• PigSlayer

    Zdravím,

    Má cenu vůbec přemýšlet o těchto kolech v rámci cena/kvalita a výkon osazení?

    1. 2019 MMR 29" Kendo WCS za 23k

    https://www.tsbohemia.cz/…d316311.html?…

    1. 29" SILVERBACK 2020 Storm za 27k

    https://www.tsbohemia.cz/…d300218.html

    Nebo je to čistej bait a je to někde tvrdě osekaný/celkově to za ty prachy nestojí?

    Děkuji!

    • Bubaaak  

      Hned u prvního kola, prvni komponent:

      Brzdy

      Výrobce brzd:

      Shimano

      Modelová řada brzd:

      NX EAGLE

      Model brzdy:

      BRM315

      Jestli takhle bude i zbytek komponentů, bůh vi co na tom kole bude

    • Bubaaak  

      Je to takovej normal, seženeš lepší, třeba kellys v tyhle ceně, ale úplně nejhorší to není.

      U obou kol bych si představoval jinou vidlici, nx eagle asi fajn, ale raději mám Shimano a dvouplacku..... Na cyklostezky ale dobrý obě

      Osobně bych do toho nešel a nechal si kolo postavit…

    • petrx  

      2. vypadá jako použitelný základ pro budoucí upgrade, otázkou je v této ceně kvalita toho karbonového rámu.

      • atty  

        Silverback bych ze „špatného karbonu“ nepodezíral – dělaj kola od skoro pár stovek do stovek tisíc a kvalitu si u vyšších řad celkem hlídaj. Že to tady málokdo zná a tedy tomu moc nevěří, protože to není profláklej Spešl nebo Trek je druhá věc…

        Potunit ho lepším osazením (což by následně a samozřejmě něco stálo), bude z toho asi slušná raketka s neokoukaným designem.

        • plysovykozisek  

          No když prodávají karbonovy kolo za 27000, tak tady něco smrdí.

          • PigSlayer  

            https://silverbacklab.com/…bikes/storm/

            Na jejich webu mají listnutou cenu 1700 eur (43k). To je hodně velkej rozdíl teda. Je mi jasný, že za 40k by toto kolo zcela jasně nestálo, ale za tyto peníze mě to opravdu nalomilo…

            Jak si třeba vede v porovnání s klasickým Kellys Gate 50?

            https://www.megabikeplus.cz/…-50-29-2019/

            Díky

            • atty  

              Za tuhle (asi výprodejovou) cenu bych se Silverbacku opravdu nebál – samozřejmě je tam pár drobností, co bych časem vyměnil, nicméně podle specifikací je to za tu cenu už slušně použitelné kolo. Uvádí asi i reálnou váhu (bod za férovost) a nebudeš mít kolo, co potkáš 5× denně :) .

              Jen tahle značka je daleko známější u německy mluvících krajanů, stejně jako Stöckli, Radon, Centurion, nebo španělskej Mondraker a spousty dalších výrobců, co je tady lidi tolik neznaj a při tom umí dělat špičková kola.

          • atty  

            Ale ani ne – sečti si cenu komponent na rámu, vynásob cca. 0.5 (to bude tak cena nákupu součástek velkejch výrobců kol oproti MC ceně) a na rám Ti zbyde určitě skoro půlka ceny.

            Protože tyhle základní verze karbonů takřka všechny značky zadávaj v Číně, Tajwanu, Malajsii apod., je ta cena za obyčejnej karbonovej rám úměrná.

            Jedna věc jsou v podstatě kompletně ručně skládané a finishované rámy nejvyšších řad (lepší materiály a kombinace třeba různých vláken, kvůli optimání kombinaci váhy, tuhosti a pružnosti na správných místech) , výroba třeba v Evropě a druhá tyhle „obyčejnější“, co zvládne číňan vyrobit v požadované kvalitě řádově za několik tisíc.

            U mnoha lidí karbon rám furt evokuje něco extra exkluzivního a drahého a výrobcům kol to vyhovuje. Při tom si myslím, že výrobní cena slušného hliníku a nějakého low entry karbonu bude vcelku podobná.

    • MatS  

      Ted ma TS Bohemia velke slevy na kola. Konkretne karbonovy Silverback Storm za 26999 kc! Az na brzdy skvela cena.

    • blue.sun  

      Když už se tu tak nakousla ta MMR, tak z jiného soudku:

      Karbonová silnička za třicet tisíc? https://www.tsbohemia.cz/…d330152.html nebo https://www.tsbohemia.cz/…d330136.html o chlup dražší? Co na tom může být za zradu či past? Podle výbavy to vypadá zcela konvenčně, MMR bohužel nikde neuvádí hmotnosti. Mám se bát kvality rámu či vidlice?

      • atty  

        Podle mne přesně stejná analogie, jako píšu o pár řádek výše. Navíc u toho druhýho kola jsou v základu Cosmic Elite, což na silničku za tyhle peníze moc výrobců nedá. Rám bude ± stejně „těžký“, jako konkurence u těch základních karbonových silniček. Když to pak budeš šlechtit a gramařit, klidně to pak bude mít třeba 7.5 kg (ale to chce samozřejmě „obalit“ kompletně do gramařskejch věcí z karbonu :) )

        • blue.sun  

          OK, díky. Že bych zkusil být testovací panák?

          • zarkow  

            Osobně bych se toho nebál, pokud se ti líbí a sedi geo, klidně bych to prubnul. Pro mě celkově příjemné překvapení, i geometrie by me seděla

      • ˘Ö˘ Krab  

        Čistá 105, na rámu není moc co pokazit. Když sedí geo a velikost, obojí celkem dobré koupě.

      • Koli13  

        Nevím jak silnice, ale v XCO má MMR tým na svěťáku, jsou to výrobce jako třeba Mondraker. Jejich karbonový XC za 53k na X0, SIDce atd.. je bezkonkurenční pro lidi, co berou kola za plnou cenu.

    • Hadato  

      Docela pěkné ceny! I třeba ten model od SILVERBACK na 1×11 s e13 kazetou…

      • PigSlayer  

        Jak to bude s rozsahem převodů? Kolika procent dosahují modely, co mají 2×11, např Kellys Gate 50? Bude hodně poznat nižší rozsah kvůli tomu, že to je jenom 12 převodů místo 22?

        • Koli13  

          Tak samozřejmě je to znát. Spočítej si převodový poměry. Ať máš kliky 34/24 nebo 36/26 ku kazetě 11–42 tak ten rozdíl je celkem velkej. Pak je to o tom, co člověk chce jezdit. Ale taky znatelná váha navíc a u řazení musíš víc přemýšlet aby si neztrácel zbytečně watty při přeřazovní na malej tác. Já bych do 2×10 nebo 2×11 už nešel :)

          • nitraq  

            Ale kdeže, rozsah je prakticky identický. 510 % u e13 kazety, 520 % u Kellyse. Jen se liší těžkost/lehkost převodů, e13 je zhruba o jeden převod těžší. Dát na Silverback převodník 30z a máš totožné převody.

            http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

            • Koli13  

              Sorry já četl převod a ne rozsah. Jinak převod bude znatelně lehčí. Počítám, že na XC nikdo nebude vozit menší převodník než 34z. Mám teď 1×12 kazetu 10–50 a s tou 34 převodníkem je to tak akorát, že umotám i těch 50–55km/h a převody nechybí. Ale když to hodíš do kalkulačky tak rozdíl oproti dejme tomu 24z převodník + 42z pastorkem je znatelný. Ale to jen taková teorie hovna :D každému sedí něco jiného.

            • PigSlayer  

              Takže se prakticky dá říct, že i já jako laik a začátečník, který se do toho pomalu snaží aspoň trošku vidět, si na toto bude schopen zvyknout?

