• Petr.Storm

    Čau, chci se zeptat, pořídil jsem nové kolo Rock Machine Storm 90–29. Už je hodně předělané a společně s tím tam jsou i nové brzdy Avid BB7 na 200mm Avid CS kotouči.

    Co jsem tak slyšel tak to nejsou nijak špatné brzdy ba naopak. Ale nějakým způsobem to fakt vůbec ale vůbec nebrzdí… Je to 100% odmaštěné, a perfektně seřízené od kamaráda, který má tyto brzdy už 2 roky a brzdí mu úžasně. I po jeho seřízení ta brzda vůbec nebrzdí. Celý set je nový včetně lanek, bowdenu a tak dále… (Ano vím, že se brzda musí zajíždět, ale už zajeté tak nějak byly a navíc teď už to kolo mám 3 měsíce a každý den minimálně 15 km najedu + každou sobotu min 80 km výlet a tam ty brzdy hodně namáhám, takže zajeté už musí být) Kde tedy může být problém? Ale to není moje hlavní otázka. Chtěl jsem se zeptat, jestli na moje ježdění nebudou lepší právě Shimano SLX BR-M7100. Vím, že budu muset počítat s častější údržbou, ale když jezdím trail/xc tak by to mohlo být lepší ne? Tedy jestli by to víc brzdilo? Páč za pomoci černé magie ty BB7 nedělají fakt skoro nic ani na přední mě to nezvedne… Tak jsem se chtěl zeptat tady nějakých zkušených lidí kteří mi doufám rádi dobře poradí. Měl bych dodat váhu jezdce která je 70 kg a že brzdové páky jsou Avid Speed dial 7.

    0 0
    • jIrI___  

      Takhle z popisu je ten důvod neúčinnosti BB7 věštěním z křišťálové koule, ale z vlastní zkušenosti můžu říci, že ta věta týkající se SLX ("Vím, že budu muset počítat s častější údržbou… ") je v realitě úplně naopak – častější údržbu určitě potřebují BB7. Se SLX chybu zcela jistě neuděláš, na XT/trailové jezdění jsou mechaniky už hodně velký přežitek.

      0 0
    • Singlespeed  

      BB7 brzdí výborně. Před 12 lety jsem si je dal jen tak na zkoušku na kolo, že si později koupím hydrauliky, ale už jsem je nikdy nesundal a pak dal ještě na další 2 kola a mám je dodnes. Pokud ti ze záhadných dúvodů nebrzdí ani s originálními destičkami Avid, tak kup s klidným svědomím SLX.

      0 0
    • david25  

      Presne. Pokud se fakt neco nepodela, tak jednou za dlouhy cas odvzdusnis a vymenis sjete desky. Pokud o nich uvazujes ber ty slx a i zadni kolo pude do vzduchu :)

      0 0
      • Singlespeed  

        Jediná slabina jsou keramické pístky, ty se čas od času někomu rozsypou na kusy.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Což je podle mě spíš slabina uživatele. Ze stovek kusů za 10 let práce s kolama jsem to viděl 2×, z toho jednou dal zákazník 2p desky do 4p brzdy..

          0 0
          • david25  

            Me se neopatrnosti podarilo odlomit kus hrany takze nedoleha celym obvodem na desky ale je to na 4 pistu Zee tak to nejak kompenzuje druhy pist a funguje to zatim v pohode :) tak me napada bude SLX pistek pasovat do Zeecka?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Myslím že jo. Staré M810 pístky do nových brzd nejdou kvůli profilu uvnitř – nejdou úplně zasunout, ale myslím že od M640/820/8020 jsou už stejné jako M?120. Ruku do ohně bych za to ale nedal :)

              0 0
              • david25  

                Ja mam jeste ty slx M675 do foroty a zeecka prave m640 tak to zkusim. No uvidime.

                0 0
    • RomanH  

      BB7 jsou po strance brzdneho ucinku plne srovnatelne s SLX/XT. Dokonce bych rekl, ze jsou i ostrejsi.

      Samo to chce kvalitni bowdeny, lanka a paky (pouzival jsem bowden Jagwire, kevralove lanka, a SD7 paky). Nejvice mi vyhovovaly Koolstop desky, akorat byly celkem drahe (treba proti Faststop a podobne).

