Rámy Bareš, vlastní stavba kola

14 nepřečtených
  • Prazak0

    Mám rám Bareš přes 20 let, výška 58 cm, což se doporučovalo dřív u kol Favorit pro postavu 178 cm. Geometrie mi přijde stejná, jak ten rám z favoritu. Nevím, jestli to je treking nebo cyklokros. Původně jsem tam měl přendané věci z Favorita, pak jsem postupně to vyměnil, kliky 105, přehazovačka RSX, přesmyk Ultegra atd. Kola mám náboje Deore, ráfky Remerx Stormy.

    Co chci. Kolo se silniční geometrií, ale trošku širšími vidlicemi, aby tam šly dát i širší pláště. Pohybuju se nyní mezi 25mm až 37mm. Tj. třeba sestava šířek 28 vzadu a vepředu 25, nebo širší, když jezdím i v terénu. Mám vlastně víc kol, takže nepřezouvám pláště, ale vyměním kola. Takže chci trošku širší, ale rád bych tu silniční geometrii. I vyšší rám, jak se dřív dělaly, mi jaksi lépe vyhovuje. Jezdím 8kolečko, případně i sedmi, kde to řeším podložkou. Ten počet převodů mi kolem prahy stačí.

    Dotazy: jak je to s kvalitou rámů od Bareše, asi bych volil z české CrMo oceli, tj. rám a vidlice něco přes 5 tisíc. Nebo se nevyplatí rám na zakázku a je lepší koupit hotový levněji a zainvestovat do komponent? Osmičkové řazení mi vyhovuje lépe, řetězy jsou daleko levnější než na devítku a stejně fakticky jezdím jen pětikolečko.

    Ještě dotaz, jestli lepší dvoj a nebo trojpřevodník. Tu 105 mám trojpřevodník 52/42/30 (nejmenší si nejsem jist, ale jezdím jen výjimečně). Když je dvojpřevodník, není víc posunutý ke středu kola? Tj. velký převodník spíše na pozici druhého talíře trojpřevodníku a nebo na pozici největšího talíře? U čtyřhranu co mám to jde posunout osou, i když to má svůj limit, ale nové sady to mají s integrovanou osou, tam to posouvat nejde.

    Cyklokrosová kola se mi líbí, ale nejsem si jist, jak jejich geometrie je vhodná na silnici a dále komponenty atd. jsou dražší než silnice, o krosu ani nemluvím.

    0 0
    • Prazak0  

      pokusím se oživit diskuzi. Kdosi na jiný diskuzi psal, že si nechává dělat rám u Bareše z oceli. Bylo to napodzim, ale rám měl být hotov až v lednu. Jelikož leden se pomalu blíží ke konci předpokládám, že rám už je hotový. Zajímalo by mě, jestli něco může napsat, jak to vypadá. Na internetu jsem viděl na idnes.rajče fotky rámu Werk, bylo tam nafoceno plno detailů, takže vím, že od Werku ani Čaprnky rám rozhodně ne! Mizerně provedené sváry, jinde zas není nalakováno, jinde zas poskládané trošku nakřivo (myslím zadní stavba).

      Samozřejmě uvítám i další zkušenosti lidí, co mají rám Bareš. Kdosi psal, že moc důkladní nejsou, vše se jim musí říct. Např. nehlídají, aby pak po nasazení klik převodní neškrtal o zadní vidlici apod. Tehdy když jsem měl ještě kliky Walter, tak tam museli dát strašně dlouho osu Kinex, přestože originální osa, která na Favorit pasovala, byla myslím 113 nebo dokonce 111 mm. U Shimana jsou ty kliky nějak vyhnuté, takže tam mám 113, je tam ještě místo, nejspíš by v pohodě šlo mít 111. Navíc Bareš podražil, takže mi přijde, že dát za rám s vidlicí 6500–7000Kč, když to bude z chomotovských nezeslabovaných trubek je trošku moc.

      0 0
    • oddie  

      Ty jo, to jsem měl v minulém století. Rám od Bareše vel. 61 dle mých požadavků, silniční trojtác RX100… Po těch 20 letech už ani nenajdu fotku.

      0 0
      • Prazak0  

        Já mám ten rám už taky cca 20 let, přesně ani už nevím, který rok jsem to kupoval. Přehazovač RSX, přesmykač Ultegra, kliky 105, to všecko už taky pamatuje, i když jsem to kupoval až po tom rámu. Chtěl jsem dát před lety rám přelakovat (k Barešovi, ale přes Vladyku), stálo by to ale myslím kolem 2000 tisíc, nové rámy tehdy bez vidlice byly za necelé 4 tisíce, tak jsem to tam nedával.

        0 0
        • mr.ricardo  

          To je divny, lakoval jsem u Barese dva ramy a cena byla okolo tisicovky, barva perlet, cena komplet vcetne piskovani, vysledek perfektni. Oboje teda detsky 20" kola, ale cena je pry stejna.

          0 0
          • canda22  

            Tuhle středu jsem tam byl s ramem Favorit. Dal mi na výběr z levnějších práškových a potom ještě nějakých dražších. Práškový lak byl za 1300,– a ten dražší myslím za 1700,– . Nechal jsem si k tomu dát 4 příchytky na bovden plus příprava pro košík. Secteno podtrženo 1700,– Je sice fakt, že je to předběžná cena, ale i tak se podle zákona může tato cena o několik procent lišit.

            0 0
            • Prazak0  

              Šlo teda o lakování rámu a vidlice, nebo rámu bez vidlice? Plus teda nějaké navaření nebo naletování. Dřív nové rámy měl dosti levné. Tu cenu mi říkal Vladyka, ne Bareš, je otázka, kolik by si z toho vzal on.

              0 0
                • mr.ricardo  

                  Hm, kdyz koukam na ten cenik, tak podrazil. Holy ram bez vidlice jsem platil 900,– metalizu.

                  0 0
              • canda22  

                Byl jsem přímo u Bareše a šlo o ram s vidlici. Komplet rozebrané samozřejmě.

                0 0
                • Prazak0  

                  Díky (i ostatním) za info. Mám vidlici starou závitovou, potřeboval bych asi o 2 cm delší. Jestli chápu, tak Bareš toto dělá, tj. odřízne stávající sloupek a navaří tam o trošku delší. Mám tam v ceníku úkon prodloužení krku vidlice navařením. Sice jsem si koupil vidlici novou, ale je taková humpolácká, ta původní byl hezká úzká.

                  Má tam i hotové rámy? Jakou má geometrii. Před lety, zač. max. polovině 90. let měl rovnou geometrii, žádný sloping. Jaké má rámy dnes? Viděl to někdo?

                  0 0
    • Ondra Pozořice  

      Ten rám od RB za ty peníze vůbec není špatný. Průchodnost plášťů taky. Já mám Duratec, vepředu 50–40–30, vzadu Campa 10 zatím na 23 dávám. Na to že je to cyklokroska tak bojuji s plášti kvůli návarce na přesmyk. Max 32. Vepředu pohodlnou 38 od WTB. Nyní po nástupu kotoučových brzd bych se nebál silničky s crossovými plášti. Na druhou stranu výše položený střed, kratší zadní stavba a otáčivá vidlice dělá z cyklokrosky zábavnou hračku. Na silnici se má trpět, ne hrát si s terénem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.