Zkušenosti s vidlicí SR Suntour XCR

28 nepřečtených
  • froz3r

    zdravím, zajímalo by mě, jestli má někdo z vás zkušenosti s touto vidlicí…

    přítelka (50kg) jí má na scottu contessa a zdá se mi, že je na ní moc tuhá, vibrace od kamenů netlumí prakticky vůbec, musí přijít větší rána, aby zafungovala, nicméně když se na kole svezu já (80kg) tak maká relativně slušně… řešil jste někdo něco podbného? je možné tu vidlici nějak „změkčit“? nebo je to prostě levná vidle a podle toho se chová…?

    díky

    • BigKarel2  

      Já ji mám, a v nejbliší době budu měnit za Epicona :) Spokojen moc nejsem… je to model 2009 a vážim asi 75Kg…

    • vojco  

      měl jsem ji a po cca 1000km chytla vakl a pak někdy nechtěla propružit ani velkou nerovnost (díra v silnici). Skoro jsem si pár krát namlátil. Předělal jsem si ji na olejové mazání, trošku se zlepšila citlivost. Jo, vážím 75kg.

    • t29  

      wrrr… tuhost znamená, jak se vidlice kroutí a ohýbá, nemá to nic společného s citlivostí ani se silou pružiny ve vidlici!

      takže 1) pružiny v sériových vidlicích jsou většinou počítané na 75 kilo váhy jezdce a štelovátkem předpětí poladíš maximálně ± 10 kilo, ale pro 50 kg holku to chce měkčí pružinu.

      no a 2) citlivost na drobné překážky je přímo úměrná pasivním odporům ve vidlici, a vazelínou mazaná XCR patří k levným vidlicím, u kterých se na citlivost až tak nehledí.

      Maximum pohodlí za minimum peněz dostaneš, když koupíš vzduchového Epicona, vyladěného v Tuning-Testu – je srovnatelný s dvakrát dražšími sériovými vidlicemi.

      • hovanec  

        Ano. Přesně tak. Nový poladěný nebo nějaká jetá z lepší řady. Třeba SID. Pravdou ale je, že ten Epicon nepatří k nejlehčím vidlicím.

        Edit: Kua datum…slepec. :)

    • Pajas04  

      Mám s ní najeto cca 1400km, vážím 63kg, oproti mé dřívější(RST Omni 181CL, 63mm) je to super. Nicméně nemám jinou možost porovnání, zázrak to asi ale nebude. Vždy záleží na financích, za ty prachy asi nic lepšího neseženeš, teda já jsem v květnu, kdy jsem ji kupoval nenašel :). Jinak pokud ji opravdu chceš tak na kupkole ji mají levnější

      http://www.kupkolo.cz/…mm_4549.html

      • Pajas04  

        aha promiň nevšiml jsem si, že v černé je levnější v tvém obchodě :(

    • Petr L2  

      Ahoj, „hrál“ jsem si s nastavením odskoku a to štelovátko mi zůstalo v ruce, to je normální, nebo udělali soudruzi někde chybu? Nějak si nedovedu představit, jak dlouho, pokudˇ nebude utažené na doraz, tam v terénu vydrží. V každé jiné pozici, než dotažené napevno se to celé v závitu vaklá a skoro volně protáčí.

      Ne, že bych od té vidlice čekal nějaké zázraky, ale tohle je přecejenom trochu divné i na low end.

      • Rubi  

        vsak ono je vytahovaci, abys mohl pripadne povolit ten sroub co drzi vidlici dokupy :)

      • zzd426  

        co na tom chceš dotahovat když na tom není závit? :))) jen nasadit a stačí.

        • Petr L2  

          Tak to mi vysvětli, jak je možné, že když s tím točím tak se to zatáhne na doraz a drží fest :-)

          • Vilém  

            Protoze nadoraz dotahnes nebo povolis utlum.

            S tim jak tam to stelovatko drzi to nema vubec nic spolecneho, v krajnich polohach tam drzi naprosto stejne jako mezi nema.

      • Erknold  

        stejný čudlík má i moje krosová NRX. Také jsem si říkal, zda ho někdy ztratím a mám dojem, že tam stále je :)

      • Vilém  

        A ted si predstav, ze stejny system, kde to drzi pomoci o-krouzku, pouzivaji i jini vyrobci a dokonce na vidlicich, ktere se za low-end rozhodne povazovat nedaji :)

        • Carloss  

          To nemeni nic na tom, ze se to da lehce ztratit :)

          • Vilém  

            Ale jo, ztratit se to da. Vetsinou ale kdyz uz je ten o-krouzek omackanej z castyho vyndavani, nebo kdyz to tam neni poradne zaskoceny, treba z duvodu nejakyho bordelu atd.

            • Petr L2  

              Nejen ztratit, dá se i urazit, na včerejší vyjížďce jsem o něj, ani nevím kde, přišel. Zůstal jenom ten kousek s těsněním.

              Jdu googlovat, kde se dá ten klimrcajk koupit, neví někdo?

              • Vilém  

                Bplumen.

                • Petr L2  

                  Díky zkusím, napadlo mě, nedá se to štelovat nějakým imbusem a tu díry pouze něčím zašpuntovat? Jak je to tam uvnitř?

                  • Vilém  

                    Da se, je to 3 nebo 4mm imbus.

                    • Petr L2  

                      Aha díky, takže v zásadě tam ten knoflík není potřeba, na funci nemá vliv a jde o to, díru zašpuntovat, aby tam nešel svinčík?

                    • Petr L2  

                      Aha díky, takže v zásadě tam ten knoflík není potřeba, na funci nemá vliv a jde o to, díru zašpuntovat, aby tam nešel svinčík?

                      • Vilém  

                        Presne tak, nastavis si utlum jaky chces a kdyz tam pak vrazis nejaky spuntik, tak se nena co stat.

      • Petr L2  

        Od vidlice jsem nikdy nečekal zázraky, ovšem že po dvou měsících bude fungovat hůř, než moje první elastomerové RST, co jsme měl na kole někdy před rokem 2000 to jsem nečekal. Vidle na začátku drhne a jediné, co asi funguje je zamykání. Něco štelovat prakticky nemá smysl, protože na chodu se to nijak moc neprojeví, víc práce odvedou pneu. Takovou vidli na kolo snad nemá ani smysl montovat, myslím, že kdyby výrobce dodal kolo bez a slevil 500, byl by to pro oba dobrý obchod.

    • Petr L2  

      Pánové díky, z jedné strany jsem rád, že je vše OK, z druhé strany pokud je toto bežné řešení…

      • allrose  

        v jednoduchosti je síla

      • lukas aka mitro  

        si kup pevnou:)

        • Petr L2  

          Člověče možná tomu nebudeš věřit, ale já jsem tak starej, že víc, jak půl života jsem jezdil na pevné vidli, protože žádné odpružené tady nebyly a tak myslím, že vím proč mám odpruženou. A proč zrovna tuhle? to je jednoduché, byla na kole z fabriky, půjde ven, ale brzdy a řazení měly přednost a do té doby s ní holt musím vydržet, ale tak blbá, abych jí nahradil i jen dočasně pevnou, opravdu není :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.