• Dave_K

    Nemá někdo zkušenosti jak se provádí lepení niplů kvůli pevnosti výpletu. Mnoho lidí to uvádí, že to dělá. Jaké lepidlo použít tekuté nebo pastu atd.

    Díky

    Dave

    0 0
      • Dave_K  

        Díky za tip. Sice to není žádná lacnika, ale je to zase DT. Domníval jsem se, podle toho co jsem četl, že se běžně používají lepidla Loctite (asi zajišťovače šroubů). Ty bych měl mít v případě potřeby od tchána k dispozici. Problém je, že nevím jak na to? Vytočit drát nakápnout na něj a dotáhnout, či jinak? Předem díky Dave.

        0 0
        • kubad  

          kapneš na drát ke každému niplu zatočíš kolem a odstředivá síla už se postará o zbytek

          0 0
          • Dave_K  

            To je teda jednoduší, než jsem čekal. Tzn. že lepidlo je schopno vzlínat či jak to říct do závitu mezi nipl a drát. Dík Dave

            0 0
      • BTom1  

        Tak tohle teda ne!Tohle lepidlo vytvrdne a pak budeš mít problém s dalším centrováním budeš si přetáčet dráty.

        Používám loctite(nevím ted´z hlavy číslo-můžu ale napsat pokud máš zájem)který je určen i na zpětnou demontáž lepených dílů a zůstává trvale elastický takže centrování je možné bez problémů a výplet je pojištěnej.

        0 0
        • kyl  

          Něco podobného asi bylo v niplech kol Remerx 7325PRO.Měnil jsem stříbrné niple za červené a v závitu drátů zůstal takovej gumovej tmel.Nové niple se přesto ale blbě šroubovaly,tak jsem musel na závit kápnout olej.

          0 0
        • kubad  

          jj s Aerolitama to byl boj, s kulatyma pohoda, radsi nez lepeni pouzivam prolock niple

          0 0
          • BTom1  

            S aerolitama není boj:-)pokud je to dobře udělaný tak je to nejstabilnější výplet.Kulatej drát se ti taky přetáčí je to pak vidět u náby…

            0 0
        • Dave_K  

          Díky za radu, taky jsem měl na mysli nějakej Loctite. Určitě bych rád znal jeho číslo. A ten postup u lepení je opravdu tak prostý jak psal „kubad“. Díky předem za odpověď. Dave

          0 0
          • juli  

            Trochu bych to roztřídil :-)

            • Loctite 243 – modrý pro mosazné niple a aplikaci na závit předmontáži. Relativně vysoký moment odtržení.
            • Loctite 222 – fialový pro Al niple a aplikaci na závit před montáži.Nízký moment odtržení.
            • Loctite 290 – zelený pro zajištění závitů na hotovém výpletu. Jedobře kapilárně vzlínavý a spolehlivě se dostane, kam je potřeba.Střední moment odtržení.
            0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Low cost reseni je fermez.

      0 0
    • Sobi  

      Tohle je sice o trošinku dražší, ale zase zajistíš 100% tuhost drát-nipl-ráfek!

      Tady je odkaz

      0 0
    • Tulipanek666  

      Cau, trochu ozivim tema, lepite si nekdo z Vas tady niple ? Nechal jsem si zrovna svoje vyplety vycentrovat a premyslim ze bych do nich trosku kapnul nejaky to lepidlo do niplu, jak se u toho postupuje ? Musi se kompletne rozebrat vyplet a nakapnout do kazdeho niplu zvlast nebo staci nakapnout do jiz vypletenych ? Jaky loctite je pro tuto aplikaci vhodny ? Mam doma jen modry loctite ale dokazu sehnat i jinej, jen teda moc netusim jaky je mezi nima rozdil. Predme diky za kteroukoliv radu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co si od toho slibujes?

        0 0
        • Tulipanek666  

          Pevnejsi vyplet, Primarne jezdim skakacky vseho druhu, takze tam tuzsi vyplety prijdou vhod.

          0 0
          • Breakpain  

            To ti ale tuzsi vyplet neudela, to jen zajisti, ze se nebudou tak rozcentrovavat kola. Pokud nato netrpis, je zbytecny to lepit.

            0 0
            • Tulipanek666  

              Sem tam neco prelitnu na placku, sem tam neco nedoletim a ohranim. U tech 26'' vypletu na dirtacich tohle moc netrpim, ale na Reignu jsem si vsiml, ze mi to po nejakym case haze dost.

