Jak sladit watty v aplikaci na trenažéru s "realitou" (STRAVA-ou)

170 nepřečtených
  • VlastaBilek

    Ví, prosím, někdo, jak sladit watty v aplikaci na trenažéru s „realitou“ (watty ve STRAVA)?

    Mám trenažér QUBO POWER MAG SMART B+.

    Měří výkon, ale ukazuje významně méně, než odpovídá realitě.

    Třeba aplikace RGT Cycling ho umí převzít. Akorát když zadám do aplikace moji správnou hmotnost, tak jedu jako šnek.

    Podle STRAVA jezdím kopce běžně v klídku na 2,5–3 W/kg „čisté váhy“. Když to napálím, i 4–6 W/kg ze sebe na 100 m kopci vyždímám. Což lze asi akceptovat, kdysi na střední jsem závodil, pak jsem přelezl hromadu čtyřtisícovek, i teď v 58, jezdím obden 1000+ m nebo 3+ hodin, jak to vyjde.

    Ale RGT Cycling mi ukazuje tak 60% toho, co „cítím“. Stejně tak MyETraining (SW od Elite – výrobce trenažéru).

    Zkoušel jsem to podle návodu Elite zkalibrovat, několikrát, různými způsoby to u toho „přečůrat“, nedostal jsem se na víc než těch ± 60%.

    Jako, když dám do RGT Cycling hmotnost někde kolem 53 kg, tak to pak ukazuje W/kg „správně“ (a jedu „správně“). Ale takto to asi není správný postup. Navíc v tom MyETraining mi to watty ukazuje špatně pořád, že :-(

    Nemá třeba Zwift nějakou korekci? V tom RGT jsem tu možnost nenašel (jen to přefixlovat těmi klily …).

    Plus jak ev. ještě „zkalibrovat“ ty watty ve STRAVA? Třeba podle nějaké „reference“, kde má někdo třeba na Točné změřen segment (čas), u toho změřen výkon (watty) wattmetrem a u toho ví hmotnost (celkovou s kolem atd., samo)?

    Díky.

    0 1
    • milan.v  

      Vlasto, motáš několik věcí dohromady…

      Předně se při indoor ježdění na trenažéru nedosahuje takových FTP hodnot jako při jízdě venku…

      QUBO POWER MAG SMART B+ je takový pseudotrenažér a to bude asi ten hlavní důvod…

      Kdybys měl normální trenažér, nepochybuji, že bys dosahoval lepších a běžných hodnot…

      Nicméně pokud jezdíš kopce na 3 W/kg v klídku a šedesátka na krku, klobouček…

      4 0

        MTBIKER doporučuje

      • VlastaBilek  

        Díky za rychlou reakci, ale asi jí tu nepřejí, páč jsem prý jako novic vyčerpal příspěvky za den, měl jsem si 24 h počkat …

        Já vím, že ten trenažér je levný a nemůžu od něj moc čekat. Ale přeci jen, má nějaké čudlíky na kalibraci, tak by to (aspoň to výrobce tvrdí), mělo jít nějak zkalibrovat. Pakárna je, že se musí zmáčknout piditlačítko dole u země a, myslím, do 10 s začít šlapat … Prostě se mi to nepovedlo srovnat do reality. Včera jsem ho po roce znova rozchodil a po 7týdenní marodce zkusil. Ale zatím jsem kalibraci znova nezkoušel, na to potřebuji „asistenta“ …

        Vloni, i když jsme jel, že jsem padal na držku a teklo ze mě proudem, tak jsem to nevytáhl přes nějakých ± 220 W. Včera taky. Vážený průměr 141 W, max. 205 W.

        Přitom třeba na Točné jezdím „kilo“ pod 2 h, tj. 10× 100 m nahoru a dolů s výkonem nahoru 250–280 W. Tj. při zadaných 90,5 kg (87–88 kg po ránu, plus boty, hadry, plembák, pití, gábl, mobil, v ledvince vozím i klíče …) to jsou ty 3 W/kg čistých. Na Žampachu v té stojce pod Eifelovým mostem mám na 4 minutovém úseku VAM přes 1700. Tam mám se svými kily „pádový výkon“ asi 240 W, pomaleji to prostě jet nejde, řachnul bych!).

        Neumí to některá aplikace nějak rozumně „ošetřit“? Třeba Zwift, ten jsem zatím nezkoušel. Ten RGT to neumí, jak píšu. Jedině to očůrat přes ty kg. Pak to sice vytáhnu v průměru ke 3 W/kg, ale pořád to tím pádem ukazuje výkony ve wattech blbě.

        Můžu někam nasdílet data ze STRAVA. Ev. z toho RGT. MyETraining mi po roce vypršela roční free licence s loňským nákupem :-( Tam si musím nejprve koupit další rok.

        0 2
        • tsunami  

          Dokud nebudeš mít skutečný wattmetr (stačí i místo jedné kliky), tak můžeš házet číslama jak chceš, ale stejně se nemá cenu snažit o nějakou kalibraci.

          9 0
        • Smazaný účet  

          Jezdit 1700 VAM na 2.7–2.8 W/kg je nesmysl.

          Na to potrebujes pres 6 W/kg, pri tve hmotnosti 88 kg pres 528 wattu.

          Pritom na Tocne jezdis cca 800 VAM na 250–280 W… (500m nastoupano za hodinu – a dolu jezdis rychleji).

          Cim tech 240 W meris?

          2 0
          • ladys  

            Měří to Stravou… S tím VAM máš pravdu. VAM okolo 1000m mi vychází cca 3W/kg

            0 0
          • VlastaBilek  

            1700 VAM mám na jiném kopci, stojka u Žampachu, nejprudší ještě sjízdný asfalt na jih od Prahy. První necelé 4 minuty to tam je stěna, kus i na prokluzy kola, když tam v rokli není úplně sucho …

            Snad se to zobrazí:

            https://www.strava.com/…689738723156

            0 0
            • Smazaný účet  

              To je spatne zadany segment;-)

              To nema 14% ani nahodou.

              1 0
              • rejdy  

                přesně, ta stojka je jen kousek, když si v „analysis“ (desktop verze) ten úsek označíš ručně, ukáže to 8.4 %.

                Takže reálnej VAM tak 1000max

                0 0
                • VlastaBilek  

                  STRAVA na toto bere data z GPS, tam jsou krávoviny, pokud to nezprůměruje 1000×. Podle Geoportálu je spodek na parkovišťátku 224 m n. m., plácek, kde se schází lidi před vstupem do štol má 280,6 m n. m. Mezi nimi je 460 m. Průměr i s tím mírnějším kusem dole a ještě mírnějším nahoře 12,3 %. Průměr mezi Krátkou štolou a štolou Sv. Antonína je asi 16 %. V soutězce v nejhorším místě to jde kousek přes 20%.

