Jaký olej místo vazelíny u vidlice RST First Air.

486 nepřečtených
  • onuce

    Delší dobu již sleduji problematiku „přestavby“ vazelínové vidlice na olejovou. Názory na nejvhodnější druh oleje se však různí, proto jsem si dovolil anketičku:

    Anketa: Jaký olej místo vazelíny u vidlice RST First Air.

    1x
    13%
    • StuntJ  

      15W olej a pod stíráky molitanové kroužky … Já momentálně v Toře mám na mazání 5W a rozdíl v chodu a mazání moc není …, olej jako olej :o)

      • onuce  

        Dík. A molitanové kroužky již mám připraveny.

        • StuntJ  

          ono někdo tvrdí že 15W/5W je na mazání už hodně málo a stíká to pod futra. Ale IMHO, při jízdě se ten olej musí pěkně proštěrchat a někam určo zateče :o)

          • M13  

            Tak tak, musí být pěkně tekutý (nemít konzistenci medu) aby se vidle při jízdě mazala rozstřikem.

          • pepek  

            Nezateče. Zateče jen na foxce. Zkus někdy nadzvednout stíráky a nalít 1 ccm 2,5 WT přímo na futra. Budeš si pak myslet, že máš jinou vidlu.

            • StuntJ  

              Od toho tam jsou ty molitany nasáklé olejem … Dokud tam nebyli, tak se vidla, za „studena“ kousala a nechodila plynule, jak se proštěrchala, byla OK. Po instalaci molitanů se vidla už nekouše a chodí pořád jak po másle … A když vyloupnu gufera, jsou molitany pořád mokré a mastné, tak možná tam něco zateče …

              • pepek  

                A jo, tak já jsem nějak automaticky psal o vidli oben ohne wackel. :-)

                • StuntJ  

                  vakl v nohách nemám a pochybuji, že ty futra jsou tak dokonale na těsno, aby nepropustila olej … To by poté pak snad ani nechodila, nebo ne ?

            • Vilém  

              Myslis, ze tim rozriznutim futra se tam nic nedostane? Pokud ne, tak co udelat tuning futer ala Fox, nebo aspon v miste rozriznuti futra srazit hrany trojuhelnikovym pilnikem aby tam vznikl kanalek.

              • pepek  

                To už mám naplánovaný asi 3 měsíce, ale lenost mi to eště nedovolila udělat. Taky u foxu to quli tomu často teklo. Možná zvolím polovičaté řešení – microlube pro olej.

          • onuce  

            A co prosím znamená to 15W/5W? Myslel jsem, že to W značí nějak hustotu oleje. Mělo by tam být vždy jedno číslo, nebo ne? Dík.

            • Chiron  

              Tím se označuje viskozita oleje. Nejaké čtení třeba tady http://oleje.cz/index.php…

              • onuce  

                Dík moc za odkaz. Konečně jsem to trochu pochopil, i když ne úplně. Vychází mi z toho ideál 5W 50. Ale proč vlastně motorový olej? Co silikonový?

            • smith22  

              V zásadě se jedná o viskozitu oleje(viskozita vyjadřuje míru vnitřního tření kapaliny a velmi silně závisí na teplotě).Podle klasifikace SAE se označuje kódem (např. 5W-40), kde první část označuje zimní třídu (5W) a druhá část letní třídu (40). Možnosti označení jsou:

              zimní – 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W;

              letní – 20, 30, 40, 50, 60.

              Ale v praxi je to lidmy často označováno také takto:

              15w-40 -minerální motorový olej

              10w-40 -polosyntetika

              5w-40 -syntetika

              • Martyss  

                Ale v praxi je to lidmy často označováno také takto:

                15w-40 -minerální motorový olej

                10w-40 -polosyntetika

                5w-40 -syntetika

                Což ale vůbec nekoresponduje s realitou…:-)

    • onuce  

      Ještě mě napadlo, zda by šel použít silikonový olej. Jakou má asi viskozitu?

      • jURis_1  

        Nereaguje silikonový olej na vzduchu tak že se postupně odpařuje..?

        • onuce  

          Aha, to jsem nevěděl. V tom případě by to mohlo být ideální, neb by futra mazaly i olejové páry. Máte s tím prosím někdo zkušenost?

          • Toutou  

            Pozor, olejové páry by ti zahalily celé kolo. Vnikly by do rámu navářkami na véčka, tam by se smíchaly s vodou, která ti v něm kondenzuje, když přineseš kolo do tepla… a taky by se ti otrávili mravenci.

            • kyl  

              To už je moc.:-)

              • Toutou  

                Teď nevím, jestli mě upozorňuješ, že to přeháním… Ale na ty „olejové páry“ jsem teda fakt čuměl.

                • onuce  

                  No já také. Podívej, na co jsem reagoval.

                  • Toutou  

                    Reagoval jsi na docela smysluplnou věc… nebo to zas nechápu?

                • kyl  

                  Ne,jen mě to rozesmálo :-),tomu cos napsal se prostě nedá nesmát.:-))

                  • Toutou  

                    Heleď vysvětli mi to, myslel onuce ty páry vážně nebo ne? :D já u něj prostě už NEVÍM.

                    • Vilém  

                      onuce mysli vse smrtelne vazne.

                    • kyl  

                      Já už nemůžu:-D,je teda fakt že když sem potřeboval silikonovej olej tak sem propíchl sprej a nalil to do sklenice a vono to nějak mizelo,jako by se vypařovalo.V tom oleji je ale hnací plyn a mohlo to být tím,silikonovej olej ve flašce sem nikdy neměl tak nevím.

                      • Toutou  

                        To musela bejt slušná šleha. Jak teď slyšíš?

                        • Vilém  

                          Ono ho napred staci otocit vzhuru nohama, vyfoukat plyn a az pak propichnout:)

                        • kyl  

                          Jen to zasičí,nic víc.Lepší bylo když mi tak 0,5m před ksichtem bouchl bezdušák,já modrej,okolo všechno modrý a nějakou hoďku sem neslyšel na levé ucho.

                          • Toutou  

                            BOUCHL BEZDUŠÁK? Cos do něj foukal? :D

                            • kyl  

                              Vzduch a ta modrá sračka od Kendy pak byla všude,vyletěla patka než sem stihl povolit ventilek.

                          • M13  

                            Mě asi před rokem z ničehož-nic bouchla šlehačka – odlétlo dno. Vypadal jsem jako sněhulák a celý pokoj byl pokryt asi 5 mm vrstvou šlehačky :)

                      • jURis_1  

                        Tak já mám doma jak silikonový ve spreji tak silikonový v kapátku, v obou případech se mi stalo že když ho kápnu někde na kov a sleduji jeho působení třeba den dva, tak zmizel..

                        Záleží asi na přesném složení, právě proto jsem původní reakci formuloval jako otázku.

                        Mám kapátko od této značky, jako mazivo ale funguje dobře.

                        http://www.panoil.cz/…ovy-olej-c23

            • pepek  

              Co mravenci-ale rám bude podomácku vyrobený z karbonu. Zde potom existuje možnost, že se tento home-karbon nepozorovaně rozlepí zevnitř a pak následuje totální destrukce za jízdy.

          • onuce  

            No v každém případě jdu na to. A jiný olej momentálně nemám. Pokud je to velký průšvih a hrozí například zadření futer, budu vděčný za upozornění. V průběhu demontáže totiž ještě občas juknu na BF. Pouštím si k tomu po částech instruktážní film, tak na PC stejně musím. Dík.

            • jaja.k1  

              To děláš dobře – s tím filmem.

              Také si k práci občas pustím instruktážní seriál, jak jsou tam ti dva panáčci – jeden v červeném a druhý ve žlutém svetru.

            • StuntJ  

              jedině tlumičový olej, silikonový se moc nehodí na mazání, spíše na konzervaci a ošetření gufer apod

              • onuce  

                Jo jo, díky. Skutečně. Nastříkal jsem do otvorů spoustu silikonového oleje a po kontrolním rozebrání uvnitř sucho. Jde to více ztuha než s vazelínou. Nechal jsem to v polorozebraném stavu a musím koupit tlumičový. Asi 15W, že? Molitanové kroužky se pěchují jen do té malé drážky mezi guferem a futrem? A pak také měla být údajně přítomna jakás plastová podložka, snižující zdvih. Nic takového. Jen gumové dorazy.

                • pepek  

                  Furt nevymýšlej 3,14čoviny a dej tam ten olej

                  • onuce  

                    Já nevymýšlím žádné ludolfoviny. Vždyť sám vidíš, co cyklista, to jiný olej. Ach jo.

                    • Chiron  

                      To sice jo, ale každý tam leje osvědčený k tomu určený tlumičový a nebo vlastnostmi podobný motorový olej. Jen si každý zvolí jinou viskozitu, podle toho co jim sedí. A ne to to co dům dal…

                      • StuntJ  

                        přesně …

                        • onuce  

                          Jenže já nevím co mi sedí, ještě jsem to nezkoušel. Tedy tlumičový… A viskozita nějaká kompromisní, třeba 10W? Kde já chudák ten tlumičový teď koupím mezi svátky. Byl jsem v autodoplňkách a tam měli jen motorové a převodové. Již jsem třímal v ruce jeden motorový, na něm velká písmena „plně syntetický“. Na druhé straně lahve však bylo malými písmenky: Směs syntetických a ropných olejů. Já už prostě nemůžu. Co se to děje?

                          • StuntJ  

                            Rozumný kompromis je asi 5W jak do patrony, tak i na mazání, pokud se ti vidle bude zdá líná, můžeš zkusit do tlumící patrony 2,5W. Ale osobně jsem už u TORY nepozoroval rozdíl a zůstal jsem 5W mazání i tlumení. Jinak u nás ve vidlákově/ Brno se dá sehnat olej i pře svátky vcelku v pohodě, možná zkusit autoservis, tam by měli mít tlumičoví olej běžně …

                          • pepek  

                            Tlumičový oleje seženeš v každým kšeftě s motocyklama. Ale radši si to kup na netu-máš to za dva dny doma.

                            • onuce  

                              Ale ten olej, cos na něj odkazoval, není 5W ne? Dík.

                                • onuce  

                                  Dík moc. A co ten Redrum? Ten je nutný?

                                  • StuntJ  

                                    pokud máš vzduchovou vidlici, tak ano, ten se lije na vzduchový pístek, pro jeho mazání a „utěsnění“. Levnější varianta je 80W převodovkový olej, ale jestli funguje stejně, nevím …

                                    • onuce  

                                      Jo jo, objednám obé. Dík.

                                      • onuce  

                                        Tak on jediný dostupný je 2,5W. Když jej koupím a zahustím Redumem, tak to bude OK?

                                        • pepek  

                                          Nic nehusti, dej ho tam tak. Zahustit můžeš později. Ten red rum ani nekupuj, myslím, že není o nic lepší, než převodovej-kup na pumpě převodovej PP90 za pár korun a je to.

                                        • StuntJ  

                                          Ostatní oleje taky mají „skladem“, ale u dodavatele, já jsem kupoval 5W, kde též byla doba 2–3 dny a za dva dny jsem měl balík doma. Stejně mám pocit že KK bude funkční až na nový rok …

      • mxv  

        Zdar, cely zivot co mam odpruzene vidle, mazu futra pouze silikonovym olejem nebo vazelinou. A nic se mi neodparuje:-)) A ma to velkou vyhodu v tom, ze silikon vlastne konzervuje gumu pouzdrer a ty maji pak mnohonasobne vetsi zivotnost.

        Pouze ze silikonoveho spreje se odparuje nosny plyn rozpusteny v oleji, takze po nastrikani je velmi tekuty, po odpareni zhoustne a tak uz zustane.

        • Vilém  

          A jak ty futra tim silikonovym olejem mazes? gumu pouzder mas kde?

          • mxv  

            myslel sem gufera:-)) v obou pripadech. sorry

            • Vilém  

              Tak to jo:) Ale nedalo mi to, co ja vim, trebas tam mas nejaky maznicky, jako byvaly ja starejch Manitou.

    • akula  

      Já jezdim tlumičák 5W s redrumem 50 na 50, v molitanech čistej redrum, ale z toho co máš v anketě si tam můžeš dát cokoliv mimo brzdovýho minerálního motorexu :o)

    • pačes  

      OTHP3 třeba http://www.e-oleje.cz/index.php… úplně bude stačit:-)

    • Internaut  

      Pokud si nebudeš náhodou jistý mezi dvěma typy olejů, tak zkus jeden nalít do levé nohy a ten druhý do pravé nohy.

      Vítěze určíš snadno – napoví chování při průjezdu pravé či levé zatáčky.

    • vsn  

      mě dal deda nakej OTH olej … můžu to dát do locku? … je takovej řídkej … do normalnich noh jsem dal do kazdy strikacku 15w-40 (mam tam ale i vazelinu :)) )

      • onuce  

        Nad tím jsem již také přemýšlel, nalít olej a vazelínu ponechat. Spojí se tak příjemné s užitečným. Jak Ti to chodí? Je to citlivější i v zimě?

        • vsn  

          jo, vidle chodi tedko v zime docela dobre :) predtim byla jak pevná :) ani jsem ji nerozebiral … otocil jsem akorat kolo vzhuru nohama a nalil do kazdy nohy olej, nechal chvili aby se dostal vsude, otocil zpet a pohoda :) )

          • onuce  

            Asi tentokráte udělám „přestavbu“ na olej u nové firstky také tak. A když olej časem někde unikne, vazelína to jistí.

    • pustipav  

      Co tě vede uvažoavat lít motorový nebo převodový olej, resp. cokoliv kromě tlumičového?:))

      • onuce  

        Pročetl jsem stovky příspěvků v různých vláknech na BF a všechny tyto druhy olejů jsou někým doporučovány. Apropo, je vůbec tlumičový olej dobrý na mazání futer? Primárně je určen na mazání guma/kov, ne? Navíc od výrobce tam mám vazelínu a vůbec netuším jakou.

        • akula  

          Primárně není určen k mazání vůbec, on sice taky maže a mazat musí, ale jeho primární vlastnosti jsou jeho viskozita a odolnost proti kavitaci.

          • StuntJ  

            kavitaci ? ne pěnění ?

          • onuce  

            Když není určen k mazání, tak futrům asi moc neprospěje, že? A co myslíš takým slovom „kavitace“

            • akula  

              Futrům nic neudělá, horší než vazelína to nebude, ale jsou oleje, který mažou líp, oleje k mazání určené. Kavitace je fyzikální jev, při kterým vznikají v oleji bublinky a dojde ke zpěnění oleje a tím pádem změně viskozity → změně chování tlumiče.

              • onuce  

                Tedy myslíš zřejmě motorový olej. Ale ten zas žere O kroužky, ne?

                • akula  

                  Nežere, ale jestli chceš mít klid v duši, tak si kup tohle v 2,5W a 15W a namíchej si viskozitu dle libosti. Je to olej co dává v oreginále RockShox do svejch vidlic.

                  • onuce  

                    Konečně tu začala panovat shoda. Dík. Apropo, mám vizi koupit 2,5W a zahustit Redrumem. Snad se to nějak nesrazí.

                    • StuntJ  

                      REDRUMEm ne, je to jiný olej a škoda ho takhle mrvit. A neboj že ti to nenamaže futra. Tyhle oleje jsou hodně mastné a dobře vzlíná, já jsem jednou neutáhl víčko od flašky a do týdne byla z venčí celá mastná

      • akula  

        Tipnul bych to na to, že ho nechce lejt do tlumiče, ale do nohou.

        • onuce  

          No tak již v názvu vlákna je: Jaký olej místo vazelíny… V tlumiči doufám vazelína nebývá.

          • akula  

            To byla reakce na pustipava…

            • onuce  

              Já vím.

            • pustipav  

              Do vidle bych nic jinýho nelil… nevím, proč vymýšlet receptáře:)

              • Vilém  

                Jakej receptar? Nekteri vyrobci proste motorovy olej na mazani nohou sami doporucuji.

                • onuce  

                  Skutečně? Ale co chudinky Okroužky. Neztvrdnou a nepopraskají? Jak jsem psal výše, tak i v údajně plně syntetickém oleji je přidán ropný.

                  • akula  

                    Proč by proboha měly tvrdnout a praskat??? To si myslíš že v motoru nebo převodovce žádný těsnění nejsou? A to třeba v převodovce je bězně minerální olej…

                    • onuce  

                      No uvažuji: Když by to Okroužkům nevadilo, tak proč by se dělaly speciální oleje do vidlic ala Redrum apod? Viz Rockshock. Možná jsou cyklo Okroužky choulostivější než gumové díly v motoru. Těm je asi stejně všechno jedno, když musí snášet extrémní výkyvy teplot.

                      • akula  

                        Nejsou choulostivější, jsou to ty samý, jen jiný rozměry. Tepelný výkyvy taky snášet musej, nebo myslíš že třením nevzniká teplo? viz třeba motokrosová vidlice, ta se ohřeje celá, né jen nějaký o-kroužky jako na kole. Speciální oleje pro mtb vidlice se nedělají, RS je jen balí, i ten slavnej redrum je taky nějakej průmyslovej olej, kterej se jen pro RS plní do jejich flašek. Kouzlo redrumu je jen v tom, že dobře těsní vzduchovej pístek a je vcelku odojnej proti protýkání pod pístek.

                      • t29  

                        není guma jako guma

                        NBR odolá zemnímu plynu, některým olejům, není dobrá na horkou vodu, páru. EPDM je dobrá na vodu, nehodí se na páru, plyn a oleje. FPM (Viton) zvládne oleje a má velký rozsah pracovních teplot, ovšem za vyšší cenu. Silikon se hodí na kyslík, zvládne některé oleje a brzdové kapaliny, jiné ho zas rychle rozežerou.

                        Proto může RockShox do vidlic doporučovat jiný olej než Manitou. Zkoumal někdo, z jakého materiálu je těsnění na jeho vidlici?

                        • onuce  

                          Přesně jsi vystihl moje obavy. Tak co asi do té nešťastné RST, když je tam originál vazelína? Ach jo.

                          • StuntJ  

                            Nali tam tlumičový olej od RS č Motorexu nad pístek REDRUM či 80W převodový a neřeš to

                            • onuce  

                              Dobře.

                              • pepek  

                                No eště si to rozmysli, toto řešení je pro Tebe příliš standardní a málo novátorské. Na tvém místě bych zkusil experiment s bio-rozložitelnými oleji: např. olivový olej, jehož všeobecké použití v bikových vidlích by pomohlo vyřešit krizi v Řecku. Mohl bys na to dostat nějaký grant z EU a byl bys v balíku.

                                • onuce  

                                  To myslím nepůjde. Olivový olej obsahuje minimálně jedno procento kyselin, nekvalitní ještě více. Byl by tak agresivní vůči kovovým částem vidlice.

                                  • pepek  

                                    To lze jistě vyřešit propráním horkou vodou s louhem a následnou fitrací. BIO a EKO je dnes hrozně in, bez ohledu, jak velká sračka to je. Já bych to nezatracoval. Je to zatím díra na trhu. Podívej se, kolik lidí je ochotno si zasrat pilu nebo sekačku ekologickým olejem. Když se to pěkně podá, každý chce být trochu zelený, je to v módě.

