• Hartmut

    Pratele,

    od letoska jezdim na silnicce vzadu na 25mm tlustych plastich, predtim jsem mel 23mm. Problem je, ze nesundam kolo bez toho, abych ho nemusel vyfouknout. Nastavene to mam tak, jak to podle me ma byt, tzb. ten zobacek na brzde mam uplne dole, kdyz jedu. Pak ho dam uplne nahoru, brzda se otevre, ale na 25mm ne dost.

    Je to normalni? Nebo delam neco spatne? Jako dost me to sere, neb to kolo dost casto autem prevazim a sundavam obe kola.

    Diky!

    0 0
    • jecnak  

      Kombinace uzkeho rafku a sirokeho plaste. Napravou je jedno z toho vymenit.

      0 0
    • duhac  

      … ty na brzdě nemáš táčku, která ti čelist rozšíří? Pak kolo sundáš, i s 25 mm pláštěm.

      1url.cz/WtmqJ (vlevo)

      0 0
      • duhac  

        … jsem si to nepřečetl až do konce :-). Nicméně, taky mám 25 mm a kolo sundám, bez vyfouknutí. Asi poštelovat rozvor čelistí…

        0 0
        • Hartmut  

          Takze ten stelovac sroub, kteremu tak uplne nerozumim – to bude asi ono. Jak funguje? Muze jim clovek docilit, ze ten zobacek otevira tu brzdu ze stejne uzavrene pozice vic? Nebo k cemu tam vlastne ten sroubek je? Ja jsem z toho trochu jelen, protoze jak srbou, ktery drzi to lanko samotne, tak sroub, ktery je na konci bowdenu, tak sroubek k rovoru celisti, tak ten zobacek delaji to same. Proc tam jsou ctyri veci?

          0 0
    • Karlos14  

      A co před sundáním kola povolit šroub, který utahuje lanko k brzdě. Tím by se měly čelisti více roztáhnout. Čeká mě to samé. Mám brzdy Tiagra a 23mm pláště. Chtěl bych tam dát 25 možná i 28mm, ale ráfky se mi teda měnit nechce.

      0 0
      • Hartmut  

        nojo, ale to bych si to rozsteloval a to nechci, zejo…

        0 0
        • Karlos14  

          jen to dotáhneš zpět… otázka vteřin :) Nemyslím ten šroub, který drží lanko, ale ten seřizovací… lepší než to pokaždý vypouštět

          0 0
          • Hartmut  

            no jak ho mam zpatky dotahnout do stejne polohy, ve ktere byl?

            0 0
            • Vrci  

              Otočíš o stejný počet otáček.

              0 0
            • Singlespeed  

              Než budeš seřizovat brzdu, stavěcí šroub vyšroubuješ (jakobys napínal lanko) a teprve potom brzdu seřídíš. Při vyndávání kola rozevřeš čelisti zobáčkem a otáčením stavěcího šroubu rukou ještě více rozevřeš až půjde plášť vyndat. Při nasazování potom nejdříve dáš zpět zobáček na brzdě a pak otáčením stavěcího šroubu zpět zase vrátíš brzdu do požadované polohy.

              0 0
              • Hartmut  

                Áha! To zni dobre. Je staveci sroub cislo 1?

                1 ) Tzn. zobacek 2 dam dolu a pomoci sroubu 3 nastavim brzdu na hrubo, spis tak, aby lehce drela. Sroub 4 je dotazen. Sroub 1 je dotazen

                1. Pomoci sroubu 4 nastavim brzdu
                2. Pokud hrozi, ze by sroub 4 vypadl, vratim se k bodu 1 :-)
                3. Hotovo

                Pri vynadvani kola zobacek nahoru, sroub 1 uvolnim

                Po nasazeni kola sroub 1 pritahnu, zobacek dolu.

                Pisu to vsechno spravne?

                diky moc!

                0 0
                • Vilém  

                  Proste sroub c.1 pri nastavovani brzdy nechas vic vysroubovany. Potom pri vyndavani kola packu c.2 das do polohy pro vyndani kola a povolis lanko serizovacim sroubem c.1. Po nandani kola opacne.

                  Sroub c.4 je pro nastaveni symetrie spaliku vuci rafku, do toho vubec nedrbes.

                  nevyhodou vice vysroubovaneho sroubu je mala rezerva pro dotahovani lanka pri ojizdeni spalku, proste jednou za cas budes muset posunout lanko.