              Obecně se bojím, že když se ty převody liší až o 20 %, že jeden převod bude příliš těžkej a druhej příliš lehkej. Platí to i tak z vlastní zkušenosti? Plně rozumím tomu, že to asi nakonec dopadne stylem „zkus a uvidíš“, jen chci mít přehled co mám čekat :D. Jinak moc díky za reakce!

              • atty  

                Někomu skoky vaděj, někomu ne. Vaděj obvykle lidem, který jezděj kadenčně – jseš při určitém výkonu zvyklej točit „svoje“ otáčky a u 1×12 to úplně dokonale někdy nejde (u 1×11 s podobným rozsahem to bude ještě citelnější) – je tam prostě na vedlejších pastorcích skok, takže buď musíš ubrat/přidat výkon, víc/míň „tlačit“ na pedály, nebo snížit/zvýšit kadenci. A jak jsme každej jinej, tak někomu to vadí, někomu ne.

                Bez vlastní zkušenosti nepřenositelné… :)

    • PigSlayer  

      Dovolím si obnovit vlákno. Narazil jsem na toto, opět taky Silverback, tentokrát za necelých 25k

      Rám: 29" Butted 6061 Aluminium, Tapered 1–1/8" Headtube, Shimano Pressfit BB, 12mm Thru Axle Rear

      Vidlice: Rockshox Judy Silver RL, 29"/27.5 100mm, Solo Air, Diffusion Black, Boost 110REAR SHOCK

      Přehazovačka: SRAM GX Eagle, Black

      Převodník: SRAM GX Eagle, 34t Direct Mount Chainring, Black

      Řazení: SRAM GX Eagle 12 Speed, Black

      Brzdy: Shimano Deore M6000 Hydraulic Disc Brakes, Resin Pads, Rotors: Shimano SM-RT56 180mm/160mm, 6 Bolt

      Řidítka: Sector Alloy Handlebar, Dia:31.8mm, Backsweep:9, 720–740mm

      Sedlovka: Sector Aluminium, Black

      Představec Sector Alloy Stem, 31.8mm, Rise 6°, with stainless steel bolts; L: 60 for size S, L: 70 for size M, L: 70 for size L, L: 80 for size XL

      Vypletená kola: Promax Boost + Stan´s Crest S1 + Maxxis Crossmark II 29×2.25", Foldable, Dual Compound, 60Tpi. Wide XC. Tubeless Ready

      Tady se mi líbí, že to je 1×12 při podobným rozsahu (500% vs 509% u e13), ale je tam o převodový stupeň navíc, což sníží ty velký skoky, kterých se docela obávám. Jsem připraven ho vzít, mám požehnání místních expertů? :D

      • PigSlayer  

        Na výšku 183cm/85kg asi dvacet palců rám že?

        • atty  

          Výbava slušná, zase je to hlína (což není v této ceně nic proti ničemu).

          183 je obvykle na cca. 19–20" rámy, ale důležité jsou taky míry rozkroku (inseam a najít si, jak se to správně měří) a v neposlední řadě je důležitá geometrie konkrétního rámu a požadavky na posed – nejlépe prostě alespoň vyzkoušet na živo, pokud to alespoň trochu jde.

          Základní nastavení posedu při správné velikosti rámu se dá ladit výsunem sedlovky, posunem sedla v ližinách, představcem, řídítky atd., ale při blbě zvolené velikosti se to moc vyřešit nedá (sedlovka je moc nízko/vysoko, představec nelze použit už kratší nebo o moc delší, sedlo nelze optimálně posunout atd.)

          • PigSlayer  

            Jasne, toto všechno si zítra změřím. Moc děkuji

            • PigSlayer  

              Ono to, že je to hliníkovej rám mi ani moc nevadí, jelikož občas hodím majestátní držku… minule to odnesly dva zuby a rozstřelený rameno. Takže ten carbon by se mi možná i mohl vymstít…

              • atty  

                Hliník zlomíš pádem klidně stejně, jako karbon. Nicméně každý má jiné preference a i ten hliník bude asi v pohodé a v téhle cenovce OK.

