• THORX

    Tak jsem chtěl dneska vyzkoušet moji novou pumpu ToPeak JoeBlow 5bar která nemá problém nahodit bezdušový plášť, ale mě se to nedaří, samozřejmě bude problém ve volných patkách. Snažím se montpakou pátku usadit na okraj ráfku ale když to udělám po obvodu celého kola tak je nakonec výsledek stejný jak na začátku patka na středu ráfku. Nějaké rady zkušených?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tirebooster (klidně homemade).

      0 0
      • couffy  

        Když už jsme u toho HOMEMADE,nemáte někdo tušení kolik vydrží láhev od starého práškového hasičáku,objem cca 3litry,mám ji tady na to doma připravenou.

        Dával jsem to pod tebe sorry,když už padlo to homemade.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kilove mivaji kolem 12 baru, vetsi cca 15 baru. Pokud si nejses jist kondici lahve, tak ji napln vodou a nafun pumpou na tlumak na tlak o cca 1/3 vetsi nrz predpokladany provozni tlak. 8 baru je tak macimum co das dilenskou pumpou a melo by to byt ok. Ale je dobre tu lahev ozkouset…mne pres zimu ceka zkouseni vzdusniku kompresoru…

          0 0
        • Zvanty  

          Víc jak 10Bar asi ne, mělo by to být někde vyražené.

          0 0
          • couffy  

            Dík,7 by mělo stačit na nahození

            0 0
            • Smazaný účet  

              Vyrabel jsem booster z maleho hasicaku pred lety. Stacilo funet tak na 3–4 bary a vzduch vydrzel na dve gumy. Prd a hotovo. Pidstatne bylo vysroubovat ventilek, jinak je vzduchovy impulz maly aby roztahnul a utesnil plast. Nafunet, sundat hadici, nasroubovat ventilek, dohustit. Nahazuju s mlikem v gume. U nekterych plastu se mi stavalo, ze vyskakovylay z patek pri vypusteni pro dopiti mleka bezprostredne po nahozeni.

              0 0
          • Fredos  

            To jste vzali kde? To je docela blbost ne? Ocelová lahev musí vydržet podstatně víc.

            EDIT: Tak jsem byl kvůli vám mrknout na lahev a na 5kg CO2 hasícím přístroji je vyraženo 216 bar.

            0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Tak není lahev jako lahev. Kritický tlak pro CO2 je 7MPa (70Bar). Práškovej tolik snad nemá…

              0 0
            • Smazaný účet  

              Je rozdil mezi CO2 hasicakem a praskovym. CO2 vydrzi tech 215 bar, plni se na 150 bar.Ale tam je CO2 v kapalne podobne. V praskovem je prasek a hnaci plyn. CO2 hasical ma lahev valcovanou z jednoho kusu, lahev praskoveho/vodniko hasicaku je vpodstate zkruzeny plech, navarene dno a vrsek.

              0 0
            • Zvanty  

              Tak pro info, láhev na 6kg CO2(hasičák) má test na 190Bar, 30kg 250Bar a sílu stěny asi 1cm, ale práškový hasičák je tak z 2mm plechu, protože v něm není tekuté CO2, ale jen plynné CO2. Plním CO2 z přírodního vrtu, tak o tom něco vím, už dost lidí chtělo naplnit práškový hasičák tekuťákem na svařování a neverili, dokud jsem jim to na láhvi neukázal.

              0 0
              • Zvanty  

                Ještě jsem byl v autě pro práškový hasičák a je na něm 17bar, tak jestli má nějakou starou orezlou láhev, přes 10bar bych nešel.

                0 0
                • Fredos  

                  Aha, no nevšiml jsem si, že byla řeč o prášku, ale i tak by mě nenapadlo, že to je testováno na tak málo. Jsem kdesi na videu viděl 10bar v PETce. No zase jsem chytřejší;)

                  0 0
                • Fredos  

                  Ještě jsem si teď všiml, že na té lahvi je vyraženo PS 216bar, PT 315bar. Jen tak ze zvědavosti, nevěděli byste co která zkratka znamená?

                  0 0
              • Smazaný účet  

                To je ale krasne pracoviste, nemas vice fotek/video z provozu?

                0 0
                • Zvanty  

                  Až bude čas, hodim sem do foto. Jinak mašiny jsou z roku cca. 1900. Původně jely na páru.

                  1 0
                  • mirorek2  

                    to je bomba

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Skvele, diky. Ja bych se i prijel podivat. Kolika stupnove ty komoresory jsou?

                    0 0
                    • Zvanty  

                      Vzadu je vývěva, vepředu spřažený 1. stupeň tlačí na 25atm. a 2. stupeň tlačí na finálních 80–100atm.

                      0 0
                  • Jáchym 1  

                    Jelikož ještě pamatuju poslední zbytky parní trakce u ČSD(vyučen pro depo Brno dol.n.)tak pohled potěší.

                    0 0
    •  

      Nechal bych to na servis.

