Mechanické AVID BB7 vs. hydraulika Shimano XT

223 nepřečtených
  • robsol

    Asi mě tady spousta lidí umlátí, ale nedalo mi to a chtěl bych se podělit s Vámi o můj zážitek z testování.

    Již druhou sezónu používám Dualy Shimano XT 08. Proto jsem při výběru brzd zohlednil tuto investici a abych páky nehodil do koše rozhodl jsem se pro mechanické kotoučovky. Podle recenzí jsem zvolil Avid BB7. Proti původním V brzdám (XT) jsem byl funkcí naprosto nadšen.

    I pod dojmem tohoto fóra jsem si připadal trochu „méněcenný“ a začal jsem uvažovat o výměně za hydry. Přece jenom zřejmě s mechanikama nejsem „IN“. Měl jsem to štěstí a mohl jsem si vypůjčit a otestovat stejné kolo s hydrama XT 08. Již byly i řádně zajeté. Takže brzdný účinek měly mít již odpovídající. A jaký je můj závěr?

    Zůstávám u BB7 z těchto důvodů:

    1. z mého subjektivního hlediska mnohem lépe brzdí. (i při použití jen jednoho prstu)
    2. naprosto bezproblémová údržba – vše zvládnu doma
    3. jsou lehčí
    4. jsou levnější

    Nechci tady být zastáncem mechanik, ale BB7 jsou očividně opravdu povedený kousek. Máte někdo podobné zkušenosti nebo jsem ojedinělý exot?

       
    0 0
    • mr.antik  

      mám otázku – dokážeš je zastavit zabrzdit tak, že to postavíš třeba na předek? Mě se zdálo, že maj ostrý nástup, ale jak dobržduješ, tak vadnou

      0 0
      • cekanka  

        IMHO to na předek postavíš skoro se vším. Mám LX v-čka plus trojbarevné koolstopy a 90 kilo :-) a taky to na přední postavím, když se snažím ;-)

        Pro rejpaly: jedu na kole, zabrzdím a postavím se i s kolem na přední; nestavím kolo na přední samotné v garáži :-)

        0 0
      • DaSnail  

        ja dokážem- jedným prstom.

        92kg, 203mm

        0 0
      • robsol  

        ano dokážu. S tím ostrým nástupem máš pravdu, ale že by nějak zásadně poté vadly jsem si nevšiml. Ale nejezdím žádné 10 km sjezdy.

        0 0
        • MlokCZ  

          A v jaké rychlosti a co přitom děláš s těžištěm? Protože platí, co píšu níže a tedy postavit na přední v malé rychlosti bez toho, abych tomu výrazně bránil tím, že půjdu hodně za sedlo dokáže každá brzda, která aspoň trochu brzdí.

          0 0
      • MlokCZ  

        V malé rychlosti a když navíc tomu trošku pomůžu, tak na přední postavím kolo naprosto čímkoliv.

        Ve velké rychlosti (tzn. typu 50km/h a více) a když tomu budu maximálně bránit nepostavím kolo na přední možná žádnou brzdou (já aspoň takovou ještě nejel).

        Tedy srovnání dle stavění na přední je hrozně zavádějící.

        0 0
        • mr.antik  

          To je pravda – myslel jsem srovnání jednoho jezdce s více brzdama.

          Lepší vysvětlení je – když jsem zkoušel takové ty trialové blbosti jako stát na zadním, kde je vyžadováné uplně zablokované kolo – tak jsem měl větší jistotu u véček, který se hezky kousnou a drží. Taky jsem se vlastně k véčkum vrátil – ale to mělo víc důvodů než brzdný výkon – ale s dobrými páčkami, špalky a ráfky véčka brzděj líp.

          Takže shrnutí – ve sjezdu v rychlosti zabrzdily víc BB5, ale pro pomalé trialové pasáže byly lepší a přesnější véčka.

          J7 jsou o několik tříd jinde.

          Ale měl jsem mechaniky BB5, který asi byly výrazně horší.

          0 0
        • JSt  

          kdyz tomu trosku pomuzes a umis to (podstatny predpoklad :-)) ), postavis to na predek i bez brzdy ;-).

          0 0
    • šlapatko  

      Mechanika,proč ne.BB7 jsou super.Je to jen vtom že mechaniku musíš častěji štelovat.Vždy mi stačily Včka,hyydry mám vlastně jen ze zvědavosti.Brzdný ůčinek lepší a když je ta doba kotoučová,měnit už nebudu.

      0 0
    • buboman  

      Jsem uplne stejneho nazoru. Taky jsem mel dualy na vecka. A musel jsem prejit na kotouce, tak jsem sel do BB7. Sice to byly vetsinou levnejsi hydry, co jsem zkousel, ale brzdili mene, kazda brzda mela jiny krok. U BB7 si je presne seridim jak chcu aby zabiraly, maji ostry nastup a tuhy krok. Jen nejdou tak citlive ovladat, ale to se da naucit. A rozhodne nevadnou, ve predu mam 180, ja mam 70kg a vzdy brzdi v pohode. Nejvetsi zaber byl zatim sjezd z travneho, teplo z nich salalo i vidlici mi docela ohraly. Do hyder pujdu jenm kdyz se rozbijou stavajici dualy

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vyhodou mechanik je, ze neuvaris kapalinu-takze jedine horici desky nebo utaveny kotouc:)

        0 0
        • goofy  

          U hydraulik stejne jako u mechanik beztak driv zvadnou a upecou se desky, nez se uvari kapalina.. A mechanickych avidu to byl celkem problem..

          0 0
    • Hejdik  

      Já taky jezdím s BB7 a můj dojem z nich oproti hydrám je takový,že BB7 mají lépe čitelnou funkci brždění,asi je to tím,že páky jsou spojené lankem a tím jako by lépe cítím jejich nástup a samotnou sílů a účinek brždění.Prostě jako bych byl napřímo spojenej pstem přímo na třmen a kotouče.Když jsem zkoušel hydry,tak ty jdou sice lehčeji,ale prostě brždění "na prstech"necítím.

      0 0
    • petrun  

      Naprostý souhlas!

      Shodou okolností mám na jednom kole hydry Shitmano LX a na druhém BB7. Avidy brzdí opravdu lépe. Vadnutí jsem si nevšiml. Pouze se mi při delším brzdění ohřejí kotouče, zvlní a chvíli cinkají než zase vychladnou. Navíc Avidům chybí ta odporná houbovitost Shitman. Svezl jsem se i na XT a XTR, houbovité jsou všechny. Jestli budu kupovat další hydry, tak jedině Avid Code.

      0 0
    • kubad  

      souhlas, jen nejsou lehčí, ale rozíl není moc velký :D

      0 0
    • Suntour  

      pomohl si mi s rozhodvanim. jdu do BB7. :-)

      0 0
    • Martin  

      měl jsem BB7, teď mám XTčka. můžu srovnat :-)

      s BB7 jsem byl spokojený, byly spolehlivé a zastavily mi vždycky tak, jak jsem potřeboval. tak proč jsem šel do hyder? mám trochu víc kilo a v delších sjezdech jsem musel brzdit dost silou, takže mě pak bolely prsty. u XTček si ve stejných podmínkách frajersky přibržďuju jedním prstíkem a jsem v pohodě :-)

      brzdný účinek je srovnatelný, spolehlivost taky, pro XTčka  mluví jenom lepší dávkovatelnost, menší únava prstů a lepší čitelnost

      pokud ti BB7 vyhovují, tak u nich klidně zůstaň. mechaniky jsou sice z hlediska manekýnství OUT, ale svou práci odvedou bez řečí.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle moc nechápu. Jak může být brzdný účinek stejný, když u BB7 Tě bolely prsty a musel si brzdit dost silou a XTček píšeš v klidu jedním prstem.

        Tohle jasně ukazuje, že v tomto konkrétním případě je brzdný účinek propastně jiný a ne stejný.

        0 0
        • Martin  

          o mechanikách se většinou tvrdí, že nebrzdí. BB7 brzdí skvěle, výkonově jsou srovnatelné s XT. tak jsem to myslel

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud bys to bral tak, že když na jedněch brzdách budeš na páce půsovit větší silou a tím dosáhneš stejného brzdného výkonu jako na druhých brzdách při menší sile na páce, tak to pak rovnou můžeme říct, že, že naprosto všechny brzdy na trhu jsou výkonově srovnatelné.

            To by pak ale nemělo smysl srovnávat brzdy vůbec. Z toho jak to popisuješ jsou na tom BB7 výkonově výrazně hůře a ne srovnatelně. Mně z toho Tvojeho popisu tedy přijde, že právě vůbec skvěle nebrzdí ale nic moc, protože to že musíš brzdit dost silou a bolí prsty, to znamená jediné a to že brzda brzdí mizerně.

            Vždy je to přeci o tom jaký brzdný výkon brzda při nějaké dané stejné síle na páce dokáže vyvinout.

            Jak si tedy mám vyložit, že BB7 brzdí skvěle, pořád mi to nějak není jasné.

            Sám jsem BB7 nejezdil dlouhodobě, takže nemám srovnání z žádných dlouhých pořádných sjezdů. Z krátkodobého testu mi pouze přišlo, že má nepříjemně ostrý nástup a brzdý výkon při ostřejším brždění není úplně špatný, ale znatelně horší než u dobrých hyder. A už jen chod páky s lankem je mi velmi nepříjemný (tím myslím i při lehkém přibržďování, když není třeba ještě žádná výrazně větší síla na páce, ale stejně je to oproti chodu hyder obrovský rozdíl).

            0 0
            • Martin  

              z mýho pohledu je brzdný výkon o tom, jak brzda zabrzdí obecně

              já to vidím takto:

              brzdy centrik nebo speciál na favoritu nebrzdily tak nějak vůbec.

              véčka zabrzdí, ale divně, je nutné za to lanko fakt tahat a výsledek je sporný

              BB7 brzdí spolehlivě, ale je nutné občas víc zatahat za lanko

              XTčka brzdí stejně, ale je potřeba méně síly

              každej se díváme z jinýho úhlu

              0 0
              • MlokCZ  

                Tenhle přehled je zcela jasný a pochopitelný a i s ním plně souhlasím. Jen ty rozdílné brzdné síly k tomu přesně patří, tedy ta brzdná síla postupně narůstá pro ty jednotlivé řádky, jak jsi je popsal.

                A on ten rozdíl pak není jen v tom, že je třeba působit větší silou na páce a více bolí prsty, ale také pak v extrémní situaci nedokážeš vyvinout tak velkou brzdnou sílu. To není časté, ale sem tam to na hydrách potřebuju, tedy třeba se jede delší sjezd, který může už trochu prsty unavit (na hydrách v pohodě). A teď najednou koncem dlouhého sjezdu je situace, kdy potřebuju jít ostře na brzdu.

                0 0
                • Hejdik  

                  To je právě ten zásadní rozdíl.XT-čkama (a všeobecně hydrama)se dá přibržovat lehoučce,kdežto u BB7 tam trochu síly být musí,ale zase já třeba nemám absolutně problém s ostrým bržděním,a to i když mám po delším sjezdu brzdy rozpálené.Asi je to možná tím ,že mám „jenom“72 kg.

                  0 0
              • Blade  

                BB7 …je nutné občas víc zatahat za lanko“ a „XTčka …je potřeba méně síly“ ⇒ „brzdný účinek je srovnatelný“ :D

                0 0
                • Martin  

                  zabrzdí stejně, ale u mechaniky to chce víc síly ;-)

                  0 0
                  • Blade  

                    ⇒ brzdný účinek BB7 je menší ;) Stručně a jasně :-)

                    0 0
                    • JSt  

                      ne. jen u mechanik musis z principu prekonavat vetsi odpory nez u hydraulik.

                      si vem, ze mas dvoje ty samy vecka, ale na jednech nasponujes pruziny, ze ti skoro nepujde zmacknout paka. u druhych naopak nechas pruziny povoleny, ze paka pujde uplne lehce. ktery vecka maji vetsi brzdny ucinek? prvni nebo druhy? ;-)

                      ze bych mel nekde u nas problem s bolenim prstu ve sjezdu s bb7 a 160mm kotoucama jsem nezaznamenal. kde je takovy sjezd. sem s nim! ;-)

                      0 0
                      • Hejdik  

                        Jo jo to je přesně ono.Je třeba porovnávat brzdnou funkci třmenů a nikoliv sílu která je potřeba k uvedení třmenu k brždění.U mecha­nik je to zákonitě více,ale účinnost brzd je srovnatelná.Myslím si,že pokud by tuto činnost prováděl nějaký přístroj ,který není závislí na síle,ale na pohybovém momentu,tak budou výsledky obdobné.Ovčem zase takto nelce srovnávat charakteristiku brždění,ta bude logicky u obou brzd jiná a to vzhledem ke konstrukčnímu řešení obou brzd.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Proč je třeba porovnávat brzdnou funkci samotných třmenů? K čemu je to dobré? V praxi používáš celou brzdu a brzdí celek a samotné třmeny jsou zcela nepodstatné, rozhodující je účinnost a chování celé brzdy jako celku (a tedy i brzdná síla celku). I třeba výměna hadičky u hydry za tužší může v některých případech významně pomoct a také to zvedne účinnost celé brzdy.

                          Maximálně by tedy šlo psát účinnost třmenů je srovnatelná (a to je ještě otázka, neříkám ani ano, ani ne, to nedokážu posoudit, to by se muselo změřit).

                          0 0
                      • Blade  

                        Jo aha:) Takže Doom má v prstech takový cit, že přesně pozná jakou silou musí tyto odpory překonat. A když musí u mechanik působit větší silou, je to přesně ta síla nutná k překonání těchto odporů ;-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jendak přesně jak píše Blade si nemyslím, že se jedná přesně pouze o ten rozdíl překonání odporu pružiny. Ta síla překonání pružiny není až tak velká. Proto je znát hlavně když se brzdí lehce, protože tam je pak rozdíl větší. Při ostrém brždění když se pořádně vezme za páku neudělá odpor pružiny žádný velký rozdíl.

                        A pak brzdu a její brzdný účinek posuzuju jako celek a pokud je tam navíc nutno překonat sílu pružiny, tak to do srovnání patří a účinnost brzdy to snižuje. Stejně tak tam bude patřit pružnost bowdenu a stejně tak pružnost hadičky.

                        0 0
                        • teepeex  

                          u mechanik je velkym prinosem pouziti bowdenu typu Nokon

                          muzu doporucit

                          0 0
                          • petrun  

                            U BB7 nelze použít obyčejný bowden. K dosažení maxima je naprosto nezbytný masivní kevlarem opanceřovaný pevný bowden a zabrušovaná předpjatá lanka. Měl jsem možnost vyzkoušet tyto brzdy se shitovými bowdeny za 9,– Kč/m a lanky za 10 Kč. Při brždění byla cítit houba jak u shitman :-(

                            0 0
                            • Janes  

                              Požádám, Tě o nějaké odkazy na Tebou doporučované díly.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Muzes pouzit treba neco od Jagwire, nebo Alligator. Ty alligatory jsou vsak hodne tvrdy a neforemny. V ramci co nejnizsich nakladu pouzivam obycejny radici bowden a tvrde koncovky a funguje to stejne. S obycejnym tocenym bowdenem je to houbovite.

                                0 0
                                • Martin  

                                  aligátoří bowdeny jsem u BB7 vozil taky a byly super

                                  0 0
                              • t29  

                                Alligator I-Link, předpokládám, že je to to samé, co Nokon.

                                0 0
                              • petrun  

                                Nejlevnější řešení je toto:

                                Bowden + Lanka + Koncovky

                                Je to vyzkoušené a funkční :-)

                                0 0
            • Hejdik  

              Myslím že to co říká Doom bude mít asi souvislost s účinkem a výkonem destiček a kotoučů.V tomto případě by se asi měl rozlišit pojem „brzdný účinek“ a „síla vynaložená na zabrždění“,protože některé brzdy zkrátka nebrzdí ani když za ně člověk tahá jako kráva:-)

              Já to chápu tak,že XT a BB7 budou mít účinnost zabrždění srovnatelnou,ale s jiným vynaložením síly.Ale charakter brždění mají naprosto odlišný.Jak už jsem psal výše,tak to čím mě BB7 vyhovují je to,že prostě brzdy cítím na prstech.

               
              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, jsou i brzdy, které nebrzdí vůbec, protože už jsi prostě limitovaný silou, kterou dokážeš vyvinutou na páce, to už je ale extrém a tomu už neříkám brzda, protože i v-čka, která jsem jezdil mnoho let před hydrami tenhle problém neměla.

                0 0
              • Martin  

                chybí mi potřebná terminologie :-)

                radši jezdím než přemýšlím :-D

                0 0
              • goofy  

                Citis ten pohyb lanka, jo?

                0 0
      • jIrI___  

        „…u XTček si ve stejných podmínkách frajersky přibržďuju jedním prstíkem…“ S tímhle naprosto souhlasím. Je to asi nejpodstatnější věc, proč jsem měnil BB5 za XT (hned na druhém místě byla bezúdržbovost hyder). Ale taky záleží kde člověk jezdí. Třeba na takovém třeboňsku tenhle rozdíl člověk asi nepozná :)

        0 0
    • Vilém  

      Dal jsem je na kolo pritelkyni v kombinaci 180/160mm a spokojenost velika. Jen ten nastup je oproti hydram ostrejsi. Jinak s tou vahou asi pravdu mit nebudes:)

      0 0
    • -Alan-  

      XT jsem jel jen velmi krátce. Líbilo se mi to. Ale z důvodu dualů pro V jsem pak přecházel na mechaniky.

      Netrápí mě ostrý nástup, tomu moc nerozumím, snad má někdo něco špatně nastavené nebo používá jinou brzdovou páčku (já mám LX dual). Výhodou je i návrat brzdy na místo, když při sundaném kole v autě dojde ke zmáčknutí páčky.

