• Petr78

    Ahoj ve spolek.

    Narazil jsem na následující nabídku, které jsem neodolal :-)

    https://www.tsbohemia.cz/…d304416.html

    Myslíte, že jsem udělal dobrý kup?

    Chtěl jsem karbon (kvůli vnitřnímu vedení bowdenů) a chtěl jsem zkusit 29" kola s jednoplackou.

    Uvažuju správně, že bude stačit vyměnit brzdy (BRM 315), aby to bylo použitelné i na jízdu z kopce?

    Jaké nejlevnější brzdy od Shimana byste doporučili jako náhradu? BRM 500?

    • Petr78  

      Technická specifikace

      Rám: MMR Rakish 29" – high performance carbon concept, boost, TA12

      Vidlice: RockShox Recon Solo Air – zdvih 100mm, dálkový zámek OneLoc

      Přehazovačka: SRAM NX 11 rychlostí

      Převodník: SRAM NX Boost 32 zubů

      Řazení: SRAM NX 1×11 rychlostí

      Brzdy: Shimano BRM315 – hydraulické

      Kazeta: SRAM PG 1130 11–42 zubů

      Řetěz: SRAM PC1110

      Zapletená kola: Fulcrum Red Zone 700 Boost – TA15/12

      Pláště: Hutchinson Cobra 29×2.1

      Říditka, sedlovka, představec: Ritchey

      Sedlo: Selle Italia XR

      Hlavové složení: Ritchey integrované

    • SKIBAJK  

      …Jaké nejlevnější brzdy od Shimana byste doporučili jako náhradu? BRM 500?…

      Vůbec nechápu, jaxme to tenkrát – v bajkovém pravěku, mohli dát na obyčejných cantilevrech z Tremalzo.

    • koko0925  

      Nechal jsem se Tebou inspirovat a koupil jsem ho pro synka (14 let). Trochu závodí, tak už potřebuje Sram jednoplacku a karbon, jinak by se už styděl :-) Cena super, tak nebylo co řešit. Bohužel po zavěšení na váhu přišlo zklamání, má to z krabice bez pedálů 12,1 kg. Koumal jsem, čím to může být a včera jsem na to přišel. Španělé na to daly duše co mají 257g a pláště mají po 840g při 2,1 palce! Samozřejmě drátěná patka. Ráfky jsou bezdušový, takže předpokládám po zrušení duší minimálně půlkilo dolu a gumy taky nějaký lepší. Jinak spokojenost za ty prachy. Vzal jsem na rozdíl od Tebe Mko. Je akorát i na mou výšku 179 cm, ostatně i to doporučuje výrobce. Kluk má 173cm. Kupováno přes net u TS Bohemia, druhý den doma. Jo a ještě gripy jsou jak z tříkolky :-)

      • Petr78  

        Mko je podle výrobce na výšku 179cm?

        Koukal jsi do správné tabulky tady?

        https://www.mmrbikes.com/…kish-29.html?…

      • Petr78  

        Má Mko taky představec 90 mm nebo kratší?

        A co brzdy? nebyly zavzdušněné a málo naplněné?

        A taky jsi měl přední plášť nasazený obráceně? :-)

      • venkovan  

        Moc si to romantizuješ. Po odstranění duší, co mají 257g jedna, určitě nepůjdeš dolů o 0.5 kg, protože do plášťů dáš pásku a naliješ mléko, což dá zhruba těch 100g na kolo.

        • koko0925  

          Ráfky jsou bezdušový od výroby, pásky netřeba. Pláště mají každý o cca 150g víc než je standard i na větší šířku.

          • venkovan  

            Ráfky bezdušové jsou a do nich patří páska. A není řeč o pláštích. Psal jsi, že ušetříš 500g jen na duších. To je hovadina. Mlíko 90g, páska 10g.

            Reálně tedy na duších stáhneš 300g a na pláštích taky 300g. Stáhnout to o kilo už bude vyžadovat mnohem víc. Kolo je jinak hnusný, geometrie kola taky.

            • koko0925  

              Když tomu nerozumíš, tak sem o tom nepiš. Povídám ti, že pásky netřeba.

            • Filippo  

              Co je na té geometrii špatně prosím? Šlo by to nějak blíže specifikovat, ať se něco dozvíme?

              • nitraq  

                Long story short – to kolo je hrozně krátký.

              • venkovan  

                Krátký reach, krátký posed. Strmý úhel hlavovky.

                • atty  

                  Což pro turistické aktivity a jízdu relativně mimo terén není nic proti ničemu…

                  Jen to prostě nemá „soudobou“ geometrii linkového autobusu a vidle jak od custom čopra… :)

                  Na ježdění po cyklostezkách a loukách v turistickém tempu tedy v podstatě nic problematického.

                  • venkovan  

                    On píše, že chce tak trochu závodit (reaguji pod příspěvkem koko), ale ty musíš najít důvod jak opět věci rozporovat.

                    Ovšem, pokud jsi to myslel ve vztahu k zakladateli vlákna, pak je divný, pokud jsi z jeho příspěvku usoudil všechno to, co jsi napsal, že mu také neporadíš, že na takové ježdění nemusí tu výměnu brzd vůbec řešit, že jsou na lážové ježdění alá turista, ty 315 naprosto v pohodě. Nééé, jen ať kluk mění za 4 pístky se sintrama, i když nikdy nepojede z kopce takovej kekel, aby ta investice k něčemu byla.

                    • atty  

                      Ne, reagoval jsem na dotaz od Filippo, co je na té geometrii špatně a na Tvojí reakci, že všechno – krátký, malej reach, strmá vidle…

                      Rozporuji jen to, že u HT za celkem pár švestek, kde je předpoklad, že si ho primárně nebude kupovat echt závoďák (co už ví, co chce a co potřebuje) se hned házej pojmy, jako „prastará geometrie, krátký, strmá vidle…“ jako kdyby se na tom nedalo jezdit. A pro jízdu v poklidu je tahle geometrie asi po všech stránkách výhodnější, než nový „autobusy“ s „choper“ vidlicí. Smysl to má asi řešit primárně u opravdu závodních kol, přîpadně celopér do opravdového terénu.

                      Ale to je můj názor, se kterým se dá určitě nesouhlasit. O brzdách nic nevím, ale můj názor je ten, že i základní Shimano hydrauliky mohou při určité váze a lážo plážo ježdění bohatě dostačovat. Když se zjistí, že nedostačujou či majitel má větší nároky, pak se dají vždy vyměnit za lepší. A nemusej to bejt hned čtyřpístky se sintrama.

                      Co tam máš speciálního dál? :)

                • Filippo  

                  Dík, už to v tom vidím.

    • koko0925  

      Tu velikost mám přímo ze stránky kola na TS Bohemia a ještě jsem to konzultoval telefonicky s dovozcem.

      Brzdy a plášť byly OK. Představec má v Mku 80mm. Ještě drobnost, dole ve vidli v pravé noze je regulace odskoku a je to vlastně jen zastrčenej imbus a kupodivu ho kluk nevytratil při první jízdě.

      • Petr78  

        Tabulka s TS Bohemia je ale na jiné kolo.

        A dovozce má evidentně taky „přehled“

        Ale to je fuk. Hlavně že velikost vyhovuje.

        Regulaci odskoku jsem nezkoušel vyndat.

        Tak doufám, že tam ještě je :-)

        Jinak po doplnění oleje do brzd to už pomalu začíná brzdit.

        Ty brzdy nejsou až tak tragický.

    • koko0925  

      Tak po delší době shrnu praktické info pro případné zájemce o koupi. Po výměně plášťů za lehké RR a odstranění duší, klesla hmotnost na 11,6 kg včetně pedálů M520. To už si myslím, že je velmi pěkné. Kolo také absolvovalo 2 závody pražského poháru a to bez problémů. Bylo jen potřeba lehce doladit řazení. Kupříkladu dorazy na hazce nebyly správně nastaveny. Co se týče těch kidů o krátkém rámu apod., tak to jsou blbosti, toho si nevšímejte. Rám je naprosto standardní pro XC. Velikost M je opravdu vhodná na 170 až 180cm. Tolik moje praktické zkušenosti.

      • xtonda  

        Rakish je v pohodě, MMR má hodně krátké rámy u těch nejlevnějších modelů.

      • Karaya  

        Pro dítě je to irelevantní, ale pro dospělého by mohlo vadit, že zadní stavbou poctivá 2.25 guma neprojde. 2.0 Bontrager XR1 plášť je tak akorát.

        • Petr78  

          Máš to vyzkoušené?

          Originál tam jsou pláště 2,1 a rozhodně nejsou na těsno.

        • koko0925  

          Zatím tam máme 2,1 ale ještě nějaké místo tam je, Nicméně na 2,4 to nebude, to je pravda.

          • koko0925  

            Ještě jsem to šel změřit, Zadní stavba nahoře má 65 mm. Plánovaný Mitas Kratos 2,25, kterrý je na jiném kole, se tam v poho vejde. Je totiž stejně široký jako ten RR 2,1 což tedy moc nechápu, ale je to tak.

    • Petr78  

      I já se podělím o zkušenosti po „pár“ kilometrech.

      Taky jsem musel doladit dorazy na přehazovačce a polohu brzdičů.

      Ale u kola z krabice jsem ani nečekal, že bude 100% seřízené.

      Zkrátil jsem sloupek přední vidlice a vyhodil dvě distanční podložky pod představcem.

      Odvzdušnil jsem a naplnil brzdy – už to začíná brzdit.

      Nainstaloval jsem 34 zubový převodník (32 z byl málo) – i ty dva zuby navíc jsou znát a už se dá s kolem jezdit i rychle.

      Teď už je to kolo přesně podle mých požadavků.

      Na jednoplacku a 29" kola jsem si zvykl rychle a baví mě to.

      Za ty prachy si myslím, že super kauf.

    • Petr78  

      Udělal jsem dnes další „tuning“.

      Štvalo mě, jak lanko přehazovačky mlátí uvnitř rámu.

      Tak jsem na něj navlékl těsnění do oken ve tvaru D a je klid :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.