Remerx Viking - dlouhodobý test

188 nepřečtených
  • Mobidyk1

    Pokusím se zde o malou recenzi zapletených kol Remerx Viking, tahle kola byla na tomto fóru hodně diskutovaná a myslím že tu chybí objektivnější test.

    Kola jsem koupil na začátku sezony 2010, do užšího výběru jsem zařadil Shimana XT a Remerxy. Shimana lákaly bezdušovým systémem ale odrazovaly kónusovými ložisky. Vikingy jsem měl předtím možnost jeden víkend vyzkoušet a ručička výběru se hodně přiklonila na jejich stranu, jejich váha je přeci jen trochu nižší a nabízejí strojní (průmyslová) ložiska na která jsem nedal u Maviků prozatím dopustit. Kritéria výběru byla: nízká váha, spolehlivost, odolnost a zajímavý vzhled :) V jedonom článku pan Remeš řekl že chce nabídnout kvalitu srovnatelnou s konkurencí ale za poloviční cenu, bral jsem to s rezervou ale líbilo se mi to. Po dlouhém váhání se nakonec rozhodl podpořit českého výrobce a kola objenal. Po týdnu čekání jsem zjistil že se moje objednávka v Remerxu stratila, kola jsem objednal tedy podruhé a do týdne byly doma. V krabici jsem našel čtyři rezervní dráty a niple.

    Po druhé vyjížďce začalo přední kolo vykazovat nepatrnou vůli, přední náboj jsem tedy rozebral, ložiska SKF se zdály v pořádku, vůli přisuzuji pravděpodobně nepřesnosti při výrobě osy náboje. Vůle však zůstala až dodnes stejná a nijak nevadí.

    Po prvním zajíždění kol jsem zjistil že jsou velmi tuhá, dají se díky lehkosti snadno roztočit, jízda do kopce se mi najednou zdá svižnější oproti Mavic Crossride které jsem dlouho jezdil. Jízda z v terénu je o dost jistější a volnější díky celkové lehkosti. Duralový ořech kol má razantní a ostrý projev, praporky cvakají naprosto perfektně a nikdy se nestalo že by ořech ustřelil nebo nějak selhal. Po několika dnech se začalo ozývat praskání a to především od nábojů, příčinou bylo dosednutí duralového výpletu kol. Kola jsem tedy cca po 14 dnech dotáhl (i podle dpporučení) ve stolici a praskání ustalo. Pak kola dotáhl po čase ještě o něco více. Na kolech jsem pak na absolvoval cca 4000km včetně několika závodů naprosto bez problému, kola jsem průběžně kontroloval. Moje váha je cca. 70kg, moc kolo nešetřím a často si někde poskočím a sjedu schody, dodnes se mi je nepodařilo výrazněji rozcentrovat, kola jsem dokonce často jezdil i v zimním období. Na začátku sezony 2012 po občasném zapraskání jsem výplety dotáhl podruhé a vše naprosto v pořádku. Náboje kol jsem letos rozebral s tím že doplním vazelínu v nábojích a domažu ořech. U ložisek jsem našel nepatrné množství nečistot které přisuzuji mytí kola wapkou. Duralový ořech byl nepatrně omačkaný od kazety což je zcela běžné. Jinak vše bez opotřebení.

    Celkově mám na těchto kolech najeto cca do 9000km včetně několika závodů a musím říci, že koupi nelituji. Kola hodnotím jako velice dobrý a spolehlivý výrobek který však potřebuje servis zkušenějšího uživatele nebo speciálky. Za cenu cca. 7000kč jsou Vikingy výkonná, lehká, tuhá a odolná kola na kterých se dá běžně jezdit i vážně závodit. S Mavic Crossmax či jinými koly je srovnávat nebudu protože jsem neměl možnost je dlouhodobě vyzkoušet.

    Nazávěr si dovolím makou anketku :)

    Anketa: Jakou značku kol preferuješ?

    18x
    23%
    0x
    0%
    16x
    20%
    9x
    11%
    0x
    0%
    5x
    6%
    0 0
    • scret  

      ono u Vikingu je to proste o stesti…

      Osobne nevidim duvod kupovat rekneme naladovy Vikingy, kdyz jsou na trhu vyzkouseny, fest drzici RM3 za stejnou cenu, s podobnou vahou a hlavne UST a 19mm rafkem!

      0 0
    • Vilém  

      Tak ono na jezdeni po panelce, kolem parovodu, to asi bude dobry.

      0 0
      • scret  

        :)

        0 0
      • mastihuba  

        ja byl v zimě strašně chytrej když jsem si kupoval alcyony od remerksu a každýho kdo mi radil ať se na ně vyseru sem poslal doprdele. Včera sem se svezl na pořádnejch kolech a neni cesta zpět :D

        0 0
        • Lister  

          A co že jsi to včera vyzkoušel?

          Jo kola jsou drahý špás, to znám. Ale zase bajk dělají kola, takže na tomhle jsme nikdy nešetřil.

          Jinak s tím sednutím hliníkových dráty to bude asi obecně, protože přesně to samé jsem měl na ST. Klasické dráty tolik nepovolí, ale na té hlíně je to hodně znát. Asi budu muset zkontrolovat i silniční kola, tam jsme na výplet nešahal – kola se točí naprosto rovně a bez praskání, ale určité dotáhnutí by si asi zasloužily.

          0 0
          • mastihuba  

            ja mám ocelovej výplet, ale určitě je blbost srovnávat kola za 20tis s koly do 5tis. :D váha podobná, ale víc špic u DT a pevnější ráfek udělá v celkové tuhosti mega. Ještě musím dodat že ty alcyony v kombinaci s anorektickejma upínákama je vražedná kombinace pro 90kg válečka. :D Ty DT jsou samo jetý, a starší model, ale 240 je nesmrtelná a kola nejsou nějak extra bouchnutý takže pro moje ježdění super. V kombinaci s rB rámem je to fakt tuhy jako prase :)

            http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

            0 0
            • kubad  

              tyhle sou bílé – ty máš stříbrné, a máš tam DT Aerolite dráty :D

              0 0
            • Lister  

              Tuhost je fajn – zvláště při vyšší váze.

              Sice to i hezky jede, ale mě teď nejvíc fascinuje, jak to krásně drží stopu a jak se dají krásně řezat zatáčky – sjezdy jsou zábava jak na MTB, tak na silničce.