                  0 0
                • VlastaBilek  

                  Ten segment je ale fakt zadaný blbě, začíná už mezi zahrádkami na rovině …

                  Já tam mám lépe zadaný segment až po křižovatku se zrcadlem nahoře, 9,0 % v průměru (vybíral jsem z hromady GPS dat nejlepší shodu). PR tam mám 933 VAM s časem 10:25, k tomu STRAVA spočítala výkon na 317 W. Tak že by STRAVA tak kecala a já opravdu dokážu urvat minutové maximum na trenažéru jen kolem 250 W, to mě asi nikdo nepřesvědčí (:-))))))

                  0 0
            • novas752  

              Chceš li prudký segment tak si zkus asfaltku z Dobřichovic směr vrch Chlum na kterou se nad Dobřichovicema napojuje modrá turistická. To je teprv kopeček.

              0 0
          • VlastaBilek  

            Hele, zase, zadání je jiné!! Ne, jestli STRAVA ukazuje správně. Ale jak nastavit trenažér!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!!!!!!!

            V podstatě mi může být prakticky jedno, jestli STRAVA ukazuje krávoviny (není mi to jedno, ale kvůli tomu, co chci, v principu může …). Jde mi o to, jak sladit nastavení trenažéru, abych při určitém výkonu „nastoupal“ totéž, co v reálu. Jako přípravu na Everesting (někde jsem tu o tom už psal). Tj. abych při stejné intenzitě (skutečném výkonu) na trenažéru dostal po přenosu dat do STRAVA odpovídající nastoupané metry (jaké bych při stejném výkonu venku nastoupal na té Točné). Co to ukazuje na rovině, proti větru, po větru a při dalších pro mne nezajímavých stavech, je mi vcelku jedno. Já i své „horolezecké“ tréninky nejezdím prakticky jinak, než nahoru, nahoru, nahoru (a někdy se tím pádem, bohužel, občas musí i dolů …).

            Viz ten odkaz na STRAVA.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na te Tocne taky nejedes 1000 VAM, ale jenom 740 VAM (60÷8.75×108).

              Takze chces trenazer nastavit tak, aby pri pocitove stejnem namaze jel stejne jako venku?

              Tj. treba ve vytrvalosti (vykonu na Everesting) 740 VAM?

              0 0
            • pazda  

              Ty ale pořád nechápeš, že díky velké odchylce nevíš, kolik by ti STRAVA ukázala. Teoreticky můžeš jet stejnou námahou, ale pokaždé dostat výsledek jiný klidně o 40%. Mě příjde, že to asi ani pochopit nechceš.

              2 0
    • novas752  

      To co se ukazuje ve Stravě při jízdě bez wattmetru je pouze hrubý odhad, který může být taky dost mimo. Například to vůbec netuší jak foukal vítr atd.

      A o přesnosti měření v trenažeru za cca poloviční cenu samotných wattmetrů bych si taky moc velký iluze nedělal.

      2 0
    • Chlebovnik  

      s „realitou“ (watty ve STRAVA)

      LOL

      Abych jenom nepopichoval, tak ti poradím jediné správné řešení: Kup si měřič výkonu – power meter.

      3 0
      • VlastaBilek  

        Mně ty watty ve STRAVA ± odpovídají. Nepotřebuji je venku měřit přesněji. Chci zpřesnit W/kg, co jdou do aplikace u trenažéru. Tam jsou zcela mimo mísu.

        0 0
        • Barak  

          A podle čeho víš, že ty watty ve Strave zhruba odpovídají tvému reálnému výkonu?

          3 0
          • VlastaBilek  

            Třeba podle času a výkonu ve STRAVA Ondry Cinka (a dalších), který dal za 4:00 při 482 W to, co já za 6:43 při 357 W (a 103 kg i s pitím atd. a kolem, prostě špekatý důchodce)?

            Trojčlenkou dostanu, že by měl mít Ondra s kolem 83 kg, ale páč jel rychleji, měl větší odpor vzduchu, takže to dopovídá tak 65–70 kg? Tolik, určo, ta sušinka i s karbonem nemá (:-)))). A jestli měl v tu dobu necelých 60 kg, tak to jel na 8+ W/kg (já na 4,1 W/kg čisté váhy z té doby). To by mohlo sedět, ne? I 482 W by mohlo ± odpovídat, jel to na tréninku, nenaháněl Pogačara. Rozhodně to není ulítlé o 40% jinam, jako ty hodnoty z QUBO.

            0 0
            • rejdy  

              Do W/kg jezdce se nepočítá kolo a výbava, Cink má 68 kg.

              Předpokládám, že řešíš tenhle segment

              https://www.strava.com/…s/7445505137#…

              https://www.strava.com/…nts/30204100?…

              Máš tam rychlost 17.5 km/h při 5.1 % sklonu, což, pokud zanedbám vítr do zad, vychází podle mých jízd na kopcích se stejným sklonem a třeba této aktivity Ondřeje Paura https://www.strava.com/…s/3767396886#…

              na cca 3.5 – 3.7 W/kg.

              Kup si powermeter :))

              3 0
              • VlastaBilek  

                Díky, sláva, nějaké srovnání (:-))

                Jo jo, tam jezdím nejčastěji.

                3,6 a 4,1 W/kg není už tak brutální rozdíl. Pokud tam v lese fouká, tak málo nebo v serpentinách z obou stran, to se srovná. To jen potvrzuje, že se STRAVA-ou nějaký zásadní problém nemám.

                Jak ale píšu, nepotřebuji, aby mi STRAVA ukazovala přesně!! Potřebuji srovnat do latě trenažér.

                Chci to sladit hlavně kvůli tomu, abych mohl zkusit na trenažéru Everesting, než si ho střihnu tam na Točné. Kdybych to jel doma se stávajícím nastavením měření výkonu, tak to pojedu 2 dny. Investovat do klik se mi nechce, i trenažér mi koupila ženuška a rozšoupla se nad moji představu … Jako, doženu to těmi zfixlovanými kily. Ale není to systémové a to mi nějak vadí, no. Na silnici to pak je jedno, co ukazuje STRAVA za watty, tam se to prostě musí 89× otočit dolů a nahoru … (:-)))))))))))))))))))

                Ještě jsem zjistil, že Elite zaktualizovalo ten návod na kalibraci, tak to prubnu znova, jak budu mít k ruce někoho, kdo to se mnou bude ochoten absolvovat (sledovat s hlavou u země blikání kontrolky na tišťáku, to vymyslel dement, když u toho mám šlapat …).

                0 0
            • Smazaný účet  

              Cinkovi to podmeruje, ted nevim jestli 5 % nebo az 10%. Psal to u vykonu na Revnikacu. Srovnej tam jeho watty s Hudeckem.

              0 0
              • rejdy  

                Jo, někde psal, že mu ten Inpeak kecá. Zrovna na Řevničáku hraje roli i vítr, mám tam na stejných Wattech rozdíl v čase až minutu… (samozřejmě né u času 11 minut něco… :))

                1 0
          • VlastaBilek  

            https://www.cyklotrenink.com/…rheide-2018/

            „A znova asfaltový kopec ve druhém kole – oproti zaváděcímu okruhu se v dalších rundách najíždělo do prvního asfaltového kopce již rozdílně a proto jsou i data nesrovnatelná se zaváděčkou. Průměrný výkon 506 W, 7,44 W/kg, NP 528 W, prům. tepy 182“

            Našel jsem to :-) No, tak jsem mu ubral pár kilo, možná měl v 05/2021 něco přes 60 :-) Ale ty W a W/kg s tím, co má na Točné, ± sedí.

            0 0
        • novas752  

          Já se jen tak zběžně koukal, předevčírem kde jsem cestou do práce brodil sníh po poli do kopce s průměrenym tepem 165 mi Strava odhadla krásných 94W. :-)

          0 0
        • Hagner  

          Strava si watty upravuje podle vlastního algoritmu, který podle nich víc odpovídá „realitě“ než wattmetr ;-)

          novas752: podle jejich vyjádření, bere ten algoritmus v potaz i aktuální místní počasí. Teda vlastně to, co se ti objeví v záznamu na Stravě :-)

          0 0
    • VlastaBilek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • keymaker  

      Chces presna data? Kup si wattmetr.

      8 0
      • VlastaBilek  

        A ty čti, místo demagogie šmahem (:-((

        VlastaBilek 17.12.2022 22:38

        0 4
        • pazda  

          Ale ma pravdu. Bez wattaku jen hadas a vznikaji odchylky tak velke, ze vlastne vubec nevis na cem jsi. A navic se snazis kalibrovat vuci necemu co je zase jen odhad.

          6 0
          • VlastaBilek  

            Tak 40 % je přece fakt moc, ne? Běžný cyklista po městě dá 100 W a já, i když už před kremací, ale čtyřtisícovku přelezu, to neurvu pomalu nad 200 W?

            Nepotřebuji to s přesností na watty. Ale –40 %, když to neumím posunout výš, je fakt na prd. Už třeba jen proto, že jsem si chtěl střihnout doma Everesting. Než se do toho pustím na silnici.

            0 0
            • TJiri  

              Porovnáváte odhad s odhadem.

              Jezdil jsem zwift bez watmetru a pak si jednou koupil wattmetr. Nestačil jsem se divit, jak moc byl ten zwift výpočet mimo – tlak v pneumatice, rozložení váhy při posedu, teplota oleje v trenažéru a spoustu dalších faktorů. Venku vítr.

              Prostě neporovnatelné odhady.

              1 0
              • milan.v  

                Opravdu je velký rozdíl mezi kvalitními direct-drive trenažéry, stacionárními koly a těmito typy starších trenažérů… Ta čísla, co lezou z těch kvalitních, jsou srovnatelná s wattmetry, mluvím z osobní zkušenosti s celou řadou trenažérů a wattmetrů…

                3 0
                • novas752  

                  No ale furt je to jen jako wattmetr v náboji. Což není tak přesné jako v pedálech/kli­kách/pavouku.

                  0 0
                  • milan.v  

                    OK, ta odchylka je tam ale zanedbatelná, srovnávám třeba mé aktuální Neo 2T a wattmetr Quarq, připojený mám do Zwiftu výstup z Quarqu kvůli oválům…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jaky to ma duvod?

                      Meri Neo 2T s ovalama spatne? Vic nebo min?

                      0 0
                      • milan.v  

                        Špatně Neo neměří, jen mi přijde dle mých pozorování výstup z Quarqu konzistentnější, asi už jsem na to zvyklý z venkovních jízd…

                        0 0
                  • jonti  

                    Aspoň tě to nutí mít v maximálním pořádku pohon a stejně jako venku jde o výkon, který odevzdáš do otáčení kola, ne výkon, který dostaneš do klik a kterého se 15W ztratí kvůli ztrátám v řětězu.

                    0 0
                    • pazda  

                      No to je právě otázka. V autě mě taky zajímá víc výkon motoru než kolik mám na kolech. A to jen proto, že se prostě využívá víc. Na kolech se měří jen na brzdě a nikde se neudává, i brzda ho přepočítá na motor. Pokud se chci s někým porovnávat, předpokládám že je to výkon měřený v nohách a ne na kole.

                      0 0
                      • Krejza  

                        Nabízí se otázka – proč se s někým vůbec porovnávat?

                        0 0
                        • pazda  

                          Zvláštní otázka. To už se můžeš zeptat proč se vlastně závodí?

                          0 0
                          • Krejza  

                            V závodech se porovnávají trochu jiné hodnoty než watty.

                            2 0
                            • pazda  

                              Vím, ale obecně je to další veličina, kterou porovnat můžeš. Mě třeba v segmentech zajímá s jakým výkonem to někdo vydupal. A asi mě to zajímá i více než jak rychle ho zajel. Tohle každý může mít jinak, ale bylo by dobré, aby to bylo ± srovnatelné a pokud někdo měří na klice a druhý v náboji, bude tu větší odchylka.

                              0 0
                              • Krejza  

                                To ale přeci není nijak moc důležité. Ne z pohledu samotného závodění. Ano, vyšší celkové watty a přepočet na kilo znamená lepší hodnoty motoru, ať již podané nebo dostupné.

                                Watty jsou pomůcka. Srovnatelnější než pocity nebo tepy, ale pořád pomůcka.

                                1 0
                                • pazda  

                                  Závodění jsem dával jako obecný příklad porovnávání a proč má smysl to dělat, ne v souvislosti s výkonem.

                                  Jak říkám, mě třeba výkon jiných zajímá (především W/kg), ale každý to může mít jinak, nikomu to neberu :)

                                  0 0
                                  • jonti  

                                    Je často zajímavé vidět, jak menší a lehčí jezdci jedou extra rychle i na nízkém výkonu. A když mají FTP stejné jako já na 73kg a váží 60kg, do kopce úplně letí.

                                    Taky je super vidět, že opravdu silničáři s posedem jako na TdF na kvalitním kole šetří desítky procent výkonu oproti hobby jezdcům.

                                    1 0
                                    • pazda  

                                      Přesně proto to sleduji :) Je to pěkný ukazatel, kolik se dá ušetřit optimalizací posedu, aera, tlaků, plášťů atd. :)

                                      0 0
                                  • Krejza  

                                    U auta nebo u motorky taky nebudeš porovnávat křivku výkonu s jiným autem jiného jezdce.

                                    Watty má smysl porovnávat u sebe pro sledování vývoje. S ostatními maximálně pro hrubý odhad.

                                    Správně jsi uvedl, že to je jeden z ukazatelů na úrovni tlaku v pneu, aerodynamice atd. Je ale třeba k tomu znát i další informace, samotná hodnota je tak údaj pro zajímavost, nic víc.

                                    0 0
                                    • pazda  

                                      Možná to nemá smysl, ale prostě mě zajímá jaký segment kdo vydupal v jakém výkonu :)

                                      0 0
            • pazda  

              Z mé zkušenosti je v tomto případě 40% ještě dobré.

              Mám Tacx Smart Flow trenažer, čili základní model. Dle výrobce je odchylka výkonu cca 5%, z mého sledování je to ve skutečnosti závislé na spoustě faktorů jako tlak v pneu, teplota a dokonce velikost pláště (resp. obvodu) kdy čím menší plášť, tím odchylka větší. I když je zkalibrovaný, dává nesmysly klidně i 10% a to je prosím měření alespoň výrazně přesnější než hausnumera ze Stravy počítané dle algoritmu, který ví prd o podmínkách v daném místě. To jak rychle se dostanu na kopec a jaký k tomu potřebuji výkon se mění i dle toho po jak hladkém povrchu jedu, v jaké teplotě, vlhkosti, na sjetém plášti, s jakou duší nebo bezduši – Tohle prostě ovlivňuje tolik proměnných, že kdyby se to lišilo o „jen“ 40% bylo to super.