                  0 0
                • novas752  

                  Ne.

                  Excentr zaklapnes, sroub 1 temer vysroubujes a pak pomoci sroubu 2 upnes lanko s rukou stisknutejma celistema. Sroubkem na druhy strane se ladi „vyvazeni“ velikosti mezer mezi spalikama a rafkem.

                  No a pri vyndavani kola vyhodis excentr a zasroubujes ten staveci sroubek na bowdenu.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Jen tak mimochodem, na šroub č.4 se pokud možno při počátečním nastavování brzdy vůbec nesahá a obvykle na něj není třeba vůbec sahat po celý život s brzdou:-). Takže sis to důkladně rozšteloval už na začátku, jak vidno. Nastavování brzdy nahrubo spíš aby lehce dřela je taky solidní nesmysl. Nebylo by od věci raději navštívit odborný servis, aby ti to dali dohromady :-).

                  0 0
                • Hartmut  

                  Ja to tusil. :-(

                  symetrii spalku vuci rafku nechapu z jednoho duvodu – tou brzdou je mozne celou pohnout. Tzn. ten sroub, ktery neni na obrazku oznaceny a ktery drzdi brzdu na ramu neni fest, ale tak to asi ma byt, ne? Pri nejmensim jsem to tak na vsech kolech zatim videl.

                  Myslite, ze nezvladnu sam sroub 4, tzn- symetrii, nastavit? Rad bych to zkusil a naucil se to.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Symetrii nastavis pri dotazeni brzdy k ramu, nebo vidlici, sroubem c.4 muzes doladit, pri dotahovani k ramu (vidlici) se brzda muze hnout, proto ta moznost presneho doladeni.

                    0 0
                    • Hartmut  

                      tzn. to nema byt tak, ze rukou muzou tou brzdou pohnout?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak v cepech se hnout muze, ale musi se vratit do puvodni polohy. To ze by se pootacel hlavni sroub, ktery brzdu drzi a brzdou slo hnout do stran, to by byt nemelo, melo by byt utazeno.

                        0 0
                        • Hartmut  

                          hm..no tak to to budu muset dotahnout. Pak chapu ucel sroubu 4.

                          0 0
                        • platypus  

                          Právě že tohle na kole co teď jezdím plus brzdy tiagra 4600, se mi líbí že při usazení zadního kola si pohlídám ať jde guma prostředkem mezi vidlicemi (dole) a nahoře, když je potřeba malinko pootočím celýma čelistma aby ráfek šel souměrně mezi špalkama, jedná se jen o mm sem nebo tam, žádný jiný štelování není třeba.

                          0 0
                          • Hartmut  

                            hm… tak ja nevim…

                            0 0
                          • Vilém  

                            No a abys nemusel hybat celyma celistma, tak na to je tam prave ten sroub c.4.

                            0 0
                            • platypus  

                              To jsem ani nevěděl na co tam ten šroubem je, mně přijde tohle jednodušší a účel to splní.

                              0 0
                              • Hartmut  

                                ja mel za to, ze to funguje tak, ze pri brzdeni, tzn. pri stiknutych celistech, se ta brzda diky vuli ve sroubu, ktery ji na ramu nebo vidlici drzi, „sama vycentruje“

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  Mazej do servisu, nebo si ještě něco uděláš! 8–0

                                  0 0
                                • platypus  

                                  To nevím, já to dělám jak jsem psal, jak to neškrtá a brzdí víc se o to nestarám, co ještě můžu doporučit je pohlídat si špalky, měl jsem tam čtyři roky originál, pak dal ultegry to bylo hned jiné kafe.

                                  0 0
                                  • Hartmut  

                                    zkusim to nejdriv nechat tak a nastavit sroub c.1, abych pomoci nej mohl sundat kolo bez vyfukovani, pak uvidime…

                                    0 0
                                    • platypus  

                                      Dyť jo, jak kluci psali, máš tam okolnosti jako jsou sjetý špalky a tu gumu pětadvacítku spíš protáhneš, vozil jsem šestadvacítky a ten samej problém co píšeš, teď mám třiadvacítky, hustím pět, akorát jednou cinkly ráfky o kostky když se jelo rychle jináč spokojenost.

                                      0 0
    • mr.antik  

      Mám 15c ráfky, 25mm pláště, ale kolo s lehkým násilím v pohodě protlačím. Špalky už jsou sjeté a sednuté pěkně na ráfek.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.