• RUSH

    Přestože na bezdušácích (nejdříve UST pak TLR) jezdím už pár let a nějakou tu zkušenost s nimi mám (znám např. UST Mavic ráfek prasklý u ventilku), přesto se vyskytl problém, o kterém bych se rád poradil.

    Na záložním páru kol (Specialized Roval) jsem měl svůj první „defect“ za celou tu dobu co bezdušáky jezdím. Prostě to najednou změklo a zadní kolo začalo plavat. Od počátku se to jevilo jako netěsnost mezi ráfkem a ventilkem, a za pomoci dofukování jsem na tom domů dojel. To zadní kolo bylo ale nafouklé a používané ( s přestávkami – na závody používám jiné) déle než rok bez náznaku problému.

    Sundal jsem plášť, ventilek byl v ráfku lehce pootočen, což bylo jasně vidět , protože tento ventilek má obdelníkovou gumovou patku. Řekl jsem si – je to jasné – ventilek jsem tedy správně usadil a dotáhl – jenže ucházelo to dál – kolem ventilku. Zkusil jsem vyměnit ventilek – nový Mavic – ucházelo to zas. Sundal jsem tedy pásku (No Tube), zkontoloval jsem ráfek, speciálně jsem hledal prasklinu kolem otvoru pro ventilek, ale nic! Nasadil jsem tedy pásku a ventilek znovu – bohužel to uchází dál. Zkoušel jsem i gumový těsnící kroužek pod matku. U ventilku to ucházet přestalo, ale za to fučelo kolem drátů!

    Mám tedy pár dotazů:

    1. Chápu správně, že pokud by i byl ráfek u ventilku prasklý, přesto by to páska měla udržet těsné?
    2. Hnědá páska Specialized, která se dodává s koly Roval je zároveň i těsnící (u bezduší není třeba jiná páska), nebo je jen pro použití s duší?
    3. A to nejdůležitější – kde je podle vás chyba? Kudy nebo proč to uchází a co s tím?
    • Mr.Dan  

      Mám poměrně špatnou zkušenost s origoš bezdušovejma ventilkama NoTubes. Konkrétně s jejich vnitřní částí, opravdu je to z bláta, těsněníčko po roce už moc netěsní a hlavně ten závit na tý vnitřní části se ochodil tak, že je problém našroubovat redukci nebo šlaušek. Na zadním kole mi Hnoj vyměnil tuhle „vložku“ za nějakej levnej ekvivalent a je to nebe a dudy. Na předním kole na to bohužel v rámci jarní servisní tlačenice zapomněl a problém se čím dál zhoršuje. Takže problém by mohl bejt i tady…

    • jecnak  

      Jelikoz to fici nekudy do rafku, plast bude asi v poradku a hledal bych zradu v pasce a ventilku. Tim, ze jsi zkusil jiny ventilek, zbyva uz asi jen ta paska.

    • camlost  

      co třeba podélně prasklý ráfek, tzn. pod páskou?

      ilustrační fotka např. http://www.nakole.cz/…461276-1.jpg

      na jiném fóru jsem se o této závadě zmínil a tamní diskutéři nejsou schopni pochopit, že je něco takového možné. osobní zkušenost, i když ta fotka není ode mě. :-)

      • RUSH  

        Jak jsem psal výše, mám zkušenost s takto prasklým ráfkem Mavic kolem ventilku. Dle mého by to páska měla udržet těsné. Horší ale je, že to může rupnou víc kdykoliv. Tento typ prasknutí není až tak neobvyklý – bohužel.

        Já jsem ale na současném ráfku prasklinu nenašel.

    • Vilém  

      Jaky ma ten rafek spoj? Je svarovany, nebo jen nejak kolikovany? Paska kryje celou vnitrni sirku rafku?

      • RUSH  

        Ráfek je svařovaný. A ano, páska kryje celou vnitřní šířku ráfku (no Tubes). Ale přesto určitě zkusím pásku nainstalovat pečlivě ještě jednou.

    • jonti  

      Vyndej pasku a zkontroluj rafek.

      Mavic ventilek do jinych kol moc nesedi, lepsi je neco jako notubes nebo caffe latek, ktere maji kuzelovity tvar a lip tesni u diry v rafku.

      Paska specialized je ok, i tesnici.

      • RUSH  

        Díky. Ráfek jsem kontroloval, viditelnou prasklinu jsem nenašel. Je ale možné, že při více nafouknutém plášti, se může skrytá prasklina více rozevřít.

        • ememem1  

          pozri sem a nasledne dole…len podotykam ze nez som na to prisiel tak to na prvy pohlad moc vidiet nebolo.

          • RUSH  

            Zajímavé, to jsem fakt netušil. Ale mám ráfky od Specialized, nevím kdo jim je vyrábí… Ale prohlédnu ten ráfek celý dokola a fakt pečlivě. Zkontroluju ještě jednou usazení ventilku. Snad na to přijdu.

            • jecnak  

              Pokud mas v rafku nalepenou pasku, pak te nejaka prasklina nemusi moc zajimat z hlediska tesneni. Hledej problem v pasce a nebo ventilku. Jak psal jonti, tak Mavic ventilky nejsou moc vhodne pro jine rafky nez Mavic.

              • ememem1  

                tak pokial ma ust ventilok (s kockatou gumou na konci) v inom ako ust rafiku tak to naozaj netesni dobre, sa skor cudujem ze mu to doteraz fungovalo.

                a s tou paskou imho nemas celkom pravdu, moze to tak byt ale zarucene to nei.aspon mne to predtym nez som to prerazil uplne (vid. vyssie nepomohlo.)

                • hovanec  

                  Tak to pěkně kecáš, protože mám bezdušové ventilky s kockatou gumou na konci v ráfcích fastdisc a do nedávna i ve vikingách a těsnilo/těsní x sezon bez problému.

                  • ememem1  

                    kecas akurat tak ty, nie vsade to nutne fungovat musi.

                    • hovanec  

                      Takže mi to vlastně netěsní a máš pravdu TY drahý příteli. :)

                      Nechci se handrkovat a slovíčkařit, ale napsal jsi to tak, že jinde než v UST ráfku to nebude fungovat. Hlavně v tom Tvém argumentu nevidím důvod, proč by ten ventilek neměl těsnit v jiném, než UST ráfku. To mi prosím vysvětli a dám pokoj. Jistě se najdou případy, kdy nefunguje.

                      • ememem1  

                        to ti fakt treba vysvetlovat? pozri sa na priecny rez ust rafika a normalneho rafika. preco asi notubes ventily su kuzelove resp. napr. shimano su valcove?

                        a btw ja nehovorim ze to fungovat nemoze ale zarucene to isto neni. mne napr. ust ventilky v „ne 2 way fit“ rafikoch netesnily, notubes aj shimano bez problemov.

                        • hovanec  

                          Tak je pravdou, že jsou různé typy dosedacích ploch. Pokud se jedná o ventilky Notubes, tak tam jsou tuším 2 typy. Jak jsi psal, ten typ s kockatou gumou, ten těsnit nebude v případě verze s válcovité dosedací plochy. Klasický kockatý s rovnou dosedací plochou fungovat bude. Ale nejspíš jsem si spletl která firma co vyrábí, páč já mám ty s rovnou dosedací plochou a ty budou asi Caffelatex nebo Rubena…

                          Takže máš pravdu. :) Sypu si popel na hlavu.

    • Tina  

      Možno by na začiatok pomohlo úplne štandardné a triviálne ponorenie nafúknutej gumy aj s ráfkom do vody a zistiť kade unikajú bubliny. Pokiaľ okolo ventilu tak je problém minimálne ten ventil. Ak okolo niplov tak netesní páska. Alebo zistíš, že je vadná patka plášťa.

      Každopádne by som začala takto ;)

      • lukas aka mitro  

        Da se ponorenim rozlisit, zda vzduch utika kolem ventilku nebo podfukuje pod pasku do profilu rafku?

        • Tina  

          Pokiaľ vzduch neuniká okolo ventilku tento problém je možné vylúčiť. Pokiaľ uniká okolo ventilku tak to bude určite ventil a plus to môže byť netesnosť pásky.

      • RUSH  

        To jsem samozřejmě zkoušel. Na poprvé to ucházelo kolem ventilku. Pak jsem gumovým těsnícím kroužkem (Mavic) ventilek utěsnil pod matkou a ucházelo to kolem okolních drátů.

        • Tina  

          Tak máš IMHO problém s páskou. Celú by som ju odlepila, vyčistila ráfik a nalepila novú Nová by mala byť tak široká aby bola minimálne od jednej vnútornej steny po druhú.

          • jecnak  

            Tim, ze dal tesneni i z vnejsi strany otvoru pro ventilek sel vzduch samozrejme dirama pro draty, takze bych nevylucoval ani netesnost mezi ventilkem a rafkem, jak jsem ostatne psal vyse.

            • lukas aka mitro  

              +1

            • Tina  

              Ano, máš pravdu. Špatne som si prečítala jeho príspevok vyššie. Nevšimla som si, že zatesnil ventil zvonku tou maticou. Takže áno, môže to byť iba netesnosť medzi ventilom a páskou.

    • RUSH  

      Díky za reakce. Objednal jsem nové ventilky. Nalepím novou pásku a naleju nový tmel. Pak se uvidí!

      • lukas aka mitro  

        Hlavne tu pasku poradne utahni..pokud ti pri tom nezmrtvi ruce, tak jsi malo utahoval:)

      • RUSH  

        Nalepil jsem novou pásku No Tubes, nasadil jsem nový ventilek, na pohled to vypadalo dobře, ale uchází to zas. Ponořením do vody se potvrdilo, že to uchází kolem ventilku.

        1. Je možné, že je chyba (moje) v nalepení pásky No Tubes?
        2. Má smysl zkoušet to jen (bez No tubes) s páskou Specialized (hnědá original)?
        3. Co mi ale nejvíce vrtá hlavou je, že u UST ráfků Mavic, pokud ráfek praskl u ventilku, tak to logicky začalo časem ucházet, protože v ráfku je otvor a ráfek není utěsněn páskou. Ale v tomto případě bych předpokládal, že pokud je páska schopna v pohodě utěsnit díry na niple, tak stejně tak musí utěsnit i prasklinu kolem ventilku (i když já jí nenašel). Pokud by to tak bylo, pak jediná možná příčina ucházení vzduchu kolem ventilku by byla nějaké netěsnost mezi ráfkem, páskou a ventilkem.

        Takže, co s tím?

        • Tina  

          Toto je veľmi nešťastný dizajn dosadacej plochy ventilky. Na niektorých ráfkoch nemusia dobre tesniť. Najlepšie skúsenosti mám s kónickým tvarom dosadacej gumičky ako má originál Notubes, alebo Duke.

