• Boresprut

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit jaká MTB 26" kola zvolit jako náhradu za má současná kolesa (DT Swiss 350 náboje a XR 400 ráfky)

    Chtěl bych něco lehkého a zároveň tuhého, nejlépe čistokrevné UST – současné řešení sadou NoTubes mě už nebaví :)

    Kola bych používal jen na závody (maratony), na tréninky si nechám kola současná. Moje váha se pohybuje kolem 63kg takže bych se do jakéhokoliv váhového omezení měl vejít.

    Přemýšlím zda si opět nechat kola zaplést, náboje třeba zrovna ty DT 350 a k tomu dát ráfky NoTubes nebo zda koupit už kola hotová.

    cenu bych si představoval tak v rozmezí 10 až 14tis (cena za pár :) )

    Líbí se mi např. kola Mavic Crossmax SLR ale to už bych musel 2tis připlatit :/ je to opravdu taková pecka, která stojí za těch 16tis? vydrží něco?

    předem díky za jakýkoliv názor.

    • Azmir  

      Musí být nové? mžoná bych koukl na cyklobazar cmaxů se tam pohybuje celkem dost, sice otázka v jakém stavu, ale tak když vidím ty ceny okolo 8 tis. tak by se to vyplatit mohlo, sám jsem kupoval bazarové cmaxy a zatím drží.

      • scret  

        pokud ma ty prachy, tak chodit do ojetejch a volitanejch kol je ta nejvetsi blbost…

    • Pán z Dubu  

      http://www.light-bicycle.com/…patible.html

      Ráfek je dost vysoký na prostrčení niplů vnitřkem – lze objednat bez montážních děr.

      • TJK  

        Hele 33mm sirokej enduro rafek na XC je overkill.. ale zase jako za 3300kc karbonovej rafek nemusi bejt zlej… ale radsi bych bral galuskovej kde neni tolik co podelat na bocnicich…

        • Pán z Dubu  

          Nemyslím. Váha není přes. 26mm vnitřní šíře ráfku je optimum na pneu šíře kolem 52 mm, guma se nebude při nízkým tlaku tak převalovat, navíc na stejný objem pneu stačí nominálně hubenější plášť např. 2,0 plášť na 26 mm širokém vmezeřeném ráfku je odhadem jako 2,2 na 18. V tom je i váhová úspora. A tuhost – ta byla požadována, tenhle ráfek neuhne a podrží.

          V čem to je podle Tebe kanón na vrabce?

          • TJK  

            prave ve vcesm vyse vypsanym :-) Jezdilo se od jakziva na 17mm rafku.. s prichodem novejch bezdusi a 19mm vnitrni sirky neni problem vozit 2.2 plaste o realny sirce 56–57mm a tlaky nekde kolem 23–25PSI bez zvejkani… vozil jsem to takhle uz nejakou dobu a nehlede na to ze mas porad velky rozdil jestli das za rafek 3300+DPH/CLO nabo neco kolem 1800kc za top bezdusovej rafek treba od WTB… jako asi je to fajn ale na XC je ten rafek uplne zbytecnej :-).. na AM fulla nebo Enduro to uz by byla jina…

            • alinceb  

              Na AM fulla nebo Enduro jedině v případě, že by se dal koupit výhodnější 4-pack…:)

              • TJK  

                hele s tim materialem co tam je.. to zase takovej stress nebude.. ja bych se toho na test nebal…

            • Pán z Dubu  

              Čo bolo, to bolo; vývoj nezastavíš. Teď už větší šíře ráfků proniká i do XC – tak proč tomu nejít naproti? U ráfků z hlíny se obávám, jestli to vylehčovací odebrání materiálu není příliš na úkor odolnosti – takovej KOM lehce docvakneš a guma OK ráf KO (zkušenost nemám, fotky už na B-F proběhly).

              Měl jsem 2,2 plášť na 18mm ráfku – na rovný ježdění fajn; na zatáčky, šikmo svahem a boční drcy mezi kameny už nedržel směr. Odtrhnul jsem mu patku (co bylo v ráfku, zůstalo v ráfku, co bylo ven, se odsáplo). Rozšiřují se gumy – ráfky by na to měly reagovat adekvátně a né jen hájit dolní limit.

              U mnou odkazovaných ráfků samozřejmě nezastírám, že v ceně je patrný zvolený materiál. Jsou ráfky za desetinu. Limit 14k na kola je dost – tak proč je nezacílit na jejich obvod.

              • alinceb  

                Máš už novýho bajka?

                • Pán z Dubu  

                  Ne. Vloni jsem prorozmýšlel doprodej – barva byla taková, že to skoro nikdo nechtěl. Že bude něco přijatelnějšího. Cca před měsícem bylo pár kousků a než jsem to zjistil, moje velikost nebyla. Teď, když vzpomínám na loňskou cenu a kurz koruny, bych si rval vlasy.

            • Pán z Dubu  

              Další fa rozšiřuje ráfky http://www.imexpo.cz/index.php…

      • McBlacky  

        máš s jejich výrobky osobní zkušenost?

        • Pán z Dubu  

          Nemám, jen jsem se tam dotazoval na to vrtání. Ani nevím jestli jsou výrobci toho, co nabízejí, či jen kompletují. Např. ráfky jsou vidět i u jiných prodejců. Třeba je berou jinde nevrtané a vrtají zakázkově.

      • biker jura  

        tohle vypadá dost zajímavě, pokud vydrží nějakou ránky od kořenu apod tak by se o tom dalo uvažovat…

    • TJK  

      Pokud máš 14 tis na kola tak DT240 náby / WTB KOM Ráfky a nějaké odlehčené dráty a mě by ses vejít… kola budpou velmi kvalitní rozhodně minimálně na úrovni Cmaxů …

      • Hnoj  

        Cenově se nevejde…

        • TJK  

          naby? .. no zase pokud sleze na 350? .. jak velkej je tam presah cenovej?

      • Pajas04  

        Kola za 14k a nemít ani na-přímo vedené dráty? No, nevím, do toho bych nešel…

        • Georrge  

          ono se dají poskládat kola s přímými dráty? Jsem myslel že takové se dělají jen továrně.

          • Vilém  

            Myslis draty bez kolinka? Pokud ano, tak DT dela i takoveto verze naboju.

            • Georrge  

              asi ty bez kolinka, teda myslim ze to je to co on myslel :) jeste jsem tu nevidel ze by nekdo zapletal neco s takovymi draty, otazka jestli to ma vubec realny prinos?

              • Vilém  

                Tak teoreticky to prinos jiste ma. Melo by to byt o neco tuzsi a odolnejsi. Drat povetsinou praskne prave v tom kolinku a kde nic neni ani cert nebere.

                Prakticky nemohu soudit.

                • mr.nikdo  

                  Viking mel a ma draty naprimo.

                  Praskalo to v niplech :-D

                  • Vilém  

                    Viking je v prvni rade zmetek.

