• X-biker

    Uvažuju nad novými koly na enduro.

    Požaduji co nejmenší váhu a co největší pevnost/výdrž. Naskáču toho více jak najedu.

    Zajímají mě Vaše zkušenosti se zapletenými koly případně zajímavé kombinace kol, které jste si zaplatli nába/ráfek/špice (váha celkem).

    Zadní nába rozměr 142/12 + co nejhlasitější zvuk

    Rozměr 26"

    Ráfky vhodné pro bezduše

    SPANK zapletená kola Oozy 26" Z135×QR/142×12

    http://www.bikestrike.com/…cerna-p7952/?…

    E-13 zapletená kola TRS+ 26" Z142×12mm

    http://www.bikestrike.com/…cerna-p9557/?…

    Kdybych zaplítal tak náby asi HOPE PRO II EVO + ráfky (ZTR Flow EX jsou celkem těžké???)

    http://www.bike24.com/p228684.html

    Crossmaxy nechcu.

    Zkušenosti? Rady? Kombinace? Čemu se vyhnout? Do čeho jít?

    • goofy  

      Flow EX jsou celkem tezke? Asi by jste si lidi meli ujasnit, jestli na tom fakt chcete jezdit, nebo to mate jenom na vystavku…

      Za me Hope/Mavic En 821 a Maxxisy TR… Nemam to ale vyzkousene a cekam na reference :-)

      • kudlanka32  

        z 821 jsem udelal na prednim kole 8micku hned treti vyjizdku :( coz se mi nepovedlo za 6let se 717. Tak nevim, novy dily mi prijdou tezsi, drazsi a min vydrzej…

        • goofy  

          Tos me moc nepotesil… Ale tak dalo se to cekat :-)

          • kudlanka32  

            do ted nevim co se stalo – jestli jsem lehnul v zatacce kvuli tomu ze se vypustilo kolo a nebo se vypustilo kvuli tomu ze jsem lehnul :) Jisty je ze bocni sily ten rafek nedal. Takhle jsem se slozil mockrat ale predni kolo jsem nikdy necentroval. Poznatky: utahovat vyplet spis vic nez min a nizke tlaky v bezdusacich jsou nesmysl, mel jsem v prednim kole 1.8baru a zadnim 1.9 a je to zoufale malo. Na plasti je minimum 2.5 a vic. Zkusim 2.3bar.

            • Mr.Duck  

              What!

              Vozim vzadu 1.7(25psi), vepredu 1.3(20psi). Na Spank Tweet 28 EVO s obyc dusovejma Maxxis HR II (DH) to drzi naprosto bez jedinyho problemu. Vozit 2 a vic atmosfer si nedovedu predstavit.

              XC sem este na bezduse nepredelal, cekam az sezenu naky rafky(ted tam mam Syncros DPS 32, docela posilka do kopce), tak doufam, ze to nebude jiny..

              • h.mad  

                Ty tvoje tlaky jsou hodně vtipný :-) ale asi to bude tim, že vozíš objemný pláště v butylu, obyč plášť bys svlíknul i s těma 60kg co máš :-)

                • Mr.Duck  

                  Ale di ty, na XC vozim obyc nejaky slupky co nekdo nechal za shopem jako sjety a taky to drzi, pri stejnejch tlacich s dusema. Neznam nikoho, kdo jezdi dobre v technickejch pasazich, kdo by vozil pres 30 psi. Vetsina lidi co to neresi a fouka na omak co znam tam ma kolem tech 25–30.

                  Je to prekvapive tvrdy, coz sem pochopitelne zjistil az s nakupem digitalniho manometru.

                • mirabike  

                  já mám oblečenej přes 85 a vozím tosamý 1,3/1,6–7 ráfky in-25,5 maxxis minioin EXO TR 2.3 a stejný tlaky jsem vozil se šwábama 2.35 SS i conti 2.4 PT…

                  • Scottman  

                    +1, tyhle tlaky už vozím taky a vážím 55kg neoblečenej :D

                    • deekay  

                      Jenze ty jezdis proti mirovi hroznou kudlu :)

                      • Scottman  

                        Tak to určitě, spíš proti němu jezdím na prasáka, protože to nemám tak v ruce a musel jsem přifouknout, protože z obručí se stávaly n-úhelníky a na zadku jsem už Ikona cvaknul a to bylo znamení, že už musím přifouknout.

                        • Bafoon  

                          1,9bar vzadu vozím já na 29er, 110kg, noriderstyle mám taky, ted xkrát bikepark a necvaknu – kuwa co ty na tom kole děláš?!?!?! gumy ikon, ardent, minion

                          • Bafoon  

                            oprava 1,98bar to ukazuje…

                          • Scottman  

                            Cvaknul jsem při 1.4 ( ale o ostrý kámen, kde bych to prorval asi i při 1.6 ), tak jako prevenci cvaknutí už funím 1.6 ( vyšší tlak vzadu má i své výhody, jede to lépe ), ale s jeho hmotností a noriderstyle bych musel funět víc, do parku bych se bez pláště s butylem nevydal.

                • scret  

                  ale jdi ty…:)

                  • tonik666  

                    já teda citím, že pod 25PSI se to začíná na bezduších na zadku žvejkat, a to ve variantě Flow a Fat Albert 2.25 i Crossmax SX a WTB Vigilante 2.3. Takže jezdím těch 25 – 30PSI

                    • kali222  

                      mas ty vigilante v 26" verzi? jak jsi s nima spokojeny? prijde ti, ze frcej, nebo to jsou kotvy? a na predku si vedou jak? :) mam je doma pripraveny v krabici na novy bajk, ale rad si prectu nazor. dik.

                      • nitraq  

                        OT: Ještě pořád chceš nějaký fotky z Moto G?:)

                        • kali222  

                          to vis ze jo. moto G je velkej adept na kolektivni darek pro jednoho naseho kamarada, co ted resi uplne ale uplne jinaci starosti. me zajimaj taky, samo. :)

                      • tonik666  

                        Je to spíš kotva, ale ne velká.

                        Na předku super, tam ho taky prvoplánově mám. Dobře drží, neříz jsem ho nikde. Ale mám srovnání spíš s lehčími plášti (HD nebo Minony jsem nejezdil).

                        Na zadku mám na dojetí starý z předku. Vzadu drží dobře, ale nijak super rychle nejede (třeba míň než Fat Albert 2.25). Ale na endurku je to jedno.

                        Hmotnost vážená 830g (u starší verze).

                        Na předek podle mě dobrý, na zadek bych dal něco, co má víc špuntů v běhounu (pevnější), mám pocit, že zadek se rychle sjíždí. Mám dozadu připravený DHR II, až Vigilante dovigilantuje.

                    • scret  

                      s 60ti kg?:)

              • vondrus  

                JO, sedi. Na senil XC( cti Enduro) vozim stejny tlaky, nekdy i min. Vazim 80 kg

      • Tomínos  

        S prvním odstavcem 100% souhlas. Já na zadku rozštípal flow při tvrdším xc. Výrazně lehčí kola tak na asfalt(pro mě). Ale zas třeba váží 60 kilo a má vytříbenou techniku jízdy.

        • X-biker  

          73kg a 15kg kolo 160/160 a vyloženě čistou technikou neoplývám :-D první pokusy raději přelítávám až za dopady než, abych nedoletěl :-D

    • pavlik6022  

      ty E13 letos vozí Čepák a je s nima hodně spokojenej

      • X-biker  

        Možná je má od sponzora a musí být SPOKO :-D

        Stojí balík, ale váha TOP, zvuk TOP a bývají teď standartně osazeny na více lepších kolech 2014/15 :-) Jsou to mí favorité.

    • MirosPikos  

      Co místo ZTR Flow EX zkusit WTB KOM? Když ti jde o tu váhu. Já to tak teď vozím. Ale asi toho nedávám tolik co ty. Moc neskáču, ale terénu se nebojím. Jen nevím jak je to s pevností. Na zahraničních diskuzích si to chválili, že to nejde rozcentrovat a mě už se to po 300 km lehce podařilo – obě kola. Ale mám za to, že si výplety pouze sedly a po prvním dotažení už to bude držet.

      • X-biker  

        Upřímně nikdy jsem nezničil ráfek a to mám něco málo odjeto i v DH (ale to se krmily zdvihy 200–255mm), jsem máslo a nedávám velké věci a věci o kterých nejsem 100% přesvědčený, že odjedu :-D

        Ale hodně nerad bych 2× ročně měnil ráfek nebo jezdil centrovat kola :-D Na to nejsem zvyklý. Trochu se bojím těch 28 špic, je to sice jen o 4 méně než 32, ale i tak…

        Teď jezdím origo kola Spešl Enduro Comp 2013:

        Roval Traverse, 23mm wide, 32h

        Specialized Butcher/Purgatory 2,3"

        • MirosPikos  

          Nemám pocit, že by měl KOM ve 26" palcích 28 děr. A nebo reaguješ na někoho jiného? Na oficiálních stránkách píšou 32 a já mám na 27,5" také 32.

          http://www.wtb.com/products/kom

          Zatím jsou to prvotní zkušenosti. Na diskuzích si je chválí:

          http://forums.mtbr.com/…-897788.html

          Já budu hodnotit až po prvním dotažení výpletů. Teď se mi to zdá příliš brzo.

          • X-biker  

            28děr jsem myslel u těch E13 a i jiné vypletené kola používají asi na ušetření váhy 28 děr…

    • Hnoj  

      Zatím do toho nechci moc vstupovat.

      Jen k Oozy, pletl jsem 2 páry a ten ráfek mi přijde jako docela sračka. Při centrování není nějak extra pevnej a díky dost divnýmu navrtání děr vychází hodně velkej rozdíl napětí drátů L/P.

      EDIT:

      Ta cena u E13 je vtip. Za tyhle prachy se daj ty ráfky naplíst třeba na HOPE náby a CX Ray dráty…

      • X-biker  

        Přesně tyhle názory potřebuju slyšet! Já moc nerozumím těm výpletům, nemám představu o značkách, tloušťkách a váhách špic+niplů takže nedokážu odhadnout váhu výpletu, když si sečtu váhy nábojů + ráfků.

        Z hlediska životnosti/servisu mi taky nejlépe vychází HOPE náby + nějaké ráfky…

        • Hnoj  

          Z hlediska životnosti bych poslal HOPE do řitě a šel do DT 350… U HOPE (podle mě) nedostaneš nic navíc, zaplatíš o hodně víc.

          • kubad  

            Hope nabídnou proti DT

            nerezové SKF ložiska, 2× větší počet POI, vzadu jsou větší ložiska pokud si to dobře pamatuju tak 17mm proti 15mm ose.

            a 5 proti 4 ložiskům vzadu

            teoreticky lepší zatěsnění, a barvy, levnější koncovky na výměnu osy

            rozdíl v ceně ať si každý posoudí sám, reálnou výdrž je těžké posuzovat, ale je fakt že Pro II Evo jsou na tom asi hůř než předchozí model

            • kali222  
              • jestli je na tom 350 stejne jako 240 tak naradi na komplet rozborku jetrosku drazsi. aspon bylo, kdyz jsem je mel. ale tady mi nekdo napise, co resim,jak casto se v tom chci vrtat…cimz nemyslim teda tebe.
            • kudlanka32  

              Hope II predni naba zivotnost dlouha, zadni po cca 15–20kkm praskla 9mm osa a musely se vymenit 2 loziska v nabe. Jezdil jsem s tim mesic nez jsem si toho vsimnul. Cvrcek vypada netknute.

            • Hnoj  

              Reálnou výdrž je těžké posuzovat, ale je fakt že Pro II Evo jsou na tom asi hůř než předchozí model

              A to je přesně ono. U původního PRO II držely ložiska klidně dva roky+, u EVO je to tak do roka, i když jsou nerezová. Hodně lidí má ode mě 350ky a ty jsou třeba i za 3 roky totál v pohodě…

              • Bafoon  

                ložiska jsem zatím měnil jen v předním, co mě ale u hope hodně vadí, je alu ořech. Desítkovou xt kazetu jsem tam měl po pár km (doslova) vmáčklou, že jsem čuměl. Nějaký to kg mám, výkon ale chybí tak příště jedině ocel…

                • TJK  

                  pritom staci sehnat treba starou 0,05 sparomerku ustrihnout z ni kousek a zasunout pod zub kde je volnejsi mezera… a je po zakusovani… a resi se to furt a furt dokola…

                  • Bafoon  

                    to jo, nějak se tomu pomoct dá, jen mě to přijde prostě trošku zvláštní

                • Hnoj  

                  Zrovna jsem dělal servis starší PRO II a po 4 letech jsem náboj jen vyčistil a frčí stále, ložiska jsou ve stavu 90%… O tom si nechaj EVO jen zdát…

                  • TJK  

                    muze byt… otazka jestli vyrobce ovlivni kvalitu lozisek????

                    • kubad  

                      jsou tam nerezové SKF, tak nevím

                      • TJK  

                        nevim no… budto maji horsi kvalitu materialu nebo tesneni jinak nevim… lozisko je furt lozisko.. s tim nema naba jako takova nic spolecneho…

                        • Vilém  

                          Tak teoreticky muze. Kdyz ulitnou mimo tolerance treba hloubka diry pro lozisko, nebo delka rozperkne trubicky, ci osazeni osy, mezi lozisky.

                          • TJK  

                            na CNC pokud mas dobre udelane pripravky tak to nemuzes v zasade domrvit.. ale jo tohle pravda loziska dokaze vymrtvit rychleji…

                            • deekay  

                              Nicmene stejne jsem videl mrtvy lozisko v naboji jen kvuli bordelu/rzi

                    • Hnoj  

                      Myslím, že na to mají docela vliv i koncovky na ose a jejich tvar. U staršího modelu „zakrývají“ celé ložisko a nové jsou jen „trubka“, takže ložisko je vidět.

                      Ty starší snad nebyly nerezové, ale standartní ocel. Až EVO má nerez.

                  • alinceb  

                    Ty jo a já myslel, že EVO jsou vylepšené…:/ Tím spíš mě těší, že tu mám dva páry starých Hope Pro…:)

                    • kubad  

                      Vylepšené SOU :)

                      • alinceb  

                        Co je mi platný, že mám náby, když KUA FURT NEMÁM PŮLKU DRÁTŮ, abych mohl zaplést kola…:(

                        • Hnoj  

                          Čekáš na titanový dráty Pillar nebo podobonou kravinu? :-D

                          • alinceb  

                            Ne, čekám na úplně normální dráty, ale od kubada…a to je nadlouho…:D

                            • Hnoj  

                              Majkee je nemá? Ste spolu kámošili, ne?

                              • alinceb  

                                Nevím, neptal jsem se. Od kubada jsem bral jiné věci, tak jsem chtěl přibalit i dráty…

                                A tím „kámošili“ jsi myslel co?

                      • Vilém  

                        To jako, ze odstranili problemy s osou, ktera obcas praskla, nebo ze si pozmenenou konstrukci vylepsili zisky z prodeje nahradnich dilu?

                        • kubad  

                          no to s tou osou no :D to druhé ej možná taky plánované netuším

                          :D

                        • MirosPikos  

                          Chlapi nestrašte, abych ještě nelitoval, že nemám Novatec :) Doufám, že alespoň ta osa vydrží.

                          • alinceb  

                            Kdy pak půjdou náhradní díly přes kubada, tak je všechno tak, jak má být…:D

              • Atilla  

                na DT 440FR už jezdím 3 sezony(i v zimě a ve všech srajdách) od xc- po DH a zatím bez jakéhokoliv zásahu. A to je mám už po Hejníkovi. Takže pokud chceš výdrž tak DT(aspoň za mě)

          • goofy  

            Jak se pohybujou s cenou ty DTcka? Me se zdalo, ze to vychazi hur nez Hopy… Dlouho jsem mel v hlave zafixovano, ze Hopy jsou momentalne nej co se tyce pomeru vykon/cena/kvalita, ale mozna ze to mam zafixovano blbe.. :-)

    • logoman  

      Mne jsou sympaticky ty oozy, ale vzivote jsem je nevidel, hnoj pise, ze jsou sracka.

      Tady je maji kdyztak za lepsi cenu …

      http://www.chainreactioncycles.com/…rp-prod89261

      Ono, demolovat kola za 15k taky neni psychicky to nej :-D

      Kdyz se skace na jistotu do peknych dopadu tak nic extra neni potreba, ale jakmile se zacne nedolitavat, dost to trpi :-D

      • Draw in soul  

        Oozy jsou XC ráfky.Kámoš je vozí se 65kg a nestěžuje si.Ale na větší váhu a enduro bych volil jinak.

        • logoman  

          Podle recenzi jsou oozy evo na enduro a vydrzi dost, maloktery kola maji tak pozitivni recenze.

          • Draw in soul  

            Tak v gramáži lehčích ráfků (do 420g řekněme) můžou být lepší než konkurence.Otázka je,co si kdo lajzne se svojí váhou.

    • Luma  

      A co rafky Spank Subrosa,kamos je mel a vazi pres 90kg a nejak je nesetril v Beskydech.A na bezduse jsou pry super.

      • Draw in soul  

        Subrosy mám a bezproblémů i se 100kg+.Jako bezdušáky drží i bez TR plášťů,ale nesmí být moc vytahaná patka.

    • scret  

      ty E13 jsou krasny, ale precijen 1630g? osobne si myslim, ze vaha se moc okecat neda…

      Kdyz zapletes Hope/Flow EX, tak jsi minimalne o 200g nahore…

    • volodaj  

      Na koľko by také DT350 CL + Flow EX + nejaký primeraný výplet (nevyznám sa) asi vyšli? Bol som zvyknutý mať 2 sady kolies s rôznymi plášťami, ktoré som ale pri výmene rámu predal, lebo ani jedny nešli prerobiť na 142×12.

      Včera som nahodil DHF 3C EXO + DHR EXO, ktoré sa mi po testovaní v lese javia super. Včera ale na terén počasie moc nebolo, tak som sa rozhodol pre 50 km švih po bývalej tankovej ceste (betón) + návrat po asflate. A práve tu sú tie plášte poriadny overkill. Tak vyžutý som na tej trase ešte asi nikdy nebol.

    • kesu  

      vyhni se ráfkům Spank, podle mýho je to bláto. Pokud chceš výdrž, držel bych se obludně těžkejch maviků 823, pokud váhu, vzal bych WTB.

      • Draw in soul  

        Hoši,vy si tady pěkne odporujete,viz. logoman výše :D A podle tebe jako jak?Zkušenost s delším ježděním?

        • kesu  

          měl jsem na V10 Spank spike 35 (cca 590g/ks) a rozmlátil jsem tomu ve Špindlu patky, ale docela pořádně. Tvar to drželo, ale ty patky… Musí je to mít ještě měkčí než jsou DT (5.1/540). Za mě fakt ne.

          Proti tomu WTB i23 drží Šárce bez jedinýho problému na DH a že to umí nakrmit.. Na DH teď mám Fulcrum Redfiry a ty drží celou sezonu bez jedinýho zářezu (praskl ale jeden drát).

          Bejt to ale moje volba, vezmu Crossmaxy. Mám SX několik let na enduru, přežily hodně nedoletěnejch skoků, hejníků a já nevím čeho všeho a jsou jak nový.

          • Draw in soul  

            Těžko říct.Zase to je jinej ráfek,zase jinej jezdec a jinak těžkej… Nejezdím DH,ani moc neskáču (jen pidi dropy) ale nemůžu na spanky říct negativního ani půl slova,kamarád taky ne.