          • ememem1  

            vynimocne mas uplnu pravdu.

            • Tina  

              Opäť si pobavil :D

              BTW ako si spokojný s prevodníkmi TA? ;)

              • ememem1  

                s tym ventilkom som to myslel vazne.

                na silnicke mam ultegru a na mtb xt (povodne 3*10 prerobene na 2*10 – maly prevodnik je z povodnej 3*10, velky trekovy deore). TA som povodne rozmyslal ale na shopoch kde bezne nakupujem ich nemali. o jakych prevodnikoch je rec?

          • RUSH  

            Náhodou jsem získal ventilek Schwalbe, který je konický podobně jako NoTubes. Včera jsem ho nasadil a na pohled sedí a těsní nejlépe.Vyzkoušel jsem tedy těsnost jak s oběma páskami (NoTubes-Specialized), tak jen s NoTubes a nakonec i jen s páskou Specialized.

            Testoval jsem těsnost ve vodě, fučelo to ve všech případech. Poměrně dost a pouze kolem ventilku. Pokud ventilek z vnějšku trochu zatěsním, začne to logický foukat okolo drátů v nejbližším okolí ventilku (ale o dost méně). Nikde jinde po obvodě ráfku to nefouká.

            Budu muset nějak opravdu podrobně prohlédnout ráfek kolem ventilku, jestli tam není nějaká prasklina nebo něco podobného.

            Ale stejně jsem si myslel, že narozdíl od UST ráfku, by v tomto případě měla páska případnou prasklinu utěsnit. Co vy na to?

            • mr.antik  

              ale jen za předpokladu, že je páska velmi dobře nalepená.

            • lukas aka mitro  

              Hele…ono to neni u planu tak markantni jako o kapalin, ale i tak je trochu blbost co pises. Ze kdyz zatesnis kolem ventilku a zacne to foukat kolem dratu okolo, tak to primarne podfukuje kolem ventilku. Ty rozdily tlaku v ramci celeho vnitrniho objemu rafku jsou minimalni. Spise to zacne foukat tam, kde se nejvetsi dira(mensi porvchove napeti vody branici uniku) a v mistech mensiho tlalku vody (predpokladam, ze to mas ponorene)

              • RUSH  

                Mě hlavně překvapuje, že to fouká tolik. Kolem toho ventilku to ve vodě bublá opravdu hodně – prostě jak od velké díry. To není jedna bublinka za 3 vteřiny, to je solidní bublák.

                • lukas aka mitro  

                  Taky se na to muzes divat tak, ze niple jsou pomerne dost natlacene na material rafku a jejich utahovanim se jeste kontaktni plochy do sebe pomerne dost zapasuji…

        • Vilém  

          A to pockej az ten ventilek trefis sutrem. To uz nedofoukas:)

        • kyl  

          Utíká to kolem ventilku.To doma nemáš kus silnější gumy?Vrtnu 6mm díru,vyříznu potřebný tvar.Nebo tam den ještě jeden kroužek.Co skočit do obchodu,mrknout na těsnění kohoutku vodovodní baterie,dosedací plocha těsnění bude větší.

          Použij hlavu,projev trochu kreativity.Kdekdo se drží toho jak to vymyslel výrobce a když to někde nefunguje,neví kudy kam.Neber si to osobně :-)

        • Mr.Duck  

          Blby je, ze to, ze ti to z rafku leze kolem ventilku este neznamena, ze to z gumy leze kolem ventilku. Ono to muze utikat kdekoliv pod paskou dirou na niple, a odtamtud to pujde ven cestou nejmensiho odporu, coz je zpravidla dira na ventilek – je daleko min utesnena na vnitrni stene, nez diry s niplema.

          Ja bych videl problem v pasce – bolely te ruce po tom, cos ji nalepil? Davas tam i tu hnedou pasku?

          • lukas aka mitro  

            Tak jsem zvedav zda mu to konecne docvakne:)

          • RUSH  

            Právě kolem ventilku mi to začalo ucházet už když se problém objevil – během jízdy. Probublávalo tam mlíko.

            Tento problém se objevil po cca. roce bezproblémového fungování. Předpokládám tedy, že páska (obě pásky) byla v pořádku. A přesto to ucházelo. Můj první dojem tehdy byl, že se pootočil ventilek (nebo jsem ho pootočil já při kontrolním dotahování vnější matice po dofukování před vyjížďkou), a protože ten starý ventilek byl s obdelníkovou gumovou paticí, došlo k vzniku netěsnosti.

    • RUSH  

      Tak jsem v koncích. Všechno jsem vyměnil – pásku, ventilek, plášt – a utíká to vesele dál.

      Vidím to asi tak, že buď s tím budu ještě chvíli laborovat, a hledat příčinu, protože v tuhle chvíli už taky spíš věřím na netěsnost někde jinde než u ventilku – otázka ale je jak to místo najít???

      Nebo to vzdám a nechám to udělat v servisu.

      Anebo budu jezdit s duší :-)))

      • lukas aka mitro  

        Ukaz jak mas nalepenou pasku.

        • RUSH  

          Teď to vyfotit nemůžu. Prostě páska NoTubes žlutá, Začnu 20–25 cm před dírou pro ventilek, nalepím dokola, přidám zase cca. 20–25 cm za ventilek. Propíchnu malý otvor pro ventilek, Natlačím ventilek, dotáhnu matici.

          Zkoušel jsem i přes žlutou pásku dát hnědou Specialized – vypadá takto – viz. obrázek. s nápisem bliss ready. Ovšem bez efektu, uchází to stejně.

          • mr.antik  

            páska k ráfku hezky přilnula? Žádné bordel pod ní? Vlasy apod… Kouzlo je v té první vrstvě, ta další už je bez efektu.

            • RUSH  

              Kouzlo je v té první vrstvě, ta další už je bez efektu – to bude asi velké pravda.

              Ráfek jsem očistíl, zkontroloval jsem, jestli někde nejsou nějaké ostré hrany, lehce jsem ho i odmastil. Pak už jsem jen nalepil pásku.

              Jak je to ale s napnutím pásky při lepení? Bavím se o té žluté NoTubes. Přijde mi totiž, že pokud ji budu natahovat moc, nebude to taky dobře, protože se může stát, že nedolehne kvůli tomu silném napnutí správně až na dno drážky, kde jsou otvory na dráty a ventilek. Natahuju to tak nějak středně.

              • lukas aka mitro  

                Natahovat musis jak cert, musi co nejlepe prilnou na profil rafku u patek, zbytek se vytvaruje sam, popripade tlakem vzduchu. Cim jsi odmastoval?

                • RUSH  

                  Odmastil jsem jen lehoučce, asi něčím na kotoučovky a pásku jsem nelepil hned. Tím to asi nebude…

                  Ale to natažení,,, Napnout pásku tak, aby přilnula co nejlépe na ráfek u patek, zbytek se vytvaruje sám – ale co u ventilku,tam to přece musí těsnit???

                  • Tina  

                    Pásku musíš pri nalepovaní silno naťahovať a pritláčať čistou handrou do stredu ráfku. Pritom dávať pozor, aby pod páskou nevznikali bubliny. Keď nalepíš dookola potom silno prebehni a popritláčaj handrou aj kraje pásky, aby sa dobre prilepili k okrajom ráfku.

          • Tina  

            Skús teda ten servis. Možno prídu na niečo triviálneho a potom to už budeš zvládať sám.

          • lumyr  

            nebo tam nalep Tesu (stříbrná páska) má lepší lepidlo a je poddajnější. Na starých kolech jsem ji vozil 3 roky a nebyl s ní problém (na rozdíl od NT pásky, profil ráfku nebyl ideální a páska tam moc nedržela). Já měl ale problém s tím, že se mi žlutá páska po čase trochu posunula a přestalo to těsnit.

            • RUSH  

              Poddajnost pásky – taky mi to tak přijde.

              A kdoví, jestli právě tohle to posunutí nebyla příčina té mé prvotné netěsnosti během jízdy.

              Asi fakt zkusím jinou pásku. Nevím jestli Tesu ( a na ní tu od Spešlu), nebo jinou ( ale k tomu určenou) třeba CafféLatex? Servisák od Spešlu mi navé kolo dával nějakou modrou pásku, nevíte co by to mohlo být zač?

              • mr.antik  

                na nějaké staré ráfky, které byly hodně profilované jsem dával klasickou izolačku (nějakou značkovou), asi 4× obtočit a funovala hodně dlouho.

              • RUSH  

                Zkusil jsem jinou pásku – stříbrná TESA, nalepil jsem jí s největší pečlivostí, přes ní ještě pásku od Spešlu, ale uchází to pořád stejně (kolem ventilku – celkem výrazně). Hledal jsem i prasklinu v ráfku, ale marně. Dál už fakt nevím …

                • KAITEN  

                  hele kdyz to ctu tak delas asi blbe tu douru u ventilku, paska musi bejt od jedny vnitrni hrany po druhou. patka plaste na tu pasku musi dosedat. tim docilis vzduchotesnej spoj. ventilek se neutahuje silou staci rukou, naopak paska se utahuje opravdu fest, ja ji potom uhlazuju drivkem od nanuka.

                • RUSH  

                  Takže – jaké jsou možnosti:

                  1. Špatně nalepená páska – utíká to někde pod páskou a pak kolem ventilku ven
                  2. Netěsnost kolem ventilku, pásky a ráfku
                  3. Prasklina v ráfku (mimo pásku, nebo na kraji pásky -v rohu??) – vzduch uchází do prostoru u niplů a odtud okolo ventilku ven

                  Nějaká další možnost?

                  Ohledně bodu 3 – jak prasklinu najít, pokud není vidět a je možné, že se otevírá pouze tlakem vzduchu v plášti a v ráfku? I když pokud by to tak bylo, asi by neušel všechen vzduch, protože s poklesem tlaku by se prasklina zase přivřela…?

                  • Tina  

                    Ďalšia možnosť je zaniesť kolo do servisu nech sa trápia oni. Za pár Kč zistíš kde je problém ;)

                    • RUSH  

                      Tak to jistě. A asi to i udělám.

                      Ale čistě teoreticky by mě zajímalo, jak by našli tu prasklinu v ráfku, pokud by byla v rohu a jen nepatrná.

                      • lidumil  

                        Já se takhle trápil s Bontrager Race X Lite. Pásku Tesa skoro 2×, ventilek Caffe Latex na obě kola a přední drželo, zadní ne – utíkalo to kolem ventilku. Tak jiný ventilek (celkem asi 3 další – i výměna přední x zadní) a pořád to utíkalo. Tak jsem to dal ofiko zastoupení Bontrageru – origo ventilek opět nefungoval, takže jiný origo ventilek a origo páska a už to funguje. Je potřeba asi vyzkoušet víc ventilků (mě fungoval asi pátý).

