Mtb HT kolem 30000 pro slečnu.Karbon nebo hliník?

206 nepřečtených
  • Hadra

    Zdarec.Hledám nějaké kolo pro slečnu.Mělo by to být kolem 30000.Měří 175cm a jezdí spíše lesní stezky a nic moc náročného takže full nema v teto cenovce smysl.Chtěl bych něco do čeho by šlápla a prostě to jelo,máme rádi svižnou jízdu lesem po pevných cestách.. Nevím jestli levnej karbon s horším osazením a doladit,nebo hliník s lepším osazením.Karbon jsem chtěl pro ni kvůli pohodlí a váze.Díky

    Příklad:

    http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…el-2011.html

    http://www.cykloworld.eu/…te-xt-d-2012

    Anketa: Levnej karbon?

    Ano
    8x
    28%
    Ne
    21x
    72%
    • Mark-H14  

      Jaký bude váhový rozdíl mezi levným karbonem a hliníkem?

      Když jsme se po karbonu (levném) díval já pro manželku, tak jsem zjistil, že téměř žádný a nakonec jsem koupil tento hliník za 28.000,– http://www.merida-bike.cz/…-1200-d-2011 Nyní kolo váží 10,8kg. Chtěl bych na něm ještě vyměnit vidli z Manitou minute Expert na Rebu a váha by měla být 10,5kg.

      • tomasjirka.cz  

        ja osobne jsem taky rozdil nepoznal, ale staci chvili pockat na vetsi slevy – presne prelom roku, pak koupis to, co mam v profilu za 23 ;) nejlepsi by asi bylo, aby se tvarila, ze to koupi hned a otestovala si je sama

        • Hadra  

          Je jasný když by ta hliníková šla na 23000 tak není co řešit ,ale takle je to pořád 32000…a to už mě láká ten karbon,protože si myslím že rozdíl mezi osazením až tak funkčně nepozná a vidlu když jí nebude sedět tak vyměním,to není problém..

          • Tina  

            Tá vidla je práve veľmi dôležitá. Pretože funkčný rozdiel medzi tou RST a FOXou je neporovnateľný a má veľký vplyv na pohodlie jazdy. Vidlu síce vymeníš, ale za koľko predáš RST a za koľko kúpiš novú takú FOXku ako je na tej druhej Meride? Aká potom bude výsledná cena kola?

            • maajkee  

              FOX nemusí vyhovovat každému.

              • Hadra  

                Taky si myslím že není potřeba tam hned rvát Foxku,asi by stejně podědila mýho tt Epicona :-))

                • stip1978  

                  Jestli toho EPICONa už máš, tak není co řešit, ale jinak bych řek že pro XC-holky je jako stvořený AXON. EPICON je na ně zbytečně předimenzovaný.

              • Tina  

                ???

                • maajkee  

                  Nevim na co se ptáš, spousta lidí tady píše, že foxky mají takovej hrubší chod, hodně drahej servis, takže pro spoustu lidí to nemusí být ono, navíc někdo má rád hodně progresivní vidle, někdo hodně lineární.

                  A podívej třeba na Kubada, ten nedostatkem peněz rozhodne netrpí a na kolo si nejradši dává vytuněnýho Epicona.

                  • Tina  

                    Znamená to, že u teba sú obe vidlice (RST a FOX) na rovnakej úrovni? To si snáď robíš srandu :D Progresivitu oboch vidlíc nemáme ani jeden z nás posúdiť aj tak je zbytočné ju riešiť. Ja hovorím, že si má vybrať Ferrari (Fox) a ty je radíš Fiat (RST).

                    Hadra: takže jej vymeníš vidlu za jazdenú a ťažšiu o pol kila :) Prečo potom riešiš pohodlie jazdy? Aj ten najkvalitnejší super pohodlný rám zabiješ nesprávnou vidlou. Kúp jej rovno kolo za 20tis. :D

                    Davidove kolo je na iné použitie, je to full, má iné zdvihy a Epicon je tuším upravený.

                    • maajkee  

                      Vůbec tady nesrovnávám RST s FOXEM, to je bezpředmětný, FOX je trochu jinde i když dneska už je defakto za podobný ceny jako RS.

                      Spíš šlo o to, že RST může poslat do pryč a dát tam třeba výše zmiňovaného Epicona nebo třeba Sida, Rebu nebo dokonce třeba něco od Manitou, třeba R7, kdo ví jaká vidle bude jezdci vyhovovat nejlíp.

                    • scret  

                      Tentokrat se musim maajkeeho zastat, on neradil radsi RSTcko pred Foxem… Ale doporucovat hned Fox je proste blbost… Rekni mi jediny duvod krome wow efektu, proc tam cpat foxe:)

                      Jinak bohuzel par let ted Foxiny svoji necitlivosti skoro konkuruji povestne R7…

                      • Kamikaze 591  

                        Taky si myslím. A právě žena co si myslím moc najeto nemá a závodní ambice taky, bude od vidle chtít co největší citlivost. Což epicon TT rozhodně je.

                      • McBlacky  

                        nový 100ky s označením Alps jsou některý fakt dost mimo citlivostí. Ale jinak pořád lepší než konkurence bez seřizovatelné negativky

      • Hadra  

        No rám té karbonové by měl mít asi1200g,jde mě o to jestli je opravdu pohodlnější jak ten hliník…

    • Tina  

      Brala by som tu Meridu. Výborná výbava a skvelá vidla. Doporučujem pre väčšie pohodlie namontovať karbonovú sedlovku a vymeniť sedlo.

      V tej cene ti viem ešte zohnať Trek 8500 mod. 2011.

      • lukas aka mitro  

        32 tycek, sice karbonovy ram, ale jinak nic moc vybava…ac jsem tu RST vidli nejel, tak RST u mne nebudi duveru a asi nikdy nebude…

      • Tina  

        mala som samozrejme na mysli tú duralovú Meridu s Foxkou a XTčkom…

        • lukas aka mitro  

          aha…spatny odkaz…

        • mr.antik  

          s tim že foxka by se dala možná prodat a dát něco levnějšího (na polňačky není třeba), ušetřené prachy dát do lehoučkých kol, karbon řidítka, sedlovka.

          • o.1  

            Predat Fox a dat nieco s lepsim pomerom cena vykon je OK, ale co sa tyka (ne)pohodlia tak prave „polnacky“ su vecsinou najvecsi kostitras :-)

      • Hnoj  

        Ta merida je šrot… Jediný co je „zajímavý“ (a to ještě diskutabilně) je ten rám.

      • JakeF  

        Ten Trek v originálním osazení novej se zárukou?

        • Tina  

          ak máš záujem napiš mi prosím na e-mail

          • JakeF  

            Mě jen zajímá to, na co jsem se ptal… Na to odpovědět veřejně nemůžeš? Protože pokud umíš s cenama takhle čarovat, tak bych se v budoucnu určitě kvůli pár věcem zkusil ozvat, 8500ku z pochopitelnejch důvodů zrovna nesháním :).

            • Tina  

              Nový so zárukou s neoriginálnymi komponentami. A čarovať neviem :)

            • karliner  

              Do budoucna bude spíš záležet na tom, co přinesou dodavatelé z vyloučených lokalit..

    • karliner  

      Holkám se kolo kupuje podle designu a ne podle osazení…

      Čest čestným výjimkám.

    • Necris  

      Za 30 tisíc se dá koupit karbonový HT? Kde ? Který výrobce to prodává ? Možná SiegHeilBike …

    • Edis  

      co takhle GHOST?

      Cena je vyšší, ale je to otázka jednoho telefonu prodávajícímu.:-)

      http://www.kola-dema.cz/…00–2011.html?…

    • siafu  

      kolem 30 t. už by mě lákal karbon, ale asi ne Merida z odkazu, která komponentově není ještě úplně ono, ale třeba Haibiky se dají sehnat za slušnou cenu, takže podle dostupných velikostí Haibike LIGHT SE 11 s Manitou Minute a nebo Haibike Challange 10 s Rebou, který má výbavu už poměrně slušnou

      • karliner  

        Docela by mne zajímalo v jaké velikosti toho Challenge vážili a co všechno z něj museli sundat, aby dosáhli těch avizovaných 10,8 kila :-DDD

        • McBlacky  

          Hai carbony jsou lehoučký rámy. Aniž se to někde bombasticky propaguje tak Sleek v Lku má pod dvě kila s tlumičem. Což je killer váha

    • Včelda  

      Ahoj, určitě znáš potřeby své slečny dobře, ale fulla v této ceně, a pro holku, bych určitě nezavrhoval. Dá se nakoupit slušně i za 30T. A čistě subjektivně. Jezdivý (rozumný zdvih) full mi přijde jako lepší volba.

