• diablo311

    Jaky olej pouzivate na mazaji retezu? Je rozdil, pokud clovek maze retez na silnicnim nebo horskem kole? Diky za tipy.

    • novas752  

      Jo je, na horskem kole se podstatne vice prasi, lita bahno a i za sucheho pocasi je potreba pocitat s vodou (brody).

      Na horsky kolo a na zimni obdobi pouzivam Muc-Off C3 Wet lube, na silnicni kolo za sucha mam pripraveny Muc-Off C3 Dry lube.

      A hlavne v obou pripadech: mazivo je potreba jen uvnitr retezu, takze vycistit, namazat a zbytek otrit do hadru + v zadnym pripade nemazat kazetu a podobny voloviny. :)

      • Rice  

        Sice mazivo od Muc Off nepoužívám, ale doporučuji si u mazadel přečíst návod. Občas tam je uvedeno, že se má mazadlo nechat zaschnout do druhého dne, kdy už tolik nelepí a méně chytá nečistoty. Že je to uvedeno v návodu jsem zjistil až když jsem na vyjížďce domazával z 5ml cestovního balení, řetěz byl po příjezdu domu uplně obalenej směsí mazadla a prachu.

        • novas752  

          Jo to je pravda. Já to mažu vždycky ve volnej den, takže pak to má i 24h a víc na „zaschnutí“. To Dry nechytá bordel prakticky vůbec, a vydrží asi 350km, nebo do prvního deště (dá se jednoduše vymýt vodou, což je i plus při čištění). To Wet trochu chytá a v terénu mi vydrží tak 70–150 podle podmínek.

          • GrumpySmurf  

            Tedka jsem zacal na silnicce zkouset C3 wet. Namazu, druhej den otru a jedu. Nikam nic nestrika, kolo je zcela potichu. Bodrel to chyta v norme ocekavani wet mazadla. Pocud dobry.

            Sranda zacina, kdyz ho chci za treba 5dni premaznout. Olej drzi skoro jak lepidlo a protocit retez v hadru skoro nejde. Pokud to necham namazany 8dni a cca 400km, tak podle zvuku jsem uz traktor. Retez je zcela suchej. A pri pokusu o otreni v hadru, je to spis droleni a odlamovani zbytku bordelu.

            Jakej z toho vyvodit zaver fakt netusim. Cas ukaze, docela se bojim jak to vypada uvnitr, ale kdyz uz ho mam, tak mu dam sanci. Jen asi to neni olej pro mou malickost. Dokonale vycistit retez pred kazdym mazanim me fakt neba..

      • THORX  

        Koupil jsem Dry lube na tvé doporučení a řetěz je po vyjížďce dost zasviněný stejně jako u kolegy vedle. Řetěz mažu po každém kontaktu s vodou takže po každé vyjiždce kdy myju kolo i řetěz. Když ho namažu tak min den na řetěz čas zaschnout.

        • Tencovozikmin  

          Najdi si vlakno od scotyho treba te zaujme :-)

        • novas752  

          Tohle ale neni C3 Dry ale jen Dry. Kdysi jsem ho taky měl a C3 je lepší. Po promazání tomu dám pár minut a pak povrch otřu hadrem a nelepí mi téměř vůbec.

          • THORX  

            Ok, příště koupím C3 Dry… Jop to je jiná cena 500kc za 120ml. Můžeš sm sem hodit fotku řetězu před a po vyjížďce? Nechci kupovat zajíce v pytli.

            • novas752  

              Píšu si, příští víkend pravděpodobně pojedu něco okolo stovky, tak ti to nafotim před a po. Teď je i na silnicích docela prašno.

              V tom testu dole ve vlákně dopadlo C3 velmi dobře, laboratorně testovanou nelepivost má 10/10, kdežto ten obyčejný Dry jen 4/10…

              A do zásoby jsem ho kupoval společně s C3 Wet na Forbikes někdy minulý rok mám pocit za 400. Takže 200 za kus. :) Byla nějaká akce „Team SKY bla bla“ a ještě k tomu veletržní sleva.

      • ScottAspect  

        Takže s tou naftou jste si dělal onehdy jenom srandu? :D Dost mi to vrtalo hlavou.

        Jinak, aktuálně do řetězu cpu Mogul AlfaProfi, co leju do pily. Ale vydrží tak 80 Km. Zbyl mi převoďák z Feldy 80W, tak ho možná zkusím ;-)

        • Maka123  

          A jak by se tvářila pila, kdyby jsi do benzínu lil olej na řetěz jízdního kola?

          • ScottAspect  

            Vůbec jsem neměl na mysli olej do motoru, jinak motor by se po chvíli zadřel.

            Myslím, ten, co se leje zvlášť do nádrže a přes spojku pak maže řetěz ;-)

            • pepek  

              ale to ta spojka potom prokluzuje, ne? :-)

              • ScottAspect  

                Odstředivá, pružinová spojka v pile, se poměrně liší od spojky, která se využívá např. v autech s manuální převodovkou. Předpokládám, že jste měl na mysli běžnou kotoučovou spojku :D

                • pepek  

                  Ani odstředivá by mastná nefungovala.

                  • ScottAspect  

                    No, řekl bych, že síly, co jsou u odstředivky v pilce jsou někde jinde než na kotoučích v autě. Pravda je, že se někdy také trochu divím, že to funguje, protože od toho řetězu je tam ten olej všude :-)

                    Možná se s tím počítá a že nenamazaná by s řetězem cukala a takhle je rozjezd hladší :D Ne, to už fakt nevím, jak je to ošetřené. Napsal jsem, že teče přes spojku, ale asi je to trochu jinak. Mám štelovadlo oleje hned pod spojkou, tak míchám pojmy dohromady.

            • Maka123  

              Pod spojkou je olejové čerpadlo, tak že nějaké PP90.

    • Singlespeed  

      Poslední dobou používám asi nejvíce tento sprej za pár korun z mototechny:

      http://www.stawebniny.com/…rej/d-90246/

      Dá se pěkně dávkovat na jednotlivé čepy, bezbarvý, nechytá špínu.

    • YuraOlomouc  

      Mam uz docela dlouho TF2 sprej. Sice se tim musi mazat casteji, ale vyhovuje me, ze to ten retez nezasere. Jen otru hadrou a nastrikam…

      • Ricci  

        Tiez pouzivam TF2, castejsie myslis kazdych 400km ako u mna?

        • YuraOlomouc  

          Mnohem casteji. Ikdyz ja nejezdim jen po asfaltu, takze ten prach apod. vysusi asi ten retez rychleji a pak to vrze,skripe..

          • Ricci  

            no na horaku mi TF2 vydrzi min tych 400km a je paradne tichy, BR cca 150km a bol bohuzial hlucny ale paradne cisty

    • pavelxy  

      Zatím nejlepší co se chytání nečistot týče byl červenej Finish Line, ale musí se mazat fakt často.

      • doubleingram  

        Oser, to se musi delat po kazdy jizde, coz je oser jak svin.

        • pavelxy  

          To sice jo, ale cokoliv jinýho sem zkusil,tak po pár kilometrech vše jak prase.

          • rosomak204  

            já měl do sucha červený finish line a jednou koupil Zefal Dry a už u něj zůstal přijde mi lepší

    • Dumbíček  

      Na silničku Chain Star NORMAL. Mě vyhovuje.