              0 0
      • Singlespeed  

        Ty asi, kluku, neumíš číst. Vše je napsáno výše i s čísly loctitu. Nebuď shnilej a přečti si to.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Pokud jsi je nechal zrovna vycentrovat, tak nedava smysl to zas rozdelavat :)

        Jinak ja vetsinou zalepim spis takova levnejsi bikeparkova kola, co se zapletou, zalepi a jezdi do zniceni. Kdyz maji chvili vydrzet a parkrat centrovat, tak pouzivam jen spoke prep pri vypletani ale lepit bych to nedoporucoval, jen si zkomplikujes centrovani. Pokud tam teda nejsou uplne na sucho, coz neni idealni a zakapnout to by nemusel byt spatny napad. Ale v takovem pripade bych spis jen kapl na hlavicku at to drzi trochu, a po dalsim precentrovani zas. Nicmene me by to za to asi nestalo, a v prvni rade bych to nepletl na sucho :)

        0 0
        • Tulipanek666  

          Diky za tip.

          0 0
        • Atilla  

          Asi budu muset zapepit Niple na zadním karbonu, nebo vyměnit Niple. Za dva dny v bikeparku z toho vždy vyklepu nipl a už mě to nebaví. Teď tam mám sapim secure lock, tak tam dám asi DT prolock. Nebo co myslíš?

          0 0
          • kubad  

            DT prodává lepidlo aplikuje se na hotový výplet

            je to pak v podstatě ProLock

            ale cena

            0 0
          • Mr.Duck  

            Porlock drží docela dobře, používám je když měním nipl à tudíž by bylo nepraktické aplikovat Spoke prep. Někdy ale až moc dobře a po delší době se docela blbě centrují.

            Jaké máš pnutí drátů? Většina karbonových kol co znám jsou více méně bez údržby, i na mém dh mi vydrží bez centrování asi tak dlouho jako rám.

            0 0
            • Atilla  

              Max –130kg, ale teď jak jsem to opět nouzové dotahoval v kabince lanovky to bude všelijaké. Přední drží od začátku v pohodě, ale zadní v roletach povolím. Podložky jsou. Zkusím na to dát ty DT Niple a nechat to někde dotáhnout tenzometrem.

              0 0
      • Georrge  

        Zakapnout loctitem by to slo, da se sehnat i loctite na jiz smontovany zavit. Je ridsi a do zavitu zavzlina. A urcite davat nizkopevnostni, staci to a centrovani je pak jednodussi.

        0 0
    • standoslav  

      Lepidla máš rozepsané nahoře, ale já bych „postaru“ maznul štětečkem fermež na drát u niple a pak celým kolem ve vidlí zatočil.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Niple naopak pri naplejtani vyndavam z misticky s ridkym olejem.

      Po case a par umytich kola samponem a teplou vodou se olej vyplavi a draty pekne zarostou.

      Dratz klasicky nerez a niple obycejny mosazny postribreny Hvezdonice.

      0 0
      • Georrge  

        Ze zacatku mazany a casem zaroste… to je snad ta nejhorsi kombinace :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na zacatku mazany aby s nima slo jeste otacet jak si vyplet seda a doladovat hazeni.

          A kdyz je po uz vyplet pekne sedlej jezdenim a drobnym docentrovanim tak se mi mytim vyplavi olej niple zarostou a vyplet se ani nehne.

          Nikdy ale nezarostou dotuha tak aby s nima neslo otocit…

          To ma logiku ne? :)

          0 0
          • oddie  

            Já mám teda za sebou výpletů jen pár desítek, nepatří to mezi mou oblíbenou činnost, ale u mosazných niplů se mi nikdy nestalo ani po letech, že by nějak extra zarostly, a taky se mi nikdy nestalo, že by se musel krátce po vypletení výplet nějak dolaďovat, asi si vždycky sedl na první dobrou…

            0 0
            • Smazaný účet  

              To vis. Tak ja beuru hazivost ktera me znervoznuje uz 0,3 mm.

              0 0
              • tomxxx  

                „Už“ :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vis jak to blbe vypada?

                  0 0
                  • tomxxx  

                    0,3 je poměrně hodně, tak jsem to myslel. Jen teda některé tovární záplety mají klidně víc, což mi přijde strašný.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Rovnoměrné pnutí je mnohem důležitější než 0.3mm. U některých ráfků prostě nejde dosáhnout rovnějšího výpletu aniž bys rozhodil pnutí. DT s jejich ručně pletenými výplety hraje na 0.25.

                      Pro příklad když v DT zkoušeli udělat úplně rovný (tuším 0.05mm) 502 ráfek, rozdíly v pnutí byly až 1200%. Ideální je max. 5%. Ten úplně rovný ráfek by rovný nevydržel ani jednu jízdu.

                      0 0
              • oddie  

                Většina těch vypletených kol byla na V-čka, takže jaksi házet nemohla, jinak by neprošla brzdou…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nerikej mi ze ti po peclivym centrovani a prubeznym promackavani ti po nandani do kola a prvni jizde ve vypletu nezapraskalo a nepotrebovalo to jeste poladit.

                  A pak treba jeste jednou…

                  0 0
                  • oddie  

                    Ne. Ani u toho, co jsem vyplétal já, ani od dvou různých zaplétačů, od kterých jsem bral nějaká kola – jedny jsou na mém, aktuálně mají tak 3–4tis km a od nasazení na ně nebylo šáhnuto.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.