              0 0
            • kubad  

              tytok :D

              RR1450 Clasic

              0 0
          • MlokCZ  

            Obecně ani ne.

            Mám k tomu už trošku více různých vyzkoušených kousků. Je tedy pravda, že mám jen 70–72kg, takže někdo těžší to může mít o něco horší. A vycházelo mi to takto:

            Mavic:

            • 3 x STčka (vše ještě starší verze s kluzným ložiskem ořechu),u všech jsem jen jednou lehounce dotahoval (první pár, který jsem dotahovala neměl ještě zkušenosti jsem vzal o 1/4 otočky a hned zjistiltenzometrem, že to bylo fakt moc a musel jsem zase o 1/8 otočky povolit) po500–1000km; najeto různě dle kousku, jeden pár, na kterém jsem najelnejvíce a teď ho ještě jezdí manželka má cca 8tis. km (další dva po5tis. km)., centrovat nebylo třeba při dotahování v podstatě vůbec
            • 1× SXko zadní, to jsem nemusel dotahovat vůbec, ale najel jsem na němhodně málo, jen něco kolem 1tis. km

            Fulcrum:

            • 2× Red Zone XLR, na těch tedy ještě tak moc nemám, nejvíce na jednompředním asi 3tis. km (s tím jsem začínal s tím SXkem a až pak časemdokoupil i zadní Red Zone XLR), na zbytku 1000–2000km; ani jsem na něnesáhnul (tedy ani dotahování ani centrování
            • Red Metal 29 XL, najeto něco přes 4tis. km, opět jsem na ně aninesáhnul
            • Druhé Red Metal 29 XL, najeto zatím jen 500km, také jsem na ně aninesáhnul

            Všechna kola jsou nedávno zkontrolovaná tenzometrem a na centrovací stolici (tedy nepotřebují ani dotáhnout, ani docentrovat).

            Ty Red Zone občas trošku větší záhul dostaly, pár hezkých šrámů od šutrů už mají (na ráfkách i drátech).

            U Fulcrumu tedy dráty byly u všech kousků lehounce více utažené než na doporučené napnutí. Možná schválně, aby si to pak akorát sedlo a nemuselo dotahovat.

            Doporučené napnutí drátů jsem dostal přímo z Fulcrumu (na stránkách to bohužel nemají přímo uvedené jako Mavic).

            Oproti tomu všechny ruční záplety co jsem měl předtím jsem dotahoval o trošku více (i když u většiny taky stačilo jen jednou po pár stovkách kilometrů.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ještě doplním, že jsem neměl nikdy žádné problém s žádnými z těch uvedených kol. Tedy praskání ani jiné problémy neznám.

              0 0
              • Lister  

                Mně to právě praskalo fest. Ten zvuk byl úplně jiný, než vydává klasický záplet, proto jsme na to přišel až po několika vyjížďkách – obviňoval jsme rám. Ale zase se to povolilo fakt rychle – to muselo být tak kolem 200–300km. Po dotažení to hned ustalo, takže viník byl pak jasný. Utáhl jsme to myslím o něco více než o tu čtvrtotočku, nemám to na čem zkontrolovat, tenzometr u nás nikdo nemá. Bral jsem to podle pocitu a hlavně taky podle toho, že při menším přitáhnutí to cvakalo dále.

                0 0
            • Hrabex1  

              muzes mi prosim poslat link na tvuj tenzometr?

              A muzes prozradit hodnoty napeti dratu RM3?

              dik

              0 0
            • ememem1  

              FRM potvrdzuje moju skusenost, chrtie zera jak na mtb tak silnicke a podobne jak ty som na ne ani nesiahol a to mam takmer 100kg.

              0 0
            • L.u.k.a.s.4  

              Ahoj, chtěl jsem swe zeptat, ty máš přeci jen docela přehled… Mám RM 29 SL a při silovým šlapání když stojím v pedálech se ozývá praskání ze zadního kola.. Rozebrali jsme zadní náboj, pořádně ho promazali a pak všechno dobře utáhnuli. Pár desítek kilometrů to vydrželo v pohodě, ale časem praskání zase začalo a časem se vrátilo do původní intezity.. Nevíš co s tím? :(

              0 0
              • mastihuba  

                upínák?

                0 0
              • MlokCZ  

                To může být naprosto cokoliv a vůbec to nemusí být samotné zadní kolo (to, že zvuk se zdá že jde od zadního kola nic neznamená).

                Jako první bych ověřil, jestli to dělá zadní kolo nebo ne, tedy zkusit celé jiné zadní kolo.

                A z mnoha možných zdrojů bych prověřil kromě upínáků je patka.

                0 0
                • L.u.k.a.s.4  

                  kolo už jsem měnil ;) dával jsem tam krosový a po výměně to nedělalo.. a jak to myslíš s tou patkou, zvlášť když to nedělá s jiným kolem?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Stačí bordel mezi patkou a rámem a může být problém. Když to s jiným kolem nedělá a po vrácení původního zase ano, tak to patkou nejspíš nebude.

                    Také záleží jak je patka provedená na daném rámu.

                    0 0
                    • L.u.k.a.s.4  

                      Měnil jsem to jeden den, deset minut po sobě.. s náhradním kolem to nedělalo, s původním hned od začátku.. Výměnu jsme zkoušeli asi dvakrát nebo třikrát.. kdyby byla patka špatně udělalná nebo v daný moment špinavá dělalo by to přeci tak nějak pořád :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Patkou to v tomto případě nebude. Zkontroloval bych dotažení výpletu, zkusil případně kápnout kapku oleje do každého niple, zkontrolovat dotažení kazety, pak případně ořech.

                        0 0
                        • L.u.k.a.s.4  

                          Tak do toho se asi jen tak nepustím.. nemám doma centrovací stolici.. A nebo mám dotahovat všechny dráty stejně? kazetu jsem měl sundanou když jsme rozebírali náboj.. A co by mohlo být s ořechem?

                          0 0
                  • scret  

                    resil jsem tohle u jednoho kola, nakonec to byl blbej upinak… Pokud to jinej upinak delal taky, zkusil bych se zamerit na oblast naboje…

                    0 0
              • Polka  

                Kazeta?

                0 0
              • Mobidyk1  

                zkus povolit a dotáhnou i šrouby u třmenu, časem se začnou třít a něco podobnýho dělat. Zkus také otřít i plastové úchytky hadic. Pokud máš carbon rám tak občas dělaj i nanýtované vedení bovdenů.