    • Sunshine 29  

      Motorex Dry Lube. Je dražší ale super.

      Největší shit a chytač bordelu co jsem měl byl Finish Line.

      • doubleingram  

        Ten mi prisel taky jeden z nejlepsich.

      • mr.ricardo  

        No ale vydrzi vecnost, na silnici je super, uz ho pouzivam leta.

      • Strakááč  

        Taky jsem spokojen s motorexem :) nevim co presne to je, ale zas tolik hnusu nelepi.. jinak uz jsem chtel zkusit brunox kterej se dava na vidlu.. to mazadlo je sice drazsi.. ale za to bez konkurence… nelepi vubec zadnej prach a davkovani je taky moc super. :)

    • bezdratova.sprcha  

      Toto je věc, na kterou je nejlíp si sám přijít.

      Já jsem kdysi na turistickém velbloudovy vyzkoušel suchý lubrikant. No popravdě mi rozdíl přišel znatelný, ale strašně rychle to bylo potřeba přemazávat (třeba už po 60km). A ani mi nepřišlo, že by byl špinavý řetěz, jen to tak nějak „degradovalo“.

      Teď používám celoročně Finish Line Cross Country WET (zelený) a to na všech kolech. Prdím totiž mít víc těch olejů a hlavně mi není proti srsti vjet se silničkou na lesní cestu.

      Kromě toho, že dobře maže, má takovou příjemnou vůni mírně připomínající perníkové těsto :D

      • nomecz  

        jo akorát třeba prach na sebe chytá fakt extrémně, takže po pár km na prašné cestě vypadá řetěz jak kdyby si ho vozil pár let. Ale jinak máš pravdu na podzim/jaro do sraček top mazadlo

    • doubleingram  

      Ted zkousim tohle a zatim dobry, maze dlouho a malo spini.

      Tohle zatim best cena za 500 ml, if je to opravdu 500 ml obsahu tekutiny a ne jako x spreju, ktery sou 500 ml ale samotne kapaliny je 250.

    • Mr.Bajk  

      Mažu převodovým olejem 80W a paráda, za pár korun toho je litr a třeba oproti Motorex Dry Lube je výsledek lepší.

      • novas752  

        Jako že nelepí? Olej dělanej na mazání zapouzdřenejch systémů?

        • Mr.Bajk  

          Jakých zapouzdřených systémů? Převodový olej není jenom do uzavřených systémů… Lepí méně než ten Motorex. Navíc mi ten Motorex vydržel 40 maximálně 60km a musel jsem mazat znova, teď mám převodový Mogul 80W a vydrží cca 110km. Motorex je fajn, ale zbytečně drahý na to co vydrží.

          • mr.ricardo  

            Nesmysl, jedno namazani vydrzi v pohode 250–300 km, po vyjizdce vzdycky jen utru hadrem s technickym lihem a hotovo. Prevodovej olej je lepidlo uz z principu funkce. Ale je levnej, to jo.

            • milan.v  

              A o to asi jde…

            • Mr.Bajk  

              250 až 300 na silnici možná, na MTB ani hovno. Jinak ten převodový olej používám už rok a Motorex jsem používal asi rok a půl, tak můžu porovnat co je pro mě lepší. Nejde mi jen o cenu, ale hlavně o to, že ten olej co mám teď mi vydrží v řetězu cca dvakrát déle. Taky řetěz po namazání otřu hadrem, takže olej je jen uvnitř…

              On ten převodový olej má výhodu v tom, že poměrně hodně dobře ten olejový film odolává vysokým tlakům a dobře vytěsňuje vodu. Takže mi teď řetěz vydrží o něco víc km.

              Napsal jsem svou zkušenost, komentáře typu nesmysl a podobně si strčte někam, kdybych to neměl vyzkoušené tak to sem pro ostatní nepíšu.

          • Rice  

            Motorex Dry Power má na lahvičce uvedenou výdrž kolem 70km, takže výdrž odpovídá. Mam rád tichej řetěz, takže stejně většinou mažu po každý vyjížďce, kdybych čekal až do skřípání, tak se dá jezdit dýl (nicméně skoro všechny maziva co jsem zkoušel vydržely podobně, hodně záleží jak se „tahá“ za řetěz). Jen ty Motorex lahvičky nemaj moc dobrý kapátko, takže přelejvám do malý 10ml lahvičky s kapátkem, kterym se líp dávkuje.

            • mr.ricardo  

              Na silnici fakt vydrzi dele, a to kapatko nemusis otvirat uplne, staci jen pootevrit a kape akorat. Na silnici je ale nejvetsi plus cistej retez, prakticky ho neperu, jen utiram a dle potreby, podle sluchu, domazavam.

      • puka  

        Taky mažu nějakým použitým olejem z auta. Sice řetěz je černej a potřebuje ze začátku několikrát utírat hadrem, ale potom je celkem tichý, funkční a moc špinu nechytá.

        • Sunshine 29  

          :)))))

          Ty jsi král BF.

          • puka  

            Momentálně mám ještě to mazadlo, co je na novém řetězu. :)

            … proč bych to taky měnil, když mi to funguje, že?

            • Sunshine 29  

              Píšeš že řetěz je černej a musí se několikrát utírat, to mi úplně funkční nepřijde. Zuby si taky vyčistíš i hovnem, já radši pastu. Asi tak :)

              • puka  

                Utřu ho dvakrát a pak funguje

                Pořád lepší než někteří trotlové, kteří si valí na silničce a vůbec je neštve, že je jejich řetěz slyšet na tři kilometry.

                • Sunshine 29  

                  Když tě to baví…

                • novas752  

                  Aneb jak zkratit zivotnost retezu na polovinu. :) To lepidlo co vznikne z vyjetaku, prachu a pisku je jako smirek.

                  Navic to pak proste nejde vycistit, cisticku retezu na tom odjebes, funguje na to akorat toluen+nafta, par hodin vylouhovat, protrepat, nemichat a ozubeni trpelive osmrdlat stetcem v nafte.

                  Tyhle „levny“ reseni uz me davno presly a to jsem taky student.

                  • Sunshine 29  

                    Většina levných řešení bývá ve výsledku zbytečně drahá…

                    • puka  

                      Pravda. Nakonec jsem řetěz rozpojil a vykoupal ho v tech. benzínu. Teď přemýšlím co na něj dát.

                      nabízí se mi tu nějaký Wurth HHS 2000. Zkusím se po něčem podívat a nebo zůstanu u jetýho oleje. :)

                      • Sunshine 29  

                        Zkus si koupit něco na řetěz a uvidíš.

                        Třeba ten Motorex stojí asi 230,– Kč a na sezonu vydrží a to mažu hned jak řetěz začne šustit a to jezdím hodně v prachu atd.

                      • scota  

                        nejlepší je ze starýho Zetoru ;-)

                  • Booker  

                    No hele nevím. Taky používám použité oleje-z vidlice, pak nové motorové, převodové…mažu, když je suchý-tak za 80km-kapátkem protočím obě strany-1 min.práce… řetěz dojíždím do jeho smrti, pak vyměním i kazetu(uznávám-není to eagle, ale klasika 11–36) finančně se mi to zcela jistě vyplatí, než měnit řetězy po vytažení…

                    No a rozdíl životnosti řetězu, KDYŽ NENÍ SUCHÝ, podle oleje-to bych chtěl vidět ty veliké rozdíly…a co je marketing…:) ale nevím-možná jo, ale je otázka te výhodnosti finanční…

            • Tencovozikmin  

              Mazadlo na novem retezu myslis tu konzervacni sracku co lepi jako prase? Novy retez vzdy prvni odmastim a pak namazu tim co mi vyhovuje.

            • Tencovozikmin  

              Mazadlo na novem retezu myslis tu konzervacni sracku co lepi jako prase? Novy retez vzdy prvni odmastim a pak namazu tim co mi vyhovuje.

            • File12  

              Myslíš ten kozervační olej? ano funguje. zasere se jak kokot a zasere i celej rám.

              To je to první co z toho dostávám dolu.

        • milan.v  

          Jo, to už tu bylo, vyjeťák… :-D

          • puka  

            Ještě posledních 8 dní si užívám studentského studenta, takže musím šetřit každou korunu. :)

            • jezura  

              Když šetříš,tak proč máš auto?

              • puka  

                Nemám ani řidičák, kde jsi vyštrachal, že mám auto? Sám nežiji, takže je celkem logické, že doma máme pár aut.

        • zdenal8  

          Použitý olej zrovna ne, ale taky na řetěz používám motorový olej. Plná syntetika, co mi vždycky zbyde při výměně.

          Každopádně opravdu lepší, než ten borec na silničce, co ho potkávám skoro každý ráno a řetěz je slyšet už na 50 metrů. Teď vytáhnul teda horaka a řetěz mu skřípe snad ještě víc.

          Jednou za tři dny otřu, namažu a jezdím. Na řetězu najedu tak 2,5–3tis. km, pak to měním dycky komplet i s kazetou.

    • milan.v  

      Střídám červený Finish Line do všech podmínek s Finish Linem s keramickými částečkami, velký rozdíl nepozoruji. Vyzkouším ten červený Zéfal.

    • Phantasma  

      Posledni rok pouzivam tento –

      https://www.kupkolo.cz/…0-ml_z95073/

      Vydrzi mi dlouho, i 250km, tetez nelepi bordel a je tichy. Paradoxne sem od nich zkousel i sprej, ale po pouziti spreje retez chrastil uz po par kilometrech.

      Ma to i decentni kapatko. Budu kupovat znovu.

      Jinak tohle resi spousta lidi – kdyz sem zacinal jezdit, porad sem resil cim mazat a cistit, ale ve finale je to jedno. Vse, co tady bylo zmineno je dobre a chybu neudelas zadnym olejem. A pokud clovek pravidelne myje a maze, je uplne jedno jake mas mazivo.

      • nomecz  

        +1 Brunox v kapátku používám už asi rok a max spokojenost, pokud vím že pojedu ve velkým blátě/vodě tak dávám zelenej Finish

      • scota  

        přesně poslední cca 1,5 roku používám Top Kett

        • Tomastomas  

          Na to mastný z ucha nikdo jezdit nezkoušel?

          • Pessinger  

            :-)))… a co takhle na B-F velice populární Bel Ray, já sním mažu už půl roku a vyhovuje mi, chce to dobrou techniku při mazání:-))

            • detoxy  

              +1 BR používám už 1,5 roku a nemám důvod měnit. Ta čistota řetězu je návyková.

              • Dag  

                +1, BR používám rok a naprosto spokojenej. Vydrží ±80km a pohon je cisty. Pracky na řetěz jsem vyhodil. :-)

      • Kema1962  

        Je škoda že tento olej není na prodej v nějakém větším balení (1 – 2 litry) pro dolévání do kapátka.

        Určitě by to na škodu nebylo :-)

      • Strakááč  

        Brunox… tu vec na vidle jsem zkusil.. a cumel jsem jak puk.. co to vsechno umi a jak to maue.. na retez si to nekdy pak musim koupit taky.. to nemuue mit chybu :)

        • doubleingram  

          A co, ze to teda tak zazracneho umi?

          • Strakááč  

            No proste to nelebi bordel a nejni nic kolem zamasteny.. a gumu to perfektne udrzuje.. nejni to zadnej silikon.. ale proste to ma strasne dobry vlastnosti.. vydrzi to namazany dlouho :)

            • Vilém  

              Mas gumovej retez?

            • doubleingram  

              No nevim, na jednu nohu vidle jsem ted ten „zazrak“ aplikoval, a zda se mi to nymlich stejny jak silikon na druhy, uvidime.

              • Strakááč  

                Zkus si to dat mezi prsty.. a opatlat to v prachu.. jestli bude drzet.. a koukni na kluzaky nohou po silikonu a vyjizdce a po brunoxu a vyjizdce.. a porovnej :)

                • doubleingram  

                  Jak rikam, bylo to jednou, vyzkousim a uvidim, zatim to dle komentu vypada jak dar z nebes :)

    • Nutribird  

      Zkoušel jsem Finisch, ten šel okamžitě. Pak Brunox, ale žádný zázrak jsem nepocítil. Momentálně používám v kapátku po Brunoxu motorový olej shell 5w30 a je to OK. Přijedu ostříkám kolo, nechám oschnout, hadrem otřu řetěz a máznu, protočím, chvíli nechám a otřu. Za málo peněz hodně muziky, účinek srovnatelný s Brunox.

      • Ricci  

        vydrz?

        • Nutribird  

          Výdrž 60 km ticho, pak začíná být slyšet, ale u Brunoxu to samé. Zdá se mi jednodušší údržba (čištění) a výdrž řetězu je lepší. Možná jezdím víc v bordelu. Je fakt, že počasí má velký vliv. Sucho a prach je OK, voda je horší a tu mám asi pokaždé. Nikomu nic nevnucuji, každý musí zkusit sám. Silikonový olej taky nebyl špatný, ale vydržel míň. Pak jsem začal experimentovat a řetěz vydržel o 1/4 méně. Vzal jsem to jako placebo efekt, člověk chce dobře a nakonec za více peněz horší výsledek.

    • snas89  

      A retez pouzovam od jl. Maze. Nelepi.

      Nanasim kapatkem. Celou sezonu i v zime.

    • psedma  

      http://www.bike-magazin.de/…/a30425.html

      test mazadel pro německy hovořící :-)

      • scota  

        Brunox Top kett má ve všech parametrex 10/10 :-)

        • Singlespeed  

          To bude asi německý výrobek, neboť testy v německých magazínech obvykle vyhrávají německé výrobky (bez ohledu na kvalitu :-).

        • Idas  

          Nevim kdes to vycetl ale Bunox Top kett skoncil na 17 stem miste.

          Takze jako olej na retez dobry neni.

    • Mr.Pavka  

      Olej MWF

      Do každýho článku kapička, párkrát protočit a pak otřít hadříkem.

      .

      .

      A jako prémie je to pecka olej na řezání závitů. (I do titanu GRADE 5-vrták 4,1 a závit M5×0,8 a závitníky to přežily:))))

      Nebo při vrtání velkých děr nad průměr 10mm-vrták neskáče a nedrnčí.

    • ziki007  

      Fenwick's Stealth Lube. Sice dražší, ale mažu jednou za 200 – 300 km podle počasí, lahvička tak na 2 sezóny. Nelepí bordel, drží i za mokra.

    • BB  

      Už asi rok používám Nanoprotech Bike https://www.kupkolo.cz/…0-ml_z97394/ , stojí za vyzkoušení zejména pro ty, kdo se moc nechtějí o řetěz starat. Dobře snáší vodu, takže po mytí kola hadicí není nutno přemazávat. Během životnosti řetězu 1500–1800 km mažu tak 2–3 krát večer před jízdou, před první jízdou protáhnu hadrem přebytek a po první jízdě ještě jednou protáhnu hadrem a pak už na to kašlu. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale nakonec je to levnější než Motorex, který jsem používal před tím. A mimochodem ten byl taky dobrý.

      • doubleingram  

        Uz zase reklama?

        Mazes pred kazdou jizdou 2× – 3×, tak to se vyplati :)

        • BB  

          ???? Proč reklama, prostě mě to tak funguje, pokud tobě ne, tak jezdíš v jiném terénu, v jiných podmínkách a máš jiné zkušenosti, to je zcela v pořádku

          • scoty  

            Už návod k použití vyžaduje pro mně neakceptovatelné : mytí, odmašťování atd.

            Za mě je to bestiálně předražený produkt na bázi běžného minerálního oleje se všemi jeho vlastnostmi = mazivost vysoká, špinivost vysoká, výdrž střední

            • doubleingram  

              Asi tak.

              • BB  

                jak jsem řekl, každý máme své zkušenosti. Někomu stačí přečíst návod použití a už ví, že je to neakceptovatelné. Někdo to k plné spokojenosti používá rok. Asi tak.

      • Singlespeed  

        Nanoprotech Bike jsem si koupil nedávno, ale bohužel se neosvědčil. Avizované téměř zázračné vlastnosti se nedostavily, na řetězu vydrží ještě méně než klasické védéčko. Jediná výhoda je, že se pak řetěz výborně čistí cyklostarem.

    • Idas  

      Nejlepsi by bilo kdyby kazdy napsal jaky pouziva olej a a jak dlouho mu vydrzi retez.

      Ja pouzivam „Dynamic Kettenschmierstoff“

      Ja mam 3-ti retez a mam najeto 10500km.

      MTB-29" 70% polni a lesni cesty.

      • scoty  

        Myslím, že životnost řetězu do nadměrného prodloužení je zcela individuální a pro většinu uživatelů nepodstatný údaj.

        Na BF se pohybuje tato hodnota při mtb užití nejčastěji od 800 do 1400km.

        Mnohem důležitější a sledovanější jsou tyto vlastnosti:

        • jak dlouho po namazání udrží řetěz vlastnosti namazaného řetězu tj. chod, řazení, hlučnost
        • schopnost maziva neabsorbovat/ne­lepit nečistoty trailu

        Obojí více přispívá k bezproblémovému chodu a jednoduché údržbě kola.

    • Lister  

      Žádný olej, už dlouho jezdím na vosky. Nový řetěz dokonale odmastit vypráním v silném rozpouštědle olejů, navoskovat, pak domazávám cca 1× za 200–250km a po 1000–1500km vyhazuju. Neperu, jen občas otřu hadrem.

    • ma.cech  

      Jak tady čtu, mazání je extrémní alchymie. Používám olej na kola a šicí stroje, mažu kapkou každý článek, nechám zatéct, hodně důkladně šetřu. Může mi někdo říct v čem je obyčejný olej špatný, že ho nikdo nepoužívá? Je to dostupné, levné a podle mě bez problému. Na silničce mažu cca co 500km, na mtb průměrně 300, ale když kolo kompletně zasmolím od bahna (nějaká vrstva bahna na celém kole), myju ho komplet důkladně včetně řetězu i dříve než 300km. Životnost mi připadá, že je s tím olejem ok (4k na mtb a 7k na silnici s c9).

      • Rychlej turista  

        Extrémní alchymie je to jen pro toho, kdo si rád komplikuje život :-)

      • scoty  

        Tak na silnici bych se s tímhle minerálem nebál, když ho budeš hodně vytírat (méně bordelu a prachu), ale na mtb do terénu ani náhodou…

        • ma.cech  

          Já to tak náhodou používám na mtb a co jsem tady tak četl, mám s tím stejnou dobrou zkušenost jako všichni popisují své nejvíc hi-tech mazání. 300km v běžných prašných podmínkách (vyschlé prašné hlíny). Stejně ale řetěz mažu pokaždé když komplet myju kolo, což zejména na jaře s ohledem na okolnosti bývá téměř po každé vyjížďce. Jo když stříká bahno a mokrý písek a nebo když jsem třeba položil kolo na pravou stranu do bahna, tak je to hrůza, to se ale nalepí bez ohledu na mazání, to se nalepí i na suchý nenamazaný řetěz. Pomůže ostříkat to bidonem a jet dál.

          • scoty  

            Za 300km s minerálem musí být řetěz + převody plný černé kejdy… a když se to neřeší nějakou chemií (což mě na mtb nejvíce sralo), tak to vypadá jako na obrázku… a to dost rychle…

            • Strakááč  

              Asi tak :) ostatni celkem bezny mazadla na to urcenyaz takovejhle humac neudelaji

            • ma.cech  

              Takhle vypadal řetěz 2000km a rok nečištěný a 4× mazaný. Na kolejích jsem ho neměl jak čistit. Kolo jsem myl tak, že až bahno zaschlo, tak jsem ho oloupal.

              • scoty  

                Správně jsi to řekl: nečištěný . Z toho je jasné, že pokud chceš mazat minerálem (viz tvůj post výše), a přitom chceš udržet řetěz bez té černé srágory, musíš ho chemicky čistit, odmašťovat atd.

                • ma.cech  

                  Jo takhle chemicky čistit. Tak jednou za čas mi to až tak nevadí. Při té příležitosti řetěz sundám, odmastím a nasadím nový. Točím 2–4 řetězy, celý pohon pak vydrží podstatně déle, než když jedu jeden po druhém od novoty až do smrti. A nepotřebuju na to ani rychlospojku, stačí mi nýtovačka, mám to fakt rychle a nezašpiním se ani trošku, mám v tom už praxi :)

            • gerrard  

              Ty uz 15 roku mazes BR a nicim jinym, ale porad vis, jak mazou ostatni mazadla. :) Da se ti vubec verit, ze mas jeste prehled nebo uz ztratils kontakt s realitou? :)

              • scoty  

                ?

                Ty myslíš že žiji na izolovaném ostrově a kolem mně nikdo nejezdí na kole?

                Vyjádřil jsem se zde ke třem minerálům které znám. Jestli ty znáš nějaký minerál, který nelepí bordel tak sem s ním…třeba dalších 16 let budu mazat s ním…

                • gerrard  

                  Neber to tak vazne mam tam spoustu smajliku. Me se jen zda, ze uz te to pohltilo a chovas se u techto debat jak jehovista a vsem cpes to jedine spravne reseni. A dostal me ten „hruzostrasny“ obrazek, ktery sem uz urcite davals ne? Tak jsem si trochu do tebe trochu stouchnul. ;) a timto se ti za to omlouvam.

                  Motorex je mineralni olej?

                  • scoty  

                    Na moje dotazy neodpovídáš a evidentně máš problém..:)

                    Možná jsem jediný v tomto vlákně, který žádné mazivo nedoporučil…

                    Jo a Motorex je firma.

                    • gerrard  

                      Jako rad bych ti odpovedel, ale ja fakt nevim ktery olej je mineralni, takze bohuzel i kdybych chtel nemuzu slouzit. Tak jako ctenar legendarniho vlakna o mazani retezu verim, ze to doporuceni prijde. :) Jo je to firma co dela cele dva oleje na mazani kola, takze jestli to chces presne tak motorex dry power nebo motorex wet power a jak ted ctu tak pisou olej na bazi vosku, tak to asi nebude mineralni. A jeste jednou jestli jsem se te dotkl, tak pardon myslel sem, ze to bude jen nevinne stouchnuti.

                      • scoty  

                        Aha, tak že ty jsi mně tu pokáral za něco, co jsem sice neřekl, ale ty už víš předem, že to přijde…hmm

                        Ptal jsem se tě na olej který nelepí bordel, ne na složení nějakého motorexu wet o kterém vím, že bordel lepí…

      • Sodoma  

        Používám na silničku ten samý olej za 20,– Kč a maximální spokojenost.

    • File12  

      Dostal jsem k narozeninám věci od Juice Lubes. Suchej mi nějak neseděl a nepoužívám ho. Ale s Viking Juice, který by měl být mezi WET a DRY mi přijde super. Nešpiní a maže dobře a docela dlouho.

      Taky to ale může být tím, že jsem začal přelívat do nádoby na náplň do ecigaret a dávkuju jednotlivě na čepy. Chvíli to nechám, protočím a pak důkladně setřu hadrem a pootočím každou rolničku.

      Nejhorší co jsem kdy měl byl FinishLine WAX. Hned potom WET.

      • scoty  

        Nešpiní a maže dobře a docela dlouho...v jakém terénu? nebo na na silničce?

        • File12  

          Bajk. a víc jak 60km nejezdim a mažu preventivně. Ale když nemažu 3×30km tak nehučí. Praktickou zkušenost mám víc teda s tím že tolik nelepí než kolik v reálu vydrží.

      • doubleingram  

        Jj, FL wax je desnej shit, ten letel :)

      • Lister  

        Vikinga mám doma v záloze, ještě jsem nezkoušel, ale mám to v plánu. Jsem ne něj docela zvědavý.

        • File12  

          Asi bys našel lepší. Ale mám rád vše od jedný značky a když mam už ForkJuice a Degreaser, tak jsem zustanu i u Vikinga.

          Schválně pak napiš jak ti vyhovuje.

    • okam_z_brna  

      Nejdřív Finish Line zelenej – mazal super, ale tolik bordelu to chytalo, že hrůza.

      Finish Line červenej – dobrý mazání, moc nelepilo, ale ani moc nevydrželo

      Bikeworks chain star wax (tohle ) nelepilo, ale možná to bylo tím, že po 30 km to zmizelo a řetěz skřípal jako prase. Pokud někdo ví, k čemu je to určený, tak ať mi řekne.

      Shimano PTFE lube (tohle ) – jsem spokojenej. Lepí to bordel tak přiměřeně a vydrží to docela dost, takových 150 km, dle podmínek.

      Všechno bike, terén lesní a polní cesty

      • xtonda  

        Podobná zkušenost s Chain Star, nevydrží ani 40km vyjížďku.

    • Strakááč  

      tak jakej brunox na řetěz?

      Top kett nebo LUB and COR

    • scoty  

      Test olejů na řetěz, Bike

      http://www.bike-magazin.de/…/a30425.html

    • roman II  

      už léta používám tenhle Weicon na řetězy a lana

      http://www.spreje.cz/…-a-lana.html

      • honzachal  

        zkousel jsem aerotec conditioner na retez a po terenu a desti to porad drzelo

    • vojbarz  

      Ja uz roky pouzivam sadu retezu (tak 6–8), hromadne to vycistim, hromadne to nastrikam teflonovym olejem GT-85.Ma to velkou vyhodu, ze vzdy je po ruce namazany retez, olej zaschly, moc se to nespini, akorat do vody to neni uplne ono. A kdy je treba vymenit retez poznam podle toho jak to radi nebo podle toho ze je slyset (vetsinou 100–300km, podle toho v cem jedu).

      Mezi velkou vyhodu toho pristupu (tocit vice retezu) povazuji to, ze se retezy nevytahaji tak rychle a kazeta a prevodnik nejde tak rychle do kytek. Taky usetri clovek cas pri cisteni.

      • LM  

        Po kolika km to točíš resp. jak poznáš že už máš dát další?

        • vojbarz  

          No kdyz uz je retez slyset tak je vetsinou pozde. Dalsim indikatorem je, ze to radi trosku hure. Jak jsem psal vyse, tak to je vetsinou 100–300 km, ale vetsinou po 200 uz to je slyset, tech 300 pocitej kdyby jsi jezdil neco co neprasi. A abych pravdu rekl, tak to menim podle citu, ne podle km. Kdyz mam kolo jak blatulak, tak to vymenim klidne i po jedne vyjizdce. Kdyz myji kolo, tak sundavam retez.

          Jinak vymena retezu se da v pohode zvladnout do jedne minuty. Mam na rychlospojku takove "klesticky od BBB ":https://www.youtube.com/watch?… a protoze nemam tu jejich merku, tak jsem si misto toho ohnul kus stare spice.

          • doubleingram  

            Tak to by se mi s tim fakt chtelo srat.

            • vojbarz  

              Jasne, kazdeho volba. Nekteri treba ani retez moc necisti a jenom mazou, protoze treba kazeta stoji 1500 – 2500 a jim to proste za ty prachy a jebani nestoji. Ja se v tom naopak rad hrabu a jsem tak trosku hracicka.

    • BINY111  

      Zdravím Vás. Mám zánovní kolo (nájezd 200km) řetěz, kazeta a převodník byli při koupi kola hodně namazané nějakou skoro vazelínou, nejspíš nějaký konzervant. Po ujetí těch 200km bylo vše hodně znečištěné s obřím nánosem černého povlaku. Vše jsem důkladně umyl. Řetěz jsem sundal, vymáchal v technickém benzínu, dočistil kartáčkem a cyklostarem, opláchl vodou pořádně, usušil hadrem, vyfoukal kompresorem, znovu hadrem a namazal tímto mazivem :

      https://www.decathlon.cz/…5595884.html

      Dále jsem nic nemazal, jakožto kazetu, rolničky či převodník. Od té doby mi dost ,,chrastí´´ řetěz, čím menší převod, tím víc, na 1×1 do kopce je to nepříjemný zvuk. Otázka je co jsem udělal špatně :-) Že by nevhodné mazivo? Děkuji předem za reakce.

      • platypus  

        Toho konzervantu je škoda, co už včil… Měls to otřít hadrou nebo štětečkem s naftou, ten benzín dost vysušuje všechno, mažu kapátkem každej čep zvlášť, protočím párkrát řetěz ať se mazivo dostane kam má a pak zbývající mazivo otřít hadrou ať to při jízdě z kopce nezasere ráfky, převodníky a kazetu rozhodně namazat.

    • petyn  

      Máš to málo namazané. Po koupeli v benzínu musíš mazat častěji, než se olej dostane tam kam má.

      • BINY111  

        Tak to ještě zkusím teď každý den cáknout a nechat zaschnout. Stejně se na kolo tak 2 dny nedostanu. V důsledku velmi nevhodné obuvi mě uklouzla noha v mokru po platformě a šel jsem do škarpy :) Five ten už jsou na cestě.

      • BINY111  

        Tak jsi měl pravdu, musel jsem to namazat na etepy… asi 3× a už je to ok.

        • BINY111  

          Ještě dodám pro ostatní. Koupil jsem olej Motorex s kapátkem a řetěz se ztišil na maximum. Už není slyšet vůbec.

    • milan.v  

      Muc-Off C3 Dry = dosud nejlepší, co jsem vyzkoušel = měnit, experimentovat a vyhazovat prachy už nebudu… Na podzim přejdu na Wet.

      • novas752  

        Jo, ten je na sucho super, akorát v prvnim brodu nebo při první výraznější přeháňce končí. :)

        • milan.v  

          Holt nebudu brodit a jezdit jen na cyklostezkách a za hezkého počasí… :-D

      • jIrI___  

        Nemáš srovnání s Brunoxem Top Kett?

        • jIrI___  

          Tak po roce si srovnání s Brunoxem doplním sám :). C3 Dry je ještě daleko lepší než Top Kett v ohledu nelepení bordelu a čistoty řetězu. Výdrž srovnatelná (200–300 km, možná trochu ve prospěch C3), ale v mokru je lepší Top Kett. Ale jelikož v mokru plánovaně nejezdím, tak je pro mě C3 Dry momentálně nejlepší mazivo na řetěz. Škoda jen té nechutné ceny, ale zas jednou za rok to člověk skousne :)

          • danis7  

            Tak tu C3 taky zkusím. Zatím jsem nejvíce spokojený s Brunoxem

    • milan.v  

      Muc-Off C3 Dry = dosud nejlepší, co jsem vyzkoušel = měnit, experimentovat a vyhazovat prachy už nebudu… Na podzim přejdu na Wet.

    • adam1  

      „Balistol“

    • Pessinger  

      Maže někdo Novatopem mega olej? Teď používám v kombinaci Belray a Silkal v poměru 30/70

    • Wojtkingson  

      Nedávno jsem z nouze koupil nějaký olej v kauflandu a nemůžu si ho vynachválit :D

    • Cannonball  

      Na MTB – Konkor 101. řetěz celou sezónu jen mažu (co cca 200km) a NIKDY nečistím. Mažu i kazetu. Dá se říct, že obé přemazávám tak, až to z kola teče dolů. Řetěz sice lepí, špiní a chytá pěkně prach, nicméně po čase prach s olejem udělá určitou krustu a pak už se další nenabaluje. Řetěz je ale hlavně pořád tichý!

      Po sezóně (tj. po nájezdu cca 3 – 4k) vyperu kazetu, vyčistím přehazku (teda měnič) a vyměním řetěz, pokud je více jak za polovinou životnosti průtahem. Po 3 – 5 sezónách (po cca 15 – 20k km) měním kazetu – až v okamžiku, kdy nefunguje správně s novým řetězem.

      • novas752  

        Kazetu mažeš proč že? Aby se necítila před řetězem nahatá?

        • Cannonball  

          No, ono je to spíš trochu mimoděk – řetěz mažu tak, že trysku spreje namířím na kazetu na pastorek s řetězem, zmáčknu a pak klikama protočím řetěz o celou jeho délku. Takže sprej mázne celý řetěz a svoje schytá i kazeta. Může se to zdát jako redneck řešení, ale nepostřehl jsem jakékoliv zkracování životnosti (ani řetězu ani kazety) oproti dobám, kdy jsem řetěz po každé vyjížďce dokonale pedantsky čistil a velmi jemně mazal a utíral… Naopak mi připadá, že můžu mazat i méně často. Jediná nevýhoda je teda strašně zajebanej řetěz…

          • LM  

            Máš štěstí že na kole nemáš kotoučový brzdy, který bys tímto postupem namazal taky :-)

            • Cannonball  

              Mám kotouče (teď už i vzadu). A kupodivu ho to vzadu nenamaže – musí se s tím sprejem opatrně a trysku dát až k řetězu, správně ji nahnout a řetěz mít na nějakém z prvních 3 malých pastorků. Pak to funguje bez problémů – ale uznávám, že to chce grif…

      • jIrI___  

        Při tvém popisu mazání jsem si hned vybavil vzhled 60 let starých válcovacích stolic na ocelové plechy v jedné fabrice těžkého průmyslu…

        • Cannonball  

          Yep, to jsi trefil ten vzhled po sezóně téměř přesně. Ale válcuje to furt. ;-)

      • Pentaroth  

        Hnus!

      • scota  

        A ta vůně petroleje ;-)

    • JH88  

      Ahoj, využiji tohoto vlákna a zeptám se. Dnes jsem koupil tento olej na mazání řetězu. Je na silikonové bázi. Prodavač mi jej doporučil, ten, který jsem používal už totiž neměl. Co myslíte?

      • pepek  

        Tak záleží, zda ta vůně vyhovuje tobě. To sis měl očuchat v obchodě.

      • krabica  

        Na vidlice dobré, na řetěz bych to necpal

      • Nutribird  

        https://www.nako.cz/…u-500ml.html?…

        Mažu tímto, někdo to zde doporučoval a po zkoušení různých přípravků s přestřelenou cenou a tragickým výsledkem to už neřeším. V práci nás nutí dle nařízení EU používat různé zaručené mazací přípravky na mazání strojů. Můžu zcela zodpovědně říct, že všechny stojí za ..... Ovšem firma je spokojená, cálujou jak divý, mazací výkon 0, ale mají všechny R věty. Nejlepší a praxí dlouhodobě prověřená byla směs oleje a petroleje. Stačilo mazat jednou týdně a bylo poznat, že to je krásně hladké, mastné, čisté, nic se nezanášelo. No, ale urči u toho R věty dle EU.

        • vsudenakole  

          Trošku nechápu tvůj příspěvek neboť cena se mi nezdá zrovna nízká,jinak souhlasím že veškeré "speciální"pří­pravky jsou předražené sračky.Dle mých zkušenosti je dobře použitelný i obyčejný převodový olej.

          • novas752  

            Do suchého prostředí co tu máme většinu sezóny těžko. Vypadá řetěz namazaný převodovym olejem po 3h jízdy mimo asfalt taky takhle?

            • vsudenakole  

              3 hodiny to je celkem prd mi je v podstatě jedno jak to vypadá jediné co mne zajímá je životnost řetězu ta je u většiny těch drahých zázraků menší,olej má pro mne také výhodu že lze převody i řetěz očistit suchým hadrem,což u těch "speciálních předražených maziv"většinou­ nejde.

              • novas752  

                Tohle očistíš obyčejnou vodou. :)

              • scoty  

                Jediné co mně u kvalitního maziva, které nelepí

                bordel nezajímá je životnost řetězu.

                • vsudenakole  

                  Tak to máš nejlepší nemazat vůbec a ušetříš,Jinak strojní součásti se mažou většinou proto aby se snížilo tření a tudíž se snížilo opotřebení a prodloužila se jejich životnost.Ale jestli jezdíš na kole jen z kopce tak tě chápu.

                  • novas752  

                    Otázkou je jestli ta směs lepivýho maziva a prachu výdrž naopak nesníží…

                    • vsudenakole  

                      Myslím že životnost řetězu hg93 přes 3000 km mluví jasně pro převodový olej.

                      • novas752  

                        To bys musel mít srovnaný s jinym mazivem. Životnost řetězu je mezi lidma nepřenositelná, každý jezdí jinak, jiný výkony, kadence, kopce, převody, jinej podklad (hrabanka vs písek…), jiná údržba.

                        A každej má jiný preference, já bych tak zajebanej řetěz a kladky a všechno nesnesl ani kdyby ten řetěz vydržel 3× tolik.

                        Já jsem na hg 93 najížděl cca 1900km, ale hodně lehký převody na větší kadence a prudký kopce. A najížděl jsem stejně i když jsem měl obyčejný Muc Off Dry mazivo což je oproti C3 úplná sračka.

                        • vsudenakole  

                          Já jsem taky používal různé maziva na řetězy např sprej valvoline a životnost byla spíše nižší,pokud má mazivo malou vzlínavost tak sice nic nezaprasí ale ani pořádně nenamaže.

                          • mr.garisson  

                            Jedno bláto, trochu vody a ten tvůj převoďák je fuč. ;) Nehledě na to, že převoďák je mokrý a prach Ti udělá na řetězu takovou krásnou kašičku na broušení. Výdrž řetězu je tak individuální, že tvoje tvrzení nelze potvrdit ani vyvrátit. Lze to změřit jen jediným způsobem a to jízdou za naprosto stejných podmínek, což s největší pravděpodobností netrefíš.

                            • scoty  

                              Souhlas. Už se to tu řešilo mockrát. Vliv na životnost řetězu je vzhledem k ostatním vlastnostem maziva zanedbatelný. Proč tedy mažeme řetěz? Dalo by se říct že proto, aby byl zticha, dělal dobře svou práci a při manipulaci s kolem nešpinil.

                    • Rychlej turista  

                      Pokud to pořád nečistíš, tak nesníží, právě naopak. Ta ochranná krusta ten prach a písek zadržuje na povrchu, takže až na třecí plochy se nedostane. Čistěním to vše narušuješ a brusná pasta se dostane dovnitř. Takže otázkou zůstává pouze to, co kdo preferuje. Jestli čistotu nebo výdrž což oba dva přesně demonstrují :-) Já na silniční jednici preferuji první způsob, na plečce druhý, no a na bajku něco mezi tím :-)

                      • MlokCZ  

                        A co když má řetěz čistý (BR) a současně mi vydrží o hodně déle než vsudenakole? Kde dělám chybu?

                        • Rychlej turista  

                          Jiný jezdec, jiný řetěz, jiný způsob jízdy, jiné podmínky… :-)

                          • MlokCZ  

                            To je jasné. Já tím jen narážel na to, že když je řetěz čistý, tak to vůbec neznamená, že vydrží méně.

                      • novas752  

                        Vzhledem k tomu že řetěz otírá hadrem, nemůže být o nějakém zadržení na povrchu řeč. A i když roznýtuješ řetěz o kterej se kromě patlání olejem nikdo nijak nestaral, bude uvnitř okolo čepů a vnitřních článků špinavej stejně jak na povrchu kromě nějakých velkých zrn, ono se to tam nastrká tim jak se řetěz pohybuje a tlačej na něj zuby atd.

            • petyn  

              Cim to mazes, ze to mas takto ciste? A nesusti ten retez?

              • novas752  

                Nešustí, zhruba 200km-300km to vydrží. Je to Muc-Off C3 Dry, pár hodin po aplikaci řetěz lehce protočim hadrem navlhčenym isopropylem z rozprašovače.

                Když je voda tak zase jedu C3 Wet. První dvojbalení mi 2×120ml mi vydrželo asi 4 roky – něco přes 15 000km

                • sodek  

                  Jak by to vypadalo bez otření?

                  • GrumpySmurf  

                    Velice spatne. C3 wet je super pokud ho mazes vzdy na dokonale cistej retez. Drzi fakt dlouho, super tichej atd. A tady to cisteni urcite pomuze.

                    Pokud ale chces jezdit a jen „domazavat“, tak nic horsiho nenajdes. Odolnejsi krustu bordelu co to dokaze vytvorit sem jeste nezazil. A seskrabavat ten bordel z kazety a kladek sroubovakem, protoze nylonovej kartac je moc mekej a cistic brzd nedela vubec nic, to uz nikdy nehodlam.

                  • novas752  

                    Stejně jako to vidíš okolo rolniček a mezi článkama, kam se vymačká trochu maziva při jízdě. Pár zrnek tam je, ale nic strašnýho. On ten C3 dry dost ztuhne za těch pár hodin po aplikaci, stane se z toho taková tuhá lehce lepkavá vrstva.

                    Stejně po namazání otírám i po C3 Wet, když jedu hodně do mokra (třeba sníh nad nulou), tak jenom suchym hadrem bez toho isopropylu, ten bez otření dopadne v suchu fakt strašně no. Ale zase bych neřekl že je takovej problém pak ten bordel sundat. Kazetu a spol. po C3 Wet meju kartáčem z domácích potřeb + cyklostarem a jde mi to dolu celkem dobře. A řetěz nechám pár hodin odležet ve flašce s naftou a vytahuju ho čistej, akorát pak párkrát protřepu v lahvi s vodou a cyklostarem aby se odmastil. Párkrát jsem zkoušel mazat jenom naftou (z flašky rovnou na kolo), ale v zimě pod nulou to vydrželo hrozně málo, snad ani ne 40km.

            • sodek  

              co na tom máš?

          • Nutribird  

            No je to za 0,5 litru, za podobnou cenu pořídíš většinou mnohem menší množství spešl přípravku. Olej taky není špatný, ale dost nalepuje. Zkoušel jsem 5W30. Třeba u nás na Opavsku je celkem pohodový terén. Kolem Liberce je všude písek, ten se dostane snad všude a je to dobré svinstvo. Jižní Morava má zase takové lepivé půdy, když se namočí strašně se lepí a nejdou dolů.

    • jval  

      Využiji toto vlákno. Nemá někdo zkušenosti s některým z těchto olejů?

      http://www.foerch.cz/…vo-ptfe-s419

      http://shop.ploberger.cz/…S-267-1.html

      https://eshop.wuerth.cz/…u/cs/CZ/CZK/

    • Phantasma  

      Omylem sem koupil husté mazivo do mokra, v mokru ale nejezdím. Jaký máte názor, že bych toto mazivo nakapal do jednotlivých článků a povrch řetězu třeba očistil nějakým odmašťovačem? To už by tolik lepit nemuselo … co si o tom myslíte?

      • novas752  

        Běžně to tak dělám pokud neni vyloženě deštivo.

        Žádný problém, mazivo má mazat uvnitř řetězu a ne venku.

        Konkrétně používám isopropyl na hadr pár hodin po aplikaci. Šlo by to i s čističem brzd.

        • Phantasma  

          Dík, to zní fajn. Jako máš zkušenost s životností? Když dávám klasiku do sucha, řídné, tak životnost tak 150km max … to husté by mohlo i déle vydržet?

          • novas752  

            Jojo do mokra vydrží v normálních podmínkách dýl.

          • Marekstrni  

            Taky jsem tohle nedávno řešil, jaké mazivo na řetěz u silničky do sucha.

            Momentálně používám červený Finishline a mažu jej každých cca 120–150km.

            Nelepí bordel a kazetu mám čistou, předtím jsem zkoušel zelený Finishline, ale kazeta byla brzy černá, i když výdrž byla delší.

            • novas752  

              Silnicku mazu C3 Dry jednou za 300km. :)

              • detoxy  

                Já používám Scotyho BellRay, mažu po 200–400 km. Po 200 km se začíná zvyšovat hlučnost řetězu, takže podle toho kdy mi to začne vadit mažu. Výhodou je čistý řetěz i kazeta.

              • milan.v  

                +1000

            • milan.v  

              Já mám naopak se všemi Finish Liny špatné zkušenosti – červený, zelený, ceramic…

              • Maka123  

                Zkusil jsem C3, FL červený – malá výdrž- řetěz hlučný za pár desítek km, výhoda čisté převody. FL zelený opravdu velká výdrž, tichý řetěz – nevýhoda špinavé převody.

                • novas752  

                  Spíš opačně ne? :) C3 dry potřebuje opravdu dobře odmastit a vyčistit řetěz před první aplikací.

                  • Maka123  

                    Dával jsem ho na nový řetěz (umytý v tech.benzínu) cca. 2000km a vadila mi hlučnost řetězu, se zeleným FL je řetěz tichý hooodně dlouho.

            • Phantasma  

              Já teď budu testovat MOTIP cycling Chain Oil. Navíc český výrobce, pro to mám slabost a rád české výrobky kupuju a zkouším.

        • Phantasma  

          Tak sem s tím hustým včera poprvé mazal, dnes ráno sem šel hadříkem utřít a povrch odmastit. A zjistil sem zajímavou věc – i když sem aplikoval méně než maziva do sucha, asi je to stále moc. Řetěz mi stejně připadá při jeho ohýbání takový slepený, jdu to projet, tak sem zvědavý, s čím dojedu. Snad nedovezu půlku trasy na převodech :-D

    • venkovan  

      WD40. Používám na vše uz celý život a maximální spokojenost.

    • xtonda  

      Má někdo zkušenost s PAN OIL Olej WAX s PTFE (teflon)?

      https://www.panoil.cz/…x-s-ptfe-p5/

      Půl litr za dvě stovky vypadá jako zajímavá cena

    • adam1  

      A nedělá se z toho mazání řetězu až příliš věda?

      • String  

        přesně

      • vsudenakole  

        Někteří věnují mazání řetězu větší péči než závodní běžkaři při mazání svých běžek.

        Zřejmě je to tím že Mazání řetězu je na kole jediná věc kterou si umí udělat sami a nic přitom neskazit.

        • BlickM  

          myslim, že někteří zkazí i to mazání

          • Maka123  

            Já mám takový rituál – přijedu z kola a než se mi nahrají data do Garminu, tak si otřu řetěz a jednou za cca. 200km přimažu.

      • exxonvaldez  

        Zcela jistě dělá,při té rychlosti a silách co působí na řetěz na kole je vpodstatě jedno čím se maže.Snad jen výdrž maziva stojí za řeč.Argumentovat např.že je to ,,převod,, tudíž mazat zásadně převodovým olejem je blbost.

        • Tom-T45  

          Převodový olej jsem jednou vyzkoušel ze zvědavosti a od té doby ho mám nejradši. Stříkačkou nanesu tenkou vrstvu na rolničky při protočení klik, pak to otřu a je hotovo. Řetěz je pak krásně tichý. Nevýhoda je samozřejmě že lepí a špiní, takže je potřeba řetěz častěji pořádně vyprat. Teď mě ale zaujal olej od Castrolu, co doporučuje Pavel Tion od Štěrby: https://www.youtube.com/watch?… , tak jak ho někde seženu, tak možná změním své návyky.

          • vsudenakole  

            Dle mého názoru je jedno jaký olej ale důležité je optimální množství,tedy jsn na rolničky pak protočit a vnější stranu otřít hadrem.

      • Tom-T45  

        Samozřejmě že se z toho musí dělat věda. Jinak by nešlo zdůvodnit, proč deci maziva může stát klidně přes tři stovky.

        • vsudenakole  

          Jasně ono pak si někteří dokonce myslí že s drahým mazivem to pojede líp.

        • ScottAspect  

          Přesně. Pravda zase je, že jsem zkusil nějaký ksindl z lídlu a to prostě nemaže i kdybych tam nafučel celý sprej. Na druhou stranu jsem s tím dobře rozhýbal panty na starých dveřích :D

          • BlickM  

            jj ten z Lidlu docela slušně čistí, škoda ta univerzální hlava sprej vs hadička vypadala šikovně

    • theedge  

      Zdarec. Co používáte za oleje na Eagle? Mě se totiž zdá že Eagle je na mazání náročnější než jiný pohony s 11sp. Příjde mi že olej kterej jsem používal na 2×11 a vydržel mi celou vyjížďku, tak na Eagle mi řetěz skřípe po 20km … Možná tím že ten řetěz je tenčí a víc se kříží.

      Používal jsem nějakej Finish Line Krytech ( fakt nelepil bordel ), ale ten to vůbec nedává. Je klasickej FinishLine červenej lepší ? Motorex DRY mi vždycky hodně lepil bordel.

    • Pessinger  

      Já jsem dal přednost Silkalu 93, před Bell Ray řetěz nelepí, nešpiní, nevrže jen mažu a utirám

      • milan.v  

        Bell Ray teď testuji, v čem je ten Silkal lepší?

        • Pessinger  

          On je dobrej v mokru, jak říkám řetěz mi nevrže, mažu míň jen utirám a o nic se nestarám, idealka je ho třeba míchat s bell reyem na půl… cenově je řádově níž …Bell Rey mi vydržel rok a půl stál tuším 400..... můj názor je že za ty prachy to nestojí za to

      • scota  

        Silkal je obyč silikon. Na řetěz doporučuji Brunox Top Kett a na vidlici Brunox Deo. Cenově je oboje do 150 Kč.

        • theedge  

          Brunox Deo je na vidlici a tlumák super, ale dost mě se*e to jejich stříkátko. Mám doma už asi 3 lahvičky s podělaným stříkátkem. Ty jejich tyčky do toho nejdou pořádně nacpat, pak to vytrhne tu černou koncovku a nebo to stříká všude kolem i kolem lahvičky. Snažím se s tím stříkat velmi opatrně abych si nezadělal celý kolo a hlavně kotouč na předním kole, ale dost mě to štve. Nejlepší by to bylo v kapátku – nezamastí to kotouč a nepodělá se to.

          Taky se vám to tak kazí?

          • petyn  

            Taky tak. Vzduch v prdeli a v lahvičce ještě zůstalo. Propíchl jsem to šroubovákem, natáhl do stříkačky a mažu vesele dál.

            • matbiker  

              Přesně, natáhnuto do malé stříkačky, několik kapek po obvodu trubky, rozetřu prstem, ideální stav.

              • theedge  

                Jo musim to delat taky tak, protoze doma mam uz 3 mrtvoly ktete jsou minimalne z poloviny plne.

          • xtonda  

            Taky tak, i když sem dal čepičku z jiného spreje, tak mi kolem vývodu z lahvičky uteče víc než se dostane na vidlici, jinej takhle blbej sprej sem neměl, nehledě na to že maziva na kolo ve spreji sou blbost samy o sobě.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.