      0 0
      • Petr L2  

        Tak jít kvůli nahození bezduše do servisu, zdá se, že zlatá éra pro cykoservisy přichází :-)

        0 0
      • Breakpain  

        To nemyslíš vážně, ne? :) Tohle by neměl být problém pro nikoho. Ať to mistr nahodí s duší a jednu stranu nechá nahozenou…

        0 0
        • pepek  

          To právě mistr udělal. Ale prý si už předběžně jednu patku nechal venku, aby pak tu duši snadno vytáhl :-)

          0 0
    • va-bo  

      Sehnat kámoše s kompresorem nebo zajet s tím na benzinku, klidně bez tmelu. Tmel ventilkem dodat pozděj.. První nahození může být problém.

      0 0
      • ememem1  

        to su rady jak pred 10 rokmi. na benzinke pokial nemaju vzdusnik je to tak k hovnu lebo to da menej vzduchu za jednotku casu jak poriadna pumpa.

        0 0
        • couffy  

          Nevím jak Ty,ale bezduše jsem pumpou nenahodil.pomlhl kompresor z Lídlu bez vzdušníku a bylo to v poho,aby patky zaskočily

          0 0
          • ememem1  

            ked to neslo pumpou tak jedine vzdusnik, staci home made pet-ka

            0 0
    • kadlec  

      Tak to nahod nejdriv s dusi a pakmji opatrne vyndej, at ti jedna patka drzi v rafku

      Pak uz to jde nahodit lip, ale je lepsi kompreseor, kde mas k dispozici vic vzduchu

      0 0
      • Mr.Duck  

        Tohle u nekterejch neprilis tubeless friendly rafku vubec nefunguje. A u rafku co tubeless friendly jsou je to zbytecny protoze ty byva lehky nahodit prdnutim do ventilku :)

        0 0
    • Kulasek  

      Zkus vyšroubovat vnitřek galuskoveho ventilku, jde tam potom mnohem větší množství vzduchu. Sebevětší objem pumpy ale nemusí pomoct, já používám Tire booster od Schwalbe a nemám problém.

      0 0
    • THORX  

      Kompresor nebo C02 to nahodí bez problému, když to tak či tak netěsní?

      (mezera mezi patkou a ráfkem) Na co jsem si tu zasranou pumpu tedy pořizoval :D

      0 0
      • va-bo  

        Kompresor nahodí patky bez problému i když to netěsní. Pokud vzduch uteče, tak patky zůstanou na místě. Tmel můžeš dodat pozděj a napumpovat pak pumpou.. Každopádně to chce ale vyšroubovat vložku ventilku, jak píše kolega. Na to jsem zapomněl.

        0 0
      • plzakj  

        Mejdlovou vodu jsi daval?

        0 0
        • THORX  

          Viděl jsem že jeden dával ale měl booster, k čemu má přesně sloužit?

          0 0
          • plzakj  

            Namazat patky mejdlovou vodou. Lip klouzou po rafku, jak je ten vzduch tlaci.

            0 0
          • milan.v  

            No, abys měl čisté ruce, protože s nimi to jde lépe…

            Tady ale zrovna ta mýdlová voda mít efekt nebude, se obávám…

            0 0
          • va-bo  

            Zásobník na vzduch. Dá hodně vzduchu hodně rychle. Někde jsem viděl video na homemade booster z flašky od coly.

            Nejrychlejší bude ta benzinka.

            0 0
      • rorschach  

        výhoda kompresoru oproti pumpě je, že máš obě ruce volné pro mačkání a kvedlání s pláštěm, pokud tu někde nechce naskočit

        0 0
      • Breakpain  

        Dovol mi Tě ubezpečit, že to je rukama ;)… Nahazuji s ní všechno, pokud je problém, dám duši…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Měl jsi koupit tohle "Topeak JoeBlow Booster Standpumpe ;-)

        0 0
    • Karel72  

      Já to nahodil i malou pumpičkou :-) Jen sem popotahoval bočnice k ráfku.

      0 0
    • embi  

      Přidat vrstvu pásky… Pak to nahodíš čímkoli. Lepší než se táhnout na benzínku.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Naopak to může jít nahodit hůř, pokud to má natěsno.

        0 0
        • novas752  

          Nebo to pak nemusí jít sundat. :)

          0 0
          • oddie  

            To mám já, ráfky Black Jack 21 maj uprostřed vypouklinu misto prohlubně, takže se patky nahodí skoro samy, ale sundat plášť je síla…

            0 0
    • THORX  

      Tak jsem zkusil duši 2 bary a rána :D ale vypadalo to nadějně :D

      0 0
    • THORX  

      Nějaké divné 2 bary by duše měla dávat v pohodě ne? Buď kecá měrka na pumpě nebo únava materiálů tu duši jsem měl přes 5 let

      0 0
      • slavekRM  

        To ti jako takhle praskla uvnitř pláště?

        0 0
      • Frankq  

        Taky mi to nešlo. Dělal jsem to s duší jwdna strana drží druhá povolí pri vydání duše a pak to šlo. Dnes už mi tojde pumpou se zásobníkem a když se tomu nechce postrikam patky cyklostarem aby to tam sklouzlo většinou to zabere když ne tak zas duše nebo pořádně pomackat a zkusit zacvakat patky.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Toto.

      0 0
      • milan.v  

        Jo, prima věc.

