lehké bezdušové silniční výplety

57 nepřečtených
  • Lok

    Chci si teď na vánoce udělat radost a upgradovat moju silničku… chtěl bych nějaké bezdušové výplety na ráfkové brzdy do 15k, mám cca 65kg a chcu nějaké výplety hlavně do kopců, takže nízké, lehké…

    Co jsem si tak četl tak ty dražší už asi nemají moc smysl…

    Zatím jsem výběr zužil na:

    Campagnolo zonda ty se moc libí a ne netrápí me že na BMC s shimanem půjdou campa výplety… jen mám trochu strach z toho jak moc budou fungovat jako bezduše, jezdí je někdo z vás?? mám strach z toho že nebudou dobře těsnit, nebo nebude dobře držet patka… a nechcu si koupit tak drahé záplety a pak je nemoct jezdit jako bezduše… a taky mě trochu odrazuje ta váha 1600g, dají se sehnat lehčí…

    Shimano WH-RS81-C24 na kupkolu jsou za necelých 11k takže cca stejně jak ty campy, měli by být bezdušové a měli by být lehčí, prej 1500g… takže se mi zdají lepší než ty campy ale nikde jsem na ně nenašel žádnou recenzi, nebo tak… celkově mi příjde že se o těch Shimano zápletech nemluví… nevím proč..

    DT swiss asi nechcu kvůli tomu že jsou moc drahé na to co váží…

    Mavici taky nechcu páč je dost lidí co s nima má problémy

    uvažoval jsem na nějakýma custom zápletama například na Pancho spirit s náboji Tune MIG/MAG170 které jsou nejlehčí co jsem našel cca1380g, ale na zahraničních fórech jsem se dočetl že starší náboje byli dost problémové a o novějších se nic moc nedočetl…

    co z toho vybrat, nebo něco jiného???

    A čím je obut?? Příjde mi že Conti GP5000 jsou naprosto bezkonkurenční…

    0 0
    • jecnak  

      Neresil bych cenu jako urcujici parametr. Tj. nesnazil bych se utratit 15t. Naopak bud bych se drzel pri zemi a vzal nova Aksia Elite UST – bezdusova, kolem 1700g, siroky rafek, spolehlive naboje a draty a celkove kvalitni a drzaky pokud mazes pravidelne orech. V sade s bezdus plasti, tmelem a ventilky jsou v DE za neco pres 6t. Po ojeti dodanych plastu bych obul Vittoria Corsa Grip G+ 2. generace, coz je asi to nejlepsi, co se ted da poridit. Shimanu bych se vyhnul kvuli nahradnim dilum a konusum. DT jsou drahe protoze jsou spolehlive a kvalitni. Tune naby jsou lehke ale spolehlive opravdu nejsou.

      Nebo bych sel do galuskovych karbonu na DT350.

      0 0
      • Lok  

        Co mas proti konusum?? Ja nanich mam najeteho hodne a nemam nejmensi problem… a pokud by melo jit o horsi servisovatelnost… jak casto to delat, co 5k km kdyz budu hodne peclivi… takze tak 2krat za rok…

        Jo s tim dt to vim, ale na campy taky vsude ctu ze sou kvalitni a srovnani cena/vaha…

        galusky asi nechcu protoze cenou bych se dostal tak na 25+

        0 0
        • jecnak  

          Proti konusum nic nemam. Pokud je dokazes servisovat a pravidelne cistit, tak vydrzi. Podivej se kdyztak, zda a za kolik sezenes konusy a draty pro ty kola, ktera jsi linkoval.

          0 0
          • Lok  

            Tak to je zase bod pro campagnolo… u sirera koupim uplne jakykoli dil…

            A cim si vlastne pomuzu kdyz stvajici 2kilove rafky se kteryma nemam zadny problem vymenim za aksia ktere vazi 1850??