      Dodneška se mi je ale nepodařilo nastavit tak, aby buď neškrtaly nebo zase počátek brzdění nebyl v půli dráhy. Pokud jsou seštělované na začátek dráhy brzdové páčky, tak ani nenám problém s potřebou velké síly na brždění, jak tu bylo zmiňováno. Cinkání kotoučů mi ale pije krev a zřejmě to není tepelným roztahováním a zvlněním po brzdění. Budu muset prověřit, zda se někde neohly.

      0 0
      • Hejdik  

        Tohle je zkrátka nevýhoda těchto mechanik,měl jsem ten samý "problém.Zkrátka se pohybuje jenom jedna destička a tomu se musíš přizpůsobit,buď budeš mít nastavení počátku brždění na začátku chodu páky a pak ti budou sem tam škrtat kotouče,nebo až někde v půlce chodu páky a pak to neškrtá.Nabo najít rozumnej kompromis někde mezi:-)

        0 0
        • -Alan-  

          Díval jsem se i na nějaké video, kde to podrobně rozebírali. Ale nemám úspěch. Asi jsou hnuté destičky nebo nevím. Nejhorší je, že to necinká v závislosti na síle záběru ale tak nějak náhodně. A v našich rovinách si nejsem jistý, zda to může být dáno tepelnou roztažností, anžto tu většinou brzdím mírně.

          Nejsou u BB7 pohyblivé obě destičky? Minimálně jdou obě štelovat.

          0 0
          • Martin  

            pohyblivá je ta vnější, za kterou tahá lanko. štelovatelné jsou obě

            0 0
          • Darius  

            ano obe jsou nastavit, ale hybe se jen vnejsi desticka

            necinka to nahodou v zavislosti na rychlosti?

             
            0 0
          • soc  

            Cinkání je efekt, který už tady byl několikrát rozebírán, je to prostě dáno typem kotoučů a velikostí budící síly (vzorkem pláště). Na funkci nemá vliv…

            0 0
    • Darius  

      Jako dlouhodobe spokojeny uzivatel BB7/CPS, 1. brzda koupena nekdy 2002/2003, jsem minuly tyden upgradoval na XT, jeste ani nemam poradne zajete desky. S mechanikami se vsak v zadnem pripade neloucim, pujdou na 2. bajk s pevnou vidli a zaroven je jezdi pritelka.

      1] Avid BB7 (soucasny tezsi model uz vubec) neni lehci nez XT M775, pokud nepouzijes brutalne lehke brzdove paky, bowdeny a titanove srouby a i pak je to spis nastejno se seriovymi XT

      2] Avid za ty roky fungoval naprosto bezchybne… mam 70–75kg, s kotouci 160/160 nikdy nebyl problem, menil jsem jen desticky

      3] ano libila se mi moznost postelovata o opravit vse doma, priapdne i v terenu (doma ale neni problem ani s hydou)

      4] pokud se brzdy spravne nastavi, mrtvy chod paky je stejny jako u hydrauliky (lehky chod paky a lanka v bowdenu v kuse, povolene predpeti pruziny ve trmenu), brzdnou silu zatim nemohu porovnat, ted cekam az budou XTcka brzdit aspon jako BB7

      5] od XT ocekavam preci jen komfortnejsi chod a citelnejsi davkovani

       
      0 0
    • Haryk  

      No lehčí. Když mně přišly moje BB7, tak jsem to hodil na váhu a třmen+kotouč 160 váží 370 gramů a třmen+kotouč 180 váží 430 gramů. Někde jsem četl, že Avidy z XX sady váží 288 gramů a je v tom zahrnutá páka+hadice+třmen+160 k­otouč. (Pravda, cenově to bude „trošku“ jinde).

      Ncméně, té účinnosti se ještě trošku lekám. Do letoška jsem brzdil pouze V – éčkama a rozdíl v účinnosti je fakt velký.

      0 0
    • Jenda  

      jedniny co me fakt na mechanikach vadilo byl pri delsim vyletu menici se chod paky jak se sjizdely desticky. Zhruba stejnej pocit jako kdyz se postupne zavdusnuje hydra:-(

      0 0
    • goofy  

      Dobrej for…

      0 0
    • mr.antik  

      Takže aby se to nezvrtlo – kdyby byla ta účinost a všecko mnohem lepší, na hydrách by nikdo nejezdil. Jezdí na tom hlavně ti, kteří udělali nějakou špatnou zkušenost s blbýma hydrama nebo ty který jsou v přerodu z véček.

      Na druhou stranu beru, že cena je dnes hodně slušná (ale dřív rozhodně nebyla – 3,5 tisíce za jednu brzdu bez páček a bowdenu si matně pamatuju) a že to spoustě lidem může v pohodě stačit, jednoduchá konstrukce a seřízení atd. můžou bejt výhodou. Hmotnostně to je ale uplně jinde.

      0 0
      • kubad  

        420g přední brzda komplet s kotoučem na PM zase není tak hrozné v porovnání třeba s J7 je rozdíl cca 10g :-)

        0 0
        • Darius  

          nj, ale to plati pro starsi verzi trmenu (do 2007) s Clean Sweep kotoucem a relativne lehkou pakou (SD SL)… novy trmen trochu pribral a nejvetsi peklo je Roundagon kotouc, hmotnosti prehledne

          samozrejme vsechno se do potunit… Ti srouby M6×25 udelaji sve, Nokon, extra lehke paky…

          0 0
          • kubad  

            nesmíš se dívat na 203mm kotouč :D

            platí ta váha co sem psal, s pákou FR5 ani nemusí být extra lehká a je to pro ten poslední černý model

             
            0 0
          • soc  

            Udělají ty Nokony orpavdu tolik? Teď to neberu hmotnostně, ale spíš z hlediska chování brzdy…

            0 0
      • Darius  

        jj dokonce 3990,– za predni Avid CPS v roce 2002/3, jednu jsem tehdy bral… pak asi 2500,– za zadni od Tinka, tusim 2004/5… btw obe funguji dodnes

        ale pozor, novy model je nejen levnejsi, ale zda se mi i vic odflaknuty… trmen ac pribal na vaze je pocitove mene tuhy a kotouc vylozene osklivy a tezky, njn to je to katovani kostu za kazdou cenu

        0 0
        • palkac  

          hlavně mi příjde, že ten nový model vůbec nebrzdí jedovatě ani silně. mám černou BB7 na trialu vepředu a je to dost bída. ještě že mám silný prsty :-D

          0 0
          • Darius  

            s brzdnym ucinkem jsem byl v ramci XC spokojen, ale nevim, jake naroky na brzdu ma trail

            0 0
    • Hornet  

      Tak lahsie nie su ani nahodou…zhadzovali sme ich zkamosovho biku, jedna komletna(bez kotuca) vazila tolko co obidve hydry…a o tej ucinnosti co su tu za blbosti popisane…okrem par ludi sa tu nikto neucil fyziku…ked ma viac bolia prsty z brzdenia, tak asi tazko moze mat taka brzda vyssiu ucinnost, ako popisovane lahucke brzdenie jednym prstikom :-) .....

      BB7 rozhodne ale nie su zle brzdy, ale porovnavat ich s XT08 je jemne povedane dost odvazne :-) tie BB7 jazdil kamos, presiel na xtr, a uz by spat nemenil, ja som ich mal moznost vyskusat, teraz mam xt a nesiel by som do nich. Takze asi tak, ale ked mas dualy, tak tvoja kombinacia je pochopitelna a dobre funkcna.

      0 0
      • kubad  

        prosím o upřesnění které dvě hydry váží dohromady 420g?

        to je standardní váha přední  BB7 na PM  s pákou FR5 kotoučem Avid GS2 160mm bovdenem a lánkem

        0 0
        • Hornet  

          Brake caliper XTR BR 975 221g F+R, brake lever BL 970 166g(2×) brake hose BH 59 55,2g…

          ked to nemas na vahe a drzis to v ruke, je tam velky rozdiel?

          0 0
          • kubad  

            hehe ale kompletní XTR přední s kotoučem a šroubama váží :D

            234g páka hadice brzdič

            134g CL kotouč s maticí

            a 15g šrouby

            tak to máme kolik? hmm 383g to jako vážně v ruce poznáš rozdíl cca 40g :-) proti BB7

             
            0 0
      • Hejdik  

        účinnost brzdy jako to chápu já, je podle mě záležitost brzdné účinnosti destiček a kotoučů v závislosti na konstrukčním a funkčním řešení třmenu.Nikoliv na síle,která je potřebná k uvedení pohybu destiček do chodu.Ale možná to chápu blbě a pak si tady trochu nerozumíme a hodnotíme každý něco jiného.Pokud by čistě hypoteticky byl odpor pružiny u BB7 menší,pak by se dalo teoreticky říct,že jemnost chodu(chceteli účinnost brzdy bude potom obdobná,jako u hydraulik,pouze charakteristika brždění bude vzhledem k jinému konstrukčnímu řešení obou systémů logicky jiná.Proto rozlišuju pojem charakter a účinnost brzdy a pojem síly potřebné k zabrždění.No snad mě někdo pochopí…:-D

        0 0
        • Martin  

          taky mám pocit, že někteří mluvíme o koze a jiní o voze :-)

          ale my dva si rozumíme, ne? :-)

          0 0
          • Darius  

            myslim, ze obecne si rozumime my dlouhodobi uzivatele BB7 :) naopak jsem ted trochu rozpacity z chodu nezajetych XT, nejspis se to zlepsi, ale trva to nejak dlouho, resp. u BB7 bylo zajeti bleskove

            0 0
            • Martin  

              já XTčka taky zajížděl asi 3× dýl než BB7.halt jinej materál desek.