      Např. – http://www.cyklo69.cz/…ack/d-75511/

      Zdar

      • McBlacky  

        35% sleva na bazarové kolo? když 30% se dává na konci sezony. To není moc dobré. Camber pro holku bych já nedoporučil, pořád to je FSR a to bez zamykání nebo brainu tolik nejede

        • Včelda  

          Je to jen příklad. Mají tam i jiná v podobné ceně.

          Z dotazu nevyplývá, že slečna je nějaký agresivní chrt co na té lesní cestě neustále nastupuje ;-) Mořskou nemoc snad taky nedostane, ne?

          V dnešní době bych jí minimálně kolo půjčil na vyzkoušení. Ať sama řekne jestli pevné nebo full. Stejně si nakonec vybere to s tím červeným proužkem :-)

      • swinx  

        Full na lesní stezky za cca 30k = naprostá blbost.

        Lepší kvalitnější HT než nefunkční full.

        • Hadra  

          Taky si myslím.A navíc zdvihy 120mm jsou strašně moc.My jezdíme rádi rychle :-)

        • Včelda  

          Ach jo. Naprostá blbost jsou podobné radikální názory. Znáte tu slečnu? Není lesní stezka jako lesní stezka. Tvrdit, že za 30T nemůže koupit funkční full, speciálně ve výprodeji, chce velkou dávku zjednodušeného pohledu na věc.

          Trvám na tom, že je dobré si to minimálně zkusit.

          • JakeF  

            Chtěl bych něco do čeho by šlápla a prostě to jelo,máme rádi svižnou jízdu lesem po pevných cestách..

            Navíc slečna asi nebude zrovna dvakrát chtít tahat o kilo navíc na rámu a další kilo na osazení, když to bude stejná cenová kategorie.

            • DAWE25  

              Souhlasím, na svižnou jízdu buď 100mm full, ale tam bude problém s 30 tis vytvořit něco lehkýho a tím pádem se prostě jako nejideálnější jeví lehký HT, který slečně poletí jak raketa.

            • Včelda  

              Tohle je tahání za slovo a interpretace vlastního výkladu. Nechci prosazovat svůj názor. Vždy se najde argument pro prosazování vlastní pravdy. To nemám v úmyslu. Někdy stačí nad možnostmi popřemýšlet.

              Slečně přeji dobrou volbu.

              Hezký večer

          • swinx  

            Vždycky je dobrý si všechno vyzkoušet, proti tomu jsem neřekla ani slovo.

            Možná mám radikální názor, ale už jsem tu na BF četla jak si lidi co jezdí po cyklostezkách a asfaltkách kupujou full se zdvihy 140. Z toho fakt nemůžu a jsem na to dost alergická, tak se pak nediv, že na to někde reaguju trochu nadneseně.

            Ale stojím si za svým, podle popisu požadavků je daleko vhodnejší HT než full i cenově. Jen můj názor… nechci vyvolávat žádný flame ;-)

        • nox159  

          ja jsem opacneho nazoru… ale je to jen subjektivni

          kdybych mel 30k na to abych koupil pritelkyni kolo tak ji bud za tech 30k koupim fula nebo za cca 15k postavim HT

          30k za HT nema podle me cenu davat…

          • swinx  

            Myslím, že cena i typ kola by se měl odvíjet od toho co od něj člověk očekává, jaký terén a na jaké výkonostní úrovni jezdí, bohužel v neposlední řadě taky finanční možnosti.

            Já to beru asi tak, pokud si mám vybrat(XC) mezi HT na XT s Foxou nebo fullem na deorečku s RST Gila, beru HT =o) (obecně řečeno), ale je to taky pouze subjektivní pohled na věc.

            • McBlacky  

              carbon HT se slušnou vidlí je dobrá volba.

              třeba to flx je hodně pohodlný kolo v rámci carbonů

              • MlokCZ  

                Carbon HT se slušnou vidlicí je určitě taky rozumná volba, ale co si prohlížím uvedená carbon HTčka, tak jsou dokonce proti tomu full Radonu v osazení i dost ošizená (třeba kola u té carbon Meridy hned v prvním odkazu vlákna ještě o hodně horší než Crossridy, brzdy taky horší)…

            • nox159  

              tak ja zas beru ze za 30k se da sehnat slusny full… ( majkee tu nekde psal) cube ram, epikon, RM5 a zbytek nejak doplacas do 30k a myslim si ze to udela vetsi uzitek nez HT s foxkou)

              ale samozrejme s prvnim odstavcem 100% souhlasim.. :)

              • scret  

                ale budes jaksi 1,5kg navrch oproti stejne vybavenemu HT…

              • áronek  

                Nezlob se na mě ale Hadra chce HT, ví asi proč, ptá se jestli karbon nebo raději lepší osazení, jezdí rád rychle v lese po stezkách…

                A Ty mu poradíš, at veme fulla i když bude sice třeba o 2 kila těžší a hůř pojede…

                • nox159  

                  A Ty mu poradíš, at veme fulla i když bude sice třeba o 2 kila těžší a hůř pojede… – a tohle vubec neni pravda :)

                  • JakeF  

                    Pro případy, který on popisuje, určitě je.

                    • nox159  

                      pak se naskyta otazka co je to svizna jizda… co je to polni lesni cesta…

                      ale ja mu to kolo nevnucuju… osobne kdybych vybiral kolo pro pritelkyni tak bych do HT jiste nesel…

            • MlokCZ  

              Problém je v tom, že máš zcela zkreslené představy v tom, co se dá za 30tis. u fullu pořídit.

              http://www.bike-discount.de/…age-5–0.html

              Reba + RP23 + komplet slušné osazení. Vyloženě špatný článek na tom kole není žádný. Akorát ta kola, ale i ta se dají slušně použít.

              U HT to není zase o tolik lepší s tím osazením. To samé se dá sehnat o cca 10tis. Kč méně, třeba zase Radon

              http://www.bike-discount.de/…eam-7–0.html

              Ale něco opravdu o moc lepšího u HT za 30tis. Kč jen tak neseženeš. Skoro nejlépe vychází vzít ten Radon ZR Team 7.0 a na něj za těch ušetřených 10tis. Kč dát nějaká pěkná kola.

              Takže se to dostane v podstatě někam do výběru mezi zadní odpružení x opravdu dobrá kola.

              A nebo za 30tis. postavit nějaký chrtější full na nějakém zlevněném Cube rámu, co už se tu řešilo:

              http://www.bike-discount.de/…n-black.html

              http://www.bike-discount.de/…g-black.html

              http://www.bike-discount.de/…n-white.html

              A když to osadí upraveným Epiconem (bude zvlášť pro nižší váhu chodit o třídu lépe než Foxka v originálním stavu) + na eBay koupit RP23, tak do 30tis. se to vejde i se slušným zbytkem.

              Nevím co pořád tu kdo má s tou Foxkou. Pro lehčí váhu a v originálním stavu podle mě hodně špatná volba.

              • Hadra  

                No radši bych ,aby si to kolo vyzkoušela,myslíš že na té hliníkové meridě jsou moc špatná kola?

                • MlokCZ  

                  Pokud je řeč o tom druhém odkazu ze zakládajícího příspěvku, který jsi vkládal, tak ano jsou. Za 30tis. bych takovou kola na HTčku nezkousnul.

                  Nákupu bez vyskoušení bych se nebál vůbec. Ať si vyzkouší více kol, u kterých má možnost a pak už není problém srovnat geometrii.

                  U HTčka je to v podstatě pouze o tom, aby byla správně dlouhá virtuální horní rámová trubka + pohlídat standover.

