Máte někdo zkušenosti s mazanim řetězu s wd 40 PTFe. Jak to maže jestli se chytá bordel. Já používám teflux od normfest ale je drahé a blbě se schani cena wd je poloviční
Máte někdo zkušenosti s mazanim řetězu s wd 40 PTFe. Jak to maže jestli se chytá bordel. Já používám teflux od normfest ale je drahé a blbě se schani cena wd je poloviční
WD není mazadlo, ale čistič.
To by platilo pro klasický WD-40, avšak už ne pro PTFE verzi.
Nevim jak u nas, ale treba v UK jsem videl celou radu maziv na kolo od WD40.
Myslím si že WD na BF nepatří. Stříkejte si s tím kola doma, ale BF bych s tím stejně jako pohon nešpinil
Jo vidím samé negativní recenze takže asi zůstanu u tefluxu
WD-40 je registrovaný název přípravku ve spreji s vlastnostmi vytěsňování vody, který je zároveň mazacím olejem.........bingo.:)
název klasického WD-40 je odvozen od slov „Water Displacement“ což znamená „vytěsnení vody“
takže WD-40 bych používal jenom při čištění řetězu
Přímo z datasheetu:
WD-40 MAŽE
Vysoká přilnavost ke kovům je základní vlastností maziva WD-40. Zabezpečí široké rozprostření mazací složky. Maže všechny mechanismy jako jsou nůžky, kleště, zámky, ventily, závity atp..
WD-40 CHRÁNÍ PROTI KOROZI
WD-40 se dokáže rozprostřít po povrchu v podobě velmi tenkého olejového filmu. I za vlhkosti úplně smočí povrch a působí jako antikorozní povlak. Může chránit panty dveří, nářadí a nástroje, zámky, zbraně aj.
WD-40 VYŤESŇUJE VODU
Po nanesení na ošetřovaný povrch, vytváří mezi kovem a vodou dielektrickou bariéru, kteráý následně ve formě kuliček stéká. Nevodí elektrický proud, a odvodnuje cokoliv od zapalování až po elektromotory, elektrické kabely, akumulátory, kde zabrání možným zkratům vyvolaných vlhkostí.
WD-40 ČISTÍSvým unikátním složením se dostane pod špínu, saze, mastnotu a zapečená maziva. Čistí ošetřovaný materiál, rozpouští usazené nečistoty jako karbon, většinu adheziv, stopy po psacích tužkách. Protože neobsahuje silikony, neváže na sebe další nečistoty.
WD-40 UVOLŇUJE
Mikroskopickými mezírkami se dostane mezi zarezlé, zatuhlé či zapečené spoje a během chvíle je uvolní a usnadní tak mnohdy velmi náročnou demontáž. Používá se pro snadnější montáž i demontáž matic, šroubů, čepů i třmenů.
Na pohon kola to fakt není.
Tak zrovna tkový vlastnosti bych od mázy na řetěz čekal, hold to není vosk tak nic :))
Já se ale neptal na klasický WD ale na verzy s PTFE
Ty ses neptal na nic.
přesně! bflmpsvz … prd tam s tvrdým, tak to má bejt! :-)
Jinak WD PTFE samozřejmě normálně maže, mažu tím panty u vchodových dveří baráku … a nevrže to tak den, úplně na prdlačku.
Panty se mažou vazelinou:)
Grafitem
Nebo tak..
Táta maže sádlem :-D
OK. Prijed mi vysadit vchodovy dvere u panelaku a ja to namazu vazelinou :-)) Neni pant jako pant, nesmis si predstavovat scenu z Vratnych lahvi :-)
Tak já nevěděl, že sis koupil panelák :D
Jsme početná rodina, no :-D
Tak to rozhodně :-D
Ale čím dál víc uvažuju o samotě u lesa a životě poustevníka :-D
Mám hliníkový vchodový dveře u baráku. To nezvedneš z pantu, leda heverem :-)
Taky vrzaly panty, ale bylo to špatným seřízením už při osazení. Navíc tam není co mazat, jsou tam kluzná pouzdra. Leda je časem vyměnit.
Jo, koukal jsem, ze jsou tam nejaky silonovy futra nebo co. Dvere se rozvrzaly ted v zime, predtim bylo ticho. Je ale fakt, ze je mame od leta, tak si to treba sedlo.
WD není žádný shit, stačí si jen vybrat ze sortimentu ten správný přípravek. WD v PTFE existuje ve verzi Dry i Wet. Není se čeho bát. Klasický WD je ideální při čistění, praní řetězu a k vytěsnění vody a po utření přebytku na namazání použit už pak něco jiného, třeba zrovna to PTFE.
Přesně – že se to jmenuje WD, neznamená, že všechny jejich přípravky jsou jen to klasický „WDčko“, co známe desítky let a používáme jen na to čištění a povolování či konzervaci.
Dnes je pod touhle značkou více sortimentu k různým specifickým účelům.Vzhledem k známosti a letité účinnosti právě klasického „Wdčka“ bych se ani ostatního sortimentu nebál – předpokládám, že dělá co má (dle specifikací) – kazit si zavedenou značku špatnejma či nefunkčníma věcma určitě nebudou…
Ja jsem nekolikrat v nouzi namazal i klasickym wd 40 a nic spatnyho se nestalo
To proto, protoze WDcko normalne maze… Sice to neni jeho primarni funkce a na tom stavi sve reci ti, kteri tvrdi ze to neni mazivo, ale WDcko mazaci slozky obsahuje a normalne maze. Ale protoze to neni cistokrevne mazivo, tak se samozrejme najdou produkty, ktere budou mazat lepe a vydrzi dele.
A řetěz nebude vypadat jak ropná plošina po výbuchu.
:-) :-):-)
Přesně tak. Jen jak píšeš – vydrží málo, cca 40–50km, ale řetěz krásně chodí a oproti i řídkým mazivům zůstává řetěz mnohem čistší.
Rikam v nouzi
Postupem let ljes přišel na jediný účel využití klasického modrého WD-40 a to je leštění rámu kola. A to ještě za předpokladu, že se pak na kole jede až druhý den.
Jakékoliv jiné použití je neúčelné a v podstatě zbytečné. Jen na sebe váže bordel, lepí se a věc k konečném důsledku spíš poškodí.
V mojí práci se často setkávám se zákazníky, kteří se ještě pochlubí, že „ty zámky zlobí a to už jsem je prostříknul WDčkem“. Super, tak to bude o to dražší. Všechno zalepené, plné prachu ve formě rozpatlaného bordelu atd..
Na to povolování zarezlych šroubů dobrý.
Ještě doporučuji prostudovat toto vlákno.
To ne, tady to je retrovlákno. Asi jako: který telefon s otočným číselníkem je nejlepší?
:-D
No jak se to vezme :)
Parafín: 1833
WD40: 1953
WD40 je tedy podstatně modernější než parafín :D
No ale dáváš to na řetěz z oceli:1855, takže to je kompatibilní s parafinem.
Je tam spoustu různých tipů, nejen na mazání parafínem, ale je tam zmíněných i hodně různých mazadel na voskové bázi… Takže bych to rozhodně neodsuzoval, navíc to není hloupost z předminulého století…
Pak také doporučuji nastudovat toto téma…