                    • mr.nikdo  

                      A tom se snad bavit nemusime :-D.

                      Ale spice praskaly v niplech. Ted spice slouzi jako pekna skrabatka na zada :-D

            • Pajas04  

              Aha, kolínko se tomu říká…

              Každopádně přesně to jsem myslel :).

            • Vilém  

              Jen dodatek k tomu DT. Bohuzel jsou vsak povetsinou na 28 der, krom par sjezdovejch verzi.

              • Georrge  

                ted me napadlo ze rovne draty by mely umoznit vetsi napnuti dratu, a tedy zvyseni tuhosti vypletu, nebo snizeni poctu dratu pri stejne tuhosti… mozna proto maji 28 dratu a tovarni 24. Musi pak ale hodne trpet niple a zavity dratu, nemaji je treba rovne draty zvetsene?

                • Vilém  

                  Teoreticky ano, prakticky je to limitovane tim, co vydrzi rafek. U beznych rafku to byva cca 100–120kg na drat, coz je mnohem min nez vydrzi samotny drat.

                  Pokud by vyrobce kol nebo rafku predem pocital s pouzitim minsiho poctu dratu a podle toho nadimenzoval rafek, tak by to byla jina.

                  • Georrge  

                    rekl bych, ze u tovarnich kol to tak i bude ne? Treba ty SLR maji zesilene mista kolem niplu, a myslim ze to nejsou jedine kola…

                    • Ruprt2  

                      Vždycky jsem myslel, že je to naopak, že SLR mají ubraný materiál, kde má výrobce pocit, že to ty kola snesou.

                      Prezentovat, že je to zesílené tam, kde se neubralo, by mě nenapadlo.

                      • Georrge  

                        imho to bude obojí, ráfek je v místě niplů o něco tlustší než obvykle, ale mezi niplama je to odfrézované takže je tenčí než obvykle a je tedy lehčí než obvykle, přestože pevnost kolem niplů je vyšší. Jestli to tak opravdu je nevím, každopádně by to ale bylo fajn…

                      • scret  

                        to by mohl byt dobry marketing:))

          • Pajas04  

            Tak to opravdu nevím, jen říkám, že dát 14k za kola a mít tam tu klasickou kombinaci 32 tenkých drátů by se mi teda nelíbilo.

            Když už zaplétat, tak bych do toto nedával tolik peněz – šel bych třeba „jen“ na 10k (pokud by to bylo do 1550g – jinak bych volil 1650g Crosstraily ;)).

            • Georrge  

              mi se zas nezda ze by 24 dratu mohlo mit dostatecnou tuhost :) to by vsechny musely mit kolem 2,5mm aby se to vyrovnalo klasice… a to myslim nemaji. A nebo musi byt vic naptune…

              • nikeid  

                EDIT: špatně zařazeno

                co RM Zera? ne že bych s nima měl zkušenost, ale v nějaký vlákně, kde srovnávali RM0 a SLR říkalo dost lidí, že pocit z RM0 je daleko lepší, zejména akcelerace … ale říkám, jen reprodukuju

                cenově se vejdeš a váha je ±50g stejná jak SLR

                http://www.polygonbike.cz/…tal-zero-ust

              • Pajas04  

                Mají celkem velký průřez ;), určitě větší než klasický 2.0 drát.

                SLR mají tuším 2×4mm (před pár týdny jsem to měřil, už si nepamatuju), a to stačí i 20 drátů.

                • Singlespeed  

                  SLRka s dvaceti dráty už nejsou moc pevné ani odolné proti rozcentrování. Pode mnou (90 kg) se kroutí jak tanečnice u tyče :-). Není to prostě materiál pro každého. S nostalgií vzpomínám na SLka s 24 dráty vzadu…

                  • Pajas04  

                    A mluvíme oba o verzi 26", že?

                    Tak každopádně jsi nad váhovým limitem ;), já mám 71kg a ničeho takového jsem si nevšiml, ale pokud jsi cítil kroucení, tak to pak nemá cenu a je třeba pořídit něco pevnějšího :).

                    Jinak těch 20 drátů napnuto 120–130kg na straně kotouče a 130–140kg na straně kazety, což je docela hodně.

                    Nevím, pořád mi přijde logičtější, že pokud mají dráty 4× větší příčný průřez, ale je jich 20 místo 32 a navíc takhle napnutých, tak by to mělo být tužší než klasika.

                    • KOLOMECH  

                      Nejvíce mne na tom štve, že tím jak je jich tam málo a jsou hodně přetažené, tak když praskne končíš, protože ráf s pláštěm jde do rámu. Už potřetí.., představa, že by se mi to stalo někde na závodech 50km v lese mne děsí.

                      • Pajas04  

                        Tak přetažené nejsou (to by znamenalo, že jsou zatíženy více než doporučeně), jsou jen zatíženy více než klasické :). To je určitě nevýhoda malého počtu drátů :/. A tuším, že už jsem to i někde četl, že po prasknutí byť jen jednoho se na tom už nedá jet :(. Já ale pevně věřím tomu, že pode mnou nepraskne ani jeden :).

                    • Georrge  

                      a ty 2×4mm dráty jsou taky ocel?

                      • Pajas04  

                        Ne, nejsou – je to nějaká slitina hliníku (nazývají to Zircal). A tuhost bude tedy při stejném příčném průřezu o dost menší (přesné číslo se mi najít nepodařilo – Youngův modul pružnosti taky není vše, když neznáme průtah ocel vs. hliník pro danou zátěž). Ale stejně si myslím, že to vyjde lépe ;).

                        • šlapatko  

                          Každý pes chválí svůj ocas :-)

                        • Georrge  

                          myslel jsem si ze to bude dural (nebo neco podobneho), kazdopadne mas pravdu v tom, ze presne urcit to nepujde, tipuju ze to vyjde stejne jako 32 dratu 2mm ocel, ale ktere kola dneska maji nezeslabovane draty :)

                          • Pajas04  

                            Jj, docela rád bych na to třeba u nás na škole udělal testy, ale dráty se mi kupovat nechce, navíc by bylo lepší jich mít několik :).

                        • ememem1  

                          Youngův modul pružnosti taky není vše, když neznáme průtah ocel vs. hliník pro danou zátěž). – pokial s abaviem o tuhosti tak tu vetu nemyslis vazne, ze ne…

                          • Pajas04  

                            Sakra, po dlouhém přemýšlení a srovnání tahových diagramů musím přiznat, že budeš mít větší pravdu ty. Ten rozdíl tam určitě nějaký bude, ale směrodatný bude ten Youngův modul. I když zanedbatelná část plastické deformace tam možná bude hrát taky roli.

                    • Pajas04  

                      Oprava: Průřez je jen cca 2,5× větší a ne 4×.

              • mr.nikdo  

                Tuhe jsou dost, jen se vyskytly nejake problemy s nabama. Ale zase jak u koho.

            • Martinaa  

              Až s těma Cmaxamna začnou první potíže, pochopíš, proč je v mnoha ohledech lepších zaplétat…

              • Pajas04  

                Na to, že nevíš kde, jak a kolik toho najezdím je tohle docela odvážné tvrzení. Každopádně jestli začnou zlobit, na b-f to určitě napíšu a podělím se o zkušenosti…

                • Hnoj  

                  Uf, to jsem psal já. Login do tohodle fóra je totálně grclej.

                  Je úplně fuk, kde jezdíš a co jezdíš. Servisuju kola 10 let, viděl jsem za tu dobu hodně moc chcíplehch Cmaxů. Prostě to nejspíš přijde…

                  • šlapatko  

                    Na bazarech se často prodávají kola starší dvou let.Mohou a nemusí vydržet. Cena oprav je šílená. Kola stárnou i bez ježdění, drát a ráfek je stále pod tlakem.

                  • Pajas04  

                    Nejnovější model už na tom má být snad lépe. Mám 85kg i s kolem a výbavou na celodenní vyjížďku, a pokud se přece jen něco vysere, tak bych měl mít 3 roky záruku u Kastaru.

                    Četl jsem názory i velmi spokojených uživatelů, ale fakt myslíš, že je větší šance, že se něco stane než, že to bude ok?

                    • jecnak  

                      Rec jak rozpravka. Zkus si znova precist, co tu Hnoj napsal.

                    • šlapatko  

                      Záleží jak a kolik najezdíš. Jak netrefíš ráfek, nebo nenamotáš nějaký bordel tak by měly vydržet. Jsou to parádní kola a klidně bych je jako druhé bral. Většina prasklých ráfků je od velkých tlaků a dráty taky jen tak nepraskají. Po záruce ideálně prodat a koupit nové:-)

                    • KOLOMECH  

                      Ono se to různí a dle mého zjištění a rozlišení mají nejvíce problémy ti co je nacpou duší a nabuší 60–70psů (a kromě těch co mají 80+). Na to ty kola a zejména ráfy nejsou stavěné. Naopak skupina kteří jezdili poctivě ust a lidské tlaky do 40–45psi jsou v pohodě snad všechny, kromě hodně starých zadních nahlodaných korozí u díry ventilku.

                      • Pajas04  

                        Tak to by bylo vpohodě :). Já jezdím 22/27psi (přední/zadní), takže jsem hluboko v normě :). Maximum pro ráfek je udáváno 3,3bar (47psi) při 2,25 pláštích, vyšší tlaky zabijou lehký ráfek spolehlivě, to už bylo mnohokrát zmíněno.

                    • Hnoj  

                      V praxi největší problém je zarůstání niplů, to mají společné staršímy modely. Kola by se každý rok měly nechat docentrovat + dotáhnout, ale praxe je následující: nejsou rozhozený, tak na to kašlu a ušetřím prachy za servis. Jezdím další rok-dva. Pak rupne ráfek, případně drát a potřebuju centrovat a ejhle, dráty se ani nehnou. Takže kleště a už to lítá…

                      • Pajas04  

                        Tím se ale automaticky poruší záruka – nejpozději do 12 měsíců od koupě se kola musí poslat do Kastaru nebo k Tech-dealerovi. Nechápu, že to těm lidem za to stojí…

                        • lukas aka mitro  

                          pise kazdy rok, ne behem prvniho roku…

                          • nitraq  

                            To mu nevysvětlíš, on si koupil úžasný SLRka a věří jim. Já mu fandím:)

                            • KOLOMECH  

                              Já také, ovšem není nad fullrum zero.

                              • Pajas04  

                                Tam bude ale v případě prasknutí drátu stejný problém jako u SLR, nebo se na tom dá jet i po prasknutí drátu? Jo a nahoře jsi psala, že jsou Zera ±50g od SLR, rozdíl je ale přes 120g ;).

                                Pokud máš s těmi Zery dlouhodobější zkušenosti, mohla bys sem napsat nějaké poznatky?

                                • Ruprt2  

                                  Zera jsou v akci na u Polygonů. Víc bych za tím příspěvkem nehledal :-)

                                  • KOLOMECH  

                                    Jaké jsou akce u Polygonů nevím, tak asi víš více nežli já. :D

                                • ememem1  

                                  zera su rozhodne vyrazne menej papierove jak slr. mam 100kg a zo zerami na mtb ani silnicke roky ziadny problem(teda jeden hej ale to je uplne o inom). su to najtuhsie kolesa ake som kedy jazdil a kupodivu pomerne dost vydrzia. raz sa mi stalo ze som namotal volaco do vypletu a ulomil drat (na strane brzdy) a osma nebola o nic vacsia jak pri normalnom kolese. ano, zhananie mahradnych dielov a je trocha problemovejsie pokial nebyvas v meste kde sidli maxcursor nicmenej sa to da a pokial mas par dratov do foroty tak neni co riesit.

                                • KOLOMECH  

                                  Rozdíl je v tom, že u nich dráty nepraskají. :)

                              • scret  

                                nebylo tu nedavno par fotek rozezranejch rafku od mlika??:)

                                • nitraq  

                                  Myslím že od ememema.

                                  • jecnak  

                                    Jo, Fulcrum s tim ma mnohem vetsi problemy jak Mavic. Pouzivaj nejakou jinou slitinu s hodne horciku a ta se s amoniakem, ktery v mliku je, ma velmi rad.

                                    Fotek sezranych Fulcrumu je na zahranicnich forech celkem hodne.

                                    • scret  

                                      ale mel jsem pocit, ze je to jen u „vyssich“ modelu…

                                      • jecnak  

                                        Jj. Ale jak silnicnich tak bikovych.

                                      • honzzaq  

                                        Nevíš, jak je to u RM3? Zvažuju jejich nákup.

                                      • honzzaq  

                                        Nevíš, jak je to u RM3? Zvažuju jejich nákup.

                                        • McBlacky  

                                          máme doma 1XL a 3ky oboje na tmelu a v pohodě.

                                          Přijde mi, že jsou odolný tmelu líp jak SLka od Mavicu, kde to kolem ventilku koroduje a na 2–3 místech i na ráfku.

                                    • McBlacky  

                                      fotky jsou i shiman a maviců, ale je otázka co tam lili a jestli nějak neporušili krycí vrstvu.

                                      • ememem1  

                                        faktom je ze fulcrum doslova upozornuje nepouzivat zmesi s amoniakom co ale obsahuju vsetky komercne dostupne mlieka.

                                        • scret  

                                          docela dost velka nevyhoda:(

                                          • ememem1  

                                            pripisujem to nie moc kvalitne prevedenej finalizacii(eloxu) co ovsem v danej cenovej kategorii je dost trapne. jak pisem na tom novom to bolo o dost lepsie jak na starom nicmenej uplne bezchybne nie.

                                      • jecnak  

                                        Fulcrum k tomu ma bohuzel vetsi dendenci, protoze rafky jsou ze slitiny obsahujici hodne horciku. A horcik co? :-)

                                  • ememem1  

                                    ano, uz neviem kde ten thread je, pred par dnami mi prisilo vypletene koleso s novym rafikom, celkova cena asi 160E (rafik 120E, zbytok robota + postovne+par novych dratov, zbytok pouzite stare.) az na to ze to trvalo 7 tyzdnov a jeden drat je zapleteny tak, ze je pri hlavicke skruteny (co ma teda dost serie, dufam ze nepraskne, mohli si dat trocha zalezat) vsetko OK. Pre istotu som vnutro rafika zlahka strekol ciernym sprejom, tie 2g navyse ma nezabiju, inak bol ten elox o triedu kvlaitnejsie urobeny jak na povodnom.

                                    • lukas aka mitro  

                                      ten drat bych nafotil a poslal jim fotku co s tim jako hodlaji delet…

                                      • ememem1  

                                        neviem, nechcem moc rypat, boli docela ustretovi navyse by som sa uz na tom rad odviezol ale nepaci sa mi to.

                                        • ememem1  

                                          len tak mimochodom jak vyzera to vypletenie-skrutenie spice pri hlavicke. zatial drzi (a teoreticky je to jedno) ale jak hovorim, za tie prachy kolesa ako aj servis tak toto konkretne nic moc.

                                          • McBlacky  

                                            podle mě otázka času kdy to ulítne na tohle ty dráty dělaný nejsou

                                          • Vilém  

                                            Prijde mi, ze tam dal nekdo delsi drat, dostal se pri dotahovani na konec zavitu a pak to takto pokroutil. Kdyz se podivas na vzdalenost mezi niplem a mistem kde to prechazi do aero profilu, tak na tom pokroucenem mi prijde mensi, nez na tech ostatnich.

                                            • ememem1  

                                              to je mozne, na celej veci to ale v principe nic nemeni a sice ze ma to docela stve lebo sa trocha oavam ze to prdne v najnevhodnejsej chvili.

                            • Pajas04  

                              Z toho, že jsem napsal nechat zkontrolovat po prvním roce a ne po každém bych zase takovou kovbojku nedělal :). Jen jsem psal, že se tím ztrácí záruka, a že je podle mě blbost to neudělat.

                              Ten tón, kterým říkáš (resp. píšeš) „úžasný SLRka“ mi připadá zesměšňující – přitom nechápu proč, že mají nižší odolnost a jsou příliš drahá si samozřejmě připouštím a nikde jsem neřekl, že to jsou nejlepší kola na světě či něco podobného.

                              Kdybych si ale nemyslel, že mi pár let vydrží, tak bych si je asi nekupoval, nemyslíš?

                      • mr.nikdo  

                        Nezapomen jeste na to, ze aby mel slevu, melo by to byt serizovane v Mavic centrech (ten, kdo ma od nich potvrzeni, skoleni). Jinak by o tu zaruku mohl prijit.

                        A tech zase tolik neni. Me se treba nechce moc posilat kola do Kastaru anebo jezdit s kolama do Brna. Autobusem je to celkem prujem :-D

    • šlapatko  

      Vzal bych to všeobecně, tovární výplety 20, 24 drátů jsou parádní, průser nastává při prasknutí drátu, popřípadě ráfku. nelze to jen tak nahradit jako u klasiky.

      Nějak mi nedochází nevýhody klasického výpletu. Náby na přímé dráty můžou být fajn, ale pozor taky praskají.Důkazem jsou kola Roval od spešlu. Vyrábí jim to DT a po pár letech je taky začali prodávat jako straighpull.

    • Hnoj  

      Pořád tu nepadla asi nejzásadnější věc.

      Prodejnost všeho, co je 26" rapidně klesá, koupit si dneska Cmaxy je totál sebevražda, protože až je budeš za pár let prodávat, cena bude na minimu. Žezlo přebírá 650b a tím to hasne.

      Ruční výplet prostě přestříháš a předěláš na 650b nebo 29er.

      • Azmir  

        Nevím, jestli tohle je zrovna pádný argument, někdo chce prostě 26 jezdit. Pokud by předělával na 29, tak stejně musí vyměnit i rám a vidli a to samé pravděpodobně udělá i u 27,5 tudíž by bylo lepší celé kolo prodat, takže mi tenhle argument nepřijde jako ten nejdůležitější.

      • alinceb  

        Takhle bych to teda zrovna neviděl. Když 2–3 roky nazpět masivně mizely véčka i z nabídky ND, tak třeba nikdo dlouho nechtěl výprodejové Epicony z KK. Teď je po rozumných vidlích na V-brake hlad a nejsou ani na bazaru.

        Imho podobné to bude za 2–3 roky s top komponentama na 26".

      • scret  

        ted jsem presne tohle zvazoval…

        Kdyz jsem si to cenove spocital, tzn. nechat naby a vymenit rafky a draty, tak jsem zjistil, ze kdyz soucasny 26 kola prodam a necham zaplict rovnou novy uplne stejny jen 27,5ky, tak jsem skoro na stejny cene:))

        Je to divny, ale je to tak…

        • McBlacky  

          záleží jak máš drahý náby. Když třeba 240ky tak se to možná vyplatí, ale asi lepší to je prodat ze ztrátou komplet, protože vyštípat aero dráty to je tak 3–3,5tkč mínus, jetý ráfky samostatně jsou téměř neprodejný a nový náby za cenu celýho výpletu pořídíš

          • alinceb  

            A jako bonus bude mít někdo jiný radost z „nových“ kol…:)

          • JakeF  

            Tak ono ani 240ky nejsou nesmrtelný… Když máš ty prachy zaplejtat na 240, tak asi nebudeš za pár let sockařit a zaplejtat nový kola na několik let ježděnejch nábách a necháš to na zimáka…

          • scret  

            klasika Hopy:)

    • mr.nikdo  

      Myslim, ze by se dalo usetrit a pouzit stavajici naby.

      Rafky klidne ZTR, ale musis tam dat pasku.

      Tovarni zaplety maji sve pro a proti. Jak jsem psal vyse treba pro dodrzeni zaruky nutnost pravidelny servis u licencovanych servisu. A u nekterych tovarnich zapletu je problem se sehnanim nahradnich dilu, ktere jsou nutne treba k serizeni lozisek v naboji…

    • dzandzara  

      Presne ako píše Kolomech tí čo robia nedoporučené veci s crossmaxami tak nech sa nečudujú že im prd vydržia.

      Mám ich už 6 rokov a jediná udržba je premazať každý rok orech toť vše.

      Budúce kolesá budú zas crossmaxi, pretože za tie prachy stoja a milujem veci nasaď a zabudni !

      • McBlacky  

        stejně tak by ti tady mohlo mrak lidí naspat jak je za rok rozložili…

        ono záleží i na tom kolik a jak jezdíš, 6 let je údaj k ničemu

        • jecnak  

          Presne tak. Kdyz na biku hodne jezdim, a je blato a bordel, tak treba mazani orechu je zalezitost jednou do mesice, pripadne po kazde 24hours. Jenze udrzbu chtej kazdy kola, tak nejak nechapu co se tu porad resi. Proste udrzba tovarnich zapletu je obvykle drazsi.

      • scret  

        skoro az k neuvereni:)

        Mam cca uz 3–4 CMaxy a vsechny kola chtej cas od casu nejakou udrzbu…

        Jinak lituju toho, kdo si po tobe ty Cmaxy koupi:)) orech mazanej jednou rocne, udrzba jinak zadna… pak lidi nadavaj na mavic, prtze si koupili stary kola, ktery jsou davno v pr…

        • ememem1  

          tak ale zas podla toho co tu piste mavic vyzaduje o dost viac udrzby jak konkurencny a porovnatelny fulcrum.

          • jecnak  

            Ty jezdis zavody co vikend, pocasi nepocasi? Na MTB Mavic od 2013 se maze orech?

            • ememem1  

              Ty jezdis zavody co vikend, pocasi nepocasi? – to ne ale zas ze by som ich nejak extra setril to tiez ne. zazil som aj take ze som po 100km zavode (v mojom pripade sa ovsem o zavodeni tvojho razenia hovorit neda) musel rozobrat a vymenit kde co ale mazat orech tak casto jak sa to tu kde kade spomina mi prijde skor konstrukcna chyba jak normalne.

              Na MTB Mavic od 2013 se maze orech? – nejak nerozumiem otazke.

              • scret  

                jecnak chtel rict, ze novej orech od Mavicu, tzn. na kolech od r.tusim 2012, se nemusi tak casto mazat…

              • jecnak  

                Narazim tim na to, ze porovnavas bez informace kolik a kde kdo najezdil. Tim, ze je orech na kluznem lozisku, tak sice vyzaduje udrzbu, ale vydrzi dele nez prumyslove lozisko. Navic se daji koupit neoriginalni kity, kde vymenis bud kluzne lozisko a nebo dokonce nabizeji i prumyslove lozisko. Da se tak i vyresit prilis ojeta stycna plocha kluzneho loziska v nabe.

                Na novych Mavic MTB kolech je prumyslove loziko v orechu…

          • scret  

            tak ono je to o stylu pouzivani… jak spal jecnak, udaj v letech neznamena nic, kdyz na nich 5 let treba nebudu jezdit:))

            Jinak je mi celkem fuk, jestli je Mavic lepsi nebo horsi, oproti Fulcrumu.. Vybiram vzdy z obou znacek, podle toho, co mi ktera muze nabidnout…

            Osobne ale jezdim Mavicy… Mozna bych vypichnul jednu vyhodu u topmodelu jedne ze znacek a to, ze jedna pouziva tolik zatracovane konusy a druha prumysly…

            • dzandzara  

              No tak ešte raz – odkedy mám endurko tak dostávajú zabrať dosť.

              Umývam zásadne ručne, keďže nedoporučujú vysoký tlak vody.

              A za tretie netreba si mýliť crossmaxi s deemaxami !

              A ako tu už bolo spomínané ložiská vymeníš jednoducho, žiadne blbé rozoberanie a babranie sa s guličkami potom trápne vymedzovanie vôle, nič také nepoznám odkedy ich mám .

              • scret  

                mozna jsem to napsal blbe, ale pri nakouknuti do myho profilu je myslim jasny, jakou znacku preferuju a tudiz, jestli prumysly nebo konusy:)

                Jinak nechapu to o CMaxech a DMaxech… Oboji jsou urcene na neco jinyho, stejne tak ruzne kategorie CMaxu…

                • dzandzara  

                  keď nechápeš tak ti to vysvetlím, tieto kolesá nie sú na prasačiny.

                  No a keď im niekto nakladá viac ako treba tak nech sa nečuduje že mu skoro prdnú !

                  Jasné ?

                  Mimochodom pre všetkých mudrlantov dokladám že crossmaxi sú stavané na časté používanie, ak nie doslova na každodenné nasadenie, už si to nepamätám.

                  A po tretie radím tu človeku ktorý si ich chce kúpiť tak neviem prečo by som mal chodiť na tvoj profil.

                  • scret  

                    aha, uz jsem na to prisel…:)

                    Zrejme tady nejsem ja, ten co nechape:)

                    Precti si jeste jednou, co jsem psal uz od zacatku, treba pochopis:)

                    Poukazal jsem na to, ze tvuj argument, ze je mas uz X let, nicmoc neznamena… dulezity je, jak a jakym stylem je pouzivas…

                    Dal jsem poukazal na to, ze nejsou CMaxy jako CMaxy…

                    Od zavodnich SLR po AM/EN SXka… Staci se podivat do katalogu…

                    Doba se nam zmenila, uz nejsou jen jedny CMaxy nebo dvoje:)

                    Mel jsem STcka, coz jsou defacto stejny kola, jako mas ty… a ano byly super, vydrzely dost, ale udrzbu taky potrebovaly!

                    A oech kolikrat potreboval maznout treba i po mesici, kdyz se jezdilo v bordelu…

                    Precti si instrukce mavicu, jak se maj kola servisovat po case – dotahnout vyplet, samozrejmosti je mazani orechu, interval cca kolem 1500km je tusim doporuceny – ale dle podminek muze byt i o dost kratsi…

        • ememem1  

          mimochodom keby niekto tie mavicy silou mocou potreboval rozobrat

          http://www.tech-mavic.com

          login: mavic-com

          pwd: dealer

      • Singlespeed  

        No jo, hochu, ale v profilu nevidím inkriminovaná SLKa s 20 špicemi a rachitickými ráfky, ale mnohem odolnější verzi s 24 dráty, takže poznámka zřejmě trochu mimo ;-)

        • dzandzara  

          no jo hochu, jedná sa o XL verziu, ale tá nie je vyslovene na preteky a dotyčný chce vyslovene na preteky . Nemyslím žeby bol medzi nimi priepastný rozdiel keďže ide o dve ich najvyššie triedy.

          • JakeF  

            Jasně, AM kola a top závodní XC určitě nebude rozdíl v odolnosti :D.

          • Vilém  

            Drsnej ses teda dost, vo tom zadna, ale myslim, ze motas jabka s hruskama.

    • Boresprut  

      Tak předem diky za obsáhlou diskuzi :D jen teda musím přiznat ze z toho mam v hlave akorát tak „průjem“ :D Kdyz to tak všechno pročítám, tak si nedokážu odpovědět ani na otázku, zda si kola nechat zaplést nebo pořídit kola tovární. Kdyz se zeptam jako úplný blbec, pokud z nějakého momentálního zkratu (cena 16tis je fakt vysoka) pořídím kola Crossmax SLR a praskne mi drát, tak jsem hned na místě dojel? Z kola, diky malému poctu drátům je hned osma nebo? Co se týče pravidelného servisu Mavicu, abych nepřišel o záruku, tam si mam cenu představit jakou?

      Kdyz to tak počítám tak asi nakonec bude nejlepší opět sáhnout po nabach DT 350 a k tomu přihodit rafky od NoTubes, sice mě zluta páska nemine ale je to lepší nez používat celej ten set z gumovou páskou.

      • dzandzara  

        neviem či si skončil, lebo ako som už spomínal mám ich vyše 6 rokov a žiadny problém, samozrejme že sa o nich starám ale tá údržba je neporovnatelne jednoduchšia ako pri obyčajných kolesách. Aj to premazanie orecha je záležitosť 15 min.Doslova !

        Ja som jednoznačne za crossmaxi ! Tie nové sú ešte lepšie ako moje z roku 2006. Len neviem či je to pravda že na mojich je telo orecha z ocele a na tých nových z hliníka. To by bol problém čo sa týka jeho životnosti.

        • jecnak  

          Hlavne jsou to prakticky uplne jiny kola nez se prodavaj dneska.

          • dzandzara  

            to je mi novinka, jasné že sú iné len neverím tomu žeby mavic vyrábal novšie horšie. Zvlášť dnes keď je toľko výrobcov zapletených setov.

            • KOLOMECH  

              I novinky světově známých výrobců mají své mouchy a obzvláště tam kde došlo k jejich poddimenzování.

            • McBlacky  

              když o tom teda víš hovno -jak sám píšeš-, tak tady radši nic nepiš. Ušetříš sobě ostudu a dalším zklamání

        • KOLOMECH  

          Když tady píšeš o údržbě těchto kol, mohl by jsi popsat přesněji jak ta údržba vypadá? Chci se poučit, ať vím také jak se těchto problémů s nimi dále vyvarovat, dík.

          • dzandzara  

            údržba u mňa spočíva vlastne iba v občasnom premazaní toho orecha, pretože opakujem to už po stýkrát, nemám s nimi žiaden problém a vymedzenie vôle je jednoduché.

            • KOLOMECH  

              Tak nejprve píšeš, že se o ně staráš a nyní píšeš, že jen mažeš ořech, tak nevím co si z toho vybrat.

              • dzandzara  

                tak sa opravujem vôbec sa o nich nestarám len keď už počujem orech tak ho premažem. A čo by si chcel na nich rozoberať ?

                Ak odíde ložisko, vymením a zas mám na roky pokoj a náhradné špice mi drží predajca v zásobe.

                • KOLOMECH  

                  S jedním takovým niplem takto ošetřovaných kol jsem se mordovala hodinu, než jsem ho dostala ven a šel tam dát nový drát, to jen pro představu..

                  • dzandzara  

                    neboj sa ak sa budem mordovat aj ja tak sa to dozvieš, ale zatial mi bezchybne slúžia roky a to je pre mna prekvapenie lebo doteraz som sa musel o všetko starat

                    • KOLOMECH  

                      Schválně zkus si vzít centrovák a držák a zkus povolit nipl (hádej na jakou stranu) bez horkovzdušky zda se ti to povede. Dokážeš si představit měnit drát někde na dovče bez ní a bez pravidelné údržby? To by bylo po dovolené, protože ho nevyndáš, nevyměníš.

            • lukas aka mitro  

              hnoj ti psal o tom, ze je treba jednou rocne nechat dotahnout vyplet..mj. i proto, aby niple nezarostly…a stejne tak je po koupi do roka precentrovat pro zacovani zaruky…a dlasi rok znova a znova…

            • Pajas04  

              Na pravidelné roční kontroly a případné docentrování kašleš?

              • dzandzara  

                čitaj vyššie už ma to tu nebaví dokolečka vypisovat tie isté veci, nerobím ročné kontroly docentrovanie som nikdy nepotreboval lebo fungujú bezvadne. Howgh.Končím.

                A teraz špeciálne reakcia na JakeFa a Viléma.

                Najpr. si láskavo preštudujte mavic manuál a nepíšte mi tu hovadiny že motám jablká z hruškami.

                Xl sú menej pretekársky orientované ako SLR. Neviem odkial ste zobrali že je to AM model, veď ten výraz sa vtedy ani nepoužíval a ani parametre tomu nenasvedčujú – sú napr. úzke, plášte sú doporučené max. 2,3 apod.

                Tak tu nemudrujte za každú cenu

                • Vilém  

                  Vis co? Dost lidi s kteryma se tu dohadujes ty kola casto servisuji a prosli skolenima Mavicu, takze tvoje argumentace nejakejma vlastnima interpretacema Mavic reklamnich clanku, stejna tak tim, ze je proste dva roky jezdis a seres na udrzbu, je ponekud usmevna.

                  Navic jezdis uplne jina kola, nez ktere se tu resily.

                • JakeF  

                  Ty jsi komik… V tý době se pořádně široký ráfky ještě ani nedělaly… A max 2,3" ti přijde na AM málo? Já teda nevím o tom, že by se dávalo víc… SLRka bys na svým kole rozsekal za pár týdnů, pokud s tím teda nejezdíš akorát po cyklostezkách…

                • KOLOMECH  

                  XL jsou předchůdce dnešních ST, jsou mnohem odolnější, na AM třeba vhodné, SLR je jiná, to je XC s plochými alu dráty a omezením do 80kg. Nové dokonce odhaduji do 70kg jejich bezpečnosti dle zkušenosti.

                • scret  

                  nj, odbornik, to se hned pozna:))

        • scret  

          15minut?? proboha, za 15 minut si udelam mezi tim svacinku a jeste si to mazani orechu vyfotim:)

          • KOLOMECH  

            Třeba myslí zároveň vyčistění cvrčka, zubatky, pružinek a jejich namazání.., tedy když už se to rozdělá, mělo by se to dělat.

            • scret  

              navic, kdyz ti cvrcek utece…:))

              • KOLOMECH  

                A pružinka si usmyslí podívat se náhle pod ponk..

                • dzandzara  

                  Kolomech najprv k tebe PODDIMENZOVANÉ neznamená NEKVALITNÉ.

                  K ostatným expertom, dnes už sa takáto šírka vôbec nedáva na enduro, plášte sa tiež nasadzujú od tých 2,3.

                  A ak zničím XL, tak určite budem brať širšie ráfy.

                  Po tretie neodvádzajte od témy dotyčný chce pretekárske výplety a ja ako fanda mavicu mu doporučujem výplety od nich.

                  Zato že vaši kamaráti nevedia s nimi zaobchádzať príp. naďabili na slabší kus a další ich potom musia servisovat to už je vážení iná !

                  • lukas aka mitro  

                    Libi se mi zpusob jakym odpovidas (a tim odmitas) jenom to, co se ti hodi do kramu a na poznamky o pravidelnem servisu nereaguje. Nanejvys proneses „jsou vpohodku, tak co servisovat“. A mi je to vlastne sumak, jezdi si co chces, delej si co chces. Hlavne ze mas odlozenych par nahradnich dratu kdyby ti nejaky praskl. Az po par letek nejaky praskne a pro zarostle draty v niplech budes muset menit polovinu vyplatu, tak si sem prosim prijd postezovat jak je to nahovno. S radosti se ti vysmejem:)

          • dzandzara  

            no predstav si 15 min. A teraz akože čo, mám sa ti uklonit že to urobíš rýchlejšie ?????

            • scret  

              pojd, jeste nejakou stavicku…:D

              • TJK  

                nech ho.. mu prdne cevka a dostane tik do voka a zacne tahat nohu :-DD

              • alinceb  

                :D

              • Pajas04  

                On to přehání s obhajobou (navíc zcela jiných kol), ale vy to zase přeháníte s kritikou…když si nezaujatý pozorovatel přečte tady ty diskuze o SLR, tak se bude pomalu bát přejet kámen, protože může prasknout drát/urvat se nipl nebo praskne ráfek, odlítlý kousek kola pak zraní malé dítě a případně i štěně nebo kotě ;)…hlavně, že o 50g lehčí ráfky tady vozí kdekdo.

                Na zahraničním fóru (mtbr.com) jsou zkušenosti o dost lepší ;).

                • McBlacky  

                  nj ale tady si je koupí díky kupní síle spíš jen úzká sorta lidí co závodí. Kdo má vatu jde dneska do custom s Enve. V cizině to vozí každej druhej turista protože to v porovnání s platem je za levno.

                  • Pajas04  

                    Tak i u nás je to řekněme za 2/3 platu, což mi přijde ještě v pohodě – ale to je možná jen můj pohled, někomu může připadat dát takovou část platu za kola příliš. Koupil jsem SLR taky převážně na nezávodní použití.

                    • McBlacky  

                      SLR disc od Kastaru stojí téměr stejně jako průměrná hrubá mzda v čr (ne medián). Takže když to vezmeš hodně od oka, 24t hrubého to je 18600 čistá ruka, takže SLRka máš za 1,24 platu.

                      Beru cenu dovozce 23000czk, na Chainu jsou za 1000eur – v cizině jsou obecně dražší-

                      AVG hrubá mzda Německo, po zdanění je kolem 65t měsíčně, tedy SLR máš za 0,42 platu.

                      a tomu já říkám rozdíl…

                      • Pajas04  

                        Cenu jsi trochu přestřelil, ne? A bral jsem vyšší plat – kolem 25–30k čistého, to je pravda. SLR od Kastaru seženeš, pokud to bereš z Koloshopu (je to ofiko Tech-dealer) za 18,3kKč při započítání zákaznické premium slevy 6% (tuhle slevu má kupa lidí); jinak Kastar před Vánoci prodával SLR v akci za 17999Kč.

                        Ale i kdyby beze slevy, teď a oficiální cestou – opět Koloshop, tak je máš za 19500kč (záručák je od Kastaru). Takže dle tvých údajů ±1 plat.

                        Ale jasně, máš pravdu, pokud máš správné info o platech v Německu, tak to mají za polovinu, a to je fakt už brutální rozdíl :(…

                        • nitraq  

                          25t čistého a více má jen cca 15 % ČR, to nemůžeš brát jako obvyklý plat. Medián mzdy je 20t hrubého, takže za obvyklý plat nekoupíš ani jedny SLR.

                          • Pajas04  

                            Pokud máš pravdu s tím platem, tak snad za 20000Kč koupíš kola, které oficiálně stojí 19490Kč, ne?

                        • McBlacky  

                          vychází to tak ±, podobný jako auta a další věci ve srovnání kupní síly.

                      • scret  

                        tak…

                        Btw. ted jsem se dozvedel, kolik bere invalid.duchodce duchod v rakousku… 2tis.Euro:) slusnej duchod:))

                • scret  

                  bohuzel si predstav, ze si nekdo neznaly pak precte jeho nazory a bude si myslet, ze ty kola jsou vlastne totalne bozi a asi nadpozemsky:)

                  Pritom je to uplne stejnej pripad jako kdyby napsal, ze se o vidli 6 let nestara a vidle porad jezdi a tak je to uzasna supr bezudrzbova vidlice… A pak ji nekomu nedejboze proda a ten zjisti, ze je total KO…:)

                  • McBlacky  

                    na marunách do roku 2004 se dalo najet přes deset tisíc bez servisu X let po sobě, ale zase dneska už by nikdo 2,5kg vidli se 100mm nevozil

                    • scret  

                      jj, tak pokud se nepletu, ty mely jeste otevrenou olej. lazen, futra dlouhy jak tejden pred vejplatou a jak sam pises, vahu dnesni EN vidle:) Pak to bylo o necem jinym…

                      • McBlacky  

                        tak tak, navíc v každý noze stejný systém, takže se vidle nekřížila a i to přispívalo k životnosti. Rebound interně dlouhým imbusem v každý noze – to byl trochu opruz :)

                        dneska když vidle přežije 20t km i se servisem je už skvělý.

                        • scret  

                          kolega ma aktualne na talasu najeto kolem 40tkm a stale jezdi:) klasic. pravidelna udrzba byla, ale nic dramatickyho…

                          Ted si zacina stezovat na vakl:))

                      • Peslezedirou  

                        :-)

                        A když si jí měl na kole, tak jsi byl šťastnej jak blecha :-)

                        • scret  

                          ja ji na kole nikdy nemel, odjakziva jsem resil vahu:)))) a navic jsem jezdil drive jen manitou…

                          • Peslezedirou  

                            Pač jsem byl studentík, tak jsem drtil pevnou :-D

                            Až na střední po brigádničení jsem si našetřil 10.500,– na Z4, to že mi totálně rozhodila geometrii, vůbec nevadilo :-)

                  • Pajas04  

                    To, že sere na ten roční servis je podle mě velká chyba, a to, že tu o tom píše s takovou samozřejmostí a tváří se, že je to v pořádku se mi také nelíbí.

                    Příspěvek jsem psal proto, že on k jejich koupi moc nabádá, vy zase příliš odrazujete – obojí je dle mého názoru zbytečné.

                    • scret  

                      ja to neberu jako odrazovani, spis naopak, je ale dulezite si uvedomit, ze SLR jsou opravdu pro zavodni pouziti nebo pro lehke vahy… osobne bych se nebal s nima jezdit i se svyma 80kg… Vono to neco zas snese…

                      A ted nevim, kolik psa zakladatel, ze vazi, ale myslim, ze pro nej budou spis lepsi treba STcka…

                      • KOLOMECH  

                        Ty starší byly bez problémů, pokud jsi je někde fakt nedobouchal, ale ty nové to je nebe a dudy.

                      • Boresprut  

                        Zakladatel – já, psal ze váží 63kg :-)

                      • Pajas04  

                        Na mě ta diskuze, stejně jako většina diskuzí o SLR tady na bf, vyznívala negativně.

                        Každopádně se nedá než souhlasit :). Výrobce nastavil maximum na 85kg, tak se to má dodržovat.

                        • scret  

                          tak asi vyznela, ale v podstate pro toho, kdo ma o SLR nejake bajne predstavy…

                          Neco jako postavit kola na ZTR Olympic nebo Crest a chtit po nich, aby davaly trailove az AM jezdeni…

                          Za me jednoznacne rikam, osobne nejdriv koukam po Mavicu, pak teprve jinam… CMaxy (2× ST, 1× SX)mam cca uz treti… V mym okoli jsou dalsi dvoje CMaxy (ST a SL) a jedny CTraily… Takze mam srovnani…

                          A pokud je nekdo tatar a da si SLR na 140mm fulla, coz uz tu parkrat na B-Fku taky bylo videt, tak se nemuze divit, ze mu ty kola nevydrzej… Mavic ma jasne stanovene urceni kazdych kol a i doporuc. vahu jezdce (minimalne u SLR)…

                          Jinak novy SLR jsem jeste nejel, ale docela rad bych je prubnul a celkem by me zajimal ten snizenej pocet dratu a co udela na zivotnosti ten sirsi rafek…

                  • nitraq  

                    Tak pokud se to zhoršuje postupně a nemá srovnání se stejnou vidlou u někoho jinýho, tak si toho ani nemusí všimnout:)

                    • scret  

                      jj, parkrat se to uz resilo s nejakyma „zanlcema“ tady na foru:)

                      • Moksha  

                        Rád bych se zeptal jestli amoniak obsahuje Schwalbe Doc Blue?

                        • scret  

                          myslim, ze jednu dobu mu ho delal NT, takze asi ano…

                          • Moksha  

                            Mám UST kola Fulcrum a pláště UST plus Doc Blue, tak aby to nenaleptávalo ráfek :-(

                            • scret  

                              dylezity je, jaky mas Fulcrumy…:)

                              • Moksha  

                                Mám Zera a Doc Blue na obr.

                                • ememem1  

                                  to by sa ta teoreticky mohol tykat tento problem (a nasledna debata). nicmenej nerobil by som z toho vedu, rafik skontroloval pripadne strekol sprejom (tiez som to s vymenenym tak urobil kedze to cele pripisujem nie dobrej finalizacii(eloxu)) a ak chces mat istotu tak tam daj nt pasku a potom to do styku s mliekom neprijde. aj ked tu uz by ma tiez sralo davat do takmer top ust modelu paske len aby sa casom nerozpadli.

                                • scret  

                                  tak to bych si byt tebou rafek zkontroloval:))

                                  JInak jak spal ememem, stacilo by striknout sprejem, tak, aby tam byla nejaka ochranna vrstva, hlavne aby se mliko nedostalo na kov…

                                • scret  

                                  tak to bych si byt tebou rafek zkontroloval:))

                                  JInak jak spal ememem, stacilo by striknout sprejem, tak, aby tam byla nejaka ochranna vrstva, hlavne aby se mliko nedostalo na kov…

                          • TJK  

                            no podle me je Doc Blue brandovanej NT.. takze bych rekl ze jo…

                        • McBlacky  

                          je otázka jestli vůbec těsnící tmel bez amoniaku existuje…

                          • ememem1  

                            ne, aspon z tych bezne dostupnych. ina vec je ze mi neni celkom jasne jak tomu robi zle kedze je vysoko prchavy.

    • zderes  

      https://www.bike24.de/p1114128.html

      TUNE

      Poprosím o radu.

      Nikde tady ani jinde jsem nenašel nějaký test nebo článek o těchto kolech. Možná jsem se unáhlil a koupil špatně. Jenomže cena byla víc než příjemná a „ber nebo neber“.

      Hledal jsem 26" lehké a kvalitní, pro kluka zatím 35 kg. Dříve měl Mavic Crossmax XL, naprosto bez problémů, jezdí docela hodně hlavně terén. Kolo jsme prodali i s kolama.

      Než jsem ty Tune koupil, mrknul jsem na netu, že by měly být asi kvalitní. Díval jsem se ale na 29, kde byla váha docela nízká, ale teď jsem to doma převážil a dost mě překvapilo, že to má fakt asi 1255g!

      Může to vydržet v terénu nebo je mám raději poslat do světa?

      Jestli s tím máte někdo osobní zkušenost tak budu rád za zpětnou vazbu. Díky!

      (Jo, kola jsou úplně jako nová)

      • TJK  

        jestli má kluk 35kg a bude na tom jezdit něco jako XC/trail.. tak bych se toho nebál… ty karbonové ráfky vydrží imho dost a hodně váhy sráží náby a dráty… ráfky nebudou žádnej čínskej noname … nebál bych se toho

      • kubad  

        je to hlavně lehké, ale je to o váze jezdce, mladému s 35kg by to mělo v klidu fungovat, náboje chtějí častější servis, a hlídej si napnutí výpletu, prostě víc péče, ale budou super fungovat

        • zderes  

          Jo tak díky borci, tohle jsou moc dobré zprávy za poslední dny, díky!!!

      • alinceb  

        Musím říct, že uvalit do dětského biku takový prachy, to už chce celkem zápal pro věc. Už se těším na tu střelu, kterou pro něj stavíš.

        Kdybych měl já řešit kola pro prcka na 26" a chtěl co nejlehčí, zapletl bych Ryde MC-1 na nějakých lehkých nábách (DT240, A2Z nebo klidně jen Novatec 771/772) a Sapim CX-ray. Kdybych chtěl odolnější, dal bych Cresty.

        V kombinaci A2Z/MC-1/CX-ray/AL niple bych se imho dostal na stejnou a nebo možná i o malinko lepší hmotnost.

        • kubad  

          byly na cyklo bazaru za hodně zajímavou cenu , bych typl že sou to oně :D

        • zderes  

          Hodně jsem váhal jestli galusky nebo nechat bezduše. Protože cena byla výborná, ještě jsem se ujistil jestli není jen za jedno kolo, tak tímto se to rozlousklo. Jinak pod pojmem „raketa“ si dovedu vybavit fakt raketu, tak to nebude. Jen doufám, že z toho nevyroste za pár měsíců jako z loňského. To by mě fakt naštval. Nevím co bych pak odpověděl Gerardovi kdyby se mě zase zeptal, čím ho krmíme :-)

      • vpa007  

        no ty kráso… to je pecka, taková váha… koukám, že zase zvedáš laťku, se budu s dalším kolem muset hodně posnažit, abych udržel prst na tepu doby… i když teda nevím, jestli to toho chci uvalit takovej majlant ;-)

        nicméně kola maj na web psanou max hmotnost ridera 110kg, což by teda sneslo i mě, takže o kluka se bát nemusíš ;-)

        • zderes  

          No laťku zvedl spíš mladej, ale třeba ho to přestane bavit, já ušetřím mnoho času, peněz, strachu ve sjezdech. To jsme ale už mimo téma 26" lehkých kol…tak sorry, jen odpovídám :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.