        0 0
        • Kopis007  

          +1

          Přesně to používám již delší dobu, nahodil jsem s tím nejenom sobě ale i rodině různé typy plášťů a vždy na první dobrou.

          0 0
          • THORX  

            Koupil bych to, nebo od Schwalbe ale jsem v píši bo to nenatlakuji když mám pumpu jen do 5bar výhoda pumpy se hned obrátila na nevýhodu :(

            CO2 bombička to nenávidí do patek?

            0 0
            • kubad  

              Všichni jsou proti tobě peklo :)

              0 0
            • plzakj  

              5bar v boostru je az az. Pouzivam flasku od coly, kdyz to nejde pumpou. A staci do ni dat tak 3bary. Je to velkej objem vzduchcu.

              0 0
              • THORX  

                Po dnešním výbuchu duše si na domácí booster netroufám ikdyž jeho výrobu bych zvládnul :). Pro u těch prodávaných boostru je pracovní tlak od 100psi takže víc než 5bar tak nevím jestli by to umělo pracovat i ze 75 nechce to nějaký majitel zkusit?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jasne, chce to vyzkouset, co kdyby se booster natlakovanim na nizsi tlak pokazil…

                  0 0
                  • THORX  

                    To asi ne, ale nemusel by být třeba funkční tak aby splnil to k čemu byl určen.

                    0 0
                    • sis  

                      To doladíš pumpou na vidli/tlumič. Ta dá kolik, 15?

                      :))

                      0 0
                      • novas752  

                        To by do toho honil asi tak hodinu:)

                        0 0
                      • Esi  

                        No a když začne pumpou na tlumič od prázdného tak má koncem února záda jako kulturista :-)

                        0 0
                • Doyle  

                  Seš posranej.

                  0 0
                • novas752  

                  Boostry mívají malý objem, petka (nějaká 1,5–2,5l) je daleko větší = stačí menší tlak. Normální petka jde úplně vklidu natlakovat na nějakých 5–7 barů (většinou bouchne někde nad 10), pro nahození drtivé většiny kombinací stačí nějaké 3 bary.

                  0 0
      • THORX  

        Který je lepší tento nebo schwalbe

        0 0
    • Smazaný účet  

      Co nahodit jednu patku s dusi, tak castecne natahnou druhou patku do rafku, namydlit a pumpovat? Pochopitelne bez vlozky ventilku…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jezdím na kompresor na pumpu, sebou přechodu na galuskový ventilem a mýdlovou vodu se štětcem, a za 15 minut jsem zpět doma. Pak ventilem naplnit tmel a dofouknout. Čas zabere i příprava, sundat starý plášť a očistit S opásku. Ale celkem tak do 45 min. a je hotovo. Zde se to řeší již 6.5 hodiny, a výsledek zatím asi není.

      0 0
      • plzakj  

        A nebude :-D

        0 0
      • THORX  

        U benzínky se mi moc čurakovat nechce. Zítra bude další pokus ;-)

        0 0
        • Breakpain  

          Budu na Tebe hodný a povím Ti, že pokud nemá benzínka vzdušník – jsou takové, tak tam taky nepochodíš ;)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Já tam nečurákuju, mám sebou přechodku (tj. redukci pro English speaking guys) z galuskového na auto ventilek, nanesu pro jistotu mýdlovou vodu na obě patky, kolem 2.5 – 3 barů to dvakrát lupne a do pěti minut odjíždím.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud, jak píšeš nahoře, máš volné patky (nebo hluboký žlábek v ráfku nebo obojí), tak pečlivě očisti pásku a přidej druhou případně třetí vrstvu pásky. Hodně štěstí.

      1 0
      • THORX  

        Dík za tip, ale do tohohle se mi moc nechce zatím, musí to jít tak já to je ;-)

        0 0
        • Jenda_919  

          Pokud mám nové pláště, přeložené a skládané, hodim je na ráfky s dušema, nafouknu na brutál, třeba 4 – 5 bar a necham par dni gumu chytit tvar. Pak to jde daleko snaz. Hodně zdaru.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Moc bych to s tím tlakem nepřeháněl.

            0 0
            • novas752  

              4–5 barů BEZ DALŠÍHO ZATÍŽENÍ mtb pláště i ráfky vklidu zvládnou. U některých fakt blbých kombinací (například Bontrager ráfky + fungl nový horší kus Schwalbe) ani jinak nejde nahodit plášť správně do patky (mýdlová voda nepomáhá, mýdlová kaše jo ale ne dostatečně, Schwalbe nahazovací roztok taky ne), až když se to pomaže a narve na nějakých 5 barů plášť do patky zapadne. Asi by se dalo počkat třeba 2 dny, než se plášť trochu vytáhne, ale to se blbě dělá, když se to dělá na počkání. :)

              0 1
              • ceo  

                Ani nevíš, jak jsi mě potěšil, že nejsem úplně levý. Zrovna s kombinací Schwalbe a Bontrager bojuju. 3 bary a nic. Takže mýdlo

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Hlavně vyhoď tu bontrager pásku.

                  0 0
                  • ceo  

                    Dával jsem NoTubes, ale moc to nepomohlo

                    0 0
                    • foosi  

                      Pokud jsi z ráfku vyhodil tu jejich origo plastovou vložku, tak tam ten plášť nebude držet nikdy. Hranky za které zaskočí plášť jsou totiž na ní.