                  Drobné odlišnosti které vzniknou třeba o 0,5st. jiným sedlovým úhlem (což o pár mm ovlivní délku posedu při stejné správné předozadní poloze sedla) pořeší délka představce.

                  Pokud jste rozhodnuti pro HTčko, tak se mi moc líbí ta varianta vzít toho Radona za cca 21tis. a koupit nějaká opravdu dobrá lehoučká kola.

                  A pokud by neseděla geometrie, tak tam je ještě o 13mm delší ZR Rare

                  http://www.bike-discount.de/…ace-6–0.html

                  Beru 18tku velikost, kterou na její výšku odhaduju.

                  Přídně ke 30tis.

                  http://www.bike-discount.de/…ace-8–0.html

                  s Foxkou FIT RLC a Elixiry CR. Tuhle variantu ale považuju za tu cenu jako horší. Ty Crossridy nejsou o moc lepší než ta kola na ZR Race 6.

                  A ten rám jak ZR Race, tak ZR Team je v černé anodizaci hodně pěkný (jak zpracování, tak slušná váha i tuhost).

                  Zrovna před cca měsícem jsem jednoho Radona ZR Team zařizoval pro kamaráda a pak měl chvíli v ruce.

              • swinx  

                Příklad s Foxou byl obecný… je to tam napsáno… myslela jsem tím lepší vidlice jestli Foxu, Sidku nebo Lefty apod. ať si každý vybere sám!

                Btw když tak nepreferuješ Foxy proč je máš podle profilu skoro na každým kole? …ale to už jsme mimo topic.

                Ať si každý koupí co chce, já bych do takových kol (fully kolem 30k) nešla, nevěřím v jejich kvalitu, funkčnost a vlastnosti, nemluvím jen z teorie – už jich mám pár projeto a v porovnání s kvalitnějšími fully je to nebe a dudy =o)

                A co se týče slečniných požadavků, tak myslím, že tady je full naprosto bezpředmětný. Ale ať si ho klidně vyzkouší, za to nic nedá.

                Přeju slečně dobře vybrané kolo a hodně spokojených kilometrů ;o)

                • MlokCZ  

                  Jezdím Talase, protože mi nic jiného nezbývá při tom jaké mám požadavky na vidlici. A pak jsem všechny Talase koupil opravdu výhodně s celým kolem, takže nebyl problém jeho předraženosti.

                  A hlavně mám všechny Foxky upravené, takže to není s tou citlivostí už tak hrozné. Ale i přes úpravu je to věc se kterou spokojený úplně nejsem.

                  Bohužel neexistuje žádná alternativa, kde by byla současně lepší citlivost než mám na upravené Foxce + zachováno to co mi na Talasu vyhovuje a to je dvoupolohový systém snižování zdvihu (s asynchronním ovládáním).

                  Co se týká chodu, tak upravený Epicon TAD s dodělanou HS expanzí by byl lepší než ten Talas (lepší citlivost + zbytek ± srovnatelný), jenže mi bohužel nevyhovuje systém snižování zdvihu u Epiconu TAD.

                  U nižšího zdvihu, kde bych neřešil snižování zdvihu, tak tam jsem nikdy Foxku nejezdil, protože tam nemá za ty peníze co nabídnout.

                  A jela jsi někdy slušnější full za 30tis. typu toho Radonu? Protože žádné nebe a dudy se rozhodně nekonají. Naopak bych našel spoustu mnohem dražších fullů, které budou chodit hůře.

                  Jinak samozřejmě ať si každý koupí co uzná za vhodné, na tom se určitě shodnem.

                • scret  

                  „neverim v jejich kvalitu, funkcnost a vlastnosti“

                  myslis ze budou mene kvalitni? Povetsinou to je treba stejny ram, jen ma horsi tlumic a komponenty… Funkcnost – projizdel jsem si hodne kol a rozdily mezi fullem za 35 a 100 se uz dost smazavaji co se tyka funkcnosti… Vlastnosti – zase priklad mrkni na dvakrat drazsi fully – krom lepsiho osazeni, maji stejny ram, stejne jizdni vlastnosti…

                  Lepsi tlumic nabidne lepsi nastaveni, funkci, ale system zustava stejny a takovy rozdil tam neni…

                  • MlokCZ  

                    On tam ale lepší tlumič ani nebude. A vidlice taky ne. Tím myslím ten Radon Stage 5, kterým tahle debata začala.

                    A tam je RP23 + Reba. A ta stavba chodí velmi slušně (tím netvrdím, že neexistuje žádná lepší, tohle je hlavně o prioritách každého a obecně nejlepší stavba neexistuje).

                    • scret  

                      jj, souhlas.. Za ty prachy je to supr vybavene!

                      myslel jsem to ale vseobecne…

                  • swinx  

                    Takže tvrdíš, že nemá cenu kupovat dražší full než 35k, protože full za 100k je v podstatě to samé? =oD

                    • PatrikL  

                      písal o rozdiely vo funkčnosti – keď máš rám na biku za 35k a 100k, pričom tlmič bude rovnaký a rozdiel bude napríklad vo výbave a v tom že drahší bude karbónový, tak funkčnosť bude fakt rovnaká.

                      Inak na tvojom biku spôsobuje fox float r to, že aj nejaký full za 35k bude na tom možno lepšie ohľadom napríklad citlivosti ak tam bude kvalitnejší a dobre nastavený tlmič :)

                      • swinx  

                        =oD to jsi mě rozesmál… fakt že jo. Ty jsi asi nikdy na LP neseděl že?!

                        Na svém biku jsem měla RP a žádný posun pro mě v tom nebyl, změny v nastavení byly znát, ale stále mi nejvíce vyhovoval PP, takže tam mám zpátky R, RP jsem prodala a jsem nadmíru spokojená.

                        Máš pravdu… jen rám bude karbonový, lepší kola, komponenty vidla… v podstatě stejné kolo =oD

                        • PatrikL  

                          nepleť sem ostatnú výbavu, tlmiť a pružiť bude rám rovnako, o tom sa tu stále bavíme :)

                          K tomu tlmiču bola už diskusia tu http://www.bike-forum.cz/…calp-a1.html , keď ti naozaj viac vyhovuje R, tak si ho tam kľudne nechaj :)

                          • JakeF  

                            Nemáš pravdu, dražší komponenty budou zpravdila lehčí, což přispěje k snížení neodpružený hmoty a zlepší funkci pružení.

                            • MlokCZ  

                              A to myslíš vážně, že tohle v praxi poznáš? Na více fullech mám dlouhodobě odježděno varianty s lehčími i těžšími koly a plášti a nepoznám nic. Oproti tomu rozdíl třeba Rkový tlumič x RP23 je obrovský.

                              • JakeF  

                                Kolik lidí tu odmítá Rohloff náby protože by zvýšily neodpruženou hmotnost o kolik když odečtu hazku a kazetu, pod kilo rozdílu určitě. To nějaký SLX vs XTR a výrazně lehčí kola udělaj zhruba stejně.

                                S těma tlumičema je to jasný, jen říkám, že ta výbava na to má vliv taky.

                                • PatrikL  

                                  100k full oproti nejakému za 30000 je trochu extrémne porovanie, ale pre babu by sa aj tá neodpružená hmotnosť dala lacno výrazne znížiť (hlavne kolesá+plášte, ak by tam boli nejaké ťažítka…) :)

                                  • JakeF  

                                    Tak pláště jsou snad samozřejmost, ty většinou lidi používaj stejný i na rozdílně drahejch kolech. A lehký kola už jsou investice kolem 10 tisíc, to už se nedá říct, že je levný při ceně kola 30k…

                                    • PatrikL  

                                      tak som písal pre babu, čiže tam remerx magic + ľahké náboje a výplet budú cenovo snáď pod 5000kč, ráfiky asi neprasknú a tuhosť tiež netreba nejako riešiť :)

                                      • JakeF  

                                        Magic mi přijde jako docela velkej risk, kde už je váha na úkor spolehlivosti. Osobně beru ZTR jako základ, záplety jako SLR jako optimum.