                                    • onuce  

                                      No ale stejně má olivový olej další negativní vlastnosti, jež jej jako adepta na mazání vidlic diskvalifikují. Oxidace, pěnace apod. Prostě Řecko tím nezachráníš. Bude muset skutečně prodat nějaký ten ostrov Izraeli. Nebo ať prodají celé Řecko Číně a obyvatelé pak mohou dostat soudní výpověď.

                                      • pepek  

                                        To přece je jedno, že to nefunguje, hlavně že je to eko. Podívej se na fotovoltaické barony, taky je to technická a ekonomická kravina – a jak budou bohatnout. EU je velmi vstřícná ekologickým gangsterům, staň se tedy taky takovým Eko-podvodníkem. Já bych do toho šel hned, ale už jsem do vidle nalil před týdnem silně neekologický synthetický olej :-(

                                        • onuce  

                                          Jo jo, fotovoltaika je svinstvo. Divím se, že nejsou blackouty častější. Ale ono to přijde. Ostatně byl jsem svědkem toho, že i malá vodní elektrárna může být neekologická. Když se toho chopí… No nic.

                                • StuntJ  

                                  EKO oleje jsou svinstvo! nějaký zelenej sráč liji do motoru dvoutaktu, odměna je věčně zakrabonovaný motor a kouří to jak 15-letý kluk. Další na mazání řetězu na pilu, chvilku na luftu a je z toho nechutné lepidlo … EKO Nebrat !

                          • nobody  

                            olivový, extra virgin

                • pustipav  

                  ukaž

                  • Vilém  

                    Tady mas maly vynatek ze servisniho manualu firmy manitou.

                    „Press inner legs into casting about half way and then inject Semi Bath oil (5/40wt. synthetic

                    oil, P/N: 85–0022) into outer casting, holding fork at 45 degree angle to the ground with

                    bottom of fork in the air (drop outs up). Inject 16cc’s of oil into each outer leg. It is

                    recommended to use a syringe to inject oil.“

                  • Vilém  

                    Tady jeste popis mazani pistku ze stejneho manualu.

                    „Pour about 3cc of a 40wt or greater automotive oil into the top of the piston and then

                    install the air cap assembly.“

                    • onuce  

                      Přemýšlím, k čemu má ta moje RST blíže. Zda k Rokšoku, či Manitů.

                      • Vilém  

                        Je to v podstate manitou.

                        • onuce  

                          Opravdu? Ale to je pro mne velice cenná informace. Jak se Ti to podařilo zjitit? Moc dík.

                          • akula  

                            Ano, je to trochu překopaná R7.

                          • Vilém  

                            Nekde se tu vali i fotky vnitrku a jakoby Manitou R7 z oka vypadl.

                            Jinak koukni sem, cast Nabidka RST.

                            Proc to tak je, zda maji nejakou kooperaci, podobne jako Marzocchi vyrabene v Suntouru, to netusim, ale asi to tak nejak bude.

                            • onuce  

                              Super. Děkuji vám. Tedy se budu řídit pokyny od Manitů… He he, to zní dvojsmyslně. Myslím prostě motorový olej atd. Ještě jednou moc díky všem.

                            • pustipav  

                              Zajímavý, to jsem nevěděl…

    • náčelník  

      Pro inspiraci – jak to je (nebo bylo?) u Manitou:

      • tlumící patrona – tlumičový olej SAE 5WT
      • kluzná pouzdra – motorový olej SAE 5W-40
      • vzduchový píst – motorový olej SAE 20W-50
      • vsn  

        oživím vlákno:

        jak se servisuje vzduchovej pístek? je to třeba když vzduch drží? … na strankach RST jsem zadnej návod na to nenasel … jen na OCR a nohy …

        díky

        • lukas aka mitro  

          Obvykly postup je, ze vypustis vzduch, odsroubujes vicko/vysroubujes ventilek (zalezi zda chces jenom nalit olej, nebo i skontrolovat v jakem stavu je vnitrek) aplikujes olej, zadelas, natlakujes.

          Je velice vhodne mazani pistku cas od casu zkontrolovat.

          • vsn  

            nějakej návod by se nenašel? já hledal i (R7 která je udajne stejna) a nenasel :( na vsechno maji u RST perfektni videa ale u AIR System vida to odkazuje porad jenom na video kde maze nohy

            • onuce  

              Jo jo, to je pravda. Videa mají perfektní, což je ovšem dvousečné. Díky tomu jsem se do rozebírání pustil a video nevideo vidlici zničil. Teď již ovšem zase skáču přes kaluže, ale stálo mě to cca 1500Kč navíc. A musel jsem komplet rozebrat tlumení a lock včetně doplnění oleje. Ta vzduchová komora na videu není možná proto, že je to celkem jednoduché. Odšroubuje se horní zátka… Já jsem tedy zatím raději dolil Redrum přes otvor pro ventilek.

              • vsn  

                dolil? … je tam neco? neni tam neco? … to se nemusi cistit nebo tak?…

                pokud staci teda ta horni zatka tak to asi muzu udelat kdykoliv kdyz nemusim kvuli tomu rozebirat vidlu :)

                • onuce  

                  Není tam originál asi nic, minimálně tedy nic tekutého. Vypouštěl jsem vzduch s vidlicí vzhůru nohama (na bicyklu kolama nahoru) a nic z toho nevyprskalo. Tak jsem dolil Redrum, alespoň jako první pomoc.

                  • vsn  

                    aha diky, takze tam nic davat teda asi ani nemusi ne? … me jde spis o to abyy ta vidle vydrzela jeste rok nebo 2 … a nezadrelo se neco v ní

                    • onuce  

                      Tak to nevím, asi je lepší tam něco vhodného občas kápnout. Co mi řekli v servisu je toto: Nerozebírat, nemazat a jezdit. Po „spotřebování“ zahodit. Je to jen prý taková hračka pro zábavu.

                      • vsn  

                        ok … jakej to je prosimte klic? .. 20tka? namam doma klice a budu si muset pujcit od dedy

                        • onuce  

                          Tak to bohužel netuším, já to dělal francouzákem. Tedy stranu locku. Na vzduchovou komoru jsem koupil jen klíč na ventilk a nalil olej tudy.

                          • vsn  

                            hele kdyz nalejes olej do vzduchovyho pistku tak se musi logicky zvysit progresivita ne? … coz bych nerad asi odservisuju jenom ten OCR

                            • onuce  

                              Jenom maličko. Blisterix mi tu radil cca 4ml a to jsem dodržel. Nepozoruji změnu v progresivitě.

                              • vsn  

                                j dik … a v cem to pak je vlastne lepsi? mín drhne? … nebo jenom možná zvysi zivotnost? … jak jsi vyresil ty molitanovy vlozky pod horejsek noh? … jde to udelat z houbicky na nadobi tak aby to neprosakovalo na nohy? – zlepsi se chod?

                                • onuce  

                                  Přesně tak, vysekal jsem kroužky z houbiček na nádobí. Vedlejším produktem je praktický a originální dárek pro manželku. Vznikne totiž houbička s velkým otvorem. Pokud je otvor pěkně esteticky u kraje, dá se pak houbička i někde hezky zavěsit, má větší povrch pro lepší účinnost mytí nádobí a menší spotřebu vody a saponátu díky celkově podstatně menšímu objemu houbičky.

                                  • Martin.K1  

                                    Už to funguje! …konev šetří vodu :-D

                                    • onuce  

                                      Jaká konev proboha? Jinak pro vsn1 k tomu chodu: zlepšení je určitě v mrazu, jinak nepozoruji žádnou změnu. Spíše je vidlice hlučnější, po vazelíně to lépe klouzalo, teď to má tendenci k drhnutí.

                                  • vsn  

                                    ok, diky :D ja manzelku nemam takze mi ten zbytek bude k nicemu :D

                                    tak si teda pisu: večer koupit 2 houbicky na nádobí – nebo radši tři … jakou barvu?

                                    jeste co ten vzduchovej pistek? zmeni se nejak vlastnost ty vidle? … ze treba lip chodi nebo tak? podle me nejvetsi treni zpusobujou vnitrni a vnejsi nohy takze by mela chodit stejne ne?

                                    • onuce  

                                      Já myslím, že největší tření způsobuje guma o kov. Tedy O kroužky. V našem případě tedy kroužky ve vzduchové komoře a komoře tlumení. Futra mají tření minimální, neboť je to kluzný materiál a ještě má vůli. Gumové O kroužky se třou silně přímo o kov, aby těsnily. Zvláště ve vzduchové komoře, kde je vysoký tlak. Zlepšení bohužel, mimo jízdu v mrazu, nepozoruji.

                                      • vsn  

                                        kua kde koupim ten tlumickovej olej? … prolezl jsem tri autodily a nemeli ani v jednom :D

                                        • onuce  

                                          Asi by jej měli mít v motocyklových prodejnách. A nebo v cyklistických, tam bude i originál do cyklovidlic. Já koupil rokšokácký 5W a ještě redrum na kupkole.