                      0 1
                      • Mr.Duck  

                        Ten ráfek má pořád normální rovný patky který plášť udrží. Většina ráfků žádnou hranku nemá a plášť drží.

                        Ta bontrager páska je moc tlustá a s mnoho gumama je doslova nepoužitelná. Přišlo mi do shopu mnoho lidí se zničenou gumou, ráfkem nebo obojí s pokusy to nasadit. Sám jsem nasadil stovky gum, všechny možný kombinace a s bontrager páskou odmítám dělat – pěkná myšlenka ale provedení mi přijde že nevyzkoušeli s jinou gumou než bontrager.

                        0 1
                        • Mr.Duck  

                          Teď čtu níž že rovný patky nemá. Sorry! Myslel jsem že to je jiný ráfek, dlouho jsem neviděl žádný co by měl nakloněné patky a nebyl 15 let starý :(

                          0 0
              • Hrabex1  

                na mych rafcich se uvadi 3 barr max. Tech 5 bych se uz bal.

                0 0
              • ceo  

                Nemáš ještě nějaký tip? Je to peklo. Vzdusnik nic. Ve žlábku je to dost volné, vzduch uniká kolem patek. Nahodit jednu stranu se mi nedaří.

                Snažil jsem se to nahodit duší a první to vzdala. Druhá na max.tlaku 3,7 bar a pořád nechtěla patka na cca 30cm zaskočit. Poslední část patky zaskočila až jsem po plášti dupal a mlátil do místa kladivem. Teprve to začalo vyjíždět a zaskočilo komplet.

                Ten plášť byl (bez problémů) nahozený chvíli na Spank ráfku.

                Teď plánuju to do pátku nechat nahozené s duší, ať se to usadí.

                Přemýšlím jestli to na duši nenechat. Čekám že to po vyfounutí z patek spadne zase to bude volné.

                Na enduru bych to asi řešil vložkou, ale na Xc přední Ray mi to přijde blbost.

                0 0
                • plzakj  

                  Namydlit a nahodit stou dusi do patek. Pak uz nevypadne a sundat jen 1 patku. Neni to dratovej plast?

                  0 0
                  • ceo  

                    ne,ne kevlar.

                    Už jsem na tom ráfku bojoval s nasazením Nobby Nic, toho tam na 2. pokus vzdušník na benzínce nahodil. tire booster bez nároku. Když jsem to ale vyfoukl, abych přes ventilek nalil mlíko, tak to zase z patek sjelo. PRofil je na houby. Vůbec to v patkách nedrží :(

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      podle toho, co pises, se ti nedari nahodit bez duse, protoze utika vzduch, ani s dusi, protoze patky nechteji zaskocit ani na max. tlak a kdyz uz zaskoci a ty vypustis vzduch, patky samovolne sjedou do zlabku. To je neobvykla kominace. Muzes vyfotit vnitrni profil toho rafku?

                      1 0
                      • ceo  

                        Bontrager Duster https://mtbboy1993.wordpress.com/…29-wheelset/

                        pláště od Bontrager, Specialized byly v pohodě. Problémy jsou se Schwalbe. Naopak ty samé Schwalbe na Spank,Remerxech, nebo DT v pohodě.

                        Blbá kombinace. Nejsem nějak superzkušený, zatím jsem nahodil tak 30 bezdušáků. Ale je fakt že problémy mám jen u komba Bontrager+Schwalbe.

                        Mam obavy i o řešení s duší – jestli mi to někde ujde a spadne z patek při opravě defektu, tak natlačit 3,7bar ruční pumpou by byl opruz

                        Bohužel přední Spank mi sežrala chemická koroze a už ho nahazovat nechci

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          Hodne hlubokej zlabek a absence jakykoli zarazky pro nahozenej plast. Nestastna kombinace a tvuj problem chapu. Co se tyka natlacovani 3.7 bar pumpou – porid si redukci a natlakuj nekde na pumpe, kdyz bude pobliz.

                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          Hmm a ta guma spadne z patky i kdyz je nahozena treba pres noc?

                          0 0
                          • ceo  

                            Řeknu v pátek – bude nahozena 3 dny. Jistota je kulomet

                            0 0
                            • ceo  

                              Dobrá věc se podařila. Nahozeno celkem bez problémů.

                              Nechal jsem to na duši od úterý do dneška a patky držely? Opatrně jsem to pomalu vyfukoval, ale patkam se nechtělo. Musel jsem z jedné strany shazovat celkem silou. Když už to tak drželo, tak jsem nic dalšího nedělal a zkusil nahodit a vyšlo to. Takže i na těchto blbych rafkach tubeless drží jak mají

                              0 0
                              • ladys  

                                Špatně nahazovat jdou i jiné ráfky. Bez použití duše nešli nahodit, stačilo si zde trochu pohledat… Se slušným ráfkem tento ojeb odpadá a jdou nahodit v pohodě pumpou :)

                                0 1
                                • ceo  

                                  Nevím jestli jsi to četl od začátku. Ráfky na bezduších byly. Šlo o konkrétní kombinaci

                                  0 0
                        • novas752  

                          Tyhle ráfky bych na bezduších neprovozoval. Plášť tam bez vzduchu nebude držet nikdy, patky jsou nakloněný směrem do žlábku. To tak v Treku chtěli ušetřit tak vzali starý nebezdušový ráfky a třískli na to nálepku Tubeless.

