Gravel bike-pohodlna geometrie/MTB

47 nepřečtených
  • aldakaw

    zdravím, poohlížím se po novém kole, libí se mi kategorie gravel bike s „flat bar“

    rocně najedu cca 4000km (prace + výlety s rodinou)

    177cm/75kg

    rád bych „pohodlnou geometrii“ která by se co nejvíce blížila trail biku (seděl jsem na tom a jezdí se mi na tom velice dobře)

    nataženější posed moc nemusím, klidně obětuji nižší rychlost za pohodlí

    našel jsem si dva modely, které mi dle parametrů mohou vyhovovat, bohužel dostupnost je nejistá

    Marin DSX2

    Whyte

    podmínkou je převod 1×10–12, ne úplně základní komponenty, AL rám kvůli dětské sedačce, cena 30–40k

    nedal by někdo odkaz na jiné modely, podobné těm z mého odkazu

    také jsem už začal uvažovat, že bych koupil někaký MTB trail a dal užší pláště, vyměnil vidlici za pevnou

    šla by i tato možnost nebo je to nesmysl?

    díky

    0 0
    • nitraq  

      Gravel bike s flat bar je prostě kros/trek s pevnou vidlicí. Můžeš zkusit napsat scalarovi, ten dělá krosy a treky, určitě něco slušnýho vymyslí.

      0 0
    • Georrge  

      Gravel flat bar? Wtf? Vzdyt je to treking s pevnou :D pripadne MTB s pevnou kdyz se na to daji tlustsi gumy a pomalejsi prevody :D

      0 0
      • TK75  

        Neni, má to q faktor klik jako silniční kolo a i geometrie je trochu jiná.

        0 0
      • aldakaw  

        to jsem si taky myslel, ale kdyz jsem prochazel treking kola, tak se mi zda, ze uz tuto kategorii vyrobci moc nemusi, komponenty nic moc a pri porovnavani geometrie mi na tech treking kolech prijde vice „natazena“ nez u kol, co jsem udaval

        0 0
      • Alojs01  

        Hlinik na NX za 60tis… no tvl…:-)))))))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale je to velké „S“, ne ;-)

          0 0
        • TK75  

          Jo kamaráde ceny stoupají, takovej Diverge Comp e5 je za 70000…dural s karbonovou vidlicí.

          Ale když se rozhlédneš tak je to všude ty ceny takhle

          50000–60000 za gravel na hydraulice se slušným dural rámem a karbonovou vidlicí je teď celkem normální.Bohužel

          0 0
          • Alojs01  

            Jako vim, ze ceny u tech nejvetsich vyrobcu sly o cca 20% nahoru, ale konkretni ceny moc nesleduju.

            Ale za 60 je celokarbon silnice na 105, coz je veliky nepomer.

            Tohle je ale hodne prisny… zajimalo by me, kolik takovych kol se u nas proda…

            0 0
            • TK75  

              Netuším, ale proto mi přijde skvělej třeba novej Qayron.Levnější a přitom pěkně osazenej

              0 0
            • milan.v  

              Teď se prodá vše…

              0 0
              • aldakaw  

                to asi jo, Marin jsem na jednom webu nasel s predpokladanym dodanim prosinec 2021

                vcera jsem psal ohledne whyte kola a pry jsou na 2021 beznadejne vyprodana a to je teprve leden :)

                0 0
        • jIrI___  

          Prostě Spešl, navíc momentálně trendy kategorie… Jinak mám trošku obavy, že doba „levných“ cyklistických nákupů je za námi a ty dříve cenové přepaly typu Specialized budou pomalu standardem i u ostatních výrobců.

          0 0
          • nitraq  

            Přesně tak. Vzpomínám, jak jsem před pár lety našel kamarádovi karbon silnici na hydro 105 za 33, to je dneska cena jak z jinýho vesmíru.

            0 0
    • snake_biker  

      Já bych šel do toho Marinu – rozumné komponenty, celokarbonová vidlice, líbivý vzhled…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já bych upřednostnil MTB s pevnou. Možnost širších pláštů a když ho to přestane bavit, může koupit odpruženou vidlici.

        0 0
        • aldakaw  

          ono to nakonec asi tak dopadne

          0 0
        • bindas  

          Ano, přesně touto cestou chci jít, původně jsem chtěl na Vysočinu graver, ale když vidím ty ceny, tak jsem rozhodnut na mého neznačkového horáka osazeného Deorečkem dát pevnou vidli, pláště mezi 35–40 a bude. Jezdím z 90% silnici 3tř, zemědělské rozbité asfaltky a zbytek lesní cesty.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Klidně bych dal pláště 2 a více palců. Nic neztratíš na rychlosti a získáš na pohodlí.