            Jako chtel bych to kolo nejakym zpusobem posunout… toto mi prijde ze si poridim to co mam v bezdusove verzi…

            0 0
            • jecnak  

              Presne jak pises. Posunes se jen o to, ze budes mit bezduse a treba sirsi rafky a treba objemnejsi plaste. Oboji je jizdne dost znat. Opravdu znat je ale to, co pisu jako druhou moznost. Galuskove vysoke karbony se dneska daji do 20t s vahou pod 1500g. Vysoke pisu proto, ze pokud nejezdis jen casovky do kopce, tak jezdis i dolu a tam jsou vysoke rafky dost znat. Navic pokud dokazes jezdit prumery pres 30, tak te posunou i na rovinkach, kde se pri takovem prumeru jezdi kolem 35+.

              Procti si https://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html

              0 0
              • Lok  

                O prinosu aerodinamiky nepochybuju, ale nenasel jsem zadne zepletene kola do 20 tis… aby meli rozumne naboje, atd…

                Ze chci raci nizke hliniky nez vysoke karbony jsem se rozhodl kvuli lepsimu brzdeni hliniku a tomu ze na nizkych mi nebude tak moc vadit bocni vitr…

                A jake vysoke karbony na nejakych rozumnych nabojich do 20k?? Posles nejaky link prosim :)

                Jinak ze neumim hledat vim uz dlouho :D

                0 0
                • Cavendish  

                  Náboje DT Swiss 350 5500Kč 415g

                  Dráty Sapim CX-Ray 2600Kč 200g

                  Podložky a mosaz niple Sapim 300Kč 60g

                  Ráfky LB R45 (vnitřní šířka 17,9mm) 10 000Kč 950g

                  Celkem 18400Kč a 1625g.

                  0 0
                  • Lok  

                    To vypada zajimave, ale obnasi to to ze si budu muset objednat vse pokazde z nekama jinama s tim ze rafky ze zahranici, coz znamena ze vlastne nebudu mit zaruku… nebo jako budu, ale vzhledem k postovnemu… pak jeste sehnat nekoho kdo mi je zaplete… a to uz budu minimalne na tech 20k za zapletene kola bez zaruky pricemz ted muzu mit za pulku campa zonda…

                    Taky mam strach z toho ze ty vysoke karbony budou podstatne nepohodlnejsi oproti nizkym alu pricemz ziskam vyhodu jen v rychlostech nad 35km/h coz po rovine obcas jezdim… ale…

                    Ty equatory by asi pripadali v uvahu, uz jsem se na ne dival, ale nikde jsem na ne nenasel moc dobre ohlasy… spis naopak

                    0 0
                    • Cavendish  

                      L-B na ráfky poskytují záruku 3 roky!

                      Tyto jsou za cca 19500 zapletená na CX Ray + DT350 a váhově kolem 1520g.

                      0 0
                      • Lok  

                        jo poskytují, ale kde sídlí… poštovné tam, poštovné zpět… ta spoooousta času…

                        jako nejspíš se s nima nic nestane, ale když jo tak to bude na jak dlouho, 3 měsíce?? možná dýl…

                        třeba teď reklamuju trekingové boty lowa, kupoval jsem je loni v srpnu a začali se rozlepovat, vyřízení reklamace měsíc, po měsíci se rozlepili znovu, takže další měsíc bez bot…

                        představa že bych měl prožívat něco takového s ráfkama ze zahraničí… a to ani nevím jak dlouhou tam mají dobu an vyřízení.. ale to je vedlejší…

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Tak nemáš co řešit ne? Mrkni na Equatory a je to. Mají jak pláště, tak galdy. Záruka 2 roky, servis ze Zlínu. Sem tam se nějaká špatná reakce najde, ale já na ně čtu po forech spíš chválu. Taky záleží, co od nich očekáváš a kde je hodláš provozovat. Viz JFtryall…

                          0 0
                          • Lok  

                            Tak provzovat je hodlam porad… na silnici… a ocekavam ze zlepsi vlastnosti kola… hlavne ve stoupani… protoze me to bavi ze vseho nejvic… uplne zboznuju ty 10kilometrove patmacti procentni stoupani na sjezdovky v alpach… ale je pravda ze se tam dostanu tak max 3 do roka…

                            0 0
                            • JFtryall  

                              Co mas za kolo na tyhle legrace?