                                • MlokCZ  

                                  I u Rohloffu je to sporné. Tam je to zvýrazněno tím, že je všechna hmota na zadním kole a rozdíl o hodně větší.

                                  S Rohloffem nemám žádné větší praktické zkušenosti, takže u něj nemůžu říct, jestli bych to poznal nebo ne a jestli je to opravdu znatelné.

                                  O kolik budeš mít lehčí zadní kolo dejme tomu ve srovnání zase s tím Stage 5?

                                  Jsou tam Crossridy + XT přehazka + SLX kazeta.

                                  Rozdíl bude třeba jen 300g na tom zadním kole. Mnohem méně než s Rohloffem. A takový rozdíl (300g na zadním kole) jsem jezdil a nepoznal nic.

                                  • JakeF  

                                    Těch 300g nemůžu souhlasit… To uděláš jen na samotným kole proti Crossridům. Lehčí hazka, brzda, kotouč, kazeta, upínák a může to dát dalších 300g, to už se blížíme tomu Rohloffu. Samotnýho by mě to taky zajímalo, jak moc to udělá rozdíl, ale věřim, že nějakej jo, když se pohybujeme ve změně neodpružený hmoty v řádu desítek procent. Ale to už je jedno, šlo jen o to, že osazení má na funkci pružení taky vliv.

                                    • MlokCZ  

                                      Ani třeba zadní SLRko 2012 nedá zdaleka 300g dolu oproti zadnímu Crossridu. O přesná čísla ale ani tak nejde.

                                      Ty desítky procent vůbec nevidím jako podstatné. Když to uvedu na extrémním příkladu. Budu mít vzadu neopruženou hmotu 100g a v druhém případě 500g. Je to 500% a stejně to bude úplně fuk, protože 500g neopružené hmoty v chování celku neudělá žádný znatelný rozdíl. Jde o absolutní hodnoty hmotnosti neopružené hmoty, relativní srovnání nejsou postatná.

                                      • JakeF  

                                        No 260g už není moc daleko. Zaplýst 240s, ZTR Alpine a CX Ray, tak dáš cca dalších 100g.

                                        Osobně to vyzkoušený nemám, nejsem zrovna fullista a když už jedu na fullu, tak si na jeho funkci až tak nepotrpím, ale dost lidí zmiňuje argument neodpružený hmoty u Rohloffu, zvlášť co se týká DH, kde je ta citlivost a správnej chod žádoucí, tak bych si asi nedovolil říct, že stejnej váhovej rozdíl na osazení poznat nepůjde.

                                        • MlokCZ  

                                          Na DH není hlavně žádný důvod ho vozit. Proč to mít zbytečně těžší (když už DH kolo je těžší až dost i tak) a že to bude výrazně, když na DH se většinou vozí pouze jedna placka (tedy rozdíl váhy bude narůstat).

                                          A k tomu navíc při velkém zdvihu dochází k větším změnám pro potřebnou délku řetězu, takže ani v dalších věcech ohledně napínání řetězu se s Rohloffem nic neušetří.

                            • scret  

                              o kolik desetin procent?:)

                          • swinx  

                            Však Ty jsi psal, že při karbonovém rámu a lepší výbavě bude funkčnost (při stejném tlumiči) stejná? Sěděl jsi vůbec někdy na karbonu, podle Tvých názorů asi ne. No nic, aspoň jsem se dneska pobavila ;o) Jezdi si na čem chceš, když Ti to vyhovuje.

                            K tlumiči už diskuze byla, tak nevím proč jsi to sem tahal. Na LP jsi neseděl a budeš kecat… =oD

                            Nic, končím tento flame, ptž to nikam nevede, všichni máme své názory, hlavně, že jsme všichni spokojení ;o) Nazdar.

                            • PatrikL  

                              na x-controle som asi nesedel, ale na zesty a spicy s float r tlmičom som sa vozil :) A keď som presadol na yeti 575 s pushnutým tlmičom, tak mi bolo trošku ľúto všetkých majiteľov lapierrov čo majú float r :) :) :)

                              • MlokCZ  

                                Zesty díky konstrukci také není moc citlivá zadní stavba (Spicy jsem nejel, ale není důvod, proč by tam to bylo jinak), takže aby to slušně žehlilo, tak je extra citlivý tlumič podmínkou.

                                V kombinaci s Rkovým je to úplně zabité (co se týká toho jak dobře to žehlí), přesto se najdou tací, co jim to vyhovuje.

                                Zase jde Zesty velmi dobře za pedálem i s tím citlivým tlumičem.

                                X-control navíc ale nechutně tahá za pedály. U 100mm verze to ještě není tak výrazné díky malému zdvihu, ale je to jeden z mála 100mm fullu, kde mi to vadilo i na tomhle pidizdvihu.

                        • MlokCZ  

                          Jenže on má pravdu. Lap. jsem jel, citlivostí není žádný zázrak ani bez omezování propedalem (ten systém se dost zamyká šlapáním), s propedalem o citlivosti nemůže být vůbec řeč.

                          Já bych třeba tenhle systém nechtěl ani s RP23, protože si takhle žehlení u fulla opravdu nepředstavuju (a jel jsem tenhle systém i na vyšším zdvihu než máš ty).

                          Tobě to vyhovuje, takže je to v pořádku a máš to co ti sedí.

                          Jsi prostě typický odpůrce odpružení (nic proti, každý má jiné požadavky a priority), takže když už jezdíš fulla, tak co nejvíce omezeného, aby pokud možno moc nefungoval.

                          • JakeF  

                            Obávám se, že to je trochu otázka pohledu… Podle tebe jsme odpůrci pružení a ty normální. Podle nás jsi ty úchyl na pružení a citlivost (nic ve zlým, ale řešíš to fakt víc, než většina lidí) a my normální.

                            • MlokCZ  

                              Já jsem ale nenapsal ani slovo o tom, že tu je někdo normální a někdo ne. To píšeš ty.

                              Já jsem doslova v závorce napsal, že nemám nic proti tomu, že je někdo odpůrce odpružení, každý má jiné priority.

                              U citlivosti jsem pouze popsal jak to je. To vůbec neousvisí s tím co kdo preferuje (jeho věc).

                            • nox159  

                              no rekl bych ze hodne „pseudozavodniku“ vozi necitlive a prefoukane vidlice a tlumice ( plaste samozrejme taky), protoze si mysli ze budou rychleji…

                              pak se clovek divi ze jedou jak posrani kdyz jim plaste nedrzi a ustrelujou… :D ale samozrejme jejich vec, mi to vubec nevadi, cim pomaleji pojedou tim oproti nim pojedu ja rychleji avotoprecejde :)

                              borec mi rikal ze 100mm vzadu je fakt malo ze by to nechtel a ma pritom nafoukany tlumic u 120ky tak ze mu nechodi ani do pulky zdvihu – co na to rict :D

                              • JakeF  

                                To jsou pak ty odpůrci pružení opravdu, starší chrti odchovaný na celopevňácích a silničkách a lidi, co o tom ví houby a bojí se defektů.

                                Třeba když se koukneš na XCčko, tak přefoukanou vidli vozí dost lidí, ale gumy vozí všichni hodně měkký. Je to tim, že tu techniku maj opravdu dobrou a nepotřebujou, aby vidle a tlumič žehlili, ale odtlumili velký rány. Není to tím, že by to pružení nevyužívali, jen ho využívaj tak, jak to pro ně má největší přínos.

                                • nox159  

                                  XC jsem popravde jeste jako zavod nejel, ale tohle vidivam na maratonech a tam to absolutne nechapu k cemu to muze byt dobre…

                                  u toho XC to mozna mit vyhody muze ale mozna ze vubec… ale to nechci soudit nemam s tim zkusenost…

                                  jinak dneska na lyse karbonovy 100mm full od treku nejaky vyssi model a borec mel vzadu RR a vepredu neco ve stylu FF od bontrage jsem na to hledel a nechapal vubec smysl toho… terenem tam na tom jet nemohl ani kdyby chtel…

                                • scret  

                                  spis se setkavam s tim ze lidi vozej hodne prefoukany gumy…

                                • MlokCZ  

                                  U špičky to tak je, tam už nikdo přefoukané gumy dávno nevozí. Jsem se sám divil jak nízké tlaky někteří ze světové XC špičky jezdí (tím myslím na jejich váhu). I když jezdí bez duší, tak i tak mi to přišlo hodně málo. Taky ve světové špičce těžko budeš hledat někoho s horší technikou a hodně jich má techniku špičkovou.

                                  A klidně beru, že na většině závodů s necitlivým pružením může být závodník s dobrou technikou rychlejší, protože situací, kdy by mu citlivější pružení pomohlo je málo a situací, kdy by mu mohl lehce brát výkon je hodně.

                                  Pokud ale vezmu masovky a tedy většinu cyklistů (a nejen ty nejlepší), tak se setkávám s pravým opakem. Přehušťování plášťů je stále velmi rozšířené, i když je pravda že se to pomalu a jistě lepší.

                                  Ona pak hlavně jak půjdeme více mezi masy, tedy mimo tu špičku, tak hodně klesá výkon jezdců a tím se výrazně zmenšují ztráty v odpružení a začínají být zanedbatelné. I když zase na druhou stranu ne málo lidí neumí šlapat (z těch mas mimo špičku) a pak ty ztráty také narůstají.

                    • scret  

                      taknejak se mi nechce verit ze jsi zenska, prtze reagujes jako jesitny chlap… Precti si to prosim jeste jednou a treba pochopis co jsem tim zamyslel…

                      Vezmem si treba ten tvuj Lapierre, myslis ze ti udela velky rozdil to, ze mas karbonovy ram? Oproti hline rozdil ve funkcnosti nula! Stejny tlumak, stejna geo, jen vahove to bude pravdepodobne o trochu lehci… Pritom o kolik bude jen takovy ram resp. cele kolo drazsi…

                      Abych ti to vysvetlil polopate, tak kdyz vezmes full za 40 a za 80, tak ten za 8 petek nebude dvakrat tak lepsi, bude mit trochu lepsi osazeni, bude lehci, ale jestli se ti bude jezdit lip max. o 15% lip?

                      Nemusis me o tom presvedcovat, myslim ze muj Reign je toho jasnym dukazem:) Ano stal uz vic jak dvakrat tolik nez puvodni 2ka, ale to neznamena ze se mi jezdi lip o 200%:)) Porad se na tom musi slapat a at chces nebo ne, v dnesni dobe i nizsi sady a levnejsi pruzeni dokazou pracovat velice slusne… Takze napr. rozdil mezi X.9 saltrem a X.0 je funkcne nulovy, jen je tam lepsi wow efekt:)

                      • swinx  

                        Moment, já nikdy neřekla, že dvakrát dražší kolo je dvakrát lepší nebo že mezi topovými řadami sramu(shimana) je jiný rozdíl než max pár gramů. Jen říkám, že když chci opravdu kvalitní kolo (vzhledem k tomu co od něj očekávám) tak si musím připlatit a rozdíl mezi 80k a 40k fullem je už znatelný (nikoliv dvojnásobný) ;o)

                        Netvrdím, že se mezi levnějšími fully nenajdou vyjímky, ale proč chtít za každou cenu full (při rozpočtu 30k), když HT by byla cenově vhodnější volba (a to především v případě svižnného XC pro lesní stezky – jak popisoval zakladatel vlákna). Ale každý ať volí jak podlě sebe, nikoho nenutím, jen říkám svůj názor ;o)

                        Jinak jsem opravdu ženská a ješitná občas taky trošku =oD

                        Ale u LP x-control karbon a hlína – přesně vím jaký je mezi nimi rozdíl, 510 karbon mám já a 410(2010) hlínu má přítel, takže srovnání mám až až. Já i on se shodujem v tom, že funkčnost pružení je stejná (stejné tlumiče) to ano, ale ve výsledku hodně zamává s funkčností tuhost karb. rámu a jeho schopnost pomáhat s pohlcováním otřesů. Rozdíl mezi 410 a 510 byl znát už po prvních kilometrech (ale najezdili jsme samozřejmě daleko víc =oD ). 510 je celkově dravější, jde líp za pedálem a zaznamená sebemenší podnět z pedálů… ale i tak HT z ní nikdy nebude ;o)

                        • scret  

                          no tys tu zacala neco o tom, ze full za 30ku, potazmo za 35 bude nefunkcni… Ja jsem taky zastance HTcka v tomto konkretnim pripade, ktery uvadel zakladatel… S tim ze HT bude lehci a zaroven ta slecna pravdepodobne ani nepozna rozdil mezi fullem nebo HT:)

                          K tvemu Lapierru, urcite souhlasim s tim, ze tuhost muze byt lepsi, zas otazka na kolik to normalni jezdec pozna, natoz 55kg babovka? A pruzeni? To snad ma delat tlumic ne? a ne material full ramu, tedy pokud to misto jednoho cepu nenahrazuje pruznost matrose, jakoze si myslim ze u Lapierru je ten ram stejny jako u ALu…

                          K tomu vyrazu „kvalitni“ kolo, to je trochu osemetne, kvalitni to za ty penize urcite uz bude, viz. treba ten Mlokuv odkaz… Samozrejme kdo na cem jezdi je vec jina.. Ja si taky rad priplatim za lepsi vybavu, nizsi hmotnost atd. Ale kdyz sednu na stejnyho Reigna, jen s trochu horsi vybavou a 1kg vahou navic, rozdil je nepatrny! Clovek pozna dobry lehky zaplety, jinde si troufam napsat je to placebo… V dnesni dobe radi perfektne uz i SLX nebo X.7ma…

                          Jinak tvuj bike se mi libi, ikdyz by jeste taky zaslouzil trochu dietky a nejakyho tuneni…:) Ale to uz by bylo jen o fajnovosti, funkcne by rozdil zadny nebyl… Myslim ze by tomu sluselo trochu zlata – X.0 atd.:)

                          • swinx  

                            Třeba nás slečna všechny překvapí a nakonec si pořídí lulla =oD

                            U LP jsou rámy Al i karbon skorem stejné, však já psala že funčnost pružení by měla být stjená, ale myslela jsem tím, že ve výsledku poznáš že sedíš na karbonu a konkrétně u LP je to fakt dost poznat… kdybych to sama pořádně nevyzkoušela tak taky moc nevěřím ;o)

                            Jj Lapík by potřeboval trošku ztratit na váze, ale až mi dorazí nový rám tak ho budu prodávat a koupím si zase karnon HT a uvidíme.

                            Jinak 12,7 je super váha na 140 fulla to se musí nechat.

                            • scret  

                              na 150mm fulla:) na to ze jsou tam plnohodnotny UST gumy a docela tezkej ram…:)

                              jinak ted je vahove cca na 12,6 a nejspis pres zimu bude jeste nejaky deko dolu:)

        • Necris  

          Lepší kvalitnější cokoliv než nefunkční cokoliv … Tyhle fully okolo 30 prošlapávají jako vepř domácí, hardtail je v této cenové kategorii naprostá pohádka. Full je okolo 30 hlavně o image.

            • JakeF  

              Sorry, ale oni sami ten full píšou jako Tour(=Trail?) až All Mountain, to snad nemůžeš chtít doporučit jako alternativu na požadavek rychlýho hardtailu.

              • lukas aka mitro  

                je jasne ze co se tyce dynamiky jizdy, full na tom ude dycky hur nez HT. Slo mi spise ukazat, ze za 3o nemusi full proslapavat jako vepr domaci a byt jenom pozou, ale ze musi jit o funkcni kolo.

                • Necris  

                  Ok ok, beru částečně zpět, trochu přehnané tvrzení dané spíš tím, že fulla jsem měl na zkoušku a nějak mě to nepřekvapilo. Tvrdý zadek = perfektní odezva. Od přírody je tohle řešení nejlepší a nejlevnější.

                  To cos postnul je fajn kdyby sis kolo kupoval pro sebe. Moje zkušenost velí koupit pro holku kolo co nejjednodušší. Možná i dvojpřevodník je pro ně lepší. Odmítají řadit, zamykat přední tlumič jim dělá problém, natož ještě zadní …

                  • MlokCZ  

                    A kolik tisíc kilometrů máš naježděno dohromady s nějakou ženou, která jezdí rozumného a pro ni vhodného fulla, že tu píšeš zase takové perly?

