Výběr XC HT univerzálu 2022 - 50-70 tis.

117 nepřečtených
  • macebo

    Zdary,

    Potřebuju rychlej XC bike „navždy“ a na všechno. Klíčovej je rám a vidlice, ostatní ne tak zásadní. Hlavní je fiting rámu pro 182 cm, hodně značek je na pomezí dvou velikostí, ty šly z výběru ven, ( Ghost, Canyon, Superior, Qayron..nakonec i maloseriovky Quint a Dust). Vyřadil jsem i Spešla a Treka, protože nabízej předraženou bídu. Dospělo to nakonec ke třem adeptům.

    Pells Duke Pro nebo Race – 60 nebo 73 tis.

    Značka sedí fitingem a biky jsou slušná klasika s dobrou výbavou za dobrou cenu, navrch česká značka. V recenzích je Duke chválenej a dají se najít modely ve slevě. Negativum je, že mi přijdou poměrně konvenční a možná nudný, od Pells jsem navíc měl silničku, která putovala na přefrezování hlavy. Taky kola měla měkký a těžký. Ale je mi jasný, že záplety budou u všech kandidátů slabší. Race má sice fajn výbavu, ale šedivák Pro se mi líbí víc, škoda jen té Judy…

    Cannondale Scalpel HT 4 – 69 tis –

    asi největší jistota ve fitingu a špičkové geometrii. Ocenil bych lehce trailovější geo. Negativum je Cannondale, teda značka u které se připlácí a má ji kdekdo, výbava je trošku slabší a invesice tu budou největší. V černém lesku je to trošku fádní, ale neurazí. Prach na tom bude dost vidět. Zatím ale vyhrává díky nejslibnější geometrii rámu.

    Mondrake Chrono Carbon – 73 tis.

    Chtěl jsem nejvíc, brzdy Sram -fuj, řazení Sram- huj. Seděl jsem na něm, pořádná jízda neproběhla, výrazný emoce to nezanechalo, spíš mi to přišlo trošku nuda (jezdím už jen gravel tak jeslti to nebude tím :)). Značka sympatická… Ze všech kandidátů bych tu měl největší důvěru v záplety- jsou tam osvědčený Mavic Crossmax.

    Všechna kola se dají pořídit u prodejce někde v mé blízkosti a jsou věsměs skladem, dilema je teda jen jedno.

    0 0
    • novas752  

      Sram huj, ale narozdíl od Shimana funguje. To ae ti asi tak pi 300h rozsype.

      0 0
      • macebo  

        Řazení od Sramu je právě dobře. Jinak funguje oboje, ale Sram, konkrétně GX, mi přijde spolehlivější a má pro mě příjemnější chod.

        1 0
      • popokatepetl  

        do teď jsem myslel, že tomu trochu rozumíš :-)

        0 0
        • novas752  

          Noo. Za poslední 2 roky 2XT přehazky mínus kvůli vaklu v paralelogramu. Teď jsem reklamoval 3 měsíce starou Duru Di2 kvůli tomu samýmu. Teďka tam mám přehozenou přehazku GX a šlape to.

          0 0
          • Lachtis  

            když to je individuální…ono nejde říct špatné na ani jedno. obecně se pokaká každé. To já bych zase mohl říct, že jsem jezdil a jezdím primárně Shimano, od 10s, 11s a 12s a nikdy žádný problém a to jezdím jaro-léto-podzim-zima a závody.

            0 0
            • novas752  

              No moc individuální to neni, od doby hromadného nasazení jejich 12spd uběhl nějaký čas a už se to začíná sypat docela dost. Individuálních případů přibývá, problémy s vaklem, problémy se zarezlou brzdou řešim stále častěji.

              Špatné to neni, každopádně nutno konstatovat že se kvalita Shimana dost zhoršila, do 10spd ty XTR přehazky nemaj vakl ani po 20 letech.

              0 0
              • TK75  

                To bylo první co jsem si vsimnul na 12s Slx proti 11s grx…to spodní raménko a napojení na brzdu není tak pevný a „pořádný“ jako má grx…když se zatlačí zevnitř je tam cca 0,5–1 mm vůle, grx se ani nehne …takže bych se vsadil že to je cesta kudy to táhne vlhkost

                0 0
    • MartinKun  

      Co třeba Orbea? Ta taky není špatná poměr cena výkon oproti těm top značkám

      0 0
      • macebo  

        Orbea byla ve výběru, mají opravdu nádherný gravely, ale biky žádná sláva nebo nejsou.

        0 0
        • JachymP  

          Orbea Alma je super kolo co bych bral hned. Naopak jejich gravely se mi nelíbí, vypadají moc jako CX. Hezčí je určitě Giant Revolt. O Diverge nemluvě. Proč myslíš biky žádná sláva? Mě se líbí to jejich napojení hlavy na rám (podobné jako RM, dnes už to kopíruje víc značek). A cenově je Alma taky OK.

          Já na tvým místě bych vybíral mezi Orbea Alma a Giant XTC Advanced. Líbí se mi ještě RM Vertex, ale to už je cenově asi mimo.

          0 0
        • MartinKun  

          https://www.orbea.com/…cat/alma-m30

          Myslím ze tohle v poměru cena výkon naprosto vyhovující

          0 0
          • MatS  

            A sakra, to jsem neměl vidět :-D

            A je i skladem na prodejně.

            0 0
            • macebo  

              Nepřijde mi to ničím zajímavý kolo. Hrany rámu docela hezký, ale to barvení ve stylu „namočenej čumák“ je hrozně marný… Krásný kola ma Orbea za 100+, tyhle základní Almy jsou nuda.

              0 1
              • esmo  

                A ten Pells je jako nějaká designérská špica nebo … ? :D

                0 0
                • macebo  

                  Ten si aspoň na nic nehraje. Jedna barva, jednoduchej rám bez pičovin, nazdar.

                  0 0
                  • esmo  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    2 0
              • MatS  

                Já nepotřebuju pouťovou atrakci, mně se to celkem líbí. Teď mám celé kolo černé a vůbec mi to neva. Jde o kvalitu rámu, komponenty, geo. A to vše mi u Orbea vyhovuje.

                0 0
    • Pepe72  

      S tímhle rozpočtem bych si to poskládal podle chuti.

      0 0
      • Sinpa  

        Neposkládal, neb půlku věcí neseženeš, třeba samotný vyhovující rám :-)

        1 0
      • macebo  

        Nevidím na těch kolech zásadní neduhy a přijde mi lepší tu vyměnit brzdy nebo kliky, než stavět od rámu…

        0 0
        • Pepe72  

          Zřejmně chápeme stavbu kola jinak. Já stavím proto abych mněl na kole co potřebuji, né abych ho mněl jakš taakš.

          0 0
    • Bumblebeee  

      Tak to bych bral Exceeda…

      1 0
    • Zdenek.Ple  

      Řešil Jsem teď to sami a nakonec vybral Exceed CF 7 za 72 tis. S tvojí výškou jsi jasný L, jestli nemáš nějak kratší nohy (já 183 a 85 cm). Samozřejmě šedivá varianta, ty barevky mi moc nesedí.

      0 0
      • macebo  

        Od Canyon mám třetí kolo a nikdy to nebylo úplně ono, jsem moc na hraně velikostí.

        0 0
        • Pepe72  

          Máš si kolo poskládat :-)

          0 0
          • macebo  

            A tím bych dosáhnou čeho přesně, co se fitu rámu týče?

            0 0
            • Pepe72  

              Koupil bys správný rám , co sefitu týče.

              0 0
              • esmo  

                Můžete přestat psát v každý druhý větě „fit rámu“ ?!

                0 0
              • macebo  

                Osazenej správně nekoupím? Já věděl , že dávat cokoliv na bike-forum je vždycky spíš pro prdel, ale tohle je zase mazec. :D :D

                0 0
                • Pepe72  

                  Chceš se hádat, no moc Ti to nejde. Přesně jak píšeš.

                  0 0
                • novas752  

                  Když vybíráš rám tak vybíráš rám. Když vybíráš celý kolo tak řešíš zároveň rám a osazení, což vede často ke kompromisům, zvlášť v dnešní době.

                  0 0
                  • Pepe72  

                    Díky, takhle to myslím.

                    0 0
                  • macebo  

                    Už v hlavním příspěvků píšu, že vybírám rám, osazení je mi v zásadě buřt, resp. Všechno vyhovuje, je mi úplně jedno jestli tam bude řazení Deore nebo XT.

                    0 0
        • MlokCZ  

          To by mě zajímalo, co to znamená být u Canyonu na hraně velikostí a současně psát, že Scalpel HT 4 největší jistotu ve fitingu.

          Tomu opravdu nerozumím, když je geometrie téměř totožná. Tedy liší se hlavovým úhlem pokud se vezme Exceed, který není tak trailově laděný (Grand Canyon by byl), ale to nesouvisí nijak s fitingem a hraně velikostí:

          Exceed M: sedlová trubka 458, reach 435, stack 602

          Exceed L: sedlová trubka 495, reach 455, stack 616

          Scalpel HT 4 M: sedlová trubka 440, reach 430, stack 612 → přepočet reach dle rozdílu stacků pro přesné porovnání: reach 433

          Scalpel HT 4 L: sedlová trubka 480, reach 450, stack 623 → přepočet reach dle rozdílu stacků pro přesné porovnání: reach 452

          Reálný rozdíl v délce těch rámů je 2–3mm v obou velikostech. Rozdíl stack malý, to podložky dořeší (tedy aby to na obou těch kolech vyšlo stejně).

          Zůstává tedy pouze mírný rozdíl v sedlových trubkách, což by mohl být potencionální problém v případě teleskopu. Teleskopem není osazeno standardně ani jedno z nich a netuším, jestli ho tam budeš dávat nebo ne. A když ano, tak jestli tím vznikne nebo nevznikne problém (to si ale snadno ověříš).

          Rozdíl v reach velikostí je 2cm, tedy nedokážu si představit, že někdo vyjde nějak blbě mezi. 1cm (kdybys byl potřebou délky rámu přesně mezi) směrem k větší i menší velikosti není problém řešit délkou představce.

          Co jsi na těch všech Canyonech řešil ohledně posedu, že to nebylo ono? Doufám, že to nebylo stylem koupím kolo a jezdím jak je a na posed ani nesáhnu (to bych třeba já nemohl jezdit na žádném kole). Předpokládám tedy, že jsi řešil délku představce, výšku řídítek, případně jiná řídítka, atd.

          1 0
          • MlokCZ  

            A další geo pro porovnání, ten vybraný Pells Duke Pro:

            M: sedlová trubka 440, reach 432, stack 602 → přepočet reach dle rozdílu stacků (oproti Canyonu) pro přesné porovnání: reach 432

            L: sedlová trubka 480, reach 454, stack 611 → přepočet reach dle rozdílu stacků (oproti Canyonu) pro přesné porovnání: reach 452

            Zase rozdíly jen 3mm v délce.

            0 0
          • macebo  

            Pěkné srovnání. :) Já vím, že rozdíly se zdají být malé, ale jsou to jiný kola (rámy). V zásadě by Exceed v L měl fungovat, ale to kolo se mi ani moc nelíbí. A to stačí. :)

            0 0
          • Gwaihir  

            Měl jsem zajít za tebou místo do fittingu v Endorphin Republic. Od pohledu borec řekl, že si myslí, že je to kolo (Exceed 2019 velikost M) na mých 181cm malé, ale podle čísel řekl, že mám úhly všechny správně, takže asi dobré :) Teleskop mám docela dlouhej (180mm) a opravil mi špatně namontované jedno SPD, doporučil jiné sedlo a pak mi řekl, že kdybych měl větší rám, tak asi budu mít pohodlnější posez. Ale upřímně to dost eliminovalo brnění nohou a rukou, takže jsem ve finále spokojený, jen mě překvapilo, že jsem to měl všechno více méně správně.

            0 0
            • macebo  

              U mě ta samá zkušenost se stejným vzrůstem i velikostí M od Canyon. V zásadě to sedí a v zásadě ne. Bike fitting jsem zvažoval, ale myslím že by to max jen trochu kompenzovalo základní problém nedostatku prostoru na rámu. Byť jde zjevně o milimetry.

              0 0
              • Georrge  

                M pro 181cm mi přijde málo, když si vemu že já mám 188cm a někteří už by mi dávali XL :) Ale jak psal mlok, pokud si poladíš posed, tak budeš stejně sedět na L i na M. Pak už je to jen o tom, abys neměl zbytečně dlouhý představec a moc vysunutou sedlovku. Nebo naopak, abys dostal teleskop do většího rámu (což by neměl být problém, výrobci začali dělat sedlové trubky kratší).

                0 0
                • JachymP  

                  Když jsem měl malý kolo, tak nebyla problém sedlovka ani představec, ale malý rozvor (obecně geo) – hlavní problém malýho kola je pro mě „vosa na bombónu“. Velký kolo je podle mě lepší, nevýhoda může být „autobus“ (v točivých pasážích neohrabaný), ale to není tak hrozný (aspoň pro mě).

                  0 0
                  • Pepe72  

                    Já koupil kolo M/L do 84cm v rozkroku a L je od 83cm a já mám 83–4cm :-)

                    EDIT: a mám to přesně do kopce, z kopce i do zatáčky.

                    0 0
                  • Georrge  

                    To právě souvisí s tím představcem : krátký reach / rozvor ⇒ dlouhý představec ⇒ sedíš víc nad kolem než „v kole“. Ale jak psal mlok, ten rozdíl je 2cm mezi L a M, nic tragického pokud je člověk mezi velikostma. Pokud jsi vyloženě na L a vezmeš si M, tak už to pro tebe může být malé.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono je to v praxi stejně nejčastěji o tom, že si někdo koupí kolo a jezdí ho bez jakékoliv změny jak se prodává a to pak nesedne ideálně skoro nikdy.

                      A když se pak přidá atypická postava (kratší trup + super krátké ruce), jako mám třeba sám, tak to jde s laděním do extrémů.

                      Já třeba pro mojí atypickou postavu potřebuju dostat řídítka co nejvýše a přitom, aby to nebylo moc dlouhé. Tedy menší reach a velký stack (což jde proti sobě). To je u HTčka obecně problém. Tedy dnes už to celkově nějak jde, ale před lety to bylo úplně špatné (krátké vidlice, 26" kola, jen rovná řídítka tenkrát).

                      Takže to mám pro řešení mnohem složitější než někdo s běžnou postavou. Pro představu, aktuálně na HTčku mám:

                      • 3cm podložek pod představcem
                      • řídítka s 4cm zdvihem
                      • a k tomu ještě jsem v poslední době dával představec 17° (7,5cm představec s 6° jsem nahradil a dal 8cm představec se 17° a tím poslal řídítka o 1cm výše a zkrátil posed o 3mm).

                      I tak v součtu nemám žádný posed paní Radová, ale pořád trochu sportovní, i když už ne takový extrém jako jsem míval před lety (když to jinak nešlo) a který bych dneska už jezdit vůbec nemohl.

                      U fullů už je to pak daleko větší pohoda, jak se aktuálně vozí velké sagy na tlumiči. Tam pak už začínají mít problém spíš opačné postavy (krátké nohy, dlouhé ruce), jak dostat řídítka dost nízko.

                      0 0
                      • Georrge  

                        Souhlas, každé nové kolo je potřeba doladit. Když ne přímo nějaký fitting, tak alespoň kalkulátor posedu + zkoušet. Já jsem taky letos laboroval s řidítky nahoru, dolů, dopředu, dozadu, no a pořád mi něco vadilo a neuměl jsem přijít na to co. Až jsem zkusil jiný backsweep na řidítkách a najednou je z toho jiné kolo…

                        Tím jen chci říct, že i na tvar řidítek je dobré brát zřetel, protože to může být ten pocitový rozdíl mezi dvěma koly, které jinak mají stejnou geometrii a jedno z nich sedí a druhé je „divné“.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Řídítka mohou udělat rozdíl opravdu velký. Tam je to hned několik vlivů současně:

                          • jiný úhel zahnutí dělá jinou polohu opření dlaní
                          • současně může ale opravdu zásadně i měnit délku posedu (když jsou to hodně široká řídítka a úhel zahnutí se liší více)
                          • i pak jen změna natočení řídítek může výrazně ovlivnit posed (obzvlášť když mají ještě vyšší zdvih, který se pak natočením může dostat od čistě nahoru trochu dopředu nebo dozadu dle natočení)

                          Co teď vozím aktuálně za řídítka na HT a fullu, tak mi dělají rozdíl 1,5cm na délce posedu. A to i přesto, že se úhel zahnutí liší jen málo. Nejvíc v tom právě dělá, že oboje mají trochu vyšší zdvih a pro ideální natočení jednou vychází téměř přesně nahoru a jednou mírně k jezdci (a současně se mírně i úhly zahnutí liší, jak potřebuju pro nepatrně jinou šířku řídítek a dané kolo).

                          S řídítky často bojuju. Vím vždy naprosto přesně jaké bych potřeboval (šířka, úhly zahnutí) a pak vždy zjistím, že se takové nedají koupit. Jak mám superkrátké ruce (a ještě navíc hodně úzká ramena), tak vozím na dnešní dobu hodně úzká řídítka a hledej pak v té šířce vyšší zdvih (často končí, že se na rovnou část konců řídítek nevejdou současné páky od brzd, které musí být dál od gripů) + požadavané úhly.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A pak ještě jako bonus vyměním kliky ze 175mm na 165mm (začalo to éčkem, kde jsem takové koupil s kolem, ověřil si, že pro moji problematickou šlachu je to obrovské plus a tak jsem to dával i na obě kola na klasiku) a poladěný posed můžu ladit celý znovu.

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    Rozvor, tam dělá mnohem více zaměření typu kola (a dle toho příslušná geometrie) než rozdíl sousedních velikostí. A také postupný vývoje geometrie během posledních let.

                    Pro zamyšlení.

                    Rozvor Canyon Exceed M: 1123mm

                    Rozvor Canyon Exceed L: 1154mm

                    Tedy jsme tu na 3cm rozdílu. Já jsem také někde na pomezí právě M a L (i když hodně atypická postava krátký trup a super krátké ruce a z toho pak spousta problémů zejména u HTček).

                    A pro srovnání jezdím aktuálně ebike s rozvorem 1236mm. Tedy o dalších 8cm delší než to Lko Exceedu. A je v tomto ohledu fuk, že je to ebike, u klasiky (stejně zaměřené) by to vycházelo ± stejně.

                    A zase na druhou stranu extrému. Kdysi dávno jsem jezdil HTčko s rozvorem 1070mm, tedy naopak o 5cm kratší než Exceed v M.

                    Tím chci jen ukázet, že ty 3cm rozdílu M vs L zase nejdou tak dramatické.

                    1 0
      • macebo  

        Gianty jsou ošklivý, Treky si potrpí na brand, Santa Cruz nebudu shánět.. Ty svoje tři modely jsem vybral i na základě toho, že chci mít lokálního prodejce a distributora. Přijít, zkusit, koupit. Případně vrátit nebo reklamovat.

        0 0
        • Gwaihir  

          Tak pak si vyber něco z těch 3. Mě se nejvíc líbí Mondraker, ale je to o preferencích. Koneckonců na živo je to nejlepší.

          0 0
          • Georrge  

            Ten hrb na mondrakeru je hrozný… přitom to mohlo být pěkné kolo.

            0 0
            • macebo  

              Je to charakteristickej znak Mondrakeru a kdysi se mi taky nelíbil. Teď to vidím trochu jinak. A taky můžu vzít Podium, které má horní ramovku rovnou.

              0 0
            • JachymP  

              Mě se hrb na Mondrakeru líbí. Z těch 3 je to stejně jediná možná volba (canon je pro pozéry co nerozumí ničemu a Pells to nebudu vůbec komentovat, to je na dojíždění do samošky, ne na sport).

              ;)

              0 1
    • Tomcat  

      Pokud x navždy pravděpodobně bych volil nějaký ocel nebo titanový rám a ideálně něco jako Rohlhoff nábu.

      Aktuální vývoj na poli jak celých kol nebo komponent a rámu moc nemotivuje výrobce k produkci zboží, které by vydrželo nějak extrémně větší nájezd než před několika lety.

      Upřímně kolo nebo komponenty které vydrží o něco víc než je zákonná záruka a jsou vlastně pro výrobce a prodejce problém. spokojený zákazník je sice hezká věc ovšem to firmu neuživí

      0 0
      • Georrge  

        Karbon rám klidně může splňovat požadavek „navždy“ a ten zbytek je spotřebák, s tím tipuju počítá. Ještě kola a vidli by to chtělo kvalitní, to už moc spotřebák není.

        0 0
        • JachymP  

          Kola spotřebák jsou, i když kvalitní můžou vydržet dost, ale ty nejsou na žádném z těch kol, možná na tom Mondrakeru. Naopak, třeba kliky vydrží dost, brzdy a řazení taky pokud nemáš přímej zásah při pádu.

          0 0
      • macebo  

        Navždy je v uvozovkách, vidím to na 2–5 let a budu happy. Ocel nemá smysl, titan by měl, kdybych našel svoje ideální parametry kola a ty přenesl na rám dělanej na míru. To možná za pár let přijde, teď se s tím nechci moc párat…

        0 0
        • Pepe72  

          navždy na 2 roky :-)

          1 0
          • JachymP  

            To je v linii: doživotní záruka Spešl = 1.majitel a max. 5 let ;)

            0 0
          • Georrge  

            Koukám že jeho „navždy“ se délkově celkem shoduje s představou výrobců o doživotní záruce :)

            0 0
            • Pepe72  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • macebo  

              Tvl jak vosy co bodaj jen protože můžou. Uvozovky nestačí nadsázku neznáme, pojďme to vzít doslovně a udělat ze sebe kretény děláním kretenů z druhých. Aneb proč tolik cyklistů opovrhuje Bike-forem.. má proč. :D

              0 0
              • esmo  

                A tak jsi tam to „navždy“ neměl vůbec psát. Já to taky tak pochopil, že chceš bike fakt na dlouho a proto to musí být eňoňuno…no a pak napíšeš 2–5 let, tak se to zdá býti docela úsměvné :-)

                Bike-forem můžeš začít taky opovrhovat, my to asi přežijeme …

                1 0
              • Georrge  

                Já to pochopil jak esmo, tedy bike na fakt dlouho :) a v uvozovkách proto, protože se tam v budoucnu třeba ještě jeden bike vměstná… tak jsem se trochu pousmál nad tvým odhalením no :)

                Na druhou stranu, jsou tady jedinci kteří mění kola tak často, že by pro ně 5 let bylo jako navždy :D

                0 0
              • dydy  

                Kolo na 2 roky a zabíjet kvůli tomu tolik času, navíc v takovým počasí, jaký je?

                1 0
              • ufoncz  

                Nechápu, proč blokuješ příspěvky, který nejsou nijak sprostý. Když jsi s odstupem po úvodním příspěvku zmínil pak to na „2 roky“, tak to skutečně znělo jako pointa vtípku. Místo cenzury ses případně mohl opravit, nebo to nějak vysvětlit.

                1 0
    • Smazaný účet  

      mám podobné požadavky. Můj favorit je Cannondale Scalpel tak jak to máš ve výběru…

      0 0
    • macebo  

      Tak teď bych do výběru klidně zařadil i Decathlon. Rám vypadá super, jen na bílou barvu bych si musel zvykat…

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330242?…

      2 0
      • Kakobot  

        Nový rámy od Decatlonu vypadají o tisíc let napřed oproti těm starým, kdy byla veškerá kabeláž vedené venkem. To bylo za mě něco odporného a znechutilo mi to celé ty kola i když komponentově byly osazeny moc pěkně.

        0 0
        • JachymP  

          Souhlas, vypadá to mnohem líp než Ghost, kterýho kopíruje. Bílá je hezká, jeb možná nepraktická, má někdo zkušenost. Jen zas ty brzdy SRAM, rozmohl se nám tady takový nešvar…

          0 0
          • esmo  

            Téčka pro ženskou dobrý :-)

            1 0
          • macebo  

            Dokud brzdy fungujou, je mi jedno, co nesou za logo. A tyhle levely fungujou na takovým kole velmi dobře, ja s nima odjel Davos na trailbiku a taky sloužily. Jen se nesmělo brzdit moc často, hehe :) Shimano lepší, ale výměna neni problem. Řešit brzdy na novém kole jen zdržuje. :)

            Jinak pro mě jedna taková výhoda (nejen) Sram brzd, že nepřekáží tolik na řídítkách jako Shimana, to znamená víc prostoru pro příslušenství, bagáž a hlavně vnitřní Sqlab rohy na které jsem si poměrně zvyknul. Shimano mají konstrukcí s horní komorou hodně vysoko a blízko k řídítkům, takže vměstnat tam rohy a ještě navíc ruce je trochu moc… :)

            0 0
          • novas752  

            No hlavně Level T, to je konkurence pro nejlevnější Shimano a Tektro. Kdyby tam bývaly TLM tak to zase tolik nevadí.

            0 0
            • esmo  

              Vidíš to a Blacky jezdí jenom TL a natrhl by nám tady prdel všem … :D

              0 0
      • Smazaný účet  

        krásný bajk, jen to nemá mou oblíbenou vidlici SID ale jen REBU…

        0 0
        • macebo  

          Je v těch modelech nějaký velký rozdíl ? Jezdil jsem dosud buď jen Foxky nebo bez :) Reba je pohledově ok.

          0 0
          • novas752  

            No tak trochu. SId má o světelný roky lepší tlumení a jinou vzduchovou komoru. Sid SL je výrazně lehčí, Sid 35 je zase výrazně tužší než Reba.

            2 0
    • mr.nikdo  

      Cau, resim neco podobneho…

      Ale ve sve velikosti S/M narazim na nedostatek zbozi :)…

      Ja si tam pridavam podminku – vidle FOX (novy RS nechci) a razeni/brzdy Shimano. + pokud mozno dobra kola…

      Co mi padlo do oka – Cube Reaction C:62 Race – ale nejsou.

      Anebo Scott Scale – tusim 930 – ale ten nema moc Ok Kola.

      Ten Cube by mi sedel nejvic – vybaveni apod.

      Jinak to chci sledovat i proto, abych se dozvedel neco noveho :D

      0 0
      • Kakobot  

        Ahoj, mám Scott Scale 940, sice to není 930 ale i tak můžu doporučit.

        Kola mají tuším stejné, ráfky Syncros X-25, rozdíl akorát v v zadních nábojích, váhu mají myslím 2030g (to není žádná hitparáda, ale do budoucna budu měnit).

        Scale 940 je na SRAM pohonu, já upgradoval na GX (SRAM je mi bližší svým chodem).

        Brzdy byly od základu shimano MT200 což je bláto, vyměnil jsem jsem za XT, 930 má shimano MT401 což bude asi podobný jako MT200.

        Ale asi nedůležitější je rám, Scott má super zpracování a bowdeny jsou krásně vedeny rámem a nic uvnitř nebouchá a celkově mají i pěkný laky.

        Takže můžu doporučit, ale ani Cubem nesáhneš vedle.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Dik za info.

          Ty nutnejsi vymeny mne od Scotta odrazuji… Kola, brzdy.

          0 0
        • Kaire  

          Co je na vedení bowdenů krásného? Mají prostě díru do rámů bez trubiček. Prostě někdo nebyl blbej a dal tam při montáži nějaký izolant. Jinak rám fajn, jenom tři úrovně zpracování jsou úsměvný.

          0 0
          • Kakobot  

            Tak mohu srovnávat s Trek X-caliber, který jsem jezdil dvě sezóny. Tam to bylo něco otřesného, kabely navolno v rámu byly dost hlučný a na vstupech to nebylo nijak kryté.

            0 0
    • macebo  

      Tak se to zajímavě vyvijí. Naskladněný jsou nový XC biky Qayron, ovšem hliník, takže to beru jako velmi schůdnou, univerzální alternativu ke stávajícímu gravelu. Exceed zařazuju do top 5, mrknu na Trek Procaliber. Naopak jsem víceméně vyřadil Cannondale a do Pellsu se mi taky pomalu nechce. Mondraker teď vypadá díky jednomu z diskutujících jako jasná volba a jemu bych chtěl tímto poděkovat. :)

      0 0
      • vt  

        Cannondale vyrazene proc?

        Qayrony jsou pekny i nazivo, ale minimalne vahove je to proste jina kategorie nez zbytek.

        Procalibera jsem ted zkousel, paradni kolo … ale porad mi vrta hlavou ten delsi Scalpel HT, ktery by mohl byt na tezsi trate ala Sudety to prave (pokud chci pevnaka).

        0 0
        • Smazaný účet  

          kterou vidlici by jsi vybral u Scalpelu HT? Já mám teď lefty (ještě dvojkorunku) a přemýšlím, jestli by mi na novém nestačil jen SID. Plusem je hlavně univerzální výplet.

          Jenže cannon bez lefty není cannon.

          0 0
          • vt  

            Lefty nechci, takze cokoli jineho.

            0 0
            • Lachtis  

              SIDa (základního, tedy SL) si nekupuj, mám ji a na to, že to je vlastně jejich TOP vidlice, myšleno řadou (je pak lepší ultimate), tak žádná sláva. Ultimate by asi mohla být lepší, ale stejně, když to porovnám s FOXem, tak je to tupá vidlice. Fox performance elite funguje o poznání líp a věřím, že i základní FOX asi bude chodit líp, než SID SL

              0 0
              • Smazaný účet  

                hm u toho SIDa SL je zřejmě TOP ta hmotnost,

                verze SL má „jen“ 32ky nohy

                verze Ultimate má 35ky nohy a podle mne to bude o generaci novější vidle…

                0 0
                • TK75  

                  Komplet Sid je novej i vnitřnosti…buď xc 100–120 mm a 32 nohy (select i ultimate) a nebo trailova verze Sid 35 (ultimate i select) 120m a 35 mm nohy

                  …kolega má ještě starýho Sida

                  0 0
              • vt  

                Tak kolega ho ma a chvali si ho … vic nevim. Ono stejne se s nejakou vidli musim smirit, chci-li kupovat kolo v celku :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak nevím co by dnes byl BF ideál vidle. Dnes už tady vetsina drtí gravel s pevnou.

                  Mě maximálně vyhovuje na XC lefty. Jsem strojař a fascinuje mne jak je to udělané. Ten Nový SID nebude špatný.

                  No a Suntour překoná hravě levné RockShox. Fox bohužel skoro neznám.

                  0 0
                  • snas89  

                    Mam fox 32 100mm factory a super.

                    Oproti sidu pekne vyzobava drobne nerovnosti. Projde mi citelnejsi a lip laditelna.

                    Ale novy sid jsem zase jeste nejel…

                    0 0
                    • Lachtis  

                      Přesně, nemám sice Kashimu, ale elite, což je „vitřnostma“ obdobná vidle, tak je oproti SID SL o parník jinde.

                      Novýho SIDa jsem sice nejel, ale nevěřím, že bude lepší než Foxka.

                      0 0
                      • TK75  

                        Je také příznivě srovnatelný s Fox 34 Float Step-Cast, který byl v posledních dvou letech z velké části nesporný. S cenami na docela rovných podmínkách je SID vidlicí, kterou bych si vybral v přímém srovnání. Nejen, že je lehčí, je také hladší a má také lepší podporu středního zdvihu. Důkladně to zapůsobilo a mám podezření, že se z toho stane oblíbená lehká trailová vidlice, kterou budeme hodně vidět jako sériové vybavení na kolech modelového roku 2021.

                        To píšou na https://flowmountainbike.com/…fork-review/

                        Je to tam dole ..srovnání Sid35 vs Fox 34

                        Já Fox neměl takže bůh ví …ale u 35 Sida se mi přesně líbí jak to drží ve zdvihu, nemusím tam mít tolik psů jako u Aurona a drží, přitom je citlivější i na začátku, ale jaká je ta xc verze nevím :-)

                        0 0
                  • vt  

                    Jasny, ze SID nemusi byt ideal vidle, ale nejaky ten „industry standard“ to snad je. Ja prave taky jezdim 90% silnice a CX, takze nejsem na vidlici nejak extremne narocny. Na soucasnem kole mam Axona a staci mi.

                    Jinak s Lefty souhlas, je to strojarsky hezke … ale jinak pomer cena/vykon/problemy je pro mne spatny.

                    0 0
    • Cyklofanatic  

      Toho Treka Prokaliber 9.6 si definitivně z výběru vyřadil? Já hledám něco podobnýho i za podobný peníze a docela se mi začíná líbit. Jediny co nevím jak vydrží ten izospeed….

      0 0
    • macebo  

      Dopadlo to Mondrakerem a nelituju, skvělý kolo. Jen brzdy možná vyměním.

      6 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.