                    • RUSH  

                      Dal jsem to tedy do servisu a nechal odborně nalepit pásku (modrá Schwalbe) a nainstalovat ventilek. Jsem zvědav, jestli jsem to já lepil blbě (lepší případ), nebo jestli bude problém jinde. Pak ještě napíšu výsledek.

                      • RUSH  

                        Tak zase nic. Dal jsem to do servisu, aby mi odborně nalepili pásku a instalovali ventilek. Doma jsem jen nahodil plášť a – fučí to zase. Kolem ventilku a celkem dost. Nechápu. Co s tím? Dát do servisu i s pláštěm, ať na to přijdou oni? Nebo můžu ještě něco zkusit?

                        • Tina  

                          Ach! Ty si dal do servisu kolo bez plášťa? :O

                          • RUSH  

                            No, ano, bez pláště. Jednak proto, že ten pláštˇje už starší (na dojetí) a taky jsem si říkal, že pokud to tedy je špatně nalepenou páskou, zbytek už zvládnu sám. Dělám to běžně. Takže asi znovu do servisu … Jsem zvědav na co přijdou.Jsem holt takový hloubavý typ, chtěl bych na to přijít sám.

                            • Tina  

                              Aha! Starší plášť na dojetí? Ani nemusíš späť do servisu. IMHO patky toho „staršího plášte na dojetí“ budú už za svojím zenitom. Už by som to neriskovala. Ak by sa ti to aj podarilo sprevádzkovať, môže sa ti stať že ti prestane tesniť 30km od baráku. A to nechceš ;)

                              Ale skúsiť to v tom servise samozrejme môžeš.

                              • jIrI___  

                                I kdyby byly patky za zenitem, tak to stále nevysvětluje to, proč vzduch uniká kolem ventilku…

                                • RUSH  

                                  Přesně tak! Stav pláště (nijak hrozivý) nemá co dělat s netěsností u ventilku.

                            • RUSH  

                              Mám hotovo a vyzkoušeno! V jiném servisu nasadil technik novou pásku (i když tutéž značku – modrá Schwalbe), původní ventilek a ten starší plášť s mlíkem Schwalbe (dodává jim ho přímo NoTubes, ale pod jejich značkou). Všechno drží jak má, najeto cca. 200 km.

                              Příčina potíží – špatně nasazená páska a asi i problém s nevhodně osazeným ventilkem (otvor v pásce pro ventilek).

                        • Ice601  

                          Taky jsem mel tento problem, ze mi utikal vzduch kolem ventilku. Vyresil jsem to tak, ze jsem v miste ventilku pridal jeste jednu vrstvu pasky, ventilek nainstaloval dotahl normalne rukou, nasadil plast a nafoukl…kolem ventilku to stale lehce utikalo…nedbal jsem toho, nalil mliko – vse se utesnilo a krasne to drzi uz 1000km…

            • Paja  

              Mne se Tesa, resp. cca 15 cm konec, asi po pul roce odlepila a nachytala na sebe vsechny ty tesnici cucky z NT tmelu. Mozna by stacilo pojistit ten konec treba jeste epoxydem, ale me to prestalo bavit, koupil jsem UST rafky a od te doby (6 let) mam klid.

          • Vilém  

            Presah pasky na tom prednim kole mi prijde dost maly.

      • kyl  

        Dej duši a máš pokoj se s tím srat.

      • ememem1  

        a co keby si to skusil nie len pasku ale komplet notubess sadu?

    • kadett  

      Mě by zajímalo jaké máte zkušenosti z CafféLatex ventilkama? Dík

      • Vilém  

        Ja zatim dobrou.Pouzito v jednop paru WTB Laser TCS Trail a druhem paru Remerx Hurry. Pasky caffelatex a NT.

      • mr.antik  

        nelíbí se mi ta gumová kostička, nepřijde mi to jako moc technický řešení, ale asi je to levný

        • wong  

          Gumovou kosticku jsem musel rezat a pilovat aby sedla do Shimano UST rafku. Po uprave ale v pohode. Puvodni Shimano ventilky nebyly rozdelavaci.

          • mr.antik  

            určitě záleží na profilu ráfku, ale kuželovitá gumička, kterou utáhne/povolí prstama i dítě mi prijde lepší

            • lukas aka mitro  

              Na ZTR mam kosticku a nikdy jsme zadny problem nemel:) Pod utahovaci matkou mam jeste nejakou gumu a ventilek mam dozateny jenom rukou, drzi bez problemu.

      • jecnak  

        Mam 3 pary a funguji vsude dobre.

      • jIrI___  

        Vozím v UST ráfcích Mavic a bez problémů.

    • warps  

      Nejlepsi zkusenost mam s american classics ventilkama, tesne perfektne a jeste maji i tvarovanou podlozku na rafek tzn ventilek se jen tak neohne …

      • Vilém  

        Osobne bych mel z duralovych ventilku strach. Jeden blbe trefenej sutr a dojels.

    • kadett  

      Nahazoval jsem teďkom bezduše a ej normální,že na novým plášti Continental Racesport se objevily z boku bublinky tmelu? Sice malý,ale jo.Tmel to sice zatmelí,ale ptám se,ejstli ej to normální.

    • Bumerangista  

      Zdar. Pokud chceš experimentovat s ventilkem, tak odkaz na podobné vlákno zde:

      http://www.bike-forum.cz/…zdusaky.html#…

      Je tam i nákres toho, co jezdím, a za 5 let nikdy nebyl problém s ventilkem. Výhoda mého systému je, že to opravíš i při expedici, protože starou duši najdeš všude a pásku můžeš vozit.

      • hovanec  

        Je potřeba taky napsat, že je potřeba to vystřihnout z duše se šroubovacím galuskáčem, jinak tam asi dost těžko naleješ tmel.

        • Vilém  

          Zas uplne nutny to neni. Tmel se da nalit pred nahozenim plaste.

          • hovanec  

            To ano, ale ta čistá práce pak… :)

            • Vilém  

              Ja jsem zdechlej a prijde mi jednodussi to vyhaknout, nez hledat kleste nebo ten pripravek na povoleni ventilku. Zaroven pri tom vytru plast od zbytku tmelu.

              • lumyr  

                zase se to bez toho ventilku líp fouká

              • hovanec  

                Viléme, jak prosím nahazuješ ten plášť? Já musím vždycky na benzinku, kde mají kompresor se zásobníkem, bo jinak to nejde nahodit. Z toho důvodu to raději ani nesundavám…

                • kadett  

                  Já to dneska nahodil pumpu co meli minulej týden v akci z lidlu.

                  • hovanec  

                    To mi musíš ukázat, jak to děláš. Zatím se mi to nepodařilo. Jaká máš kola a pláště?

                    • kadett  

                      ráfky DT Swiss 465D a pláště viz výše. Vyzkoušel jsem to i tak,že jsem prvně dal jen ventilek a otřel ráfek a pláště mýdlovou vodou.Sedlo to a nafoukl se plášt.Samozřejmě se vyfoukl po chvili,ale nějak to těsnilo.Pak jsem sundal kus plaště a nalil tmel a foukal.Chtělo to nafouknut víckrát. Dělal jsem to ráno,tak jsem na tom ještě nejel.

                • lumyr  

                  když ho jedno nahodíš (ne vždy se to povede pumpou) tak pak už není problém. Když dolévám/kontroluju mlíko, tak vysadím jen kousek pláště a to pak není nikdy problém pumpou nahodit. Plášť v patkách drží fest, je spíš někdy problém ho vyháknout.

                  • kadett  

                    taky sem nad tím přemýšlel,ale jak doplnit,ale jestli fakt není lepší způsob přes tu stříkačku?

                    • lumyr  

                      Mě přijde jednodušší vysadit plast, případně vylit stary mliko ( někdy se z tmelu stane hnědá věc co nefunguje), vyhodit ježka, když se tam objeví. Přes ventilek max zředíš nefungující mliko… Časově mi to přijde stejný a nadhodit zpět není s dilenskou pumpou problém.

                • Vilém  

                  Mam na to udelanej vzdusnik. Predtim jsem to delal jak popisujes, pripadne do pneuservisu a to me pekne stvalo.

                  Jinak jak uz tu pisi ostatni, jakmile uz to bylo jednou nahozeny, tak po vyhaknuti a doliti mlika, to vetsinou jde v pohode pumpou.

              • Bumerangista  

                Přesně tak. Vyháknutí + v lékárně stříkačka za 5Kč, kterou to tam fouknu. Zajímavé je, že montpáky mají všechny takový háček, který slouží k zachycení za drát, když plast vyhákneš. Pochopil jsem to, až když jsem dělal takto bezduše. Takže je to fakt čistá práce bez rizika.

    • lazza  

      Připojím to sem:

      Nahodil jsem svoje první bezduše na Dt Swiss ráfcích a Maxxis pláštích. Nafoukal to na 3,5atm a nechal je den stát; tlak drží.

      Při dofukování však uniká vzduch kolem ventilků – jak nasazuju pumpu a ventilek se mírně vyhne (dopředu/dozadu), trochu to syčí. Je to normální stav anebo blbě nalepeno/utěsněno?

      • kubad  

        neni to normalni

        • lazza  

          Takze spatne utesneno paskou kolem ventilku? Spatne udelany otvor? Nejspis me tedy ceka stejny osud jako Rushe vyse – servis a odborna instalace.

          • DADMTB  

            Jaký ventilek jsi dal? DT Swis má ventilky na své ráfky, ale taky mi to šlo kolem ventilku, pomohlo kousek duše na ten dosed ventilku a kapka butylového tmelu (dříve medvědí …), asi jsem tehdy udělal větší díru v pásce, chytlo to hned a drží celou sezonu.

            • lazza  

              Ventilek je originál DT Swiss, nechtěl jsem riskovat nekompatabilitu. Díru v pásce na ventil jsem udělal spíš menší, ale to neznamená, že správně, i když jsem viděl mraky instruktážních videí přímo od výrobců.

              Medvědí ho*no jsem používal na vytmelení spár v roubení baráku, ale můžu to zkusit. Kápneš tam z vnitřní strany ráfku, pod tu gumovou kostičku a stáhneš kontramatkou z vnější strany k sobě – předpokládám správně? Teoreticky by na to měl fungovat i obyč silikon v kartuši…

              • lazza  

                Ještě doplnění dotazu: mlíko jsem nalil jen do pláště před nafouknutím. Je třeba ho narvat i do ventilku – přes nějaký přípravek/stří­kačku?