            0 0
            • jIrI___  

              Tohle je hodně subjektivní :). Partnerka jezdila na 35 mm Conti Cyclocross Speed a abych ji jízdu trochu zpříjemnil, tak jsem uvažoval stejně jako ty – nasadil jsem jí přebytečné Ikony 2,2". Celou první projížďku jsem poslouchal, že to vůbec nejede a hučí to jak elektrokolo, s čímž se dá souhlasit :). Pročetl jsem tedy B-F historii a zjistil jsem, že nejrychlejší tlustší plášť je Schwalbe G-One Allround 29×2,2". Tak jsem se tedy plácnul přes kapsu a pořídil. No a další vyjížďku opět připomínky, že co jsem jí to nasadlil za blbost, že to sice už tolik nehučí, ale stále to nejede. Tak jsem ji vrátil zpět ty 35 mm Conti a to už bylo vše v pořádku, win win :))

              0 0
              • Kouba_2005  

                Možná to nejelo a možná jo, tyhle spory ale nemá šanci člověk vyhrát ani s důkazy třeba z časomíry. Paní řekne „nejede to“, tak to prostě nejede, i kdyby to jelo :-D

                0 0
                • TK75  

                  Za prvé ne g-one, nýbrž podhuštěné Thunder buřty jedou nejlíp

                  A za druhé měl jí to Jirka dát přečíst na bf, aby věděla že to má jet a měla motivaci si to vsugerovat:-D

                  0 0
                  • xtonda  

                    Mlok tu několikrát psal, že G-One jsou ještě o trochu rychlejší než Thunder Burt.

                    0 0
                    • TK75  

                      Aha, no už ty Thunder Buřty jedou bezvadně

                      Jsem čekal že přeci jen je to mtb pneumatika tak to bude horší než gravel pryže..a ono to jede :-)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Psal a byly.

                      Současná situace je ale nejasná a možná už nejsou.

                      Současná přepracovaná verze na testu na bubnu moc dobře nedopadla (testována gravel užší verze):

                      https://www.bicyclerollingresistance.com/…one-allround

                      Měření na bubnu samozřejmě nemusí být zcela vypovýdající, chtělo by to minimálně přímé srovnání ze stejného testu pro současné TB.

                      To je už se superground kostrou, což je navíc snake skin vrstva i na běhounu. Díky té to jistě bude o trošku pomalejší (ale to budou i Thunder Burty v super ground verzi), ale zase odolnější.

                      A pak je to nově v addix speedgrip směsi. Což úplně nechápu, že G-one přešlo na speedgrip. Thunder burty jsou oproti tomu k mání pořád v addix speed směsi (ta je rychlejší než speedgrip).

                      Tedy za směs bude také další zpomalení.

                      Aspoň v klidu můžu zůstat u TB. U těch jsem rád za o něco vyšší odolnost v super ground verzi a mírné zpomalení oželím. A mám rád výrazně lepší grip TB oproti G-one a když teď už určitě G-one nebudou nějak výrazně rychlejší (jestli vůbec), tak není co řešit.

                      0 0
                      • TK75  

                        Mám TB 2,1" na grevlu na zadním a byl jsem fakt překvapenej.Nejen že to nejede pomaleji než Byway, ale taky to drží a navíc jsou pohodlný, fajn pneumatika.Asi ji v létě dám i na přední

                        0 0
                • jIrI___  

                  Přesně, žena si navíc na ta čísla moc nepotrpí, prostě to nejede a hotovo, mávat grafy nepomůže :D

                  0 0
              • MlokCZ  

                Jedna věc je řešit, co reálně jede lépe a druhá věc je řešit něčí hlavu. Při minimálních rozdílech (jaké mezi těmi Conti 35mm a G-One allround budou) je hlava rozhodující, tedy dobře jsi udělal.

                0 0
            • POC74  

              Teď dělají pláště specialized Pathfinder Pro 2bliss 29 2,1. Rychlý a funkční.

              0 0
            • bindas  

              No, zatím můžu dát pevnou vidli (tu ještě nevím jakou) a pláště tam mám schwalbe smart sam 29×2,10 a tak je tam klidně 1/4 roku nechám a uvidím, ale jelikož převážně asfalt, tak užší asi otestuji, vím, že názory jsou různé, tak to otestuji.

              0 0
        • Smazaný účet  

          No a kdyby šly tyhle převody 36/26 a 11/42 spárovat se silniční řazením a berany, tak jsem našel ideální kolo.

          0 0
          • xtonda  

            Možnosti jsou. Napravo použiješ převodník tahu JTek Shiftmate nebo Microshift páky co sou přímo dělaný na Shimano MTB přehazku. Vlevo to údajně chodí nějak rozumně a nebo se dá taky použít převodník nebo neindexované řazení.

            0 0
      • aldakaw  

        to ja taky, ale bud jsem nasel eshopy, kde maji „vyprodano“ bez nejake dalsi moznosti nebo jsem nasel jeden eshop, kde meli dodani na prosinec 2021

        0 0
    • snake_biker  

      Přidávám dvě další alternativy od Canyonu:

      https://www.canyon.com/…-7/2794.html?…

      https://www.canyon.com/…-7/2784.html?…

      0 0
    • Namtos  

      Sirrus v řadě X má už také širší pláště a pohon 1× něco. Nevím jestli stačí a jak brzdí brzdy MT200?

      https://www.specialized.com/…4-0/p/187461?…

      V sérii X3 je hliníková vidlice, jestli nechceš carbon..

      Nevíte, jestli se liší rámy na Sirrus silniční verzi vs Sirrus X – jestli má obyčejný Sirrus taky větší prostupnost plášťů? A o kolik zubů na tácu by šlo ubrat dáním jiného převodníku na pozici 48z (44z nebo až 42z) při stávající přehazovačce?

      0 0
    • POC74  

      Kluci, když mám kola i s xdr rotorem a chtěl bych tuhle kazetu „Sram CS XG-1271 D1 XPLR 12sp. kazeta 10–44z“ Zvládla by to stávající sram gx 12s přehazovačka a gx12 řazení?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.