                          0 0
                          • ceo  

                            Asi to tak bude. na druhou stranu – jako bezduše jezdily nejmíň 3 roky…

                            0 0
                            • jecnak  

                              Stejně i u mě. Dvě vrstvy Notubes pásky a vše ok. Lepší by byla origo Bontrager páska.

                              0 0
                    • Paja  

                      Co je to za ráfek?

                      0 0
                • Wencanator  

                  Doporučuji ještě jednou omotat pásku, zvětší se tak obvod ráfku a zmenší se mezera mezi Radkem a plastem

                  0 0
                  • ceo  

                    Za pokus to stojí. Jen mám trochu strach, že když s 1 vrstvou jsem to s duší dostal na patky až při 3,7 bar a kladivem, tak při zvětšení obvodu to bude ještě těžší… Na druhou stranu, pokud to nebude unikat, tak tam natlačím 4 bar zdušníkem nárazově a když to namydlím, tak by to mohlo klapnout. Zkusím a uvidím.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Jen tak obecne. Mejdlo je lepsi vzdy, pokud to neni nejaka guma/rafek jak parek do chodby :)

                      Je zbytecny pouzivat vyssi tlak nez je potreba, s vetsima gumama (2.5+) uz je 4bar za maximem vetsiny rafku – maximalni tlak klesa s vetsim objemem gumy. A kdyz to zaskoci, je to asi nejvetsi sila ve smeru od patek ven co rafek zazije.

                      Nerikam, ze by vysokym tlakem pri nahozeni bezne rafky praskaly, ale neni zadny duvod to delat na sucho a pomuze to gume sednout kam ma.

                      Kdyz nemam po ruce mydlovou vodu, i cista voda je lepsi nez nic, pripadne maznu patku gumy trochou tmelu – nevim jak ostatni ale Stans docela klouze a pak tu gumu trochu drzi kdyz zatvrdne.

                      0 0
          • kubad  

            5 bar s buuuuum :)

            To nedělal dobře

            0 0
            • Esi  

              Nic to neudělá pokud na tom nebude jezdit a nemá teda karbonové ráfky. Když chytím defekt někde v lese tak taky nafoukám na 5 aby zaskočila patka a nemusel jsem jet 40 km s házejícím pláštěm dělám to tak léta a nikdy jsem neměl problém

              0 0
              • kubad  

                Bez duse nad 60psi to často střílí :)

                Pokud se ti to nestalo klika

                0 0
                • Esi  

                  Aha tak to bude ten rozdíl, já mám duše, vpředu Ikon, vztahu race king. Nevím kolik je na nich maximum, ale jen nafoukám aby zaskočil plášť a vypustim na běžny tlak.

                  0 0
                • novas752  

                  Kámoš nahazoval Raceking na nějakej DT ráfek a střelilo mu to až při asi 8 barech. Vymalováno, 5 minut jen seděl a čučel do blba. :)

                  0 0
                  • Esi  

                    A potom si šel pro čisté spodní prádlo ne?

                    0 0
                    • novas752  

                      Skoro jo. Tou ránou z DT náboje odletěl ořech i s kazetou na druhou stranu dílny a přiohla se mu vnitřní osa náboje. :)

                      Takže ve výsledku měla tato katastrofa i dobrý konec, sehnal osu z 240 náboje, která je asi o 4g lehčí, než ta z 350. :)

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Jo ten ořech někdy moc nedrží, zadní náby od DT vždy fixuji osou s matkama na obou stranách, jednou mě upadlo kolo před domem při balení do auta a hledal jsem po tmě s baterkou ty pérka do tý řehtačky :-)

                        0 0
                        • novas752  

                          DT v tomhle bývá ještě celkem v pohodě, horší jsou náboje co jsou ve Stans kolech, tam je ten ořech fakt navolno a vypadne na tebe 6 praporků a 6 titěrných pružinek které tam vůbec nedrží. :)

                          0 0
                          • Cavendish  

                            To myslíš ty jejich imba NEO náboje?

                            0 0
                            • novas752  

                              Jo jo, přesně ty. Loni to dávali na Cannondaly. Stačí výplet postavit na zem a upustit do strany aby se opřel o zeď apod. a kazeta s ořechem odpadne a nárazem o zem praporky vyskočí ven. :) Když se mi to stalo poprvé tak jsem hledal po dílně pružinky 20 minut.

                              Obecně ty XC Stans kola nic moc, Z crest mk3 ráfků se vytrhávaj dráty s niplem jak na běžícim páse, za sezonu jsem přeplétal asi 4.

                              0 0
            • antt  

              v lepším případě povolí jen kord a pak to bude nonstop uchcavat bokama.

              Ale souhlas s Jendou, krabičáky jsou peklo, bez duše že startu se o nahození ani nepokouším.

              Edit: vlastně kecám, není krabičák, jako krabičák! 

              0 0
              • novas752  

                Nejsou, stačí kvalitní značka. Maxxis, Specialized jde dobře nahodit na cokoliv, správně zapadne pod 3 bary.

                0 0
    • XC-biker1  

      Jestli jsi z Nošovic, tak se můžeš stavit do Těrlicka. Mám homemade tirebooster tak to můžeme zkusit. 

      0 0
      • milan.v  

        Teď se kluk kouká na Večerníček, Pat a Mat jde zrovna, tak doufám, že pochodíte lépe… :o)

        0 0
      • kamaro  

        Ke mě to má ještě blíž a mám v dílně Orlíka se 70 litrovým vzdušníkem…

        0 0
        • Smazaný účet  

          A jak hezky si prede, kdyz ho pustis, ze:))

          0 0
          • kamaro  

            Jojo, není to žádný uječený vysokootáčkový prcek. Jako u auta, objem nenahradíš 

            0 0
            • Esi  

              Brácha ho měl v pneuservisu, zase jsi věděl jestli už je nafoukaný vzdušník, příště najednou tam bylo slyšet co ostatní říkají. Dělník teda neskutečný v pneuservisu funguje na vzduch skoro všechno a stačil jeden kompresor

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ja udelal z hajztrubek tlumic sani a ted uz jenom rachoti zpetne ventiky…ale i tak je to kraval. A to mam ten slabsi, s 2.2 kw motorem, ktery dava 14m3/hod. Sehnal jsem nekde druhy agregat s kompletnim chlazenim, tak kdyby bylo treba, prehodim to na silnejsi motor…

                0 0
                • Esi  

                  Nevím přesně jakej to byl jen si pamatuju že Orlík a k tomu velkej vzdušník

                  0 0
    • Rady4  

      Ja jsem si sehnal vzdusnik, ktery natlakuji kompresorem z lednicky na cca 6BAR. Vzdusnik je prenosny a bez problemu plast do patky nahodi pri cca 3BAR. Tento vzdusnik pouzivam i na dofukovani motorek, auta a v dílně se hodi i pro jine práce :)

      0 0
    • roman 3D  

      dej tubolito a máš po starosti

      0 0
      • Nutribird  

        Evidentně existuje důvod proč pumpa a né rovnou kompresor, ale stojí to pomalu stejně. Tak nevím.

        0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Dovolím si v tomto konkrétním případě nesouhlasit. Ale pokud chceš aby vzniklo další zajímavé vlákno, tak Tvůj návrh plně chápu ;-)

        0 0
      • THORX  

        Ne děkuji ;-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Nevěřil bych tomu, že to pro mtb bude výhodné, ale nyní se to zdá jako dobrá rada.

        0 0
      • novas752  

        Aby to nedopadlo jak ta duše výše, Tubolito je ještě míň elastické než duše.

        0 0
    • THORX  

      Tohle by mohlo fungovat jen koupit hadičku cca 5mm? Šíře ventilku a jedeme bomby.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tezko. Je tam pojistovak na pomerne maly tlak a ta nadoba ani zadny vetsi nesnese…to uz radeji petku…

        0 0
    • slavekRM  

      Nemyslím to zle, ale možná bych se zamyslel, jestli při tvém nájezdu 800 Km za rok a terénech, které jezdíš mají vůbec bezduše smysl.

      0 0
      • oddie  

        Za letošek mám nájezd cca podobný, bezduše jsem tam nechal z loňska s už dávno vyschlým mlíkem, takže daly dvě sezóny zcela bez problému, za mě to teda smysl má :D

        0 0
        • Nutribird  

          Smysl to má, jen se to musí naučit. Žádný učený z nebe nespadl. Zase, já mu fandím, kdo nic nedělá nic nezkazí.

          0 0
          • slavekRM  

            Já mu taky fandím, ale moc nechápu ten přínos bezduší pro něj. Teda krom úspory hmotnosti. Váha těch pluskových duší je fakt velká. Ale jinak, kdybych jezdil 800 Km/rok, primárně po asfaltu a polních cestách, tak jaký přínos budou mít bezduše? Ano, ještě nemusím řešit malé defekty.

            Jinak zrovna ve čtvrtek jsem jel na Prašivou a ze zadní bezduše mi ušel vzduch – smýknutá patka. Přiznám se, že v mírném sněžení, teplotě 2°C jsem se modlil, ať to malou hustilkou nahodím. No vyšlo to.

            0 0
            • Vilém  

              hledat smysl jakehokoli jeho pocinani s kolem? To jsi asi nikdy necetl jeho vlakna.

              0 0
            • novas752  

              Už kvůli té hmotnosti je bezduše na pluskových pláštích jasná volba, ušetříš i 200g na jednom kole (výpletu) a to už smysl má.

              I na asfaltu a polních cestách se dá píchnout a i tam to jede lépe než s velkou těžkou duší. Proč by si někteří na bezduše dávaly i silničky a gravelbiky, že.