                                        • Martin.K1  

                                          třeba tady

                                          • vsn  

                                            a nebo od našeho hodného mechanika zbytek oleje od Motorexu i s vysvetlenim jak na to…

                                            kazdopadne jak se tu resi zvyseni zdvihu, jak to mam udelat? kdyz odeberu ty gumy co jsou na fotce tak sice zdvih zvysim na tech 10 cm cca. ale prijdu o doraz … podle toho co tu nekdo psal by to melo byt jinak … a hlavne proc je kazdy táhlo jinak dlouhy? – to ta zaražka u OCR pak tam je k nicemu kdyz to na ni nemuze dojit pze se to zarazi uz na druhy noze

                                            • blisterexist  

                                              odšrubuj spodek levé vnitřní nohy, a už to uvidíš:-)

                                              • vsn  

                                                a to mam udelat jak? neni tam na 22tku klic je to kulaty kazdopadne porad plati ze kdyz vyndam ty gumovy „cosi“ tak zacne ten sroub narazet primo do ty nohy … a taky mi neni jasny proc ma kazda noha o 1,5cm jinde záraz

                                                • M13  

                                                  U Epicona je taky jedna noha delší – tlumicí.

                                                  Je to kvůli změně zdvihu. Když bych na pravé noze změnil zdvih tlumicí noha by mohla být krátká.

                                                • blisterexist  

                                                  aha, tak to chytni sikovkama přes hadr:-)

                                              • onuce  

                                                Aha!! A já myslel, že na rozdíl od Tvojí Platinum tam žádný spacer nemám. A on je schován pod vzduchovou komorou. Mohu jej tedy s klidným svědomím odstranit? Dík.

                                              • onuce  

                                                Tak podle výkresu k této vidlici tam žádný spacer není. Viz obrázek. Uvádí se pouze táhlo 80mm, nebo 100mm. Nechápu tedy, proč při maximálním zdvihu 100 je táhlo tlumení ještě o tolik delší. Docela záhada.

                                                • blisterexist  

                                                  kvůli stračování negativní pružiny, nikdo by nechtěl, aby se mu vidlice vracela, a bouchla při tom dycky kov na kov:-)

                                                  • onuce  

                                                    Tak tomu teď nějak nerozumím. Pokud je celková délka zdvihu omezena rozsahem chodu táhla u vzduch komory, pak se delší chod táhla v druhé noze neuplatní, ne? Dík.

                                                  • kyl  

                                                    Ono je taky možné že se tlumící patrona používá i v jiné vidlici.

                                            • onuce  

                                              A jak vlastně vypadala vazelína po téměř roce používání této vidlice?

                                              • blisterexist  

                                                nevím jak vazelína, ale olej naprosto čistý asi po 10ti blátivých závodech a nějak pulroce:-)

                                                • onuce  

                                                  Jo jo, dík. Myslel jsem to tedy na vsn1, ten ji má rok a až teď rozebíral…

                                                  • vsn  

                                                    ja menil vazileni uz pred 4ma mesicema, po cele sezone … par blativych zavodu bylo … origo vazelina vypadalo uplne nove (az na silnej zapach) no a tedko za 2 mesice co jsem tam striknul olej tak co mi vytekl na koberec tak vypadal taky ciste…

                                                    a pokud by byla jeste nejaka zarazka pod tema plastovejma krytama tak by mi to nechodilo az na ty zarazky co jsou na fotce …

                                                    pokud mate ale na mysli, ze vidlici nafouknu a ona vyleze jeste o CM vic tak to nechce – to by zmenilo geometrii me spis vadi ze jsou 2 cm po uplnym stlaceni nevyuzity :) asi to nebudu resit … spešly maj taky jen 9cm :)

                                                  • onuce  

                                                    A pociťuješ rozdíl oproti vazelíně? Dík.

                                                  • vsn  

                                                    hele ted jsem odsrouboval ten vzduchovej pistek no a pod tim je naky plastovy bilý cosi :( co ted s tim? … no a na druhou nohu nemam 24 tku klic :(

                                                  • blisterexist  

                                                    foto…

                                                  • vsn  

                                                    kapl jsem do ty zluty diry 3ml motorovyho oleje, snad jsem nic nezkazil :)

                                                  • blisterexist  

                                                    teď v tom mám zmatek, je to levá nebo pravá noha? pokud, levá,tak jsi odšruboval víko a vyndal pístek a měl tam toto?

                                                  • vsn  

                                                    jj tohle je hned pod ventolkem :)

                                                  • blisterexist  

                                                    takže by to měl být píst, což moc nevypadá:-D, teda na mojí Platinum, mám hliníkový píst vysoký asi 15mm, ve spodní části pístu je X kroužek a v horní teflonový proužek:-)

                                                  • vsn  

                                                    pist bude az nekde pod tim .. na tohle dolyha ventilek s tesnenim :) tak co … jestli tam nic nebylo tak ted tam jsou 3ml, delalo to chvili hodne divny zvuky pri propruzeni ale fuguje :D zatim

                                                  • onuce  

                                                    To jsou tedy věci… Až přijdu domů, tak pošlu screen z výkresu této vidlice. Měl by tam být i popis, co to je.

                                                  • onuce  

                                                    Mám to vlastně uložené tady:

                                                    http://myedisk.org/…s/62/rst.pdf

                                                  • blisterexist  

                                                    tak toto na své platinum nemám,hm, jak koukám na ten výkres, tak bych to z tama okamžitě kopal, protože to jedna snižuje zdvih a jednak zvyšuje progresivitu jak prase, PRYČ S TÍM!

                                                  • vsn  

                                                    progresivita problem není … je tam asi dost silna pruzina a pri mejch 65kg vyuziju krasne celých 95mm zdvihu

                                                  • blisterexist  

                                                    progresivita nemá s pružinou nic společnýho:-)

                                                  • vsn  

                                                    jo, diky, to uz jsem videl, ale nevim jak odsroubovat ten spodek kdyz neni na zadnej klic :( a nebo jak se shora vyndat tu bílou kravinu nad pistem :( navic mi i neco zaclo u pistu drhnout …

                                                    divny taky je, ze kdyz vypustim vzduch a zatlacim tu „tyc“ ze spodu tak z neceho vyskoci a je pak uplne volne a chytne se jen negativni pruziny kdyz ji taham jako-by ven … a potom az kdyz nafoukam tak zaskoci asi i do pistku

                                                    co ty jsi presne delal s tim pistkem?

                                                  • blisterexist  

                                                    jak sem říkal, spodek vem přes hadr sikovkama

                                                  • vsn  

                                                    může se to kdyz tam neni zavit? … aby se to nerozebralo jen jednou a pak to neslo slozit uz :( …

                                                    jinak zde je video to je normální? :D

                                                    http://www.youtube.com/watch…

                                                  • onuce  

                                                    Zatím nic, ale asi budu muset. Začíná mi ztrácet poměrně rychle tlak. Od té doby, co je tam olej. Snad nějak díky němu neztvrdly O kroužky…

                                                  • vsn  

                                                    aha. .. a ten olej jsi teda nalil taky do ty bily „cosi“ jo? je me divny ze mi zaclo v ty noze neco drhnout a netusim co :(

                                                  • onuce  

                                                    Redrum jsem tam stříkl skrz otvor po ventilku. A drhnout Ti to začalo až po rozebrání?

                                                  • vsn  

                                                    uz to je Ok, prestalo to drhnout po rozebrani a slozeni :D predtim kdyz jsem to skladal tak jsem mel tu nohu s pistkem trochu asi nakrivo (nafoukal jsem ti zkusebne uz pred slozenim a asi se to zarazilo do pistku nakrivo)

                                                    zde je vysledek: na bordel serte, neni to nic proti tomu, ze mam mastnej koberec od oleje ve kterym jsem slapal v ponozkach a to roznesl pak po parketach po celym byte a nejde to dolu :( http://www.youtube.com/watch…

                                                  • onuce  

                                                    Tak to je v pohodě, mám doma to samé. Od té doby, co jsem vidlici „spravoval“, je pohyb po lině na vlastní nebezpečí. Zas ale, když se vrátím domů unavený z pole role, tak jsem spokojený z naleštěných podlah a netáhne mě to do hospody. Jak to popisoval Skota v Císařově pekaři.

                                                  • kyl  

                                                    To vypadá na to co mu omezuje zdvih.:-)

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Cece nemas tam pruzinu?:)

                                                  • vsn  

                                                    mám, negativku :) ale na tohle dolyha ventilek – je to na 3× utesneny :) možná proto na RST videu nic o tom neni protoze zespodu to odsroubovat nejde a seshora tam nic nevymyslim :D

                                                  • Martin.K1  

                                                    manual

                                    • jaja.k1  

                                      Ten zbytek houbičky určitě nevyhazuj – použiješ to v koupelně na mytí 360° jedním tahem !

    • Carloss  

      řekl bych, že všechno lepší jak vazelína.. rozebral jsem epícóna a zjistil, že motorák nemáme, tak sem tam hodil převodovkovej a i teď v zimě je cítit rozdíl…

    • onuce  

      Ještě mám prosbu: Kam se vlastně dává ten molitan? Napadá mě jedině malá škvíra mezi guferem a futrem. Tam se ale vejde skutečně jen malý proužek. Tak si nejsem jist…

      • StuntJ  

        přesně mezi gufero a futro ..

        • onuce  

          Tohle byla poslední kapka! Teď již vím vše potřebné. Moc moc všem díky za ochotu.

          • StuntJ  

            Jsem měl podobný problém u TORY, tam jsou gufera pěkně macatá s tlustá. Kamarád, co dělá v servisu, mi dal gufera co mají vidle z roku 2009, taková šedá a ty byli vyhublejší a asi o 4mm užší + origo molitany, paráda :o)

            • onuce  

              No to já budu muset vystřihnout nějaké molitany nouzovky. Doufám, že to bude také funkční.

          • jaja.k1  

            A hlavně nezapomeň na ten instruktážní film !

            Tadá-da?,tadá-da. Tam-tadam-tadam-ta-ta-ta.Ta-ta?-ta.