                • Breakpain  

                  NE, přes ventilek to jen doplňuješ, abys nemusel sundávat pláště.

                • DADMTB  

                  Tak jestli jsi ho tam dal předem a dost tak nemusíš je to možné i tak i přes ventilek, já to dělám tedy přes ventilek, nejříve nahodím plášť (patky) a potom vyšroubuji vnitřek ventilku – je lepší mít kolo zavěšené ať se nedeformuje jak se vyfoukne – no a stříkačkou, odměrkou…to přes ventilek naplním , zašroubuji, natlakuji…protočím, položím, obouchám o zem:-) pokud drží natlakuji 2 i méně a jezdim. Doporučuji potom vozit knoty na opravu větších děr (je to lepší vyzkoušet si na ojetém plášti, doporučuji), malé zvládne tmel, jen někdy mu to trvá a je lepší otočit díru dolů ať tmel nateče nad díru.

                  • lazza  

                    Nalil jsem tam toho dost, dodržel postup, který popisuješ. Stříkačka se do odšroubovanýho ventilku nacpe? – odpadne tedy nákup přípravku.

                    • DADMTB  

                      Používám lékařskou přesně se vejde do těla ventilku, vlastně jako trychtýř, nasadím ji a odměřené množství vliju přes, někdy naberu a vtlačím…aby jsme se pochopili – vyšroubuju vnitřek ventilku jsou na to takový udělátka – Rubena má plastové nevím jak to popsat, je i taková tyčinka…

                      Poslal jsem Ti zprávu na BF zprávy:-)

                      • lazza  

                        Myslím, DT Swiss mají takový ty plastový podkovičky na odšroubování – sice jsem to ještě nedělal, ale předpokládám, že pak půjde injekce zlehka zasunout dovnitř.

                        • DADMTB  

                          Přesně tak, tou podkovičkou to uvolníš a potom to jde prsty, jen pozor hlídat si ať to nehledáš po okolí, jinak je lepší to mít zavěšené za ráfek ať se po vyfouknutí plášť nedeformuje vahou kola no a potom přes tělo ventilku pomocí stříkačky tmel dostaneš dovnitř. Podle mne je to takový čistější varianta, jen pomalu nalívat, tmel teče samovolně ale pomaleji. Jasné, že v servisu to máš rychleji, ale je lepší se to naučit, protože v terénu se to může hodit, doši už prakticky nevozím, snad jen na delší trasy, zatím jsem měl jen jeden neopravitelný defekt – kus větve prošel středem a bokem pláště…jinak asi dvakrát na maratonu jsem musel dát knot a drží to pořád trny atp. to dokonale zalepí…jo a je lepší mít pumpičku s hadičkou, protože tou nasazovací ten ventilek akorát zlomí.

                          • lazza  

                            Plánuju koupit právě pumpičku s hadicí. Jinak doufám, že i krátká příruční pumpička zcela prázdný plášť dokáže nafouknout – těžko v lese hledat dílenskou nebo kompresor.

                            Tím knotem myslíš něco takovýho? K tomu je potřeba ještě speciální jehla…? Tuším snad správně, že jak knot nasákne mlíkem, tak nabyde a zatěsní i větší díru…

                            • Breakpain  

                              Nafoukne, ale patky nenahodí ;) … → voz náhradní duši ;)

                              • lazza  

                                Chvilku jsem si namlouval, že by šlo začít jezdit i bez ní :-)

                                • DADMTB  

                                  Jasné duši ber, a na nahození patky, když tedy bude defekt větší mám bombičkovou pumpičku (opravdu to nahodí a na dojetí to je, jen některý tmely vzduch z bombičky nemusí:-) ono ty knoty lze požít jen ve chvíly, kdy je v plášti ještě tlak, nebo lépe se do té díry zatlačí. Asi tak, na to moje „závodění“ beru knoty a bombičky, na toulání i duši a víc nářadí …jo a ten ventilek nedotahuj na krev, protože to rukou potom neodtáhneš a duši nedáš (DT Svisnemá matku, ale takový kroužek)

                                  „http://www.fer­dus.cz/zbozi/405–830-opravne-knoty-moto-hnede“

                                  ono se to lehce popisuje, ale opravdu jsem to nejdříve zkoušel na starém plášti, dělají se i nějaké hříbky, nebo špičky…no na Ferdusu to je zobrazené.

                            • DADMTB  

                              Ano ale to co jsi našel je moc velký, dělá se taková malá sada moto/cyklo ta vidlička je malá a knot tuším průměr 3mm, hele já ho tam ve stresu narval i tenkým imbusem byla to díra po střepu taková nepravidelná, tmel tekl ale nezvládal, knot jsem připravil na tu díru středem, imbus poplival a zatlačil na střed, vlastně to probodneš cca 0,5–1cm a imbus vytáhnul ventmel už to dotěsní a zbytek knotu jsem odříznul svou rybičkou, dofouknul a tradá …klidně vyfotím už je zaježděný a na plášti jezdím do teď.

              • DADMTB  

                Ano, dal jsem to ze „spodu“ a dotáhnul, ale nedotahuj uplně na krev. Jo je to takové „punk-ové“ řešení, ale nechtělo se mi strhávat pásku a mimochodem používám Tesa a někdy i jen šedou od Den Braven,ale tehdy to byla DT páska.

                A perliška byla, když mi nedržela patka a ani tmel to nepobral, no mladej najel na obruvník, jsem to vyrovnal a plášť štětečkem natřel penetračním nátěrem:-) držel nádherně, jen tedy při sundavání to byl boj:-)

                • lazza  

                  Ten tmel/silikon musí fungovat dobře: zejména silikon po vytvrzení udělá zátku/těsnění, který se dá používat i opakovaně. Zkusím kolo pořádně projet, zjistit těsnost pod vodou, a když to bude byť jen trošku utíkat, udělám to stejně pankáčsky :-).

                  • DADMTB  

                    No to jsem Ti chtěl napsat, raději to zkus pod vodou, ono to nemusí být u ventilku, může být i páska někde řízlá a pak to může bublat i u niplí …jinak poklesu tlaku třeba za týden se nediv, to hlavně u Schwalbe plášťů, tam jsou bublinky i na povrchu pláště, ale časem to tmel vytěsní.

      • orm  

        Pred par lety mne jeden clovek poradil jednoduchy trik pro lepsi zatesneni ventilku. Vem starou dusi, vystrihni z ni obdelnik, sirka o neco mensi nez sirka rafku, nemela by byt pod patkama, uprostred udelej dirku a protahni dirkou ventilek a poradne dotahni matku. Duse bude mezi ventilkem a paskou. Pak to dobre tesni i pri pumpovani. Dira v pasce se, zvlast pri pumpovani malou pumpou, postupne zvetsuje a prestava tesnit. Kousek duse tesnost vyrazne zlepsuje.

    • AleZ80  

      Když už se toto téma vytáhlo… …narazil jste někdy někdo na bezdušové auto-ventilky ?

    • Pido  

      nemáte nikdo zkušenost s ráfkem Syncros XC 37(scott spark) není totiž svařený tak jestli to nebude utíkat spojem?

      Děkuji

    • Radez  

      Řeším dost podobný problém, jako je v tomto vlánku několikrát zmíněn.

      Uchází mi bezdušák.

      Aktuální situace.

      Jezdím bezdušáky asi 4 roky. Mel jsem tam Continentaly a poslední dobou mi ucházelo zadní kolo (loni). Řešil jsem dycky dolitím mlíka. Sváděl jsem to na to, že byl ten plášť hodně dosekanej, fakt bylo na plášťu několik sekanců, kde bylo vidět, že mlíko prosáklo. Takže jsem to měl spojený s tím.

      Teď jsem vyměnil pláště za Šwáby. Nafouknu (chtěl jsem to zkusit chvílu nechat bez mlíka, jak se to bude chovat). Po dvou dnech přední drží pěkně i bez mlíka, tak ten neřeším, ale zadní se vyfoukl tak za hodinu (možná i dřív). Švihnul sem to do vody a zjistil jsem, že kolem ventilku to ucházelo jen trošičku – občas bublina (to by se asi dalovyléčit tím, že tam hrknu mlíko), případně můžu vyměnit ventil, ten mám v zásobě. Víc jsem byl ale překvapenej, že nikde jinde kolem špic to neucházelo, jen u jedné, která je druhá od ventilku. Tou to fakt frčí jak sviňa.

      Právě mě zaráží, že to uchází jen kolem jedné špice a ne kolem všech. (Mlíko jsem tam zatím nedával, chtěl bych to pořešit před tím, než to tam dám, abych tam toho zase nemusel lit půl litru)

      Nesetkali ste se s tímto někdo, že to fakt uchází jen u jedné špice?

      Myslíte, že léčba je vyměnit pásku? – případně, že by to bylo skutečně ventilkem?

      Díky za info

      • lukas aka mitro  

        Pokud se vzduch dostane pod pasku, do vnitrku profilu rafku, jde ven nejsnadnejsi cestou..je jedno, ze to fouka kolem spice u nebo naproti ventilku..u te jedne je rposte nevjetvi mezera pod niplem..kdyz ji ucpes, treba zakapnes nejakym lepidlem, bude to fucet kolem jine spice:)

        Vymen pasku..pri sundavani uvidis, zda tpo nekde foukalo pod ni…pokud ne, vymen ventilek-muze mit vymackane tesneni.

      • kubad  

        buď je to páskou, nebo to fučí kolem ventilku, nebo je prasklý ráfek

        ale chce to napsat co máš za ráfek , co za pásku

        • Radez  

          ráfek WTB frequency i19 – páska nevím nechal jsem si to tenkrát dělat. Ventilky jsou tady už zmiňovaný Café latex s takovou tou gumou ve tvaru kvádru na konci.

          • kubad  

            sundat pásku, zkontrolovat jestli není ráfek prasklý, pokud ne novou pásku , a mělo by to být OK

          • notobi  

            a použil si u ventilku i ten kužel? pokud ne tak ti to utíká kolem ventilku měl sem podobnej problém: foto http://www.kupkolo.cz/…/23028_0.jpg?…

            • kubad  

              Ten kužel je když máš díru na autovenil

            • Radez  

              Původně jsem měl ventilky bez kužele. Ty nový, co jsem pořídil jsou přesně ty, co sem posíláš, ale v návodu je, že ten kužel se tam má dát, když je tam díra 8,5mm a když 6,5 mm, tak se tam dávat nemá.

