• Losky83

    Ahoj, poprosil bych o radu. Mám dvě kola, kde na jednom je levnější RockShox Recon Silver 29 a pak Suntourka Aion. Kola provozuji po asfaltu a cyklostezkách a levnější RockShoxka je krásně jemná a filtruje napojení asfaltu atd. Aionka je taková tuhá. Když zatlačím, funguje, ale jakoby ji chyběla citlivost a drobné nerovnosti nepříjemně předává do rukou. Zkoušel jsem měnit tlak a hýbal s odskokem, ale je to furt špatné. Prd tomu rozumím, ale to to nejde nějak nastavit, aby filtrovala i menší nerovnosti?

    Díky moc

    • RadimCep  

      Předělat Aion na olej.

      • Luen  

        +2

        Měl jsem XCR AIR předělanou na olej a když jsem koupil nové kolo s Fox 34 Rhythm, tak ta foxka byla citelně méně citlivá. Jen se musíš připravit na trochu mastnější život, ale citlivost je pak super

      • Tomcat  

        Jo a copak asi v té vidlici na tlumení je… ?

    • Losky83  

      Co to vše obnáší olejová vidlice? Kdysi jsem měl z Tuningtestu Epicona a ta byla super. Ale tahle Aionka mi přijde asi to nejhorší co jsem měl. Tak RockShox je mnohem pohodlnější na běžné cesty

      • HT Adam  

        Pěnové kroužky – do stokoruny

        Trochu oleje nad pístek, myslím převodový 80w, max 5ml

        Motorový olej do noh 10w-40, cca. 20ml

        Utěsnit šrouby, třeba měděnými podložkami

        Každý to ale dělá jinak, tak trochu pohledej. Takhle si to pamatuji, co jsem hledal

        • Tomcat  
          • olej do tlumičů a né olej do „Motoru“

          Motorvý/převodový rád totiž rozežere ty koružky.

          Hlavně on olejovou vidlici už má, řeší citlivost a máte pružení a tlumení . Mimo tuhá vidlice se říká o krutu materiálu a nestavení pružení, nikoliv tlumení. Takže z vzduch olej by pro citlivost to měl předělat na ocelová pružina olej. Utěsnit totiž tu vzduchovou pružinu je na úkor citlivosti proti třeba ocel + otevřená olejová lázeň.

          • Jakobo  

            Autokorekce, co? To je jak kdyz se Vietnamci mezi sebou dorozumivaji cesky. To vzdycky radeji vsude vypnu. Dela to v textu hrozny bordel a prinos nulovy. Totez v anglictine ve wordu. Mam jen zapnute zobrazeni chybnych slov, ale opravy uz provedu sam.

          • novas752  

            Prosím nepiš o tom když o tom nic nevíš. Děkuji.

            Má vidlici mazanou vazelínou. Vazelína obzvlášť v nižších teplotách výrazně zhoršuje citlivost. Když se místo vazelíny použoje olej a vidlice tomu přizpůsobí, je daleko citlivější. A to prosím olej motorový, který dobře maže. Tlumící olej už v tlumící patroně je a jinam do vidlice nepatří.

            A motorový olej nic nesežere – např. RockShox doporučuje na mazání tlumičů Maxima Maxum Extra 15w50 což je motorový olej. Dříve ale doporučoval svůj 0w30, který dodnes doporučuje do části vidlic.

            • Tomcat  
              • Moje chyba myslel sem že se řeší předělání vzduchovky na ocelová pružina olej.

              Samo o sobě nejvíc citlivosti sebere samotná vzduchová patrona.Dan za to to utěsnit se musí projevit. Konstrukčně nejcitlivější je ocelová pružina a otevřená olejová lázeň. I technicky nej jednoduší.

              To jestli to je xW YY neznamena hned jestli to je tlumičový nebo prevodový… Jinak ano blbě vybrané mazivo může sežrat těsnění.

    • Losky83  

      Dá se s tím tedy něco dělat? Aionka je vcelku rozšířená. Díky

      • Esi  

        Na drobné nerovnosti je nejlepší mít nějaký rozumný tlak v předním kole a ne ho mít tvrdé jako kámen

        • Losky83  

          Bohužel na moje ruce je tato vidlice opravdu nepříjemná. Ok, snížit tedy tlak je první věc. Jak zde již padlo, v nízkých teplotách už je tuhá festovně. Na předchozím Canyonu jsem měl FOX Performance 32 FLOAT a ta byla super, ale to je trošku jiná cena

          • PENE  

            Prvni vec je, predelat na olejove mazani, pak az ladit tlak.

          • Esi  

            Kdy jsi ji naposledy servisoval, případně kolik let jezdí bez servisu, problém může být v tom že už je to v podstatě úplně suché

            • Losky83  

              Je stará asi 9 měsíců a najeto 1000km

              • Tomas_82  

                Prostě jí budeš muset rozdělat, vyčistit od vazelíny a nalít tam ten olej. Začni vzduchovou komorou, tam je to nejznatelnější, stačí aby byl zaplavený pístek.

                • Esi  

                  Na to tu vidlici nemusíš ani rozdělávat, stačí vypustit, vyndat ventilek a nalít stříkačkou tak 5ml oleje, čím hustší tím líp

                  • Tomas_82  

                    5ml nad pístek je už dost, dal bych míň. To rozdělání jsem myslel samozřejmě na vyčištění vazelíny z nohou a nalití oleje.

                    • Esi  

                      Stejně jestli si tazatel myslí že ta vidlice vyžehlí každé napojení asfaltu tak si myslí blbě, to udělá jen objemná a měkká přední guma

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.