• bucivoj

    Ahoj chlapi,

    tak od přítelkyně jsem dostal 4000kč na nové brzdy,že si mám udělat radost :o)

    Jezdím meridu one-five-0 (160/150).On novoty tam jsou brzdy Shimano m486 (vpředu 203/vzadu 180 kotouč).S ú­činkem brzd jsem spokojený do té chvíle,než se objeví dlouhý sjezd.Tady se totiž projeví slabost těchto brzd-při delším brždění začnou hučet a přestávají brzdit (podle mě přehřívání) Vyměnil jsem původní kotouče za Alligátory a hučení se zmenšilo,ale i tak při delším sjezdu jsou podle mě tyhle brzdy slabé :o( Vážím 98kg+nějaká ta výstroj…

    Přemýšlím o těchto brzdách a kotoučích:

    Sainty

    http://www.kupkolo.cz/…touce_z5375/

    XT

    http://www.kupkolo.cz/…brna_z90606/

    kotuče Hope

    http://stopbike.cz/…/produkt.php?…

    kotouče shimano XT

    http://www.kupkolo.cz/…oubu_z90827/

    Už dluho se mi ty sainty líbí,a to i proto,že před pár lety jsem měl brzdy saint na kole,ale tehdá to byly ještě klasické dvojpístky (označení M800),ale teď to je čtyřpístek a u toho mě totiž třošku trápí funkčnost těch čtyř pístků?Nedochází tam po nějaké dělší době k problému s pohybem těch pístků,že by se nějakej zasekával?Nemám se čtyřpístky žádnou zkušenost,tak mě zajímají vaše zkušenosti.

    No a ty XT vypadají taky moc pěkně,ale nevím jakou účinnost od nich čekat.

    Nejlépe by bylo,kdyby mi napsal někdo,kdo váži tak jako já a má některé z těchto brzd,aby mi napsal,jak je s něma spokojený.

    Děkuju

    0 0
    • bucivoj  

      …jo a ten rozdíl si doplatím ze svého tajného fondu :o) Jen ty sainty stojí 6500kč,ale to přítelkyně vědět nemusí :o))

      0 0
    • Kubas.1  

      hele pokud seš zvyklej na nějaký low-end shimana tak mi přijde zytečný utrácet za sainty…a ohledně modelů 2012 se říká že SLX a XT brzdí zhruba stejně, takže bych vzal SLXka…

      0 0
      • bucivoj  

        Ty SLX a XT se mi líbí taky docela dost :o) Je mezi těmito brzdami,kromě ceny,nějaký rozdíl?Vypadají skoro stejně…

        0 0
        • RendyD  

          Barva a XT mají štelování mrtvého chodu páky, nebo jak se to jmenuje…

          0 0
          • jIrI___  

            Ani bych se nedivil, kdyby u SLX stačilo vyměnit šroubek za jiný a měly by to štelování taky :)

            0 0
            • RendyD  

              Vyzkoušíme? Ale nemám bazmek na povolení té krytky…:-)

              0 0
            • pitos  

              Tak ono mezi SLX a XT je více rozdílu v páce než jsem si původně myslel.Tedy nevím jestli to má nějaký vliv na chod, ale rozdíly tam jsou.

              Zatím jsem měl možnost porovnat jenom XT a nové deorka a chod je určitě jiný.

              0 0
              • RendyD  

                No, teď jsem koukal na SLX páky a ten šroub, co je na obrázku, nemám s křížovou hlavou, ale jakousi s dvěma důlky a dřík šroubu na něco tlačí, na nějaký třmen, ale kuchat to nebudu…:-)

                0 0
              • pitos  

                Teď jsem se ještě díval na ty deorka a páka je s SLX stejná,tedy kromě toho šroubu k nastavení vzdálenosti páky.Třmeny slx jsou zase stejné s xt.