              0 0
          • Hejdik  

            řekl bych ,že mi dva si určitě rozumíme :-)

            0 0
        • mr.antik  

          no ale jak to chceš porovnávat, protože největší průšvih mechanik je právě v tom ostatnim kromě brzdiče. A ten rozdíl může bejt obrovskej

          0 0
        • Blade  

          Tak pak jsou neškeré debaty o brzdách naprosto zbytečné. Stačila by pouze tabulka, kde by byla napsána účinnost daných desek na daném kotouči, víc by nebylo třeba. Já osobně si myslím, že tvrdit o nějaké mechanice, že brzdí stejně jako hydra, jenom holt se musí použít větší síla, je hovadina. Pak by prostě mezi špičkovou a šitovou brzdou nebyl žádný rozdíl, i ty trapný Sola by brzdily jako Avid Code, jenom by se holt musela páka mačkat heverem:). Tak stejně, jako když si kupuju brzdy, tak nemám na mysli pouze konkrétní kotouč a desky, tak i účinnost brzdy by měla být brána vzhledem ke kompletní brzdě a ne jen její jedné části.

          0 0
          • Hejdik  

            Ovšem já nemluvím o tom,že ty brzdy brzdí stejně.právě naopak.Pořád tvrdím,že charakteristika brždění je odlišná,jakož i síla potřebná k uvedení przdi k činnosti.To co jsem srovnával je brzdná účinnost.Přesněji teda to,že třeba i ve vyšší rychlosti nemám potíž s BB7 kolo zablokovat ,či ostřeji brzdit,což třeba některé jiné mechaniky,nebo i hydry třeba zvládají hůř.Prostě mi jde o účinnost brzd ,nikoli o charakter bržděni.

            0 0
            • pepek  

              Aha, takže brzda s největší účinností je vlastně klacek do špic, tak jsi to myslel? Bez ohledu na „charakter brždění“. Charakteristika je sice odlišná, zato účinnost výborná

              0 0
            • Blade  

              Zablokovat kolo, nebo ostřeji brzdit, je opět otázka celé brzdy. To, že kolo v rychlosti zablokuješ přece neznamená, že je brzda stejně účinná, jako hydra, kde to kolo zablokuješ taky. A i při stavění na přední musíš překonávat všechny ty odpory pružin a bovdenů, jako při každým jiným brždění mechanikou. Kolo zablokuješ, ano, ale ta síla v porovnéní s hydrou bude větší, tedy účinnost nebude stejná. Vždyť i se starými MX1 jsem kolo zablokoval, ale se třemi prsty na páce a s křečí v paži po zbytek odpoledne.

              0 0
              • Hejdik  

                No tak třeba včera jsem jel jeden sjezdík a svoje BB7 jsem brzdil pomocí pouze ukazováčků a v pohodě,takže nevím co tady všici pořád melou o bolestech prstů.Fakt nevím.

                0 0
                • jIrI___  

                  Asi jezdíš málo náročné sjezdíky :)

                  0 0
                • alda1970  

                  Uvádějte prosím tady  brzdové páky na kterých máte ty BB7 pověšený a typ bovdenu. Jestli někdo volí V páky tak se diví že bolí prsty. Mám 115 kilo a nemám problém. Omlouvám se nemám nafocenej bike.Jsou lepší origo páky nebo starý avid páky rok99 na canti a V brzdy . Maj dva zářezy.

                  0 0
                  • Martin  

                    já vozil páky FR5

                    0 0
                  • Hejdik  

                    K BB7 mám původnáí páky z véček a to LX s nastavením přepákování+po­teflonovaná lanka i bovdeny .V této kombinaci mi faskchčí brzdy úplně lehounce.

                    0 0
    • pižmoň  

      No ani jedny kotouce sem nevlastnil,ale 100% bych bral XT,dneska bych si mechanicke kotouce fakt nekoupil:Dto radeji kvalitni v-cka Avid SG SL,XTR..

      0 0
      • Evilcleaner  

        souhlasím. k celé zminované debatě můžu jenom dodat to že mechanika mechanikou zůstává se všemi svými plusy jako… no ted mě zrovná žádný nenapadá a mínusy jako nutnost udržovat čisté bowdeny, štelování destiček, zpravidla vyšší hmotnost a hlavně mnohem větší potřebná síla vyvinutá na páku k dosažení stejného brzdného výkonu. kdo tvrdí že bb7 (jakkoli jsou to dobré mechaniky) brzdí lépe naž xt tak měl asi smůlu na zamaštěný kotouč, špatnou kombinaci destiček/kotouče, zavzdušněný systém nebo prostě jeho ješitnost není schopná uznat že někdo má něco lepšího.

        a klidně se do mě pusťe, jedu na víkend pryč:-D

        0 0
        • Blade  

          Tak

          0 0
        • Hornet  

          Hornet

          0 0
        • goofy  

          Goofy

          0 0
        • DaSnail  

          možno tie bb7 ktoré si skúšal, mali zasrané alebo vydrané bowdeny, zamastený kotúč alebo doštičky, zle naštelované doštičky alebo páku, zlú kombinácie kotúča a doštičiek, blbé páky… alebo ješitnost 8o)

          hmotnosť- no, osobne mi rozdiel proti J7 10g a proti xtr 40g na brzdu nepríde nijak tragický, ale chápem že niekto to môže vidieť inak

          brzdný výkon- to neviem dobre posúdiť, všetky hydry ktoré som skúšal mali kotúč len 160mm. a ľahké pribrzďovanie jedným prstíkom- ano, väčšinou sa to tak dalo 8o)

          ručné štelovanie doštičiek je imho plus, a nie mínus

          pomer počtu vláken problám s hydrami vs. problém s mechanikami je taký aký je. záver si urobí každý sám. 8oP

          sú disciplíny, na ktoré sú potrebné fakt silné hydry alebo superkúsavé véčka. ja nič také nejazdím a bb7 mi plne vyhovuje. cool factor majú ale nízky, stále sú to len blbé mechaniky…8o)

           
          0 0
          • Blade  

            pomer počtu vláken problám s hydrami vs. problém s mechanikami je taký aký je. záver si urobí každý sám. 8oP“ Blbost! Vem si, kolik kol se prodává s hydrama a kolik s mechanikama. Poměr mezi nimi bude ne nepodobnej tomu o vláknech na BF. Asi tak, jako CR jsou nejproblémovější kola a Reba je nejproblémovější vidlice…

            Mimochodem, ten první odstaveček by se s úspěchem a s drobnými úpravami dal aplikovat na hydrauliky, ovšem s tím rozdílem, že tam by ten chybový výčet nebyl tak dlouhý :-P

            0 0
            • DaSnail  

              jj, preto som písal záver si urobí každý sám. ty si si svoj urobil.

              …nebyl tak dlouhý :-P …  ne, nebol. bol by dlhší 8oP

              0 0
              • Blade  

                No z toho se ani jiný závěr, než ten můj, urobit nedá :)

                Delší seznam by byl o nějaký to zavzdušňování, ale troufám si říct, že toto odpadá: „zasrané alebo vydrané bowdeny, zle naštelované doštičky alebo páku, blbé páky“ ;-)

                0 0
                • DaSnail  

                  dá 8o)

                  ano, skoro všetko odpadá. blbé páky zostávajú. niektoré majú nevyhovujúci tvar a niesom si istý či sú rôzne typy zameniteľné. pribudnú moc pružné hadice, netesniace tesnenia na páke alebo na prasati, netesniaca expanzka, pridrhávajúce piestiky ktoré nechcú ísť dovnútra alebo von, prepadávanie páky až k riaditkám, tvrdnutie páky, problémy s kvapalinou (voda, vzduch), nemožnosť nastaviť vzdialenosť doštičiek od kotúča ručne v prípade že z nejakého dôvodu nevyhovuje automatické vystredenie, problém niektorých bàzd pri otočení biku hore nohami, niektoré typy v zime dobre nefungovali…atď

                  proste sú zložitejšie jak mechaniky a je tam viac vecí, ktoré sa môžu po5rať. a pán Murphy tvrdí, že čo sa môže pokaziť, to sa aj pokazí… 8o)

                  0 0
                  • Blade  

                    Vzdávám se:) Jen mi prozraď, jaký jiný závěr se z toho dá vyvodit :)

                    0 0
                    • DaSnail  

                      je to kurvítko, nebrat!!!