                    A proč by měly zamykat vidlici natož tlumič (většinu tlumičů ani žádný lock nemá)?

                    A ještě jsem neviděl ženu, která opravdu více jezdí a neumí řadit (a že mi v okolí jezdí více žen, které mají najeto aspoň 10tis. a více, některé mnohem více včetně manželky).

                  • lukas aka mitro  

                    To mame zkusenosti uplne pacne, protoze ja u slecen, ktere jezdi vyletnim tempem do pridory setkal vetsinou pozivitivni odezvou na fulla. Duvod je prosty, tolik do nedrnca kdyz sedi:)

                    Zamykani se moc resi. Ve chvilky kdy namakany hobik zamyka vidlici/zapina propadal aby neztracel cenne desetiny watu, tak slecna uz jde spokojene vedle kola a cestou trha boruvky…;)

                    • MlokCZ  

                      Přesně tak, já to z praxe (4 roky a více než 10tis. km co manželka odjezdila na fullu) můžu posunout ještě o kousek dál.

                      Manželka je na fullu (100mm chrtí full, který je asi jen o 0,5kg těžší než má podobně osazené HTčko) skoro vždy rychlejší. A to i přesto, že náročnější terény nejezdí vůbec.

                      Při její váze a absolutním výkonu se ani upravená supercitlivá Reba při jízdě ze sedla ani nehne a otřevřený tlumič v podstatě téměř také ne. Takže na asfaltu a pěkném povrchu je rozdíl nula oproti HT.

                      A jakmile je to jen lehce rozbité (stačí když široká lesní cesta není úplně pěkná), tak je na fullu rychlejší a to výrazně (já třeba takový rozdíl zdaleka nemám, protože dokážu držet na rozbitější pasáži více tempo i na celopevňáku, co už manželka nedá ani s odpruženou vidlicí).

                      I když to je terén, který není obecně žádný problém projet i na celopevňáku, tak ji to na HT dost zpomaluje (není schopná na HTčku s odpruženou vidlicí na už lehce rozbitější pasáži držet stejné tempo jako na fullu a hodně zpomalí, i když to také bez problémů projede i na HT).

                      Ze sedla téměř nejezdí (tam už se jí stavba i vidlice hne znatelně).

                      Zamykání se tedy neřeší vůbec (vidlici nezamyká nikdy). I když platformu na tlumiči občas používá a naučila se to, ale to je spíš v prudších kopcích na vyrovnání geometrie (tedy na snížení sagu na tlumiči).

                      Fulla považuje za nejlepší vylepšení na kole, které kdy měla.

                      Samozřejmě ani tohle není žádná univerzální pravda. Některé ženy závodí a nebo jsou opravdu chrtky (znám takových opravdu minimum, ale existují) a chápu, že taková dá klidně přednost HTčku.

                      A dát ji dvojplacku, to by byla naprostá zhovadilost. Běžně využivá celý rozsah 44/32/22 + 11/34 kazeta. I ten nejtěžší převod občas jezdí (na nižší kadenci). A nejlehčí poměrně často.

                      • Necris  

                        Teda psát takovej elaborát … já jsem jasně napsal že normální holky neřadí a nezamykaj. Bikerky si snad kola kupujou samy a nepotřebují na to přítele, nebo ne ?

                        • lukas aka mitro  

                          jednou prosazujes kvalitu, podruhe pises ze pro holku ktera moc nejezdi je dobre kolo zbytecne a staci nejaka plecka, protoze stejne nebude radit…ja ti nevim…

                          mozna bys mel specifikovat kdy je holka jeste holka a kdy je to uz bajkerka..

                    • bluma  

                      Ty borůvky jsou hodně trefné!

                      Přidám stejnou zkušenost jako Mlok. Přítelkyně měla půjčeného 120mm fulla na víkend, po asfaltu jsem rozdíl v rychlosti nepozoroval (ono jestli jede 19 nebo 18,2km/h je už docela jedno), ale za to v terénu na tom lítala pěkně. Sjezdy sice ne, tam ji brzdí hlava, ale rovné trailíky si dávala v poklidu a svižně a co jsem se nejvíc divil, tak i technická stoupání, tam byl nárust rychlosti oproti HT hodně znatelný.

                      Samozřejmě full není pro každého, jednak vyšší cena (i když modely z odkazu jsou za ty prachy hodně super), ale pokud opravdu nemá ambice se hrnout do terénu a ani přítel se ji tam nesnaží táhnout, tak nevidím důvod.

          • MlokCZ  

            Tyhle fully okolo 30 prošlapávají jako vepř domácí

            To dělají jezdci, ty fully nemohou za to, že neumíš šlapat.

            • Necris  

              To opravdu jezdec nedělá ani náhodu ;)

              • lukas aka mitro  

                Kdyz na kole slapes jak sedlak po hnoji, tak se nesmis nicemu divit…

                • Necris  

                  To že levné fully mnohem více propružují při šlapání opravdu není vina jezdce. Však mám nohu na kole stejně jako ostatní, kufr pěkně pod palcem a jediné čím se můžem lišit je frekvence a s tím spojená síla na jedno šlápnutí.

                  Už chápu proč jezdci celopér tolik prosazují frekvenční šlapání, nepropružuje jim péro :D Kdyby si do toho člověk v kopci stoupne, střed kola si začne pěkně sedat na asfalt.

                  A nezačínejte zas s těma kecama, že stoupat si v kopcích je špatné, neefektivní ..blabla … všechny levný péra co jsem zkoušel propružují jako kráva, hlavně pod mojí váhou 85 Kg. Podotýkám že správně nastavené.

                  • MlokCZ  

                    Ke šlapání ve stoje:

                    Aha, tak už je to jasné. Ono ti vadí, že full pruží. Tak to máš tedy potom blbý a raději se fullům obloukem vyhýbej.

                    A kdybys to náhodou nedokázal pochopit, tak u fullu je cílem, aby pružil a bude to dělat každý fungující full (a s narůstajícím zdvihem se to bude ještě hodně zvýrazňovat).

                    A k šlapání v sedle:

                    Však mám nohu na kole stejně jako ostatní, kufr pěkně pod palcem a jediné čím se můžem lišit je frekvence a s tím spojená síla na jedno šlápnutí.

                    Takže to nechápeš ani teoreticky. Tak to se to v praxi zřejmě šlapat nikdy nenaučíš.

                    Ale abys neřek, že jsem nedal žádnou informaci jak na to, tak tady ji máš:

                    http://www.kpo.cz/…_slapani.htm

                  • nox159  

                    strucně…

                    jsi uplne mimo, vubec nevis… :D

                  • scret  

                    ajajaj:)

                    jak radi Mlok.. A jednu radu ode mne, pokud si budes kupovat nekdy full, tak jedine asi Epica, ten ti houpat nebude:))

                  • šlapatko  

                    Ty jsi taky péro:-D

                    edit: Necris

    • Ruprt2  

      vloni jsem ženě bral karbonový Cube Access wls GTC s Rebou na SLX. To kolo zbožňuje. Údajná váha 10.1 reálná 11 s pedálama.

      cena 31 tis s dopravou z www.bike-discount.de

    • Necris  

      Bože ani Author nedělá za 30 tisíc karbon :D Mrkněte na test toho zde zmiňovaného Haibiku na MTBR fóru…

      • mr.nikdo  

        Asi nemas pravdu ;)

        • Necris  

          12,2 Kg 26" čistý karbo … karbonové kolo u Authoru začíná Revoltem. V Ramale v Plzni měli oba, stačí trochu ohmatat a potěžkat rám. Není to stejný materiál, to kolo není čistokrevné karbonové, ani kdyby čert na koze jezdil a na bike foru se všichni zbláznili.