                0 0
              • Peslezedirou  

                Tak mě tohle dělá FRM5 na žiletce :-(

                0 0
        • Karaya  

          Počkej až ti někdy povykládám, jak jsem vytáhl tohle do Alp :D

          Ale dám jim ještě jednu šanci…

          0 0
          • mastihuba  

            dyk seš 20kg pod váhovým limitem, tobě by tam stačilo 10 a 10 špic uplně vklidu. :D

            0 0
          • JSt  

            uprimne nechapu, co vas k tomu vase/nasemu mrdani zene porizovat takovy nesmyslny komponenty jako lehky kola s malo dratama. :-))

            0 0
    • skyfo  

      Využijem túto tému, a čo Mavic Crosstrail 2011/12, nemáte niekto s nimi skúsenosti? Oceľový výplet, UST, cca 1700g za 350€.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Celkem v pohode. Tichy orech. Pro me vyhoda, ez je ocelovy…

        Akorat tam maji podle me divne vyresenou predni nabu. Anebo proste mam smulu na kola…

        Jako tuha jsou dost. Rafek oproti Vikingum je sirsi a oproti Vikingum, co jsem mel, tak jsou lepsi…

        0 0
      • scret  

        co bys chtel konketne slyset?

        Nejsou to spatny kola, srovantelny s RM3 od Fulcrumu…

        Zadni orech je porad stejny, tzn. starsi typ Mavic orechu… Sice ocelovy, ale zas po case chyta vakl a je potreba pravidelne mazat… Jinak relativne slusne tuhy kola, UST rafky a jejich vyhody jsou jasny…

        0 0
        • mr.nikdo  

          Treba mi ale prijde, ze Shimana MT65 maji lepsi rafek, nez ten Crosstrail. Jakoze jde lepe nahodit guma a je „tesnejsi“…

          0 0
          • scret  

            nevim, shimana jsem nikdy nezkousel…

            S tenkyma TLR slupkama jsem nemel problem velkou pumpou, Snake skin sel ale uz dost na prd, novej plast nesel ani kompresorem (nekolik kusu) a neco se povedlo kompresorem… Nasazene a par dni ulezene snakeskiny uz sly velkou pumpou, ale byl to porod…

            Vse na Mavic UST rafkach (CTraily, CMaxy ST, SX..)

            0 0
            • mr.nikdo  

              No me i uz jezdeni TLR Ralph SS delal problem a nechtel moc naskocit.

              A pri nahazovani na ty Shimana (nahradni po dobu opravy), tak naskocil okamzite…

              A treba oddelat to na Mavic jde tezko, ale na Shimanech mi to prijde, ze to jde hur. Jako oddelat plast z rafku…

              0 0
              • MlokCZ  

                To je nejvíc o kombinaci konkrétní kus pláště, konkrétní ráfek. Už jsem to tu psal jinde, už jsem měl 2 snake skin RaR, které jsem nemohl žádným způsobem dostat z patek Red Zone XLR.

                Bojoval jsem s tím snad hodinu a ani upnutí pláště do svěráku a rvaní za ráfek nepomáhalo. Pomohl až dva šroubováky a větší násilí při kterém jsem lehce poškrábal ráfek (proto jsem to tak nechtěl nejdřív dělat, ale když se jinak nedařilo…).

                Tedy přehnaně těsná varianta také není dobrá.

                0 0
                • scret  

                  tak to je sila…

                  0 0
                • mr.nikdo  

                  Vsak jasne.

                  Nicmene tady je to porad ten stejny kus plaste – Mavic jsou nemocne, takze jsem nakonec koupil nahradni kola (Shimana) a nahodil jsem je ;-)…

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Jeste me napadla jedna vec.

                    Nahozeni zajeteho plaste na Mavic probehlo jeden den a bez nejake jizdy – pry to mohlo byt nebezpecne – jsem objednal kola a pak rovnou ten plast hazel na ty Shimana.

                    Takze tam nebyly zadne km navic ⇒ podle me by se dalo rict, ez to je celkem objektivni…

                    0 0
                    • scret  

                      nejak jsem nepochopil, co tim chtel autor rict?

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Mlok popisoval ruzne situace a poukazoval na to, ze co plast, to original :-D.

                        Ja psal, ze ten plast byl stejny. Pak mi doslo, ze prakticky to bylo nahozeni stejne jeteho plaste. (Jsem si po tech par hodinach vzpomnel… Jsem dneska roztekany… To to vedro :-D).

                        Jakoze ten pocit pri nahazovani a sundavani plaste na C'trailech a tech Shimanech jsem delal prakticky s identickou gumou :-).

                        0 0
        • mr.antik  

          jak jsou tyhle kola pozicovaný, resp ke kterým Crossmaxům se dají přiřadit jako stejně odolná (ale těžší a levnější) varianta?

          0 0
          • Lister  

            Řekl bych, že k ničemu. ST jsou konstrukčně někde úplně jinde a XC kola to taky nejsou.

            V podstatě to jsou levná trailová kola, ale určitě bych je nenazval stejně odolnou, ale levnější a těžší variantou STček.

            0 0
          • scret  

            jak pise Lister, tezko srovnavat tyhle kola s nejakyma CMaxama… To je stejny jako bys chtel srovnavat CRidy s CTrailama… Proste jsou to kola takova a takova, na zebricku mezi CMax a CRide a podle toho se musis zaridit…

            Co se tyka odolnosti, da se to najit na str. Mavicu, pripadne Kastaru… Takze XC az trail, lehke AM…

            0 0
            • McBlacky  

              Mavic ST se od fulcrumu dá srovnat s 1XL.

              RM3 tak k těm Ctrailům. Ale osobně bych vzal stokrát radši RM3. Mají lepší ořech a nepraskaj ráfky.

              0 0
              • scret  

                z toho poctu prodanych STcek, praskly jenom par lidem…

                Mam dvoje ST, v mym okoli dalsi jedny a nic… Stejne tak Mlok mel tusim troje…

                Praskaly hodne SLR…

                Zpet k tematu, pochopil jsem to tak, ze tazatel chce srovnani z rad Mavicu…

                0 0
                • McBlacky  

                  já taky nepsal ST ale že praskaj Ctraily. ST jsou z maviců nejvíc odolný. Že nepraskly Mlokovi se nedivím, s jeho váhou na fullech s vyšším zdvihem musí vydržet každý lepší kola :)

                  0 0
                  • scret  

                    CTraily mam zatim v okoli jedny a drzej… ale ma je holka, takze to taky nebude test s 99kg porizkem…

                    0 0
                  • skyfo  

                    O koľkých prasknutých si počul resp. videl? Týka sa to aj nového modelu 2011/12? Spomína sa tu problematický orech, prečo? U RM3 ma odrádza asymetrický výplet a menšia tuhosť.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Projdi si forum, je tu o nich hooooodne velke vlakno, kde je nespokojenych uzivatelu dost a dost.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      na to o kolika vím, tak dost. Modely CT nesleduji detailně, jsou to ty už frézovaný. Ořech je na kluzném ložisku a musí se často mazat.