                      8oP

                      0 0
                      • Blade  

                        V tom případě jsi ještě k mínusům hyder mohl doplnit, že jsou náchylný na vytrhnutí hadice, to je taky častej argument.

                        0 0
                        • goofy  

                          Jo jo.. Ten je nejlepsi.. Pak jeste samozrejme zmacknuti packy pri sundanem kole, a bla bla bla bla bla bla bla…

                          Jinak to co tam soudruh napsal na 4 radky by slo shrnout do 3 slov, pac je to x-krat popsany stejny problem..

                          0 0
                          • DaSnail  

                            hadice, tesnenia, piestiky, zavzdušnenie imho nieje stejný problém

                            a do troch slov som to zhrnul 08.08.2009 09:53:41 tj dva príspevky nad tebou… 8o)

                            0 0
                        • DaSnail  

                          vytrhnutie hadice doplním v prípade, že ty doplníš roztrhnutie lanka.

                          jedno aj druhé sa stať môže, ale pravdepodobnosť je nízka.

                          0 0
                          • Blade  

                            Lanka se mi jedenkrát, na každé mé staré mechanice skutečně přetrhla. Stačí několikrát povolit a utáhnout šroub zajišťující lanko (což není případ BB7, tam se dá vzdálenost destičky od kotouče seřizovat jinak), lanko se roztřepí a je jen otázkou času, kdy to příjde. Bowden/hadici jsem za celý život nevytrhl.

                            0 0
                            • DaSnail  

                              súhlas, to neni prípad bb7

                              ale s tým několikrát povolit a utáhnout si ma trochu vystrašil. na druhej kone mám véčka a trochu som čaroval s lankami. budem to priebežne sledovať

                              0 0
                    • JSt  

                      zaver se z toho da vyvodit, ze pokud chces brzdu, kterou opravis na koleni sahnes po mechanice. tot vse ;-).

                      0 0
                      • Blade  

                        Co na hydře neopravím na koleni?

                        0 0
                        • JSt  

                          vpodstate nic. na opravu hyder potrebujes odvzdusnovaci sadu casto i s brzdovkou, kerou nepredpokladam, ze bys vozil v batuzku. nekdy i nahradni dil, ktery je zpravidla hur sehnatelny. na bb7 ti staci nahradni lanko a imbus. v pripade defektu paky napr. po padu muzes pouzit jakoukoliv veckovou (vozil jsem i canti) paku, kterou koupis v kazdym cykloksefte (dokonce i ve sparu ;-) ) a hned brzdis. zkus sehnat na tydenni dovolene nahradni paku k hydre.

                          a co neni nepodstatny, tak bb7 nebrzdi vubec spatne. takze to neni jen o te snadnejsi udrzbe.

                          0 0
                          • Blade  

                            Na svý hydry žádnou sadu nepotřebuju, stačí mi stříkačka, kousek hadičky a olej. Navíc ty musíš měnit lanka, já kapalinu nikoliv. A hlavně by mě zajímalo, kolik z vás, kteří se oháníte neservisovatelností hyder v terénu, vozíte s sebou náhradní lanka do svých véček/mechanik. A co se týče těch defektů a nesehnatelných dílů, troufám si řict, že i mechaniky mají plno bazmeků a kurvítek, bez kterých chodit nebudou a který ve Špáru nekoupíš. Třeba hned ty vaše pružinky, který i když máte, tak dosahujete stejné účinnosti :)

                            0 0
                            • JSt  

                              :-DD stříkačka, kousek hadičky a olej = odvzdusnovaci sada a brzdovka (ve tvem pripade olej).

                              nevim, asi nekdy lanka menit musim. zatim jsem to nedelal :-)). kdyz jedu nekam dal mam s sebou radici i brzdovy (kdyz mam brzdy s lankem, ze) lanko. nic nezabere a muze dost pomoct ;-).

                              0 0
                              • Blade  

                                Nějak nechápu. Ty potřebuješ imbus, kleště a lanko, já stříkačku s hadičkou, osmičku klíč, malej křížovej šroubovák a olej. Jestli má mechanika navrch kvůli počtu kusů při výměně lanka/oleje, tak pak LOL.

                                0 0
                                • JSt  

                                  podstatny je, ze ja to lanko a petku imbus mam u sebe behem vyletu. nepredpokladam, ze vozis strikacku s hadickou a olej ;-). rozumeno?

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Sám říkáš, že jsi ještě lanka neměnil, já taky ještě olej neměnil, ergo argumentování stíženou výměnou v terénu, která se vyskytne jednou za 5–10 let, nepovažuji za argument při výběru, či hodnocení brzd ;-). Kapišti?

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      ale keď sa to vyskytne počas dovolenky na chate v prdelovicách, tak to trochu nasere…

                                      0 0
                            • DaSnail  

                              vozím lanká aj črevá s čokoládok

                              ty vozíš čo? 8o)

                              0 0
                              • Blade  

                                Já mám bezúdržbový a bezproblémový (ťuk, ťuk, ťuk) hydry, tak si mohu dovolit jezdit na lehko ;-)

                                0 0
                            • Rychlej turista  

                              O tom, že lanko nevydrží věčně se ví a proto se všechna lanka mění preventivně jednou za dva roky. I u řazení. Pak s nimi není problém a žádné mi nikdy dřív nepošlo.

                              0 0
                              • pepek  

                                Na kole už mi prasklo skoro uplně všechno, i několikrát, ale brzdový lanko nikdy. Takže bych měl s sebou vozit především: rezervní rám, představec, řidítka, ráfek, dráty, pedál, ořech, sedlofku, osy do náboje, pláště........a pak třeba jedno brzdový lanko?

                                0 0
                                • Martin  

                                  tak to jsem lepší, mně kdysi dávno prasklo brzdový lanko na favoritu. samozřejmě v křižovatce, kde jsem potřeboval brzdit :-DDD

                                  0 0
                              • Blade  

                                To neříkej mně, ale JSt, to on vozí náhradní lanka ;-)

                                0 0
                    • Excel  

                      Já vám mohu jen chlapci pogratulovat ke spolehlivým hydrám, tak to moc nevykřikujte aby se vám nepo… ;-) 

                      0 0
          • jIrI___  

            „… a ľahké pribrzďovanie jedným prstíkom- ano, väčšinou sa to tak dalo…“ Tak a teď je čas vyzkoušet vyšší level – ubrzdit dlouhý těžký sjezd s volnýmy kameny jedním prstíkem :). Tady bude mít hydraulika každopádně velký náskok. U mechaniky sice budeš nejdřív brzdit jedním prstem, pak kvůli bolesti přihodíš druhý a na konci sjezdu bude mít člověk kvůli křečím problém vrátit prsty do původní pozice. U hydrauliky nebudeš mít důvod ten druhý prst vůbec použít. Aby bylo jasno, teď porovnávám z osobní dlouhodobé zkušenosti BB5 a XT. BB7 jsem měl možnost projet jen chvilku, ale pocity ve sjezdu byly obdobné jako u BB5.

            0 0
            • DaSnail  

              ehm, to „… a ľahké pribrzďovanie jedným prstíkom- ano, väčšinou sa to tak dalo…“ patrilo k hydrám a 160mm kotúču

              U hydrauliky nebudeš mít důvod ten druhý prst vůbec použít. väčšinou ne

              bb7 brzdím jedným prstom.

              0 0
            • Martin  

              kvůli tomu jsem od mechanik utekl – brzdit to brzdilo, ale prsty trpěly :-)

              0 0
          • mr.antik  

            jsem rozhodně v klubu těch, kteří jsou v hydrama (J7) xnásobně spokojenější než s mechanikama (BB5).

            Jediný, čeho si na nich cením, že mám dnes mnohem větší sílu v prstech :-))

            0 0
        • JSt  

          vysvetlete mi nekdo, co znamena udrzovat ciste bowdeny u bb7. bowdeny jsou v kuse, u prasete gumovy prachovky z obou stran. u vecek se musi obcas vymenit kolinko. jenze to je na rane, pac je hned nad plastem.

          jinak kazda brzda je lepsi na neco jinyho. kopka vozi bb7 nejspis proto, ze nemaji zadny plus oproti hydram ;-).

          0 0
          • DaSnail  

            ja neviem, ja neudržujem. mám ich v kuse.

            kopka jazdí len keď je sucho a teplo. a už šetrí na hydry… 8o)

            0 0
          • goofy  

            Hydry maji jeden zadasni plus, a to je prave absence lanek a bovdenu.. Proste mi tu porad chcete tvrdit, ze lanko, ktere se pohybuje k zadni brzde delkou cca 1,5m ma stejny odpor jako kaaplina v hadicce? Nedelejte si ze mne a ze vsech tady legraci prosimvas.. Tuhle diskuzi bych uz konecne utnul, pac je bezpredmetna.. Avid BB7 jsou dobre brzdy, ale nikdy se nevyrovnaji hydraulikam..