                              0 0
                              • novas752  

                                Tipuju to co ma v profilu.

                                0 0
                                • JFtryall  

                                  Aha. :-))

                                  0 0
                                  • Lok  

                                    Presne tak… byla to jedna z prvnich veci co jsem koupil kdyz sem zacal pracovat, tak to chcu postupne vylepsovat…

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Hele a má to nějakej smysl, co? Abys takhle nepovyměňoval skoro celý kolo a nezjistil, že to bylo dražší, než staré prodat a koupit nové celkově lepší…

                                      0 0
                                      • Krejza  

                                        Tak jen vymění kola, rám s vidlicí, sedlovku, řídítka, představec a celou sadu, ne?

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          Jo jo, vždyť jo. Vlastně v pořádku, původní kolo časem ze zbytků poskládá zpět a rázem bude mít i zimáka. :)

                                          0 0
                                        • Lok  

                                          Tak to zalezi… nenachazim duvod menit sadu, sedlovku, ram, nebo vidlici… predatvec a riditka jsou podle me dost individulni, stejne jak sedlo… jako na ramu a vidlici usetrim kolik kdyz to bude karbon?? 0,5kg… geometrii mi sedi takze kvuli tomu ho fakt menit nechcu… v sedle ujedu 10+ hodin a noc me neboli…

                                          co ziskam tim ze to bude treba dura oproti 105?? Odrazeni o dva prevody?? Jako s tim jak mi to radi jsem naprosto spokojeny… a nemam nejake extra zavodni ambice abych resil ze mi loziska na prehazce u dury usetri 0,02 watu oproti 105… nebo neco takoveho…

                                          Nebo nevidis duvod k tomu chtit dat pryc vyplety za 3k a koupit neco lepsiho??

                                          A co se ti na tom kole nelibi ze je hlinik?? Kdyby to byl karbonovy canyon na 105 ktery by vazil o trictvrte kila min?? S tim ze skoro pul kila zhodim jen na tech vypletech… a ano vim co je prej lepsiho na karbon ramu… ale nevidim co je horsiho na dobrem al ramu…

                                          0 0
                                          • JFtryall  

                                            Kdyz sezenes wattak a zacnes trosku trenovat, tak se posunes mnohem vic, nez kdyz das na tenhle budget stroj lepsi kola. To bych resil az na neco lepiho spis.

                                            0 0
                                          • gemini  

                                            To co jsi napasal má, podle mýho názoru, hlavu a patu…pokud sedí geometrie a sada funguje, není důvod měnit a kola jsou podle mě vždycky dobrá investice…

                                            0 0
                                          • Krejza  

                                            Tak vtip jsi nepochopil…

                                            Já vůbec proti tvému kolu nic nemám, tím spíše, že ti vyhovuje. Jenom nezůstaneš u kol, ale půjdeš postupně dál. Ne, že by to byla potřeba. Bude to chuť.

                                            Takže jak píše novas – není lepší počkat a vzít potom celé jiné kolo?

                                            Nebo je záměr se postupným upgradem zároveň naučit něco z techniky a servisu?

                                            0 0
                                            • Lok  

                                              tak prevděpodobně to budu v budoucnu měnit jak to bude opotřebením odcházet nebo jak to budu svou hloupostí ničit… ale tak koupě nového kola neřeší že na něj nebudu nic kupovat… koupil jsem si na jaro horáka (FuelEx8 a vybíral jsem ho hodně dlouho) a dívám se po bazarech na nějaké ještě jedny vypletené lehké kola… a budu muset koupit nějaké lepší brzdy a teleskopickou sedlovku a to už mám kolem 30k… takže podle mě koupě nového kola v tomto směru nic neřeší… prostě tam asi vždy najdu něco co chcu vyměnit když to nebude kolo za 150+ tisíc… na všech kolech jsem něco našel co se mi nelíbilo…

                                              A když jsem vybíral silnici tak jsem měl limit 60 tisíc… přišlo mi že více či méně byli kola stejně osazené a jediné v čem se lišili bylo to jestli mají karbon rám nebo hliníkový rám(nechtěl jsem si kupovat levný karbon který je třeba o 150g lehčí než hliník) takže jsem oželel karbonový rám a koupil ve slevě za necelých 30 toto… bud bych za to kolo musel dat přes 100k nebo bych si ho musel postavit celé sám abych na něm nechtěl nic měnit… a ani tím si nejsu jistý… jak píšeš.. bude chuť něco kupovat a měnit…

                                              jinak ne, ze servisu umím na kole asi vše… jediné k čemu jsem se ještě nedostal je servis vidlice a tlumiče…

                                              0 0
      • kamaro  

        Podepsal bych poslední větu – DT350 a karbonové ráfky Nextie či LightBicycles. Získáš spolehlivé, snadno servisovatelné kola a ty ráfky fungují na bezduše bezvadně.

        0 0
    • JFtryall  

      V tomhle rozpoctu a rafkovych brzdach neni o cem, vyssi karbon a galda. V Cr nevidim kopec, kde by vyssi profil mel nevyhodu proti nizkym rafkum. To je hlavne o vykonnosti

      a ambicich. Ja mam Equator 45mm a je to uplne v pohode. V porovnani s nizkou hlinou je to propast a v kopcich to opravdu nelimituje.

      0 0
      • Lok  

        a kolik na nich máš najeté a co ty jejich náboje???

        0 0
        • JFtryall  

          Par tisic ano, jednou docentrovano, dokazou vyhrat Lawi Classic, takze uplny srot to neni. :-) Nevim, co by s nabojem melo byt v neporadku, normalni Powerway. Po deseti tisicich vymenis loziska a ses v pohode. Levny dily, standartni delnik, pekny zvuk a nizky odpor. V podobnych rozpoctech skoro nema cenu resit neco jineho. Bezduse bych dal spis na kotoucovou roadie.

          0 0
        • Cavendish  

          Powerway vozím na CX. Bahno,voda, sníh a mytí wapkou je nijak nestresuje. Pořád se krásně točí.

          Kombinace Powerway R13, galuskových ráfků Max1 38mm, drátů Cn Spoke Aero 424 a Alu niplů ti udělají výplety kolem 1200g s cenou cca 14 tisíc.

          0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
      • ferencr1  

        Hmmm ty Prime vypadaji moc pekne mozna si taky udelam darek na vánoce.

        0 0
      • ferencr1  

        Zajimala by me jaka je zivotnost karbonovych rafku nez se probrzdi.

        0 0
        • JFtryall  

          Muj treninkovy kolega ma po me Spinolla celkem asi 4 sezony jeta kola, najezd kolem 60K a porad to funguje.

          0 0
      • ferencr1  

        Tak smula nez sem ty prime stihl objednat tak je zdrazili o cca 80 – 90 eur no uz mi to neprijde tak zajimave ale do jara čas treba je este slevni

        0 0
    • Smazaný účet  

      Mám zkušenost s Shimano RS80, předchůdce těch RS81. Nemůžu na ně říct křivý slovo. Hmotnost kolem 1600gr, hliníková brzdová plocha, zadní ráfek asymetrický, tuhost dostatečná i na mých 85kg, s 65kg to musí být nemrtelný, ale nejsou to bezduše. Střídám je s klasickýma výpletama open pro na 32/36 děr a jede to pocitově líp

      0 0
    • smallbrother  

      Na cyklobazaru jsou nový kola R1600. Za dvanáct.

      V téhle výšce mají pod 1600g, cena za nový je dobrá. Šel bych do nich.

      https://www.cyklobazar.cz/…-1600-spline

      Edit: Beru zpět. Ty vlastně chceš dárkový brzdy.

      0 0
    • Cavendish  

      Případně se za 12tisíc dá postavit tohle kombo. Náboje DT Swiss 350 + ráfky DT Swiss R440 + dráty CN Spoke 424 24/28 drátů, niple hliník včetně podložek. Váha 1590–1600g no. Když vyměníš náboje DT za Bitex, tak by to bylo za 10 tisíc a váhou cca 1480g.

      0 0
    • karel d.  

      Jen mimochodem, jezdí tady nekdo z přítomných Zondy a jaké máte s nimi osobní zkušenosti? Je v té relaci, řekněme 10–15k ještě něco zajímavého?

      0 0
      • Coural  

        Jezdím. Mám je na pracovní plečce a jsou naprosto perfektní. Odolná, lehká kola, zatím jsem za 4 roky nemusel centrovat. Kombinace s Pirelli Cinturato tubeless je snad nesmrtelná, po 9 000km není vidět žádné opotřebení pláště a skvěle drží i na mokru.

        0 0
        • karel d.  

          Jo, lidé si je většinou pochvalují kvůli výdrži. Snad jediný problém může být jejich přílišná tvrdost-co jsem tak četl hlavně na zahraničních fórech …

          0 0
          • Cavendish  

            Závodní kola no. Tvrdost je očekávatelná ne?

            0 0
          • Coural  

            Tvrdé jsou. Nepoznám v tvrdosti rozdíl od Fulcrum Zero. Řeším to bezdušema, na ježdění do práce je to ideální.

            0 0
            • karel d.  

              Uvažuji v té cenové relaci ještě o Facrum Racing 3. Je mezi nimi, tedy kromě designu, nějaký významnější rozdíl? Zondy jsou totiž o pár 2–3k levnější…

              0 0
              • Cavendish  

                Jiný typ výpletu, jinak jsou to identická kola.

                0 0
              • Coural  

                Campa dává standardní záruku 3 roky, Fulcrum nevím.

                0 0
                • karel d.  

                  Ja by jsi srovnal ty Zondy s Falcrum Zero? Ne že bych o nich uvažoval, jsou zcela mimo můj rozpočet, ale zajimalo by me to. Dík.

                  0 0
                  • Coural  

                    Těžko se to srovnává. Zera jsem jezdil na jiném typu rámu a s jiným obutím. Byla to lehká, tvrdá kola, výborná v kopcích, ale překvapivě i na rovinách. Zondy jsou jim dost podobné, na rovinách srovnání nemám, cestou do práce žádnou rovinu nemám :-). Před Zondami jsem jezdil Ksyrie a kromě lehkých problémů s prachovkou v ořechu jsem na nich najel 70 000km bez nějaké závady, bohužel na ně nešly bezduše.

                    0 0
    • becis  

      Ahoj,

      když už se to tady řeší, tak se přidám s jedním dotazem. Aktuálně jezdím klasické nízké top hliníky Campagnolo Shamal Ultra, nicméně mě baví jezdit hlavně roviny, kde nemám větší problém udržet 33–34 kmh průměr.

      Vzhledem k tomu, že mě baví drtit hlavně roviny, tak mě zajímá jaký je ve skutečnosti rozdíl, když tyhle kola vyměním za karbony 45mm např. ty equatory?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Pokud budeme uvažovat, že ta kola, co tam máš teď, jsou totálně ne-aero a nejsou vyšší než nějakých 27 – 28 mm, tak při rychlosti 30 km/h můžeš kalkulovat s úsporou okolo 15 W.

        0 0
        • JFtryall  

          Tak nejak bych to taky videl, ale kdyz mas prumery 33–34, tak v podstate rovinu jedes 36 cca a tam uz vysoky kola uzijes dost. Kolem 40–45 km/h je ta uspora uz tak ke 30W.

          0 0
    • gersa  

      Oživím téma, zaujala mě kola Prime

      https://www.bike24.com/p2356615.html

      Má s těmito koly někdo zkušenosti? Nebo je lepší si něco zaplést? Případně bych uvítal odkazy na bezdušové kola v podobné ceně

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.