                      RM3 dost lidem suprově drží (výplet) a ořech je na údržbu minimálně náročný.

                      0 0
                      • scret  

                        pozn. frezovany byli vsechny:) Orech souhlas… zas rozebrani, vycisteni a namazani je v nekolika par minutach…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          a nebyl ten ráfek vždy stejný?

                          se jen ptám, aniž jsem věděl o problémech, tak tahle kategorie kol mě nikdy neoslovila. Moc peněz za málo muziky.

                          0 0
                          • scret  

                            na novych, tzn. 2011/12 je podle mne pozmeneny tvar rafku…

                            Jinak frezovani mezi dratama bylo vzdy… Novejsi dostaly jinou grafiku na rafky…

                            Jinak RM3 mi prijdou za ty prachy v pohode… CTraily kolem 8mi taky… Za 10t. uz tolik ne…

                            0 0
    • Senoy  

      Nakopíruj text do sekce Recenze. Tam to patří a bude se to případným zájemcům lépe hledat. A ostatní by tam taky mohli někdy přidat své poznatky, ať to tam není jak na hřbitově :-)

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Co chceš objektivně testovat, když se ta kola většině uživatelů vys.ala… I kdyby bylo vše pravda, tak kde je objektivita? Poměr jeden spokojený zákazník ku stu pekelně naštvaných, kterým se ta kola rozpadla – popraskané dráty, ráfky, náboje, popř. kombinace všeho.

      Takže jinak – kolik párů těchto skvělých kol jsi za toto PR dostal?

      0 0
      • Mobidyk1  

        nedostal jsem za tohle nic, jen jsem chtěl aby případnej hledač informací o tomhle produktu něco našel. Vim o několika lidech kteří Vikingy jezdí a jsou vesměs spokojeni. No ale když dá Remerx do krabice ťunťovi centrovací klíč ten si je začně podle bikefora ladit tak aby byla co nej nej nej. tak se pak nedivim že to vypadá jak to vypadá :) Ale centrklíč už raději nedávají do balíku.

        Já jsem popisoval osobní zkušenosti s koly které mám doma.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Já myslím, že hledač informací najde dost, viz několik jiných vláken, které všem hledačům, jež zabloudí sem, vřele doporučuji. Spíš bylo třeba vyvážit několik set nasraných příspěvků několika kusy pozitivními, což?

          A myslíš ten centr klíč, který nepasuje na niple a Remerx radí si ho doma připilovat? No to je skutečně vlajková loď a ani se nedivím, že ho posílají za nějaký doplatek, což je mimochodem taky skvělá vizitka firmy.

          0 0
        • scret  

          si delas p..el?

          Opravdu si myslis, ze cca 50% prodanych Vikingu, ktery se vysypali je spatnou udrzbou?:)))

          0 0
          • Mobidyk1  

            50%? :) sis vycucal z prstu?

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              To je fakt, o dost přidej.

              0 0
              • Ostrawak  

                A ty jsi na nich jezdil? Aspoň jednu sezónu?

                0 0
                • scret  

                  precti si zdejsi vlakno, myslim, ze kdo na nich najezdil sezonu, byl stastlivec:)))

                  0 0
            • scret  

              mas pravdu, vycucal… Skutecne cislo ale nebude moc daleko… a za tim si stojim! Kdyby to byly kola za 4ku, nerekl bych ani slovo.. Ale za 7–8 tis. budes mit daleko lepsi a spolehlivejsi kola!

              0 0
              • Mobidyk1  

                např? s podobnýma parametrama? celá z duralu? :D

                0 0
                • Vilém  

                  Tak cela z duralu asi nejsou.

                  0 0
                • JakeF  

                  A to je nějaký přínos?

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Jo, dural degraduje (jsem slysel)…

                    0 0
                    • mastihuba  

                      to psal Kubad abych od něj rychleji koupil DTčka na ocelovejch drátech :)

                      0 0
                      • kubad  

                        já se hádal dokrve že ne – na to tu jsou jiní odborníci, co jim tečou kola :D

                        0 0
                • scret  

                  a k cemu to je, ze jsou cela z duralu, kdyz se rozpadaj?? Neni dulezitejsi jaky maji kola parametry a jak fungujou?

                  Ale chapu, vyber barvicek u Vikingu je velky a tak jdou ostatni veci stranou:)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Přeci tě nepřekvapí, že na B-F má vzhled přednost před vším ;D. Já slintám nad černými Vikingy s červenými dráty. Nechybělo málo a před nějakou dobou jsem je málem vyměnil za svá ST (pak jsem si všiml naprasklé náby) :)

                    0 0
                    • scret  

                      barevne to maj super, to se musi nechat… kdyz by to byla navic spolehliva kola a mely 19mm rafek, pak by to bylo super… Bohuzel je smutny, ze za 7litru delaj ze zakazniku testovaci blbce…

                      0 0
        • Ostrawak  

          Já s těmito koly jsem taky spokojený. Kupoval jsem je v dubnu 2011 a jezdím hlavně závody, takže dostávají zabrat. Teprve před dvěma týdny jsem je nechal zkontrolovat na centr.stolici a měli minimální odchylku. JInak jsem na ně nesáhl. Můj kolega má tyto kola jen o kratší dobu, než já a naprosto bez problémů. Vůbec nechápu, proč tady píšete o nějakých 50%…to si vedete statistiku všech prodaných kol a chodíte za jejich majiteli s dotazem, jak jsou spokojení a pak si to zapisujete do excel.tabulek?

          0 0
          • scret  

            tak jeste jednou – precti si zdejsi vlakno se zkusenostma majitelu… Pokud se ti zatim ne..rou, bud jedine rad…

            Nebo jses dalsi „spokojeny zakaznik“ z rad „sponzorovanych“?:))

            0 0
            • Ostrawak  

              Jsem spokojený zákazník…zatím tedy :)

              0 0
            • Mobidyk1  

              pokud se podíváš na naše biky zak zjistíš že je skutečně jezdíme! Píšete o něčem co jste tu jen četli, škoda.