            0 0
            • JSt  

              co mi to podsouvas? nic takovyho netvrdim. dokonce jsem nekde vys psal vyslovene opak.

              diskuzi bych utnul s tim, ze bb7 se v necem nevyrovnaji hydraulikam a v necem je naopak prevysuji. volba je na kazdem ;-).

              0 0
              • goofy  

                Asi jsem to blbe zaradil.. Kazdopadne nenasel jsem jedinou vec, v cem prevysuji hydrauliky

                0 0
                • teepeex  

                  tak mechaniku, uz z principu veci, neuvaris:)

                  0 0
                  • goofy  

                    Nechce se mi to hledat, ale byly tu problemy s mechanickymi avidama co se tyce uvareni, takze tak.. Ono nemusis uvarit jenom kapalinu, to uz je momentalne prakticky u vsech brzd vyreseno vic nez dostatecne.. Problem je hlavne taky se specenymi deskama a rozhavenym kotoucem..

                    0 0
              • Blade  

                Svěříš se, ve které věci? Servis doma na koleni? Aha :)

                0 0
                • JSt  

                  ze jsi to ty, sverim ;-). ne doma, ale v pripade problemu primo na vylete :-P. a to jsou mozne problemy znacne eliminovany jednoduchosti konstrukce ;-).

                  na oplatku se sver ty, jestli jsi neco na bb7 najezdil. s nejakyma hejsama motokros cislo bych to nesrovnaval :-).

                  0 0
            • DaSnail  

              a kto to tvrdí?

              rozdiel v chode zadnej mechaniky a zadnej hydry rozoznám. počas jazdy mi to nevadí.

              vpredu to moc nerozoznám. bowdeny a lanká budem meniť za xtr, tak sa to ešte možno zlepši

              diskuzi nemůžeš utnout, páč si ji nezaložil. môžeš si bloknúť vlákno… 8o)

               
              0 0
              • goofy  

                Blbe jsem to zaradil, ale bylo tu parkrat tvrzeno, ze chod prakticky jiny neni.. Ze to neni az takovy rozdil.. Ja jsem jenom dodal, ze to rozdil je, a hodne velky.. Zatim jsem nenasel jedine plus u mechanik, takze asi tak.. (i ta blbuvzdornost je na strane hydraulik)

                Nehcapu, ze pres svou jesitnost porad tvrdite, ze BB7 jsou bozske brzdy.. Stejne maji porad jednu zasadni chybu. Jsou to mechaniky.. :-P

                0 0
                • robsol  

                  a co třeba cena? Za cenu za kterou se teď prodávají asi dobré hydrauliky neseženeš.

                  0 0
                • DaSnail  

                  ale ja som nikde netvrdil, že BB7 sú božské brzdy! zle zaradené? zas..?

                  s tou jednou zásadnou chybou súhlas. už som to niekde písal- nízky cool factor.

                  sú to síce kotúče, ale nie hydry. takže len polokůl 8o)

                  0 0
        • Excel  

          Přešel jsem z ORO k18 na BB7, páky SD7, bowdeny ze setu Jagwire, dřív jsem brzdil jedním prstem, teď taky. Bowden je vedenej v celé délce lanka a řekl bych dobře utěsněnej. Síla potřebná k zabrždění mi přijde téměř shodná s oro K-18, jediný v čem Ora převyšovaly byla dávkovatelnost, kde vedou, ale nijak výrazně. Při koupi u mě rozhodovala spolehlivost, nějakej gram navíc mám na háku. Jasně, spolehlivost zatím hodnotit nemůžu, počkám si půl roku až rok provozu, na co dojdu. Závěr, hydry jsou teoreticky určitě lepší než mechaniky, bohužel v praxi na to nemám nervy, potřebuju něco blbuvzdorného a spolehlivého.

          0 0
          • MlokCZ  

            Měl si prostě smůlu na kus brzd. Kdyby jsi měl problém s vidlicí (což je asi tak stejně pravděpodobné nebo spíše více), tak bys kvůli tomu taky přešel na pevnou?

            Jinak ono to je také hodně o umění brzdy servisovat. Kamarád má K18tky na Canyonu, na kterých měl hned více problémů současně. Nevracel se pístek na jedné brzdě (nešel už ani rozchodit pouze prostříkáním z venku), obě páky se špatně vracely a ten pístek už ani nešel roztáhnout (možná to mohl být ten problém co jsi popisoval). Tak to odvezl k Bartoníčkovi a za 45 minut chodily jako nové zcela perfektně (komplet rozborka, vyčištění, nějaké broušení, nové naplnění) a po několika měsících stále zcela bez problémů. Takže i když je problém, tak to lze vyřešit.

            A já znovu musím uvést stav brzd, co máme doma. 5× hydry, z toho XT 4 roky staré, J7 3 roky, jedny K24 2 roky, jedny K24 1,5 roku a poslední K24 rok. Na ani jedny z těch brzd nebylo nijak více sáhnuto, tedy bez výměny kapaliny i bez jediného odzvdušnění, jen 2× (jednou na dvojich brzdách) jsem pár minut rozpohybovával pístky a samozřejmě více výměn desek a pak ještě nějaké rovnání kotoučů. Tady už nemůže být řeč o štěstí na jeden kus brzd.

            0 0
            • JSt  

              vozim jak bb7, tak dzujsy tri. bb7 namonteny a od te doby jsem jen jednou vymenil desky a obcas zatocim cervenyma koleckama. u dzujsyn nemusim tocit koleckama, to je fakt. ale musel jsem rozhybavat pistky. pak ani to neslo, takze komplet rozebrani, vycisteni, naplneni. na cas byl pokoj. nedavno mi zacla zadni probublavat skrz direcku ve vicku expanzky a skoncilo to totalnim proscavanim brzdovky skrz expanzku. nova membrana nutna… v mym okoli jezdi starych i novych bb7 brzd sedm a jedinej problem, co jsem zaznamenal byla ztrata stelovaciho kolecka romanah. nejakej problem postihl vicemene kazdou hydrauliku a pripadny reseni je vetsinou nesrovnatelne slozitejsi nez u mechanik.

              kdyby ti slo o to poskladat co nejspolehlivejsi kolo, tak opravdu u te pevne vidle, mechanickych brzd a kol s 36 dratama skoncis. ;-)

              0 0
              • goofy  

                To se muzem rovnou vratit do praveku.. Ono ty ukrajiny zijou dodnes, ze jo..

                0 0
                • pepek  

                  Jo ale on zapomněl napsat, ža má 5 kol a s tím, co má hydry jezdí nejmíň, takže mu to možná zatuhne :-)  Já ale nemůžu nic porovnávat, bo mechaniky nemám a za 7 let na hydrách jenom měním destičky. Nevím v čem dělám chybu, ale furt to funguje :-(

                  0 0
              • petrun  

                Tak rozpohybovávání a čištění pístků jsem si u hyder LX užil požehnaně. Stačí projet bahniskem a jsou nepoužitelné. Pokaždé to skončí stejně, přidírá se jedna strana víc než druhá. Tohle u BB7 neznám a to jezdím i v zimě ve slaném marastu. Zadní jsem od zimy ještě nečistil a funguje bez problémů!

                0 0
                • petrun  

                  PS: Po véčkách moje první kotoučovky byly hydry. Po špatných zkušenostech s kapalinou jsem přešel BB7. Toho kroku jsem ještě nikdy nelitoval, nebyl důvod!

                  0 0
                  • goofy  

                    To si je ale nejezdil s vedsim kotoucem, a brzds jenom zadni, ne?

                    0 0
                    • petrun  

                      BB7 jezdím s 180 mm kotouči a brzdím oběma. Jestli ty brzdíš jenom zadní, je to tvůj problém.

                      0 0
                      • goofy  

                        Ja jenom narazel na jejich uzasnou davkovatelnost, ale to bys nepochopil..

                        0 0
                        • petrun  

                          Tak sorry. Mně ale dávkovatelnost hyder vůbec neoslovila, ostrý nástup BB mi vyhovuje mnohem víc. Můj styl jízdy je dost agresivní. No a když má člověk cit v rukou a trochu se zklidní dá se s nimi jet i v zimě na zledovatělém povrchu. Za celou letošní zimu jsem nespadl ani jednou a najel jsem tuto zimu cca. 2000 km.

                          0 0
                          • Blade  

                            Asfalt, nebo sníh a led? ;-)

                            0 0
                            • petrun  

                              Jelikož jezdím denně 20 km do práce přes celé Brno, nemohu si vybírat. Asfalt, ujetý sníh, hrbolaté ledové zmrazky.

                              0 0
                              • Blade  

                                Joo přes Brno.. to pak vysvětluje ty zvýšený nároky na dávkovatelnost :D

                                0 0
                                • petrun  

                                  Ročně najedu 10 000–15 000 Km. Opravdu věříš tomu že to všechno najedu po městě ???

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Za celou letošní zimu jsem nespadl ani jednou a najel jsem tuto zimu cca. 2000 km.

                                     

                                    Jelikož jezdím denně 20 km do práce přes celé Brno, nemohu si vybírat. Asfalt, ujetý sníh, hrbolaté ledové zmrazky.

                                    Mluvíme snad o těch 2000km co najedeš v zimě po Brně, ne?

                                    0 0
                                    • petrun  

                                      Když myslíš, jen nechápu o co ti jde?

                                       

                                      Mimochodem po Brněnských silnicích, chodnících či stezkách je díky zledovatělému ušlapanému sněhu od tisíců bot nebezpečné i chodit pěšky. Pokud tvrdíš že ne, jsi pravděpodobně sebevrah s potlačeným pudem sebezáchovy:-)

                                      0 0
                                      • Blade  

                                        Řekls, že během zimních 2000km jsi neměl jedinej pád, ale vzápětí jsi dodal, že to bylo jen ježdění po Brně. Já chtěl říct, že něco jinýho bude jezdit po městě a něco jinýho dávat sjezdy v lese ;-)

                                        0 0
                                      • goofy  

                                        To si delas srandu prosimte?! Uz chapu, proc tady 2 cm snehu znamenaji kalamitu nejvetsiho kalibru.. Brnenske chodniky patri mezi nejkvalitneji udrzovane co znam, tak co to tady meles?

                                        0 0
                                        • petrun  

                                          Ve středu města možná, tam jsem ale nebyl ani nepamatuju. Příští zimu ti ty zmrazky vyfotím když je sám nevidíš.

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Chodníky z úplného kraje Králova pole (FSI) až do centra města a směrem k Tescu v Krpoli bych taky neviděl tak černě ;-)

                                            0 0
                                          • goofy  

                                            Po Brne uz se pohybuju nejaky ten patek abych vedel.. Ono vubec aby tady vubec byl snih/led je umeni, takze vim o cem mluvim ;-)

                                            0 0
                          • goofy  

                            Hehe.. Tak chci pak videt tvuj agresivni styl na mazlavem blaticku.. klidne mi muzes viset na zadech, ale spis bych chtel jet za tebou, at se trosku pobavim.. :-)))

                            0 0
                            • petrun  

                              Mazlavé blátíčko sice občas jezdím taky ale je mi odporně hnusné. Místo sraček mám raději rychlý, tvrdý, prašný povrch. V lesích a okolo nich je ho naštěstí co hrdlo ráčí. Jsem odchovaný silnicí (v době kdy jsem začínal bylo jediné použitelné kolo silniční Favorit). Nemám rád trialové pasáže, raději chrtím. Humus na kole, na hadrech či na obličeji nebo hubě? Nevím co na tom blátu sračkožrouti vidí :-)))

                              0 0
                              • petrun  

                                PS: Ten náhubek na integrálkách asi mají na to aby se těch sraček nepřejedli, že? Muhehe .-)))

                                0 0
                              • goofy  

                                Ted mi to je jasne, ale ty pak nemuzes vyuzit pravy potencial brzd…

                                0 0
                                • petrun  

                                  Není to sice masňácká Garda ale sjížděl jsem s nimi St.Jure (cca. 43km sjezd o 1500 metrů níž). Před 4-mi lety jsem to jel na véčkách a tak jsem jel schválně na krev. Hydrofily jsem nechal za sebou všechny, na toho posledního jsem čekal 20 minut:-)

                                  0 0
                                  • petrun  

                                    Pro velké a dokonalé „Bikery“ byla to jen děravá asfaltka

                                    0 0
                                  • pepek  

                                    To je ale z hlediska brždění kopeček, většinu ubrzdí odpor vzduchu, navíc se dobře chladí. (A těch km taky uber)

                                    0 0
                                    • petrun  

                                      To neuberu. Měřeno až kousek za Makarskou na hladinu moře.

                                      Kopeček? Ale samá zatáčka. Mi tedy vysvětli proč se tam borcovi zavzdušnily ty kapalinový zázraky. Včíl mudruj …

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Nevím, neznám jeho zázraky (rukama?) Ale kopec 1:20 (1:30 podle Tebe) je prostě kopeček. Viděl sem to jet borce na rezavých půjčených vehiklech s nějakýma polofunkčníma kantíkama – a taky to asi ubrzdili. Tohle prostě není měřítko. Měřitko jsou kopce 1:5 a prudší.

                                        0 0
                                      • mr.antik  

                                        neumí brzdit nebo měl asi nějaký šuntíky

                                        0 0
              • RomanH  

                Tak tak. Mam je od roku 2003 a az na tu lonskou ztratu venkovniho regulacniho kolecka uplne bez problemu. Nez mi doslo nove, mel jsem tam jako zarazku kus sirky a fungovalo to bez problemu. Na kole je mam prave k vuli tomu, ze s nim dost cestuju a nechci ssebou vozit odvzdusnovaci sadu a flasku oleje / dotky.

                0 0
                • Blade  

                  Proč mají všichni odpůrci hyder pocit, že jsou to nenasytný brzdy, co každej den spotřebují litry oleje a produkují víc vzduchu, než deštný pralesy :-)

                  0 0
                  • RomanH  

                    Protoze jsem nekolikrat svedkem toho, jak ruzni kamaradi z meho okoli meli prave s timto problem…

                    0 0
    • petrun  

      Jediné co BB7 oproti hydrám nemají je vysoký MI (machr index) typický pro hydry. Na ten ale z vysoka seru. Neřeším, jezdím!

      0 0
      • TinkTink  

        Ja taky neresim a jezdim, protoze XT jsou ve vysledku levnejsi, mame je doma na vsech kolech :)…

         

        …krome silnice zatim teda.

        0 0
        • petrun  

          Levnější? Co to meleš?

          XT s kotouči

          BB7

          XT v použitelném setu 5290,–

          BB7 s kabeláží cca. 2500,–

          0 0
          • petrun  

            Oprava BB7 + páky FR5 cca. 2700,–

            0 0
            • TinkTink  

              FR5 neni brzdova paka, ale imitace, chce to neco co aspon nejak funguje = vyssi radu, pocitam teda 3000,–, sam mam rad XT paky nebo XTR – tzn. me osobne by to vyslo na 3,4K –3,8K

              Za rok mam 2 kabelaze, pouzivam kvalitni – tzn. tak 400,– na rok. Na XT nic nemenim. Tzn pri nakupu 3500,– za XT je uz nakup levnejsi.

              Vubec nevim proc bych mel mlít, ze nekdo da 5290,– za XT je jeho vec, ne moje, takovou blbost bych neudelal. :)

              0 0
              • petrun  

                Kristova noho! To jsou kydy. FR5 funguje spolehlivě. Nevidím jediný důvod proč bych vyhazoval prachy za vyšší sadu. Nejsem komponentový onanista.

                0 0
                • TinkTink  

                  Kydy jsou to co pises. Na BB7 je podle mych nekolikarocnich (celkem 3 roky?) zkusenosti nutna paka se serizovanim vzdalenosti lanka od hlavniho cepu.

                  A kdo kdy jezdil na FR5 vi, ze to je sunt – low-end ergonomie, low-end provedeni, to vubec nema nic spolecneho s onanii, ale s kvalitou celeho kola – proc mam pouzivat low-end?

                  Kdybych mel nutne neco nazval komponentovou onanii, tak je to tuning moji silnice, ale XT sada – to je druha nejnizsi sada kterou jezdim a pod SLX urcite nepudu – tzn. pod SD7 paky bych u Avidu nesel.

                  0 0
                • Darius  

                  souhlas s Tinkem, BB7 mam uz dost dlouho a spokojenost, ale vzdy s pakou SD7 nebo SD SL, ta moznost nastaveni tam neni zbytecne… ale to tezko posoudis, kdyz jsi to nevyzkousel

                  0 0
          • TinkTink  

            Divaje se na Tvy kolo tak jsi mel rovnou napsat, ze mas BB7 a ze si chranis vlastni uzemi :)

             

            PS: at si kazdy vozi co chce, mne je to fakt jedno a nechci se o tomdle dohadovat, verim ze kazdymu vyhovuje neco jinyho a ma jiny cil / smer.

            0 0
    • roud  

      Co je hlavní a nikde sem to tu ještě neviděl tak BB7 se sintr deskama je prakticky neutavitelná brzda na to že z ní občas bolej prsty sere pes ale nekoná se žádný prodlužování kroku ve sjezdech následkem ohřátím kapaliny atd. ta brzda prostě brzdí pořád a narozdíl od hyder v momentě když už maj dost stačí za mechaniku víc zabrat a brzdí dál. PS – tohle je fakt a s timhle žádná hydra nikdy nic neudělá…

      0 0
      • brany  

        Kdyby to bylo tak, jak tu popiuješ. Tak všichni kluci co tu jezdí DHčko, tak jezdí na BB7 a užívaj si tu vaší bezúdržbovost a neutavitelnost a dávkovatelnos­t....... :-D :-D Nechci se do nikoho navážet, ale myslim že až na DH teprve poznáš brzdný účinek a taky je tam kua potřebnej. Ale ať se koukám, jak se koukám, ještě jsem neviděl člověka co jezdí DH a měl by BB7a nebo  například 4pístkový mechaniky a taky jsem ani neviděl fyzikální zákon „spojené lanka“ (spojené nádoby). Asi všechny bagry atd používaj lankovej píst místo hydraulickýho když je to skoro to samé a né podle vás BB7čkářů lepší než hydraulika.

         

        Velkej Manitů by se z vás pos…  :) HOWK

        0 0
        • Hornet  

          Hornet.

          0 0
        • Martin  

          nerad bych rejpal, ale píše se howgh ;-)

           

          a měl jsem za to, že se tu probírají brzdy pro použití na XC a ne na sjezd

          0 0
          • Blade  

            PŘESNĚ! „se tu probírají brzdy pro použití na XC a ne na sjezd

            Na sjezd potřebuješ maximální brzdný účinek, dávkovatelnost, zlobte se nebo ne, i servisovatelnost a v jistých mezích i blbuvzdornost, proto všichni volí hydry. Na XC to není až tak potřeba, tak bohatě postačí mechaniky :-)

            0 0
        • Hejdik  

          Mám pocit,že se to trochu rozjelo v nesmyslnou debatu o to ,která z těchto dvou brzd je lepší.Asi je to nesmysl tvrdit to,že BB7 jsou lepší ,než XT.čka.Každej soudnej člověk musí uznat,že Hydry XT jsou vývojově úplně jinde.To co se tu já například snažím obhájit je to,že si myslím,že BB7 i přes to,že jsou to „prosté"mechaniky“ svojí funkčností a výkonem značně sekundují těmto hydrám a to včetně jejich plusů i mínusů.S ohledem na jisté výhody ,které zde už jiní napsali,se prostě někomu může zdát,že jsou tyto brzdy prostě srovnatelné s XT,což je ovšem velice subjektivní dojem a nelze ho brát jako objektivní fakt.Výsledkem této debaty je prostě to,že BB7 jsou ve své kategorii špičkové brzdy,ale srovnávat nesrovnatelné je asi nesmysl.

          0 0
          • brany  

            Dobře, teď tady nebudu polemizovat o výhodách či nevýhodách mechanickýho či hydraulickýho systému. Ale spíš se budu snažit donutit někoho kdo by k tomu měl potřebné vybavení. Když toto vlákno tedy bylo založeno s tim že maj BB7 stejnou či lepší účinnost než XTčka.

            Takže někdo kdo má možnost srovnat a má vybavení, či ce dohodnout víc lidí a například tím otestovat vícero brzd.

            vybavení: asynchronní motor s možností regulace či třeba motor z pračky kde by se na hřídel přidělala část z náboje s úchytem na kotouč. nejlépe asi 6ti šroub

            k tomu navařit imaginární vidlici kam by se dal přidělat třmen brzd

            imaginární řidítka s přidělanou brzdovou pákou

            roztočit motor s kotoučem a pomocí siloměru na páce změřit potřebnou sílu aplikovanou na páku která zastaví motor.

            Udělat víc měření (10 opakování) pro vyloučení náhodné chyby a kolísání napětí v síti, to celé zprůměrovat

            Tak a až pak se ohánět s výsledkama změřenýma a né to vaše „jeden prst ve sjezdu“!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!!!!!

            Nemám plnou humu keců, ale v bytě k tomu nemám potřebné vybavení, takže kdo z nás toto sestrojí??? Myslím že si pak dost lidí na takovém přípravku rádo změří své brzdy s kotoučem.

            To celé nám můžeo jakékoliv brzdě říct mnoho, i o destičkách i o tom jak brzdy vadnou a s pomocí IR bezdotykovym teploměrem se pak může změřit i za jaký teploty jaká brzda vadne.

            Takže kdo se přihlásí???

            0 0
            • fík  

              „… pomocí siloměru na páce změřit potřebnou sílu aplikovanou na páku která zastaví motor“ nebyla by lepší závislost „brzdného výkonu na síle na brzdové páce“

              0 0
              • Smazaný účet  

                Brzdny vykon bys pocital ze zmeny prikonu motoru prenasobenou ucinosti motoru?

                Jinak kdo je tady doktorant z nejake strojarny? Tohle by se nechalo vypsati jako tema na bakalarskou praci:)

                0 0
                • brany  

                  taky dobrá myšlenka :) Jako nějaká bakalářská práce by to nebylo vůbec špatný, bohužel jsem na elektro škole a bakalářku už mam za sebou. Zkusim to navrhnout jako diplomku. Měl jsem ale na mysli namísto počítání se zvýšenym odběrem motoru spíš nasimulovat skutečnost a dosáhnout zastavení motoru s nějakým stabilnim příkonem, právě když už se tu mluvilo o tom blokování kola. Určitě by se na tom dalo hodně vyřádit a v podstatě testovat vše na brzdách.:)

                  0 0
                • fík  

                  asi raději přímo z krouticího momentu brzdy (síla na poloměru) a otáček (obvodová rychlost na stejném poloměru)

                  0 0
        • roud  

          Nikdo se tu o DH nebaví řeší se tu zda BB7 nebo XT na XC je vidět že si asi nikdy nezažil ten pocit když promáčkneš ve sjezdu páku…

          0 0
          • goofy  

            Aha.. Takze na XC jsou potreba radove uplne jine brzdy nez na DH, jo? Sorry. To jsme nepochopili..

            0 0
            • roud  

              nezlob se na mě ale už mě tu jen chytáte za slova co se týče dh sou borci co s XT taky jezděj dolekopcom a sou v klidu pak sou borci kterej by nestačila ani desetipístková hydra… jinak u DH by jim asi prsty s mechanikama upadly když sme u toho… vozil sem BB7 teď vozím XTR a výkonem byli BB7 na tom líp co se údržby týče na BB7 sem akorát občas otočil kolečkem jinak krom váhy pro mě mezi těma brzdama neni rozdíl oboje sem vozil se sintrovanejma deskama a oboje k max spokojenosti žadnej system nema extra výhodu obzvlášť u XC

              0 0
              • goofy  

                Ok… Na XC se asi brzdi dokopce, nebo co.. Uz raci nic nerikam..

                0 0
                • roud  

                  Nechci tu debatu zazdít jen prostě předávám svoji zkušenost s těmito brzdami BB7 sem měl možnost ozkoušet i v alpách při několik desítek kilometrů dlouhym sjezdu což při mejch 90 kilech už dá brzdě dostatečně pokouřit a krom toho že už sem začal cejtit prsty se nic nezměnilo což silně pochybuju že by se ti u XT stalo ale to už je velice extrémní případ (ale je to prostě fakt) :O)

                  0 0
                • JSt  

                  najel jsi nejaky km s bb7? libi se mi, jak se tu snazite oponovat lidem, co ty brzdy vozi(li) a maji i porovnani s nejakyma hydraulikama :-)).

                  0 0
          • brany  

            jo tak nikdo se tu o FH nebaví? Tak co to pořád meleš o sjezdu?  co je asi sjezd? Nebo snad kluci co jezdí Down hill jezdí do kopce???

            0 0
            • brany  

              DH

              0 0
            • DaSnail  

              co to pořád meleš o DH?

              Downhill je športová disciplína. do kopca nejazdia.keď chceš vedieť viac, použi google

              sjezd je asi keď sa vezieš na bicykli dole kopcom

              výjezd je keď sa vezieš hore kopcom

              takže DH je súťažna forma sjezdu, ale každý sjezd neni DH

              0 0
              • brany  

                Ty jsi se taky ještě asi nepřevtělil. Přečti si to na co jsem reagoval ještě jednou a pak tu tahej rozumy

                0 0
                • DaSnail  

                  netreba. podla teba každý sjezd= downhill.

                  tak od teba rozumy ťahať fakt nebudem, neboj 8oD

                  0 0
          • brany  

            Down Hill je sice extrem, ale když oni nemaji problem s hydrama a daleko težších kolech, větších rychlostech a náročnějšim sjezdu, tak jaký pak problémy máš ty na XC s hydrama?

            0 0
            • mr.antik  

              když to pořád vytahujete, tak to shrnu:

              problém těch, co zastávaj pouze mechaniky je, že jejich znamý má neustálý problémy s hydrama (sice možná před šesti lety ale to nevadí)

              no a problém těch, co zastávaj hydry je ten, že jejich známýmu hayes MX na kole za desítku vůbec nebrzdí.

               
              0 0
              • Martin  

                krásně napsáno

                0 0
              • TinkTink  

                A co Ti, kterym je jedno co kdo vozi? :-D

                0 0
              • Excel  

                já jsem známý těch známých, co maj známého co měl problémy s hydrama. nikoliv před 6ti lety ale za poslední celý, kua, rok než jsem je poslal do kytek a nasadil mechaniky. Kdo ví, třeba za chvíli budu známý známých co maj známého co má problémy s kotoučema všeobecně a vrátil se k véčkám ;-)

                0 0
              • Blade  

                ..kdyby jenom jejich známý vozil MX.. ;-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.