              Každopádně jsem vyměnil ventilek (bez kužele :-)). a kolem ventilku to utíká furt. Teď už jen kolem ventilku (kolem špic ne). Hrknul jsem tam 50 mlíka (podlední, co sem měl doma) a nějak extra to nedrží. Zkusím tam ještě v pondělí hrknout víc a pak už nevim.

              Přední drží parádně i bez mlíka.

              • Breakpain  

                Ten kvádrový tvar gumy totiž nesedí do všech ráfků … spíš do méně variant než více. Proto je lešpí koupit ventilky kulaté … Rozdíl je markantní, ty kulate nemusím skoro „dotahovat“ a těsní to hned ;-) … Je to o vhodné kombinaci, ale v 80% si myslím, že s kulatým Ti bude lépe ;) …

              • orm  

                Vystrihni si kolecko z duse, tak aby se veslo do rafku, udelej tam dirku a protahni tim ventilek a pak to dotahni. Zatesneni kolem ventilku to hodne pomuze.

                • Radez  

                  Jo, tohle bych mohl testout. Jestli to nezalepí trochu dalšího mlíka.

      • roman II  

        zlatý duše:-)

    • AleZ80  

      Ahoj,

      využiju tohoto vlákna. Jaké používáte bombičky ? Koukal jsem, že se dělají se závitem nebo bez. K čemu tam ten závit je, když je zvenku ?

      • kubad  

        Závit podle toho jakou potřebuje tvoje redukce ne foukání

        • AleZ80  

          Aha, takže musím koupit ještě redukci ?

          Sorry za neznalost, bezduše mám krátce a teprve řeším krizovou výbavu.

      • MlokCZ  

        Závit je dobrý pro některé pumpičky, které mají další svoje těsnění a umožňují po našroubování spotřebovat jen část bombičky.

      • Breakpain  

        Máš dva typy pumpiček:

        1. „jen“ hlava, tam bombičku šroubuješ
        2. celé tělo a to obvykle pojme jak bombičky se závitem, tak bez něj

        Pumpička jen s hlavou má výhodu ve skladnosti a váze. Nevýhodu v tom, že bombičky se závitem většinou stojí více, nicméně už i u nás jsem je našel za 45 Kč 16g (Zéfal). V průměru spotřebuju za rok tak 2–3 u silničky, tak mi to zato stojí (že se neprdíš s foukáním).

        Na silnici mi to foukne cca 6 Barů – to je tak na opatrnou jízdu/bezpečné dojetí … nikoliv nato, abych mohl jet bez starostí.

        CX mi to nafoukne plně na 45 – 50 psi – není problém, jako by se nic nestalo …

        MTB 29 – problém, zde 16g nafoukne na dojetí s velkou obezřetností (mám pocit 1 Bar) … tedy buď vyplítváš dvě bombičky a jsi vklidu, anebo vozíš 25g – nicméně … nejlevnější 25g – 159 Kč, 16g – 45 Kč … matika je jasná … Průser je, že 4 bombičky asi s sebou tahat nebudeš chtít … U MTB spoléhám na tmel – že mi to jen „ufoukne“, takže budu pouze dofukovat a tam je 16g s velkou rezervou … Proto je fajn mít šroubovací bombičky – spotřebuješ část a zbytek schováš … (časem to asi uteče, ale na ten den to jako rezerva vydrží).

        Letos budu testovat na všech kolech 2× 16g (u MTB by bylo lepší 2×25g, ale to je 90kč vs 320Kč)

        Silnice – latex duše (tam oceňuji nejvíc to, že to nabombím rychle na slušný tlak na dojetí – v 80% jezdím tréninkový okruh), takže si dojedu domů dofoukat dílenskou pumpou a je to zajížďka cca 1km

        CX – bezduše, zde to nemá chybu, nafoukám o chlup více než na provozní tlak

        MTB – bezduše, sázím nato, že to neuteče celé. Pokud se uteče komplet jedno kolo, mám na výběr – použít jednu bombičku a hodně opatrně dojet – použít obě a lze bez problému pokračovat s tím, že pak už nemám jak foukat …

        Pokud je to pro Tebe novinka, jakože asi ano … zkus si cvičně 1–2 bombičky vyhradit na trénink … vyzkoušet si, jak s tím pracovat atd … Protože když se sekneš u defektu venku mimo domov, tak jsi skončil ;) …

        • KAITEN  

          presne tak jak pises

        • canyon72  

          Chtěl bych se zeptat je normální pokles tlaku u bezduší po týdnu,když na kole nejezdím z 1,8 na 1,6 barů. Vydrží někomu bezdušáky třeba měsíc se stejným tlakem,díky.

          • Breakpain  

            Nevím, foukám to před každou jízdou, pokud na tom nejezdím denně.

            Takže dofouknout to jednou za týden mi přijde ok ;)

          • Paja  

            To je normalni, zvlast treba u nejakyho tensiho plaste, podobny je to treba u (ultra)light dusi.

          • scret  

            zalezi dle plaste, ale ja nemam problem s unikem tlaku.. Po pul roce nejezdeni mam gumy mekky, ale kolo nestoji na rafkach… Za mesic mi neutece myslim vubec nic…

        • AleZ80  

          Díky! Mně jde jen o to nahození pláště, kdybych ho musel záplatovat a dofouknout už to pak můžu pumpičkou.

          Když už se tu toto řeší, máte tip na nějaký šikovný pilníček na úpravu otvoru pro knot ? Koukal jsem, že v sadách bývá jen to šídlo, ale v nějakém videu jsem viděl, že je to dobré nejdřív projet nějakým pilníčkem.

          • Breakpain  

            Weldtite – all-in-one, je tam všechno i pilníček ;)

            • AleZ80  

              Dík. Takže toto ?

              • Breakpain  

                Jj

                • RUSH  

                  Tuhle sadu používáš i na opravy doma v dílně, nebo v domácích dílenských podmínkách použiješ něco jiného (záplaty, nýty atd.)?

                  • AleZ80  

                    Knot by měl být asi lepší než záplata, když se tím opravují pneumatiky u aut, ne ?

                  • Breakpain  

                    Ještě jsem to nepoužil v terénu → je to obvykle na dojetí…

                    Pokud to bude větší díra a plášť není nový, tak ho většinou vyřadím … Za ten oprcung mi to nestojí a díru většinou chytnu kolem 1000km … To už jsou obvykle ty nejlepší vlastnosti pláště stejně v tahu …

        • RUSH  

          …a přesně to se mi stalo! Vyplatí se to mít zvádnuté!

          V sobotu závod KPŽ na Ještědu a defekt na 23 km (no snad první na UST po 5 letech!). Jenže v sjezdu a v terénu, nejdřív jsem měl pocit, že to trošku zaplavalo (zadek), ale než jsem vyhodnotil, že je třeba zastavit, bylo to prázdné – zřejmě první chyba.

          Druhá chyba nastala při manipulaci s bombičkou a pumpičkou, prostě se mi nedařilo to nafoukat (doma jsem to cvičně zvládal, ale už je to nějaké doba…).

          Tak jsem to vyhodnotil na duši, kterou jsem měl a normální pumpičku (záchranná v sedlovce). Nějak jsem plášť očistil od tmelu a zároveň zkontrolovat (trny apod). Přes mírné potíže (jehličí atd.) jsem instaloval a nafouknul duši. Závod jsem vzdal, protože jsem se bál dalšího (konec) defektu při sjezdu z Ještědu. Vzal jsem to tedy hezky po silnici až do cíle.

          Doma jsem pak zkontroloval plášť a zjistil jsem, že díra tak 2 mm a je v běhounu. Myslel jsem si, že tohle by tmel měl zvládnout – a bylo ho tam dost.

          Asi to chtělo zastavit hned, natočit kolo dírou dolů, počkat až si tmel poradí a pak jen dofouknout CO2 a pokračovat v závodě. Příště se musím rozhodně lépe připravit.

    • AleZ80  

      Ahoj,

      začínají mě nějak trápit Café ventilky. Dovnitř nejde vzduch téměř vůbec a i vyfukují se nějak pomalu. Myslíte, že pomůže vyšroubovat vnitřky a zkusit je nějak vyčistit ? A budu pak asi muset doplnit tmel, že ?

      • jecnak  

        Je zapatlane samotne jaderko ventilku – samotny ten ventil. Staci koupit novy.

        • Miches  

          Stačí vyčistit, za pomocí kombinaček to jde rozdělat.

          • jecnak  

            Mozna by pomohlo polejt svecenou vodou a nemusi to ani rozdelavat.

          • Pessinger  

            Jak přesně to rozděláváš(vnitřek ventilku), nejde mi ta šroubovací čepička rukou vyšroubovat :-) abych tu drobnou tyčku s gumičkou na druhé straně stáhl a střed vyčistil :-)

            • Vilém  

              Bud je na to takovy plastovy klicek, nebo proste kleste.

              • lukas aka mitro  

                Tim ale vytahnes vlozku…on se pta, jak tu vlozku rozdelat…

                • Vilém  

                  Tak to jsem blbe pochopil.

                • Pessinger  

                  Jj, jak to rozdělat ? Nebo čím vyčistit jde to ztuha a koupel v tech,lihu moc nepomohla

                  • lukas aka mitro  

                    Jak casto tuto operaci provadis? Ja jenom ze nova vlozka stoji dvacku…

                    • Pessinger  

                      Poprvé, ale popravdě už jsem to něčím prostřikával pred tím:-)jo čističem na brzdové kotouče. Ty to vyhazuješ? Jinak jeden stojí 35 dukátů :-)

                      • lukas aka mitro  

                        Na prvni pokus jsem ji nasel na netu nekde kolem dvacky..je jasne, ze nebudu objednavat jenom jednu, ale pri nejakem nakupu jich proste par prihodin…

                        Ja vlozku necistim nicim, par jsem jich uz znicil a vyhodil…

                  • Vilém  

                    Rozdelal bys to ubrousenim konce zavitu nad matickou. Manipulace a mozna i foukani bude stat za prd. Radsi bych koupil jinej vnitrek.

                    • deleteduser  

                      Jo, urvat ten konec závitu nad maticí celkem jde, nedávno jsem to dělal na nouzovku, protože jsem neměl jinou vložku.

                      Tmel jde vyšťárat třeba párátkem.

                      Hned, jak to šlo, jsem vyměnil vložky za nové :)

                    • Pessinger  

                      To je dobrá myšlenka, dík…jinak jsem to naložil přes noc do extra trhaviny, co používám na odmaštění bazénových trubek… tuším že do rána to ty vložky nedají :-)

                      • stan.zak  

                        Vložka ventilku je v každé píchlé duši.

                        • deleteduser  

                          Ne nutně, dost typů duší má vložku napevno.

