Jaké máte zkušenosti s Maxxis Ardent? Chtěl bych ho na předek – RB IQ. Určení jarní tedy vlhké, až mokré traily. Vyplatí se připlatit za EXO protection? Zatím jezdím Nobby nic 2,1" preferuji nizké tlaky.
Jaké máte zkušenosti s Maxxis Ardent? Chtěl bych ho na předek – RB IQ. Určení jarní tedy vlhké, až mokré traily. Vyplatí se připlatit za EXO protection? Zatím jezdím Nobby nic 2,1" preferuji nizké tlaky.
Anketa: Jaký plášť na předek na jarní mokré traily?
Ale ten Hans Dampf asi není už moc univerzální plášť co?
není, to nevozim ani na enduro :-)
Dopredu docela jde, vzadu nevim…asi moc nevydrzi jako vsechny Schwalbe…ale testnu to:)
spíš hlavně nepojede.
No, tvrdsi smes by mohla..uvidime…Ted mam NN, ktery docela jede, ale taky docela mizi a v naklonu trochu hur drzi…
Na příští sezónu právě z tohoto důvodu měním zadní 2,25NN Pacestar za 2.2 Ardent. HD už by mi připadal jako těžký kalibr.
Hmm…jenom kdyby to prehazovani bezdusaku nebyl takovy opruz…:(
Kua, porad nevim co vybrat:D
Takže něco místo NN 2.4 Pacestar do zadu co drží a nebortí se? A co máš vpředu?
Co třeba něco od Spešlu?
NN jsem mel nejaky z roku 2010..triplenano compound SS nebo tak neco. Vepredu mam DH v traistaru a rocela si ho pochvaluju a tak bych rad neco na podobnem levelu i dozadu. Kdyz vyjedu s chrtama, tka jsme nejpomalejsi kvuli kolu(a noham), takze tam rychlost neresim…a kdyz jedu sam, tak taky ne.
Nad speslama sem premyslal, ale moc se v nich neorientuju.
Tos podle mě fakt nezvolil dobře, s tim 2,25 se v lese moc nečapeš.
Na zadku to mysliš bude horší než NN 2.25?
Toho bych se nebál, Ardent je na tom daleko líp než NN Pacestar, teda co se gripu týká.
NN byl super krátce když byl nový. Ale i tak se jakoby bortil na hraně
Rozhodně.
ale ty boční výstupky vypadaj líp, doufám že zmizí pocit „svlíkající se gumy“
vozim ho na jezdeni po cyklostezkach a nestezuju si :)
Ardenty 2.25 vozim na sx trailu, nejsou tady zadne volne sutry takze vyztuze nepotrebuji. Bikepark taky preziji v poho.
Ardenty jsou problemovy jen v prudkejch technickejch pasazich. Skoda za tu 2,25 nedelaj v malinko mekci smesi.
myslíš na předku? Jak se projevuje ta problémovost? Já asi zůstanu na předku u NN 2,4 v TrailStar (měkčí) směsi. Nevim o moc lehkých gumách, které by se dělaly v měkčí směsi.
Proste to v prudkym sjezdech na brzdach nedrzi tak by bylo třeba.
Je trailstar oproti pacestar velký rozdíl? Je to poznat i za mokra, resp. bahna? To asi ne že? Asi budu muset testnout. Ale si říkám, jestli mi NN 2,4 vleze do vidle :D
je, citelne lepsie drzi a citelne horsie ide.
Jede hůř jak 2,35 nevegal?
to neviem, ten som nejazdil ale ta makksia zmes je citit, cim pevnejsi a tvrdsi podklad tym viac.
Hůř to už snad ani nejde )
Znat to je celkem dost.
No jak psal lukas, skoda ze je tak na prd přehazovat bezduše.
Poznat to je dost. Já ho vozím na předku a tam nějaké velké zpomalení nepozoruju, vzadu to bude určitě horší.
Proto Nevegalu Sticky E bych řek pořád rychlejší.
Ale zase nevegal drží v náklonu a neustřeluje jako NN. Zase odolnost proti propíchnutí je u nevegalu v té 630g e-stick verzi dost špatná, ale radši bych i tak vozil nevegal než NN je to takový vyrovnaný plášť
Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.
Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.
Já jsem teď na IQ6 koupil do předu Miniona 2.35 v tvrdší směsi, tak jsem zvědavej, jak se osvědčí.
Pokud na mokrý tak Ardent 2,4 dopředu ve směsi 42 ta drží dobře jinak jezdím i 2,25 (tu mám furt vzadu) a bez problémů.
kde se dá takovej ardent koupit a kolik váží? Já se nějak ve stránkách maxxisu vůbec nevyznám
muj ardent 2.4St42a ,ktery se dela jen s butylem ma 1200 gr coz je docela dost.dal jsrm misto nej 60a a drzi taky obstojne urcite vic nez fat albert akorat se mi nepodaril nahodit bez duse.je to drat patka. St sel nahodit naopak bez potizi napoprve
Já ho bral tady
http://www.frbikes.cz/…st-akce.html
ale jestli ještě mají to nevím – váhu jsem moc neřešil hlavně že to drží – mám to jen na předku. Váha je samozřejmě znát, ale na to moje toulání krajinou je to jedno jen na silnici mi to nejede :-), ale za tu jistotu mě to stojí.
aha, takže DH verze, no to mi přijde hodně úlet :-) To s spíš HansDafmpa v Trailstaru (765g) co bych na předek dal aby se s tim dalo ještě jezdit. Ale v podstatě mi stačí ten NN, spíš možná je lepší koupit za sezónu dva, protože se ta měkčí směs a menší špuntíky dost ničej.
Jenom ta cena je jinde :-(
Já bych teda navíc 400,– za ušetřených 400 gramů dal. Případně u Altberta v TS je rozdíl menší než 200,– na gumu.
Zvláště na takové lehké AM kolo.
Ja taky resim, co budu jezdit pristi rok. Ted tam mam na zimu nazuty dratovy miniony 60a, sedi to pekne, jede to uz ne moc pekne. Ta 60a smes od Maxxisu mi docela vyhovuje, Trailstar na HD je na omak mekci, zase se vic borti ty mensi vystupky a rozhodne bych rek ze to pujde rychleji do hajzlu. Co se gripu tyka, tak jelikoz sem lemra, tak ocenim, kdyz ty pneu podrzi.
Nicmene na sezonu bude potreba dozadu neco rychlejsi a uvazuju nad tim ardentem taky.
Jeste me docela zaujaly Onza IBEX FR 2.25 (dopredu)
Zajimavý k vyzkoušení, docela by mě zajímalo porovnání šířky (např. proti 2,4 NN) a té směsi 55a (proti Trailstar)
Obecně, neexistuje někde přepočet nebo tabulka Schwalbe směsí na tyhle číselné údaje (pokud se dají brát jako objektivní)?
Prave ze sirkou, co jsem ansel na netu, by me prisly ty onzy idealni. Jeste zadnej velkej balon, ale zase ne uzovka.
K tem smesim muzu rict jen to, ze 60a od maxxisu je mekci a lepivejsi, nez 60tkova od WTB, kterou maj bronsony na tom strednim pasu (boky maj 50).
Ono taky hodne zaleiz na geometrii vystupku, u Minionu jsou ty bocni docela masivni, s presahem do boku. Treba u NN (triple nano) nebo MkII (black chilli) se ty bocni vystupky borti mnohem vic mi pride. NN v ty starsi smesi (asi dnes podobna pacestaru, na omak) mi vubec nesedly. Nejsem technik, takze na vlhcich vecech (korinek, sutricek :) ) sem si pripadal moc jak na lede. MKII mi prisel zase ze ma spuntiky az moc miniaturni vuci jejich vysce.
špuntíky se dají okoukat z fotky, ale právě by mě zajímaly ty směsi, apoň papírově.
Na ty Ibexy jsem se těšil, ale bohužel jsem je jezdil v Koutech v podmínkách, ve kterých by nejspíš nedrželo nic. Takže můžu poskytnout jen subjektivní dojmy z toho, že v marastu jsem se cítil o trochu jistěji než na druhém kole s NN. Na asfaltu to vyložený lenoch není, vcelku srovnatelné s NN 2.25, co jezdím normálně.
a šířkově?
Vozis IBEXy na prednim i zadnim kole?
Já je nevozím, jen jsem se den vozil na kole, kde byly na obou kolech obuté, ale jak říkám, nevyvozoval bych z toho větší závěry. Nicméně mám je na příští sezónu, spolu s několika dalšími, v hledáčku místo NN.
Šířku nevím, pohledem skutečně o fous širší než NN SS v 2.25".
hmmm, tak to je pro mě na předek málo
mezi sutrama je ta sirsi guma vyrazne lepsi, nebo obecne?
Vim ze tehda ste nak razili nazor, ze vic nez 2.25 je zbytecne, minimalne tusim od Radka Broze jsem to cetl nekde.
Na předek, jen pro ten pocit, že máš větší plochu kde to může držet. Určitě se dá objektivně najít stejně držíc guma v menší šířce, jenže v měkčích směsích to je bída.
Vzadu mě šířka nijak nebere, tam je důležitější, aby guma neplavala, chovala se předvídatelně, něco vydržela a rozumně jela, prostě mnohem víc protichůdných požadavků a kompromisu
Uvazuju, ze zkusim taky neco sirsi na predek, kdyz uz to mam na co nazout konecne.
Tu som nasiel porovnanie sirky Onza Ibex FR 2,25 s Minionami 2,5 ST: http://www.foromtb.com/…ecta/page986
Oproti minionom sa zdaju byt o chlp sirsie.
Mam na tuto sezonu objednane ibexy FR 2,25 v 120 tpi. Minulu sezonu som bol na Minionoch 2,5 60a co su diametralne odlisne plaste (hlavne vahovo). Uvidim ako dopadne test.
Jaký je rozdíl mezi Nobby nic 26×2,25" ročník 2012 a 2013?
len ten ze sa blbo zhana vdaka tomu ze ani taka firma jak schwalbe si evidentne nemoze dovolit kompletne pokryvat trh vsetkymi variantami v troch rozmeroch. ine znacky su na tom este podstatne horsie.
Já už se fakt těším na toho ibexe 2.4 120tpi 750g při 63mm:)
Jinak na mokré traily jasně MM:)
a vaha vuci sirce zni tak neuveritelne, ze bych se bal o odolnost :)
Tak kolik si myslíš že má HD? o pár gramů těžší a široký cca stejně. Tady je navíc 120tpi. A díky objemu se nebude jen tak cvakat
Cvakat urco ne, spis sem myslel boky vs ostre sutry.
V českém ráji jsou všude pískovce občas čedič, takže z toho strach nemám. A do parků mám butyl.
Aha ja mel nejak zafixovany ze patris mezi beskydaky :))
750g to bych mel vahu stejnou jak gumy co amm ted. Akorat nevim, jestli je mi treba tak velka sirka na to prd co tu jezdim :)
2.25 ibexy by asi stacily.
ono je to tom povrchu co většinou jezdíš… U nás to prostě nikde nebude hliněnej povrch a odkloňěný zatáčky, takže nepotřebuju hrubýho ježka, na tu žulu by stačil vzorek RR v přilnavější směsi, kdyby to něco vydrželo a balón se zas hodí na kameny a kořeny, hezky to po nich mlaská a nemusíš řešit gramy odtrhu na vidlici.
Ještě mě napadlo, když je ten Ardent větší balón, nebudou problémy s instalací na 18mm ráfku (Masterdisk) a případně s blatníčkem Fender Bender?
kdes vzal že je to balon? 2.25 je docela užovka..
Nevím, ale 57 mm přes boky bez vzorku bych už nezval užovkou…
já je teda neměřil, ale 2,4 co vozim mi nepřijde nějak extra široká oproti conti a schw.
2,4 má cca 60 mm , řekl bych slušný průměr
On je to v Maxxis podani ale opravdu balon. Proti jinejm znackam uz moc ne
Taky záleží, co máš za vidlici. Jezdím kombinaci Recon + X-K 2.4 + Bender a modlím se, aby se mi nepřilepilo na vzorek nic většího.
Chybi mu vetsi spunty na stranach, takze nema v mokru tak dobre bocni vedeni.
Jinak super plast.
Na zimu radsi HighRoller, Minion, Advantage…
bohuzial nema dobre bocne vydenie a nedrzi moc v zakrutach ani za sucha. docela ma sklamal lebo ani navyse nujak extra moc nejde.
skusal som ho ako alternativu k schwalbe (nejak zas podrazeli) a bohuizal sa mi velmi nic adekvatne ku klasickej kombinacii NN+RaR nedari najst takze u nej zostanem cena necena.
A je tedy podle vás na mokru Ardent lepší nebo horší než Nobby nic?
imho horsi
horší ale verze 60a , ST směs přesně naopak
myslíš UST?
ST – Super Tacky měkká směs 42a
Ono nejde srovnávat plášť jen podle názvu – noby nic se dělá taky v různých směsích a ne každá je lepší jako obyč Ardent – třeba NN Performance ..
Nobby nic jsem nikdy nejel, ale hodne lidi tu psalo, ze hodne klouzou po mokrych sutrech, ja s ardentama byl v rychlebech kdyz prselo a problem jsem nijak nemel …
Mě to příjde trošku chaos, řeší se tu Ardent 2,25 a lidi tu píšou o ST, které jsem nikde na webu neviděl, jen v DH verzi, to jsou uplně jiný gumy.
njn nevim proc se tu resi guma co vazi kilo a ctvrt na trail bike …
Moje prispevky jsou o 2.25 kevlar 60A. Za 500 Kc co stala jedna bych si je rad zas koupil.
Jestli chce nekdo usetrit g a lepici plast, tak od maxxisu minion 2.35 ST co vazi 825g.
Mám tu samou. A ani jsem ji hlavně nikde v jiné směsi neviděl, ale možná jen nechápu maxxis stránky
Tak Ardent je ale zase vyrazne pohodlenejsi nez minion. Minion v 2,35 dost drncaj :)
Jezdil jsem vzadu 2.25 Ardent EXO (silnější stěny), za mě dobrý plášť, jede a docela drží (i když o dost méně než NN 2.4).
Na webu mám maxxis trochu hokej v popisech, nevím co s tím dělali, dřív to měli dobře.
Mi prijde vyrazne lepsi 60a smes maxxisu na mokrych sutrech/korenech, enz puvodni triple nano u schwealbe, jak je to s trailstarem netusim.
A co ten Nobby nic 26×2,35" myslíte, že je to dobrá volba?
Dosť asi bude záležať kde budeš jazdiť. Ja som presne tieto dostal ku kolesám a viac by som si ich za svoje nekúpil. Po 250 km v Malej a Veľkej Fatre má zadny polovičnú výšku štupľov, kopa z nich je dorezaná a natrhnutá. Vyzerá horšie ako Kenda Nevegal po 1500 km. Grip pri Pacestar žiadny zázrak, jediné čo sa mi na nich páčilo tak to ako parádne idú.
Teraz som objednal dopredu Highroller, dozadu Ardent, tak v ďalšej sezóne porovnám.
hehe…no, dva vylety v beskydech a NN udelal toto :)
ale proste sutry maji hlad a jak bocni figury nema protazeni do boku, tka se trhaj…
Presne takto vyzerá ten môj zadný. Vydržal mi teda kúsok viac, ale asi som ich viac šetril :D.
Stejně podemleté špunty mám i na RaR.
Takze ted vybiram co na prosti rok. Asi zkusim pomalejsiho HD a kdyz se brzo dojebe, pujdu do neceho odolnejsiho..nakonec je to hlavne v nohach:)
na tohle si stěžovali u Muddy Marry, takže spíš to souvisí s použitou gumou
Mě tohle udělaly snad všechny pláště který zažili trochu tvrdší zacházení. Big betty od schwalbe třísměs a teď i Ardenty ST. Ale u těch ardentů je to asi tim že je to měkká směs.
Hele to nemá vejšku dělá to taky. Prostě švalbe jsou sice lehké gumy, ale úplně na hovno co se týče výdrže a toho trhání špuntů. Max MM na předku, ale dávat něco dozadu od nich, tak z toho už jsem vyrostl. Radši o pár géček těžší maxxis, ale aspoň dá pár jízd v bordelu.
Mě to dělá NN v Trailstaru i na předku, tempo samodestrukce je ještě akceptovatelné, ale rozhodně nic pro šetřílky.
Jedna vec je setreni, ale kdyz si das dva vylety v pohodovem tempu a guma je na odpis, tak si pripadas jako pozer-driftar-amater…
Zkusim ten HD a k tomu koupim i nejaky maxisy…a podle rychlosti destrukce to vymenim drive nebo pozdeji:D
no pokud je to takhle dramatický, tak to jsou nevhodný gumy/směsy a nejspíš budou nevhodný i ty HD.
uvidime:D
Davam Dampfovi vejlet, maximalne dva!
Potom sa pochváľ, nech viem či nad nimi uvažovať alebo nie. Lebo NN nám skončili podobne, len u teba ešte kúsok rýchlejšie :D. Ja som zatiaľ objednal klasiku Minion + Ardent. S tými zatiaľ problém so životnosťou naokolo nik nemá.
Mě přišlo, že ten grip je výborný, když je guma nová, ale velmi rychle se sjíždí. Ale to závisí asi jak agresivní povrch budeš jezdit.
Bude ten NN 2,35" na 18mm ráfku v pohodě(Masterdisk) nebo se bude žvejkat?
Když se o to opřu, tak se mně se žvejká i 2,25 na 21mm ráfku (vzadu), bez duše.
Mají Nobby Nic 2013 také nějaké ty vylepšené bočnice?
přece nofej dyzajn nee…
hledej verzi snake skin
mně na fotce přišly lehce jiné ty boční špunty, ale chtělo by to lepší fotky pro porovnání.
Jak se vánm zdají být Ardenty na prejezdech po asfaltu ??? Jsou to brzdy nebo je to vpohode … ? 2.25
Oproti Racing Ralph čo som mal na HT brzda, oproti Kende Nevegalv 2,35 miesto ktorej ich teraz mám rakety. Tak si teraz vyber :D
tak nevagal je nejpomalejsi plast na zemi .. :D treba porovnani pokud nekdo ma s X-kingama .. coz takove stesti mit nebudu … :) .. jde mi o to,jestli je mam nechat v krame sundat z noveho kola a zapoctem hodit jine plaste nebo je tam nechat … :))
A na co je chces pouzit? Jestli na akcensji jezdeni v terenu nejaky AM/EN pak jedou paradne, jestli xc tak bych dal jiny.
jj, na AM/EN je Ardent dobry, asi bych ho i uprednostnil pred X-Kingama (ktere bych ale asi nasadil, pokud jezdis takove XC/AM, paac asi pojede trochu rychleji)
tak pisete,ze to brzdy nejsou,tak je necham na kole … popripade pokud mi nebudou vyhovovat,tak je sundam … Na leto hodim kdyztak jine a ardenty bych nechal na takove to „zimnejší“ počásko ;) .. slo mi o to,jestli to jsou brzdy (abych je zbytecne netahal do baraku a pak je prodal jako jete zbytecne … ) coz dle reakci nejsou,tak pohoda … dikec! :)
Jestli to jsou 2.25 kevlar tak bych je klidne koupil do zasoby :)
nevim jake to presne jsou,ale asi to bude dratovka normal, je to na Force 1.0 2012 …
koupím :)
Tak napisu porovnani s X-Kingama RS 2.2 … X-Kingy – asi o neco rychlejsi,ale nejak moc to poznat nejde(ardenty nafoukane na 2.6–2.8 bar),takze ma puvodni myslenka,ze je dam pryc po koupeni kola a misto nich nahodim opet x-kingy padla, jsem s nima spokojen,jede pekne .. Jinak v terenu drzi ardent lip – v zatackach,jde se lip nakonit,aspon muj pocit … :)
Na co si kupovat dobrý plášť když ho stejně zabiješ přefoukáním?
takze za prve,mel jsem ho na novém kole pokud umíš číst,a za druhe jezdil jsem s nim na 2.2 a nevyhovovalo me to,táhlo se to moc pomalu :o)) asi muj problem,ale co uz,ja se s tim spokojim :D
Jak se to prosím tě projevovalo?
odpoved mas
Když plášť přefoukneš, tak stejně nezrychlí jen se zhorší jeho jízdní vlastnosti.
je to mozne, ovsem me to tak neprijde ;)
nicmene to rozepisu,at tady neni flame,ktery stejne bude :D … Kdyz jsem to mel kolem tech 2–2.2 nafoukane,tak mi to proste prislo na asfaltu moc pomale,proste to bylo mekke … mam nemale prejezdy,tak jsem to tedy zkusil na onech zminovanych ± 2.6 a uz to bylo o poznani lepsi,pekne to jelo a v terenu pohoda,nicmene v terenu bude lepsi nizsi tlak … :)
2,6?To je jak kámen.To už mi přijde podobný jako silnička na makadamu :)
jojo je to tvrde … :D … ja to prave na to nafoukal tedkom o vikendu a zrovna jsem to prubl … takze budu snizovat,ja si nechám poradit :o) ale jsem taky samo-ucitel :D .. nicmene,me to nejak hrozné neprislo ..
Ono hrozně záleží taky na měřáku. Předtím jsem foukal podle pumpy a tlak lítal o 0.3 bar nahoru. Takže jsem pořídil od schwalbe digi manometr a hned je to lepší. Hlavně člověk ví co si potom může dovolit, když má přesnou představu o tlaku.
je to mozne, nemam zadnou profi ;)
Hlavně u x-kingu RS bych zdůraznil, že boky toho moc nevydrží.
Dá xe Ardent charakterově přirovnat k nobby nicu? nebo k čemu případně od Schwalbe? Pokud bych chtěl schwalbe tak bych tam strkal asi NN/RaR ale nechci :)
Vybírám a zvažuju něco trail/AM. Přemejšlel jsem conti MK II 2.4 na předek a X-King 2.4 na zadek, aby to trochu jelo.
Jenže… Chtěl jsem zkusit jít do tubeless a u continentálů narazil na problémy lidí s prosakem mlíka skrz boky pláště. tak hledám dál.
Koukám po Maxisech a nějak se v nich neorientuju. Ardent dopředu, doadu? High roller (II)?, Minion (neni to už spíš dh)?
a už vůbec jsem se nedohledal, jestli jsou tyhle pláště vubec ready na tubeless.
jsem zoufalý :D
Mk2 V PROTECTION by ten problém asi neměl, ale na předku si taky ustříkává jako NN.
http://www.maxxis.com/…ountain.aspx
tady všechny info
Ardent dozadu a High Roller dopředu, ale pojede hůř, než kdybys měl čistě Ardent. To samé platí pro Minion. High Roller i Minion jsou větší držáky. Vím, že se dává např. Ardent předek a na zadek Advantage(nebo Ignitor, či ještě rychlejší Ikon).
takže to zestručním a seřadím od nejvíc gripu po nejrichlejší předek/zadek:
HR/Ardent
Minion/Ardent
Ardent/Advantage
Ardent/Ardent
Ardent/Ignitor
Ardent/Ikon
Já bych asi volil Ardent/Advantage, jako ideál kompromis gripu a rychlosti
Díky. Škoda jen, že ať koukám, jak koukám tak u nás Advantage v kevlaru 2.25 neni k sehnání.
K těm Contíkům, jezdil jsem verze race sport a ty šly v pohodě utěsnit,i když byly vlhké mapky ale mají slabé boky takže byly boční průřezy a musely se dát duše.
Aktuálně mám MK II a X-koin obě plnohodnotné tubeless a žádný problém z prosakem nebo nějaké vlhké mapky.
Nevýhodou je vyšší hmotnost oproti verzi race sport.
Mimochodem, plánuju letos dát Ardent dozadu 2.25, dopředu něco v 2.3– 2.35, ráfek 19mm. Co byste tam kopli. Jezdím AM na fullu 150, takže preferuji grip ;) …
Dojíždím tam Black Shark 2,25 a vcelku fajné, ale na zadku už jsem ho řízl a chci mít srovnání i s něčím jiným. Občas klouzl, ale relativně jsem byl spokojený.
Občas vyjedu s kamarádem, který jezdí hodně rovikny, asfalt atd .. co byste radili za pláště, abych tam hodil a přezouval. Do terénu se taky dostaneme, ale nic extrémního. Prostě chci, aby to jelo v rámci možností. Takže něco na pomezí AM/XC, ale klasické XC papíráky tam moc nechci ;).
NN/RR
Na tu silniční eskapádu jo ? Noby Nic dopředu a Racing Ralph dozadu? 2.25 předpokládám obojí ?
jo, tak nejak..jIrI v tedle kombinaci odjezdil dost tu po okoli, i do beskyd a rychlebek zavital…NN vepredu na silnici az tak nebrzdi..
MM taky ne:)
pokud to neni VertStar:)
:)
Momentálně jsem upgradoval na NN 26×2,25 vpředu a vzadu zůstal 2,1. Jaký je Hutchinson Cougar?
Můžete prosím porovnat NN a Continental Mountain King II? Děkuji
Vozil jsem nejprve NN 2.25 na zadku, pak jsem koupil MK II 2.2 protection a je rozhodne uzsi asi o cca 4 mm na 19 mm rafku. Rychlost podobna MK o asi neco malo rychlejsi ale o dost hure drzi. Zejmena mokrej sutr a kamen je konecna. Byl to prvni plast kterej jsem vzal a po par vyjizdkach dal pryc. Pracovne jsem mu rikal KLOUZEK.
Dobře. dneska jsem si potvrdil, že 2,4 ardenty exo na drátu jsou těžký a zbytečný mrchy. Pichnul jsem. A v duši zůstal zapíchnutý… …trn! A to i s fr dušema (což je komplet težké jako embrio prasete) …takže neprůstřelný to taky neni… Nějaké návrhy?! (na kolo v profilu)
Mám 2,4 ardenty kevlarové,mají 820g a používám je jako bezduše,výborně drží tlak,udělej z toho bezduše a nějaký trn tě nebude trápit,nebo zkus Onzy,píše se tu onich v jiném vlákně.
když já … .jsem asi ve svých 22 docela konzerva… ust prostě .. ..nevěřim?! :( ne, spíš se bezdůvodně bojim neznámého.. ..ale asi do toho dospěju..
Konzerva ve 22,hmm co budeš dělat v pozdějším věku,tyhle věci se spíše zhoršujou,mám souseda,který teď lamentoval,když si musel koupit auto s centrálním zamykáním,protože úplně holé mu nechtěli vyrobit :-))
no hele..:D centrál taky nemam, páč jsem ho nechtěl. ..ale tady na severu : máš odemčenej kufr a na křižovatce ti ho černý vybílej :)
Nemůžu :-))
Jestli tě tě uklidní tak jsem NN píchnul ostružinovým trnem asi před týdnem. Mají ty snake skin verze také ochranu běhounu nebo jenom boku?
jenom boku
Prostě smůla, dej obyč duše většinou to stačí.
když já nenašel jiný duše než ty maxxis 2,2–2,5 co maj přes 1mm matroše… nebo na 2,4 pláště můžu dát užší duše?!
Jasný, vozím všechny možný okolo 180g.
I ve sjezdových kolech mám na předku 180g duši. na zadek dávám FR. Beru podle ceny ty nejlevnější a bez problémů. Když už to pokandíš, tak stejně cvakneš všechno. V případě ust vyzuješ všechno.
dík :) já se radši jako moula zeptam, než .. ..no prostě tak :)
Na en kolech mám obě duše 180g, jen pro jistotu:)
Mně teda příde FR duše od Maxxisu necvaknutelná, podařilo se mi s ní ve Whistleru odrovnat dva ráfky aniž bych jí cvaknul, nechápu to.
http://www.frbikes.cz/…-2–5-av.html
tyhle vozim 145g a v pohodě
dík :) jejich porodní váha je poloviční oproti maxxisům :)
+1 taky je vozim a v pohodě
Ja napr. vozim v MM 2.35 (ekvivalent 2.5 u Maxxis plastu) tuhle odlehcenou dusi 1.90–2.125:
http://stopbike.cz/…/produkt.php?…
Zkusil jsem tuhle, protoze at jsem vozil normalni dusi, nebo tluste DH duse, cvakal jsem tak jako tak. S touhle lehkou jsem zatim ani jednou nepich a cvaknul jsem po 3/4 roce az ted na Rychlebach, kdy jsem to napalil do 20cm sutru s ostrou protihranou, kdyz jsem vyjel mimo trail, paac jsem koukal po bikerce postavajici u stromu.
…tlaky vozim takove, ze je to tesne pred zvykanim se plastu v naklonu/zatackach
Maxxis Ikon 26×2,2 někdo náhodou nevozíte? Je to opravdový univerzál a jaká je případně výška figur?
Vozím,nevím co chceš slyšet,univerzální není nic,výška figur je mezi 3–4 mm je lepší než continental x king a jakýkoli schwalbe nn,rra,rro,ss.Používám ho jako bezduše ve verzi 3c exo a dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum.
Konkrétně uvažuji o této verzi s dual směsí:
http://www.koloshop.cz/…6×2,20-.html
Ty 3C exo jsou hodně drahé. Je ikon opradu lepší i ve vlhku?
Myslel jsem než Schwalbe NN.
Jak kde,na mokrých kamenech je lepší ikon,v bahně bude lepší nn,protože má větší figury.
Určení zadní kolo, trail-bike, v předu mám právě NN.
Pokud máš nn vpředu,tak plášť vzadu už je lhostejný,snad aby dobře jel,protože když ujede zadní kolo,tak to jde nějak ustát,ale přední musí držet a v tomhle mi přišel nn absolutně nepředvídatelný,ani dobře nedrží,ani dobře nejede,zkrátka univerzál jak jsi původně chtěl.
Drahý je,ale mám na něm 2000km a na zadním je sotva znatelné opotřebení,přední je jako nový,píchnul jsem jen jednou,díky tmelu jsem dojel,drží lépe než x king protection a je odolnější,má větší objem,přesto po asfaltu lépe jede,zatím nejlepší XC plášť co jsem jezdil.
na jakých ráfcích ty Ikony vozíš? hloupě jsem koupil jen levnou verzi EXC, s tím, že zkusím jako bezduše, ale už při nasazení rukou bez potíží mi bylo jasný, že to nafouknout nepůjde. Mám je teda na duších, ale boky mám už pěkně ohoblované a v jednom místě už i protržený. Kolik mám najeto nevím, km nesleduji, ale jezdil jsem s nima víceméně dohromady jen týden v Rychlebách, doma jen pár vyjížděk, přes 500km to určitě nebude, vzorek je pořád jako nový, ale ty boky… hlavně vzadu…
Jinak grip si celkem pochvaluji, vzhledem k tomu, jak dobře jedou, na mokru taky dobře drží, jen v bahně nic moc, ale to je od pohledu jasné, že nebude moc zvládat.
Tak právě do budoucna uvažuji o té nejvyšší verzi na bezduše. Jen to „dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum“ tím myslíš, že maj taky celkem volný patky, takže se blbě nahazují na bezduše? Nemám právě úplně UST ráfky(prý mají tvar UST patky, takže by měla stačit páska na utěsnění děr), tak abych nevyhodil prachy zbytečně…
Omylem jsem levnější verzi EXC koupil a přišlo mi, že je to úplně jiný plášť než ta nejvyššího verze, kterou jsem měl předtím. V podstatě bych už o Ikonech v jiné než plné palbě vůbec neuvažoval. Zkušenosti v zhruba stejné – ani ne padesát kilometrů a stopka v podobě rozervaného boku, což se mi nepovedlo ani na papírácích Schwalbe. Krom toho se mi na Crosstrailech žvýkaly tak, že to rozumně vozit nešlo. Nahodit jdou podstatně hůř, patka hodně volná, chce to pořádný kompresor.
Na druhou stranu Ikony v plné výbavě jsou nejlepší pláště, co jsem kdy jezdil. Patka klasicky volná, nahodit ale jdou celkem v pohodě (narozdíl od levnějších verzí) a když se zadaří, tak výborně těsní. Vozil jsem je jak se žlutou páskou NT na obyč DT ráfku, tak na UST Mavicích.
Ten DT rafek byl prosim Te jak siroky ?
DTčko mělo 18 mm vnitřní šířky, přičemž Maxxis doporučuje síři 21 mm a více. Jak jsem psal, u nejvyšší verze, tedy 3C/EXC/EXO, s tím žádný problém nebyl. Levnější verze EXC se na užších ráfcích žvýká až běda.
OK, prave kvuli tomu doporuceni Maxxisu jsem se ptal. Mam 17tku (DT 4.1D).
Trochu to tady oživím. Potřeboval bych plášť na přední kolo na XC. Teď už chvíli jezdím XKing, no už dvakrát mi to na něm podjelo na beskydských šutrech a moc dobře to nedopadlo. Proto bych potřeboval něco, co víc podrží i když udělám nějakou chybu. Protože teď mám vzadu Ikona a líbí se mi, tak mě napadl Ardent kevlar 2,25" 60a. Potom taková klasika NN, do MKII se mi moc nechce. Tak by mě zajímalo, co by bylo na takové XC lepší nebo klidně něco jiného? Ráfek mám 21mm, tak by nějaká větší šířka vadit neměla. Díky
na přední bych ho teda nedával… Ten Xking máš obyč nebo Black Chilli?
jj RS 2,2", vzadu byl fajn, ale vpředu začínám o něm dost pochybovat. Poprvé sem si myslel, že to byla vyloženě moje chyba, ale teď už fakt nevím.
Proč ne dopředu?
Já ho mám vzadu, kvůli rychlosti, nepříjde mi to jako extra držák, jako tubeless mi moc nedrží v patkách (což je asi vpředu jedno), NN bude dopředu držet líp a jestli je o fous pomalejší je vpředu taky jedno.
Bohužel porovnání s XK nemám.
Dopředu NN oproti Ardentu? To by si dvakrát nepomohl, spíš naopak.Ardent drží o něco líp, hlavně na mokru.
Uh a teď si vybrat :) No určení bude především na kamení, písek a hlína, převážně za sucha, ale mokru se taky nevyhýbám. Určitě na tom chci objet Rychlebky, ale zase, jak se tam dá jezdit na XC… Jinak jak je na tom Ardent s odolností bez EXO protection, bude to i tak lepší jak NN?
Pokud se budem bavit o odolnosti klasického NN vs. klasický Ardent, tedy oboje bez ochran navíc, pak určitě vede Ardent, protože je to kus gumy, ne papíru jako NN. Já jsem s Ardentem strašně spokojený, je to taková guma mezi XC a AM, takže docela drží i na mokru, ale ještě trochu jede. Popravdě jsem Ardenty koupil pro přečtení recenzí na mtbr.com, pokud není problém Aj, zkus tam taky mrknout.
Ja musím napsat že zatím Ardent po asi 2měsících ježdění převáždě po Beskydech bez jediného defektu.Na odolnost jsem byl zvědavý hodně a zatím jsem mile překvapen.
Kolik váží?
640g v kevlaru.
Teda 648g…abych nekecal:)
Vozis DH duse? A jaky tlak?
DH duše nevozím ani na DH:)
Používám normální většinou kolem 180g max 250g dozadu.
Tlak vozím u ardentu v terénu předek kolem 1,8–2bar a zadek 1,9–2,2bar.
Ty kraso to jsou fakt slupky… :-) To se nedivim, ze ti to do kopce tak lita :-)
Zrovna jsem chtěl napsat, že to váží jak UST gumy od Schwalbe :D. Ale co si tak vzpomínám, tak Maxxis aspoň míval poctivé šířky.
S tou váhou jsem počítal. Třeba Ikon s EXO co mám seděl taky ± pár gramů na katalogovou váhu. Ale 2,2" a 57mm šířka je super. A defekt jsem měl akorát jeden trn a jinak nejde poznat, že ta guma líté ve stejném terénu jak XK který je z boku pěkně ošoupaný až na plátno. A Ikon jak nový.
XK mě docela spolehlivě vyléčil, z lehkých šlupek. Sice v zadu byl fajn, a ten první měl i nějaký normální objem, ale ten druhý podstatně lehčí, užší a papírovější.
U Ardentu, taky počítám s nějakou šířkou jako má Ikon. Maxxis dělá prostě pořádný kus gumy.
Narvu do toho ultralight duši od maxxisu a bude. Posledně jsem bral kalsiku 180g a jednu ultralight 125g a žádný rozdíl jsem nepozoroval.
já měl o fous lehčí… ale taky jsem ho velmi brzo cvaknul :-(
skvely…jak si na tom stoji v beskydech? NN mi vyhovoval, ale otrhal se, HD uz docela brzdi…co jsme tak cetl, tak Ardent je podovny NN, ale netrha se. Muzes se rochu rozepsat?
Nebyl jsi s tim tedka v rychlebech?
Mám teďka ardenta z nouze vepředu (AM ježdění). Kdybych hodil HansDampfa v pacestar verzi dopředu místo něj, bude celkem slušně držet (oproti ardentu) a o tolik hůř to nepojede, co myslíš? :)
Jinak na ardentu se mi celkem špunty trhají, ale jestli to není tím, že dělám kokotinky i na asfaltu…
nevim, ardenta jsme prave nejel…HD v trailu mam vepredu a tam mi zatim sedi…
Proč nechceš MK II ? Já bydlím kousek od tebe, a vozím ho na předním ( sice drátovou verzi), ale jsem s ním spokojený. Ve 2.4 na 20mm ráfku má 57–58mm.
No spíš tak nějak po posledních zkušenostech s Continetaly nemám chuť je dál zkoušet. Na druhou stranu, pokud by držel líp jak NN, tak asi proč to nezkusit. Bezduše nevozím, tak to by problém být neměl. Jen aby zas vzorek nepřežil boky pláště. Prodřel se mi XK vzadu a i ten vepředu už nevypadá nic moc. A 2,2 asi bude docela užovka a 2,4, to už je snad i trochu moc ne na XC. I ten XK v porovnání s Ikonem vypadá poněkud směšně.
Toš NN prý drží líp. Nevím já jsem spokojený. Ale prosimtě kde jezdíš? Já jsem zatím s bokama na jakýchkoliv pláštích neměl problém. Zato jsem dneska cvaknul přední i zadní zároveň.
No prevazne jezdim Hostynske, Verovicke a Vsetinske vrchy. Nikdy sem s tim problem nemel, ani na RK, az XK RS se prodrel, nejdriv lezly jen nite, ale casem to.povolilo a udelala se dira tak na prst. A ted druhy XK v predu zacina vypadat podobne, nehlede na to ze se na nem odloupla jedna kostka, coz je jeste dobre, kdyz sem videl nejake fotky na netu. Ta puvodni serie byla ale lepsi, figury drzely a byl i sirsi, ale tezsi.
Ardenta 2.25" 60a vozím na xc předek i zadek a ta směs drží i na mokru na xc ježdění dostatečně.Hůře drží jenom v bahně,tam jsem zvyklý na větší grip a ty nízké škunty prostě nestíhají.
Ozivim…
Hlodani ustalo rekl jsem si, ze prehodim stavajici HD za neco noveho. Dosel k nazoru, ze Ardenty by mohly byt ok.
Co chcu:
Podle webu se Ardent dela jenom ve smesi 60a, je to blize traistaru nebo pacestaru?
Bude to rozumna kombinace na takove to bezne beskydske/rychlebske jezdeni? Jeste se nabizi moznost soupnout dopredu Miniona 42a (nebo ST).
Podle mě 60a je tvrdší směs. 42a je nejměkčí. EXO = snake skin, plus má výztuhu. Na webech se dají najít různé verze, v zahraničí mají ty novější 2012/2013, u nás skladem starší, třeba kevlar EXO 2.25 jsem kupoval za 550.
ze 60a je tvrdsi vim, jde mi o to, zda je na urovni pacestaru, tvrdsi nebo mekci…s tim, ze adrend je stejne akorat v 60a tak je to asi jedno, ale optat se muzu:)
ardent exo 2.4" se da koupit za 570 treba tu
To je teda sakra levné oproti EXO verzi IKONu.
no…a jak jsem posleze zjistil, nemaji skladem:D
Ty jo ja pravě zepředu miniona vyhodil a nahradil ho HD a musim uznat ze pro moje jezdeni zmena velka. HD drzi o hodne lip, hlavne miniony strasne spatne jely , to jsem se vzdycky nadrel.
Tak vepredu bych HD snesl, ale vzadu je to desny lenoch…
no a tam jsem mel miniona 2,35 a to bylo hrozne pomale :) spis zvazuju do zadu NN, ardent jsem mel taky v hledacku, ale nejak mi schwalbe sedi :)
NN jsem mel..ale uz nejakou starsi, podle mloka nepovedenou, verzi…trochu mi vadilo, ze ulitava v zatackach…
Sakra, jsem uvažoval o NN 2,25 na předek po ojetí X-K, ale jestli ustřeluje v zatáčkách, tak to asi nebude na předek ideální. Nemáte někdo srovnání NN 2,25 s MK 2,4 co se týká toho ustřelování v zatáčkách ?
polehounku dojizdim Ibexe vzadu, HD chci prubnout jako jeho nastupce a s tema „pomalyma komentarema“ o HD mne teda radost nedelate, panove.
BTW, da se sehnat i PaceStar verze Fat Alberta F? zadni nechcu
Jako ja to nejak nerhotim a zatim duu abych trochu posilil nohy. Jak je tvrdy nebo uplne blativy podklad, tak pohoda..ale jakmile najedes do mekkeho podkladu, treba hliny, tak uplne citis jak kolo brzdi…
Ujet na tech gumach 100Km za den s dvoukilakovym prevysenim (40% teren, 60 asfalt), neni zadny problem i pro lemru jakoou jsem ja:)
Asijura ted na tom jel 160 kilaku z Bratislavy do Vidne :-D asi se na tom da normalne jezdit :) ja si ty HD nemuzu vynachvalit, skoda jen ze na monsteru mam v ramu malo mista, to je jedine co mi vadi, kdyz se na to nalepi bordel tak to hodne drhne …
hmm..to uz se musi fest nalepit…musis vice bombit at to odlitava!
tak ty mas enduro, tam je vic prostoru kapke, u toho mojeho AM je min, ale tak jo, jdu do toho bombeni :)
na XC zavody HDcko neni ale na bezne jezdeni cyklostezka polnacka je to rychle dost… :)
Ke smesim:
60a je do zadu urcite ideal, je to mozna tak mezi Pace a Trail, s tim, ze jede pomerne slusne, ale zaroven lip drzi nez Pacestar. Ale taky to mozna bylo plastema, ale bettyna v pacestaru mi prisla takova nejaka divna.
Do predu bude 42a urcite lepsi a Minion jakby smet, ale zase u nas problem sehnat v nejake jine verzi nez bez butylu :-( Gazman prej bral z Polska, jeste jsem nezkoumal. No a pokud bys daval Ardenta i d predu, tak 60a, a spis te bude omezovat vzorek nez smes.
A k Ardentum celkove: na XC-cko asi dobre, v zadu to pojede paradne, ale ja budu davat do zadu Miniona. Prece jenom ma na muj vkus uz moc pidi vzorek. Docela silne jsem uvazoval o HD do zadu, ale bojim se odolnosti oproti MM/BB. Prece jenom tam je pres 100g na plasti dole.
vzorek je v pohodě, ale pořád na bezduši je to hodně zranitelná guma. Je to jedinej důvod, proč jsem do zadu musel dát 2.4, protože jsem se prostě bál o ráfky. Je fakt že dopředu by to chtělo měkčí směs, kterou v tomhle rozměru bohužel nedělaj (bohužel ani schwalbe to u užších pláštů nedělá)
no..mekci smes by se asi hodina…proto mne napadl ten minion v STcku…taky by trochu lepe drzel…
tyvole co clovek, to opacny nazor…ja se vcera nemel s tomfreem zakecat a zil bych ve sladnem nevedomi:D
Jak rikam, co clovek, to nazor :-D Co ti pekneho tomfree povykladal? By me i zajimalo ;-)
Jinak ja se ted rozhoduju, co dal. Asi urcite to bdou Miniony bez butylu, ale po vcerejsi projizdce jsem zacal uvazovat, ci ta 2,35 nebu precejenom lepsi, nez 2,5 :-)
Tak se rozplyval jak lepe jedou a drzi skoro stejne..ale zase pravda, ze jsme ho moc nesledoval v akci. Nakonec asi ardenta mrdnu jenom dozadu…a casem uvidim..rad bych jel o vikendu potestovat do rychleb, ale zatim nemam cim…
Ardent zadek(bacha, moc nebrzdi, kdyz je to potreba) a Minion Front dopredu a mas vystarano
s minionem uvidim…zatim necham HDcko kdyz mam tedka jaksi tri do zasoby:D..prodavat se mi nechce:)
Túto kombináciu jazdím a celkom spokojnosť. Až na to ako vravíš, moc nebrzdí. Hlavne na vlhku alebo naopak keď je na horách dlhšie sucho a je prach. Ale vždy to je pekne predvídateľné, žiadne nečakané ustrelenie sa nekoná.
Lepe pojedou urcite… Na Rychleby jsem taky myslel, ale asi budu muset makat. Snad dalsi vikend…
Pristi vikend bych rad vyjel z Jablunkova na Konecnou…tak uvidim. Jak nebude auto, tak pojedu do Jablunkova v sobotu vlakem…
Ted je urcite lepsi jet do Jablunkova vlakem. Vendryne je zavrena, tak se jezdi objizdkama a jsou tam kolony jak svina
jop..to jsme zjistil minuly tyden, kdyz jsme jel do slovenskeho raje…jablunkoc cca 40minut strudl…cadca-zilina uzavirka a tak jsme jel pres turzovku, pres kterou jsme puvodne nechtel(ostravice-turzovka), bo jablunkov mel byt rychlejsi:D…po trech hodinach a 110Km jsem byl v turzovce, kam to bezne mam 70 a 1:10:DDD
Hehe :-D
btw: k te trase na Konecnou – kde tam pak pokracujes? Docela jsem nad tim kutil, zebych si dal cely ten hreben, ale uvazuju porad jak dal. Na Konecne uz budu asi celkem presity, a do Ostravice na vlak to je asi vsude pres solidni kopce… :-)
Cest je vicero, ale zadna uplne vymazlena.
Nejpitomejsi je to sficet po modre po asfaltu do udoli Cerne, housek po ceste k prehrade a tu objet jednou nebo druhou stranou..vsude kopce:(
Trochu mene pitome je sjet z hrebenu jeste pred poslednim kopeckem pred konecnou a proficet na zelenou tur. znacku lesem…je tam kupa starych cest, vyslapane chodnicky, takove fajne a misty technicke bloudeni kopcem dolu.
No, a zabijacka cesta, kterou jezdim ja je, ze ta predchozi + vyjezd po asfaltu na Bily Kriz a po modre k prehrade:D To mas ale radost, co:DDD
Ve finale vzdycky zavisi kdy se poprve ukazu na BK (ten druhy vyjezd po asfaltu neni az tkaove peklo) a zda mam dalsi hodku a pul na kolecko…z BK na Sance se da taky hezky sficet, ale co tam udelali tu sirokou sotolinovou cestu, tka uz to neni takova sranda…
a nebo to muzes jet cele od konecne do ostravice po asfaltu a na hamrech se stavit na dvoupivko:)
No to jsem si myslel… Moc jsi me teda nepotesil :-) Tak uvidime, jestli se letos nekdy hecnu na hreben Mosty – Konecna :-)
Jinak ja mam jeste druhou unikovku…z konecne po zelene az do turzovky…tam je to taky mooooc hezke:) Ale to aby sis pomalu zaridil odvoz…sjezd na vlak na slovenskou stranu je nahovno:(
Do Turzovky to je pekne, jo? Hmm… Tam teoreticky jezdi vlak do Cadce… :-)
uplne vychytane to nemam, tkaze jsem jel vesmes po lesackych cestech…ale i tak to bylo misty dobre…takova kochacka…
takze po nejakem tom hledani jsme nasel shop kde maji gumy skladem:
http://www.bike-components.de/…ection-.html
jeste cekam zda jde o plaste se skladaci nebo kevlarovou patkou bo nemecky umim takk akorat hovno:)
Faltreifen znamená skládací (doteď jsem netušil, že existuje nějaká skládací patka, všechny skládací patky jsem považoval za kevlarové :) )
tak prece jenom jsi jazykove nadany, diky:)
nekde se plaste rozlisuji jako wire/folding (drateny/skladaci)..tak proto…
Teď se mi dostala do ruky dvojice WTB Vigilante a Moto 2,3 TCS, to Vigilante půjde na předek, tak uvidím, ale mohla by to být taky zajímavá volba.
Jak si s Vigilante spokojený, máš porvnání třeba s HD?
HD jsem nejezdil, jen jsem je rok „sušil ve skříni“ a pak prodal. Vigilante mám jen vpředu, zatím moc nenajeto, čekám až si odskočím do Rychleb.
Asi tři týdny zpátky jsem měnil zadní HD Pace za Ardent 2,25 EXo kevlar (byl v koloshopu v akci za pětikilo, tak jsem to prubnul). Oproti HD to letí jako vítr, opotřebení proti HD je minimální. Pokud srovnám obě gumy na Walesu v Rychlebech, tak Ardent zcela dostačuje – ustřelil jen při jezdecké chybě (je fakt že HD mi tam neustřelil ani jednou a to tam lilo jako z konve). Vzhledem k tomu jak krásně jede, tak v tuto chvíli HD odpočívá na stěně, Ardent zatím vítěz (to nehovořím poměr cena/výdrž). Vozím bezduš na EX500 – nahozeno hned, těsní krásně.
tak to byl posledni hrebicek..jde se utracet tezce vydelany prachy:)…minimalne na zadni kolo ho jebnu:)
Pro mně to na běžné ježdění beskydy, Rychleby atd. naprosto dostačuje i v té 2,25 verzi. Ve předu jsem nechal HD v Trailu a tahle kombinace se mi jeví akorát.
Jo..tak nejak to planuju..chcu neco trochu rychlejsiho dozadu:)
Ja si pockam na Rock Razor od schwalbe.
Zatim vzim HD vpredu i vzadu. Ardent 2.25 vozi kamos na Cube AMS150, jede to teda vyrazne lip jak HD, ale jak je podklad vic do sypka nebo mekci les, tak je ten rozdil v gripu taky obrovskej.
s tim pocitam no…otestuju, uvidim..nejaky skrabanec navic nebo chlapacka jizva se taky pocitaj;)
na zadek v bezduši (měl jsem klasiku ne EXO) o shrnu takhle:
myslel jsem 2.25 verzi… prostě standardní šlupka jako jiné podobné gumy :-)
diky..vzal jsem 2.4" exo verzi, tak jsem zvedav…
Tak 2.4 ma asi dvojnasobnej vzorek proti 2.25, takze ta bude dobra ;-)
snad to nebude větší balón než HD :-)
já to viděl jen na nějakých megaširokých ráfkách teda…
tomfree pravil, ze je asi o 4mm hubenejsi nez HD..uvidime…mencouri prijali objednavku, tak pristi tyden je to doma:)
Hubenejsi mozna jo ale docela vysoka.
tak to bude první monster na 650b
to by ceklem šlo, rychlost by mohla být jako NN 2.4
Mě spíš pořád vrtá hlavou, jaktože ten pitos jezdí na sjezďáku ty 2.25 šlupičky, navíc v beskydských kameništích… Přitom ta guma je jen trošičku macatější NN 2.25
Ja si to vysvetluju jen tim, ze to proste vsechno pozere ten Status, jinak to neni mozne :-)
beskydy neznám, ale bál bych se hlavně řezání od těch bájných volných šutrů.
Nevim no… Nejakym zazrakem mu to prej drzi. :-) Udajne ted akorat vic vybira stopu a ve volnych sutrech to asi tak nepousti. Mozna se tu k tomu jeste vyjadri, ale rychly je porad dost, a ted lita i do kopce :-)
Ja jsem uvazoval o Minionech v kevlaru, ale pak me dost zarazila vaha 690g vs. 825g. Je to fakt rozdil vahy kevlar/drat, neb tam je i mene hmoty na tom plasti?
to je dost velký rozdíl – třeba navíc méně gumy na bocích
Taky si prave rikam
825g má Supertacky s 42a zmesou, 60a má 700g kevlar vs 785g drôt. porovnať ale neviem. momentálne mám len drôt Supertacky
2,35 ST drat? Kde se to da splasit, pac u nas v CR to nikde neni… A jinak ty cila jsem cerpal ze stranek vyrobcu. Realne to zmerene nemam
A sakra. Tak to je pomalu sen tolik verzi… :-) Jdu zjistovat jestli posilaji do CR.
Myslím, že to pôjde. Minimálne na Soof-e je chalan veľmi ochotný. Minulý rok nebolo toľko verzií, hlavne nie kevlarové, tak sme ho poprosili, že by sme mali záujem a on nám ich pri objednávke nového tovaru zobral.
Kdyby to nekoho zajimalo, tak Soof.sk do CR posila.
nevážil som to tiež. mal som to odtiaľto:
Tak to jsem se nejak blbe koukal v tom pripade… To uz je rozdil jenom 85g misto 135g…
Inak neviem ako Minion ale ardent o gumu moc odrbaný nebol, lebo po skúšobnom nahodení dobre držal tlak aj bez mlieka. Nahodený bez problémov. S drôteným Minionom bol chvíľu boj, ale kompresor pomohol a nahodený tiež.
Důvodů proč mi to zatím drží bude asi několik.
Něco asi požere Status,je to dost citlivé a chodí to slušně.
Snažím se daleko více než kdysi(když jsem jezdil podobné šlupky) volit stopu a za každou cenu nejedu rychle ale spíše se snažím jet čistě.
Kameništím se snažím vyhýbat,ne ani kvůli gum ale protože to je prostě nuda. Zase všude ty volné kameny ve velkém množství nejsou a tak není problém se tomu alespoň částečně vyhnout.
Když vím že pojedu na nějakou horu jenom nahoru a pak dolů(třeba Lysá) tak beru sjezdové gumy.
Foukám větší tlaky než jsem byl zvyklý(v zadu něco přes 2bar)Na jiných kolech jsem citlivost částečně doháněl právě měkčí gumou,na Statusovi to není třeba.
Zdvihy jsou zdvihy, to ničím nenahradíš:-)
tak uz jsou doma… maxxis ardent exo 26×2.4" ma 830g..za chvili je nahodim a pujdu projet:)
Takze prvni dojmy.
Nahozeni:
Na ZTR Flow rafek guma nesla nahodit jenom pumpou, bylo potreba pouzit PET metodu:D * Pak zaskocil jako nic, par stouchu pumpou a patky zaskocily. Zadne hazeni. V mistech skladu patky trochu ufukoval, mozna by se casem sam zatahl, ale poresil jsme to hnedka mlikem…vsechno v cajku.
Rozmery:
guma je faaakt vysoka, sirku jeste nemam zmerenou, dodam dneska
Jizda:
Oproti predchozimu HD pacestaru faaaakt vali. Jak v terenku na vselijakem podkladu, tak i na sotoline a asfaltu (ano, nemam kilometrove traily hned za barakem)**…cili valivy odpor o poznani mensi
Grip:
Mensi nez u HD (coz se da cekat), ale jizdni projev hezci a citelnejsi. V miste, ktere mam dost najete…takova uzovka lesem dolu, trochu prasny povrch mam odpozorovane jak se choval HD na zadnim kole pri pribrzdovani zadni brzou…drzel, drzel a pak se utrhnul. Ardent naproti tomu drzel a pri zvysujici se brzdne sile zacinal pomalu ujizdet..tj nebyla tma ta ostra hrana kdy se HD utrhne a pilot at se treba posere.
Na Beskydskou testovacku se chystam… mozna pujde ardent i dopredu. Diky jeho vysce ho mam vzadu nafuneny na 28psi (krat magicka konstanta bo kdo vi jak meri pumpa) a zadny problem s borcenim (70Kg) nebo podfukovanim.
*vystrachal jsem ve sklepe stary 2l hasicak, takze jenom vrtnu duru na ventil a s nahazovanim nebude problem…zdravim gazmana a jeho potapecskou lahev!
** pro zavodniky, s prevodem 32/11 se necha vyslapat i 52Km/h:))))
Dik za report, jelikoz hd mizi vysokym tempem, bude tohle asi dalsi guma co zkusim.
Mám tu na prodej dva nové kusy v UST provedení po třech stech korunách.
Do háje. Kdybych si teďka nekupoval brzdy, tak bych ti je vyrval z ruk :(
Ust se dela jen v 2.25 ne? Ja chci zkusit ty 2.4
Hmm..po vcerejsu jsem nasel jeden zalepeny defekt, takze bez mlika bych nejezdil…:)
Aspon mam vyzkouseno, ze notubes v nich funguje:)
Ale to mas tubeless ready to ksou podle ust slupicky mohla tam byt dirkauz z vyroby
toooo asi mohla no…ta guma taky vazi 830g. UST je fajn v tom, ze prehodis jen to prdne, zadne srani s mlikem. Ja proste mliko dat musim a ze zacatku trochu prefouknout-neco utece behem dotesneni patek a pak upustim.
no nic, tendle tyden musim poresit ten hasicak. Bohuzel v bombe je uz vrtla dira pro ventilek, jinka bych to resil predelanim horniho ventilu/vlastnim sroubenim, Tckem a ventilama…
Už jsem o level dál, než je potápěčská láhev. Vyrobím si bazmek, kterým nafouknu na parkáči USTčka tak že využiju tlaku a velkého objemu vzduchu v pneumatikách automobilu:-) VIVA LA REVOLUTION!!!
no tohle jezajímavá myšlenka, ale mám pocit, že když vyfukuju ventilky u auta zamáčknutím čudlíku, tak to vyfukuje dost pomalu proti třeba kompresoru
Ust by naskocit mohl ale spis jsem si delal prdel.
když jsem na parkovišti v tom horku měnil dvoje TLR tak jsem nad tím vážně uvažoval, UST určitě bez problému…
no…pruser je, ze luft je docela dost brzdeny ventilkem…ale za par korun udelas slauch ktery pujde pichnout na rezervu a nou problem:)
Btw. na modelareni a airbrush se da v krajni nouzi pouzit nafunena guma z rudla:)
Vzdušník z rezervy odzkoušen a funguje :-) Samozřejmě bez ventilku, s pomocí obyč hadičky na odvzdušnění brzd.
mhuhehe:)
zájímá mě porovnání šířky a výšky proti HD, mohla by to být zajímavá kombinace HD dopředu Ardent dozadu
Souhlas. Nicmene i dopredu neni prej ten ardent marnej. Pres leto kdy neni tolik mokro bych i zkusil.
tuhle kombinaci jezdim…rozmery dodam brzo…jednak si na to dneska nevzpomenu, druhak chcu pockat esi se nevytahne at nemystifikuju…
vzpomel jsem si:-)
ardent exo 2.4"
sirka (21mm rafek) je 58mm pres boky, 60 pres figury, vyska cca 61mm..
dekujeme :) To vypada na dobry doplnek k HD
I kdyz vzhledem k tomu, jak rychle HD degraduji i vpredu mozna budu uvazovat i tam o necem jinem :)
Prorezany Minion DHRII pry na predku funguje paradne :D (jen ten valivy odpor bude hruza)
jeste musis zkontrolovat tlak…sme vcera upoustel na kopcu a tak ani nevim kolik mam nafuneno:)
A proc ne klasicky predni Minion? Ten se da aspon vklidu sehnat v nejake bezbutylove verzi
Protoze jsou to sileny uzovky (takze ma clovek pak vetsi zadni kolo(ardent) nez predni(minion), vozil jsem je v zime.
tak jedině 2.5…
Co jsem měl možnost, taky 2.25 ardent je málo odolností a 2.4 je zas zbytečnej balón :-)
Z úzkých gum mě vrtá hlavou úzkej 2.25 Nobby Nic ale v Double Defense, jenže to psal Mlok že vůbec nejede, hůř než 2.4 prý.
2.5 je taky uzovka proti 2.4 ardentu…
jak rikas, 2.25 ardent ma i melky vzorek a je uzovka, 2.4 je sileny balon, chybi proste nake plaste mezi.
60mm neni sileny balon kluci, to moc hrotite;)
tak jinak, je to sileny balon oproti tomu co nabizi maxxis na predek :)
to uz beru…proto tam mam HD, ktery mi sedel uz loni..
Osobne mi prijde, ze HD sedi proti minionu lepe v pomalejsich technictejsich vecech ale minion lepe zataci v rychlosti. Ty bocni stuple HDcka jsou uz docela mekke. A taky dostavaji peknou cocku.
je mozny, ja jezdim pomalu:D
Ne, ted vazne..drzi dlouho a pak se urve..parkrat mi cuknul na (tusim) treti sekci superflow jak je ten pisek…
to bych řek dělá to, že se trhá povrch a ne guma, v odvodňovacích „vlnách“, guma se tam spíš žvejkne než utrhne
ono já tam ty klopny stejně nějak neumim moc vytáčet a jsem pak hrozně pomalej na ten skok v klopence…
na skok v klopce jsme se jenom podival a objel ho:D
napodobne :)
jak jsem jel prvne, tak to bylo takove „***** kudy ted…tudy!…dopice, odpal…co ted…pico tahej..mrrrrd…juchuuu“…:D..pozdeji jsme uz vedel a objizdel:D
tak to ja tam jel pomalu a bral to vnitrkem,takze jsem se v pohode vyhnul uz napoprve :D
tan tomu dropu do klopky jsme se taky vyhnul…ale u jinsich to bylo obcas tak tak…dobry je ten odpal mezi stromy nekde ke konci, ten mne pobavil desne:D
ja jen vim, ze nekde ke konci jsem zcela omylem proletel 10cm kolem stromu, takze sem si rek, ze je nacase se klidnit, kdyz to clovek neumi :D
Ja letim vzduchem, jen kdyz me to tam vyhodi a neni jinyho zbyti, jinak neskacu, bo to neumim a citim se lip na zemi :)
To me stve na dvojce nebo trojce nebo co to je za sekce takova celkem poradna klopka do komprese a pak nahoru. Na vyjezdu tam je strom a vzdycky ho lizu prednim kolem jak me to na neho vyhodi :-)
tak ono na trojce je těch „skoků“ do zatáčky do stromu trošku víc, ale už z nich jsou takové spíš vlny
No to je taky fakt… Par mist uz si pamatuju, ale proste si to treba poradne najet, pac me tam furt neco prekvapuje :-) Ikdyz to bych tam musel byt asi porad a jezdit jen ten SF
jo myslíš na té čtvrté nebo páte sekci, kdy trejl ubíhá za vlnou doleva ale spousta stop kupodivu vede rovně mezi stromy :-)
Myslis takove to mezi stromky co je za sutrym takova prudka lavka dolu?
myslim ze jo..ja to jel jenom dvakrat a tak mam trochu zmatek:D…proste nakopavak mesi stromama a kdyz se to objede po levy strane tak je tam koryto/hemicylindricka doura..
Aha.. Tak to myslis asi neco jineho. Takovy sileny nakopavak do komprese.. No to jsem jednou zkusil. Probihalo to asi tak: najezd, odpal do nebes, prulet v silenym koni, zazvoneni obou dorazu a malem jsem pustil riditka v kompresi… :-D Priste uz jsem se tomu bez vycitek vyhnul :-)))
jo…to by odpovidalo:D
jo ten… a když se to povede, tak je za tim dvojáček, jenže ten se nesmí přeskočit, protože tam je klopka
ja nemam problem, ze by se vylozene utrhnul, ale cejtim, jak jsou ty bocni figury mekci nez u minionu, coz je v necem super v necem ne
Me ted taky pekne „cukla“ MM, ale ta za to myslim nemohla :-) Vubec mi ted prisel superflow nejaky rozbitejsi, nez minule. Hlavne hodne sypkeho materialu v pozdejsich sekcich (asi 4 a dal? Doted nevim, jak se to tam deli :-) )
jo, ten sterkovy konec, nebo proste predposledni sekce(nepocitam cerstve otevrenou kolem potoka), je takovy docela nervozni, po predchozich sekcich mam z nej takove trochu smisene pocity
jo no…jakoze ta drt co vsude sypou je super, ale ted presli na pisecek (opravoval se s nim i vyjezd na wales u krizovatky.…ale ja tomu prd rozumim proc tohle a ne tamto..mozna proste vzali pisek bo jim nekdo dal dve tatry za odvoz…fakt nevim…
prý se to bude ještě zasypávat a udusávat, přišlo mi že to ještě nevidělo vodu od té doby co je to nové
Jako tu spojovacku opravili hezky, uvibrovali to zelvou (neco jako uskakani zabou, ale v mensim) a pri vyjezdu do drzelo hezky…rikam, neznam techno postupy, ale citim, ze tak jak je to tedka na superflow, tak to misty trochu klouze…
koužou kraje, no je to moc písek, chybí něco spojovacího, čili se to snad přisype hlínou
*****, cementovou desku a na to asvalt, bílé lajny přechody pro srnky podchody pro žáby, lampy pouličního osvětlení a hlavně semafory!!! Hodně semaforů:-)
Semafory ne, ale schopný jedinec s náklaďákem by lidi mohl vozit nahoru po té lesní asfaltce, to bych třeba já ocenil :-)
no tak to je právě teď… proto se tam musi zase nasypat hlína aby to drželo zpátky přírodní konzistenci, nebo počkat až to voda odplaví
ja bych zaradil jeste nejaky rondel…(pro zapadaky tzv. vobtocak):)
A benga s plácačkama a autem na konci každé sekce, nebo jak se tu tomu honosně říká:-))) Kdo nevozí lékárničku, vestu a trojůhelník, tak pokuta:-)
A hlavne radary! Hlavne vsude radary! Ty prece nesmi na tak frekventovane komunikaci, kde si kazdy jezdi jak se mu zlibi, chybet :-)
neska jsem jeden potkal…stal pred prechodem, schovany za policejnim autem, ktere bylo schovane za stojici civilni dodavkou…jeste za ned prechodem svitila cervena…:)
na tvých ráfcích to bude mít tak 70mm :-)
Hele nebude, rozdil je spis u mensich pneu, HDcka maji vicemene stejne jak na i23/Flow.
No tak jako alternativa k 2,4 Ardentu to fakt uzke je. Jedine pak MM, kdyz clovek chce lepe drzici plast do predu. Prej to nejede ani nijak moc hur nez HD, a ve predu to nebude uz vubec poznat. Ale kombinace MM a Ardent bude asi celkem silena :-))) (ale zas to nebude rozdil oproti Minionu DHR II)
no tak hlavne priznejme si, ze uz cpu na trailbike vicemene DH gumy :D Ono HD mi staci co do gripu bohate, mensi vydrz, t je proste schwalbe, ale co bych bral je vetsi jezdivost, a to je oc tu bezi :)
jak pises…muj rpipad je, ze nemam techniku, nemam silny motor, tak aspon gumama si to chcu ulehcit:)
MM + Ardent jsem vozil lonsky podzim :)
Neklouzal ten zadek moc oproti MM vepredu? :-)
Jinak ja ted vozim MM + Minion DHR 2,5, cili ja jsem na mistni podminky uplne egzot.. :-) Ale zas muzu rict, ze oproti BB ten Minion lip jede a hlavne v zatackach drzi…
Neklouzal, v zatackach sedel hezky. Spis mne na nem nejvic vadilo, ze v prudsim sjezdu prd brzdil. Popravde mne kolikrat Ardent prekvapil i po desti, kdy napr. az abnormalne drzel grip v hodne blativem vyjezdu. Ovsem na predku bych mu asi neveril.
Jezdis vzadu DHR? Ja bych spis tipoval, ze to bude docela kotva. I kdyz ta jednicka neni tak lopatoidni jako II,takze to nemusi byt takova hruza. Kazdopadne mne prekvapuje, ze pises, ze je BB nejezdiva. Ja ji mel kdysi na zadku a prisla mne az prekvapive rychla. Ale mozna to bylo tou performance verzi a taky tim, ze predtim jsem vozil Space a to byla panecku brzda!
nevim.. mel jsem pace star verzi, a cekal jsem, ze to proti butylovemu Minionu bude raketa. Rychlejsi to teda bylo, ale zadny zazrak, po prvnich par jizdach se totalne otrhaly ty pidi bocni spunty, takze uz prakticky byla jejich funkce spis klouzaci a ne drzici, a ted po nazazeni bezbutyloveho Minionu za pul ceny si rikam, ze jsem vul vubec s nejakymi schwabami experimentoval :-)
Jo a vozim prvni zadni 2,5 60a smes. Vsichni sice rikaji dozadu predniho, ale me se zda na to XC lepsi ten zadni (lepsi zaber v terenu). Vaha 851g je na dratovy plast solidni a po vikendu v Rychlebech si myslim, ze odolnost bude minimalne obdobna jak u te BB se snake skinem.
nedavno jsem tady tu informaci zaznamenal, ale nejak se ty dredy s gumama rozmnozili a ted nevim, kde to hledat, takze se zeptam:
Jede vzadu lip HD nebo Minion F(60a EXO)?
Ja mam jen dratovou verzi miniona 2.35 60a bez EXO a ten pro me jede teda lip nez HD. HD je nejmin jezdiva guma co jsem zatim mel, vyjma Swampthingu :)
čili to vychází stejně jako HD? Vím že tady čísla padala, ale ty to máš aspoň na porovnatelných ráfcích.
melo by to byt o chlup vyssi a o chlup uzsi nez hd :) Uvidime, co lukas nameri.
zmereno uz je…sem to tu daval voe;)…sem tam milimetr, ale o dva milimetry uzsi nez HD. Ve vysce je rozdil…HD ma cca 55mm, ardent cca 62mm…sem se divil ze mi trochu ubylo misto v zadni stavbe:)
no ale mohlo by mi to pomoci, kdy pořád škrtám klikama o zem :-)
ta vejska je zlo, to je skoro spis na predni kolo :D
tak zase je tam dost matrose proti zborceni/prorazeni..ale tea mezi trubkama mam uz as centak…prvni 650b RBcko:)
nj ale o 7mm zase niz predek proti zadku bych nechtel :)
sem ted schvalne koukal co jel Jared Graves na enduru, vpredu 2.3 Minion DHRII a vzadu Ikon EXO, takze docela bezvzorkac :)
ten Ikon bych možná taky zkusil :-) To je rozptyl…
http://www.moredirt.co.uk/…-Tyres/4430/ tady si je panacek chvali :-)
no prave :) takze uvazuju zkusit toto dozadu a neco jineho od maxxisu dopredu (minion 2.5 60a, nebo snad ardent 2.4 exo?)
Treba butcher control se mi zdal fajn, v koutech to kamosovi drzelo moc pekne. Jede to taky pekne. Nestat ardent petikilicko a muset vybirat z drahych gum, asi bych je zkusil.
Dopředu už jedině nějakou měkčí směs…
ses vole moc velika citlivka a ladic!
Vim a nemuzu za to :-D
Zadní minion vepředu? Koudelka, vy nás ale zásobujete…
rek bych, ze to bude docela podobne High Rolleru II (s jeste vetsim odporem :D)
Tak tak, s o dost větším:-)
Nevyfotil bys mi kolo z profilu, jak vypadaj porovnání těch gum. 7mm, to je 14mm, to už je cekem hodně :-)
mohl bych..ale zatim se mi nechtelo…navic primo fotky k porovnani nemam a prehazovat se mi nechce…ale mohl bych premerit realny prumer kola…
myslel jsem prostě vyfotit kolo z boku, někde na něčem rovném
to ale prd poznas…
no tím lépe. Já si to právě představuju jak to musí být brutální rozdíl
oukej…mooozna bych mohl vedle sebe postavit kolo s HD a Ardentem…hmm..stejne musim trochu postelovat vidlu, takze kolo pujde hore kokotom…
ne, to fakt nechci, potřebuju vidět, jak to vypadá normálně na kole.
tyvole, jeste si vymyslej:D
no právě si nevymýšlím, abys to kvůli mě musel rozdělávat, prostě ho jen u zdi cvakni
tak jsem o víkendu viděl kolo s dvěma ardentama 2.4 a moc balónový mi nepřišly…
ja mam tedna sekundarnich kolech nahozenyho ardenta 2.4 vzadu a miniona 2.5 vpredu (minion o kapanek vyssi jak HD 2.35 a uzsi :D ) a ta kombinace nevypada moc pekne.
Ardenty balonove neprijdou kdyz na ne cumis zvrchu, ale zboku vypadaji obrovsky :)
Takze po premezeni vychazi ardent skoro stejne vysoky jako HD…rozdil tak 2–3mm v zavislosti na nafuceni. Zmatla mne mala mezera mezi plastem a trubkou zadni stavby (cca 8mm).
(btw. uz nemam zlate kotouce:))
tak dík, na zadek to vypadá na hodně ideální gumu… Na předek HD/NN/FA v trailstaru, to už je asi jedno.
.
Nedokázal by si ještě prosímtě změřit výšku jen pláště? Nebo nevíš jak je vysoký ten ZTR ráfek?
6cm plus minus nejaky ten milimetrik
Díky
mam asi nakej velkej ardent,ale me vychazi tak o 5mm vic navysku nez HD (na polomeru).
Hmm..na polomeru se mi to merit nechtelo:D
Tim sem jen chtel rict, ze hodnota je porovnatelna s tvym merenim
Dnes jsem jel Ardent 26×2,25" na pujcenem kole Kona ve finskych mokradech. Myslim ze je to kvalitni plast a velmi dobre se cisti. Proti NN je podle mne vetsi balon, je sice tezsi ale i odolnejsi.
NN 2.25 je tusim o 4 mm sirsi :)
Tušíš špatně.
Na sirku jo. Ale meril sem novy Ardent a uz cosik jety NN.
NN 2.25 57mm, Ardent 2.25 56mm – na stejném ráfku, NN byl už jetý, ardent nový
ok ok, nove mereni :) Ardent 56 a NN 55. Rafek RM3, bezduse.
Jóó, tomu už bych věřil. :)
:) sem rad, ze sme se domluvili. Tak ted jenom co ten plast vydrzi :)
Bych řekl, že je o něco odolnější než NN snakeskin. A jede taky trochu líp… No, uvidíš. :-D
Uvidime. Hodil sem ho dozadu. Prave mivam problem s bocnima prurezama, tak snad to bude lepsi
Exo nebo bez?
EXO. Ale i obyč ardenty jsem nijak neřízl. Není tu tolik ostrých šutrů
To rád slyším. Vzal jsem dozadu verzi bez EXO kvůli váze, tak snad to bude v pohodě.
2.4" EXO vazi nejakych 830g..to neni nijak moc…
to je hodně moc
Na můj vkus a použití taky :-). Navíc já jdu do 2.25.
kolik vazi NN ve 2.4"…nejakych 680g, ne?
jj tak nějak, trailstar o pár g víc
no.tak nejakych 100g…to si staci trochu curknout a je to:)
ještě na jaře jsem vozil 620g ardenty a ono když si člověk dá bacha tak se to dá i v bordelu, nebo holt musíš zvýšit tlak. Pak jsem je cvaknul a dal NN, větší guma svádí k bezmyšlenkovému projíždění čehokoliv a tak jsem je včera cvaknul taky :-) Takže ardenty budou mít snad víc hmoty.
Nemáte někdo zkušenosti s Ardentem na předním kole?
Mam.
A podělíš se? :)
Za mě dobrý 2,25 v 60 směsi a 2,4 ve 42 směsi a ja jsem spokojen na technický XC (nehoním se) 42 směs drží líp ale je to butyl takže dost těžký
Já vozím Ardenty 2.4 na obou kolech, ale ráfky mají jen 18mm vnitřní šířky, takže to nejsou tak velké balóny.
Jinak s gripem jsem spokojen, ale nejsem žádný profík, tak to nemůžu posoudit objektivněji. Čeho jsem si ale všiml hned je to, jak jde zadní kolo snadno do smyku na většině povrchů. Ale je to takové plynulé, žádné nečekané ustřelení. Jo a asfaltové dokopce v závěsu za kámošema na HT jsou při jejich tempu hodně krušné, ale to nebude jen gumama :)
tu citelnou odezvu jsem taky uz taky popisoval…proste se utrhava postupne a neprekvapi…
Jj, akorát zadní bude brzo zralý na výměnu, tak přemýšlím, jestli zase Ardenta nebo něco rychlejšího. Zas ten záběr se mi líbí, ale na přesuny je to nic moc..
to si musis rozmyslet sam, ktery plast by ti vice vyhovoval…
mě to přijde asi nejrychlejší použitelná guma… ale klidně tam hoď třeba racekingy :-)
Heh, no na obřanské cyklostezce bych byl určitě nejrychlejší :) ale asi nebudu vymýšlet a zas tam hodím ardenta, snad mi pomůže i zhubnout..;)
Potom co jsem dnes našel proříznutý přední NN (bez snake skin) skrz bočnici, bral bych rozhodně Ardenta. NN je fakt papír a drahý.
To bude tim chybejicim SS..
1+
Vozíte někdo WTB Bronson? Na zahraničních webech je dost chválí. Podělte se o zkušenosti. Díky.
myslím že je vozil user trener, zkus se ho poptat
Vozil jsem na 29". Za mě spokojenost, v terénu a na blátě docela podrží a když se přifouknou jedou slušně i na asfaltu.
Jen trošku házeli.
Ahoj,
tak se mi konečně povedlo někde najít skladem tento plášť, chtěl bych se zeptat mají ho v e-shopu označený jako „MAXXIS ARDENT 26×2.25 kevlar TUBELESS READY“.
Je to klasický kevlarový ardent a nebo je tam díky tubeless ready něco navíc? Nejezdím bezduše tudíž bych nerad zbytečnou váhu navíc.
Teď jsem kupoval ikony s exo protection tubeless ready a byly váhově stejné jako ty staré exa,kde tr nebylo uvedeno.
Tohle bohužel není prava, je tam navíc cca 30g. Zvážil sem asi 5 gum strtších i novějších s TR. I to odpovídá popisu maxxisu…
Vzhledem k tomu,že maxxis gumy co mám doma všechny vážily nové o 10 až 15g více než bylo udáváno,tak jsem to že tahle guma váží o 12g více než ta stará neřešil.
kde jsou skladem?dik
Tvrděj že je na cykloplus.cz maj, a údajně by mi ho měli zítra odeslat tak uvidíme :)
koloshop má dost ardentů skladem
Je podle vás lepší na trail užití v rozměru 26×2,25" lepší Ardent než Nobby Nic co se týká např. odskakování?
Ardent je vic gumovitejsi, mene plastovejsi co se tyka tela plaste, ale jestli ti to odskakuje, mas moc nabuseno :))
Jezdím na 2 atm, ale někdy mi přijde že zničeho nic uskočí, nebo se smýkne.
to ti asi nezbyde nez zkusit
dokaze niekto porovnat ardent a ardent race? hladam taku univerzalnu nahradu za NN dopredu. dnes som ho dorazil a rozmyslam co kupit. chcel by som aby to drzalo ale zas moc nebrzdilo, taky celorocny univerzal od XC cez dlhe technicke maratony az po alpenX. prezuvat plaste ma nebavi.
stary NN uz kupovat nejdem a novy 2015…co ja viem, mi to uz prijde skor taky „albert light“, navyse z viacerych dovodov chcem skusit nieco ine jak schwalbe. na jar som sa chvilu na nejakom ardente odviezol a mi prilso ze to drzi horsie jak NN (ale zas nie nejak extra moc) lenze casom som zistil, ze existuje ardent a ardent race co su podla vsetkeho dost odlisne gumy jak vzorom tak zmesou(by som povedal ze okrem nazvu nemaju moc spolocne) a netusim ktory z nich to bol. navyse som medzitym mal v ruke ardent 2.4 co mi uz prisiel uplny traktor, vraj aj je o dost mohutenjsi jak 2.2
som z toho jelen.
prej se aradent race nepovedl moc. nejede ani nedrží, tak jak by měl, ale jak jsem koupil, tak prodávám, asi bude nejlepší vyzkoušet sám.
no praveze kde kade po nete pisu opak, asi to risknem. ten bezny ne race ardent sa mi uz zda skor taky „FR/enduro light“.
Přímé srovnání nemám, koupil jsem si ardent race dozadu a dopředu bych ho nechtěl. Na předek mě přijde bez vzorku. Co jsem chtěl, a to taky zatím splňuje, je dobrá odolnost proti rozříznutí na boku a dobře jede v bahně i tvrdým povrchu.
a co mas vpredu?
vpredu dojizdim NN 2,25, je to pozustatek po minulým xc kole, teď mám trail bike a dopředu bych raději 2,25 ardent, ale to až na jaře
Taky zalezi na smesi ze…:)
tak ardent race sa vyraba iba 3c maxx speed
aj ked z toho ich znacenie som uplne mimo lebo o viacerych dalsich maju napisane len dual alebo single pricom na shopoch uvadzaju napr konkretne tvrdosti 60a a pod. odkial k tomu prisli neviem…maju v tom dost bordle, co sa tohoto tyka tak zlata nemecka schwalbe preciznost :-)
hm..tak pokud maxspeed, tak dopredu radeji ne..jestli je i nejaky OEM z jedne gumy, nevim…
hm, zas ten ne-race uz je hodne do heavy trail/FR ci? jak som pisal hladam skor taku univerzalnu nahradu za NN.
nezda se mi…ne-race ma trochu „nevyhodu“ v mezere mezi strednima a bocnima figurama…obzvlast na 2.4"…jinak se mi zda, ze jede krasne.)
zatim jsem Ardent Race nejel, ale planuju ho asi na pristi sezonu dozadu jako neco rychlyho, co jeste relativne trochu drzi… Dopredu bych ho nedaval… ted vzadu vozim klasiku Ardenta a umim si predstavit vozit ho vepredu v kombinaci s Ardent race…
klasickej ardent 2,25 je ale taky jen v jedné směsi, ne?
doplnim, ze 2.4" mam v dualu
ja myslel, ze je to dvojsmes… proste mysleno Ardent Tr Exo nebo jak se jmenuje..
Treba mysli ten puvodni, co byl leda exo/ne exo, byl jen 60A smes, taky byl dost lehoucky.
aha
nevim jak technicky narocne dane maratony jsou, ale jestli celorocni univerzal dopredu, tak spise ne-race
ardent race(3C) se mi vlastnostmi stejne jako tobe zda hodne podobny s NN (starsi triple compound), ardent race jede mozna malinko lip a je citelnejsi na hrane
oproti tomu ne-race ardent(jednosmes) sice je pomalejsi(coz vepredu zase tak imo nepoznas) ale vazne lip drzi
vsechno v rozmeru 2.2(5)
ardent race mi prijde fajn dozadu, ikdyz tam bych pak uvazoval spis o Ikonu (rikal jsem si, jak bude ardent race vzadu oproti Ikonu dobre drzet, ale zadny velky rozdil jsem nezaznamenal, Ikon je fakt super plast)
.
Tak už tu čtu asi desátý vlákno o pláštích a stejně nemám rozhodnuto :)
Jezdím vepředu Xkinga a na příští sezónu chci přezout. Jezdíval jsem NN, ale ten (ani schwalbe) už nechci. Momentálně se rozhoduji mezi Ardent 2,4 Exo a Minion 2,35 ST, který je ale o dost těžší. Ještě možná high Roller II.
Nepotřebuji rychlej plášť, potřebuji jen aby suprově držel. Tak a teď po miliónté babo raď :)
Ardent/Ardent (obyč 60a) – do mokra/bláta/listí – podzim/jaro moc nepoužitelné, teď jsem nahodi ldopředu High Roller II 3C maxterra, tak uvidíme. Stejně nechrtim :)
nebudeš zklamaný,grip někde jinde,ale není samospasný,je jedno jak ho nafoukáš-nechápu-jede(kotva je asi NN vzadu) a drží stejně,jen více drncá..ale ta váha,nasazen v říjnu
Ja ted jezdim mountain king 2,4 protection ve předu a vzadu Ardent a pohoda-sníh-mokro-bláto
V lete vozim na předku Minion ve 3c a na to jak je to lepivá guma tak dobře jede,drží a neubejvá,vzadu Ardent.
Aktuálně mám na předku High Roller II taky ve 3c je o trochu hrubší a širší,je to 2,4, než minion takže do těch sraček co jsou optimální a vzadu minion exo.
Vozím to bez duší.
Ale jezdíme převážne lesy,kameny, minimum asfaltek a tvrdýho podloží.
Tak jestli jsem pochopil správně tak Ardent se dělá jen ve směsi 60a. No a protože HR2 stojí o dost víc než minion, tak asi vemu teho miniona ST. Jen dotaz, minion ST je to samé co minion trojsměs?
Ne Ardent se dělá i dual compound, jenže v českých eshopech to moc nerozlišují. Ardent EXO 26×2,25" dualní směs jsem kupoval na podzim na Koloshopu. Navíc proti asi starší single compound směsi i trochu jinak vypadá. Z boku je hladký, starší sigle je vlnkovatý.
Konečně pořádná tabulka se specifikacemi:
Minion trosměs je 3C
Nevím na co ST směs chceš, ale rovnou ti říkám je to brzda :-) ale zase to drží super – nemám takovej strach na kořenech a kamenech (hlavně mokrejch). Jestli chrtíš tak bych se jí vyhnul obloukem, pokud nemáš techniku a chceš to podpořit ST směsí a kocháš se tak super.
Na lítání po silnici mám HTčko, tohle chci na canyona strive do lesa a párkrát na rychlebky a podobný traily. Že to bude brzda mi nevadí, stejně do kopce kamošům ujíždím. Ale z kopce dolů mám trocha strach a nestíhám, tak chci gumu co bude fest držet :)
Prej kocháš se:))…42a používám jenom na sjezdování, na kochání se stačí bohatě 60a:)
Zdar…dovolim si využít stávající vlákno…mám kevlarovyho Ardenta 27.5×2.25 a ráfky WTB frequency i25 a chtěl bych jezdit bezduse. Do teď asi OK, ale problém je, že jsem jelito a ardent jsem pořídil bez TR. Lze ho použít bez duše nebo to prostě nefunguje? Díky za rady.
Funguje, jen je třeba nahodit patky. Já měl od potapěče půjčenou tlakovou lahev, kompresor si neškrtal..
Aha…no ted nevím jestli je to dobra nebo spatna zpráva…samozřejmě vladnu jen kompresorem. To zas bude akce. Díky za radu
Zdar, přidám se. Jezdím kontinuálně Maxxis Monorail 26×2,10 delší dobu bez zkušenosti s jinými plášti a zajímali by mne postřehy někoho kdo jezdil stejný plášť a přešel na jiný charakterově podobný. Drandím asfaltky, polňačky, lehčí lesní terén cca. ve stejném poměru. Jízdní vlastnosti, výdrž, tendence k poškození a pod. Né dohady, odhady ale reálná zkušenost. Díkes.