          • mr.nikdo  

            Tady ten ram (Modus), pokud si dobre pamatuji, tak jeste 2 roky zpatky byl na Top modelech u Authoru…

            • JakeF  

              Ty vidíš do materiálu? Sami tam přiznávaj, že používaj různý úrovně a Modus asi nebude zrovna zázrak moderního zpracování karbonu. Navíc ty top modely 2 roky zpátky určitě neměly tapered hlavovku a pokud se nepletu, tak měly tak zvláštně tvarovaný spodní trubky zadní stavby, což mi tenhle podle fotek nepřipadá. Je to prostě jenom obyčejnej taiwanskej rám prakticky nevyužívající potencionálu karbonu.

    • lalajda  

      Šel bych do karbonu s tužší stavbou, pokud jezdíte svižně. Jak je vysoká? Ženě jsem kupoval 2 roky zpátky Treka 8500, nádhera, ale teď bych šel zaději do karbonu.

      • mr.antik  

        Bez upgradu za dalších cca 20 tisíc? Na co tuhý rám a blátivá kola, kliky Deore, místo řídítek a sedlovky pěkná těžítka?

        • lalajda  

          rám je základ, ostatní se opotřebovává a dle množství kilometrů mění.

          • MlokCZ  

            Tohle tady píše někdo každou chvíli, podle mě je to blbost. V dohledné době se mění pouze vyložený spotřebák jako řetěz, pláště, bowdeny a lanka, případně časem kazeta (což už při XT kazetě u někoho může být klidně i 15–20tis. km) a převodníky.

            Z dalších věcí se jen tak nic nemění jen kvůli opotřební a lepší rám takové kolo nezachrání.

            Navíc zrovna rám může patřit k částem, které na kole vydrží méně než spousta jiných věcí. Třeba chvíli po záruce praskne…

            • Necris  

              Ale vymění se to snáze, než si zaplatit za nesmrtelné komponenty které není na co uchytit. Ty jsi fakt vyznavač levných značek které razí přesně tvou filosofii…

              Ber to tak, že existuje i jiný přístup k nákupu kola …

              Samozřejmě kola a vidle se neopotřebují, ale kliky, náboje, kazeta a další se opotřebovává a je levnější to po roce vyměnit. Váhově to vyjde stejně – pekný rám s horšími komponenty je váhově stejný jako opačný přístup. S tím že u dobrých komponent a špatném rámu už s váhou moc nepohneš bez velkých investic :(

              • nox159  

                dej si kolo do profilu…

              • Plechovka  

                A ty si myslíš, že slečna, která „…jezdí spíše lesní stezky a nic moc náročného…“ (citace tazatele), opotřebuje bike natolik, že bude po roce třeba měnit kliky, náboje, kazetu …?

                • MlokCZ  

                  Přesně tak. A hlavně když jsou slušné komponenty, tak nebude po roce třeba náboj měnit nikdo.

                  Na to mi vždy napadne uvést Jecnakovo 50tis. km na Cmaxech. Škoda, že mu Necris neporadil, že má měnit po roce náboje.

                  A u Jecnaka nelze mluvit o tom, že by tomu dával málo pokouřit malým výkonem jezdce, ale přesně naopak.

                • Necris  

                  Právě proto, že ten materiál neopotřebuje, je lepší koupit pořádnou geometrii, protože i ty levnější komponenty užije velmi dobře.

                  V podstatě rozlišuju dva základní přístupy podle toho, co letošní podzim vidím na prodejnách:

                  1. Nechat si zaplatit za rám a geometrii + přihodit pěknou vidlici a zbytek

                  komponent dát horších.

                  1. Noname rám, na něj někdy pěknou vidlici, někdy průměr a vyleštěný

                  zbytek komponent.

                  Váhově to většinou vychází ± nastejno, takže tento argument většinou padá. Větší potenciál do budoucna má ale pro mě přístup č.1. Nehledě na to, že se na těch kolech většinou lépe jezdí. A člověk má radost z toho, že jsou udělaná alespoň v rámci tržních možností kvalitně.

                  Například od té doby, co jsem viděl jasný důkaz, že merida vzala 26" levný rám, zvětšila ho, dala na něj 29" kola a nechala i díry na stojánek, bych si tu značku už nikdy nekoupil. Můj osobní názor a můj osobní přístup. To kolo nemusí být pro někoho špatné a někomu se na něm dokonce může jet výtečně, ale když vidím ten přístup, NEBERU !

                  • MlokCZ  

                    Už zase? Na tu Meridu jsi tu dostal jasný důkaz (odkaz na geometrii), že je geometrie zcela odlišná a že tu meleš nesmysly a ty to sem budeš cpát znovu…

                    Co je to pořádná geometrie? A jak geometrie souvisí s cenou rámu?

                    Žádná pořádná geometrie neexistuje. Geometrii je třeba vybrat dle proporcí a stylu jízdy konkrétního jezdce. A to si každý musí už posoudit sám, jestli je pro něj geometrie daného kola vhodná. A vůbec to nesouvisí s cenou rámu.

                  • nox159  

                    :)

              • MlokCZ  

                Ty jsi fakt vyznavač levných značek

                To je pouze tvůj mylný dojem. Já jsem vyznavačem maximální funkce za co nejméně peněz. A nevyhazovat peníze zbytečně když je to je pouze za jiný nápis a nic to jinak nepřinese.

                Obecně o levných značkách nemůže být vůbec řeč když jezdím jednoho Scotta, více Fulcrumů a Maviců, Foxky vidlice a tlumiče, Time pedály atd…

                Všechno ale vozím z konkrétních funčních důvodů a ne jen kvůli nápisu (to bych jinak nevozil třeba všechny polepy Fulcrumů a Maviců strhané, teď jsem třeba ještě oškubal komplet polepy jednoho Talasu).

                A třeba Stereo je spíše levnější rám, jezdím ho ale úplně z jiného důvodu. A to proto, že jsem pro moje požadavky neseděl ještě na ničem lepším (takže si logicky nebudu kupovat dražší rám, který mu bude pro moje požadavky chodit hůře) a že jsem toho vyzkoušel opravdu hodně.

                A váhově to nastejno nebude ani omylem. Nebo můžeš předvést ten super rám, který bude o hodně lehčí, že to vykompenzuje těžší osazení. Třeba oproti tomu zmiňovanému Radonu

                http://www.bike-discount.de/…eam-7–0.html

                Ten rám toho Radonu má kolem 1500g v 18tce velikosti. Do 30tis. tam vyměním oproti origálu lehoučká kola.

                Ukaž nějaké kolo za 30tis. Kč s tím mnohem lepším rámem a osazením, které bude pouze těžší o rozdíl těch rámů (a nezapomeň započítat, že u toho Radona budou kola do 1500g, které se do těch 30tis. v pohodě vejdou).

              • MlokCZ  

                A co je to vůbec taková levná značka. Značky typu Canyon, Radon mají takovou cenu jakou mají pouze díky tomu jejich přímému prodeji a že po cestě není x dalších přeprodavačů, kteří na tom také něco mají.

                A přitom se už třeba Canyon dostal i do ProTour. V bikách jsou Canyony v profíkách taky k vidění (včetně fullů – LUX MR).

                A takových vznaček s přímým prodejem je v Německu a jinde v Evropě hodně. Pouze u nás nic takového nevedeme.

                • hony007  

                  RB?

                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    JJ RB. Akorat RB neni levny :-)

                    Porizoval jsem ted HT, a nakonec se dostal k prochazeni nemeckych webu. Canyon, Radon, Poison, Transalp, atd., myslim ze pomer cena/vykon o dost lepsi nez u nas. Kolem 1000E kolo s Rebou, na SLX/XT nebo Sr7/9. Nakonec za 800E+39posta+8ex­trabedna uz zmineny Radon Race ZR6 Takze, kdyz uz tu ty radony padly, dojmy po cca 150 km:

                    23/10 zaplaceno kartou, 26/10 napsali ze ho chystaji, s DHL tracking no, 2/11 odeslano, 4/11 doma. Kolo perfektne serizene, brzdy i razeni, stacilo nahodit rodla do predstavce a sedlo do sedlovky. Lak, zpracovani vypadaji moc pekne, ram ma zespod dolni trubky ochrannou samolepku.

                    Vaha po vymene dratovych NN(750g)za pulkilove RK, s dusema, s SPD pedaly, 11.8 kg ve 20". Reba je nejaka OEM bez nastavitelne floodgate (alespon se s tim imbusem uvnitr neda otocit).

                    Kolo jde velmi slusne za pedalem, a rozhodne je TUHE. Ram toho tedy moc nepotlumi. Geo mi sedi, pripadam si jak bych na tom jezdil leta. Forbec na 20" je 110mm (ptal jsem se, na kole nelze pri koupi nic menit), coz nakonec sedlo akorat. Sedlo Radon branded Velo, celkem sedlo. Nesedi mi riditka, rovna Syntace Duraflite Alu 640–8°(jina nez ve specifikaci, ale jsou v obrazku), ty vymenim za neco min ohnuteho asi z plastu, pridam rohy. Gripy jsou dost tvrde, asi taky vymenim, mozna casem i sedlovku. Zaver- rychle tuhe kolo.

          • mr.antik  

            až bude měnit vidli a kola kvůli opotřebování, tak ten rám bude morálně zastaralý.

            • lalajda  

              Píšu z vlastní zkušenost, kterou jsem udělal.

              Koupil ji AL rám s XT výbavou a FOXem … velice dobrá výbava pro její ježdění! Teď bych koupil určitě již jen karbon rám a klidně o něco horší výbavu. Neb dokupovat a měnit časem komponenty je zábava a potěšení. Měnit celý rám, je už v jiné finanční kategorii.

              • nox159  

                ale ne kazdeho bavi menit veci nekdo proste chce kolo za treba 30k a nechce na nej pak sahnout jen vymenit obcas retez…

                ono se pak s tou vymenou dostanes treba na 60k a za to uz by bylo uplne jine kolo, tohle se nevyplati a delat to jen protoze ze chci o tom se tedka nebavime…

                • lalajda  

                  Jen píši svůj názor, jak bych nyní koupi své ženě řešil. Teď vím, že FOX je pro ježdění ženy (pokud nezávodí) zbytečnost a bohatě by stačil RS Recon a jak píšeš s klikama Deore by taky přežila… Ale chápu, že koupit AL rám se super výbavou je pro někoho lepší.

                  • Dumbíček  

                    To je nekonečná diskuse. Můj názor třeba je, že kupovat kolo za 30k pro někoho, kdo na tom najede tisíc kilometrů, nebo dva, za rok, je zbytečné vyhazování peněz. Při váze slečny a lehkém terénu, by bohatě stačilo kolo za polovic.

                    Zakladatel vlákna si musí nakonec vybrat sám, my mu tu jen prezentujeme své názory. Takže nemá cenu se napadat, každý má svou pravdu a těžko někdo někoho přesvědčí.

                    • MlokCZ  

                      Při váze slečny a lehkém terénu, by bohatě stačilo kolo za polovic.

                      Jak to myslíš s tou váhou slečny? Já si tedy myslím, že je to přesně opačně.. Čím lehčí jezdec, tím více se u něj projeví těžší kolo a je to větší problém, protože má menší absolutní výkon a u ženy/slečny je to ještě výraznější (i když existují opravdu namakané ženy/slečny, tak obecně žena bude mít mírně menší absolutní výkon i při stejné váze, natož při nižší).

                      • Dumbíček  

                        Já to beru z druhé strany, díky menší váze nebude kolo zdaleka tolik namáhat. Menší síla v záběru, menší nárazy… Kolo chce na projíŸďky, tak je jedno jestli kolo bude na konec o půl kila lehčí, těžší.

                        • lalajda  

                          jo to si musí zakladatel vlákna rozhodnout sám :-)

                        • mr.antik  

                          předpokládám, že kdyby tazatel obracel každou korunu, tak nepoloží dotaz takhle. Lidi si taky kupujou pěkný drahý hadry, auta a dovolené aniž by je nutně potřebovali.

                          Naopak lehké a pěkné kolo a nebo třeba i zmiňovaný full může nastartovat novou chuť k ježdění… A nebo se za rok prodá na bazaru a udělá radost někomu jinému :-)

                          • lalajda  

                            Ale pozná i moje žena, totální laik poznala reakci kola na šlápnutí. A nebylo to, že by se projela jen po ulici sem a tam.

                  • mr.antik  

                    pokud ženský stačí Recon a deore, tak ji musí stačit hliníkový rám, protože to kromě designu nepozná…

    • šlapatko  

      To mě poserte, zase se to zvrhlo v celopéro.Úkol zněl jasně, HT co jede.

      • DAWE25  

        Řekni na BF, že chceš bika do 30 tisíc a bude ti nabídnut za 40 :D Jsi tu snad novej? :D

      • swinx  

        Mi to povídej, taky by snad i na nákupy radili fulla =oD

    • Muerto  

      Jestli Ti jde jenom o pohodlí při jízdě, tak ber elektrokolo. Je tam ale horší váha než u duralu… Na druhou stranu při pedal asistentu to nehraje žádnou roli. Do terénu je super třeba Lectron http://www.svet-elektrokol.cz/…rt-novinka-/.

    • rock  

      Shromáždil bych několik použitelných tipů (řekněme 2× karbon, 2×Al) a dal bych jí vybrat, co se jí víc líbí. Pokud si nevybírá kompletně sama, tak jí bude pravděpodobně úplně ukradené, jestli to má osazené XT nebo SLX (a u novýho kola na pevných cestách ten rozdíl koneckonců ani nepozná, stejně jako nepozná půl kila na váze). Hlavně bych ji vzal do obchodu, aby to viděla na vlastní oči. Bude se na vyjížďky víc těšit, když se do kola na první pohled zaláskuje …

      Asi bych se klonil ke karbonu s nižší výbavou a po roce bych jí k tomu dokoupil nějaká lehoučká kola. Tam případný rozdíl pozná nejspíš.

      • McBlacky  

        přesně dostane raketu v brutální slevě v solidní výbavě, ale jakmile to vyndá z krabice protáhne obličej a řekne „modrý jo ?“ a je konec… :)

        • Tina  

          vy to proste nechápete. farba je veľmi dôležitá :D

          • McBlacky  

            a já vždycky myslel, že černoši jsou v kurzu pro něco jiného :)

          • rock  

            Vůbec ne, chápu to naprosto přesně. Rám mýho předchozího biku putoval do lakovny ještě s nalepenou cenovkou z obchodu, protože kdy by přece jezdil na modrobílým kole, když jediný přijatelný barvy pro mne byly černá se stříbrnou a možná s červenou.

            Proč si nedopřát to, co se mi líbí …

        • lukas aka mitro  

          Jsi to trefil. Kdybys videl jak byla pritulka rozcarovana kdyz si uvedomila ze ma hezke stribrno/cerne kolo s rebrenou, ale modry dres…no hruza…tak musi na jaro koupit novy dres…a protze bude mit bileho fulla, tak asi budem kupovat i bily dres…jeeej:D

    • Hadra  

      Ještě jsme našli toto a barva by se prý dala přežít :-) http://www.haibike.cz/…rc-2011.html

      • Azmir  

        Pokud bude velikost, tak za tu cenu asi nemá moc cenu váhat, těžko se bude dát sehnat něco lepšího.

        • Hadra  

          No jo,ale není to kde vyzkoušet,nikde není skladem,takže nevím jestli 44 nebo 49

          • Azmir  

            Vypiš si základní čísla geometrie a zkus to porovnat s něčím co si můžeš poblíž domova zkusit. A podle toho vzít velikost, je to takové ne úplně přesné řešení, ale dobře poslouží.

            • Dzordano_Bruno1  

              Pokud člověk zná geo, která mu vyhovuje + ví své proporce + má zkušenosti, tak není absolutně žádný problém ve vybrání biku bez zkoušení.

              • Hadra  

                No já jen vím že ten Scott scale co mám já v 19 je jí velkej,ale ten její bývalej Garry je taky 19…

          • gemini  

            …jsem Ti zapoměl říct, že se máš stavit vyzkoušet toho Haibika do Pepebiku…:-)

          • rock  

            Zkus „tohle“: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

            porovnej to s geometrií toho Scotta i Haibika a měl bys mít víceméně jasno …

    • Hadra  

      Tak 49 velikost toho Haibiku sedla,a tak jsme ho objednali..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.