      Problem je v solichani po sjezdu (jeden pistek je pevny, ohyba to kotouc), a pak samo dlouhe sjezdy (kapalina je kapalina). Rozhodne ale ne brzdny ucinek – nemas treba mastny kotouc/desky ? Za me jsou BB7 plnohodnotna alternativa, ale neni to levnejsi a zalezi na prioritach.

      0 0
      • RomanH  

        Edit : teflonove lanko (potazene teflonem), ne kevralove

        0 0
      • wladeq  

        Nerozumis brzdam…anticke bb7 fakt nebrzdi lepe, nebo silneji nez slx…to je vtip ne?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Mě někdy přijdou dobrý mechanický kotouče trochu ostřejší při takovým tom parkovištním testu, I když pro to nemám moc logický vysvětlení, nebo za to podvědomě prostě víc beru. Nicméně z kopce bych mechaniky nechtěl ani kdyby mi za to platili.

          0 0
          • wladeq  

            Uz jsem te tady parkrat cetl, takze predpokladam ze vis, ze na prakaci pod kopcem poznas hovno :D…pominu natahovani toho uzasneho teflon lanka a smrstovani te asi adamantiove hadice…proste ne

            0 0
            • benobiker  

              Hele, taky mám oboje, jak SLX, tak bb7. bb7 jsou kotvy, ale oproti SLX totál bez údržby, je prostě na ně spoleh, jezdím jeden pár dokonce přes 10 let :-) Vozím je teď tedy jen na trialu, ale měl jsem je předtím na klasickým mtb a taky cajk. Třebas SLX si vůbec nedovedu na trialu představit, krok páky na mechanikách je prostě furt stabilní a když má člověk kvalitní bowden, páka je pak pěkně tuhá, jen ten pocit z mačkání páčky je prostě jinej, holt mechanika vs. hydraulika, někdo se s tímhle nesmíří a taky to není dost COOL..:-) Výroky typu „mechanika nikdy nemůže brzdit lépe než hydraulika“ fakt neberu..:-) Vadnutí brzd při delším sjezdu z kopce bude spíš o použitých deskách…

              0 0
              • vili42  

                Měl jsem hydry Formula, potom mechaniky BB7, teď mám mechaniky TRP Spyke (hýbou se tam oba „pístky“, takže lepší oproti BB7).

                Ty kecy o rozdílným účinku jsou opravdu jen o tom, že ty lidi nechápou, čím je dán brzdný účinek brzd.

                Je to dané styčnou plochou destiček a kotouče, materiálem destiček a kotouče a nakonec silou, kterou jsou k sobě destičky a kotouč přitlačeny.

                Destičky a kotouče jsou s hydrama stejný a síla je daná silou cyklistových prstů.

                Ano lanko pruží, takže pocit na páce je opravdu rozdílný, ale brzdí to více méně stejně.

                0 0
                • jIrI___  

                  S tou silou danou cyklistovými prsty to nemusí být tak úplně jednoznačné. Hydry mají rozdílný průměr pístku v páce a třmeni (více Pascalův zákon). A mechaniky zase mají rameno :)

                  0 0
                  • vili42  

                    JJ, ale ta síla pochází jen z těch prstů. Nic víc tam nevyčaruješ. Poměr pístků ti promění délku dráhy na sílu, stejně jako páka u mechanik, která se dá ještě na rozdíl od hyder seřídit.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      A co ztráty v tření kabelu atd, není to zanedbatelné.

                      0 0
                      • vili42  

                        Ztráty třením tam bezpochyby jsou. Jestli jsou nebo nejsou zanedbatelné, to už posoudit nedokážu.

                        Jak jsem psal, měl jsem obojí a nějaký dramatický rozdíl jsem nepocítil.

                        Ale je pravda, že singletrack na Leogangu nejezdím :-)

                        0 0
                    • wladeq  

                      Prave ze vycarujes, shimano vycarovalo servowave, tedy zmenu paky pusobici na master cylinder v prubehu kroku paky, pak je tu u ctyrpistovych brzd rozdilny prumer pistu v praseti (teda umim davkovat a taky to umim zahamtnout).

                      Plus vsechno to prepakovani a minipohyby v kazdem (zbytecnem) spoji ti veme brzdnou silu

                      Plus mit hydrauliky tak dlouhy krok jako treba BB7, tak s tim zabrzdis zemekouli

                      Pokud chces dukaz…sto procent lidi, kteri vetsinu sve cesty brzdi (tedy jsou na brzdach zavisli), vozi hydrauliky

                      A pokud si to chces zkusit…jezdi cely den v bajkparku na mechanikach…v po­ledne ti upadnou ruce…s hydraulikama si ho vecer sice nevyhonis, ale rano to zas pujde :)

                      …a opet, davkovani…tedy trakce…je u hydrauliky uplne jinde

                      Ve finale jde o to, co od brzd ocekavas a jak je pouzivas. Mechaniky ale neposkytuji dost plusu na to, aby se v dnesni dobe, na trochu seriozni jezdeni, nejak masivne pouzivaly

                      0 0
                      • JSt  

                        nikdo nebrzdi vetsinu sve cesty. mozna, kdyz ten pistek zatuhne… ;-)

                        0 0
                      • Zdyn  

                        Servowave mělo shimano i na pákách pro ráfkové brzdy a něco obdobného měl v pákách i Avid. To jen tak pro info.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jak rikas, mel jsem canti paky XTR se servowave brzdilo to. na svou dobu. bezvadne.

                          0 0
                • wladeq  

                  Brzdna sila neni zavisla na stycne plose, ne u rychlosti ktere vyvines na kole.

                  Hydraulika je v principu jednodussi a lepsi reseni. I mechanika muze byt ultimatne silna, netvrdim ze ne, je to jen o sile, kterou tlaci pist na kotouc (kdyz pominu materialy), coz lze udelat ruznymi zpusoby…ale…U mecha­niky nikdy nedosahnes davkovatelnosti jako u hadrauliky, protoze u mechaniky cela ta soustava pracuje (lanko, bovden, rameno a cep ktere posunuje pist…

                  No a v realu je hydraulika uplne jinde, v extremnich podminkach tim tuplem…a tim tuplem mnohem snazsi na udrzbu

                  pokud jde ale o to, pred samoskou zvednout kolo na predni, pak staci BB7, to ne ze ne

                  btw…jak dlouhy je krok paky na te uzasne BB7…aby to brzdilo (paka) a jak dlouhy je u SLX (a to zrovna shimana maji ten krok vcelku dlouhy)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Asi tak. Taky jsem měl mechaniky který mi přišly jak jsou super silný, ale napsal jsi to pěkně – před samoškou zvednout na přední jde s V nebo mechanikama kolikrát líp než s mýma Saint. Ale pak je tu opravdové ježdění a brzdění a tam se situace mění radikálně.

                    0 0
                    • wladeq  

                      Ja ty BB7 mel, na „street/park/dh/co­kolivchces“ kole taky…leader fox cocaine, tusim, pred asi patnacti, dvaceti lety…a vubec nechapu co se tady dotycni/y snazi obhajit a dokazat…a prijde mi to usmevne

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        BB7 jsem vozil opravdu dlouho, jsou super, jeden pár si schovávám pro strýčka, kdyby se něco stalo, všechno super, super, ale jak zkusíš hydry :-D))

                        0 0
                  • benobiker  

                    Tak zrovna délka kroku páky je u bb7 přesně taková, jakou si prostě na páce nastavíš ..:-) V tomhle je ta brzda právě super, žádné propadání, proměnlivost kroku, nic. :-) Jop, ta dávkovatelnost je u bb7 nic moc, je to prostě ON/OFF brzda.:-) Pocit na páce je u mechaniky prostě jinej, o tom žádná… Ona pracuje celá soustava i u tej hydry, pruží samotná páčká s přepákováním, hadička taky nebude dokonale tuhá, že by nezapružila. U mechaniky je prostě navíc to lanko, takže u zadní brzdy s delším bowdenem nevýhoda… S tím testem na parkovišti, s bb7 vytvořím rozhodně větší tlak desek na kotouč, oproti SLX. V malé rychlosti je brzda prostě kousavější, kolo mi na hraně neproklouzne. Já snad na zimu nahodím tu brzdu na předek na oceláka, abych ji otestoval i v rychlosti z kopce..:-) Tam si furt myslím, že hrajou největší roli použité desky, co se případného vadnutí týče.

                    0 0
                    • wladeq  

                      u hydry bude pracovat paka, pokud je blbe udelana a bude se „borit“ smerem ke gripu, to ale snad nikdy nebyl tak uplne problem. Hadice…jo, ta se rozpina, proto vymysleli pancerove (opletene) hadice, ty se vpodstate nehnou :)…mrknul jsem na tvuj profil, tedy chapu tve poznatky, v dobrem :)…jo, na štrýt neni mechanika od veci, zadna ostuda, jine pozadavky, pank :)…tam ale vicemene potrebujes bud at se kolo toci, nebo stoji na fleku…na nejake seriozni brzdeni, feeling, citit hranici prilnavosti pod brzdou…jsou hydry uplne jinde…toz tak :)

                      0 0
                      • benobiker  

                        Jasná, dyť jen debatujem, od toho to tady je..:-) Jak jsem psal, feeling je prostě u lanka jinej, né tak příjemnej, dávkovatelnost tam není, o tom žádná, proto je na horských kolech nevozím. Jen jsem argumentoval nahoře na výrok, že nebrzdí silněji než SLX, nic víc..:-)

                        0 0
                  • vili42  

                    No, já jsem obyčejný cykloturista. Říp je největší kopec v okolí a tak výraz „dávkovatelnost“ moc nechápu.

                    Krok, tedy přepákování, se dá u mechanik nastavit (narozdíl od hyder, kde je dán poměrem pístků).

                    Řekl bych, že to je velká výhoda proti hydrám.

                    0 0
                    • wladeq  

                      Jak u mechanik nastavis pomer prepakovani? to by me fakt zajimalo :D

                      Delka kroku je samozrejme dana rozmery paky…a paky :), to same ale plati i u hydrauliky.

                      Pokud je pro tebe říp po asfaltu vrchol, pak okej, jak jsem psal, je to o preferencich kazdeho, cekas od brzdy to, co ti da mechanika, fpohode…

                      …no a pak se jezdi treba dyka v terenu, kde potrebujes brzdit, a potrebujes citit ty ruzne povrchy (behem peti metru koren kamen, mokry koren, hlina) a zaroven potrebujes trakci…a chces to citit na prstu, protoze se jinak zabijes, a to je ta davkovatelnost, zjednodusene…

                      ze ja to vubec resim :)

                      modulace, anglicky modulation, use google ;)

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Přepákování je provedeno právě pomocí serwovave (u Shimana). A to jak nyní u hydraulik, tak dříve u lankových pák. Princip je v tom, že v průběhu výchylky páky se mění poloha středu otáčení a tedy se mění poměr ramen: bod síly na páčku / bod otáčení páky a bod otáčení páky / bod síly na pístek v páce. U lankových brzd to je obdobné, ale změna poměru je provedena tím, že lanko v nějkém místě začne něco podpírat.

                        Mělo by to být tak, že na začátku pohybu páčky dochází k ryhlejšímu pohybu destiček (špalíků) aby došlo k rychlejšímu kontaktu s diskem (ráfkem), ale s menší přítlačnou sílou a postupně klesá zdvih, ale stoupá přítlačná síla.

                        0 0
                        • wladeq  

                          Ja ale chapu co je, a jak funguje, servowave…to ma byt jako reakce na to nastavitelne prepakovani? pokud ano, ono neni nastavitelne, je pevne dane, logicky…jak u hyder, tak u mechanik…

                          Btw…nerikam ze je to zle reseni (i kdyz treba pri vedomem preplneni brzdy, hydraulicke, servowave nefunguje tak jak ma), ale konkurence umi udelat silnou i davkovatelnou brzdu i bez SW…navic krok te paky je na prvni dotek hnusny :D

                          0 0
                          • DaSnail  

                            A s jakými pákami si ty jazdil svoje bb7 ked o existencii sd7 pák zjavne nemáš ani potuchy?

                            0 0
                            • wladeq  

                              Mel jsem mx4 od hayesu, poplet jsem to, ale bb7 meli lidi kolem. O sd7 jsem neslysel, priblizne pred temi dvaceti lety jsem mechaniky prestal resit :)

                              0 0
                          • Zdyn  

                            U některých mechanik to nastavitelné bylo (po krocích).

                            0 0
                      • Vilém  

                        Uplne normalne, das paky Avid SD.

                        0 0
                        • benobiker  

                          Dřív jsem tyhle páky jezdil, ale stejně jsem měl přepákování nastaveno na nejmenší páku – krok byl pak kratší, brzda byla zákonitě tužší a i tak byla dostatečně jedovatá. Teď jezdím z tohoto důvodu levnější Avid FR-5 – stejný příjemný tvar, ale absence nastavitelného přepákování.:-)

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Mrkni na řešení třeba u pak Avid SD7. Ale nejsem si jist, zda podobný systém používal i nějaký další výrobce.

                        0 0
                      • vili42  

                        Snad se mi podařilo ty fotky přidat správně. Tím červeným bazmekem točíš a měníš tak páku.

                        Takže si měníš délku kroku za sílu.

                        0 0
                        • vili42  

                          Jsem se na to teď kouknul a samotnýmu mi to přišlo trochu nepřehledný, tak ještě celkovej pohled.

                          0 0
        • RomanH  

          Mam oboje (BB7 a XT 785) a vim, jak ktere brzdi.

          0 0
    • Lišák  

      Nedělaly se BB7 i ve verzi ROAD? Pokud je máš, tak s pákama na „V“ to bude brzdit špatně. Potřeboval bys páky na canti.

      0 0
      • Vilém  

        Tuto kombinaci nechtene, z neznalosti, vytvoril znamej. Brzdilo to velmi spatne.

        0 0
      • jecnak  

        Je to na nich dokonce napsane – ROAD / MTN

        0 0
      • Petr.Storm  

        Nn, mám mtb verzi-tu nejnovější. Ale díky za zpětnou vazbu 

        0 0
    • t29  

      Jsou ty BB7 třmeny stříbrné nebo černé?

      0 0
      • Petr.Storm  

        Černé

        0 0
        • t29  

          Takže můžem z příčin na 99% vyloučit BB7 Road, které jsou stříbrné.

          Ten tvůj kamarád má teď na kole stejnou kombinaci BB7 + 200mm CS kotouč + SD7 páky a brzdí mu líp než tvoje?

          Přesvědčil bych se jestli destičky zabírají celou plochou, jestli tam třeba není jiný adaptér nebo zbytečná podložka. Pohrál si s točítkama na obou stranách a nastavil minimální vzdálenost, klidně ať to škrtá, jenom na zkoušku jestli se brzdný účinek změní.

          0 0
    • DaSnail  

      Ked ich máš v dobrom stave a dobre naštelované a napriek tomu vobec nebrzdia, tak sa ich čím skôr zbav, pravdepodobne sú začarované.

      Kombo BB7+ SD7+203mm+linear bowden brzdí lepšie jak Deore 180mm.

      0 0
    • K2  

      Možná zamaštěné destičky nebo kotouče?

      Zkusil bych koupit jedny nové destičky ověřené značky a pořádně odmastit kotouč (přípravkem na čištění brzd) a dát jim šanci

      Ještě mě napadla nevhodná brzdová páka k těmhle brzdám – zkusit půjčit od kámoše, který má tyhle brzdy.

      0 0
      • RomanH  

        +1

        0 0
      • Petr.Storm  

        Máme spolu stejné. Avid Speed dial 7. Stejně seřízené. Desky byly nové společně s brzdami. V servisu zkoušeli dát jiné (nové i zajeté) a bez úspěchu. A ty co tam byly od začátku jsem odmašťoval mám na to z přípravky. A taky jsem už zkoušel je trochu zdrsnět šmirglem. A nic

        0 0
        • Vilém  

          A kolik jsi toho, pri tech pokusech, na desky najel?

          0 0
          • Petr.Storm  

            Do 40 km

            0 0
            • Vilém  

              Tak to uz by se rozbrzdit melo. Zvlastni, ty brzdy nebrzdi uplne malo.

              Edit: Ale jinak davat na kolo teto cenove kategorie XTcka, mi prijde trosku overkill.

              0 0
              • Petr.Storm  

                Njn, hodně zvláštní. Taky jsem slyšel že to brzdí dobře a porovnávatelně s XT nebo SLX

                0 0
              • Petr.Storm  

                A teď i Babeta brzdí víc a to si nedělám srandu a jestli jsi na ní někdy seděl, tak víš 

                0 0
              • Petr.Storm  

                Já to kolo budu ještě trochu vylepšovat a takovéto brzdy by přišly tak i tak

                0 0
          • Petr.Storm  

            Ale předtím než jsem to koupil tak to mělo něco okolo 20 km najeto

            0 0
    • Petr.Storm  

      Všem chci poděkovat za ochotu pomoci a taky dodám že teď zrovna jsem na kolo nandal jiný kotouč, konkrétně Sram Centerline 220mm. Úplně nový, před 10 minutami vytažený z krabičky. (Měl jsem doma jeden navíc, ale nenapadlo mě, že by to brzdilo o něco víc) A brzdí to o trochu víc, dokonce už je i zadní ve vzduchu, ale pořád to nic moc úžasného není. Jinak téma bych už pomalu uzavřel, protože jsem došel k závěru že tyhle zakleté BB7čky prodám a půjdou tam asi Shimano deore XT. Ještě jestli by jste mi poradili jakou verzi máte nejradši? Jako BR-M 8000 nebo BR-M 8100 a pod. Co by jste si na kolo dali vy? Předem dík

      0 0
      • david25  

        Sel bych do tech SLX na XT mas navic sroub misto zavlacky na deskach a freestroke. Jinak by mely byt uplne stejne.

        0 0
    • Mamut  

      Mam BB7 Mtn + LX paky na biku, ktory som si poskladal na tahanie/vozenie deti. A nemam problem brzdit zjazdy, kde okrem mna je jedno decko v sedacke a druhe pripojene cez FollowMe – celkova hmotnost jazdnej supravy cca 160kg. Plne porovnatelne s hydrami Shimano 595 na dalsom biku (tie dokonca po dlhom stani potrebuju vzdy vypalit v nejajom zjazde, tusim mi malicko presiaka zadna).

      Vzat do dlheho zjazdu a trvalym brzdenim len jednou brzdou ich vypalit.

      ak to nepomoze, tak je to rukami, konjukciou Saturnu s Uranom alebo nesuladom 7. cakry zaludku.

      0 0
      • JSt  

        budme objektivni. 160 kg souprava jedouci petkou, abys nesetrepal parchanta zaprazeneho na tycce zdaleka nepotrebuje tolik brzdne sily jako vo sto kilo lehci jezdec, kery ses to neboji z kopca poslat. btw. stejnou konfiguraci vpohode ubrzim kombinaci kantik vzadu/vecko vpredu. ;-)

        0 0
        • Lišák  

          Jj. Kantík vzadu, véčko vpředu, připojený vozík s kindošem. S brzděním jsem neměl nikdy problém. :-)

          0 0
        • Mamut  

          Neviem ako jazdis ty, ale asfaltove zjady takto jazdime rychlostou ku 40km/h a pred krizovatkou bolo treba brzdit a brdilo sa. Brzdy to v pohode zvladli.

          0 0
          • roud  

            brzdy to zvládnou ale udělej to takhle 5× zasebou a odpadnou ti prsty :/ nic proti BB7 jsou to nejlepší mechaniky co jsem vozil

            0 0
            • Mamut  

              Asi mame ine skusenosti. Nebol by s tym ziadny problem. Ako som uz pisal, mam porovnanie so slusnymi hydrami, ktore funguje po (skoro) vsetkych strankach ako maju a nie je v tom velky rozdiel proti BB7.

              0 0
          • JSt  

            ta petka byla myslena obrazne jakoze s deckem v zavesu jedes nepomerny hovno oproti tomu, co bys mohl jet sam. kdybys opravdu silne zabrzdil, dite se ti sesune z kola. ;-)

            0 0
    • Excel  

      To je uz debata vo hovne. Na enduro a DH je BB7 asi dost velka blbost. Na bezny cesky MTB smrdlani uz je to zajimava alternativa pro ty co s nejakou hydrou slapli vedle a uz nechtej opakovat akce s kérem zasvihanym dotkou a ztracenym casem. Na dobre fungujici hydru BB7 nema, ale jinak brzdi naprosto v pohode. Nikdy se mi nestalo, ze by mi ve dlouhym sjezdu, na pakach, a tim myslim hodne dlouhym sjezdu, zvadla…ani naznak, ale prsty uz to cejtily, ne ze ne. Zatim bych vsak nemenil.

      0 0
      • makimaki  

        Souhlas, sice BB7 jsou dnes moderní jako černobílá televize – mám je a nějaký rok ještě vydrží, žádný problém.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.