            WTB i23 mám taky,ale jetý jen párkrát,uvidím za rok.

        • logoman  

          Ja vychazel jen z toho co pisou na netu (bikeradar, vitalmtb, pinkbike, nejake nemecke test …) Navic on jezdil jiny rafky. Treba jsou oozy evo taky sracka. Tady je vozi tak mu napis http://www.bike-forum.cz/…l-12539.html

          Tesi me, ze je spojeny s crossmaxy :-), jen se mi tam porad vzadu povoluje krytka.

          • Draw in soul  

            No právě.Víc lidí,víc názorů.My dva problémy nemáme,ale možná to je kvůli tomu,že jezdíme jak sráči :P Ale oozy fakt tak na 70kg a max AM použití.

            • svářeč  

              vozím spank oozy a je pravda,že takový xc s občasným skočkem,vážím i s batohem 80kg a jezdit vubec,ale vůbec neumím,tak myslím že nažrat dostanou fest.ráfky naprosto v pořádku.

          • jeniiiik  

            Rozebiratelný locktite a je po problému…Taky se mi furt povolovaly ložiska.

      • X-biker  

        655g u těch mavic mi příjde spíš na DH bike

      • Mr.Duck  

        Ja mam presne opacnou zkusenost :) Mam 65kg, a na DH mi 721 vydrzi max mesic, 729 dva mesice jezdeni v parku. Ted vozim Tweet 28 EVO (lehci jak 721 a bezduse), a patky drzi jak vino.

        Mavic sice drzi lip vycentrovanej, ale rozcentrovanej rafek se da vycentrovat, zohybany patky dost blbe.

        Oozy EVO mel ted na Pinkbike peknou recenzi – asi je na Endurko zkusim sehnat.

      • thesn00ze  

        Spanky vozim uz hodne let a nikdy jsem nemel jediny problem (u Subrosy je teda peklo sundavani plaste), blato nejsou ani nahodou. Jeste jedny Subrosy mam na HT a nesetrim je, stale drzi. Jestli mas metrak a skaces na placku, tak ti nepomuze nic.

    • tonik666  

      E13 bych se vyhnul, protože mají štelování vůle ložisek v náboji, což je věc, která se bude povolovat. Šel bych do nábojů, která žádná taková štelovátka nemají (Hope, DT).

      Crossmaxy co to mají se povolují, Eastony taky, a E13 kliky (středová osa) taky…takže doporučuju se těmhle vymezovačům vůle pokud možno vyhnout.

      Zaplétal bych něco na Hopech nebo i DT, to je jedno, a zbytek peněz do ceny E13 bych schoval na servis a výměny případných ohnutých drátů a zlomench ráfků.

      • scret  

        u CMaxu staci kapnout Loctite…

        Jinak me to drzi u SX i bez lepidla… a dotahuju cca 1× za pul roku…

        A to muzu rict, ze jsem na jakoukoliv vuli citlivej…

        • jeniiiik  

          Mi se starší (ty šedé) SX povolovaly co 10km, zalepil jsem to rozebiratelným Locktite a bylo po problému. A ty kola toho vydržely fakt fest.

        • tonik666  

          U mě to teda nestačí. Lepil jsem je vícekrát a povolujou se i při rozumném zalepení. A nějaké nesmyslné množství tam dávat nebudu. Navíc vůle úplně odstranit nejde aniž by přidrhávaly, takže oproti Hopům je ten zadní náboj dost propadák.

          • scret  

            zrejme spatnej kus:(

          • Lister  

            Povolovalo se, zalepil jsem, povolilo se taky, pak už to tím plastovým klíčem nešlo dotáhnout, protože se díky lepidlu serval – ale nic co by nevyřešily pořádné kleště.

            A stejně bych si zase koupil Mavic, protože jinak drží fest, neřeším pásky do ráfků, pláště se nahazují skoro samy a navíc se mi prostě líbí, jak vypadají – je to jak s kolama na autě – hezká kola, polovina krásy celku.

            • alinceb  

              hezká kola, polovina krásy celku …to jsi ale nemyslel Mavic, že ne…?

    • X-biker  

      ZTR FLOW EX dle diskuzí moc nedoporučujete přitom na zahraničních webech a fotkách biků jsou to snad nejrozšířenější ráfky :-D

      WTB i23 + Hope Pro II EVO náby je předběžná kombinace, ale zajímalo by mě jestli někdo ví kolik gramů váží výplet se standardní špicí/niplem a Sapim CX-Ray protože cena je podstatně větší a rád bych se dopočítal k nějaké konečné váze a ceně, kdybych dával dohromady tento komplet.

      WTB i 23 = 455g

      Př HOPE 20mm 173g

      Z HOPE 142/12 278g

      výplet standard xxx g???

      výplet CX-Ray xxx g???

      = xxxx g (price?)

      • kubad  

        Ceny nejdes na netu kde to budeš kupovat

        Pokud ti to bude někdo skládat tak ceny i váhu zná

        • X-biker  

          Dostal jsem tip na tebe a „Hnoj“e :-)

          Jasně ceny ráfků/nab znám. Zajímá mě cena výpletu standard /vs. CX-Ray, materiál/práce a váhy standard/CX-Ray. Pokud lze tyto informace napsat budu rád, nejspíše to pomůže i jiným bikeforistům :-) Díky

          • Hnoj  

            To, co chceš plést nemám převáženo, ale jako ilustrace by mělo stačit toto.

            Hope Pro II – ZTR ARCH

            • s Leader a ALU niply = 1770g
            • s CX Ray a ALU niply = 1560g

            Takže docela hoooodně velký rozdíl. Váhy jsou reál navážený.

            • X-biker  

              1560g obě kola? To je úžasné :-D Takže s WTB i23, které by měly být o 35g/kus lehčí by se to přiblížilo 1500g? To jsem nečekal. A ten výplet vydrží např. enduro závody a ježdění v bikeparku? Do pohody žádné mega pekla…

              • Azmir  

                No hnoj ti napsal setup se ZTR arch ex, s i23 to bude asi ± 1670g s CX ray ;-)

                • Hnoj  

                  Tohle je ještě se starými ARCH, ty měly tuším 420g.

                  KOM i23 váží cca stejně.

                  • Lister  

                    Půjdou přes tebe sehnat nové Cmax XL?

                    • Hnoj  

                      Tak proč by nešly. Můžu na ně dát i 3roky záruku. Má to jedinej háček, Mavic je cenově dost zprasenej, takže prodej na eshopech je často levnější než VOC od Kastaru.

              • tonik666  

                Good luck arch na enduro, pokud nejezdíš extrémně čístě, tak po prvních pár závodech měníš ráfky. Navíc arch je pěkně úzký (19mm).

                • scret  

                  Arch Ex ma 21mm… Jinak mam je na LV a daly by se asi i mozna chvili na nejaky lehci enduro, ale budes muset castejs centrovat:) Bavim se o 26.

                  Mam je jako druhy kola a ani jsem necekal, ze budou tak odolne… Ale jak pises, na zadny velky prasarny to neni, spis hezky ciste… a samozrejme zadny moc velky skakani…

                  • alinceb  

                    Mám na kole staré Archy, sice naskáču, ale v terénu nejsem extra brzda a i přes mých 90+ kil celkem drží – tj. ještě jsem necentroval…

                  • tonik666  

                    Hnoj psal jen arch, ne arch ex. Jinak bych radši naddimenzovával, než poddimenzovával. Flow mi vydržely pád při skákání, kdy odešla tlumící patrona ve vidli. To mi přijde dostačující.

    • X-biker  

      Takže nakonec zapleteno od Kubad:

      Specifikace:

      Hope Pro II Evo 20 + 142×12mm + 15mm koncovky / červené

      Sapim Race černé + Sapim mosaz niple 14mm

      WTB Kom 650B + UST páska + UST ventilky

      = 1730g ( váženo na staré kuchyňské váze takže to není 100%)

      Bohužel jsem riskl 650b, do Foxy vleze v pohodě, o rám dře cca 1–2mm s Ardent 2,25 takže smůla :(

      Jinak ráfky nevypadají moc bytelně a o to více mě mrzí, že je neprověřím :-) Teda dokud neseženu nové kolo nebo rám :-D

      • Lister  

        Takže se jich budeš zbavovat nebo nechávat?

        Jen že ten Ardent by mne možná zajímal.

        • X-biker  

          Počkám jestli nebudu řešit nějaký nový bike na 650b, kde by se ty kola třeba vyměnily :) Počkám na Enduro a Stumpa 2015 650b a pak uvidím co s nima. Ardenty mám, ale úplně obyč drát, 1 směs. Nic jiného jsem nesehnal a stejně jsem to bral na test, na mě je to moc úzké určitě bych šel do HR II 2,3". Zatím to neřeším, každopadně do Spešla Enduro 2013 26" se to nevleze :( Potřeboval bych nějaký dost ojetý 27,5" plášť nebo něco s co nejnižším vzorkem aspoň na test to tam dostat…

          • Lister  

            Ardenty jsou užší, ale docela vysoké. Na test jsi ta měl dát nějaké Schwalbe, které jsou víc rozpláclé a méně vysoké, třeba by se to tam vešlo.

            Hledám něco trošku širšího, ale ještě docela rychlého. Ardenta mám ve 26 verzi a jede velmi slušně. Nejvíce by se mi líbil Ikon 2,35, ale ten zatím nikde dostupný není.

      • Georrge  

        takže pěkná volovina to byla :) a váhu bych teda čekal nižší, to jsou ty ráfky tak těžké?

        • kali222  

          tezke? vzdyt to je musi vaha. ±500g naby, rafky ± 850g, draty ±370g, a něco niple. osobne mi prijde KOM na litani skoro malo.

