Jaký trail bike RB nebo Spešl ?

123 nepřečtených
  • marapara

    Zdravím bikeři, na příští rok vybírám nového trail bika a jsem dost na vážkách. Přemýšlím o Spešlu Stumpjumer Expert 2010 : http://www.bradsky.cz/…-p-2807.html eventuelně by mohl být i Elite nebo RB IQ : http://www.racebike.cz/…0/78/iq-race . RBčko bych stavěl, bylo by komponentově podobně osazané jako Race.

    Čemu byste dali přednost Vy? Spešl nebo RB nebo něco úplně jiného?

    Jde mi o to, aby byla možnost košíku na lahev.

    Anketa: Který?

    20x
    35%
    0 0
    • marapara  

      Kdyžtak napiště proč který …

      0 0
    • Kubas.1  

      Nevím proč…obojí bude určitě dobrý, mě je prostě sympatičtější RB

      0 0
    • marapara  

      Já zatím dost váhám.

      U spešlu, pokud je ještě dostupný, tak je super cena, byla by lepší než u RB IQ, které by mě vyšlo asi o 5–6 tisíc víc. Je tam i vyšší zdvih 140 místo 120 u RB, velmi dobrá váha, počítám s pedy kolem 12 kg.

      RBčko bych kolem 12 kg taky poskládal, navíc jej budu mít asi v listopadu pujčené na testování na víkend. Na Spešlu jsem jel, i když jen kousek, docela mi seděl. Asi rozhodne testování RB IQ :).

      Chci aby bike byl citlivý a hezky využíval zdvih. Trochu mám strach z tlumiče s BV, který dle mého soudu kurví chod a nerad bych, aby mi místo 120 mm využíval jen 80–90 mm zdvihu.

      0 0
      • MlokCZ  

        To menší využití zdvihu, jak se tu řešilo v jiném vláknu není kvůli BV, ale kvůli průběhu rámu u IQ.

        Když je rám progresivní akorát k tlumiči, tak není problém. Na AMS Pro i Stereu to bylo s BV + high volume komora už progresivní příliš málo (tam ale není problém vyměnit komoru za standardní; pokud ale bude moc progresivní než s Foxem s hgih volume komorou, tak s tím už neuděláš nic).

        Třeba ale jezdíš agresivněji a IQ bude ok. Testovat ho budeš, takže si to předem ověříš.

        0 0
        • marapara  

          Navíc z toho vyšlo tuším, že ten tlumič byl přetlumený či co. No uvidíme po testování, pokud to klapne.

          0 0
        • JMT  

          Ja temletem pindam moc nerozumim, ale na iq mam sag 30% a zdvih vyuzivam celej. :-)

          0 0
          • Jenda  

            no pokud mas sag 30% na tlumici tak diky prubehu zadni stavby je to odhadem skoro 50% ze zdvihu takze vyuzivas defakto jenom neco malo pres pulku

            0 0
            • MlokCZ  

              Až tak hrozné to naštěstí není a 50% reálného zdvihu to nevyjde. Ale když se přičte i ten progresivní konec, kam to chodí jen sem tam při skoku a podobné věci, tak klidně nezůstane ani 50% využitelného zdvihu.

              Kdyby tohle byl ale jediný problém, tak by to ještě šlo. Ono to má velký vliv i na geometrii. O hodně větší sag zadní stavby než vidlice hodně položí všechny úhly (hlavový i sedlový). Já třeba pak při takové geometrii jako má IQ (IQ jsem nejel, ale nastavoval jsem si tohle na jiných rámech s ± stejnou geometrií a skoro stejným průběhem a takhle velkým sagem) nedokážu už nastavit ani sedlo, protože ho nedostanu dostatečně dopředu kvůli tomu, jak se položí sedlový úhel.

              V prudkém výjezdů je pak sag obrovský, tam jdeš až opravdu někam k 50% nebo dokonec přes. V tu chvíli jde hrozně nízko střed nebo musí být konstruován hrozně vysoko.

              Jak ještě o něco klesne sag na vidlici, tak geoetrie ve výjezdu je pak zabitá totálně, hlavový úhel je v tu chvíli strašně malý.

              A přitom v prudkém výjezdu by to chtělo přesný opak, tedy klidně o něco větší hlavový úhel než na rovině.

              Navíc další negativa typu jako horší odrážení do skoků. Samozřejmě to jde pořád, když to jde i na mnohem větším zdvihu s ještě větším sagem. Když ale nejsem žádný skokan, tak čím větší sag a zdvih, tím se mi odráží hůře a je to znát dost.

              Střed musí mít takové kolo také výše, aby byl rozumně vysoko po tak velkém sagu.

              A přínos takového sagu? Žádný. Aby sag plnil na XC kole svojí funkci, tak stačí sag kolem 20–25% reálného chodu stavby.

              0 0
              • nobody  

                trochu mimo, můžeš mi poradit kolik % sagu je ideálních na Ghost ASX (viz profil, je to s tlumičem pod horní rámovkou)? Dík

                0 0
                • MlokCZ  

                  Konkrétní hodnota ideálního sag neexistuje. Vždy je to dle použití a stylu jízdy a vhodné je určité rozpětí.

                  U Ghostu ASX s typem přepákování co máš je vhodný sag někde kolem kolem 20%. Tenhle typ přepákování je opačný extrém oproti IQ. Je to jeden z nejméně progresivních typů přepákování (dané tím, že je lineární v první části zdvihu a konec je degresivní).

                  Může se to lišit dle přesného přepákování, Ghosta jsem nejel. Na Cubech mám ale najeto mnoho tisíc km jak na AMS Pro, tak na AMS 125tce.

                  Tam to u mě bylo na hraně, s Foxem s normální komorou to bylo na hranici, kdy to už je progresivní málo. S 20% sagem to občas chodilo už po dorazech. A přifoukání na menší sag už zase zabíjel chování stavby.

                  Pro někoho, kdo ale třeba neskáče vůbec je to ideální průběh na plné využití zdvihu.

                  A pak ještě lehce zprogresivnit tlumič by nebyl úpravou problém, takže vyřešit by to šlo i na trošku větší skoky.

                  Netuším ale jak je progresivní ten X-Fusion.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Já mám letošní AMRko. Nobodyho rám by měl být původní rám AMR roku 2009.

                    Netuším proč u AMR a vlastně už i u řady RT pro rok 2011 přešel Ghost na konstrukci zadní stavby jako má mé AMR.

                    Sag mám fouknutý kolem 20% a pokud nepřeskakuji výmoly, tak se dostanu na 1cm od dorazu tlumiče, tady 2 cm před doraz zdvihu zadního kola. Pokud přeskakuji tak není problém se na doraz dostat.

                    O progresivitě X-fusionu se mluvit nedá. Ten tlumič jede první centimetr stejně jako poslední. Ke konci žádné přitvrzení není. Nevím ale jestli to není stavbou AMR, já z fotek nepoznám na tom nic.

                    0 0
                    • Lister  

                      Aby se jejich kola chovala dost podobně, navíc pro sportovní bajk bude ta progresivnější zadní stavba brána asi jako „výhoda“. Konstrukčně je tohle taky jednodušší, protože tlumič je u všech velikostí uložen stejně – u uchycení pod horní trubku to tak může být taky, ale velikost by se pak musela řešit jen navyšováním přesazení sedlové trubky a vzpěry nad rám.

                      Tahle nová konstrukce je progresivnější než byl původní koncept. X-fusion ve verzi PVA lineárnější než Fox, ale zase ne tak moc jako Fox z HW komorou.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Progresivnější to nová konstrukce je. Ale díky konkrétnímu přepákování pro tenhle typ, kde má nejmenší progresivitu v rámci typu co může mít, tak ten rozdíl bude hodně malý.

                        Na můj vkus je průběh té novější konstrukce zhruba akorát. Ta starší už je skoro málo progresivní.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak každý vzduchový tlumič je na konci zdvihu méně nebo více progresivní.

                      U AMRka ale i po přepracování na jiný typ přepákování zůstala nízká progresivita stavby. Na daný typ přepákování (tím myslím tu variantu co máš ty), tak je to nejméně progresivní jak může být (dělá to ten hodně velký úhel zadní stavby a vahadla).

                      0 0
                      • vasek80  

                        Osobně bych ke konci každopádně větší progresivitu uvítal. Né asi tolik, abych kvůli tomu kupoval jiný tlumič.

                        Mám trochu problém s nějakým neurčitým klepáním, nebo kopáním na nerovnostech typu panelka, kanál, nízký kořen. Jakmile na to najedu s přizamčeným tlumičem ozve se právě ze zadu takové kovové klepnutí. Někdy se to ozývá i při úplně otevřeným tlumiči. Dost mě to mrzí, protože úplně uzamknout kolo můžu jen na hladkém povrchu a i na silnicích 2 třídy kde jsou záplaty nemůžu mít víc ja 2 stupeň ze 4 aby se to klepání neozývalo. Myslel jsem si že kope nedostatečné tlumení, ale když zpomaluji tlumení, tak umrtvím i pružení a ozývá se to také. Čepy mám překontrolované momenťákem. Myslím, že s větším Sagem se to tolik neprojevovalo a tak bych právě rád vozil sag vyšší. Jenže nemohu kvůli nízké progressivitě

                        0 0
                  • nobody  

                    dík za info, pro mě je to zatím to nejideálnější, chtěl jsem hlavně pohodlné kolo, které bude využívat celý zdvih. Skoky moc neskáču, spíš ojedeněle (když nepočítám bunnyho, kterým se zas k dorazu až tak nedostanu).

                    Sag mám nastavený cca 20%, možná o něco míň a zatím mám na tlumiči 1cm rezervu, takže budu trochu upouštět tlak, momentálně jsem v fázi nastavování a testování.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jen si zkontroluj, jestli to je opravdu 1cm. Tlumič vůbec nemusí chodit až do konce pístnice. Na některých tam zůstane třeba už jen 1mm, na jiném třeba i skoro celý 1cm.

                      0 0
          • MlokCZ  

            30% + agresivnější jízda, tam věřím, že to tak je (někteří ten zdvih nevyužijí ale ani při tak velkém sagu, jak se tu řešilo).

            Akorát těch 30%, to je právě ten zásadní problém. Proč bych měl chtít na takovém kole vozit sag 35% (30% na tlumiči je 35% reálného zdvihu u IQ)? To už moc zdvihu k reálnému využití nezůstane, když tolik je sag + konec zdvihu využiješ jen při skoku nebo jiném agresivnějším prvku.

            A do výjezdů se ten sag ještě zvětší a nedělá to dobře ani geometrii.

            Kdyby to bylo sjezdové kolo a jezdilo se s tím převážně nebo výhradně směrem dolu, tak je to se sagem v pořádku. Na XC fullu to ale v pořádku rozhodně není.

            Já si takový průběh jako má IQ vyzkoušel už na větším množsví staveb a takové chování zadní stavby je pro mě zcela neakceptovatelné. Vadí mi to z mnoha důvodů, nejen kvůli tomu, že reálně využitelný zdvih je proklatě malý.

            No ale když to tak někomu vyhovuje, tak proč ne…

            Jak je ale vidět z jiného vlákna, tak to vadí více lidem.

            0 0
    • Al Stra  

      spešla si nekupuj, má nestandardní uchycení tlumiče, rb má běžné uchycení tlumiče,

      0 0
      • marapara  

        Na to jsem se taky díval, že tam je jakýsi bazmek. Ale předpokládám, že to bude nějaká redukce na pístku tlumiče, jako u RB.

        0 0
        • Al Stra  

          nene

          0 0
          • marapara  

            Tak to je celkem blbé, myslel jsem, že je to přes redukci.

            0 0
            • Al Stra  

              tlumič by ti měl s adekvátním servisem vydržet po celou dobu fungování rámu, jen mě zaráží fakt, že když mělo rb to minulé uchycení, někteří kolegové se mohli zbláznit a u spešlu jsem ještě neslyšel výtku na toto téma

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jenže je rozdíl když to použije obyčejné RB a božský Specialized :0)

                0 0
                • marapara  

                  :)))

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Například u Dema je na tlumiči redukce zašroubovaná v oku tlumiče. Že u Stumpjumperu není je pro mě překvapení.

                    0 0
                • jonti  

                  Prave ze to je rozdil, u speslu verim, ze ten tlumic sezenu i za nekolik let.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tomu nevěřím. Pokud náhodou změní na další rok uchycení (a že to mění rok od roku), neřekl bych, že ještě za 5 let budou mít na skladě tlumiče na modelový rok 2010/11.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Určitě je tahle pravděpodobnost větší u „nadnárodního“ Spešlu než u ryze českého RB.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Mě celkem vyškolily C-Ridy. Jednodušší než nahánět jeden jedinej drát jsem raději koupil klasický záplet. Takže žádný „atyp“ už mi domů nesmí (a mám direct mount přesmykáč :0)).

                        0 0
                        • Al Stra  

                          jenže v poslední době přestávám zvládat rozlišovat co je a neni atyp

                          0 0
                    • Dinoxus  

                      Tak ver, ja dostal po vice nez 2 let jezdeni do druheho dne cely monoblok na E150 a za skvele penize a to v tu dobu uz byla jen na Sworks Enduru.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A nebylo to právě proto, že byla už jenom na S-works? Co kdyby už je nedělali vůbec? :0)

                        Samozřejmě je to super jednání, nechci se tu do spešlu nijak navážet. :0)

                        0 0
                • fousek  

                  JJ je v tom rozdil, protze RB Foxe nedonutil aby jim udelal nestandartni uchycen a Spesl jo. Srovnavat RB se Speslem opravdu nejde co se tyce vyrobenejch celoper a podilem na svetovym trhu.

                  Ovsem jestli na SPlesla nejde nabastlit normal tmumic tak bych ho taky nechtel

                  0 0
              • Jenda  

                tak ty dva ramy srovnej – spesl ma prepakovani takze jakejkoli stranovej pohyb zadni stvaby by melo korigovat prave to prepakovani a tlumic by mel chodit v ose, IQ je prave specificky tim ze tam to prepakovani co ma vetsina vyrobcu chybi a tedy se tlumic teoreticky muze dost krizit, v praxi se zatim zda ze to neni nic dramatickyho

                0 0
    • goofy  

      No RBecko sice nevypada spatne, ale vic se mi libi Stumpjumper… Sice ted pridali dva centaky zdvihu, ale myslim, ze to nebude zadna vyrazna brzda, a to kolo je proste takovy svizny tancik :o) Jo a urcite bych bral verzi Elite a pripadne nejake veci pomenil (treba kliky), ale urcite bych nechtel verzi s Brainem. No a ta cervena verze vypada celkem pekne ;o)

      0 0
      • marapara  

        Taky jsem se Brainu bál, ale nakonec jsem zjitil, že by mi ani tak nevadil. No možná bych vzal Elite, to by nevadilo a ještě bych vyměnil kliky a zadní nábu. Uvidíme.

        0 0
      • Al Stra  

        dáme ty dva dohromady

        0 0
        • marapara  

          Už jsem se díval, ale chtěl bych barvu brutal finish …

          0 0
          • KAPLIS  

            Pán je labužník :-)

            0 0
          • DejvGSR  

            Již jsem ženatý. Děkuji. Teď vážně, to RB bych měl představu prodat kolem 36 tisíc. Má zakládající zájem, mohl by přijet udělat testování.

            0 0
            • marapara  

              Děkuji za nabídku, ale pokud bych volil RB, tak bych si jej chtěl složit podle svých představ. Ne že by bylo Vaše špatně poskládané nebo škaredé, ale moc se mi líbí leštěný hliník Brutal Finish.

              0 0
              • DejvGSR  

                Takto jsem také postupoval. V podstatě jsem měl hroznou radost z vlastní stavby a čekání na pošťáka.

                0 0
    • kali222  

      je to dost penez 54=60temer,takze bych nahanel jety liteville 301 na ebay. nebo koupil novej ram a nahodil stary komponenty a podle moznosti postupne postavil finalku vsech finalek. 50tacu je moc na levny kolo a jeste porad maly kus pod super a zajimavym bikem(z novych veci). za me je nejlepsi stavet opravdovy sen a nebo to, co je levne a nemrzi to :), proto asi ted jezdim na pleckach :P

      ps:marapara se ptal i na ostatni kola,tak doufam,ze stouralove pripusti i jine myslenkove pochody odklanejici se od modly RB jakozto ultramasovky u nas a speslu jakozto masovky ve svete :). to lite bylo jen ramovy priklad, existuje urcite jeste dost dalsich alternativ, ale pochybuju, ze tyhle dva ramy jsou necim skutecnym snem.

      0 0
    • vasek80  

      Osobně se mi kdysi IQ nelíbilo ani trochu, ale v černé matné je nyní pro mne krásné. Volil bych RB

      0 0
    • Bystrous  

      Nějakou dobu jsem jezdil SJ Expert 2010 a odjel i dva závody. výborný hravý kolo, v lese paráda i skočit se s nim dá pěkně. Talas nemá chybu. Jako trail bike ideální, ale chrtit to ne. Navíc je na živo hrozoně krásnej :). Málem jsem ho měl doma místo epica.

      0 0
    • Black knives  

      Mám Spešla, a radím, kup si RB. RB mám taky, už několikáté, ale starší typ. Na novém RB IQ jsem jel, a je skvělé.

      0 0
    • mr.antik  

      volil bych IQ 6 (na lehkých komponentech) a nebo něco jinýho než toho Spešla. Hlavně kvůli značce :-)

      0 0
      • marapara  

        Na IQ6 nedám košík na lahev. Což je celkem na prd. Chtěl bych budoucího traila využívat i na ježdění do práce a hlavně z práce. kdy jedu po rozbitých polňačkách a cestách a HT mi tu moc nevyhovuje.

        0 0
        • Advid  

          Já tam navárky na košík vidím (skoro u středu).

          0 0
        • mr.antik  

          to je otázka priorit. Tak třeba Giant Reign/ Trance X, tam se od určité velikosti vejde flaška v pohodě.

          0 0
        • fousek  

          Jakou ma souvislost jezdeni do prace a kosik?

          0 0
          • roud  

            až budeš dojíždět 50km tak to pochopíš ;o]

            0 0
            • fousek  

              50km jedna cesta? Tak to bych opravdu nedojizdel. Pro me je hranicnich kolem 25km a to se da bez piti uplne v poho.

              0 0
              • roud  

                nevím přesně kolik jezdí ale vím že dost a pokud se nepletu rád si cestou z práce rovnou vyrazí na vyjížďku…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je ale přeci jedno, jestli jedu na vyjížďku z práce nebo z domova. Camel můžu vzít tak i tak. A pokud někom camel vadí, tak mu bude vadit i když pojede z domova.

                  0 0
                  • fousek  

                    Je pravda ze deno denne mejt camela by byl docela opruz. Ja kdyz jedu na dyl z prace tak dam flasku do batohu, 2–3 minuty zdrzeni na piti me fakt nezabijou a zavod po praci jsem jeste nejel:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já se tedy naštěstí s leností nedostal ještě tak daleko, abych vozil v camelu láhev :-)

                      2–3 minuty na pití by mi taky nezabily, ale když mě stejný čas stojí naplnění a vypláchnutí vaku po vyjížďce, tak ten čas raději věnuji tomu a mám pití pohodlnější (a taky teplé když je třeba a studené když je třeba).

                      0 0
                      • goofy  

                        Asi tak nejak… Prijedu, rozlepim, vyplachnu, rozpojim hadicku, povesim a necham vyschnout a vykapat. Rano vemu, naplnim, strcim do baglu a hotovo. Jestli mi to zabere nejakych 5 minut…? Jo a Hydrapak teda

                        0 0
                    • marapara  

                      To jsem párkrát taky vezl, flašku s věcma v batohu a je to naprd. Furt zastavovat, když se chce člověk napít je fakt opruz. Párkrát jsem to absolvoval a tudy cesta nevede. Vozit několikrát týdně do práce camel, to taky ne. Stačí, když ho beru na delší výjezdy o víkendu.

                      Do práce to mám nějakých 22 km, což ráno jezdím bez pití. Ale z práce to dokážu natáhnout bez problémů na 50–70 km, což je za dobrého počasí běžné. Takže košík na flašku je místě. Chci jezdit po polňačkách, nechci být limitován jejich mnohdy žalostným stavem, jako když jedu na HT, proto občas pojedu do práce na fullu a nechci se pokaždé tahat s camelem. Proto mám požadavek od nového fulla nízkou váhu a možnost košíku na flašku.

                      Další je třeba výjezd na večerní focení. Jedu 10–15, 20 km a zpátky to samé, tak bych tohle taky nechtěl absolvovat s camelem. Stačí batůžek, zrcadlovka, filtry, stativ a ne tam cpát ještě vak s pitím.

                      Chrtit to vyloženě nepotřebuju, takže pohodová jízda se zdvihem 140 mm by byla přijatelná.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to asi piješ dost málo. Kdybych po práci jel na 50–70km, tak během léta mi nebudou stačit ani dvě láhve, takže stejně camel nutnost (pokud nechci po cestě doplňovat, což většinou nechci).

                        0 0
                        • marapara  

                          Takto se většinou stavuju někde po cestě, třeba na nealko pivko nebo mám možnost nabrat vodu ze studánky.

                          0 0
                    • vifon  

                      jj, presne tak to robim aja ja :-)

                      0 0
          • MaPa  

            Jezdím skoro každý den do práce a nakonec si ten košík taky pořídil. Mám to deset tam a deset zpátky, ale háček je v tom že zpátky se to dá protáhnout a to zpravidla když o tom ráno ještě nevím. Vozit se každý den s camelem nechci (mytí, velikost, sušení), stačí mít v práci flašku a vyřešíno. Nesnáším na kole sebemenší kapsičku, takže s camelem versus batohem ve kterém vozím i stavařskou dokumentaci bych navíc musel přehazovat i čuramenty a duše. Prostě lenost. Navíc se košík hodí i pro případný akupack na noční vyjížďky.

            Ale B-F mi to určitě vymluví že to dělám blbě ;-).

            0 0
            • marapara  

              Líp bych to asi sám nenapsal.

              0 0
            • McBlacky  

              pro mě je taky košík u FS důležitý. Musí se do něj vejít 1l láhev. V létě nerad jezdím s batohem -na kratší švihy v týdnu.

              0 0
            • Karlos009  

              Taky to pořád řeším. Mám i adaptér na PET-flašku, ale stejně se mi za chvíli „zahumusí“ hadička. :-( Vozím teď lahev i na báglu, ale ani to není ono. Dost nadějí vkládám v tuto vychytávku od SKS. Klidně bych na krátkou vyjíždku lípnul ten košík na vršek horní rámové trubky (IQ6).

              0 0
              • McBlacky  

                to sks držet imho nebude. stejný systém mám na zadním blatníku a stejně se v rozbitých sjezdech dost hýbe.

                spíš si kup adaptér s objímkou na šrouby, taky už jsem to viděl.

                nebo na rámovku košík stahovacíma páskama, když to podložíš gumou a použiješ plastový tak to drží překvapivě fest. design ovšem otřesnej.

                0 0
                • Karlos009  

                  Kdysi jsem měl páskama přidělaný košík na Banditovi, ale to je příliš „trvalé“ řešení a navíc to fakt vypadá děsně :-). Hledám něco, co budu moci během pár vteřin nasadit (sundat), když pojedu po práci na hodinku vyvlát nohy někam na polñačky. Tam by to, doufám, držet mohlo. A pokud jedu někam dál, nebo do těžšího terénu, rozhodně nic navíc na kole mít nechci.

                  0 0
              • mr.antik  

                vozim nomrálně flašku v baťohu

                0 0
                • Karlos009  

                  To já taky, akorát mě nasírá, že abych se napil, musím ho sundat a protože v něm mám i přehrávač, vytáhne mi to špunty z uší. :-)

                  P.S.: Teď to schytám od „uvědomělých“. :-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    tak asi by šlo udělat do baťohu vychytávku ve formě pouzdra na tvoji oblíbenou láhev – že by se tam flaška zasunula (podobně jako u ledvinek) a nebo rovnou používat ledvinku

                    0 0
        • Zdeno Micio  

          Nevím, vozit bidon na fullovi je divné, ale tak proč ne no..

          0 0
    • TJK  

      Pokud trailbike, tak spis neco na 140mm, 120 je jeste malo :-)

      0 0
      • marapara  

        Taky mi přišlo 140 mm na Spešlu jako výhoda. Sám teď jezdím 130 mm, což mi přijde dostatečné. Myslím, že bych ale dokázal 10 mm obětovat.

        0 0
        • roud  

          seš sice dlouhán ale věřím že by neměl bejt zas takovej problém si tyhle dva kousky půjčit na testovač přeci jen spešl i rb jsou v tomhle ohledu docela vstřícní tím bych asi začal :O)

          0 0
    • kopečák1  

      Pokud toho spešla seženeš za slušnou cenu, neváhal bych a bral ho. Mě osobně se RB vůbec nelíbí a dost mi vadí i ten rádoby patriotismus, který tu dost lidí má. Spešl je sice poslední roky masovka, ale osobně Ti můžu říct, že když někam vyrazím, skoro je nevidím…

      Funkčně nedovedu posoudit, nejel sem ani jednoho. Mám SJ FSR 2009 a fakt si ho nemůžu vynachválit. Nedávno sem koupil teleskopickou sedlovku a zas je to o level dál. Šíleně jezdivý kolo a z kopce se i se 120 dá parádně letět.

      Navíc novej má už 140 což bych teď už taky bral…

      Já bych bral spešla. Ale ve finále je to samozřejmě stejně jen na tobě.

      0 0
    • JMT  

      Koupil bych si rb, pac ho mam a je supr, za spesla bych urcite nemenil.

      0 0
    • Jenda  

      no myslim ze nejdriv zavolej Bradskymu jestli to kolo fakt ma – jeho webova nabidka je spis zbozny prani nez co je skutecne schopnej dodat. Osobne bych sel radsi do Spesla a nebo IQ6, to normalni IQ ti po prechodu z GT bude podle me malo. Dalsi vec proc nepokracovat s GT? No a vim ze chces stavet ale popravde na CRC maj ted Cuby za takovy ceny ze se fakt stavet nevyplati, bud chrtejsi AMS125 nebo Stereo, jak je panovi libo.

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas s tím chybějícím zdvihem. Pokud IQ, tak bych volil určitě IQ6.

        A jedna poznámka k AMS125tce. Není to špatný rám, ale není určitě chrtější než Stereo. AMS125tka nejede lépe než Stereo. Z těhle dvou Cubů určitě vzít Stereo.

        I když u AMS 125tky je otázka jak moc se bude lišit 2011 přepracovaná stavba.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Někde jsem zahlédl dokonce AMS 150.

          Tak na stránkách už dokonce je

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, to je po přepracování té stavby nově v nabídce. AMSka jsou všechna obecně mírně houpavější, těch 150mm zdvihu bych se už docela na tomhle přepákování bál.

            Horstlinkový čep je pořád extra vysoko, takže houpavější a citlivější bude ta stavba nejspíše pořád.

            A pak je AMS jeden z nejméně progresivních rámů na trhu, to se přepracováním stavby určitě moc nezmněnilo. Takže bych zvlášť těch 150mm doporučil pouze pro jezdce, co neskáčkou a jezdí hodně neagresivně.

            Jinak určitě u Cubu Stereo, je i o něco progresivnější, po výměně komory za standardní i dost na trochu větší skoky.

            0 0
        • karliner  

          Ať se řeší jakékoliv téma, vždycky skončíš u svých zkušeností s AMS 125 a Stereo :-DDD

          0 0
          • Ruprt2  

            a u čeho má skončit?

            Má popisovat kola, které nezná a nejezdil?

            0 0
          • MlokCZ  

            Jenda zmínil obě kola, tak jsem k tomu upřesnil info. Vážně hrozná sranda.

            0 0
      • Dlabka  

        proč je cena na CRC u Sterea pro ČR o 400 liber dražší, než pro GB?

        0 0
      • marapara  

        GT se mi moc líbí, hlavně Senzor 1.0 je fakt krásný, mohl jsem ho mít i za super cenu, ale prostě nemá košík na flašku. Kdyby měl, klidně bych do něj šel.

        0 0
        • Al Stra  

          košík se dá připlácnout za sedlovku

          0 0
    • BB  

      Volil bych SJ, sice nemám vlastní zkušenost, ale čtu dost recenze a všchny zmiňují jednu vlastnost, která by se mi líbila a to je obratnost v utažených zatáčkách. Asi to bude díky kratší zadní stavbě.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tahle vlastnost je dobrá a bude jak kvůli krátké zadní stavbě, tak díky hlavovému úhlu + poměru sagů tlumiče a vidlice.

        Otázkou ale je, co komu pak sedí. Vždy je to o kompromisu a oproti výborné točivosti bude zase nevýhoda v prudkých výjezdech, kde krátká zadní stavba je horší. A menší stabilita ve větší rychlosti.

        A každý má ten kompromis těchto vlastností položený někde jinde.

        0 0
        • Lister  

          Vždy je to o kompromisu a oproti výborné točivosti bude zase nevýhoda v prudkých výjezdech, kde krátká zadní stavba je horší

          Tady to naštěstí bude kompenzováno nízko položeným středem, takže to nebude tak hrozné. Ale můžu potvrdit, že krátká stavba s vysoko položeným středem je pak už na zabití… konstruktéra :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas. Na Stereu mám ale třeba ještě o pár mm střed níže a k tomu ještě o něco delší stavbu.

            Takže když k tomu ještě do výjezdu snížím vidlici (což většinou není vůbec nutné kvůli zvedání předního kola, snižuju ale rád i kvůli posedu), tak v prudkých výjezdech znám jediný problém a tou je moje fyzička :-)

            A když je špatná fyzička, tak v prudkém výjezdu sakra pomůže, že nemusím dělat žádné tanečnky s těžištěm (tím myslím ani se posouvat na špičku sedla, maximálně se lehounce předkloním). To mi hodně pomůže, že aspoň něco vyjedu.

            Ale pořád tam bude ještě ta točivost x stabilita. Já třeba raději mírně stabilnější kola s mírně horší točivostí.

            Ostré točky mi stejně nikdy nijak extra nešly a ani točivější rám mi nezachrání. Takže více ocením tu větší stabilitu při jízdě bez ostrých toček.

            0 0
      • McBlacky  

        něco na tom bude, je to hodně hravý. SJ09 mi padne do ruky perfektně. Na většině kol tenhle pocit nemám.

        0 0
      • Attila  

        Mám SJ 2010 a baví mě moc! Hravý a rychlý kolo.

        0 0
    • vasek80  

      Už jsem sice hlasoval, ale když se tu začínaly probírat jiná kola, tak co třeba toto http://www.ghost-bikes.cz/…us-7500–2010 Je pravda, že rám na stavbu asi neseženeš. Já mám tu 120mm AMR a je to sice teprve druhý ful, na jakém jsem se svezl, ale díky geometrii a kratšimu rámu mi přijde perfektne jezdivý a řekl bych až moc živé řízení. Do kopců a v terénu najlepší kolo na kterém jsem kdy jezdil. Na silnici, nebo pevném podkladu na HT nemá.

      0 0
      • marapara  

        Na Ghosta jsem se díval na letošního Lectora 120 mm. Bohužel je dost krátký.

        0 0
    • ancistrus  

      Take jsem toto resil cca pred mesicem a vybral jsem SJ comp 2010. Od Bradskyho, mel nejlepsi cenu. IQ jsem nejel.

      S kolem jsem spokojenej moc, pruzeni se krasne citlive, dokonce i vidle Fox, mel jsem strach ze s ni budou problemy nez se zajede jak tu lidi popisuji, ale me funguje od zacatku pekne. Prekvapilo me ze kolo je i v zakladu pomerne lehke – vel.M 12,5 kg (vazeno s dodavanymi plastovymi pedaly).

      Zatim mam najeto jen 250 km a zatim jen spokojenost. Na nezavodni xc uplne idealni.

      0 0
    • fousek  

      Proc si zamit Sectora? Podle me je to takovy lepsi IQ.

      Jinak ja bych sel cestou stavby, ale na jinym ramu http://cgi.ebay.com/…250718500379?…

      0 0
      • vasek80  

        No on Sector nemá také moc dobře vymyšlený prostor pro košík na bidon.

        0 0
    • marapara  

      Víceméně jsem již rozhodnutý.

      Tak nakonec to bude ten vínově červený Spešl Stumpjumper FSR Elite 2010 v Lku.

      0 0
    • esti  

      Rozumná volba a bezpochyby více než jasná.SJ se 140mm zdvihu je nejuniverzálnějším kolem současné nabídky eSka.A v globálním měřítku má mnoho silných argumentů ke koupi.

      0 0
      • marapara  

        Těch 140 mm hraje taky svou roli, oproti 120ti u IQ. Nebudu ho mít na chrcení, ale klidně i celodenní pohodlné a pohodové ježdění.

        0 0
    • marapara  

      Dík všem za příspěvky.

      0 0
    • marapara  

      Tak zítra mi přijde Spešlík :). Fakt se těším, v sobotu bude zahřívací jízda Chřiby :). Počasí se musí využít a v sobotu má být ještě hezky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.