Kolo navždy pro hotovu dceru 165/49kg

47 nepřečtených
  • Moik

    Ahoj, koupil jsem dceři (15) Focus Whistler 29" rám M a naprosto jsem trefil vše potřebné…bohužel kromě váhy (řešil jsem zde – 15,5kg). Psychicky jsem neunesl jezdit vedle ní na gravelu 9,5kg a když ji tlačím, tak se cítí dotčená :-) Kolo jsem nakonec prodal a musím sehnat to samé, jen lehčí. Jezdíme dlouhý trasy, dost často nabalení, většinou asfalt, sem-tam lehká polňačka, zkratka přes les, terén téměř vůbec, tak proto 29".

    Dám tak 20tis a klidně bazar. Ideal pod 13kg a ideálně s jedním talířem vepředu. Já jsem na eshopech nic rozumnýho nenašel – je to reálný?

    Co říkáte na gravel s rovnýma řídítkama? (Decathlon)

    Díky

    0 0
    • Tomas_82  

      Tak asi stačilo dát na Focuse vidlici, kola a lehčí pláště – třeba Thunder Burty a váha by byla ok. Na bazaru je třeba tohle:

      https://sport.bazos.cz/…ena-7000.php

      Dáš na to jednoplacku a lehčí kola, váhově to nebude špatný a do 20000 se vejdeš s velkou rezervou.

      0 0
    • gersa  

      Jo, gravel bude rozumnější řešení

      0 0
    • kejda  

      Co takhle přidat více a budeš mít nové, hotové, lehké kolo, jednoplacku https://www.decathlon.cz/…8405350.html

      0 0
      • Moik  

        Trochu přes limit, ale váhou OK. Nejde na něj dát klasický nosič. Já jsem šilhal po https://www.decathlon.cz/…8603085.html ale nevím, jestli pro ni ty berany nebudou problém – hlavně brždění lankovýma kotoučovkama.

        0 0
        • jonti  

          Nejde si to kolo z Decathlonu vyzkouset. To by bylo nejlepsi a na jistotu. Beranu bych se nebal, sam asi vis, ze jsou v pohode.

          0 0
          • kejda  

            Jde to naprosto v pohodě. Stačí tam zajít a slušně se zeptat. Včera si v Brně zkoušeli dětské kolo a jezdili s ním po prodejně.

            0 0
          • Moik  

            No právě sám vím, že to brždění za horní páčku je na levačku..taky mám mechaniky a taky mě štvou (Diverge E5 base). Ale je fakt že oni mi ho v Decathlonu půjčí i na víkend…teda až ho budou mít.

            0 0
        • sorak  

          s berany ma problem zpravidla clovek, ktery na tom v zivote nejel (kritizuje z principu a ne ze zkusenosti).. moje draha polovicka se s nimi zzila behem zapujcky kola na jedno dopoledne.. snad jen sirka riditek je osidna, pokud doted jezdi se sirokymi rovnymi riditky (u holky ale nepredpokladam, ze bude mit vlastovky 76cm), tak pak ji to rizeni muze prijt „zbesile“ , protoze rozdilna delka riditek = rozdilna paka

          spis bych se zameril na spravny, resp. vyssi posed, u gravelu byvaji trochu vyssi posezy, ale pro zensky to pripadne jeste dotunit obracenim predstavce nahoru nebo vymenou predstavce za jiny typ

          0 0
          • oddie  

            S berany jsem kdysi najezdil pár desítek tisíc km, po asi 20 letech si je vyzkoušel zas a ujistil se, že už je ani náhodou nechci…

            0 0
          • xtonda  

            Já to měl někdy kolem osmnácti let na fávu po tátovi. A co si tak vybavuji, tak sem měl problém s brzděním, držel sem se buď shora za páky nebo nejčastěji za část řidítek vedle představce. A vzhledem k tomu, že pořádně vzít za brzdy lze jen ze spodního úchopu měl sem trochu problémy v případě nutnosti krizového brzdění, přehmat na brzdy byl zdlouhavý, takže sem krizovky řešil spíše úhybnými manévry, což není vždycky ideál.

            Docela by mě lákalo zkusit řidítka typu bullhorn, je tam variabilita úchopu podobně jako na beranech krom spodního a možnost lepšího umístění brzd.

            0 0
            • Lišák  

              Nutno si ovšem přiznat, že klasické brzdy na fávu nebyly brzdy, ale šimrátka ráfků. Centriky a speciálky byly o něco lepší.

              0 0
            • gerrard  

              To uz tak neni. I kdyz se drzis za paky tak to brzdi jak cert.

              0 0
          • Moik  

            U nás taky není problém s ovládáním, trochu s posedem a hodně s bržděním za horní stranu páček.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Na Vánoce jsem skládal pro kolegovu manželku trekové kolo, sada Shimano LX, brzdy ráfkové, vidlice Suntour NCX pružina, hmotnost s košíkem, rohy, pedály 12,07kg , cena 12.5. Bohužel momentálně je problém s komponenty, řazení, měniče, kazety jsou problém.

      0 0
      • Moik  

        Ty bláho…to by bylo přesně ono. Jedině snad..vzduchovou vidlici nebo neodpruženou…ona má fakt pod 50kg a nemá mít po kom víc :-)

        0 0
        • Tomas_82  

          Nějakej cross by se určitě do 15 000 postavit nechal, na 1×11 se vzduchovou ncx. Nebo něco takového jen asi s menším rámem:

          https://sport.bazos.cz/…ke-brzdy.php

          0 0
        • Smazaný účet  

          Vzduchovka NRX už je o 3k výš, hmotnostní úsporu zhlavy nevím, poslední NRX jsem montoval před rokem a půl a už si nepamatuju, co navážila. Ta NCX s pružinou naváží plus mínus chlup 2100gr, takže reálnou úsporu tipuju tak na max 300gr. U NRX je tam výhoda nastavení hmotnosti tlakem vzduchu, zase pokud se NCX s pružinou trefí do váhy jezdce, je to blbuvzdornější.

          0 0
          • Tomas_82  

            Mezi pružinovou a vzduchovou NRX je rozdíl necelých 200g. Vzduchová NCX má cca 1950g. Ale budou rozdíly v různých modelech, bylo jich opravdu hodně.

            0 0
    • xtonda  

      Jo, něco jako gravel s rovnými řidítky neboli trek s pevnou vidlicí na uvedené poslouží líp než MTB, bohužel toho není moc, něco jako Specialized Sirrus X nebo Specialized Diverge EVO (to je teda cenově mimo) nebo z toho Decathlonu R500 nebo R520 s rovnými řidítky.

      Je potřeba počítat s tím, že to bude mít těžší převody.

      0 0
      • Moik  

        Ten Cirrus X 2.0 nebo i 3.0 jsem právě teď našel…ale nenašel jsem váhu. Kdysi mě někdo poučoval, že dobře postavený horský kolo s širokým pláštěm má menší jízdní odpor než trek s 38mm..já jsem teda z gravelu (38mm) nadšenej a ten Sirrus se mi líbí.

        0 0
        • xtonda  

          Na treky se dávaj těžký tuhý odolný pláště co hůř jedou a mají vzpřímenější posed, tedy horší aerodynamiku, ten Sirrus bude docela lehký, ale má vzpřímenější posed, takže se dívej i na geometrii. Teď nedávno byly dva Sirrusy v našich bajcích.

          Fakt si koupil Whistlera velikost M? Podle info na jejich webu je výška 165 na hranici Xs a S.

          0 0
          • Moik  

            No na rámu je M…Ty Sirrusy teď prej nejsou. Mají jedině 2.0 bez X, což znamená AL vidlice a dvouplacka vepředu. To bych si klidně připlatil na 3.0…kdyby byl..

            0 0
            • Jezevec70  

              Něco podobného dělá i Pells. A našlo by se určitě i víc výrobců.

              0 0
        • Kamikaze 591  

          Já teď pořizoval sirrrus X5.0 – je to sice vyšší řada a jiná cenová kategorie, za 40 000 kč to kolo z obchodu mělo 9,98 kg. Aktuálně jiná kola a 9,2kg.

          0 0
    • Alojs01  

      Postavil jsem zene (164cm) 27,5 kolo na ramu Force, komplet deore, vzduchova vidle SR za 18tis s vahou 11,5kg… Nesmis koukat na karalogova kola :-))

      A jestli jezdite dlouhy trasy 2×10 bude rozhodne lepsi nez jednoprevodnik…

      0 0
      • kycis  

        Nechci uplne zakladat flame na 1×, ale v cem to bude lepsi? NX vorel 30×50 ma najlehci 0,63, desitka 26/36×11–42 (coz neni standart, leckdo ma jen 36z kazetu) ma nejlehci 0,65. Pri jezdeni dlouhych tras pripadne na tezko nebude 50kilove holce vadit, absence tezkeho prevodu, naopak + je jednoduchost razeni.

        0 0
        • ToMášMarný  

          Rozsah ma 12s dostatecny, razeni je jednodussi – na zakladu se shodnem. Na druhou stranu nx set stoji cca 8 tisic, na 27,5 kolech budes tahat voditko proklate nizko, kvalita, spolehlivost a celkove vlastnost “neresit – jezdit” je minimalne diskutabilni. Zatimco xt 2×10 poridis odhadem o 1/3 levneji, odvede stejnou praci a korektne funguje s jednim serizenim za rok.

          0 0
          • kycis  

            Zalez jakej je orech, ale kdyz beru ze mas klasiku a nakombinujes kazetu Sunrace za 2k s hazkou Deore (1500 ) a treba SLX razenim za 8stovek, je to kombo co nevazi tunu, hezky chodi a ze by se to muselo stelovat vyrazne castejc nez desitka si nemyslim, zvlast kdyz to nebude dostavat cocku v narocnem terenu.

            Ja psal NX protoze jsem si jeste nezvyk na levnejsi Shimano dvanactky :)

            Jinak co se tyka 12s hazky na 27,5 kolech – na manzelky kole z profilu nebyl jedinej problem, ze by nekde drbla, a to jezdi celkem v terenu, a i kluci z nasi bandy kdo ma 12s nema nejak zasadne vetsi problemy s pruchodnosti. Je to citlivejsi na serizeni kdyz dostane bombu, to zas jo.

            Proste jen kdybych mel na vyber za podobnou cenu 1×12 a 2×10, ja bych sahl po 12s. Ale urcite bych nezatratil dobre kolo jen proto, ze ma 2× neco, pro tohle pouziti to nebude rozhodujici.

            0 0
    • rasto  

      superior si je jako jedna z mála firem tohoto vědoma https://superiorbikes.eu/cz/2021/junior. z vlastní zkušenosti, doporučuji. (svého času jsem kupoval 26'' s pevnou vidlí)

      0 0
    • scalar  

      Tak proč 29" horské kolo, v této cenové relaci máš automaticky zaděláno na těžké kolo. Nebylo by lepší vzhledem k využití kola vzít 27,5" rám a vidlici a do toho dát 28" kola s lehkými rychlími gravelovými plášti cca 40mm?

      0 0
    • jIrI___  

      Dva roky zpět jsem řešil podobný „problém“ – 29" kolo pro ženu v ceně do 20000 Kč a s hmotností kolem 11 kg, terén stejný jako v tvém případě. Jediné rozdíly byly přesmykač a vzduchová odpružená vidlice, obojí bylo v našem případě podmínkou. Bohužel sériová kola toto nebyla schopna nabídnout, tak jsem nakonec skončil u stavby z bazarových dílů (nový jsem kupoval jen rám) – MRX rám (překvapivě fakt pěkně zpracovaný), Raidon, XTR 3×9 (jen ty kliky ze sady se mi za rozumnou cenu nepodařilo sehnat), brzdy Deore M6000, lehká karbonová sedlovka a řidítka z ali, hmotnost lehce nad 11 kg, cena výrazně pod 20000 Kč.

      Pokud se nebráníš použitým komponentům, tak toto taky může být cesta. Ale je mi jasné, že ne každý bude této variantě nakloněn :).

      A gravel s rovnými řidítky není gravel, ale fitness kolo.

      0 0
      • kejda  

        Ovšem tohle vypadá s těmi plášti a odpruženou vidlicí příšerně. To jsi tam mohl dát raději pevnou vidlu.

        0 0
        • jIrI___  

          Pevná karbonová vidlice se zkoušela a neprošla, moc to drncalo. Když se daly širší pláště, tak se špatně šlapalo, hučelo to a především stále moc drncalo :). Popravdě vzhled na prvním místě nebyl. Ještě jsem teda uvažoval o crossové odpružené vidlici, ale těch se na bazarech zrovna moc neválí.

          0 0
          • Tomas_82  

            Manželce jsem stavěl podobné kolo a použil jsem crossovou vidlici Sr NRX a pláště Thunder Burt 2.1 a komfort i rychlost jsou ok:-)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Což by kromě uspokojení módní policie moc komfortu nepřineslo :D

          0 0
      • Bike-o-Noor  

        .....no, řekl bych spíše adventure segment. Fitness nesjou do terénu vůbec.

        (právě se tím zabývám)

        0 0
      • MartyM  

        Jebnout s tím do trávy na přehazovačkou umí pěkně koukám :-)

        0 0
    • Moik  

      Díky za super tipy. 27,5 vs 29…je v tom vubec na silnici rozdil? Jakože na jednom ujede 100km a na druhym ne?

      0 0
      • jIrI___  

        Na 29" nasadíš pláště od 25 mm do 70 mm :). Na 27,5" úzké pláště moc neseženeš. Ale že na jednom rozměru ujedeš více km než na druhém, to bych netvrdil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.