• PolsondeSide

    Jako osoba, jenž léta jezdila V brake a dnes jsem nucen přesedlat na hydrauliky (asi Deore)se chci obecně zeptat na zvukové projevy v nejrůznějších situacích. Jsem takový ten šotouš, co miluje naprosto tichý chod kola s doprovodem hutného bzučené pneu. Často ale kolem sebe slyším kolotočové cinkání od „dražších“ kol a to konkrétně od brzd kotoučových, o to fakt nestojím. Pískání brzd je častý jev způsobený vlhkem nebo špatným seřízením? Jak tomu efektivně zabránit? Který model doporučujete ze zkušenosti jako nejméně problematický? Co taková jízda za ranního vlhka v horách?

    Díky předem zkušeným uživatelum za odpovědi.

    0 0
    • jaja01  

      pokud slysis cinkani, tak ma dotycny bud spatne uchycene/serizene kolo a brzdu nebo ma pokrouceny kotouc

      co se tyka zvukovych projevu, tak brzdy/kotouce mi piskaji jen tehdy, kdyz projedu nejakou poradnou louzi, ale staci za brzdy parkrat vic vzit a je to ok

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud u někoho něco slyšíš od brzd, tak má na 75% Avidy :)

      0 0
      • tomasz70  

        Mám zrovna Avidy seven a piskla si zadní brzda jen když byla nová. Jak se obrousi desky hluk vymizí. Samozřejmě si nemusí sednout desky s kotouči co se týče materiálu a potom je třeba kombinovat. Pomůže i vytáhnout desky a jemným smirkem lehce obrousit. Hlavně pozor na mastnotu..

        0 0
    • allrose  

      přesně,avidy řvou i za sucha,shi chvilku,když jsou totálně mokrý,dvakrát přibrzdíš a je ticho

      0 0
    • zzd426  

      pokud shimano trošku seřídíš aby kotouč nechytal tak žádný problém. mě pískají jen když jsou moc mokré a to hned vysušíš trošku větším přibrzdění…

      0 0
    • Gustaf 81  

      s XTckama nemám problém…piskaj, jen když se namočí…a pak klasicky skripou, když jsou desky v hazlu. jinak krasne tichý…

      0 0
      • Salamista  

        s SLX to samý. Krásně tichný, ale v zatáčkách si cinknou.

        Mám sintry. Takže když skřípou, tak je vypálím na vařiči a je klid :)

        a poslouchám jen hukot od zadního kola ;)

        0 0
    • oddie  

      A kdo tě tak děsně nutí přesedlat?

      0 0
      • PavelBlecha  

        ale, nemožnost sehnat nějakou slušnou vidli s pivoty. Ta původní je KO. Ostatně kolo jezdím 10 let tak možná je čas na změnu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nez kotoucovky, to se radeji zastrelit…

          0 0
          • MirosPikos  

            Moje řeč

            0 0
            • Erknold  

              Torpédo forever

              0 0
              • oddie  

                Torpédo má na kole žena, akorát je v něm ještě 7-kvalt :)

                0 0
                • Thomasek  

                  Torpédo se sedmikolcem? Tak to nahoď foto.

                  0 0
                  • oddie  

                    V NĚM, to znamená uvnitř. Pokud chceš vidět foto, stačí si do googlu zadat Nexus 7.

                    0 0
                  • kyl  

                    To jsem před 23 lety vozil já.Z torpeda vyhozená brzda,vyrobená delší osa a na té části co se nasazuje kolečko,jsem měl přivařeny vybrakovany 5ti kolečko.Hazka Shimano SIS s hákem,mírně roztažená zadní stavba aby se to tam vlezlo.Dozadu se namontovala stejná brzda jako byla vepředu.

                    0 0
        • oddie  

          Jaká nemožnost? V tom tvém předchozím tématu jsi měl alternativ několik. To, že prodejce Maruny za 3,3t označuješ za „zloděje“ je nemožnost akorát tak tvoje. A když tak strašně preferuješ co nejlevnější cenu, s přechodem na kotoučovky to fakt vyhraješ, když budeš muset koupit nejen vidlici, ale i ty brzdy a kola s příslušnými náboji. A nebo úplně celé jiné kolo. To ti nevadí, když ti tři litry předtím byly tak strašně moc???

          0 0
    • Erknold  

      Jinak mám prakticky to nejlevnější co bylo 395 a disky force. Nepiska to. Disky se nezkroutily. Ve vyšších rychlostech bych zvuk popsal jako ševelení při brzdění.

      0 0
      • PavelBlecha  

        no, je to k pláči. Pročetl jsem tuny diskuzí a od nového kola mě odrazují kotoučové brzdy. Nechápu, proč se prostě nedělají obě varianty. I po letech existence se stále řeší různé kvílení, pískání, cinkání, drnčení či rovnou vibrace, často jako neodstranitelný jev. Jako chápu, že to lépe brzdí, ale mě véčka stačily a jako perfekcionista si nedokážu představit, že budu každou chvíli vnímat nějaké pazvuky od brzd. Tohle nepovažuji u kol zrovna za dobrý krok. Na kotouč se nesmí sáhnout, dostat olej, po umytí taky problém, na prašné cestě taky špatně, jako vyjma brzdného účinku navíc je jejich přidaná hodnota nulová ale pivoty zřejmě ohrožovali lidstvo, bože, ty necinkají ani za mokra, jaká krása když se valíte lesem z kopce za naprostého ticha. Nevím, tenhle vnucený trend prostě nechápu.

        0 0
        • Mysee  

          Ale na mokru se s nima člověk zabije a pištěj jak prase pod kudlou. :)

          Ale jinak i tak, já mám Avidy, brzděj suprově, ale jednou za čas si zapískaj. Mně to problém nedělá.

          Jinak Shimana brzdily míň, horší páka, ale pro začátek a lehkou údržbu super, brát Deore a ok.

          0 0
        • Erknold  

          MTB je mrtvé, ať žije kros :-) tam ještě seženeš i varianty na véčkách ;-)

          0 0
        • allrose  

          Tak pr…véčka nebrzdí ve vodě,bahně,mra­zu..neustálé seřizování,čiš­tění,kontrolo­vání ráfku(sekance od šutrů/nepraskl?),řvou a šustěj,chřoupou ,dlouhé brždění taky nic moc…tuhle jsem sedl na kolo s véčkama a neměl jsem z toho dobrý pocit…zlatý „bezudržbový“ hydrauliky

          0 0
          • kyl  

            Na starým kole mi véčka brzdí líp za mokra jak za sucha.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Jak jako perfekcionista, jak jsi mohl po deseti letech odpravit vidlici, zeby spatna udrzba? To se prece nemohlo stat. Ta vidlice prece musela byt vrchol techniky, sametovy chod, perfektne nalazene tlumeni…nechapu…

          0 0
        • nitraq  

          A auto máš?

          0 0
        • raw 4  

          No zkus si jet s veckama nejaky pekny bahnity terén, když do toho prsí,potom jed z kopce a hned poznaš proc ne vecka

          0 0
        • petrun  

          Nedokázat si představit, že budu každou chvíli vnímat nějaké pazvuky od brzd a nemít možnost kvalitní vidle na véčka to je opravdu hrozná tragédie. Tohle vyřeší jedině sebevražda :D :D :D

          0 0
    • tifik  

      No, já na tom byl stejně, dlouho jsem nemohl kotouče skousnout. Nové Hayes Dyno cinkaly, pískaly jako kráva (jednou v lese jsem zaflekoval za dvěma babičkama a myslel jsem, že budu volat 155 :-) ), za deště nebrzdily. Teď už jsem si zvykl, s novými deskami nepískají už vůbec, cinkání taky po zajetí zmizelo, nicméně nějaký zásadní přínos, krom toho, že nehoblují ráfek, jsem nepozoroval. Seřízená Včka s dobrými špalky mi brzdily lépe.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak jestli ti kotoučovky brzdí hůř jak véčka (i za mokra), tak máš něco špatně nebo brzdy úplný shity…

        0 0
        • tifik  

          No, shity to snad nejsou, ale jo, véčka brzdí lépe. Mám je na zimáku tak můžu porovnat. Nevím, proč by neměly.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Protože z principu hloupost. To je jako říct že bubnova brzda u auta brzdi lip jak kotoučová.

            0 0
            • scalar  

              Já bych to nezobecňoval. Mně se třeba o Oktávky pravidelně po 5–7 tis. km totátně zkroutily přední kotouče, to bych raději bral ty bubny :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak bavime se o brzdnem ucinku.

                0 0
                • scalar  

                  Kotouče házely tak, že jsem ani neměl chuť brzdit :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    nesmíš v Kelly kupovat Sportline :-)

                    0 0
                    • scalar  

                      To byly originály, v rámci záruky mi je asi pětkrát měnili, marně.

                      0 0
                • oddie  

                  Tak pokud se bavíš o brzdném účinku, tak schválně zkus popřemýšlet o tom, proč se nejdřív používaly brzdy bubnové, a kotouče se takhle rozšířily až po nasazení brzdového posilovače…

                  0 0
      • Smazaný účet  

        Véčka a brzdit lépe? To snad ne.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pri vyberu, instalaci a provozu hydraulik nesmis mit spinave ruce…ale to plati obecne snad o jakekoli manualni cinnosti…

        0 0
    • biker90  

      Mám Shimana 785 a na druhém kole 615. Kotouče ICE Tech. Pokud jsou správně seřízené, nemám jediný problém. Slyšet jsou akorát když se namočí a zabrzdíš, ale to je otázka pár metrů, než se to odpaří. Hlavně ale stále brzdí. Rozhodně mi přijdou spolehlivější a komfortnější než Včka. Mě tedy mokrý nebo mastný ráfek nikdy spolehlivě nebrzdil, takže proč to jmenovat jako nevýhodu kotoučů, nevím.

      Určitě máš Včka seřízená a kvalitní desky. Pokud se toho budeš držet u kotoučů, a ideálně mít kotouč s unašečem, myslím, že se nemáš čeho bát. A za sebe bych ti doporučil Shimana, nejlépe Deore nebo vyšší řady.

      Mimochodem, pokud jde jen o vidli, můžeš si dát kotouč jenom na předek a po čase sám uvidíš.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jenom na predek, upadl jsi? Nemoznost davkovani brzdneho vykonu hydraulik spolu s hladkym prednim plastem (aby to valilo) by z kola udelalo neovladatelnou potvoru. Kdyz hydrauliku, tak jenom na zadek. Vyuzijes aspon hrubeho vzorku plaste a pripadny smyk te nerozhodi v tempu.

        0 0
        • PolsondeSide  

          Tak ono je celkem důležité doplnit, že se celý čas s kol,em pohybuji po cyklostezkách nebo snad polních cestách (asfalt, šotolina, lesní cesta z výmoly, asi nic víc) a proto véčka odvádějí svojí práci na mé poměry dobře a se šplaky BBB ani nevrznou za mokra. Ráfek mám (chlapci posaď te se) celých 10 let co kolo a žádný problém, nalítám za sezonu jen cca 1.500km ale i tak musím prostě napsat,, že je seřizuji jenou za dva roky co ojedu špalky. Nicméně Deorky hydry mám vybrané pro nové kolo, jen nevím jestli modem 615 nebo BR596, vidle bude asi Epicon. No většina tu píšete, že ty zvuky se vytratí tak budu jen doufat, že tomu tak při správném seřízení opravdu bude. Vidle odsloužila, protože cvičím a za poslední dva roky jsem se dostal téměř na 100kg a pružina mě hold už neutáhla. Jako vidle se taky moc nechovala :-)

          0 0
          • MirosPikos  

            Já posledních 14 dní žeru tlačenku a jitrnice a taky budu mít co nevidět metrák.

            Jinak k těm brzdam nebo vidlici – mam doma starou zachovalou MX Comp Air 103 mm 2003 s pivotama na v-brake.

            0 0
            • oddie  

              To ovšem docela riskuješ, že budeš také označen za „zloděje“, co na tom chce vydělat, pokud ji nedáš zadarmo…

              0 0
              • MirosPikos  

                Ano budu, protože jsem ještě zapomněl, dopsat, že jsou v háji negativní pružiny a já už do nich nechtěl investovat :)

                0 0
                • oddie  

                  No ta to bude ta vidlice lépe fungovat, když to negativní v ní už není ;)

                  0 0
            • scalar  

              A je dostatečně tichá – nefuní, nemlaská?

              0 0
        • Chlebovnik  

          Nemoznost davkovani brzdneho vykonu hydraulik.

          Haha! To jsou mi ale vtipy takhle po ránu! =D

          0 0
          • MirosPikos  

            A já vůl kupoval ZEE, když kvůli dávkovatelnosti jsem měl pořídit radši V-brake :)

            0 0
        • biker90  

          Když to budeme brát takhle, tak by vlastně tu přední ani nemusel mít, že? Vždyť se stejně nepoužívá, protože bys přeletě přes řídítka. Natož s hydrauliku, která se nedá dávkovat. :D

          0 0
          • oddie  

            V předpisech je, že máš mít na kole dvě nezávislé brzdy. Takže je potom třeba na zadek namontovat dvě – jednu V-čkovou a jednu kotoučovou. A problém vidlice je vyřešen.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Systém 1: Pravá bota

              Systém 2: Levá bota

              0 0
            • Thomasek  

              To je fakt. Zákon mluví jasně – jízdní kolo musí mít dvě na sobě nezávislé funkční brzdy, ale to, že by mohly být třeba jen zadním kole, tak to mě fakt dostalo :-) Ještě lepší by bylo obě na předním ;-)

              Systém levá/pravá bota na módních furtšlapech se asi moc dobře policajtům nevysvětluje …

              0 0
    • scota  

      A co teprve V-brzdy za teplotách kolem 0°C kdy ti na podchlazených ráfkách začíná namrzat voda z kaluží ;-) Obecně ti mohu doporučit destičky a špalky Koolstop. Pro V brzdy mluví jednoduchost na údržbu. Pro Hydrauliky dávkovatelnost a vyšší výkon. Myslím, že s Shimano SLX neuděláš chybu.

      0 0
      • martin_p2  

        Doporučuji mechaniky AVID BB7 s destičkami Ashima SOS.

        Pokud k nim koupíš páčky Avic speed dial 7 s možností nastavovat brzdnou sílu, slušný bovden s podélnými dráty a opletením, který se při brzdění nestlačuje a rozumné kotouče na kterých není víc děr než kovu, třeba Shimanao SM-RT62, tak jsou absolutně bez problémů.

        Necinkají, nepiští, brzdí perfektně s výbornou dávkovatelností brzdného účinku a údržbu nepotřebují vůbec žádnou. Jen se občas vymění destičky a při té příležitosti se z brzd vyfouká prach.

        0 0
    • hondras  

      Nazdárek, přihřeju si polívčičku v tomto tématu. Chci vyměnit na mý devětadvacítce Brzdy Avid Juicy 3 za Shimana. Z více důvodů.

      Poradíte mi jaká nejnižší řada hydraulik od Shimana je v pohodě použitelná? Nezávodím, gramy neřeším, řeším poměr cena/výkon!

      Přední kotouč mám 185mm, zadní 160 mm.

      Je potřeba s brzdami měnit i kotouče?

      0 0
      • Smazaný účet  

        shimano deore 2014/15 budou vpohode. Nejspis budes muset poridit nove adaptery-avid pocita s podlozkama.

        0 0
      • petr0x  

        Použitelné jsou všechny…otázka by spíš zněla jestli od toho čekáš něco víc, nebo prostě potřebuješ jen vyměnit značku. Avid Juicy jsou dle mě tak na úrovni Shimano řady 400, tak jestli chceš víc, běž do vyšší řady.

        Ty adaptéry asi budou potřeba + možná bude problém sehnat adaptér na 185mm kotouč, protože Shimano má 180mm, takže buď nějak ubastlit, nebo vyměnit přední kotouč.

        0 0
        • hondras  

          Avidy mně pořád cinkají, přidrhávají, někdy piští. Opakované štelování k ničemu nevedlo. Několik lidí mně při žádosti o radu řeklo: kup Shimana. Takže tak.

          Co se týče brzdných vlastností, tak mně ty avidy nějak nevadily, ale popravdě jiné jsem nejel, takže nemůžu porovnávat…

          0 0
          • Petr78  

            Aby brzdy necinkaly, tak pořiď Shimano kotouče s hliníkovým středem.

            Aby brzdy nepištěly, pořiď jiné destičky (organické).

            A nemusíš hned pořizovat jiné brzdy.

            0 0
            • petr0x  

              S tímhle názorem souhlasím.

              Jestli máš problém s cinkáním, je potřeba zjistit příčinu. Můžeš mít taky třeba uvolněné ložisko kola nebo nekvalitní kotouč.

              0 0
    • Kopeček89  

      Dobrý den, napíšu tady abych nezakládal nové téma. Začaly mi cinkat kotouče, ale jenom od vyšších rychlostí.

      Kola jsou na rychloupínák

      Brzdy Formula The One SL – http://www.elitebikes.sk/…-the-one-sl/

      Kotouče 180mm – http://www.bikeway.cz/…eny-stribrny

      Jestli je nějaká možnost docílit aby to nedělali. Přijde mi to jako kdyby se rozvibroval kotouč a pak začal cinkat. když přibrzdím tak to přestane na chvilku. Díky

      0 0
      • jIrI___  

        Kotouče s unašečem (např. XT), by mohly být řešením.

        0 0
      • petrun  

        Tak on se může od drapáků rozvibrovat i rám. Pak nepomůžou ani pevnější kotouče. V tom případě zbývá jen výměna za jiné brzdy s větší mezerou mezi destičkami. Levnější varianta je se tím smířit, neřešit a jezdit :-)

        0 0
        • Vilém  

          Ale jo, rezonance od plaste to muze klidne byt. Ta se vetsinou objevuje v urcite rychlosti.

          U toho by tuzsi kotouc moct mohl, dalsi reseni je prezuti na jiny vzorek.

          0 0
          • petrun  

            Tak pokud to cinká pouze v určité rychlosti tak bych to nehrotil. Mám 3× zeslabovaný Al rám + rychloupínák. Když prudce říznu zatáčku ve velkém náklonu tak zadní brzda občas cinká. Nemá cenu se tím zabývat. Neřešit a jezdit :-)

            0 0
    • Saw890  

      Ahoj mam dotaz brdzdy SLX parada brzdi super jen pri prekroceni rychlosti 45km/h me zacne predni brzda jako by hucet nebo bzducet nevim jak to popsat neni to kotouc prijdeme ze jako by se varila kapalina pri prekroceni rychlosti 45km/h. jinak pokud jedu 20, 35, 40 km/h tak je klid a brzdim i zadni nemuze to byt treba zavdušnení ?

      0 0
      • Kouba_2005  

        Nejezdit nad 45 km/h? :-) Zavzdušnění brzd asi sotva bude generovat nějaký hluk. To spíš „tvar“ kotouče, přehřátí kotouče, špatně dosedající desky na kotouč, vibrace vidlice, dezén pneumatiky …

        0 0
        • Saw890  

          No uvidime mam koutouce s chlazenim xt 180v predu jo jasny sem tam naky kopec pustim natvrdo ale jinak na brzdeni je v poho myslim ze to nic neudela skrz bezpecnost . Jo ty spatne dosedajci desky to seda vystelovat ?diky sem zacinajci jezdec tak kazda rada dobra od zkusenych

          0 0
        • Saw890  

          Prosim te poradis me jeste pripadne jak bych mel eliminovat ty chybi jak jsi me napsal? Vibrace vidluce , spatne dosedajci desky na kotouc atd

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.