    • onuce  

      Tak a je po vidlici. Vše uděláno správně, včetně molitanových kroužků a množství oleje. Po dotažení dutého inbusu na táhlu tlumení se tento přetrhl. Je to celek s pístkem… A to jsem to dotahoval lehce. Bohužel je hrozně moc zeslabený. Prakticky jen závit. Ach jo.

      • Vilém  

        No tak to sis vydelal:(

        • onuce  

          To asi jo. Vůbec netuším, zda to půjde někde sehnat. A cena jistě skoro jak za novou vidlici. Ach jo. Jak na Nový rok, tak po celý rok. Mám se tedy letos na co těšit.

      • jaja.k1  

        No když to děláš hned po Silvestru, tak se nediv.

        To má pak člověk mnohem víc síly, než si uvědomuje.

        :)

        • onuce  

          No asi ano. Ale je to šíleně zeslabené, viz foto. Divím se, že to nepraská za chodu vidlice.

          • jaja.k1  

            Proto na každém instruktážním filmu používají momentový klíč !

            Že ty ses ani nedíval ?

            • onuce  

              Ale díval. Jenže momenťák nemám. A tenhle imbus vypadal na pohled mohutně. Ach jo.

              • jaja.k1  

                No co, po bitvě je každý generál (momenťák se dá koupit do pětistovky, nebo to za podobné peníze nechat udělat v servisu).

                Nezávidím.

                • onuce  

                  Alespoň že tak. Závist je totiž nejhorší lidská vlastnost. Jinak jsem prohledal internet a náhradí díly, mimo snad nějakých Okroužků, se na tuhle vidlici nikde neprodávají. Tak zřejmě půjdu do toho Epicona. Ach jo. Ujel jsem na ní sotva dvěstě kilometrů.

                  • Vilém  

                    A co zkusit napred zavolat do authoru, pripadne do nektereho ze servisnich center teto znacky?

                    • onuce  

                      Nojo. Je tam dokonce Plzeň! To je div, většinou tu v tom zapadákově nic není a do Prahy se neodvážím. Rozhodně zkusím. Dík.

          • jURis_1  

            Nevím jestli to v tomto případě bude fungovat, nevím jak uchytit ke zbytku kusu. Tak zdrsnit povrch, vzít epoxidovou pryskyřici, která bude později obrobitelná (dle příměsí a celk. složení). Zalít to do místa zeslabení a dodělat o stejném průměru a délce. Poté udělat na pryskyřici nový závit, navrtat díru a vnitřní závit. Teď už nemáš co zkazit.. Jednou jsem tak dělal opravu patky když jsem zdeformovat závit jsem zalil, nechal vytvrdnout, poté navrtal díru a udělal závit. Sice na metrický s tím že jsem musel sehnat jiný šroub ale fungovalo to.

          • vsn  

            to je ten imbus osmička? … jak se povoli a zatlaci dovnitr (tam jak je lock)

            pze ja si rikal ze to je dost mohutny tak jsem to utahl docela dost a vydzelo to

            • onuce  

              Jo jo, přesně tak. Nechápu to. Mám ještě takový kratoucký imbusik z Tesca. a má ostré hrany, moc se s ním páčit nedá. Nevím. Snad jak jsem celou noc nespal kvůli sousedům, tak mě opustil odhad. Ale je to divně zeslabené. Zbytek „masa“ je slabší než samotný závit. Ach jo. Je mi moc smutno.

              • Vilém  

                Pokud bys nepochodil u dovozce nebo v servise, tak by bylo jeste resenim odvrtat ty 4 dulciky po obvodu, vytahnout ulomeny zbytek ven a nechat jej u nejakeho soustruznika udelat znova. Pak bys to opet zadulcikoval na jinych mistech a behalo by to dal.

                • onuce  

                  Dík. No, ale to již je nad moje paneláčnické možnosti. A soustružníka žádného neznám. Ach jo.

                  • jaja.k1  

                    Ach jo, ach jo – pořád. Člověče – trochu optimismu ! Je prvního ledna ! Nový Rok ! Zajdi s tím do servisu, třeba to nebude taková hrůza ( a ty už bys hned kupoval novou vidlici ).

                    Ber to tak, že máš sice drahou, ale přece jen další zkušenost.

                    • onuce  

                      Jo jo, zajdu tam hned v pondělí. Ale ze zkušenosti vím, jak to dopadne. Řeknou mi: Tohle se samostatně neprodává. A kdyby, stejně by to stálo jako nová vidlice. Sbohem.

                      • jaja.k1  

                        No kdybys vyloženě nevěděl co s ní, tak ji od tebe třeba koupím.

                        • onuce  

                          Skutečně? No tak já dám vědět, jak jsem dopadl v servisu. Zajdu tam hned v pondělí. Dík.

                          • vsn  

                            na neco mě vedouci v cyklo obchode upozornoval at neco nestrhnu … myslim, ze to bylo tohle (bud tohle nebo ten druhej imbus) no a zaroven dodal, ze kdyz nahodou bych to utrhl, ze si s tim dokazou v poho poradit :)

      • blisterexist  

        komplet nové táhlo včetně trubky ve které chodí stojí 470kč

        • onuce  

          To zní velice povzbudivě. Tuhle sumu bych ještě mohl nenápadně dětem ukrást z kasičky. Jak to prosím tě víš? Dík moc.

          • blisterexist  

            cca před týdnem mi jedno došlo:-), kdybys chtěl, vím aji kolik stojí třeba to levé táhlo, nebo celé spodní nohy:-)

            napiš tomuto pánovi:-)

            petr.mittig(za­vinac)author.cz

            • onuce  

              Dobře, díky. Nejprv tedy skočím do servisu, když, jak je uvedeno výše, si s tím údajně umí poradit. Pokud ne, tak písnu. Ještě jednou moc dík, přec jsem se trochu zlkidnil.

            • onuce  

              Tak jsem volal do místního oficiálního RST zastoupení, z toho jejich seznamu. Tam se na mne osopili, co že si myslím, že takový náhradní díl se nedodává. Vzal jsem to tedy do prodejny, kde jsem kolo koupil a tam si díl nechali. Zítra prý k nim má přijet agent z RST, tak se poptají. Ale podle katalogu mi potvrdili, že se sehnat nedá. Vypadá to tedy dost špatně. Ach jo.

            • onuce  

              Ještě prosím, ten pán, co je na něj mail, je kdo? U něj se dají díly přímo objednat? Já abych věděl, kdyby to nedopadlo v prodejně dobře, jako že asi ne. Dík.

              • kubad  

                tak mu napiš mejl co se ti stalo s dotazem zda se dá koupit požadovaný díl, buď ti napíše že ano a kde a za kolik, nebo tě pošle do prd…

                • onuce  

                  Jo jo. Jen ještě musím počkat, jestli se ozvou z prodejny, kde momentálně to moje tlumení mají. Pak mu napíši. Jen jsem chtěl vědět, co má přesně na starosti, abych na něj nevybafl nějaký moc velký nesmysl.

              • blisterexist  

                je to nějaký týpek přes RST, asi dovozce:-)

                • onuce  

                  A u něj lze konkrétní díly přímo objednat? dík.

                  • blisterexist  

                    jo obědnával jsem u něho už 2 díly:-)

                    • onuce  

                      dík moc.

                    • onuce  

                      A Ty tyto vidlice přímo také servisuješ?

                      • blisterexist  

                        ano pro vlastní potřebu

                        pokud si na to netroufáš, tak by jsme se mohli nějak domluvit, udělal bych ti to zadarmo

                        dělal jsem to snad 100×

                        • onuce  

                          Dík moc za nabídku. Již si na to bohužel musím troufnout, když to mám komplet rozebrané. Spíše bych byl moc vděčný, pokud bych se mohl na Tebe obrátit o radu, v případě nějakého problému. Ty máš tedy místo vazelíny konkrétně jaký olej? V práci mě totiž zas postrašili, že ten motorový skutečně způsobí časem tvrdnutí pryžových kroužků…

                          • blisterexist  

                            já dávám motorový 5w/40, nebo tlumičový motorex(ten má na obalu napsané že chrání těsnění)

                            ale myslím že motorovým vubec nic nezkazíš, a kdyby ti ztvrdli o kroužky tak to nevadí, nové stojí pár korun:-), všechny těsnění se na tu vidli daj sehnat uplně v pohodě, akorát těsnění vzduchového pístu a těsnění táhla odskoku-tam je X kroužek který stojí po pár korun víc, ale dá se nahradit Okroužkem

                            oleje dej do pravé nohy 10ml, do levé můžeš o něco víc

                            a doporučuju mezi gufera a futra dát molitanový kroužek

                            • onuce  

                              Super. Moc jsi mě uklidnil. Dík.

                            • Volf  

                              I na motoru jsou gufera, takže pokud nejsou z nějaké extra směsi, tak by to nemělo tak vadit, ale já bych tam nedával motorový ale tlumičový nebo hydraulický olej. A co se týká viskozity, tak stejně bude muset asi laborovat.

                              • blisterexist  

                                myslím že motorový bude mazat nejlíp:-), a vizkozita podle teploty no

                                • StuntJ  

                                  A nemusí se náhodou motorový olej trošku ohřát ? přeci jen jeho pracovní teplota v motoru je okolo 90°C, tak jestli bude stejně mazat vidlici i ve 20°C, ikdyž tam jsou úplně jiné nároky na mazání …

                            • royal  

                              dotaz – ty stiraky a gufera jsou nejaky specialni (jde mi o rock-shox), nebo jsou to nejaky obvykly co mi sezenou v obchode s loziskama a guferama?

                          • blisterexist  

                            ještě by se ti mohli hodit utahovací momenty co mi byli zaslány spolu s dílem

                            pístnice max 1.2 NM

                            matice max 2 NM

                            • onuce  

                              Vypadá to, že jsem si pěkně naběhl. celý tlumič byl odeslán někam do RST a mám počítat cca měsíc na odezvu a vůbec není jisté, že takový díl samostatně dodají. Apropo, proč jsi to kupoval Ty, také se ti ten šroub utrhl? dík.

                              • StuntJ  

                                ještě že je to v zimě … to se dá vydržet :o)

                                • onuce  

                                  To máš pravdu. Děsí mě ale ten nejistý výsledek. Stále nade mnou visí damoklův meč nutnosti koupit novou vidlici. Moc nadějí mi nedali. Pokud neuspěji pak na tom mailu, je konec. Pět tisíc v háji kvůli jednomu šroubu. Ach jo.

                                  • StuntJ  

                                    hmm to naštve …

                                  • blisterexist  

                                    na mejlu 100%uspěješ, ale měl si tam napsat hned a měl bys to do dvou dnů doma:-)

                                    • onuce  

                                      Ahoj. Psal jsem tam ráno předběžně, kolik by to stálo a zda to vůbec mají. Zatím se neozval, tak uvidím. A tys skutečně kupoval přímo ten díl s tím závitem? Nebo jen samotnou pístnici?

                                    • onuce  

                                      Tak mi pán z Authoru odpověděl a vypadá to dobře. Mnou požadovaný díl stojí 550Kč a prý se dá objednat vše. Tak teď jen počkám do konce týdne, jak to dopadne v prodejně, aby jim to tam pak neleželo zbytečně… Moc moc děkuji za výborný tip.

                                      • blisterexist  

                                        hm, mě to stálo 480 bez pošty

                                        • onuce  

                                          Tak snad konečně hotovo. Moje novoroční dotažení šroubu mě přišlo na 680Kč, plus oleje za dalších sedmset. Musel jsem totiž znovu naplnit i tlumení. Zpočátku vůbec nefungoval lock, ale když jsem s kolem chvíli hopkal po podlaze, tak to vypadá OK. Ani nevím, jestli to za to vůbec stálo. Přijde mi, že po vazelíně to klouzalo lépe a zcela jistě tišeji. Teď se mi z toho ozývá takový napříjemný zvuk, jak se třou futra po vnitřních nohách. Ten řídký olej hned ustoupí a tak to jde natvrdo. A to jsem jej ještě trochu zahustil tím červeným rumem. Ach jo.

                                          • blisterexist  

                                            hm, jakou hustotu jsi dal do tlumení?

                                            jen taková poznámka: je téměř nemožné aby jsi slyšel tření futer! to bude něco jiného

                                            s tím mazáním: to se ti jen zdá stačí zajet trochu do terénu ať se olej rozšplouchá

                                            jednou jsem si po jednom sjezdu myslel že se mi vidle vyfoukla jak žehlila:-D

                                            • onuce  

                                              Do tlumení jsem dal rokšokácký olej 5W. Jinak rozšplouchaný olej mám, dělal jsem to s kolem vzhůru nohama (kolama).

                                              • blisterexist  

                                                jo tak to asi bude tím, není to moc dobré pro vidli když pruží vzuhu nohama:-)

                                                • onuce  

                                                  Jinak jsem do každé nohy tedy dal 15ml oleje. Není to málo? Dík.

                                                  • blisterexist  

                                                    na levou je to akorát, na pravou moc:-)

                                                  • onuce  

                                                    Jak myslíš moc? Může se něco stát? Dík.

                                                  • blisterexist  

                                                    hm, budeš mít dřív doraz:-)a doraz bude tvrdý, když máš míň oleje tak je měký

                                                    skus vypustit vidlu:-)

                                                  • onuce  

                                                    Jo jo, zkusím. Stejně ještě musím sehnat klíč na ventilek, abych mohl dolít redrum. Apropo, kolik se vlastně toho oleje tak dává na ten vzduchový pístek? Dík.

                                                  • blisterexist  

                                                    spíš doporučuju odšrubovat celé víko, trubkový klíč stojí pár korun

                                                    aby jsi zjistil jestli tam není vazelína nebo podobné sviňstvo, oleje tam dej cca 4ml, prostě trochu nad okraj kalíšku:-)

                                                  • onuce  

                                                    Jo jo, rozumím. Já mám ale už fobii na jakékoliv tbytečné šroubování u této vidlice :). Bohužel jsem to fakt předělával zbytečně. Když kolo stojí normálně, tak to těsní, já jej ale skladuji v poloze na zadním kole a olej pomalu vytéká stěracími kroužky ven. Nejsou na to asi stavěné. Ach jo. Ani netuším, jakou vazelínu použít. Nikde jsem nic nenašel. Jestli nějakou silikonovou. Nevím.

                                                  • blisterexist  

                                                    tak to mě teda těsní v pohodě, nikdy se mi nestalo to co popisuješ, dokonce bych řekl že je to nemožné:-)

                                                    vidli kuli hodně oleje nerozebirej, počkej až ji budeš chtít vyčistit.

                                                    a být tebou tak to vidli nejdřív zkusím projet, ale zevšeho nejdřív bych vyndal vazelínu z pístku a dal tam olej, to je asi příčina všech problémů:-), k vazelíně bych se určitě nevracel, ale když už tak jedině silikonovou Panoil

                                                  • onuce  

                                                    Ale Ty asi dlouhodobě neskladuješ kolo s vidlicí nahoru, ne? Když stojí normálně, tak je to v pohodě. Až když kolo stojí na zadním a vidlice je šikmo skloněná směrem ke stírákům. Tam to pak pomaloučku prolíná kolem těsnění a vnější nohou. Dík moc za tip na tu vazelínu. Zatím to nechám, třeba se to zatahne :)

                                                  • jaja.k1  

                                                    „Třeba se to zatáhne“

                                                    :)

                                                    Jak by se to zatáhlo? Že by olej jako vytekl, nebo zhoustnul?

                                                    Jestli to teče, tak to znamená, že je buď zničený stírák (u nové vidle asi těžko), že je pod ním nějaký bordel, případně že je málo předepnutá pružinka na stíráku.

                                                    Po tom cos ji skládal sám předpokládám, že tam asi zůstala někde špína – takže znovu rozebrat, všechno pořádně vyčistit a složit znovu.

                                                    Kolo skladuju zavěšené za pedál předním kolem dolů a nic neteče (naopak je to lepší, protože olej nateče k hornímu pouzdru a vidlice je pořádně mazána hned po vyjetí).

                                                    A k vazelíně bych se nevracel – Epicon po předělání na olej mi chodí super (abych změřil odtrh, tak musím přední kolo nadzvednout na cca 3,5 Kg , jinak se pod ním vidlice sama zanořuje – a to má 6 Kg).

                                                  • onuce  

                                                    Aha. No ono to prolíná ne u vnitřních nohou, kde je ta pružinka, ale na vnějším obvodě gufera, tedy u vnějších nohou. A tam jsem to vyndané neměl. Ach jo.

                                                  • blisterexist  

                                                    cože?je možné že ti tam zatekl olej třeba při mazání šavlí, a teď ti pomalu vytýká:-), každopádně bych zkusil vyndat gufera a namazat je vazelínou

                                                  • onuce  

                                                    To je možné. Počkám tedy, zda to nepřestane. Zdá se mi, že pramen skutečně ztrácí sílu.

                                                  • jaja.k1  

                                                    Žába ?

                                                    Ta by snad byla vidět, ne ?

                                                  • M13  

                                                    Už mu zase někdo vnucuje zvířectvo způsobující problémy s kolem :))

                                                  • jaja.k1  

                                                    Ne,ne – nic nevnucuju.

                                                    Ale: Co jiného by mělo sedět na prameni ? Ty neznáš pohádky ?

                                                  • M13  

                                                    Znám.

                                                    Ale v případě, že pramen ztrácí sílu je vlastně žába žádoucí.

                                                    Ale aby to nevadil ochráncům přírody… Co když ty 2 žáby (na každé noze vidlice jedna) jsou chráněné?

                                                  • jaja.k1  

                                                    Tak přez ně přehodíš pořádnou brašnu na říditkách a je to.

                                                    :D

                                                  • onuce  

                                                    Hmmmmm. Až na to, že pohádky končí dobře.

                                                  • jaja.k1  

                                                    No dyť – olej vyměněn, šroubek přežil, pramen oleje slábne, … Všechno spěje k happy endu !

                                                    Jen už žádné ach jo.

                                                  • onuce  

                                                    Pramen slábne, ale možná díky tomu, že ve vidlici již žádný olej není. Mám obavy, abych nemusel založit vlákno: Jakou vazelínu místo oleje do vidlice RST First Air.

                                                  • jaja.k1  

                                                    Nechci být hnusný, ale také by se mohlo jmenovat:

                                                    Jakou vidlici místo zničené RST…

                                                    :)

                                                  • onuce  

                                                    To je ale v příkrém rozporu s tímto:

                                                    http://www.bike-forum.cz/…rst-air.html#…

                                                    Proč si tak otočil? Proč zničená? Pokud olej unikl, pak se vrátím k vazelíně. Kdybych kupoval jinou vidlici, tak asi ST Epicon, ale ne z TT. Věřím, že to dělá dobře, ale po mých zkušenostech s předělávkou na olej bych z toho měl strach. Jednak, když se do něčeho originálního vrtne, tak již to není kupodivu nikdy ono. A za druhé není možné kolo dlouhodobě skladovat s vidlicí skloněnou opačně, kvůli úniku oleje. Přec jen utěsnění stíráků není na olej uzpůsobené, když je originál také vazelínová.

                                                  • blisterexist  

                                                    by ses divil, ale gufera jsou na olej víc než vhodná, mají 4 břity, ve strojařině se používá i jeden

                                                    ale pokud ti olej teče ven tak to vazelínou nevyřešíš, protože ti dovnitř nateče voda, takže to chce vyřešit, já byl s vidlicí až po sloupek ve vodě a nikdy se mi tam voda nedostala:-)

                                                  • M13  

                                                    Při jeho štěstí (smůle) by se mu do vidlice dostala nejen voda, ale i ryby a to by byl už konec :)

                                                  • onuce  

                                                    No jo, to s tou vodou je pravda. A žádná tam nebyla, když jsem to rozebíral. Jinak čtyři břity… Přec mám jinou a podstatně levnější vidlici než Ty. Může to být trochu jinak. Uvidím, jak se to bude dál chovat.

                                                  • jaja.k1  

                                                    No, také jsem ti ale nabízel, že ji odkoupím – tak ti přece musím vysvětlit, že je úplně zničená a nemá tedy žádnou cenu!

                                                    Přece bys nejezdil na vidlici se dvěma žábami, které sedí na prameni! Co na to ochránci? Jak se potom můžeš podívat do zrcadla?

                                                    Dobře si to ještě promysli !

                                                  • onuce  

                                                    Do zrcadla se zásadně nedívám, nesnáším pohled na plešaté zrůdy. Nebezpečné jsou i výlohy a vodní hladiny.

                                                  • jaja.k1  

                                                    Spíš si to promysli s tou cenou. Ta vidlice je fakt odepsaná. Stačí, když připlatíš něco za veterinární vyšetření a zbavím tě vidlice i se žábama.

                                                  • onuce  

                                                    Zítra ji řádně otestuji v extremních podmínkách. Dám pár obrubníků a uvidíme.

                                                  • jaja.k1  

                                                    Cche, obrubníky. Zkus rovnou patníky – tomu já říkám extrémní podmínky.

                                                  • Vilém  

                                                    Jenze TT nedela zdaleka jen predelani na olej. V tom je ten rozdil. A k tomu vrtnuti, mas pravdu neni to pak uz ono, je to lepsi.

                                                  • onuce  

                                                    To bohužel ne. Ostatně řekli mi to na rovinu i v servisu. Je to z výroby originál sesazeno a nastaveno. Má se to používat bez rozebírání až do úplného oddělání a pak zahodit. Není to prý auto, ale jen hračka pro zábavu. Sám jsem prý viděl, že když použiju normální nářadí, tak to zničím. Musím s nimi souhlasit. Neřešit a jezdit. Pak není problém.

                                                  • Vilém  

                                                    Zrejme dobrej servis. Do podobnyho asi chodil puvodni majitel RS SID WC, kteryho jsem videl v tydnu. Vidle ktera stala neco kolem 20t. par let bez jakekoli udrzby. Chcalo to odevsad, v karbonovym krku narazenej jezek atd. Takze pokud veris tomu co ti rikaji, tak zde na foru jen ztracis cas.

                                                  • onuce  

                                                    No však to také byla jen chvilková slabost. Dávno přece vím, že je třeba dělat pravý opak toho, co radí odborníci v cykloprodejnách a servisech. Od velikosti rámu, výbavy, až po servisní zásahy. Vzpomenu jen to jejich slavné heslo: každá kotoučová brzda cinká. A pak jak mi vyloženě vnutili 22" rám, který je mi zjevně šíleně velký. A to jsem prosil o dvacítku. No nic. Byl jsem to teď projet a řekl bych, že je to lepší než s vazelínou. Jen po přejetí větších výmolů mi z pravé nohy skrz stíráky vyblinkalo dost oleje. Levá noha nic. Stejně je zvláštní, když se vidle stlačuje, tak musí utíkat někudy ven vzduch, ne? A třeba s sebou bere ten olej, jež pak právě vyvěrá horem ven. No nevím. Snad to časem dovyvěrá.

                                                  • blisterexist  

                                                    teďs na to káp, vraž tam jehlu a vypusť vzduch, ale po chvíli ho tam máš zas:-(

                                                  • onuce  

                                                    Tak teď nevím, jak to myslíš. Může se vytlačovat olej horem kolem stíráků díky přetlaku při pružení? A proč jen u pravé nohy? Možná je tam větší přetlak skrze menší volný prostor.

                                                  • blisterexist  

                                                    ano, v levé noze je asi tak 2× víc místa jak v pravé:-)

                                                  • vsn  

                                                    blbost , vidlice se musi rok co rok servisovat i kdyz pravda ze ja po rozebrani mel uvnitr vazelinu temer cistou :)

                                                  • kubad  

                                                    ve tvem pripade to plati na 110% na nic nesahat nic neresit a jezdit!!!

                                                    zatim dodrbals vse na co sahl.

                                                  • Toutou  

                                                    Tohle téma je kruté, vždycky vidím nové příspěvky a těším se, co onuce zase zkur*il :D Ale má stejnou vidli jako já, takže se poučím :)

                                                  • blisterexist  

                                                    :-D

                                                    šak počkej, chybama se člověk učí, a za chvíli bude servisovat vidle širokému okolí:-)

                                                  • onuce  

                                                    Pro blisterexist: Když jsi zkoušel různá množství oleje do vidlice, také Ti to někdy vyvěralo horem skrz stíráky? A jaký tam máš vlastně molitan? Já z houbiček na nádobí.

                                                  • blisterexist  

                                                    :-D

                                                    nevyvěralo, molitany tam mám z RS na pruměr noh 28mm, občas se mi stávalo, když jsem vidli servisoval a molitany napouštěl olejem, tak po složení při jízdě to trochu toho oleje „vytáhlo“, ale za chvili si to dycky „sedlo“

                                                  • onuce  

                                                    Tak to zní nadějně. A molitany si koupil kde prosím? Nikde jsem nic nenašel, myslím po NETu. Dík.

                                                  • blisterexist  

                                                    dostal ze starý vidle, z dtčka:-)

                                                  • onuce  

                                                    Aha. Tak to asi neseženu. Snad ty houbičky také poslouží. Jen si mi zdají být moc měkké.

                                                  • onuce  

                                                    To jsem rád, že mohu být alespoň takto užitečný. Ale zkus si po nervovém otřesu vyplešatět, rok čekat zda vlasy dorostou… Až zjistíš, že ne, tak vezmi imbusy a pusť se do toho. Jsem moc zvědav, jak Ti to půjde.

                                                  • onuce  

                                                    To platilo na Toutou. Již tu ani nejsou vidět šňůrky. Ach jo.

                                                  • Vilém  

                                                    Moc si to beres. Me vypadavaji chaoticky vlasy uz asi 10 let, nema smysl to resit. Proste sem se ostrihal na kratko a na zbytek sere pes. Pokud po me nekdo cumi, tak to neresim.

                                                  • onuce  

                                                    Když ona je to taková bezmoc. Vždy, když se někde zahlédnu, tak se mi rozklepou ruce a úplně přestávám dýchat. Žaludek sevřený, až bolí a možná mám již z toho vředy. A musím si okamžitě zavést jakkoliv nikotin pro uklidnění. Nejhorší je skutečně ta bezmoc. A ještě že mě to vypadalo skrze lidský hyenismus. Býval jsem šikovný. Bastlil apod. Ale v tomto stavu na co sáhnu, to sedm let nefunguje. Ach jo.

                                                  • pepek  

                                                    Ber to tak, že pleš je známkou vysoké hladiny testosteronu. Takže až to ženský zjistí, tak nebudeš mít čas ani na tuning vidle, natož na hledání mravenců.

                                                  • onuce  

                                                    Asi by jim to měl někdo říci. Zatím se totiž s odporem odvrací. Mladší ročníky nešetří úšklebky. Ach jo.

                                                  • Toutou  

                                                    Nevím jak vypadají mladší ročníky tam u vás, ale u nás je (dokonce i u chlapců) pleš považována za běžnou věc, místy i těžkou frajeřinu :) Takže bych to tak neřešil, kup si šátek s lebkou, Harleye, a těch bab bude, že nebudeš stíhat :)

                                                    edit: Jestli na ženské vybalíš „Dobrý den slečno, ach jo“, tak se nedivím tomu odvracení :)

                                                  • kyl  

                                                    Co máš z toho,já si zas nerozumím z ženami.Chvilku je to OK,dalo by se říct SUPER ale vždy to končí stejně.Zrovna zejtra budu mít asi v práci ticho a nikdo se mě ani nevšimne.Uklízečku jsem poslal tam odkud každej vylezl když byl malej,toho co to práskl taky a ostatní se svezou snima proti mě.Co se dá dělat,život je takovej,oni dolezou až budou něco chtít.A mám říkat ach jo když já nerozumím jim a oni mě.A za vším byla jen blbost,protože moje odpověď na její otázku byla asi málo a navíc sem se na ni nepodíval.

                                                  • onuce  

                                                    Jo jo, také mi vadí to neustálé lidské donášení a žalování. Vždy něco plácnu a za chvíli to ví všichni. Často lidé žalují s hraným humorem. Něco o někom vypráví a smějí se, jako že o nic nejde. A dotyčného tím přitom shodí či odepíší. Ach jo. No já již jsem naštěstí mimo, s tou pleší se mnou nikdo vážně nepočítá.

                                                  • onuce  

                                                    …naopak je to lepší, protože olej nateče k hornímu pouzdru a vidlice je pořádně mazána hned po vyjetí.

                                                    Tak to mám teď také, ale jelikož je olej nashromážděn nad horními futry v okolí molitanu, tak mi při větším propérování při jízdě olej přetlakem vzduchu vytéká horem přes stíráky. Hlavně u pravé nohy, kde je vlivem menšího zbývajícího vnitřního prostoru přetlak větší. Ty s tím nemáš problém? Dík.

                                                  • blisterexist  

                                                    kdybys kolo skladoval normálně, ušetříš si spoustu problémů:-)

                                                  • onuce  

                                                    No to právě díky omezenému prostoru nemohu.

                                                  • StuntJ  

                                                    to bych vůbec neřešil, já mám Toru mastnou jak na korunce, tak i dole u šroubů a že by mě to nějak iritovalo … Jednou za čas to otřu, ať to nechytá prach a jednou za rok vydli rozdělám a znovu vyčistím/ namažu … ale já mám pérovku :o)

                                                  • jaja.k1  

                                                    Ne, problém s tím není – za jízdy jsou vnitřní nohy suché.

                                                    PS.

                                                    A jaký olej si tam nakonec teda dal ?

                                                  • onuce  

                                                    Ten viz níže. Jak mi byl doporučován. Rokšokácký 5W. A do něj ještě trochu redrumu.

                                                  • jaja.k1  

                                                    Nechci být hnusný, ale k čemu ti bude ten zbytek litrového balení ?

                                                    Já dal do Epicona motorovou syntetiku stejné viskozity a zbytek jsem nalil do auta. A to mám teď odtrh cca 3,5kg i v zimě !

                                                    :)

                                                  • onuce  

                                                    O to nemám strach. Pokud to bude takhle dál horem za jízdy vyvěrat, tak jej spotřebuji brzy. A ještě jsem dal dvakrát 90ml do tlumení. První pokus se nevyvedl.

                                                  • jaja.k1  

                                                    A to ti povaha dovolí, jezdit s vědomím, že za sebou necháváš skvrnu jak ExonValdez ?

                                                    Nechtělo by to aspoň vymyslet nějaké blatníky/lapače oleje/sypač sorbentu, nebo něco takového ?

                                                  • onuce  

                                                    Ne ne. Otírám pravidelně froté hadříkem.

                                                  • jaja.k1  

                                                    A ten hadřík potom ?

                                                  • onuce  

                                                    Ten je potom mastný.

                                                  • jaja.k1  

                                                    A dál ?

                                                    Recyklace (vyždímání oleje spátky do nádoby) ?

                                                    Další využití (jako substrát do květináče při pěstování květin v suchém prostředí) ?

                                                    Ekologická likvidace (vyhodit do popelnice) ?

                                                  • M13  

                                                    Nebo vyždímání zpět do vidlice :)

                                                    Případně ekologické spálení v kotli s petlahvema s pilinama zalitýma vyjeýym olejem :D

                                                  • StuntJ  

                                                    z hadru se pak dělají knoty na Motolovy :o)

                                                  • onuce  

                                                    Zatím jsem ve fázi, kdy je prostě jen mastný. Olej mi uniká teprv krátce. Pokud bude nadále jen mastný a jinak čistý, použiji jej následně na čištění řetězu.

                                            • onuce  

                                              Konkrétně tento:

                                              http://www.kupkolo.cz/…tr_2280.html

                                              Jinak moc dík za kontakt na toho dealera RST. Přes prodejnu bych se toho nikdy nedočkal. Někomu to dali a on to doteď prý vozí s sebou v autě. Tak jsem to stornoval.

                              • blisterexist  

                                ne, utrhl se mi na druhé noze:-D, na této se mi posral odskok

    • Losky83  

      Ahoj, mám na Crossu vidlici Suntour SF9-NEX4110, 63mm a zajímalo by mě, zda jde nějak upravit na větší zdvih. Je to sice crossák, ale jezdím spíš po lesních cestách a občas se měkčí pérování hodí. Díky za odpověď

      • Lada,s  

        Myslím že na tohle se nejvíce hodí odpověď „Kde nic není, ani čert nebere“ :-D Tady bude asi jakákoliv snaha marná.

      • kubad  

        to není ani tak otázka zdvihu, ale fungování vidlice.

    • blisterexist  

      pro onuce

      tady je video chodu: http://www.ulozto.cz/…rst-chod-mov

      heslo:bike

      vidle je nafoukaná na mou váhu, a jen tlačím na čídítka

      a tady jsem se pokusil natočit vaklík: http://www.ulozto.cz/…rst-vakl-mov

      heslo stejné

    • blisterexist  

      .

    • onuce  

      Tak výsledek „přestavby“ na olej je po několika jízdách takový: I v mrazu vidlice neztvrdla a tak tedy celkem spokojenost. Dříve se chovalo kolo při nízkých teplotách vlastně jako celoodpružené. Horší je, že při jízdě neustále kolem stíráku na pravé noze vyvěrá olej. Proč horem? Záhada.

      • jaja.k1  

        Dříve se chovalo kolo při nízkých teplotách vlastně jako celoodpružené

        • větší záhada !

        :)

        • onuce  

          odpruženo = zbaveno pružin

          • jaja.k1  

            Aha !

            Že jsem na to nepřišel hned. Je to asi něco jako odvodněné ráfky, že ?

            • onuce  

              V podstatě ano. Celoodpružené znamená, že je z bicyklu odstraněno veškeré pružení. Tedy jinak řečeno vlastně HT s pevnou vidlicí.

              • jaja.k1  

                No vidíš. To by člověk ani neřek, jak dlouho už jezdil na celoodpruženém ko­le.

                Hned jsem u sebe zase stoupl v ceně. Juchů !

              • Toutou  

                A „HT“ bez odpruzene vidle neni HT :)

              • Toutou  

                A „HT“ bez odpruzene vidle neni HT :)

                • onuce  

                  Nějak jsem úplně nepochopil Tvoji otázku. Je-li to vůbec otázka. Apropo, jdeš tedy také do oleje? Nebo si netroufáš a zůstaneš u vazelíny?

                  • Toutou  

                    Všiml jsem si toho postu teď :) Tak teď odpovím – půjdu asi do oleje, ale někdy v průběhu léta. Nejdřív zjistím, jak chodí v normálních teplotách a pak uvidím. Já to pružení vlastně nějak nevyužívám, nepotřebuju, aby mi předek sežral každý kamínek, když mě to všechno stejně nakope do nohou. Stačí mi, že propruží když najedu na něco většího a jinak prd poznám :)

                    • vsn  

                      nejde tu o kazdej kaminek ale o to, ze kdyz vlitnes do neceho velkyho tak ta vidle nez zareaguje tak te to kopne mnohem vic nez kdyz bude chodit jak po másle :)

                      • onuce  

                        A máslo je právě vlastnostmi blíže vazelíně, než oleji. Proto byla vazelína lepší. Ach jo.

                        • vsn  

                          woe mazej ven je hezky :D ja kdybych nehodil drzku pred dvouma dnama a mohl chodit tak jdu taky :D a neřeš furt chujoviny :D

                      • Toutou  

                        Tak s kopáním nějak problém nemám. Trápí mě jedině tak odtrh jako kráva, pokud se vidle dlouho nehýbala. Když má za sebou pár propružení, už reaguje slušně.

      • blisterexist  

        vypusti vzduch v pravé nohy, občas to dělám:-)

    • pustipav  

      řadím to sem, ale je to vcelku jedno, myslím, žes to byl dokonce i ty, kdo sem dal tu fotku – taky bych potřeboval vyříznout ty molitanové krožky – jak to udělat nějak přesně (resp čím)…

      Případně, nevíte, kde by měli skladem gufera + ty pěnový kroužky na RS 28mm nohy? Dík

      • vsn  

        koupil jsem zlutou houbu v albertu, keramicky nozem narezal platky a pak zacal trihat dokola :) az budes delat patej tak trefis velikost :) pak ti ty nohy nepujdou nasadit tak budes jeste zmensovat a zmensovat az to pujde a pak to mas hotovy :D

        • pustipav  

          hmmm to jsem zkoušel, ale měl jsem to jak prase :/

          kdesi tu byla fotka zeleny houby, bylo to jak laserem.)

          • vsn  

            pak uz strihas nuzkama :) s trochou trpelivosti (kterou ja nemam) to bude vypadat i kulate trocchu

          • onuce  

            Jo jo, takhle ručně to jde velice špatně a výsledek je prakticky nepoužitelný. Měl jsem půjčenou sadu vysekávadel. Nasadí se větší i menší najednou a výsledek je profi. Pak jen zaříznout na správnou tloušťku… Jinak ta fotka je zde:

            http://www.bike-forum.cz/…-si-sam.html#…

            • pustipav  

              hmm tak to vypadá dobře… vysekávadla, se obávám doma asi nemám .))

              • M13  

                Vysekávátka nemám též, ale lochajzny, to je jiná :)

                • pepek  

                  A nenapadlo vás ten kroužek stočit z rovně ustřiženého molitanu? Já jsem si ten kroužek rozstřihl. Stejně tam má „přesah“. Dá se pak vytáhnout bez demontáže vidle a vyprat, nebo vyměnit.

                  • onuce  

                    Mne to napadlo a byla to i první verze „kroužků“. Teď však vidím, že obyčejný molitan je tedy špatný a dělal jsem to zbytečně. Ach jo. Kde já seženu originální materiál, nebo přímo kroužky? Dík.

                    • vsn  

                      neřešit, jezdit!

                      • onuce  

                        No jo, ale co když se to zadře?

                        • vsn  

                          proč by se to mělo zadřít pokud chodí hladce? ;) v nový je vazelina a molitanovej krouzek tam neni zadnej a pistek neni mazanej vubec a není s tim problem

                          • onuce  

                            No ale v prostoru pro kroužek je zásoba vazelíny. Tedy byla…