• RosaB.

    Myslíte, že se diskové brzdy prosadí i na silničním kole a za dva tři roky půjde o běžnou záležitost? Uvažuji o koupi http://www.wilier.com/…oad/gts-disc i když vím, že bych za tu cenu koupil kolo u této značky ve vyšší výbavě. Jsem hobík a jde mi především o bezpečnost. Poraďte :-)

    0 0
    • alinceb  

      Silniční brzdy brzdí sami o sobě velice dobře. Problém je spíš s přenosem brzdné síly na asfalt…

      0 0
      • Dav...1  

        Silničku nemám. Ale nebude to právě ta výhoda? Předpokládám, že kotoučové brzdy budou lépe dávkovatelné než klasické silniční.

        Teda pokud to jsou hydraulické brzdy.

        0 0
      • blaf  

        a s brzdenim za mokra na karbonech zkusenost mas? ;)

        0 0
        • alinceb  

          Osobní nemám, ale co jsem pozoroval při jednom deštivém sjezdu z Edelweissspitze, tak těm kamikaze, co mě předjížděli, to zas tak špatně nebrzdilo…:)

          Je fakt, že do velkých kopců nebo na mokro to asi bude lepší, ale zas je mnohem složitější sehnat kola a tak…

          0 0
          • McBlacky  

            i hliník ráfek má za mokra jiný/horší nástup.

            Hlavní výhoda silniční kotoučovky je, že to můžeš líp držet na hraně smyku, což na mokru s ráfkovou není šance poznat.

            0 0
            • Zodiax  

              Blacky, psal, že je hobík a jde mu hlavně o bezpečnost ;) Tak tvůj způsob „života na hraně“ asi nebude pro něj to pravé ořechové ;)

              0 0
          • DanielPanek  

            Na karbonu se brzdí za mokra blbě. Vlastní zkušenost. České středohoří a sjezd 60 Km/h v dešti… Jdeš na brzdy a prvních tak 10 otáček kola je pouze stěrač až pak se brzdy chytnou… je to problém v krizových situacích. Alpské sjezdy za mokra mohou být hodně nebezpečné na karbonu. Takže kotoučovky mohou být přínosem, ale zase se to chce na ně naučit aby člověk nešel hned do smyku

            0 0
        • TJK  

          no brzdi to dost… s korkem to ma fakt silu oproti hline…

          0 0
    • Rychlej turista  

      Je to blbost. Ale pokud udělají kvalitní masáž, tak to bude.

      0 0
      • ememem1  

        tak ale ty si extrem co aj na mtb kupil kotuce az ked inak uz nemohol :-)

        0 0
        • Nimrod  

          jaký pak extrém, to by takových extrémů tu musela být kopice a to už pak přece není extrém nýbrž pouze menšina, ne? :-)

          0 0
    • Vilém  

      Zvlastni, ze ve specifikaci maji normalni silnicni brzdy:)

      Podle fotky to vypada na nejakou semihydraulickou brzdu, to jsem myslel, ze je zalezitost tak 15 let mrtva. To uz radsi mechanicky Avidy.

      0 0
      • Hrabex1  

        Vypada to, ze tam couha lanko. Co znamena semihydraulicka? Nikdy jsem o tom neslysel

        0 0
        • alinceb  

          Mechanický přenos síly z páky (lankem), ale třmen je hydraulický…

          0 0
          • Hrabex1  

            Asi chapu.Takze v trmenu brzdy je krome velkeho pistku i ten maly, co je normalne v pace na riditkach…

            0 0
    • jecnak  

      Kotouce jsou samozrejme prijemnejsi i na silnici, ale bezpecne zastavis i normalni brzdou. Jak pise vyse Vilem, maji chybu ve specifikacich a nebo spatnou fotku. Ve specifikacich je jmenovana klasicka rafkova silnicni brzda.

      0 0
    • Hrabex1  

      tezko rict. Podle me to ma smysl jen u hobiku s karkonovyma rafkama

      0 0
    • Hrabex1  

      predpokladam, ze tohle jste uz cetli:

      http://cestovani.idnes.cz/…na-kolo.aspx?…

      0 0
      • blaf  

        na to kolo nalozili nejhnusnejsi veci ze silnicniho sveta :)

        0 0
        • Hrabex1  

          Kdyby mi to nekdo cpal, asi bych to nakonec vzal…

          0 0
          • blaf  

            ale jo, proc ne, Roubaix funguje, ta sedlovka taky, Di2 je skvely a kotouce jiste brzdi lip, to kolo urcite neni spatny, jen se mi to nelibi, ale je to samozrejme individualni

            0 0
    • blaf  

      kotouce budou, to je jasny, pocitam, ze za rok, dva, uz toho bude daleko vic, jen top zavodni rakety budou bez kotoucu, je treba si pospisit, aby clovek stihl koupit jeste kolo s rafkovyma brzdama…

      0 0
    • jecnak  

      Tak abych doplnil mistni kotoucove teoretiky, pridam taky neco z praxe. Mam CX kolo Trek Crockett – viz profil a dvoje kola, z cehoz jsou jedny silnicni. V terenu a v blate jsou vyhody kotoucu neoddiskutovatelne. Na silnici bych hlavni vyhodu videl za mokra v jistejsim nastupu brzdneho ucinku a snadnejsi davkovatelnosti. Bohuzel regulovatelna jizda na hranici smyku se na silnicce za mokra prilis nekona, protoze narozdil od bika je kvuli nizsi kontaktni plose plaste a absenci dezenu velmi mala a nejista hranice mezi smykem a adhezi.

      Abych to shrnul. Nebudes-li vyhledavat jizdu za deste ci mokra v klidu obetuj kotoucovky za lepsi vybavu a nizsi vahu kola.

      0 0
    • nooski  

      Vyzkoušené mám hydraulické Sram Red na Spešlu Roubaix a moc mě to nenadchlo. Při záběru brzdy cinkaly a dost vřískaly proti ráfkovým. Za sucha i proti karbonu výhody žádné, spíše naopak. Za mokra jsem nevyzkoušel. Co bylo pro mě nepřekousnutelné je tvar pák, který se Sramu opravdu nepovedl, Di2 Shimano v hydraulice se drží mnohem lépe. Jinak na krosku bych si to ještě představil, ale na silnici maximálně na zimáka.

      0 0
      • bochov  

        Neboj budeš to chtít marketingove agentury nam za chvíli začnou vymývat mozky vzpomen jak to bylo z 29er.

        0 0
      • orm  

        Shimano uz ma hydraulicke brzdy i pro mechanicke razeni, coz to podle me zase o kousek posune kupredu k masam. Tvar paky neni tak hnusny jako u sramu. Ja uz se na ne tesim. Budu je kupovat na krosku :-).

        0 0
    • jan.pernik  

      další kurvítko bez reálného užitku.

      0 0
    • Tina  

      Niečo na tých diskových brzdách asi bude :) Ešte však chýba pár drobností

      0 0
      • blaf  

        co bude za sadu? Dura nebo Ultegra?

        0 0
        • Tina  

          Ultegra, Tome. Pre moje potreby funkčne rovnako dobrá ako Dura, ale o polovicu (t.j. o viac ako 10tis Kč) lacnejšia.

          0 0
          • blaf  

            myslim, ze pro ucely temer kazdyho je postacujici Ultegra, ale to nemeni nic na tom, ze bych chtel Duru :) ale mas pravdu, je pekelne draha, jsem zvedav na vysledek, kdy bude?

            0 0
            • Tina  

              Rám sa práve vyrába a pravepodobne ho budem mať začiatkom budúceho týždňa. Podľa rámu musím namerať potrebnú dåžku elektro káblov a dúfať, že sú u Langeho skladom. Zapletené kolesa sú práve na ceste ku mne. Takže počítam, že cca 2–3 týždne :/ No a potom sa ešte budú ladiť detaily :)

              0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Jestli je to na zimaka, tak tam bez diry ve vidlici a predni brzdy neni za co chytit predni blatnik.

        ;-)

        0 0
        • Tina  

          Používam SKS Raceblade a tam diery nie sú potrebné. ;)

          0 0
          • rasto  

            mno, s temito bys stejne mela mokre nohy – kvuli kratkemu zadnimu blatniku?

            na sks long nedam dopustit, pravda, mam deraty ram.

            0 0
      • Darius  

        jen pro zajimavost, mechanicka TRP Spyre vazi 163g (trmen+desky, bez sroubu)

        0 0
    • 159753  

      od příštího roku to budou mít na kolech v prodeji všichni..a řekl bych, že se to prosadí 100%

      0 0
      • Delkim  

        no jo no, nehledě na výhody/nevýhody tak business je business a pro obchodníka je každý důvod proč vnutit (odůvodnit) nové kolo dobrý…

        0 0
      • Tina  

        Pokiaľ to neprejde cez UCI a nepovolí sa používanie na závodoch tak budú ráfkové brzdy vždy No.1. Na to sa musia vyriešiť problémy s kompatibilitou, rýchlosť výmeny kolesa + bezpečnosť. Osobne to na najbližšie 2 sezóny nevidím.

        0 0
        • tomxxx  

          Tak důvod nepovolení od UCI je, aby to v peletonu do sebe nenakouřili. Když jeden má kotouče a druhej ráfkový. S totoučema na to „dupne“ a za nim s ráfkovejma nedobrzdí…

          Jinak sem zvědav, kdy začnou dělat na silničkách a CX pevný osy :D

          0 0
          • Tina  

            Mýliš sa. To nie je ten hlavný problém. Ale ako som písala, jeden z najväčších problémov je vzájomná kompatibilita kolies. Vezmi si koľko servisných vozidiel je teraz v pelotóne. A koľko by ich muselo byť ak by niekto mal ráfkové brzdy, niekto kotúče od Shimana a niekto kotúče od Sramu a to všetko si vynásob kompatibilitou Shimano/Sram/Cam­pagnolo kaziet. A to nie sú iba kolesá, ale aj napr. brzdové platničky, prípadne hydraulický olej (mineral vs. DOT), …

            A pevné osy v profi pelotóne vôbec nevidím ako alternatívu. Čas výmeny kolesa by sa ohromne predåžil.

            0 0
            • Ruprt2  

              Jako myslíš, že by jim to odvzdušňovali v průběhu etapy za jízdy jo?

              0 0
              • Tina  

                Nemyslím v priebehu etapy, ale uváž koľko bicyklov, náhradných kolies a dielov vozia v kamiónoch teraz. K tomu by museli pridať aj minerálny olej alebo DOT + odvzdušňovacie sady a pridať ďalšie náradie. A mechanici budú k súčasnej práci po každej etape ešte musieť pridať kontrolu prípadne odvzdušnenie bàzd na X bicykloch. A to je hodne práce navyše pri toľkých bicykloch.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  To je to posledni, mechanici budou servisovat to co si bude sponzor prat. Cely tym pojede na 1 modelu brzd, tak tech par desek navic se do kamionu vejde.

                  0 0
                • zdenek  

                  Si děláš srandu?

                  Do kamionu se nevejde litr kapaliny a odvzdušňovací sada? :-)

                  Kolikrát do roka odvzdušňuješ brzdy a měníš desky, když si myslíš, že by je měli odvzdušňovat po každé etapě?

                  Jinak píšeš celkem rozumně, ale tenhle příspěvek tomu dal na frak…

                  0 0
                  • Tina  

                    Zdeňku, nesmieš to brať ako servis vlastného kola. Servis kol na etapákoch world tour je úplne iný level. Vezmi si napríklad, že niektorí top jazdci dostávajú niektoré komponenty po každej etape nové. Nechcem tvrdiť, že sa budú musieť všetky bajky po každej etape odvzdušňovať, ale na jednom dvoch bajkoch sa z toho množstva počas etapy problém môže vyskytnúť. A hlavne po nejakých Alpách alebo Pyrenejách na Tour sa kvapalina bude meniť. A možno po nejakej mokrej a bahnitej etape budú musieť meniť aj desky na všetkých bajkoch.

                    Netvrdím, že to bude enormný nárast práce, ale práca pre servisákov to navyše bude a každý ďalší úkon navyše samozrejme zvyšuje pravdepodobnosť ľudskej chyby. A nie je to iba o jednom litri kvapaliny navyše, ale si spočítaj to množstvo rezervných platničiek, kotúčov, hadičiek, a ďalších drobností.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak na tour se nemění komponenty ale rovnou kola. Max když je čas tak se to opraví.

                      0 0
                      • blaf  

                        jakoze maji jezdci na kazdou etapu novy kolo? a na to jsi prisel jak?

                        0 0
                        • Lada,s  

                          http://www.youtube.com/watch…

                          27 kol – jedno hlavní a dvě rezevní

                          18 časovkářských kol

                          Takže ani Sky nemá na každou etapu nové kolo. Samozřejmě že některé komponenty se mění preventivně na každou etapu. Třeba se tam zmínil že Froome měl na každou etapu nové galdy atd…

                          0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Většinou ani lídrům ne.

                        0 0
                    • zdenek  

                      Zkus to takhle vysvětlit servisákům nějakého profi týmu, protože bez tvé rady to budou dál dělat špatně.

                      Pamatuji si na reportáž z letošní TdF, kde byl rozhovol s mechanikem. Ptali se ho, kolik má na kolech denně práce. Jasně říkal, že se mezi etapami mění jen to, co je poškozené. Takže žádné preventivní výměny poloviny komponent nebo celého kola…

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Pokud si pamatuji, tak tohle říkal mechanik NetAppu. Povídal taky, kolik náhradních dílů mají, a v porovnání s ProTour týmy toho vážně moc neměli.

                        0 0
                • ememem1  

                  co to preboha taras za idiotiny s odvzdusnovanim, vymenou kvapaliny po jedenj etape a nekompatibilitou kolies? si po zurke alebo ti utiekol nejaky ten tvoj chrt?

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Teď jsi popsala důvod (nekompatibilita a nutnost řešit nové problémy), proč to zřejmě prosadí – nekonečný ekonomický růst na pár let opět zajištěn :-)

              0 0
          • McBlacky  

            už jsem to někde viděl – pevný osy.

            jinak u kotoučů je problém, že i při nejlepší vůli to často nevyměníš (ani stejný kolo za stejný kolo) aby to neškrtalo. A z toho by všem jeblo v pelotonu. Navíc i menší pád a ohnutý kotouč a konečná…

            Já to moc reálně pro WT nevidím

            0 0
            • jecnak  

              Ja aktualne prohazuju dvoje ruzna kola s ruznymi kotouci a bez problemu, ale mam mechaniky. U hydrauliky, kde je mensi vzdalenost mezi deskou a kotoucem, bych to tak dobre nevidel.

              Tipl bych, ze nektere teamy (Spesl) na nektere etapy kotouce nasadi kvuli marketingu.

              0 0
              • McBlacky  

                mechaniky nevím, testáky co byly v Radotíně docela cinkaly i bez výměny kol (sh hydraulika, sram jsme taky měli na test day, ale to jsem v ruce neměl).

                0 0
                • Darius  

                  neni mechanika jako mechanikam, dvoupistek Spyre ma stejnou mezeru z obou stran a cinkani se nekona vubec…

                  u klasickych mechanik s 1 deskou pevnou (BB7, CX77), kde se doporucuje minimalni mezera mezi kotoucem a nepohyblivou deskou, tam si treba moje BB7 na bajku obcas cinknou

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Spyre jsem v ruce neměl, ale pokud na silnici kotouče, tak jedině hydrauliku. rozdíl v dávkování proti mech – zkušenosti teda jen z bajků – je pro mě osobně tak velký, že mech bych nechtěl

                    0 0
          • jecnak  

            UCI zrejme povoli kotouce pro rok 2016. Tlaky od vyrobcu jsou obrovske.

            Pevne osy se na CX ve statech pouzivaji celkem bezne. Uz je ma i nekolik seriovek.

            0 0
          • kubad  

            Rafkovka brzdí stejně dobře jak kotouč, v tom problém primárně neni. Na silnici zablokuje s bez problémů. Adheze pneu není nijak extra velká

            0 0
            • karliner  

              Doprčic, žes to neřekl mým brzdám, že mají brzdit stejně jako kotoučovky, třeba když jsem jel v lijáku a krupobití z Mont Ventoux nebo z Timmelsjochu.

              0 0
              • blaf  

                je otazkou jestli by ti ty kotouce za toho deste a krupobiti pomohly, jak psal kubad: Adheze pneu není nijak extra velká, tak za mokra bude jeste mensi, brzdy by mozna brzdily, ale ty by ses valel na zemi (mozna, mozna ne ;))

                0 0
                • karliner  

                  Může být. Jen jsem reagoval na nesmyslné tvrzení, že ráfkové i kotoučové brzdy brzdí stejně dobře. Prostě nebrzdí stejně dobře.

                  0 0
                  • kubad  

                    Jasné prostě kotouče SOU na silnici pecka. Si je tam dej.

                    Já k tomu nemám sebemenší důvod

                    0 0
                    • karliner  

                      Počkej, Rafkovka brzdí stejně dobře jak kotouč versus Jasné prostě kotouče SOU na silnici pecka. Si je tam dej. Já k tomu nemám sebemenší důvod je už trochu rozdíl, ne?

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Nedokázal jsi vyprovokovat Seržu na štiku, tak to zkoušíš kde se dá, co? :-)

                        0 0
                        • karliner  

                          Ani ne, jen mne zaujalo, že odborník (to jako zcela vážně myšleno) jako kubad dokáže plácnout takovou kravinu a baví mne sledovat, jak to hraje do autu :-)

                          0 0
                      • kubad  

                        jestli máš jinou zkušenost než já, a tou je ta že dokážu bez problémů zablokovat kola na silnici jak klasikou tak kotoučem, tak sem s ním

                        jezdím carbon i hliník, a váhu mám jateční.

                        pokud se chceš jen hádat a slovíčkařit, tak si sašo naser

                        0 0
                        • karliner  

                          OK, beru to tak, že uznáváš, že jsi přestřelil. Necháme to být.

                          0 0
                          • Medunka  

                            uznej, že jsou lidi, co umí kolo ovládat líp něž ty :-)

                            0 0
                            • karliner  

                              Ale o to přeci nejde, to samozřejmě vím. Jen prostě nesouhlasím s tvrzením Kuby, že ráfková brzda brzdí stejně dobře jako kotoučová. Ty jo?

                              0 0
                              • kubad  

                                celou dobu je řeč o silici, abys to nějak nestáčel jinam

                                0 0
                              • Medunka  
                                1. Nemám zkušenost z kotouči na silnici
                                2. Podle mne, pokud máš správnou čtyřku (ráfek, brzdy, špalky,

                                seřízení) a umíš na kole jezdit, tzn. i předvídat a upravit jízdu povětrnostní a technické situaci, tak ano.

                                0 0
                                • karliner  

                                  S bodem 2 bych i souhlasil, s tím, že mluvíme o kratších sjezdech českých rozměrů nebo ideálních povětrnostních podmínkách. Ale zažil jsem situace (na silničce), kdy byly různé kombinace ráfku, brzdy, špalků a seřízení a nebrzdilo to pořádně nikomu (a byly tam vesměs rideři s větším skillem, než mám já..) a s kotoučovkami by byl ve stejných podmínkách jediný problém – jezdecký skill.

                                  0 0
                          • Nimrod  

                            „je mi už osmnáct, ačkoli mé iq je nižší“ :-)

                            0 0
                        • DaD  

                          Zablokuješ bez problému se svojí jateční váhou,jak uvádíš,i karbony v dešti?Tak to bych chtěl opravdu vidět.Já mám pod sedmdedát kilo a ani omylem.Při závodě začlo pršet a bylo to doslova peklo!

                          0 0
                          • kubad  

                            skus korkové špalky

                            0 0
                            • tomekusti  

                              tak nevím … Ale ani korkový špalky mě nezastavily, když sem chytil průtrž. Cesta domů byla o zdraví a to sem byl na silnici skoro sám. V závodě si to vůbec neumím představit

                              0 0
                            • DaD  

                              Co asi myslíš,že na karbonech vozím?Obyčejné nebo jaké?Tam se snad ani jiné,než korkové použít nedají…

                              0 0
                              • McBlacky  

                                na některé dají, Xentis dělá úpravu kde to jde + kola na jejich brandovaných ráfcích, jako třeba Solist. Myslím, že jich bude víc, ale z hlavy jen tohle

                                0 0
                              • kubad  

                                co vozíš netuším, ale většina Top výrobců dává žluté Swissstopy nebo si je nechává brandovat

                                a není korek jak korek

                                0 0
                                • DaD  

                                  Vozím originál špalky ke kolům Equinox.Tak doufám,že k tomu dávají to nejlepší pro svoje ráfky.I když cena 89,– kaček na brzdu je dost překvapivá…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Corima stojí cca 250 na brzu

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      zrovna u špalků bych cenu nebral jako ukazatel kvality. si vem jak to je s deskama do kotoučovek

                                      0 0
                            • Tina  

                              Na demoday na Eurobiku som skúšala Treka s karbonovými Bontrager kolami a korkovými špalikami a neviem čím to bolo, ale mala som pocit, že nezastavím ani za sucha. Možno preto že boli nové a ešte na nich nikto nejazdil, ale fakt tie brzdy/ráfky/špalíky viac menej iba spomaľovali. O zastavení nemohlo byť ani reči. To moje Vision Metron so žltými špalíkami Swissstop brzdili za sucha neuveriteľne skvele. Problém bol až za mokra :(

                              0 0
                          • jan.pernik  

                            nevím, co tady řešíte. Na zondách to za mokra brzdí 2× líp než za sucha.

                            0 0
                            • Tina  

                              Takže za sucha je to tragédia? :) Inak riešia sa karbonové ráfky ak si si nevšimol ;)

                              0 0
                            • DaD  

                              Tak to ti nezavidím:)

                              0 0
          • treatt  

            Na silničkách se už dělají, Scott, Colnago Hex na V1-R, Focus a jejich Rapid Axle, Parlee, Principia, Felt, Raleigh, Miracle.. ten smích je teda krapet mimo :)

            0 0
    • ememem1  

      jednoznacne, co som sa na tom trocha previezol tak neni o com. ma to vsetky vyhody kotucov, davkovatelnost za akychkolvek podmienok, vyssi vykon, ak mas nahodou carbon rafky nemusis nic riesit, a hlavne sa to nezasiera ak jazdis aj za mokra po lesnych asflatkach kde obcas prejdu lesne mechanizmy atd. ak mozes nevahaj. a samozrejme ked uz tak hydry.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tak přemýšlím, k čemu vyšší výkon a v nejbližším okolí je to snad jen vracečka nad Jáchymovem, kde je třeba z maximální rychlosti skoro zastavit. Ale i tady je nejdůležitější včas přesunout těžiště dozadu… A pokud má někdo rychlé kolo s krátkou zadní stavbu, tak účinnost brzd řešit nemusí vůbec :-)

        Na silničce je přibližne 72 věcí důležitějších, než je účinnost brzd :-)

        0 0
        • Datel Stepní  

          Přesně tak!

          Ale obchod se musí hýbat.

          Takhle si budou lidi dál používat své staré výplety, brzdy kola…

          Když zmasakrujou davy do přechodu na kotouče, nebude o kšeft nouze. O to jde.

          0 0
          • McBlacky  

            to samé se říkalo u bajků a dneska po véčkách nikdo neštěkne, max někdo na expediční bajk.

            U silnic to nebude tak razantní, ale kdyby někdo postavil za stejný peníze na stejný sadě a stejným výpletem verzi ráfkovou a disc, tak poměr prodeje by byl krutě ve prospěch disc (můj názor).

            0 0
            • Datel Stepní  

              Výhody kotoučovek se projeví právě na horském kole. Na silničce převládnou jejich nevýhody.

              Ale jen můj (konzervativní) názor :-)

              dodatek – kdyby se dělaly na horské kolo kvalitní rámy a hlavně vidlice na véčka, jistě by si menšinovou klientelu našly.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Nakonec nenasly, protoze vyrobni cena a pote i prodejni cena by byla o hodne vyssi nez u diskovych – seriova vyroba, ze by to vsechno brzo stejne ztratilo smysl.

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Asi ano, doufám, že to tak neskončí u silniček :-)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Pravdepodobnost se blizi spis k 1 u: Skonci.

                    A pak nekdo za 10 let prijde s revoluci – rafkove brzdy :-D.

                    Ale vem si, ze se zacinalo s brzdami, ktere tlacily primo na plast. Pak doslo na rafky a porad jsi fyzicky nicil celkem dulezite a drahe komponenty. Ted budes obrzdovat levny a prakticky mene dulezity kotouc – takze se ti nezborti rafek, nemusi prdnout duse kvuli prehrati, markantni prodlouzeni zivotnosti rafku.

                    Ted mi prijde, ze nakonec spis ty kotouce prinesou nejakou dlouhodobejsi usporu penez :).

                    0 0
                    • Datel Stepní  

                      o úsporu peněz tu jde na posledním místě :-)

                      0 0
                    • blaf  

                      jen kdyby to nebylo tak osklivy :( kotouce samy o sobe a k tomu jeste ty dualy…

                      vyhody to ma, to je bez debat, jen mohli/meli vymyslet neco co lip vypada, co, to bohuzel netusim :(

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Priste budou otocene spice a brzdit budes opacnym tlakem vzduchu do spic :-D.

                        Anebo by mohl byt v podstate nejaky mechanismus, jako maji valce – magnety, diky napajeni elektrikou…

                        0 0
              • ememem1  

                kolkokrat si bol na silnicke v alpach a zazil napr. to ze si vysiel v peknom pocasi hore a nez si dopil pivo zacalo lait alebo snezit? by si potom kotuce asi ocenil. ale ked nechces nikto ti to nevnucuje, stavim sa ale ze za par rokov to bude len na lowendoch.

                0 0
              • Rygor mortys  

                Sice nejsem totální bajker magor, ale sem tam do lesa zajedu.

                Jezdím s véčkama a nějaký razantní problém s nimi nemám.

                Sic je musím sem tam zrepasovat, ale brzdit na dva prsty jde.

                Kellys rám, rox vidle a pohybové zmatlané dohromady ze sramu a schimana (rád dělám pokusy).

                Na kotooučích se mě nelíbí jedna věc a tou je náchylnost (hlavně ta mechanická) a věčka mě krásně oškrábou bláto z plášťů.

                0 0
                • McBlacky  

                  tak bud rád. Ale většině bych tento názor nenutil. Mechanická náchylnost max v případě pádu, jinak to je spolehlivé, když si vybereš dobře značku a model tak naprosto.

                  0 0
          • Tina  

            Nepamätám sa, že by tu niekto za posledných pár rokov ohodnotil nejakú novinku alebo nový trend inak ako, že je to iba marketingová masírka a vyťahovanie peňazí od ľudí :)

            Ale taktiež nepozorujem, že by väčšina miestnych bajkerov jazdila stále s klipsňovými pedálmi, pevnou vidlicou, s prevodmi 3×7, na pevných oceľových rámoch, na 26" kolesách, … :)

            0 0
            • blaf  

              jiste se ale objevila i spousta slepych vetvi, o kterych uz neni slyset, ze? to, ze se spousta veci rozsirila nic neznamena a vubec to nepopira, ze to puvodne byl jen a pouze marketing, ze si to spousta lidi neuvedomuje, to je jen velky vitezstvi marketingu ;)

              0 0
              • Tina  

                Varíš z vody, alebo blafuješ. Takže chceš predpovedať, že kotúčové brzdy na silničke sú slepá cesta? Alebo, ktoré novinky a trendy čo som spomenula v mojom príspevku na ktorý si reagoval boli slepou cestou alebo iba marketingom?