              To zutí patky je takový největší strašák s bezdušema na vyjížďce, chce to dobrou kombinaci a není se čeho bát. Mě už párkrát bezduše trochu uprskla v ostře říznuté zatáčce, ale vždycky se bezproblému chytla zpět. Asi 14 dní zpět jsem vlastní chybou prorazil předníplášť o ráfek (rána jako kráva v plný rychlosti do prkna), mlíko to nedalo, plášť se vyfoukl, ale bezproblému jsem to dojel asi 600m na prázdném plášti na základnu, plášť se z patek nevyzul, umyl jsemkolo, dal tam knot, dolil trochu mlíka, nafoukl…

              0 0
    • Smazaný účet  

      Uz to mas nahozene?

      0 0
      • plzakj  

        :-D

        0 0
      • kubad  

        hele neprovokuj joo

        0 0
      • Petr L2  

        Zdá se, že se nám to rozuzlení přehoupne do příštího roku :-)

        0 0
        • mikš  

          tak to má problém.od nového roku platí pro nahazování bezduší nová pravidla dle směrnice EU k využívání stlačeného vzduchu

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ani bych se nedivil, kdyby český úředník pod hlavičkou EU něco takovýho vymyslel :-D

            0 0
            • Esi  

              Často přemýšlím co z toho Český úředník měl nebo kdo mu za to zaplatil když vidím ty jejich výplody v rámci zaklínadla EU

              0 0
            • Petr L2  

              Pokud by něco takového existovalo, tak já bych spíš věřil, že je to aktivita Čemby, kterou se podařilo dostat do Evropy :-)

              0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          Snad né to klasické, jak na Nový rok, tak po celý rok :-D

          0 0
    • THORX  

      Mno zkoušel jsem tam dát i plus duši ale problém je ten že pumpa neukazuje foukanÿ tlak takže ji nemůžu pumpnout hodně :( aby zase nejebla, ale myslím že na 2 barech byla a nic se neusadilo

      0 0
    • deh  

      čau, mám tu samou pumpu joeblow2 a zaleží hlavně na plastich co dávás. Treba maxxisy jsou super ty jdou nahodit krasne a drzi i bez mlika, pak treba conti, ale zase jsou plaste jako schwalbe a jine co jsem si musel zajit na kompresor a je to na dýl a víc nervů :)

      0 0
      • Filipsimek  

        Mě jdou racing ray nahodit v pohodě, naopak specialized pláště jsou absolutní peklo.

        0 0
    • Filipsimek  

      Nechat plast přes noc nafoukly na duši aby chytil tvar. Taky je dobrý polivat ten plášť při nafukování vodou. Vyndat ventilek aby prochazelo vic vzduchu, pak tam teprv dolit mliko a pak znova nastřelit. Dneska jsem zkoušel nejakou mast na patky od Schwalbe aby to jednoduše naskočilo-na 2.pokus nastreleno.

      0 0
      • Vilém  

        Dulezity je aby ta voda byla svecena.

        1 0
      • Petr L2  

        To mě *****, to jsou procedury, skoro mám pocit, že něco dělám blbě, když mě to jde bez problémů kdykoliv potřebuji :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Chlapi co vy s tím všechno děláte, prostě vytáhnu plášť z krabičky a do hodiny to jedu projet. Pak občas doplním tmel, a až ho sjedu, tak se nahodí další (třeba zadní T.Burt po 4300 km, Jet CXR mi ale určitě tolik nedá).

        1 0
        • Mr.Duck  

          Asi tak, vyndam z krabice, nasadim, nafoukam a jdu jezdit :) Kdyz je nejakej problem, tak je vetsinou v rafku – bud zniceny, a nebo uplne spatnej tvar na bezduse. O gume to je malo kdy at uz je poskladana nova nebo stara vytahana.

          0 0
        • novas752  

          I to do hodiny je dost dlouho, bezduše je i při zapeklitym případu záležitost tak na 20 minut maximálně.

          0 0
    • Filipsimek  

      .

      0 0
    • brundibar  

      Posunulo se to nekam dal nebo jsme furt zaseknuty na rukach?

      0 0
      • kubad  

        když máš levé ruce tak ti nepomůže nic :)

        0 0
      • Nutribird  

        No a dals to tedy ? Nebo ještě bojuješ ?

        0 0
        • THORX  

          Zkoušel jsem domácí booster ale vzduch uniká :D asi to bude problém absence chybějících matek na ventilku.

          0 0
          • plzakj  

            Coze? Ty ho nemas utazenej matkou k rafku?

            0 0
            • THORX  

              Nemám no, nejsou :)

              0 0
              • Vilém  

                To si delas prdel?

                0 0
              • Nutribird  

                Pak se nediv, že ti nestačí vzduch, když jde jinam než má. Už ti zde radili, dej duši, normálně to nahoď, chvíli to nech den, dva. Pak vyndej duši, dej tam bezdušový ventilek, dotáhni tak jak máš. Vyndej vnitřní část a foukni to, dělá to zde mraky lidí. Hlavně u té práce uvažuj. Až to budeš mít na sucho, dej tmel a zase foukej. Nezapomeň vrátit ten ventil zpět.

                0 0
              • plzakj  

                Kubad mel pravdu.

                0 0
              • mirorek2  

                tak ho vem z prasklé duše

                0 0
            • sis  

              Čekal jsem hodně, ale tohle…:-D

              0 0
          • Smazaný účet  

            Ja myslim, ze tohle problem neni. Matku nahrad bzz paskou a na novy rok muzes vyjet:)

            0 0
          • kadlec  

            A mas tam vubec rafek? Abys nefoukal jen do plaste

            0 0
            • plzakj  

              :oD To by vysvetlilo tu prasklou dusi. Ty draty jsou ostry a paska to neudrzela :-DDD

              0 0
          • Dag  

            Celkem často si říkám, že si THORX dělá ze všech prdel. Protože vážně to snad ve většině jeho komentářů myslet ani nemůže. :-)))

            Ale jak říkal jeden můj bývalý šéf: „Pánbůh chtěl na světě různé lidi.“

            0 0
      • Breakpain  

        O co, že to nepůjde ;)…

        0 0
      • plzakj  

        Normalne si sezen oboustranej slaufek, 1 konec na tvy kolo, druhej konec tatovi na kolo u auta. Mas 2 pokusy na kazdy kolo :))

        0 0
    • Dag  

      Jednou jsem se drbal s nahozením na kámošovém kole a pořád to nešlo nahodit. Nakonec pomohla mýdlová voda jak v pneuservise. Od té doby používám mýdlovou vodu na bezduše vždy a nahazuju pumpou.

      0 0
    • plzakj  

      Tak jak?

      0 0
    • THORX  

      Budu kupovat ventilky a už si udělám funkční tank. Do zálohy CO2 ;-)

      0 0
    • THORX  

      Hoši dejte se do kupy ;-) už je po silvestru

      0 0
      • Cavendish  

        To my se dáme do kupy. Ale ty už si konečně umyj ruce :)))

        0 0
        • Esi  

          Možná by stačila duše odpovídajícího rozměru a časem může zase zkusit bezduše, bylo by škoda prošvihnout celou sezónu :-)

          0 0
      • slavekRM  

        V sobotu jedeme na kolech na Morávku za kamarádem. Bude to záviset i na počasí, ale jestli pojedem a pokud ti to pomůže můžu ti s tím pomoct. Mám tu i ventilky Fulcrum(zadarmo), pokud by jsi chtěl.

        0 0
      • Dag  

        Pokud bys to chtěl nahodit zítra a chtělo se Ti dojet do Havířova, tak se klidně stav. Mám připravené ventilky s matičkama, pásku do ráfku, kompresor, mliko a další vše potřebné.

        Nemělo by nic překvapit. :-) Doufám. :-)))

        0 0
    • bobo2311  

      Zdravím, chci přejít na bezduše forum sem si pročetl a zjistil si vše jediné u čeho si nejsem jist je jak širokou pásku použít pro tento ráfek Syncros X-25S / 32H / 25mm / Sleeve Joint#Tubeless ready. Mělo by to být těch 25mm ? V některých vláknech jsem narazil na to ze by měly byt o 2 mm užší než je udaná šířka ráfku tak Prosím o upřesnění Děkuji za případné odpovědi :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Měla by být širší, jelikož páska se hodně utahuje a tím se zúží…

        0 0
      • plzakj  

        O 2mm sirsi, nez vnitrni sirka rafku. Tedy 27mm, pokud jen ten udaj 25mm vnitrni sirka. Radsi to premer. A Nekdy je potreba dat 2 vrstvy.

        0 0
      • novas752  

        Užší v žádném případě. Širší o 1–3mm podle velikosti a tvaru žlábku v ráfku, čim větší tim širší. Notubes dělá 27mm, dal bych tam to.

        0 0
    • Petr L2  

      Tak jak? už to klaplo?

      0 0
    • LukyCZ  

      Přidám zkušenost, před prvním nahozením jsem si dělal výzkum jak na to a tak jsem pročítal zdejší vlákno ze kterého jsem začal chytat depresi že budu muset na pumpu, po dni pročítání jsem vzal cestovní pupmičku namotnoval bezdušový ventilek nahodil plášt a pumpoval jak magor no a naskočil.

      Tím bych chtěl budoucí uživatele bezduší odradit od hlubokého pročítání vlákna :D DT swiss x1900/Tufo XC14 nahozeno cestovní pupmičkou lezyne.

      0 0
      • novas752  

        Blbý je že je tvuj příspěvek úplně dole. :-)

        0 0
        • Gru  

          Máme doma troje záplety na bezduších. Jedny jsou od Fulcrumu s nahozenými maxxisi. A můžu jen říct že jsem je nebyl schopný nahodit ani na benzínce s kompresorem. Druhé ráfky No Tubes Crest, tam to šlo nahodit bombičkou. 3 ráfky carbon EIE, tam to šlo nahodit úplně bez problémů servisní pumpou. A co mi teď k tomu napíšeš?

          0 0
          • LukyCZ  

            No právěže pročítání by mi pomohlo až když bych si nevěděl rady, nejdříve jsem měl jít a zkusit to a to radím i budoucím bezdušákům a až když to nepůjde tak začít studovat.

            Tím nechci tvrdit že každá kompinace ráfku pláště naskočí sama.

            Při pročítání vlákna se přiznám že mi kleslo seběvědomí :D

            0 0
          • novas752  

            No, to je těma Fulcrumama, ne bezdušema.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.