              0 0
              • Vilém  

                A to se pozna z fotka jak?

                0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Hahaha, měl jsem čest jak s těmito koly, tak s mistrem Hasíkem a Remešem. Profící na slovo vzatí :(. Takových víc!

                0 0
              • fousek  

                Na tom tvym RMku by me nikdo nedonutil jet jedinej zavod. A jestli mas tu kazetu jeste stale na duralovym orechu, tak ted na nem budes mit slusny zarezy, teda pokud pouzivas horni polovinu kazety.

                0 0
                • JakeF  

                  Proč? Když můžeš jezdit na 150mm fullu po asfaltu, tak závodit na tomhle mi přijde rozumnější ;-) (jsem tě totiž včera viděl ;-))

                  0 0
                  • fousek  

                    Radsi budu jezdit na 150mm fullu chvilema po Acku nez na HTcku kdekoliv jinde nez po hladkym asfaltu. A na hladkej asfalt existujou asi tak 2× rychlejsi dopravni prostredky nez MTB HT.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Vím :). Na lehokole jsem tě taky viděl, když jsi v Králováku stavěl pro ložiska, to jsem zrovna jel busem do Prahy :).

                      0 0
                • Mobidyk1  

                  ořech omačkanej jen minimálně, nasadil jsem ale už XTčko. Pokud jsi trochu zkušenej rider tak asi víš že v kole to není. Na Bike Prague jsem ve sjezdech předjel asi 15 fulařů co měly kolo místo berlí :D Znam člověka kterej dal z hecu i sjezdovou dráhu na silničce.

                  0 0
                  • JakeF  

                    To asi jezdíš celkem vzadu, že můžeš ve sjezdu předjet 15 lidí…

                    0 0
                    • kubad  

                      :D

                      0 0
                    • pepek  

                      A navíc to byly holky

                      0 0
                    • JSt  

                      ne ve sjezdu, ale v nekolika sjezdech. ;-) ale nedava shodu podmetu s prisudkem, takze mozna ani tech patnact nebude az tak uplne realita. :-D

                      0 0
                  • Rubi  

                    to ma hodnotu asi jako kdyz na fullu predjedes do kopcu 15 HT… jak si rekl predtim ty „v kole to neni“

                    0 0
              • scret  

                bozemuj, ty jsi pstros…

                0 0
          • Ostrawak  

            Pokud někomu vydržely třeba jednu sezonu a pak šli do kytek, tak dobře…napište: jezdil jsem, dojezdil jsem, nejsem spokojený, špatná volba. Ale psát, že 50% z tisíců vyrobených a prodaných kol je k ničemu, je podle mě nepodložené.

            0 0
            • kubad  

              hele prolez si historii, jsou tu kousky ktere meli behem chvilky problemy a po nekolika mesicich kola vyreklamovany, takovy Baffon je vcelku slusne otestoval tomu se to rozsypalo jeste driv, jinak je tu popsano dost pripadu nedojeteho zavodu z duvodu vypadnuti nekolika dratu.

              nove modely jsou uz lepsi, ale produkt ktery je neustale testovan na bajkerech ve me duveru nevzbuzuje, i kdyz v mem okoli jsou aktualne 2 pary ktere celkem drzi, ale jen za cenu caste kontroly a dotahovani.

              0 0
              • stanik 2  

                Ahoj,reaguju na tvůj příspěvek,vidím tě tu častěji.Tohle vlákno teď sleduji,zajímá mě ,mám vikingy s označením RDX 7335 kupované asi jaro 2011 a když jsem tady viděl ty popraskané náboje ,tak mi upadla čelist!Jak už jsem tu psal mám 80 kg a asfaltu se vyhýbám,najeto mají asi 10.000 a zatím jen 1.prasklý drát.Kamenů,kořenů a dorazů na tvrdo mají za sebou dost.Já nerýpu !!!! jen se ptám,rozum mi to nebere,ten můj typ je už mimo ty sračky? (i když ty náboje vypadají naprosto stejně)

                0 0
                • kubad  

                  podle mě se nedaří Remerxu udržet kvalitu výroby a některé kola drží a některé ne,proto je tu spousta lidí co je spokojená a spousta lidí kterým se to sype.jinak si to neumím vysvětlit

                  0 0
            • Vilém  

              A jak se maji pocitat opakovane reklamace?

              0 0
              • Mobidyk1  

                jsou tu jedinci co posílají kola na reklamaci i když najdou u náboje trochu uniklé vazelíny. Nebo když jim kola občas zapraskají. V práci řeším reklamace a musim říct že za 85% problémů můžou bohužel spotřebitelé a jedno o jakou kategorii zboží se jedná.

                0 0
                • scret  

                  cetl jsi ta vlakna??????? ano nebo ne??

                  Praskle naby, loziska v …, praskle draty atd. – to mi neprijde jen jako vazelinka okolo naby…:)

                  0 0
            • stanik 2  

              Moje řeč,mám je 2roky na giant trance,facek dostaly nepočítaně a stále drží s min. servisem , skrátka já s nima problém nemám

              0 0
              • Mobidyk1  

                no vida další :D Teď tě tu obviněj že tě platí Remeš. Tak to máme další kousek kterej funguje bez závad, fakt divné :D

                0 0
              • hovanec  

                Koupil jsem je loni v létě jako jeté, nahodil jsem bezduše, jel zbytek závodů sezóny plus tréninky a drží. Vzal jsem je i na cyklopuťák s brašnama a stále drží. Jenom teda ten zásek s kazetou…nová bude s unašečem.

                0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Ty a ještě jeden zde jste asi spadli z Marsu, ne? Dívali jste se tady do historie? Přijde vám to jako zanedbatelný vzorek? Víte, jak s prominutím ******** řeší ta firma reklamace? Ale já su klidný, vím, že si Remeš najal pár lidí na vylepšení mediálního obrazu. Asi už jde ten jeho cirkus do paďous. Aby taky ne. Remerx NEBART! Howgh, pište si co chcete, stejně vám nikdo nevěří.

            0 0
            • JakeF  

              A ty děláš u Mavicu nebo u Fulcrumu?

              0 0
            • fousek  

              Nechci ti kazit radost, ale rafky Remerx jsou aspon v Cechach na 1/2 kol prodanejch kol. S Vikingama tezko rict, ja je nejel. V okoli vim o jednech a zadnej problem s nima dotycnej nema. Takze pokud se jim nepovedly jedny kola, tak to neznamena ze Remerx neumi delat rafky, pripadne kola. Myslim si ze by si toho za tu radu let co jsou na trhu nekdo vsimnul.

              To MS je na tom podstatne hur, tem se nepovede kazdej 2. vlajkovej produkt:-)

              Nemyslim si, ze na BF je reprezentativni vzorek ceske cykloverejnosti.

              0 0
              • JakeF  

                Čet jsi, jak se tu vyjadřoval zástupce Remerxu? To bylo na omlácení těch prasklých ráfků o hlavu… Teď na MČR XC měli vystavený kola s opačně zapletenejma drátama, vevnitř měli druhý a tam už to bylo správně… Na mě teda fakt nedělaj dobrej dojem.

                0 0
                • fousek  

                  Necetl, ale jeste jednou rikam ze Vikingy je jen zlomek jejich produkce.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo, o tom nic neříkám, zbytek jsou slušný ráfky a i to praskání Magiců bych pochopil za tu cenu, ale ten přístup je fakt peklo.

                    0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Zlomek produkce, který testují x let na lidech, pokus – omyl – neuznané, tedy většinou neuznané, reklamce… I kdyby to byla jen setina produkce, je to neomluvitelné.

                    0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Jojo, toto

                http://www.bike-forum.cz/…-viking.html

                a třeba toto

                http://www.bike-forum.cz/…-remerx.html

                je zanedbatelný vzorek, vlastně póvl, který jen záškodničí v mrzkém žoldu ostatních výrobců.

                0 0
    • Rubi  

      proste perfektni kola :)

      0 0
      • Mobidyk1  

        no stane se, mam tahle vyfocenej i DT Swiss a viděl i XTR náboj podobně trhlej. Jak říkam, píšu tu o kolech který mam doma.

        0 0
        • Mobidyk1  

          ať je tu živo :D

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Něco ti povím. Jsem rád, že jsi s Vikingy spokojený, vážně. Ale vadí mi, že na základě své kladné zkušenosti bagatelizuješ zkušenosti jiných, kteří jsou tu v četné převaze, dva linky na vlákna pro příklad jsem sem už hodil. Má vlastní zkušenost je popsána taky tam. Čili to, že někomu kola šlapou a někomu ne, je v nejlepším náhoda, i když já osobně jsem přesvědčený o nezvládnuté technologii, výběru nevhodného Al profilu, špatné konstrukci, nevyladěné prototypové výrobě. Ale i kdyby to byla ta náhoda, tak se prostě nesmí stát, že výrobce toto prodává, nebo že mu nevyjde vstříc v reklamaci, když trefí na špatný kus. Tak zde neblbni, na foru většina lidí ví, jak to je. A jestli to zde píšeš pro nové nešťastníky, pardon – vlastně šťastlivce, kteří si koupí české C-Maxy za míň než polovinu, tak riskuješ, že ti to pak někdo hodí na hlavu. To je můj poslední příspěvek k těmto pseudo-zapleteným kolům.

          0 0
          • JakeF  

            Na druhou stranu by se slušelo dodat, že Remerx ty problémy řešil a dost z nich už se na nových kolech neděje…

            0 0
            • Mobidyk1  

              Myslim že od roku 2010 to tak je, tuším že přepracovali náboj a uchycení drátů. Ale nechci si tu hrát na vševědoucího. Někde to tu na BF je.

              0 0
              • JakeF  

                Plus mám pocit ještě začali dávat tu srajdu do niplů, aby se nepovoloval výplet a začali používat lepší ložiska, tuším SKF.

                0 0
              • mr.nikdo  

                2010 jsem jezdil…

                Loziska bez problemu, ale prdlo cca 5 dratu. Porad lupaly. Rozcentrovavaly se. A na jedne vyjizdce prdly 2 draty na rovince a prakticky na asfaltu…

                0 0
                • Mobidyk1  

                  kolik vážíš?

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    65–70 ;-)

                    Podle toho kdy… V dobe, kdy jsem je jezdil se to podle stavu sezony pohybovalo v tomto rozmezi ;-).

                    Vlastne misty bylo i 63…

                    0 0
          • Mobidyk1  

            můžu mít ještě otázku co jezdíš za kola?

            0 0
          • scret  

            *1

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      A třeba ty upínáky k Vikingům, to je taky lahůdka, prostě špičkový produkt dělající čest a slávu své firmě.

      0 0
    • Hnoj  

      Tak docela žasnu, RMX s touhle hroznou sračkou prorazil do světa, teď je nabízejí za 500euro (!!!!!!!!!!) pod značkou AMBROSIO. Sodoma Gomora.

      http://www.ambrosiospa.com/…y-jazz-26–29

      0 0
    • chose-cb  

      Jezdím pul roku a trikrat vymenen prasklí drát pod niplem:)jdou do světa! nefunkční oničem hrůza:(

      0 0
    • Toman  

      Přidám svou zkušenost s výplety Viking.

      Pořídil jsem je manželce, také s tím, že proč nekoupit na český rám i české výplety a pláště ( ty Rubeny se nakonec neosvědčily ), zvlášť, když je možno si je barevně nakonfigurovat. Manželka s výstrojí cca 60kg, cyklostezky, les, hory, Beskydy – těžký terén, tedy jezdíme všechno. Po cca 3000 km praskl drát na zadním kole. Ok, zavolal jsem k Remešům, druhý den byly dráty doma, ouha, za šest drátů ( vzal jsem i ostatní rozměry ) asi čtyři stovky s poštou. Kola byla v záruce, to jsem jim připoměl i s připojením kdo a jak na kole jezdí. Výměna drátu – musel jsem jehlovým pilníkem propilovat díru v nábě, jinak tam drát nešlo dostat, to mi potvrdili po telefonu, když jsem tam volal, aby mi řekli, jak do náby dostat ten drát. Jeden jsem zničil, když jsem se ho tam snažil silou vtlačit. Rajbnul se tam a šel ven pouze za pomoci kladívka, pak vycentrování. To pilování mě fakt ranilo! Zhruba za dva týdny jsem zjistil axiální vůli zadního náboje, prostě měl malý vakl do stran. Dotažením na ose se nic nevyřešilo. Rozborka a výměna ložisek, šup s kolem zpět do rámu a vakl tam pořád byl. Píši Remešům. Museli by to posoudit. Na čem však bude žena jezdit uprostřed sezóny. Opět rozborka, tmel Loctite do domečků, osadil jsem ložiska, smontoval, nechal devy dvy vytvrdnout. Vakl je pryč. Nevím ovšem na jak dlouho. Hliníkového masa v domečku kolem ložisek moc není a tipuji tedy, že se to prostě kolem ložiska vymačkalo a asi se to bude vytláčet dál, takže mě bude čekat přepletení těla náby. Polepy také nic moc, dřou se před očima, ty mi Remeši poslali zadara, ale nálepky nejedou. Takže nevím, co si o tom mám myslet. Kdybych na to bořil já, tak budiž. Ale mé Fulcrum RM3 drží už tři sezóny bez větších zásahů, i ty polepy jsou skoro jako nové. Pro přímé srovnání je to jako nebe a dudy. Měl jsem koupit Fulcrum nebo Mavic, či DT a nemusel bych servisovat nesmysly.

      0 0
      • Vilém  

        Tezko rict, mozna jim telo naby roztahuje ten vyplet. Kazdopadne bych cekal, ze pri zatizeni, ktere popisujes, vydrzi dyl.

        0 0
        • Toman  

          Netuším, zda napnutí výpletu roztáhne tělo náby, či se jen vymačkal domeček. V posledním čísle Cykloservisu je na tři stránky o Remerxu. Přesně tato nába je tam vyfocená vcelku i rozebraná s tím, že je tam psáno, že je osa na rychloupíník snadno vyměnitelná za osu pevnou 15 mm a že ložiska jsou pro snadnou údržbu volně usazena. netuším, co to ve strojařině znamená, aby byla volně uložená ložiska. Toto evokuje vůli už při čtení. Dle mého soudu musí být ložisko na ose alespoň malou silou nalisováno a do domečku by se také mělo alespoň tlakem rukou vtlačit. Stáhnout šlom opravdu volně a stejně tak lehce zapadlo do domečku. To mi nějak nehraje. Jak se tedy zbavit vůlí? Nebo Remeši to schválně vymysleli s vůlí? Ale po koupi tam žádné vůle nebyly, to vím jistě.

          0 0
          • Vilém  

            Bohuzel jsem tu nabu nemel nikdy v rukach, takze tezko rict. Dokazal bych si takovou konstrukci predstavit, ale to by to lozisko muselo dosedat na nejaky kuzel, aby se to vystredilo, pripadne by bylo nejak pojisteno z venku. Pokud tam nic takoveho neni, tak tezko rict, mozna bych to pojistil loctitem an vymezovani vuli.

            0 0
            • Toman  

              Ložiska jsou kuličková, ZZ, normální válcový tvar, žádný kónus. Já to odhaduji na vymačkaný domeček, protože nové výplety žádný vakl neměly, výměna ložiska nepomohla, za to tmel ano. Ale pod 60 kg ženskou?

              0 0
              • jecnak  

                Je to jak pises. Strojarske tabulky obsahuji tolerance pro lisovane spoje, kterymi se bude Remerx neridi a nebo jak pise Vilem vyplet roztahuje nabu, coz neodchytli pri testovani, bylo-li kdy nejake.

                0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Taky přidám něco do toho mlýnku, který se tady rozjel. Na jedné akci jsem rozstřelil ráfek DT a byla potřeba výměna. DT ráfek jsem už nechtěl(rád zkouším jiné značky) a tak padla řada na Remerx s jejich Fastdiscem.

      Nchal jsem si ho vyrobit. Slíben mi byl za 2 týdny, dorazil v 7–8týdnu. Vyměněno 100 emailů, kde ráfek je – kecy typu, že problém s výrobou, tunění ráfku, ztracením balíčku, ob den posílání mě znechutilo. KDyby mi řekli, že jsou to lemplové a nedokážou splnit termín, tak neřeknu ani slovo, ale dělat ze mě blbce se mi nelíbí. Jinak ráfek drží a jezdí. Ale za tu dobu, co jsem čekal, jsem mohl mít zapletený origo ráfek a jezdit jak o život.

      0 0
    • chose-cb  

      Super kola!! Mam je od kvetna a menim 4drat na zadnim kole a kazdy 3tyden musim nechat vycentrovat! Nikdy vice aspon za me!

      0 0
    • hovanec  

      Stále drží a jezdí. :)

      0 0
    • beranek666  

      ty kola už doufám přestali vyrábět :)

      0 0
      • hovanec  

        Nepřestali.

        http://remerx.cz/viking-new_1

        Jenže on je po té nedobré zkušenosti z prvních sérií, kdy to neměli pořádně otestované, nikdo nechce. :)

        Já bych se jich nebál. Měl jsem s nimi nejlepší zkušenosti. Po přechodu na 29" jsem je prodal a doufám, že budou sloužit ještě hodně km. Byly to dobré kousky.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak ono už je jedno jestli aktuálně jsou problémové nebo ne, 18mm ráfek je dneska tak jako tak už úplně mimo.

          0 0
          • hovanec  

            A to je takový rozdíl mezi 18 a 20 mm?

            0 0
            • scret  

              jo:)

              0 0
            • MlokCZ  

              2mm už udělají rozdíl poměrně velký, i když samozřejmě vždy hodně záleží jaké konkrétní pláště se vozí a zda s duší nebo bez duše a jaké se foukají tlaky. Pro lehčí pláště bez duší typu např. snake skin RoR, RaR při foukání rozumně nízkých tlaků jsem poznal velký rozdíl i při přechodu 21mm → 25mm ráfek a to i přesto, že to jsou jen 2,25" pláště.

              Proč ale srovnávat s 20mm? Ráfky se dnes posunují výrazně přes 20mm. Kupovat dnes kola, tak si 20mm ráfek kupovat nebudu (na 26" jsem nedávno bral 25mm ráfky, na 29" celopevňáka nakonec jen 23mm – váhal jsem jestli 23 nebo 25mm).

              0 0
              • hovanec  

                Tak třeba tohle Ti přijde mimo?

                http://www.dtswiss.com/…pline-ONE-29

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně kola, která bych si dnes určitě nekoupil. 20mm už se dá, ale proč brát 20mm, když můžeš mít za stejnou cenu ráfek širí (nebo tedy spíše pořídíš i o něco levněji záplety s CX Ray + vhodnější ráfek + stejný náboj).

                  A k tomu se mi nelíbí ani profil patek těch DT ráfků, chybí hranka za kterou zaskočí patky pláště (hranku mají UST ráfky + např. WTB ráfky).

                  0 0
                  • hovanec  

                    No já jsem tam navlíkal Ralphy a při nahazování to krásně luplo, takže předpokládám, že ty patky sedají dobře. Jiné pláště jsem zatím nezkoušel – na RK Performance se teď chystám, tak uvidím, jak budou těsnit. Mám tam origo pásku DT.

                    Spíš mi popiš ty hlavní přednosti širšího ráfku. Na XC v tom nevidím nějaký zásadní rozdíl.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Hookless je už pomalu nový standart, funguje to v klidu i bez hranky – pro full ust ale ta nízká hookless patka může být problém, nevím, už je máme jen na 26" fulcrumech, tam hranka jasně je. Ono full ust stejně vymřou, v rozměru 29 nedávají smysl váhově

                    0 0
                    • scret  

                      me by jen zajimalo, jak to muze v klidu fungovat, kdyz mi obcas podfouknou i TLR patky s TLR plastema:)

                      Zatim tomu teda vubec neverim…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Teď nevím jeslti píšeš jen o hookless nebo i o hrance mezi patkami ráfku a středovým žlábkem. O hookless já nic nepsal, s těmi nemám žádné zkušenosti.

                      Já psal jen o té vnitřní hrance, která brání skočení patky pláště zpět do žlábku. Bez ní to samozřejmě také funguje. Ale s ní je potřebná boční síla, která zatlačí nafoukaný plášť do středového žlábku a ufoukne to o dost větší a je to tak odolnější pro krizové situace.

                      O full UST sem nic nepsal, ta vnitřní hranka platí právě naopak pro pláště s TLR patkou. Pro UST pláště ta vnitřní hranka u většiny rárfků právě nefunguje, protože jak je UST patka širší, tak přesahuje až přes tu hranku, takže se o ní ní nezasekne.

                      U ráfků to pak nemusí být vůbec UST ráfek, aby měl tu vnitřní hranku. WTB ráfky ji mají (to byl také důvod, proč jsem šel do KOMů). S páskou tedy ta hranka funguje o malinko hůře, protože ji přelepená páska zaobluje a tedy není patka pláště za hrankou tak zasekunutá (ale pořád musí překonat výškový rozdíl a tedy se napnout, takže pořád to smysl má).

                      Na UST ráfkách už jsem tu psal v minulosti, že se mi sešly 2 tak těsné kousky snake skin Schwalbe, že jsem musel vzít šroubovák, abych dostal vypuštěný plášť z patek (po 20+ minut boje a zkoušení všeho možného jsem to vzdal a vypáčil šroubovákem s rizikem, že poškrábu ráfek).

                      U UST plášťů to díky tomu přesahu patky přes hranku nevznikne.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak jsou to dvě nezávislé vlastnosti. Tady vidím hookless ráfek, který má minimálně náznak té vnitřní hranky (není dostatečně vidět detail, tak proto píšu náznak).

                        http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/…s-700-80.jpg

                        0 0
                        • kyl  

                          Ráfky tohoto typu jsou ale už stará věc ne?Viděl jsem to na nějakým dětským kole před lety a majitel to nakonec vyměnil za klasické ráfky,protože neměl nervy na to usazování pláště(plášť si dělal co chtěl).Na elektrokoloběžce je to samé.

                          0 0
              • Smazaný účet  

                Jen dotaz. Stavitel mi zapletl kola na ráfcích RMX STING (nosnost 110KG). Místní uživatelé mi doporučovali spíš RMX HURRY (nosnost 95KG) a pláště 2.4. Přemýšlím že bych si pořídil další sadu kol do terénu (občas si zajedu sjet Krkavec) – současné Racing Ralphy 2.2 moc nepodrží a v zátáčkách dost ujíždí (koupováno primárně na cestu do práce a občasnou cestou po lese). Mám si nechat zaplést nová kola na RMX HURRY a dáš širší pláště typu X KING 2,4 nebo nechat současná kola a pouze měnit pláště před vyjížďkou. Díky

                0 0
                • hovanec  

                  No jestli máš dojem, že se ta kola kroutí, tak proč ne. Dle mého názoru to jsou ale dobré držáky. Jestli jsi je nemusel moc centrovat, tak bych to neřešil a jezdil je.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Pravidelně měnit pláště je děsný opruz, to ti stejně dlouho nevydrží. Ono ale měnit kola není žádný med, protože nemusí sednout brzdy po výměně (jde tomu pomoct, že se doladí pod kotoučem tenké podložky, protože ani při stejných nábojích není zaručeno, že to vyjde přesně stejně).

                  U X-kingů hodně záleží jakou vezmeš verzi. Protection verze snese trochu užší ráfky, protože má hodně tuhou kostru a nežvejká se tedy tolik. Na druhou stranu 2,4" protection jsou hezky objemné (61mm na 25mm ráfku), takže to je zase horší na úzkém ráfku. Na stávající ráfky bych případně dal X-kinga protection 2,2", to bude celkem ok ohledně žvýkání.

                  A také nepočítej s tím, že by X-king byl nějak o moc větší držák než RaR.

                  0 0
                  • hovanec  

                    Podle mě má ty Ralphy přefouknuté.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ty RR jsem měl fouklé na 35 psi (v terénu je dycky upustím až se dají stlačit rukou), jinak je foukám na něco pod 60 (50–55psi) psi (65 je dle tabulek max.), protože jezdím do práce po silnici. Ujíždí to hlavně v lese na tom jehličí s hlínou ( nevím jak to nazvat. U Krkavce jak je ten sjezdík mi to občas ulítlo, takže jsem vyvažoval nohou. Je mi spíš o to jestli mi širší ráfek a guma, které bych hustil na menší tlaky v tomhle pomůže. Plášt bych dal nějaký zaměřenější do terénu. Dále moje váha je kolem těch 115KG, takže chci mít větší jistotu že nic nerupne.

                      0 0
                • romanVfr  

                  Jaké máš na stingach naboje a špice? Ja mam od nich http://remerx.cz/…ba-nerez-p_2 , projeli bez problemu 1000mil bez rozcentrovaní. Pokud ale budes chtit nasadit 2,4 pláště tak bych spís doporucil Hurry, Stingy maji vnitrni sirku 18mm a Hurry 21

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.