• Baba-Ji

    Tak jsem prodal Capru a přestože jsem si myslel, že mám víceméně jasného nástupce, není tomu úplně tak a tak zakládám další vlákno :).

    Testovačka Mondrakera SuperFoxy mně dost otevřela oči a víceméně stála za rozhodnutím výměny rámu/kola za něco s delším reachem, zároveň jsem „zvedl a opravil“ zlomenou hůl nad dvacetdevítkama, ale jen částečně.

    Budu rád, když pomůžete s rozhodnutím přihozením zkušeností či argumentů do diskuze, které jsem třeba přehlíd apod. Předně požadavky jsou na all-in-one kolo, uvědomuju si, že na moje aktuální ježdění bude kolo předimenzované, ale to já vlastně tak trochu chci :). Chci mít kolo, u kterého nebudu ani náznakem přemýšlet, jestli je pro danou věc ještě OK, nebo bude trpět. To mně na tom tak trochu i baví, ta bezstarostnost a svoboda, byť za to platím určitou cenu (nemusí být až tak mega jezdivé či megahbité apod.). Prostě klasické FR kolo, na kterém ale jedu běžný celodenní „cyklovýlet“. Dost zvažuju mulleta, resp. asi ho upřednostňuju před „pure 29“ řešením.

    Takže adepti:


    Alutech Sennes2

    27,5/zdvih 200 – geo při použití 180 vidlice jako moderní EN/FR kola, můžu mít za cca 750€

    • VÝHODY – na dnešní poměry AL rámů nízká váha – 3,35 kg v M; super vypadající geo(zhruba to, co hledám); libovolná nastavitelná délka zadní stavby v rozsahu 430–442,5 mm; teoretická možnost osazení různýma rozměrama tlumiče, pokud si udělám vlastní uchycení tlumiče (je výměnné); progresivita rámu (údajně); celkově velká variabilita nastavení rámu
    • NEVÝHODY – relativně vyšší střed (drop –6mm, při 29 vidli cca 0mm / asi by se to dalo dořešit ofset bushingama, anglesetem případně tím vlastním uchycením tlumiče); kinematika zadní stavby asi nebude top (není moc efektivní, ale to pořeší tlumič se zamykáním, zamyká se pod brzdou, ale zase na druhou stranu nemá skoro žádný kickback); teoreticky se pak může hůř prodávat, než další dva adepti; furt nevím, jestli se mně ten rám líbí, nebo nelíbí :D

    Cube Stere 170

    29, zdvih 170mm, můžu mít za cca 500 €

    • VÝHODY – na devětadvácu by mělo být kolo dosti hravé; nastavitelný úhel vidle defaultním hlavovým složením; dvě polohy instalace tlumiče = dvě možné úrovně progresivity; komplet nový rám se zárukou; i přes poměrně generický design se mně kolo jako takové docela líbí; průchodnost devětadvácy; cena; potenciálně se bude líp prodávat, než Sennes
    • NEVÝHODY – reach není až tak dlouhý, jak bych chtěl, ale jde to; dostupnost „bude brzy“; rám je čistá devětadváca

    Propain Spindrift 2021

    27,5, zdvih 180, rámovka(?)

    • VÝHODY – viz aktuální review – potenciální vysokozdvihový all-rounder; dobrá geo; vypadá dobře; pokud vše zůstalo při starém, měl by poměrně hodně dobře jet (v rámci kategorie)
    • NEVÝHODY – (ne)dostupnost rámovky; váha hliníkové verze 4 kg

    Propain Tyee

    27,5, zdvih 160, cena 1 099 €

    **VÝHODY – dobrá geo; dobře jede (v rámci kategorie); dobře vypadá

    NEVÝHODY – rámovka dostupná až po novém roce; váha AL 3,7 kg – horší jak Sennes; oproti prvním dvěma možnostem vyšší cena**


    • Esc  

      Scott ransom?

    • Baba-Ji  

      Jako být dostupná rámovka na Tyee, tak ji asi vezmu a budu mít EN raketu, co asi něco vydrží… když je rám těžší jak rám na DH. Ale čekačka 15 týdnů, to je fakt maso :/

      Pak si ale říkám, že byť DH/FR rám s 200 zdvihem, ale váhou stejnou nebo ještě nižší než EN kolo, nemůže být méně živé než to enduro… pokud budu mít adekvátně nastavený tlumič, či?

      • Atilla  

        Co se týče toho zdvihu, tak pokud neskáčeš velké dropy , tak není moc poznat jestli máš vzadu 165mm, nebo 200.

        Rozdíl mezi Ghost FRamr a scott gambler byl ve zdvihu nejvíc cítit právě na dropech. A pak naopak je negativně cítit tam kde potřebuješ pumpnout, nebo tahat od spodu v menší rychlosti.

        • Baba-Ji  

          První bod – pokud nemáš vysloveně lineární zadek v kombinaci s pružinou, tak souhlasím.

          Druhý bod – tady si nejsem jistý, jestli tohle neřeší spíš nastavení tlumiče + progrese (opora) zadní stavby.

          • Atilla  

            Tak vždy musíš překonat sag, čím víc zdvihu tím víc sagu který musíš překonat když chceš třeba pumpnout vlnu.

            podle mě pokud neskáčeš nějaké větší dropy a nelítáš jen DH tretě, tak je 200mm k ničemu a víc to bude omezovat než přidávat.

            • Baba-Ji  

              No hele, měl jsem na Spindriftovi 196 mm zdvihu, ale měl jsem nastavený SAG jako pro 180 mm zdvihu, který je pro ten rám default. S tím extra zvidhem jsem vůbec nebojoval a byl jsem za něj rád (rám byl dosti linární a k dorazu ses dostal poměrně easy i bez velkých dropů, pokud jsi měl standard 180 mm).

              Ono ale, jak někde někdo řekl, je lepší mít míň optimálně chodícího zdvihu, než víc ne tak dobře chodícího. Třeba teď na Capře jsem měl pocitově bezedný zdvih, protože byla progresivní, oproti Spindriftovi nebo Spešláckému Enduru, které lítalo celým zdvihem, i když člověk přejel šišku na rovné cestě a byl hned u dorazu.

              • nksh  

                Btw co vlastně bylo špatnýho na Capre? Mě právě na to bezstarostný lítání, díky naladění zadní stavby přijde jako ideál

                • Baba-Ji  

                  Měl jsem L a potřeboval bych XL. Pokud bych někde narazil na 27,5 v XL, bral bych.

                  Zároveň se na ten rám hrozně blbě shánějí tlumiče, protože je tam použitý rozměr 250×70(75), což je defakto rozměr pro DH kola. Takže tlumiče se zamykáním se třeba mimo OEM ani nedělají, o pružinových verzích ani nemluvě.

        • Baba-Ji  

          Jinak čím víc se rozhoduju, jestli jít do Sennesu (dostupný hned) nebo Sterea 170, které by mělo být dostupné, jak dorazí zadní stavby do fabriky (asi začátkem příštího měsíce), tak mně hodně vstupuje do hry/rozhodování ten BB drop. Který je u Sennesu –3 mm, když tam dám 29 vidli, může být i nula, pokud nedám nižší zdvih vidlice. Standard BB dropu beru –10 nebo –15 mm.

          Chtělo by to vyzkoušet no, jestli ten SAG při 200 zdvihu bude stačit k tomu, aby se člověk cítil dostatečně „v kole“ a ne „na kole“.

          • mirorek2  

            To info o Cube máš odkud prosím tě?

            • Baba-Ji  

              Co konkrétně?

              Info o čekačce mám přįmo od prodejce, který jezdí do fabriky co týden. Info o datu jsem vyčet z Cube fóra na mtb-news.de, ale tady si nejsem jistý, jestli se to netýkalo dostupnosti Sterea 170 obecně …což jsem si možná pak dal do souvislosti s tema zadníma stavbama, už nevím, asi čeknu.

              • mirorek2  

                čekám na ZS u jednoho 170 sterea a Karl furt mlčí, posílal to zpět kvůli nějakému defektu

                • Baba-Ji  

                  Teď jsem to čekoval – byla svolávačka na zadní stavby u Sterea 170, čeká se na dodání nové verze, která by měla být trochu zesílená. Lidi na německém fóru píšou, že samo Cube vůbec nereaguje, ale skrz dealery se informovali, že by nové stavby měli dorazit nejdříve ve 45 týdnu, tedy první listopadový týden. Karl jen psal, že se čeká na ty zadní stavby, nic víc.

                  BTW. když tě tady mám, máš nějaké poznatky/zkuše­nosti/srovnání k tomu Stereu?

                  • suslos  

                    Hodím Ti to sem, Stereo ma zadní stavbu dost měkkou a guma vydírá boky zadní stavby + takže ideál tam vůbec nervat nesmysl jako 2,6 gumu. Jinak se na tom jezdí dost zajimave a za 500€ bych nic neřešil. A kor jestli bude nová zadní stavba??

                    BB drop 0mm je za mě pěkná blbost a jezdit bych na tom fakt nechtěl :-D → ten Alutech

                    • Baba-Ji  

                      Hele ten drop 0 neni u sjezdaku az takova vyjimka, co jsem se tak dival. u Alutechu ve FR setupu je to –3mm. Pocitam, ze se tam pocita s velkym dropem pri SAGu… no ale i tak mne to prijde trochu zvlastni hodnota.

                      Jinak co si mam predstavit pod tim pojmem „jezdi dost zajimave“? :)

                      • suslos  

                        Jakoze se mi na tom jelo fajn, rozhodne to nebylo špatný – až na tu zadní stavbu – ale to mi nijak nevadilo při jízdě, jen ze byla vydrena a nevesla se plnohodnotne guma

                        • Baba-Ji  

                          tak ono 2.6 na zadek je podle mne uz docela extrem, ja bych tam rval 2.4… 2.5 maximalne

                          • suslos  

                            No, snažím se tím říct, ze prave moc nefunguje ani 2,4 + bahno. Je to pak zedreny cely.

                            • Baba-Ji  

                              ja si teda vnitrni stranu vzper zadni stavby vzdycky oblepuju, takze ji nemivam ani poskrabanou

                  • mirorek2  

                    měl jsem v ruce jen 150 29 celokarbon a ten mi přišel fajn, až na průchodnost gumy, jak podotkl suslos 2,3 ideál

                    na 170 teprve čekám, Karl tam měl jednu v Lku, ale reklamoval tu ZS, tak to asi bude celé souviset

                    • suslos  

                      Yop, já myslel tu zadní stavbu i u 170tky. 150tku neznám, jen se mi designove vždy líbila.

                    • Baba-Ji  

                      Ta 150 je fajn, bral bych ji klidne, kdyby to nemelo tak dlouhe(vysoke) sedlove trubky. L je mne kratke, XL uz ma prave moc dlouhou tu sedlovou trubku, to bych tam narval max stovkovou teleskopku.

                      • embi  

                        U Cube jsem uvazoval o rezani sedlove trubky.

                        • Baba-Ji  

                          hele ja taky, snazil jsem se sehnat na netu nejake fotky XL velikosti, jestli je tam nad sikmou vzperou dost mista na nejake rezani a moc se mne teda nezda

                      • mirorek2  

                        odhaduju, že to s150 je pro tebe málo odolné, je to takový trailbike a ano, xl jako už leta u Cube nepoužitelné

        • Baba-Ji  

          mimochodem, ja funguje ten FRamr, jak jsi s ním spokojený? Nějaké poznatky, minirecence? Jak chodí zadní stavba – jde spíš za pedálem, nebo je spíš laděná do citliva a je spíš progresivní, nebo do lineárna?

      • Sistematicx  

        Jsem ja tom stejne. Pockam jestli se neuvolni zacatkem roku ramovka na Spindrifta.

        Pak se rozhodnu bud Tyee nebo Spindrift.

        Zatim se priklanim pro carbon Tyee.

    • embi  

      Cube nebrat. Prostupnost zadni gumy kolem sedlovych vzper je bidna. Taky jsem u toho videl zlomeny cep tlumice. Loziska taky v prdeli raz dva.

    • mirorek2  

      Tak jak to popisuješ by se ti líbil můj ex Patrol (v profilu), bezedný zadek a progresivní jako prase. Tuhé a odolné je to taky :-) a k tomu v XL super geo oproti cube s170

      • Baba-Ji  

        A nebyl už ten Patrol až příliš neohrabaný na své zdvihy?

        Jinak jako jo, občas jsem po Transitionech taky pokukoval, to co jsem se o nich dočet vždycky zhnruba zapadalo do toho, co jsem od kola chtěl :)

        • mirorek2  

          Neměl jsem ten pocit. Super kolo, kam to pošleš tam to požere všecko. Jediné co, tak odešla mi ložiska v zs a dost jsem se s vylisováváním sral. V tomto je santa s jejich zárukou lepší.

          A hmotnost :-)

          Teď ho jezdí řízek o 20 kg těžší než já a chrochtá si :-)

    • Baba-Ji  

      Tak už ke mně poputuje Cube Stereo 170.

      …tlumák je taky na cestě a teď ještě vidlu sehnat.

      Nemáte/nevíte o nějaké rozumné devětadvacové vidli se zdvihem 170 nebo 180? …asi by šla i 160, jen bych pak musel pořešit jiný airshaft na změnu zdvihu :).

      • Baba-Ji  

        K vidli mně napadá – když osadím vidli s malým ofsetem (42 nebo 44), bude zatáčení živější než s vidlí s dlouhým ofsetem (51+). Když bych chtěl kolo trochu stabilizovat, řekněme udělat ho trochu víc „race-ready“, pomůže tomuhle vidle s delším ofsetem, nebo jen zleniví zatáčení a bude to furt stejné?

        • Atilla  

          Obráceně, krátký offsetem zvětšíš stopu. A víc zatížíš přední kolo.

          • Baba-Ji  

            krátkým ofsetem se „trail“ spíš zmenší, ne?

            edit: tak kua máš pravdu :D

            …už jsem si myslel, že tomu rozumím a zase prd. Furt si neumím ty děje okolo ofsetu a jeho vlivu na řízení představit, takže v tom furt tak trochu tápu 0:)

            • Atilla  

              Rozhodně bych šel do krátkého. S adekvátním představcem je pak neuvěřitelný jak přední kolo drží.

              • Baba-Ji  

                Co je adekvátní představec podle tebe?

                Mně se třeba při reachi 470, vidli se 44mm ofsetem a 30mm představci řízení fakt zamlouvalo.

                Takže si říkám, že při reachi 466 bych mohl taky dát 44 nebo 42 mm ofset a představec něco jako30–40mm. Nedávno měli na dolekopu na test představce 77desinz, ti mají 35 mm dlouhé, trochu mně až děsí ta váha …ale zase ta cena 2 500,– je až přátelská za tu specifikaci, co to má (už jsem to našel – https://www.dolekop.com/…i-dost-lehke ). Tenhle představec mně docela láká.

                • Atilla  

                  45–50mm. čím víc položená hlava, tím delší. By mě zajímalo, jak moc se ten představec kroutí. Podle mě dost.

                  • kOmE  

                    Zkoušel jsem pár obdobných. Nakonec jsem skončil u Truvativ Descendant, všechno lehký se kroutí a křupe v tom.

                    • Baba-Ji  

                      Mě se kdysi na 26" jezdilo líp s kratším 40 mm představcem. Pak jsem nějakou dobu jezdil s 50 mm. Když jsem pořídil Capru, udělal jsem pokus, kdy jsem sjel známý trail s 50, vydupal nahoru, vyměnil představec za 40 a jel trailem dolů.

                      No zůstal jsem u té 50, protože řízení bylo klidnější. Na druhou stranu mně je nějakým způsobem příjemnější ten bod otáčení u krátkého představce. Leč prvek klidnějšího řízení vyhrál.

                      No a když jsem teď chvilku jezdil s 35 představcem na kole s dlouhým „rýčem“, neměl jsem takový pocit nervozity z řízení, tak nevím.

                • suslos  

                  ten představec je fakt fest ošklivej :-D ale to je čistě subjektivní…

                  • krabica  

                    Přesně tak… :-)

                  • Baba-Ji  

                    mně přijde dobrý

                    …design mně živí :D

                    • krabica  

                      Mně to přijde jako hnusnější kopie Intendu.

                    • suslos  

                      tak to si u Tebe nenechám nic navrhnout :-D :-D sranda…

                      Cube za 500E dobrá volba :) ta cena je super… spousta zábavy na tom bude a zase si rozšíříš obzory :D

                    • embi  

                      Design zivi spoustu lidi, co navrhou totalni zverstvo:) Koneckoncu kazdy osklivy produkt navrhnul nejaky designer.

                • AleZ80  

                  Já měl 35 mm představec na 27,5ce s 65° hlavou a offsetem 44 mm. Řízení bylo příliš aktivní, až to bylo nepříjemné, tak jsem dal 45 mm představec a výrazně se projev zlepšil.

      • embi  

        no nevim jestli delas dobre:))

        • Baba-Ji  

          Podle sroubu bych ram rozhodne neresil. Kazdopadne kdyby neco, furt plati nejaka zaruka ;)

          • mirorek2  

            jakou barvu a velikost jsi nakonec vzal?

            • Baba-Ji  

              tu ktera ve velikosti 20" zbyla :D

              …takze to bude zelena z modelu Race

              ..uz koumam, co k tomu budou za pripadne doplnkove barvy :D

              • mirorek2  

                Aha tak ten jsem měl zarezervován dle Karla já a řešila se zs reklamací z Cube fabriky, nevím jestli se smát nebo co, s ním je domluva jak s hňupem…

                Teď mi neodpovídá na mail :-))

                • Baba-Ji  

                  omg, no já si říkal, proč mně hned ze začátku, když jsem se ptal na dostupnost a cenu hned říkal, že to kolo mám rezervované ve fabrice :D

                  říkal jsem si, hmmm, dobrý obchodník, tlačí to zákazníkovi dost :D

                  • vili  

                    je to trochu makeš…řešil jsem s ním stereo 150 jestli je dostupné a jestli mi k tomu dá to hlávko a pevnou zadní osu. Napsal že ano a poslal kalkulaci ceny, tak jsem odpověděl že ho beru. Na to mi odpověděl, že má na ten rám zájemce ještě ze švýcarska a kanady bez dalšího vysvětlení, tak jsem to přestal řešit. Asi za 14 dní mi píše nasranej email jak to, že jsem to ještě nezaplatil…tak posílám okamžitě platbu a rám přišel za chvílu, samozřejmě bez pevné osy…nakonec mám i osu doma, ale je to boj jestli ho poslat do prdele nebo s ním v klidu jednat. Abych mu nekřivdil, tak je pravděpodobně i chyba v komunikaci, protože já píšu anglicky a on německy a oba asi používáme google translator :-D.

                    • mirorek2  

                      a oni jsou 3, odpoví asi vždy jen ten, kdo jde kolem, mi přijde…

                  • mirorek2  

                    TPC to je ten můj rám! Ten chuj si nás popletl! Co na to říct… Opravdu jsem s ním už 3.9. věc řešil :

                    Hallo

                    Wir haben noch einen mit einem defekten Gewinde an der Bresaufnahme , da steckt ein abgebrochener Gewindebohrer drinn . Da bekommen wir eine Ersatzstrebe , dann reservieren wir den Rahmen für dich Grüße Karl

                    • goofy  

                      Ty vole… Tak to je síla… :-)

                    • unitak  

                      To je jouda…jako ceny fajn, ale komunikace katastrofa :-D

                    • mirorek2  

                      teď to reviduju: 2.9. dotaz na rám Alu F16Z

                      odpověď: *Hallo Miro

                      Soll ich eine Rechnung schreiben ?

