dam novy a po vyjizdce vidim, ze se nekterej dotykal rafku jen zpulky, tak s nim pohnu, u cartridgi to takhle vychytas a pak uz jen menis gumicky :))

              0 0
              • Daf  

                Ja tu teorii znam. Kdysi jsem to tak dokonce delal. Vysledek byl do spicky sjete spalky :) Ted uz dlouho je davam rovnou rovnobezne a kupodivu i ty gumicky se sjizdeji rovnobezne a nepiska to. Driv to mozma smysl melo (u silnicky mozna i ted), ale dnes nejsou MTB spalky chycene uprostred boticky jako driv, ale v predni casti, takze myslim ze uz tohle dost pomuze rovnomernejsimu rozlozeni sil pri brzdeni.

                0 0
                • Bulda  

                  vypada to, ze se se mnou hadas, ale precti si to, vpodstate souhlasis, netvrdim, ze kdyz je seridis rovnobezne, ze se nebudou rovnobezne i sjizdet, zalezi na ramu, celistech atd, ze to tobe zrovna vychazi takhle je mozny, me taky, ale na starym ocelaku to tak nebylo

                  0 0
                • maxtor  

                  Pokud jsou špalky uchycené v přední části, jak píšeš, tak ta „špička“ fakt smysl nemá. To jsem nevěděl.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                já sem jeden čas praktikoval to, že sem právě kvůli vůli seřizoval véčka do šípu. a dyž sem to přepísk a v přední části se sjely víc, tak sem v cartridgích prohodil levej za pravej a měl sem je zas do šípu. ;o)

                0 0
      • náčelník  

        Do šípu se stavěly špalky u brzd typu cantilever, některé špalky mívaly na jedné straně dokonce „nálitek“ pro snažší nastavení. U V-brake se špalky staví „naplacato.“

        0 0
        • Bulda  

          a u silnicek, protoze se celist pri brzdeni krouti a to, o co se zkrouti musis nastavit spalek „do sipu“, uz z podstaty silnicnich brzd (jejich „nezavislosti“ na ramu) se kroutej obe „dopredu“ na biku by musely bejt navarky zadni brzdy z druhy strany savli, aby to tak bylo

          0 0
          • Bulda  

            a kdyz to seridis rovnobezne, tak se to do sipu sjede samo, vic ci min dle tuhosti celisti, ale to pak spalek vyhodis driv, protoze bude vzadu vic sjetej, nez vepredu

            0 0
          • Pebe  

            nerejpu, aby sis nemyslel, ale koupil jsem tyhle btoky a špalky na silničku www.bbbparts.com/…/bbs02t.html a tam žádný seřizování není. Nebo se to seřizuje nějak speciálně?

            0 0
            • Bulda  

              ne, tyhle fakt ne, ale bejvaly na nekterych kdysi takovy kloubovy podlozky jako na v brake, akorat tenci, tusim Sachs to treba mel, i dneska maj nektery crartridge takovy „brisko“ a matice se spesl osazenim je vevnitr zapustena v takovy ovalny „prohlubni“, pak to jde serizovat, ale na silnici kde ti spalky vydrzej mnohem dyl, nez na biku to fakt nema moc smysl, jen je to takovy hezky :))

              0 0
              • Bulda  

                ono to spis ma smysl v tom, ze se da seridit, aby dosedaly spalky kolmo na rafek v pricem smeru (tj. vodorovne pri pohledu zezadu/zepredu), pri dylce ramene silnicni celisti je ten rozdil na novym a sjetym spalku uz dost znat

                0 0
                • Pebe  

                  to bych musel asi seřídit kombinačkama :-D tak jsem rád, že nedělám nic špatnýho…

                  0 0
                  • Bulda  

                    to ne, ale kdyby sis koupil dury za …nevim, prostě moooc peněz, tak bys asi nechtěl, aby se ti sjížděly došikma a musel je vyhodit dřív, než je třeba :)) těma kombinačkama sem seřizoval starý faorit brzdy, ty měly křivý čelisti už z výroby :))

                    0 0
    •  

      Máme rádi zvířata!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.