            • atty  

              No ten prvně postovanej Silverback byl rám z karbonu, tenhle je z hliníku, ale zase s trochu lepší výbavou. Jde o to, jestli chceš nermomocí karbonovej rám, nebo Ti „stačí“ hliník :)

              • PigSlayer  

                Jojo, ono mi to pak docvaklo a nestačil jsem se včas editnout. Raději půjdu hliníkovou cestou s lepší výbavou. Zítra si ještě ověřím rozměry a geo, budu kupovat přes net, přinejhorším jim to vrátím. Snad ale ne. Moc děkuji za rady!

                • venkovan  

                  To proto, že jsi ještě nejel pořádně na karbonu a nepoznal jeho výhody. Pak bys nechtěl jinak, klidně i s horším osazením, které vyměníš mnohem snáz.

                  • atty  

                    To je celkem na diskuzi – zda zvolit lepší osazení a hliník, nebo karbon s horším osazením (a ve stejné ceně). Takhle jednoznačně bych to neformuloval.

                  • blue.sun  

                    Hm, jaká že je to ta výhoda levného karbonového bajku oproti stejně drahému hliníkovému? Pokud to člověk nekupuje cíleně s tím, že bude za rok měnit polovinu osazení, tak je hliník daleko lepší.

                    • PigSlayer  

                      Co se týče osazení, tak opravdu v dohledné době nemám v plánu něco měnit, možná tak kromě pořádných plášťů… Je to moje první vlastní kolo, co si takto kupuju sám. Možná až a jestli do toho časem proniknu, tak bude čas na karbonovej bike, ale to taky předpokládám, že můj rozpočet bude trošku jinde… Teďka teda půjdu do hlíny a uvidím, kam se to vyvine dál.

                      Každopádně děkuji i za tuto diskuzi, opravdu to pomáhá!

                    • venkovan  

                      Minimalne budes jezdit na SLX/NX a s Reconem nebo Judy. To si myslim, ze je akceptovatelne. Na brzdach se nikdo moc nepreda, takze tam bude 300–500 Shimano, a to casto je i na tech stejne drahych a tedy lepe vybavenych hlinikach.

                      Ale pokud nekdo nejezdi jen s „mamou k vode“, parkrat tydne 20km nebo si nejezdi sjizdet max.modre trajliky na pohodicku, tak ty vlastnosti karbonu v podobe tuhosti ramu, tlumeni nerovnosti, prenosu energie do slapani, nerkuli i samotne hmotnosti oceni. Vim, ze jsem na hrane, vahu muze mit lepsi hlinik s foxkou.

                      Ma volba je po dukladnem vyzkouseni jasna. Je to nebe a dudy.

                      • blue.sun  

                        Mohu tě ubezpečit, že hmotností na tom bude hliník o dost lépe, než karbon. A nějaká tuhost nebo přenos energie? Zanedbatelný rozdíl, až neměřitelný. Co nažene rámem, to obvykle zcela znehodnotí tragická kola nebo další díly.

                        Takže zpět od teorií, zkusme praxi. A ta je proti tobě.

                        • atty  

                          Čistě hmotností rámu na tom bývají i základní karbony HT XC trochu lépe (kolem 1200–1400g, oproti cca 1400–1600g v hliníku), nicméně ve stejné ceně kola bude hliník asi lépe osazen a třeba i jen trošku lepší záplety čistou celkovou váhu dorovnaj. Takže pro někoho, kdo chce koupit obstojnou „hotovku“ a dále jí nevylepšovat a necpat do ní peníze, bude ten hliník rozumnější volba.

                          Výrobci prostě furt karbon tlačí jako exkluzivitu a nechají si za něj zaplatit. I když jak jsem psal – výrobní cena těhle základních rámu v karbonu nebo hliníku bude podle mne vcelku podobná, nebo rozhodně nebude ten karbonový rám o tolik dražší, než bude rozdíl na celém kole.

                          Je to byznys, kde image karbonu táhne :)

                          • oddie  

                            Ten rozdíl hmotnosti na samotném rámu bude spíš větší, 1400g neměla ani 29" Cube v 23" velikosti, co jsem tu měl, srovnatelně velká hlína má běžně 2kg, lepší dejme tomu 1800g, míň dost pochybuju. Takže reálně rozdíl kolem půl kila… Akorát bych teda taky spíš vzal radši něco, co má o půl kila lehčí kola, než lehčí rám…

                            • blue.sun  

                              Hliníkový Epic měl asi 1700 gramů, to mi nepřipadá zase tak moc. Karbonový základ u Ghostu je přes 1300 gramů.

                            • venkovan  

                              Ano. Například Merida. Základní carbonový rám pro řady 3000, 4000 atd. váží 1.25kg (M).

                              Nejlehčí hliník v race řadě LITE, váží 1.8kg (M). A to bajky na něm postavené váží kolem 11.8kg s tím lepším osazením a lepšími koly, zatímco bajky v základním provedení na carbonu, s horším osazením a horšími koly, cca 11.3kg. Zhruba těch půl kila rozdílu.

                              • blue.sun  

                                Big Nine 800 váží 11,3 kila a stojí méně, než karbonový Big Nine o stejné hmotnosti, ten navíc s dost tragickou vidlicí od Manitou. Neděkuji, neprosím. Raději hliník.

                                • atty  

                                  Myslíš tu tragickou vidlici Manitou Machete, u které si chrochtám blahem, protože lepší vidlici jsem ještě neměl (a to jsem měl Recon, Rebu, DT Swiss O.L., Suntour…)…:) ?

                                • venkovan  

                                  Manitou jsou uplne fajn vidlice. Kolik jsi jich jezdil?

                          • blue.sun  

                            Já bral v úvahu hmotnost celku, ne jen rám. Sám jsem to řešil a nakone šel do karbonu s tím, že do roka plno věcí obměním. A tak se i stalo. Ale kolo na hliníkovém rámu bylo za stejnou cenu o půl kila lehčí.

                          • venkovan  

                            Často jsou carbonové rámy i u nejnižšího modelu kolem 1100–1200g. Zejména u značek, které pro celé portfolio modelů používají identický rám.

                            Naproti tomu jsem si všiml, že ne vždy platí, že zrovna kola a brzdy jsou na stejně drahé hlíně lepší. Často je to lepší vidlice a místo NX je tam komplet GX, ale brzdy stále max.deorka a kola stejná, nebo jen značková, ale v podstatě stejná těžítka.

    • Vhalasta  

      No dobře, žes to tu probíral. TSB teď oslavuje a „rozdává“ výhry. Třeba 10 tKč na Storm, ovšem slevněný je už jen na 35990 Kč. Takže v reálu jen tisícovka dolů oproti běžnému výprodeji. Jsou to lumpi ale ta cena je skutečně zajimavá a kromě těch brzd tam nevidím zásadní chybu. Vzals toho Storma?

    • Phantasma  

      To druhý kolo v úvodním příspěvku má hmotnost 12kg s karbonových rámem. Jak tomu rozumět? Zadní stavba už bude z hliníku nebo kde to vzalo tolik kilo navíc?

      • obda  

        Tak vidla je Recon, takže těžká. Kola budou taky pěkná těžítka. A takhle můžeš pokračovat. A ne všechny karbonové rámy váží stejně, ty levnější nepřekvapivě více.

    • IvanPL  

      Zdravím, pro co jste se nakonec rozhodl? Zajímal by mě ten Storm.

      • Hedus  

        Bral jsem nedávno 29" SILVERBACK 2019 Superspeed 2.0 a spokojenost, mají zajímavě řešený rám a zadní stavbu, která opravdu funguje a žehlí menší nerovnosti.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse