Jakým olejem napustit pěnové kroužky ve vidli

39 nepřečtených
  • SnekCZ

    Zdravím, chci se pustit do posezónního servisu vidlice a chtěl bych se zeptat, jakým olejem se mají napustit pěnové kroužky pod guferama. Do vidle do spodních noh má jít WT15 olej, takže předpokládám správně, že bych je měl napustit také wt15? Díky všem za odpovědi :)

    0 0
    • Pedro404  

      Předpokládáš správně.

      0 0
    • petyn  

      Můžeš klidně i hustší. Vydrží déle.

      .

      0 0
    • exxonvaldez  

      jj

      0 0
      • Slavik  

        Jo to označení oleje je tam dost nevýrazné. Pokaždé jsem to jako blbeček v manuálu hledal, až jsem si to napsal na úvodní stránku. Proboha, kterej mistr tyto manuály dělal? Pidipísmo a milión bílého místa okolo…

        0 0
        • novas752  

          Já jsem teda lépe zpracované manuály než má Sram asi ještě neviděl.

          0 0
    • novas752  

      Přesně tak, molitan do stejnýho jako naleješ dolu. Co tam naleješ je ale skoro jedno, úplně bezproblému to bude fungovat i s 0w30 nebo jakymkoliv jinym motorovym olejem.

      0 0
      • Nutribird  

        No já bych to tak nebagatelizoval. Některé oleje by vzhledem ke složení vidlice mohli poškozovat gumové části. To samé nevhodná vazelína.

        0 0
        • Mr.Duck  

          +1

          0 0
        • novas752  

          Vazelína souhlas. Oleje bys musel natrefit na nějakej speciální. Pro příklad, do vzduchových komor tlumičů dřív doporučovali jejich 0w30, nyní doporučují Maxima Maxum Extra tušim 10w50 což je prostě plně syntetickej motorovej olej, vlastnostma ale trochu jinej než 0w30. Je to celkem šumák, spodní nohy vidlice to samý. (Tu 0w30 stejně jako tlumičovvý oleje a Reverb fluid jim taky dělá Maxima).

          0 0
          • Mr.Duck  

            Maxima to sice dělá ale má to jiné aditiva i viskozitu než motorový olej. To že na lahví je 5w nic neznamená, třeba Torco 7w se prodával jako RockShox 5w na příklad. (nebo tak nějak, je to pár let zpátky co RS používal Torco)

            Já to tady vzdal, ať si každej lije do svyho odpružení co chce, ale pak se lidi diví že jim praská bladder a podobné problémy, já se radši budu dál řídit zkušenostmi lidí co se odpružením živí celý život než co říká internet :)

            0 0
            • exxonvaldez  

              +1

              0 0
            • embi  

              no ono v tech motorech jsou taky gumovy casti;)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Neříkej. A co podmínky v kterých se používají? Jak říkám, já to tu vzdal, dělejte si co chcete, já si radši oservisuju vidli tak jako jí servisujou všem Semenukům a podobnejm než jak si jí servisuje Jarda z joutubu :)

                0 0
                • novas752  

                  No v motoru je oproti odpružení trochu horko. Větší teplota by případnou chemickou reakci pouze urychlila.

                  0 0
    • SnekCZ  

      Ještě jednou díky všem. Servis se úspěšně povedl. Tedy snad, zatím drží vše pohromadě a vrací se jak má :) Ještě bych využil tohoto vlákna na dotaz ohledně čistíciho prostředku, který používáte na čištění futra. Viděl jsem nějaký speciálně určený od rockshox za asi 330 korun. Máte v dílně něco levnějšího co udělá stejnou práci a nezničí případně nějaký těsnění? Zatím jsem to vydrhl papírovejma utěrkama, ale dělat to jen tím byla celkem piplačka…

      0 0
      • PENE  

        Isopropylalkohol. A myslim ze je psany i v manualu.

        0 0
      • HT Adam  

        V návodech je většinou isopropyl

        Je nějaký zásadní rozdíl mezi isopropylem a tech. lihem?

        0 0
        • MatS  

          Isopropyl je cistsi, 99,8%, tudiz minimum pridanych latek. Technicky lih byva 60% az cca 96%. Primesi muze byt benzin a jine svinstvo. Je reditelny vodou na rozdil od IPA.

          Do vidle na cisteni jedine isopropyl (IPA).

          0 0
          • PENE  

            Proc by se nedal IPA redit vodou?

            0 0
            • MatS  

              S vodou tvoří isopropylalkohol azeotrop, který se odpařuje rychleji než voda, proto rychle a účinně odstraňuje vlhkost.

              0 0
              • PENE  

                To prece neznamena, ze neni reditelny vodou, naopak to potvrzuje, ze se vodou redit da.

                0 0
                • MatS  

                  Kdyz se ti ta voda vypari, tak nic neredis, pouze ti ubude mnozsvi isopropylu, ale jeho koncentrace bude stejna.

                  0 0
          • novas752  

            Uplne vklidu lihem.

            0 0
            • MatS  

              Ono ty zbyvajici slozky muzou pak mit neblahy vliv na gumova tesneni. Zalezi jak kvalitni tech. lih mas.

              0 0
          • tomxxx  

            Většina technickeho lihu je právě 96% ethanol a zbytek voda. Na vidlici úplně v klidu.

            Navíc buďte kluci s IPA opatrný, když to někomu sedí v polici několik let. Může to pěkně bouchnout. :D

            http://m.tretiruka.cz/…opylalkohol/

            0 0
            • novas752  

              Voda teda určitě ne, to neni technicky lih ale potravinarsky. Technicky denaturovany lih obsahuje vetsinou 2 smesi dalsich latek a neni tam jic co by v tak mqlem mnozstvi jakkoliv uskodilo tesneni. On je ten loh mimo jine k ucelu cisteni a odmastovani vseho mozneho vyraben a je levnejsi nez ipa.

              0 0
              • tomxxx  

                Jj, zcela jistě není voda vedlejší produkt denaturace. :D

                Ale bát se, že mi líh rozežere těsnění, to je fakt zbytečný.

                0 0
      • exxonvaldez  

        Používám

        https://www.tech-masters.com/…safety-clean

        Ale podle mne nic nezkazíš ani tech.lihem.

        0 0
    • Charlie_R  

      Copak namazat je, ale dostat je namazané zpátky, když nechci vyndavat gufera, to je porod. Nemáte někdo nějakou fintu?

      0 0
      • pepek  

        Dát je tam suché a pak je stříkačkou namazat.

        0 0
      • PENE  

        Finta je v tom vzit si rukavice, krouzek slozit napul, strcit ho na jedne strane do „drazky“ a pak ho jen porovnat.

        0 0
      • MatS  

        Jo, taky jsem s tim zapasil a nakonec nasel nekde na netu fintu. Krouzky pred osazenim vycistit, vysusit a NEnapoustet olejem. Osadit je do vidle suche jde snaze, protoze nejsou nabobtnale. Pak nasat olej do strikacky a nacucat je olejem. Jde to snadno. To ze troska oleje vytece do nohou neva.

        0 0
      • unitak  

        Tak tak, jak píše kolega nade mnou. Taky jsem s tím bojoval.

        Vytáhnout ven, vyčistit, dát suché zpět a stříkačkou napustit.

        Jednoduché, účinné :-)

        0 0
      • LM  

        Já to normálně namočím předem, do půlky drážky to dám rukou a ten zbytek tam opatrně „narafičím“ pomocí 2 mm inbusu tvaru L. Dá se to s ním podebrat zespoda i zeshora a krásně dorovnat bez ztráty oleje.

        0 0
        • Charlie_R  

          Já to „rafičil“ skoro hodinu, ruce a okolí jednoho metru luxusně promaštěné, nervy v hajzlu :-D Nezbylo, než jít suchou cestou, jak mi tu radí ostatní. U Reby to jde fakt blbě a jdou ven blbě i gufera. Nedají se vyndat bez zničení a nová se musí natlouct přes trn. No, aspoň mi nevystřelí :-D

          0 0
      • novas752  

        Tak tak, dát jw tam nasucho a olej do nich napíchat injekcí s tlustší jehlou. Ale do některých vidkic to jde snadno i s napuštěnýma.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.