• joohan

    Zdravím,

    dnes sem narazil na tento článek a docela mě ta zaujalo, trail bikes, jevý to jako výborný kompromis, 100 mm je málo, spíš tak pro rozmazlené pozadí a 140 a víš je už zase víc na sjezd a ubírá to na jezdivosti … vaše názory ??

    http://www.mtbs.cz/…10-news.html

    0 0
    • maajkee  

      Majitelé Sensorů nebo ty co se na něm svezli, napiště nějaký postřehy, to kolo mě zaujalo, řekl bych, že GT je takový celkem opomíjený, přitom veškerý testy a recenze jsou třeba na sensora dobrý.

      Koukal jsem že Sensor 2.0 se dá sehnat za pěknou cenu a s pěkným osazením.

      To kolo je tak zvláštní, že se mi vyloženě líbí :)

      Mělo by být takový spíš do rychla směřovaný, což by mi vyhovovalo.

      Díky za jakýkoliv info.

      Nebo jestli opravdu stojí za to vzít radši třeba Trance X.

      0 0
      • marapara  

        Jezdil jsem I-Drive 5 2.0, což je stejný systém jako Sensor a byl to docela jezdivý bajk. Jezdilo se mi na něm dobře. První co šlo pryč, tak Kendy Nevegaly, ty vyloženě nejely. S jezdivějšíma pláštěma, ok.

        0 0
      • charon666  

        Přesně tohle kolo mám. (Sensor 1.0)

        Mám ho od začátku tohoto roku (únor) – najezdil jsem na něm cca 3500km a napíšu tedy pár postřehů

        • kolo je hodně rychlé a pevné – samotného mě to překvapilo, alerozdíl v rychlosti oproti minulému kolu (Scott Aspect 20) jsemnezaznamenal – sice toto kolo je podstatne drazsi, ale přijde mi, že sechová skoro jako HT
        • plno lidí nadává na i-Drive, že se musí stále čistit, ale já ho zasezónu čistil jen jednou a to jsem jezdil v bordelu dost často
        • posed je pro mě plně vyhovující – je hodně natažený, ale pohodlnýi na dlouhé výlety (okolo 70km), široká řidítka také super
        • první co šlo dolů byly pláště – Nevegaly jsoustrašný šneky
        • sedlo mi také moc nesedlo, tak to šlo pryč taky hned
        0 0
        • marapara  

          Systém I-Drive jsem také čistil jednou za rok. Pokud člověk nejezdí vyloženě v bordelu a blátě, tak je to v pohodě.

          0 0
      • rb  

        Kolo jede fakt dobře,mám porovnání s Giant NRS (známým to chrtím fullem) a je to dost podobné.Teda,to jak de za pedálem,v ostatním je rozdíl samozřejmě velký.Připadá mi,že oproti jiným kolům téhle kategorie je kapku nižší poloha řídítek.To mi osobně nevadí,ale chce to vyzkoušet.Při mojich 181 cm. sem asi 20min.přesedal z vel.M na L a nakonec vzal M.Sem spokojen.

        0 0
        • charon666  

          Podle mě to je o zvyku – já mam 187cm a volil jsem mezi L a XL a nakonec jsem vzal radsi XL, protoze byl pro mě pohodlnější.

          0 0
          • pavlik6022  

            Nemám sice Sensora, ale Force 2 – rám kupovaný na Ebay a srovnávám li s předchozím Spec. FSR XC pro, tak je to bike o několik tříd výš. I drive skvěle žehlí, je tam samozřejmě rozdíl 5 cm zdvihu oproti spešlu, ale myslím že by i na stejným zdvihu ten rozdíl byl hodně veliký.

            Jinak jsem docela bojoval s tím jakou vzít velikost a nakonec jsem na svých 182 cm pořídil M. S 9cm představcem je to tak akorát, ale budu zkoušet ještě něco kratšího.

            A údržba? – není nic banálnějšího než i drive. Žádný lisování ložisek jako na FSR – povolíš jen misky, vyčistíš, napatláš ANTiSeize vazelínu, dotáhneš, trochu Loctite na šrouby a můžeš vyrazit.Pokud to nechceš dělat nějak výrazně často, tak stačí přidělat kousek plastu na hokejku idrivu, na čepy dát okroužky a máš klid na dost dlouho

            0 0
            • Chiron  

              Slyšel sem o jednom případu ze zdejšího obchodu, kdy vraceli za nějaké GT s idrivem peníze. Ale už je to prý docela dávno. Ale problém byl právě v povolujících se miskách. Zákazník se po 300km vrátil, že má vakl v zadní stavbě, tak ji dotáhli a po dalších 300km zas, tak volali do GT, tam zjistili že musí použít speciální vazelínu a speciální loctite, tak to objednali a zákazník se po 150km vrátil se speciálním vaklem v zadní stavbě :)

              0 0
              • Kubas.1  

                třeba chtěl GT jenom vyzkoušet, tak si to doma furt povoloval :-D

                0 0
              • pavlik6022  

                To spíš vypadá na chybu servisu než GT

                0 0
              • marapara  

                Tady bych viděl chybu spíš servisu nebo to také mohl být špatný kus, jako odlitek. Určitě to není obecný problém. I když čas od času to chce zkontrolovat, jestli se čepy nepovolily. To ale platí obecně u všech fullů, nejen u GT.

                0 0
            • marapara  

              Jaký jsi měl tlumič na Spec. FSR XC? Pokud to nebyl nějaká *****, tak se docela divím, že Force žehlí líp. Ono to bude spíš možná dáno vyšším zdvihem, jako žehlí větší překážky, ne?

              Moje zkušenosti, jezdil jsem 3.5 roku GT I-Drive 5 130/130 a teď jezdím rok Specialized Stumpjumper FSR Elite 140/140. GT byl můj první full, kterého jsem trochu potunil k obrazu svému a jezdilo se mi na něm dobře. Hlavně mě hned padla geometrie. První to chtělo pryč byly pláště, Nevegaly byly strašné brzdy. Cokoliv jede lépe. I-Drive byl docela jezdivý bike, pravda váha byla kapku vyšší (14 kg), ale nebyl problém dávat náročnější výjezdy přes 100 km a přes 2 km převýšení. Co se týče údržby, krom občasné kontroly dotažení čepů, jsem dělal servis jedonu za rok.

              Teď po roční zkušenosti s SJ FSR mů srovnávat. I-Drive neměl tak položený hlavový úhel, byl to docela hravý bike, dalo se s ním manévrovat na hodně malém prostoru. Zase byl ve sjedech, když člověk třeba nechtě sjel do rigolu s větvemi a kamením hodně dikový a člověk měl plné ruce práce. SJ je také hravý, ale při malé rychlosti to chce víc prostoru na manévr, občas si s ním připadám jako s autobusem :). Ale už jsem si zvykl. Na geomterii Spešlu jsem si narozdíl od GT musel také chvíli zvykat, ale už není problém. GT I-Drive 5 byl docela citlivý a ochotně šel do zdvihu, od poloviny zdviohu začal být progresivnější. Čeho jsem u SJ FSR všiml a co mě překvapilo, že je ještě o něco málo citlivější než GT a také chod je lineárnější, na SJ mám tlumič Fox Triad, na GT jsem měl RP3. Na druhou stranu se ale mírně pohupuje, když se zapne PP na Triadu, tak téměř neznatelně. U GT byla výhgoda, že i když byl tlumič plně otevřený, tak se pohupoval opravdu jen v řádu mm. Na druhou stranu byl velmi malý rozdíl, mezi úrovněma PP nebo open na tlumiči. Tohle je Spešlu hodně markantní. SJ má o poznání svižnější geometrii, znamená to, že jede ještě lépe, než I-Drive 5. Na silničních přesunech mám průměr téměř srovnatelný s HT a to jedu ve stejném tempu. Možná rozdíl je 0.5 km/h, to je minimální. U GT byl rozdíl markantnější. Navíc + u SJ je 1 cm zdvihu navíc.

              0 0
              • pavlik6022  

                Na spešlu jsem měl triada CT střed 100 mm zdvihu, na Force mám obyč. floatR 150 mm CT min. První + bylo zjištění že se gt při plně otevřeném tlumiči minimálně houpe(vím, je tam trvale propedal), ale i přesto je citlivější než předchozí Triad, který i na propedal houpal podstatně více.

                Myslím že na tom má každopádně největši podíl tlumič, mám v plánu vyzkoušetz ještě RP2, nebo Rp23.

                Geometrie Gt mi sedla hned, je sice trochu línější, ale není to taky žádný chrtí full.

                S čím mám trochu problém , tak je každou vyjížďku snake na zadním kole.Víc s tím prasím, takže musím pořešit obutí a tlaky. Teď mám vzadu DT XR430 a RaRa 2,1, na cestě jsou WTB Dual duty a chci zkusit Xkinga 2,4, ještě nejsem úplně rozhodnutý

                0 0
              • maajkee  

                Tak mi všichni tvrdili, že fsr xc pro se se stumpem nedá srovnávat, že to je uplně jiná liga.

                0 0
                • pavlik6022  

                  souhlas, proto šel xc pro z domu

                  0 0
                • marapara  

                  Možný to je, FSR XC jsem nejezdil, Stumpa jo. Stump jede parádně, GT je o něco línější.

                  Je fakt, že Stump má jiné uchycení tlumiče, než XC, proto tolik nehoupe. A žehlí parádně.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No já jsem teď právě dost nahlodanej na Sensora, co jsem četl, tak systém funguje fakt parádně a na 120mm full prostě valí. Taky udržba a utěsnění by mělo být lepší.

                    0 0
        • Jarda636  

          Sensora 1 mám, model 2010, ježděno jak maratony tak singltreky a jen tak bloumání po krušných horách. Pohodové ale i dost rychlé kolo.

          Mám velikost L měřím 183 cm.

          I-drive naprosto v pohodě, jednou čistěno po jednom dost louživém závodě. Servis naprosto jednoduchý.

          0 0
    • maajkee  

      Díky moc za reakce, když to tak čtu, tak ho začínám chtít ještě víc :)

      0 0
    • Luma  

      Momentálně jezdím fulla 120 a klidně bych i větší zdvih,pokuď jezdíš pro radost tak si myslím že ideal je 140.Ale je to jenom můj názor.

      0 0
    • se-se  

      mám rám GT Sensor Niner 28er. Rám je dobrý – mohutný a tuhý. Vidle Marzochi je slušná. Mimo to už za něco stály jen řidítka (protože jsem chtěl široký). Naprosto vše ostatní byl opravdový brak a šlo to do světa. Zas tak moc to ale GT vyčítat nelze, protože za 32 000 nelze čekat zázraky.

      0 0
    • BigKarel2  

      Achjo, tak já furt nevim jesi vzít teda Sensora nebo Ghosta ASX… :/ :) :(

      0 0
    • 100kg  

      Po pěti letech jsem s GT definitivně skončil. Na třech rámech ID4 (2004) a 2× ID5 (2005 +2006) jsem vytvořil 5 prasklin ve sváru. Na větším sváru sedlové trubky s horním čepem se svár skoro rozsypal (několik prasklin nad sebou v jedné housence).

      Možná, že už se technologie zlepšila, ale to už nemám sílu za svý prachy ověřovat.

      0 0
    • Blazer  

      O novějších modelech jsem naštěstí nic podobného neslyšel, neboť mám na Sensor taky políčeno. Sice jsem na něm nikdy neseděl, ale od pohledu je to srdcová záležitost:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.