              Také jsem laboroval, ale nakonec rozbil prasátko a pořídil Garmin pedály a používám je i na Zwift. Tím mám watty vždy přesné v daném místě nebo použití. Doporučuji to samé, protože jinak se naprosto ničeho nedobereš a můžeš házet čísla sem i tam.

              3 0
              • McBlacky  

                Kdyz jsem mel tacx tak kalibrace pri 90psi a pak pred kazdou jizdou foukat presne na 90. A bylo to roky super konzistentni, odchylka od realu venku s wattmetrem byla 10–15%. Co me prekvapilo, byl rozdil v mereni wattu v kopci a na rovine. V kopci to davalo vic.

                Po prechodu na wahoo kickr direct drive uz neresim nic. To funguje skvele a porad.

                0 0
                • pazda  

                  Kdybych vedel, ze bude wheel on Tacx merit takto blbe, tak koupim kickr rovnou :-D

                  0 0
          • gerrard  

            Já bych to doplnil na přesný waťák. :)

            1 0
    • VlastaBilek  

      Koukám, že mi tu někteří „pomáhají“ s tím, s čím pomoct nechci (měření výkonu ve STRAVA nebo na silnici apod.). Tak zopakuji to, s čím pomoct chci …:

      Jak srovnat měřený výkon u TRENAŽÉRU s „realitou“ (viz zadání nahoře)? Tj. zkalibrovat nějak trenažér. Buďto přímo u něj nebo v nějaké aplikaci (jaké?).

      Děkuji.

      0 3
      • novas752  

        Měření výkonu na trenažeru s realitou srovnáš pořízením pedálů nebo klik s wattmetrem. A kromě toho tím s realitou srovnáš i Stravu.

        4 0
        • keymaker  

          Tohle ale on slyset nechce :-)

          2 0
          • VlastaBilek  

            Tak tak. Před důchodem už tolik do kola investovat fakt nebudu (:-)))))))))

            Pokud by to uměl třeba Zwift nějakým koeficientem „srovnat“, tak by mi to stačilo. Hale ten nemám (zkusím asi trial, ale to jsem chtěl až pak na ten Everesting, až budu připravený, raději bych to věděl předem). Kilama to asi půjde ukecat v každé aplikaci. Lepší by ale byla nějaká systémová korekce.

            Ještě zkusím tu aktualizovanou kalibraci. Ten původní návod podle té aktualizované byl nepochybně zcestný … Tak až přijde dítě ze školy.

            0 1
            • tomo_111  

              popros manzelku (ocividne ta ma rada) a pokial sa da aj vsemoznu rodinu, ze na najblizsich 15 narodenin dohromady by si chcel toto a mas poriesene vsetko co potrebujes :)

              https://www.cyklobazar.cz/…ove-zabalene

              1 0
            • ladys  

              Udělej si před důchodem ještě radost:) Jednostranný wattmetr je investice do 10t. Jak píše pazda, z toho co mas přesná čísla nedostaneš nikdy.

              Strava dost lže,dva průjezdy segmentem a rychlejší průjezd nižší výkon…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak na 16 s segmentu to nema cenu resit, tam je chyba GPS +/- 2 sekundy… a stejny problem je i s wattmerem. Zalezi jak rychle do toho najedes a na milionu dalsich veci…

                0 0
                • ladys  

                  Po druhé jsem jel trochu více-naplno. Watmetr tam nebyl, to počítá blbě Strava

                  0 0
      • Barak  

        Někde výše píšeš, že sis ubral váhu. Takže vyřešeno, né?

        0 0
      • Slyther  

        Já osobně bych si nejdřív zjistil, kolik reálně zvládnu jezdit, takže buď zátěžové testy, nebo se svézt na kole s wattmetrem, jinak nebudeš vědět nikdy jestli ukazuje trenažér dobře.

        Já mám třeba doma Elite qubo digital Smart a taky jsem ze začátku řešil že mi ukazuje podezřelé nízké watty, ale pak jsem to přehodnotil, nemám ho na virtuální závody ani na porovnávání s ostatními, takže hodnoty co mi ukazuje neberu jako reálné watty ale jen jako ukazatel progrese v tréninku.

        Je mi teda jedno jestli jedu podle tepů ZDV na 90W nebo 200W , důležité pro mě je, že postupem času mi výkon roste.

        Moje rada tedy je, ZJISTI si tvůj REÁLNÝ VÝKON a potom buď kalibruj, sežeň trenažér, který není low end a bude tedy ukazovat pravdu a ne odhad a nebo trénuj podle hodnot ať jsou jakékoliv akorát jim neříkej watty

        0 0
      • gerrard  

        :) Ano ti co tomu rozumí ti dávají jedinou rozumnou radu a to koupit pořádný watmetr, když už nekoupils pořádný trenažer. Teda pokud chceš mít waty přesně a přestat řešit nesmyslné čísla co ti lezou z trenažeru nebo co ti odhaduje strava.

        Pak je tu ještě možnost se zamyslet na co ty čísla vlastně potřebuješ a jestli jsou pro tebe vůbec důležité. Protože ty čísla mají smysl, když jsou přesně a ne odhadem.

        5 0
        • Charles2k  

          K wattmeteru mám takovou připomínku. Mám na Shimano 11 speed klikách dual 4iiii a na pravé noze mi měří o 8% méně. Nějaký rozdíl, řekněme 1–2% bych bral (mám po těžkém úrazu), ale prostě 8% je hodně. Konzultoval jsem to s p. Dubcem v Triexpertu a ten mi řekl, že u duálního 4iiii se setkal i s 15% rozdílem (což jinak neodpovídalo realitě) a že často v dual režimu měří na Shimano klikách špatně, jelikož jsou nějak asymetrické či co.

          0 0
          • ladys  

            Kamarád má dual pedály. Po úrazu, pokud se nesoustředí, tak je rozdíl hodně přes 10%.

            0 0
            • Hagner  

              Mám dual pedály a noha, která je po úrazu je vytěžovaná víc než ta zdravá, ale nikdy ten rozdíl není víc jak 5%. Navíc mi přijde, že to je obdobím podle toho co jezdím. Nějakou dobu je to třeba stejný 50:50 ;-) Není to u mě nic konzistentního.

              0 0
        • VlastaBilek  

          A opět – viz zadání …

          Proč ho nikdo nečte? (:-((((

          0 0
          • Smazaný účet  

            Bez wattmetru si tento trenazer nenastavis.

            Navic pokazde bude merit jinak, +/- desitky procent.

            Lepsi trenazer taky nechces.

            Takze nezbyva nez jezdit na pocit jako venku a neresit virtualni nastoupane metry.

            0 0
            • VlastaBilek  

              Ale ten trenažér fakt neukazuje pořád něco jiného. Žádné ± desítky procent. Ten jako bejk drží pořád naprosto přesně blbou hodnotu. Pořád těch zhruba 87 kg / 53 kg krát méně wattů … Z tohoto pohledu funguje, jako švýcarské hodinky!

              0 0
          • gerrard  

            Proc ty nectes co ti pisou lidi. Sis umanul kravovinu a neminis z ni slevit. Nejsi zenska? :)

            0 0
            • VlastaBilek  

              Já to „vyřešil“. Těmi zfixlovanými kily. A ukazuje mi to fakt permanentně pořád stabilně stejně špatně. Nic neskáče, nekolísá … Šlapu subjektivně jak na kilu Točeňáku a lezou mi z toho při těch 53 kg „správné“ W/kg (VAM, nastoupané metry atd.).

              Ale snažím se zjistit, jestli to nejde nějak systémově nastavit v trenažéru nebo v některé aplikaci.

              0 0
              • gerrard  

                No vyresil, to prave asi uplne ne. Nejlevnejsi watak je dnes pod 6 000,– doporucene Favera UNO kolem 10 000,– nemusis pak nic resit, proste nameris realne waty, jak venku, tak na trenazeru.

                0 0
      • pazda  

        V tom případě je odpověď nijak. Trenažer ti měří ODHAD a Strava ti měří jiný ODHAD. Realita bude možná někde mezi a možná taky ne. Ani jednu hodnotu nelze upravit a koeficient se mění v čase a nejsou tak NIKDY srovnatelné. Pokud chceš mít tyto hodnoty stejné a dosáhnout možného testování reálné trasy na trenažeru, je nutné mít wattmetr (pedály, klika… atd.) a spojit třeba se zwiftem a pak zkusit venku. Jinak to prostě nelze udělat a jakékoliv výpočty budou jen dílem náhody.

        1 0
      •  jarek1  

        Zdar, mně se tp tady nechce celý číst, ale přidávám vlastní zkušenosti,ale věku odpovídajícím minivýkonem.kolem 100W – na jednom kole mám waťák, zapisuji do Stravy a do Connectu, na druhým kole waťák nemám, ale používám ho často a občas se protočím na Tacx Smartu doma; mám taky vyzkoušený Tacx s přímou montáží, co mají u nás v Dekáči.asi za 13 tisíc.

        Takže subjektivně: můj Tacx zapisuje nižší čísla než superchytrák v Dekáči na stejný trase, asi tak o 20%.

        Obecně subjektivně FTP na trenálech je nižší, než v reálu. Čím je trasa rovinatější, tím se ke svému „maximu“ dopracuji na traineru hůř.

        Výkon naměřený polským waťákem na principu tenzometru na levé klice zhruba sedí s numery, co hlásí Strava ±10%.

        Rychlost otáčejícího se kola na trenažeru je zcela jiná, než ukazuje záznam trenažéru, a to do plusu i minusu, záleží na tom, jak byla asi trasa nasnímána. Tak se v tom povrtej a hlavně si užij.

        Je mi jasné, že při vlastních nízkých číslech FTP se můžou vyskytnout větší relativní chyby.

        0 0
      • Krejza  

        To je zadání, jako bys chtěl řešit, že ti osmirychlostní přehazovačka nefunguje s dvanáctirychlos­tní kazetou a chceš to řešit pořízením desetirychlostní.

        Všechna čísla jsou pouze orientační (i ta nejpřesněji změřená). Důležitější je, co znamenají pro tebe a tvůj trénink, jak je dokážeš využít.

        A když něco měří o 40% méně, dá se přeci o 40% snížit cíl, ne? Stejně to na trenažéru chceš jen zkusit a skutečný cíl udělat venku. Aspoň dle tvých slov.

        0 0
        • VlastaBilek  

          Jo, tak já to tak nějak intuitivně na základě toho, jak jsem schopen šlapat na trenažéru 2 h, abych pak vypadal podobně, jak vypadám na Točné, když ji za 2 h sjedu a vyjedu 10×, „odladil“ debilně těmi ± 53 kg místo 87–88 zadanými do RGT …

          Teď jsem předevčírem a zase dnes zkusil několikrát kalibraci QUBO, při různých rychlostech šlapání, různých dobách setrvání na jednotlivých brzdicích stupních apod. a pořád mi z toho leze ten výsledek kolem 60% „reality“. Tj. že musím zadat tak 51–56 kg, aby to odpovídalo tomu, co vytáhnu po nějakých 8–9 minut do 5% kopce při stejné rychlosti, jakou ukazuje aplikace, a to celé 10× po sobě … Prostě jako když jezdím „kilo Točeňáku“ :-)

          Nefunguje jim to.

          V RGT mi to nejde jinak upravit, než těmi kily. Aspoň jsem nikde jiné nastavení nenašel.

          Zwift nevím, nechci ho zbytečně kupovat, pokud to také neumí.

          0 0
          • ladys  

            Zwift je na 14 dní zadara

            0 0
            • VlastaBilek  

              Občas i na dýl, vím, asi zkusím, bo nikdo mi zatím neodpověděl, jestli to tam jde nějak nastavit …

              0 0
              • milan.v  

                Nejde, u všech těchto aplikací leda zfixlovat váhu, nebyl bys první, ani poslední…

                0 0
              • Krejza  

                Víceméně každý ti tady odpověděl, jak to udělat. Ty tu odpověď prostě jen nechceš slyšet.

                Jinými slovy – máš nějaká čísla ze Stravy a jiná z trenažéru. Žádná nejsou skutečná, jen odhady. Dokud nezjistíš fakt konkrétní a skutečná čísla, je veškerá diskuze zbytečná.

                PS: Těším se na tvé další téma, až na výše uvedené přijdeš a budeš řešit.

                0 0
          • Dvojan1  

            Včera jsem tě asi viděl najíždět do Břežanského údolí. Bílej dres a bílej knír?

            0 0
      • JFtryall  

        Kup si jednostranny Favero pedal, nejlepsi investice do cyklistiky, jakou muzes udelat. :-)

        1 0
      • Ice-goofy  

        Nejde zkalibrovat bez jiného přesného Wattmetru. Je potřeba mít jiný wattmetr, který měří přesně a podle něj zkalibrovat v aplikaci Elite, ale zas pak musí pokaždé být přesně nafoukáno jak bylo při kalibraci.

        Měl sem ho také a ukazoval nesmysly.

        0 0
        • pazda  

          Můj Tacx Smart Flow měří nesmysl i zkalibrovaný. Při 220W na pedálu ukazuje klidně 190–200W. Pokud to člověk bere jako tréninkový ukazatel zlepšování, tak ještě OK, ale samotná hodnota je vlastně nesmysl. Blbý je, že třeba Garmin dle toho počítá VO2Max, zatížení organismu včetně regenerace a to pak také není relevantní. Plánování tréninků pak podle toho moc nefunguje.

          0 0
          • keymaker  

            Mám Vortex a je to to samé v bledě modrém, ale neřešim a jezdim :-)

            2 0
      • MavasH  

        Tak předně tvůj trenažér žádný výkon neměří, ale pouze přepočítává z rychlosti (podle dané křivky, viz obrázek), proto si musíš při párování ve zwiftu zvolit správný trenažér a na trenažéru nastavit zwiftem určený stupeň zátěže. A jak už tady někdo zmínil, stačí mít jiný tlak v pneu, jinak nastavený přítlak na zadní kolo a rychlost (tzn. i watty) jsou úplně jinde. Z toho vyplývá, že bys ten trenažér měl kaliborvat pokaždé, resp. když se ti během jízdy zahřeje třením plášť (a tím pádem se změní tlak v pneu), už ta kalibrace bude opět mimo. Jakýkoliv DirectDrive trenažér (třeba suito za 10 tis) bude o parník jinde.

        4 0
        • VlastaBilek  

          No jo, tak Zwift zkusím, uvidíme.

          Tady je třeba dobře z toho, co mi tam RGT / STRAVA zrovinka přilípla za obrázek, vidět, jak to „nefunguje“.

          https://www.strava.com/…s/8279023687

          Virtuální kopec podobný jako na Točné 4,5 % (tam průměr 5,1 %), šlapu svým naučeným tempem, spíš mírně víc, rychlost 17,1 km/h (Točnou jezdívám tak kolem 14–15 km/h při tomto mírně nadprůměrném tempu), ukazuje to ty „šizené“ 3 W/kg a watty jsou na 170 :-( STRAVA mi při tom mírně volnějším tempu (2 h dolů a nahoru, na trenažéru jen 40 minut a kaluž potu pode mnou) píše v průměru přes 260 W. Kdybych tam dal skutečná kila, jedu jako turista.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A pocitove ti to prijde stejne?

            Na trenazeru jsem ze zacatku jezdil pocitove stejne o 20–30% mene. Az jsem si zvyknul, tak porad o 10% mene.

            Nemuze byt problem v tom?

            Jake mas chlazeni?

            0 0
            • VlastaBilek  

              Na verandě je 10–11 C … (:-)))))))))))))))

              I podle maxima to nesedí. Teď jsem přidal reakci na ten Žampach. na 10 minutách mám 933 VAM, podle STRAVA to bylo 317 W. Tak přece nemůžu na trenažéru po minutě na 250 W vypustit duši a 10 minut to vydejchávat. To je špatně.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Takze nemas ventilator?

                0 0
                • VlastaBilek  

                  To musím? (:-))) Je tam kosa, že ji občas používáme místo ledničky. Jezdím oblečený, jak venku v létě při třicítce (bez plembáku, to je taky pár % ztrát navíc). Jak mokrej zastavím, klepu kosu. Ještě na sebe foukat …

                  A minutové maximum to stejně neovlivní. Výdrž, rozumím, 40 % wattů to ale nesežere.

                  0 0
    • RUSH  

      Trošku se v tom ztrácím, nevím co jsi vlastně zkoušel.

      Nejen z vlastní zkušenosti ale vím, že MyEtraining nefunguje nijak zvlášť dobře. Za to s Zwiftem jsem problém nikdy neměl a moje FTP venku a na Zwiftu se skoro téměř shoduje.

      Doporučil bych Ti Zwift, třeba na zkoušku, může být na nějakou dobu i zdarma. Testem zjistíš FTP a to je dobrý základ.

      0 0
      • pazda  

        Ten zwift máš ale spojený s čím? Stejný wattmetr?

        1 0
    • Jason Voorhees  

      V těchlech letech s takovou výkonností bych neřešil Wattáž. Per tam velkou a jeď ne? ;-)

      2 0
      • VlastaBilek  

        (:-)))) Jasan. Venku nejedu domů, dokud tam nemám nastoupané kilo (:-))

        Ale já chtěl zkusit doma ten Everesting a nemít to nastaveno úplně mimo mísu. Abych ho nejel dva dny nebo naopak 12 hodin a pak nepřišel na kopec a nezjistil, že nějaké rozplánované watty (resp. časy) tam prostě neudržím.

        Zatím jsem zkusil vloni na podzim „Blanking“ a i přes drsné podmínky jsem to ± dal. A udržel jsem u toho skoro 200 W (tj. asi 2,26 W/kg) = průměr i se sjezdy.

        https://www.strava.com/…s/6179625319

        Ale 89× 100 m na Točné mi vychází tak nějak ± na těch 24 h. Rozhodně se na to lépe připravuje doma na trenažéru, na to nepotřebuji logistiku. Už na ten Blanking mi fest pomohly 2 kámošky a syn. Bez toho bych tam chcípl. Kór v tom počasí, byl nejstudenější den podzimu, na začátku 0 C a mlhajakoprases­mrholením .......

        0 0
        • gerrard  

          Tech 200W si zmeril presne cim?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Vypada ze Stravou…

            Taky jezdit Everesting ve spatnem pocasi – mokro a nizka teplota, na nevhodnem kopci – kratky, malo prudky, pomaly sjezd, spatne otaceni; neni nejlepsi napad.

            Zacal bych nalezenim lepsiho kopce a lepsima podminkama.

            Uz i Revnicak bude lepsi.

            Vyber sklon maximalni mozny vzhledem k tve rychlosti a prevodum, abys mel rozumnou kadenci.

            1 0
            • VlastaBilek  

              To je asi na jiné téma (:-)) Ale mám kopce v logisticky dobře dostupné vzdálenosti od jihu Prahy projety všechny. „Bodoval“ jsem si sklon, sjízdnost, kvalitu asfaltu, provoz, stín/závětří, délku, dostupnost, místa na otáčení a podporu atd. atd. A všechny mají nějaké chyby. Nakonec mi vyšla zase nejlepší ta Točná. Tam to mám pár km, mám ji najetou, nahoře parádní plac, asfalt, že ani po 12 h neupadává zadek ani ruce, stín, nefouká tam skoro, rovnoměrný sklon … Už jsem tam půlku dal.

              Třeba kopec z Vraného má rovinky a hrubý asfalt a spodek bývá o držku. Řevnice? Daleko a stejně má jen 6%. Kamenná vrata – provoz, není moc kde „rozbalit základnu“. Libeř ještě hůř. Atd. …

              Koukal jsem na Ještěd, kde to někdo pořádává a tam se mi nelíbily hromady štěrku. A podpora si tam musí už vzít dovolenou. Na Točné se mi prostřídají kámoši :-)

              0 0
            • novas752  

              Jo no.

              Revnicak je dobry ze je dlouhy a dolu jsou jen 2 mista kde se brzdi = mene opakovani a rychlejsi sjezd. A da se jezdit jenom ta prusi cast mimo poslednich ±500m ktere jsou skoro placate. Blby je ze je tam provoz. Mozna neco na Krivoklatsku by bylo dobre, tam moc provoz nebyva.

              0 0
            • gerrard  

              Hele cekal jsem reakci od neho, ale mlci. Ale taky mam ten pocit, ze strava odhad povazuje za mereni.

              1 0
        • ladys  

          Je ti o pár let více, proklikal jsem tvé aktivity na Stravě. Super baví tě to, máš dobrou kondici. Ale ty průměrné rychlosti jsou úplně jinde , jedeš 22průměr 100km/1000…

          0 0
          • VlastaBilek  

            To je špatný? Já mám s kolem přes metrák, tak když jezdím skoro jen nahoru a dolů (rovinky jsou pro horolezce smrt …) nemůžu jezdit jako na gymplu (:-)))))))))))))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Vytrvalost se trenuje lepe na rovine, tj. 3 a vice hodin rovnomerne tempo.

              Nevim, proc by to pro horolezce mela byt smrt.

              Naopak s 88 kilama by ti to po rovine melo docela frcet, na tech 240 W bys mel mit prumer v Polabi pres 30 km/h.

              0 0
              • VlastaBilek  

                Psychická (:-)))))))))))))­)))))))))))))))))))))))))

                Bohužel v dosahu na jih od Prahy to nad nějakých 450–480 m m už dál nejde (:-((((((((((

                0 0
                • novas752  

                  Řevničák je 500+ a kousek dál od Hostomic ke Klondajku je až 630, ale to je na silničce jednosměrný.

                  0 0
            • ladys  

              Moc to neodpovídá udávané výkonnosti…Když nahoře píšeš 2,5–3W kopce na pohodu. 0,5W je dost podstatný rozdíl, máš alespoň tepák? Na tepech je to pěkně vidět.

              0 0
              • Smazaný účet  

                3 W/kg je na pohodu, kdyz mas FTP 5 W/kg;-)

                V tomto pripade 264 W je nekde nizsi Z2 a FTP 440 W, coz by stacilo na masters titul v casovce:-D

                0 0
                • JFtryall  

                  No to zase ne. :-) 3W/kg je uplne bezne tempo hobby cyklistu. 4W/kg je uz jina pisnicka.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ja si pohodu predstavuji nekde na hranici Z1/ Z2.

                    Z1 je do 55% FTP, 3 W/kg je 60% z 5 W/kg.

                    Chtel bych videt ty bezne hobiky, jak jedou 3 W/kg prumer 4–5 hodin.

                    Nebo jenom 3 hodiny na trenazeru.

                    To mozna bezne v dlouhem treninku jezdi „hobik“ Nezerka nebo Kollert;-)

                    0 0
                    • rejdy  

                      Vidím to podobně, spodní polovina Z2 průměrnej výkon a normalizovanej jen o málo vyšší. Takhle vychází endurance jízdy třeba Cinkovi – kousek nad 200W, takže lehce nad 3W/kg. Hobík takhle fakt na pohodu nejezdí, pokud to nejsou třeba tebou zmínění.

                      0 0
                    • JFtryall  

                      No to zase michas jabka a hrusky. 4–5h uz neni uplne standartni trenink hobika. U tech lepsich jezdcu vychazi 3W/kg v podstate na regeneraci a bezne rovinarske tempo je spis 3,5 a v kopcich 4+. S 3W/kg se v kopcich moc nesvezes.

                      0 0
                      • rejdy  

                        Tak ono hobík je dost široký pojem. Pokud střed Z2 odpovídá těm 3W/kg, tak to znamená FTP cca 4.6W/kg, čímž se dostáváme k tomu, kolik % hobíků tyto parametry má :)

                        1 0
                        • milan.v  

                          Asi tak…

                          0 0
                        • JFtryall  

                          No hodne, ale nejde ani tak o FTP jako spis o druh treninku. Spousta hobiku jezdi vyssi watty na rovinach, ale pak umiraji v kopcich kvuli vyssi vaze a nedostatku vyssich intenzit a intenzit kolem sweetspotu. Na 3W/kg jezdi starsi zaci i holky bez vetsich problemu, rozhodujici je spis delka a profil.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Resime W/kg, tam vyssi vaha do kopcu nehraje roli, ne?

                            A resime jizdu na pohodu.

                            Sam pises, ze rozhoduje delka, takze to asi takova pohoda neni.

                            0 0
                        • jonti  

                          Ale pro ne to neni stred Z2, ale spis vrch Z3, odjedou tak 3–4h a nejblizsich par dni lezi v posteli a regeneruji u piva. To je prave ten grey zone training, ze kvuli tomu, ze nejedou vytrvalost dost nizko, nemaji uz potom silu na zrychleni do intenzit Z4 a Z5.

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        Bezne tempo pro me neni pohoda.

                        Pohoda je pro me neco v dolni casti Z2.

                        Proto pisu 4–5 hodin, nebo treba i dvou kilo ;-)

                        3 W/kg / 0.55 == 5.45 W / kg FTP.

                        Myslim, ze Kollert FTP 409 W nema (75 kg). To da mozna 20 minut, ale ne hodinu.

                        Takze myslis profiky, ze?

                        Kdyz se chci svezt, tak nejedu na pohodu;-)

                        Ten Everesting bych rozhodne vic jak v pulce Z2 nejel. Takze pokud ma autor vlakna FTP 4.6 W/kg, pak je divne, ze jezdi prumery jenom 22 km/h… navic s 88 kg, to musi po rovine a kopce s timto FTP letet. Sjezdy asi umi, kdyz v mladi zavodil.

                        0 0
                        • JFtryall  

                          Ma Revnicak kolem 430W, takze FTP bude realne nekde kolem 400–405W. Ty cisla od borce nesedi to je jasne. Ja jsem svuj Everesting jel na 222W NP na 68kg, ale samozrejme to uz chce mit nejaky vytrvalostni zaklad. :-)

                          0 0
                      • milan.v  

                        Kollertovi končí Z2 na 285 W, toto je z dnešního svižného kila, co dal.

                        0 0
                • ladys  

                  To doopravdy nemám :) Ale 3W v kopci s převýšením 1800m beru jako rozumné tempo. A na konci je dost sil na zrychlení. Vlastovi ten trenažer zřejmě měří přesně…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jasne, rozumne tempo na 2 hodiny.

                    Ale nikoliv pohodove, tj. tepy nekde v Z1, ze bys to jel 5 hodin a spis by bolel zadek, nez nohy.

                    Kdyby to bylo i pro nej pohodove, tak ma prumerne watty i od Stravy 260 W a prumernou rychlost v kopcich aspon 28 km/h a na rovine aspon 32 km/h.

                    Soudim podle sebe a to vazim min, takze na rovine mam nevyhodu.

                    0 0
              • VlastaBilek  

                Nepíšu, že dám 3 W/kg po celé 3 h. Ale v 10minutovém kopci ano, to dám, i když nemám úplnou formu, během 3h tréninku 6×. Tak 3,4 W/kg v tom kopci už začínají bolet, 4 W/kg po těch 8 minut (su nahoře rychleji) bývá obvykle ± moje maximum. Ale 2,3+ W/kg pak u celého 3 h tréninku s 1000+ m převýšením udržím.

                Psal jsem tu, že „Blanking“ (4900 m dolů a nahoru) jsem dal v 10/2021 s průměrem 2,26 W/kg (ono to bude o nějakou desetinku méně, STRAVA mi tam napočítala víc metrů, jak skákaly GPS údaje po svahu, ale o moc nee).

                Tak to nevím, co neodpovídá (:-))

                0 1
                • ladys  

                  Psal jsi to co jsem tam napsal. Nakonec je z toho 2,3…

                  0 0
    • Fazzy  

      Zkalibrovat trenažer proti pocitu nejde. „Zkalibroval“ sis ho sám úpravou hmotnosti (nevidím důvod v čem by ti tahle úprava měla sebemíň vadit, když stejně virtuálně nezávodíš) a o přesný měření nestojíš. Čili je vyřešeno hned od začátku, takže o čem tu ten milion příspěvků vlastně je? :)

      0 0
      • gerrard  

        Zacinam mit pocit, ze tezce troli nebo je to takovy ten typ compresne vi co chce, ale nikdo mu to nedokaze dat. :)

        0 0
    • MichalOld  

      Ty jsi úplnej Onuce 2.0 Reflektuješ jen to, co se ti líbí, nebo co potvrzuje tvoje teorie. Podívej se, co ti tu radí třeba JFtryall, na jakejch stoupacích vraždách má KOMy, a zkus se zamyslet. No a pak s pokorou skoč do krámu :)

      5 0
      • gersa  

        Spíš je to nový Pozemšťan ;)

        0 1
      • tomo_111  

        Zhrnme si to:

        Mas fabiu bez klimy (tvoj trenazer)

        Chcel by si, aby v nej bolo pohodlne a prijemne ako v Skovom mercedese (nejaky tacx neo, presny)

        Mas riesenie: stiahnut si okna

        Nie nadarmo fabia nestoji rovnako ako ten Mercedes…

        1.zmen si kila a bud spokojny (ina cesta nie je)

        2. Kup si wattmeter (pouzijes vonku aj vnutri)

        3. Kup si kvalitnejsi trenazer, direct drive, uz Zwift hub alebo Elite suito za 10tku bude na tom s presnostou uplne inde

        Lock :)

        5 0
    • McBlacky  

      Nevim jestli to tady iz neni:

      https://www.zwift.com/…r-difficulty?…

      Tohle by mohlo pomoci

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tohle jenom meni jak moc trenazer simuluje rovinu vs kopce.

        Na watty a rychlost to nema vliv.

        Ale nemusis radit, odjedes vsechno na jeden prevod.

        0 0
      • rejdy  

        Tohle ale, jestli se nepletu, mu nevyřeší odchylku Wattů. Sám to mám nastavený na polovině, abych mohl víc využívat velkou pilu. Pokud je reálný sklon 8 %, trenažér klade odpor, jako by se jednalo o 4 %, ale samozřejmě rychlost počítá Zwift podle reálného sklonu a W/kg.

        Takže třeba Radio Tower Climb se skoro 14 % jedu rychlostí 10 km/h s kadencí 65 na velkou, protože mi to simuluje jen 7% sklon, v reálu bych musel dávat malou, nebo to páčit v nesmyslu. To samý i dvojcifernej sjezd utočim na 50z bez nutnosti řadit vzadu nejmenší, kdy už mi pohon nepříjemně vibruje…

        1 0
        • tomo_111  

          Presne tak, to nastavenie si clovek moze vlastne predstavit aj tak, ze ma ‚extra prevody‘ virtualne – tzn na 20% kopci nemusi na svojom 34–28 lamat, ale tocit tak nejak normalne ako na 10% kopci , akurat avatar pojde ‚pomalsie‘

          0 0
    • Pikaču  

      Tak co, uz vymyslel teplou vodu ( a nepotrebuje wattak)?

      0 0
    • jonti  

      Co tak se s nekym z Prahy domluvit a na vikend si pujcit levou kliku s wattmetrem? Hned budes mit vsechno relativne presne overene, jak Strava segmenty tak trenazer.

      Jen upozornuji, ze se tim vystavis riziku ztraty iluzi o vlastni vykonosti, zejmena na trenazeru.

      0 0
    • VlastaBilek  

      Tak pro info – do jara jsem používal tu korekci přes ty nižší kg. Na podzim jsem zkusil FulGaz a tam to šlo zadat přímo = korelace mezi Watty jdoucími z trenažéru a Watty, se kterými počítá aplikace. O to mi celou dobu šlo …

      Teď jsem pořídil Tacx Flux 2, teprve ho zapojuji, tak uvidí, jak to bude u něj.

      Celou dobu mi nešlo o přesnost měření, ale o SLADÉNÍ údajů (Wattů) v aplikaci k trenažéru s údaji (Watty) ve STRAVA. Což Elite ani Wahoo neuměly. FulGaz to má. U těch 2 to bylo třeba ufixlovat kily.

      Ale z „opačného soudku“ (k tomu, o čem tu také diskutovali ti, co nepochopili zadání) – STRAVA mi ukazuje při stovkách výjezdů ve stejném kopci stejnou intenzitou ± stejné Watty. Žádných ± 40%. A stejně tak trenažér mi ukazuje také za obdobných podmínek ± stejné Watty. Nic nelítá. Že STRAVA nebo trenažér může dávat v různém kopci, za různých podmínek a u jiných jezdců dávat o 40 % jiné Watty, než by měla, tomu věřím. Ale to vůůůůbec nebylo v zadání problému (:-)))))

      Díky všem, co se drželi zadání, za názory (:-)) Teď vím, že to v programu buďto je, nebo není, ale pak vím, jak to přečůrat … (:-))

      1 4
      • Milkis  

        Omlouvám se, ale Vaše problémy bych chtěl mít. Sladění údajů o wattech v aplikaci a na Stravě? A když to sladíte, tak co jako s tím? To Vám zlepší výkonnost? Já si nastavím v aplikaci váhu a jezdím tratě. Zhruba po dvou měsících se na některé tratě vracím a hned vidím, zda jsem na tom hůře, stejně či lépe. A jak na tom budu doopravdy, to uvidím až v reálu při jízdě na samotném kole.

        4 0
        • VlastaBilek  

          Jasně, ztratilo to tu přehlednost … Zadání bylo, abych dokázal na trenažéru šlapat ± podobně, jako v jednom konkrétním kopci a ± u toho odpovídaly Watty ze STRAVA Wattům z trenažéru (resp. aplikace). Ne jak donutit trenažér, aby měřil přesně. Což jsem splnil nejprve těmi kily, pak ve FulGaz tím nastavením odezvy trenažéru. Takže když je ta aplikace na toto vychytaná, jde to tam nastavit, když ne, musí se to očůrat. O toto mi šlo, o nic jiného (že se tu řešily ptákoviny, o které nikdo nestál, za to nemůžu).

          S tímto si dokážu zkusit Everesting doma, než vlezu na kopec. Jasně, zase tu může vylítnout flame, jak je to jiné, ale to vím. Nésu debil a na kole už jsem se i něco naseděl (i „Blanking“ = přes půl Everestingu). Potřebuji si jen nastavit jeden konkrétní test, ke kterému nepotřebuji servisní tým a můžu to prubnout teď doma u telky, když venku bude náledí apod. A neházet porád čísla lezoucí z trenažéru do kalkulačky, abych viděl, jestli to dávám nebo mám zrychlit.

          No nic, asi už vše vyřešeno.

          0 1
          • gerrard  

            „Poslušně hlásím, že ten pán je hotovej nezmar. Jako nějakej Bouška z Libně. Vosumnáctkrát za večer ho vyhodili vod Exnerů a dycky se jim tam vrátil, že si zapomněl… – No dovolte? – Takovej byl vytrvalej, že se moh stát ministrem. To už je tak v přirozenosti lidský, že se člověk mejlí až do svý smrti. Proto říkám, že jsou lidi chybující, že se mejlejí, ať je učenej, nebo pitomej, nevzdělanej blbec. Mejlejí se i ministři“.

            10 0
            • milan.v  

              :-D

              Palečky obyčejně nedávám, toto je ale naprosto vtipné a trefné…

              0 0
    • milan.v  

      Opět dobrá zábava hned do nového roku 2024…

      5 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.