• scota

    Jaké máte zkušenosti s Maxxis Ardent? Chtěl bych ho na předek – RB IQ. Určení jarní tedy vlhké, až mokré traily. Vyplatí se připlatit za EXO protection? Zatím jezdím Nobby nic 2,1" preferuji nizké tlaky.

    Anketa: Jaký plášť na předek na jarní mokré traily?

    0x
    0%
    • scota  

      Ale ten Hans Dampf asi není už moc univerzální plášť co?

      • mr.antik  

        není, to nevozim ani na enduro :-)

        • lukas aka mitro  

          Dopredu docela jde, vzadu nevim…asi moc nevydrzi jako vsechny Schwalbe…ale testnu to:)

          • mr.antik  

            spíš hlavně nepojede.

            • lukas aka mitro  

              No, tvrdsi smes by mohla..uvidime…Ted mam NN, ktery docela jede, ale taky docela mizi a v naklonu trochu hur drzi…

              • mr.antik  

                Na příští sezónu právě z tohoto důvodu měním zadní 2,25NN Pacestar za 2.2 Ardent. HD už by mi připadal jako těžký kalibr.

                • lukas aka mitro  

                  Hmm…jenom kdyby to prehazovani bezdusaku nebyl takovy opruz…:(

                  Kua, porad nevim co vybrat:D

                  • mr.antik  

                    Takže něco místo NN 2.4 Pacestar do zadu co drží a nebortí se? A co máš vpředu?

                    Co třeba něco od Spešlu?

                    • lukas aka mitro  

                      NN jsem mel nejaky z roku 2010..triplenano compound SS nebo tak neco. Vepredu mam DH v traistaru a rocela si ho pochvaluju a tak bych rad neco na podobnem levelu i dozadu. Kdyz vyjedu s chrtama, tka jsme nejpomalejsi kvuli kolu(a noham), takze tam rychlost neresim…a kdyz jedu sam, tak taky ne.

                      Nad speslama sem premyslal, ale moc se v nich neorientuju.

                • Radek Broz  

                  Tos podle mě fakt nezvolil dobře, s tim 2,25 se v lese moc nečapeš.

        • nox159  

          vozim ho na jezdeni po cyklostezkach a nestezuju si :)

    • logoman  

      Ardenty 2.25 vozim na sx trailu, nejsou tady zadne volne sutry takze vyztuze nepotrebuji. Bikepark taky preziji v poho.

      • kOmE  

        Ardenty jsou problemovy jen v prudkejch technickejch pasazich. Skoda za tu 2,25 nedelaj v malinko mekci smesi.

        • mr.antik  

          myslíš na předku? Jak se projevuje ta problémovost? Já asi zůstanu na předku u NN 2,4 v TrailStar (měkčí) směsi. Nevim o moc lehkých gumách, které by se dělaly v měkčí směsi.

          • kOmE  

            Proste to v prudkym sjezdech na brzdach nedrzi tak by bylo třeba.

          • Kamikaze 591  

            Je trailstar oproti pacestar velký rozdíl? Je to poznat i za mokra, resp. bahna? To asi ne že? Asi budu muset testnout. Ale si říkám, jestli mi NN 2,4 vleze do vidle :D

            • ememem1  

              je, citelne lepsie drzi a citelne horsie ide.

            • kOmE  

              Znat to je celkem dost.

            • mr.antik  

              Poznat to je dost. Já ho vozím na předku a tam nějaké velké zpomalení nepozoruju, vzadu to bude určitě horší.

              Proto Nevegalu Sticky E bych řek pořád rychlejší.

              • Atilla  

                Ale zase nevegal drží v náklonu a neustřeluje jako NN. Zase odolnost proti propíchnutí je u nevegalu v té 630g e-stick verzi dost špatná, ale radši bych i tak vozil nevegal než NN je to takový vyrovnaný plášť

        • logoman  

          Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.

        • logoman  

          Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.

    • ClAyD  

      Já jsem teď na IQ6 koupil do předu Miniona 2.35 v tvrdší směsi, tak jsem zvědavej, jak se osvědčí.

    • Soreno  

      Pokud na mokrý tak Ardent 2,4 dopředu ve směsi 42 ta drží dobře jinak jezdím i 2,25 (tu mám furt vzadu) a bez problémů.

      • mr.antik  

        kde se dá takovej ardent koupit a kolik váží? Já se nějak ve stránkách maxxisu vůbec nevyznám

        • pavlik6022  

          muj ardent 2.4St42a ,ktery se dela jen s butylem ma 1200 gr coz je docela dost.dal jsrm misto nej 60a a drzi taky obstojne urcite vic nez fat albert akorat se mi nepodaril nahodit bez duse.je to drat patka. St sel nahodit naopak bez potizi napoprve

        • Soreno  

          Já ho bral tady

          http://www.frbikes.cz/…st-akce.html

          ale jestli ještě mají to nevím – váhu jsem moc neřešil hlavně že to drží – mám to jen na předku. Váha je samozřejmě znát, ale na to moje toulání krajinou je to jedno jen na silnici mi to nejede :-), ale za tu jistotu mě to stojí.

          • mr.antik  

            aha, takže DH verze, no to mi přijde hodně úlet :-) To s spíš HansDafmpa v Trailstaru (765g) co bych na předek dal aby se s tim dalo ještě jezdit. Ale v podstatě mi stačí ten NN, spíš možná je lepší koupit za sezónu dva, protože se ta měkčí směs a menší špuntíky dost ničej.

            • Soreno  

              Jenom ta cena je jinde :-(

              • mr.antik  

                Já bych teda navíc 400,– za ušetřených 400 gramů dal. Případně u Altberta v TS je rozdíl menší než 200,– na gumu.

                Zvláště na takové lehké AM kolo.

            • deekay  

              Ja taky resim, co budu jezdit pristi rok. Ted tam mam na zimu nazuty dratovy miniony 60a, sedi to pekne, jede to uz ne moc pekne. Ta 60a smes od Maxxisu mi docela vyhovuje, Trailstar na HD je na omak mekci, zase se vic borti ty mensi vystupky a rozhodne bych rek ze to pujde rychleji do hajzlu. Co se gripu tyka, tak jelikoz sem lemra, tak ocenim, kdyz ty pneu podrzi.

              Nicmene na sezonu bude potreba dozadu neco rychlejsi a uvazuju nad tim ardentem taky.

              Jeste me docela zaujaly Onza IBEX FR 2.25 (dopredu)

              • mr.antik  

                Zajimavý k vyzkoušení, docela by mě zajímalo porovnání šířky (např. proti 2,4 NN) a té směsi 55a (proti Trailstar)

                Obecně, neexistuje někde přepočet nebo tabulka Schwalbe směsí na tyhle číselné údaje (pokud se dají brát jako objektivní)?

                • deekay  

                  Prave ze sirkou, co jsem ansel na netu, by me prisly ty onzy idealni. Jeste zadnej velkej balon, ale zase ne uzovka.

                  K tem smesim muzu rict jen to, ze 60a od maxxisu je mekci a lepivejsi, nez 60tkova od WTB, kterou maj bronsony na tom strednim pasu (boky maj 50).

                  Ono taky hodne zaleiz na geometrii vystupku, u Minionu jsou ty bocni docela masivni, s presahem do boku. Treba u NN (triple nano) nebo MkII (black chilli) se ty bocni vystupky borti mnohem vic mi pride. NN v ty starsi smesi (asi dnes podobna pacestaru, na omak) mi vubec nesedly. Nejsem technik, takze na vlhcich vecech (korinek, sutricek :) ) sem si pripadal moc jak na lede. MKII mi prisel zase ze ma spuntiky az moc miniaturni vuci jejich vysce.

                  • mr.antik  

                    špuntíky se dají okoukat z fotky, ale právě by mě zajímaly ty směsi, apoň papírově.

              • Kubiczech  

                Na ty Ibexy jsem se těšil, ale bohužel jsem je jezdil v Koutech v podmínkách, ve kterých by nejspíš nedrželo nic. Takže můžu poskytnout jen subjektivní dojmy z toho, že v marastu jsem se cítil o trochu jistěji než na druhém kole s NN. Na asfaltu to vyložený lenoch není, vcelku srovnatelné s NN 2.25, co jezdím normálně.

                • mr.antik  

                  a šířkově?

                • deekay  

                  Vozis IBEXy na prednim i zadnim kole?

                  • Kubiczech  

                    Já je nevozím, jen jsem se den vozil na kole, kde byly na obou kolech obuté, ale jak říkám, nevyvozoval bych z toho větší závěry. Nicméně mám je na příští sezónu, spolu s několika dalšími, v hledáčku místo NN.

                    Šířku nevím, pohledem skutečně o fous širší než NN SS v 2.25".

                    • mr.antik  

                      hmmm, tak to je pro mě na předek málo

                      • deekay  

                        mezi sutrama je ta sirsi guma vyrazne lepsi, nebo obecne?

                        Vim ze tehda ste nak razili nazor, ze vic nez 2.25 je zbytecne, minimalne tusim od Radka Broze jsem to cetl nekde.

                        • mr.antik  

                          Na předek, jen pro ten pocit, že máš větší plochu kde to může držet. Určitě se dá objektivně najít stejně držíc guma v menší šířce, jenže v měkčích směsích to je bída.

                          Vzadu mě šířka nijak nebere, tam je důležitější, aby guma neplavala, chovala se předvídatelně, něco vydržela a rozumně jela, prostě mnohem víc protichůdných požadavků a kompromisu

                          • deekay  

                            Uvazuju, ze zkusim taky neco sirsi na predek, kdyz uz to mam na co nazout konecne.

                    • rasto1  

                      Tu som nasiel porovnanie sirky Onza Ibex FR 2,25 s Minionami 2,5 ST: http://www.foromtb.com/…ecta/page986

                      Oproti minionom sa zdaju byt o chlp sirsie.

                      Mam na tuto sezonu objednane ibexy FR 2,25 v 120 tpi. Minulu sezonu som bol na Minionoch 2,5 60a co su diametralne odlisne plaste (hlavne vahovo). Uvidim ako dopadne test.

    • scota  

      Jaký je rozdíl mezi Nobby nic 26×2,25" ročník 2012 a 2013?

      • ememem1  

        len ten ze sa blbo zhana vdaka tomu ze ani taka firma jak schwalbe si evidentne nemoze dovolit kompletne pokryvat trh vsetkymi variantami v troch rozmeroch. ine znacky su na tom este podstatne horsie.

    • Atilla  

      Já už se fakt těším na toho ibexe 2.4 120tpi 750g při 63mm:)

      Jinak na mokré traily jasně MM:)

      • deekay  

        a vaha vuci sirce zni tak neuveritelne, ze bych se bal o odolnost :)

        • Atilla  

          Tak kolik si myslíš že má HD? o pár gramů těžší a široký cca stejně. Tady je navíc 120tpi. A díky objemu se nebude jen tak cvakat

          • deekay  

            Cvakat urco ne, spis sem myslel boky vs ostre sutry.

            • Atilla  

              V českém ráji jsou všude pískovce občas čedič, takže z toho strach nemám. A do parků mám butyl.

              • deekay  

                Aha ja mel nejak zafixovany ze patris mezi beskydaky :))

                750g to bych mel vahu stejnou jak gumy co amm ted. Akorat nevim, jestli je mi treba tak velka sirka na to prd co tu jezdim :)

                2.25 ibexy by asi stacily.

                • mr.antik  

                  ono je to tom povrchu co většinou jezdíš… U nás to prostě nikde nebude hliněnej povrch a odkloňěný zatáčky, takže nepotřebuju hrubýho ježka, na tu žulu by stačil vzorek RR v přilnavější směsi, kdyby to něco vydrželo a balón se zas hodí na kameny a kořeny, hezky to po nich mlaská a nemusíš řešit gramy odtrhu na vidlici.

    • scota  

      Ještě mě napadlo, když je ten Ardent větší balón, nebudou problémy s instalací na 18mm ráfku (Masterdisk) a případně s blatníčkem Fender Bender?

      • Stingray  

        kdes vzal že je to balon? 2.25 je docela užovka..

        • bluma  

          Nevím, ale 57 mm přes boky bez vzorku bych už nezval užovkou…

          • Stingray  

            já je teda neměřil, ale 2,4 co vozim mi nepřijde nějak extra široká oproti conti a schw.

      • AleZ80  

        Taky záleží, co máš za vidlici. Jezdím kombinaci Recon + X-K 2.4 + Bender a modlím se, aby se mi nepřilepilo na vzorek nic většího.

    • RUMcajs  

      Chybi mu vetsi spunty na stranach, takze nema v mokru tak dobre bocni vedeni.

      Jinak super plast.

      Na zimu radsi HighRoller, Minion, Advantage…

      • ememem1  

        bohuzial nema dobre bocne vydenie a nedrzi moc v zakrutach ani za sucha. docela ma sklamal lebo ani navyse nujak extra moc nejde.

        skusal som ho ako alternativu k schwalbe (nejak zas podrazeli) a bohuizal sa mi velmi nic adekvatne ku klasickej kombinacii NN+RaR nedari najst takze u nej zostanem cena necena.

      • scota  

        A je tedy podle vás na mokru Ardent lepší nebo horší než Nobby nic?

        • ememem1  

          imho horsi

          • pavlik6022  

            horší ale verze 60a , ST směs přesně naopak

            • scota  

              myslíš UST?

              • pavlik6022  

                ST – Super Tacky měkká směs 42a

                Ono nejde srovnávat plášť jen podle názvu – noby nic se dělá taky v různých směsích a ne každá je lepší jako obyč Ardent – třeba NN Performance ..

        • logoman  

          Nobby nic jsem nikdy nejel, ale hodne lidi tu psalo, ze hodne klouzou po mokrych sutrech, ja s ardentama byl v rychlebech kdyz prselo a problem jsem nijak nemel …

          • mr.antik  

            Mě to příjde trošku chaos, řeší se tu Ardent 2,25 a lidi tu píšou o ST, které jsem nikde na webu neviděl, jen v DH verzi, to jsou uplně jiný gumy.

            • logoman  

              njn nevim proc se tu resi guma co vazi kilo a ctvrt na trail bike …

              Moje prispevky jsou o 2.25 kevlar 60A. Za 500 Kc co stala jedna bych si je rad zas koupil.

              Jestli chce nekdo usetrit g a lepici plast, tak od maxxisu minion 2.35 ST co vazi 825g.

              • mr.antik  

                Mám tu samou. A ani jsem ji hlavně nikde v jiné směsi neviděl, ale možná jen nechápu maxxis stránky

              • kOmE  

                Tak Ardent je ale zase vyrazne pohodlenejsi nez minion. Minion v 2,35 dost drncaj :)

              • tonik666  

                Jezdil jsem vzadu 2.25 Ardent EXO (silnější stěny), za mě dobrý plášť, jede a docela drží (i když o dost méně než NN 2.4).

                Na webu mám maxxis trochu hokej v popisech, nevím co s tím dělali, dřív to měli dobře.

          • deekay  

            Mi prijde vyrazne lepsi 60a smes maxxisu na mokrych sutrech/korenech, enz puvodni triple nano u schwealbe, jak je to s trailstarem netusim.

    • scota  

      A co ten Nobby nic 26×2,35" myslíte, že je to dobrá volba?

      http://www.bike-discount.de/…folding.html?…

      • volodaj  

        Dosť asi bude záležať kde budeš jazdiť. Ja som presne tieto dostal ku kolesám a viac by som si ich za svoje nekúpil. Po 250 km v Malej a Veľkej Fatre má zadny polovičnú výšku štupľov, kopa z nich je dorezaná a natrhnutá. Vyzerá horšie ako Kenda Nevegal po 1500 km. Grip pri Pacestar žiadny zázrak, jediné čo sa mi na nich páčilo tak to ako parádne idú.

        Teraz som objednal dopredu Highroller, dozadu Ardent, tak v ďalšej sezóne porovnám.

        • lukas aka mitro  

          hehe…no, dva vylety v beskydech a NN udelal toto :)

          ale proste sutry maji hlad a jak bocni figury nema protazeni do boku, tka se trhaj…

          • volodaj  

            Presne takto vyzerá ten môj zadný. Vydržal mi teda kúsok viac, ale asi som ich viac šetril :D.

          • jIrI___  

            Stejně podemleté špunty mám i na RaR.

            • lukas aka mitro  

              Takze ted vybiram co na prosti rok. Asi zkusim pomalejsiho HD a kdyz se brzo dojebe, pujdu do neceho odolnejsiho..na­konec je to hlavne v nohach:)

              • mr.antik  

                na tohle si stěžovali u Muddy Marry, takže spíš to souvisí s použitou gumou

                • lutte1  

                  Mě tohle udělaly snad všechny pláště který zažili trochu tvrdší zacházení. Big betty od schwalbe třísměs a teď i Ardenty ST. Ale u těch ardentů je to asi tim že je to měkká směs.

              • Atilla  

                Hele to nemá vejšku dělá to taky. Prostě švalbe jsou sice lehké gumy, ale úplně na hovno co se týče výdrže a toho trhání špuntů. Max MM na předku, ale dávat něco dozadu od nich, tak z toho už jsem vyrostl. Radši o pár géček těžší maxxis, ale aspoň dá pár jízd v bordelu.

                • mr.antik  

                  Mě to dělá NN v Trailstaru i na předku, tempo samodestrukce je ještě akceptovatelné, ale rozhodně nic pro šetřílky.

                  • lukas aka mitro  

                    Jedna vec je setreni, ale kdyz si das dva vylety v pohodovem tempu a guma je na odpis, tak si pripadas jako pozer-driftar-amater…

                    Zkusim ten HD a k tomu koupim i nejaky maxisy…a podle rychlosti destrukce to vymenim drive nebo pozdeji:D

                    • mr.antik  

                      no pokud je to takhle dramatický, tak to jsou nevhodný gumy/směsy a nejspíš budou nevhodný i ty HD.

                      • lukas aka mitro  

                        uvidime:D

                        Davam Dampfovi vejlet, maximalne dva!

                        • volodaj  

                          Potom sa pochvᵝ, nech viem či nad nimi uvažovať alebo nie. Lebo NN nám skončili podobne, len u teba ešte kúsok rýchlejšie :D. Ja som zatiaľ objednal klasiku Minion + Ardent. S tými zatiaľ problém so životnosťou naokolo nik nemá.

      • mr.antik  

        Mě přišlo, že ten grip je výborný, když je guma nová, ale velmi rychle se sjíždí. Ale to závisí asi jak agresivní povrch budeš jezdit.

      • scota  

        Bude ten NN 2,35" na 18mm ráfku v pohodě(Master­disk) nebo se bude žvejkat?

        • mr.antik  

          Když se o to opřu, tak se mně se žvejká i 2,25 na 21mm ráfku (vzadu), bez duše.

    • scota  

      Mají Nobby Nic 2013 také nějaké ty vylepšené bočnice?

    • devmixil  

      Jak se vánm zdají být Ardenty na prejezdech po asfaltu ??? Jsou to brzdy nebo je to vpohode … ? 2.25

      • volodaj  

        Oproti Racing Ralph čo som mal na HT brzda, oproti Kende Nevegalv 2,35 miesto ktorej ich teraz mám rakety. Tak si teraz vyber :D

        • devmixil  

          tak nevagal je nejpomalejsi plast na zemi .. :D treba porovnani pokud nekdo ma s X-kingama .. coz takove stesti mit nebudu … :) .. jde mi o to,jestli je mam nechat v krame sundat z noveho kola a zapoctem hodit jine plaste nebo je tam nechat … :))

          • logoman  

            A na co je chces pouzit? Jestli na akcensji jezdeni v terenu nejaky AM/EN pak jedou paradne, jestli xc tak bych dal jiny.

          • Baba-Ji  

            jj, na AM/EN je Ardent dobry, asi bych ho i uprednostnil pred X-Kingama (ktere bych ale asi nasadil, pokud jezdis takove XC/AM, paac asi pojede trochu rychleji)

            • devmixil  

              tak pisete,ze to brzdy nejsou,tak je necham na kole … popripade pokud mi nebudou vyhovovat,tak je sundam … Na leto hodim kdyztak jine a ardenty bych nechal na takove to „zimnejší“ počásko ;) .. slo mi o to,jestli to jsou brzdy (abych je zbytecne netahal do baraku a pak je prodal jako jete zbytecne … ) coz dle reakci nejsou,tak pohoda … dikec! :)

              • logoman  

                Jestli to jsou 2.25 kevlar tak bych je klidne koupil do zasoby :)

                • devmixil  

                  nevim jake to presne jsou,ale asi to bude dratovka normal, je to na Force 1.0 2012 …

              • Breakpain  

                koupím :)

              • devmixil  

                Tak napisu porovnani s X-Kingama RS 2.2 … X-Kingy – asi o neco rychlejsi,ale nejak moc to poznat nejde(ardenty nafoukane na 2.6–2.8 bar),takze ma puvodni myslenka,ze je dam pryc po koupeni kola a misto nich nahodim opet x-kingy padla, jsem s nima spokojen,jede pekne .. Jinak v terenu drzi ardent lip – v zatackach,jde se lip nakonit,aspon muj pocit … :)

                • Atilla  

                  Na co si kupovat dobrý plášť když ho stejně zabiješ přefoukáním?

                  • devmixil  

                    takze za prve,mel jsem ho na novém kole pokud umíš číst,a za druhe jezdil jsem s nim na 2.2 a nevyhovovalo me to,táhlo se to moc pomalu :o)) asi muj problem,ale co uz,ja se s tim spokojim :D

                    • Atilla  

                      Jak se to prosím tě projevovalo?

                      • devmixil  

                        odpoved mas

                      • devmixil  

                        nicmene to rozepisu,at tady neni flame,ktery stejne bude :D … Kdyz jsem to mel kolem tech 2–2.2 nafoukane,tak mi to proste prislo na asfaltu moc pomale,proste to bylo mekke … mam nemale prejezdy,tak jsem to tedy zkusil na onech zminovanych ± 2.6 a uz to bylo o poznani lepsi,pekne to jelo a v terenu pohoda,nicmene v terenu bude lepsi nizsi tlak … :)

                        • Draw in soul  

                          2,6?To je jak kámen.To už mi přijde podobný jako silnička na makadamu :)

                          • devmixil  

                            jojo je to tvrde … :D … ja to prave na to nafoukal tedkom o vikendu a zrovna jsem to prubl … takze budu snizovat,ja si nechám poradit :o) ale jsem taky samo-ucitel :D .. nicmene,me to nejak hrozné neprislo ..

                        • Atilla  

                          Ono hrozně záleží taky na měřáku. Předtím jsem foukal podle pumpy a tlak lítal o 0.3 bar nahoru. Takže jsem pořídil od schwalbe digi manometr a hned je to lepší. Hlavně člověk ví co si potom může dovolit, když má přesnou představu o tlaku.

                • Ossis  

                  Hlavně u x-kingu RS bych zdůraznil, že boky toho moc nevydrží.

            • Kublajin  

              Dá xe Ardent charakterově přirovnat k nobby nicu? nebo k čemu případně od Schwalbe? Pokud bych chtěl schwalbe tak bych tam strkal asi NN/RaR ale nechci :)

              Vybírám a zvažuju něco trail/AM. Přemejšlel jsem conti MK II 2.4 na předek a X-King 2.4 na zadek, aby to trochu jelo.

              Jenže… Chtěl jsem zkusit jít do tubeless a u continentálů narazil na problémy lidí s prosakem mlíka skrz boky pláště. tak hledám dál.

              Koukám po Maxisech a nějak se v nich neorientuju. Ardent dopředu, doadu? High roller (II)?, Minion (neni to už spíš dh)?

              a už vůbec jsem se nedohledal, jestli jsou tyhle pláště vubec ready na tubeless.

              jsem zoufalý :D

              • Atilla  

                Mk2 V PROTECTION by ten problém asi neměl, ale na předku si taky ustříkává jako NN.

              • Atilla  

                http://www.maxxis.com/…ountain.aspx

                tady všechny info

              • Baba-Ji  

                Ardent dozadu a High Roller dopředu, ale pojede hůř, než kdybys měl čistě Ardent. To samé platí pro Minion. High Roller i Minion jsou větší držáky. Vím, že se dává např. Ardent předek a na zadek Advantage(nebo Ignitor, či ještě rychlejší Ikon).

                takže to zestručním a seřadím od nejvíc gripu po nejrichlejší předek/zadek:

                HR/Ardent

                Minion/Ardent

                Ardent/Advantage

                Ardent/Ardent

                Ardent/Ignitor

                Ardent/Ikon

                Já bych asi volil Ardent/Advantage, jako ideál kompromis gripu a rychlosti

                • Kublajin  

                  Díky. Škoda jen, že ať koukám, jak koukám tak u nás Advantage v kevlaru 2.25 neni k sehnání.

              • Jarda636  

                K těm Contíkům, jezdil jsem verze race sport a ty šly v pohodě utěsnit,i když byly vlhké mapky ale mají slabé boky takže byly boční průřezy a musely se dát duše.

                Aktuálně mám MK II a X-koin obě plnohodnotné tubeless a žádný problém z prosakem nebo nějaké vlhké mapky.

                Nevýhodou je vyšší hmotnost oproti verzi race sport.

        • Breakpain  

          Mimochodem, plánuju letos dát Ardent dozadu 2.25, dopředu něco v 2.3– 2.35, ráfek 19mm. Co byste tam kopli. Jezdím AM na fullu 150, takže preferuji grip ;) …

          Dojíždím tam Black Shark 2,25 a vcelku fajné, ale na zadku už jsem ho řízl a chci mít srovnání i s něčím jiným. Občas klouzl, ale relativně jsem byl spokojený.

          Občas vyjedu s kamarádem, který jezdí hodně rovikny, asfalt atd .. co byste radili za pláště, abych tam hodil a přezouval. Do terénu se taky dostaneme, ale nic extrémního. Prostě chci, aby to jelo v rámci možností. Takže něco na pomezí AM/XC, ale klasické XC papíráky tam moc nechci ;).

    • scota  

      Momentálně jsem upgradoval na NN 26×2,25 vpředu a vzadu zůstal 2,1. Jaký je Hutchinson Cougar?

      • scota  

        Můžete prosím porovnat NN a Continental Mountain King II? Děkuji

        • smash_mouth  

          Vozil jsem nejprve NN 2.25 na zadku, pak jsem koupil MK II 2.2 protection a je rozhodne uzsi asi o cca 4 mm na 19 mm rafku. Rychlost podobna MK o asi neco malo rychlejsi ale o dost hure drzi. Zejmena mokrej sutr a kamen je konecna. Byl to prvni plast kterej jsem vzal a po par vyjizdkach dal pryc. Pracovne jsem mu rikal KLOUZEK.

    • Endurossta  

      Dobře. dneska jsem si potvrdil, že 2,4 ardenty exo na drátu jsou těžký a zbytečný mrchy. Pichnul jsem. A v duši zůstal zapíchnutý… …trn! A to i s fr dušema (což je komplet težké jako embrio prasete) …takže neprůstřelný to taky neni… Nějaké návrhy?! (na kolo v profilu)

      • tomfree  

        Mám 2,4 ardenty kevlarové,mají 820g a používám je jako bezduše,výborně drží tlak,udělej z toho bezduše a nějaký trn tě nebude trápit,nebo zkus Onzy,píše se tu onich v jiném vlákně.

        • Endurossta  

          když já … .jsem asi ve svých 22 docela konzerva… ust prostě .. ..nevěřim?! :( ne, spíš se bezdůvodně bojim neznámého.. ..ale asi do toho dospěju..

          • tomfree  

            Konzerva ve 22,hmm co budeš dělat v pozdějším věku,tyhle věci se spíše zhoršujou,mám souseda,který teď lamentoval,když si musel koupit auto s centrálním zamykáním,protože úplně holé mu nechtěli vyrobit :-))

      • scota  

        Jestli tě tě uklidní tak jsem NN píchnul ostružinovým trnem asi před týdnem. Mají ty snake skin verze také ochranu běhounu nebo jenom boku?

      • Atilla  

        Prostě smůla, dej obyč duše většinou to stačí.

        • Endurossta  

          když já nenašel jiný duše než ty maxxis 2,2–2,5 co maj přes 1mm matroše… nebo na 2,4 pláště můžu dát užší duše?!

          • Atilla  

            Jasný, vozím všechny možný okolo 180g.

            I ve sjezdových kolech mám na předku 180g duši. na zadek dávám FR. Beru podle ceny ty nejlevnější a bez problémů. Když už to pokandíš, tak stejně cvakneš všechno. V případě ust vyzuješ všechno.

            • Endurossta  

              dík :) já se radši jako moula zeptam, než .. ..no prostě tak :)

            • Pedro404  

              Mně teda příde FR duše od Maxxisu necvaknutelná, podařilo se mi s ní ve Whistleru odrovnat dva ráfky aniž bych jí cvaknul, nechápu to.

          • Soreno  

            http://www.frbikes.cz/…-2–5-av.html

            tyhle vozim 145g a v pohodě

          • Baba-Ji  

            Ja napr. vozim v MM 2.35 (ekvivalent 2.5 u Maxxis plastu) tuhle odlehcenou dusi 1.90–2.125:

            http://stopbike.cz/…/produkt.php?…

            Zkusil jsem tuhle, protoze at jsem vozil normalni dusi, nebo tluste DH duse, cvakal jsem tak jako tak. S touhle lehkou jsem zatim ani jednou nepich a cvaknul jsem po 3/4 roce az ted na Rychlebach, kdy jsem to napalil do 20cm sutru s ostrou protihranou, kdyz jsem vyjel mimo trail, paac jsem koukal po bikerce postavajici u stromu.

            …tlaky vozim takove, ze je to tesne pred zvykanim se plastu v naklonu/zatackach

    • scota  

      Maxxis Ikon 26×2,2 někdo náhodou nevozíte? Je to opravdový univerzál a jaká je případně výška figur?

      • tomfree  

        Vozím,nevím co chceš slyšet,univerzální není nic,výška figur je mezi 3–4 mm je lepší než continental x king a jakýkoli schwalbe nn,rra,rro,ss­.Používám ho jako bezduše ve verzi 3c exo a dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum.

        • scota  

          Konkrétně uvažuji o této verzi s dual směsí:

          http://www.koloshop.cz/…6×2,20-.html

          Ty 3C exo jsou hodně drahé. Je ikon opradu lepší i ve vlhku?

          • scota  

            Myslel jsem než Schwalbe NN.

            • tomfree  

              Jak kde,na mokrých kamenech je lepší ikon,v bahně bude lepší nn,protože má větší figury.

              • scota  

                Určení zadní kolo, trail-bike, v předu mám právě NN.

                • tomfree  

                  Pokud máš nn vpředu,tak plášť vzadu už je lhostejný,snad aby dobře jel,protože když ujede zadní kolo,tak to jde nějak ustát,ale přední musí držet a v tomhle mi přišel nn absolutně nepředvídatelný,ani dobře nedrží,ani dobře nejede,zkrátka univerzál jak jsi původně chtěl.

          • tomfree  

            Drahý je,ale mám na něm 2000km a na zadním je sotva znatelné opotřebení,přední je jako nový,píchnul jsem jen jednou,díky tmelu jsem dojel,drží lépe než x king protection a je odolnější,má větší objem,přesto po asfaltu lépe jede,zatím nejlepší XC plášť co jsem jezdil.

        • psedma  

          na jakých ráfcích ty Ikony vozíš? hloupě jsem koupil jen levnou verzi EXC, s tím, že zkusím jako bezduše, ale už při nasazení rukou bez potíží mi bylo jasný, že to nafouknout nepůjde. Mám je teda na duších, ale boky mám už pěkně ohoblované a v jednom místě už i protržený. Kolik mám najeto nevím, km nesleduji, ale jezdil jsem s nima víceméně dohromady jen týden v Rychlebách, doma jen pár vyjížděk, přes 500km to určitě nebude, vzorek je pořád jako nový, ale ty boky… hlavně vzadu…

          Jinak grip si celkem pochvaluji, vzhledem k tomu, jak dobře jedou, na mokru taky dobře drží, jen v bahně nic moc, ale to je od pohledu jasné, že nebude moc zvládat.

          Tak právě do budoucna uvažuji o té nejvyšší verzi na bezduše. Jen to „dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum“ tím myslíš, že maj taky celkem volný patky, takže se blbě nahazují na bezduše? Nemám právě úplně UST ráfky(prý mají tvar UST patky, takže by měla stačit páska na utěsnění děr), tak abych nevyhodil prachy zbytečně…

          • Kubiczech  

            Omylem jsem levnější verzi EXC koupil a přišlo mi, že je to úplně jiný plášť než ta nejvyššího verze, kterou jsem měl předtím. V podstatě bych už o Ikonech v jiné než plné palbě vůbec neuvažoval. Zkušenosti v zhruba stejné – ani ne padesát kilometrů a stopka v podobě rozervaného boku, což se mi nepovedlo ani na papírácích Schwalbe. Krom toho se mi na Crosstrailech žvýkaly tak, že to rozumně vozit nešlo. Nahodit jdou podstatně hůř, patka hodně volná, chce to pořádný kompresor.

            Na druhou stranu Ikony v plné výbavě jsou nejlepší pláště, co jsem kdy jezdil. Patka klasicky volná, nahodit ale jdou celkem v pohodě (narozdíl od levnějších verzí) a když se zadaří, tak výborně těsní. Vozil jsem je jak se žlutou páskou NT na obyč DT ráfku, tak na UST Mavicích.

            • RomanH  

              Ten DT rafek byl prosim Te jak siroky ?

              • Kubiczech  

                DTčko mělo 18 mm vnitřní šířky, přičemž Maxxis doporučuje síři 21 mm a více. Jak jsem psal, u nejvyšší verze, tedy 3C/EXC/EXO, s tím žádný problém nebyl. Levnější verze EXC se na užších ráfcích žvýká až běda.

                • RomanH  

                  OK, prave kvuli tomu doporuceni Maxxisu jsem se ptal. Mam 17tku (DT 4.1D).

    • Chiron  

      Trochu to tady oživím. Potřeboval bych plášť na přední kolo na XC. Teď už chvíli jezdím XKing, no už dvakrát mi to na něm podjelo na beskydských šutrech a moc dobře to nedopadlo. Proto bych potřeboval něco, co víc podrží i když udělám nějakou chybu. Protože teď mám vzadu Ikona a líbí se mi, tak mě napadl Ardent kevlar 2,25" 60a. Potom taková klasika NN, do MKII se mi moc nechce. Tak by mě zajímalo, co by bylo na takové XC lepší nebo klidně něco jiného? Ráfek mám 21mm, tak by nějaká větší šířka vadit neměla. Díky

      • mr.antik  

        na přední bych ho teda nedával… Ten Xking máš obyč nebo Black Chilli?

        • Chiron  

          jj RS 2,2", vzadu byl fajn, ale vpředu začínám o něm dost pochybovat. Poprvé sem si myslel, že to byla vyloženě moje chyba, ale teď už fakt nevím.

          Proč ne dopředu?

          • mr.antik  

            Já ho mám vzadu, kvůli rychlosti, nepříjde mi to jako extra držák, jako tubeless mi moc nedrží v patkách (což je asi vpředu jedno), NN bude dopředu držet líp a jestli je o fous pomalejší je vpředu taky jedno.

            Bohužel porovnání s XK nemám.

            • bluma  

              Dopředu NN oproti Ardentu? To by si dvakrát nepomohl, spíš naopak.Ardent drží o něco líp, hlavně na mokru.

              • Chiron  

                Uh a teď si vybrat :) No určení bude především na kamení, písek a hlína, převážně za sucha, ale mokru se taky nevyhýbám. Určitě na tom chci objet Rychlebky, ale zase, jak se tam dá jezdit na XC… Jinak jak je na tom Ardent s odolností bez EXO protection, bude to i tak lepší jak NN?

                • bluma  

                  Pokud se budem bavit o odolnosti klasického NN vs. klasický Ardent, tedy oboje bez ochran navíc, pak určitě vede Ardent, protože je to kus gumy, ne papíru jako NN. Já jsem s Ardentem strašně spokojený, je to taková guma mezi XC a AM, takže docela drží i na mokru, ale ještě trochu jede. Popravdě jsem Ardenty koupil pro přečtení recenzí na mtbr.com, pokud není problém Aj, zkus tam taky mrknout.

                  • pitos  

                    Ja musím napsat že zatím Ardent po asi 2měsících ježdění převáždě po Beskydech bez jediného defektu.Na odolnost jsem byl zvědavý hodně a zatím jsem mile překvapen.

                    • jIrI___  

                      Kolik váží?

                      • pitos  

                        640g v kevlaru.

                        • pitos  

                          Teda 648g…abych nekecal:)

                          • logoman  

                            Vozis DH duse? A jaky tlak?

                            • pitos  

                              DH duše nevozím ani na DH:)

                              Používám normální většinou kolem 180g max 250g dozadu.

                              Tlak vozím u ardentu v terénu předek kolem 1,8–2bar a zadek 1,9–2,2bar.

                          • goofy  

                            Ty kraso to jsou fakt slupky… :-) To se nedivim, ze ti to do kopce tak lita :-)

                            • jIrI___  

                              Zrovna jsem chtěl napsat, že to váží jak UST gumy od Schwalbe :D. Ale co si tak vzpomínám, tak Maxxis aspoň míval poctivé šířky.

                              • Chiron  

                                S tou váhou jsem počítal. Třeba Ikon s EXO co mám seděl taky ± pár gramů na katalogovou váhu. Ale 2,2" a 57mm šířka je super. A defekt jsem měl akorát jeden trn a jinak nejde poznat, že ta guma líté ve stejném terénu jak XK který je z boku pěkně ošoupaný až na plátno. A Ikon jak nový.

                                XK mě docela spolehlivě vyléčil, z lehkých šlupek. Sice v zadu byl fajn, a ten první měl i nějaký normální objem, ale ten druhý podstatně lehčí, užší a papírovější.

                                U Ardentu, taky počítám s nějakou šířkou jako má Ikon. Maxxis dělá prostě pořádný kus gumy.

                                Narvu do toho ultralight duši od maxxisu a bude. Posledně jsem bral kalsiku 180g a jednu ultralight 125g a žádný rozdíl jsem nepozoroval.

                          • mr.antik  

                            já měl o fous lehčí… ale taky jsem ho velmi brzo cvaknul :-(

                    • lukas aka mitro  

                      skvely…jak si na tom stoji v beskydech? NN mi vyhovoval, ale otrhal se, HD uz docela brzdi…co jsme tak cetl, tak Ardent je podovny NN, ale netrha se. Muzes se rochu rozepsat?

                      Nebyl jsi s tim tedka v rychlebech?

                      • Concorde  

                        Mám teďka ardenta z nouze vepředu (AM ježdění). Kdybych hodil HansDampfa v pacestar verzi dopředu místo něj, bude celkem slušně držet (oproti ardentu) a o tolik hůř to nepojede, co myslíš? :)

                        Jinak na ardentu se mi celkem špunty trhají, ale jestli to není tím, že dělám kokotinky i na asfaltu…

      • ghostik  

        Proč nechceš MK II ? Já bydlím kousek od tebe, a vozím ho na předním ( sice drátovou verzi), ale jsem s ním spokojený. Ve 2.4 na 20mm ráfku má 57–58mm.

        • Chiron  

          No spíš tak nějak po posledních zkušenostech s Continetaly nemám chuť je dál zkoušet. Na druhou stranu, pokud by držel líp jak NN, tak asi proč to nezkusit. Bezduše nevozím, tak to by problém být neměl. Jen aby zas vzorek nepřežil boky pláště. Prodřel se mi XK vzadu a i ten vepředu už nevypadá nic moc. A 2,2 asi bude docela užovka a 2,4, to už je snad i trochu moc ne na XC. I ten XK v porovnání s Ikonem vypadá poněkud směšně.

          • ghostik  

            Toš NN prý drží líp. Nevím já jsem spokojený. Ale prosimtě kde jezdíš? Já jsem zatím s bokama na jakýchkoliv pláštích neměl problém. Zato jsem dneska cvaknul přední i zadní zároveň.

            • Chiron  

              No prevazne jezdim Hostynske, Verovicke a Vsetinske vrchy. Nikdy sem s tim problem nemel, ani na RK, az XK RS se prodrel, nejdriv lezly jen nite, ale casem to.povolilo a udelala se dira tak na prst. A ted druhy XK v predu zacina vypadat podobne, nehlede na to ze se na nem odloupla jedna kostka, coz je jeste dobre, kdyz sem videl nejake fotky na netu. Ta puvodni serie byla ale lepsi, figury drzely a byl i sirsi, ale tezsi.

      • pitos  

        Ardenta 2.25" 60a vozím na xc předek i zadek a ta směs drží i na mokru na xc ježdění dostatečně.Hůře drží jenom v bahně,tam jsem zvyklý na větší grip a ty nízké škunty prostě nestíhají.

    • lukas aka mitro  

      Ozivim…

      Hlodani ustalo rekl jsem si, ze prehodim stavajici HD za neco noveho. Dosel k nazoru, ze Ardenty by mohly byt ok.

      Co chcu:

      • rozumnou gumu ktera jede,
      • ± stejne sirokou jako HD…takze 2.4"
      • bezdusak = exo

      Podle webu se Ardent dela jenom ve smesi 60a, je to blize traistaru nebo pacestaru?

      Bude to rozumna kombinace na takove to bezne beskydske/rychleb­ske jezdeni? Jeste se nabizi moznost soupnout dopredu Miniona 42a (nebo ST).

      • tonik666  

        Podle mě 60a je tvrdší směs. 42a je nejměkčí. EXO = snake skin, plus má výztuhu. Na webech se dají najít různé verze, v zahraničí mají ty novější 2012/2013, u nás skladem starší, třeba kevlar EXO 2.25 jsem kupoval za 550.

        • lukas aka mitro  

          ze 60a je tvrdsi vim, jde mi o to, zda je na urovni pacestaru, tvrdsi nebo mekci…s tim, ze adrend je stejne akorat v 60a tak je to asi jedno, ale optat se muzu:)

          ardent exo 2.4" se da koupit za 570 treba tu

      • Stipka  

        Ty jo ja pravě zepředu miniona vyhodil a nahradil ho HD a musim uznat ze pro moje jezdeni zmena velka. HD drzi o hodne lip, hlavne miniony strasne spatne jely , to jsem se vzdycky nadrel.

        • lukas aka mitro  

          Tak vepredu bych HD snesl, ale vzadu je to desny lenoch…

          • Stipka  

            no a tam jsem mel miniona 2,35 a to bylo hrozne pomale :) spis zvazuju do zadu NN, ardent jsem mel taky v hledacku, ale nejak mi schwalbe sedi :)

            • lukas aka mitro  

              NN jsem mel..ale uz nejakou starsi, podle mloka nepovedenou, verzi…trochu mi vadilo, ze ulitava v zatackach…

              • AleZ80  

                Sakra, jsem uvažoval o NN 2,25 na předek po ojetí X-K, ale jestli ustřeluje v zatáčkách, tak to asi nebude na předek ideální. Nemáte někdo srovnání NN 2,25 s MK 2,4 co se týká toho ustřelování v zatáčkách ?

          • Baba-Ji  

            polehounku dojizdim Ibexe vzadu, HD chci prubnout jako jeho nastupce a s tema „pomalyma komentarema“ o HD mne teda radost nedelate, panove.

            BTW, da se sehnat i PaceStar verze Fat Alberta F? zadni nechcu

            • lukas aka mitro  

              Jako ja to nejak nerhotim a zatim duu abych trochu posilil nohy. Jak je tvrdy nebo uplne blativy podklad, tak pohoda..ale jakmile najedes do mekkeho podkladu, treba hliny, tak uplne citis jak kolo brzdi…

              Ujet na tech gumach 100Km za den s dvoukilakovym prevysenim (40% teren, 60 asfalt), neni zadny problem i pro lemru jakoou jsem ja:)

              • Stipka  

                Asijura ted na tom jel 160 kilaku z Bratislavy do Vidne :-D asi se na tom da normalne jezdit :) ja si ty HD nemuzu vynachvalit, skoda jen ze na monsteru mam v ramu malo mista, to je jedine co mi vadi, kdyz se na to nalepi bordel tak to hodne drhne …

                • lukas aka mitro  

                  hmm..to uz se musi fest nalepit…musis vice bombit at to odlitava!

                  • Stipka  

                    tak ty mas enduro, tam je vic prostoru kapke, u toho mojeho AM je min, ale tak jo, jdu do toho bombeni :)

            • nox159  

              na XC zavody HDcko neni ale na bezne jezdeni cyklostezka polnacka je to rychle dost… :)

      • goofy  

        Ke smesim:

        60a je do zadu urcite ideal, je to mozna tak mezi Pace a Trail, s tim, ze jede pomerne slusne, ale zaroven lip drzi nez Pacestar. Ale taky to mozna bylo plastema, ale bettyna v pacestaru mi prisla takova nejaka divna.

        Do predu bude 42a urcite lepsi a Minion jakby smet, ale zase u nas problem sehnat v nejake jine verzi nez bez butylu :-( Gazman prej bral z Polska, jeste jsem nezkoumal. No a pokud bys daval Ardenta i d predu, tak 60a, a spis te bude omezovat vzorek nez smes.

        A k Ardentum celkove: na XC-cko asi dobre, v zadu to pojede paradne, ale ja budu davat do zadu Miniona. Prece jenom ma na muj vkus uz moc pidi vzorek. Docela silne jsem uvazoval o HD do zadu, ale bojim se odolnosti oproti MM/BB. Prece jenom tam je pres 100g na plasti dole.

        • mr.antik  

          vzorek je v pohodě, ale pořád na bezduši je to hodně zranitelná guma. Je to jedinej důvod, proč jsem do zadu musel dát 2.4, protože jsem se prostě bál o ráfky. Je fakt že dopředu by to chtělo měkčí směs, kterou v tomhle rozměru bohužel nedělaj (bohužel ani schwalbe to u užších pláštů nedělá)

          • lukas aka mitro  

            no..mekci smes by se asi hodina…proto mne napadl ten minion v STcku…taky by trochu lepe drzel…

        • lukas aka mitro  

          tyvole co clovek, to opacny nazor…ja se vcera nemel s tomfreem zakecat a zil bych ve sladnem nevedomi:D

          • goofy  

            Jak rikam, co clovek, to nazor :-D Co ti pekneho tomfree povykladal? By me i zajimalo ;-)

            Jinak ja se ted rozhoduju, co dal. Asi urcite to bdou Miniony bez butylu, ale po vcerejsi projizdce jsem zacal uvazovat, ci ta 2,35 nebu precejenom lepsi, nez 2,5 :-)

            • lukas aka mitro  

              Tak se rozplyval jak lepe jedou a drzi skoro stejne..ale zase pravda, ze jsme ho moc nesledoval v akci. Nakonec asi ardenta mrdnu jenom dozadu…a casem uvidim..rad bych jel o vikendu potestovat do rychleb, ale zatim nemam cim…

              • Baba-Ji  

                Ardent zadek(bacha, moc nebrzdi, kdyz je to potreba) a Minion Front dopredu a mas vystarano

                • lukas aka mitro  

                  s minionem uvidim…zatim necham HDcko kdyz mam tedka jaksi tri do zasoby:D..prodavat se mi nechce:)

                • volodaj  

                  Túto kombináciu jazdím a celkom spokojnosť. Až na to ako vravíš, moc nebrzdí. Hlavne na vlhku alebo naopak keď je na horách dlhšie sucho a je prach. Ale vždy to je pekne predvídateľné, žiadne nečakané ustrelenie sa nekoná.

              • goofy  

                Lepe pojedou urcite… Na Rychleby jsem taky myslel, ale asi budu muset makat. Snad dalsi vikend…

                • lukas aka mitro  

                  Pristi vikend bych rad vyjel z Jablunkova na Konecnou…tak uvidim. Jak nebude auto, tak pojedu do Jablunkova v sobotu vlakem…

                  • goofy  

                    Ted je urcite lepsi jet do Jablunkova vlakem. Vendryne je zavrena, tak se jezdi objizdkama a jsou tam kolony jak svina

                    • lukas aka mitro  

                      jop..to jsme zjistil minuly tyden, kdyz jsme jel do slovenskeho raje…jablunkoc cca 40minut strudl…cadca-zilina uzavirka a tak jsme jel pres turzovku, pres kterou jsme puvodne nechtel(ostravice-turzovka), bo jablunkov mel byt rychlejsi:D…po trech hodinach a 110Km jsem byl v turzovce, kam to bezne mam 70 a 1:10:DDD

                      • goofy  

                        Hehe :-D

                        btw: k te trase na Konecnou – kde tam pak pokracujes? Docela jsem nad tim kutil, zebych si dal cely ten hreben, ale uvazuju porad jak dal. Na Konecne uz budu asi celkem presity, a do Ostravice na vlak to je asi vsude pres solidni kopce… :-)

                        • lukas aka mitro  

                          Cest je vicero, ale zadna uplne vymazlena.

                          Nejpitomejsi je to sficet po modre po asfaltu do udoli Cerne, housek po ceste k prehrade a tu objet jednou nebo druhou stranou..vsude kopce:(

                          Trochu mene pitome je sjet z hrebenu jeste pred poslednim kopeckem pred konecnou a proficet na zelenou tur. znacku lesem…je tam kupa starych cest, vyslapane chodnicky, takove fajne a misty technicke bloudeni kopcem dolu.

                          No, a zabijacka cesta, kterou jezdim ja je, ze ta predchozi + vyjezd po asfaltu na Bily Kriz a po modre k prehrade:D To mas ale radost, co:DDD

                          Ve finale vzdycky zavisi kdy se poprve ukazu na BK (ten druhy vyjezd po asfaltu neni az tkaove peklo) a zda mam dalsi hodku a pul na kolecko…z BK na Sance se da taky hezky sficet, ale co tam udelali tu sirokou sotolinovou cestu, tka uz to neni takova sranda…

                          a nebo to muzes jet cele od konecne do ostravice po asfaltu a na hamrech se stavit na dvoupivko:)

                          • goofy  

                            No to jsem si myslel… Moc jsi me teda nepotesil :-) Tak uvidime, jestli se letos nekdy hecnu na hreben Mosty – Konecna :-)

                            • lukas aka mitro  

                              Jinak ja mam jeste druhou unikovku…z konecne po zelene az do turzovky…tam je to taky mooooc hezke:) Ale to aby sis pomalu zaridil odvoz…sjezd na vlak na slovenskou stranu je nahovno:(

                              • goofy  

                                Do Turzovky to je pekne, jo? Hmm… Tam teoreticky jezdi vlak do Cadce… :-)

                                • lukas aka mitro  

                                  uplne vychytane to nemam, tkaze jsem jel vesmes po lesackych cestech…ale i tak to bylo misty dobre…takova kochacka…

      • lukas aka mitro  

        takze po nejakem tom hledani jsme nasel shop kde maji gumy skladem:

        http://www.bike-components.de/…ection-.html

        jeste cekam zda jde o plaste se skladaci nebo kevlarovou patkou bo nemecky umim takk akorat hovno:)

        • jIrI___  

          Faltreifen znamená skládací (doteď jsem netušil, že existuje nějaká skládací patka, všechny skládací patky jsem považoval za kevlarové :) )

          • lukas aka mitro  

            tak prece jenom jsi jazykove nadany, diky:)

            nekde se plaste rozlisuji jako wire/folding (drateny/skla­daci)..tak pro­to…

      • bluma  

        Teď se mi dostala do ruky dvojice WTB Vigilante a Moto 2,3 TCS, to Vigilante půjde na předek, tak uvidím, ale mohla by to být taky zajímavá volba.

        • sjusko  

          Jak si s Vigilante spokojený, máš porvnání třeba s HD?

          • bluma  

            HD jsem nejezdil, jen jsem je rok „sušil ve skříni“ a pak prodal. Vigilante mám jen vpředu, zatím moc nenajeto, čekám až si odskočím do Rychleb.

      • Risanek  

        Asi tři týdny zpátky jsem měnil zadní HD Pace za Ardent 2,25 EXo kevlar (byl v koloshopu v akci za pětikilo, tak jsem to prubnul). Oproti HD to letí jako vítr, opotřebení proti HD je minimální. Pokud srovnám obě gumy na Walesu v Rychlebech, tak Ardent zcela dostačuje – ustřelil jen při jezdecké chybě (je fakt že HD mi tam neustřelil ani jednou a to tam lilo jako z konve). Vzhledem k tomu jak krásně jede, tak v tuto chvíli HD odpočívá na stěně, Ardent zatím vítěz (to nehovořím poměr cena/výdrž). Vozím bezduš na EX500 – nahozeno hned, těsní krásně.

        • lukas aka mitro  

          tak to byl posledni hrebicek..jde se utracet tezce vydelany prachy:)…minimalne na zadni kolo ho jebnu:)

          • Risanek  

            Pro mně to na běžné ježdění beskydy, Rychleby atd. naprosto dostačuje i v té 2,25 verzi. Ve předu jsem nechal HD v Trailu a tahle kombinace se mi jeví akorát.

            • lukas aka mitro  

              Jo..tak nejak to planuju..chcu neco trochu rychlejsiho dozadu:)

              • deekay  

                Ja si pockam na Rock Razor od schwalbe.

                Zatim vzim HD vpredu i vzadu. Ardent 2.25 vozi kamos na Cube AMS150, jede to teda vyrazne lip jak HD, ale jak je podklad vic do sypka nebo mekci les, tak je ten rozdil v gripu taky obrovskej.

                • lukas aka mitro  

                  s tim pocitam no…otestuju, uvidim..nejaky skrabanec navic nebo chlapacka jizva se taky pocitaj;)

          • mr.antik  

            na zadek v bezduši (měl jsem klasiku ne EXO) o shrnu takhle:

            • jede to jak vítr
            • grip na zadek je dostatečný
            • bortí se v zatáčkách do stran jak sviňa, chce to hlídat tlak anepodfukovat
            • pocitově bych řekl že horší držení v patkách (odfukování) nežtřeba TLR schalbe, ale neměl jsem EXO
            • odolnost vůči proříznutí proseknutí procvaknutí běhounu je asi jakou NN, čili taky nic moc, to záleží kde člověk jezdí
            • mr.antik  

              myslel jsem 2.25 verzi… prostě standardní šlupka jako jiné podobné gumy :-)

              • lukas aka mitro  

                diky..vzal jsem 2.4" exo verzi, tak jsem zvedav…

                • deekay  

                  Tak 2.4 ma asi dvojnasobnej vzorek proti 2.25, takze ta bude dobra ;-)

                • mr.antik  

                  snad to nebude větší balón než HD :-)

                  já to viděl jen na nějakých megaširokých ráfkách teda…

                  • lukas aka mitro  

                    tomfree pravil, ze je asi o 4mm hubenejsi nez HD..uvidime…men­couri prijali objednavku, tak pristi tyden je to doma:)

                    • deekay  

                      Hubenejsi mozna jo ale docela vysoka.

                    • mr.antik  

                      to by ceklem šlo, rychlost by mohla být jako NN 2.4

                      Mě spíš pořád vrtá hlavou, jaktože ten pitos jezdí na sjezďáku ty 2.25 šlupičky, navíc v beskydských kameništích… Přitom ta guma je jen trošičku macatější NN 2.25

                      • goofy  

                        Ja si to vysvetluju jen tim, ze to proste vsechno pozere ten Status, jinak to neni mozne :-)

                        • mr.antik  

                          beskydy neznám, ale bál bych se hlavně řezání od těch bájných volných šutrů.

                          • goofy  

                            Nevim no… Nejakym zazrakem mu to prej drzi. :-) Udajne ted akorat vic vybira stopu a ve volnych sutrech to asi tak nepousti. Mozna se tu k tomu jeste vyjadri, ale rychly je porad dost, a ted lita i do kopce :-)

                            Ja jsem uvazoval o Minionech v kevlaru, ale pak me dost zarazila vaha 690g vs. 825g. Je to fakt rozdil vahy kevlar/drat, neb tam je i mene hmoty na tom plasti?

                            • mr.antik  

                              to je dost velký rozdíl – třeba navíc méně gumy na bocích

                            • volodaj  

                              825g má Supertacky s 42a zmesou, 60a má 700g kevlar vs 785g drôt. porovnať ale neviem. momentálne mám len drôt Supertacky

                      • pitos  

                        Důvodů proč mi to zatím drží bude asi několik.

                        Něco asi požere Status,je to dost citlivé a chodí to slušně.

                        Snažím se daleko více než kdysi(když jsem jezdil podobné šlupky) volit stopu a za každou cenu nejedu rychle ale spíše se snažím jet čistě.

                        Kameništím se snažím vyhýbat,ne ani kvůli gum ale protože to je prostě nuda. Zase všude ty volné kameny ve velkém množství nejsou a tak není problém se tomu alespoň částečně vyhnout.

                        Když vím že pojedu na nějakou horu jenom nahoru a pak dolů(třeba Lysá) tak beru sjezdové gumy.

                        Foukám větší tlaky než jsem byl zvyklý(v zadu něco přes 2bar)Na jiných kolech jsem citlivost částečně doháněl právě měkčí gumou,na Statusovi to není třeba.

    • lukas aka mitro  

      tak uz jsou doma… maxxis ardent exo 26×2.4" ma 830g..za chvili je nahodim a pujdu projet:)

      • lukas aka mitro  

        Takze prvni dojmy.

        Nahozeni:

        Na ZTR Flow rafek guma nesla nahodit jenom pumpou, bylo potreba pouzit PET metodu:D * Pak zaskocil jako nic, par stouchu pumpou a patky zaskocily. Zadne hazeni. V mistech skladu patky trochu ufukoval, mozna by se casem sam zatahl, ale poresil jsme to hnedka mlikem…vsechno v cajku.

        Rozmery:

        guma je faaakt vysoka, sirku jeste nemam zmerenou, dodam dneska

        Jizda:

        Oproti predchozimu HD pacestaru faaaakt vali. Jak v terenku na vselijakem podkladu, tak i na sotoline a asfaltu (ano, nemam kilometrove traily hned za barakem)**…cili valivy odpor o poznani mensi

        Grip:

        Mensi nez u HD (coz se da cekat), ale jizdni projev hezci a citelnejsi. V miste, ktere mam dost najete…takova uzovka lesem dolu, trochu prasny povrch mam odpozorovane jak se choval HD na zadnim kole pri pribrzdovani zadni brzou…drzel, drzel a pak se utrhnul. Ardent naproti tomu drzel a pri zvysujici se brzdne sile zacinal pomalu ujizdet..tj nebyla tma ta ostra hrana kdy se HD utrhne a pilot at se treba posere.

        Na Beskydskou testovacku se chystam… mozna pujde ardent i dopredu. Diky jeho vysce ho mam vzadu nafuneny na 28psi (krat magicka konstanta bo kdo vi jak meri pumpa) a zadny problem s borcenim (70Kg) nebo podfukovanim.

        *vystrachal jsem ve sklepe stary 2l hasicak, takze jenom vrtnu duru na ventil a s nahazovanim nebude problem…zdravim gazmana a jeho potapecskou lahev!

        ** pro zavodniky, s prevodem 32/11 se necha vyslapat i 52Km/h:))))

        • deekay  

          Dik za report, jelikoz hd mizi vysokym tempem, bude tohle asi dalsi guma co zkusim.

          • gazman  

            Mám tu na prodej dva nové kusy v UST provedení po třech stech korunách.

            • Concorde  

              Do háje. Kdybych si teďka nekupoval brzdy, tak bych ti je vyrval z ruk :(

            • deekay  

              Ust se dela jen v 2.25 ne? Ja chci zkusit ty 2.4

            • lukas aka mitro  

              Hmm..po vcerejsu jsem nasel jeden zalepeny defekt, takze bez mlika bych nejezdil…:)

              Aspon mam vyzkouseno, ze notubes v nich funguje:)

              • gazman  

                Ale to mas tubeless ready to ksou podle ust slupicky mohla tam byt dirkauz z vyroby

                • lukas aka mitro  

                  toooo asi mohla no…ta guma taky vazi 830g. UST je fajn v tom, ze prehodis jen to prdne, zadne srani s mlikem. Ja proste mliko dat musim a ze zacatku trochu prefouknout-neco utece behem dotesneni patek a pak upustim.

                  no nic, tendle tyden musim poresit ten hasicak. Bohuzel v bombe je uz vrtla dira pro ventilek, jinka bych to resil predelanim horniho ventilu/vlastnim sroubenim, Tckem a ventilama…

        • gazman  

          Už jsem o level dál, než je potápěčská láhev. Vyrobím si bazmek, kterým nafouknu na parkáči USTčka tak že využiju tlaku a velkého objemu vzduchu v pneumatikách automobilu:-) VIVA LA REVOLUTION!!!

          • mr.antik  

            no tohle jezajímavá myšlenka, ale mám pocit, že když vyfukuju ventilky u auta zamáčknutím čudlíku, tak to vyfukuje dost pomalu proti třeba kompresoru

            • gazman  

              Ust by naskocit mohl ale spis jsem si delal prdel.

              • mr.antik  

                když jsem na parkovišti v tom horku měnil dvoje TLR tak jsem nad tím vážně uvažoval, UST určitě bez problému…

              • lukas aka mitro  

                no…pruser je, ze luft je docela dost brzdeny ventilkem…ale za par korun udelas slauch ktery pujde pichnout na rezervu a nou problem:)

                Btw. na modelareni a airbrush se da v krajni nouzi pouzit nafunena guma z rudla:)

                • bluma  

                  Vzdušník z rezervy odzkoušen a funguje :-) Samozřejmě bez ventilku, s pomocí obyč hadičky na odvzdušnění brzd.

          • lukas aka mitro  

            mhuhehe:)

        • mr.antik  

          zájímá mě porovnání šířky a výšky proti HD, mohla by to být zajímavá kombinace HD dopředu Ardent dozadu

          • deekay  

            Souhlas. Nicmene i dopredu neni prej ten ardent marnej. Pres leto kdy neni tolik mokro bych i zkusil.

          • lukas aka mitro  

            tuhle kombinaci jezdim…rozmery dodam brzo…jednak si na to dneska nevzpomenu, druhak chcu pockat esi se nevytahne at nemystifikuju…

            • lukas aka mitro  

              vzpomel jsem si:-)

              ardent exo 2.4"

              sirka (21mm rafek) je 58mm pres boky, 60 pres figury, vyska cca 61mm..

              • deekay  

                dekujeme :) To vypada na dobry doplnek k HD

                I kdyz vzhledem k tomu, jak rychle HD degraduji i vpredu mozna budu uvazovat i tam o necem jinem :)

                Prorezany Minion DHRII pry na predku funguje paradne :D (jen ten valivy odpor bude hruza)

                • lukas aka mitro  

                  jeste musis zkontrolovat tlak…sme vcera upoustel na kopcu a tak ani nevim kolik mam nafuneno:)

                • goofy  

                  A proc ne klasicky predni Minion? Ten se da aspon vklidu sehnat v nejake bezbutylove verzi

                  • deekay  

                    Protoze jsou to sileny uzovky (takze ma clovek pak vetsi zadni kolo(ardent) nez predni(minion), vozil jsem je v zime.

                    • mr.antik  

                      tak jedině 2.5…

                      Co jsem měl možnost, taky 2.25 ardent je málo odolností a 2.4 je zas zbytečnej balón :-)

                      Z úzkých gum mě vrtá hlavou úzkej 2.25 Nobby Nic ale v Double Defense, jenže to psal Mlok že vůbec nejede, hůř než 2.4 prý.

                      • deekay  

                        2.5 je taky uzovka proti 2.4 ardentu…

                        jak rikas, 2.25 ardent ma i melky vzorek a je uzovka, 2.4 je sileny balon, chybi proste nake plaste mezi.

                        • lukas aka mitro  

                          60mm neni sileny balon kluci, to moc hrotite;)

                          • deekay  

                            tak jinak, je to sileny balon oproti tomu co nabizi maxxis na predek :)

                            • lukas aka mitro  

                              to uz beru…proto tam mam HD, ktery mi sedel uz loni..

                              • deekay  

                                Osobne mi prijde, ze HD sedi proti minionu lepe v pomalejsich technictejsich vecech ale minion lepe zataci v rychlosti. Ty bocni stuple HDcka jsou uz docela mekke. A taky dostavaji peknou cocku.

                                • lukas aka mitro  

                                  je mozny, ja jezdim pomalu:D

                                  Ne, ted vazne..drzi dlouho a pak se urve..parkrat mi cuknul na (tusim) treti sekci superflow jak je ten pisek…

                                  • mr.antik  

                                    to bych řek dělá to, že se trhá povrch a ne guma, v odvodňovacích „vlnách“, guma se tam spíš žvejkne než utrhne

                                    • mr.antik  

                                      ono já tam ty klopny stejně nějak neumim moc vytáčet a jsem pak hrozně pomalej na ten skok v klopence…

                                      • lukas aka mitro  

                                        na skok v klopce jsme se jenom podival a objel ho:D

                                        • deekay  

                                          napodobne :)

                                          • lukas aka mitro  

                                            jak jsem jel prvne, tak to bylo takove „kurva kudy ted…tudy!…dopice, odpal…co ted…pico tahej..mrrrrd…juch­uuu“…:D..pozde­ji jsme uz vedel a objizdel:D

                                            • deekay  

                                              tak to ja tam jel pomalu a bral to vnitrkem,takze jsem se v pohode vyhnul uz napoprve :D

                                              • lukas aka mitro  

                                                tan tomu dropu do klopky jsme se taky vyhnul…ale u jinsich to bylo obcas tak tak…dobry je ten odpal mezi stromy nekde ke konci, ten mne pobavil desne:D

                                                • deekay  

                                                  ja jen vim, ze nekde ke konci jsem zcela omylem proletel 10cm kolem stromu, takze sem si rek, ze je nacase se klidnit, kdyz to clovek neumi :D

                                                  Ja letim vzduchem, jen kdyz me to tam vyhodi a neni jinyho zbyti, jinak neskacu, bo to neumim a citim se lip na zemi :)

                                                  • goofy  

                                                    To me stve na dvojce nebo trojce nebo co to je za sekce takova celkem poradna klopka do komprese a pak nahoru. Na vyjezdu tam je strom a vzdycky ho lizu prednim kolem jak me to na neho vyhodi :-)

                                                  • mr.antik  

                                                    tak ono na trojce je těch „skoků“ do zatáčky do stromu trošku víc, ale už z nich jsou takové spíš vlny

                                                  • goofy  

                                                    No to je taky fakt… Par mist uz si pamatuju, ale proste si to treba poradne najet, pac me tam furt neco prekvapuje :-) Ikdyz to bych tam musel byt asi porad a jezdit jen ten SF

                                                • mr.antik  

                                                  jo myslíš na té čtvrté nebo páte sekci, kdy trejl ubíhá za vlnou doleva ale spousta stop kupodivu vede rovně mezi stromy :-)

                                                • goofy  

                                                  Myslis takove to mezi stromky co je za sutrym takova prudka lavka dolu?

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    myslim ze jo..ja to jel jenom dvakrat a tak mam trochu zmatek:D…proste nakopavak mesi stromama a kdyz se to objede po levy strane tak je tam koryto/hemicy­lindricka doura..

                                                  • goofy  

                                                    Aha.. Tak to myslis asi neco jineho. Takovy sileny nakopavak do komprese.. No to jsem jednou zkusil. Probihalo to asi tak: najezd, odpal do nebes, prulet v silenym koni, zazvoneni obou dorazu a malem jsem pustil riditka v kompresi… :-D Priste uz jsem se tomu bez vycitek vyhnul :-)))

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    jo…to by odpovidalo:D

                                                  • mr.antik  

                                                    jo ten… a když se to povede, tak je za tim dvojáček, jenže ten se nesmí přeskočit, protože tam je klopka

                                  • deekay  

                                    ja nemam problem, ze by se vylozene utrhnul, ale cejtim, jak jsou ty bocni figury mekci nez u minionu, coz je v necem super v necem ne

                                  • goofy  

                                    Me ted taky pekne „cukla“ MM, ale ta za to myslim nemohla :-) Vubec mi ted prisel superflow nejaky rozbitejsi, nez minule. Hlavne hodne sypkeho materialu v pozdejsich sekcich (asi 4 a dal? Doted nevim, jak se to tam deli :-) )

                                    • Baba-Ji  

                                      jo, ten sterkovy konec, nebo proste predposledni sekce(nepocitam cerstve otevrenou kolem potoka), je takovy docela nervozni, po predchozich sekcich mam z nej takove trochu smisene pocity

                                      • lukas aka mitro  

                                        jo no…jakoze ta drt co vsude sypou je super, ale ted presli na pisecek (opravoval se s nim i vyjezd na wales u krizovatky.…ale ja tomu prd rozumim proc tohle a ne tamto..mozna proste vzali pisek bo jim nekdo dal dve tatry za odvoz…fakt nevim…

                                        • mr.antik  

                                          prý se to bude ještě zasypávat a udusávat, přišlo mi že to ještě nevidělo vodu od té doby co je to nové

                                          • lukas aka mitro  

                                            Jako tu spojovacku opravili hezky, uvibrovali to zelvou (neco jako uskakani zabou, ale v mensim) a pri vyjezdu do drzelo hezky…rikam, neznam techno postupy, ale citim, ze tak jak je to tedka na superflow, tak to misty trochu klouze…

                                            • mr.antik  

                                              koužou kraje, no je to moc písek, chybí něco spojovacího, čili se to snad přisype hlínou

                                              • gazman  

                                                Kurva, cementovou desku a na to asvalt, bílé lajny přechody pro srnky podchody pro žáby, lampy pouličního osvětlení a hlavně semafory!!! Hodně semaforů:-)

                                                • pepek  

                                                  Semafory ne, ale schopný jedinec s náklaďákem by lidi mohl vozit nahoru po té lesní asfaltce, to bych třeba já ocenil :-)

                                                • mr.antik  

                                                  no tak to je právě teď… proto se tam musi zase nasypat hlína aby to drželo zpátky přírodní konzistenci, nebo počkat až to voda odplaví

                                                • lukas aka mitro  

                                                  ja bych zaradil jeste nejaky rondel…(pro zapadaky tzv. vobtocak):)

                                                  • gazman  

                                                    A benga s plácačkama a autem na konci každé sekce, nebo jak se tu tomu honosně říká:-))) Kdo nevozí lékárničku, vestu a trojůhelník, tak pokuta:-)

                                                  • goofy  

                                                    A hlavne radary! Hlavne vsude radary! Ty prece nesmi na tak frekventovane komunikaci, kde si kazdy jezdi jak se mu zlibi, chybet :-)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    neska jsem jeden potkal…stal pred prechodem, schovany za policejnim autem, ktere bylo schovane za stojici civilni dodavkou…jeste za ned prechodem svitila cervena…:)

                            • mr.antik  

                              na tvých ráfcích to bude mít tak 70mm :-)

                              • deekay  

                                Hele nebude, rozdil je spis u mensich pneu, HDcka maji vicemene stejne jak na i23/Flow.

                        • goofy  

                          No tak jako alternativa k 2,4 Ardentu to fakt uzke je. Jedine pak MM, kdyz clovek chce lepe drzici plast do predu. Prej to nejede ani nijak moc hur nez HD, a ve predu to nebude uz vubec poznat. Ale kombinace MM a Ardent bude asi celkem silena :-))) (ale zas to nebude rozdil oproti Minionu DHR II)

                          • deekay  

                            no tak hlavne priznejme si, ze uz cpu na trailbike vicemene DH gumy :D Ono HD mi staci co do gripu bohate, mensi vydrz, t je proste schwalbe, ale co bych bral je vetsi jezdivost, a to je oc tu bezi :)

                            • lukas aka mitro  

                              jak pises…muj rpipad je, ze nemam techniku, nemam silny motor, tak aspon gumama si to chcu ulehcit:)

                          • Baba-Ji  

                            MM + Ardent jsem vozil lonsky podzim :)

                            • goofy  

                              Neklouzal ten zadek moc oproti MM vepredu? :-)

                              Jinak ja ted vozim MM + Minion DHR 2,5, cili ja jsem na mistni podminky uplne egzot.. :-) Ale zas muzu rict, ze oproti BB ten Minion lip jede a hlavne v zatackach drzi…

                              • Baba-Ji  

                                Neklouzal, v zatackach sedel hezky. Spis mne na nem nejvic vadilo, ze v prudsim sjezdu prd brzdil. Popravde mne kolikrat Ardent prekvapil i po desti, kdy napr. az abnormalne drzel grip v hodne blativem vyjezdu. Ovsem na predku bych mu asi neveril.

                                Jezdis vzadu DHR? Ja bych spis tipoval, ze to bude docela kotva. I kdyz ta jednicka neni tak lopatoidni jako II,takze to nemusi byt takova hruza. Kazdopadne mne prekvapuje, ze pises, ze je BB nejezdiva. Ja ji mel kdysi na zadku a prisla mne az prekvapive rychla. Ale mozna to bylo tou performance verzi a taky tim, ze predtim jsem vozil Space a to byla panecku brzda!

                                • goofy  

                                  nevim.. mel jsem pace star verzi, a cekal jsem, ze to proti butylovemu Minionu bude raketa. Rychlejsi to teda bylo, ale zadny zazrak, po prvnich par jizdach se totalne otrhaly ty pidi bocni spunty, takze uz prakticky byla jejich funkce spis klouzaci a ne drzici, a ted po nazazeni bezbutyloveho Minionu za pul ceny si rikam, ze jsem vul vubec s nejakymi schwabami experimentoval :-)

                                  Jo a vozim prvni zadni 2,5 60a smes. Vsichni sice rikaji dozadu predniho, ale me se zda na to XC lepsi ten zadni (lepsi zaber v terenu). Vaha 851g je na dratovy plast solidni a po vikendu v Rychlebech si myslim, ze odolnost bude minimalne obdobna jak u te BB se snake skinem.

                  • Baba-Ji  

                    nedavno jsem tady tu informaci zaznamenal, ale nejak se ty dredy s gumama rozmnozili a ted nevim, kde to hledat, takze se zeptam:

                    Jede vzadu lip HD nebo Minion F(60a EXO)?

                    • deekay  

                      Ja mam jen dratovou verzi miniona 2.35 60a bez EXO a ten pro me jede teda lip nez HD. HD je nejmin jezdiva guma co jsem zatim mel, vyjma Swampthingu :)

              • mr.antik  

                čili to vychází stejně jako HD? Vím že tady čísla padala, ale ty to máš aspoň na porovnatelných ráfcích.

                • deekay  

                  melo by to byt o chlup vyssi a o chlup uzsi nez hd :) Uvidime, co lukas nameri.

                  • lukas aka mitro  

                    zmereno uz je…sem to tu daval voe;)…sem tam milimetr, ale o dva milimetry uzsi nez HD. Ve vysce je rozdil…HD ma cca 55mm, ardent cca 62mm…sem se divil ze mi trochu ubylo misto v zadni stavbe:)

                    • mr.antik  

                      no ale mohlo by mi to pomoci, kdy pořád škrtám klikama o zem :-)

                    • deekay  

                      ta vejska je zlo, to je skoro spis na predni kolo :D

                    • mr.antik  

                      Nevyfotil bys mi kolo z profilu, jak vypadaj porovnání těch gum. 7mm, to je 14mm, to už je cekem hodně :-)

                      • lukas aka mitro  

                        mohl bych..ale zatim se mi nechtelo…navic primo fotky k porovnani nemam a prehazovat se mi nechce…ale mohl bych premerit realny prumer kola…

                        • mr.antik  

                          myslel jsem prostě vyfotit kolo z boku, někde na něčem rovném

                          • lukas aka mitro  

                            to ale prd poznas…

                            • mr.antik  

                              no tím lépe. Já si to právě představuju jak to musí být brutální rozdíl

                              • lukas aka mitro  

                                oukej…mooozna bych mohl vedle sebe postavit kolo s HD a Ardentem…hmm.­.stejne musim trochu postelovat vidlu, takze kolo pujde hore kokotom…

                                • mr.antik  

                                  ne, to fakt nechci, potřebuju vidět, jak to vypadá normálně na kole.

                                • mr.antik  

                                  tak jsem o víkendu viděl kolo s dvěma ardentama 2.4 a moc balónový mi nepřišly…

                                  • deekay  

                                    ja mam tedna sekundarnich kolech nahozenyho ardenta 2.4 vzadu a miniona 2.5 vpredu (minion o kapanek vyssi jak HD 2.35 a uzsi :D ) a ta kombinace nevypada moc pekne.

                                    Ardenty balonove neprijdou kdyz na ne cumis zvrchu, ale zboku vypadaji obrovsky :)

                                  • lukas aka mitro  

                                    Takze po premezeni vychazi ardent skoro stejne vysoky jako HD…rozdil tak 2–3mm v zavislosti na nafuceni. Zmatla mne mala mezera mezi plastem a trubkou zadni stavby (cca 8mm).

                                    (btw. uz nemam zlate kotouce:))