• biker1988

    zdravím,jaké kolo by jste mi doporučili MTB HT do 30tisíc? kladu důraz na osazení a hmostnost-přesněji hlavně na vidlici,kotoučovky a kola.Požaduji od kola dostatek komfortu a solidní váhu,jde mi o závodní kolo se sportovním posedem.nejraději bych nějaké kolo v bílé,červené s bílou či černou popř bílo-černé.Velikost budu potřebovat co největší,poněvadž měřím 194cm.děkuju za odpovědi

    • pajan  

      ???

    • Marccoo  

      tady

    • Kubaz  

      Co třeba GT Zaskar Elite? nebo  jestli ti de o tu váhu, tak Scott Scale 50 ,jestli spíš o výbavu, tak třeba  Canyon GC 6.0

      • jIrI___  

        Zaskar se mi zdá být na svoji cenu dost špatně vybavený, Scott na tom není o moc líp. U Canyonu by mě odradil nákup ze zahraničí. Jasný favorit by pro mě byl Drossiger z odkazu od Marccoo

        • Marccoo  

          To je jasný,ne?Ten Drossiger je bezkonkurenční.

        • Kubaz  

          No je fakt, že výbavou Zaskar moc nezáří, ale GT je GT :-D, navíc věci stejně časem povyměňuješ… Scott se mě třeba vubec nelíbí, ale zase není moc těžkej, a s tim Canyonem…to je na tobě, ale jestli se ti líbí ten drossiger, tak di do něj

      • Hnoj  

        Ten canyon je fantastickej, miluju tuhle zelenou barvu :-)

      • DAWE25  

        Canyon nebo Drossiger :-)   Výběr je na tobě, ale jestli ty Drossigery už nebudou prodaný. Je jich jen 200

        • Foose  

          myslím, že 200 není zrovna málo, to na tom bude jezdit každej druhej :)

    • pižmoň  

      Pokud chces zavodni bike do 30 tak prepokladam ze by mel byt minimalne na xt nebo sram x-9.vidle starsi sid,reba nebo manitou.ram bych dal sup 930 2009.Zapletl lehci kola(neco na xt naby nebo podobne)a jednoznacne vecka,protoze s kotoucema se v teto cenove relaci na nizkou vahu nedostanes.....jo  stavel bych to samozrejme

      • voytaa  

        Nezlob se, ale ten blud, jak jsou kotouče strašně těžký, je už dneska pasé. Koukni třeba na ten Canyon- při dnešním kurzu stojí 26 tisíc, váha 11.2 kg. Za ty zbylý čtyři tisíce to může jěště trošku poupravit a pod jedenáct se v poho dostane. Pochybuju, že kdybys postavil něco na véčkách, tak se váha bude nějak zásadně lišit

        • pižmoň  

          Na vcka s 30klacky si postavis kolo ktere bude mit 10kil.a never tem katalogovym vaham:-)

          • voytaa  

            Těm váhám samozřejmě nevěřím, vždycky to bude víc, ale to stejný si můžeš říct, když to budeš skládat jednotlivě- výrobce každýho komponentu si fandí, takže jestli nemáš možnost si převážit každou věc, než ji koupíš, tak to dopadne plus mínus stejně..Když budeš skládat, třeba se dostaneš na lepší váhu než těch 11, ale véčka na tom nebudou mít nějak zásadní vliv. Už se to tu řešilo mockrát a vždycky z toho vyšlo, že véčkama ušetříš tak 200 gramů a ty klidně obětuju:-)

            • pižmoň  

              Jo ale ja nescitam vahy jednotlivych komponentu a ani me to nezajima a na kole za 30000,–bych od tech kotoucu moc necekal anebo kdyz uz budou nejake lepsi tak se to zace podepise na osazeni vidlici nebo ramu.SAk jak chces me to muze byt jedno,ale nevim co vsichni z tech kotoucu sili…

        • DAWE25  

          JJ s Pižmoněm souhlasim v tom, že by se Biker1988 měl asi porozhlédnout po tom co by za 30 litrů postavil a nebo bych vzal toho canyona nebo Drossigera a za zabytek trochu poupravil. Asi bych ale stavěl s kotoučema.

      • Hnoj  

        Stavět dneska kolo na véčkách je šílenost. Véčka jsou mrtvý,tečka. Mimo váhy a ceny nemaj jedinou výhodu proti kotoučům, tak proč se tím eště zabývat?