          • pavlik6022  

            Rosťa má slušnej skill, tam to fungovat bude

          • Georrge  

            jsem se vlastně zapomněl podívat, na co ty kola má, a jestli je má na to enduro, tak už se těm řečem o výdrži nedivím. Nevím proč, ale když jsem četl o cpaní 650b kol do 26" rámu, tak jsem nějak předpokládal, že to bude HT nebo nějaké nízkozdvihové celopéro :)

    • X-biker  

      Kola jsou bohužel na prodej, protože se mi nevejdou do ramu – nikdy nejeté, odzkoušene v obýváku. Aktuálně obuto Maxxis Ardent 2,25 drát + maxxis enduro duše 650b. Možno i bez pláštů. Cena a info na mejl x-biker@seznam.cz

    • kali222  

      uz nekdo poslal na skladku – event je s nima spokojenej, en821?

      a to same 533d(novinka)?

      • Scottman  

        EN 821 má obdobný profil jako SX, tak by asi i výdrž měla být podobná.

        • kali222  

          jj, take jsem cetl, ze jsou „jako“ zadni sx, ale kdo vi. :) v jejich vaze nejsou zapocitany ty domecky niplu (udajne +50g). ne ze by to bylo moc, ale ten rafek to posouva jinam. skoro na zvazeni, zda neni lepsi vzit 4× remerx hurry, nez 1× en821. :)

          • Scottman  

            Jj, domečky přidají cca těch 50g, takže hmotnost zhruba 510g, což není nijak extra moc a ten ráfek už dost vydrží. Osobně vozím Deemax, ale už tak nějak nevidím důvod do Maviku jít znova, chci lehčí ráfky ( než mám aktuálně ) a s minimálně stejně širokým profilem, zase na druhou stranu se mi nechce je*at s páskami, takže ještě budu doufat, že udělají samotný ráfek jako je u nových XL-ek a budu mít vybráno.

            • alinceb  

              Hmmm, s páskama to je hroznýho jebání, to je fakt. Jednou odmastíš a nalepíš pásku a pak už na ní ani nevzdechneš…

              • lukas aka mitro  

                Zapomel jsi n to hlavni..umyt si ruce:)))

              • Scottman  

                Na to bych nevsázel, může prasknout nipl, nebo drát u niplu…

                • lukas aka mitro  

                  hmmmmmm…aspon tri do tydne:)

                  • Scottman  

                    Tak to netvrdím, ale UST je UST, ale pokud nepřijde Mavic se sériovým ráfkem podobným XL, tak až se budu chtít zbavit deemaxů ( což zadní kolo čeká už možná po sezoně ), tak náhrada bude asi Syntace, nebo Spank a přes tu pásku se přenesu. Někde jsem viděl, že se nelepí, jenom nandá nějaká gumová i s ventilkem, to by bylo ideální řešení pro mě, lepit se mi prostě nechce.

                    • lukas aka mitro  

                      Gumova paska s ventilkem je pruda..musis hlidat jestli se nekde nekrci, neuhnula a pod. Jako bonus…kdyz defekt nepobere mliko, tak musis paskiu s ventilkem vybrat a zababranou od mlika nekam schovat. U nalepene pasky jenom vysroubujes ventilek a das dusi…

                      Zlutou NT pasku mam uz nalepenou pres roky…nespocetkrat memene gumy a zadny problem. Navic se da koupit i paska, ktera je stejne jako NT, ale stoji par korun (nedavno se to resilo na BF)

                    • scret  

                      nechapu ten tvuj panicky strach z pasky:)

                      • lukas aka mitro  

                        asi nepekne zazitky z pazdnin u strycka:DDD

                      • Scottman  

                        A sám máš SXka… :)

                        • alinceb  

                          Má i Flow…;)

                        • scret  

                          SXka jen kvuli designu…

                          ale 21mm rafek je dneska na takovy pouziti uz taky trochu na hrane… proto udelali novy XLka uz s 23mm rafekem…

                          • Scottman  

                            Taky to tak vidím, doufám, že udělají něco jako EN 823, protože jejich zadní nábu nechci.

                            • scret  

                              ?? duvod?

                              • Scottman  

                                Povoluje se tam nějaký ten bazmek, někdy to jde utáhnout a zajistit, někdy ne ( reklamace – té bych se rád vyhl ), nejsou moc hlasité, jako poslední pro mě nejméně podstatný argument beru barvy. Celkově nevidím žádnou výhodu v továrních zápletech od Mavicu kromě vzhledu.

                                • lukas aka mitro  

                                  to jsi zase jednou neco cetl na BF, ne?:)

                                  • Scottman  

                                    Jo, tady to ale není nijak vzácná závada a na cizích fórech taky ne a při mém štěstí bych to měl taky. A dávat přes 20t za kola s vědomím, že se mi možná bude něco povolovat v nábě a možná budu muset řešit reklamaci v sezoně je pro mě nezkousnutelné. To si radši nechám zaplést něco na Hope, nebo DT nábě s CX Ray a mosaz niplema, otázkou zůstává pro mě ráfek, zadní náboj mám jasnej, nechám si Hope.

                                    • lukas aka mitro  

                                      Na hope ti praskne osa..si nevyberes:)

                                      • Scottman  

                                        I na pro II Evo? S mojí hmotností o osu moc strach nemám.

                                        • scret  

                                          a co zakousavani kazety do orechu? z toho jsem teda u hope dost rozcarovanej…

                                          • Vilém  

                                            To ale neni problem Hope, ale duralovych orechu vseobecne. Netreri vyrobci to resi, nekteri bohuzel ne, ale jiste vis, jak si od toho pomoci.

                                            • scret  

                                              vim, ale se.u na to:)) ted uz to nema smysl…

                                              Jinak prave u Mavicu jsou taky orechy z alu a tolik jako u Hope se kazeta nezakusuje…

                                          • Scottman  

                                            To mi nevadí, protože než to prokoušu dokola, tak zadní kolo prodám jako celek s kazetou jako lehce jeté dívkou po cyklostezce :D. Zajímá mě jak moc se mi zakusuje s mou vahou a XT kazetou, někdy sundám a mrknu na to.

                                          • Bafoon  

                                            objednávat nové hope tak s ocel ořechem a je po strašákovi :)

                                      • tonik666  

                                        Radši budu měnit osu než mít vzadu stále vaklavej náboj. (což bohužel teď mám…).

                                        Uvažuju, že jestli budu měnit ložiska, zkusím kosoúhlá, aby to dotažení mělo nějaký smysl.

                                    • Georrge  

                                      proč mosaz niple?

                                      • alinceb  

                                        Protože jeho váhu AL niple neunesou…;)

                                      • Vilém  

                                        A proc dural, pokud vylozene nehoni kazdy gram? Byva to zdrojem problemu.

                                        • Georrge  

                                          jakých například?

                                          • Vilém  

                                            Treba to rado srusta.

                                            • Georrge  

                                              rozumim, takze mozne problemy s dotazenim vypletu po case. Neco dalsiho? Preci jen skoro vsechny kola, co se tu na foru objevi, tak maji alu niple, ostatne i ja je mam, tak me zajima co to muze prinest za komplikace.

                                              • lukas aka mitro  

                                                Tak ono tohle staci…to par pri centrovani porste vymenis vyplet a je to;)

                                              • Vilém  

                                                Ono to vcelku staci, kdyz mas po case docentrovat vyplet, pulka niplu ti praskne v pulce, pak je problem ty zbytky z dratu sundat. Proste nekdy je to poradna jebacka. Jde to castecne omezit zakapnutim spoje, ale vsechno to nezachrani.

                                      • Scottman  

                                        Já dávám opačnou otázku: proč ne?

                                        • Georrge  

                                          či já vím? nejsem stavitel kol, ptám se protože mě to zajímá.

                • alinceb  

                  Hmmm, kolik ti jich už prasklo? Mám 90kg za 5 let mi jich prasklo přesně 0 . A to jsem za tu dobu vystřídal tolik kol, že hanba vzpomínat…:D

            • goofy  

              Paska by me nesrala. Me sere ta nutnost jebani se s mlikem. To proste zatim nezkousnu! :-/ Predpokladam teda, ze se nikomu nepodarilo nalepit pasku tak, aby tesnila i bez mlika… :-)

              Jinak 21mm vnitrni sirky je akorat. Na nejake bezne plaste neni sirsi treba…

              • lukas aka mitro  

                Tak zrovna Miniona a Ikona jsem nahodil na ZTR s paskou a tesnilo to bez tmelu jako nic;)

                A ted mudruj:)

                • goofy  

                  No jako to bych byl jenom rad. Me dost lidi totiz tvrdilo, ze bez mlika ani ranu s paskou. Tim by se mi vyber rafku znacne rozsiril… :-D

                  btw: vozeny by byly Miniony DHF a DHR + Ardent vzadu na stridacky a ty tesni dobre i bez mlika.

                  • lukas aka mitro  

                    Jako pokud mas barak, tak jedinny voser s mlikem je, ze ho musis platit…prehodit gumy je vpohode. Teda, vystrikat gumu hadici od mlika a pro pristi nahozeni trochu ocistit patky…hmmm.

                    Nevim jak casto prehazujes. Ale ja si rikam, ze bych dozadu hodil ardenta misto ikona, akorat se mi nechce jebat s mlikem v byte:D

                    Pasku nalepit neni problem, chce to rpi nalepovani nahrat a treba chvili jezdit s dusi at se radne primackne a prilepi.

                    Minion front na prvni drcnuti drzel par dni bez mlika, pak pro sichr proti defetkum…

                    • goofy  

                      Bydli sice v baraku, ale stejne by se mi s tim patlat nechtelo. Nevozim zadne slupky, takze klasicky defekt jsem naposledy chytil predloni na totalne slitane BB.

              • Scottman  

                Mlíko je pohoda, zvlášť když jde lít přes vyšroubovaný vnitřek ventilku. Pro mě by bezduše bez mlíka postrádaly smysl ( vozím je hlavně kvůli samozacelování při propíchnutí ), už jsem z TrailKinga vytáhl 3 velké trny z trnky, kterých jsem si všiml až při výměně pláště.

                • Atilla  

                  Jsem teď prorazil skrz celý špunt na šikmo asi 2–3mm díru a mlíko to stejně nepobralo. Kdybych měl duši, hodím novou a jedu dál, takhle jsem dofukoval každý 2 min abych mlíko nepatlal po lese. Doplcám lahvičku notube a už na to prdím.

                  • krabica  

                    Proto vozím v batohu duši, kdyby mlíko nechytlo…

                    • Atilla  

                      Tak to já samo taky, ale patlej se s tím v lese.

                      • krabica  

                        njn :)

                      • Scottman  

                        Není to moc patlání, shodím 1 patku, odtáhnu na jednom místě patku prstem tak, aby se mi na plášti udělal zobáček, kterým mlíko po naklonění kola vyliju, vyšroubuju ventilek, projdu vnitřek pláště jestli tam není nějaký trn, vrazím tam duši, nandám druhou stranu pláště, jednou bombičkou nafouknu a jedu dál.

                        • Atilla  

                          Nechtěl jsem prostě 60ml mléka lít po lese. A pak do zajebaného pláště dávat duši.

                          • scret  

                            jednou se mi to taky stalo, jako je s tim patlacka to jo… Dobry je vozit pro ten pripad gum.rukavice…

                            ale rozhodne lepsi nez jezdit s dusi…

                            • Atilla  

                              A co ti přinese NT? Jsem zatím na nic nepřišel.

                              • scret  

                                myslis bezduse? pro me jednoznacne zlepseni jizdnich vlastnosti a cca 4 roky bez defektu, resp. tak, abych mel prazdny kolo…

                                Predtim jsem mel defekt cca kazdou treti vyjizdku…

                                • Atilla  

                                  Zlepšení jsem nezaznamenal a defekt už jsem s tím taky měl, takže nic.

                                  • Scottman  

                                    Je to hodně o pláštích ( s některými mlíko tak dobře nespolupracuje ) a na všechny defekty mlíko nezabere, trny ale bere vždycky ( pro mě nejčastější defekt když jsem vozil duše a klidně i několikrát za měsíc ).

                                  • scret  

                                    ja treba dospel nakonec uz k tomu, ze jsem prestal vozit dusi a montpaky apod. Jen pumpu pro pripadny dofouknuti, pokud by to tmel nechytil hned… coz se mi stalo zatim 2× za cca 10tkm…

                                    • tonik666  

                                      Tak já se posunuju spíš na druhou stranu – vozím sebou trochu tmelu, montpáky, náhradní destičky, nýtovačku, rychlospojku, řadící lanko a XX dalších blbostí…

                                      Nakonec stejně nejvíc váží chrániče, jídlo a voda.

                                      • scret  

                                        to jako tahas na kazdou vyjizdku?:)

                                        Ja teda nepredpokladam, ze bych za vyjizdku sjel desky:)

                                        • tonik666  

                                          jo. Já je taky za vyjížďku nesjedu, ale už se mi stalo, že jsem je dojel a musel jsem ji předčasně ukončit…

                                        • lukas aka mitro  

                                          Krom tmelu toho taham stejne…vsechno mam ve vodotesnem plastovem boxu, zadelane aby to moc nechrastilo. Pred vyjizdkou to hodim do batohu a vim, ze mam vsechno vcetne nejakych penez na pivo:)

                                  • mr.antik  

                                    Když ne gramy, můžeš tam dát o 100g těžší a odolnější plášť… od doby co používám odolnější bezdušový gumy tak bez cvaknutí…

                                    • Atilla  

                                      Obávám se, že zrovna u tohohle typu defektu by nezabral žádný plášť. Teď jsem tam měl minion 2,35. Zkusím to podlepit a uvidím co to udělá a když už to budu mít dole tak testnu ikona.

                            • Scottman  

                              Hehe, ještě vozit gumové rukavice na kolo a při defektu si je brát, tak už bych si připadal jako Dr.Bike ;-)

                              • scret  

                                naradi vozis? nahradni dusi vozis? pumpicku vozis? lekar. gum. rukavice vazej cca 5g a prostor na ne v kejmlu vzdycky najdes:) ale at si kazdej svini ruce klidne sam…

                                • Scottman  

                                  Jo, vozim všechno co jsi vyjmenoval + pumpičku na tlumák, ale představa, že pojedu s někým ze Sušických neřešičů a při defektu bych vyndal bílé doktorské rukavičky, tak tahle přezdívka by byla jistota ;-). O hmotnost mi nejde, ta mi v řádu gramů nědělá problém. Ještě jsem si u ničeho co se týká kola nebral rukavice, ale na brzdovku bych si je vzal.

                                  • scret  

                                    tak to uz je na tobe, my kamaradi meli kdysi davno taky srandicky a pak jsem sundal rukavice, ruce cisty a koukali jak puci:) prtze normalne na rozdil ode mne maji vzdycky ruce zaflakany od retezu apod.:)

                                    • Scottman  

                                      Jop, od řetězu je to blbý, ale tráva, příp. mech je v lese u nás všude…

                                      • scret  

                                        v poradku, kazdyho boj:)

                                        • tonik666  

                                          Sebou je teda nevozím, ale posledních pár let servisuju špinavější části kola v nitrilových rukavicích a je to velkej přínos.

                                          Navíc nejsou jednorázové,ale stačí je otřít papírovou utěrkou a jsou v pohodě.

                                          • scret  

                                            co jsou nitrilove rukavice? ja znam akorat mitril z pana prstenu:))

                                        • Scottman  

                                          Asi tak :)

                                  • TJK  

                                    no a to je ten rozdíl mezi mytím rukou zasranejch od vseho moznyho nebo zahozenim rukavic a fertig… me teda uz dosel celej balik ale koupim je znova a budu je taky vozit… lepsi nez nic a nemas od niceho zajebane ruce se kteryma pak musis lezt do rukavic…

                                    • mastihuba  

                                      Ukdo je pripraven neni prekvapen. :) vysvetli mi nekdo co na tom furt spravujete, dyz mate vsecko v cajku? Retez kazdej den neskubu, defekty nevedeme, tak na co rukavice?

                          • Scottman  

                            Na pixle je napsáno, že je ECO FRIENDLY, tak těch 60ml klidně vyliju.

                  • Elwing  

                    zkoušel si knoty? to je docela šikovná věc, vozíme to a několik děr jsme s tím už zalepili a drží to.

                    • scret  

                      presne tak…

                    • Atilla  

                      Nevozím, NT mám jen na zkoušku. Výhody jsem zatím nepostřehl.

                      • Vilém  

                        Mel jsi tam nacpat aspon nejaky klacik.

                      • Elwing  

                        Nevím, je to moderní :) Tak na sjezďáku jsem s nimi spokojená, tam bych asi dost duší prorazila a taky jsem ušetřila váhu. Ale TLR plášťům moc nevěřím, tam mám špatné zkušenosti.

                      • mr.antik  

                        záleží jaký vozíš duše a jaký máš defekty. Já snad vždycky hlavně cvakal a to se mi (kromě šlupkových 2.2 gum) už od té doby nepodařilo, podle zvuku, který slyším takhle od ráfků bych řekl, že mi to zachránilo za letošek určitě minimáln deset jasných průrazů, což je víc práce než tam nalejt na začátku dva kalíšky mlíka…

                        • lukas aka mitro  

                          Taky ti je tech rafku lito, kdyz slysis jak si „cvakne“ o sutr?:)

                          • mr.antik  

                            jo to je…ale nevypadaj na to zatím. Od doby, co vozim pořádný gumy už je to v pohodě.

                        • kali222  

                          kolikrat jsem uz cvaknul hned „cestou z mesta“… to je duvod, proc ted zkusim bezduse. :) doufam, ze to bude cajk. prifoukavat se mi nechce na normalni jezdeni.

                  • alinceb  

                    Na AM vozím bezduše od začátku sezóny a zatím jsem jen 2× nedojel. Poprvé jsem říznul bok (standardní NN2.25 EVO – tedy nic neobvyklého) – výměna duše trvala asi 5 minut. Podruhé málo mlíka a pomalý defekt (musel jsem foukat co 10 minut). Doma jsem dolil mlíko a víc se netřeba starat…

                  • Scottman  

                    V případě potřeby tam stačí nacpat kus tkaničky od bot, nebo nějaký provázek, mlíko to s ním už chytne, mi drží 3–4mm sekanec na běhounu na Ikonu i když nafuním 2.5 atm a bez tkaničky pouze mlíko. Hodně u NT záleží na tom na jaké gumě se to stane, je-li to nějaká šlupka, tak to je problém.

                    • Atilla  

                      Mě fascinuje, jak tomu každý rozumí a přitom ten defekt ani neviděl.

                      • Scottman  

                        Tak samo pokud nestačí tkanička, nebo provázek, tak je čas na duši, stejně jako když fikneš bok.

                • goofy  

                  Tak bezduse bych bral hlavne kvuli cvakani. To je prakticky jediny defekt, ktery chytam… Na nejake dalsi defekty neni problem mit nahradni dusi, nebo trochu mlika v lahvicce.

      • goofy  

        Taky by me to celkem zajimalo. V podstate momentalne asi jediny rafek, o kterem by byl schopen uvazovat na bezduse…

        • kali222  

          nj nj v ust nemas moc volby. :)

          • goofy  

            njn… Mliko akceptuju tak max s ganjou… :-D

            • mr.antik  

              to mlíko tam není kvůli pásce ale kvůli zbytku. Pokud neměníš gumy každý víkend tedy, tak je to fakt bez jebání. Jak jsem psal nahoře, ušetřených 100g na duši můžeš vrazit do masivnější pláště

              • lukas aka mitro  

                Mlika liju tak nejak od oka, cca 100ml, takze mam pocit, ze vyhozenim duse a nalitim mlika moc vahu neusetrim (a taky to neresim…)

                • mr.antik  

                  nikdy jsem nedal víc než dvě odměrky… jedině že bych bydlel někde, kde se víc píchá

                  • lukas aka mitro  

                    No to je ten problem…ja k tomu odmerku nedstal, takze to tam leju „po sedlacku“…

                    • krabica  

                      Mě se docela osvědčil ten jejich aplikátor. :)

                    • mr.antik  

                      asi bych to řešil stříkačkou, ale pokud máš tlustší gumy tak není potřeba asi extra prolévat mlékem..

                      • lukas aka mitro  

                        Jak nekdy v minulosti jsem to strikackou resil…ale prislo mi, ze je s tim vetsi srani, nekdy kdyz protrepu flasku a trochu tam naliju…a podle „vodoznaku“ na flasce odhadnu kolik by to asi mohlo byt…

                        ten strikackovy udelator ale vypada hezky, to bych mohl vyrobit…jenom sehnat vhodnou stovkovou strikacku:)

                        • tonik666  

                          To mám, ale z 60ml stříkačky a kusu hadičky. Funguje to dobře.

                    • Scottman  

                      Šikovné je dolévat stříkačkou asi na 25ml přes ventilek s vyšroubovaným vnitřkem, méně šikovné je, že nevím kolik tam je starého NT, šlo by zbytek vysát stříkačkou s hadičkou, takže by byl i přehled kolik tam toho zbývá a nemusel by se sundavat plášť.

                  • Scottman  

                    U bordelu? :)

              • goofy  

                No jelikoz ted kvuli nedostatku casu temer nejezdim, tak s tim menenim to takove zhave neni. Pokud se to za chvili snad trochu uklidni, takto bude castejsi.

                Bezduse bych chtel hlavne kvuli cvakani. Ikdyz to u mne neni zas tak moc caste, tak hooodne castejsi nez nejake obyc pichnuti. Gumy mam celkem bytelne (Minion DHF/DHR EXO a Ardent EXO do zadu na jizdu na pivo). Na pripadne blbnuti v parku by mi stejne zustaly kola s butyl Minionama…

        • kali222  

          Pro příští rok Mavic „vymyslel“ en421 a en423. Předběžně za příznivé ceny ±35e. Sice je nebudu kupovat, ale na recenze se docela těším. :)

          • goofy  

            Pokud to dobře chápu, tak jsou to klasické ráfky s UST patkami? Docela škoda, že ani nejsou svařované…

            • kali222  

              Dnes kolíkované ráfky převládají, no. Výše zmíněné jsou na „starbiku“ (shop) za ceny 32–35e, čili v sezóně na levnějších shopech to vidím na ±27e bez akce. Z toho důvodu mi to jako zajímací ráfek už připadá. .-)

              • goofy  

                Cena celkem dobrá, váha taky v klidu. Pokud by to šlo použít s páskou bez tmelu, tak by o nich šlo uvažovat. Osobně bych si klidně připlatil i za ty 821, ale kdybych věděl, že něco vydrží… :-)

    • Mike  

      Sram Roam 30 par mesicu pro Sram testujou v Kellysu pro nove lehke carbon enduro. Vaha je 1850g za 27,5" set. http://www.youtube.com/watch…

      • mr.antik  

        No a zkušenosti? A cenovka? Já je teda zatim nikde nevidim v prodeji…

        • Mike  

          podle jednoho jezdce je to docela dobre vyvazeny pomer cena vykon. asi jsou spokojeni. jezdi jich nekolik paru od roam 30 po 50 a zatim ani jeden nemel problem. konkretne k cene vubec netusim.

          • Mike  

            nevsim sem si ze hledas 26" to nevim jestli se vubec bude delat.

      • JFtryall  

        Enduro kola na 24 dratu to fakt nechces.:-) My jsme je meli a nechapu co je ve SRAMu vede k tomu delat takovyhle kola. Tuhost 0, vaha prumer, primy spice idiotsky a 24der? :-D rafky dobry- lehky a super to tesnilo, nechapu proc nejdriv nevystreli do obehu rafky za solidni cenu misto tahodle bludu. Na XC okey.

        • tonik666  

          Hehehe

        • Mr.Duck  

          Hele mam vepredu 24 dratovy XT a drzi zatim vyborne. Mam ho tam sice chvili, ale za tu chvili zazilo uz leccos o cem se asi dost Enduro kolum muze jenom zdat :)

          Tim netvrdim, ze kdybych na to mel nakej sirokej rozpocet, ze bych nezaplet neco jinyho, ale uplne bych se toho nebal.

          • JFtryall  

            Ono to vydrzi do prvni vetsi rany. XTcka maji i hodne lehkej rafek ne? Predovky jsou vetsinou jeste napohodu, chleba se lame vzadu. Tam kdyz rozhodis vejplet na 24 CX-Ray, tak to driv nebo pozdeji zacne praskat.:-) kdyz za to vezmes, tak to fest pracuje do stran a ja osobne nechapu na co tohle je? Dobry enduro kola maji prezit nekolik DH zavodu. Rucne delanej zaplet je na DH-EN porad jasna volba, pokud aspon trosku resis kolik to stoji. Ted mam kombinaci E.13 TRSr, vzadu 2mm, vepredu 2–1.8mm, naboje Fireye. Vaha bude podobna jak SRAM, ale chovani a odolnost uplne jinde.:-) ty tovarni maloderovy zaplety jsou trest i zadarmo.:-D

            • lukas aka mitro  

              Hele, tak 10cm povyskoceni na zidce bych umel vysvihnout taky!:DD

              • JFtryall  

                :-D heheh. Zrovna tady na tom gapu v Novym Meste bych ty Sramy rozstipal hned. Dobre radim vsem lidem, kteri se uci a nebo chtej jezdit trosku vic- zaplette si to. :-)

                • lukas aka mitro  

                  hele…najizdel jsi po te vyjezdene pesince, nebo kpousek „za“ (k zidce)…abych si srovnal roviny a zhluboka se uklonil (tzn asi tak do praveho uhlu, co mi telo dovoli) zes to takhle vytahl z placky.

                  • JFtryall  

                    Klasicky trailem-pouze v opacnem smeru za coz se omlouvam.:-) musi se pak na rovine trosku nastoupit no- abys dolitnul.:-))

            • Mr.Duck  

              No dneska to zazilo darkside, to strci lecktery DH do kapsy, ale pochopitelne tomu nedavam pit jako DHcku, nobrz si netroufnu na leccos. Jak lehky rafky to ma nevim, ale tezky to moc neni no :)

              S tema rucne pletenejma kolama ale souhlasim..i kdy­bych neresil rozpocet, tak si asi neco zapletu..ale sem letos nakej hodnejsi na rafky, nebo sou Spanky supr odolny, tak bych se nebal nakejch gramarin..

              • JFtryall  

                Ja mam na DHcku ty Spike 35mm, maji cca 599g a vydrzely neskutecny veci uz, je to uz skoro MX rafek.:-D. Oozy vydrzi taky dost, ale musi se jet fakt ciste a mit dobry plaste. Ty E.13 ted ty vypadaji fakt super, ale budou tady hodne drahy..:-( jsou to Rka-sirsi. Maji kolem 440g v 650b a tuhost znacna.

                • goofy  

                  Já mám na EN biku 660g ráfky… :-D

                  • Mr.Duck  

                    No, to sem mel kdyz sem endurko koupil, a nemam sebemensi tuseni jak na tom nekdo muze jezdit :D Teda taky sem na tom leccos vyjel, ale s jednoplackou vepredu by to byla smrt :-/

                  • lukas aka mitro  

                    No..moje rafky vazi 470g a protoze porad drzi, tak jednoznacne vim, ze jezdim uplne hovno:D

                    • Mr.Duck  

                      Nebo naopak ze jezdis dobre, zejo :P Ja treba likvidoval rafky jak dement, a letos nic, pritom sem schopnej sjet daleko vetsi kraviny s daleko vetsi jistotou..i kdyz ta rychlost z predlonska tam furt obcas neni :(

                • Atilla  

                  A teď ještě poraď super ráfek na 36děr:) přeci ty drahý náboje nevyhodím sakra. dík

                • Mr.Duck  

                  440g zni dost dobre, ale me se nak nelibej. Ja tam mam ted vzadu ten starej Oozy 25, a zatim prekvapive drzi i po tech DH zalezitostech, tak uvidime jak dlouho mu to pude :)

                  Nezkousels ty Spike Race? Chtel bych neco lehciho nez ty 35, mam ted Tweet ale zadek uz je kousek pred smrti, blbe sem ho zaplet :( Kdekdo remca ze ty Spike nic nevydrzej, na druhou stranu rikaj ze Tweet vydrzi este min, a zatim prezil vsechny rafky co sem mel..

                  • JFtryall  

                    Spiku race bych se nebal…chtel jsem je jako komplet kola, ale nakonec jsem sel najistotu a dal ty 35mm, ktery prezijou snad i konec sveta. Lidi je jezdi fakt hodne a je mozny ze 015 je tam hodim protoze nevim jestli ty 35 budou v 650b. Na vetsi kola se tesim jak svina na DHcku. Spike Race by mel byt odolnejsi nez ZTR Flow a vaha je dost podobna.

                    • Mr.Duck  

                      ZTR sem chtel taky zkouset, ale zacalo se na me sypat jak je kluci kolem likvidujou, tak uvidime..jestli tu ty Race dovedu sehnat :)

                      Nevite nekdo jestli sou k sehnani v Praze nak rozumne? (Race 28 v cerny) Kolega sem pojede za tejden, a ja je tu nemuzu sehnat :(

            • logoman  

              No a nebylo to tema cx-ray? Ja mam 24 spic a drzi to fajn, ale taky jsou „tlusty za tri prsty“ :-))

              Zato jsem jezdil kola s nejakyma supr tenkyma DT a ty praskaly …

              • JFtryall  

                Je mozny ze na 2mm dratech to maka, ale proc bych mel vozit na enduro pouziti 24 dratu? :-) tovarni zaplety jeste tak Mavic endurovy, ale to je jina pisnicka a jinak klasiku. CX-Ray tam pletou oni v zakladu a fakt to nechapu, prece je jasny ze to nemuze bejt dobry. Sranda je, ze i lidi od Zitnyho ti to reknou hehe.

                • scret  

                  nevim teda, mam stejny kola jako logoman (Cmax SX) a kola jsou docela tuhy a hezky vypadaj, to jo…

                  Ale zas takovej zazrak to taky neni:)

                  Cmax Enduro – no zavodni kola, defacto vzali SXka, natreli je na zluto a vzadu dali 19mm rafek:/

                  Celkem by me zajimaly dost novy XLka…

    • nzg  

      Chci se nechat zaplest nova kola na enduro. Vazim s vybavou lehce pres 100kg, takze primarne hledam odolnost a pak az vahu. Ale vic nez ty DT E1900 (viz Strive v profilu) to vazit nemusi.

      Design bych resil pripadnym polepem.

      Zacinam lehce skakat, ale jak se to ucim, tak zejmena zadni rafek trpi.

      Plaste bych na to dal nejspis neco od Maxisu a samozrejme bezduse.

      Naboje bych chtel pouzit z kol, ktere mi zbyli po prodeji Marinu, tj.DT 240 32dratovy, je na 135 mm, ale konverzni kit na 142mm existuje.

      Takze mi chybi 27.5 rafky a draty a niple.

      Co jsem tak patral na netu, tak aktualni favorite jsou:

      1. DT Swiss EX 471 –

      https://www.dtswiss.com/…s-MTB/EX-471

      jezdil jsem EX 500 a spokojenost a navic na 471 se da vyhrat svetak v DH i bez gumy :-)

      2. WTB KOM i25 – je o 60g lehci

      http://ridewtb.cz/…wtb-kom.html#…

      Je jeste neco vhodnejsiho? Cenove tak do 3000 za rafek, karbon od lightbikes za dvojnasobek uz asi ne.

      Zaplest bych nechal asi u zdejsich zapletacu.

      • scret  

        s tim Komem bych byl opatrnej u toho skakani…

        Co klasiku Flow Ex? s nabama a dobrejma dratama by ses do rozumny vahy snad vesel…

        • Gabbo  

          Do KOMu bych uz dneska nesel, za me asi klasika Flow Ex, pripadne Frequency

      • Atilla  

        Na naučení doporučují buď levný ráfek, nebo si vyplést lacné zadní kolo. protože 500g rafek prostě srážku s hranou nepřežije. Viz třeba můj spank spike race 28 evo

        • goofy  

          A to mi přijdou Spiky docela odolné. :-)

          • Atilla  

            Tak vozil jsem to rok a nemusel centrovat. Ale hranu nepobral a je na 1/4 placatý

            • goofy  

              No hranu při těch dnešních vahách rozchodí asi málokterý ráfek.

              • Mr.Duck  

                Ja nevim jestli je to mejma 65kg, ale ja o hranu rozstrelil rafek jen jednou, a to byl asi 10m gap s dost ostrou hranou (cca 10–15cm prumer klada) kterej sem vzal z plnejch sil :( Zato v sutrech, tam trpi vsechny :(

                • Atilla  

                  Váha jezdce dělá asi nejvíc. Si vem, že težší jezdec působí na ten ráfek o 20–30% větší silou

                  • Mr.Duck  

                    No tak je holt potřeba si kupovat drahý kola, aby nezbylo na jídlo :)

                    • Atilla  

                      No kdybych při své postavě vážil co ty, tak budu ležet na jipce:)

                • goofy  

                  No a teď si vem, že s tím o tu hranu střelíš 30kg navíc… :-) V šutrech to jde trochu ošefovat gently jízdou. :-)))

                  • mr.antik  

                    no to moc neošéfuješ když je těch šutrů třeba 5 zasebou, a to ani nemusíš jet rychle. Na nedoskočeným skoku bych byl rád že žiju :-)

      • kubad  

        Na to co píšeš bych volil odolnější ráfky třeba

        NOTubes Flow EX, WTB Frequenci I25

      • snílek  

        Mám ty DT 471 na dvou kolech a pokud nebudeš lítat uplně na tvrdý hrany a nebudeš vozit nějaký nesmyslně nízký tlaky v kamení, tak imho vydržej velmi mnoho:) A dá se na ně naprosto krásně a rychle nasadit bezdušová guma – foukám to i s jádrem ventilku a s oběma patkama nenaskočenejma pumpou z Lidlu a chytí se to prakticky okamžitě:)

      • JakeF  

        Taky můžu EX 471 doporučit, podle mě ráfek plně srovnatelný s Flow EX. Komům bych se vyhnul.

    • TheJD  

      Chci kupovat nova kola na 26" bezduse s tim, ze cenou bych chtel byt max. mirne nad 10k. Mely by byt spise odolnejsi. Tema mam samozrejme proctene.

      Uvazuji nad Superstary hlavne kvuli nizsi cene, ale nevim jak dobra kola to jsou. Tento mesic maji navic 25% slevu.

      http://www.superstarcomponents.com/…nce-deal.htm

      EN423 rafek? http://www.superstarcomponents.com/…wheelset.htm

      http://www.superstarcomponents.com/…lsetds25.htm

      http://www.superstarcomponents.com/…set-ex23.htm

      Jinak pokud zapletat, tak asi DT350 naby + EX471/Flow EX rafky?

      Nejvic me zajima, jestli nekdo mate zkusenosti se Superstary. Pripadne pak porovnani vuci zminene kombinace na zapleteni. Diky!

      • alinceb  

        Superstary vozil, tuším, vili. Za tyhle peníze bych neváhal a vzal právě je. S DT350 a EX471/Flow EX se imho kolem 10k úplně pohybovat nebudeš.

        Btw. tam mají výprodejové 26" karbony s vnitřní šířkou 24mm a v současné slevě by byly do 10k…:)

        • TheJD  

          Na ty karbonovy jsem se dival, ale bojim se, ze bych je brzo rozbil. Soucasne rafky mam oba dost dobite. :D Myslim, ze jeste nemam dostatecne cisty styl na karbonova kola.

          Z tech Superstaru bys bral ktere konkretne?

          • alinceb  

            Ty Fuel/Tactic.

            • tonik666  

              To je podle mě moc lehká kombinace. Tactic jsou lehké 400g ráfky někde na úrovni Arch EX, takže pokud se JD bojí, že zruší karbony, tak Tacticy na zadku zruší 100%.

              Fuel náby nevím kde se vzaly, ale vzhledem k hodně POE si myslím, že budou náchylné na vakl v ložiskách a snadno se zničí (jako třeba Tesly).

              Šel bych do Switch/DT EX471, nebo DT 350/EX471.

              Jinak mám doma na prodej starší Superstary v pěkném stavu – Superstar Switch a ZTR Flow. Samozřejmě za pěknou cenu. Kdyžtak PM.

              • alinceb  

                Inzertní okénko…:D

                Switch náboje jsou, tuším, ty Novatec, co jim praskal ořech, ne?

                O těch Fuel píšou, že jsou EU made. A hodně POE bych se nebál. Ty ráfky, to je otázka. Já odjezdil 2 sezóny EN ježdění (rockgardeny, semtam skok nebo drop) na ArchEX a ráfky jsou pořád v celku.

                PS: Matně jsem si pamatoval, že jsi možná taky měl Superstar kola, ale nebyl jsem si jistý. Btw. kdy budeš na severu?

                • tonik666  

                  Jo, mám teď doma po přestavbách hooodně materiálu na prodej.

                  Switch jsou stále ty samé 4v1. A hliníkový ořech praská většině novateců, i mě na těchto praskl. Ale nový ocelový drží 2 roky a jde snadno sehnat za 700Kč.

                  Já zase znám lidi, co Arch Ex zrušili dost rychle. Navíc na nich lehkou osmu udělala i moje žena, která je má.

                  Na severu zatím nevím, moc plánů..

                  • alinceb  

                    Nemáš pevnej AM rám L nebo XL / 650b? Kámoš shání.

                    Já přemýšlel, že prodám Hrbáče v celku, ale nakonec jsem ho odstrojil, prodám solo rám a ze zbytku si udělám odolnějšího pevňáka.

                    Dovez ženu na opravu zas a my si zajdem na kolo…;)

                    • tonik666  

                      Nemám :) Ať si koupí na pinkbiku Transition TransAM 27,5.

                      Ale mám na prodej Blura LTc v L, jeté ženou :))

            • kocers  

              Tactic bych úplně nedoporučoval, tuplem, když tazatel píše o omlácených současných. Tactic má dost měkou patku a při nižších tlacích dopadá špatně (mam komplet kola tactic) a stává se z něho hranaté kolo.

              edit: aha špatný datum :-)

              • TheJD  

                Nakonec jsem vzal ty na EX23 rafku a zatim drzi dobre. Ted na Koprivne zvladnul od nove rockgardeny na sjezdove trati do cile na napul svlecenem plasti jen s trochu odrenym lakem. :D

    • goofy  

      Zvažuji nové 26 kola a chtěl bych klasické UST. Možnosti proto není mnoho, ale narazil jsem na Mavicy Crossmaxy SX za celkem rozumnou cenu. Jak jsou na tom ráfky a celkově kola s pevností? Přežijí občasný park a časté rozbité dolekopcom po šutrech? Říkám si co na to ty jejich patky, jestli skousnu tu bílou barvu. Ale zase nějaký ničitel ráfků nejsem (i když zatím jsem preventivně vozil nesmrtelné těžítka).

      Nebo druhá varianta co mě napadá jsou ráfky Mavic EN 821 a DT 350 případně Hope náby. Cena by byla asi ± stejná, jak ty Crossmaxy. Nebo existují snad ještě nějaké jiné klasické UST kola bez pásky?

      • tonik666  

        a ohledem na naboje od mavicu bych sel do dt swiss ci hope, zvlast pokud to mas cenove jako crossmax.

      • kubad  

        Můžeš dát karbonové ráfky bez děr, jen si zapletac trochu zanadávat no :)

        • goofy  

          Akorát to asi nebude jak za Mavicy EN 821… :-)

          To jsem ani nevěděl, že to existuje. Jak se to pak zaplétá, nebo jak se tam dávají niple? :-)

          • kubad  

            Na 350 kolem 20t.kc no :)

            Niple se dávají magnetem, podobné jak na Fulcrumech, je to jebacka

            • Lamer  

              Já jsem teď nedavno stříknul trošku čistidla (ve stylu cyklostaru) na kazetu (otočenou dolu, aby to neteklo dovnitř) kola vyndanýho z rámu, očistil kartáčkem, během chvilky všechno umyl hadicí a on ten DT 350 začal pískat. Pod prachovkama jsem měl novou vazelinu, ta tam zustala a na ni bylo trošku vody (poslední dobou jsem měl na vyjížďce pár brodů a větší déšť). Moc to nechápu, dočasně jsem to fixnul prostříknutím olejem (vyčištění a nová vazelina nepomáhala), každopádně to vypadá, že u DT 350 budu muset po 1 000 km vylisovat a možná i vyměnit ložiska z ořechu. Ale co jsem Googlil, tak jsem asi jeden z tisíce, takže fakt štěstí :)

            • goofy  

              Hmm.. To už je dost. Rád bych se vlezl do těch 13,5, klidně i méně… Beztak bych to hned roztřískal. :-)

              • Radek Broz  

                Dřív rozstřískáš hliníkový.

                • goofy  

                  To je možné, ale méně to bolí… :-)

                • TJK  

                  pod to se podepisu… hlavne ten karbon je tuhej jak hovado… to kolo se ani nehne.. naprosto epesni… musim rict ze drzej neskutecne

                  • Radek Broz  

                    Já to ještě ani necentroval.

                    • TJK  

                      ja taky ne.. na to ze to ma za sebou 2 mesice jezdeni v jizerkach, 3 dny saalbach a ted asi vic jak 10 jizd na jestedu… jen to musim nechat dotahnout.. jak sem byl skepticky, tak mi to prijde ted jako opravdu jedna z mala dobrych investic do biku.. uzasny na tom je jak i v tech nejvetsich „sra*kach a korenech“ v palbe to nekam nastelujes a to kolo tam proste jede… fakt mazec

                      • Radek Broz  

                        Akorát neustále musím odpovídat na: „A nebojíš se tady jezdit na těch karbonovejch kolech?“:)

                        • TJK  

                          ja to mam tak spinavy ze to nikoho ani nenapadne se na to ptat.. a kluci co jezdime uz to neresi, pac druhej ma karbonovy i9.. a drzej.. uz chytili i par volnejch sutru a zatim gut… ale je pravda ze na nich ted vozim Vigilante TCS Tough Grip a to je skoro butyl… zase do toho muzu sypat nesmyslne nizky tlaky a drzi to jak pribity

                          • goofy  

                            No dobré. Věřím, že jsou ok, ale za prvé stejně nevím, kdo děla čistokrevné UST a hlavně je to přes limit. :-)

                            • TJK  

                              a proc furt lpis na UST? mas problem s paskou?

                              • goofy  

                                Čekal jsem, kdo se první zeptá. :-) Prostě chci pokud možno UST a tečka. Samozřejmě, pokud mi někde tady nastíní, že ty EN 821 jsou třeba bláto, tak bych se na to vykašlal a šel do pásky a Flow EX. Momentálně mi rozum říká jít raději do zápletů na DT nebo Hope, ale zase se mi líbí ty tlusté Mavic dráty… :-)

                                • scret  

                                  ma vubec smysl zaplejtat z UST rafku??

                                  Jinak SXka nejsou spatny… Pokud nechytnes patecni kus s povolovaci matkou vzadu na nabe:))

                                  Rafky docela snesou dost, predloni jsem proseknul v saalbachu o sutr ardenta o patku a ta je jen lehounce tuknuta… Kdo to nevi, ten to ani nepozna…

                                  Pripadne jako alternativy byly tusim Fulcrum Red Zone neco… XL tusim? Mlok by vedel…

                                  • goofy  

                                    Jako kvůli váze? Ta mě zas tak moc netrápí… Pořád to bude ultralajt oproti současným zápletům. :-)

                                    No nějaké Fulcrumy tuším byly, ale to už asi nepůjde sehnat. Obecně jsou podobné kola už vzácnost.

                                    Tak už vím kde byl u Maviců zakopaný pes. Teď jestli to riskovat nebo ne. :-)

                                    • scret  

                                      asi tak, staci to zalepit loctitem a je po problemu… Me se ta matice ani moc nepovoluje, tak sjem to neresil…

                                      Dotahuju, kdyz jezdim, tak jednou za mesic…

                                      Ted tak jednou za pul roku:))

                                      Jinak mi prijde, ze ty kola vydrzej hodne…

                                      • goofy  

                                        Tak pokud to řeší loctite nebo občasné dotahování, tak to bych zvládl.

                                        • Atilla  

                                          Prdnul bych tam klasické NT ráfky a normální dráty. Pásky se neboj, je to zbytečné. Nalepíš gorilla tape a máš na pár roků vystaráno. Překvapivě jsem ještě nezničil ZTR FLOW EX, ale žádnou hranu jsem ještě nedal.

                                          • scret  

                                            taky bych radil spis klasiku ZTR… ale kdyz chce UST…

                                            • goofy  

                                              Vy mi dáváte pánové zabrat. No mám o čem přemýšlet… :-)

                                              • scret  

                                                :))

                                                • goofy  

                                                  Ještě jsem teď náhodou narazil na tohle, kdybych slevil z nároku na UST…

                                                  • scret  

                                                    DT rafky osobne moc nemusim, ale udajne nejsou ty novy vubec spatny.. Tyhle jsou zrejme ty starsi, tak schvalne, jestli ma nekdo zkusenost… hlavne co se tyka bezdusi…

                                                    Jinak mit kola na 240kach za 12 papouchu? pro ne?:)

                                                  • goofy  

                                                    No starší DT ráfky bych asi nechtěl. Já měl za to, že to budou už ty nové, když tam píše, že jsou to Ex471. Já se v těch DT kolech vůbec nevyznám, takže tady tápu. :-D

                                                  • kubad  

                                                    to jsou už ty nové ráfky, + 28 přímých drátů

                                                  • goofy  

                                                    Teď mi došlo, že to má těch 28 drátů… Není to málo kuzmo kuzmiči? :-)

                                                    Kdybych si nechal namotat DT 350 na EX471 nebo Flow Ex na 32 drátů, tak bych se taky mohl pohybovat na podobné sumě ne? Jenom váha by šla tak trochu nahoru… :-)

                                                  • kubad  

                                                    jo kolem 11 to bude

                                                  • snílek  

                                                    Ahoj, mám tyhle kola na 27.5, 28 drátů též. Dost mě ten počet drátů znervózňoval, ale už se mi povedlo jeden zlomit a zadní kolo bez známek rozcentrování dalo ještě dalších 50km v terénu včetně skoků apod. Takže bych se toho nebál:) Je ovšem pravda, že na 32 drátech bych bez toho jednoho jezdil ještě půl roku a doplnil to teprve pak:D

                                                  • Baba-Ji  

                                                    Ja bych po zkusenostech z megy asi do jine kombinace nez 32 dratu nesel. Kamos si tam rozsekal rafek a nebyl s to sehnat v celem meste 28-derovy rafek. …takze to s druhym kamosem opravili hrubou silou a na punk jel zavod s polorozsekanym rafkem :D

                                                    ..jo, moznost vozit sebou neustale po takovych vyletech/akcich nejaky ten nahradni tu sice je, ale uz je to lehka otrava navic

                                                  • goofy  

                                                    Noto bude asi obecně problém továrně zapletených kol. Ty 28d ráfky se podle mě shánějí ještě poměrně dobře oproti ND na Mavicy… :-)

                                                  • scret  

                                                    taky se v DT moc neorientuju…

                                                    Pokud pise kubad, ze ok…

                                                    Vaha setu je pekna, sirka rafku taky…

                                                  • kubad  

                                                    to sou 350 ky ale

                                                  • goofy  

                                                    Tak co to jsou vlastně za záplety, abych byl v obraze? :-)

                                                  • kubad  

                                                    http://reviews.mtbr.com/…e-wheelset/2

                                                    podle mě ,model 2014–2015 kola fajn vnitřní šířka by měla být 25mm

                                                  • scret  

                                                    jen jsem to zbezne prolitnul, ale nepisou tam, ze naby jsou vlastne 240ky?

                                                  • kubad  

                                                    náby jsou atyp – dvoudílné takže těžko soudit :D

                                                    jinak rozdíl mezi 240 a 350 je jen v těle, a místě vzniku, pajšl je úplně stejný

                                                  • scret  

                                                    davide, jen mimo, mrkni do SZ, dik:)

                                                  • logoman  

                                                    Ty das do kona 12×142 kola?

                                                  • kubad  

                                                    přestavět ty DT je jednoduché pokud teda nemá 150mm zadek :D

                                                  • logoman  

                                                    To prave, ze ma …