                Při tak malém cenovám rozdílu bych volil raději XT,ten chod slx se může opravdu lišit a podobat spíše deore páce.Ale jistě to nevím, chce to odskoušet…

                0 0
                • Automat_1  

                  Jel jsem na obou brzdách a musím říct, že XTčka se mi líbily daleko víc. Ani ne dávkováním či krokem páky, tam jsem rozdíl nezaznamenal, ale SLXa mi přišla rozviklaná s vůlí v uchycení páky (ne větší než u jiných brzd podobné kategorie, ale přece), což jsem u XT nezaznamenal. Naopak z XTéček jsem byl hodně unešený a ikdyž se mi vzhledově nelíbí, tak dost přemýšlím, že vyměním Avidy CR právě za tyhle brzdy.

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  hádám že zprávy agentury JPP (jedna paní povídala). páka slx a deore je možná tak maximálně podobná, protože jako tomu bylo i v minulosti tak deore nemá servo wave, což je věc díky které chodí slx a xt tak krátce. jinak slx a xt chodí stejně, otestováno, žádné věštění ze střev mrtvé ovce;)

                  0 0
                  • l.smetana  

                    Tak to je omyl, nové Deore už servo-wave má. A rozhodně to není JPP, mám už druhé Deorka 2012 ;)

                    Shrnutí: Jedny jsou dovezeny přímo z číny, druhé koupené v čr.

                    Ty z číny: poškrábané, menší vůle v páce, větší odpor páky pi zmáčknutí, působí bytelněji

                    Ty z čr: nebyly poškrábané, vůle o poznání větší, nebylo tak moc cítit promáčknutí „serva“.

                    Takže opravdu záleží kus na kusu, alespoň u Deorek :)

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      hm tak ted jsem ze sebe udělal řádného hlupáka, takže omluva pitosovi;) nicméně je otázka co teda způsobje rozdí v chodu. na kusu vždycky záleželo u shimana docela dost, to je pravda.

                      0 0
                      • pitos  

                        Jen aby nevzniklo nedorozumnění…ur­čitě jsem nechtěl aby to vyznělo že SLX brzdy jsou horší než XT.Také jsem psal že to nevím, jen bych to rád bych osobně testnul a pokud budou chodit stejně tak jenom dobře.

                        Jediné co jsem měl možnost vyzkoušet byly XT/Deore a tam jsem rozdíl v chodu páky zaznamenal.Nicméně i tak si myslím, že jsou i ty nové Deorka povedené brzdy.

                        0 0
                      • Jenda  

                        tak muze to byt diky jinymu trmenu a otazka je jak je to s hadicema? Jsou tam stejny?

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          třmeny asi vliv mít budou, hadice ted z hlavy nevím, ale je dost možné že u deorka bude stara bh-59 zatímco nové mají bh-90 s banjem u třmene.

                          edit podle shimano webu mají i deore novou 90

                          0 0
          • bucivoj  

            Aha,díky za info :o)

            0 0
    • kubad  

      pokud si omezený rozpočtem tak vem SLX + Hope kotouče

      0 0
      • bucivoj  

        Je nějakej rozdíl mezi kotouči Hope a XT?Mě se díky vzhledu líbí ty Hope.Ale myslím si,že kvalitativně by měli být stené,ne?

        0 0
        • jIrI___  

          Z Hope kotoučů mám kvůli uvolněným nýtům asi po 4 tis km krásná chratítka, XT jeté ± stejně dlouho byly bez problémů. Hope líp vypadají, XT jsou o poznání levnější, brzdit brzdí oboje stejně :).

          0 0
          • Kubiczech  

            Hope chrastidlo mám díky vůli v nýtech též. Stačí slabší větřík a mám v chalupě orchestrion. Ze čtyř kousků se takhle hlasitě projevuje jeden.

            0 0
            • bucivoj  

              Tak to by mě asi jeblo,kdyby mi ty kotouče začali chrastit!Nesnáším jakýkoliv zvuk,který vychází z kola,kromě okolo létajících kamenů! :o))Tak to je škrtám :o( Škoda,ty se mi tak líbily! TAkže kotouče budou XT

              0 0
          • Deathklaat  

            A to jezdíš i s těmi uvolněnými nýty?

            0 0
            • jIrI___  

              Funkčně to ničemu nevadí. Prý… :)

              0 0
              • Deathklaat  

                Tomu se mi moc nechce věřit. Odkud máš tuto informaci? Dneska jsem úplně náhodou zjistil tuto vůli v nýtech a rychle jsem kotouč měnil. To je bazmek na dvě věci, nejde to nijak dotáhnout.

                0 0
                • bucivoj  

                  Jak dlouho jsi měl ty kotouce nez se ti tam objevila ta vule?Já jsem teď Na velocampu a par lidí jsem se tady,kteri mají ty kotouce,ptal jestli s Tim nemaji problem a vsichni jsou v pohode.

                  0 0
                • mxv  

                  Jesi uz s nim nepocitas, tak ho beru, napis do mailu, kam se mam stavit..:)

                  0 0
                • jIrI___  

                  Kdosi spolehlivý to tu zmiňoval (kubad nebo McBlacky tuším). Osobně ani nevím, čemu by tam vadila. Těch pár desetin mm bočního pohybu bych se při brzdění nebál. Napadlo mě ty nýty trochu rozklepnout, ale mám obavy, že bych udělal víc škody než užitku :D

                  0 0
                  • Deathklaat  

                    Předozadně je to stabilní. Vůle je jen do boku. Mne spíš zarazilo, že 1 nýt je napevno a 5 se jich protáčí

                    0 0
                  • kubad  

                    klidně na to trochu klepni, schváleno u Hope :D

                    0 0
                • akula  

                  Tak nějaká vůle u hope kotoučů být musí, boční vůle je tady žádoucí. Kdyby to bylo snýtováno na fest, tak už by to nebyli plovoucí kotouče.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Boční vůle tam je, ale já se teda dopracoval k celkem velké vůli předozadní.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Boční vůle fakt žádoucí není, plovoucí jsou (resp. měly by být :) ) ve směru kolmém na osu. Nějaké upozornění ohledně tohoto mělo Hope i na svých stránkách.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Bocni vule byt nemusi, dulezity je „stupen volnosti“, ktery umozni vnezsimu prstenci roztahnout se..:)

                    0 0
    • BigKarel2  

      Jesi na to máš vem Sainty a XT kotouče :) (já bych je taky tuze chtěl) :D Ale když vemu co tam máš teď tak ti budou naprosto stačit a vyhovovat SLX/XT brzdy a nějaký Shimano kotouče na ALU unašečích…

      0 0
      • bucivoj  

        A jak myslíš ,že to bude s životností těch saintů?Není tam větší náchylnost na selhání funkčnosti těch pístů,když tam jsou čtyři?Přece jen je nekupuju na dva roky (záruka)…

        0 0
        • BigKarel2  

          Toho bych se nebál, Shimano je spolehlivý a levný na díly…jinak tenhle rok by se měli Objevit nový Sainty…

          0 0
          • bucivoj  

            A zase čtyřpístky?Já je musím koupit co nejdříve,protože za cca 3 týdny se mi narodí dcera a pak už by to nemuselo u přítelkyně projít :o)

            0 0
            • BigKarel2  

              Jo budou, ale do 3 týdnů to ještě néé.. :)

              0 0
              • bucivoj  

                Pěkné :o) Já fakt nevím jestli ty sainty nebo ty xt :o( Asi si vidím korunou

                0 0
                • bucivoj  

                  Asi si hodím korunou :o)

                  0 0
                  • tonik666  

                    Moc to řešíš. Jezdi. Netuším, jaká pekla jezdíš, ale mě při 80kg + výstroj podrží SLX 666 a SMRT75 180mm a 160mm vzadu velmi dobře, a to jezdím docela z kopce :)

                    0 0
                    • RendyD  

                      Souhlas. Já měl dřív 575ky, což jsou low-end a při ±80kg mě ubrzdily i ty úplně bez problémů. Bohužel se brzo hřály a ztrácely tak na účinnosti, tak jsem šel do SLX a to je teda jiná třída.

                      0 0
                      • bucivoj  

                        Rozdíl mezi XT a SLX je na kupkole 600kc,takže není co řešit.Budu teda brát ty XT :o)

                        0 0
                        • petrun  

                          Na Velohanák (velmi solidní obchod, jsou to borci, mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti), jsou nejlevnější na trhu.

                          XT o 500,– Kč levnější než na kupkole:

                          http://www.velohanak.cz/…-xt-br-t785/

                          černé dokonce s chladiči o 400,– Kč levnější než na kupkole bez chladičů !!!

                          http://www.velohanak.cz/…s-chladicem/

                          kotouče s Ice tech ti budou stačit 180mm

                          http://www.velohanak.cz/…ano-sm-rt86/

                          0 0
                          • bucivoj  

                            Díky za odkaz.Tohle mi nějak uniklo :o) Proč je na tom KK rozdíl mezi černými a stříbrnými XT brzdami 400Kč???

                            0 0
                          • pitos  

                            Na tom prvním odkazu jsou sice XT 2012 ale podle obrázku vypadají úplně jinak.Nějaké trojprsté páky,štělování vzdálenosti páky jinde…

                            0 0
                            • pitos  

                              Už to vidím…páky z trekingové sady:)

                              0 0
                              • petrun  

                                Čím déle na to koukám, tím se mi ty trekingové líbí víc. Páky nemají ten ohavný hrb (je fakt hnusnej) a seřizovací šroub je umístěn také o třídu lépe než na MTB verzi.

                                0 0
                                • pitos  

                                  Nevím na co koukáš, ale pokud tím hrbem myslíš to víčko s nápisem xt, tak je stejné jako u MTB verze.

                                  Spíše ta velká páka je děs:)

                                  0 0
                                  • petrun  

                                    To víko ne to je v pohodě, myslím ten šílený zlom páky na začátku.

                                    0 0
                                    • soc  

                                      Klidne si kup normalni a ja s Tebou vymenim paky za ty trekingove :)

                                      0 0
                                      • petrun  

                                        Ja jsem kvuli tomu hrbu raději koupil bílé Avidy Elixiry, ty vypadají o třídu lépe.

                                        0 0
                            • petrun  

                              Tak to mi uniklo, stejně bych na tvém místě vzal ten černý MTB model s chladiči v druhém odkazu.

                              0 0
                    • bucivoj  

                      No jasně že to řeším :o) Chci prostě vybrat to lepší,abych si pak nenadával,že jsem měl třeba raději připlatit atd. ,víš?

                      0 0
              • Azmir  

                Před pár dny jsem právě na ně koukal a jsme zvědavý, jestli ta páka je zase jenom přebarvená SLX nebo opravdu něco jiného.

                0 0
    • jIrI___  

      SLX brzdy + XT kotouče- Imho výborný poměr cena/výkon.

      0 0
      • bucivoj  

        Jezdíš tuhle kombinaci?

        0 0
        • jIrI___  

          Mám jen jiné kotouče. XT kotouče jsem jezdil na XT M775 a na Elixirech.

          0 0
        • RendyD  

          Já jo a good.

          0 0
          • bucivoj  

            Tak to teda bude asi kombinace brzdy XT/kotouče XT …

            0 0
            • RendyD  

              Schvaluju, XT jsou moc povedené a kdyby mi nebylo líto litru navíc, byly by to místo SLX XT…:-)

              0 0
              • bucivoj  

                Na kupkole je mezi těmito brzdami rozdíl jen 600kč.To není zase takováhrůza,ne

                0 0
                • RendyD  

                  T.j., já je bral na Axitu a tam byl rozdíl, ptž je mají levnější než KK…:-)

                  0 0
                • RendyD  

                  Jo, a bacha, na KK Ti naúčtují zkrácení hadic. Já bral na Axitu (SLX), zkrácení bylo v ceně a ještě jsem měl desky s chlazením, byť na obrázku vyobrazeny nebyly.

                  0 0
                  • bucivoj  

                    A kolik se tak účtuje za to zkracování na tom kk?A jsou ty desky a chlazením fakt poznat v účinnosti oproti tem klasickým?

                    0 0
                    • RendyD  

                      Praktické srovnání nemám, ale proč by to nefungovalo? Kolik chtěli si už nepamatuju, ale odradili mě tím…:-). V každým případě hadice zkrátíš klidně doma, přiobjednej si k tomu dva trny a dvě olivy a je to.

                      0 0
                      • tonik666  

                        Olivu a trn jsem dostal v balení s každou brzdou. Hlavní je opatřit si oboustrannou lepenku, aby ten trn šel narvat do hadičky :) A taky ten žlutý kalíšek na brzdovou tekutinu.

                        0 0
                        • RendyD  

                          Hadičku nahřát, pak jde jako po másle. Jinak já měl zkracovaný, takže proto asi byly bez trnu a olivy…

                          0 0
                          • tonik666  

                            Já měl nezkrácený. Olepit páskou taky pomůže, pak to v těch dvou žlutých kusech lze udržet jen sikovkami bez svěráku.

                            0 0
                            • RendyD  

                              Já právě zkracoval, protože jsem blbě změřil podle původních přední brzdu, a neudržel to ani orig.lis v servise, tak jsme to nahřáli a šlo to jak víno…

                              0 0
                              • tonik666  

                                Jasně, taky jsem s tím bojoval, nemám doma svěrák. Po olepení oboustrannou páskou jsem to udržel v ruce kleštěma.

                                0 0
    • Richi  

      Nějak nechápu co mají brzdové třmeny přímo společného s přehříváním a proč chceš tedy koupit jiné brzdové třmeny.

      Nepomůžou jiný destičky? To jen, aby jsi tam náhodou neměl organiky, když si stěžuješ na přehřívání brzd.

      Mohlo by se stát, že vyhodíš zbytečně ranec peněz za součástku, která funguje dobře, a aby to celé nevyřešily jen sintrované destičky za 2× 350kč. :-)

      Tady v Krkonoších jsem taky dumal nad předním 180 kotoučem, protože tam byly od koupě organiky od BBB.

      Dal jsem sintry a pohoda.

      PS: Ty BBB organiky jsou mrdky i vzadu.

      0 0
      • kesu  

        třmeny mají s přehříváním společné to, že doba, než se přehřejí je přímo úměrná jejich hmotnosti..Saint má daleko těžší třmen než třeba XT.

        0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      saint díky hmotnosti třmenu vydrží daleko déle, než se přehřeje. Jako upéct se to dá taky ale ne při normálním ježdění. Problém je, že je těžkej jak kráva (avid X0 vs saint s opletenejma hadicema =-330g)

      zvaž si, jestli ti to za tu váhu stojí..

      0 0
      • bucivoj  

        Ahoj,kdysi jsem na váhu hrál,ale když mi jednou při sjezdu praskla pravá strana řídítek,které byly několikrát zeslabované tripul buted muted technotogie :o) a nevím jaké další kokotiny ,aby se snížila hmotnost,tak od té doby jsem se na to vysral a na váhu se už tak moc nedívám.Pro mě je důležitá spolehlivost a proto asi nikdy nepůjdu do karbonu.

        Ani pořádně nevím,kolik váží moje kolo a ani mě to moc nezajímá.Bude to asi něco k 19kg,ale já to zase kompenzuju kondicí.Už několikrát se mi stalo,že výjezdy,které jsem dal,tak někteří,třeba i na HT nedali :o)

        0 0
        • Jenda  

          jeste mas moznost pokud ti sedi soucasny paky koupit jenom saint trmeny a potrebny koncovky. Mam obavu ze co se prehrivani tyce tak si SLX nebo XT pokud tam nedas desky s chladicem moc nepomuzes.

          0 0
          • bucivoj  

            To si děláš srandu?Já jsem myslel,že ty XT a SLX budou proti tomu přehřívâní odolnější!Aspoň jsem to tady od všech takhle pochopil.Proč by se měli taky přehřívat?

            0 0
            • pepek  

              Z vlastní zkušenosti bych poradil, že na přehřívání mají zdaleka největší vliv desky. Kup napřed Superstar desky (kevlarové) a za ty ušetřené 4 tisíce si kup něco jinýho, co má smysl.

              0 0
            • Jenda  

              kam by se asi tak to teplo ztratilo? Trmen je ± stejne velkej, olej pouziva shimano porad stejnej takze i teplotni odolnost nemuze byt vyrazne jina. Pravda na tech novejch brzdach muze byt lepsi teplotni vodivost pistku takze se vic tepla odvede z desticek do trmene. To by pro tebe bylo dulezity, protoze to co popisujes, tedy ze brzda vadne, je problem desticek a ne prehratyho trmene. Nejak jsem zatim nepochopil jestli jezdis polymerovy desticky nebo sintry. Sintry jsou proti prehrati odolnejsi. Takze lepsi to byt muze ale necekej radovej rozdil, to bys musel proste dat ty Saint trmeny.

              To co radi pepek je fajn ale ty desky desne rychle mizej, v Alpach maj zivotnost tak 3 delsi vylety :-o

              0 0
              • pepek  

                Zase za ty prachy vezmeš do kapsy eště jednu sadu :-) Alpy nejezdím, tak mi to vydrželo vždy tak ± rok. -kevlar (stejně, jako všechny ostatní desky)

                0 0
                • Jenda  

                  jo jako po cechach to nemusi byt problem, tam mi sintry vydrzely ± 8 kkm, v alpach sjedu sintry za nejakych 800 km :-)

                  0 0
    • flyman  

      co tohle

      0 0
      • bucivoj  

        Já se dívám jen po shimanech :o) Díky

        0 0
        • flyman  

          Co je špatnýho na R1čkách? zabrzděj i tank.

          0 0
          • bucivoj  

            Nijak na tyhle brzdy nenarážím :o) Já se prosě jen rozhoduju mezi japončíkama :o)

            0 0
          • Azmir  

            Třeba to že stojí 9tis oproti 4tis co stojí XT ;-)

            0 0
          • Jenda  

            zabrzdej ale je otazka kolikrat rychle za sebou nez se prehrejou, je to proste lehka XC brzda a rekl bych ze zakladatel vlakna to potrebuje na neco trochu jinyho :-)

            0 0
            • kubad  

              tak tak brzdí jak cert, ale s teplotni odolnosti je to slabsi, ale na to na co je stavena super

              0 0
    • Rubi  

      vzal bych ty novejsi brzdy XT/SLX, maji prepracovanou paku, ktera je imho prijemnejsi nez ta stara a kotouce pak jake se ti budou libit vic, ja jezdim XT a neni problem

      0 0
    • petrun  

      A co Cody za 6200,– s 200mm kotouči v ceně?

      To musí ubrzdit i slona!

      http://www.koloshop.cz/…-brzda-.html

      http://www.koloshop.cz/…-brzda-.html

      0 0
      • flyman  

        kouká jen po shimanech :-)

        0 0
      • bucivoj  

        Díky,ale jenom shimana…

        0 0
        • Richi  

          A ty destičky máš na současném kole sintry nebo ne?

          Pořád píšeš jen o nových brzdách.

          0 0
          • bucivoj  

            Sintrované desky tam nemám.Nove brzdy chci taky proto,že Na zadni brzdě mám rovnanou páčku po jednom pádu,takže to sice brzdí,ale když se mi teď podařilo přemluvit babu,tak chci nějaké lepší brzdy.Jaké desky by jsi mi doporučil (odkaz)?

            0 0
            • Richi  

              No jo, ty nepotřebuješ brzdy kvůli tomu, že málo brzdí, ale proto, protože chceš jednoduše nový.

              Tak jako důvod nepiš, že: „při delším brždění začnou hučet a přestávají brzdit (podle mě přehřívání)“.

              Osobně mi to je samozřejmě uplně jedno, však si udělej radost když chceš a dostal jsi povolení.

              To jen, že by jsi měl vyzkoušet sintrovaný destičky (v historii na BF je toho taky dost – já mám značku KoolStop a v Krkonoších tady občas nějaký kopec je.)

              Kdyby jsi to udělal, zjistíš, že brzdí i v dlouhých sjezdech a vyřešilo by to myslím tvůj problém.

              Když koupíš nový brzdy kde budou organiky, tak to bude brzdit stejně nahovno jako ty co máš teď.

              Ale jak jsem už psal, je otázka co chceš vlastně ty, zařiď se podle toho a radost z nákupu (možná zbytečných) nových brzd za cca. 6000kč si jistě náležitě užiješ. :-)

              0 0
              • bucivoj  

                A mají ty organické desky v něčem výhodu?Jake jsou klady a zápory?Prece je tam nedávají jenom tak,ne?

                0 0
              • bucivoj  

                Takže myslíš,že bude lepší,když si hned při tom objednávání těch brzd objednám i ty sintrované desky?Abych nebyl zklamaný …:o(

                0 0
                • pitos  

                  Mě přišly nové xt se sintrovanýma deskama.

                  0 0
                  • bucivoj  

                    Jak se rozeznávají organické od sintrovaných???Nej­sem v tomhle moc doma :o(

                    0 0
              • bucivoj  

                A taky mě na těch brzdát štve,že pořád škrtá kotouč.Sice mírně,ale ten zvuk tam je a to sere!Kámoš má starší XT a s tímhle nemá problém…

                Ale jak jsem taky psal,jsem s těmi brzdami spokojený.Na to,že to jsou nejlevnější modely od shimana,tak překvapily.Ale teď,když je možnost,tak chci polepšit :o)

                0 0
        • Dav...1  

          njn mermomoci olej misto DOTKY :-) Hlavne ze resis prehrivani.

          0 0
      • remus112  

        Cody nebrat. Brácha je má a po roce a půl je dával na reklamaci. Přestali se mu vracet páky. Reklamaci mu neuznali, protože prý servis při výměně brzdovky nevyměnil nějaké O kroužky. O tom, že by se měli měnit ale v manuálech není ani slovo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdyz se bracha neumi ozvat…

          0 0
        • petrun  

          To ale není chyba brzd, to zkurvil servis.

          0 0
          • remus112  

            V tom je právě teď zakopanej pes. Na servise byly brzdy loni a servis se brání tím, že o výměně O kroužků dal Avid informaci až letos.

            0 0
    • eukalipt  

      já měnil brzdy cca před rokem. Na kole jsem měl J3 a z bazaru za dobrou cenovku sehnal Sainty a jsem spokojenej jak želva a neměnil bych je to sice skok jako kráva ale chtěl jsem po jistotě aby brzdy brzdily a to Sainty plní perfekně. než experimentovat šel jsem na jisto. Větší váha mě netrápí

      0 0
      • bucivoj  

        Díky za info.Nějakou takovou odpověď jsem chtěl slyšet :o)Jaké máš kotouče a jaké používáš desky?Na jakém kole je máš AM???

        0 0
    • bucivoj  

      Takže nakonec jsem se teda rozhodl pro brzdy XT BR-M785 a kotouče SM-RT86 přední 203/zadní 180.

      Mám na nich najeto cca 400km a musím říct,že jsem max spokojený!!!

      Doporučuju

      0 0
    • blaf  

      Tak jsem se po dlouhym rozhodovani taky rozhodl pro XT BR-M785. Jeste ted nevim co s kotoucema. Dopredu dam urcite SM-RT86 160mm, dozadu, jelikoz je to jen na XC, bych dal 140mm nebo nejakej levnejsi 160mm. Vzadu neni potreba nejaka extra brzdna sila takze neco levnejsiho myslim postaci.

      Doporucite neco? Jde mi o nizkou cenu, ale aby to zaroven nebyl uplnej nebrzdici smejd.

      Diky

      0 0
      • kubad  

        dal bych dozadu stejný typ jak dopředu, velikost záleží na tom co jezdíš a kolik vážíš.

        140mm brzdí vzadu v pohodě, ale celkem rychle se hřeje

        0 0
        • blaf  

          Vazim 79kg, jezdim XC, takze pocitam, ze 160mm me ubrzdi v pohode.

          V 140mm SM-RT86 jednak neni a jednak je celkem drahej tak jsem chtel par stovek usetrit a dat dozadu neco levnejsiho. Z jakyho duvodu bys dal dozadu stejnej typ jako dopredu?

          0 0
    • Maggots  

      Hodím můj dotaz sem:

      V profilu mám kolo nevíte značku předního kotouče a jestli by šel také dozadu? Třmeny jsou stejný mám tušení takže jít by měl ne? Mam vzadu menší kotouč, než vepředu a to se mi nelíbí :))

      0 0
      • Smazaný účet  

        Větší kotouč dozadu samozřejmě půjde, ale musíš si k tomu přikoupit i odpovídající adaptér. Tzn na kotouč 180mm, teď máš adaptér na 160mm. Značku kotouče by jsi měl mít napsanou na něm.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Větší kotouč dozadu samozřejmě půjde, ale musíš si k tomu přikoupit i odpovídající adaptér. Tzn na kotouč 180mm, teď máš adaptér na 160mm. Značku kotouče by jsi měl mít napsanou na něm.

        0 0
        • Maggots  

          Dobře, díky :)

          Nic špatného na tom samozřejmě není, ale nelíbí se mi vzhledově ta nesoumernost :))

          Mmj ma tu někdo Formula rx? Může doporučit kombinaci kotouč + desky co nevydavaj žádný pazvuk, nebo chci moc? :)

          0 0
          • paradox  

            Jj, mam na SUPikovi v profilu, kotouce avid, desky A2Z organika, vydrz obstojna, za sucha beze zvuku, za mokra trochu hlucnejsi, ale to asi vetsina brzd

            0 0
      • Fidži_CZ  

        Co je špatně na tom mít menší kotouč vzadu?

        0 0
    • Tehu  

      Trosku se vetru :-)

      Objednal jsem nove zaplety na kterych budou naboje DT Swiss 350 CenterLock.

      Jake kotouce k XT brzdam BR785 s timhle CL, kdybych zustal u 6der tak je jasno RT86 IceTech ale kdyz tak prochazim Shimano nabidku s IceTech tak mi asi nezbyde nic nez se spokojit se starym modelem RT81 nebo se pletu a jde koupit i novejsi model ??? Diky za tipy

      0 0
      • MatS  

        SM-RT68 (SLX), SM-RT70 (new SLX), SM-RT81 (XT), SM-RT98 (XTR), SM-RT99 (SAINT)

        Všechny jsou ICE TECH a na centerlock. Rozhodně větší výběr než na 6 děr. A když se ti bude po 6ti díře stýskat, stačí přikoupit adaptér.

        0 0
        • Tehu  

          aha diky za reakci, po slx jsem nekoukal. Takze asi RT70 nebo RT81.

          0 0
          • MatS  

            SM-RT70 má jen o trošku většího pavouka (unašeč) kotouče než RT68 a je o dost dražší. SM-RT81 (a vyšší modely) má o mnoho větší unašeč a navíc hliníkový. Ale pokud nejezdíš dlouhý sjezdy, tak si myslím, že to je mrhání financema.

            0 0
    • jaspy24  

      Využiju tohoto tématu abych se zeptal jaké kotouče byste mi doporučili.

      Mám na výběr ze dvou možností:

      1. na kole namontované kotouče Tektro 185 a 160mm, minimálně jeté, více vrtané → lepší chlazení?, viz foto 1.
      2. sundané kotouče Avid 185mm a Magura 160, jeté asi trochu více, ale v dobrém stavu, méně vrtané, viz foto 2.

      Bude to k brzdám Shimano BL-M506 + BR-M447.

      Má smysl ty kotouče přehazovat? Poznám nějaký rozdíl?

      0 0
    • Mysee  

      Oživím.

      Mám Zee brzdy, Ashima ARO kotouče 180 mm (Meta AM), které jsou vcelku papírové, při vyšších teplotách časem trochu vadnou, ale nic hrozného, nicméně zadní jsem bouchnul a nejde ho srovnat.

      Měl jsem předtím Shimana SM-RT99 a ty neustále škraly a kroutily se, takže ty už ne.

      Mám náboje CL, ale mám redukce, takže je jedno jaký typ uchycení.

      Co byste doporučili?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.