                          • stan.zak  

                            :- ) bavíš mě; myšlenka mého sdělení se mi opravdu zdála jasná → je-li po ruce duše, lze použít vložku z ventilku duše, netřeba k tomu hned bezdušového ventilku. Předpokladem smzř. je, že se tato dá demontovat.

                            Zkusím znova: vložka ventilku je v každé píchlé duši.

                            • Vilém  

                              Vsak on ti psal, ze ne kazda jde demontovat.

                              • deleteduser  

                                Ale v podstatě má pravdu, vložka je v každém ventilku :)

                                Je fakt, že o vyndávání nebyla v tomto kontextu řeč. :)

                                Akorát ta nevyndatelná je pro náhradu zalepené vložky trochu na kokot :)

                                • MlokCZ  

                                  S Finish linem je konec ucpávání ventilků (všude jsem dal novou vložku ventilku při první instalaci Finish linu). Takhle dobře foukat už mi kola dlouho nešla (u latexových tmelů jsem vložku ventilku také občas vyměnil, první zhoršení foukání se vždy dostavilo velmi rychle).

                                  • deleteduser  

                                    A už víš, jak to lepí defekty? Dělals nějaké testy?

                                    • MlokCZ  

                                      Ne, rozřezávat kvůli tomu nové pláště opravdu nebudu, zase tak mě to nezajímá :-)

                                      A staré jsem měl děsně od bordelu od původního latexového, takže to by byl špatný test na nich, tak ten jsem také nedělal. Navíc staré pláště nebyly ještě sjeté, tak jsem je nevyhazoval (další důvod, proč jsem nechtěl dělat jen tak do nich díry).

                                      Kromě toho nezalepování ventilků (kde se dalo čekat předem, že to bude ok) ještě už můžu hodnotit držení tlaku v pláštích, to bych řekl, že je dokonce o chlup lepší než bylo dříve s latexovým tmelem. Rozdíly ale nejsou velké, takže to může být jen daným kusem pláště (srovnávám pořád TLE od Schwalbe, takže aspoň stejná konstrukce). Bez tmelu ty pláště sice těsní také, ale nějaký vliv tmelu tam bude, ztráta tlaku je s tmelem o něco pomalejší než když jsem je měl nahozené bez tmelu.

                                      To nejdůležitější a to zacelování defektů bude muset otestovat někdo jiný, já jsem rád, že teď defekty žádné nemám…

                                      • deleteduser  

                                        A jsou už obecně nějaké dlouhodobé testy a zkušenosti?

                                        • MlokCZ  

                                          Dlouhodobé být nemohou, když tmel je v prodeji tak 4–6 týdnů, v Evropě dostupný ještě méně.

                                          Něco je psáno v tom odkazu na Amazon, co už byl v předchozím vláknu

                                          https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…

                                          hodnocení rozporuplné, někomu to zatěsnilo defekty dobře, někomu ne. Ještě se ale do toho pletou recenze těch, co použili nevhodné netěsnící šlupkapláště a pak u těch negativních komentářů většinou chybí detailnější info.

                                          Více se uvidí až za několik měsíců.

                                          • albertcz  

                                            Poslední výživná diskuze např zde: Finish line review

                                            Já ho mám na cestě, když to dobře dopadne tak snad už o víkendu ho budu mít nahozen, tak jsem na to fakt hodně zvědavej jak to bude fungovat…

                                            • MlokCZ  

                                              Tam toho moc není, jen autor té recenze, co mu to nefungovalo a pak 2× někomu ano, ale zatím jen malé dírky.

                                              Je také dost dobře možné, že bude rozdílná funčknost v konkrétním plášti dle jeho konstrukce.

                                              • albertcz  

                                                Možné je samozřejmě všechno, mě docela zaujala informace že 2 oz FL váží 82g, na rozdíl od NoTubes – 69g. To je rozdíl +20%, což mě připadá docela hodně… na 29 při doporučené dávce 4–5 oz bude duše znatelně lehčí…

                                                • Breakpain  

                                                  Bude, ale primárně se tohle IMHO nevozí kvůli úspoře, ale kvůli funkčnosti :-)

                                                  • albertcz  

                                                    Ale jo, já neřikám že hlavní důvod je váha, ale je to prostě informace která mě trkla, 20% na váze je velkej rozdíl.. Bude to asi pěkný lepidlo :-)

                                                    Ten můj galon je podle trackingu momentálně někde v Německu (od pátku) a nějak se to nehejbe… snad to bude mít dneska nějakej vývoj..

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak slovo lepidlo bych si schoval spíš pro latexové tmely. Ale je jasné, že jsi myslel spíš hustotu, kde Finish line je hustší. Lepit ale nelepí vůbec.

                                                  • albertcz  

                                                    Dobře, tak lepidlo ne, tak teda třeba MED? :-)

                                                  • MlokCZ  

                                                    Lepší srovnání. A když to přirovnám k medu, tak je to takový mizerný říznutý vodou :-)

                                                    Poctivý med má viskozitu větší, tedy teče hůře.

                                                    Po instalaci Finish line v plášti při zatřepání pořád slyšitelně šplouchá.

                                                  • albertcz  

                                                    Just arrived :-)

                                                    No med to teda skutečně není, v kanystru to šplouchá docela řídce.. o víkendu vyzkouším…

                                                    Cena byla dobrá, pokud se domluví víc lidí tak můžu jen doporučit, solidní jednání, rychlý odeslání…

                                                    Brát ale to malý balení je drahý, vyplatí se imho jenom ten galon…ten mají zřejmě pořád skladem..i s po­měrně drahým poštovným vyjde litr pod 900 Kč…podle mě přijatelný…

                                                    Finish Line Sealant

                                                  • Breakpain  

                                                    že já nedržel hubu :-) …

                                                • MlokCZ  

                                                  Tak oproti latexovému tmelu bude rozdíl v hmotnosti hodně velký, protože Finish line nebude permanentně vyschlý. Takže třeba u mě to bude klidně tak průměrně +100–120g u Finish linu (u latexu jsem tak nějak odhadnul průměrnou hmotnost tmelu, co v plášti reálně mám).

                                                  A znatelně lehčí duše může být jen těžko. Duše 140g (Schwalbe SV19A) + ventilek. A dával jsem 120ml tmelu, tedy 164g (já ho nevážil, schválně někdy převážím), takže to bude ± nastejno pro počáteční stav a i Finish line bude určitě časem ubývat i když třeba pomalu.

                                                  To je za mě ale to úplně poslední co by mě trápilo.

                                                  Rozhodují bude, jak mně bude fungovat na mojich pláštích zatěsňování defektů. Pokud dobře, tak není co řešit. Pokud vůbec, tak bych musel přejít zpět na jiný tmel.

                                                  Pokud o něco hůře než latexový tmel, ale aspoň menší dírky by to dávalo, tak bych se hodně rozmýšlel u čeho zůstat, když u latexového stejně už delší dobu pravidelně nedoplňuju. Tzn. výchozí stav v plášti by pořád byl výrazně lepší pro Finish line, když latexový tmel tam povětšinou není žádný.

                                • abel  

                                  jako nouzovka poslouží, zrovna nedávno se mi podařilo ulomit ventilek a protože jsem nic jinýho doma neměl, použil jsem z duše. těsní spolehlivě, akorát se hůř nahazuje plášt (používám Schwalbe Tire Booster a tím to nešlo).

                                  add. ventilek: po opakovaném dotažení rukou se ulomil ten plastovej konus a jelikož už netěsnil od začátku, tak asi vada z výroby.

                                  • String  

                                    Tire Boosterem nahazuju s vyšroubovanou vložkou ventilku vždycky a naskočí to prakticky okamžitě jak otočíš páčkou. Přes vložku ventilku už to je pomalejší a nemusí to zaskočit hned.

                                    • MlokCZ  

                                      To vždy závisí na kombinaci plášť vs ráfek a tedy obecně to nemá smysl vůbec psát. Teď jsem třeba nahazoval 4× TLE Schwalbe, všechno na UST ráfky a:

                                      • na sucho kompresorem (23l vzdušník) se chytil 1 kus ze 4
                                      • další dva kusy se chytily po namydlení
                                      • poslední kus se nechytil ani namydlený a jako první jsem zkusil nahodit jednu patku ručně montpákou a cca jen polovinu obvodu (dá se i více při větší snaze) a to už se chytil

                                      Vyšroubovaná vložka ventilku ve všech případech. Ve všech případech nový kus pláště, který byl do té doby složený, takže neměl ještě tvar (nahození s duší a nechání pár hodin nafouknutého také hodně pomůže + tak zůstane jedna celá patka předem nahozená, ale to je pracnější krok než ty předchozí co jsem dělal, tak na něj nedošlo).

                                      Přes vložku ventilku by si to ani neškrtlo i při tal vekém vzdušníku.

                                      Jak ale píšu, tak je to o kombinaci ráfek vs plášťů a UST ráfeky jdou vždy mírně hůře (bez pásky to hůře klouže a navíc je výraznější ta hranka zabraňující skočení patky pláště zpět do středového žlábku jak přes tu hranku není nalepená páska).

                                • stan.zak  

                                  …to teda jo.

                                  Čeština je barevná, a díky :- )

        • AleZ80  

          Dík. Koupil jsem raději nové, jelikož to čištění bude asi pakárna. Při vypouštění mi asi vystříká i tmel a budu potřebovat i ten, že ?

          • jecnak  

            Pokud budes menit s ventilkem nahore, tak ne. Jestli tam ale tmel mas uz dyl, bud tam stejne vyschnul, nebo se z nej stala takova vodicka bez latexu, takze uz stejne nefunguje – zalezi na plasti – cim vetsi slupka, tim driv. Jinak samozrejme obecne je vhodne nafukovat kola s tmelem s ventilkem nahore.

            • AleZ80  

              Tak jsem foukal i kola s dušemi, ale ten tmel stejně prská ven, když ventilek zmáčkneš.

              • Breakpain  

                Ventilek dávám dolů když přijedu – steče tmel.

                Před foukáním dám ventilek na stranu.

                Vždy tam něco málo bude, ale ventilek s mi zatím nezalepil teda ..

        • scoty  

          Dají se tyto ventily vložit i do Ventilků No tubes? Dík:)

          • obda  

            Jasně. Alespoň já jsem nikdy žádný problém neměl.

      • AleZ80  

        Tak vnitřek ventilku vyměněn a vzduch tam jde zase jako po másle. Tmelu vystříklo pár kapek, tak jsem ho ani nedoléval. Díky!

    • tuhyz  

      Zdar,

      nedávno jsem se bavil s přechodem na bezduše a měl jsem úplně stejný problém jako zakladatel – utíkalo to kolem ventilku. Při tlaku nad 1 bar to začalo syčet, někdy i s mlíkem. Dotahování nepomohlo, jiný ventilek nepomohl. Po přečtení diskuze jsem strhl originální pásku DT SWISS a našel problém – viz obrázky. V jednom místě to bylo proříznuté přesně okolo díry nad drátem. Vzduch při vyšším tlaku protekl do prostoru mezi dvě vrstvy ráfku a pak utíkal kolem ventilku. V nalepeném stavu to vůbec nebylo poznat – viz obrázek.

      Nalepil jsem tam duct tape – jakákoli udělá stejnou službu – a drží to. Navíc při instalaci nemusíte nic napínat, jen pořádně odmastit. Zkušel jsem Nějakou Roxolid z Hornbachu, Den Braven (šířka 25mm, délka 5m, cena 45 Kč), bez problémů drží.

    • Pessinger  

      Čau, čím čistíte ventilky na bezduše ty šroubovací vnitřky? Mám pocit že jsou ucpaný bez.ventilek caffelatte a mlíko Notubes, když do nich foukam pusou kladou odpor :-) nejde to jak třeba nafukovací balon..... čistil jsem to tech. Lihem a je to ±stejny..... nešlo mi kvůli btomu nahodit bezduše

      • LM  

        Já to vždy po doplňování mlíka opatrně něčím proštouchnu (kousek látky na špejli) takže to tam nezaschne…

        • Pessinger  

          Já to vozil dlouho a pokoušel se i doplňovat přes ventilek tak jsem to fest zasral.....jsou tam takové černé cucky a trošku jsem vyčistil párátkem :-) objednám dva nové ale stare bych chtěl vyčistit

          • Cryzyy  

            Několikrát se mi stalo, že když už byl ventilek na hraně pouzitelnosti diky ucpani, tak zacal uchazet a bylo to tim, že se cucky tmelu dostanou na dosedaci plochu konusu, ten pri dotažení vymackaji a ventilek následně uchazi.

      • lukas aka mitro  

        Vozim nahradni vlozku ventilku…

    • pavlos12  

      Mám dotaz ohledně pásky,nevím jakou tloušťku zvolit,ráfek má vnitřní šírku 23mm,zkoušel sem nato namotat 25mm pásku,ale ta je ůzká,a teď nevím jestli bude stačit 28mm nebo 30mm,nerad bych objednal blbě.

      Přikladám i fotku ráfku.

      • Cryzyy  

        a vyzkoušet to nalepením pásky co máš napříč, udělat značku, odlepit a změřit ? …široká páska se dá po nalepení zaříznout i když si nejsem jistý, zda je to úplně potřeba, je to trochu piplačka, ale už jsem to taky dělal

    • midlander  

      hodim dotaz. mám rubena (mitas) ventilky a ghetto bezduše – lepicí páska a proužek duše. měnil jsem ráfek (wtb speeddisc xc) a po instalaci bezduší mi neustále utikal vzduch. našpicoval jsem uši a zjistil, že to jde kolem ventilku. problém je nejspíš ten, že ten gumovej kvádřík na ventilku proleze dírou na vnitřní straně ráfku, skoro neklade při dotažení odpor, tím udělá díru do pásky a fúúú ven. dumám jak to vypodložit, aby se to dalo dotáhnout, ale neprorval jsem to zase skrz, a aby to taky nepřekáželo patce pláště. tenký plech pod pásku? kroužek ze silnější gumy? duši bych asi zase procpal.

      • lukas aka mitro  

        Jak moc jses si jistej, ze vzduch utika kolem ventilku?

        • midlander  

          syčelo to u ventilku a bylo u něj vyteklý mlíko. chtěl jsem dotáhnout ventilek, a bez námahy furt zalejzal… a když jsem to rozebral a vyndal, v pásce díra na celou díru v ráfku. prostě jsem ho procpal dovnitř, nevim jestli je tam širší díra než u předchozího ráfku. a nikde jinde kolem jsem zateklý mlíko pod pásku neměl.

      • Deathwing  

        Rubena ventilky mam taky, pri vetsim dotazeni se mi kvadrik zdeformuje, stred se zatahne do diry, ale rozhodne mi neprijde ze by mel projit skrz (rafek ma diru na galuskovej ventilek, takze dira v pasce je stejna jako dira v rafku). A tlak drží.

        Zkusil bych to vic dotahnout na rafku bez plaste, at je videt co dela na vnistrni strane.

      • abel  

        zkusil bych mezi kostku a kousek duše dát klasickou podložku, M6 by mohla jít nasadit na ventilek (když ne tak M8) a případně ji trochu ohnout do tvaru ráfku.

        • midlander  

          jo, to by mohlo jít… akorát jí ohnout, vnitřní stěna ráfku je do půlkulata. zkusim nějakou vyklepat.

          • midlander  

            když ghetto tak ghetto. vhodnou podložku jsem nenašel, ale v oddělení „různý mišmaš“ jsem našel starej padesátník prokleplej hřebíkem. trochu rozklepal, navrtal, vyklepal do obloučku, ostřihnul. vypadá to zatím slibně.

            ta guma jak se cpala do díry tak se zkroutila a moc to asi netěsnilo. nevim proč tu vnitřní díru dělaj větší než vnější.

            • lukas aka mitro  

              No…lepsi nez kdybys to oblemcal silikonem, tavnou pistoli nebo montazni penou…:)

            • capo  

              To je přesně případ ráfku kterej jasně vyžaduje kulatej a ne hranatej ventilek, proto se s tím tak morduješ. Přitom by stačilo víc přemýšlet a vzít jinej typ ventilku.

      • String  

        Nebo koupit Caffelatex apod., co mají pro případ větší díry do ráfku adaptér, kterej se dává pod tu kostku. Pak ta kostka nezaleze. Třeba to má někdo volný doma z okolí a dá Ti to zadara. Nebo někde v servisu.

        • krabica  

          Nebo použít ventilky NoTubes, které prostě fungují…

          • Petr L2  

            Přesně, nestačím civět, co všechno je člověk schopný udělat, aby obešel, nebo nahradil fungující a běžně dostupnou věc :-)

            • midlander  

              tak mam ventilek a podložku udělám za 5 minut. běžné řešení znamená objednat ventilky, jet 20 km do krámu a zpět + peníze. to mi nepřijde jednodušší. ;-)

        • notobi  

          řešil sem to stejně jako si tu navrhnul, jen ta kostka na ventilku mi těsnila na pikaču a tenhle ventilek to vyřešil

      • kadlec  

        Dej tam o krouzek

        Me to funguje

    • grafik  

      Ahoj, uniká mi to taky kolem ventilku. Myslíte, že může být problém i v mlíku? Datum expirace viz foto.

      • lukas aka mitro  

        Unik s kvalitou mlika souvisi pramalo.

      • lunochod  

        Jemně dotáhnout kleštěma :-)

        • deleteduser  

          Jemně na krev? :)

          Předpokládám, že Grafik zkoušel štěrchat s kolem ventilem dolů, aby mlíčko zatěsnilo spoj ventilku a pásky.

          • grafik  

            Zkoušel, ale je normální aby mlíko bylo konzistence jako med a barvou jako brokolicova polivka? Zkusím znovu nalepit pásku.

            • Dazz  

              Dneska dělají chemičky všechno. Klidně mohlo ve výrobě dojít k záměně bezdušového mléka s brokolicovou polévkou :-D

              Chutnal jsi ?

        • LM  

          To pak musí bejt super když řízneš plášť, potřebuješ někde v lese vyndat ventilek abys tam mohl dát duši a nemáš s sebou ty kleště :-)

          • lukas aka mitro  

            staci kolik na pradlo:)

          • Breakpain  

            plastový klíč na ventilek – velikostně jako rychlospojka na řetěz :)

            • String  

              Jde vytahovat celej ventilek, ne jen vložku ventilku. Takže plastovej klíč (pokud myslíme stejnej) je na nic.

              Kolíčkem to taky nepovolíš, když to je rok zarostlý a občas politý tmelem při dolívání. A to dotahuju vždycky jen rukou. Mimo to, malý skládací kleštičky se hodí i na tahání povolenýho lanka a jiný kratochvíle v lese 40 km od domu.

      • grafik  

        Vyřešeno, snad. Mezi gumovou koncovku ventilku a vnitřní stranu rafku jsem dal gumovou podložku viz obr. vlevo v sáčku. Ventilek dotažený s citem ručně.

    • RUSH  

      Můj dotaz se tentokrát netýká ventilku, ale mlíka NoTubes. Zhruba před měsícem jsem na zadní kolo nasadil novou Scyllu Top Design Tubeless Supra Textra 29×2,25. Nalil jsem dostatek mléka (spíše více než méně). Nasazení proběhlo bez problémů, zaznamenával jsem pouze lehký pokles tlaku, dofukoval jsem lehce cca 1× týdně.Odjel jsem na tom i jeden závod, a opět bez problémů. Toto úterý jsem na vyjíždce po cca 15 minutách zjistil, že zadní kolo je měkčí, lehce začínalo plavat v zatáčkách. Zastavil jsem a kolo dofouknul. Jenže po asi 45 minutách bylo kolo opět měkké.Dojel jsem opatrně domů, s tím že ve středu se na to podívám. V hlavě jsem měl teorie s páskou, ventilkem nebo netěsností mezi ráfkem a pláštěm, prostě hledání a zkoušení. Včera jsem tedy kolo nafouknul a cvičně ponořil do vody. K mému překvapení jsem našel malinkou dirku v běhounu. Hned mě napadlo, jak je možné, že to mlíko nezalepilo? Sundal jsem plášť z ráfku a odpověď byla hned jasná – v plášti už nebylo žádné tekuté mlíko! Uvnitř pláště bylo jen ztuhlé mléko, částečně pokrývající vnitřek pláště. Doplnil jsem mléko, kolo jsem ještě včera na chvíli projel a drželo a ani přes noc na dnešek neušlo. Takže vlastně žádný problém.

      Jen mi není jasné, proč to mlíko tak rychle (během jednoho měsíce) zmizelo? Napadly mě nějaké možnosti, ale jsou to jen teorie. Jako první je plášť – jezdil jsem teď několik let Fast Track, Scylla může být prodyšnější a proto bylo potřeba více mlíka na prvotní zatěsnění. Druhé možnost je mlíko, použil jsem mlíko z originálního balení, které ale bylo otevřené možná i více než rok, mohlo nějak degradovat? A třetí možnost jsou vysoké teploty poslední dobou.

      Máte nějakou podobnou zkušenost?

      • MlokCZ  

        Latexový tmel + vedra → normální stav, nic to nevydrží (dle konkrétního latexového tmelu se výdrž samozřejmě může o něco lišit a dle podmínek, teplot a pláště také).

        • String  

          K tomu počet zacelených defektů o kterých ani nevíš a pak tam taky není to nalitý množství a vyschne to dřív. Jezdím s batohem, takže beru malou lahvičku a klíč na vetilek pro tyto případy+pumpičku. Vyšroubovat ventilek, nalít a zas dofouknout je podle mě rychlejší a jednodušší, než sundavat celý kolo, plášť, dávat duši a zas to skládat, to beru až jako poslední možnost. Jen si to člověk nesmí sundat z patek. Mám ale vyzkoušený, že plášť kolikrát nejde skoro sundat ani když chci při výměně pláště.

          Ty Textra verze už mlíko nepropouští, to dělala ta předešlá verze. Rosily na bocích při prvním nasazení.

        • orm  

          Zajimave je, ze tmel mne nevydrzi jen v MTB plastich. V silnicnich (schwalbe one tubeless) vydrzi celou sezonu prakticky netknuty.

          • String  

            Není to tím, že na silnici tolik nedefektíš? Nebo já to tak aspoň pamatuju. Na silnici to byl snad jeden defekt za sezónu a na duších a MTB snad co 14 dní. Od přejití na bezduše za 2 roky nic co bych musel řešit na cestách.

            • MlokCZ  

              Jen defekty to určitě není. Na zadním mi vždy ubývá tmel rychleji než na předním. Ale ani na předním nevydrží latexový tmel ve vedrech dlouho a to ani na plášti, kde jsem neměl jediný defekt (tedy ani jediný flíček z vnější strany pláště od tmelu).

              Spíš to bude souviset s větším objemem vzduchu u bikového pláště. V načaté litrové láhvi také tmel nevysychá a něco málo vzduchu tam je. Takže to bude určitě závislé na objemu vzduchu ve kterém je nalitý.

              • orm  

                Fakt nevim. Silnicku uz nemam, tak to nemam jak znovu vyzkouset. Mel jsem ale nahradni kola, ktera jsem mel ve vaku. Po par mesicich jsem je vytahl. Byla vyfoukla a patky odlepene. Na silnicnim rafku moc nedrzi. Rikam si, ze alespon doplnim tmel, ale kdyz jsem plast sundal, tak byl tmel jako novy a na plasti nebylo nic nalepene.

                Defekty jsem na silnicnim kole nemel, to bych poznal hned, protoze by latex byl vsude :-).

              • Spock lone wolf  

                V uzavřené soustavě nevyschne nic, pokud je opravdu uzavřená. Stejně jako benzin, který se volně nalitý vypaří rychle, tak v zavřené plechovce / nádrži ne… protože se vzduch co tam je nasytí parami, takže se další odpařovat nemůže.

                Pokud mizí, tak to prostě znamená, že to buď není těsné a někudy se to dostává ven anebo to s něčím reaguje a mění se složení.

              • tom xtr  

                +1, plocha silničního pláště i objem vzduch v něm je podstatně menší než u bajku – přikládám větší výdrž v silničce taky tomuhle. Nedávno se mi zacelil defekt na silničce s více než rok starým mlíkem – to by na bajku neprošlo.

      • roman II  

        koukám že ty bezduše jsou naprosto jednoduchý a skoro bezúdržbový systém

        • Breakpain  

          O duše se staráš ve chvíli defektu ;)

          O bezduše se obvykle staráš doma jako prevence ;-)

          Mně z toho vychází, že lepší je mít poklidné hoblování sjezdovky a 1 měsíčně si doplnit tmel :)… Než řešit prdlé duše někde pod lanem. Když máš rád duše, tak se jich drž ;)…

        • RUSH  

          Popisovaný problém byl jediný letos. I tak jsem jen zastavil a dofukoval asi 30 vteřin. A dojel jsem pak v klidu domů.

          Duše nasazovat rozhodně nehodlám.

      • AussigBiker  

        Mravenci maj v tehle horkach zizen.

    • thunderCZ  

      Mohu poprosit o doporučení ventilku pro bezduše na ráfek DT swiss 1900 , Stávající ventilek začal mít vůli a nelze jej dotáhnout a dochází k rychlé ztrátě tlaku(rok byl v klidu) .A doporučit i nějaký ten tmel na doplnění .Děkuji

    • Edwin  

      Tak jsem se dneska zastavil v cykloservisu a nakoupil propriety a málem jsem omdlel. 2 ventilky 599 Kč??? No nic, jednou si je vezmu s sebou do hrobu. Neměli ale vhodnou pásku, tak jsem koupil nějakou vulkanizační v baumaxu a šel jsem montovat. Dával jsem RaRa na giant ráfek.

      Byl to porod, ale nakonec jsem to nahodil, ale:

      • plášť má mírné trhliny u ráfku, takže tím utíkal vzduch, ale to snad ten tmel zacelí
      • hodně utíkalo kolem ráfku, ale to snad taky tmel utěsní
      • utíkalo mi ale taky přímo ventilkem – s tím jsem se dosud nesetkal – co s tím?
      • a na různých obrázcích jsem našel různé využití této podložky – je to takto správně? (já ji tam radši nedal vůbec, ale možná mi to kvůli tomu utíká okolo :))
      • kubad  

        dají se koupit i za 200kč pár :D

        • Slavik  

          V tý zatracený číně :-)

        • Edwin  

          Dá se zaběhnout 100m pod 10s.

          Spíš by mě zajímaly odpovědi na mé dotazy – hlavně proč uniká vzduch ventilkem?

          • kubad  

            ventilek má výměnou vložku, stačí ji utáhnout

            ale může být i vadný

          • OndrysM  

            Uvnitř ventilku je výměná vložka tak tu musíš utáhnout + poradně dotáhnout zlatou čepičku ventilku, dále dotáhnout ventilek do ráfku

            Jen nechápu trhliny v plášti to já teda nemám..

            Můj popis tubeless – sundat plášť, já mám pásku z výroby ale když není tak nalepit pásku, nasadit ventilek, namydlit ráfek, nasadit plášť, nafouknout kompresorem, prásk plášť je nasazen, odšroubovat vnitřní ventil, střiknout mlíko, našroubovat ventil, nafouknout a voalá je to :) když to takhle uděláš a máš na to věci co máš mít tak nemůžeš udělat chybu..

            • Edwin  

              Plašť nebyl úplně nový.

              Ten ventilek jsem dotahoval, ale vemu na to kleště. Ale tím vnitřkem mi to opravdu nikdy neutíkalo a to jsem měl snad 100 duší.

              • OndrysM  

                Tak zkus dotáhnout ten vnitřek, ničím jiným to být nemůže ..

                • Edwin  

                  Pořád to trošku uchází, ale jen když je povolený. Po dotažení po nafouknutí to drží. Jinak ráno při dofukování mi to zase unikalo okolo ventilku rafkem. Trošku jsem se bál, ale nakonec to dalo v pohodě 85 km bez fouknutí. Hlavně mám radost, že drží ta nouzová páska.

                  • OndrysM  

                    Udělej fotku ventilku a kola

                    No to je hezký že máš radost ale ucházet to nemá vůbec :D

                    • Edwin  

                      No tak jsem zkusil nahodit ikona na zadní. Ani ocko nenasadis!!! Strašný. Vůbec se mi nepovedlo nahodit druhou stranu plaste. Tak jsem tam po dvou hodinách hodil zase duši.

                      Tak jsem si řekl, že si kleštěmi dotahnu aspoň ten ventilek na předním kole. Jedna otočka a už to jelo. Mlíko jde mezi ventilkem a tím stahovacím kroužkem. Celá guma v prdeli.

                      • p@X  

                        To nesmíš dotahovat na fest, jednak deformuješ tu gumu na konci, druhak to venku nepovolíš.

                        • Edwin  

                          To mě taky napadlo, ale zkusil jsem to no. Stejně je od začátku vadnej. Zahodim ho hned co budu mít nový. Tzn. až budou někde po Evropě k dostání pláště.

                      • mire  

                        Kup správný pláště, ráfky, pásky, ventilky, a omyj si ruce.

                        • Edwin  

                          To samozřejmě všechno udělám (až na ty ráfky), až se budou dát ty pláště sehnat. Chtěl jsem si to hlavně vyzkoušet, než dojebat nové plaste. Ale kdyby ten ventilek nebyl od začátku vadnej, tak to jedno kolo je úplně cajk.

      • scota  

        a není pod tou podložkou náhodou o-kroužek?

    • mlevora  

      Chci zkusit poprve bezduse… Rafek mam DT X361 vnitrni sirka 22,5mm, jakou pasku vzit? 25mm pasku tam asi uz nedostanu ne? A jake ventilky? Rafek je asymetricky (rekl bych, ze to roli nehraje, ale pro jistotu). Doporucite nakou overenou znacku?

      • p@X  

        Pásku musíš hodně natahovat, ventilky jsou celkem jedno, Al nebrat. Podložky na asymetrické ráfky nejsou potřeba.

      • Hrabex1  

        Presne to jsem mel, nez mi to nekdo ukrad. Na 1. obrazku je to s 25mm paskou od Hanaka. Vyslo to temer presne. Ja kupoval i ztencovany draty DT a k tomu byly i squorx alu niple a podlozky. Pod ventilek je dobry dat podlozku pro asymetricky rafky.

        Ventilky jsem mel tyhle:

        https://www.koloshop.cz/…TB-32mm.html

        Ten rafek mel jedinou nevyhodu – po vyfouknuti samy spadly taky plaste do zlabku.

      • LM  

        Ta 25 mm páska by se tam měla vejít když to pořádně napneš do žlábku veprostřed.

        Na internetech jsem našel toto:

        I used 21mm wide Stan’s rim tape, which worked fine, but a 24–5mm tape would give full coverage from bead to bead.

        Ventilky můžeš vzít buď originál DT Swiss (cena za 1 kus!) nebo Rubena – Mitas za 1/4 ceny by taky měly fungovat.

      • KAITEN  

        kup si original pasku i ventilky, budes mit pokoj

        • p@X  

          Zaplatí majlant za pár metrů tenké pásky a předražené ventilky.

          • krabica  

            Osobně jsem maximálně spokojený s NoTubes ventilky, nikdy s nima nebyl žádný problém a za ten klid to stojí. Pásku bych vzal ověřenou Tesu 4289 říznutou na míru, taky funguje parádně a cena/1m je fajnová.

          • kubad  

            ty ventilky ho pravděpodobně neminou :D a ušetří si kopec starostí

            ty DT mají dost specifický profil, ale netvrdím že nesedne něco jiného, Rubena by asi mohla

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.