                0 0
                • blaf  

                  samozrejme neni v tvem zajmu vyjmenovavat veci co se neujaly, to by sis pod sebou rezala vetev :)

                  ze se kotouce ujmou, o tom nepochybuju, jen si myslim, ze tahle inovace pochazi z marketingoveho oddeleni

                  a myslim, ze na tebe sedi posledni veta co jsem psal ze si to spousta lidi neuvedomuje, to je jen velky vitezstvi marketingu ;)

                  0 0
                  • Tina  

                    Ad tvoja posledná veta. Síce si to môžeš myslieť a ja ti to neberiem, ale je to iba tvoje zbožné prianie, aby to tak bolo. A už vôbec to nedokážeš podložiť nejakým argumentom. Ale dám ti šancu. Skús. :)

                    Mimochodom na čom vlastne jazdíš? Už v minulosti som tu písala, že najviac múdrostí tu vypúšťajú tí, ktorí nemajú žiadny bajk v profile ;) Len prosím ťa nepovedz, že jazdíš na 26" pevnom oceláku bez nášľapov :)

                    0 0
                    • blaf  

                      ty ale vubec nechapes co rikam, ja ty veci kategoricky neodmitam, jen tvrdim, ze spousta tehle „napadu“ pochazi od marketingu

                      ano, nejezdim na prehistorickym kole, ani to netvrdim, to, ze si myslim, ze spousta veci vznikla jen kvuli obchodu a nutnymu vydelavani penez neznamena, ze to nepouzivam…

                      navic, treba u kotoucu na silnicce mi vadi pouze vizualni aspekt, vubec netvrdim, ze kotouce na silnici jsou blbost, ze by rafkovy brzdy brzdily stejne dobre

                      proste jsou veci co se opravdu vymysli, protoze to lidi chteji a neco jim prinesou a jsou i veci, ktere se vymysli, aby se vydelaly penize, je to tak ve veloprumyslu, elektronice, vyvoji sw i vsude jinde…

                      uz chapes?

                      0 0
                      • Tina  

                        Snažíš sa síce pekne, ale stále si mi však nevysvetlil ako to bolo s tvojím vyhlásením: a myslim, ze na tebe sedi posledni veta co jsem psal ze si to spousta lidi neuvedomuje, to je jen velky vitezstvi marketingu

                        A potom by som rada vedela, ktoré veci sa vymysleli (na kolo) iba preto aby vydelali penize, ale nemali žiadny prínos

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Silniční kotoučovky :-)

                          0 0
                        • blaf  

                          nerozumim co mam vysvetlovat

                          0 0
                          • Tina  

                            Tak ešte raz a pomaly. Prosím vysvetliť túto tvoju vetu: a myslim, ze na tebe sedi posledni veta co jsem psal ze si to spousta lidi neuvedomuje, to je jen velky vitezstvi marketingu ;)

                            0 0
                            • blaf  

                              ze existuji lidi, kteri veri, ze vsechny ty inovace maji pouze technologicky puvod a marketing s tim nema nic spolecneho

                              0 0
                              • jecnak  

                                Predstav si vyvojove oddeleni ve velke firme. Pokud kazdy rok neprijdou s nejakou novou veci ktera o XX% vylepsuje parametr XXX, co asi se s takovym oddelenim stane?

                                0 0
                                • blaf  

                                  bude mit maly zisky, ale to nevadi, protoze to vykompenzujou zisky jinych oddeleni :), vim o cem mluvim, delam v r&d a uz i takovy rok jsme meli

                                  ale vazne, ja nezpochybnuju vyznam inovaci, jen se snazim rict, ze nektery inovace jsou opravdu jen marketing, samozrejme, ze ne vsechny

                                  0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Reseni zavazneho problemu, ktery prakticky neexistoval pred jeho resenim.

                          Konkretne u kotoucu na silnici je to reseni, jak jezdit o 100g lehci karbonova kola pomoci o 150g tezsi ramovky a o 50g brzd. Nebo vic. Vse za cenu +xxx$

                          0 0
                          • Tina  

                            Ako sa to vezme. Silniční klasiky na začiatku roku sú takmer vždy v daždi a v bahne a niekedy aj snehu. Tu je výhoda kotúčových bàzd nespochybniteľná. Ja osobne som tento rok zmokla na silničke viac krát ako za posledné 3 – 4 roky dohromady. Dážď ako taký mi zase až tak nevadí (pokiaľ nie je vonku 5°C) a tréning som zvyčajne dokončila, ale osobne mi vadilo keď som mala problém s mokrými ráfkami zastaviť na križovatke, alebo dobrzdiť do zákruty. Na suchu je to v pohode a brzdný účinok akéhokoľvek ráfku je skvelý. Iným prípadom však sú dlhé Alpské (alebo iné horské) zjazdy plné ostrých zákrut, t.j. dobrzďovania z vysokej rýchlosti. Tu karbonové ráfky dostávajú pekne na frak. Navyše u plášťových verzií hrozí zničenie ráfku vplyvom prehriatia a tlaku duše. V našich končinách takéto problémy nemáme, lebo nemáme také vysoké hory, ale v iných krajinách sa tieto problémy riešia. No a v neposlednom rade silničky sú asi posledným dopravným prostriedkom (a vôbec nie pomalým), ktorý na zastavenie vyžíva brzdnú plochu veľa krát nehorázne drahých ráfkov. A myslím, že to bol práve Bob Štícha, kto už v minulom tisícročí presadzoval silničku na kotúčoch.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Zapracuj na technice jízdy a tvé brzdné problémy zmizí :-)

                              Osobně si ale myslím, že nás jen krmíš svými teoriemi, bo kdo nemá techniku, aby to řádně ze sjezdu pustil a jen si lehce v případě potřeby přibrždoval, nemá ani potřebu ukrutně brzdit, bo jede pomalu už z podstaty věci :-)

                              Co ti brání před tou křižovatkou nebo zatáčkou včas lehce přitáhnout páky a ty ráfky dvěma/třemi otáčkami odvodnit?

                              0 0
                              • Tina  

                                To sa ťažko vysvetľuje turistom, ktorí na karbonových ráfkoch v živote nejazdili a myslia si, že s kopca sa rýchlo jazdí iba po rovnej ceste ;)

                                0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Takze se dostavame k tomu, ze marketing nas presvedcil ze potrebujeme vysoke a $$$$ karbonove rafky, prestoze karbon na ne neni prilis vhodny material.

                              Tim vznikl problem brzdeni a opotrebeni $$$$ kompoentu, ktery se resi pomoci dalsich $$$ kotoucu.

                              Pokud se ohanis alpskymi etapami, tem je prinos vysokych rafku nulovy pri pri rychlostech do kopce, a ve sjezdu je to spis otazka hlavy, dovednosti a plastu.

                              Bouchnuti duse vlivem prehrati rafku- to je fakt nebo mytus (opakovany pri propagaci kotoucu)? Stalo se to nekomu?

                              V galusce bych se moc divil, tam je to oddelene vrstvou tkaniny a stenou. U plastu by duse mozna propalit sla, ovsem nejspis pri takovem stylu jizdy kdy by silnicni kotouce uz byly davno uvarene.

                              Ale na tech jarnich klasikach zas neco je, to zas ne ze ne.

                              0 0
                              • blaf  

                                hezky jsi to sesumiroval :)

                                u plastovych karbonu se to stava(lo), u galusek jsem o tom neslysel/necetl

                                0 0
                              • Tina  

                                Hrochu, o vysokých karbonových ráfkoch v Alpách som nenapísala ani slovo. A písala som, že problém bude hlavne u plášťových karbonových ráfkov a tie profíci nepoužívajú. Ale výrobcovia kolies sa živia hlavne predajom kolies hobíkom, ktorých je mraky. A tí neprehadzujú kolesá na roviny alebo do kopcov. Väčšinou majú jeden pár a v kurze sú 35 – 55mm karbonové ráfky. Len si pozri B-F koľko vlákien je tu v zmysle aké 40–50mm záplety si mám kúpiť. Nie každý je však závodník. Presne takto sa divili niektorí na prezetáciach Shimano, prečo sa top sady ako Dura Ace alebo Record vyrábali aj s 3 prevodníkom. Je to práve pre kategóriu bohatých hobíkov, bez výkonnosti, ktorí však chcú mať top silničku. To sa ťažko vysvetľuje v ČR kde dôchodcovia nemajú toľko peňazí ako dôchodcovia v Holandsku, Nemecku, atď, t.j. silných trhoch kde sa predáva X krát viac ako na maličkom trhu v ČR alebo SR.

                                Prečo sa všetko zvádza na marketing? Veď nikto ti predsa nezazvoní u baráku, že vaše kolo nespåňa súčasné trendy a tak vám ho zabavujeme. Keď nechceme karbonové ráfky, nekúpime si ich, keď nechceme kotúče na silničke, nekúpime si ich. Myslím, že u silničiek nehrozí, že by sa čoskoro nedala kúpiť silnička s ráfkovými brzdami.

                                0 0
                                • blaf  

                                  to snad ani nemyslis vazne, ne? cela Tour a ostatni zavody jsou jedna velka reklama, ktera ti leze az do obyvaku, Dura, karbonovy kola, aero ram, aero helmy…

                                  zkus na chvili sundat ty ruzovy brejle

                                  0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  To prave nechapu, proc vsichni touzi po 30–50mm vysokych karbonech?

                                  Kdyz jsme u toho, myslim ze aero prinos vysokych rafku se spolehlive odrovna aero odporem kotoucu a trmenu. Takze jsi na lehce horsi vaze a lehce hure aero ale za $$$ vic. Pro koho je tohle idealni situace?

                                  0 0
                                  • blaf  

                                    To prave nechapu, proc vsichni touzi po 30–50mm vysokych karbonech?

                                    kolo na vysokych karbonech vypada dobre (i me se karbony libi a na novy kolo bych je rad, i ja jsem obeti :))

                                    jezdi je profi jezdci, tak to prece musi bejt dobry

                                    Pro koho je tohle idealni situace?

                                    samozrejme pro uzivatele, za vic penez dostanou vic ;)

                                    0 0
                                  • karliner  

                                    Proč řeší brzdy a jejich účinnost někdo, kdo jezdí jen po rovině?

                                    0 0
                              • Tina  

                                Bouchnuti duse vlivem prehrati rafku- to je fakt nebo mytus (opakovany pri propagaci kotoucu)? Stalo se to nekomu? Stačí použiť gúgl

                                0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Vsechno co tam je jsou znicene karbonove rafky- ne bouchnuta duse od rozzhaveneho hliniku. Takze, je bouchnuta duse od brzdeni na hliniku mytus?

                                  0 0
                                  • Tina  

                                    OK, Hrochu. Vráťme sa na začiatok. Pozri si ako to začalo. Ja som nikde nepísala o bouchnutych dusich od rozzhaveneho hliniku. Ja som napísala toto:

                                    Iným prípadom však sú dlhé Alpské (alebo iné horské) zjazdy plné ostrých zákrut, t.j. dobrzďovania z vysokej rýchlosti. Tu karbonové ráfky dostávajú pekne na frak. Navyše u plášťových verzií hrozí zničenie ráfku vplyvom prehriatia a tlaku duše. A ty si na to reagoval mýtusom o Bouchnuti duse vlivem prehrati rafku. Ja som ti zase k môjmu príspevku o možnom zničení karbonových ráfkov vplyvom vysokej teploty od brzdenia a tluku duše postla kvantum prípadov, ktoré našiel gúgl.

                                    Čo sa týka tvojho mýtusu tak mám takéto skúsenosti:

                                    1. jeden môj známy bajker mi povedal, že mu už raz od horúceho ráfku

                                    praskla duša (to som nevidela, iba mi to sám povedal)

                                    1. osobne som raz videla ako bajkerovi v cieli pri brzdení roztrhlo ráfik a

                                    bouchla duša aj s plášťom na zadnom kolese. Bolo to na dual slalome v Košiciach a bolo ešte v minulom storočí a kotúče na MTB boli tak rozšírené ako dnes na silničkách. Prispelo k tomu určtite aj to, že ráfik mohol byť už hodne opotrebovaný brzdením a táto jazda bola už iba povestným hřebíkom do rakve. Z ráfku bola vylomená asi 1 štvrtina celého boku ráfku.

                                    0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      A bouchnuti jsem psal ja vyse.

                                      A potkal jsem jednou takhle pichle kolo na Drtici – byly to, teda zrovna snad keramicke, Mavic?

                                      Zadna zrejma pricina defektu, dokud jsem nezacal nahazovat novou dusi do rafku. Jsem se solidne spalil. A to jsem tam dojel jeste po nejake dobe a pomahal jsem borcovi, ktery ani nevedel, jak dat novou dusi…

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Jestli to bylo tak cca pred 8 lety, tak to jsem byl ja. Sjizdeli jsme s Blackym nejaky prudky sjezd a dobrzdoval jsem to hodne na predni a misty to stavel na predni v zatackach. V kombinaci s ultralight dusi to nebylo moc slozite. Pak se mi jeste odlepila zaplata v dlouhem sjezdu s bagazi. Mytus to fakt neni.

                                        Zas tak slozite bouchnout dusi ani na silnicce neni. Staci vysoka teplota a par set metru prevyseni a mraky vracecek kratce za sebou a jezdec bez zkusenosti, respektive nekdo kdo se boji to pustit v zatacce.

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Takhle dlouho to neni. Tohle bylo 2011? tusim. Posledni rok, co to bylo v lete a ne na jare.

                                          Jinak to byl tusim nejaky slovak, ktery si nedokazal sam tu dusi vymenit – proto jsem ji pomahal menit… A fakt to byl dlouhy sjezd a jeste k tomu po louce.

                                          Jop, myslim si, ze bude hodne zalezet i na dusi. Pokud to bude nejaky castecny zmetek, prdne spis. Staci nejake slabsi misto a tradaaa…

                                          0 0
                                  • McBlacky  

                                    Ota na bajku to taky propálil. A nemyslím, že v momentě, kdy se ti to stane u ráfkový už máš hydru uvařenou. Sjezdy kde jsem v Alpách uvařil hydry by mě nejspíš ani nenapadlo zkoušet s ráfkovou brzdou…

                                    na silnici to je jiný, tam je výrazně méně faktorů. Prakticky jen sklon, hrubost asfaltu a počasí

                                    0 0
                              • alinceb  

                                Viděl jsem to dvakrát v životě a to během jednoho sjezdu z Edelweissspitze. Kamarádka brzdila celou dobu jen zadní brzdou (pršelo, měla strach a na silničce nikdy nejezdila). Poprvé jí bouchla jen duše, podruhé urvala i bočnici pláště od patky.

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  V roce 2004 jsem takto propalenejch dusi videl pet za tri dny. Stacilo se motat v okoli spindlu. Nicmene na silnici je to mozna jiny, protoze ze sv. Jure na makarskou jsem byl na brzdach prakticky furt a propalit se mi to nepovedlo.

                                  0 0
                          • ememem1  

                            silne by som odporucal najprv vyskusat a potom posudzovat.

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Kdyz to rikas… letos jsem byl jedinkrat v situaci kdy bych za ne nejspis byl rad, a to byl dost velky extrem.

                              0 0
                              • ememem1  

                                ttp://www.bike-forum.cz/forum/ko­toucove-brzdy-na-silnicce.html#com­ment2751011

                                0 0
        • ememem1  

          plati to iste co pre mtb. nenavidim ten skripajuci jesenny a jarny bordel na rafikoch, ak jazdis v lesoparku co ja dost cast o lebo tam nejsu auta je tam ale bordel od lesakov tak to plati dvojnasobne a pod. takztie pri beznom dazdi ten cestny maz neni nijaka vyhra atd. atd. atd. a ked je pekne tak napr. niekde vo velkych kopcoch to ma tiez svoje vyhody. ak mas nahodou carbon raky tak to vsetko vynasob troma. sam k tomu dospejes rovnako ako na mtb, prinajhorsom ta prinutia :-)

          0 0
          • jecnak  

            Zas budme realisti. Resi se tu kolo cca za 35000 a tam proste kotouce zbytecne zvysuji vahu a zhorsuji ostatni vybavu. Pokud by zakladatel chtel primarne jezdit po lesnich asfaltkach, sotoline a nebo za spatneho pocasi, tak proc ne, ale jinak mi to prijde zbytecne. A to mam toho Crocketta na kotoucich.

            0 0
            • ememem1  

              ok, pri dnesnych cenach mas asi pravdu ale celkom uprimne ja by som to aj pri takomto biku snad aj za nejaku o nieco horsiu vybavu vymenil. uz len to ze mas ram a kolesa na ktore to ide namontovat mi prijde dost vyhodne.

              inak ked si tak spomeniem kolko som pred snad 20 timi rokmi vyhodil za prvu odpruzenu vidlu a kotucovku k tomu..:-)

              0 0
            • Dumbíček  

              Přesně tak. Přínos kotoučů je u silničky podstatně menší než na bajku. Na silnici šlapeš a nebrzdíš, když už brzdíš, limituje tě přilnavost plášťů, né účinmost brzd. Čas a brzdný výkon který využiješ na bajku je nepoměrně větší, než na silničce.

              Takže kotoučovky na silničku? Pokud si kupuješ nové kolo a chceš je, proč ne. Ale nutnost to není a přínos je diskutabilní.

              0 0
              • Mig_all  

                Kdo brzdí, prohrává… ;-)

                0 0
              • standoslav  

                V dobách kdy jsem skládal střípek po střípku, měsíc po měsíci, rok po roku závodní kolo a kdo si tu dobu pamatuje (80sátá léta) jsem si jako poslední koupil Sh. brzdy. Obkecávali jsme to tím, že chci závodit, né brzdit a další problém byl i, že se tehdy těžko scháněly. Ty Shimana mi pak i pomohly, mohl jsem třeba ve sjezdu déle jíst, ti s Centrikama už brzdili, já ještě jedl. Proč to píšu, lepší brzdy jsou přínos, klasické určitě dostatečné, ale pokud se budou prodávat nová kola s kotouči, budou i vidět na závodech. Bastlit, předělávat klasické kolo na kotouče se podle mne nevyplatí.

                0 0
    • Nimrod  

      snad jsem to nepřehlédl. rád bych si doplnil znalosti. v dešti moc nejezdím, ale moc dobře si pamatuju, jak jsem se jednou coural přes kopec asi dvě hodiny ve slušný bouřce… bylo to tehdá ještě na sjezďáku, brzdy byly magura gustav. byl jsem celkem překvapenej, jak na hovno brzdí ty prochcaný desky a jak dlouho trvá, než se zase chytnou. s ráfkovýma se slušnýma špalkama tohle není moc problém, stačí jednou dvakrát aby projelo kolo, tím se očistil ráfek, a už to brzdí. bylo to deskama nepříliš kompatibilníma s deštěm (byly tam originální od magury, nevím jaký), nebo to je normální standard a všichni tu kecaj? :-) je fakt, že se mi to stalo jen jednou a to jsem jel pochopitelně v dešti víckrát. myslím si, že za to hlavně mohl ten kopec, do kopce člověk moc nebrzdí, tak asi díky tomu tak zmokly… nicméně na silničce člověk taky nemusí hned tak brzdit…

      0 0
      • kamaro  

        Když už jsme u těch kotoučovek na silnici, kdesi se tu objevil link (matně tuším Novinky 2015) na nový standart Shimana pro upevnění kotoučových brzd právě na silniční kola. Nevíte někdo, jestli už jsou v tomto standartu nějaké komponenty venku?

        Jinak si myslím, že prosazení kotoučových brzd na silnici je otázkou času. Ani né kvůli brzdnému účinku (ten je dostatečný už teď), ale kvůli jisté vyjímečnosti a závisti v okolí.

        Klasické ráfkové brzdy u mě nestíhaly pouze jednou a to ve sjezdu z Passo Giau na Caprice. Zahřály se tak, že spodní část kopce už vadly a brzdná dráha byla o dost delší. Hliníkové ráfky + Campa Veloce s origi špalkama. A to nejsem z nejstatnějších (60kg). Nevím jak by na tom byly kotoučovky, jestli by se stíhaly uchladit.

        0 0
        • standoslav  

          Už jsem to x krát psal, klasická siln. brzda je vlastně taky „kotoučovka“ i když jiné konstrukce jako na autech/motorkách a má na tom kole jistou výhodu: kotouč je i ráfkem (i když to je vlastně i nevýhoda), má velkou plochu (obvod kola x dejme tomu 7mm ), pak je určitě i dobrá citlivost na brždění a dá se snad i lépe korigovat smyk, prokluz.

          0 0
        • McBlacky  

          a to zrovna Giau není až tak prudký. Hydry se stihnou uchladit celkem dobře, když jedeš rychle a nebrzdíš opakovaně skoro do nuly. Problém je když jedeš technický sjezd v rychlostech kolem 10–20km/h ve velkém sklonu (20%+) a jedeš to dlouho a jsi neustále na brzdách. To se ti na silnici nestane.

          0 0
        • Tina  

          Nový štandard je zatiaľ iba dohodnutý, ale komponenty ešte nie sú vyrobené a ani ich nie je na aké rámy ich montovať. Je to zatiaľ iba dohoda o novom štandarde medzi Shimanom a OEM. A oni sa určite aj dohodli, alebo ešte len dohodnú na tom v ktorej sezóne sa to začne spoločne vyrábať. Brzdy bez rámov a rámy bez bàzd sú totiž nanič ;)

          0 0
    • DaD  

      Já vidím kotoučovky na silničního zimáka jako jasnou volbu.Na ježdění v bordelu,soli,štěr­ku od posypu atd. nic lepšího není.Dávat každou třetí sezónu nové ráfky kvůli probrždění a dvě sady špalků na jednu zimu je naprd.Také ten zvuk,když se brzdí přes bordel a dře se ráfek i špalky je k nezaplacení.Ten mi vadí asi nejvíc.Dále vyndavání hliníkových špon ze špalků a úpravy špalků (seřezávání hran a prořezávání odvodňovacích drážek)mě opravdu nebavilo.Vždycky jsem byl jak prase.Když s kotouči ráfek bouchnu a nebo vytvořím osmu,tak to taky nemusím řešit,když to projde vidlicí.Prostě na zimáka ideál.A kdo si na to jednou zvykne,tak už se mu na klasiku moc nechce.

      Takže jednice na léto bude asi toto:

      0 0
      • Nimrod  

        jaký jsi používal špalky?

        0 0
      • ememem1  

        presne tak, v tomto by som videl spolu s tym co pisem vyssie asi ako najvacsiu vyhodu kotucov. momentalne to ma len tu chybu ze kvoli tomu treba prakticky komplet novy bike co sa aktualne nechystam, inak by som ich uz mal.

        0 0
        • Nimrod  

          a ty jsi vozil jaký špalky? řešit špony v nich a vyřezávat drážky je mimo. a když ne, tak porovnáváš špalky za 30,– spolu s kompletní brzdou za 150,– s kotoučema za xxxx,–… :-/ já neříkám, že kotouče nemaj svoje výhody, ale občas se tu uváděj fakt nesmyslný argumenty

          0 0
          • blaf  

            +1

            0 0
          • kubad  

            +1

            0 0
          • DaD  

            http://www.kupkolo.cz/…-losos_z409/ tohle není špalek za tři pětky a stojí dokonce víc,jak ta tvoje brzda:)Tyhle špalky alespoň něco vydržely a trochu v bordelu brzdily.

            Kotouče dáš dva obyč Force po 250,– a máš na min. pět let klid.Třmeny Sora stojí 1200,– oba.Tak nevím kdo tu uvádí nesmyslné argumenty.Musíš pochopit,že se bavím o zimáku a užitné hodnotě investice a hlavně téměř bez nutnosti se v tom hrabat.

            0 0
            • Nimrod  

              lososy jsem vozil a vozím a nikdy jsem z nich špony vybírat nemusel. holt je mám teprve pár let, no… :-) ale do soli mám fávo a tam to neřeším, takže nemám zcela přímé srovnání

              0 0
              • DaD  

                Lososy pár let?Jsou to měkké špalky.Kolik máš na nich najeto?

                Ale jestli jezdíš v zimě na Fávu,tak ten losos uvidí šponu tak možná z rychlíku…

                0 0
                • Nimrod  

                  dva roky trialu a do dvou tisíc na keramice, pak šly do šuplíku a nasadil jsem je zase až teď. spíš jezdím na červených (ty maj dva roky trialu a kolem 10 tisíc na keramice a furt tam jsou)… nicméně to je mtb, tam je zas víc bahna jak na silnici…

                  na fávu vozím originál, co tam byly, do něho nemá smysl investovat :-)

                  0 0
                  • DaD  

                    No tak trial a poté keramika je někde jinde,než lowend vybržděné ráfky a sračky v zimě.V zimě jdou tak po třech tisících do kytek.S tou keramikou to musí brzdit parádně.Na hladký povrch se jakoby přilepí a jsou to kotvy.

                    Já měl ale ty ráfky vybržděné a hrubé fest a tam mizely před očima.Navíc tady mám dost kopců a proto jsem volil kotoučovky.To kombo Sora,levné kotouče a destičky po pár kačkách se mi zdá jako nejlepší řešení na zimní kilometry.A hlavně to ticho…

                    0 0
                    • Nimrod  

                      teď jsem postavil dojíždědlo, kde mám remerxy galactic, tak uvidím. sůl to ale stejně neochutná, bahno jo. nicméně jsem lecos najezdit i na obyč tektrech a obyč ráfkách a zas tak rychle do kopru to nešlo mi přišlo, ale nevím, už je to dlouho a navíc zase jsem to netrápil v soli

                      0 0
                    • jecnak  

                      A už jsi kotouče přes zimu opravdu vozil? Třeba ta keramika do mokra je dost hrozna – moje zkušenost.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        teda já s ní nemám moc problémy… sic už na předku je kotouč, neb jsem musel, ale i tam chvíli byla a ok… s červenýma koolstopama

                        0 0
                        • jecnak  

                          V desti, nez se ojede vrstvicka vody na uhlazene keramice, to zpocatku vubec nebrzdi.

                          0 0
                          • Nimrod  

                            to na žádných ráfkových :-) ale možná je to o něco horší, to už nedokážu posoudit

                            0 0
                            • DaD  

                              Uplně nejlepší je mokrý ráfek,který trochu namrzne!To je kua adrenalin.Dlouhá rovinka bez brzd a pak prudký sjezd…Borec si ťukal v autě na čelo,když jsem ho dojížděl,ale netušil v jaké panice jsem tahal za ty lanovody na klandrech:)

                              0 0
                              • Nimrod  

                                jojo, fous pod nulou je nehezká teplota, ale dá se tomu snadno předejít :-)

                                0 0
                                • DaD  

                                  Jj,kotoučema :)

                                  0 0