Canyon Spectral 140 / Spectral 160 / Strive 160

172 nepřečtených
  • koubic8

    Čau bikeři,

    mám 190 cm, delší nohy, 80 kg. 7 let jezdím na svým Canyonu Nerve XC se zdvihy 100 vpředu / 115 vzadu a citím, že je čas na nový bike :-) Jezdím zhruba 30 % času nutný asfalt, 40 % šotoliny a nezpevněné cesty a cca 30 % pěšiny a traily. Moje ambice je jezdit skoro jen pěšiny, traily atd., takže chci kolo na all mountain / enduro. S kolem chci jezdit hlavně na výlety v terénu, aby mě nezklamalo, bylo pohodlný, dobře jezdilo nahoru i dolu a něco vydrželo. Další kolo nechci kupovat za dřív než 10 let :-) Enduro závod bych rád zkusil, ale jako úplný začátečník a nehodlám závodit nijak pravidelně. Mám za sebou jen pár XC závodů. Rok co rok jezdíme na 1 týden přes Alpy s batohem na lehko (občas drsný, často to musím vést i z kopce), pár dní za rok bych rád strávil prozkoumáváním trailů v Alpách. Jinak výlety po kopcích jihu Čech. Nechci s kolem skákat ani jezdit tak rychle a drsně, že bych potřeboval integrálku. Kdybych necítil potřebu vyšších zdvihů, zůstal bych spokojeně u Nerva, dokud by se nerozpadl. Takže se snažím přemýšlet do budoucna, aby mě kolo nelimitovalo.

    Jelikož mám rád Canyona (i kvůli ceně), tak volba padla na následující:

    =============­===================

    Spectral AL 5.0 nebo 6.0 / 140 mm travel

    =============­===================

    https://www.canyon.com/…-al-5-0.html

    55 tis. Kč

    Supr specifikace a cena, vč. převodů (radši víc točím než dřu). Zatím nejsem moc nakloněn tomu, připlatit si 8000 Kč za SLX kliky a brzdy, o 200g lehčí ráfky a údajně DT350 náboje. Ale o tom je jiné vlákno.

    • + cena
    • + váha
    • – je 140 mm dostatečný zdvih i pro enduro?
    • – je rám odolný? Přijde mi, že vypadá stejně jako u Nerva, takže stejně (málo) vydrží. Známým okolo mě popraskaly hliněné rámy (Canyon Nerve, GT, Trek Fuel) a to mají kolo stejně dlouho a jezdí to samé, co já.

    =============­===================

    Spectral AL 5.0 nebo 6.0 / 160 front travel

    =============­===================

    Za cca 1000 Kč + práce bych si mohl zdvih vidle prodloužit na 160 mm. Řidítka se zvednou, čili by to mělo jít vykompenzovat obrácením představce. Dobrý nápad nebo blbost? :-)

    =============­===================

    Strive AL 6.0 / 160 mm travel

    =============­===================

    https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

    Shapeshifter udělátko dle fór funguje dobře, člověk si rychle zvykne a servis není moc třeba. Technické výjezdy v XC módu by měly být snazší než se Spectralem, downhill bude taky jiná písnička. Nebo to z kopce dolů člověk moc nepozná?

    • + odolné
    • + shapesifter
    • – 1 kg těžší
    • – 68 tis. Kč + ještě bych si musel vyměnit tlumič RockShox Monarch Plus R za RC3, aby šel zamknout při asfaltových výjezdech

    Co myslíte, bude Strive znatelně lepší na technické výjezdy i sjezdy než Spectral? A nebude to 1 kg váhy navíc nějak limitovat jízdu dolů? Při jízdě nahoru je to samozřejmě jen otázka mojí koncičky. Nebo jestli si s sebou vezmu/nevezmu 1,5 kg těžkou zrcadlovku :D

    Díky!

    Anketa: Jaké kolo, co vydrží, pro milovníka trailů a enduro začátečníka bez závodních ambic?

    • tonik666  

      Spectral6, ta kola a slx kliky za to stoji.

      Zmena zdvihu je zbytecna, kdyz uz tak na 150 a navic si nejsem jistej, zda to u te 140mm vidle pujde.

      Enduro zavod na spectralovi v klidu odjedes, pokud obujes odolnejsi gumy (miniony a pod.)

      Strive je podle toho co popisujes zbytecny, 160mm nevyuzijes, vetsi odolost ramu nepotrebujes (neskaces) a lehci kolo bude lepsi.

      • Lister  

        Souhlas 6 je asi nejlepší poměr cena výkon. 160mm dopředu bych ale nadával, ale 150mm bych se nebál.

      • koubic8  

        Ok, zdvihy ani odolnost při ježdění nepotřebuju, ale nevydrží zkrátka rám Strivu víc let?

        Jinými slovy, má bytelnější rám i větší odolnost vůči „únavě materiálu“? Jak třem známým kolem mě praskly starší rámy, tak to nebylo zapřičiněno nějakým skokem nebo pádem. Jezdili normálně traily, neskákali. Dvěma to (postupně) prdlo v sedlové trubce okolo místa, kde je čep pro rameno tlumiče. Třetímu myslím taky na podobným místě.

        • AleZ80  

          Tam to hodně praská. Ideální je, když je vahadlo tlumiče uchyceno na horní rámové trubce ( např. Lapierre Zesty ).

          • koubic8  

            Můžeš to prosím nějak zdůvodnit, proč je lepší tlumič na horní rámové trubce (zkušenost/te­orie)? Díky.

            • AleZ80  

              To vahadlo tlumiče při propružení vyvíjí tlak na sedlovou trubku, která je už tak zatížená jezdcem. Z fotek prasklých rámů, které jsem viděl, mělo znatelně nejvíc rámů prasklou právě sedlovou trubku ( většinou pod uchycením vahadla tlumiče ).

              • goofy  

                Ano, stává se, že to tam praská… Stejně tak, jako občas praská zadní stavba, občas to praskne u spoje sedlovka/hori­zontální trubka, občas to praskne u hlavy a občas u středu… Pro jistotu bych raději nekupoval žádný rám… :-)

                • AleZ80  

                  Je jasné, že rámy praskají i v jiných místech, ale těch s prasklou sedlovou trubkou v okolí uchycení vahadla tlumiče jsem viděl zdaleka nejvíc.

                  • goofy  

                    No vidíš, to já určitě viděl více prasknutých zadních staveb. Dokonce i nějakého Canyona jsem zaznamenal… Při výběru rámu bych tohle neřešil. Občas to výrobce s tímhle detailem nevyřeší (zaznamenal jsem tohle většinou u nějakých stavitelů z katalogovek ala Haibike a Giantu Reign jedné generace), ale na počet rámů, které jezdí s tímhle systémem je to pořád mizivé procento…

                    • koubic8  

                      Je fakt, že ty dva prasklý rámy (Canyon a Trek) měli sedlovou trubku obyčejně rovnou i pod vahadlem. Dnešní Canyony mají trubku pod vahadlem takovou tlustší, formovanou. Snad si tenhle problém v Canyonu uvědomili a udělali rám odolnější…

                      Zpátky k mé teď už spíš teoretické otázce. Myslíš, že to takhle praská nehledě tloušťku rámu? Měl by mít o cca 300 g těžší a bytelnější rám Strivu větší odolnost proti takovýmu praskání nebo je to zanedbatelný?

                      Díky!

                      • goofy  

                        Já si nemyslím, že zrovna tam budou nějaké zásadní rozdíly… Průsery většinou nastávají, když člověk chodí po dorazech. V tom byl třeba problém těch Giantů (lineární zadní stavba a tlumič s velkou komorou).

                      • Fredos  

                        Hodně z těch 300g bude dělat shapeshifter..

                        • koubic8  

                          Rám je celkově těžší o půl kila a shapeshifter má prý 200 g. Asi je těžší i tlumič, takže by to na Strivu vycházelo na + 200 až 300 g hlíny víc.

                  • scret  

                    nesmis posuzovat jen dle Treku:)))

    • scret  

      Na Strive bych se byt tebou vykaslal. To udelatko se sice udajne moc nese..e, ale servis cas od casu urcite potrebovat bude! Nic neni bezudrzbove. To jsou samozrejme dalsi koruny navic, potencionalne dalsi vec, ktera se muze na dovoleny vykazit (ikdyz si dneska moc nepomuzes – veci na pos.ani tam je i tak dost-teleskop, vidle, tlumak atd.). A navic Strive je dle myho uz sakra dost tezky kolo na brouzdani krajinou. Na tvy jezdeni navic dle meho nazoru predimenzovany…

      Volil bych Spectrala…

    • MirosPikos  

      Jestli ti to pomůže, vozím na tebou popisovaný účely (možná víc terénu) Spectrala 160/140 a jsem maximálně spokojen.

    • Lister  

      bude Strive znatelně lepší na technické výjezdy i sjezdy než Spectral? A nebude to 1 kg váhy navíc nějak limitovat jízdu dolů? Při jízdě nahoru je to samozřejmě jen otázka mojí koncičky. Nebo jestli si s sebou vezmu/nevezmu 1,5 kg těžkou zrcadlovku :D

      Nerozumím. Všechno bude přesně opačně, než popisuješ.

      • koubic8  

        V nějakých recenzích psali, že se Strivem v XC módu dokonce redaktor vyjel to, co na žádném jiném all mountain kole. Ale asi kvůli váze trochu rychleji dojdou síly. Je fakt, že při sjezdu bude váha (pro mě) nepodstatná, to řešit nemusím.

        • scret  

          v jedny recenzi jsem ale treba taky cetl, ze to kolo je vlastne dobry jen bud DH v DH modu nebo ve stoupani v XC modu… V normalnim terenu to je takovej kockopes… a ted babo rad:)

    • nzg  

      Jsem v podobne situaci, vybiral jsem mezi Strive a Spectral a nakonec mam objednan Strive AL 6.0 v zelene. Dodaci lhuta v lednu 2016 :-(

      Kolo si chci take nechat dele, takze preferuji odolnost Strivu. Mam 197cm a 90kg bez vybavy, takze gramy moc neresim. Shapeshifter povazuji za velke plus toho kola, servisne meni pry rovnou kus za kus a mozna si objednam jeden do zasoby.

      Na te 6.0 planuji casem jen vymenit kola a ty E1900 si nechat jako zalozni. Ten nezamykaci Monarch Plus R me take trochu vadi, ale snad to nahradi spravna technika slapani.

      To kilo vahy u Strivu budu znat pri vyjezdu, pri sjezdu v urcitych situacich i pomuze. Slo by i trochu odlehcit na gumach, osazovane TrailKingy maji skoro ke kilu.

    • frela  

      Měl jsem Spectrala a mám Strive. Pro tvojí potřebu naprosto bude postačovat Spectral max. EX. Strive už je enduro raketa.

      Na obojím se dá jezdit uplně normalně ale na výlety je Spectral vhodnější – menší dřina, hravější.né tak stabilní.

      Strive je už na hrubší použití.Do kopce to jede pěkně. příliš strmé stoupáni s 1×11 převodem dřive sesedáš než s klasickým kašparem :-D (ono by to šlo ale je to na hranici infarktu))))))

      SS- znam dva kusy po reklamaci. Canyon k reklamacím přistupuje velmi vstřícně (to chválím).

      Přešel jsem na Strive proto že nejsem žádnej profesor a nechtěl jsem ho zničit .

      • koubic8  

        Paráda, povídej dál! :) Co jezdíš, že jsi radši přesedlal na Striva?

        EX mě neláká, těch pár lehkých převodů by mi chybělo, navíc když pomyslím na ty nekřesťanský peníze za 11s kazetu a řetězy :D V budoucnu teoreticky můžu upgradovat na 1×10 se 42z kolečkem na kazetě.

        Zatím díky všem za hodnotný info!

    • frela  

      Jezdime od výletu 50 –70km sem tam. ale snažíme se jezdit co nejvíc „enduro“. Spíš bordel než vyžehlená trasy.

      Se Spectrálem se jezdilo o dost pomaleji z kopce. Není tak jistej jako Strive. Strive je až nebezpečně rychlej.

      SS ani skoro nepoužívám vše se dá jet v DH modu. Kdyby udělali Strive bez SS tak bych ho bral :-D

      Až se to po..ere tak vyfrezuju pevnou vidličku misto pistu a bude :-D

      Spectral mě přišel celkově vyšší (pohodlnější). jestli si to pamatuju dobře. Ale tedˇ mám Race verzi tak je to jiný.

      Nebál bych se o rám spectral vydrží to hoooodně.

      • nzg  

        Ta reklamace tech SS zabrala jak dlouho? A co s tim bylo konkrétne? Jde na kole aspon dojet? Dik za info.

        • Tomínos  

          Tady co vím, tak se taky Shapeshifter posral a reklamace trvala přes dva měsíce, než se borec naštval a další urgovací dopis poslal s výčtem zákonů který už porušili. Pak to bylo hned.

          • wilda81  

            link?

            • Tomínos  

              Na posraný shapeshifter? Stalo se to kamarádovi vedle ve vesnici, chceš jeho adresu?

              • wilda81  

                No známe takové ty historky „kamarád kamaráda …“. Zajímal mě ten výčet zákonů. Pokud se nepletu, tak v Německu není zákonem stanovena lhůta k vyřízení reklamace jako u nás, takže 2 měsíce nehrají žádnou roli.

                • Tomínos  

                  A neřídí se prodej zákony země kam prodáváš?

                  • wilda81  

                    ne

                    • Tomínos  

                      ano

                      • Lister  

                        Takže když budu nakupovat v německém e-shopu, tak mám chtít záruku jako v ČR?

                        • Tomínos  

                          Záruka dva roky je stejná.

                          • wilda81  

                            Mícháš dvě různé věci.

                            • Tomínos  

                              Já ne, já jen odpovídám na otázku, z toho odvozuji, že máš vážný problém se čtením psaného textu.

                              • wilda81  

                                Hmm, když už jsme u toho. Ptal se Lister na délku zákonné záruční lhůty nebo jestli se nákup řídí zákony ČR? ;-)

                                • Tomínos  

                                  O nákupu, čím se řídí tam nic nečtu, jen otázku jestli má chtít záruku jako v čr, tady je záruka dva roky, v německu je taky záruka dva roky, tudíž může chtít záruku jako v čr, protože tuhle věc EU sjednotila.

                                  • Tomínos  

                                    Jinak si samozřejmě sypu popel na hlavu, pokud se nakupuje přímo v zahraničí řídí se nákup zákony dané země. Jediné co je stejné je zákonná záruční lhůta v EU, která byla sjednocena. S tím, že vada v prvním půl roce je vada výrobku brána jako vada která byla už při prodeji. V Německu není daná zákonná lhůta, ale je tam určené, že se musí reklamace vyřešit v době přiměřené, což je údajně těch 4 až 6 týdnů.

                                    • wilda81  

                                      no vidíš, teď jsme se konečně shodli ;)

                                      • Tomínos  

                                        Počkej, počkej neshodli. Ty jsi tvrdil, že žádná lhůta není, takže dva měsíce nehrají roli, ale oni to mají napsané jako lhůtu obvyklou která se všude uvádí 4 až 6 týdnů.

                                        • Lister  

                                          Jenže pokud to není jasně dané, tak nakonec nic neuhraješ a klidně můžou argumentovat tím, že když musí řešit reklamaci ze zahraničí, tak potřebují o2–4 týdny víc na logistiku.

                                          • Tomínos  

                                            Na jakou logistiku? Jako, že ten balík přenese převaděč, když převádí migranty? Teda nepletu si doufám Německo s Austrálií?

                                          • Tomínos  

                                            Tak jsem se ptal kámoše kde byl problém a údajně nejdřív slíbili dodání do 14 dnů a pak nic. Teď to konečně přišlo s omluvou, že se jim shapeshifterů začlo kazit nějak moc, takže zkoumali kde je problém aby mohli poslat nový s jistotou že vydrží.

                                        • wilda81  

                                          A co když je u posraného shapeshifteru „obvyklá doba“ 3 měsíce? :D

                                          Ne vážně, proto jsem se ptal hned ze startu, jakými zákony se kamarád ohrazoval, kdybych musel někdy něco podobného řešit a nejenom třeba s Canyonem. Někde jsem četl, že bys měl v rámci reklamace specifikovat čas, do kdy chceš mít vyjádření. Že najdu něco na našich webech je fajn, ale bůhví co je tam ztraceno v překladu a jak je to aktuální. A zas tak dobře německy neumím, abych studoval jejich zákony.

                      • Tomínos  

                        Není tam napsaná lhůta reklamační ale mají danou lhůtu na vyřízení mezí 4–6 týdny.

                  • logoman  

                    Jo taky mam za to ze jako spotrebitel musis mit minimalne takova prava jaka mas ve sve zemi …

                  • Tomínos  

                    Jinak je s kolem moc spokejný. Mně se taky osobně to kolo fakt líbí, tohle je prostě že se to tak stalo, na jaře mu přišlo kolo, párkrát s tím pojezdil a přestalo mu jít přepínání, už nevím na jakém modu to zustalo zaseklé, ale to bych řekl že není důležité. Náhradní díl přišel až teď nedávno, po několika urgencích, ty canyony mají dva a druhý je naprosto v pohodě. Ale chápu že jsi v tom zainteresovaný, takže já automaticky musím lhát a němci jsou božani co nikdy neudělají chybu.

                    • wilda81  

                      Ty ses nějak rozohnil a navíc mi vkládáš do úst co jsem neřekl (resp. nenaťukal do klávesnice). Chtěl jsem jen výčet zákonů, kterými se kamarád oháněl, protože nejsem odborník na německé zákony. Jak vidno z příspěvků výše, tak ani netušíš zákonem jaké země se nákupy u Canyonu řídí, natož něco o reklamačních lhůtách ;-)

                      • Tomínos  

                        Aha, takže hláška: No známe takové ty historky „kamarád kamaráda znamená co? O reklamační lhůtě jsem ti tam taky ohledně německa něco posílal v jiné odpovědi, ale jestli myslíš že je správný tvůj výklad kterým vlastně tvrdíš, že canyon může reklamace řešit za rok, dva, pět let, protože nemá určenou zákonem reklamační lhůtu, pak je asi správně, že si kámoš přes celý léto počkal.

    • frela  

      Kamošoj to přestalo vyjíždět do XC modu, resp. jen do pulky a dal to nešlo. dojet se dalo normalně v DH.

      rekl. asi týden. přesně nevím.Příčinu nevíme.

      Spectrala jsem předělal na 1×10 a vše ok

    • Jenda  

      S tím co píšeš mi přijde že neřešíš jestli se někam dostaneš o malinkato rychleji, spíš ti jde o odolnost a trvanlivost. Před mnoha lety jsem řešil to samý a vzal jsek kolo naddimenzovaný na to co jsme jezdil a vlastně i teď většinou jezdím – je to ten Fritzz co mám v profilu. Rám mi drží už 6 let což mi nikdy žádnej nevydržel. Většina komponentů už je sice nová, spíš ale z kratochvíle než z nutnosti. V aktuální verzi to kolo váží lehce přes 15 kg což je sice dostm na druhou stranu 80+ výlet v horách na tom dám a ve skupině nezaostávám, je to jen o fyzičce. Z kopce dolu to nemusím šetřit protože kolo zvládne víc než já, když s ním jedu jednou za čas do bikeparku nebo si chci poskočit v Rychlebech tak nemám blbej pocit že bych kurvil kolo.

      Ten Spectral by ti sice teď určitě stačil, otázka je, jestli tě to s lepším kolem nepotáhne do těžšího terénu a nebudeš chtít kolo za 2–3 roky měnit žes to poddimenzoval. Odolnost u něj určitě menší bude.

      U Strivu se mi velmi líbí ten shape shifter, na druhou stranu jak tu píšou ostatní je to další potenciální kurvítko který téměř určitě nebude mít trvanlivost jako rám.

      Jinak podívej se ještě tady http://www.bike-discount.de/…uro-mtb/l-24 řekl bych že je tam dobrá konkurence canyonu, poměr výkon cena je skoro lepší.

      • Jenda  

        teoreticky by ti mohl sednout tenhle výprodejovej ;-) http://www.bike-discount.de/…9/wg_id-7251

        • čel.A  

          Jezdim Slide Carbon 9.0, mam ho ted rok. Bral jsem ho kvuli geo, ktera je mezi Spectralem a Strivem, navic na 160mm. Jen inzenyri udelali chybu u hlavnich cepu, kdy srouby jsou z hliniku, takze bacha na silu utazeni. Nechal jsem si udelat sroub skrz… jinak jsem s kolem nadmiru spokojeny…

        • koubic8  

          Přesně tak uvažuju. Zatím se bojím nějak víc odlepit kolo ze země, ale jak se znám, tak se o to budu snažit dokud nenabourám :D Radon Slide 160 je taky gut, takovej Spectral s většíma zdvihama. Až na design rámu a cenu nemám tomu Slidu co vytknout. Budu ho mít v hledáčku!

          • koubic8  

            No, teď koukám, že Radon Slide s 22" rámem je o cca 2 cm kratší než Spectral XL tedy lehce zvýšený Lko :( Spectral byl v roce 2014 krátkej, ale pak kolo natáhli, tak se mi nechce jít proti proudu do krátkýho kola.

            • Lister  

              Není nic horšího, než si koupit krátké kolo. O něco delší doženeš představcem (není problém dát třeba 35mm), krátké kolo už nespravíš.

    • Jimm22  

      Mam staršího striva bez SS a max spokojenost, do kopce trošku těžkopadnější, ale dost děla obutí, mam tam minion a HR. Z kopce bordelem super, letí jak střela :)

      Ber podle toho co chceš nejvíc jezdit, singltrek a cesty spectral, sjezdy a jízda borelem strive.

      • Jenda  

        jo, to je další věc, na rychlosti udělá daleko víc guma než 1–2 kg navíc

        • AleZ80  

          Tak. Jestli chce Strive jen kvůli odolnosti a neplánuje jezdit terén, do jakého je Strive určený, tak může obout nějaké lehčí a jezdivější pláště a o moc pomalejší než Spectral to nebude. Eventuálně by bylo ještě možné snížit vidlici na 150 mm což by třeba udělalo také jezdivější / točivější dojem.

          Jen by nesměl zapomínat na to, že nemá adekvátní obutí ke schopnostem kola, aby se mu to pak někde nevymstilo.

          • Jenda  

            ono s tím do jakého terénu je kolo určený je to vůbec diskutabilní – výrobci předpokádají většinou životnost rámu kolem 5 let (čest vyjímkám). Pokud ale chce mít jistotu že kolo vydrží i déle, chce to naddimenzovat. Navíc zatížení rámu bude trochu jiný už jenom díky tomu jak je velkej (případně těžkej).

            Takže pak člověk nabude dojmu že enduro biky jsou v podstatě sjezďáky, akorát že už nikdo neřeší jak dlouho :-)

            • tonik666  

              Naddimenzování souhlas, ale právě kvůli SS a jeho možné krátké životnosti bych Striva nebral a radši vzal Spectrala.

              Mohli by udělat vahadlo na Striva, které by fungovalo bez SS. Něco jako downgrade vahadlo. S tím by myslím mohli mít docela úspěch.

              • Jenda  

                proto jsem mu dával odkazy na Radony, tam je výběr 160 a nebo 150/160 biků parádní a cenově to vychází líp než Canyon

                • MirosPikos  

                  Akorát, že to bude na úrovni Spectralu, co se životnosti rámu týká. Ikdyž o tom by mohl poreferovat pavlik6022, kterej tomu dával celkem na prdel. Jezdil nebo ještě jezdí Radon Slide ED.

                  • Jenda  

                    to je právě to, člověk si musí uvědomit, že většina biků 160 kategorie prostě není ani sjezďák ani FR mašina. Pokud to kolo má kolem 13 kilo tak to nevydrží věčně. To že na tom profící na enduro závodech dávaj pekla je hezký ale oni maj i několik rámu na sezónu, o zbylých komponentech nemluvě, navíc hodně věcí zajedou daleko čistěji než hobík.

                    • File12  

                      Je to tak. Ač nemusí clovek jezdit takovy pekla, muze tomu jako amater dat vic zahulit. Jak tim Ze to tolik neumi technicky, tak svoji vahou. Neznám profíky co ma 100kg jako ja.

                      • Lister  

                        Furt si myslím, že je mnohem lepší jezdit na kole, které odpovídá tvým schopnostem a terénu a které občas pošleš na hranu než se 100% času tahat se zbytečně těžkou a odolnou mrchou, kterou nevyužiješ.

                        • wilda81  

                          +1

                        • saintjv  

                          amen…

                        • MirosPikos  

                          +1

                          Taky bych se toho nebál. Občas si sice říkám, že bych uvítal něco odolnejsiho ale pak sednu na mého oře se 160 vepředu a jsem maximálně spokojený. A dle fotek, co si posílal… sama uhlazena pesina, vzal bych spectrala. Ušetřený peníze si nechal na ladění.

                    • koubic8  

                      Díky moc za postřehy, chlapi. Ještě se zeptám ohledně odolnosti – vydrží toho karbon víc? Nemyslim fyzický nárazy o kamen, ale jestli má po několika letech menší tendenci praskat (pod vahadlem).

                      Jinak na http://www.bike-forum.cz/…09-transalpy jsem nahrál rychlej výběr fotek z transalpů – asi top ježdění, co jsem za poslední roky měl. Jsou tam hlavně traily občas bordel přes louku. Bordelu asi trochu přibude, ale nic, s čím by si Spectral (při nízký rychlosti) neporadil. Takže na moje ježdění je Strive opravdu zbytečnej. Teď mi jde jen o to, jestli si připlácet za těžší naddimenzovaný kolo nebo karbon.

                      • koubic8  

                        Ještě si uvědomuju jednu věc. Za bytelnějšího Striva si připlatím cca 10–15 tis. Kč. Ale když mi rám Spectralu rupne, tak snad půjde sehnat lehce jetý rám s podobnou geometrií tak do 15 tis. Kč, ne? Aspoň co teď koukám na cyklobazar.cz (třeba http://www.cyklobazar.cz/…strive-large).

                        • logoman  

                          Predevsim ti to maji vyreklamovat …

                        • Arty22  

                          po reklamaci, ti leda nabídnout crash replacement, tzn nějakou slevu na nový rám

                          a do 15 tis asi nic moc neseženeš, to z odkazu je 26"

                      • Lister  

                        No tohle je Strive zcela zbytečný, výhledy hezké, ale tohle objedeš na HT a ani to nebude moc drncat.

                      • MlokCZ  

                        Na ježdění něčeho podobné jako je na fotkách + k tomu aspoň malou část vyjížďky opravdu terén s šutry/kořeny jsem teď přecházel naopak na nižší zdvih než jsem jezdil (že i poměrně jezdivých 150mm na to je zbytečných a to si nechávám na vyjížďky, kde toho terénu bude výrazně více).

                        Na to bych vzal z těch dvou určitě Spectral.

                        A pokud se tak moc bojíš praskání, tak vezmi rám co má 5let (případně i více) záruku. Teď nevím jak to má Canyon, z hlavy vím, že to dostaneš u Radonu a Cubu pro hliníkové rámy (z těch levnějších kol, i když Cuby na 2016 už zrovna levné nejsou).

                      • scret  

                        vzhledem k fotkam, kde zadnej „bordel“ nevidim, spis jenom takovy hezky alpsky uhlazeny trailiky, tak bych se o odolnost Spectrala vubec nebal… Navic si myslim, ze Strive by pro tebe byl uz zbytecnej overkill…

                        • Lister  

                          On Strive bude zbytečný ouverkill skoro pro každého. To kolo je podle všeho docela specifické, dokonce ani týmový jezdci ho často nevolí, pokud jsou soutěžný traily méně náročné a více šlapavé.

                          • File12  

                            JJ třeba Joe Barnes vozí výhradně Spectral EX. Na český enduro na 90% RZ bude člověk taky rychlejší na Spectralu

                      • File12  

                        Tak na tohle stači Spectral i po zadním. Neboj se toho a neřeš tolik to praskání. Pokud chceš dlouho výdrž, vyvaruj se shapeshifteru. Ale Strive nebo třeba Giant Reign je pro tebe úplně zbytečný

                        • Lister  

                          Zcela upřímně – nevím, čím bych chtěl v tomhle terénu zničit i průměrný XC bajk natož Spectrala.

                          • koubic8  

                            Fotky jsou trošku zavádějící, nefotím, jak to z kopce tlačíme :D Ale jo, na to, co TEĎ jezdíme, stačí XC full. Na to, co CHCI jezdit je Spectral ideál. A výdrž rámu po 6 letech řešit nebudu. Když to praskne, tak holt budu shánět novej rám, tou dobou už budou 27,5" trailbike rámy mnohem dostupnější než teď. A po X letech budu mít zase novej lehkej rám a ne starej a těžkej rám Strivu. Ještě pošlu dotaz do Canyonu, jak je to s pozáručním crash replacementem, ale iluze si nedělám.

                            Takže je rozhodnuto, Spectral! :)) Teď se jen rozhodnout, jestli se vyplatí připlatit si 8 tis. Kč za DT 350 náboje a SLX kliky a brzdy. A taky krásnou zeleno-měděnou barvičku :)

                            • Lister  

                              Vyplatí. 6 je kolo, na kterém nemusíš nic moc měnit, do 5 budeš časem chtít cpát další prachy.

                              • koubic8  

                                Myslíš, že se střed snáz vykvedlá a náboje dřív selžou? Já nejsem moc ladič, takže jen tak pro lepší pocit nic měnit nechci ani na 5ce.

                                • tonik666  

                                  Kliky jsou lehčí a lepší, brzdy taktéž a náboje mají lepší vnitřnosti, zejména ořech.

                                  A barvu bych volil zelenou

                                  • Lister  

                                    A jestli nekecají, tak je tam i rozdíl ve velikosti převodníků – 36/22 vs 38/24. Podle obrázků to vypadá, že by to mohla být pravda, ale počítat zuby na fotce je vždy nespolehlivé.

                                    • Lister  

                                      I když kdoví, jak to s tím osazením bude. V všech modelů píší tlumič Float Evol, přitom na fotce je až u modelu 7.0, šesta ani pětka ho podle obrázku nemají.

                                      • koubic8  

                                        Převodníky jsou určitě jiný, já bych chtěl ideálně 22/38 nebo 22/36. 24 zubů na malým tácu u Spectralu 6 bych nejspíš vyměni za 22. Jestli budou lepší náboje a střed znamenat, že se mi s menší pravděpodobností vyserou na dovolený, tak bych je asi bral.

                                        Psal jsem do Canyonu a fotka 5ky a 6ky nesedí, všude má být tlumič EVOL :)

                                        • Lister  

                                          Proč bys 24 měnil?

                                          Převod 24/36 je dostatečný na cokoliv. 22/36 už je fakt extrémně lehký. Chvíli jsem to jezdil a skoro jsem to nepoužíval. Předpokládám teda že kazeta je tam 11–36.

                                          • koubic8  

                                            Já mám na současným Nervu stejně lehký nejmenší kolečko (když započítám i rozdíl 26" vs. 27,5") a to rozhodně používám. Naopak míň využívám to nejtěžší. Když jedu několik set metrů stoupání 15 %, tak by mi na druhým kolečku zbytečně tuhly nohy. Jsem hubenej, nemám takovou sílu, tak musím točit :D

                                            • MirosPikos  

                                              Hubenej, nemáš sílu. Ale zase nemusíš vézt 20 kilo pasivního bůčku :)

                                            • Lister  

                                              Jsem tlustej, nemám sílu, taky potřebuju točít, protože mám chromý kolena, ale ten převod jsme nevyužíval skoro vůbec a to jezdím i prudší stoupání než 15%. Ale jestli to fakt potřebuješ tak to samozřejmě vyměn.

                                              • koubic8  

                                                Jasně, uvidim, jak to půjde s větším kolečkem a menší kolečko si kdyžtak budu přát od Ježíška :))

                      • Normik  

                        Jako ortodoxní „fullař“ (i letní HT mám softail :)) bych na tento terén doporučil max. 120mm zdvihu. Zažil jsem si mnoho km na Torque(160mm), vydrží všechno, ale na tyto „pohádkové“ trailíky opravdu ne.

              • File12  

                Já si stojím za tím, at si koupí Spectral. Strive podle popisu je moc. Jasně pokud ho začne bavit víc dolekopcom ano, ale pokud ne je strive dost těžítko. A i díky geo to tolik nepojede. nejen kvůli plášti. A to že to přepne na 130mm neznamená že z toho je najednou trailbike. A Shapeshifter je super. Ale řešit jestli vydrží víc jak 5 let bych se bál. V záruce OK pak to bude peklo.

                Co Giant Reign? ano výbava není taková, ale to důležitý tam je a Lko by mohlo stačit

                • Lister  

                  Takže Strive je moc a Reign je fajn?

                  • File12  

                    Ne tak jsem to nemyslel. špatně napsal. Ale pokud zvolí i přesto 160mm enduro tak bych bral reigna a vyhnul se shapeshifteru pokud plánuje to kolo mít i přes 6letou záruku

                    • Lister  

                      Jo tak takhle ano. Taky bych raději volil Reigna, který mi i přes absenci jakýchkoliv supervychytávek přijde univerzálnější než Strive.

                  • File12  

                    Jinak kamarád co měl Trance, koupil reign, tak řikal že z kopce po bikeparkovejch tratí super ale radši si měl nechat Trance. A fakt ho chápu. Fakt na většinu enduro tratí je to lepší. A to tazatel ani jezdit nemá v plánu.

                • MirosPikos  

                  Po 15% slevě, kterou běžně dostane (možná i víc), bude i ten Reign dobrá volba, tedy pokud ho opravdu využije. Já bych se taky klonil ke Spectralovi.

                • logoman  

                  Reign je jeste vic sjezdovej nez spectral, ale zase je ram lehoucky a jde poskladat lehky kolo a pak i dobre jede. Za me jel dobre i strive, akorat byl tezsi.

                • scret  

                  Reigna bych taky nedoporucil.. Sice pojede, ale v zakladu je to taky tezitko a hlavne geo uz je o dost jinaci nez na jeho puv.kole… je to takovy maly DHcko:)

                  • File12  

                    už jsem to nahoře napsal správně. Myslel jsem Reigna jen v případě, že bude chtít strive. Tím by se vyhnul shapeshifteru. Jak jsem ted výše psal, kamarád reigna koupil místo trance a po sezoně endura říkal, že si ho měl nechat.

            • Lister  

              Samozřejmě mu nevidím do hlavy, ale podle toho jak to popisuje je s využitím kola na tom asi tak stejně jako já. A to si dovolim napsat že ho 160mm kolo bude víc stát než těšit.

              Nevím co bych se 160mm dělal, když nedokážu zničit nic ze současného skoro XC setupu. Naopak často mne napadá hříšná myšlenka že bych byl možná šťastnější na trailové 27.5 s lehce nižším zdvihem.

              15 kg kolo bych s sebou nechtěl tahat ani náhodou a to si na rychlosti rozhodne nezakládá, ale vím, že by mne rychle unavilo a znudilo.

              • Jenda  

                tak každej to máme jinak, tys poměrně velký ladič ;-)

                já výměnou vidle ušetřil 600 g a nepoznal jsem třeba vůbec nic, možná by se mi na 12 kg kole jezdilo snáz, možná by mě brzdily obavy že ho někde rozlousknu

                • Lister  

                  Nebrzdily. Je to jen matroš. Vůbec se nestydim v případě potřeby zahodit ho mezi šutry. 600 gr možná nepoznáš, ale 2,5 kg už bys cítil.

                  • Jenda  

                    je to jen matroš, ale pro mě za hodně peněz :-)

                    jít s kolem co má 160 zdvihy ve 20" velikosti pod 13 kg (Al rám) je imho blbost, to už je na úkor odolnosti.

                    • Lister  

                      Naštěstí nemám 160mm, takže nemám místo kola blbost :-)

                      Naštěstí nejezdím taková pekla abych materiál ničil, naštěstí nemusím řešit nějaké univerzální pláště, které jedou a drží, protože jedu buď prudce nahoru nebo prudce dolů a tam se nějaké zpomalení nemá cenu projevit. Takže jsme si nastavil takový nějaký univerzální setup, aby se mi dobře šlapalo a přitom i sjíždělo a jsme spokojený. Aktuální váhu nevím, bude to kolem 12,8–13 – asi a máš pravdu že proti původním 11,5 rozdíl moc nevnímám, ale mám vyzkoušené, že těch 13 kg je pro mne pohodlný strop, měl jsme těžší kola a to už mi vadilo.

                    • scret  

                      aktualne jsem s kolem na 12,9kg s alu ramem a zdvihem 160/140 (vzadu 160 muzu dat bez zmeny vahy) a odolnost rozhodne neni snizena… Kdyz bych presel na 1×11, tak jsem jeste o cca 400g dole:)

                      Ale mam teda uplne out rozmer:)) takze to mam sice lehky, odolny, ale samozrejme se na tom neda vubec jezdit:))

                      • logoman  

                        AMEN!

                        • scret  

                          ano, je to AM/EN kolo:D

                          • vojtechposmourny  

                            Bylo to AM/EN kolo, ale už není, protože máš out rozměr :-)

                            • scret  

                              a ted je to prosim co? to jen abych vedel, do jake skatulky borcu se mam radit:))

                              • vojtechposmourny  

                                Do škatulky veterán.

                                Mám to taky tak a všudě se mi smějou :-)

                                Ale já veterány rád…

                                • wilda81  

                                  Ne veterán, ale masters :)

                                • scret  

                                  27,5ky jsou dneska ale taky uz out, ted letej „pluska“:)

                                  Ja trumbelinum, co se ptaj obcas na prumer kol s oblibou rikam, ze mam 26,5ky:)) a ze to je nejnovejsi prumer a ze 27,5ky jsou uz dneska vlastne doprodej:)))

                                  • vojtechposmourny  

                                    Jo vidíš, na pluska jsem zapomněl…

                                    Posledních pár let je to hrozná masáž, co je in a co už není :-)

                                    • scret  

                                      jj, byznys se musi tocit:) kazdopadne me je to celkem fuk, co je IN a co out, jezdim na tom, co mi vyhovuje:)

                                      • Lister  

                                        Jezdíš na tom co sis koupil, a protože jsi přitom vykrvácel, tak si nemůžeš pořídit nic nového.

                                        • scret  

                                          vykrvacel? vykrvacim ted na novym bydleni, svatbe, diteti atd. Kolo je teoreticky jen pakatel:)))

                                          Ted vazne – spis jsem se dostal do faze, ze jsem nasel neco, co mi maximalne vyhovuje a chci hlavne jezdit a neresit..

                                          • Lister  

                                            Tak to jsi šťastný :-)

                                            Já se dostal do fáze, že jsem s kolem spokojený, chtěl bych jezdit a neřešit, ale jezdit moc nemůžu tak řeším a zároveň vím, že by se našlo minimálně 5 rámů, se kterými bych byl ještě spokojenější, na které ale nejsou peníze, protože prodej LV by byl ekonomicky absolutní nesmysl.

                                            • scret  

                                              ja nastesti jeste obcas vyjedu:) sice fyzicka aktualne strasna, ale aspon se vic kocham krajinou:)))

                                              ekon.nesmysl je nakup dalsiho drahyho ramu… A byl bys za par let zas tam, kde jsi dneska:)

                                              • Lister  

                                                Naštěstí nepodléhám falešnému pocitu spokojenosti, takže vím, že po koupi nového rámu, už bych zase šilhal po něčem jiném.

                                          • vojtechposmourny  

                                            Kolo je teoreticky pakatel oproti bydlení apod – to sice jo, ale za to bydlení většinou proti plánu vykrvácíš tak, že ten „pakatel“ za kolo bude nakonec rána hodně vysoká.

                                            Mám to ze své zkušenosti, zrovna finišuju se stavbou. A za to, co se navíc nashromáždilo, bych mohl bejt in hóóódně dlouho :-)

                                            • scret  

                                              proto je lepsi si kolo poridit pred tim, pak uz si clovek totiz nic nekoupi:))

                                              • Lister  

                                                Čímž se vracíme na začátek a jen se potvrzuje, že si prostě nic nového pořídit nemůžeš i kdybys chtěl, tak se musíš přesvědčovat, že ti to stačí a jsi spokojený :-)

                                                • scret  

                                                  trosku v tom cejtim, ze jsi presne v tyhle fazi, kdyz mi to porad cpes:))

                                                  Stejne bych menil jen zaplety a ram a to neni takova palba… vzhledem k tomu, ze SXka by sly okamzite (vime komu:) ), ram by se taky udal… Takze pohoda…

                                                • AleZ80  

                                                  Nepřesvědčuje tě, že ti to stačí a jsi spokojený spíš ženská ?

                                              • vojtechposmourny  

                                                No hádej proč mám novou Yetinu – pak už bych jí nekoupil :-)

                                                • AleZ80  

                                                  To máš na 26" kolech ? Co ta vidlice, jak jsi s ní spokojený ?

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    Jj, 26. Vidle zatím funguje ok, akorát po tom, co jsem x let jezdil FOX36, je znát značnej rozdíl v tuhosti v mezních situacích.

                      • tonik666  

                        Jezdit na tom jde v pohodě, ale máš to drahý :)) Umím si představit rozpočet na to to postavit.

                        btw kolik váží rám s tlumičem?

                        A na enduro tam máš poddimenzováné pláště, ta to co chce jezdit zakladatel jsou ale akorát.

                        • scret  

                          myslim, ze nemam, aktualne jezdim bud Vigilante/RoRazor nebo DHF/Ardent/DHR…

                          Prvni kombinace se syntace kolama 12,8–9kg a druha s CMax SX ma lehce kolem 13,2kg… Nicmene davam zbytecne moc mlika – vetsinou 100ku do kazdy gumy…

                          jinak ram ma kolem 3kg (ram, tlumak, hlavko, osa, objimka)… ocesanej asi 2,5kg…

                          jinak cena no comment:) Kazdopadne da se jit bez snizeni odolnosti jeste cca o kilo (ale uz za krvavy prachy)

                          • tonik666  

                            Tak to máš velmi lehkej rám. Můj bajk má 14.5kg, kde rám s tlumičem a osou je za 3.9kg, tj. tam máš navrch výrazně, plus něco na kolech a XTR.

                            Dostat se na tvoji hmotnost je za krvavé prachy už v současném setupu :D

                      • Jenda  

                        No to je ta hranice 13 kg kde se to láme a třeba 2.25 schwalbe už jsou z mého pohledu na hraně.

                        • scret  

                          obuti je samozrejme uz jiny… FA/NN bylo takovy XCeckovy:)

              • koubic8  

                Mno, když je to tak nerozhodný, tak musím podotknout, že se mi na tom Strivu trochu nelíbí cena :/ Loňskýho Striva nechci, mají jen velikost L a letošní Strive 6.0 nemá zamykatelný tlumič, což by mě sralo. Má jen kolečko na lazení odskoku. Mohl bych si sice za 300 EUR koupit zamykací Monarch Plus RC3 a ten nezamykací tak za 4 tis. prodat (tipuju), takže by Strive teď vyšel tak na 73 tis. s poštovným. Původně mě oslovil Spectral 5 za 55 tis. bez poštovnýho, kvůli kterýmu jsem celou tuhle anabázi výběru kola započal a 70 tis. je pro mě taková psychologická hranice. Zatím teda na 50 % Spectral, 25 % Strive a 25 % nějakej Radon nebo Cube z bike discountu.

    • File12  

      Za mě bud Klasiku Spectral, nebo Spectral EX (150mm vidle, silnější nohy vepředu). Jinak na to co jezdíš a budeš ti naopak stačí mnohem víc. A na většinu českých enduro závodů je 140mm am bike lepší volba. A ještě kvůli jednomu závodu (třeba začneš jezdit víc) bych nekupoval strive. To co jezdíš už tuplem ne.

      Nějaký praskání neřeš vůbec. Praská všechno

      • Tehu  

        pro 2016 uz nejlevnejsi spectral ma 34" nohy ;-) pro EX by me spise premlouvalo polozenejsi hlavko, Pike a lepsi brzdy ostatek by mi byl sumak.

    • JudyN15  

      Jezdil jsem bike se 140mm a pak jsem přešel na 160mm a ten rozdíl je obrovský – pokud to myslíš s endurem vážně – 160mm Strive, pokud ne, tak Spectral 140mm a zamykatelným Revolution…

      • File12  

        To nevím kde jezdíš, ale mě přijde lepší 140mm AM bike na většinu českých RZ. Třeba ted poslední Špičák. Kromě 3RZ by byl vhodnější Spectral než Strive.

      • tonik666  

        Tak kdyby sis přečetl o čem se tu baví, tak uživatel má zatím k enduru velmi daleko.

        A pokud by enduro nakonec jezdil, tak spectral se 150 vidlí na to bude úplně stačit, a po pár letech stejně bude chtít koupit nové kolo v rozměru 28,25+

    • Lister  

      Když to tak tady pročítám a přebírám sjui co jsi napsal, co jezdíš, chceš jezdit a co tě podle tvých pocitů omezuje a co bys údajně potřeboval tak bych to viděl takhle.

      Na současném kole tě ani tak neomezuje zdvih jako celkově stará konstrukce, nemoderní geometrie a hodně XC osazení.

      Ať koupíš jakýkoliv moderní trailbike tak to bude úplně jiné kolo a to klidně i se srovnatelným zdvihem (120mm). Na Strive bych zapomněl, nevím jestli fakt potřebuješ Spectrala, IMHO by ti totiž akutální generace Nerva mohla bohatě stačit. 120mm nad oběma koly, která jsou větší a stabilnější než 26, položenější hlava (i když jen lehce), kokpit s krátkým představcem a širšími rodly, teleskop v základu, pevné osy. Spousta drobností, které ale z toho modelu dělají úplně jiné kolo. Musíš být sám k sobě upřímný a přebrat si, co doopravdy jezdíš. Abys nakonec nebyl jeden z těch, který kvůli mylné představě jaká jezdí pekla (nebo se je naučí jezdit) a jak moc potřebuje enduro kolo, nakonec nebyl hodně překvapený a zklamaný a jen se na každé vyjížďce netrápil!

      • marip7aj  

        Také mám jako majitel kola canyon nerve al r.v. 2014 pocit, že na tyhle terény by byl asi ideální. Mně osobně spíš víc limituje strach než možnosti kola :D. Takže myslím, že spectral je do podobných a i podstatně horších terénů ideální varianta ;-).

        • allrose  

          nerve tě rozjezdí a najednou zjistíš,že bezpečnější a jistější by bylo mít položenější vidli,větší zdvih a ten teleskop bych potřeboval 150 místo 100.....jako spousta majitelů nerva

          • marip7aj  

            Vždyť já vím – také jsem při nákupu pokukoval po spectralu, ale nebyly peníze, už takhle jsem byl s nervem silně přes původní plánovaný rozpočet. Tak jsem alespoň vyvložkoval tlumič a provedl tuning u Milana abych nechodil po dorazech a teď je z toho alespoň univerzálnější kolo ;-). Nic to nemění na tom že za spectrala bych klidně měnil, ale spíš kvůli většímu pohodlí. Ono i u toho nerva dát větší tlaky do tlumiče a vidle, tak při mých 70 kg by toho snesl dost, ale tam už mě jak říkám brzdí strach. Tam kde jsem se starým HT někde z mountfieldu jel sjezdík v rozbité cestě krokem, tak teď proletím výrazně rychleji, ale nechci domýšlet až mi to jednou nevyjde :-). Ale asi už dost OT ;-)

      • koubic8  

        Přesně, proto půjdu do Spectrala, ev. jiné trailbike s dostatečně velkým rámem a podobnou geometrií. Na sedlovku se těším hodně moc, ale 120mm zdvihů je málo.

        Moje bike filosofie není jezdit v bikeparku kolem dokola nebo jezdit závody na rychlost. Ale spíš objevovat traily, být schopen sjet cokoli (jasně, k tomu potřebuju hlavně trénovat techniku) a cítit se při sjezdech pohodlně a jistě, abych regeneroval síly na další kopec.

        Nedělám si iluze, že budu najednou jezdit mega rychle a kdovíjak skákat. Už jsem si blbnutím na lyžích přihodil 2 zlomeniny, takže nechci pokoušet osud potřetí…

        Takže Spectral! Teď jen jestli 5.0 nebo 6.0.

        • wilda81  

          A velikost máš jasnou? Nebude XL moc dlouhé a L mít zase krátkou sedl. trubku?

          • koubic8  

            Určitě XL, mám 190 cm, delší nohy i ruce. Můj 7 let starý Nerve XL je mi akorát, max. představec by mohl být kratší a řidítka širší. Na bráchovo 6 let starým Nervu L si přijdu, jako na kolíčku pro dítě :D No, asi ne zas tak, ale zkrátka jeho Lko je mi nepohodlný.

        • Jenda  

          šestka! :-)

        • File12  

          Super volba. Strive by tě trápil. Nerve neber. Spectral hůř nejede a z kopce líp a lepší geo. 5 nebo 6 je už jen na tobě :)

        • scret  

          6!

        • Lister  

          Jsem zvědavý na tvůj první pocit. Asi si to ani nedokážeš představit ale to kolo se bude chovat úplně jinak a pro tebe to bude neovladatelný čopr.

          • koubic8  

            Těšim se, bude to mazec :) Sice jsem už seděl na kole se zdvihy 160, ale bylo malý a jezdil jsem jen tak dokola po travičce.

            • Lister  

              Netěš se, budeš zmatenej a budeš si říkat, žes přestřelil.

            • MirosPikos  

              Jen se těš, začneš nesnášet asfalty a kdykoliv to půjde, radši pojedeš lesem mezi stromy než po upravený silnici :) No a v horách si to budeš užívat, když tě nebude limitovat materiál ale jen tvá kondice, zkušenosti/technika jízdy a hlava.

        • Lister  

          Jestli aspoň trochu řešíš tu barvu, jak jsi psal nahoře, tak si kup to, které se ti víc líbí. protože připlácet budeš jen 1×, ale štvát tě to pak bude každý den.

    • vojtechposmourny  

      edit: blbe zařazeno…

      Kolo je teoreticky pakatel oproti bydlení apod – to sice jo, ale za to bydlení většinou proti plánu vykrvácíš tak, že ten „pakatel“ za kolo bude nakonec rána hodně vysoká.

      Mám to ze své zkušenosti, zrovna finišuju se stavbou. A za to, co se navíc nashromáždilo, bych mohl bejt in hóóódně dlouho :-)

    • koubic8  

      Objednána zelená šestka :)

      • Lister  

        Jinak to ani dopadnout nemohlo.

      • Activ3  

        Přemejšlím uplně o tom stejným kole,můžes přidat nějaky hodnocení kola ,jestli už teda jezdiš… jizdní vlastnosti z sjezd/výšlap co fox odpružení , celkovej dojem a co barva naživo? :)

        • koubic8  

          Hele ještě čekám na první várku Spectralů :) Snad na konci října by to mělo přijít.

          Jinak všechny Spectraly mají mít tlumič Fox DPS EVOL, ačkoli je na obrázku 5 a 6ky obyč tlumič (bez EVOL) a před pár dny dokonce změnili popis 6ky, kde EVOL už nepíšou. Nejdřív mi vyrašil pot na čele, ale Tomáš z Canyonu mě ubezpečil, že všude je EVOL verze tlumiče :) Tak snad…

    • koubic8  

      Ahoj,

      po sezoně ježdění píšu hodnocení. Se Spectralem 6kou jsem se plně sžil. Jel jsem 2 transalpy v Alpách a Bosně, jednodenní vyjížďky a dvakrát i bikepark (Špičák a Lipno). Trochu jsem nečekal, že si takhle rychle zvyknu :) Na začátku sezony jsem měl pocit jak na motorce a když jsem na konci sezony v bikeparku přejížděl týpky na DH kolech, tak jsem si nebyl jist, jestli mám správný stroj :D

      Zpátky k hlavní otázce, aby tu bylo rozuzlení. Na 98% ježdění mě kolo nelimituje, ačkoli se mi párkrát podařilo vidlí klepnout na doraz a to mám standardní 20% sag. A v bikeparku jsem si nebyl tak jistý, obzvášť když jsem na lavici najel pomalu a doskočil na rovinu před „dopadovou plochou“. V tom bikeparku se pocitově se bojím o rám, přecijen když bych dopadl nějak blbě na placku, tak to nemusí rám vydržet. Takže když bych si nakonec vybral Striva, taky bych neprohloupil. Ani nešlo o to, co jsem s minulým kolem jezdil, protože to mě prostě limitovalo. Spíš záleželo, co jsem chtěl jezdit a hlavně co se učit jezdit. Strive AL 6 jsem měl před měsícem 2× půjčený, takže můžu trochu porovnávat. Jinak pár postřehů:

      • Střed je dost nízko. Fajn pro stabilitu, ale člověk na to musí myslet, aby neškrtnul, hlavně při sjezdu kde pak lítají jiskry. Ale asi bych na tom nic neměnil.
      • Chybí spodní plastový kryt rámu, ten je jen u karbonů nebo Strivů. No, už tam mám mírnou promáčklinu od kamene :(
      • Sedlo je celkem křáp, podařilo se mi ho zničit, ale pořídíl jsem Ergon SMA-3 a je parádní – hlavně se dá na něm celkem pohodlně sedět i víc vepředu při jízdě do prudšího kopce.
      • Přechod na bezduše jsem takhle snadný nečekal a to jsem to dělal poprvé v životě :) U kola byly ventilky DT Swiss, tak jsem jen koupil Stan's Notubes a za půl hodinky jsem měl přezuto a utěsněno.
      • Rozdíl oproti Strivu – no, vše už asi bylo řečeno. Se Strivem se to dá zkopce valit rychleji a pohodlněji, je to znát. Akorát mě z něj víc bolely ruce, asi kvůli vibracím z většího 35mm průměru řidítek. Taky při výjezdu, když je střed o 2cm výš a ztuhne tlumič, tak si trochu připadám jak na nějaké 29" koze. Takže za mě – XC mód jen když se dupe do pěkného kopce, jinak DH. Škoda jen, že tlumič Striva 6 nejde zamykat. Ale 2017 modely by už všechny měly být zamykací.

      Zdih vidle Fox 34 se chystám zvýšit na 160 mm, čímž by měla být stejně vysoká (axle-to-crown) jako 150mm Pike. Po téhle úpravě bych měl nepříjemnosti s dorazy odstranit, takže to pak bude super kolo na hbité přejezdy a sjezdy. Pokud se mi tedy nerozpadne, je to ideální bike :)

      • Bungler  

        Taky mám šestku necelý rok a musím s tebou ve všem souhlasit. Jediné co jsem musel vyměnit byly pláště. MK II byly celkem fajn, ale jejich odolnost mě hodně zklamala. Celkem brzy jsem prorazil oba pláště u patky, kde je toho materiálu opravdu málo. Nevozil jsem nikterak nízké tlaky. Ani na HT jsem takhle lehce neprorazil. Obul jsem maxxis a zatím bez problémů.

        Na 160mm chceš jít pomocí kitu – 820–02–366-KIT?

        • koubic8  

          Zadní plášť se mi taky povedlo u patky říznout, ale zalepil jsem flastrem na duši a i v bezdušovém setupu bez problémů. Odolnost je jinak pro mě supr a o úroveň jinde než Schwalbe.

          Jj, přesně tenhle díl mám na mysli :) Ale asi bych to dal do servisu, sám si to nevyměním. Nebo to jde nějak jednoduše?

          • Tecka  

            Pokud nechceš přijít o dvouletou záruku na ty FOXy, tak to musíš stejně po sezóně poslat ke Švecovi na výměnu oleje a těsnění. Napsal bych jim, zda Ti to za úplatu „upgradují“ během servisu. Mohlo by to být levnější, když už budou mít vidlu rozebranou.

      • AleZ80  

        Zvýšením zdvihu asi problém s chozením na doraz neodstraníš. Chtělo by to trochu vyvložkovat vzduchovou komoru.

        • allrose  

          přesně,letos jsou 2 vložky pro 140,a jedna šla ven,abych se přiblížil k dorazu 75kg/68psú

          2017chudáček bude zase bez vložek…

        • koubic8  

          Jj, jednu vložku navíc bych tam asi přidal.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.