                      Grüße Karl*

                      3.9. daší maily a odpověď jaké velikosti toho modelu má: *170 20 Zoll haben wir noch in 20 Zoll .

                      Grüße Karl

                      *

                      • Baba-Ji  

                        Ja si s nim dopisoval furt nemecky pres translator. Pak se mnou zacal jednat Xaver a ten zacal automaticky anglicky :D. Psal ze uz je to teda ready a jestli ma napsat obednavku a jestli nepotrebuju jeste neco k tomu, tak jsem pribral osu, hlavko a nahradni patku. V patek jsem poslal love, dneska meli udajne posilat GLSkem. Pak psal, ze hlavko prijde az jim dorazi nebo neco takoveho, to se ho jeste preptam vo co gou.

                        On ti vystavoval objednavku, resp. platils neco? Asi ne, ne?

                        • mirorek2  

                          Objednavku neposlal s tim, ze bude cekat az dojedou dily z fabriky…

                          No a ted ticho po pesine

                          3.9. pozdeji ten den :Ich kann dir den Rahmen schicken und dann die Strebe wenn die von Cube geliefert wird …..

                          A já mu na to, že né, že počkám, až to bude dokupy. Hned jak jsme si dopsali, stáhl ten můj z webu..

    • Baba-Ji  

      Když se tu řeší ofset vidle a představec, tak co kliky, jakou vozíváte délku klik na EN nebo „all-in-one“ kolech?

      Já furt jezdil na 175, protože mně nevadilo si občas trochu šlápnout, prostě úděl bajku „all-in-one“ :). Leč občas, třeba v hodně okdlopeném nebo bordelu(což nebylo až tak často) jsem rýval v zemi klikama… a říkal si, jak by se hodily krátké :)

      Pak jsem chvilku testoval 165, ale ty teda jednak vůbec nejely, resp. i na rovince se člověk našlapal, jako by jel do lehkého protikopce. A druhá i když jel člověk z kopce nebo na nich stál tak nějak obecně, tak mně vadilo, že člověk nemá takovou jako by oporu, jak byly ty pedály(ve vodorovné pozici) na kratších klikách k sobě blíž a nohy nebyly tak rozkročené.

      Trochu teď váhám, jestli nezůstat na 175, na kterých se mně jezdilo dobře, jen občas/sporadicky člověk zatoužil po trochu kratších. Nebo jít „jen“ do 170 a zkusit kompromis. Má tenhle minipřechod cenu, jde to poznat?

      • suslos  

        170mm už 3 sezóny na 4 kolech a no problém

      • Pepe72  

        Nesnáším hrabat se v zemi klikama, nemluvě o řezání padlých stromů. Jezdím s bysokým středem. Akorát já neskáču. Když jsem skákal, nižší střed byl fajn.

      • embi  

        ja sel na 165 a byla to asi nej investice za posledni dobu, nemuzu si to vynachvalit.

        Jinak stabilita / opora se spis resi podlozkama pod pedaly, nebo mas snad pocit, ze na MX motorkach nemas oporu? ty maj dylku klik 0 mm :-)

      • krabica  

        Na EN jsem dal 170mm a je to, jako bych tahal přívěs… Za mně zůstat u 175mm.

        • TJK  

          toho se trosku obavam, takze zatim zustavam u 175 a obcas reju v zemi

          • krabica  

            Navíc, když zkrátíš o 5 mm kliky, tak bys, kvůli šlapání, měl dát sedlo o 5 mm výš a s tím i řídítka, což je nic moc…

            • nksh  

              Na enduru mám řidítka nastavený pro dolekopcom, kdybych je měl mít podle šlapání, tak budou tak min o 2 cm níž.

              Jinak rozkrok 91cm a kliky 170 mm :)

      • ceo  

        Mám 175 na XC 170 na AM. Při přesedání to poznat jde. Na výkonu ani ne. Na trailu mi 170 vyhovují víc

      • goofy  

        Já mám 175 a prostě si to člověk musí občas pohlídat.

      • Breakpain  

        187cm, 91cm nohy (spíše delší lýtková kost)

        silnička 175mm

        enduro 170mm

        DH 165mm

    • Breakpain  

      .

    • Baba-Ji  

      Přišla řada na vidlici a mám asi teda tři kandidáty za dosti podobnou cenu:

      • Fox 36 Performance (500€)
      • RS Lyrik RC2 Charger 2.1 (cca 450€)
      • Marzocchi Z1 coil (500–550€)

      Má někdo zkušenost vzájemného porovnání chodu těchhle dvou/tří vidlic? Resp. nejvíc mně asi zajímá, jak si vede vůči sobě jejich tlumení a taky pružení… Grip vs. Charg. 2.1 + třeba Grip2. Pružením je favorit jasný, jen nevím, jestli to za tu váhu 2,55 kg stojí… a to mám pružiny rád :)

      • my_dudesty  

        A co Z1 coil a časem do ní Grip2? Wilda nějaký určitě vyhrabe..:D

      • Baba-Ji  

        Zeptám se ještě jinak, co zpravidla chodívá líp – Grip(Grip2) nebo Charger 2.1?

        …ptám se, protože moje zkušenost s Chargerem 2, ale doprovázeného ještě airshaftem dvě generace updatu dozadu, nebyla vůbec pozitivní. S novýma dvěma updatama DebonAiru se měl chod údajně zlepšit, ale jestli až tak, že by s 2.1 dohnal Grip(Grip2) nebo ho dokonce trochu předběhl, to bych právě chtěl vědět.

        • Atilla  

          Tobě bude třeba grip vyhovovat, mě přijde, že hrozně litá zdvihem. Což zase může trochu eliminovat pružina.

          Nevím jak moc si zkoušel charger 2.1 a podle čeho usuzuješ, že je to špatně. Když to blbě nastaviš, tak to bude blbě chodit. Pokud vychytaš tlak a tokeny, tak si asi není na co stěžovat.

          • Baba-Ji  

            jak píšu, mám zkušenosti ještě s dvojkou, né dva-jedničkou, navíc se starým airshaftem. Právě proto mně zajímá, jak si stojí vůči sobě Grip a charger 2.1.

            Co mně tehdá vadilo, tak byla velká necitlivost vidle. Když už to zobalo, tak se to zas propadalo kvůli nízkému tlaku a nic mezi tím se mně za boha nastavit nepodařilo. A celkově mně přišla vidle progresivnější, než se mně líbilo.

            • suslos  

              Měl jsem obyc Grip 36tku a pika ultimate/zeba ultimate. Co do citlivosti stejný, Zeb možná o fous lepší. Co do projevu, tak mi RS sedí více.

              • Baba-Ji  

                a že jsem tak smělý, v čem sedí víc RS? :)

                • suslos  

                  Nepsal jsem to záměrně, protože je to hodně subjektivní → mám radši tužší vidlici, která je však pořad citlivá a tak mi vyhovuje vyšší tlak a méně tokenu. Čehož jsem u Grip patrony úplně nedocilil (mimo to, ze měla po par měsících vakl ve spodních nohách), vždy neměla tak dobrou oporu ve zdvihu a rychle byla méně citlivá (jak popisuješ výše).

                  Zároveň při přechodu na Zeba jsem rad za vzduch a osobně bych do pružiny už nešel (zmiňována Z1coil). Ač jsem měl na svoje kila naddimenzovanou tuhost pružiny a hsc doskrcenou na max, tak jsem chodil na max. Údržba byla stejná, jediná výhoda byla ze se chovala pořad stejně, jedno jaká teplota.

                  • suslos  

                    *chodil na dotazy.

                  • Baba-Ji  

                    A jakou pružinovku jsi jezdil?

                    • suslos  

                      Helm coil

                      • Baba-Ji  

                        No Helm obecně ani ve srovnávacích recenzích nikdy moc jako takový nezářil.

                        Každopádně ta Marzoška má i u té pružiny vzduchovou komoru pro štelování progrese. Měl něco takového Helm? Nebo to byla čistá pružina a pak jen tlumení se štelováním kompresí a odskoku?

                        • Baba-Ji  

                          teď koukám, že jsem si to splet s PUSH nebo Vorsprung řešením, Marzoška dofukování taky nemá

                  • krabica  

                    Nemám zkušenost, ale Wilda mi psal, že Grip 2 se chová jinak, zdaleka není tak aktivní v celém zdvihu, spíš je na agresivnější ježdění, ale přitom je citlivá.

                    • wilda81  

                      Pokud se budeme bavit o použití ve stejné vidlici a jen o patronách, tak Grip/Grip2 jsou citlivé stejně (nebo aspoň nepozoruji rozdíl), ale Grip proletí ochotněji zdvihem a díky absenci HSC to může být na agresivnější ježdění problém (možná by šlo poštělovat vnitřně?).

                      Grip2 při porovnání s poslední generací RC2 (stejný tlak, tokeny atd.) nechodí tak ochotně do plného zdvihu. Samozřejmě díky oběma kompresím a tokenům si ten chod doladí kdo jak chce, ale tam kde RC2 vozím utaženou, tak GRIP2 spíš otevírám a vyhazuji tokeny. No a na HSR nesahám vůbec, obešel bych se bez ext. nastavování.

                      • Baba-Ji  

                        Jakože Gripu chybí opora ve středu zdvihu a ani tokenama se to úplně nepodaří vyeliminovat aby to bylo podobné Gripu2 (?)

                        • embi  

                          tokenama se nesteluje opora ve stredu zdvihu:) respektive ano, ubranim tokenu a prifouknutim,

            • unitak  

              Nemůžu porovnat Fox x RS, ale mám lyrika a určitě bych šel do staršího airshaftu – debonair 2 –2018…Koupil jsem si i nejnovější debonair 2–2020 (C1), který měl řešit problém se samozajížděním do zdvihu 2018, což vyřešil, ale nejsem schopný vidlici nastavit tak, aby mi vyhovovala – možná jsem jen neschopák. Bez tokenů vyšší tlak – strašně tupá, počáteční citlivost na malé nerovnosti katastrofa…to můj bývalý revelation 2010 po 8 letech provozu měl 100× lepší citlivost. Nakonec jsem tam narval dva tokeny a dál nižší tlak. Citlivost ok, ale vidlice se zase nízkým tlakem strašně bořila do zdvihu. Tak jsem nakonec nejnovější airshaft dál pryč, vrátil jsem tam původní a jsem spokojen. Jen počítej s tím, že přijdeš tak o necelý cm zdvihu, takže pokud chceš 170 vidli, tak ber rovnou 180..

              • Baba-Ji  

                jo, podobné reakce jsem u posledního airshaftu zaznamenal. Pro milovníky citlivosti je prej lepší předchozí verze airshaftu.

              • lubosalbi  

                Mám v Lyriku C1 shaft a 1 token a s chodem vidlice jsem hodně spokojen. Tlumič 2. generace, vážim ve výzbroji cca 82kg, tlak 83psi

                • TJK  

                  na podobnym systemu asi budu taky koncit kolem 85 PSI a 1 Token

                  • Atilla  

                    90kg 66psi 3 tokeny lsc cca 11–13kliků, HSC 3, C1 170mm

                    • unitak  

                      Jen taková zvídavá, co máte za pumpičky, že píšete hodnoty jako 66psi, 83psi..nějaké digitální? Mám od canyonu + nějakou giyo a že bych si byl tedy jistý přesnosti to říct nemůžu..já to mám tak 75–80, někdy když ji připojím tak je méně, tak dofouknu, při příštím připojení je stejně a pak zase méně a tak furt dokola..

                      • krabica  

                        To se ti ufukuje při připojení hadičky, to co nafoukáš tam zůstává… Osobně mám digi…

                      • suslos  

                        Digital a aktuálně mám 51,5 psi :))

                      • Atilla  

                        Mám shockwiz

                      • lubosalbi  

                        Ono je celkem jedno jakou pumpu používáš, spíš je důležitý používat jen jednu a zkoušením si ten tlak vychytat, který ti vyhovuje, ten pak odečteš na manometru a sdílíš na BF :-)

                    • TJK  

                      to je brutus citlive ale prijde mi ze de to dost nori a propada do zdvihu… nebo mas jiny pocit? zkousim

                      • unitak  

                        Já mám 80kg, zkoušel jsem to jezdit podobně, ale tlak jsem měl ještě nižší díky mé váze jen 55psi, citlivost byla super, ale to propadání se mi docela vadilo..nebyl jsem schopný se pořádně odrazit, poposkočit na místě atd. takže ve výsledku nic moc…

                        • lubosalbi  

                          Já tenhle setup nikdy nezkusil, protože si myslím, že to bude fungovat přesně jak popisuješ

                        • TJK  

                          dokazu si to predstavit na ZEBu ale ne na Lyriku, to by bylo tak na 40–50% Sag

                      • Atilla  

                        Je to v pohodě, musíš utáhnout LSC. Zrovna na tom co jezdíme by se mi noření nehodilo.

                  • lubosalbi  

                    Jo a kompresi vozím otevřenou

            • kOmE  

              Já mám u RS vždy pocit, jako bych neměl plnou vazbu od předního kola jako mám u Foxu. S aktuální 36 s grip2 jsem naprosto spokojený, Podařilo se mi ji nastavit tak, abych bez jakékoli změny v nastavení mohl vzít kolo na enduro, fr či dirt to samé i u tlumiče. Jen měním tlaky v pneu. V bordelu to žehlí a vím, že na 3m dropu nedám tvrdej doraz.

              • Baba-Ji  

                to jke ideální nastavení :)

              • vili  

                kolik tam máš tokenů a jaký máš finál nastavení tušíš?

                • kOmE  

                  Token mám jeden, nastavení můžu večer napsat. Mám cca 105kg, takže někomu se třeba 70 to moc nepomůže.

                  • vili  

                    já mám 102 a stejnou vidli, tak by mi to možná dost pomohlo :-)

                    • wilda81  

                      Hele ale kome je víc v luftu než na zemi. Máš to taky tak? ;)

                      No a když on vozí jeden token s +20kg navíc, tak já jdu s klidem ten poslední vydělat z vidlice a hodit do popelnice.

                      • vili  

                        Vubec. Ja se nijak zasadne do luftu nehrnu, i kdyz bych rad. Ale do detailnejsiho ladeni odpruzeni teprve pronikam, tak spis shanim info jak to ma kdo nastaveny s ohledem na vahu a jizdni styl…

                      • kOmE  

                        Jestli mas o 20kg míň, tak to by naopak chtělo token navic. Čím je vyšší tlak, tím je větší i progresivita.

                        • LM  

                          Čím je vyšší tlak, tím je větší i progresivita.

                          Není to naopak resp. nezáleží to spíš na velikost pozitivky?

                          1. bez tokenů (větší pozitivka), větší tlak (aby to nechodilo po dorazech)

                          výhody:

                          • větší opora uprostřed zdvihu (větší tlak = tvrdší vzduchová pružina)
                          • lineárnější chod (pro někoho nevýhoda)

                          nevýhody:

                          • menší počáteční citlivost (lze „kompenzovat“ zvětšením negativky, např. LuftKappe)
                          1. hodně tokenů (menší pozitivka), nižší tlak (doraz řeší tokeny)

                          výhody:

                          • větší počáteční citlivost díky nižšímu tlaku

                          nevýhody:

                          • chybí opora uprostřed zdvihu (tokeny se projeví až ke konci zdvihu)
                          • progresivní chod (pro někoho výhoda)
                          • TJK  

                            No a ted si predstav ze mas trejl kde je cast palba v sutrech, korenech a sem tam drop, hodi se citlivost a progresivita, zaroven mas cast mrdani v kamenech kde spis stojis na miste a snazis se trialove poskakat a slanit pulmetrovy schody v bordelu… potrebujes nastaveni tak nejak napul

                            • goofy  

                              Tak všechno je to o kompromisech. O tom to nastavení podvozku je… :-)

                          • kOmE  

                            Mluvim o stavu pri stejné velikosti komory.

                        • wilda81  

                          Touhle logikou ano a pokud budeme chtít podobný setup. Já ale aktuálně ladím ať mi chodí předek i zadek (pružina) podobně. Zkusil jsem na 140mm zdvihu doporučované 4 tokeny a bylo to na můj vkus progresivní až moc i bez ohledu na zadek, takže postupně vyhazuji.

                          • kOmE  

                            Toho jsem se snažil docílit taky, což se i povedlo. Ale vzadu mám taky vzduch.

        • McBlacky  

          RS vidle jsou citlivé jen s debonair a nastavením s max tokeny a nízkým tlakem.

          Teda to je moje pozorování a výsledek ladění, když jsem měnil shafty a laboroval s tokenama. Samotná tlumící patrona na tu citlivost až tak vliv nemá.

          Fox je rozhodně citlivější v začátku zdvihu, jezdil jsem jen na fit4 tlumení, na grip2 ne – to bych ale na testáku stejne neměl šanci vychytat do optima za jednu jízdu.

        • goofy  

          Grip jsem nikdy nejezdil. Údajně citlivost moc pěkná, ale jak už to někdo psal, tak ne moc ideální opora ve zdvihu. Trochu by tomu mohla pomoci ta pružina, ale zase ta nová Foxzocchi nemá stejný princip jako stará NCR Ti, která měla uvnitř i vzduch.

          Grip2 je za mě super. Jak citlivost, tak opora ve zdvihu. První vzduchovka, která se mi fakt líbí oporou uprostřed zdvihu. Samozřejmě je to klasický Fox, takže čím víc ji člověk dává, tím lépe chodí. Zkoušel jsem i Lyrika RC 2.1, a taky bych se nebál na něm jezdit. Ale v podstatě to byl jenom takový parkovištní test, takže nic vypovídajícího.

          • TJK  

            ja kdyz presel z F36 RC2 na Lyrik Ultimate 2.1 tak to byl skok o vesmir

            • Baba-Ji  

              Tomu se nedivim.

            • kesu  

              tjn, ty cerny nohy jsou fakt odporny…

              Ale abych nekritizoval, az udelaji charger 367.14 opet s obema expanzema koleckem tak zvazim vymenu za f40, ktera mi proste chodi mizerne

              • mirabike  

                Asi ty F40 F36 jsou nějak rozdílný, 40 RC2 (asi ta polední verze) mi chodí luxusně – to jsme porovnávali spolu a asi je opravdu lepší, jak tvá Grip2. Na 301 mám 36 Grip2 a je to super citlivý a opora taky dobrá, jsem max spokojenej.

            • goofy  

              No jo… Ale RC2 je zase úplně jiná verze. To se pak můžeme bavit i o starém Lyricu… :-)

              • wilda81  

                No ona hlavně není 36 RC2 jako 36 RC2. RC2 patrona byla na trhu skoro deset let. Během té doby prošla několika revizemi. Byly ročníky, kdy byla přetlumená HSC, kdy naopak. Stejně tak samotná vzduchová komora F36 – propadala se do zdvihu, bez evol komory byla tupá, ale s klidným svědomím můžu říct, že poslední generace 36 s EVOL komorou a poslední generací RC2 chodí jako víno. Na Recluse vozím raději RC2 než Grip2.

                Je to podobné jako u Talase. V poslední páté generaci chodil lépe než tehdy aktuální float, ale stejně se pověsti „tupé mrdky“ už nikdy nezbavil.

      • Lynch  

        Bral bych Z1, at uz s pruzinou nebo bez, za ty prachy asi nejlepsi vidle

        • Baba-Ji  

          Proč je Z1 lepší než Fox Performance?

          Podle mně jsou úplně stejné, akorát Mz je těžší …když odmyslím pružinu.

          • krabica  

            Těžší, ale zase tužší…

            • Lynch  

              Z1 je sice o něco těžší, ale je i tužší a lze ji bez problémů předělat na pružinu a následně zpět na vzduch, pokud dáš Smashpot nebo ACS3 kit, tak ti jejich pružina může poškodit vnitřek vidle. Citlivost vidle jde zvýšit pomocí Luftkape(osobně doporučuji). No a pokud by ti nesedlo tlumení, je tu možnost Grip, Grip2 popř. nějaké alternativy typu Avalanche, Fastsuspension atd., ale to už je potom drahý špás.

              • wilda81  

                O tom návratu zpět na vzduch bych pochyboval i v případě origo kitu. To máš odkud?

                • Baba-Ji  

                  Taky mám pochybnosti, kór když i v článcích při uvedení se přímo psávalo, že návrat zpět není možný.

                  U jediné značky je to možné, a to u Formule. Prostě při návratu na vzduch prohodíš instalaci v nochách – tzn. tlumení nainstaluješ do levé nohy a vzduchové pružení pak do pravé nohy(kde jinak standardně bývá tlumení). Jednoduché řešení.

      • kesu  

        Strašně by mě lákala Z1 coil…

        • goofy  

          Tu bych taky rád vyzkoušel… :-)

          • Baba-Ji  

            já furt žil v tom, že má taky tu vzduchovou komoru pro štelování progrese. Teď když už vím, že nemá, moje nadšení opadlo.

            • goofy  

              Já mám za to, že ne… Ale možná žiji v omylu.

              • Baba-Ji  

                nemá, progrese je tam řešená vzduchem běžně přítomným v nohách vidle

            • kesu  

              ale zase si vzpomen na ty maslovy f36van, to byla radost..

              • Atilla  

                To si vzpomínám a pak vzpomenu na totem coil, který byl stejně lepší (•‿•)

                • kOmE  

                  To si to pamatujeme jinak. Vtipný bylo, že v Gaisu přijel kamarád co vždycky jezdil celkem rychle, ale čistě, s ohnutým totemem. Navíc co si pamatuju, tak do toho musel každej den vlízt a něco řešit.

                  • Atilla  

                    Tak to měl nějaký ten 2-step na snížení zdvihu. Coil i air s DH patronou byla super spolehlivá a chodící vidle. Do teď tu okolo mě jsou funkční kousky v bezva stavu, kde se mění jen olej.

                • kesu  

                  ja mel dh coil a to byla mozna nejlepsi vidle co jsem mel..

      • Radari  

        Cau Peto ,

        resil jsem něco podobnýho než jsem enduuro prodal .

        Chtel jsem koupit bud Z1 coil / nebo legendami obestrenou Manitou mezzer .

        Nicmene po stale pretrvajicich problemech fox/mz se sloupekem jsem firmu FOX vyradil .

        Vratil jsem se k RS lyrik kde jsem upgradoval na charger 2.1 + postupne debon air a/b/c … Chodilo to naprosto dostatecne dobre ve vsech situacich . Znas me , mam srovnani pouze s DH vidlema FOX/MZ/RS . Lyrik se urcite neztracel .

        Nicmene bych dneska koupil ZEBA . Myslim pro jednoduchost servisu a dostatecne dostupny servis .

        Pak mezzera pokud chces super nastavitelnou vidlici a duverujes v cesky servis .

        • mirorek2  

          jojo a lyrikům sloupky nekřupou…

          souhlas se Zebem

        • Baba-Ji  

          Servis vubec neresim, bud si ho udelam ja a pokud ma jit o neco sofistikovanejsiho, dam to nekomu proverenu v CR. Pokud takovy neni, posilam do nemecka do Cosmic Sportu, ti servisujou snad vsechno a je s nema dobra komunikace.

          Ja osobne bych nejradsi poridil DVO Onyx, hlavne kvuli toho jejich OTT systemu, lec nikde se moc nevali. Ten Mezzer mne taky laka, ale ten je total nedostupny ve 29 (dneska nejaky polak prodaval za 400 €, lec bohuzel ve 27,5 …no vidla se ohrala na bikemarktu tak hodinu asi :D)

          Jinak ty mas dost jine vyuziti bajku nez ja, ty jezdis prevazne „udrzovane“ trate a bajkparky, ja spis „volnou prirodu“, kde je vsechno nahovno :D (a ted nemyslim Keliho uz ted taky dost vyjezdene traily). Na Fr tartich a v bikeparku by mne asi stacil i ten Lyrik, co jsem mel, to hraje roli prevazne progresivita a prace se zdvihem. Ale v tom nahovno terenu, kde je vsechno naopak, nez by melo byt, potrebuju kazdy vlasek trakce a „kultivovaneho“(na­evim, jak to lip popsat) chodu. Aspon tak to vnimam :)

          • čel.A  

            Ten Onyx mám teď nově a po víkendových Rychlebkách jsem zatím nadšený. Nastavení jednoduché, perfektní manuál od DVO. Vidlice je oproti předchozímu Foxu výrazně citlivější ze začátku zdvihu. HSC a LSC jsem nastavil dle manuálu a budu dále optimalizovat.

            • Baba-Ji  

              A cos mel predtim za Foxku?

              • čel.A  

                Fox 34 Float Factory 160mm, což nebyl etalon citlivosti :-)

                • Baba-Ji  

                  tipuju predchudce Grip patrony, tedy FIT4… nebo jak se to jmenovalo?

                  • goofy  

                    Fit4 je tu pořád. Momentálně jsou Grip, FIT4 a Grip2, která nahradila RC2 patronu.

                    • Baba-Ji  

                      já měl za to, že RC2 je jen označení pro možnosti štelování (jako je tomu i u ostatních výrobců) a jde furt o FIT4 patronu

                      • wilda81  

                        RC2 = štelování obou kompresí bez možnosti uzamknutí

                        FIT4 = třípolohová (ve vyšších verzích s jemným doladěním v open módu), dřív se jí říkalo CTD

                        Jinak ale obě jsou FITky (označení pro uzavřenou patronu s měchem). Dřív byla otevřená lázeň a teď Gripky.

                        • Baba-Ji  

                          Snažil jsem se načíst něco o linearitě te Marzošky, jak na tom je atd. a v komentech u testu jeden typek zmiňoval fígl na „super plush mód“ u GRIP patrony – odšroubuješ topcap (asi měl na mysli štelovátko komprese), otočíš o 60° ve směru hodinových ručiček a v téhle pozici nainstaluješ zpět. Takže usuzuju, že se asi dostaneš štelovátkem mimo standardní rosah nastavení a tlumení lze ještě víc otevřít. Z dalších komentů jsem pochopil, že to někdo dělal i u Rhytm patrony, ale jen o 30°.

                          Zkoušel to někdo?

                  • McBlacky  

                    Fit4 neni spatna, jen nejde tolik nastavovat

                  • čel.A  

                    Jj. To by měla být ona.

                • embi  

                  prijde mi teda Fox 34 factory dost maslova vidle:) Zkouseno na Jeffsy CF Pro nebo jak se to jmenuje

      • AleZ80  

        Když už se to tady rozjelo ohledně těch vidlic, jak je na tom Lyrik s chargerem 1. generace dotuněný Debon Air kitem, pokud to jde?

        • lubosalbi  

          Samozřejmě to jde, ale jak to funguje nevím, nejezdil jsem na tom. Myslím si, že větší rozdíl v chodu bude dělat kit než verze tlumiče.

          • Baba-Ji  

            A to já si myslím že zrovna u Lyrika to bude naopak.

            Obecně, hodně zjednodušeně, se dá říct prej říct, že RS má aktuálně lepší vzduchové pružení (DebonAir) a Fox zase tlumení (Grip2).

            Takže podle mně to efekt bude mít.

            Edit: teď koukám že jde o Charger 1.0. Mno i tak tomu nový DebonAir pomůže, ale jestli bude mít větší efekt výměna patrony nebo vzduchové části, to si netroufám říct. Tak jako tak, nová vzduchová část stojí „pár korun“ (na poměry dílů do vidlic), takže bych to klidně prubnul.

    • Baba-Ji  

      KLIKY – chtěl jsem updatovat kliky na boost a původně jsem uvažoval o spiderless řešení, ideálně Shimano. Leč jak koukám na nabídku převodníků, tak je dosti bídná… nebo jsem blbě hledal :D. O oválném převodníku, který jsem seriózně zvažoval, ani nemluvě.

      Teď jsem teda na rozcestí, jestli nezůstat u klasického čtyřšroubového uchycení převodníku a zachovat si široký výběr převodníků, i oválných a zároveň levnějších

      K čemu jste dospěli v klikách vy? Resp. mají spiderless řešení, krom vzhledu a pár uspořených gramů, nějaké další výhody, které mně třeba unikají? Nebo jinak, je nějaký důvod upřednostnit čtyřšroub před spiderless?

      • Atilla  

        Plus- žádné povolené, nebo stržené šrouby

        mínus-musíš sundat kliky, když chceš přehodit převodník

      • Baba-Ji  

        Další věc co jsem se chtěl zeptat, jak to funguje v praxi, je kompatibilita převodníků 11sp a 12 sp (Shimano) spiderless.

        Našel jsem v shopech víceméně jen takové, u kterých se referovalo 12 sp použití, např. Garbaruku se běžně referuje 10–12sp použití.

        Lze tedy bez problémů použít i Shimano origo převodník, kde se referuje 12 sp na 11sp pohon? Nepadá to potom, např.?

        • mirorek2  

          s 12 sp řetězem to bude ok

          • Baba-Ji  

            jako ze na 11sp kazete budu mit 12sp retez? :O

            • TJK  

              ano taky sem to vozil a prislo mi to i kousek lepsi

              • Baba-Ji  

                Ja mel furt pocit, ze tady panuje takovy nejaky obecny stesk, ze 12sp retezy „prd“ vydrzi a ze v tomto zlata jedenactka.

                Jaks to mel ty s tim retezem?

                • suslos  

                  s výdrží to je naopak…

                  • nksh  

                    +1

                  • Baba-Ji  

                    Takže dvanáctkový řetěz vydrží dýl, jak jedenáctkový?

                    To je pro mně překvapivá informace.

                    • nksh  

                      ty levne vydrzi ± stejne, ale takovy 12s X01 udela solidni najezd

                    • suslos  

                      ano, vydrží.. jen moje porovnání na enduru

                      11sp:

                      GX cca 600km, XO1/XX1 cca 800–900km (tady jsem odjel min tak 10 řetězů na 11sp)

                      12sp:

                      GX 800km, XX1 jsem měnil teď po 1550km (letos se zraněním a dlouhou pauzou zatím tyhle dva řetězy)

                      • unitak  

                        Ono zase ve výsledku jestli při cenách řetězů nevyjde levněji najet na řetězu třeba tisíce km, většinou to funguje, protože se ojede kazeta a převodník a pak vyměnit řetěz, kazetu i převodník… Samozřejmě se bavíme o levnějších sadách jako třeba Shimano Deore/SLX…

                        • suslos  

                          no ono na enduru nejde jen o to natažení, je tam více faktorů

                          ale to co popisuješ jsem nikdy nezkoušel

                      • Baba-Ji  

                        tak to čumím, díky za osvícení :)

                      • kOmE  

                        Když jsem pri cca 2000km daval patej řetěz, opět gx, tak uz to skakalo jako prase.

    • MirosPikos  

      No nekup to, když je to tak drahý :) Do tohohle bych šel já, až zlomím na jaře Banditu.

      • mirorek2  

        to je slovo do pranice:-)

        teď ho jen sehnat za dobře

      • Baba-Ji  

        Já nevím, já mám k Nukeproofu takový zvláštní vztah, byť ty kola nevypadají špatně, ani parametrově. Furt v tom, jak je to privátní značka eshopu s kolama, podvědomě cítím něco jako decathloňácký „BTwin“.

      • embi  

        rozhodne skvely kolo. sel bych do nej nebyt mondrakeru

      • Sistematicx  

        Neboj, nezlomis…

        • MirosPikos  

          Jsem přesvědčenej, že zlomím. Ale napřed musím jezdit :)

          • mirorek2  

            vždyť už jednou jsi to dokázal :-) tak co be nešlo

            dobré je si to naplánovat, ať tě to nezaskočí :D

          • Sistematicx  

            Tak ja uz mam taky druhej predni trojuhelnik. Ale u toho prvniho to asi fakt byl blbej svar. Jsem to nedavno obrousil na hlinik abych to lip videl. No je to celej svar prasklej.

            Ale letos jsem tomu nalozil fest teda. A zatim drzi perfektne. Prescestaky na docela tvrdej dopad. Nekolik skoku slo na doraz a v pohode.

            Ale kdyz by to vydrezelo celej rok jeste tak super. Pak bych vzal Tyee nebo Spindrift.

    • TJK  

      mozna ze na zimu bude volne jedno XL RipmoAF :-D

    • Kejmil  

      A copak Capra SHRED ve výběru nebyla?Jsem viděl že na tlumiči je i pačka pro lock a cena není tak hrozná.

    • Baba-Ji  

      Když už se tady řešily ty Lyriky, asi bych potřeboval určitou rekapitulaci – jak se vůči sobě chovaly jednotlivé verze airshaftů? Zajímá mně především verze b a c.

      Díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse