Hodnoty zejména Wattů na cyklotrenažeru

165 nepřečtených
  • Prazak0

    Pořídil jsem si cyklotrenažer, když se mi nechtělo jezdit za deště. Bližší je mi zimní ježdění, ale uznal jsem, že v době např. deště je lepší mít nějaký náhradní trénink, než třeba 4 dny vynechat. Po negativní zkušenosti se zcela bezduchým šlapáním na rotopedu na služební cestě, kde jsem neměl údaje o intenzitě tréninku, jsem se rozhodl pro sice levnější, ale přece jen s měřením wattů. Ovšem oproti těm nejlevnějším trnažer zas tak levný nebyl, nyní jsem výrazně zklamán.

    Včera šlapal malinko přes půl hodiny, pro jistotu jsem tam dal nový hladký plášť, oproti tomu trošku sjetému. Cyklokomputer dodaný s přístrojem mi ukázal průměrnou hodnotu 72 Wattů, což dle mého názoru by byla v reálné situaci rychlost nějakých 17–18km/h po rovince za bezvětří. Po ze mě lil, ač v místnosti chladné, pod 15st., průměrná TF 147, což znamenalo nějaké rozjíždění, pak dojíždění na konci, kdy jsem šlapal lehčeji. Takže většinu času tam bylo něco přes 150, což je dost. S tím vyjíždím kopce 3% rychlostí 16km/h. Krátkodobě jsem dokázal vytáhnout watty i na 100, tuto hodnotu jsem ale déle neudržel, TF se blížila k mému maximu, tj. přes 160, teoretické maximum bych měl mít 165.

    Shrnu, měření rychlosti je asi trošku podobné realitě, ale pro různá zátěže nedává moc smysl. Zátěž nevidím číselně, ale jen přibývají černá políčka, každé je jeden stupeň, takže při šlapání se hůř odečítá. Taky jsem si všiml, že lépe docílím watty, když šlapu na větší zátěž. Takže jsem dal ne nejlehčí zátěž, ale k polovině, přesně nevím. Převod jsem volil dosti lehký, tj. 39/26, jak do toho kopce, co jsem zmínil výše, kde to jedu dosti kadenčně, ne silově. Watty jsou zcela mimo realitu, dle mého úsudku. To, co mi ukázalo, to by zvládala kdejaká babka, když na vesnici jede po rovině s nákupem rychlostí 16km/h. Kadenci to počítá, takže opět hausnumera. TF mi to neměří, se Sigmou to nepáruje, ani s kódovanou, ani nekódovanou, takže jsem měřil na té Sigmě a tlačítko mačkal ručně.

    Tohle zařízení má pro mě cenu nejlevnějšího modelu, který nic neukazuje, kde si člověk nějak nastaví stupeň a pak bude šlapat a koukat na TF, co se bude snažit držet. Případně si k tomu dá dozadu měřič rychlosti a bude to mít možná přesnější, než co mám já. Jinak ten trenažer je Elitu Qubo Digital, verze s konzolí (cyklocomputerem). Máte s tím někdo zkušenosti? Můžu někde dělat chybu v nastavení. Nebo jsem na podzim tak zeslábl? Ten naměřený výkon mi přijde zcela mimo, i kdyby šlo o člověka, co vůbec nesportuje, natože nejezdí za rok nějakých 6–7 tisíc km. Docela lituji, že jsem nezvolil Tacx Flow, ten snad ukazuje přesně.

    • blaf  

      Dostat se pres 100W jen kdyz jedes kasi znamena, ze bud jsi slabsi nez ta baba s nusi :) nebo to meri blbe. Nemusi se to nejak kalibrovat? Bohuzel s tim nemam zadnou zkusenost, ale bud to musis mit blbe zkalibrovane nebo to je na reklamaci/vraceni.

      • michal1968  

        Mám tacx flow 2200… Má display s hodnotami.. Kalibruje se pred kazdou jizdou..

        Zatim si ho nemuzu vynachvalit..

        180wattu po dobu cca 70–90minut..kadence 92,tepovka na ST okolo 160..(ale jsem vysokotepec)

        S tim tvym nemam zkusenost,ale urcite je tu nekdo kdo psal o nem..zkus to prolustrovat..

        • Prazak0  

          Tenhle mi přišel tižší, i když je dražší, tak jsem ho zvolil. Tichý celkem je, to je tak jediné, s čím jsem spokojený.

          Když jsem měřil TF na silnici, tak třeba na 50km rychlostí 24–25km/h průměr vč. dopravy (tj. zastavování přejezd, křižovatky ap.), tak TF byla něco přes 120, za tepla více, ale když bylo hodně teplo. Kopce 3–4% vyjíždím s TF, která na vrcholu někdy lehce přesáhne 150, nebo slabě pod, rychlost 15–16km/h v létě. Teď jsem zeslábl, naposledy jsem kopce vyjížděl rychlostí 13–14km/h, ale byl silný protivítr (20–30 km/h).

          Jezdím to na crossovém kole, pláště naposledy 32 vpředu, vzadu 35 mm, vzorek tak prostřední, ani hladký, ani vyloženě hrubý, něco mezi. Takže na silničce bych asi jel rychleji. Dozadu jsem nasadil nový plášť hladký 28mm, obyčejný, tj. ne tranežerový.

          Byl jsem zvědavý, jaké hodnoty budu jezdit. Předpokládal jsem dlouhodobě nějakých 160W, kratší dobu 200W. 120W jsem bral za odpočinkové tempo. Nakonec trenažer má program, kde 120W je regenerační jízda. Já ji ale neutáhnu, prostě TF mi dost rychle přeleze 160 a neudýchám to. Jistě tu můžu jezdit nějaké hodnoty, co to ukazuje, třeba 40W jako regeneraci, 60W jako normální jízdu, rychleji jako intenzivní jízdu. Ale čísla zcela mimo mi prostě vadí.

          • Kysky  

            Ty heleť, seš vůbec zdravej jedinec? Případně kolik ti je let? Že neudýcháš 160tepů…

            • Prazak0  

              Když mi bylo o 12 let víc jak tobě, což je před 20 lety, tak jsem do kopce jezdil běžně i přes 170. Teď mám mám max TF nižší, jelikož seš blbej, tak to nechápeš. Přečti si něco o tom, než začneš hloupě psát.

              Navíc když nemáš nic k tématu, tak sis vůbec moc ušetřit to svý hloupý psaní.

              • Kysky  

                Dokážu to pochopit, proto druhá otázka (varianta) byla starší člověk. Tak hned mě nemusíš napadat.

                • Prazak0  

                  Když píšu výše, že mám TF max 165, tak podle nejběžnějšího vzorečku z toho plyne, že mi je 55. Prostě vzoreček 220 minus věk. Skutečnou TF max mám asi vyšší, nemám ale potřebu to nějak zjišťovat. Je to tak, věkem max TF klesá. Nějakých 150 tepů venku jezdu bez zadýchávání, při 155 ale se už dostávám do kyslíkového dluhu, ale nejezdím tak dlouhé kopce, takže mezitím dojedu a dolů vydýchám.

                  Za velmi teplého počasí mám TF vyšší, ale dýchání tomu neodpovídá, to odpovídá spíš zátěži, jak by byla normální teplota.

                  • Kysky  

                    jé marja, tak jsem se zeptal. Na vzorečky sere bílej tesák

            • blaf  

              Ach jo, uz zase ty tepy. Kazdej to ma jinak. Jsou lidi co jedou uz na 150 peknou kasi.

              • Kysky  

                Však jo, jen většinou je ten člověk již starší anebo může mít zdravotní omezení. Tak jsem se jenom zeptal. Dozvěděl jsem se, že Pražákovi je o 22let víc jak mě, což je odpověď na mé otázky a zdůvodnění tepů. Tím bych to uzavřel

              • Prazak0  

                Tak dle teorie by TF 150 u mě bylo přes 90% maxima. Dýchám to ale v rovnováze, v podstatě nepozoruji rychlejší dýchání, ani se nedostávám do kyslíkového dluhu. Při 155 ovšem se už zadýchám, u dlouhých kopců bych musel zvolnit. Ano, horké počasí dokáže tepy zvednou, spotřeba kyslíku ale nestoupá, nebo ne tolik jak TF. Každopádně takto vysokou TF běžně nejezdím, jen do kopce a spíš až ke konci. Tady jsem chtěl udržet watty, a prostě něco jsem neudýchal. Do nohou mě večer a dnes v práci chytaly křeče, křeče na kole nebo spíš po jízdě mám jen výjimečně. Po hodně intenzivní zátěži, ne po dlouhodobé, třeba stovce. Tady jsem jel těch 31 min jako do kopečka o něco intenzivněji, než ty kopce běžně jezdím.

                • novas752  

                  Na trénování s Wattama si nech udělat laktátovou křivku ať víš na čem jsi.

                  • bradek  

                    Na trénování s wattama je výhoda, že právě test na laktát nepotřebuješ, uděláš si FTP test a z toho ti vyjdou zóny.

                    • Prazak0  

                      Tak laktátovou křivku si dělat nebudu, teď na zimu jsem chtěl něco na udržení, abych zcela nedegeneroval. Ne vždy se mi chce ven, když třeba prší. Ježdění venku je lepší, ale bral jsem to jako dobrý doplněk. Jinak já se natrénovat umím, ale mým cílem není výkon a soutěže. Jezdím spíš pro potěšení, na svůj věk svižně, ale ne jak závodníci (asi nějaká kategorie masters nebo co).

                      Celý den u počítače, tak potřebuji trochu pohybu. A když už jezdím, tak mě to baví. Chodit na procházky nebo běhat by mě moc nebavilo.

                  • michal1968  

                    +1

                  • JakeF  

                    Na trénování s wattama si nech udělat laktátovou křivku, která určuje tepový prahy… Zas jednou geniální rada experta tvého kalibru :D.

                    • blaf  

                      tak ono s tepovyma prahama zjistis i watty na tech prazich, ale s wattmetrem se trenuje trochu jinak (zony se urcuji jinak), to je fakt

                      • JakeF  

                        Já vím, co zjistíš… Ale zaprvé jak píšeš, trénuje se s wattama jinak, zadruhý ty watty nejsou pro reál moc vypovídající, protože je měníš po krátkejch intervalech (3 min) a zatřetí bys na ty testy musel chodit tak jednou měsíčně, protože se ti v průběhu sezóny mění.

                        • JFtryall  

                          Presne tak, laktat ma pak prinos az pri top ladeni formy a mereni pri jasne danych casovych usecich a zatezich samozrejme ve wattech. Pak vidis ten progres, ale nedelas to v laborce, ale venku. Kdyz jedes jen podle wattu, tak laktat vicemene nepotrebujes, ale staci pocit. Kdyz proste zvladnes stejnou wattaz na svym kopci ve vetsim komfortu nez minule, tak vis ze to je dobry a ze tvoje trenovanost stoupla. Muzes pak udelat novy FTP test a celkove si zony zvysit, kdyz uspejes.

                          • Prazak0  

                            Tak zátěžová křivka, laktát ale i ostatní tj. TF a watty, to znát by jistě zajímavé bylo. Prostě mám svůj věk a vědět jak na tom jsem i z hlediska měření by bylo zajímavé. Jinak souhlasím, jídle dle wattů mi přijde objektivnější než dle TF. Nezáleží tu pak na venkovní teplotě, únavě atd. Prostě stejné watty jsou stejný výkon. Je to náhrada toho mít úplnou rovinu, kde nefouká, kde pak hodnoty jsou plně srovnatelné. Jinak svoji rychlost na téže trase srovnávám, ale ta stejná trasa je pokaždé trošku jiná zátěž.

                      • Prazak0  

                        Znát laktátovou křivku je jistě dobrá věc, ale závodní ambice nemám. Navíc venku jezdím dost tak, že se věnuju dopravě a nesleduju moc ani rychlost. Vlastně mi trvá asi 10km, než vyjedu za hranici města, i pak tam jsou místa, kde toho dost jezdí, takže nejedu ani tak, abych třeba držel kadenci, rychlost, ale spíš se přizpůsobuju okolní dopravě a mizernému stavu silnic, díry, hrboly, kde se musí projet pomaleji, takže naopak kus třeba nešlapu.

                        Wattmetr nemám, ani řídit nebudu, myslím na kola ven. Ale u trenažeru mi přišlo dobré, kdyby tu byl a kdyby hodnota trošku seděla. S tím, že jednak by šlo držet konstatně nízkou rychlost a najíždět na vrtrvalost, nevím třeba 140W, případně po jízdě venku 60km si ještě přidal lehce na trenažeru, kde to bude lehce a bez kopců. Pokud se dostávám na hranici co mám natrénováno, tak jsem schopen třeba jet slušně po rovině, ale chybí akcelerace a slabost se pozná do kopce nebo proti větru.

                        Silnice, co mám poblíž, mi neumožní venku dát si jen po rovině. Kdysi jsem tak jezdi, na venkově. Najel jsem třeba 65 km a pak ještě jsem si dal po rovině nebo téměř rovině nějakých 20km nižší rychlostí, na zvýšení vytrvalosti. Doma se kopcům nevyhnu, na venkově stačilo jen zvolit trasu a aby nefoukalo. Na té rovině šlo dát i lehčí převod.

                        • JakeF  

                          Když to nebudeš porovnávat s wattmetrem na kole, tak je víceméně jedno, kolik ti to ukazuje, pokud to ukazuje stabilně vždycky stejně… Prostě si jen nevšímej toho písmena „w“ za číslem, protože hodnotu wattů to skoro určitě neukazuje.

                          • Prazak0  

                            Šlo by to tak brát, ale myslím, že Tacx Flow ukazuje hodnotu, co je možná malinko nadsazená, ale blíží se reálu. A přesně kalibrovaných trenažerů je asi víc. Tady je potíž, že při lehkém stupni zátěže na stejný výkon musím makat víc než když tam dáv těžší stupeň. Pak ty watty natočím snáz. Což taky vypovídá.

                            • tom xtr  

                              Když ten trenažér „nevidí“ převody, tak jak má ty Watty korigovat ?

                              • Prazak0  

                                Trenažer vidí stupeň zátěže, tj. měřidlo vidí do odporové jednotky. Teď jsem si dal krátký trénink, normálně bych jel ven, ale spíš zkušebně, když už to mám. Když jsem přehodil a zvýšil kadenci při stejných wattech, tak to kupodivu samo vyrovnalo. Tu kadenci to sice nějak počítá a odhaduje, ale na rozdíl od wattů mi to přijde asi nejpřesnější údaj.

                          • tom xtr  

                            +1. Jako abs. hodnota to smysl nemá, jako srovnání menší – větší ano.

      • Prazak0  

        Návod nic moc, ale o kalibraci tam nepíšou. Je tam nějaký paramatr, který jsem omylem změnil, pak dal zpět. Je to asi k číslu modelu, tak jsem tam vrátil původní hodnotu, myslel jsem, že jse o obvod kola.

        Ale i bez kalibrace bych čekal, že tam bude nepřesnost třeba 15%, když moc tak 30%, ale ne zcela mimo.

        • McBlacky  

          bez kalibrace to muze ukazovat cokoli

          • kubad  

            +1

          • madik  

            Hlavne aby to vubec slo nejak kalibrovat.

            • McBlacky  

              tam kde to jde je v softu přímo kalibrace a jedeš chvíli konstant 30km/h. Ukáže to odchylku a ty si ji bud zafixuješ a víš o ní (ale neháže to pak 100% reálný data), nebo upravíš přítlak jednotky a opakuješ. Já to nechávám žít na hodnotách ±0,2 když to je víc, tak to řeším (u 0,5 už to je dost a od 1 vejš haluz). Nekalibruju před každou, ale před každou foukám stejný tlak a používám stejné zadní kolo. Což jsme zjistil je dost přesný i dlouhodobě.

              První instalace bez toho snad ani nešla tenkrát udělat

              • tom xtr  

                S těmi 100% procenty opatrně u těchto typů zařízení i v případě, že je v řídící jednotce funkce pojmenovaná „kalibrace“. Kalibrace ti max. narovná vlivy pláště + různý přítlak a při dané rychlosti – otáčkách válce, má teda určitý smysl pro tvoje vlastní dlouhodobé porovnání. Absolutní hodnota Watů smysl moc nemá, max. velmi orientační.

                Podstatně lepší je to u dražšího erga, kdy se kalibruje (u výrobce) celá soustava (včetně převodů + řemene) a proti měření reálného výkonu na klikách. Tam se pak vydává certifikát a uváděná tolerance – nepřesnost i tam je v jednotách % (5% – 7%). A jako u vlastně každého měřáku s nárokem na přesnost by se měla kalibrace časem opakovat.

                • McBlacky  

                  Me to proti real wattmetru sedi dost presne. Jako jasne ze tam odchylky jsou ale ne takovy, abys nemohl efektivne trenovat. Ukazuje to lehce vice na rovinach a lehce mene v kopci. Pricitam to korekci prokluzu.

                  • Prazak0  

                    Nemáš Tacx Flow, ten se kalibruje. Lituji, že jsem ho nevzal. Chtěl jsem aby to nebylo závislé na el. síti, což toto stejně je, i když by to běželo i na baterie.

                    • McBlacky  

                      mám i-magic, to už se dávno nevyrábí

                      • Prazak0  

                        Ten základní Flow taky ne, už na Axitu mají jen lepší verze. Dost jich je pod 10 tisíc. Zas za trenažer jsem tolik dávat nechtěl, preferuji ježdění venku i v zimě, měl to být spíš doplněk.

                  • tom xtr  

                    Tak jasně že trénovat se podle toho dá, zvlášť když si to pro sebe můžeš srovnat s wattmetrem z kola (třebas podle tepů – pocitů).

                    Jen kalibrace je trochu něco jiného – musel bys v rámci té kalibrace za ustálených podmínek dodat Watty změřené z externího zdroje měření, a ty počítám nemáš z čeho.

                    • Prazak0  

                      To, co mám, mi umožňuje trénovat asi tak, jako mít trenažer zcela bez měřidla. Jsou dvě verze, buď tu zcela chybí výkonnostní křivka, nebo je dodaná v různé přesnosti. A není problém koupit měřidlo na zadní kolo a jezdit stejnou zátěž stejnou nebo různou rychlostí. Já to co nyní mám, tam tu zátěž ani nemám stejnou. To nejlehčí, jeden čtvereček na stupnici, ten je moc málo. Tam musím točit moc rychle, abych měl vůbec nějaké watty. Jak je těch čtverečků víc, tak nevím přesně jejich počet. Ono to tam nezůstane.

                      Ale v podstatě by šel nakalibrovat i jakýkoli trenažer, co má stejný výkon, po zahřátí se to nemění, třeba měřidlem v náboji ap. Pokud ovšem to měřidlo nebude ukazovat jak měřidlo, co mám nyní. Ale i bez wattů to jistě jde. Prostě jezdit svůj stupeň a k tomu mít rychlosti. Sledovat TF a vlastn pocity. Stejně co jedu venku, tak sice stejná trasa, ale vzhledem k větru po každé trošku jiné. Tady mě lákalo, že tu budu mít nějaká skutečná čísla. Proto jsem volil dražší verzi, jinak by mi stačil nějaký tenažera za 3–4 tisíce. Neměli tam napsané, že zařízení za cca 8 tisíc prostě ukazuje hausnumera, to bych nebral.

                    • McBlacky  

                      jasně, že to není kalibrace, kterou ti třeba dělá SRM.

                      U mého trenálu to funguje tak, že ti mění drobně zátěž ale ty máš neustále šlapat stejnou „rychlost“ co se ukazuje v průběhu kalibrace. Díky tomu si jednotka zjistí, kolik každá známa změna znamená na úsilí a podle toho se „zkalibruje“.

            • Prazak0  

              Obávám se, že nejde. Prodejce Hup na kolo mi na dotaz neodpověděl, psal jsem nějak po ránu cca v 9 hodin…

          • Prazak0  

            V manuálu o kalibraci nic nepíšou. Jinak dosti trenažerů to tak má, prostě neměří výkon, ale mají změřené křivky pro jednotlivé stupně zátěže a k nim to pak ukazuje Watty. Takhle to má myslím Tacx Satori Smart, nebo i Kinetic, co nabízí Alza. Pokud jsou ty ergometry přesně kalibrované, tak ta čísla můžou být rozumná. Nebo tam je i nějaký posun, ale není to vůbec mimo.

            • McBlacky  

              Kinetic má od nás Hofi a sedí mu to proti wattmetru skoro přesně. Dobrá věc

              • Prazak0  

                O tom jsem uvažoval, musel bych dokoupit měřidlo, drátové stojí tisíc až 1300Kč. Bohužel jsem to nekoupil, myslel jsem, že kupuji lepší.

        • JFtryall  

          No 150W by zdravy clovek mel mit vicemene v komfortu. Pritelkyne ma zakladni vytrvalost na 120W, ale ma 50 kg. :-) na ergaci to jinak muze byt trosku mene oproti podminkam venku, telo se nedokaze tak dobre chladit. Tepovka po zahrati leti nahoru a ve stejnem vykonu pomalu stoupa. Ve vytrvalosti tak mas treba o deset tepu vic, ale dychani a pocit je stale ok a telo vnima tu zatez dost podobne.

          • Prazak0  

            Tak já to šlapal v místonosti, kde bylo 13–14stC, jen v krátkém tričku i kalhotech. I tak ze mě lilo, ale já i ven se oblékám dosti málo, jdem dosti otužilý. Ano, když se tělo nechladí, tak TF stoupá víc, ale co se týče dechu, to se řídí spíš vlastní svalovou prací. Mám ozkoušené, když jedu ven, je přes 30st tam, přestože mám asi 100m klesání, tak mám TF vyšší než při zpáteční cestě, kde je naopak stoupání 100m (rozdíl start-cíl, stoupání-klesání je tam víc, bydlím vysoko 317m n.m.).

            Tady na trenažeru to bylo i o dýchání, určitý výkon už trvale nešel. Normálně tak nejezdím, taky jsem měl křeče v nohou i druhý den. Co tu šlo dobře byla vysoká kadence, i když to je spíš odhadem. Čísla co to ukazuje jsou vypočtená, různě to přeskakuje. Pokud tam nezadávám obvod kola a převod, tak to jsou opět hausnumera..

    • bradek  

      Tady řešili něco podobného, mám pocit, že nevyřešili, můžeš si to projít, ale nevím, jestli to je ten stejný trenažér co máš ty:

      http://www.bikeradar.com/…iewtopic.php?…

      • Prazak0  

        Díky za odkaz, já mám zařízení, co nepotřebuje tablet nebo mobil, ale chová se to zhruba, jak dotyčný píše. Já svoji rychlost po rovině znám omezeně, u Prahy jsou samé kopečky nebo i jen mírná stoupání, srovnatelná hodnota je, když nefouká. Protože po větru to jede velmi rychle, pak zpět proti větru je výrazný pokles rychlosti.

        Jak jsem ale psal, v létě to byly průměry přes 24 i 25km/h, vč. zdržení dopravou a kopců. Předloni vím, že spíš už po rovině jsem jel rychlostí asi 32 km, úsek před Mratínem až někam k Labi, což by bylo asi 6 km. Jela nějaká mladá holka s klukem, jemu jsem nestačil, ale ji jsem stíhal s přehledem, nejdřív za ní, ne v háku, ale prostě tak, abych byl schopen kdykoli předjet, což jsem pak i udělal někde před Kostelcem. Tehdy byl jen nějaký slabý vítr, který jsem ani nezapisoval, píšu jen když fouká víc. Do kopce 3% (v Ďáblicích směr Chabry) to v létě jezdím 16km/h, někdy i 17, někdy zas jen 15, když trošku fouká. Když jsem nedávno začal stíhat kohosi na silničce, kdo mě předjel, tak jsem kus jel nějakých 24km/h, což jsem celý kopec nevydržel. Spíš se mi nechtělo už tak dál jet, cílem byla spíš vyjížďka pro radost.

        Jinak pro zajímavost, z Hup na kolo, což není název firmy, obchodní jméno to má jiné, mi na můj ranní email zatím nikdo neodpovídal. Kdž jsem se o zboží zajímal, tak odpověděli dosti rychle, dost mě mrzí, když zájem o zákazníka skončí zaplacením peněz a převzetí zboží. Uvidím, jak budou reagovat dál, kdyžtak ten Tacx Flow 2200 koupím jinde, už jaksi z principu. Pokud by tady byli vstřícní, tak bych měnil asi u nich. Takto to vypadá spíš na vrácení zboží.

    • Prazak0  

      Jinak díky všem za reakce, zejména za věcné připomínky, kterých tu pár zaznělo. Jen přemýšlím, co s tím. Obchod Hup na kolo zatím neodpověděl, já v týdnu nemám čas to balit a posílat zpět. Nevím, kdo máte jaké zkušenosti s tímto obchodem. Pokud jsem měl zájem o zboží, tak reagovali dosti rychle a věcně. Převzetím zboží a zaplacením zájem a komunikace skončila. Třeba neví, co s tím, takže tomu dám ještě nějaký čas, na vrácením mám ještě dosti dní.

      Kdo budete chtít, tak tu napište, jak rychle jezdíte na silnici a jak na trenažeru a jaké watty a u jakého modelu. Já si stále myslím, že třeba 120W zvládne každý, kdo nijak nesportuje, jen třeba chodí denně do práce a ujde pár metrů pěšky. Před mnoha lety jsem sledoval starou tetu na venkově, v 75 letech jela rychlostí po rovině asi 14 km/h na nějaké plečce, asi i s nákupem. Rychlostí 16–18km/h jezdí lidi třeba po písčité cestě, když nějak užitkově jedou, cílem není sportovní jízda, ale jen aby někde rychleji byli. Takto jedou mnohdy normáně oblečení, což snižuje rychlost oproti cyklistickému oblečení.

      Jaké jsou jinak možnosti u vracení zboží? Pokud vrátím bez důvodu, měl bych platit dopravu asi i k sobě plus moje zaslání zpět. Jenže já tu reklamuji nebo teda budu, tj oni by měli platit i to, co mě bude stát zaslání zpět k nim. Nevím, jestli bych se o nějaké rozdíly ve vrácených penězích soudil, ale u obchodů mi často chodí pak odkaz na Heuréku, jak co se týče obchodu, tak i zboží. Kde negativní reklama může takovému nesolidnímu obchodníkovi vyjít dosti draho, i když třeba o pár stovek poškodí zákazníka.

      • blaf  

        120W je opravdu malo.

        Kdyz vracis zbozi, tak by ti melo byt vraceno i postovne. Seriozni shopy to delaji, napr. alza. Mene seriozni to nedelaji.

        Kdyz reklamujes, tak je to podle vysledku reklamace. Kdyz je uznana, tak ti postu k nim proplati. Kdyz neni, tak platis ty.

        • Prazak0  

          Asi tak, když mi nevrátí peníze za poštovné, případně budou hledat jiné nepříjemnosti, např. že jsem jim nevrátil vše v krabici a nevím, co si může podvodník vymyslet, tak jednak si asi pořídím svědka při balení zpět do krabice. Potom pokud mi nevrátí peníze, tak napíšu na Heuréku do hodnocení. A nakonec napíšu i tady, jak tu někdo jiný psal o podvodném obchodě. Pokud někomu udělám obrat přes 8 tisíc (kupoval jsem ještě nějaké maličkosti), tak by člověk mohl stát za odpověď.

      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • madik  

      Zkus to vrátit a koupit si něco pořádného. Elite Rampa je nyní asi nejlepší možná volba v poměru cena/vykon. Je to už Smart trainer s poměrně dobrou přesnosti a setrvačníkem. Pripojis si to bez problémů na zwift, ant+ dongle je v balení.

      • Prazak0  

        Nejspíš to vrátím, zvl. když mi zatím neodpovídají. Co místo toho, nevím. Elite se už trošku bojím, kdosi tu dával odkaz, že to neměřilo správně někomu jinde, v jiné zemi.

        • tom xtr  

          Můj názor – vykašli se na to a ber ty W jako bezrozměrný číslo – orientačně. Jiný podobný stroj bude mít leda o cosi lepší bulharskou konstantu, ten tvůj to má hodně posunutý.

          A nebo teda ne, ale to si nachystej tak 40 – 50 tKč a víc a pak můžeš mít stroj s diagnostickou přesností (když ho budeš posílat pravidelně na kalibraci :). Viz sportovní laboratoře.

          • Prazak0  

            Trošku to zvažuji, když bych koupil Kinetic nebo Satori, tak tam to je podle křivek, asi kalibrované přesněji. Ale tenhle běží docela potichu. Ještě to zvážím, dosti mě ale štve přístup obchodu, nekomunikují.

            • tom xtr  

              Celkem ti rozumím, taky jsem trochu úchyl na čísla a bez nich jezdit moc neumím:)

        • gregorus  

          Pokud ti jde o watty, tak nové elite kura a drivo měří přímo výkon, takže tam je přesnost vysoká, navíc jsou oba direct dříve. levnejsi kura ale neumožňuje ovládání zátěže přes programy typu zwift, to umí to drivo.

          • madik  

            Drivo je uz cenove trosku vejs. Rampa sice meri vykon neprimo, nicmene co jsem koukal na srovnani s powermeterem tak to vychazelo az neskutecne presne a da se poridit asi za 11k. Vykon Rampa vyhodnocuje asi na zaklade generovaneho elektrickeho napeti a proudu na brzde, coz po zahrati se bude chovat asi pomerne predvidatelne a tedy presne. Rekl bych ze to jsou to lepe vynalozene prostredky nez "hloupe " trenazery pouze s dopocitavanym vykonem na zaklade obvodove rychlosti kola.

            https://www.youtube.com/watch?…

      • harec  

        usb ant+ dongle nie je u cz/sk distribucii v baleni..

    • Prazak0  

      Jen tak pro zajímavost, dal jsem si krátký trénink, zde jsou průměrné hodnoty rychlost 13,6 km/h, výkon 60 W (stále malinko přes, plus rozjíždění na začátku, kdy to bylo naopak hodně nízké), kadence 85 což by odpovídalo, vzdálenost 5,73km a čas 25 minut. Maxima 14,7km/h, 70Wattů a kadence 114, kde to spíš ulítlo. Kadenci to ukazuje asi nejlépe ze všeho, ale občas to udělá skok, pak to zas vyrovná. Reagovala na přeřazení na lehčí převod. Po zařazení těžších stupňů jsem přeřadil i lehčí převod, takže většinu jsem odjel na 39/26. Zadní pneu se v místě dotyku zahřála jen trochu, stejně tak váleček. Pocit, točil jsem lehkou silou, TF šly nahoru po zahřátí, většinu času přes 140, párkrát i 150, než jsem zas snížil. Než jsem se zahřál, tak TF nižší. Skutečně to tak je, že při přehřívání mi TF letí nahoru. Ale i tam mi vadí, že ten výkon je mimo realitu, 60W jezdí možná 80letá babča na venkově, když veze na kole nákup po rovince na chodníku a jede 14km/h na starém kole. Já se tu toho zcela zpotil, přitom jsem šlapal lehce, žádnou silou. Možná je „chyba“ i ve mně, prostě se na trenažeru přehřívám, i když ve studené místnosti 14stC. Myslel jsem, že mi bude dělat problém točit bez přestávky, venku jak jezdím, tak prostě občas nešlapu, třeba zpomaluji před přechodem, zatáčkou, dírama nebo hrby na silnici. Tady točím rychle, dokázal bych víc, ale stoupá mi TF. Dnes v nohách necítím naprosto nic. Pokud bych vyjel ven, tak 25min pocítím, ale to je dané nastoupanými metry, stále bud nahoru nebo dolů, po čisté rovině minimálně, aspoň malá stoupání, třeba jako od přejezdu v Čakovicích ke Globusu.

    • Prazak0  

      Jinak všem děkuji za reakce, dnes tu končím, příště se podívám asi až v pátek, st a čt leda jen v rychlosti nahlédnu, ale reagovat asi nebudu. Později si však rád a v klidu přečtu, jestli tu budou další věcné reakce.

    • Prazak0  

      Oživím opět téma. Zboží chci vracet, ale podmínkou je, že člověk zboží neužíval. Což je problém, já jsem to musel zkusit, abych viděl, že mi měření wattů ukazuje naprostá hausnumera. Já nechci vracet zboží, protože jsem si to rozmyslel, já chci vracet, protože to nefunguje jak má, špatně měří, odpor pak je moc velký.

      V praxi jde o to, že elastomerový válet má na sobě trošku stopu od černé pneu. Máte někdo nějakou technickou radu, co se týče vracení? Jinak lituji, že jsem nekoupil Tacx Flow, na Axitu ho měli nejlevněji, teď už tam vyprodaný. Z tohoto obchodu ho nechci. Jak se bránit tomu, aby třeba obchodní netvrdil, že jsem mu nevrátil komplet vše, že něco chybělo? Peníze za zaslání zpět, to asi nějak oželím. Radši vyhodit pár stovek, než mít doma zařízení, co člověku pije krev, jak to ukazuje blbě.

      • Delkim  

        pokud jsi už promeškal 14 dní od nákupu, tak už to zboží „vrátit“ nemůžeš, ale můžeš ho reklamovat

        otázkou je, jak se k tomu obchod/výrobce postaví, jestli to uznají a pak opraví/vymění/vrá­tí peníze

        • Prazak0  

          Tak na Uloženku poblíž pracoviště mi to přišlo 18.11., vyzvedával myslím tentýž den. Teď jen nevím, jestli můžu vracet ještě tento pátek, nebo max. ve čtvrtek.

          Jinak já to chci vracet s reklamací, měření wattů a následně i ovládání zátěže nefunguje, jak má, což je dle mého názorů důvod k reklamaci.

          Je tu jiný problém, vracet se smí zboží nepoužité. Což je problém, co tím vykládat. Jde o to nekoupit lyže, neodjezdit na nich třeba 10 dní v Alpách a poté je nevrátit použité. Ale když si kupuju boty v kamenném obchodě, tak si je tam vždy zkouším, krátce se tam projdu, zkouším obě boty z páru. Tady jsem to zkoušel víc, než co by umožnili v obchodě, mým cílem bylo zjistit, jak to jde správně nastavit, opravdu jsem nechtěl vracet, ale užívat.

          Bohužel jsem se nesetkal se snahou řešit problém ze strany obchodu, bagatelizace problému, žádná konkrétní rada např. změnit nějaký parametr v nastavení.

          Takže jediné, co tu je, je moje hodnocení na Heuréce, jak co se týče obchodu, tak co se týče trenažeru.

          • blaf  

            Co to je vracet s reklamací? Buď vracis nebo reklamujes. Při reklamaci můžeš požadovat vrácení peněz, ale při první reklamaci ti nemusí být vyhověno.

            • Prazak0  

              Reklamuji problém, což jsem dělal už dříve. Jistě, vracet jde bez udání důvodu. V podstatě spojení obou věcí, vrácení v rámci 14 dnů kvůli špatné funkci. Jistě, teoreticky nemám nárok vědět, že špatně funguje, protože chci-li vracet, nesmím zboží použít.

      • JFtryall  

        Ergac si nech a pujc si wattmetr a zkalibruj si to sam. :-) Budes pak vedet pri jakym prevodu a kadenci, co jedes. Otestujes se na prahovej vykon a pak muzes trenovat celou zimu do zblbnuti. :-)

        • Prazak0  

          O tom jsem uvažoval dřív, pořídit si ergometr a nezávisle na tom wattmetr. Nicméně wattmetry jsou dosti drahé, zatím si řídit nechci. Pak tu je stejně problém. U nízkých hodnot se hodnota drží hůř. Skákat třeba mezi 68 a 73 watty na ukazateli, kde fakticky půjde třeba o hodnotu kolem 180 (nevím), tak se to drží hůř. I rychlost mám malou, protože na malé zátěže bych ty watty ani nedocílil. Tady zátěž st. 4,5,6 a velmi lehký převod, konkrétně 39/26.

          Jinak si říkám, co by člověk dělal, kdyby wattmetr venku mu ukazoval stejná hausnumera. Třeba jízda po rovina za bezvětří 30km/h a nějakých 65 Wattů. U kadence to tady skáče, musel bych dokoupit měřič, tady to jen počítá. Občas udělá skok třeba z 80 najednou 110. Ale celkově by ta kadence sedět mohla. Kadenci jde snímat i mrtvými body při točení, prostě nešlapu dokonale, třeba v cyklu otočení klik je nějaké zpomalení, což je snímaž vzadu schopen zaznamenat.

          • JFtryall  

            A kdyz nastavis fixni zatez a dorovnas to prevodem? Nejcasteji bys stejne mel jet klasickou vytrvalost a to muzes odjet jaks taks i s tepakem, ale neni to ono. Ja jsem si na zimu pujcil Wattbike a jsem spokojenej zmetek. :-)

            • Prazak0  

              Tady to má 3 typy zátěže, jednou jsou tréninkové programy, kde ovšem díky nereálným wattům i program regenerace, myslím hodinovka 120W je pro mě nedosažitelná. Další programy už vůbec jsou zcela mimo. Pak to má zátěž na stavitelné watty. Funguje to tak, že když šlapeš pomaleji, tak číslíčko bliká a stejně jedeš méně. Když přidáš na kadenci, tak to dosáhne hladiny wattů a víc to nepustí, prostě rychlejší šlapání zmenší magnetický odpor. Tohle funguje podobně jako Tacx Flow i vyšší verze Tacxu. A pak tam je program level. U Tacx to má být, že čísla odpovídají sklonu vozovky a je tam úroveň pro rovinu. Tady to je celé posunuté.Ale funguje to, jsou tu stupně zátěže a podle rychlosti otáčení kola a válce to počítá watty.

              Jak to ukazuje nízké hodnoty, tak já natočím sice snadno více, ale tepy mám pak třeba kolem 150. Naposledy jsem musel ubírat, protože jsem měl i 160, což je moc, zátěž 70W. Ve svém věku mám max TF už opravdu nižší. Venku když jezdím, tak 150 je svižná jízda do kopce, dosáhnu to až na vrcholu kopce, svah 3% s rychlostí 16km/h. Ale spíš to ani nedosáhnu, spíš na malinko větším kopci dosáhnu nebo mírně překročím těch 150, kde to má spíš 4%, ale zas trošku kratší. Celkově TF mám třeba 124, když si vyjedu 60km, rychlostní průměr něco přes 24, vč. zpomalení dopravou a kopci. Po rovině a mírném zvlnění v okolí Labe, když není nějaký větší vítr, tak průměr 27–28km/h.

              Tady bych musel jet nějakých 50W, pak bych asi TF držel na 130W, někde mám čísla, rozjíždění 5 minut, AV pulse 127 prům. zátěž 45W. Ze začátku tam bylo nějakých 30W, zkrátka než jsem to nastavil, ze začátku i nízká TF, ta stoupne s určitým zpožděním. Zatím to funguje, že jako bych jezdil na základním ergometru, kde si nastavíš nějaké číslíčko zátěže, držíš rychlost a jeden na nějaké tepy. Mně ty nízké hodnoty nějak nutí jet rychleji. TF ale nejsou jen záležitostí srdce a přehřívání organismu, po jedné takové jízdě jsem měl křeče do nohou i den poté. V reálné situaci spíš výjimečně křeče do lýtek, tady celá zadní strana dolních končetin, i zadní strany stehen. Takže tu byl asi i výkon daný svaly.

              • JFtryall  

                Ty imaginarni cisla vubec neres nebo si je prekalibruj podle tepu, aspon ramcove. stejne bys pri vytrvalosti mel jet nejakych 75–85 kadenci a pri intervalech kolem 90+, tepovku kdyz venku mas prumer pod 130 pri cca vytrvalosti, tak na ergaci muze byt o 5–10 vic, ale dela to hlavne teplota, slapani bys mel vnimat porad dost podobne jako venku, stabilni dychani a makat na to zklidneni a stylu slapani. Jizda po rovine v bezvetri na silnicce v rychlosti 32 odpovida cca nejakym 180–190W v te 80–85 kadenci pro 70kg.

                • Prazak0  

                  Já nat tím dost uvažuji. Jezdit na tom pochopitelně jde, dle TF si tam najít zátěž, tj. stupeň a rychlost, nebo ty watty, které jsou stejně jen výpočtem, ne z měření. Já jsem občas pedant, před lety jsem reklamoval u Exathermu teploměry.

                  Asi máš věcně pravdu, nastavit TF, aby byla třeba vyšší o 5–10 oproti venku, jet na pohodový výkon. Případně kráce jet něco na vyšší výkon a TF, asi jako když jedu kopec, a ne tak jet třeba 25 minut. Stále to zvažuju, na tomhle jezdit jde v pohodě. Ale jiné trenažery ukazují watty přesně, kdosi tu zmínil Kinetic, nebo Tacx Flow či lepší varianty, asi i Tacx Satori Smart. Takhle když jedu moc vysoký výkon, tak to není dobré. Trénovat na 90% TF, to by se mělo jen krátkodoběji, nebo někdo vysoce trénovaný. Ne někdo, kdo v létě najezdí jen nějakých 900km za měsíc a zimě méně.

                • biker jura  

                  myslím, že by bylo lepší točit o něco víc, tak 85–95ot, aby se člověk naučil šlapat bude vhodnějších imho…

                  • Prazak0  

                    Tak nebyl problém točit s vysokou kadencí, 75 mi přijde dosti málo, to jedu spíš kde je prudký kopec a nemám uzpůsobené převody.

                  • JFtryall  

                    Kdyz jedes nad 90 v zakladni vytrvalosti, tak se prave slapat nenaucis. ;-) pouzivam ted Wattbike s krivkou a ten to jen potvrzuje. Optimum je fakt kolem 80–85, tak je to nejefektivnejsi a umozni ti to co nejlepe pohlidat kruhove slapani. S vyssi zatezi i umerne stoupa kadence, aby sval nedostaval tak zabrat. Tam je potreba hlavne makat na perfektnim stylu vyssi kadence. Ale to jsou az hodnoty hlavne kolem sweetspotu a prahove zony. Tam je potreba umet tocit 100–105 bez poskakovani a ztrat vykonu.

                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    • Prazak0  

                      Asi jak u koho, pro závodníky, tedy obvykle, někdy to neplatí, je 90 spíš nižší kadence. Pro lidi méně výkonné je 90 naopak dost rychlé šlapání, kde není optimální z hlediska výdeje energie. Dost rekreačních cyklístů zase jezdí, že nešlapou ani 70, míněno na rovině, do kopce ještě méně. Mně těch 85–80 je asi optimální pro dlouhodobou vytrvalost, s touto kadencí vyjíždím i mírné kopce (3–4%).

                      Ano, nemá smysl šlapat kadencí, kde to člověk technicky nezvládá, tj. horší z pohledu kruhového šlapání. Takové rychlé šlapání lze využít někde při sjezdu ve vyšší rychlosti, ale nemá smysl v něm jezdit delší dobu. Po zimě nebo i v zimě mám rychlost menší a kadenci taky, s růstem výkonnosti kadenci zvyšuji, případně i těžší převody, ale taky s vyšší kadencí.

                      Jinak teď jsem bez trenažeru, poslal jsem zpět s reklamací, čekám, jak se s nimi dohodnu dál. Momentálně nejezdím ani venku, mám nějak zhmožděný kloub u pravého palce, takže ani moc nechodím. Minulé zimy jsem jezdil prakticky celé, dát si pár měsíců pauzu určitě neuškodí.

                      • DaD  

                        Takový soukromý tip pro někoho, kdo se chce naučit dobře kruhově šlapat. Na válcích minimálně 20 min. nad 100 ot/min ale bez držení řídítek. Ze začátku to není těžké, ale s přibývající dobou to nutí šlapat opravdu efektivně a hlavně hladce. Jo a prdel zažije středověk :)

                        • Breakpain  

                          Já teda na válcích hodně rychle ztrácím koncentraci – 20 minut se nedržet, tak sebou někde řachnu ;).

                          • DaD  

                            Počkej jak někde? Ty na těch válcích někam jezdíš ? :)

                            Jestli ty nebudeš ten, co zamyká cyklotrenažér venku u stojanu na kola :DD

                            • Smazaný účet  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            • Breakpain  

                              Ne, jestli to někdo dělá, tak to nejsem já ;) …

                              Myslel jsem tím – že sebou jebnu „na jednu“ či „na druhou“ stranu ;).

                    • biker jura  

                      jako s tou efektivitou souhlasím, taky jsem po letech začal jezdit i zdv na prumerech kolem 80–85ot (dřív spíš 90–95ot) a jsem schopnej jet mnohem lepší výkon. Ale obecně bych točil klidně trochu víc. zase třeba v SS a na FTP, který většinou jezdím do kopce mi vyhovuje u SS jít kadenčně spíš níž )klidně kolem 70–80ot a až zase u FTP jít výš (80–100) záleží vždy co trénuju,ale právě 15min-20min úsek v SS je lepší odjet kadenčně níž jako silovou vytrvalost spíš

                      • Delkim  

                        15min-20min úsek v SS je lepší odjet kadenčně níž jako silovou vytrvalost spíš

                        to je ale jen tvůj pocit, to není rozhodně nikde specifikováno, nepiš to jako nějaké dogma Juro

                        já to tak rozhodně nejezdím a nevidím důvod záměrně měnit kadenci pro SS nebo FTP, vždyť je tam rozdíl pár wattů a je to o výkonu a ne o kadenci

                        • biker jura  

                          však jsem to myslel, že pro mě je to tak pohodlnější…vět­šinou to vychází z tréninku kdy v SS jedu třeba na 280W a FTP pak jedu třeba o 30–40W výš což už je rozdíl

                        • JFtryall  

                          Ano ja to mam podobne. SS jezdim kolem 280W a tam sval jeste nedostava tolik a zvladne i nizsi kadence pod 90 bez problemu. Kdyz mam ale jet FTP interval na 340W, tak na tom vetsinou musim byt fakt dobre, abych byl schopen jet kolem 85–90 treba 10 minut. Nejcasteji to je proto kolem 95, kde to dokazu vydrzet dost dlouho a sval to zvlada. A je dobry si zapracovat dobrou silovou vytrvalost na sweetspotu protoze v zaverech zavodu jedes presne kolem toho bodu a kdyz te sval nuti to tocit ve vysoke kadenci protoze uz nema silu zvladnout nizsi, tak prijde brdek a uz nezereagujes. To mam dost peclive vyzkouseny. :-)

                          • McBlacky  

                            to je individuální, já zase dost často vidím, že to v závěru někdo urve do posledního kopce přes kadenci. Roztočí a jede pryč. Rozhodně častěji, než že to někdo na sílu vyláme a zůstanu tam.

                            • JFtryall  

                              To je pravda. Je to indiviualni. Chtel jsem rict, ze si myslim ze kdyz uz musis mit v zaverech dost vysokou kadenci obecne, tak nedokazes pochytat ty zmeny tempa. Kdo jede svoje optimum a ten sval je ready, tak dokaze prave v rozhodujicich chvilich vsadit kadencni nastup a vydrzet ho tak, aby ostatni zlomil nebo aspon poodjel. Kdo tohle trenuje, tim lepe. Proto mi prijde trenovat vysoke otacky pri nizke zatezi zbytecne, resp tak dlouho. Ten sval to musi zvladnout hlavne kolem prahu a tam ten cas mit straveny a zapracovany.

                              • McBlacky  

                                obecně přístup k tréninku kadence je učit se spíše v nižší zátěži, neboť to je náročnější na synchronizaci svalů, pokud máš malý odpor. Sílu pak trénuješ ideálně v posilce nebo v otáčkách pod 60. Tohle platilo pro spřevodování s minimálními skoky, dneska právě se to u MTB mění a je potřeba najít optimálnější postupy, teprve časem se ukáže co funguje. Já netvrdím, že co říkáš ty je špatně, nebo co říkám já je dobře, ani nevím kdo by to mohl rozseknout.

                                • biker jura  

                                  v posilce? v posilce trenuješ sílu to ano, ale pro cyklisty má opravdu smysl dělat silový věci silově, tzn minimum opakování a max váha, doba kdy se do posilky chodilo abych tam dělal na legpresu 30–50opak a myslel si, že na kole to k něčemu je, je už dávno pryč.. ikdyž někteří experti takový pořád jsou. ty vytrvalost natrenuješ na kole nejlíp, tak proč s tím šaškovat v posilce? Posilka má mnohme hlubší význam pro cyklistu a obecně všechny vytrvalostní sportovce, např. v tom že, nakopává hormonálnmí systém „správným směrem“, což pro vytrvalce, kteří tráví třeba často treninkem více jak 3hod v kuse apod, je dost dulěžítý, protože to je právě to co, hormony kurví.

                                  Možná jsi to myslel stejně, já jen myslel, že dlouhý useky třeba na 50ot v posilce fakt trenovat nejde amusí se to odsedět zase na kole ;)

                                  • Smazaný účet  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  • Prazak0  

                                    Tak posilovnu bych viděl spíš jako kompenzaci, posilovat ruce, zádové svaly, břišní svaly ap. Pro samotné šlapání na kole, tak jsem taky skeptický.

                                    • biker jura  

                                      tvrdý tréninky mrtvých tahů, dřepů shyby, trh, nadhoz, přemístění, výpady, benč,… to jsou všechno základní cviky, který umí neskutečný věci i pro cyklistu, ale nejen pro něj, prostě obecně pro tělo a mobilitu a sílu v plným rozsahu je to perfektní se tomuhle věnovat. samozřejmě je duležitý plný rozsah pohybu a správná technika, což víc 90% cyklistů neví co je, tak to nedělají a nebo odsuzují… a druhá věc je ta, že si myslí, že z toho naberou kila, což je taky mnohem složitější…

                                  • McBlacky  

                                    já psal, že sílu v posilovně NEBO v otáčkách pod 60 (míněno na kole) ;)

                                    • biker jura  

                                      jo jasný, já jen že usek 10 min v otáčkách pod 60 není síla ;)

                                      • Delkim  

                                        aha, a co jiného? já to takhle v trénincích psáno měl a bylo to sakra znát, několik dní jsem měl problém dosednout na záchod…

                                        např.:

                                        2×10 min SI (silové intervaly)

                                        kadence 50–60 ot.

                                        Intenzita tréninku síly: 80–110 % FTP (záleží na aktuálnosti hodnoty FTP) a 85 –100 % HrTFP ( v počátcích tréninku síly bude výkon v závislosti na tepech vždy nižší!)

                                        • biker jura  

                                          no my si tady blbě rozumíme jen :D tohle je prostě silová vytrvalost… já za sílu považuju useky max do minuty, ale spíš ještě tak do 20s. když člověk tlačí 10 minut vkuse, tak ten tlak na pedál je pořád vlastně strašně malej… (když si zkusíš 10min v kuse dřepovat, tak se posereš a i to už není o síle ale SV, natož na tom kole :D) Píšu to spíš proto, že hodně lidí často říká, že jim chybí síla… a ona jim opravdu chybí hrubá brutální síla, ale ta se právě uplně nedá trenovat tímhle stylem, tedy silovou vytrvalostí, to je něco jinýho…

                                      • McBlacky  

                                        může to být i tenze, záleží na výkonu

    • Prazak0  

      Pokusím se oživit diskuzi. Trenažer po popsání problému jsem prodejně Hup na kolo poslal zpět, jak sami chtěli. V době, kdy byl nárok na vrácení zboží, poslední den. Bez jejich jakékoli komunikace (přes vánoce jsem nestíhal, taky část doby ulehl s nemocí) včera zaslali zpět. Ani nezaslali email, jediné vyjádření na jejich www stránkách je, že reklamace neuznána.

      Moje otázka je jak dál. Trenažer jde používat na úrovni trenažerů bez měřidla. Naměřené hodnoty se navíc liší při různých zátěžích. Na lehkou zátěž udělám jiné watty než na zátěž 4–5 stupně.

      Zkrátka shrnu, prodejně jsem nestál ani za jediný email, kde by mi řekli, proč nesouhlasí s reklamací. Trenažer ukazuje hausnumera, jejich problém to není.

      Jak postupovat v situaci, kdy prostě doma nemám meřič wattů na kole, kterým bych mohl ověřit, co mi ukazuje konzole trenažeru. Oni zřejmě na to spoléhají. Přijde mi dosti šílený postup, kdy vrátí bez jediného vysvětlení.

      Je to prodejna Hupnakolo.cz.

      • McBlacky  

        jedině se domluvit s někým kdo má na kole watták (ideálně dobře zkalibrovaný) a natočit srovnávací video.

        Můžou tě s ním poslat do piče tak jako tak, alespoň budeš mít důkaz.

        • Prazak0  

          Diky oběma za reakce. Wattmetr nemám ani známého, co by ho měl. Že jsou hodnoty zcela mimo realitu, to mi bylo ale zřejmý, to jsem podrobně rozepisoval. Nějak mě fascinuje, že prodejce zamítne reklamaci a nedá jedinou větu vysvětlení.

          Co se týče reklamace, tak snad je možné kontaktovat Českou obchodní inspekci, kde jsou nějak nápomocni. Tj. že to nemusí jít cestou, že člově si nejdřív sám pořídí znalecký posudek, pak zaplatí u soudu a podá žalubu a čeká, jak to dopadne.

          Čekal jsem, že mi něco napíšou a dle toho se se mnou domluví, jak dál, jestli reklamace nebo vrácení zboží. Když jsem jim psal, co to ukazuje, tak mi sám psal, ať to zašlu zpět.

          Co se týče hodnot, tak to ani neodpovídá zátěžovým křivkám, co deklarují. Prostě u rychlostí jsou ty watty jinak, než dle křivky. Což bych mohl nahrát.

          Jejich jediným vstřícným vyjádřením byla reakce, když jsem na Heuréce popisoval, jak zboží nefunguje a že jejich zájem o zákazníka končí, jakmile zaplatím a převezmu zboží. Zde se tvářili vstřícně. Jinak tohle je pro mě velký poučením, abych příště něco kupoval z obchodu, kde nemůžu fyzicky dojít a osobně s nima jednat.

          Přitom nechápu, pokud je zboží s vadou, což evidentně je, tak jejich dodavatel by měl zboží odebrat zpět. Jiná věc je, že trenažer byl z r. 2014 a oni prodávali v r. 2016, ale tomu odpovídala trošku nižší cena.

      • blaf  

        zmerit wattmetrem, zeptat se ceskeho distributora, ev. primo u elite, jestli je tohle ok, kdyz reknou, ze to ok neni, tak to zkusit dal resit s shopem, kdyz to nepomuze, tak uz ti zbyva max nejaky znalec, kdybys jim chtel dat za vyucenou

        • Prazak0  

          Já vlastně ani neznám českého distributora. Psát rovnou do Elite jistě jde, jenž jsem si říkal, proč to mám dělat já. V době 14 dnů jsem zboží vrátil a uplatnil reklamaci. To měl vyřídit obchod. Od distributora jsem to nekupoval. Jak a kde to kupovali oni je otázka. Vím, že některé obchody třeba kupují v Německu na bike24.de, pak to prodávají dál.

          Zkrátka nenapsal mi ani to, že při jejich ozkoušení to ukazovalo hodnoty wattů v pořádku, vy…li se na mě a poslali zpět. I větu, že reklamace nebyla uznána jsem si musel přečíst na jejich www stránkách k číslu reklamace, nezaslali mi ani email. Zkrátka skvělý obchod, Hupnakolo.cz.

          • wenda.simon  

            České zastoupení Elite má Paul Lange, takže to chce psát rovnou někam jinam..

            • Prazak0  

              Zkusím tedy napsat jim, jenže normálně reklamaci řeší obchod, kde člověk kupuje.

          • Delkim  

            nechci všechny házet do jednoho pytle, ale řada obchodů to s reklamací dělá prostě tak, že to poprvé automaticky zamítnou a řeší až následné odvolání, prostě až ty, co se nedají odradit…

            • Prazak0  

              Nejlepší bylo, že mi napsali pošlete nám zpět. Takže jsem dal nějakých 160Kč za poštovné, oni to mají asi paušálem, a už zkrátka čekají, že je nebudu otravovat.

          • Orbicek  

            Napiš přímo do Elite, klidně třeba na FB, v minulosti jsem s nima něco řešil a odpovídali rychle.

            Btw. Jen dotaz, proč když jsi měl ještě nárok na vraceni zboží, tak jsi ho jen nevrátil? Peníze by ti pak museli vrátit, ne?

            Btw2. Má ten přístroj nějakou kalibraci? U mého bývalého tacxu mi taky trenažér házel hausnumera, dokud jsem nezkalibroval se zahratyma plastema…

            • Prazak0  

              To jsem chtěl původně, ale říkal jsem si, že když mám lhůtu na vrácení plu dále záruku, tak by to měl řešit prodejce.

              Ano, měl jsem jednoznačně vrátit zboží. Potíž byla určité užívání, víc k tomu v reakci na dalšího přispěvatele.

              Přístroj kalibraci nemá, jen se nastavují 2 hodnoty, jedna v podstatě konstanta, myslím je to číslo 270. Potom hmotnost jezdce vč. kola.

          • blaf  

            Psat distributorovi mas ty, protoze ty chces vratit penize. Nechces? Nepis.

            Porad se tu ohanis ctrnactidenni lhutou, ta je naprosto irelevantni, protoze jsi nesplnil podminky vraceni v teto lhute (nepouzite zbozi). Nebo jestli jsi splnil, tak jsi mel vratit, odstoupit od smlouvy a ne reklamovat. Jestli jsi reklamoval, tak je lhuta 14 dni uz nezajimava.

            Ponauceni z tehle smutne zkusenosti: Nekupovat jen podle ceny, vybirat overene shopy. Nebat se nakupu v zahranici. Reklamace byvaji casto bezproblemove.

            Jednani shopu je samozrejme na hovno. Bud ale udelas neco pro to, abys dostal penize zpet (napises do elite, na coi, znalec, …) nebo tu budes jen brecet, ze to prece maji delat oni.

            • Orbicek  

              Podepisuju to zahraničí – reklamace mnohem snažší, v 99% ti zaplatí poštovné, abys to mohl zpátky, nikdo se s tebou nedohaduje, vyřizujou extrémně rychle.

              Btw. Když jsem psal do tacxu kvůli problémům s Vortexem, tak mi nakonec poslali úplně novou jednotku zadarmo…tak bych do eleite zkusil napsat, třeba se taky pochlapí..

              • Prazak0  

                Díky za reakci, obávám se, že máš pravdu. Že v zahraničí, pokud to je Západní Evropa a ne bývalý sovětský blok, tak s tebou jednají slušněji.

                Tady je potíž, že to je starší model, což neuváděli při prodeji. To už se tu psalo, že tenhle model takto zlobí, ukazuje poloviční hodnoty nebo to je posunuté o cca 100W méně než skutečnost. To jsem bohužel zjistil až když jsem měl zboží doma.

            • Prazak0  

              Tak normální postup je komunikace s tím, kdo ode mne dostal peníze. Pro jiné jsem nezajímajvý. Ale asi budu muset. Jen je otázka, jestli to koupili v Česku, nebo to koupili někde v zahraničí přímo.

              Asi takhle, 14 dní je na to, aby člověk zboží zkusil a případně vrátil. Typicky u bot. Boty jsou velké, malé, tlačí – vracím. Projdu se v nich po pokoji, ale nebudu v nich 14 dní chodit venku. Podobně u lyží, těžko vrace, když s nima někdo 10 dní byl na horách. Jak u trenažeru nevím. Já to bral jako testování zařízení, celkem užívání v rozsahu pár hodin.

              Tenhle obchod má velmi pozitivní hodnocení na heuréce, i když myslím někdo psal, že s reklamací se nemažou. Tj. když koupíš zboží, kde to je OK, řetěz, kazeta, přehazovačka, tak nové zboží je v pořádku, takže většina lidí je spokojená. Potíž je, když je někde problém. Solidní obchod se chová jinak. Já tu nebrečím, spíš sháním radu. Asi zkusím tu coi.

              Jinak právě mi odepsali na email, kde mi píšou, že vyjádření mám v krabici s vráceným zbožím. Takže až otevřu, budu vědět více. U nesolidních obchodů je dále problém, že ti můžou tvrdit, žes jim zaslal zboží zpět neúplné, tady se těžko dokazuje. Z toho důvodu se i trošku bojím nákupů ze zahraničí. I když ti Němci by asi byli solidnější, navíc dojet do Drážďan není dál než někam na Moravu.

              Jinak jim tu dělám současně i negativní reklamu, prostě píšu, jak se mnou jednají a uvádím jméno obchodu. Snad to pomůže někomu dalšímu.

              • blaf  

                Samozrejme, ze je normalni postup komunikovat s tim od koho jsi koupil. Ale kdyz se ti jeho jednani nelibi, tak musis jit holt jinam, „vys“.

                • Prazak0  

                  Asi mi jiného nezbyde. Zatím jsem nečetl vyjádření, napsali mi email, že vyjádření mám u vráceného zboží. Podle toho uvidím dál. Původně jsem chtěl psát do Elite sám, ale tam to je čistě o jejich dobrovolné reakci, myslím přímo do italského centra firmy.

    • beranek666  

      Znáte nějakou aplikaci, která umí zobrazovat výkon trenažéru Kinetic, pokud mám bluetooth/ant+ senzor rychlosti? Na principu zwiftu, ale méně složitě – ideálně pro android.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.