        • jIrI___  

          Asi právě kvůli té váze. Já osobně bych ale o véčkách už ani nepřemýšlel, jedině že bych chtěl na HT atakovat hranici 7 kg :-D

          • Hnoj  

            Při troše šikovnosti určitě i kolo na kotoučích dostaneš na 7KG :-)

            • roud  

              Mno pokud dostneš kolo za 30litrů na 7 kilo tak ti asi pošlu to svoje na tunning xD xD xD

              • Blacks  

                Stačí použít flexu. A myslim, že bez problémů

                • Foose  

                  a na které části kola by jsi tu flexu použil? aby se na něm ale potom dalo jezdit…

                • roud  

                  mno nvm kde bys ubral flexou tři kila aby se na tom pak dalo jezdit…

                  • Vilém  

                    Vona byla nekde rec o tom, ze to musi i jezdit? :)

                    • roud  

                      předpokládali sme že si natolik inteligentní že si to domyslíš ;O]

        • teepeex  

          ja ti rozumim, taky bych novy kolo asi na Vckach nestavel

          ale ty argumenty jsou presne to, proc kolo s Vckama neni uplne naprd

          ruku v ruce s tim, ze 3/4 roku Vcka brzdej srovnatelne(za tim si stojim), pokud maji kvalitni spalky teda, jako hydry

          problem nastava v zime, kdy se markantne sjizdej rafky a provoz Vcek se tim padem neumerne zdrazuje, navic to nebrzdi ani s cervenejma Koolstopama,

          jinyma slovama ted v zime ti taknejak verim, v lete ne;)

           
          • siafu  

            asi jde o to, jak a kde clovek jezdi. Mne jezdit v blate nebavi, nemam na to ani plaste, zas chci, aby to kolo normalne trochu jelo, takze drsnejsi vzorek nez Karmy 2.0 porizovat beztak nebudu a mimo „zimu“ jezdim vzadu normalne Furious Freda… navic bydlim v Brne a kolik dni v roce je tady jako snih? ted akorat tak prsi no, takze nejaky chute na kotouce ani nemam a u pristiho ramu normalne chci jeste cepy na vecka (predpokladam, ze toto bude aktualni v r. 2009 ci 2010:), je to tezky, ale zatim si ram z nabidky na sezonu 2009 treba vyberu… az nebude na vyber, tak zrejme jen kvuli ramu prejdu na kotouce, jinak necitim potrebu

            tech par „zimnich“ vyjizdek dam i na veckach :))

            • pižmoň  

              :DDvubec nejde o jezdeni v zime,v zime se do poradneho terenu nedostanu a na asfaltu to nejak ubrzdim.Spise v Brne neni teren a poradny tezky sjezd tak ti vcka bohate staci.Kotouce maji urcite spoustu vyhod oproti vckum.Jak ucinnot tak i to ze nemusim do stlaceni paky dat tolik sily…A ze mas 4 roky rafek to neni mozne,pokud to neni keramika.Rafek odejde po 1 max 2 sezovach.

              • pitos  

                „Spise v Brne neni teren a poradny tezky sjezd…“

                Zrovna dnes jsem si prošel thread „MTB bonkónky v okolí Brna“ a tomu co jsi napsal nějak nemohu uvěřit…všude se najdou těžké sjezdy, jen je někdo prostě nevyhledává:)

          • siafu  

            a treba vpredu uz mam rafek Mavic x517 ctyri roky… a pokud nekdo jezdi rafky s vahou cca 370 az 400 g, tak myslim, ze takovej rafek driv nez se probrzdi, tak praskne – aspon v mem pripade zadni UFO praskl po jednom roce, toz doufam, ze soucasny UFO aspon ty dva roky vydrzi, ale prechazet kvuli zivotnosti rafku na kotouce, to by me nenapadlo

            • teepeex  

              nepraskne,

              jezdil jsem 2 roky zapleteny kola Bontrager Select a probrzdil jsem ho

              vazim 87kg a obcas si pribrzdim ;)

              • siafu  

                ja nejaky probrzdeni rafku ani neresim:) presne to nepoznam, leda podle vahove odchylky noveho a opotrebovaneho rafku, muj Mavic na prednim se mi zda furt dobrej, tak ho nemenim a jezdim. Az bude vazit pod 470 g, tak o vymene zacnu teprve uvazovat :))

                • siafu  

                  hmm – pod 370 g

                • jIrI___  

                  :-D zjišťovat opotřebení podle váhy, to slyším poprvé. Bez váhy ani ránu :-)

                  • siafu  

                    nj, kdyz ja jinak probrzdeni rafku presne nepoznam, poucky nepoucky :( a vahu komponentu na prednim kole znam, takze si pak hmotnost rafku jednoduse dopocitam

                • JSt  

                  hej, tak to je mazec. to jako kdyz chces zjistit, jestli nemas probrzdenej raf, tak rozpletes kolo a hodis rafek na vahu? :-)))

                  probrzdenej raf poznas, ze je proste probrzdenej ;-) – brzdna plocha neni rovna, ale vybrzdena do „u“. prejedes prstem, nebo nebo milovnici exaktnosti k tomu prilozi neco rovnyho (treba pravitko ;-) ) a vidis, kolik rafu ubylo. ono taky raf, co to ma za sebou musis casto centrovat.

                  • pepek  

                    Musíš pozorně číst, je to zcela exaktní: „a vahu komponentu na prednim kole znam, takze si pak hmotnost rafku jednoduse dopocitam“. Otázka pak je, kolik gramů musí z ráfku dolů, aby byl probrzděnej? Jak se počítá s tvarem gajblu, aby z danéhé vypočítaného množství materiálu vyšla výška obrzdění. A jak se stanoví rovnoměrnost obrzdění po obvodu?  Je na to nějaká funkce?

                    A vlastně proč ne šuplera?!

            • tomaschek  

              Taky mám X517 na véčka 4 roky a ještě zdaleka nevypadají na výměnu. Je to o váze jezdce, špalcích a jízdním stylu, respektive preferovaném terénu.

              • pepek  

                Ne je to pouze o tomto: voda+bláto+sníh/ano x ne

                • jIrI___  

                  Typ terénu bys do toho tvého výběru měl taky zařadit. Přeci jen je rozdíl jezdit někde podél Vltavy nebo v horách :-)

        • Airbag  
          • fakt, že se zmenšuje sortiment ráfků/zapletených kol pro V-čka.

          Na druhé straně jsou V-čka jednoduš seřiditelná i člověkem méně zručným a není na to potřeba žádné spec. nářadí. V-čka lze navíc snáze opravit a to udělají v kdejakém zapadákově.

          Každé má své pro a proti a výběr je otázka osobních priorit.

          • pitos  

            a víš vůbec jak se seřizují kotouče…je to otázka povolení dvou imbusů a poté jejich dotažení,mě to trvá max. 30s na jednu brzdu.

            • jonti  

              Zadierajuce piestiky, zavzdusnenie podla mna nastavaju relativne casto a riesit to doma je dost narocne.

              • jIrI___  

                Třeba u Shimana je odvzdušnění strašně jednoduché, musel jsem je odvzdušňovat hned po tom, co mi je pošťačka přinesla. A to jsem viděl hydrauliky z blízka v podstatě poprvé v životě :-D. Jinak co jsem si třeba jen tak pročítal postup odvzdušňování Avidu, přišlo mi to mnohem složitější než u Shimana.

            • Airbag  

              Kotouče nemám, pravda. Ale abychom si rozuměli, proti kotoučovkám nic nemám a na mém příštím kole je mít určitě budu.

              Jestli se nepletu, tak to co popisuješ platí pro PM. IS je malinko pracnější, ne? A odvzdušnění může někoho odradit, přestože není až tak obtížné, jak se to na první pohled zdá (mám Magury HS33, takže vím o čem je řeč). Výměna destiček určitě složitá není. Další věcí je, že diskuze jsou plné dredů týkajících se pískání a vibrací kotoučovek, to taky někomu nepřidá.

              Pokud si ten člověk bude kupovat kompletní kolo kolem těch 30k, tak tam kotoučovky na 95% budou. Taky příprava na V tam nejspíš taky nebude – toto platí i o skládačce. Takže vcelku není co řešit.

              • pitos  

                Co se týče odvzdušnění…pou­žívám kotouče šestým rokem a mám doma nebo jsem měl čtyři druhy od třech značek,nejdéle Sh 525ky přes čtyři roky provozu a vozím je zatím pořád.Odvzdušňoval jsem zatím 0×.Takže mě to za těch 6let ještě nepotkalo,někdo to za tu dobu musí udělat 1–3×…to bych moc neřešil,když to nezvládneš tak ti to udělají dnes skoro v každém servisu za pár stovek.

                Co se týče diskuzí ohledně problémům s kotouči…jsou prostě lidi co si sami s nějakým problémem nebo základní údržbou neumí poradit tak se zeptají a řeší to tady,je to v pořádku.Ti co s kotouči nemají problém je daleko více,ti řekněme méně zruční(nebo občas ti co mají opravdu problém)jdou jen více vidět.Z vlasních zkušeností i z mého okolí kdy už skoro všichni jezdí kotouče dost let jsem vážnější problémy nezaznamenal.Kdyby všichni jezdily véčka tak se tady objevují vlákna na řešení zase jejich problémů.

                a ještě argument ohledně poruchy mimo civilizaci…to je pro někoho kdo nejezdí výpravy na několik dní mimo dosah civilizace nebo do ciziny bez možností opravy také mimo.Z jednou brzdou dojedu z jednodenního výletu v horách  domů vždy a náhradní díl mají také skoro v každém solidním obchodě s koly.jediné mínus je že to neopravím přímo na místě.Jenomže s poruchou hydr. nebo jejím poškozením se také nesetkáš často,spíše velmi vyjímečně.

      • karliner  

        má smysl u chlapa, který měří 194 (a zřejmě adekvátně k tomu váží) ušetřit několik deka na méně výkonných brzdách brzdách???

    • xebece  

      A co takhle No Saint v SLXu?

      tenhle

    • Dzin_CZ  

      A co tohodle Kubíka? Mám loňský model a nemohu si stěžovat, vše funguje jak má :)

      • Dzin_CZ  

        I když dneska bych asi šel do Canyonu, pro jeho lepší poměr cena/výkon. Ale pokud nechceš kupovat z ciziny, tak je Cube dobrá volba. Zvláště v té černé je sexy :)

      • nnoe  

        Já bych se určitě přikláněl k tomu No Saintu. Za ty prachy dostaneš kvalitní rám a celkem solidní osazení (Reba, SLX, Ritchey WCS,…) a tím pádem i solidní hmotnost. Navíc No Saint není ani moc okoukaný a vypadá dobře…

    • TheIF  

      Ještě koukni na německý Poison Tam si vlastně můžeš to kolo poskládat tak jak budeš chtít a ověšet si třeba levnější rám top komponenty… Cenově mi to přijde na urovni Canyonu.

      • Marccoo  

        řekl bych že je trochu levnější než canyon

        • mirage  

          Dobrý den

          Mužete mě dát stránky na Canyon+Cube.  Děkuji

          • Marccoo  

            canyon

            • mirage  

              Díky za odkaz. A jaký je tvůj názor na kola Ghost.

              • Foose  

                podle mně je to všechno podobné cube-canyon-ghost-radon

              • Marccoo  

                Jsou dobrý,tak jako píše Foose.Radon na příští rok přitvrdil,to co byla 6.0 je pro rok 09 7.0,samozřejmě komp.a cenou.Canyon šel podobnou cestou.Ghost má jednu výhodu,koupíš ho unás,ale nechají si to zaplatit,ale né zas tak hrozně jako Cube.Takže pokuď chceš kolo,který má unás zastoupení tak Ghosta.Samosebou ti muší sedět geometrie.

    • ove  

      Žádný…8-)))

    • Tleskač  

      Až to bude, dej to do našich bajků. Rád bych viděl něco takového co bude splňovat tvé požadavky a cena nepřekročí těch 30 000,–

    • slavekRM  

      Tohle by mohlo spňovat tvoje požadavky…

      • pajan  

        Hej kua to vypadá pěkně…

      • pižmoň  

        Amulet o fuj:DD

        • pižmoň  

          Ted sjem se na nej dival v katalogu a nato ze stoji 31499,– tak uz by tam mohlo byt par komponentu na urovni…

          • slavekRM  

            No myslím, že půjde bez problému sehnat za 30t., případně může uvažovat o levnější variantě za 27,5t. viz foto. Myslím, že to kolo nemá zas tak špatnou skladbu komponentů, ovšem na Drossiger to nemá. A hlavně by mu mohlo vyhovat z hlediska vizuálních a estetických požadavků… Vždyť přece barva jezdí…

            • pižmoň  

              Lehce mi to pripomina letosni CUBE,barva mozna jezdi,ale znacka rozhodne ne:D

              • jIrI___  

                Kdybych hleděl na značku, tak nemůžu jezdit skoro na ničem. Namátkou třeba taková historie Superioru… :-)

            • jIrI___  

              To je ale cirkus :-D. Všeho s mírou, v tomhle případě to platí dvojnásob.

      • prvniodkonce  

        krátký, těžký, hezký…

      • Evilcleaner  

        kde na netu je modelová řada 2009 od amuletu? na ofiko stránkách jsem nic nenašel a ani přes google

    • Airbag  

      Taky můžeš kouknout na Racebike CRR BASE. Výbava celá SLX s vidlicí Marzocchi 44TST2.

      • Pajaa  

        Tak po tomto Rbéčku koukám už od SportLifu. Trochu mi na něm vadí právě ta vidlice, je zbytečně těžká… pak snad ty WTB komponenty, nevím co si o nich myslet…

    • Grimni  

      Do 30tisíc mi připadá nejlepší Superior 920! Ideální spotovní kolo, model 2008 byl ještě hezčí!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse