Jaký prostředek do pračky řetězu?

61 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahojte,

    V co davate do pracky na retez? Cyklostar, naftu nebo staci jarova voda …?

    0 0
    • Tencovozikmin  

      Na pracku sem se vy…l,osvedcilo se me sundat retez ,vyprat rucne ve vanicce s nejakym cyklocisticem,o­susit.namazat.

      0 0
    • Singlespeed  

      Pokud sis trochu prolistoval podobná témata na B-F, tak už určitě víš, že prát řetěz v čistidle jeho životnost překvapivě nijak znatelně neprodlužuje, čili je to činnost zbytečná ať již použiješ naftu, Cyklostar nebo třeba trichlor :-).

      0 0
      • MirosPikos  

        +1

        0 0
      • Smazaný účet  

        Chci se ucinne zbavit necistot. Nechci prodlouzit zivotnost. Po 2000km retez vymenim. Nemam vyzkouseno nic, doted sem cistil jen suchym hadrem.

        0 0
        • Singlespeed  

          Právě k hadru jsem se od pračky řetězu postupně dopracoval ;-).

          0 0
          • Vilém  

            Kazdej si tim musi projit:)

            0 0
            • Singlespeed  

              Taktak. Proces probíhá obvykle takto: Na počátku je hadr. Pak nápad, což takhle koupit pračku řetězu? Paráda, to se bude řetěz blyštět. Ale vždyť on zase vydrží úplně stejně jako když jsem používal jen hadr! Tak proč se vlastně s tou pračkou patlám? Pryč s ní. Kdepak mám ten hadr? :-)

              1 0
      • Muf_Bike  

        Tak ono vic nez to jestli vydrzi 2k nebo 1900km me sere ruzne chroustani pisku a bordelu po bahnitych vyjizdkach. Takze za me je to nastrikat CykloStarem neco striknout do pracky retez projet, kazetu a talire sjedu štětcem, spláchnu, řetěz párkrát protočím a osuším hadrou a tradá. Nesnaším když jedu a řetěz vrže chrupe atp. hned po výjezdu prijde mi to vuci kolu amoralni :F

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nesnasim, kdyz na kole neco vrze nebo skripe. Treba ted mam nove kolo, mesic, a v nedeli mi zacalo neco slabe vrzat u leve kliky. Od te doby sem na kole nejel, uvidim co to bude delat ve ctvrtek. Pritom do stredu by se zadny bordel dostat nemel, protoze jednak sem na kole v terenu jeste nebyl a jednak mam loziska zapouzdrena a nejsou videt. Na rozdil od levnejsich kol kde lozisko za klikou clovek vidi.

          0 0
          • Muf_Bike  

            Co by dělalo jestli vrzalo v neděli tak to že ho necháš pár dní stát ho „nevyléčí“ :D A bordel se ti dostane vsude ne treba do zapouzdreneho loziska ale furt tam je spousta casti co se trou a staci bahnita vyjizdka a mas bordel kde by jsi ho nikdy necekal. Ja teď po drtiči čistil střed, konus atd. a bordel tam zachcany prostě byl tak to chodí :)

            0 0
        • MirosPikos  

          Paráda je, když se cyklostar dostane do ořechu. To jsou pak zvuky jak když se mrouskaj myši.

          1 0
          • Muf_Bike  

            Heh nevím jak to zná když se myši mrouskají :D Ale slovní spojení je to festovní :D Tak předpokladem je použít připravek kde je ho potřeba a v normálním množství a né to lít ideálně do náby :D

            0 0
    • djx  

      Já v „první fázi“ řetěz chytnu do dvou kartáčů a sundám z toho nejhrubší nečistoty, poté do pračky naleju cyklostar + horkou (!) vodu – ta odmašťovací efekt znásobí opravdu znatelně.

      Doporučuju koupit ten originální a ověřenej Everstar Cyklostar – na trhu je totiž víc výrobků s názvem „cyklostar“.

      Sundávat řetěz (tzn. roznýtování/sný­tování) mně přijde zbytečnej overkil… Kámoš kvůli tomu musel jednou vynechat švih – řetěz roznýtoval, ale snýtovat se mu ho už nepodařilo… :-D

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jakou pouzivas pracku?

        PS: ten cyklostar uz de objednat jen po mailu z ofiko distribuce? Tak sem to pochopil z toho webu.

        0 0
        • djx  

          Hledej Cyklo Star NACHÁZEL , dá se koupit i maloobchodně, třeba 5l kanystr tady :)

          Pračku mám BBB BTL-21 Bright & Fresh , ale mám ji už aspoň 6 let a myslím, že by to chtělo pomalu výměnu… :) Všiml jsem si totiž, že i po důkladným vyprání (2× i 3× po sobě) se pak při mazání řetězu pořád z článků uvolní trochu bordelu, což mě štve… :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hmmm ale ten druhy, zeleny ma jinou etiketu. Tak ktery je teda ten pravy, originalni? :-)

            0 0
            • djx  

              Text z www.everstar.cz:

              Od 3. 2. 2012 výhradní prodej a distribuce prostředku CykloStar originál protřednictvím specialisty na cyklistiku: Nacházel s. r. o. Objednávky: e-mail: maziva@nachazel.cz | tel.: 222 351 140

              Takže podle mě oba dva – jen Nacházel tam má nejspíš vlastní samolepku…

              0 0
      • scret  

        a pritom by stacila obycejna rychlospojka:))

        0 0
    • Rychlej turista  

      Zahoď pračku, odmašťovadla a per tam velkou.

      1 0
      • ememem1  

        zbytocne. su v zivote ludskom iste veci, ku ktorym sa clovek proste musi dopracovat sam.

        1 0
    • scret  

      ja doma pracku retezu mam a nakonec jsem ji pouzil naposled cca pred 8mi lety:))

      Cas od casu sundam retez, narvu ho do petflasky s sirokym hrdlem (icetea apod.) + petrak, benzin apod. a chvili s tim trepu. Pak retez vyndam, vysusim hadrem a namazu… Hotovo a prace cca na 5minut…

      1 0
      • tromboonen  

        To sice pekne vycisti, ale taky vysusi mazadlo z prostoru mezi clanky a cepy, to, co tam pak zatece (jestli vubec), neni dostatecne huste.. retez se pak rychleji ojede, mnohem.. nejlepsi je jen pravidelne cistit hadrem a mazat „suchym mazadlem“, za me Finish Line wet lube, kdyz je to fakt hodne zasrany (coz by pri pravidelnem cisteni byt melo jen vyjimecne), tak jarovou vodou a pak okamzite vysusit a namazat.. s prackama je vic prace, je to jako jedno z tech kchynskych udelatek od Horsta z teleshoppingu, skvele to funguje – kdyz to lezi v supliku :)

        1 0
        • scret  

          samozrejme to vypere vsechno. Novy a hlavne cisty mazadlo bez zrnku pisku atd. tam pak dodam:)

          Btw. mi chces rict, ze pokud nebudu prat retez, tak mi devitkovej retez vydrzi treba i 3tkm?:)

          1 0
          • Smazaný účet  

            No treba ja sem na starem kole retez jen utiral suchou hadrou pred mazanim a vydrzel 3500km a vytahany nebyl. Ale je taky pravda ze vetsinou sem jezdil asfalt a kopce sem taky moc nevyjizdel.

            0 0
            • scret  

              njn, jenze retez se ojizdi hlavne diky horsim podminkam – bordelu atd. Na silnici vydrzi dyl nez v terenu…

              1 0
              • Smazaný účet  

                Je mi to jasny. Ale kamos dokazal vytahat retez za rok a musel si nechat v servisu vymenit i kazetu. Nevim jak to dokazal, vetsinou sme prave jezdili spolu a to jen po silnici. Taky asi zalezi na tom jak clovek prehazuje. Pokud ma nekdo prehozeno vepredu na 1 a vzadu na 9 :D tak asi nepomuze zadny olej a zadna pracka :D

                1 0
                • scret  

                  samozrejme zalezi hodne na razeni, taky na tom jestli jezdis kadencne nebo silove atd. atd.

                  0 0
                • Esi  

                  Základní devítkovej řetěz od shimana jsem na novém kole vytahal na 580km potom tam propadla měrka, při stejném stylu a obdobných tratích jsem na C9 campagnolo najezdil 3800km oba řatězy jsem udržoval jen hadrem ma mazadlem finish line wet

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Campagnolo patri k tomu nejlepsimu na trhu? Na kole mam obycejny retez od shimana, ktery stoji asi 300kc, takze at vim, co vzit do budoucna.

                    0 0
                    • Esi  

                      No ta C9 je o trochu dražší, ale hlavně je kratší než shimano, tak že je větší šance že na trochu víc jetejch převodech bude střílet. Bylo i tady na foru v jiných vláknech doporučováno používat C9 na nové nebo skoro nové převody, tuším že tady někdo tvrdil že na silničce na tom najezdil snad kolem 10 000 km. Mě vydržela dlouho ale může to být taky kus od kusu, každopádně teď budu kupovat nové kolo s 2×10 a C10 tam dám za těch 800kč mi to stojí :-)

                      0 0
              • nitraq  

                Není to taky o tom, že na silnici se to nerve tolik silou?

                0 0
          • tromboonen  

            Prave ze novy mazadlo dovnitr nedas, tam je to nejlepsi od vyroby, tuhe, co jen tak nesleze, kdyz jej redidlem vyperes, uz vetsinou jen pridavas povrchove a tekute, ale tam, kde na tom zalezi nejvic, to nevydrzi.. snad by se dalo to namacet do nahrateho tuzsiho maziva, ale i tak je vysledek diskutabilni, nejlepsi je cistit hadrem a mazat, tak tam vydrzi to original mazani a omezi se opotrebeni v cepech.. uz jsme to tu Xkrat resili..

            0 0
            • scret  

              a to mi chces rict, ze ti tam to original mazivo vydrzi 1500km? asi jsem vzdy natrefil na patecni zmetky, ale mazadlo mi tam vydrzelo vzdy tak max.300km a pak stejne musis mazat… A to mam doma aktualne cca 10kg vojetejch retezu:)

              Jinak ja to delam takhle – novej retez neperu, ale jen namocim hadr do petraku/benzinu a tim setru tu sragoru na povrchu… a az jepuvodni mazivo pryc, peru komplet..

              1 0
              • tromboonen  

                No ja mluvim o tom mazivu uvnitr, jasne, ze venku se ojede/sunda mazanim, a je to i dobre, protoze se trochu lepi, ale uvnitr v cepech zustane pomerne dlouho, pokud to neperes v rozpoustedlech, alespon se to tak rika a retez, ktery vyperes (taky jsem to jednou z lenosti udelal) pak zni a hejbe se uplne jinak, i kdyz jej namazes, proste uvnitr uz je to suche.. jezdim sice prevazne silnici, ale je to jedno, ted jsem cistil retez na MTB, byl dost zasranej, stacilo omyt jarovou vodou, pak vysusit a namazat, ta voda zevnitr mazadlo nedostane, narozdil od redidla, a zbytek vycisti stejne dobre..

                0 0
                • scret  

                  aha, tak uz potom chapu tvuj nazor… Ja myslel, ze se bavime o biku a tam fakt ani to origo mazani nevydrzi tak dlouho.. Navic ne ze trochu lepi, ale megahodne lepi:)

                  Takze postup, ktery jsem psal a az zacne byt retez uz suchy, tak zacinam mazat… PO case je v nem bordel (jasne, tohle na silnici nehrozi) a tak je potreba ho kompletne vyprat… Mazadla pouzivam osobne takova polosucha, hlavne nelepici… o to casteji musim ale mazat… to mi nejak ale zasadne nevadi…

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ja myslim, ze je to stejne, ten bordel, co se potencialne dostane dovnitr, je na silnici i na biku stejny – jemny prach a pisecek… zbytek: bahno atd smichane s mazanim, je na povrchu a umyje se tou jarovou vodou.. Ale zas vy bikeri menite retezy podezrele casto, treba to bude i tim pranim:)…

                    Nevim, proste kdyz to vyperu v redidle, ma to pak i po promazani jinej zvuk a „feel“ pod mikroskopem v rezu jsem to nezkoumal, ale minimalne jako placebu tomu verim a nestalo se mi, ze bych z toho tou jarovou vodou nedostal jakykoli bordel… ale je to vec kazdeho soudruha, tady jsem to dal jen jako info do diskuse… ale hlavne: srat se s prackou retezu se IMHO stejne nevyplati, je to jen dalsi drahej kram, plus pak musis cistit tu pracku, vylejvat z ni svinstvo atd. atd… vetsina lidi ji velmi brzo odlozi do supliku mezi dalsi radoby vychytavky co jen pridavaj praci.

                    0 0
                    • scret  

                      dobrej vtip:) srovnavat ziletku s bikem:) ver, ze na ziletce vse vydrzi asi tak 5× dele, at uz je to retez nebo jiny komponenty…

                      Staci jezdit po cyklostezce vs teren a rozdil je hned patrnej… Retez jezdeny na cyklostezce taky jen defacto utiram a mazu…:)

                      Jinak pracka me vadila hlavne kvuli tomu, ze jak tocis s retezem, tak stejne ti to kape z pracky ven a dela to bordel…

                      0 0
            • Lister  

              Originál není podle mě mazivo mazadlo, ale konzervant.

              Každý řetěz před nasazením vyperu a pak to mažu kapátkem hustým voskem, ten velmi rychle zateče, zbytek vytřu hadrem dosucha. Takto namazaný řetěz nemusím domazávat nějakých 150–200km. A na životnost to moc vliv nemá. Devítkový 971 od Sramu jsem takto provozoval v průměru 2,5 tis km, C9 jsem ještě nesjel (je na třetím kole), desítkový Shimano vydrží asi jen tisíc.

              0 0
    • Erknold  

      Záleží, kde pereš. Na cizím trávníku tam per klidně Arvu, benzín a podobné hrůzy. Na svém trávníku bych obecně nepral. A stejně je to vopruz, takže to už musí být, že ten řetěz vyperu. Kolikrát se k tomu chystám tak dlouho, až ho vytahám a vyměním :)

      0 0
    • jonti  

      Je skoro jedno co tam dáš, i teplá voda to vyčistí od největšího bordelu. S cyklostarem je to lepší, ale základ stejně je to mechanické vyčištění.

      Čistím prakticky jen po delším ježdění v blátě, kde je rětěz plný částeček bláta a písku a vrže, při běžném používání za sucha to nemá smysl.

      0 0
      • jonti  

        a jarova voda je taky ok

        0 0
        • Jakobo  

          Jo jo, tepla jarova voda je dobra. Retez neodmasti, ale nejvetsi bordel jako je pisek se z velke casti odstrani. Ta pracka to navic udela lip, jak hadr, ktery se mezi clanky nedostane. O nic vic mne nejde, zadne odmastovani retezu benzinem.

          0 0
    • Hugo Boss1  

      benzin

      0 0
    • Espen  

      Řetěz sundám, na takovým čistícím pultu, kde skrz štětec protéká nějaká červená odmašťovací látka ho vyčistím,utřu do sucha. Pak na pár hodin ponořím do oleje,nechám okapat, utřu a nakonec hadr protáhnu všemi články :-).

      0 0
      • Esi  

        no tak než tohle tak to si raději snad každých 1000km koupím novej řetěz :-) používám jen hadr a mazání a měrku, když propadne tak ten řetěz prostě zahodím, je to spotřebák jako pneumatiky a brzdové destičky

        0 0
        • Espen  

          Nedělám to kvůli životnosti nebo tak něco. Jen mám rád kolo čistý. Někdy sundám kazetu nebo převodníky a na tom pultu vyčistím také.

          0 0
    • Vilém  

      Toto je jediny spravny postup. Cimkoli jinym nema smysl ztracet cas.

      1 0
      • Lister  

        Na tento odkaz není třeba klikat, je naprosto jasné že tam člověk uvidí spoustu volných čepů a spojovacích plíšků.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Stále se však najde spousta lidí, kteří to tak nedělají a nejprve hledají svoje slepé cesty.

          1 0
      • nitraq  

        Tak. A vlákno může být uzavřeno:)

        0 0
    • Lister  

      Na hadr naliju trochu zelené Arvy a řetěz tím pořádně protočím. Nechám vyprchat a pak domažu.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce